abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214320356
Gerben van V. schiet zijn buurman dood, twee keer door de rug 1 keer door de hoofd. En er is nauwelijks media aandacht voor. De Telegraaf maakt er wel melding van maar omschrijft het als een "parkeer ruzie". De moordenaar wordt omschreven als iemand die problemen heeft met zijn gezondheid en “liefhebber van Mercedessen, katten en casettebandjes.” en dat er kennelijk iets is geknapt bij hem waardoor hij tot zijn daad kwam. Zo gaat dat nu eenmaal.

Om de moordenaar te beschrijven, zal de Telegraaf de termen extreemrechts, islamofoob, moslim haat uiteraard niet gebruiken, omdat dat niet past binnen hun business model. Terwijl de Twitter accountant van de moordenaar niets aan de verbeelding overlaat. Tot enkele uren voor de moord maakt hij zijm Moslim haat kenbaar op Twitter.

https://www.funx.nl/news/(...)dat-we-moord-negeren

https://www.boevennieuws.(...)opmerkelijke-tweets/

twitter

NIET MIJN OP
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214320359
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Going international

[ x ]
Die had ik al gezien, de reacties op die post zijn al vele malen extremer dan wat die schutter ooit heeft gepost. Zionist ook :')
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214320400
Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt "alle mogelijke motieven" voor het schietincident in Stampersgat vorige week. Daarbij kwam de 25-jarige Hamza el Baghdadi om het leven. Een mogelijk racistisch motief is er hier één van, zegt een woordvoerder van het OM tegen NU.nl.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:22:59 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214320401
Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt "alle mogelijke motieven" voor het schietincident in Stampersgat vorige week. Daarbij kwam de 25-jarige Hamza el Baghdadi om het leven. Een mogelijk racistisch motief is er hier één van, zegt een woordvoerder van het OM tegen NU.nl.

El Baghdadi werd in de nacht van 10 op 11 juli voor zijn eigen deur doodgeschoten. Kort daarna werd een 55-jarige man aangehouden die voorlopig vast zit. Hij woont in dezelfde straat als het slachtoffer, meldt de politie. Volgens het OM had de verdachte een wapenvergunning.

De verdachte liet zich in de dagen voor het schietincident meerdere keren negatief uit over de islam op X. Zo schreef hij onder meer dat het Westen "beter af was zonder de islam".

De advocaten van de nabestaanden, Jacorine Jager en Anis Boumanjal, schrijven woensdag dat er volgens hen en de familie van het slachtoffer op basis van de media-uitingen van de verdachte mogelijk een "xeno- of islamobofisch motief" kan bestaan voor de beschieting.

"Alhoewel harde conclusies aangaande het oogmerk van de verdachte in dit stadium niet kunnen worden getrokken, is het van belang dat dit scenario grondig wordt onderzocht", vinden de advocaten.

Eerder werd volgens de advocaten in de media gesuggereerd dat de aanleiding van het incident een parkeerruzie met de verdachte was. De advocaat laat weten dat de familie van Hamza het beeld van een ruzie die voorafging aan het misdrijf niet herkent.

Het OM meldt dat het alle mogelijke motieven voor het schietincident onderzoekt en zegt op de hoogte te zijn "van de actualiteit en de informatie die circuleert in de media en in de samenleving". Een woordvoerder van het OM laat aan NU.nl weten dat een mogelijk racistisch motief niet de insteek is van het onderzoek, maar dat alle mogelijke motieven worden onderzocht, en dat racisme daar één van is.

https://www.nu.nl/discrim(...)ant-ook-racisme.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214320436
Eerder werd volgens de advocaten in de media gesuggereerd dat de aanleiding van het incident een parkeerruzie met de verdachte was. De advocaat laat weten dat de familie van Hamza het beeld van een ruzie die voorafging aan het misdrijf niet herkent.

Zeer benieuwd. Verschrikkelijk voor de nabestaanden van het slachtoffer in ieder geval, zeker voor zijn vrouw met baby. Wat een trauma.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:42:00 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214320588
Tragische kwestie. Punt is. De verdachte is opgepakt.

Kap met polariserende speculaties en laat het aan de rechter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:43:48 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214320606
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:

Dit dus.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:44:41 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214320615
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Omdat de hysterie momenteel afkomt van moslims, omdat moslims roepen dat dit een racistische daad is gebaseerd op islamofobie. Ik roep maar eens wat.
Zonder het online verleden van matige Gerben zou ik me kunnen vinden in je opstelling en selectieve verontwaardiging. Maar zijn online optreden is dusdanig duidelijk dat die gedachte helemaal niet zo gek is.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214320631
Ik dacht even dat het om oud nieuws ging, want een racistische moord die afgedaan werd als parkeerruzie, dat hadden we toch al gehad? Maar Tofik Dibi brengt me bij de les: dat was in Amerika, alweer bijna tien jaar geleden. Vergelijkbare zaak, vergelijkbare media-behandeling.

Meer olie:
quote:
Terwijl Wilders de aanslag op Trump aangreep voor een nummertje stuitend hypocriet gejank over de “haat retoriek” [sic] jegens rechtse politici, schoot in het Brabantse Stampersgat één van zijn fans zijn Marokkaans-Nederlandse buurman dood, om daarna achter diens vrouw en twee maanden oude baby aan te gaan.

De moordenaar, Gerben van Vlimmeren, gaat op Twitter flink tekeer tegen moslims en de islam, over het moslimprobleem, het moslimgevaar en dat moslims nazi’s en “de echte fascisten” zijn en zo. Wat we gewend zijn van de PVV-aanhang en van Wilders zelf. Mijn hele links-progressieve Twitter-bubbel haalt Van Vlimmerens tweets aan, ik ga daar verder niet op in.

Getergde burger
Wat mij opvalt, en Tofik Dibi ook, is dat Van Vlimmeren van de media onmiddellijk de “getergde boze burger”-behandeling krijgt. Hij is een vriendelijke man, zielig omdat hij chronisch ziek en afgekeurd is, houdt van katten. “Er moet iets zijn geknapt bij hem”, tekent De Telegraaf uit de mond van een buurvrouw op.

Zijn slachtoffer wordt neergezet als een dominante, ruziemakende bullebak die voor de hele buurt wilde beslissen over de openbare ruimte. De stereotype moslim zoals Wierd Duk die ook altijd opvoert, zeg maar. En Geert Wilders, natuurlijk.

De Telegraaf, en in zijn kielzog alle andere media die over de moord berichten, doen de aanleiding af als een parkeerruzie, zonder acht te slaan op Van Vlimmerens rabiate racisme en islamofobie.

Ik dacht even dat het om oud nieuws ging, want een racistische moord die afgedaan werd als parkeerruzie, dat hadden we toch al gehad? Maar Tofik Dibi brengt me bij de les: dat was in Amerika, alweer bijna tien jaar geleden. Vergelijkbare zaak, vergelijkbare media-behandeling.

Martelaarsstatus
Maar ik zie ook sterke overeenkomsten met Richard K., de Weitevener die begin dit jaar een Pool en zijn vrouw voor de ogen van hun jonge zoon vermoordde en eveneens door de media werd opgevoerd als getergde Nederlander bij wie een grens was bereikt omdat hij zou zijn geterroriseerd door zijn slachtoffers. Richard K. bereikte onmiddellijk de martelaarsstatus bij Domrechts en hij geldt, voor zover ik weet, nog steeds als een held in die kringen.

Niemand maakt me wijs dat dit fenomeen, dus witte Nederlanders die “buitenlanders” vermoorden en begrip oogsten bij media en publiek, geen gevolg is van de haatretoriek van Wilders en zijn groeiende aanhang. Domrechts heeft niks anders dan Volkert van der Graaf om Links mee om de oren te slaan, terwijl het zelf een lang spoor van vaak dodelijk racistisch geweld achterlaat, vrijwel altijd gebagatelliseerd of zelfs genegeerd door de media. Wilders is de inspiratie van massamoordenaar Breivik geweest, die veel Nederlanders, waaronder Parool-columnist Theodor Holman, tot zijn bewonderaars mag rekenen.

Geweldscultus
Domrechts, dus de de hele beweging waar Wilders, Caroline van der Plas, Victor Orbán, Trump enzovoort deel van uitmaken, draait om de verheerlijking van geweld tegen volken die als inferieur worden beschouwd en tegen “Links” en iedereen die het niet eens is met de mix van toxisch nationalisme en misplaatste nostalgie naar een tijd waarin de witte man het voor het zeggen had en de bruintjes en de vrouwtjes hem op zijn wenken bedienden.

Niet heel erg verschillend van de nazi’s, dus. Een gevaarlijke beweging, een beweging waarmee elke samenwerking moet worden afgewezen, een beweging die moet worden bestreden met alle democratische middelen die we hebben. Ik heb het dus over protesten, stakingen, werkweigering, dat soort zaken. En jawel, pittige retoriek. Verbaal geweld. Beleefdheid en fatsoen zijn voor als het vrede is. When they go low moet je niet hoog gaan vliegen, want daar ziet niemand je, daar geniet alleen jijzelf van je morele verhevenheid.

Je moet de mollenklemmen uitzetten.

Peter Breedveld
pi_214320637
Niks nieuws dus. Kan iedereen hier op fok en in de media weer ruziën over de islam en moslims. Gaap.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:48:54 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214320655
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit topic gaat over een gek genaamd Gerben die iemand koelbloedig met drie kogels om het leven heeft gebracht, voor de ogen van zijn gezin. Vanwaar de obsessieve drang om het steeds over ‘de moslims’ te hebben?
Vraag het aan de tribalen die het enkel nog over islamofobie kunnen hebben
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214320661
Verklaring van de advocaten die de echtgenoot van het slachtoffer bijstaan. Kennelijk heeft het OM aangegeven dat ze ook de social media posts van de moordenaar onderzoeken.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214320670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:

Meer olie:
[..]

_O_ Breedveld _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:51:10 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214320679
Bij oedere moslim die een niet moslim doodt, wil ik ook een onderzoek naar mogelijk discriminatie en/of racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:51:40 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214320687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vraag het aan de tribalen die het enkel nog over islamofobie kunnen hebben
Nouja, ons Gerben vond geen enkele moslim te vertrouwen

Dat zou ik toch wel een fobie willen noemen. Je zal maar zo in het leven staan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:53:03 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214320702
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja, ons Gerben vond geen enkele moslim te vertrouwen

Dat zou ik toch wel een fobie willen noemen. Je zal maar zo in het leven staan.
Gerben is een moordenaar die mag gaan brommen.

Dat uit de DENK-riolen weer allerlei wannabe Mandela's komen kruipen om het over het 'racistische DNA' van 'witte Nederlanders' te hebben, lustig bijgestaan door een brigade zelfhatende nitwits, is waar ik tegen ageer.

Zeker wanneer diezelfde club, wanneer in Frankrijk leraars en priesters de strot wordt afgesneden, dan wel in agenten in Duitsland gekeeld worden, tot 'rust en kalmte en nuance' manen want dat waren allemaal radicalen, en die staan niet voor de hele groep.

Echt, mijn walging voor deze progressieve wegkijkers neemt enkel toe. Een intersectionele hel maken ze er van, waarin enkel nog KLEUR en RACISME en HAAT schijnt te bestaan. Die laatste twee natuurlijk alleen bij mensen met een wat vale tint.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:54:20 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214320717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
Bij oedere moslim die een niet moslim doodt, wil ik ook een onderzoek naar mogelijk discriminatie en/of racisme.
Dat is dan mooi, want het OM doet altijd onderzoek naar alle mogelijke motieven. Zoals ze nu ook aangeven :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:56:20 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214320730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gerben is een moordenaar die mag gaan brommen.

Dat uit de DENK-riolen weer allerlei wannabe Mandela's komen kruipen om het over het 'racistische DNA' van 'witte Nederlanders' te hebben, lustig bijgestaan door een brigade zelfhatende nitwits, is waar ik tegen ageer.

Zeker wanneer diezelfde club, wanneer in Frankrijk leraars en priesters de strot wordt afgesneden, dan wel in agenten in Duitsland gekeeld worden, tot 'rust en kalmte en nuance' manen want dat waren allemaal radicalen, en die staan niet voor de hele groep.

Echt, mijn walging voor deze progressieve wegkijkers neemt enkel toe. Een intersectionele hel maken ze er van, waarin enkel nog KLEUR en RACISME en HAAT schijnt te bestaan. Die laatste twee natuurlijk alleen bij mensen met een wat vale tint.
Gaat verder alles nog goed met je makker?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:56:48 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214320733
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat verder alles nog goed met je makker?
Uitstekend.

Wat vind jij van de laatste tirade van DENK?

Heb jij racistisch DNA?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:58:12 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214320745
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit topic gaat over een gek genaamd Gerben die iemand koelbloedig met drie kogels om het leven heeft gebracht, voor de ogen van zijn gezin. Vanwaar de obsessieve drang om het steeds over ‘de moslims’ te hebben?
Hij probeert net als in het vorige topic de boel te verzieken.
"Gerben is eigenlijk een lieve jongen, het zijn die moslims die het probleem zijn".
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:59:18 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214320755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uitstekend.

Wat vind jij van de laatste tirade van DENK?

Heb jij racistisch DNA?
Ik vind dat negers niet kunnen keepen, maar ageer er sterk tegen dat dat racistisch is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 19:00:21 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214320768
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind dat negers niet kunnen keepen, maar ageer er sterk tegen dat dat racistisch is.
Ja, komt weer te dichtbij.

Nietszeggende brabbels zijn dan het gevolg.

As always.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 juli 2024 @ 19:00:59 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214320778
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:
Terwijl Wilders de aanslag op Trump aangreep voor een nummertje stuitend hypocriet gejank over de “haat retoriek” [sic] jegens rechtse politici, schoot in het Brabantse Stampersgat één van zijn fans zijn Marokkaans-Nederlandse buurman dood, om daarna achter diens vrouw en twee maanden oude baby aan te gaan.

De moordenaar, Gerben van Vlimmeren, gaat op Twitter flink tekeer tegen moslims en de islam, over het moslimprobleem, het moslimgevaar en dat moslims nazi’s en “de echte fascisten” zijn en zo. Wat we gewend zijn van de PVV-aanhang en van Wilders zelf. Mijn hele links-progressieve Twitter-bubbel haalt Van Vlimmerens tweets aan, ik ga daar verder niet op in.

Getergde burger
Wat mij opvalt, en Tofik Dibi ook, is dat Van Vlimmeren van de media onmiddellijk de “getergde boze burger”-behandeling krijgt. Hij is een vriendelijke man, zielig omdat hij chronisch ziek en afgekeurd is, houdt van katten. “Er moet iets zijn geknapt bij hem”, tekent De Telegraaf uit de mond van een buurvrouw op.

Zijn slachtoffer wordt neergezet als een dominante, ruziemakende bullebak die voor de hele buurt wilde beslissen over de openbare ruimte. De stereotype moslim zoals Wierd Duk die ook altijd opvoert, zeg maar. En Geert Wilders, natuurlijk.

De Telegraaf, en in zijn kielzog alle andere media die over de moord berichten, doen de aanleiding af als een parkeerruzie, zonder acht te slaan op Van Vlimmerens rabiate racisme en islamofobie.

Martelaarsstatus
Maar ik zie ook sterke overeenkomsten met Richard K., de Weitevener die begin dit jaar een Pool en zijn vrouw voor de ogen van hun jonge zoon vermoordde en eveneens door de media werd opgevoerd als getergde Nederlander bij wie een grens was bereikt omdat hij zou zijn geterroriseerd door zijn slachtoffers. Richard K. bereikte onmiddellijk de martelaarsstatus bij Domrechts en hij geldt, voor zover ik weet, nog steeds als een held in die kringen.

Niemand maakt me wijs dat dit fenomeen, dus witte Nederlanders die “buitenlanders” vermoorden en begrip oogsten bij media en publiek, geen gevolg is van de haatretoriek van Wilders en zijn groeiende aanhang. Domrechts heeft niks anders dan Volkert van der Graaf om Links mee om de oren te slaan, terwijl het zelf een lang spoor van vaak dodelijk racistisch geweld achterlaat, vrijwel altijd gebagatelliseerd of zelfs genegeerd door de media. Wilders is de inspiratie van massamoordenaar Breivik geweest, die veel Nederlanders, waaronder Parool-columnist Theodor Holman, tot zijn bewonderaars mag rekenen.

Geweldscultus
Domrechts, dus de de hele beweging waar Wilders, Caroline van der Plas, Victor Orbán, Trump enzovoort deel van uitmaken, draait om de verheerlijking van geweld tegen volken die als inferieur worden beschouwd en tegen “Links” en iedereen die het niet eens is met de mix van toxisch nationalisme en misplaatste nostalgie naar een tijd waarin de witte man het voor het zeggen had en de bruintjes en de vrouwtjes hem op zijn wenken bedienden.

Niet heel erg verschillend van de nazi’s, dus. Een gevaarlijke beweging, een beweging waarmee elke samenwerking moet worden afgewezen, een beweging die moet worden bestreden met alle democratische middelen die we hebben. Ik heb het dus over protesten, stakingen, werkweigering, dat soort zaken. En jawel, pittige retoriek. Verbaal geweld. Beleefdheid en fatsoen zijn voor als het vrede is. When they go low moet je niet hoog gaan vliegen, want daar ziet niemand je, daar geniet alleen jijzelf van je morele verhevenheid.

Je moet de mollenklemmen uitzetten.

Goed stukje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214320780
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:

"Polarisatie" :')

Laat ik het zo zeggen, als het de Mocro was die zijn blanke Nederlandse buurman had afgeknald met twee kogels door zijn rug en 1 door zijn hoofd, had Wilders al lang kamervragen gesteld over "het gevaar van Marokkaanse straat terroristen die geïmporteerd zijn door links, die onze vredelievende straten in Nederland onveilig maken". Was de wereld te klein ook hier op fok en was het niet deze Toerkoe user geweest die gisteren dit topic moest openen, omdat er ondertussen al 6 topics vol was getikt over het multiculturele drama, white genocide en omvolking.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 juli 2024 @ 19:01:50 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214320789
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 19:01 schreef egayalS het volgende:

[..]
"Polarisatie" :')

Laat ik het zo zeggen, als het de Mocro was die zijn blanke Nederlandse buurman had afgeknald met twee kogels door zijn rug en 1 door zijn hoofd, had Wilders al lang kamervragen gesteld over "het gevaar van Marokkaanse straat terroristen die geïmporteerd zijn door links, die onze vredelievende straten in Nederland onveilig maken". Was de wereld te klein ook hier op fok en was het niet deze Toerkoe user geweest die gisteren dit topic moest openen, omdat er ondertussen al 6 topics vol was getikt over het multiculturele drama, white genocide en omvolking.
Klopt, alleen staat daar de media en de goegemeente wél erg kritisch tegenover.

Kleine nuance.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')