Alleen omdat telegraaf het niet doet als ik 't goed begrijp.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:55 schreef Kreator het volgende:
Heerlijke objectieve tekst in de OP. Genieten.
Hiervan?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:59 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik ken die naam ergens van lijkt het haast.
https://www.bndestem.nl/o(...)7d85da227c&auth_rd=1quote:OOSTERHOUT - De advocaat van Oosterhouter Hamza el B. (18) gaat in beroep tegen de uitspraak die de Bredase rechtbank heeft gedaan tegen zijn cliënt. El. B. kreeg die straf voor het plegen van drie woningovervallen in zijn woonplaats en in Breda en voor een autodiefstal
Die "lieve" Hamza had toch wel een heel kort lontje zeg.quote:Op het grasveldje voor de centrale toegangsdeur van het kleine appartementencomplex aan de Markiezaatstraat staan drie auto’s: twee Mercedessen en een BMW. De beide ’sterren’ zijn van de verdachte, zegt een buurvrouw. De BMW is van Hamza; de voorkant van zijn auto staat geheel op de stoep. Voorbijgangers moeten gedwongen de straat over.
„Hiermee is het allemaal begonnen”, verzucht een buurvrouw. „De auto van de vrouw van Hamza stond hier altijd, en hij wilde per se zijn auto ernaast zetten.” Omdat het een openbare parkeerplaats is, mag iedereen daar echter staan. Ook Gerben wilde zijn voertuig pal voor de deur neerzetten.
„Toen heeft Hamza zijn auto maar zó op de stoep gezet. Hij wilde nooit ergens anders parkeren. Als er iemand anders ging staan, of er werden vuilnisbakken op de stoep voor de parkeerplaats gezet om te worden geleegd, maakte hij daarover meteen ruzie.” Meerdere buurtbewoners bevestigen problemen met de twintiger te hebben gehad.
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn geweest. Nja na jaren moslim terreur is het te begrijpen dat je je wel eens negatief uitlaat over moslims.quote:„Ik sprak hem regelmatig, hij was gewoon een vriendelijke man”, vertelt de buurvrouw, die desondanks laat weten niet op te kijken van wat er is gebeurd. „Hierop kon je wachten. Er moet iets zijn geknapt bij hem, na jaren van ruzies.”
Familie natuurlijk meteen ter plekke, bekend fenomeen bij een ruzie met een moslim.quote:Nadat bekend was geworden wat er was gebeurd, kwamen familieleden van het slachtoffer snel ter plaatse. De emoties liepen volgens omstanders hoog op. Een broer van Hamza, die naderhand aan kwam scheuren, ramde een politiewagen, zegt een buurman.
Goede post, de TS neemt wel een loopje met de omstandigheden...quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
Laten we het topic eens even aanvullen met meer informatie:
[..]
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn geweest. Nja na jaren moslim terreur is het te begrijpen dat je je wel eens negatief uitlaat over moslims.
[..]
Familie natuurlijk meteen ter plekke, bekend fenomeen bij een ruzie met een moslim.
Dat die man mag zitten voor het doodschieten van iemand, helemaal terecht. Onder geen enkel beding zal dat goedgepraat worden, hij is de dader, hij is de moordenaar dus hopelijk krijgt hij een flinke straf.
Maar om het weer te draaien alsof hier een rechts extremistische moord is gepleegd door een moslim hater gaat te ver. Heb het zelf geregeld aan de stok gehad met moslims, waarna ze dreigend massaal voor de deur staan, totaal niet voor rede vatbaar en super agressief, dan ben je wel een beetje klaar met die bevolkingsgroep.
Dit zijn die zogenaamde zwaar rechtsextremistische islamofobische tweets, oordeelt u zelf:
[ afbeelding ]
Ook al een Christenen hater blijkbaar.
[ afbeelding ]
Deze is misschien niet leuk om te horen maar daarom niet minder waar.
[ afbeelding ]
Keti Koti en Halsema hebben niets te maken met moslims, dus hoe die link gelegd wordt weet ik niet. Treurige tweet wel.
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk natuurlijk, Hamas leden die omkomen, islamofobie!!!
Gezien ik wel een beetje bekend ben met de emotie en woede als je enige nuance probeert aan te brengen en ik geen zin heb in wederom de standaard verwijten moeten jullie het doen met deze bijdrage van mij in dit topic, nee ik reageer niet op aanvallen.
Nogmaals de disclaimer: De schutter is in alle tijden helemaal fout, hier hadden nooit doden mogen vallen, en ik hoop oprecht dat hij een jarenlange celstraf tegemoet gaat.
Omgedraaid, is de verkrachter Ali B dan bewust blanke meisjes gaan verkrachten? Racistquote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dus TS vindt dat wij altijd het beestje bij de naam moeten noemen en elke islamitische moordenaar van een autochtoon moeten wegzetten als racist, net als bij deze persoon?
Of zullen we toch maar het onderzoek afwachten voordat we overgaan tot speculaties?
Allebei nu ik erover nadenk. Hamza B én die van Vlimmeren. Maar vooral onze vriend Hamza ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hiervan?
[..]
https://www.bndestem.nl/o(...)7d85da227c&auth_rd=1
Artikel uit 2017, leeftijd klopt.
Van vandaag.quote:Het drama roept in de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap grote gevoelens van woede op. Er wordt zelfs door meerdere mensen gesproken over een ’racistische’ moord.
Zeker omdat op sociale media, zoals op X, Van V. zijn afkeer van moslims niet onder stoelen of banken stak. Zo schreef hij een paar dagen voor de tragedie dat hij het absoluut eens is met de stelling dat het Westen zonder islam en moslims een veiligere plek is.
Waarom zou het goed zijn als mensen iets veinzen dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit topic geeft er weer blijk van dat mensen het lastig vinden om een beetje objectiviteit te veinzen.
Welke nuance wil je nu aanbrengen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn geweest. Nja na jaren moslim terreur is het te begrijpen dat je je wel eens negatief uitlaat over moslims.
[..]
Familie natuurlijk meteen ter plekke, bekend fenomeen bij een ruzie met een moslim.
Dat die man mag zitten voor het doodschieten van iemand, helemaal terecht. Onder geen enkel beding zal dat goedgepraat worden, hij is de dader, hij is de moordenaar dus hopelijk krijgt hij een flinke straf.
Maar om het weer te draaien alsof hier een rechts extremistische moord is gepleegd door een moslim hater gaat te ver. Heb het zelf geregeld aan de stok gehad met moslims, waarna ze dreigend massaal voor de deur staan, totaal niet voor rede vatbaar en super agressief, dan ben je wel een beetje klaar met die bevolkingsgroep.
Dit zijn die zogenaamde zwaar rechtsextremistische islamofobische tweets, oordeelt u zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keti Koti en Halsema hebben niets te maken met moslims, dus hoe die link gelegd wordt weet ik niet. Treurige tweet wel.
[ afbeelding ]
Gezien ik wel een beetje bekend ben met de emotie en woede als je enige nuance probeert aan te brengen en ik geen zin heb in wederom de standaard verwijten moeten jullie het doen met deze bijdrage van mij in dit topic, nee ik reageer niet op aanvallen.
Nogmaals de disclaimer: De schutter is in alle tijden helemaal fout, hier hadden nooit doden mogen vallen, en ik hoop oprecht dat hij een jarenlange celstraf tegemoet gaat.
Nouja, het is dus nog slechter gesteld dan dat, moet je nagaan!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou het goed zijn als mensen iets veinzen dan?
Vul maar in.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat mankeert er aan? Help ons een beetje dan.
Zo gek is het niet dat hij het eens was met die stelling, ik denk ook dat de wereld beter af is zonder de islam. Of nou ja, kan het beter breder trekken: zonder religie. Religie maakt meer kapot dan je lief is.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Van vandaag.
Begrijpelijk, racistische aanvallen op autochtone Nederlanders door Marokkanen roepen bij mij ook al jaren woede op.
https://muslimi.com/5-ess(...)a-successful-muslim/quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die "lieve" Hamza had toch wel een heel kort lontje zeg.
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit de berichtgeving en tweets kan ik niet direct halen dat het hier gaat om een racistisch motief ofwel een dader die moslims haat.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vul maar in.
Met zo’n naam vraag je er gewoon om.
Desalniettemin; de OP zit vol met aannames en men probeert hier tevergeefs een racisme verhaal van te maken.
Oh je bedoelde OP. Geeft niks.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vul maar in.
Met zo’n naam vraag je er gewoon om.
Desalniettemin; de OP zit vol met aannames en men probeert hier tevergeefs een racisme verhaal van te maken.
Er zit een verhaal aan vast, anders wordt onze lieve Hamza niet zomaar van het leven beroofd. Neemt niet weg dat de familie altijd slachtoffers zijn van zulke daden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?
Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.
Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.
Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
Omdat het waarschijnlijk een combinatie van factoren is? Gerben is een rechtse moslimhater maar legt blijkbaar niet dagelijks moslims om. Dus dat dat de ENIGE reden voor dit incident zou zijn is weer totale onzin.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:40 schreef moby_jones het volgende:
Compleet eenzijdig inlevingsvermogen omdat sommigen eerder met de moordenaar identificeren dan het slachtoffer en zijn gezin. Als het ging om een Marokkaan die elke dag online over Joden kankerde die een Joodse buurman in de rug doodschoot zou de nuance hier ver te zoeken zijn
Een Twitter-bv'tje hebben, dat is toch wel een teken dat de ondergang van de Westerse beschaving niet meer te stoppen is.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:50 schreef egayalS het volgende:
Om de moordenaar te beschrijven, zal de Telegraaf de termen extreemrechts, islamofoob, moslim haat uiteraard niet gebruiken, omdat dat niet past binnen hun business model. Terwijl de Twitter accountant van de moordenaar niets aan de verbeelding overlaat. Tot enkele uren voor de moord maakt hij zijm Moslim haat kenbaar op Twitter.
Zit inderdaad altijd een verhaal aan vast. Maar niemand hier weet het werkelijke verhaal en kan dus ook geen inhoudelijk oordeel vellen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Er zit een verhaal aan vast, anders wordt onze lieve Hamza niet zomaar van het leven beroofd. Neemt niet weg dat de familie altijd slachtoffers worden van zulke daden.
Je buurman doodschieten is een ding maar het kan niet zo zijn dat er iemand voor racist wordt uitgemaakt dat is pas ergquote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:50 schreef Durmada het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Gerben wel eens een gemiddelde poster uit NWS zou kunnen zijn. Zelden zo veel begrip gelezen voor een ordinaire moordenaar.
En daarvoor zal hij ook gestraft worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:50 schreef Durmada het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Gerben wel eens een gemiddelde poster uit NWS zou kunnen zijn. Zelden zo veel begrip gelezen voor een ordinaire moordenaar.
Niemand noemt hem geen racist ook, of zegt dat dat niet kan. Ook weer zoiets...quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:55 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Je buurman doodgeschoten is een ding maar het kan niet zo zijn dat er iemand voor racist wordt uitgemaakt dat is pas erg
Wie is jullie? Je roept dit wel vaker maar je weigert steeds duidelijk te maken wie jullie is.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat had niet gehoeven. Als die Marokkanen waar jullie het altijd over hebben jullie als voorbeeld nemen blijven ze slechtgemanierd. Ik zeg dit voor the sake of the argument. Want ik deel die mening niet.²
Makkelijk discussie voeren inderdaad als je gewoon de helf verzint.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niemand noemt hem geen racist ook, of zegt dat dat niet kan. Ook weer zoiets...
Staat er notabene bij. Maar nogmaals: usertjes die het te pas en te onpas over de slechte manieren van Marokkanen hebben. In zo'n zin ga ik geen we zeggen. Zelfs niet als fijn heerschap.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wie is jullie? Je roept dit wel vaker maar je weigert steeds duidelijk te maken wie jullie is.
Dan moet TS, die we hier natuurlijk al jaren kennen qua extreme opvattingen, niet zelf een OP in elkaar knutselen waarin hij probeert te bewijzen dat de dader een bepaald motief had. Dan krijg je dat mensen dat gaan ontkrachten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:54 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind het dan uiterst verdrietig dat de polarisatie in ons land inmiddels zo ver is dat men daadwerkelijk tijd gaat besteden om aan te tonen dat een moordenaar toch echt geen moslimhater is ipv dat sympathie wordt opgebracht voor nabestaanden. Ofwel dat we 'gewoon doorgaan' met ons leven ipv dat we nog even mee gaan etteren, het leed en de wond is al groot genoeg joh.
Hoezo ben je benieuwd, je bent al redelijk zeker van je zaak.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:00 schreef vul_maar_in het volgende:
We horen het wel, zal wel jaren wederzijds pesten en traineren zijn geweest. Of die Gerben zocht gewoon een reden. Ben wel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |