abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214309740
Je mag pas uitgaan van een racistisch motief als iemand "Ik ben bezig een racistische moord te plegen" roept tijdens het schieten of zo
pi_214309748
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoezo ben je benieuwd, je bent al redelijk zeker van je zaak.

:{²
Zoals gezegd, broer Hamza B. heb ik de afgelopen 10 (!) jaar meerdere keren voorbij zien komen in de context van niet heel leuk gedrag om het zwak uit te drukken.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:06:24 #53
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214309760
Als ik de berichten hier lees zou Gerben ze tot de orde roepen. Dit gaat zelfs hem te ver. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214309765
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik de berichten hier lees zou Gerben ze tot de orde roepen. Dit gaat zelfs hem te ver. :')

ik moest lachen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:07:10 #55
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214309773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:03 schreef moby_jones het volgende:
Je mag pas uitgaan van een racistisch motief als iemand "Ik ben bezig een racistische moord te plegen" roept tijdens het schieten of zo
Nou nee, maar als iemand over alles loopt te kankeren op twitter, dan is dit niet ineens een racistisch motief.

Beetje nadenken gewoon, en verder even afwachten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214309780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
Laten we het topic eens even aanvullen met meer informatie:
[..]
Die "lieve" Hamza had toch wel een heel kort lontje zeg.
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden. Je kan achteraf wel een disclaimer plaatsen, maar dat je hiermee begint geeft wel aan dat je het probeert goed te praten. Het gebruik van termen als "moslimterreur" terwijl het gewoon om ruzies ging, "bekend fenomeen bij moslims", "ik ben klaar met die bevolkingsgroep", en dus generaliseert en je gal spuwt over een hele bevolkingsgroep, terwijl hier een moslim het slachtoffer is die vermoord is, laat heel goed zien dat je gewoon zelf extreemrechts, een racist en islamofoob bent en dat je je daarom door de OP aangesproken voelt en de boel probeert om te draaien in je walgelijke met haat doordrenkte post.
pi_214309791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden.

Strawman harder.
pi_214309793
Eventjes je buurman executeren omdat het een eikel is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:09:54 #59
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214309798
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee puur omdat het een moslim was he
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:10:38 #60
459912 FlippingCoin
pi_214309807
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hij parkeerde ook wel erg asociaal moet ik zeggen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214309812
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doen :{
pi_214309821
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_214309863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:

Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.

Dat betekent nog niet dat hij een racistisch motief had voor de moord op zijn buurman. We weten niet wat er precies heeft gespeeld. Maar om nou zijn afkeer van de islam te gaan betwisten is vrij lachwekkend, die berichten op X liegen er niet om.

Meneer had een hekel aan de islam. En misschien is dat voortgekomen uit irritaties over de buurman, generaliseren is niet goed maar het gebeurt vaker. Maar zonder meer informatie zullen we het niet weten.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:19:20 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214309892
Dit is niet te geloven dit is echt erg.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:21:12 #65
459912 FlippingCoin
pi_214309908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doen :{
Ja precies ;(
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:21:24 #66
459912 FlippingCoin
pi_214309912
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.
Ja nogal -O-
pi_214309997
Volgens mij moet het zijn "Nederlander schiet Nederlandse buurman dood".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214310000
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:15 schreef archito het volgende:

[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.

Dat betekent nog niet dat hij een racistisch motief had voor de moord op zijn buurman. We weten niet wat er precies heeft gespeeld. Maar om nou zijn afkeer van de islam te gaan betwisten is vrij lachwekkend, die berichten op X liegen er niet om.

Meneer had een hekel aan de islam. En misschien is dat voortgekomen uit irritaties over de buurman, generaliseren is niet goed maar het gebeurt vaker. Maar zonder meer informatie zullen we het niet weten.
jammer dat ie ook een christenhater was, anders had ie het mss niet gedaan
pi_214310083
Gelukkig dat hij ervoor koos om iemand dood te schieten ipv oproepen tot een boycot van een land in het midden-oosten, dan zou er sprake zijn geweest van racisme
pi_214310162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij moet het zijn "Nederlander schiet Nederlandse buurman dood".
'Stampergattenaar (?) schiet buurman dood' is een nog betere kop.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:50:09 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214310165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:44 schreef moby_jones het volgende:
Gelukkig dat hij ervoor koos om iemand dood te schieten ipv oproepen tot een boycot van een land in het midden-oosten, dan zou er sprake zijn geweest van racisme
Beetje raar om het als enige in dit topic op te nemen voor de dader, maar you do yo girl :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214310176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Alleen heeft TS de toon gezet door, zoals altijd, de onvermijdelijke islamofobiekaart te trekken, dus als mensen daar over vallen is dat aan hem verder.

Islamofobie bestaat niet namelijk :).
Bestaat wel, Gerben is overduidelijk een islamofoob en ik citeer zijn tweet: “Moslims zijn een probleem. Ongeacht wat ze wel of niet doen”

Dit is islamofobie.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 17:58:24 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214310245
Man schiet iemand dood en probeert daarna hetzelfde te doen bij zijn vrouw en kinderen en tokkies nemen het voor hem op

Waar heb ik dat dit jaar eerder gelezen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214310250
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:

[..]
Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?

Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.

Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.

Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
De nuance dat er geen enkel bewijs is dat dit een racistische moord is, dat maken Marokkanen en moslims er nu heel graag van. Dit is een conflict geweest met een moslim, die blijkbaar al jaren zeer agressief was naar buurtbewoners, wat misschien wel één van de redenen kan zijn dat de schutter een hekel aan moslims had. Deze man is niet doodgeschoten omdat hij moslim was, deze man is doodgeschoten omdat er al jaren een conflict was en toevallig was die man moslim en was de dader geen fan van moslims.

Was die Hamza wel zo lief voor autochtonen? Want ruzie maken met de hele buurt zegt toch ook wat? In welke moskee kwam Hamza eigenlijk en wat preken ze daar over westerlingen? Hebben ze op Marokko.nl zijn account achterhaald en ook zijn reacties gelezen over Nederlanders?

Dat hoor je nu nooit, nee als het andersom was geweest dan was het "Nederlander schiet Nederlander dood", want we hebben hier blijkbaar nog nooit een racistische moord gehad op autochtone Nederlanders door Marokkanen, apart want ik ken geen één Marokkaan wat ooit positief is geweest over Nederlanders.

Iets zegt mij als dit een christelijk persoon was geweest en dit conflict zo hoog was opgelopen het resultaat hetzelfde was geweest, en dan hadden die tweets geen verschil gemaakt.

Misschien moeten de moslims hier de haat eens loslaten jegens autochtonen, niet elk conflict is een gevolg van moslimhaat hoewel dit wel de favoriete kaart is wat ze trekken. Misschien is die schutter wel jarenlang geterroriseerd door die Hamza en zijn broers en neefjes, ken zulke situaties, en daarna is de wanhoop toegeslagen.

Feit is die schutter is een moordenaar en daarvoor moet hij lang boeten, geen medelijden mee. De rest van dit topic staat weer vol met de slachtofferrol want het was een zielige onschuldige moslim en hij is doodgeschoten omdat hij moslim was.

Maar de discussie is nutteloos, want voor moslims was dit een racistische moord en in die bubbel zullen ze blijven zitten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:00:49 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214310267
Andersom was de kop gewoon weer "verwarde jongere schiet buurman dood" geweest natuurlijk :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')