Zoals gezegd, broer Hamza B. heb ik de afgelopen 10 (!) jaar meerdere keren voorbij zien komen in de context van niet heel leuk gedrag om het zwak uit te drukken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoezo ben je benieuwd, je bent al redelijk zeker van je zaak.²
ik moest lachen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik de berichten hier lees zou Gerben ze tot de orde roepen. Dit gaat zelfs hem te ver.²
Nou nee, maar als iemand over alles loopt te kankeren op twitter, dan is dit niet ineens een racistisch motief.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:03 schreef moby_jones het volgende:
Je mag pas uitgaan van een racistisch motief als iemand "Ik ben bezig een racistische moord te plegen" roept tijdens het schieten of zo
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden. Je kan achteraf wel een disclaimer plaatsen, maar dat je hiermee begint geeft wel aan dat je het probeert goed te praten. Het gebruik van termen als "moslimterreur" terwijl het gewoon om ruzies ging, "bekend fenomeen bij moslims", "ik ben klaar met die bevolkingsgroep", en dus generaliseert en je gal spuwt over een hele bevolkingsgroep, terwijl hier een moslim het slachtoffer is die vermoord is, laat heel goed zien dat je gewoon zelf extreemrechts, een racist en islamofoob bent en dat je je daarom door de OP aangesproken voelt en de boel probeert om te draaien in je walgelijke met haat doordrenkte post.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:08 schreef Tekaschi het volgende:
Laten we het topic eens even aanvullen met meer informatie:
[..]
Die "lieve" Hamza had toch wel een heel kort lontje zeg.
[..]
Dus meerdere bewoners hebben ruzie gehad met die Hamza en die dader blijkt een vriendelijke man te zijn
Strawman harder.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt idd om hem te vermoorden.
Nee puur omdat het een moslim was hequote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eventjes je buurman executeren omdat het een eikel is.
Hij parkeerde ook wel erg asociaal moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eventjes je buurman executeren omdat het een eikel is.
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij parkeerde ook wel erg asociaal moet ik zeggen.
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij parkeerde ook wel erg asociaal moet ik zeggen.
Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.quote:
Ja preciesquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik heb mensen voor minder doodgewenst, maar om het ook te doen
Ja nogalquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het lijkt me dan ook best een eikel. Maar wel een beetje overkill dit.
jammer dat ie ook een christenhater was, anders had ie het mss niet gedaanquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:15 schreef archito het volgende:
[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat de dader een islamhater was, zijn uitspraken op X zijn daar een duidelijk bewijs van.
Dat betekent nog niet dat hij een racistisch motief had voor de moord op zijn buurman. We weten niet wat er precies heeft gespeeld. Maar om nou zijn afkeer van de islam te gaan betwisten is vrij lachwekkend, die berichten op X liegen er niet om.
Meneer had een hekel aan de islam. En misschien is dat voortgekomen uit irritaties over de buurman, generaliseren is niet goed maar het gebeurt vaker. Maar zonder meer informatie zullen we het niet weten.
'Stampergattenaar (?) schiet buurman dood' is een nog betere kop.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij moet het zijn "Nederlander schiet Nederlandse buurman dood".
Beetje raar om het als enige in dit topic op te nemen voor de dader, maar you do yo girlquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:44 schreef moby_jones het volgende:
Gelukkig dat hij ervoor koos om iemand dood te schieten ipv oproepen tot een boycot van een land in het midden-oosten, dan zou er sprake zijn geweest van racisme
Bestaat wel, Gerben is overduidelijk een islamofoob en ik citeer zijn tweet: “Moslims zijn een probleem. Ongeacht wat ze wel of niet doen”quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Alleen heeft TS de toon gezet door, zoals altijd, de onvermijdelijke islamofobiekaart te trekken, dus als mensen daar over vallen is dat aan hem verder.
Islamofobie bestaat niet namelijk.
De nuance dat er geen enkel bewijs is dat dit een racistische moord is, dat maken Marokkanen en moslims er nu heel graag van. Dit is een conflict geweest met een moslim, die blijkbaar al jaren zeer agressief was naar buurtbewoners, wat misschien wel één van de redenen kan zijn dat de schutter een hekel aan moslims had. Deze man is niet doodgeschoten omdat hij moslim was, deze man is doodgeschoten omdat er al jaren een conflict was en toevallig was die man moslim en was de dader geen fan van moslims.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?
Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.
Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.
Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |