abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214316001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Plaats maar een TR voor deze reacties:
[..]
[..]

Al gedaan ^O^
pi_214316039
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:46 schreef FYazz het volgende:

[..]
Al gedaan ^O^
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:

[..]
Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?

Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.

Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.

Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214316328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:
[..]
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.

Jouw suggestieve reactie is echter zonder link, de informatie die je geeft staat al in het artikel van boevennieuws en je doet daarnaast flink generaliseren.

Ik vind het persoonlijk onfris om bij zo'n heftige daad de focus te gaan leggen op het al dan niet fout zijn (schuld hebben) van het slachtoffer dan dat de focus wordt gelegd op het foute gedrag van de dader. Iets wat we in eerste instantie ook zagen gebeuren bij dossier-Weiteveen.

Dat ik hier (wellicht wat scherp) op aansla komt overigens voort uit een persoonlijke ervaring. Ik ben zelf nabestaande van iemand die door moord om het leven is gekomen.
Destijds werd hierover ook flink gespeculeerd op FOK! en werden de meest vreemde en nare en vooral onjuiste verhalen de wereld in geslingerd.
Dat is wat mij betreft dus persoonlijk niet oké en onnodig kwetsend alsook ik zie het als onnodig dat buitenstaanders nog zo moeten wroeten in een al heftige wond.
pi_214316406
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:17 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.

Jouw suggestieve reactie is echter zonder link, de informatie die je geeft staat al in het artikel van boevennieuws en je doet daarnaast flink generaliseren.

Ik vind het persoonlijk onfris om bij zo'n heftige daad de focus te gaan leggen op het al dan niet fout zijn (schuld hebben) van het slachtoffer dan dat de focus wordt gelegd op het foute gedrag van de dader. Iets wat we in eerste instantie ook zagen gebeuren bij dossier-Weiteveen.

Dat ik hier (wellicht wat scherp) op aansla komt overigens voort uit een persoonlijke ervaring. Ik ben zelf nabestaande van iemand die door moord om het leven is gekomen.
Destijds werd hierover ook flink gespeculeerd op FOK! en werden de meest vreemde en nare en vooral onjuiste verhalen de wereld in geslingerd.

Dat is wat mij betreft dus persoonlijk niet oké en onnodig kwetsend alsook ik zie het als onnodig dat buitenstaanders nog zo moeten wroeten in een al heftige wond.
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 17 juli 2024 @ 11:54:25 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214316631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten
Nouuuu _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214316639
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouuuu _O-
Toegeven, ik moest er zelf ook wel een beetje om lachen. :D
pi_214316712
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.
Dank voor je reactie.

Het zou fijn zijn als we voortaan sowieso wat meer rekening houden met elkaar.
Ik snap best dat op een forum meningen en uitspraken wat rauwer en ongezouten worden gegeven en dat er wordt gespeculeerd (hoeft hier ook geen Viva-forum te worden), maar bij topics over dergelijk heftige zaken als moord/zedendelicten is het wat mij betreft wenselijk en fatsoenlijk dat we wat meer op de woorden en aannames letten, zeker met betrekking tot de slachtoffers.

Zand erover nu ^O^
Geniet van het zonnetje buiten!
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:07:52 #188
3542 Gia
User under construction
pi_214316770
Lijkt mij uit de berichtjes van die man dat hij echt wel iets had tegen moslims; zoveel mensen in Nederland hebben dat. (Ik niet, overigens)

Maar iemand kan nog zo'n erge moslimhater zijn, dat betekent niet dat hij deze man vermoord heeft omdat het een moslim is.
Als dit een willekeurige andere persoon was geweest die op die manier zijn buren het leven zuur maakt, dan had dat net zo goed kunnen escaleren.

Uiteraard zit die gast zeer fout en moet hij voor moord of doodslag (dat mag de rechter beslissen) veroordeeld worden. Maar niet voor moord met een verzwarend racistisch motief.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:14:23 #189
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_214316830
Laten we dit gewoon een verward persoon noemen. Zo noemen ze allochtonen meestal ook die autochtonen doden met een vermoedelijk racistisch motief.
pi_214316860
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:23 schreef Starhopper het volgende:
:o

[ x ]
Het was niet het toonbeeld van nuance inderdaad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214316897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:17 schreef Puzzie het volgende:
Mensen vermoorden is nooit de juiste oplossing
Waarom doen een hoop landen op deze planeet dat dan zo vaak?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:37:52 #192
3542 Gia
User under construction
pi_214317025
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:14 schreef SugeLucky het volgende:
Laten we dit gewoon een verward persoon noemen. Zo noemen ze allochtonen meestal ook die autochtonen doden met een vermoedelijk racistisch motief.
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:39:47 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214317111
Gerben spuide dagelijks racisme op X onder zijn echte naam (!!!!) terwijl hij een wapenvergunning had en o.a. geweren van voor de Tweede Wereldoorlog verzamelde en dodelijke wapens en munitie in huis had.

Dit heb ik nog niet genoemd zien worden:
- De autoriteiten hebben al die tijd zitten slapen.
- Zijn vrienden bij de wapenverzamelaarsclub hebben ook niet de autoriteiten ingelicht.

Tijd voor de autoriteiten om alle wappies die over een wapen(vergunning) beschikken op te sporen, begin maar met degenen die onder hun echte naam actief zijn op het internet. Als je allochtonen etnisch profileert zonder dat ze zich schuldig hebben gemaakt aan iets, dan is het al helemaal geen probleem om wappies met een wapenvergunning onder de loep te nemen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:49:05 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317121
Eigenlijk tikt Gerben alle vakjes aan als ik het zo eens bekijk

-Alleenstaande boomer werkzaam in de IT
-Pro Israel
-Anti Oekraïne
-Anti Europa
-Moslimhater
-Regelmatig boze tweets naar ongetwijfeld in zijn ogen linkse politici
-Klimaatveranderingontkenner
-WEF als het kwaad zien

Het leest een beetje als de zoveelste loner die heeft gefaald in het leven en daardoor maar de hele dag boos is op heel de wereld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:50:01 #196
3542 Gia
User under construction
pi_214317128
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereld
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:52:02 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:56:25 #198
3542 Gia
User under construction
pi_214317182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.

Dat is nog niet echt oud.
pi_214317190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk tikt Gerben alle vakjes aan als ik het zo eens bekijk

-Alleenstaande boomer werkzaam in de IT
-Pro Israel
-Anti Oekraïne
-Anti Europa
-Moslimhater
-Regelmatig boze tweets naar ongetwijfeld in zijn ogen linkse politici
-Klimaatveranderingontkenner
-WEF als het kwaad zien

Het leest een beetje als de zoveelste loner die heeft gefaald in het leven en daardoor maar de hele dag boos is op heel de wereld.
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:58:17 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.

Dat is nog niet echt oud.
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2024 @ 12:59:19 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Admin woensdag 17 juli 2024 @ 13:01:16 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_214317243
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2024 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Echt? :?

:{²
Ja, anders zeg ik het toch niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:09:23 #203
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214317314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:01 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ja, anders zeg ik het toch niet.
Kleine wereld zo zeg. Pfff.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214317340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:18 schreef FYazz het volgende:
Hebben we ook een bron dat het om dezelfde Hamza gaat die eerder is veroordeeld?

Niet dat ik het niet geloof, maar geen nieuwssite refereert eraan. Ook crimesite en boevennieuws niet en die leggen meestal de link wel.
Denk dat het wel wenselijk is om dit 100% zeker te weten.

Zie namelijk ook de verwarring bij sommige users met Hamza B (dus zonder El). Dit is niet dezelfde man. Hamza B is een veroordeelde in de zaak Staatsliedenbuurt.
Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:15:28 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214317360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:13 schreef skrn het volgende:

[..]
Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.
Het zal niet de liefste van de klas zijn geweest. Maar deze dingen hoeven niks te zeggen over hoe hij vandaag de dag in het leven staat stond. Ik krijg meer een beeld van een noeste jongen die zich na veel kattenkwaad eindelijk heeft weten te settelen middels huisje boompje beestje. Het is een indruk. Niet meer dan dat.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:07 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214317399
Het racistische DNA dat Nederland heeft sinds de vorige eeuwen wordt alleen maar zichtbaarder door de strijdlustige personen die rechtvaardigheid en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.

Flikker op, DENK.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:29 #207
3542 Gia
User under construction
pi_214317400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte. Als Gerben geen strafblad heeft, dan kan (hoeft niet, dus) er uit gegaan worden van een opwelling. Hij was het ineens zat, heeft een wapen gepakt en hem neergeschoten.

Bij moord komt vaak ook nog kijken dat het voorbereid is. En daar lijkt me hier geen sprake van.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:20:24 #208
3542 Gia
User under construction
pi_214317407
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.
Dus mensen die op X op Wilders of Faber af lopen te geven zijn niet echt normaal. Duidelijk.
  woensdag 17 juli 2024 @ 13:22:29 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214317428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte.
Bron?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214317433
Dat zal wel zijn maar aanklacht van TS was gebrek aan media-aandacht.
Wat ik ook opmerkelijk vond, eerlijk gezegd. Een jonge vader koelbloedig vermoorden vanwege een parkeerruzie, waar dader nogal negatief was op x over de islam.Een racist die een moord heeft gepleegd.

Maar gebrek aan media-aandacht kan wel gerelateerd worden dat die Hamza een crimineel was. En ik vermoed gewelddadig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')