Al gedaanquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Plaats maar een TR voor deze reacties:
[..]
[..]
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:quote:
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Welke nuance wil je nu aanbrengen?
Dat de moordenaar geen racist is ofwel geen moslimhater?
Verder lijkt je nuance ineens verdwenen als het gaat om het slachtoffer en zijn familie.
Het meest verdrietige vind ik nog wel dat je mogelijk niet aansloeg op het vreselijke nieuws dat een vader in zijn eigen huis is vermoord terwijl zijn vrouw en kind doodsbang in de badkamer zaten, je sloeg zeer waarschijnlijk aan op de beschuldiging dat de dader een racist is en het slachtoffer een moslim en je moest toch echt binnen 20 minuten na openen van dit topic 'bewijzen' dat de dader geen racist is.
Echt, let it go. Laat de obsessie met moslims/migranten even los joh. Het is een moordenaar.
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit was trouwens jouw eerste reactie in dit topic, niet toevallig een reactie op de informatie die ik aanleverde en die gewoon te vinden is op het internet:
[..]
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten terwijl ik alleen maar de OP van TS probeerde aan te vullen met andere feiten. Bleek je je toch meer te storen aan mijn reactie dan de aannames in de OP.
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:17 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, dat klopt voor een deel wel. Ondanks de vervelende suggestieve OP, wordt in deze OP wel gelinkt naar een objectief artikel/bron, die van Boevennieuws.
Jouw suggestieve reactie is echter zonder link, de informatie die je geeft staat al in het artikel van boevennieuws en je doet daarnaast flink generaliseren.
Ik vind het persoonlijk onfris om bij zo'n heftige daad de focus te gaan leggen op het al dan niet fout zijn (schuld hebben) van het slachtoffer dan dat de focus wordt gelegd op het foute gedrag van de dader. Iets wat we in eerste instantie ook zagen gebeuren bij dossier-Weiteveen.
Dat ik hier (wellicht wat scherp) op aansla komt overigens voort uit een persoonlijke ervaring. Ik ben zelf nabestaande van iemand die door moord om het leven is gekomen.
Destijds werd hierover ook flink gespeculeerd op FOK! en werden de meest vreemde en nare en vooral onjuiste verhalen de wereld in geslingerd.
Dat is wat mij betreft dus persoonlijk niet oké en onnodig kwetsend alsook ik zie het als onnodig dat buitenstaanders nog zo moeten wroeten in een al heftige wond.
Nouuuuquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
Beetje laster om mij te beschuldigen van een obsessie met moslims/migranten
Toegeven, ik moest er zelf ook wel een beetje om lachen.quote:
Dank voor je reactie.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit wist ik niet, en dan begrijp ik je reacties wat meer. Heb de reacties waar jij je aan stoorde uit respect voor jouw verleden ook verwijderd, als jou dat stoort vanwege een persoonlijk traumatisch verleden dan houd ik daar rekening mee.
Het was niet het toonbeeld van nuance inderdaad.quote:
Waarom doen een hoop landen op deze planeet dat dan zo vaak?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:17 schreef Puzzie het volgende:
Mensen vermoorden is nooit de juiste oplossing
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:14 schreef SugeLucky het volgende:
Laten we dit gewoon een verward persoon noemen. Zo noemen ze allochtonen meestal ook die autochtonen doden met een vermoedelijk racistisch motief.
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereldquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon een uit de hand gelopen burenruzie, zoals in Weiteveen. Dat er hier een verschil is in etniciteit heeft er niet per se mee te maken. Alleen die twitterberichtjes bewijzen niet dat hij zijn buurman vermoord heeft, omdat het een moslim is.
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn tijdlijn laat wel de zoveelste boomer zien die in de wappiefuik is getrapt en verstand heeft van alle problematiek in de wereld
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hoeft geen strafverzwaring op te leveren.
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb niet echt de illusie dat deze man nog vrij komt voordat hij komt te overlijden door ouderdom (of iets anders).
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk tikt Gerben alle vakjes aan als ik het zo eens bekijk
-Alleenstaande boomer werkzaam in de IT
-Pro Israel
-Anti Oekraïne
-Anti Europa
-Moslimhater
-Regelmatig boze tweets naar ongetwijfeld in zijn ogen linkse politici
-Klimaatveranderingontkenner
-WEF als het kwaad zien
Het leest een beetje als de zoveelste loner die heeft gefaald in het leven en daardoor maar de hele dag boos is op heel de wereld.
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is 55! Ik verwacht dat hij niet meer krijgt dan een jaar of 10 (uitgaande van doodslag), waarbij hij daadwerkelijk misschien 7 jaar 'binnen' is. Dan is hij 62.
Dat is nog niet echt oud.
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:56 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Hmm aparte redenering. Dus als je het tegenovergestelde van al die punten bent, dan ben je wel normaal?
Ja, anders zeg ik het toch niet.quote:
Kleine wereld zo zeg. Pfff.quote:
Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:18 schreef FYazz het volgende:
Hebben we ook een bron dat het om dezelfde Hamza gaat die eerder is veroordeeld?
Niet dat ik het niet geloof, maar geen nieuwssite refereert eraan. Ook crimesite en boevennieuws niet en die leggen meestal de link wel.
Denk dat het wel wenselijk is om dit 100% zeker te weten.
Zie namelijk ook de verwarring bij sommige users met Hamza B (dus zonder El). Dit is niet dezelfde man. Hamza B is een veroordeelde in de zaak Staatsliedenbuurt.
Het zal niet de liefste van de klas zijn geweest. Maar deze dingen hoeven niks te zeggen over hoe hij vandaag de dag in het leven staat stond. Ik krijg meer een beeld van een noeste jongen die zich na veel kattenkwaad eindelijk heeft weten te settelen middels huisje boompje beestje. Het is een indruk. Niet meer dan dat.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Blijt wel te zijn. Hamza heeft jeugddetentie gehad.
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte. Als Gerben geen strafblad heeft, dan kan (hoeft niet, dus) er uit gegaan worden van een opwelling. Hij was het ineens zat, heeft een wapen gepakt en hem neergeschoten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Doodslag is in bijna alle gevallen al wel aardig uitgesloten als je met vuurwapens op straat loopt om iemand om te brengen.
Dus mensen die op X op Wilders of Faber af lopen te geven zijn niet echt normaal. Duidelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, maar als je je de hele dag door ontzettend druk maakt over dat soort zaken en op X politici uitscheld ben je natuurlijk ook niet echt normaal.
Bron?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog spelen de omstandigheden mee. Hamza is een crimineel die de hele buurt het leven zuur maakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |