abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214289060

https://edition.cnn.com/p(...)-07-13-24/index.html

Trump falls to the ground onstage at rally; unclear what is happening
Former President Donald Trump fell to the ground onstage at a rally in Pennsylvania.

This is breaking and will be updated.

Van het AD.

Op een campagnebijeenkomst van presidentskandidaat Donald Trump in Pennsylvania zouden schoten zijn afgevuurd. Dat melden Amerikaanse media. Op beelden van de bijeenkomst is te zien hoe Trump, met een bebloed gezicht, door zijn beveiligers van het podium wordt gehaald.

Op beelden van de bijeenkomst is te zien hoe Trump speecht. Nadat er knallen klinken, grijpt hij naar zijn rechteroor en duikt weg. Hij wordt daarna door zijn beveiligers van het podium gehaald.

Volgens de Secret Service, die Trump beveiligt, is de presidentskandidaat inmiddels in veiligheid. ,,Er is nu een onderzoek aan de gang, meer informatie zal bekend worden gemaakt als het beschikbaar is", aldus een woordvoerder van de dienst.
De schutter is doodgeschoten, in het publiek wat aanwezig wag is één dode en één zwaargewonde gevallen.

Update 4.28 uur: De veiligheidsautoriteiten classificeerden het incident als een poging tot moord op de ex-president en startten een onderzoek. Volgens de geheime dienst werd één toeschouwer dodelijk neergeschoten en raakten twee anderen ernstig gewond. De vermoedelijke schutter opende het vuur vanaf een verhoogde positie (dak) buiten het veiligheidsgebied en werd gedood.

In Washington veroordeelde president Biden de daad. Er is geen plaats voor dit soort geweld in Amerika, we moeten als natie samen staan. Hij zegt letterlijk: “Iedereen moet zoiets veroordelen” en dat dit soort geweld “ziek” is. Biden heeft inmiddels via de telefoon met Trump gesproken.

Vice-president Harris waarschuwde voor een escalatie van geweld: “We moeten allemaal deze gruwelijke daad veroordelen en ons steentje bijdragen om ervoor te zorgen dat deze niet tot verder geweld leidt.” Ook voormalig president Obama veroordeelde de aanval: “Er is absoluut geen plaats voor in onze democratie politiek geweld.” Het incident geeft reden om zich in te zetten voor fatsoen en respect in de politiek.

Ondanks het incident zal de Republikeinse Partijconventie in Milwaukee, die morgen begint, doorgaan zoals gepland. Daar wordt Trump officieel benoemd tot kandidaat van zijn partij voor de presidentsverkiezingen op 5 november.

twitter

twitter

twitter

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_214289067
Hier is een filmpje in slow motion waar je dat ziet van die hoofd draai.

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 18:48:29 #3
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214289095
Ook wel weer leuk dat sommige media het Trump nu weer kwalijk nemen dat hij zijn vuist omhoog hield.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214289108
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ook wel weer leuk dat sommige media het Trump nu weer kwalijk nemen dat hij zijn vuist omhoog hield.
Welke dan?
  zondag 14 juli 2024 @ 18:50:19 #5
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214289117
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:49 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Welke dan?
in het NOS liveblog

quote:
En de derde vraag die door veel mensen gesteld wordt is, hoe het kan dat hij daarna weer in het volle zicht van iedereen zijn vuist in de lucht kon steken, 'fight fight fight' kon roepen, waarmee hij zich natuurlijk weer kwetsbaar opstelde voor een mogelijke tweede schutter. Waarom heeft de bewaking dat niet voorkomen?"
pi_214289118
quote:
Victimblaming level eindbaas.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:51:41 #7
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214289128
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je weet gewoon dat die foto waarin hij zijn vuist op steekt met de vlag op de achtergrond gebruikt gaat worden in zoveel campagnes.
pi_214289136
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:50 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
in het NOS liveblog
[..]

Dan nemen ze Trump toch niks kwalijk? Het is een stukje over zijn beveiliging.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 18:52:23 #9
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289140
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:51 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Je weet gewoon dat die foto waarin hij zijn vuist op steekt met de vlag op de achtergrond gebruikt gaat worden in zoveel campagnes.
en terecht, zou dom zijn als ie t niet doet
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_214289154
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:52 schreef Jimbo het volgende:

[..]
en terecht, zou dom zijn als ie t niet doet
Het is ook echt een prachtige plaat. Historisch.
pi_214289174
twitter
pi_214289203
quote:

[..]
in het NOS liveblog
[..]

Dat zijn niet de media die het hem kwalijk nemen he. Dit is verslaglegging over wat kennelijk bij veel mensen leeft.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 14 juli 2024 @ 18:57:19 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214289204
quote:

[..]
in het NOS liveblog
[..]

Benoemen dat een vraag gesteld wordt is kwalijk nemen?? Wow.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 18:57:36 #14
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289207
mooi ook die mensen (vooral nederlanders, die behalve in counterstrike en call of duty nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebben, laat staan een assault rifle) die nu lopen te boehoe roepen dat de schutter zo slecht is :')

Om het in perspectief te zetten, probeer eens met een wapen als een ar15, met onbekende ammunutie (kan veel soorten in) een galia meloen op anderhalf voetbalveld verder weg te schieten :') Daarbij komende de adrenaline / stress waardoor je al trilt..

Stuk moeilijker dan je zou verwachten, en dan denken mensen nog dat ie met opzet op het oor schoot _O- Al zou je dat WILLEN raken dan lukt dat nog niet eens met zo'n wapen op die afstand.

Daarom wordt altijd voor center of mass gekozen met zulke afstanden iets raken. (al zou het heel naief zijn om niet te denken dat trump een kogelwerend vest aan heeft, dus snap de keuze voor het hoofd wel)
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:58:30 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214289217
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:55 schreef myShizzle het volgende:
[ x ]
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 14 juli 2024 @ 18:58:30 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289218
quote:

[..]
in het NOS liveblog
[..]

Dat lijkt me een legitieme vraag. Naast nog meer legitieme vragen zoals bijvoorbeeld "hoe kon de schutter bewapend en al het terrein op komen"?

En nee, ik suggereer géén complot. Ik suggereer dat de beveiliging steken heeft laten vallen.

En dat vragen kennelijk meer mensen zich af. En daar doet de NOS verslag van.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 14 juli 2024 @ 18:58:40 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214289220
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 15:58 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Het enige wat je hebt bewezen is zeer selectief te shoppen tot je wat vond om zielig over te doen. Zelfs op Joop noemen ze het een aanslag.
Ja, nu weet ik wel dat je steevast probeert om iemand die de berichtgeving van bepaalde media omtrent deze aanslag opvallend dan wel droevig vindt als "zielig" weg te zetten. Het werkt niet, ik geef slechts mijn mening. Mag je allemaal als 'slachtofferrol' en 'zielig' betitelen, maar het heeft bijzonder weinig waarde.

Een voorbeeld als dit: https://x.com/Teletekst/s(...)f3bj9P8P_dc4N7Q&s=19

'Trump gewond bij campagnerally'

Kort gezegd: er waren meerdere schoten te horen, daarna greep Trump naar zijn oor en vervolgens werd hij met een bebloed gezicht afgevoerd. Niet eens een vermelding dat er gericht op hem is geschoten. Alsof het een soort ongeluk is waarbij er toevallig wat schoten waren te horen en hij wat letsel heeft opgelopen. :')

Dan kun jij natuurlijk prachtig iets antwoorden als: "maar er staat toch ook in wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden?" Denk je nu echt dat wanneer dit bij een Biden-rally was gebeurd, de woordkeuze en insteek hetzelfde was geweest?

Prima als je dat vindt hoor, ik denk daar anders over. En wanneer die woordkeuze inderdaad hetzelfde was geweest bij Biden, had ik dat net zo vreemd gevonden.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:00:11 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289240
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar dat doen ze dus helemaal NIET, victim blamen. Ze stellen de vraag of de beveiliging wel adequaat handelde om Trump te beschermen..
pi_214289253
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, nu weet ik wel dat je steevast probeert om iemand die de berichtgeving van bepaalde media omtrent deze aanslag opvallend dan wel droevig vindt als "zielig" weg te zetten. Het werkt niet, ik geef slechts mijn mening. Mag je allemaal als 'slachtofferrol' en 'zielig' betitelen, maar het heeft bijzonder weinig waarde.

Kort gezegd: er waren meerdere schoten te horen, daarna greep Trump naar zijn oor en vervolgens werd hij met een bebloed gezicht afgevoerd. Niet eens een vermelding dat er gericht op hem is geschoten. Alsof het een soort ongeluk is waarbij er toevallig wat schoten waren te horen en hij wat letsel heeft opgelopen. :')

Dan kun jij natuurlijk prachtig iets antwoorden als: "maar er staat toch ook in wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden?" Denk je nu echt dat wanneer dit bij een Biden-rally was gebeurd, de woordkeuze en insteek hetzelfde was geweest?

Prima als je dat vindt hoor, ik denk daar anders over. En wanneer die woordkeuze inderdaad hetzelfde was geweest bij Biden, had ik dat net zo vreemd gevonden.
Yup, ik had een filmpje gepost waarin een scala van dit soort belachelijke titels voorbij kwam.
Zojuist weer een andere gevonden, waarin zelfs op tv werd gezegd dat Trump en zijn aanhangers belachelijk reageerden "Alsof ze in gevaar zouden zijn, waar absoluut niets van klopt!" enzo.
pi_214289262
Zou hem arresteren zodra die het vliegtuig uit stapt

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214289276
quote:
World press photo van het jaar, die heeft hij iig binnen.
pi_214289279
quote:
Denk je nu echt dat wanneer dit bij een Biden-rally was gebeurd, de woordkeuze en insteek hetzelfde was geweest?

Jij denkt blijkbaar van niet.

Dat zegt alles over jouw bias
  zondag 14 juli 2024 @ 19:03:30 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214289284
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar dat doen ze dus helemaal NIET, victim blamen. Ze stellen de vraag of de beveiliging wel adequaat handelde om Trump te beschermen..
Ze benoemen dat die vraag door mensen gesteld wordt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 juli 2024 @ 19:05:06 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214289301
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Jij denkt blijkbaar van niet.

Dat zegt alles over jouw bias
Klopt, dat ik dat denk. Dat zeg ik in de eerstvolgende zin.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:05:23 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289307
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze benoemen dat die vraag door mensen gesteld wordt....
Precies :Y
En die vraag lijkt me ook gewoon legitiem.
pi_214289315
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat lijkt me een legitieme vraag. Naast nog meer legitieme vragen zoals bijvoorbeeld "hoe kon de schutter bewapend en al het terrein op komen"?

En nee, ik suggereer géén complot. Ik suggereer dat de beveiliging steken heeft laten vallen.

En dat vragen kennelijk meer mensen zich af. En daar doet de NOS verslag van.
Hij bevond zich kennelijk buiten de omheining van het terrein. Maar een beveiligingsexpert bij CNN vond het onbegrijpelijk dat er geen agenten op dat dak waren gezet omdat er van daar een directe "line of sight" naar het podium is op korte afstand. Dat was volgens hem niet uit te leggen omdat elke "line of sight" als eerste onder controle van security gebracht moest worden.
pi_214289355
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Amerika joh, daar krijg je een 8mm bij een Happymeal.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:09:16 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289365
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij bevond zich kennelijk buiten de omheining van het terrein. Maar een beveiligingsexpert bij CNN vond het onbegrijpelijk dat er geen agenten op dat dak waren gezet omdat er van daar een directe "line of sight" naar het podium is op korte afstand. Dat was volgens hem niet uit te leggen omdat elke "line of sight" als eerste onder controle van security gebracht moest worden.
Ah, ok. Thanks!

Ik ging daar van uit doordat mensen die bij de rally waren zeiden dat ze de schutter zagen en de beveiliging/politie probeerden in te lichten.

Verder is het inderdaad nog steeds bizar dat de schutter daar bewapend kon komen, ook als het niet op het terrein was.
pi_214289367
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is daar blunder op blunder op blunder gemaakt door incapabele mensen (zoals ook die agenten die niet wisten wat te doen toen mensen zeiden dat er iemand met een geweer was), of men moest bewust her en der een oogje dichtknijpen en trager reageren.

Traag reagerende politie valt te verklaren met dat dit zo'n beetje in Schubbekutteveen gebeurde en men daar niks gewend is, maar verder....?

[ Bericht 19% gewijzigd door ToT op 14-07-2024 19:15:26 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 19:09:47 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214289373
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zijn vader. Als je kijkt wat hij heeft gekregen van zijn vader en daar een gemiddeld rendement op loslaat, dan had hij een veelvoud moeten hebben van wat hij heeft. Hij is dus een zeer slechte zakenman.
Menigeen had het verbrast of er minder van gemaakt. Het blijft een prestatie om een miljardenimperium te runnen (hij had geen miljardenimperium geërfd) en het niet de grond in te laten gaan.

We kunnen de beste man voor een hoop dingen bekritiseren maar de waarde van zijn business? De moraliteit van zijn business, daar kan men het zeker over hebben.
pi_214289391
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Er is daar blunder op blunder op blunder gemaakt door incapabele mensen (zoals ook die agenten die niet wisten wat te doen toen mensen zeiden dat er iemand met een geweer was), of men moest bewust her en der een oogje dichtknijpen en trager reageren.

Traag reagerende politie valt te verklaren met dat dit zo'n beetje in Schubbekutteveen gebeurde en men daar niks gewend is, maar verder....?
Fix die quote eens even, want ik was niet degene die dat zei he.
pi_214289422
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Fix die quote eens even, want ik was niet degene die dat zei he.
Pffff gaat echt vaak mis met quoten, om één of andere reden.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:18:26 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214289469
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:57 schreef Jimbo het volgende:
mooi ook die mensen (vooral nederlanders, die behalve in counterstrike en call of duty nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebben, laat staan een assault rifle) die nu lopen te boehoe roepen dat de schutter zo slecht is :')

Om het in perspectief te zetten, probeer eens met een wapen als een ar15, met onbekende ammunutie (kan veel soorten in) een galia meloen op anderhalf voetbalveld verder weg te schieten :') Daarbij komende de adrenaline / stress waardoor je al trilt..
Is niet een heel ingewikkelde exercitie hoor.
pi_214289472
Overigens kan ik als geinformeerde leek vanaf mijn zolderkamer natuurlijk niet alles goed beoordelen, maar dat ie na de beschieting nog zo lang onbeschermd zichtbaar was, en dat dat gebouwtje kennelijk niet bewaakt was roept wel vragen op.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:19:27 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289477
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef recursief het volgende:
Overigens kan ik als geinformeerde leek vanaf mijn zolderkamer natuurlijk niet alles goed beoordelen, maar dat ie na de beschieting nog zo lang onbeschermd zichtbaar was, en dat dat gebouwtje kennelijk niet bewaakt was roept wel vragen op.
Dat zeg ik :P
pi_214289505
En toch gaat Trump de verkiezingen verliezen, maar ik moet nog maar zien dat ze het beiden tot die tijd volhouden.
pi_214289510
quote:
Je brein moet wel even verwerken wat er gebeurd als je zoiets totaal niet verwacht. Ook die special service kan niet binnen een paar milliseconde dat beoordelen. Vond het wel een beetje langzaam, maar zeker niet ontzettend.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214289511
quote:

Stuk moeilijker dan je zou verwachten, en dan denken mensen nog dat ie met opzet op het oor schoot _O- Al zou je dat WILLEN raken dan lukt dat nog niet eens met zo'n wapen op die afstand.

Daarom wordt altijd voor center of mass gekozen met zulke afstanden iets raken. (al zou het heel naief zijn om niet te denken dat trump een kogelwerend vest aan heeft, dus snap de keuze voor het hoofd wel)
Ik vond deze:

https://www.quora.com/How(...)designed-for-hunting

Oftewel: er zijn heel veel verschillende uitvoeringen voor een AR-15 en dan hangt het ook nog af van hoe je er mee schiet. Maar voor een geoefend schutter is een schootsveld met een diameter van 1 a 2 inch per 100 yard goed haalbaar. Dan vallen al je schoten binnen een cirkel met die diameter. Dat gebouwtje was op 150 tot 200 yard, dan zou je als goede schutter met een goede AR-15 een doel met een doorsnee van 10cm dus moeten kunnen raken. Drie schoten op hetzelfde punt zouden dan in een cirkel met die doorsnede passen.
pi_214289516
lol

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214289536
quote:
Bij het zichtbaar zijn na het opstaan was er wel gezegd dat de aanvaller neutralized was. Maar je weet natuurlijk nooit of het er meer zijn, alhoewel dat meestal bij zo'n soort aanval wel het geval is.
pi_214289553
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:23 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
Valt nog mee dat het niet "Angry old man raises fist in the air" is of zo.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:27:02 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289554
twitter
pi_214289562
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:27 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zag in een eerder deeltje hier dat de dader trans zou zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Fake news wat verwijderd is?
pi_214289568
quote:
lol

[ x ]
De nieuwe president. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:28:19 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214289571
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik zag in een eerder deeltje hier dat de dader trans zou zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Ja. Althans: het is fake news, of het verwijderd is weet ik niet.
@Ali_boo gaf dat ook meteen toe (fake news, meme)
pi_214289572
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Valt nog mee dat het niet "Angry old man raises fist in the air" is of zo.
PvdA'er Trump

pi_214289580
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:26 schreef ToT het volgende:
Angry old man raises fist in the air
Zoiets? :D

pi_214289592
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:25 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Bij het zichtbaar zijn na het opstaan was er wel gezegd dat de aanvaller neutralized was. Maar je weet natuurlijk nooit of het er meer zijn, alhoewel dat meestal bij zo'n soort aanval wel het geval is.
Yup, wat Trump deed is voor de veiligheid van hemzelf en anderen om hem heen belachelijk dom, maar voor politieke PR wel heel goed en dat is waarschijnlijk het enige waar hij op dat moment aan dacht.
pi_214289599
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je brein moet wel even verwerken wat er gebeurd als je zoiets totaal niet verwacht. Ook die special service kan niet binnen een paar milliseconde dat beoordelen. Vond het wel een beetje langzaam, maar zeker niet ontzettend.
Dat waren geen milliseconden. Hij heeft daar seconden lang zichtbaar/raakbaar gestaan, met zijn vuist in de lucht en "fight! fight" roepend.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:30:47 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289602
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Achja, wel iets van nu. Uur na de schietpartij ging er al een naam en foto online rond. Iemand die er helemaal niks te maken heeft, werd lekker zwart gemaakt. En dan erbij zetten dat CNN dat had gezegd zogenaamd. Als je wraak wil op iemand of een groep kun je makkelijk zulke dingen verzinnen op zulke momenten.
pi_214289606
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zoiets? :D

[ afbeelding ]
Ik had ff geen tijd om 'm op te zoeken! :D
pi_214289624
Bestaat er geen paraplu type kogelwerend iets, of op z'n minst om het zicht van een schutter te blokkeren? Bij een beveiliging op straat zie je vaak dat ze zo'n uitklapbaar koffertje hebben voor bescherming tegen een explosie of ik neem aan ook kogels. Nu was het knullig half eromheen staan en handjes proberen voor zijn hoofd te houden.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:32:43 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214289628
Trump is nu natuurlijk de man die 'bullets dodged' en dat tegenover een seniele Biden die al bijna omvalt als ie stilstaat op een podium.

Je kunt uittekenen hoe dit in de campagne gebruikt gaat worden.
pi_214289635
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:51 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Door die foto gaat-ie mede de verkiezingen winnen.
pi_214289643
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:25 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Die securityman bij CNN zei dat standaard protocol is om desnoods kogels te blijven vangen tot het doelwit weg is van de locatie. Al is het maar omdat er inderdaad nog een tweede of misschien wel derde schutter kan zijn. Regel 1: "keep the target covered at all time". Klinkt logisch.
pi_214289653
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De nieuwe president. :)
Kan werkelijk geen betere PR campagne dan dit bedenken
  zondag 14 juli 2024 @ 19:34:48 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289662
Ben benieuwd of de democraten nog gewoon met Biden komen aanzetten.
pi_214289670
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:31 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik had ff geen tijd om 'm op te zoeken! :D
Wist meteen welke meme je bedoelde :Y)
pi_214289675
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mits je het wapen goed justeert, misschien heeft de dader dat vergeten.
Overigens moet je ook met de windrichting rekening houden, maar dat valt denk ik mee op een afstand van 135 meter. Met de FAL schoot ik van 300 meter een ongeveer vuist grote groep (na justering)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:37:26 #61
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289693
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik vond deze:

https://www.quora.com/How(...)designed-for-hunting

Oftewel: er zijn heel veel verschillende uitvoeringen voor een AR-15 en dan hangt het ook nog af van hoe je er mee schiet. Maar voor een geoefend schutter is een schootsveld met een diameter van 1 a 2 inch per 100 yard goed haalbaar. Dan vallen al je schoten binnen een cirkel met die diameter. Dat gebouwtje was op 150 tot 200 yard, dan zou je als goede schutter met een goede AR-15 een doel met een doorsnee van 10cm dus moeten kunnen raken. Drie schoten op hetzelfde punt zouden dan in een cirkel met die doorsnede passen.
Ja daar zijn een hoop 'als'-jes, maar ondertussen is het allemaal een stuk lastiger dan het lijkt. Niet iedere amerikaan met een wapen is natuurlijk rambo o.i.d
Dat het mogelijk is, ja natuurlijk. Maar er spelen zoveel factoren mee dat het allemaal een stuk moeilijker is dan iedereen er over doet, zeker als je het hier in NL leest, waar ze geloof ik echt denken dat alles point en click is ofzo :')
  zondag 14 juli 2024 @ 19:37:59 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289699
Dodelijk slachtoffer in publiek is 50-jarige man

De persoon die in het publiek om het leven kwam was een 50-jarige man. Volgens de gouverneur van Pennsylvania gaat het om Corey Comperatore, een voormalig brandweercommandant uit de buurt. "Corey stierf als een held. Hij dook op zijn familie om ze te beschermen", zei de gouverneur.

In een bericht op Facebook rouwt de familie om het verlies van Corey. "De campagnebijeenkomst eiste het leven van mijn broer, Corey Comperatore. De haat voor één man maakte een einde aan het leven van de man van wie wij het meest hielden", schrijft de zus van het slachtoffer op het socialemediaplatform.
NOS
pi_214289704
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dus het klopt?
het klopt dat zo'n kogel rechtdoor gaat ja, en niet 'van boven'
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214289706
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:34 schreef Momo het volgende:
Als die zich nu terugtrekt zul je zien dat er wat lui als MTG, en misschien ook wel anderre republikeinen dat meteen gaan uitbuiten als schuldbekentenis voor deze aanslag.
pi_214289708
quote:
Over Biden gesproken....

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 19:40:02 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289724
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Over Biden gesproken....

[ x ]
Denk dat het meer mensen gaat bijblijven dat hij Zelensky Putin noemde en hij Harris Trump noemde.
pi_214289725
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:37 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Ja daar zijn een hoop 'als'-jes, maar ondertussen is het allemaal een stuk lastiger dan het lijkt. Niet iedere amerikaan met een wapen is natuurlijk rambo o.i.d
Dat het mogelijk is, ja natuurlijk. Maar er spelen zoveel factoren mee dat het allemaal een stuk moeilijker is dan iedereen er over doet, zeker als je het hier in NL leest, waar ze geloof ik echt denken dat alles point en click is ofzo :')
Natuurlijk. Als ie een standaard rifle had en niet heel geoefend was dan gaat die vlieger niet op.
pi_214289732
quote:
Dat is nog altijd de President? Ik snap niet goed wat je hiermee bedoeld? De DNC conventie is waar de kandidaat uiteindelijk beslist word.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:42:16 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214289744
quote:

Ook gelezen ja. Niet alleen praktisch onmogelijk maar ook nog waanzinnig gevaarlijk. En dat dan doen om nog wat verderop te raken in de peilingen.
En al die mensen die een groepje ter grootte van een vuist schieten op anderhalve meter: dat kan ik ook. Maar het eerste schoot meteen op doel is iets heel anders. Als de omstandigheden niet wijzigen en je houd hetzelfde richtpunt-trefpunt aan, dan krijg je een groepje als je techniek goed is. Maar dat is heel wat anders dan bullseye schieten bij het eerste schot (op een bewegend doel nog wel!)
The End Times are wild
pi_214289745
quote:
Dat is toch veel te laat om nu nog te wisselen?
pi_214289752
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Technisch gezien kan het.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:44:10 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289757
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is nog altijd de President? Ik snap niet goed wat je hiermee bedoeld? De DNC conventie is waar de kandidaat uiteindelijk beslist word.
Ja hij is nog de president, maar gaat hij ook kandidaat worden voor de verkiezingen.
pi_214289758
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
nee kan nog wel, het is alleen heel ongebruikelijk
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:45:04 #74
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289763
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Natuurlijk. Als ie een standaard rifle had en niet heel geoefend was dan gaat die vlieger niet op.
Ja en wat ik al zei, de zenuwen/adrenaline moet niet onderschat worden. Ik kan mij alleen maar voorstellen dat je je de tering trilt in zo'n situatie (ook met het geschreeuw er om heen omdat ze weten / zien dat je daar ligt). Als je geen training hebt om daar mee om te gaan of niet keihard aan de tremezapan ofzo zit, dan is het al bijna knap dat ie 'm nog in de buurt van zn bakkes raakte _O-
  zondag 14 juli 2024 @ 19:45:37 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214289770
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:35 schreef Oud_student het volgende:

Mits je het wapen goed justeert, misschien heeft de dader dat vergeten.
Overigens moet je ook met de windrichting rekening houden, maar dat valt denk ik mee op een afstand van 135 meter. Met de FAL schoot ik van 300 meter een ongeveer vuist grote groep (na justering)
De wind heeft op zo'n korte afstand weinig invloed tenzij windkracht 10 ofzo. En de grootte van de groep staat los van het justeren, het justeren zorgt er alleen maar voor dat de schoten op het gewenste punt vallen. Als je wapen niet is ingeschoten zal de groepgrootte ansich niet veranderen, ze liggen alleen niet op je richtpunt. ;)

Maar eens met het justeren, alhoewel ik er vanuit ga dat hij dat gedaan heeft, want hij zat er natuurlijk niet heel ver naast.

Met de FAL was ik in staat om de MAG doelen op zo'n 400 to 500 meter om te schieten. Met de "kijker richt recht" was 800 meter al geen probleem meer.

Toevoeging: Juist op basis van de ligging van de geschoten groep justeer je je wapen. Als het MTP (middelste trefpunt) of GTP (gemiddelde trefpunt of wat voor term je dan ook maar wil gebruiken) van je geschoten groep op 100 meter zoveel centimeter afwijkt van je richtpunt dan ga je aan je richtmiddelen draaien, justeren dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 14-07-2024 20:16:52 ]
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:46:23 #76
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289775
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook gelezen ja. Niet alleen praktisch onmogelijk maar ook nog waanzinnig gevaarlijk. En dat dan doen om nog wat verderop te raken in de peilingen.
En al die mensen die een groepje ter grootte van een vuist schieten op anderhalve meter: dat kan ik ook. Maar het eerste schoot meteen op doel is iets heel anders. Als de omstandigheden niet wijzigen en je houd hetzelfde richtpunt-trefpunt aan, dan krijg je een groepje als je techniek goed is. Maar dat is heel wat anders dan bullseye schieten bij het eerste schot (op een bewegend doel nog wel!)
En wat dacht je als je maar een tikje verkeerd op de scope gezet heb ofzo :') Het is nou niet of iedereen zn wapens perfect afgesteld staan voor/op elke situatie
  zondag 14 juli 2024 @ 19:46:32 #77
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214289778
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:29 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Yup, wat Trump deed is voor de veiligheid van hemzelf en anderen om hem heen belachelijk dom, maar voor politieke PR wel heel goed en dat is waarschijnlijk het enige waar hij op dat moment aan dacht.
Uiteraard. Als je net vanuit het niets beschoten bent tijdens een toespraak, daarbij aan je oor bent geraakt dat zo'n 2 centimeter verwijderd is van je hersenen en wegduikt voor je leven, dan overzie je in die luttele seconden in alle hectiek rustig de situatie en denkt dan: "mooi, even kijken hoe ik dit het beste kan gebruiken voor mijn politieke PR!" :')
pi_214289797
Toen ik 14 was kon ik met een luchtbuks (met kijker) op 50 meter afstand consistent een luciferdoosje raken. 100 meter was moeilijk, want zo heel ver schoot dat ding niet.

Ook wel een paar keer met een .22 buks geschoten, dat was aardig nauwkeurig, maar zonder kijker is 100 meter best ver.

Jachtgeweren zijn niet heel geschikt om nauwkeurig mee te schieten. En te veel terugslag voor mijn toen jonge spieren.

In het leger had ik een UZI, die zijn niet zo nauwkeurig. Wel maar weinig terugslag.

Dus 125 meter met een AR15 + kijker, terwijl je plat ligt mag toch geen groot probleem zijn. Alleen niet te snel schieten want dan gaan de kogels alle kanten op.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:47:59 #79
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_214289804
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
De wind heeft op zo'n korte afstand weinig invloed tenzij windkracht 10 ofzo. En de grootte van de groep staat los van het justeren, het justeren zorgt er alleen maar voor dat de schoten op het gewenste punt vallen. Als je wapen niet is ingeschoten zal de groepgrootte ansich niet veranderen, ze liggen alleen niet op je richtpunt. ;)

Maar eens met het justeren, alhoewel ik er vanuit ga dat hij dat gedaan heeft, want hij zat er natuurlijk niet heel ver naast.

Met de FAL was ik in staat om de MAG doelen op zo'n 400 to 500 meter om te schieten. Met de "kijker richt recht" was 800 meter al geen probleem meer.
zie wel deze T-FAL https://ctbids.com/estate-sale/29901/item/3292127/T-Fal-Pot-Set
  zondag 14 juli 2024 @ 19:49:00 #80
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214289823
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
Toen ik 14 was kon ik met een luchtbuks (met kijker) op 50 meter afstand consistent een luciferdoosje raken. 100 meter was moeilijk, want zo heel ver schoot dat ding niet.

Ook wel een paar keer met een .22 buks geschoten, dat was aardig nauwkeurig, maar zonder kijker is 100 meter best ver.

Jachtgeweren zijn niet heel geschikt om nauwkeurig mee te schieten. En te veel terugslag voor mijn toen jonge spieren.

In het leger had ik een UZI, die zijn niet zo nauwkeurig. Wel maar weinig terugslag.

Dus 125 meter met een AR15 + kijker, terwijl je plat ligt mag toch geen groot probleem zijn. Alleen niet te snel schieten want dan gaan de kogels alle kanten op.
Welk punt maak je hiermee?
  zondag 14 juli 2024 @ 19:49:02 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214289847
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hij raakte expres alleen zijn oor. Dit was opgezet spel.
pi_214289851
quote:

[..]

Ik vind het totaal niet raar als de eenzame redacteur midden in de nacht voorzichtige bewoordingen gebruikt bij een belangrijke gebeurtenis. Zeker in de onzekerheid van de eerste minuten nieuwsgaring. En prima dat het je mening is, ik vind het alleen zeer Calimero overkomen. En als Trumpisten het ook super oneerlijk vinden, dan wordt het zelfs grappig na een jaar of 8 debiele Trump acties en misdrijven goedpraten en verkleinen.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:51:19 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214289853
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:42 schreef LXIV het volgende:
Met een persoonlijk ingeschoten wapen is je eerste schot gewoon op doel. Het wordt anders als je weer zo'n pool buks krijgt bij de MBV omdat je geen persoonlijk wapen hebt... :')
pi_214289856
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Als die zich nu terugtrekt zul je zien dat er wat lui als MTG, en misschien ook wel anderre republikeinen dat meteen gaan uitbuiten als schuldbekentenis voor deze aanslag.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je beweert dat die democraten eigenlijk de echte slachtoffers zijn. :')
pi_214289873
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja hij is nog de president, maar gaat hij ook kandidaat worden voor de verkiezingen.
Dat hangt niet van deze situatie af, denk ik, maar zoals gezegd, dat word bij de Democratische conventie duidelijk.
pi_214289875
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Kijk eens hoe Trump z'n hoofd precies daarvoor net draait.
Als hij dat niet gedaan had, was de achterkant van zijn hoofd geraakt en was de hersenstam weggeslagen.
pi_214289881
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Uiteraard. Als je net vanuit het niets beschoten bent tijdens een toespraak, daarbij aan je oor bent geraakt dat zo'n 2 centimeter verwijderd is van je hersenen en wegduikt voor je leven, dan overzie je in die luttele seconden in alle hectiek rustig de situatie en denkt dan: "mooi, even kijken hoe ik dit het beste kan gebruiken voor mijn politieke PR!" :')
:')

Dit is dezelfde idioot die tijdens Jan 6 zijn Secret Service mensen heeft gevraagd om hem naar het Capitool te rijden zodat hij het van dichtbij kon meemaken.

Wat is het alternatief dan? "Hey er wordt op mij geschoten, laat ik het mijn vijanden makkelijker maken door mijn hoofd boven alles uit te steken"? :;)
pi_214289884
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je beweert dat die democraten eigenlijk de echte slachtoffers zijn. :')
Rot eens op met je onfrisse aantijgingen
pi_214289885
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
In een discussie waar net meerdere mensen vertellen dat je op die afstand makkelijk nauwkeurig kan schieten?
  zondag 14 juli 2024 @ 19:53:47 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214289889
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met een persoonlijk ingeschoten wapen is je eerste schot gewoon op doel. Het wordt anders als je weer zo'n pool buks krijgt bij de MBV omdat je geen persoonlijk wapen hebt... :')
Ik heb het over de mogelijkheid om het oor te raken met het eerste schot. En dat dit dus een’acceptabel risico’ zou zijn om Trumps populariteit te verhogen. Nog niet misschien!
Jij kent ook geen enkele schutter die je op 150m je oor eraf laat schieten, alles is dat de best getrainde met het allerbeste scherpschutters geweer.
The End Times are wild
pi_214289891
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Rot eens op met je onfrisse aantijgingen
Lees je wel wat jezelf schrijft?!
pi_214289893
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je lekker relaxed op de schietbaan staat misschien.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:54:23 #94
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214289895
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In een discussie waar net meerdere mensen vertellen dat je op die afstand makkelijk nauwkeurig kan schieten?
Ja, maar bedoel je dan dat hij opzettelijk in zijn oor is geschoten ofzo? Nee toch, hoop ik?
  zondag 14 juli 2024 @ 19:55:14 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214289911
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:53 schreef LXIV het volgende:

Ik heb het over de mogelijkheid om het oor te raken met het eerste schot. En dat dit dus een’acceptabel risico’ zou zijn om Trumps populariteit te verhogen. Nog niet misschien!
Jij kent ook geen enkele schutter die je op 150m je oor eraf laat schieten, alles is dat de best getrainde met het allerbeste scherpschutters geweer.
Dat is idd ook onzin van de eerste orde. Ik heb alle delen niet echt gevolgd maar wordt dat nou echt gezegd door sommigen? Dat het oor raken juist de bedoeling was??? _O- _O- _O-

Ik dacht dat het gewoon om zijn hoofd ging... :')
pi_214289914
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar bedoel je dan dat hij opzettelijk in zijn oor is geschoten ofzo? Nee toch, hoop ik?
Er zijn wel meer mensen die zeggen "He took a clipping" om populairder te worden.
pi_214289921
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:53 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Lees je wel wat jezelf schrijft?!
Ja en dat is echt iets compleet anders dan jij er uit haalt en zeker geen reden voor zo een smerige ad hominem.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:56:32 #98
236264 crew  capricia
pi_214289936
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is idd ook onzin van de eerste orde. Ik heb alle delen niet echt gevolgd maar wordt dat nou echt gezegd door sommigen? Dat het oor raken juist de bedoeling was??? _O- _O- _O-
William Tell. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214289962
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ze gaan de verkiezingen verliezen omdat een wapen fanatiek en jarenlange republikein zich niet kon gedragen.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:58:25 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214289982
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, dat reageerde ik op.

Op deze afstand heb je inderdaad als geoefend schutter met een ingeschoten wapen een hele goede kans het hoofd te raken (al mag de stress van de omstandigheid niet onderschat worden, je weet dat je zelf ook binnen 1 minuut gaat sterven), maar het oor? En dan dus expres om van Trump een held te maken? En Trump zegt:ok, goed plan?😂
The End Times are wild
pi_214289991
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Toen ik de eerste keer de beelden zag leek het eerder een luchtbuks of .22 buks, omdat het geluid zo zacht was en je verder niemand om zag vallen. Toen was het een mogelijkheid. Maar dat geluid was waarschijnlijk gefilterd (gericht op Trump) en de schoten kwamen van de zijkant. Je bent gek als je met een AR15 op je oor laat schieten, hoe goed de schutter ook is. En er vielen ook andere mensen om, alleen zag je dat niet. Dus nee, het is absoluut een aanslag.
  zondag 14 juli 2024 @ 19:59:21 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214289997
twitter
pi_214290003
twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 20:02:14 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214290026
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:59 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Het zegt precies helemaal niets, je hebt geen flauw idee wat haar positie was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 juli 2024 @ 20:04:36 #105
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_214290065
twitter
pi_214290098
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:04 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Gelukkig hebben bekende mensen weer een reden om steun te betuigen aan iets, is weer eens wat anders als een vlaggetje op hun facebook/insta/X te plaatsen.
pi_214290104
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kogels opvangen?

Niet wegduiken wanneer het echt toe doet :N
pi_214290178
twitter

Corey's laatste tweet.. RIP
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:12:28 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214290229
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je lekker relaxed op de schietbaan staat misschien.
Op pak hem beet 125 meter een doel raken ter grootte van een hoofd is met een ingeschoten geweer geen enkel probleem.
pi_214290237
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of wat haar taak is.
pi_214290256
quote:
11s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kogels opvangen?

Niet wegduiken wanneer het echt toe doet :N
Nou ja, met zoveel man op een zeer oude, zwakke bejaarde duiken is ook niet heel handig. Kan me voorstellen dat je ook 1 persoon wilt hebben die de omgeving scant om te bepalen of het veilig is om hun doel naar een veilige plek te begeleiden.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:15:02 #112
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214290301
quote:

[..]
Het bizarre is wel dat (extreem) links altijd MAGA van complottheorietjes heeft beschuldigd en nu krijg je dit _O-

Ik pak de popcorn er maar weer bij.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214290319
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:59 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
twitter
pi_214290327
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Stille wateren hebben diepe gronden.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:19:10 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214290385
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:58 schreef LXIV het volgende:
Ja, dat reageerde ik op.

Op deze afstand heb je inderdaad als geoefend schutter met een ingeschoten wapen een hele goede kans het hoofd te raken (al mag de stress van de omstandigheid niet onderschat worden, je weet dat je zelf ook binnen 1 minuut gaat sterven), maar het oor? En dan dus expres om van Trump een held te maken? En Trump zegt:ok, goed plan?😂
Nou ja, dat had ik ff gemist...
pi_214290474
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het bizarre is wel dat (extreem) links altijd MAGA van complottheorietjes heeft beschuldigd en nu krijg je dit _O-

Ik pak de popcorn er maar weer bij.
Maar wie beweert dat dan?
pi_214290482
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:15 schreef takura het volgende:

[..]
[ x ]
Er is natuurlijk een simpele reden om vrouwen bij Trump in het team te hebben, ze weten hoe je luiers moet verschonen /s
pi_214290496
quote:

[..]
[ x ]
Dat zegt niks, misschien was haar taak wel om als een kip rond te lopen.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:24:02 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214290499
Een 20 jarige nerd vragen op je oor te schieten. Wat kan er misgaan.
pi_214290511
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Op pak hem beet 125 meter een doel raken ter grootte van een hoofd is met een ingeschoten geweer geen enkel probleem.
Ook als je denkt binnen 20 seconden dood te gaan? Militairen schieten ook aardig wat kogels er doorheen voor iedere kill.
pi_214290525
De ads die ik in dit topic krijg ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214290564
Plaatjes ter verduidelijking:

6 mm .22 Flobert

De gebruikelijke .22 maten

.22 vergeleken met een .223 voor een AR15.

Niet dat je 1 van die kogels tegen je hoofd wilt krijgen, zelfs de kleinste niet.
pi_214290616
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een simpele reden om vrouwen bij Trump in het team te hebben, ze weten hoe je luiers moet verschonen /s
Is dat ook waarom Harris VP is ?
pi_214290656
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alsof mannen dat niet zouden kunnen. Of heb je geen kinderen?
  zondag 14 juli 2024 @ 20:33:36 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214290717
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Ook als je denkt binnen 20 seconden dood te gaan? Militairen schieten ook aardig wat kogels er doorheen voor iedere kill.
Tijdens een daadwerkelijk vuurgevecht wel ja. Maar als je ergens ligt te wachten tot iemand de hoek om komt dan is het wat anders.

Maar goed, we kunnen verder niet beoordelen hoe zenuwachtig betrokkene was natuurlijk.
pi_214290725
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Alsof mannen dat niet zouden kunnen. Of heb je geen kinderen?
Way to miss the joke :P
pi_214290772
Verwacht er niet al te veel van

twitter
pi_214290791
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[ afbeelding ]
6 mm .22 Flobert

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet dat je 1 van die kogels tegen je hoofd wilt krijgen, zelfs de kleinste niet.
Ik snap ook niet helemaal waarom de media nu weer AR-15 pushed (eigenlijk ook wel, hurr durr assault weapon ban),
Het is zelfs voor een leek als mij duidelijk dat de schutter niet met een AR-15 schoot maar met een rifle achtige .22
Met een AR-15 had hij volop kunnen knallen en was Trump wss doorzeeft, er zat nu duidelijk tijd tussen de schoten en niet vol automatisch, tevens klonk het niet als zwaar kaliber. Meer jachtgeweer.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214290808
Lijkt mij geen slim plan maar goed, wie ben ik c_/

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 20:38:28 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214290815
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja zal toch wel flink moeten oefenen. De meeste mensen kunnen met een kermis geweer nog niks van twee meter raken.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:41:20 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214290851
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In. WO 2 wel 50.000 per kill las ik ooit
The End Times are wild
  zondag 14 juli 2024 @ 20:43:51 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214290891
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:37 schreef epicbeardman het volgende:

Ik snap ook niet helemaal waarom de media nu weer AR-15 pushed (eigenlijk ook wel, hurr durr assault weapon ban),
Het is zelfs voor een leek als mij duidelijk dat de schutter niet met een AR-15 schoot maar met een rifle achtige .22
Met een AR-15 had hij volop kunnen knallen en was Trump wss doorzeeft, er zat nu duidelijk tijd tussen de schoten en niet vol automatisch, tevens klonk het niet als zwaar kaliber. Meer jachtgeweer.
De AR-15 is een semi automatisch wapen he.

En een jachtgeweer maakt aanzienlijk meer herrie dan een 5.56.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 14-07-2024 20:49:28 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 20:46:04 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214290923
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja zal toch wel flink moeten oefenen. De meeste mensen kunnen met een kermis geweer nog niks van twee meter raken.
Een kermisgeweer is dan ook met opzet niet erg accuraat..
pi_214290925
quote:
lol

[ x ]
Wat moet ik hier zien? Een spelfout?
pi_214290967
quote:

[..]
[ x ]
Check deze dan :N

twitter
pi_214291061
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
Ik vind die focus van dit soort twitteraars om iets te vinden zodat je wat lelijks over vrouwelijke agenten of liever nog DEI kan zeggen niet heel gezond. Nog los van alle suggesties.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 14-07-2024 21:02:34 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 20:57:23 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214291162
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
Oh nee, een agente die communiceert met haar collega's welk ingetraind plan ze in werking gaan stellen. Want mannen zijn compleet rationeel in zo'n situatie, denk aan onze (toen nog) kroonprins, getraind bij alle takken van Defensie, die bij de Damschreeuwer zijn oude moedertje liet staan, dat uiteindelijk door een paar krasse knarren in alle chaos naar veiligheid werd begeleid en niet door het contingent mannelijke beveiligers.

Maar laten we doen alsof dames niet geschikt zijn en daar overal bewijs voor zoeken om dat triomfantelijk op X te zetten.

:r
pi_214291422
twitter

Daar gaan nog wel wat koppen rollen.
pi_214291425
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:37 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Als je met een semiautomatisch geweer maar aan de trekker blijft trekken, gaan de kogels alle kanten op. Je moet ieder schot wel richten.

Er passen wel 30 (of zelfs meer) kogels in het magazijn van een AR-15, maar in veel staten bevat het grootste magazijn dat je kunt kopen slechts 10 kogels.

Omdat .22 kogels vele malen goedkoper zijn dan .223 / 5.56 kogels, zijn semiautomatische .22 geweren heel populair in de VS. Daar passen meestal ook maximaal 10 kogels in en op 125 meter zijn die net zo nauwkeurig als een AR-15. Wel een stuk minder krachtig.

En inderdaad, als je het geluid hoorde leek het eerder een CO2 buks of .22 buks dan een AR-15. Wel dat snerpende geluid, maar veel te zacht, ook voor een afstand van 125 meter.

Maar het was toch een AR-15, dat is wat je daar in de VS bij Walmart voor zou gaan kopen. Dus het geluid was gewoon aangepast. Met meerdere microfoons kun je het geluid van de omstanders (en dus ook dingen zoals schoten) uitfilteren, zodat je de spreker beter kunt horen. Gehoorapparaten doen dat ook. Voor de aanwezigen waren het harde knallen.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:12:22 #140
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214291495
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:09 schreef takura het volgende:
[ x ]

Daar gaan nog wel wat koppen rollen.
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Nog te slecht om mall cop te worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 14 juli 2024 @ 21:15:38 #141
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214291585
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar wie beweert dat dan?
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 01:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[ x ]

Cultivated or developed?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214291674
quote:

[..]
Je denkt dat ze het risico nemen dat er een windvlaag komt of hij ineens zijn hoofd draait? Niemand gaat zo’n groot risico nemen om iemand zijn oor te raken van die afstand als het opgezet spel is.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:25:45 #143
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214291916
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:25 schreef Za het volgende:

[..]
Het zou niet zo moeten zijn dat iemand "geluk heeft".
Beveiligers zouden als bloedhonden dat gebied dienen af te speuren, voor en tijdens deze rally, drones inzetten, communiceren, en bij de geringste twijfel, of wanneer omstanders roepen "gunman on the roof" onmiddellijk Trump in veiligheid brengen ipv hem te laten staan en door laten spreken. Maar eigenlijk hadden ze die waarneming zelf moeten doen, ongelooflijk.

In feite is er niets voorkomen door de alom geprezen secret service, de schoten waren al gelost op zijn hoofd toen ze op hem doken.
Absoluut waar.

Het had ook nooit zo mogen zijn dat hij geluk gehad heeft, simpelweg omdat dit nooit had mogen gebeuren.

Wanneer men van bovenaf het terrein erop naziet met de afstand tussen Donald Trump en de schutter, dan mag best geconcludeerd worden dat de beveiliging daar ernstig gefaald heeft.

Het terrein daar had voor aanvang van het evenement al met alle denkbare middelen in de gaten gehouden moeten worden.

-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 14 juli 2024 @ 21:27:18 #144
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214291953
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit.

Net zoals Call of Duty iemand precies in je cross hair hebben, garandeert geen voltreffer. Je hebt ook wind en ook zoiets banaals als zwaartekracht.

Oftewel; het is geen videospelletje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214292061
twitter
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:31:39 #146
236264 crew  capricia
pi_214292066
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[ afbeelding ]
6 mm .22 Flobert

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En die grote verwonde dus Trump zijn oor?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214292111
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik vind die focus van dit soort twitteraars om iets te vinden zodat je wat lelijks over vrouwelijke agenten of liever nog DEI kan zeggen niet heel gezond. Nog los van alle suggesties.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh nee, een agente die communiceert met haar collega's welk ingetraind plan ze in werking gaan stellen. Want mannen zijn compleet rationeel in zo'n situatie, denk aan onze (toen nog) kroonprins, getraind bij alle takken van Defensie, die bij de Damschreeuwer zijn oude moedertje liet staan, dat uiteindelijk door een paar krasse knarren in alle chaos naar veiligheid werd begeleid en niet door het contingent mannelijke beveiligers.

Maar laten we doen alsof dames niet geschikt zijn en daar overal bewijs voor zoeken om dat triomfantelijk op X te zetten.

:r
Gevoelige snaar geraakt?

Het is hem bijna fataal geworden maar laten we het vooral niet over hebben :')
  zondag 14 juli 2024 @ 21:36:10 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214292163
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Gevoelige snaar geraakt?

Dat Texaanse gouverneur John Connally, zittend in dezelfde limousine als Kennedy, niet doodgeschoten werd lag aan het snelle ingrijpen van zijn vrouw naast hem, niet aan de all-male Secret Service agenten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214292166
Laat het speculeren maar aan de experts over :Y

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 21:36:29 #150
40566 Ericr
Livewrong
pi_214292174
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit.

Net zoals Call of Duty iemand precies in je cross hair hebben, garandeert geen voltreffer. Je hebt ook wind en ook zoiets banaals als zwaartekracht.

Oftewel; het is geen videospelletje.
Corioliseffect, voor de echte COD snipers.
pi_214292208
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat Texaanse gouverneur John Connally, zittend in dezelfde limousine als Kennedy, niet doodgeschoten werd lag aan het snelle ingrijpen van zijn vrouw naast hem, niet aan de all-male Secret Service agenten.
Ga weg :D

:') :') :') :') :') :')
  zondag 14 juli 2024 @ 21:39:10 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214292234
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ga weg :D

:') :') :') :') :') :')
Dat was wat Nellie inderdaad deed: ze sleepte haar man naar de grond.

Sowieso raar dat JFK wel dood ging; waren toch allemaal mannen, die Secret Service agents.

Hoe kan dat nou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214292267

_O-

Hopelijk komt Trump bij zijn volgende bijeenkomst op met dit nummer

_O_
  zondag 14 juli 2024 @ 21:45:54 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214292404
quote:

[..]
[..]
Gevoelige snaar geraakt?
Ik zie bij dit onderwerp altijd dezelfde users dit soort opmerkingen maken, dus ik vermoed dat de gevoelige snaar eerder daar ligt.

Tevens werk ik in het dagelijks leven met hulpverleners specifiek in de context wanneer het goed link wordt en heb ik denk ik wel een aardig beeld op de benodigde capaciteiten en wat er geleverd wordt. Het beeld dat hier geschetst wordt van vrouwen die stelselmatig alles in de soep laten lopen en alleen in hun functie zitten omdat er zo nodig inclusief moet worden gedaan herken ik niet.
quote:
Het optreden van deze agente is hem bijna fataal geworden, ja?
pi_214292459
quote:

[..]
[..]
Gevoelige snaar geraakt?

Was het een man geweest die zo reageerde na die schoten was heel die DEI er niet bij gehaald. Gender doet er niet aan toe bij dergelijke veronderstelde incompetentie, dat is meer het punt. Sterker nog, had die vrouw hierna een opvolgende kogel voor hun oppergod gevangen was ze een held geweest en had niemand het over haar reactie...
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_214292490
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En die grote verwonde dus Trump zijn oor?
Ja. Alhoewel er ook berichten zijn dat het een glasscherf was.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:50:35 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292510
quote:

[..]
[..]
Gevoelige snaar geraakt?

denk niet dat er ooit in de geschiedenis van alles iemand dood is gegaan aan een vrouw die 'wat doen we?' vraagt aan haar collega's hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214292528
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was wat Nellie inderdaad deed: ze sleepte haar man naar de grond.

Sowieso raar dat JFK wel dood ging; waren toch allemaal mannen, die Secret Service agents.

Hoe kan dat nou?
Dus moeten vrouwen de beveiliging in omdat het 1x in een ver verleden wel goed is gegaan ? :?
  zondag 14 juli 2024 @ 21:52:50 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214292537
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dus moeten vrouwen de beveiliging in omdat het 1x in een ver verleden wel goed is gegaan ? :?
Bij McKinley ging het ook fout. Allemaal mannen.

Waarom zie je daar geen patroon?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:54:33 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292565
quote:

[..]
ze moeten niets maar om nu aan strohalmen te gaan trekken om ze er te weren is ook weer zo iets
pi_214292609
Ik lijkt me toch overduidelijk dat je in de functie van beveiliger of secret service mannen wil? Die handelen sneller op instinct, zijn sterker, sneller en assertiever. Je ziet die kippetjes er echt bij staan van ‘oh shit, nu is het echt serieus, wtf moet ik doen’
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:57:30 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292621
sowieso vind ik het maar een raar verhaal dit

gaat aan alle kanten mis, presidentskandidat op een paar centimeter na door zijn kop geschoten en dan is de reactie 'kijk die vrouw zegt 'wat gaan we doen?' en 'moeten we ze de beveiliging in?'

het is een vrij voor de hand liggende vraag lijkt me
pi_214292624
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zie bij dit onderwerp altijd dezelfde users dit soort opmerkingen maken, dus ik vermoed dat de gevoelige snaar eerder daar ligt.

Tevens werk ik in het dagelijks leven met hulpverleners specifiek in de context wanneer het goed link wordt en heb ik denk ik wel een aardig beeld op de benodigde capaciteiten en wat er geleverd wordt. Het beeld dat hier geschetst wordt van vrouwen die stelselmatig alles in de soep laten lopen en alleen in hun functie zitten omdat er zo nodig inclusief moet worden gedaan herken ik niet.
[..]
Het optreden van deze agente is hem bijna fataal geworden, ja?
Zie vooral feministische dogma terug in je post, daar kan ik echt weinig mee

Ongeschikt persooneel is hem idd bijna fataal geworden waaronder de sniper op de dak.( en ja dat was een man)
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:58:25 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292639
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef GerryDV het volgende:
Ik lijkt me toch overduidelijk dat je in de functie van beveiliger of secret service mannen wil? Die handelen sneller op instinct, zijn sterker, sneller en assertiever. Je ziet die kippetjes er echt bij staan van ‘oh shit, nu is het echt serieus, wtf moet ik doen’
toch zijn het in eerste instantie niet de mannen die communiceren
pi_214292642
quote:

[..]
[..]
Gevoelige snaar geraakt?

Vrouwen in de beveiliging is Trump bijna fataal geworden?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:58:32 #166
236264 crew  capricia
pi_214292644
quote:

[..]
Sws stonden er toch ook van die stoere mannen op het dak met sniperguns?
En die hebben niet op tijd ingegrepen.

Om nu dan 1 vrouw, na de aanslag, famous te maken, is een beetje lafjes. Als je seksgenoten zo gefaald hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214292662
quote:
Klopt ja, die mannen waren echt super goed bezig gisteren. Lekker assertief op die dreiging gehandeld ook. Gewoon een top prestatie neergezet.
pi_214292715
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk niet dat er ooit in de geschiedenis van alles iemand dood is gegaan aan een vrouw die 'wat doen we?' vraagt aan haar collega's hoor :')
Wel als elke sec telt, zoals bij Trump het geval was
pi_214292723
quote:
Nee, mannen raken veel sneller in paniek dan vrouwen. Vraag maar na bij de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:02:56 #171
236264 crew  capricia
pi_214292743
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vrouwen in de beveiliging is Trump bijna fataal geworden?
_O-
Al die sniper-vrouwen op het dak die niet op tijd ingrepen. Foei!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:03:05 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292745
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:59 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Klopt ja, die mannen waren echt super goed bezig gisteren. Lekker assertief op die dreiging gehandeld ook. Gewoon een top prestatie neergezet.
het gaat al veel eerder fout lijkt me, dat die gozer met een gun op dat gebouw terecht komt klopt niet

verder lijkt het mij dat iedereen gewoon doet wat ze moeten doen, de man is al dood voordat Trump op de grond zit en iedereen trekt gelijk een sprintje naar de man toe
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:03:28 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292754
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wel als elke sec telt, zoals bij Trump het geval was
reden te meer om direct te vragen wat het plan is

en ik ben benieuwd in welk geval is er wel iemand dood gegaan omdat de beveiliger 'wat doen we nu' vroeg aan zijn of haar collega's?
pi_214292779
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
het gaat al veel eerder fout lijkt me, dat die gozer met een gun op dat gebouw terecht komt klopt niet

verder lijkt het mij dat iedereen gewoon doet wat ze moeten doen, de man is al dood voordat Trump op de grond zit en iedereen trekt gelijk een sprintje naar de man toe
Het enige dat niet klopt is dat Trump zo snel overeind komt en zijn hoofd laat zien.
pi_214292782
quote:
Juist niet, mannen hebben geen 100% succes rate
Dus bakken ze er niets van als ik de mensen hier moet geloven
  zondag 14 juli 2024 @ 22:04:47 #176
13309 nostra
ask why
pi_214292793
Op zondagavond zijn de Fok!kers uiteraard niet bezig om hun niet-bestaande vriendin uit elkaar te trekken, maar er zijn gelukkig beelden van een vrouw die raar loopt om te becommentariëren. MAGA! MGTOW!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:05:24 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292808
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het enige dat niet klopt is dat Trump zo snel overeind komt en zijn hoofd laat zien.
dat doet hij zelf, daar kan de rest niet zo heel veel aan doen
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:05:52 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292840
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:04 schreef nostra het volgende:
Op zondagavond zijn de Fok!kers uiteraard niet bezig om hun niet-bestaande vriendin uit elkaar te trekken, maar er zijn gelukkig beelden van een vrouw die raar loopt om te becommentatiëren. MAGA! MGTOW!
maar het is helemaal geen rare vraag
pi_214292870
quote:

[..]
reden te meer om direct te vragen wat het plan is

en ik ben benieuwd in welk geval is er wel iemand dood gegaan omdat de beveiliger 'wat doen we nu' vroeg aan zijn of haar collega's?
Als je op de training had opgelet zou je dit soort vragen niet stellen
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:07:12 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292906
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
ik vermoed zomaar dat de training begint en eindigt met communiceren

en daartussen ook
  zondag 14 juli 2024 @ 22:07:20 #181
13309 nostra
ask why
pi_214292910
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar het is helemaal geen rare vraag
Wat is de vraag?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:07:56 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292938
gaan we bewegen

gaan we links

gaan we rechts

blijven we zitten

schieten we letterlijk iedereen kapot
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:08:29 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214292957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is de vraag?
weet ik niet meer

what do we do volgens mij
  zondag 14 juli 2024 @ 22:11:18 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214293030
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zie vooral feministische dogma terug in je post, daar kan ik echt weinig mee

Ongeschikt persooneel is hem idd bijna fataal geworden waaronder de sniper op de dak.( en ja dat was een man)
Wat voor feministisch dogma zie jij in mijn post?
pi_214293032
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:07 schreef sp3c het volgende:
gaan we bewegen

gaan we links

gaan we rechts

blijven we zitten

schieten we letterlijk iedereen kapot
Ja, dat is ook het probleem met het Republikeinse standpunt dat dit soort dingen niet zouden gebeuren als iedereen altijd gewapend zou zijn. Dan eindigt het bijna automatisch in een groot bloedbad.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:11:39 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214293038
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
weet ik niet meer

what do we do volgens mij
What do we do 2x
Where are we going
pi_214293053
quote:

[..]

Dat een man met een geweer op een dak kan komen is inderdaad al belachelijk.

Maar als dan de eerste signalen komen dat er een man met een geweer op een dak zit, moet je direct die toespraak onderbreken en Trump wegvoeren. Getuigen zeggen dat ze minuten lang gewaarschuwd hebben, op beelden zie je die scherpschutters al ruim voor de schoten het dak in de gaten houden. Dat is het moment dat je actie-intelligentie moet tonen en in moet grijpen.

Dus nee, ze doen niet wat ze moeten doen. Ook die mannen niet.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:13:43 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293086
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Maar als dan de eerste signalen komen dat er een man met een geweer op een dak zit, moet je direct die toespraak onderbreken en Trump wegvoeren. Getuigen zeggen dat ze minuten lang gewaarschuwd hebben, op beelden zie je die scherpschutters al ruim voor de schoten het dak in de gaten houden. Dat is het moment dat je actie-intelligentie moet tonen en in moet grijpen.

denk dat de vraag eerst is 'wie is dat?'
tot die vraag bewantwoord is zullen ze niet schieten
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:14:15 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293105
dus ja ze doen wat ze moeten doen

het gaat al veel eerder fout
pi_214293183
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk dat de vraag eerst is 'wie is dat?'
tot die vraag bewantwoord is zullen ze niet schieten
Ik heb het niet over schieten, maar over Trump in veiligheid brengen. De vraag ‘wie is dat’ is van veel later zorg.

In dat bericht hierboven staat dat er een agent achter de dader aan geklommen is, dat er een wapen op die agent werd gericht en dat hij zich toen heeft teruggetrokken. Er gaat iets gruwelijk mis in je communicatie als dat niet direct leidt tot de conclusie: Trump is hier in gevaar, we gaan hem nu in veiligheid brengen.
pi_214293199
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:12 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

In Pennsylvania moet je alleen een vergunning hebben als je openlijk een handvuurwapen wilt dragen. Iedereen mag daar met een geweer rondlopen. Ok, het is geen Texas, maar veel Trump supporters zijn erg rechts en hebben dus al gauw een geweer in hun auto liggen. Aan geweren geen gebrek en verbieden is niet te doen.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:20:55 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293280
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:17 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik heb het niet over schieten, maar over Trump in veiligheid brengen. De vraag ‘wie is dat’ is van veel later zorg.

In dat bericht hierboven staat dat er een agent achter de dader aan geklommen is, dat er een wapen op die agent werd gericht en dat hij zich toen heeft teruggetrokken. Er gaat iets gruwelijk mis in je communicatie als dat niet direct leidt tot de conclusie: Trump is hier in gevaar, we gaan hem nu in veiligheid brengen.
die conclusie kun je pas trekken op het moment dat die agent die dader daadwerkelijk ziet, gozer schiet gelijk, sniper schiet hem gelijk kapot, de rest brengt Trump direct in veiligheid
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:21:32 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293298
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In Pennsylvania moet je alleen een vergunning hebben als je openlijk een handvuurwapen wilt dragen. Iedereen mag daar met een lang vuurwapen rondlopen. Ok, het is geen Texas, maar veel Trump supporters zijn erg rechts en hebben dus al gauw een geweer in hun auto liggen. Aan geweren geen gebrek en verbieden is niet te doen.
nou op dit terrein zou niemand gewapend moeten kunnen rondlopen lijkt me
  zondag 14 juli 2024 @ 22:22:18 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214293321
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:17 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Ja, dit vind ik er echt eentje van de categorie Belgische politie die in Molenbeek die ene terreurverdachte omsingeld had maar stipt om 17:00 allemaal naar huis gingen omdat hun werkdag erop zat.

"Nou, mijn klus zit erop, iemand anders pakt de rest vast wel op"
pi_214293322
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar dat is dan weer aantasting van hun rechten en zo en daar is Trump net tegen.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:23:14 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293347
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dat is dan weer aantasting van hun rechten en zo en daar is Trump net tegen.
denk niet dat de veiligheidsdienst daar heel veel rekening mee hoeft te houden
pi_214293391
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dranghekken en toegangspoortjes met metaaldetectors? In de toekomst waarschijnlijk wel, maar tot voor kort niet.
pi_214293402
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar misschien ook weer wel als ze populair willen blijven.

Met wapens rondlopen alsof ze Special Forces zijn is een bekende fantasie van die MAGA sukkels. Als je al die gasten die verdacht rondlopen met wapens voorbarig begint af te knallen dan ben je een heel groot deel van zijn fanbase aan het wegjagen lijkt me.
pi_214293424
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
die conclusie kun je pas trekken op het moment dat die agent die dader daadwerkelijk ziet, gozer schiet gelijk, sniper schiet hem gelijk kapot, de rest brengt Trump direct in veiligheid
Hoe kom je daar nu bij? Het moment van in veiligheid brengen komt veel eerder dan het moment van schieten vanwege een directe dreiging. In elke situatie dat er een reële kans is op dreiging zou Trump al in veiligheid gebracht moeten worden.

Mijn gok is dat het hier mis is gegaan in de communicatie tussen politie en secret service. De signalen dat er iets mis was waren er ruimschoots voor de politie, maar die signalen zijn niet doorgedrongen tot de secret service. En hebben dus ook niet geleid tot de juiste dreigingsinschatting. Puur amateurisme.
pi_214293429
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dranghekken en toegangspoortjes met metaaldetectors? In de toekomst waarschijnlijk wel, maar tot voor kort niet.
De schutter was ook niet op het terrein wat beveiligd was. Dat gebouw was net buiten de afzettingen.
pi_214293503
Dat is misschien ook het grootste verschil tussen beveiliging in de VS en hier in Europa: hier is het afzetten en controleren, daar moet je er maar mee leven dat veel mensen gewapend zijn. En daarom heb je daar ook veel meer bewakers en lijfwachten nodig.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:29:29 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293513
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu bij? Het moment van in veiligheid brengen komt veel eerder dan het moment van schieten vanwege een directe dreiging. In elke situatie dat er een reële kans is op dreiging zou Trump al in veiligheid gebracht moeten worden.

Mijn gok is dat het hier mis is gegaan in de communicatie tussen politie en secret service. De signalen dat er iets mis was waren er ruimschoots voor de politie, maar die signalen zijn niet doorgedrongen tot de secret service. En hebben dus ook niet geleid tot de juiste dreigingsinschatting. Puur amateurisme.
ik lees overal dat het om minuten gaat en we weten niet wat er van de politie gecommuniceert is naar de geheime dienst
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:29:50 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293517
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:26 schreef FvanS het volgende:

[..]
[..]
De schutter was ook niet op het terrein wat beveiligd was. Dat gebouw was net buiten de afzettingen.
das wel eigenaardig
pi_214293527
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als, als...

Er worden heel veel aannames gedaan op basis van zeer beperkte informatie.
pi_214293612
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dat is misschien ook het grootste verschil tussen beveiliging in de VS en hier in Europa: hier is het afzetten en controleren, daar moet je er maar mee leven dat veel mensen gewapend zijn. En daarom heb je daar ook veel meer bewakers en lijfwachten nodig.
Volgens de correspondent van RTL Nieuws vond Trump zelf de beveiliging te zwaar. In januari gaf hij aan dat dat wel minder kon.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:32:13 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293615
wat gaan we doen, waar gaan we heen vind ik iig geen hele vreemde vraag in die situatie
pi_214293624
twitter
pi_214293684
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef sp3c het volgende:
wat gaan we doen, waar gaan we heen vind ik iig geen hele vreemde vraag in die situatie
Het is eentje zonder duidelijke context.
Daar worden nu door een aantal allerlei conclusies aan gehangen.
pi_214293705
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Ironisch dat je die gore rat Alex Jones citeert. Heeft nu nog niet geclaimd dat het allemaal in scène is gezet zeker?
pi_214293720
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Alex heeft al 20 jaar een obsessie met Bohemian Grove, en is veroordeeld voor het verspreiden van desinformatie over Sandy Hook.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:37:04 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293743
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is eentje zonder duidelijke context.
Daar worden nu door een aantal allerlei conclusies aan gehangen.
de presidentskandidaat is neergeschoten, er is allemaal gedoe, je weet niet waarvandaan er werd geschoten, door hoeveel mensen er werd geschoten, wat er aan de hand is

volgens mij is er genoeg context

wat gaan we doen, waar gaan we heen?
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:38:39 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293779
ik vind het kwalijker dat er geen antwoord komt dan dat de vraag gesteld werd tbh maar misschien horen we dat gewoon niet
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:40:40 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293824
nu weet ik inmiddels dat die vraag stellen fataal (als vrouw) kan zijn voor mannen maar links of rechts is niet zo'n dingetje lijkt me
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:41:55 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293866
ik ben zelf ook wel eens bijna dood gegaan aan 'waar gaan we heen op vakantie?'

deed echt superveel pijn
pi_214293870
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef sp3c het volgende:
Klopt. Als je denkt dat het raar is dat je zoiets roept op zo’n moment heb je teveel actiefilms gekeken.
pi_214293905
Die mensen doen gewoon hun werk, wat meestal heel saai is en het is voor de meesten van hun de eerste keer dat er ook wat gebeurt. "HELP!"
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:43:59 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293916
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:42 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Klopt. Als je denkt dat het raar is dat je zoiets roept op zo’n moment heb je teveel actiefilms gekeken.
in actiefilms roepen ze helemaal niets, dan schieten ze gewoon
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:44:20 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214293921
in de echte wereld: praten, praten, praten
  zondag 14 juli 2024 @ 22:47:12 #219
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214294059
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef sp3c het volgende:
sowieso vind ik het maar een raar verhaal dit

gaat aan alle kanten mis, presidentskandidat op een paar centimeter na door zijn kop geschoten en dan is de reactie 'kijk die vrouw zegt 'wat gaan we doen?' en 'moeten we ze de beveiliging in?'

het is een vrij voor de hand liggende vraag lijkt me
Nee, niet echt, als je goed getraind bent weet je wat je gaat doen en heb je een briefing gehad over mogelijke scenario's en ga je niet 3 keer dit vragen terwijl juist op dat moment de communicatie over de situatie plaats hoort te vinden.

Eerste prio is afschermen, en als het goed is krijg je daarna wel in je oor wat er moet gebeuren. Ze was niet alert (schrok van de situatie). Ja, het is een high stress situatie, maar daar wordt je op geselecteerd en keiard gedrilled.als je op een VIP als een president elect moet passen.

Het is zeker niet zo dat een vrouw het werk niet kan doen, maar in dit geval leek emotie/verrassing meer de overhand te hebben
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:48:38 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214294101
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:47 schreef Bensel het volgende:

[..]
Nee, niet echt,
ja wel echt

je moet altijd, altijd, altijd eerst praten

quote:
als je goed getraind bent weet je wat je gaat doen en heb je een briefing gehad over mogelijke scenario's en ga je niet 3 keer dit vragen terwijl juist op dat moment de communicatie over de situatie plaats hoort te vinden.

Eerste prio is afschermen, en als het goed is krijg je daarna wel in je oor wat er moet gebeuren. Ze was niet alert (schrok van de situatie). Ja, het is een high stress situatie, maar daar wordt je op geselecteerd en keiard gedrilled.als je op een VIP als een president elect moet passen.

Het is zeker niet zo dat een vrouw het werk niet kan doen, maar in dit geval leek emotie/verrassing meer de overhand te hebben
je hebt geen idee bij wie die stem hoort en je hebt geen idee of ze wel of niet alert was
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:54:20 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214294311
at best zou ik het gebruik van die zonnebrilletjes overwegen want ze zijn wel cool maar niet nodig en de dame lijkt er nogal moeite mee te hebben
  zondag 14 juli 2024 @ 22:55:38 #222
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214294361
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het totaal niet raar als de eenzame redacteur midden in de nacht voorzichtige bewoordingen gebruikt bij een belangrijke gebeurtenis. Zeker in de onzekerheid van de eerste minuten nieuwsgaring. En prima dat het je mening is, ik vind het alleen zeer Calimero overkomen. En als Trumpisten het ook super oneerlijk vinden, dan wordt het zelfs grappig na een jaar of 8 debiele Trump acties en misdrijven goedpraten en verkleinen.
Ah ja, "de onzekerheid van de eerste minuten nieuwsgaring". Best knap als dat meer dan een uur na de eerste berichtgeving is. :')
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 22:55:50 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214294367
en de locatie want als alles buiten dat vliegveld guns R us was dan is dat niet helemaal veilig voor dit soort dingen
pi_214294434
quote:

[..]
Nee, niet echt, als je goed getraind bent weet je wat je gaat doen en heb je een briefing gehad over mogelijke scenario's en ga je niet 3 keer dit vragen terwijl juist op dat moment de communicatie over de situatie plaats hoort te vinden.

In een vergelijkbare situatie zou ik de persoon zijn die het hoofd koel houd en alles probeert te coördineren.

Voor de lijfwachten die om Trump heen staan is het simpel: druk hem naar de grond en spring er bovenop, maar voor alle anderen is het niet zo gemakkelijk.

Die mensen zijn ook van een heleboel verschillende diensten. De organisatoren, de lokale politie, de medewerkers van Trump, een ingehuurde beveiligingsdienst, lijfwachten en de veiligheidsdienst. Misschien meer. Iedereen begint rond te rennen en bevelen te schreeuwen. Grote chaos.

Dus als je al probeert te begrijpen wat er aan de hand is en wat nu zinnig is om te doen, dan ben je heel goed bezig. En als je dat ook gaat communiceren naar de andere betrokkenen, dan komt er orde in de chaos.
pi_214294449
quote:

[..]
In die training wordt juist gehamerd op onderlinge communicatie. Zoals hierboven al gezegd wordt: praten praten praten.

Er is geen enkel voordeel om op zo’n moment zwijgzaam je taken uit te voeren.
pi_214294461
Nu live briefing van de secret service op CNN. Het second amendment zat de beveiliging ironisch genoeg in de weg. De schutter bevond zich buiten de omheining. State law staat "open carry" toe en daarom mocht je daar met een wapen lopen.

Excuus. Dat ging over de RNC in Milwaukee: Wisconsin is een open carry state.

Dat is PA overigens ook in de meeste gebieden.

[ Bericht 14% gewijzigd door recursief op 14-07-2024 23:34:05 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 23:21:44 #227
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214294702
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
In die training wordt juist gehamerd op onderlinge communicatie. Zoals hierboven al gezegd wordt: praten praten praten.

Er is geen enkel voordeel om op zo’n moment zwijgzaam je taken uit te voeren.
Als iedereen praat, dan luisert niemand. Dan wordt de vraag niet gehoord, of de info die je geeft of krijgt niet verwerkt.

Deze bodyguards worden ondersteund door een team, met iemand die overzicht heeft/hoort te hebben. onderlinge communicatie is goed,maar wel gestructureerd, een ;what do we do' is op het moment in kwestie niet de vraag die je stelt. (als dat uiteraard van haar afkomstig zou zijn) Dat weet je door training. Afblocken, status vip achterhalen, status van je collega's. kijken of je weg kunt komen, of dat er nog steeds dreiging is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 14 juli 2024 @ 23:23:52 #228
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214294725
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:01 schreef recursief het volgende:
Nu live briefing van de secret service op CNN. Het second amendment zat de beveiliging ironisch genoeg in de weg. De schutter bevond zich buiten de omheining. State law staat "open carry" toe en daarom mocht je daar met een wapen lopen.

Excuus. Dat ging over de RNC in Milwaukee: Milwaukee is een open carry state.

Dat is PA overigens ook in de meeste gebieden.
Klopt, ik lees ook dat PA met Philadelphia eigenlijk als enige uitzondering (en de beperkingen in bepaalde zones in andere woonplaatsen) een open carry state is. Maar goed, die opmerking over het second amendment ging dus niet over deze aanslag? Of in welke context werd deze opmerking geplaatst? (Ik heb het niet gezien). :)
pi_214294802
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt, ik lees ook dat PA met Philadelphia eigenlijk als enige uitzondering (en de beperkingen in bepaalde zones in andere woonplaatsen) een open carry state is. Maar goed, die opmerking over het second amendment ging dus niet over deze aanslag? Of in welke context werd deze opmerking geplaatst? (Ik heb het niet gezien). :)
Dat ging over de beveiliging bij de Republikeinse conventie in Milwaukee. Buiten de hekken van het conventieterrein gelden de state laws, en dus mag iedereen daar met wapens rondlopen. Daar kan de secret service niets tegen doen. Kennelijk relevant omdat de schutter in PA zich ook buiten de omheining bevond.
pi_214294987
twitter
pi_214294993
twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214295053
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[ x ]
Lol, Musk die zich druk maakt over empathie enzo.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:07:35 #233
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214295151
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er werd meermaals geroepen dat de schutter uitgeschakeld was voor die tijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 15 juli 2024 @ 00:07:54 #234
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214295152
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat ging over de beveiliging bij de Republikeinse conventie in Milwaukee. Buiten de hekken van het conventieterrein gelden de state laws, en dus mag iedereen daar met wapens rondlopen. Daar kan de secret service niets tegen doen. Kennelijk relevant omdat de schutter in PA zich ook buiten de omheining bevond.
Ja, maar zoals ik die uitleg die je aanhaalde lees, lijkt het alsof men dan wil zeggen dat de Secret Service wel op de hoogte was dat er iemand met een AR buiten de omheining was, maar dat het Second Amendment ze belette om tijdig in te kunnen grijpen.

Dat lijkt me (even puur afgaande op deze situatieschets) dan ook weer onzin. Als ze al wisten dat daar iemand zichtbaar met een AR liep en je ziet dat die persoon gaat aanleggen/richten, nota bene met snipers die de omgeving nauwlettend in de gaten houden, dan lijkt het mij dat je niet kunt zeggen dat het Second Amendment je in de weg zat om in actie te komen.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:13:06 #235
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_214295176
Voor wat het waard is.
Voorspelling van een medium half maart dit jaar..

twitter

Vervolgens 'I saw him winning the presidency'
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_214295193
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar zoals ik die uitleg die je aanhaalde lees, lijkt het alsof men dan wil zeggen dat de Secret Service wel op de hoogte was dat er iemand met een AR buiten de omheining was, maar dat het Second Amendment ze belette om tijdig in te kunnen grijpen.

Dat lijkt me (even puur afgaande op deze situatieschets) dan ook weer onzin. Als ze al wisten dat daar iemand zichtbaar met een AR liep en je ziet dat die persoon gaat aanleggen/richten, nota bene met snipers die de omgeving nauwlettend in de gaten houden, dan lijkt het mij dat je niet kunt zeggen dat het Second Amendment je in de weg zat om in actie te komen.
Er werd expliciet gezegd dat state law buiten het omheinde terrein niet zomaar buiten werking kan worden gesteld. Als daar iemand van minstens 18 jaar zonder strafblad een geladen wapen rondloopt kan daar in beginsel niet op worden ingegrepen.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:17:07 #237
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214295196
twitter

Wat een idioot wijf.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214295198
:{w Donald Trump took a bullet for his country.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 00:18:42 #239
236264 crew  capricia
pi_214295205
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:17 schreef PzKpfw het volgende:
[ x ]

Wat een idioot wijf.
Dat mens spoort niet.
Werd me na de corona al duidelijk, toen ze vond dat iedereen maar eindeloos mondkapjes moest blijven dragen omdat zij gezondheidsproblemen heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214295208
twitter
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 15 juli 2024 @ 00:22:06 #241
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214295218
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:16 schreef recursief het volgende:

[..]
Er werd expliciet gezegd dat state law buiten het omheinde terrein niet zomaar buiten werking kan worden gesteld. Als daar iemand van minstens 18 jaar zonder strafblad een geladen wapen rondloopt kan daar in beginsel niet op worden ingegrepen.
Nee, maar nogmaals: dat impliceert dat je als Secret Service zijnde al bij voorbaat op de hoogte bent dat daar iemand openlijk en zichtbaar met een AR rondloopt. Je zegt dan alleen "we kunnen niet ingrijpen, want volgens de wet mag dat". Maar zichtbaar rondlopen met een AR op die plek, zo dicht bij een rally en met volop secret service en snipers, zou je toch geen kans moeten geven om dan aan te leggen/richten en vervolgens te schieten?
pi_214295219
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat mens spoort niet.
Werd me na de corona al duidelijk, toen ze vond dat iedereen maar eindeloos mondkapjes moest blijven dragen omdat zij gezondheidsproblemen heeft.
Nu is ze te vinden bij elke XR en Palestijnen demonstratie. Dus ze is in ieder geval over haar angst heen om mensen te zien.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 00:26:45 #243
236264 crew  capricia
pi_214295229
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Nu is ze te vinden bij elke XR en Palestijnen demonstratie. Dus ze is in ieder geval over haar angst heen om mensen te zien.
Ja. Ze riep via haar X-account ook steeds op dat mensen die stations moesten gaan bezetten. Ze faciliteert daarmee dat onze joodse burgers niet meer over bepaalde stations heen durfden te lopen. En de NS deed er niets aan.
Schandalig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 00:28:59 #244
236264 crew  capricia
pi_214295238
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:17 schreef PzKpfw het volgende:
[ x ]

Wat een idioot wijf.
Maar wel bedankt voor het posten. Want ik ben geblocked door haar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214295243
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, maar nogmaals: dat impliceert dat je als Secret Service zijnde al bij voorbaat op de hoogte bent dat daar iemand openlijk en zichtbaar met een AR rondloopt. Je zegt dan alleen "we kunnen niet ingrijpen, want volgens de wet mag dat". Maar zichtbaar rondlopen met een AR op die plek, zo dicht bij een rally en met volop secret service en snipers, zou je toch geen kans moeten geven om dan aan te leggen/richten en vervolgens te schieten?
Al die mensen kennen elkaar? Doe een grijze broek en een grijs hesje aan en je bent net een andere medewerker.
pi_214295248
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik lees overal dat het om minuten gaat en we weten niet wat er van de politie gecommuniceert is naar de geheime dienst
We weten niet ees OF er uberhaupt gecommuniceerd is. Dat hier iets fout gegaan is lijkt mij overduidelijk, waar dat zit moet men nu gaan uitzoeken.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:32:08 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214295249
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Al die mensen kennen elkaar? Doe een grijze broek en een grijs hesje aan en je bent net een andere medewerker.
?
pi_214295276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat werd zo niet gezegd. Maar er werd wel min of meer aangegeven dat die open carry state laws het lastiger maken om de omgeving te beveiligen.
pi_214295281
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Voor wat het waard is.
Voorspelling van een medium half maart dit jaar..

[ x ]

Vervolgens 'I saw him winning the presidency'
Zeg 1000 dingen die niet uitkomen en 1 die wel uitkomt.. wat zegt dat over de helderziendheid?
  maandag 15 juli 2024 @ 00:57:22 #250
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214295331
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat werd zo niet gezegd. Maar er werd wel min of meer aangegeven dat die open carry state laws het lastiger maken om de omgeving te beveiligen.
In deze context snap ik die opmerking wel. Het zal dan inderdaad lastiger zijn om vuurwapens in een grote straal rondom zo'n evenement weg te houden. Toch geloof ik dat het een Secret Service dan nog wel opvalt wanneer iemand op 150 meter afstand zichtbaar met een AR rondloopt op een plek waar hij een direct schot op een oud-president heeft die staat te speechen, om vervolgens aan te leggen.
pi_214295357
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
In deze context snap ik die opmerking wel. Het zal dan inderdaad lastiger zijn om vuurwapens in een grote straal rondom zo'n evenement weg te houden. Toch geloof ik dat het een Secret Service dan nog wel opvalt wanneer iemand op 150 meter afstand zichtbaar met een AR rondloopt op een plek waar hij een direct schot op een oud-president heeft die staat te speechen, om vervolgens aan te leggen.
Er is, zo te zien, een hoop uit te leggen door een groot aantal politie diensten in dit verhaal.

Mischien is Sjowall & Wahloo's SK lijst bewaarheid geworden ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2024 01:11:11 ]
pi_214295389
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je gaat er van uit, dat dat heel ongebruikelijk is of dat ze dat kunnen verbieden.
pi_214295396
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 01:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je gaat er van uit, dat dat heel ongebruikelijk is of dat ze dat kunnen verbieden.
Dat laatste kan, dacht ik, niet, nee. Bij de rallies zelf kan wapens dragen wel verboden worden want dat zijn technisch besloten evenementen maar op de openbare weg eromheen gelden de lokale wetten vwb wapens en het dragen daarvan.

Je zou eventueel een rechter zo ver kunnen krijgen, bij een serieuze en acute dreiging, dat je een verbod krijgt met een straal van een kilometer of zo maar het probleem met dit soort lone gunmen situaties is dat zie zelden voortijdig als zodanig zichzelf kenbaar maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2024 01:32:33 ]
pi_214295403
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is, zo te zien, een hoop uit te leggen door een groot aantal politie diensten in dit verhaal.

Mischien is Sjowall & Wahloo's SK lijst bewaarheid geworden ;)
Ik denk dat er vooral veel uit te leggen is aan het Europese publiek die er niets van begrijpen.
pi_214295457

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 15-07-2024 02:54:14 ]
  maandag 15 juli 2024 @ 03:07:13 #256
117098 Hathor
Effe niet
pi_214295475
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 01:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik denk dat er vooral veel uit te leggen is aan het Europese publiek die er niets van begrijpen.
En niks van willen begrijpen, zoek het lekker uit in je bananenrepubliek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214295564
quote:
88s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
de presidentskandidaat is neergeschoten, er is allemaal gedoe, je weet niet waarvandaan er werd geschoten, door hoeveel mensen er werd geschoten, wat er aan de hand is

volgens mij is er genoeg context

wat gaan we doen, waar gaan we heen?
Volgens mij weten we niet wie dit zegt, wat haar precieze functie is, en wat de precieze reden is waarom ze dit vraagt.

Maar er wordt wel geoordeeld dat ze niet heeft opgelet tijdens de opleiding, etc.

Dat weten we niet.
Dat zijn aannames.
pi_214295601
Volgend evenement elke secret service agent een gps geven, stille drones de lucht in, geef de drone operators en de leiding ATAKs en dan zie je én zo iemand binnen een paar seconden én weet je dat het niet een secret service agent is.

[ Bericht 1% gewijzigd door oblo op 15-07-2024 07:00:43 ]
pi_214295645
quote:

[..]
Dat mens spoort niet.
Ze heeft ook een 5 jarig trans kind blijkbaar.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 07:50:00 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214295839
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 06:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij weten we niet wie dit zegt, wat haar precieze functie is, en wat de precieze reden is waarom ze dit vraagt.

Maar er wordt wel geoordeeld dat ze niet heeft opgelet tijdens de opleiding, etc.

Dat weten we niet.
Dat zijn aannames.
Ik denk omdat de president net is neergeschoten maar dat is idd een aanname van mij
pi_214295981
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik denk omdat de president net is neergeschoten maar dat is idd een aanname van mij
Dat maakt de rest kennelijk niet relevant.

Dankjewel, dan weet ik nu wat het uitgangspunt is.
pi_214296393
Als je bekijkt hoe politie en veiligheidsdiensten te werk zijn gegaan hebben die heel wat uit te leggen.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 09:16:39 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214296445
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat maakt de rest kennelijk niet relevant.

Dankjewel, dan weet ik nu wat het uitgangspunt is.
Zou niet weten waarom
pi_214296485
quote:

[..]
Dat mens spoort niet.
Ik snap werkelijk niet dat de Volkskrant haar een podium geeft. Regelmatig zie ik teksten van haar voorbijkomen waar de honden geen brood van lusten.
pi_214296676
https://apnews.com/articl(...)5acefbc8e1fadad0375b

Interessant is het stukje dat de woordvoerder Anthony Guglielmi van de secret service op X zou hebben gezegd dat de veiligheidsmaatregelen waren vergroot met oa technologie. Dan vraag ik mij af welke technologie. Drones?
Ik heb geen X dus dat kan ik niet bevestigen.
  maandag 15 juli 2024 @ 09:52:14 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214296753
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb nog vaak genoeg met een FN FAL op 100m op een doel van ongeveer 15cm breed en 40cm hoog geschoten. Gewoon met de standaard stalen richtmiddelen. Geen probleem, maar ja, dat is natuurlijk zonder dat er mensen met veel betere wapens naar je kijken en op je gaan schieten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 15 juli 2024 @ 09:57:59 #267
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_214296797
Ik blijf er van overtuigd dat de Secret Service een soort van handlers zijn. :X
Heel veel sambal
  maandag 15 juli 2024 @ 10:10:04 #268
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214296900
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 01:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, ik ga er juist niet van uit dat ze dat kunnen verbieden. Dat lijkt me toch inmiddels na meerdere posts hierover wel duidelijk. En ongebruikelijk is het wel, of denk jij dat iedereen in Pennsylvania de hele dag met assault rifles in hun handen over straat loopt?
pi_214297070
Hier de locatie waar de dader een trap heeft geplaatst (achter de grote boom) om zodoende op het dak te komen.

https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214297188
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, ik ga er juist niet van uit dat ze dat kunnen verbieden. Dat lijkt me toch inmiddels na meerdere posts hierover wel duidelijk. En ongebruikelijk is het wel, of denk jij dat iedereen in Pennsylvania de hele dag met assault rifles in hun handen over straat loopt?
De volgers van Trump zijn erg rechts en liberaal, een groot gedeelte daarvan heeft thuis wapens. In de staten waar je die mee mag nemen, zijn er een heleboel die een geweer in hun auto gooien als ze ergens naar toe gaan. Dus ze gaan er meestal alleen in het bos mee wandelen, maar dat ze in of uit hun auto stappen en een geweer meenemen is niet ongebruikelijk. In de steden zie je dat wel een stuk minder dan op het platteland. Daar is het dragen van handvuurwapens populairder (alhoewel je daar meestal wel een vergunning voor moet hebben).

Je wilt de Amerikanen die altijd gewapend zijn en iedere week een paar keer gaan trainen op de schietbaan of hindernisbaan niet de kost geven, want dat zijn er heel veel. En die stemmen bijna allemaal Republikeins.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:54:36 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214297326
Als ze nou gewapend naar die rally hadden mogen gaan hadden ze de schutter kunnen uitschakelen voor hij kon toeslaan :+

Maar kennelijk geldt dat NRA-argument niet bij de rally's van Trump.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214297329
Ik heb het even opgezocht, en in 33 van de 50 staten mag je zowel revolvers en pistolen als geweren openlijk dragen zonder vergunning op publiek terrein. In de rest zijn er wat restricties.
pi_214297360
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De volgers van Trump zijn erg rechts en liberaal, een groot gedeelte daarvan heeft thuis wapens. In de staten waar je die mee mag nemen, zijn er een heleboel die een geweer in hun auto gooien als ze ergens naar toe gaan. Dus ze gaan er meestal alleen in het bos mee wandelen, maar dat ze in of uit hun auto stappen en een geweer meenemen is niet ongebruikelijk. In de steden zie je dat wel een stuk minder dan op het platteland. Daar is het dragen van handvuurwapens populairder (alhoewel je daar meestal wel een vergunning voor moet hebben).

Je wilt de Amerikanen die altijd gewapend zijn en iedere week een paar keer gaan trainen op de schietbaan of hindernisbaan niet de kost geven, want dat zijn er heel veel. En die stemmen bijna allemaal Republikeins.
Nee hoor. Ook onder Democraten is wapenbezit heel normaal. Democraten willen ook meestal wapenbezit onaangetast raken, maar wel meer checks vooraf, zodat niet iedere malloot een wapen kan krijgen.

Redelijk idioot dat zo’n no brainer er niet doorkomt, maar ja…
pi_214297364
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze heeft ook een 5 jarig trans kind blijkbaar.
Ik zag deze post als eerste en wist meteen over welke vrouw het ging.

Al heeft ze in die titel gewoon gelijk.
pi_214297376
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor. Ook onder Democraten is wapenbezit heel normaal. Democraten willen ook meestal wapenbezit onaangetast raken, maar wel meer checks vooraf, zodat niet iedere malloot een wapen kan krijgen.

Redelijk idioot dat zo’n no brainer er niet doorkomt, maar ja…
De democraten die wel voor een wapenban zijn komen vaak niet verder dan wapens zoals de ar-15 verbieden. Verreweg de meeste doden vallen met pistolen en bijna niemand wil die aanpakken.
pi_214297391
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb het even opgezocht, en in 33 van de 50 staten mag je zowel revolvers en pistolen als geweren openlijk dragen zonder vergunning op publiek terrein. In de rest zijn er wat restricties.
Alleen mensen die hun wapen verbergen hebben er snode plannen mee was de logica hiervan.
pi_214297688
Maar het is toch niet zo dat we Donald opeens een sympathieke man moeten vinden? Het blijft een weerzinwekkend figuur wmb.
En het gaat al pagina's lang over een opinie stukje in de krant, lekker belangrijk.
pi_214297785
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:48 schreef fliert het volgende:
Maar het is toch niet zo dat we Donald opeens een sympathieke man moeten vinden? Het blijft een weerzinwekkend figuur wmb.
En het gaat al pagina's lang over een opinie stukje in de krant, lekker belangrijk.
Het ging er om, dat het in de VS best moeilijk is om te voorkomen dat iemand zijn geweer uit de auto pakt en begint te schieten.
pi_214297808
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:48 schreef fliert het volgende:
Ach deze dans zien we iedere keer terugkomen. De kant die het slachtoffer was geworden gaat maximaal melken tot ze hun hand overspelen. Ach wat zijn we zielig en hoe durven mensen gemeen te praten over Trump! Wil je nog meer geweld ofzo? En uiteraard een bijna heiligverklaring. Denk vooral niet verder.

Vorige week heeft Trump nog geroepen dat hij politieke tegenstanders ging opsluiten wegens verkiezingsfraude en deze week zal hij ongetwijfeld weer wat gewelddadigs roepen. Bovendien heeft hij heeft zelf aangezet tot politieke moorden toen hij niet tegen zijn verlies kon.
  maandag 15 juli 2024 @ 12:02:16 #280
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214297821
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het ging er om, dat het in de VS best moeilijk is om te voorkomen dat iemand zijn geweer uit de auto pakt en begint te schieten.
quote:
On May 31, 2019, the Supreme Court of Pennsylvania ruled that carrying a firearm is not reasonable suspicion to detain someone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_laws_in_Pennsylvania
are we infinite or am I alone
  maandag 15 juli 2024 @ 12:04:54 #281
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214297845
quote:
ABC News reported that two former classmates of Crooks told the outlet that he was rejected from their school’s rifle club because he wasn’t a very skilled shot. School officials had not immediately confirmed those recollections.
https://www.theguardian.c(...)-gunman-what-we-know
are we infinite or am I alone
pi_214298023
quote:
In die context rondom een speech van Trump ligt dat natuurlijk wel anders. Lijkt me dat er een behoorlijke fout is gemaakt door geen mensen op de watertoren te plaatsen die vanuit de NO hoek het terrein in de gaten kon houden. Benieuwd naar wat er uit dat onderzoek allemaal naar voren gaat komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214298515
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:58 schreef capricia het volgende:

Sws stonden er toch ook van die stoere mannen op het dak met sniperguns?
En die hebben niet op tijd ingegrepen.

twitter
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 13:29:48 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214298641
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In die context rondom een speech van Trump ligt dat natuurlijk wel anders. Lijkt me dat er een behoorlijke fout is gemaakt door geen mensen op de watertoren te plaatsen die vanuit de NO hoek het terrein in de gaten kon houden. Benieuwd naar wat er uit dat onderzoek allemaal naar voren gaat komen.
Als je daar daadwerkelijk met een geladen wapen tot het hek mag komen dan klopt die locatie niet, dan is dit echt totaal niet te beveiligen
pi_214298654
quote:
88s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je daar daadwerkelijk met een geladen wapen tot het hek mag komen dan klopt die locatie niet, dan is dit echt totaal niet te beveiligen
Misschien hadden ze de security perimeter kunnen vergroten zodat dat dak er ook binnen viel.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 13:33:41 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214298674
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Misschien hadden ze de security perimeter kunnen vergroten zodat dat dak er ook binnen viel.
In zo'n staat zou ik gewoon alles binnen doen
  maandag 15 juli 2024 @ 13:38:36 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_214298717
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gewoon binnen inderdaad en dan uitzenden op een groot scherm.
pi_214298792
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom stond Trump niet zoals bij zijn fameuze toespraak van 6 januari achter kogelvrije schermen?
  maandag 15 juli 2024 @ 13:49:13 #289
117098 Hathor
Effe niet
pi_214298840
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:14 schreef Za het volgende:

[..]
[ x ]
Onbegrijpelijk.

Ze hadden alle tijd om het te voorkomen zo te zien.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 14:04:23 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214298955
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
waarom stond Trump niet zoals bij zijn fameuze toespraak van 6 januari achter kogelvrije schermen?
Verkocht om zijn boete te betalen?
pi_214298967
Daarom heb je dus ook, dat de politie in de VS al snel overschakelt op: "Shoot first, ask questions later." Waardoor de rechter dan zegt dat het ieders goed recht is om rond te lopen met een geladen geweer en dat je er niet zomaar van uit mag gaan dat ze iets misdadigs willen gaan doen. En dan gaat de NRA (en veel Republikeinen) reclame maken dat de enige manier om dat op te lossen is om er voor te zorgen dat iedereen altijd gewapend is. Dan kunnen de goeden de slechten neerschieten. En gek genoeg vinden veel Amerikanen dat een goed idee.
  maandag 15 juli 2024 @ 14:10:20 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214299010
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
Daarom heb je dus ook, dat de politie in de VS al snel overschakelt op: "Shoot first, ask questions later." Waardoor de rechter dan zegt dat het ieders goed recht is om rond te lopen met een geladen geweer en dat je er niet zomaar van uit mag gaan dat ze iets misdadigs willen gaan doen. En dan gaat de NRA (en veel Republikeinen) reclame maken dat de enige manier om dat op te lossen is om er voor te zorgen dat iedereen altijd gewapend is. Dan kunnen de goeden de slechten neerschieten. En gek genoeg vinden veel Amerikanen dat een goed idee.
Behalve bij een rally van Trump, daar mogen de goeden geen wapen bij zich hebben om de slechterik neer te kunnen schieten...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214299120
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve bij een rally van Trump, daar mogen de goeden geen wapen bij zich hebben om de slechterik neer te kunnen schieten...
De meeste staten hebben een "Stand your ground" wet, die zegt dat je mensen dood mag schieten als je je ernstig bedreigd voelt. En op veel plaatsten betekent dat inderdaad ook dat je op misdadigers mag schieten. Dus de mensen buiten de dranghekken hadden dat waarschijnlijk inderdaad kunnen doen.

En de beveiliging mag dus niet zomaar iemand met een geweer doodschieten, die persoon moet eerst iets misdadigs doen, zoals op iemand beginnen te schieten.
  maandag 15 juli 2024 @ 14:31:53 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214299276
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:31 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
De dader had geen scope op z'n gun
pi_214299318
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:31 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Wat is dat rubberenbandje wat hij aan zijn loop spant?
pi_214299560
  maandag 15 juli 2024 @ 15:20:28 #298
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214299564
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Papabear het volgende:
[ afbeelding ]
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214299865
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

En de beveiliging mag dus niet zomaar iemand met een geweer doodschieten, die persoon moet eerst iets misdadigs doen, zoals op iemand beginnen te schieten.
Maar wel de presidentskandidaat asap in veiligheid brengen.
pi_214299877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De meeste staten hebben een "Stand your ground" wet, die zegt dat je mensen dood mag schieten als je je ernstig bedreigd voelt. En op veel plaatsten betekent dat inderdaad ook dat je op misdadigers mag schieten. Dus de mensen buiten de dranghekken hadden dat waarschijnlijk inderdaad kunnen doen.

Dit zou het wel kunnen verklaren, maar een geweer op iemand richten zou toch voldoende reden moeten zijn om iemand z'n bakkes volledig aan flarden te mogen schieten?
pi_214299883
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 16:07 schreef Za het volgende:

[..]
Maar wel de presidentskandidaat asap in veiligheid brengen.
In ieder geval proactief hun werk doen. Of je dan Trump gaat afvoeren iedere keer dat je een wapen ziet is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak dat gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')