Welke dan?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ook wel weer leuk dat sommige media het Trump nu weer kwalijk nemen dat hij zijn vuist omhoog hield.
in het NOS liveblogquote:
quote:En de derde vraag die door veel mensen gesteld wordt is, hoe het kan dat hij daarna weer in het volle zicht van iedereen zijn vuist in de lucht kon steken, 'fight fight fight' kon roepen, waarmee hij zich natuurlijk weer kwetsbaar opstelde voor een mogelijke tweede schutter. Waarom heeft de bewaking dat niet voorkomen?"
Victimblaming level eindbaas.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ook wel weer leuk dat sommige media het Trump nu weer kwalijk nemen dat hij zijn vuist omhoog hield.
Je weet gewoon dat die foto waarin hij zijn vuist op steekt met de vlag op de achtergrond gebruikt gaat worden in zoveel campagnes.quote:
en terecht, zou dom zijn als ie t niet doetquote:Op zondag 14 juli 2024 18:51 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat die foto waarin hij zijn vuist op steekt met de vlag op de achtergrond gebruikt gaat worden in zoveel campagnes.
Het is ook echt een prachtige plaat. Historisch.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
en terecht, zou dom zijn als ie t niet doet
Dat zijn niet de media die het hem kwalijk nemen he. Dit is verslaglegging over wat kennelijk bij veel mensen leeft.quote:
quote:
Dat lijkt me een legitieme vraag. Naast nog meer legitieme vragen zoals bijvoorbeeld "hoe kon de schutter bewapend en al het terrein op komen"?quote:
Ja, nu weet ik wel dat je steevast probeert om iemand die de berichtgeving van bepaalde media omtrent deze aanslag opvallend dan wel droevig vindt als "zielig" weg te zetten. Het werkt niet, ik geef slechts mijn mening. Mag je allemaal als 'slachtofferrol' en 'zielig' betitelen, maar het heeft bijzonder weinig waarde.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:58 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Het enige wat je hebt bewezen is zeer selectief te shoppen tot je wat vond om zielig over te doen. Zelfs op Joop noemen ze het een aanslag.
Maar dat doen ze dus helemaal NIET, victim blamen. Ze stellen de vraag of de beveiliging wel adequaat handelde om Trump te beschermen..quote:
Yup, ik had een filmpje gepost waarin een scala van dit soort belachelijke titels voorbij kwam.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, nu weet ik wel dat je steevast probeert om iemand die de berichtgeving van bepaalde media omtrent deze aanslag opvallend dan wel droevig vindt als "zielig" weg te zetten. Het werkt niet, ik geef slechts mijn mening. Mag je allemaal als 'slachtofferrol' en 'zielig' betitelen, maar het heeft bijzonder weinig waarde.
Een voorbeeld als dit: https://x.com/Teletekst/s(...)f3bj9P8P_dc4N7Q&s=19
'Trump gewond bij campagnerally'
Kort gezegd: er waren meerdere schoten te horen, daarna greep Trump naar zijn oor en vervolgens werd hij met een bebloed gezicht afgevoerd. Niet eens een vermelding dat er gericht op hem is geschoten. Alsof het een soort ongeluk is waarbij er toevallig wat schoten waren te horen en hij wat letsel heeft opgelopen.![]()
Dan kun jij natuurlijk prachtig iets antwoorden als: "maar er staat toch ook in wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden?" Denk je nu echt dat wanneer dit bij een Biden-rally was gebeurd, de woordkeuze en insteek hetzelfde was geweest?
Prima als je dat vindt hoor, ik denk daar anders over. En wanneer die woordkeuze inderdaad hetzelfde was geweest bij Biden, had ik dat net zo vreemd gevonden.
World press photo van het jaar, die heeft hij iig binnen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Jij denkt blijkbaar van niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Repentless het volgende:
Denk je nu echt dat wanneer dit bij een Biden-rally was gebeurd, de woordkeuze en insteek hetzelfde was geweest?
Ze benoemen dat die vraag door mensen gesteld wordt....quote:Op zondag 14 juli 2024 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze dus helemaal NIET, victim blamen. Ze stellen de vraag of de beveiliging wel adequaat handelde om Trump te beschermen..
Klopt, dat ik dat denk. Dat zeg ik in de eerstvolgende zin.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Jij denkt blijkbaar van niet.
Dat zegt alles over jouw bias
Preciesquote:Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze benoemen dat die vraag door mensen gesteld wordt....
Hij bevond zich kennelijk buiten de omheining van het terrein. Maar een beveiligingsexpert bij CNN vond het onbegrijpelijk dat er geen agenten op dat dak waren gezet omdat er van daar een directe "line of sight" naar het podium is op korte afstand. Dat was volgens hem niet uit te leggen omdat elke "line of sight" als eerste onder controle van security gebracht moest worden.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een legitieme vraag. Naast nog meer legitieme vragen zoals bijvoorbeeld "hoe kon de schutter bewapend en al het terrein op komen"?
En nee, ik suggereer géén complot. Ik suggereer dat de beveiliging steken heeft laten vallen.
En dat vragen kennelijk meer mensen zich af. En daar doet de NOS verslag van.
Amerika joh, daar krijg je een 8mm bij een Happymeal.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een legitieme vraag. Naast nog meer legitieme vragen zoals bijvoorbeeld "hoe kon de schutter bewapend en al het terrein op komen"?
Ah, ok. Thanks!quote:Op zondag 14 juli 2024 19:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij bevond zich kennelijk buiten de omheining van het terrein. Maar een beveiligingsexpert bij CNN vond het onbegrijpelijk dat er geen agenten op dat dak waren gezet omdat er van daar een directe "line of sight" naar het podium is op korte afstand. Dat was volgens hem niet uit te leggen omdat elke "line of sight" als eerste onder controle van security gebracht moest worden.
Er is daar blunder op blunder op blunder gemaakt door incapabele mensen (zoals ook die agenten die niet wisten wat te doen toen mensen zeiden dat er iemand met een geweer was), of men moest bewust her en der een oogje dichtknijpen en trager reageren.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij bevond zich kennelijk buiten de omheining van het terrein. Maar een beveiligingsexpert bij CNN vond het onbegrijpelijk dat er geen agenten op dat dak waren gezet omdat er van daar een directe "line of sight" naar het podium is op korte afstand. Dat was volgens hem niet uit te leggen omdat elke "line of sight" als eerste onder controle van security gebracht moest worden.
Menigeen had het verbrast of er minder van gemaakt. Het blijft een prestatie om een miljardenimperium te runnen (hij had geen miljardenimperium geërfd) en het niet de grond in te laten gaan.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, zijn vader. Als je kijkt wat hij heeft gekregen van zijn vader en daar een gemiddeld rendement op loslaat, dan had hij een veelvoud moeten hebben van wat hij heeft. Hij is dus een zeer slechte zakenman.
Fix die quote eens even, want ik was niet degene die dat zei he.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is daar blunder op blunder op blunder gemaakt door incapabele mensen (zoals ook die agenten die niet wisten wat te doen toen mensen zeiden dat er iemand met een geweer was), of men moest bewust her en der een oogje dichtknijpen en trager reageren.
Traag reagerende politie valt te verklaren met dat dit zo'n beetje in Schubbekutteveen gebeurde en men daar niks gewend is, maar verder....?
Pffff gaat echt vaak mis met quoten, om één of andere reden.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Fix die quote eens even, want ik was niet degene die dat zei he.
Is niet een heel ingewikkelde exercitie hoor.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:57 schreef Jimbo het volgende:
mooi ook die mensen (vooral nederlanders, die behalve in counterstrike en call of duty nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebben, laat staan een assault rifle) die nu lopen te boehoe roepen dat de schutter zo slecht is
Om het in perspectief te zetten, probeer eens met een wapen als een ar15, met onbekende ammunutie (kan veel soorten in) een galia meloen op anderhalf voetbalveld verder weg te schietenDaarbij komende de adrenaline / stress waardoor je al trilt..
Dat zeg ikquote:Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef recursief het volgende:
Overigens kan ik als geinformeerde leek vanaf mijn zolderkamer natuurlijk niet alles goed beoordelen, maar dat ie na de beschieting nog zo lang onbeschermd zichtbaar was, en dat dat gebouwtje kennelijk niet bewaakt was roept wel vragen op.
Je brein moet wel even verwerken wat er gebeurd als je zoiets totaal niet verwacht. Ook die special service kan niet binnen een paar milliseconde dat beoordelen. Vond het wel een beetje langzaam, maar zeker niet ontzettend.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef recursief het volgende:
Overigens kan ik als geinformeerde leek vanaf mijn zolderkamer natuurlijk niet alles goed beoordelen, maar dat ie na de beschieting nog zo lang onbeschermd zichtbaar was, en dat dat gebouwtje kennelijk niet bewaakt was roept wel vragen op.
Ik vond deze:quote:Op zondag 14 juli 2024 18:57 schreef Jimbo het volgende:
mooi ook die mensen (vooral nederlanders, die behalve in counterstrike en call of duty nog nooit een wapen van dichtbij gezien hebben, laat staan een assault rifle) die nu lopen te boehoe roepen dat de schutter zo slecht is
Om het in perspectief te zetten, probeer eens met een wapen als een ar15, met onbekende ammunutie (kan veel soorten in) een galia meloen op anderhalf voetbalveld verder weg te schietenDaarbij komende de adrenaline / stress waardoor je al trilt..
Stuk moeilijker dan je zou verwachten, en dan denken mensen nog dat ie met opzet op het oor schootAl zou je dat WILLEN raken dan lukt dat nog niet eens met zo'n wapen op die afstand.
Daarom wordt altijd voor center of mass gekozen met zulke afstanden iets raken. (al zou het heel naief zijn om niet te denken dat trump een kogelwerend vest aan heeft, dus snap de keuze voor het hoofd wel)
Bij het zichtbaar zijn na het opstaan was er wel gezegd dat de aanvaller neutralized was. Maar je weet natuurlijk nooit of het er meer zijn, alhoewel dat meestal bij zo'n soort aanval wel het geval is.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:18 schreef recursief het volgende:
Ik zag in een eerder deeltje hier dat de dader trans zou zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.quote:
Ja. Althans: het is fake news, of het verwijderd is weet ik niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag in een eerder deeltje hier dat de dader trans zou zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Fake news wat verwijderd is?
PvdA'er Trumpquote:Op zondag 14 juli 2024 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt nog mee dat het niet "Angry old man raises fist in the air" is of zo.
Zoiets?quote:
Yup, wat Trump deed is voor de veiligheid van hemzelf en anderen om hem heen belachelijk dom, maar voor politieke PR wel heel goed en dat is waarschijnlijk het enige waar hij op dat moment aan dacht.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:25 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Bij het zichtbaar zijn na het opstaan was er wel gezegd dat de aanvaller neutralized was. Maar je weet natuurlijk nooit of het er meer zijn, alhoewel dat meestal bij zo'n soort aanval wel het geval is.
Dat waren geen milliseconden. Hij heeft daar seconden lang zichtbaar/raakbaar gestaan, met zijn vuist in de lucht en "fight! fight" roepend.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je brein moet wel even verwerken wat er gebeurd als je zoiets totaal niet verwacht. Ook die special service kan niet binnen een paar milliseconde dat beoordelen. Vond het wel een beetje langzaam, maar zeker niet ontzettend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |