Dat zelfs de beste schutters op beslissende momenten kunnen missenquote:
Tnx, kende Equity alleen in de betekenis van "eigen vermogen"quote:Op zondag 14 juli 2024 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, equity.
Equality staat grof gezegd voor gelijke mogelijkheden. Equity voor gelijke uitkomsten, waarbij overal de vertegenwoordiging van diverse groepen in overeenstemming is met de generieke populatie.
Equity is dan ook van een zeldzame stupiditeit. Equality is verstandig.
Iemand zomaar doden zonder precies te weten wat er gaande is, is ook niet verstandig. Lastig parket. Laten we er nou godverdomme geen complottheorie op loslaten zeg!quote:Op zondag 14 juli 2024 12:26 schreef Ali_boo het volgende:
Goede vraag, hij ziet hem, wacht tot de dader actie onderneemt, en dan pas besluit die iets terug te doen
[ x ]
Ja, dat had ik ook toen ik het voor het eerst zag.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tnx, kende Equity alleen in de betekenis van "eigen vermogen"
Toch nog wat geleerd op fok
quote:Op zondag 14 juli 2024 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat de secret service zo z'n reserveringen had om te schieten op de schuttert, je moet echt zeker weten dat het geen collega van je is. Zo'n situatie overvalt je.
Is simpelweg een beter systeem.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, equity.
Equality staat grof gezegd voor gelijke mogelijkheden. Equity voor gelijke uitkomsten, waarbij overal de vertegenwoordiging van diverse groepen in overeenstemming is met de generieke populatie.
Equity is dan ook van een zeldzame stupiditeit. Equality is verstandig.
Zullen we gewoon het onderzoek afwachten?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Die weten alles, zelfs hoe de keutel van Trump er vanmorgen uitzag, nee dit is een blunder van jewelste.
Je ziet iemand op het dak van een gebouw met een geweer(gericht op een voormalig president), die niet tot jouw team behoortquote:Op zondag 14 juli 2024 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand zomaar doden zonder precies te weten wat er gaande is, is ook niet verstandig. Lastig parket. Laten we er nou godverdomme geen complottheorie op loslaten zeg!
TweedeKlum weet vanaf zijn zolderkamer dat dit een blunder is.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Die weten alles, zelfs hoe de keutel van Trump er vanmorgen uitzag, nee dit is een blunder van jewelste.
Equity is in de basis een schending van het gelijkheidsbeginsel. Moet je iemand die zeer progressief is niet proberen uit te leggen overigens… Ik heb er nog nachtmerries van.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is simpelweg een beter systeem.
'Equality' in de Engelse definitie is een beetje alsof je een gezond iemand en iemand in een rolstoel in dezelfde competitie hardlopen zet. Equity zorgt ervoor dat je een paralympics organiseert, want niet iedereen hoort precies hetzelfde behandeld te worden.
Natuurlijk maar dat de Secret Service grove fouten heeft gemaakt lijkt me evident gezien de informatie die er is.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zullen we gewoon het onderzoek afwachten?
Als men dit wist dan ga je naar een scenario dat ze die kerel hebben toegelaten, hem de tijd hebben gegeven, om hem daarna te killen. Zeker iets om rekening mee te houden.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Nee.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Za het volgende:
Doe de man op z'n minst de eer deze foto in de OP te zetten:
[ x ]
Vertel. Welke exacte informatie heb je daar over?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat de Secret Service grove fouten heeft gemaakt lijkt me evident gezien de informatie die er is.
Nee, ik vind dat wij daar niet over kunnen oordelen op basis van te weinig informatie.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je ziet iemand op het dak van een gebouw met een geweer(gericht op een voormalig president), die niet tot jouw team behoort
Maar jij vindt dat er eerst een onderzoek moet plaatsvinden ofzo
beetje lullig als 1 van je vrienden simpelweg op de verkeerde plek is gaan staan en je hem met zijn allen door zijn kop schietquote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je ziet iemand op het dak van een gebouw met een geweer(gericht op een voormalig president), die niet tot jouw team behoort
Maar jij vindt dat er eerst een onderzoek moet plaatsvinden ofzo
quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Za het volgende:
[ x ]
Nou, dat ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat de Secret Service grove fouten heeft gemaakt lijkt me evident gezien de informatie die er is.
Je ziet al heel snel wie er wel en niet tot je team behoortquote:Op zondag 14 juli 2024 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje lullig als 1 van je vrienden simpelweg op de verkeerde plek is gaan staan en je hem met zijn allen door zijn kop schiet
Wat een kutbeeld. Je ziet alleen wat bomenquote:
Alleen de Democraten kunnen dat voorkomen door een capabel persoon kandidaat te maken.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus:
Volgend jaar Trump president
Hij vervangt alle ambtenaren door jaknikkers
Daardoor worden ook zijn knettergekke bevelen klakkeloos opgevolgd
De daardoor ontstane chaos en ellende is de schuld van het buitenland
Alle NATO leden moeten trouw aan hem zweren of worden staatsvijanden
Hij zal ook de wereldproblemen wel eens op gaan lossen
Vergeet ik nog wat? Oh, ja, de atoombommen.
Kijken of we dat kunnen voorkomen.
'Het gelijkheidsbeginsel' is natuurlijk gewoon een puur subjectieve opvatting.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Equity is in de basis een schending van het gelijkheidsbeginsel. Moet je iemand die zeer progressief is niet proberen uit te leggen overigens… Ik heb er nog nachtmerries van.
Het is een juridische werkelijkheid die op zichzelf breed gedragen wordt in de maatschappij.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Het gelijkheidsbeginsel' is natuurlijk gewoon een puur subjectieve opvatting.
ja die gozer die de president neerschoot hoorde er niet bijquote:Op zondag 14 juli 2024 12:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je ziet al heel snel wie er wel en niet tot je team behoort
Was gewoon stilstaand hoor.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dude, op een afstand van 150m speelt handstabilisatie, stabilisatie van de ademhaling, compenseren voor terugslag en wind een grote rol. Los van dat het geen stilstaand doelwit is.
Ik ben geen Amerikaanse gekkie met wapen.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij zou niet eens in de buurt van zijn oor komen.
Man, man, man…
En de andere 3 gaan over een chipsgooier bij de tour de francequote:Op zondag 14 juli 2024 12:40 schreef Mikeytt het volgende:
9 van de eerste 12 artikelen op de NOS gaan allemaal over dit verschijnsel overigens
Want gekkies zijn allemaal scherpschutters?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was gewoon stilstaand hoor.
[..]
Ik ben geen Amerikaanse gekkie met wapen.
Nou ja de Amerikanen zelf...quote:Op zondag 14 juli 2024 12:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Alleen de Democraten kunnen dat voorkomen door een capabel persoon kandidaat te maken.
Maar daar zijn ze te stom voor.
Die schieten vaak genoeg om een beetje te kunnen schieten.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want gekkies zijn allemaal scherpschutters?
Ik denk dat heel Amerika geluk heeft gehad. Kun je je voorstellen hoe alles was verhard als hij gedood was? Dat had een orgie van geweld opgeleverd ben ik bang.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:42 schreef Scjvb het volgende:
Gelet op de afbeeldingen heeft mister Donald Trump inderdaad erg veel geluk gehad, het scheelde bijna letterlijk maar een haartje.
Het concept wel, maar geef een aantal hypothetische situaties aan mensen van verschillende politieke achtergronden of de situatie binnen het gelijkheidsbeginsel valt... Je gaat verschillende antwoorden krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een juridische werkelijkheid die op zichzelf breed gedragen wordt in de maatschappij.
Weinig te meldenquote:Op zondag 14 juli 2024 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de andere 3 gaan over een chipsgooier bij de tour de france
Een beetje, ja.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die schieten vaak genoeg om een beetje te kunnen schieten.
Eh nee, zijn hoofd en lichaam beweegt continu. Het is geen Royal Guard.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was gewoon stilstaand hoor.
[..]
Ik ben geen Amerikaanse gekkie met wapen.
Daar hebben we de rechtspraak voor. En nee, die is niet onfeilbaar. Maar ook niet volledig willekeurig.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het concept wel, maar geef een aantal hypothetische situaties aan mensen van verschillende politieke achtergronden of de situatie binnen het gelijkheidsbeginsel valt... Je gaat verschillende antwoorden krijgen.
'gelijke situaties' bestaan immers niet en zorgen ervoor dat dit hele begrip enorm subjectief wordt/
Fair enoughquote:Op zondag 14 juli 2024 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat wij daar niet over kunnen oordelen op basis van te weinig informatie.
De schutter was WEL DEGELIJK geregistreerd als Republikein.quote:
jaquote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Za het volgende:
[ x ]
Waarom dan zo lang wachten als je meteen al ziet dat die niet op de loonlijst staatquote:Op zondag 14 juli 2024 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die gozer die de president neerschoot hoorde er niet bij
die hebben ze vrij vlot door zijn kop geschoten
True.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat heel Amerika geluk heeft gehad. Kun je je voorstellen hoe alles was verhard als hij gedood was? Dat had een orgie van geweld opgeleverd ben ik bang.
toestemming nodig om te schieten vermoed ikquote:Op zondag 14 juli 2024 12:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waarom dan zo lang wachten als je meteen al ziet dat die niet op de loonlijst staat
Die moeten ze echt gezien hebben.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:51 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
president Trumpquote:
Ironische post welquote:
Baudet die "stemmingmakers" stom vindt. Met zo'n gewapende pantserplaat voor zijn kop hoeft hij niet meer te vrezen voor het volgende bierflesje of een .50.quote:
kan dit in de OP?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:51 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
kan ook welquote:
Alleen doet Bidet dat niet bij de zittende president Biden.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo spreek je in Amerika ook een oud-President aan.
Baudet spoort niet helemaal. Dat lijkt mij evident.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen doet Bidet dat niet bij de zittende president Biden.
Nu wint-ie de verkiezingen op zijn klompen, denk. Trump.quote:
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt.quote:Maar jij vindt dat er eerst een onderzoek moet plaatsvinden ofzo
kappen met dat bounty de hele tijdquote:
Niks mis mee, wil je een medaille moet je de beste zijn, niet de beste*quote:Op zondag 14 juli 2024 12:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is simpelweg een beter systeem.
'Equality' in de Engelse definitie is een beetje alsof je een gezond iemand en iemand in een rolstoel in dezelfde competitie hardlopen zet. Equity zorgt ervoor dat je een paralympics organiseert, want niet iedereen hoort precies hetzelfde behandeld te worden.
Wat, een burgeroorlog in België omdat Trump wordt neergeschoten?quote:Op zondag 14 juli 2024 13:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sommige zeggen dat we ontsnapt zijn aan een burgeroorlog. Maar vind dat wel overdreven. op zijn minst zware rellen.
Moest de kogel enkele centimeters meer naar het midden was....
Ik heb er toch wel respect voor een bepaalde manier. Hij laat zich echt nergens door tegenhouden. Hij gaat gewoon 2de keer president worden. Dit incident gaat voor een hoop sympathiestemmen zorgen.quote:
zal best, maar kappen met dat gebounty de hele tijd, is gewoon een racistische termquote:Op zondag 14 juli 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb er toch wel respect voor een bepaalde manier. Hij laat zich echt nergens door tegenhouden. Hij gaat gewoon 2de keer president worden. Dit incident gaat voor een hoop sympathiestemmen zorgen.²
Je weet niet of hij nog doorgaat.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb er toch wel respect voor een bepaalde manier. Hij laat zich echt nergens door tegenhouden. Hij gaat gewoon 2de keer president worden. Dit incident gaat voor een hoop sympathiestemmen zorgen.²
Het zou zeer imo on-Trumpiaans zijn om er hierdoor mee te stoppen, die doet er eerder nog een schepje bovenop en buit dit uit.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je weet niet of hij nog doorgaat.
Lijkt me niet zo motiverend als er 8 kogels op je worden afgeschoten.
Ik was er al mee gestopt. Ik zie het hem echt worden. Maar ik moet eerlijk zijn, dat was al voor dit incident! Maar nu kan het niet meer misgaan.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
zal best, maar kappen met dat gebounty de hele tijd, is gewoon een racistische term
Dat was een paar seconde voor hij schootquote:Op zondag 14 juli 2024 13:28 schreef Za het volgende:
Die man in het BBC filmpje sprak de waarheid:
[ x ]
Hij is geen quitter. Hij gaat door. Zeker te weten.quote:
Wat ook weer duidelijke gevolgen kan hebben voor samenwerking met de NAVO-landen en steun aan Oekraïne.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nu wint-ie de verkiezingen op zijn klompen, denk. Trump.
Protest/sympathie stemmen.
mooiquote:Op zondag 14 juli 2024 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik was er al mee gestopt. Ik zie het hem echt worden. Maar ik moet eerlijk zijn, dat was al voor dit incident! Maar nu kan het niet meer misgaan.
Wat een vent.²
Let op mijn woorden. Hij gaat een 2de termijn aandienen als President of the United States of America.quote:
Dat kan wellicht als de kogel te zien is, maar daar ben ik nog niet van overtuigd. Het kan net zo goed een "vapor trail" zijn, een condensspoor.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mooi voor natuurkundedocenten. Bereken uit de sluitertijd de snelheid van de kogel, en bereken de gemiddelde arbeid van de luchtwrijving gezien de afstand
Groot ego. Hij denkt nu dat het voorbeschikt is.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je weet niet of hij nog doorgaat.
Lijkt me niet zo motiverend als er 8 kogels op je worden afgeschoten.
zal me persoonlijk een zorg zijn wie de tent runt daar, zal mij niet rakenquote:Op zondag 14 juli 2024 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Let op mijn woorden. Hij gaat een 2de termijn aandienen als President for the United States of America.
Ik heb respect voor zijn drive.²
Het is eigenlijk kiezen tussen twee rampen.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
zal me persoonlijk een zorg zijn wie de tent runt daar, zal mij niet raken
We weten niet wat de toekomst brengt. Ik ga er vanuit dat Trump zijn haatretoriek naar alles wat immigrant en links is eerder nog meer ophoogt. Het heeft al geleid tot een bestorming van het capitool en een kidnappoging op Whitmer.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sommige zeggen dat we ontsnapt zijn aan een burgeroorlog. Maar vind dat wel overdreven. op zijn minst zware rellen.
Moest de kogel enkele centimeters meer naar het midden was....
ik vind Biden tot nog toe geen ramp maar Trumps vorige periode als president was eigenlijk ook niet superboeiend internationaal gezien ... op zijn twitter na dan, beetje te tam wmb maar das ook wel eens goedquote:Op zondag 14 juli 2024 13:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is eigenlijk kiezen tussen twee rampen.
Ik hoor niet wat hij roept.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:35 schreef Za het volgende:
Ik lees steeds dat hij "fight" zou roepen, maar imo roept hij f*ck, of niet?
[ x ]
Als je dit soort teksten typt. Kijk je dan een beetje quasi nonchalant zoals Charles Bronson?quote:Op zondag 14 juli 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee duidelijk geen fuckquote:Op zondag 14 juli 2024 13:35 schreef Za het volgende:
Ik lees steeds dat hij "fight" zou roepen, maar imo roept hij f*ck, of niet?
[ x ]
Maar Biden wordt dement, en dat bedoel ik niet gemeen, maar gewoon als een conclusie.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind Biden tot nog toe geen ramp maar Trumps vorige periode als president was eigenlijk ook niet superboeiend internationaal gezien ... op zijn twitter na dan, beetje te tam wmb maar das ook wel eens goed
voor Amerikanen wat minder gok ik maar hun keuze
Ja in België, Kan je zelf denken dat ik in de VS bedoel.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat, een burgeroorlog in België omdat Trump wordt neergeschoten?
ik kijk eigenlijk altijd zo na een van je reactiesquote:Op zondag 14 juli 2024 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je dit soort teksten typt. Kijk je dan een beetje quasi nonchalant zoals Charles Bronson?
[ afbeelding ]²
Dus je gaat er van uit, dat hij net zoals de vorige keer vrijwel niet aan buitenlandse politiek doet? Behalve het ontbinden van handelsverdragen, handelsoorlogen en de NAVO leden onder druk zetten?quote:Op zondag 14 juli 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deze is niet in orde. Psychose?quote:
Nee hoor, gewoon progressiefquote:
Daarom moet de EU zo snel mogelijk ontkoppelen van de VS imo.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wat ook weer duidelijke gevolgen kan hebben voor samenwerking met de NAVO-landen en steun aan Oekraïne.
Helemaal eens.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom moet de EU zo snel mogelijk ontkoppelen van de VS imo.
We zijn veel te afhankelijk.
Ik hoorde dat het een republikein was en geen left wing?quote:Op zondag 14 juli 2024 14:01 schreef Za het volgende:
Ik post het nog een keer, hoe is zoveel nalatigheid mogelijk?
[ x ]
is al op gereageerd hequote:Op zondag 14 juli 2024 14:01 schreef Za het volgende:
[ x ]
Is al honderd keer besproken.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:01 schreef Za het volgende:
(Wie de Xer is of wat hij zegt, negeer aub, hoe kunnen deze beelden mogelijk zijn met overal bewaking?)
[ x ]
Bij de les blijven: alles is altijd de schuld van links, zelfs als al het bewijs de andere kant op wijst.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:02 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het een republikein was en geen left wing?
Welke medicatie gebruik je allemaal?quote:Op zondag 14 juli 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
Ach ja Trump werd bijna gepenced. Wist nog dat hij opriep om zijn eigen vice president te lynchen door zijn aanhangers waardoor die wappie van de luchtmacht werd neergeschoten door de Secret Service omdat ze over de barricade heen kruipte. Alleen omdat zijn VP weigerde om niet naar het congress te gaan om de verloren verkiezingen te bevestigen.
En wat duurde het lang voordat het leger werd ingezet omdat Trump de telefoon niet opnam als commander in chief en het Pentagon niet wist wat ze moesten doen. Terwijl een boze menigte met geweld het hart van de democratie binnendrong om gekozen volksvertegenwoordigers eens "stevig aan de tand te voelen" met doden tot gevolg.
Al met al als je een coup probeert. Verdien je dan wel bescherming? Vind het niet gek dat de politie en secret service deden alsof hun neus bloedde en de schutter zijn gang lieten gaan. En voor de slachtoffers? Ga naar rare plekken, win rare prijzen.
Laat al die rijke, machtige en corrupte politici het maar uitvechten in een kooi gevecht en huur een stadion waar 100.000 man in kan.
quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 13:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat was een paar seconde voor hij schootHet is niet alsof ze een half uur eerder waarschuwden.
Geenquote:Op zondag 14 juli 2024 14:04 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Welke medicatie gebruik je allemaal?
Ah ja, ik heb er een paar op ignore.quote:
Sowieso mogen die bagger x-posts dumps, duidelijk enkel voor stemmingmakerij best gewoon verbannen worden.quote:
Wat zou die schoen op gaan brengen?quote:
dan nogquote:Op zondag 14 juli 2024 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb er een paar op ignore.
Maar ik zeg nergens dat dit een half uur gaande was.
De man kon volgens ooggetuigen op een dak klauteren, positie innemen, op beeld gezet worden, en ondanks dat omstanders de politie en beveiliging waarschuwden is Trump niet onmiddellijk veilig gesteld, dat is erg nalatig.
Dan heb je niet goed opgelet. Hij was structureel de democratie aan het afbreken daarquote:Op zondag 14 juli 2024 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind Biden tot nog toe geen ramp maar Trumps vorige periode als president was eigenlijk ook niet superboeiend internationaal gezien ... op zijn twitter na dan, beetje te tam wmb maar das ook wel eens goed
quote:Op zondag 14 juli 2024 14:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Hij was structureel de democratie aan het afbreken daar
quote:Op zondag 14 juli 2024 14:15 schreef kurk_droog het volgende:
internationaal
De basis heeft ie al gelegd, straks kan ie de vruchten plukken.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Hij was structureel de democratie aan het afbreken daar
Mogelijk omdat velen iets tegen Trump hebben, maar daar staat dit los van.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:10 schreef sp3c het volgende:
dan nog
als mensen er niet op reageren dan zullen ze het wel niet boeiend genoeg vinden
Wat een onzin, net of Trump in zijn vier jaar als president allerlei grondrechten heeft kunnen veranderen.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
baas in eigen buikquote:Op zondag 14 juli 2024 14:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een onzin, net of Trump in zijn vier jaar als president allerlei grondrechten heeft kunnen veranderen.
In zijn eerste ambtstermijn zat de samenstelling van het Supreme Court hem nog niet heel erg mee. Daar heeft hij op een gegeven moment wat aan kunnen doen, en dat zal het hem in een tweede termijn wat makkelijker maken.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een onzin, net of Trump in zijn vier jaar als president allerlei grondrechten heeft kunnen veranderen.
Dat is gewoon republikeinen eigen, niet zozeer Trumps verdiensten. Wapens, abortus doodstraf. De heilige drie-eenheid.quote:
Precies daarom.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:22 schreef Za het volgende:
[..]
Mogelijk omdat velen iets tegen Trump hebben, maar daar staat dit los van.
Die security krijgt een jarenlange training, is voor alles op hun hoede, speurt de omgeving na in het veld, een heli of drone erboven.
Het is bizar dat dit kon gebeuren met een voormalig/aanstaand president met de techniek en expertise die ter beschikking staat, en de dreiging die er altijd is.
neequote:
Duurde nog best lang voordat iemand de moordaanslag op Trump zijn eigen schuld vind.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
Ach ja Trump werd bijna gepenced. Wist nog dat hij opriep om zijn eigen vice president te lynchen door zijn aanhangers waardoor die wappie van de luchtmacht werd neergeschoten door de Secret Service omdat ze over de barricade heen kruipte. Alleen omdat zijn VP weigerde om niet naar het congress te gaan om de verloren verkiezingen te bevestigen.
En wat duurde het lang voordat het leger werd ingezet omdat Trump de telefoon niet opnam als commander in chief en het Pentagon niet wist wat ze moesten doen. Terwijl een boze menigte met geweld het hart van de democratie binnendrong om gekozen volksvertegenwoordigers eens "stevig aan de tand te voelen" met doden tot gevolg.
Al met al als je een coup probeert. Verdien je dan wel bescherming? Vind het niet gek dat de politie en secret service deden alsof hun neus bloedde en de schutter zijn gang lieten gaan. En voor de slachtoffers? Ga naar rare plekken, win rare prijzen.
Laat al die rijke, machtige en corrupte politici het maar uitvechten in een kooi gevecht en huur een stadion waar 100.000 man in kan.
Je bent het er niet mee eens? Waarom?quote:Op zondag 14 juli 2024 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duurde nog best lang voordat iemand de moordaanslag op Trump zijn eigen schuld vind.
Nee hoor, je wil niet weten hoeveel er vannacht verwijderd is.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Duurde nog best lang voordat iemand de moordaanslag op Trump zijn eigen schuld vind.
Oh, dus als je naar een Trump-rally gaat, is dat een "rare plek" waar je het risico loopt om neergeschoten te worden. Onder het vrij vertaalde mom van het bekende "play stupid games, win stupid prizes".quote:Op zondag 14 juli 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
"we're gonna take back America, and we're gonna take it back by force"quote:Op zondag 14 juli 2024 14:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, dus als je naar een Trump-rally gaat, is dat een "rare plek" waar je het risico loopt om neergeschoten te worden. Onder het vrij vertaalde mom van het bekende "play stupid games, win stupid prizes".
Waaruit maak je op dat The Washington Post links is?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Waarom hebben linkse mensen er zoveel moeite mee om dit een aanslag te noemen?
Faal idd. Je zou bijna denken dat de andere snipers hem zagen en dachten dat het 1 van hun isquote:Op zondag 14 juli 2024 14:01 schreef Za het volgende:
[ x ]
Ja je was vast blij geweest als een lid van de Republikeinse partij terroristische aanslag pleger was genoemd.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Kap nou eens met dat generaliseren man. Met je ongezonde obsessies.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Omdat het voor hen alleen een aanslag is wanneer een goed persoon wordt neergeschoten. Dit is waarschijnlijk nog net geen mislukte heldendaad van verzet tegen 'fascisme' of iets dergelijks, maar het zal er niet ver vanaf zitten.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Ze publiceren de meest heroïsche foto ooit van Trump, beschrijven de situatie accuraat en toch is het niet goed genoeg. Zielige slachtoffertjes.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat het voor hen alleen een aanslag is wanneer een goed persoon wordt neergeschoten. Dit is waarschijnlijk nog net geen mislukte heldendaad van verzet tegen 'fascisme' of iets dergelijks, maar het zal er niet ver vanaf zitten.
Ja, ik chargeer en ben cynisch, maar het is mijns inziens echt te droevig voor woorden hoe bepaalde media dit brengen.
Nee, dat zei hij over bendeleden die de grens overkomen. Wat daarna vakkundig geknipt is. Stop gewoon met je droevige leugens man, het is sneu.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"we're gonna take back America, and we're gonna take it back by force"
"the election was stolen from me"
Over immigranten die de grens over komen zei hij dat het allemaal in beginsel verkrachters en drugsdealers zijn.
Trump is een fascist. Trump heeft geprobeerd een coup te plegen. Dan is het niet raar dat mensen die een eed hebben afgezworen een oogje dicht deden
Wie bedoel je met "zielige slachtoffertjes"?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze publiceren de meest heroïsche foto ooit van Trump, beschrijven de situatie accuraat en toch is het niet goed genoeg. Zielige slachtoffertjes.
Dat je loopt te janken over niks.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wie bedoel je met "zielige slachtoffertjes"?
quote:Op zondag 14 juli 2024 15:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij over bendeleden die de grens overkomen. Wat daarna vakkundig geknipt is. Stop gewoon met je droevige leugens man, het is sneu.
Die retoriek is nu wel bekend. "Ah, de slachtofferrol, zielig bla bla". Weinig effectief verder.quote:
idd een prima reden voor een moordaanslag.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"we're gonna take back America, and we're gonna take it back by force"
"the election was stolen from me"
Over immigranten die de grens over komen zei hij dat het allemaal in beginsel verkrachters en drugsdealers zijn.
Trump is een fascist. Trump heeft geprobeerd een coup te plegen. Dan is het niet raar dat mensen die een eed hebben afgezworen een oogje dicht deden
Dat was de Supreme Court en is mogelijk gemaakt omdat in de tijd dat het kon men de federale wetgeving niet goed heeft aangepast.quote:
Bijzonder dat dit nog steeds verspreid wordt, ja. Dit soort leugens zijn echt super effectief.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij over bendeleden die de grens overkomen. Wat daarna vakkundig geknipt is. Stop gewoon met je droevige leugens man, het is sneu.
Daarmee zou je rechts in de kaart spelen.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Oh, het was geen MAGA standpunt en beleid? Gewoon neutrale rechtsgang wat niks met politiek te maken heeft? Geloof je het zelf? Trump is de bijl aan de wortel van de vrijheid.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat was de Supreme Court en is mogelijk gemaakt omdat in de tijd dat het kon men de federale wetgeving niet goed heeft aangepast.
Stel je niet zo aanquote:Op zondag 14 juli 2024 15:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Daarmee zou je rechts in de kaart spelen.
De stortvloed aan rechtse users die bij iedere scheet de slachtofferrol inschieten. Zoals jij deed met je post bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wie bedoel je met "zielige slachtoffertjes"?
Hoeveel doden vielen er ook alweer op Jan 6th? Wie wou een coup plegen door de president van de senaat te lymchen?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
idd een prima reden voor een moordaanslag.
Het is gewoon feitelijk juist dat Trump helemaal geen wetten heeft aangepast of beleid heeft gemaakt ter zake hiervan.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:27 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Oh, het was geen MAGA standpunt en beleid? Gewoon neutrale rechtsgang wat niks met politiek te maken heeft? Geloof je het zelf? Trump is de bijl aan de wortel van de vrijheid.
Ga toch weg man met dat zuigen.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:05 schreef takura het volgende:
[ x ]
Trump heeft er campagne op gevoerd en heeft rechters aangesteld die het moesten implementeren. Het is de wens van MAGA om de lichamelijke integriteit van vrouwen in te perken. Dat het juridisch zuiver is, heeft daar toch niks mee te maken?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon feitelijk juist dat Trump helemaal geen wetten heeft aangepast of beleid heeft gemaakt ter zake hiervan.
De uitspraak Dobbs v. Jackson stelt juist uitdrukkelijk dat er geen federale wetgeving is die het recht op abortus garandeert. Daarmee werd het duidelijk dat individuele staten het recht op abortus regelen.
Deze uitspraak was juridisch vrij zuiver en dat hebben ook veel juristen met een Democratische achtergrond toegegeven. Na Roe v Wade dacht men dat het wel los zou lopen. Dat is gewoon een enorme blunder geweest.
Ik vind het leuk dat je het op het bordje van Trump wil gooien, maar die was nota bene niet eens meer in office op dat moment (zat ongeveer anderhalf jaar tussen...).
Hou toch op man. Denk je nu echt dat dat standaard lulverhaaltje over 'slachtofferrol' nog enig effect heeft?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De stortvloed aan rechtse users die bij iedere scheet de slachtofferrol inschieten. Zoals jij deed met je post bijvoorbeeld.
De wereld heeft al 4 jaar Trump overleefd dus nog eens 4 kan er ook wel bij.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Mijn standpunt in deze is niet heel humaan. Ik denk dat het beter was geweest voor de VS en de wereld, als de schutter succesvol was geweest....
Trump is letterlijk een gevaarlijke gek.
quote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Mijn standpunt in deze is niet heel humaan. Ik denk dat het beter was geweest voor de VS en de wereld, als de schutter succesvol was geweest....
Met zo'n uitspraak lijkt het me duidelijk wie hier de gevaarlijke gek is.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Heb je voorbeelden van "uiterst krampachtig" benoemen wat het niet is? Ik vermoed dat jij nu.nl en de NOS links vindt? Die noemen het beide een aanslag.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch op man. Denk je nu echt dat dat standaard lulverhaaltje over 'slachtofferrol' nog enig effect heeft?![]()
Er wordt gewoon uiterst krampachtig geprobeerd om dit vooral niet te benoemen wat het is: een aanslag. Als je dat gewoon constateert, heeft dat echt geen reet met 'slachtofferrol' te maken.
Zelfs tijdens de corona-pandemie.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:49 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De wereld heeft al 4 jaar Trump overleeft dus nog eens 4 kan er ook wel bij.
Ik las ergens dat hij geraakt was door een scherf van de teleprompter en als ik zo kijk lijkt mij dat wel eens kunnen kloppen.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De foto van zijn oor nog even bestudeerd maar het is echt krankzinnig hoeveel geluk hij heeft gehad. Bijna niet te geloven.
[ afbeelding ]
Het is helemaal niet waar dat Trump daar campagne op heeft gevoerd. Ook momenteel is zijn standpunt dat hij het niet op federaal niveau gaat verbieden. Een hard no.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:41 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Trump heeft er campagne op gevoerd en heeft rechters aangesteld die het moesten implementeren. Het is de wens van MAGA om de lichamelijke integriteit van vrouwen in te perken. Dat het juridisch zuiver is, heeft daar toch niks mee te maken?
Want een scherf van de teleprompter kan het brein niet treffen en iemand doden?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat hij geraakt was door een scherf van de teleprompter en als ik zo kijk lijkt mij dat wel eens kunnen kloppen.
Dus misschien toch minder rakelings dan gedacht.
Ventquote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Haha ja vet grappig dat dat nodig is.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:56 schreef Jimbo het volgende:
Vraag me af of trump voortaan in zo'n pausmobile zn speeches gaat doen
Het had zeer diepe wonden achtergelaten in de VS. Vergis je niet, maar zijn harde kern draagt hem op handen. En dat zijn vaak figuren die al bij een biermerk die zich inlaat met iemand die een transvrouw acteert helemaal los gaan met zware wapens...quote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Echt heel goed voor de democratie, ja.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:56 schreef Jimbo het volgende:
Vraag me af of trump voortaan in zo'n pausmobile zn speeches gaat doen
Het enige wat je hebt bewezen is zeer selectief te shoppen tot je wat vond om zielig over te doen. Zelfs op Joop noemen ze het een aanslag.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch op man. Denk je nu echt dat dat standaard lulverhaaltje over 'slachtofferrol' nog enig effect heeft?![]()
Er wordt gewoon uiterst krampachtig geprobeerd om dit vooral niet te benoemen wat het is: een aanslag. Als je dat gewoon constateert, heeft dat echt geen reet met 'slachtofferrol' te maken.
Hangt af van de grootte. In zijn algemeenheid is de kans klein denk ik. Want grote brokken krijgen te weinig snelheid. En kleine stukjes hebben te weinig kinetische energie.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Want een scherf van de teleprompter kan het brein niet treffen en iemand doden?
Het zijn dit soort naieve meelopers waardoor die onophoudelijke propaganda zo gevaarlijk is.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In 2016 was hij gewoon voor. Bij de vorige verkiezingen voor het huis bleek dat 50% van de kiezers vrouw waren en stiekem niet zo enthousiast waren over het verbod op abortus en de verwachte red wave daardoor uitbleef. Toen hebben ze het maar snel een zaak voor federale overheden gemaakt. Een mooi spinning move.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet waar dat Trump daar campagne op heeft gevoerd. Ook momenteel is zijn standpunt dat hij het niet op federaal niveau gaat verbieden. Een hard no.
Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
je bent dus zelf geen haar beter. Wat val je door de mand zegquote:Op zondag 14 juli 2024 15:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoeveel doden vielen er ook alweer op Jan 6th? Wie wou een coup plegen door de president van de senaat te lymchen?
Gewoon niet lezen joh. Beter voor je.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kijk eigenlijk altijd zo na een van je reacties
[ afbeelding ]
Echt wel, puur en alleen doordat hij z'n hoofd op het laatste moment draaide, anders had hij in het achterhoofd geraakt geweest.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De foto van zijn oor nog even bestudeerd maar het is echt krankzinnig hoeveel geluk hij heeft gehad. Bijna niet te geloven.
[ afbeelding ]
Jij?quote:Op zondag 14 juli 2024 15:49 schreef FvanS het volgende:
Met zo'n uitspraak lijkt het me duidelijk wie hier de gevaarlijke gek is.
Jij bent de bestorming van het capitool duidelijk vergeten...5 doden....en dat kwam door 1 speech van Trump.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
Zou echt enorme maatschappelijke onrust met zich brengen die in geen verhouding staat tot wat Trump in 4 jaar aan kan richten
Ik heb die foto gezien, maar dat is debunked. Je ziet daar een crop van een grotere foto. Op de hele foto zie ja dat het niet zijn jasje is maar de kleding van een agente die hem afschermt. En het is geen kogelgat.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Echt wel, puur en alleen doordat hij z'n hoofd op het laatste moment draaide, anders had hij in het achterhoofd geraakt geweest.
Hij is overigens ook in z'n bovenlichaam geraakt, wat te zien is op beeld, maar door een kogelvrijvest gered.
1 speech, 5 doden. Over naieve meelopers gesproken....quote:Op zondag 14 juli 2024 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn dit soort naieve meelopers waardoor die onophoudelijke propaganda zo gevaarlijk is.
Onwaar. Hij heeft gezegd dat hij pro-life was. Maar dat moet iedereen zeggen die momenteel voor de Republikeinen uit wil komen. Dat is iets anders dan actief het willen verbieden. Zijn standpunt daarover is nooit geweest dat hij dat wilde. En als jij meent dat het anders is: bewijs het maar.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:01 schreef Albertooo het volgende:
[..]
In 2016 was hij gewoon voor. Bij de vorige verkiezingen voor het huis bleek dat 50% van de kiezers vrouw waren en stiekem niet zo enthousiast waren over het verbod op abortus en de verwachte red wave daardoor uitbleef. Toen hebben ze het maar snel een zaak voor federale overheden gemaakt. Een mooi spinning move.
Eindstand is dat er nu staten zijn die abortus criminaliseren. En dat komt echt door Trump.
quote:Op zondag 14 juli 2024 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Echt wel, puur en alleen doordat hij z'n hoofd op het laatste moment draaide, anders had hij in het achterhoofd geraakt geweest.
Hij is overigens ook in z'n bovenlichaam geraakt, wat te zien is op beeld, maar door een kogelvrijvest gered.
Wat ik las is dat de inslag te zien is op beeld net voordat hij naar beneden duikt.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb die foto gezien, maar dat is debunked. Je ziet daar een crop van een grotere foto. Op de hele foto zie ja dat het niet zijn jasje is maar de kleding van een agente die hem afschermt. En het is geen kogelgat.
Die ben ik niet vergeten. Maar ik denk dat die bestorming kinderspel zou zijn vergeleken met de onrust die zou ontstaan als Trump echt gedood zou zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent de bestorming van het capitool duidelijk vergeten...5 doden....en dat kwam door 1 speech van Trump.
Zie de post boven je voor de originele foto. Het is een plooi in de mouwaanzet van het jasje van de agente voor hem.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat ik las is dat de inslag te zien is op beeld net voordat hij naar beneden duikt.
Zijn niet echt twee vergelijkbare situaties.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die ben ik niet vergeten. Maar ik denk dat die bestorming kinderspel zou zijn vergeleken met de onrust die zou ontstaan als Trump echt gedood zou zijn.
Wat een fake shit is er al in omloop zeg.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef recursief het volgende:
[..]
[ x ]
En de originele foto waar dit een crop van is:
[ afbeelding ]
Dan moet je het met me eens zijn dat Trump een gevaarlijke gek is.quote:
omdat ik zeg dat politici elkaar mogen afmaken en beschoten mogen worden als ze een coup proberen?quote:Op zondag 14 juli 2024 16:05 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je bent dus zelf geen haar beter. Wat val je door de mand zeg
Het is niet fake, het is het jasje van die vrouwelijke bodyguard.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:16 schreef capricia het volgende:
Wat een fake shit is er al in omloop zeg.
Bijzonder en eigenlijk wonderbaarlijk veel geluk gehad. Inderdaad m.b.t. zijn hoofd.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die tweet klopt niet. Van die US civil defense. Is gewoon fake info. He took a shot to the chest.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet fake, het is het jasje van die vrouwelijke bodyguard.
(we gaan offtopic, he)quote:Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onwaar. Hij heeft gezegd dat hij pro-life was. Maar dat moet iedereen zeggen die momenteel voor de Republikeinen uit wil komen. Dat is iets anders dan actief het willen verbieden. Zijn standpunt daarover is nooit geweest dat hij dat wilde. En als jij meent dat het anders is: bewijs het maar.
Hij heeft er ook geen enkele beleidsactie op genomen.
Dat de Supreme Court met een meerderheid van conservatieve rechters opgescheept is geraakt komt enerzijds door Mitch McConnell die de benoeming van Obama frustreerde aan het einde van zijn termijn en anderzijds omdat Ruth Bader Ginsburg bleef plakken terwijl Obama haar had gevraagd af te treden, waardoor in de termijn van Trump er naast de toevallige benoeming er 2 bij zijn gekomen, met een totaal van 3.
Maar iedere Republikeinse kandidaat had dit soort idioten benoemd die de bijbel als leidraad hanteren.
Zijn PR team is nog bezig om te kijken hoe dit zo goed mogelijk kan worden gebruikt voor de verkiezingen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:16 schreef Za het volgende:
Ik zou graag Trump zelf horen.
Zal hij vandaag ergens spreken, misschien kort, ik verwacht dat eigenlijk.
Of is iets als dit toch een dusdanige shock, dat degenen die zijn welzijn voor ogen hebben hem zullen tegenhouden dat te doen?
Dat kwam niet door èèn speech. Dat kwam door wekenlang leugens en ophitserij.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent de bestorming van het capitool duidelijk vergeten...5 doden....en dat kwam door 1 speech van Trump.
Het zou niet zo moeten zijn dat iemand "geluk heeft".quote:Op zondag 14 juli 2024 16:18 schreef Scjvb het volgende:
Bijzonder en eigenlijk wonderbaarlijk veel geluk gehad. Inderdaad m.b.t. zijn hoofd.
Maar in die speech riep hij op om het te doen. En stel je voor wat hij kan doen met 4 jaar leugens en ophitserij? Want als hij gekozen wordt weet hij dat hij nooit meer terugkomt. Net als Putin, waarvan vermoed wordt dat hij ernstig ziek is.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat kwam niet door èèn speech. Dat kwam door wekenlang leugens en ophitserij.
Eens. En de schutter lag gewoon in de zichtlijn naar de president. Mensen hebben hem daar staan filmen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:25 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou niet zo moeten zijn dat iemand "geluk heeft".
Beveiligers zouden als bloedhonden dat gebied dienen af te speuren, voor en tijdens deze rally, drones inzetten, communiceren, en bij de geringste twijfel, of wanneer omstanders roepen "gunman on the roof" onmiddellijk Trump in veiligheid brengen ipv hem te laten staan en door laten spreken. Maar eigenlijk hadden ze die waarneming zelf moeten doen, ongelooflijk.
In feite is er niets voorkomen door de alom geprezen secret service, de schoten waren al gelost op zijn hoofd toen ze op hem doken.
ja ook dan. Jammer voor jequote:Op zondag 14 juli 2024 16:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
omdat ik zeg dat politici elkaar mogen afmaken en beschoten mogen worden als ze een coup proberen?
Ja sure, zou je ook zo boos zijn als het een Afrikaanse dictator zou zijn?
Nouja, als ze helemaal niet hadden ingegrepen waren er natuurlijk nog veel meer schoten gelost. In een AR15 gaan zo 30 kogels in een magazijn, die je binnen 10 tellen leeg kan schieten.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:25 schreef Za het volgende:
[..]
In feite is er niets voorkomen door de alom geprezen secret service, de schoten waren al gelost op zijn hoofd toen ze op hem doken.
Nou, ik ben wel benieuwd naar de reconstructie. Het lijkt mij dat er fouten gemaakt zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:30 schreef Questular het volgende:
Bizar dat wij het hier beter weten dan de mensen daar die er verstand van hebben.
Voor dit gebeuren stond al vast dat hij verkozen ging worden, ze hoeven niets te gebruiken om dat te bewerkstelligen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:21 schreef Questular het volgende:
Zijn PR team is nog bezig om te kijken hoe dit zo goed mogelijk kan worden gebruikt voor de verkiezingen.
Hou je niet van de domme. De tweet die beweert dat het een kogelinslag is op Trumps kogelwerende vest is hardstikke fake.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet fake, het is het jasje van die vrouwelijke bodyguard.
Wat jij wilt, ben blij voor je dat je grote held gaat winnen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:31 schreef Za het volgende:
[..]
Voor dit gebeuren stond al vast dat hij verkozen ging worden, ze hoeven niets te gebruiken om dat te bewerkstelligen.
Prachtig is gewoon hoe Trump krachtig is op een moment als dit, seconden na de aanslag, sommige beelden zijn iconisch, en reken maar dat zelfs hij in shock verkeerd moet hebben.
Trump vond zelf de beveiliging van de Rallys te zwaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:25 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou niet zo moeten zijn dat iemand "geluk heeft".
Beveiligers zouden als bloedhonden dat gebied dienen af te speuren, voor en tijdens deze rally, drones inzetten, communiceren, en bij de geringste twijfel, of wanneer omstanders roepen "gunman on the roof" onmiddellijk Trump in veiligheid brengen ipv hem te laten staan en door laten spreken. Maar eigenlijk hadden ze die waarneming zelf moeten doen, ongelooflijk.
Dat is lief van je.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:33 schreef Questular het volgende:
Wat jij wilt, ben blij voor je dat je grote held gaat winnen.
Niet helemaal, het was idd de uitslag van de verkiezingen op 6 november 1984:quote:
Ik moet niets. En ik vind ook niet dat gevaarlijke gekken vermoord mogen worden.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan moet je het met me eens zijn dat Trump een gevaarlijke gek is.
Dat is ook wat ik bedoelde. Beide zaken hebben plaatsgevonden maar het heeft geen relatie tot elkaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet helemaal, het was idd de uitslag van de verkiezingen op 6 november 1984:
https://en.wikipedia.org/(...)residential_election
Maar de aanslag op Reagan was al op 30 maart 1981, dus het een had niets met het ander van doen, 3½ jaar later.
https://en.wikipedia.org/(...)ion_of_Ronald_Reagan
Mondale/Ferraro was gewoon niet zo'n sterk team als Reagan/Bush, daarbij was hij de zittende president die in principe vrijwel altijd wint in de VS, uitzonderingen (Bush Sr., Trump daargelaten).
Trump heeft ook geclaimd dat het vaccin er zo snel was vanwege hem. Ik neem wat hij zegt niet altijd even letterlijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:21 schreef Albertooo het volgende:
[..]
(we gaan offtopic, he)
In mijn herinnering stond hij te juichen toen Roe vsWade werd getorpedeerd en heeft hij dat geclaimd als zijnde zijn verdienste. Pas na die tegenvallende midterms heeft hij gezegd dat hij er ambigu in staat en dat elke staat het zelf mag uitzoeken.
Oh echt. Wouw.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump vond zelf de beveiliging van de Rallys te zwaar.
Habsburgse kin.quote:
Er waren ook mensen die al jaren op de democraten stemden, die switchten naar Reagan. Dat zie ik bij Trump niet gebeuren.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik bedoelde. Beide zaken hebben plaatsgevonden maar het heeft geen relatie tot elkaar.
Reagan was gewoon super populair in die tijd.
Fijn, he? Oogkleppen.quote:
Ik ook niet. Als het toch gebeurt, dan ga ik daar niet hypocriet over doen.quote:En ik vind ook niet dat gevaarlijke gekken vermoord mogen worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20240714quote:Voor- en tegenstanders van Trump komen online met wilde aantijgingen en vingerwijzingen
Wat? Juist precies andersom.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat de dader het produkt is van een samenleving waar Trump voor staat.
Vreemde kogelbaan inderdaad. Alleen het oor lijkt te zijn geraakt, maar verder niet het hoofd? Had Trump net het hoofd gedraaid gelukkig.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Die kogel ging rechtdoor maar had ie niet van boven moeten komen (schutter zat op dak)?
Zo makkelijk ook om dit fikkie extra op te stoken voor China & Rusland trouwens. (en andere partijen). Geen wonder dat ze zelf het internet zo gesloten mogelijk houden.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:20 schreef capricia het volgende:
Over de meest wilde theorieën die er direct op X los gingen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20240714
Hoe groot is zo'n kogel van een AR-15 eigenlijk?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Vreemde kogelbaan inderdaad. Alleen het oor lijkt te zijn geraakt, maar verder niet het hoofd? Had Trump net het hoofd gedraaid gelukkig.
Republican, middle class, AR15.quote:
Edit: ik had het verkeerd.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe groot is zo'n kogel van een AR-15 eigenlijk?
Nee zijn hoofd geloof ik niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Vreemde kogelbaan inderdaad. Alleen het oor lijkt te zijn geraakt, maar verder niet het hoofd? Had Trump net het hoofd gedraaid gelukkig.
Ligt aan de versie maar ongeveer 57mm langquote:Op zondag 14 juli 2024 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat zijn deze. Best wel groot.
[ afbeelding ]
Deze Amerikaan doet net zo hard mee vanuit zijn bunker in NL, verantwoordelijke: Deep Statequote:Op zondag 14 juli 2024 17:20 schreef capricia het volgende:
Voor- en tegenstanders van Trump komen online met wilde aantijgingen en vingerwijzingen
En vlak voor hij de auto in stapt ook nog ff zijn kop omhoog en zijn vuist laten zienquote:Op zondag 14 juli 2024 17:59 schreef recursief het volgende:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe bezopener het is dat Trump werd toegestaan om omringd door beveiligers op te staan en zijn vuist in de lucht te steken. Volgens mij is de standaardregel "cover the target and keep him covered".
Ook al is er een schutter uitgeschakeld, dan weet je namelijk niet of er misschien nog een handlanger is voor een tweede ronde. Hoe dan ook, de manier waarop Trump is afgevoerd lijkt me niet de juiste procedure. Nadat de secret service bovenop hem was gedoken had hij nooit meer zichtbaar mogen zijn.
Die foto is wel iconisch. (vind ik, dan)quote:Op zondag 14 juli 2024 17:59 schreef recursief het volgende:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe bezopener het is dat Trump werd toegestaan om omringd door beveiligers op te staan en zijn vuist in de lucht te steken. Volgens mij is de standaardregel "cover the target and keep him covered".
Ook al is er een schutter uitgeschakeld, dan weet je namelijk niet of er misschien nog een handlanger is voor een tweede ronde. Hoe dan ook, de manier waarop Trump is afgevoerd lijkt me niet de juiste procedure. Nadat de secret service bovenop hem was gedoken had hij nooit meer zichtbaar mogen zijn.
Met zo'n kut kop zou ik ook agressief wordenquote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:59 schreef recursief het volgende:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe bezopener het is dat Trump werd toegestaan om omringd door beveiligers op te staan en zijn vuist in de lucht te steken.
Volgens mij...quote:Op zondag 14 juli 2024 17:59 schreef recursief het volgende:
pak een papier en een potlood en teken een driehoek met de horizontale zijde 12,5cm (125 meter) en de verticale zijde 0,5cm (5 meter) en dan de diagonaal en je ziet de baan van zo'n kogel...quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Die kogel ging rechtdoor maar had ie niet van boven moeten komen (schutter zat op dak)?
Alleen het puntje he 😂quote:Op zondag 14 juli 2024 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat zijn deze. Best wel groot.
[ afbeelding ]
Trump is een showman, die weet hoe belangrijk het plaatje is.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:59 schreef recursief het volgende:
Als je denkt dat het op enige manier veilig te doen is om voor de show iemand die zijn oor te schieten dan weet je er echt niks van af. Bovendien stond Trump toch al op Rome voorsprong in de peilingenquote:Op zondag 14 juli 2024 18:14 schreef kibo het volgende:
Thomas Matthew Crooks kon wel eens een "Patsy" zijn.
De Secret Service die de amateuristische schutter gecontroleerd zn gang laat gaan, en vanuit andere hoek Trump door zn oor schiet..
Trump komt hier vervolgens uit als een icoon, met die gebalde vuist ( en die zorgvuldig geregisseerde foto).
De parallellen met 1963 zijn bijna griezelig.....Crooks de Lee Harvey Oswald van 2024?
Looks like a setup.....
Trump op Rome?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je denkt dat het op enige manier veilig te doen is om voor de show iemand die zijn oor te schieten dan weet je er echt niks van af. Bovendien stond Trump toch al op Rome voorsprong in de peilingen
maar geen #45 die #47 kan worden.... Dan kon Biden ook terug stappen en had je twee jongere kandidaten en kan het land weer normaal wordenquote:Op zondag 14 juli 2024 12:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat heel Amerika geluk heeft gehad. Kun je je voorstellen hoe alles was verhard als hij gedood was? Dat had een orgie van geweld opgeleverd ben ik bang.
Voor een scherpschutter is dat geen enkel probleem.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je denkt dat het op enige manier veilig te doen is om voor de show iemand die zijn oor te schieten dan weet je er echt niks van af. Bovendien stond Trump toch al op Rome voorsprong in de peilingen
Maar je mag als beveiliger toch nooit toestaan dat ie weer een zichtbaar doelwit wordt?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump is een showman, die weet hoe belangrijk het plaatje is.
Iets zegt me dat een figuur als Donald Trump niet de meest volgzame is, zelfs niet in dit soort situatiesquote:Op zondag 14 juli 2024 18:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar je mag als beveiliger toch nooit toestaan dat ie weer een zichtbaar doelwit wordt?
Ook voor een scherpschutter…. Zou jij er gaan staan, bewegend en al, terwijl een scherpschutter precies je oor er af schiet? Enorm gevaarlijk, zelfs met de beste schutter ter wereld. En waarom in hemelsnaam?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:19 schreef kibo het volgende:
[..]
Voor een scherpschutter is dat geen enkel probleem.
Verder is je reactie nogal warrig geformuleerd.
Heb je gedronken?
Aan de andere kant is Trump hun baas. En hij wilde duidelijk nog even in beeld zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar je mag als beveiliger toch nooit toestaan dat ie weer een zichtbaar doelwit wordt?
Doet me een beetje aan de vlag op Iwo Jima denken.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die foto is wel iconisch. (vind ik, dan)
[ afbeelding ]
Orders van boven af.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Trump wilde nog even laten weten dat hij OK was, voor het geval de Deep State hem alsnog een nekschot zou geven in de auto op weg naar het ziekenhuis. [/Alex Jones]quote:Op zondag 14 juli 2024 18:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Trump hun baas. En hij wilde duidelijk nog even in beeld zijn.
Oom Donald zelf is natuurlijk buiten het complot gehouden.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook voor een scherpschutter…. Zou jij er gaan staan, bewegend en al, terwijl een scherpschutter precies je oor er af schiet? Enorm gevaarlijk, zelfs met de beste schutter ter wereld. En waarom in hemelsnaam?
Ik vind het iets zieligs hebben. Doe gewoon wat de Secret Service wil, voor de veiligheid van je eigen leven.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een figuur als Donald Trump niet de meest volgzame is, zelfs niet in dit soort situaties
Ik heb ook wel een gevoeletje dat hij een beetje dominant is.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een figuur als Donald Trump niet de meest volgzame is, zelfs niet in dit soort situaties
Is overigens heel wisselend hoor. Er zijn polls die er helemaal nog niet zo zeker van zijn.quote:
Dus het klopt?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
pak een papier en een potlood en teken een driehoek met de horizontale zijde 12,5cm (125 meter) en de verticale zijde 0,5cm (5 meter) en dan de diagonaal en je ziet de baan van zo'n kogel...
(en trump stond op een podium dus het is nog iets rechter zelfs)
Ik bepaal gewoon zelf wat ik van iemand vind. Zoek maar in mijn historie, ik ben allesbehalve een fan van Trump.quote:
Hij is een aandachtshoer die een illusie verkoopt van een succesvolle zakenman/sterke leider. Wat dat betreft zijn er genoeg oliedomme Amerikanen die ervoor vallen. Hij weet hoe hij domme mensen voor zijn karretje kan spannen. Dat moet je hem wel nageven. Een van de meest succesvolle snake oil verkopers ooit. Verdient miljoenen door alleen maar leugens te verkopen. Is ook een gave.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het iets zieligs hebben. Doe gewoon wat de Secret Service wil, voor de veiligheid van je eigen leven.
En daarbij de veiligheid van alle omstanders, als de schutter nog niet gepakt is, kan hij door de zichtbaarheid van Trump zo weer het vuur openen.
Trump is net een vlogger die blij is dat hij een reactie uitlokt, want een reactie is clicks.
John Lennon, ja die weet hoe het voelt.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:58 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Deze Amerikaan doet net zo hard mee vanuit zijn bunker in NL, verantwoordelijke: Deep State
Als hij zijn hoofd niet op het laatste moment had gedraaid was-ie dood geweest.quote:
Hij is toch ook een succesvolle zakenman?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:38 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hij is een aandachtshoer die een illusie verkoopt van een succesvolle zakenman/sterke leider. Wat dat betreft zijn er genoeg oliedomme Amerikanen die ervoor vallen. Hij weet hoe hij domme mensen voor zijn karretje kan spannen. Dat moet je hem wel nageven. Een van de meest succesvolle snake oil verkopers ooit. Verdient miljoenen door alleen maar leugens te verkopen. Is ook een gave.
Ja….quote:Op zondag 14 juli 2024 18:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als hij zijn hoofd niet op het laatste moment had gedraaid was-ie dood geweest.
Dat had ik ergens gelezen, maar ik moet het nu weer even zoeken.quote:
Trump is met een gouden lepel in zijn mond geboren.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is toch ook een succesvolle zakenman?
4 casinos failliet laten gaan is wel een prestatie op zichquote:Op zondag 14 juli 2024 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, zijn vader. Als je kijkt wat hij heeft gekregen van zijn vader en daar een gemiddeld rendement op loslaat, dan had hij een veelvoud moeten hebben van wat hij heeft. Hij is dus een zeer slechte zakenman.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou nou hij heeft 1 miljoen erfenis gehad.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump is met een gouden lepel in zijn mond geboren.
Niet als je je in het wel en wee van faillissementen verdiept.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:41 schreef Albertooo het volgende:
[..]
4 casinos failliet laten gaan is wel een prestatie op zich
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |