SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
Schiphol net windstoten van 105km/u, dus je hebt mazzel denk ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:21 schreef -Jay-20- het volgende:
Regio Amsterdam, beetje regen... Waait een redelijk stevige vlagerige wind maar niet heel bijzonder. Is dit de storm des doods..?
Komt zo nog iets met regen, 3 flitsen en wat gerommel. Dat was hetquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Papabear het volgende:
Ik zit nu middenin die rode vlek in Westfriesland op de buienradar, maar het druppelt slechts een beetje. Wel heel donker.
Die heeft zijn kracht aardig verloren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is wat nu bij Zwolle zit denk ik? Gelukkig net hier onderdoor gegaan..
Zijn ze wel gewend.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Schiphol net windstoten van 105km/u, dus je hebt mazzel denk ik
We houden de moed er inquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef INViCTuS het volgende:
TT geldt komende week ook sowieso niet meer
In een boom hoop ik?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:25 schreef Guanabana het volgende:
De bliksem sloeg hier in, een meter of 30 verderop. Mijn vriend zag de vonken vanuit het raam.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:25 schreef Guanabana het volgende:
De bliksem sloeg hier in, een meter of 30 verderop. Mijn vriend zag de vonken vanuit het raam.
Hier regent het behoorlijk wel. (Ook Westfrieland) We hebben de afgelopen 6 weken wel genoeg water gehad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Papabear het volgende:
Ik zit nu middenin die rode vlek in Westfriesland op de buienradar, maar het druppelt slechts een beetje. Wel heel donker.
We kunnen eindelijk zelf ook weer naar buitenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
21 Graden nu buiten
Kunnen eindelijk de ramen en deuren open
Komt wel dichtbij zo hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:28 schreef TLC het volgende:
Geen regen hier maar mn raam staat open en ik zag net mn gordijn een beetje op en neer gaan
Ik zou het ook weleens gaaf vinden als het hier een keer langer dan 36 uur niet regent.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:33 schreef Metalfreak het volgende:
Begon net even wat te waaien in Roermond, maar nu hangt de oranje vlag van de overburen weer rustig aan de vlaggenstok niets te doen...
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
En hier in Wognum spettert het een beetje
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroekquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:37 schreef Tjacka het volgende:
Sowieso is begint het beste stukje van WF ook voorbij hoorn. Dus ik snap wel dat deze bui zoveel gunt
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroek
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroek
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef Papabear het volgende:
[..]
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!
En natuurlijk jarenlang de kermis en Lutjebroek bij de Sandy bar
ik kwam daar 14 tot 10 jaar terug bijna elke dagquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef Papabear het volgende:
[..]
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!
En natuurlijk jarenlang de kermis in Lutjebroek bij de Sandy bar
Wat voor konijnen heb je?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Tjacka het volgende:
Mijn konijnen zitten niet in hun hokje maar onder de stoel.
Toen die cel over kwam zag ik wel degelijk rotatie/kolkende beweging.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hookecho die ik zag dan toch een tornado?
sorry was geintje een langhaar teddy wider? Een normale en een die mee hebt gedaan met konijnenmodeshows en dergelijke. Het is van een vrijgezelle vriend van mij die ze had gekocht tijdens corona. Wij hebben plek zat hier dus heb ze over genomen.quote:
Wij waren de eerste, en nu dus ook als eerste weer klaar. Dat jij nou op de verkeerde plek zat...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:46 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
@:nattekat, waarom doe je dat nou weer
Is ook niet alleen voor jouquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code ornaje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
Die structuren en bewegingen zijn altijd gaaf om te zienquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:53 schreef Metalfreak het volgende:
Wel apart om te zien dat er verschillende lagen wolken zijn met verschillende snelheden en richtingen nu.
Ja, zoals zojuist dus. In Hoorn ging het los, maar hier in Wognum (hemelsbreed 4 km ernaast) vrijwel niets.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Altijd leuk als mensen klagen daarover, terwijl 5km verderop bijvoorbeeld een dorp verzuipt
Ook in de Achterhoek?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij mij ook
Alleen rond 22.00u-22.30u lijkt het vooralsnog hier wel over mijn lokatie te gaan.
Maar tot nu toe een korte bui en dat was het.
Wees blij zou ik zeggen, op genoeg andere plekken is het wel losgegaan, met de bijbehorende schade en ellende.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code ornaje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
Net onder Nijmegen.quote:
Ze zouden de kaartstructuur eigenlijk anders moeten indelen ipv op provincies. Ik zit hier tussen Zeeland en Zuid-Holland in maar er geldt hier nog wel oranje terwijl er op wat regen en wat geflits niet heel veel is gebeurd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:46 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
@:nattekat, waarom doe je dat nou weer
Mijn poriën zonet dus ookquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code oranje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
IJs en chips dusquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef Arizona het volgende:
Ik heb getennist zojuist en ik heb met kapot gezweet. Ik voel me er zelfs wat onprettig door.
Even de suikers en zouten weer aanvullen.
Never forget 😱quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Regio Venlo meldt een omgewaaide gieter
Dat wordt een boete voor een vals/onleesbaar kentekenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:58 schreef myShizzle het volgende:
Autootje ff ingepakt
[ afbeelding ]
#altijdready
Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
Deze man heeft gewoon een boom op de auto gelegd om hagelschade te voorkomen
[ afbeelding ]
Ik pak de kettingzaag ook even uit mijn werkbus.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
denk niet dat het werk van @myShizzle hier bij werktquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in de straat staat wel een auto die er uitziet als een poffertjespan maar geen idee waar dat is gebeurd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
Paar maanden terug hier een flinke hagelbui gehad met hagel ter grootte van een knikker.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
hagelquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hier in de straat staat wel een auto die er uitziet als een poffertjespan maar geen idee war dat is gebeurd.
We zitten een beetje op dezelfde lijn dan, maar ik wat noordelijker. Alleen maar harde wint en regen hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net onder Nijmegen.
Momenteel stevige buien, maar meer (nog) niet.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:11 schreef Dr88 het volgende:
Haha hebben ze hier nou code oranje voor af gegeven? wat een lachertje. Geel prima maar meer ook niet.
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:11 schreef Dr88 het volgende:
Haha hebben ze hier nou code oranje voor af gegeven? wat een lachertje. Geel prima maar meer ook niet.
Flinke hagel maar dat kan ook in Frankrijk zijn gebeurd.quote:
Main character syndrome is sterk bij deze.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?
werkt je bliksem afleider goed?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Roeien met de riemen die je hebt.
Ik had toch al een omgewaaide gieter gerapporteerd!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Zijn er überhaupt heftige windstoten geweest?![]()
Kreeg uit omgeving Arnhem / Westervoort wel te horen dat het flink gewaaid heeft iig.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Nu wel. Hagel erbijquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Ja, op diverse toilettenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Facebook tokkie gespotquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:24 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.
Oh, dacht dat je niet op een echte doelde. Maar eigenlijk sinds ik in dit huis woon nog nooit echt zwaar onweer gehad. Dus hoop dat ie naar behoren werktquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand als jou heeft dat toch wel op zijn dak?
Ga nu maar weer terug naar BNW. Tis leuk geweest met je gekke ideeën.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:24 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.
Nattekat neemt never nooit meer welke code dan ook serieus.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga nu maar weer terug naar BNW. Tis leuk geweest met je gekke ideeën.
Ik reageer op iemand die het niet serieus neemtquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nattekat neemt never nooit meer welke code dan ook serieus.
eindelijk raak na 88 missersquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die het niet serieus neemt
Oranje was zwaar terecht voor mijn regio.
Ja, jaren geleden toen ik nog kind was, ergens in de jaren '90 was het net de eerste dag nadat mijn vader de garage had opgeruimd dat hij de auto in de garage had gezet. Alle buren hadden een auto met een dak als een poffertjespan. En een jaar of 10 geleden viel er zo'n bui over Someren, ik had een collega die daar woonde. Had ook het hele dak beschadigd, net zoals de mensen in zijn hele straat.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
nou nee, niemand neemt het dan meer serieus, dan moeten ze al uitbreiden naar code paars.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter 88 maal onnodig afgeven dan 1x te weinig .
Mijn moeder had het er net nog over. Hagelstenen als tennisballen toen zij een tiener was. Moet ergens eind jaren 60 geweest zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Limburg ook nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:32 schreef Dr88 het volgende:
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar de oranje voor Friesland was niet nodig.
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:34 schreef Elan het volgende:
Overigens blij dat het onweer hier voorbij is. Snap niet dat mensen er op kicken, maar heb ook een traumatisch verleden met bliksem.
Utrecht ook onzinquote:
Ja. Im Sliedrecht. Járen geleden. 15 jaar of zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn moeder had het er net nog over. Hagelstenen als tennisballen toen zij een tiener was. Moet ergens eind jaren 60 geweest zijn.
Hier wel, elke keer als er een storm des doods belooft wordt valt het hier reuze mee.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?
Net in m'n werkkamer wel, computer en printer enzo. Tv staat wel aan want voetbalquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?
nee, want de hoofdschakelaar gaat toch eerderquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?
Alleen bij hele zware buien.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Valt mee, af en toe een verdwaalde bliksem lijkt het en regen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:47 schreef Luckyseven het volgende:
Toen het over Flevoland trok was het grootste gedeelte van het onweer eruit. Maar nu lijkt het in het oosten toch nog flink verder te knetteren.
Haha ja laat ik een foto van mijn total loss auto van vorig jaar even posten, dan zie je wat echt noodweer kan aanrichten. Sorry maar België telt voor mij niet echt mee, te ver weg.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code oranje was overdreven las ik net hier.
Want die hebben geen raam?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die lekker binnen zaten die gaan lopen beoordelen of code oranje terecht was
Tja mensen denken dat als KNMI code oranje geeft KNMI dan bedoeld dat alle gebouwen en dan zo uit komen te zien. Lokaal, vooral in Vlaanderen toch wel wat schade.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code oranje was overdreven las ik net hier.
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strlt hier inderdaad amper wat voor. Ja wat regen en kortstondig gedonder in de verte. Mja, had ook zomaar heftig kunnen zijn.
Code Oranje is ook geen garantie op heftig weer, het is 60+% kans daarop.
Tja en dan vorig jaar had Gerrit van een dorp verder op weer gepost dat die code oranje echt niet nodig was want bij hem was er niks bijzonders. Bijzonder dat mensen kunnen oordelen of een code geel/oranje wel of niet nodig was vanaf 1 punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Haha ja laat ik een foto van mijn total loss auto van vorig jaar even posten, dan zie je wat echt noodweer kan aanrichten. Sorry maar België telt voor mij niet echt mee, te ver weg.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.
Haha zeg je alleen maar om je gelijk te halen. Nee nu geloven we je niet meer.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:53 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Haha zeg je alleen maar om je gelijk te halen. Nee nu geloven we je niet meer.
Zei het 2 uur geleden al voor je met je tirade begon.quote:
Jazeker. In 2018 is de bliksem ingeslagen in ons huis. Dan piep je wel anders. We hebben altijd sowieso onze jukebox van het stroom, en onze muziek apparatuur.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dat was een plasquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ x ]
Hier in de buurt ook wat aquaplaning zo te zien
Hmm, dat is klote he. Ooit eens in Duitsland gehad op zo'n klote autobaan. Dacht dat ik nooit meer de controle terug kreegquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was gewoon van een dijk af gedonderd als dat langer dan een fractie van een seconde had geduurdquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hmm, dat is klote he. Ooit eens in Duitsland gehad op zo'n klote autobaan. Dacht dat ik nooit meer de controle terug kreeg
Hier ging 't toch wel even los in Nijverdal, soms schudde de vloer even goed.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Valt mee, af en toe een verdwaalde bliksem lijkt het en regen.
Was je wel een echte Nattekatquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was gewoon van een dijk af gedonderd als dat langer dan een fractie van een seconde had geduurd
Gelukkig is mijn reflex precies wat je moet doen in zo'n situatie, heeft me eerder al eens gered op verse sneeuw.
Als ik weet dat er onweer aan komt haal ik m'n back-up NAS van de stroom en netwerkkabel eruit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onweer legt kilometers af door de lucht, die 5mm door de hoofdschakelaar houdt het echt niet tegenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want de hoofdschakelaar gaat toch eerder
Ik doe dat 🙋🏻♀quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Morgenavond 9 uur weerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Inmiddels nergens code oranje 🍊 meer
Lijkt wel winter, bah. Waar blijft de zomerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zaterdag gelukkig een graadje of 18-19 hopelijk
Ik niet persoonlijk, maar een paar jaar geleden zijn er hier vlakbij in Someren honderden auto's (en huizen) zwaar beschadigd door hagel. Mijn neef had een autogarage en die stond daarna helemaal vol met auto's met dikke deuken. Bij sommigen waren de hagelstenen dwars door de achterruit en door de hoedenplank gegaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
23 juni 2016 inderdaadquote:Op dinsdag 9 juli 2024 23:54 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik niet persoonlijk, maar een paar jaar geleden zijn er hier vlakbij in Someren honderden auto's (en huizen) zwaar beschadigd door hagel. Mijn neef had een autogarage en die stond daarna helemaal vol met auto's met dikke deuken. Bij sommigen waren de hagelstenen dwars door de achterruit en door de hoedenplank gegaan.
Valt wel mee, lijkt me? We zijn hier in elk geval nog steeds niet anders gewend, in elk geval van gevoelige dingen als laptop, telefoon, etc. Douchen doen we tijdens het onweer eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier wel 40-50 mmquote:Op woensdag 10 juli 2024 04:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou dat was heftig. Een ongewaaide gieter en 2.7 mm regen gehad.
Zeker, goed onweer is prachtig. Maar een bak water en die wind hoeft van mij niet hoor.quote:Op woensdag 10 juli 2024 06:25 schreef quirina het volgende:
Het kan beter meevallen dan tegenvallen.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Wel jammer dat het niet eens een keer weer een week of liever nog langer gewoon normaal stabiel weer kan blijven. Graad of 24, niet te hoge luchtvochtigheid en vooral eens wat langer dan een week droog.
Alles weer zeik en zeiknat. Ook gewoon k*t voor de Nederlandse recreatie sector en campings.
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.quote:
Genoeg plekken met schade en wateroverlast, dus gewoon een terechte waarschuwing geweest.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.
Idd, en zeker zo in de zomer als het warm is geweest. Mensen zijn allemaal buiten en alle bomen staan vol blad. Mensen hebben hun ramen open etc etc. Oranje was in dit geval ok, ook al viel er bijvoorbeeld hier precies alleen 1 milimeter water en was er wat wind en het was donker. Maar zo kan het iets verderop heel anders zijn, straten onder en andere schades.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Genoeg plekken met schade en wateroverlast, dus gewoon een terechte waarschuwing geweest.
Wel typisch Nederlands dat we onze eigen paar vierkante meter als maatstaf nemen voor wat er in het hele land is gebeurd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.
Ik zou naar Windhoek gaan in oktober, maar toch niet. Nu wordt het Seoulquote:
Dat is heel typisch idd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wel typisch Nederlands dat we onze eigen paar vierkante meter als maatstaf nemen voor wat er in het hele land is gebeurd.
Cornettoquote:Op woensdag 10 juli 2024 09:37 schreef StateOfMind het volgende:
Godver, nu al zin in ijs
Vanmiddag maar een bak halen
Die heb ik nog in de vriezer liggen, naast de raketjes.quote:
heb nog vanille schepijs met van die zwarte puntjes erin, de enige echte.quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heb ik nog in de vriezer liggen, naast de raketjes.
Ga straks een bak schepijs halen
Lang niet op.
Meestal gaat zo'n bak in 2 sessies op
Zeg dat wel. Goed benauwd ja🥵quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:01 schreef S_E het volgende:
Stik benauwd hier nu. Overal ligt water en de zon fikt er weer aardig bij.
De TeMpeRaTuUr iS aNdErS gEwOOn GeMiDdEld!!quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:24 schreef Xenorium het volgende:
Vrijdag ook weer een dikke plensbuien en dinsdag, en daartussen gewoon wisselvallig.
Had ik al gezegd, wat een kak zomer? Denk het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ja daaro poppen er nu ook steeds meer felle buien op.quote:
Zeg maar gerust goor. Dit is een van de meest smerige weer situaties die je kan hebben.quote:
In Vietnam loop je dan nog in je hemd en teenslippertjes rond te banjeren.. hier is het echtquote:Op woensdag 10 juli 2024 11:30 schreef Elan het volgende:
Dit oprecht is het smerigste weertype ooit.
In Vietnam hadden we dit met 33 graden dagenlang. Niet te doen.
Dan nog liever kou en regen. Of 35 graden zonder vocht.
Oh echt? Nog nooit over gedacht om dat nog te doen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 06:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt wel mee, lijkt me? We zijn hier in elk geval nog steeds niet anders gewend, in elk geval van gevoelige dingen als laptop, telefoon, etc. Douchen doen we tijdens het onweer eigenlijk ook niet
quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De TeMpeRaTuUr iS aNdErS gEwOOn GeMiDdEld!!VEEL HOGER DAN GEMIDDELD ZELFS!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We werden niet voor niets swamp Germans genoemd door een bepaalde Amerikaanse hoge pief.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
Weer dat Oud Hollandsche moerasweer.
De droogte op mijn voorhoofd iig.quote:
Ter illustratie: gemiddeld valt er 85mm in heel juli.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Flinke verschillen dus gisteren. Ik woon bij de 44 en het ging hier echt goed los gedurende een uurtje of 2-3.
Juli wordt weer een natte maand zo als er vrijdag dus nog een keer zo'n bak water komt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ter illustratie: gemiddeld valt er 85mm in heel juli.
En er zijn heel veel plekken waar veel meer is gevallen, maar waar gewoon geen meetpunt is.
Dan nog is het zonder airco buiten eigenlijk niet te doen overdag. Komt hier niet voor gelukkig dauwpunten van 28 graden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Vietnam loop je dan nog in je hemd en teenslippertjes rond te banjeren.. hier is het echt
Dat zit er wel dik in. Is echt extreem dit jaar..quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juli wordt weer een natte maand zo als er vrijdag dus nog een keer zo'n bak water komt.
Zelfs twee graden onder gemiddeldquote:Op woensdag 10 juli 2024 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
VEEL HOGER DAN GEMIDDELD ZELFS!!!!
Dauwpunt momenteel hier 22cquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog is het zonder airco buiten eigenlijk niet te doen overdag. Komt hier niet voor gelukkig dauwpunten van 28 graden.
20/21 komt incidenteel voor in Nederland en is al verschrikkelijk, momenteel ligt ie afhankelijk van waar je zit is zo'n beetje op 18/19.
Qua weerbeeld is het nog amper zomer geweest. Temperatuur ook niet altijd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:24 schreef Xenorium het volgende:
Vrijdag ook weer een dikke plensbuien en dinsdag, en daartussen gewoon wisselvallig.
Had ik al gezegd, wat een kak zomer? Denk het wel.
1x buiten gegeten deze zomer/lente. 1xquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weerbeeld is het nog amper zomer geweest. Temperatuur ook niet altijd.
Vandaag is de temperatuur goed, maar veel vochtig door al die shit regen
Dat ligt aan jezelf. Je kunt iedere dag meerdere malen buiten etenquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1x buiten gegeten deze zomer/lente. 1x
10 juli is het inmiddels.
En klimaatverandering, want het is geen 30 graden vandaag. Zie je wel!quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zojuist nog wezen picknicken met de kleine
Goed bezig.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net wezen fietsen. 80km dikke prima, de laatste 10km zeik- en zeiknat
Daklozen eten elke dag buitenquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf. Je kunt iedere dag meerdere malen buiten eten
Overduidelijkquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Conclusie dus: @:Red_85 is géén dakloze?
Huhuhhhh...ff snel een broodje naar binnen buffelen tussen de druppels slalommen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En er zijn van die dagen dat je soep nooit opraakt!quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je eisen aan het weer zijn gewoon te hoogquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh...ff snel een broodje naar binnen buffelen tussen de druppels slalommen.
Ik bedoel gewoon een mooie rustig lang tafelen.
Zelfvullende borden, wie wil dat nou niet!quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En er zijn van die dagen dat je soep nooit opraakt!
Zeker, en het is heerlijk weer nu (disclaimer: het is hier nu droog) dus lekker met alle ramen en deuren en alles open voor de fijne tochtquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Goed bezig.
Dadelijk onderuitgezakt Tour kijken?
Mooie etappe, hopelijk smullen op meerdere fronten de laatste 50kmquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, en het is heerlijk weer nu (disclaimer: het is hier nu droog) dus lekker met alle ramen en deuren en alles open voor de fijne tocht
Hier tot nu toe ookquote:Op woensdag 10 juli 2024 13:06 schreef Mark-Hgl het volgende:
Al de hele dag trekken de buien en de donkere luchten links en rechts langs me heen maar wonderwel is het tot dusver droog gebleven.
quote:Bart Somers, burgemeester van Mechelen: "Dit is een nooit geziene ramp"
Een tiental gezinnen heeft de nacht doorgebracht op hotel na het verwoestend noodweer dat dinsdagavond een spoor van vernieling trok door de Mechelse deelgemeenten Heffen, Leest en Hombeek. Vermoedelijk ging het om een windhoos die negen hoogspanningsmasten en de torenspits van de kerk in Heffen deed knakken. “Zeker is het niet, maar als je de ravage aan de kerk van Heffen ziet, kan het bijna niet anders dan dat het om een windhoos ging. Dit is een nooit geziene ramp”, zegt burgemeester Bart Somers (Voor Mechelen).
In Leest smakte een eerste pyloon van een hoogspanningsleiding tegen de grond. Dat had wellicht een soort kettingreactie tot gevolg. In totaal zijn er zeker negen masten omgevallen, tot in de Moststraat in de naburige deelgemeente Hombeek. De hoogspanningskabels zijn op huizen terechtgekomen en op verschillende plaatsen boorden kabels zich door de daken.“Uit veiligheidsoverwegingen kan een tiental gezinnen voorlopig niet thuis blijven. We hebben deze mensen de nacht laten doorbrengen op hotel”, vertelt Somers.
Hier ook.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier tot nu toe ook
Genoeg donkere luchten te zien, letterlijk links en rechts, maar tot op heden droog, doch tering klam.
Brengt helaas weinig verkoeling.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je verzuipt goed de laatste 24 uur
25+, gewoon hitte. Verschroeiend niet meer neequote:Op woensdag 10 juli 2024 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.weerplaza.nl/actueel/
Dit ziet er eerder uit als heerlijk lenteweer. Die TT klopt echt niet.
Ligt aan de luchtvochtigheid. Lv laag is aangenaam, maar zoals nu gewoon vies warmquote:Op woensdag 10 juli 2024 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
25+, gewoon hitte. Verschroeiend niet meer nee
Ik word gek... van de week zei je nog dat de temperatuur bovengemiddeld was....quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelfs twee graden onder gemiddeld
Qua temperatuur echt een topzomer voor mij dit jaar tot nu toe
Merk weinig verschil tussen de seizoenen dit jaar. Nat, nat, nat en nat.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier ook.
Maar geniet van deze zomerse temperatuur mensen. Voor je het weet is het weer herfst
Huh nee joh 😮quote:Op woensdag 10 juli 2024 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik word gek... van de week zei je nog dat de temperatuur bovengemiddeld was....
Ik vind het heel lastig om te kleden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:04 schreef MissHobje het volgende:
Van die terror verzuip moesson regen buien vandaag...2x verzopen.en er tussen zweet je je kleding uit..niet mijn weer type
and still alive!quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:04 schreef MissHobje het volgende:
Van die terror verzuip moesson regen buien vandaag...2x verzopen.en er tussen zweet je je kleding uit..niet mijn weer type
geen bloody hitte?quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier maar een keer een buitje gehad vandaag. Verder was het eigenlijk wel lekker (snel tevreden tegenwoordig...).
Nou zeg datquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het heel lastig om te kleden.Zit je in de auto, komt de zon na al die regen door, zweet je je ineens kapot, omdat je kort daarvoor een jas hebt aangedaan met al die regen en wind.
Niet te voorbarig, knul. Zei je voor deze week ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgende week lijkt het voor de zomerliefhebbers toch mooi te worden. Hele week 25(+) hier waarschijnlijk.
Zwetenquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgende week lijkt het voor de zomerliefhebbers toch mooi te worden. Hele week 25(+) hier waarschijnlijk.
Lijkt nu wel wat stabieler in de kaarten. Maar van mij hoeft het niet hoorquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet te voorbarig, knul. Zei je voor deze week ook.
Jaa! De dagen worden gelukkig weer korterquote:
Na een frisse wandeling opwarmen met een kop chocomel en 's avonds lekker onder een dekentje op de bank kruipenquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaa! De dagen worden gelukkig weer korter
Gelukkig liggen de pepernoten binnenkort ook weer in de winkelquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaa! De dagen worden gelukkig weer korter
Genot!quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig liggen de pepernoten binnenkort ook weer in de winkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |