werkt je bliksem afleider goed?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Roeien met de riemen die je hebt.
Ik had toch al een omgewaaide gieter gerapporteerd!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Zijn er überhaupt heftige windstoten geweest?![]()
Kreeg uit omgeving Arnhem / Westervoort wel te horen dat het flink gewaaid heeft iig.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Nu wel. Hagel erbijquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Ja, op diverse toilettenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:19 schreef Rnie het volgende:
Facebook tokkie gespotquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:24 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.
Oh, dacht dat je niet op een echte doelde. Maar eigenlijk sinds ik in dit huis woon nog nooit echt zwaar onweer gehad. Dus hoop dat ie naar behoren werktquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand als jou heeft dat toch wel op zijn dak?
Ga nu maar weer terug naar BNW. Tis leuk geweest met je gekke ideeën.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:24 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het stelt allemaal niks voor. Kan me niet voorstellen dat het ergens anders opeens 10x keer erger is.
Nattekat neemt never nooit meer welke code dan ook serieus.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga nu maar weer terug naar BNW. Tis leuk geweest met je gekke ideeën.
Ik reageer op iemand die het niet serieus neemtquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nattekat neemt never nooit meer welke code dan ook serieus.
eindelijk raak na 88 missersquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die het niet serieus neemt
Oranje was zwaar terecht voor mijn regio.
Ja, jaren geleden toen ik nog kind was, ergens in de jaren '90 was het net de eerste dag nadat mijn vader de garage had opgeruimd dat hij de auto in de garage had gezet. Alle buren hadden een auto met een dak als een poffertjespan. En een jaar of 10 geleden viel er zo'n bui over Someren, ik had een collega die daar woonde. Had ook het hele dak beschadigd, net zoals de mensen in zijn hele straat.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
nou nee, niemand neemt het dan meer serieus, dan moeten ze al uitbreiden naar code paars.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter 88 maal onnodig afgeven dan 1x te weinig .
Mijn moeder had het er net nog over. Hagelstenen als tennisballen toen zij een tiener was. Moet ergens eind jaren 60 geweest zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
Limburg ook nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:32 schreef Dr88 het volgende:
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar de oranje voor Friesland was niet nodig.
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:34 schreef Elan het volgende:
Overigens blij dat het onweer hier voorbij is. Snap niet dat mensen er op kicken, maar heb ook een traumatisch verleden met bliksem.
Utrecht ook onzinquote:
Ja. Im Sliedrecht. Járen geleden. 15 jaar of zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn moeder had het er net nog over. Hagelstenen als tennisballen toen zij een tiener was. Moet ergens eind jaren 60 geweest zijn.
Hier wel, elke keer als er een storm des doods belooft wordt valt het hier reuze mee.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?
Net in m'n werkkamer wel, computer en printer enzo. Tv staat wel aan want voetbalquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?
nee, want de hoofdschakelaar gaat toch eerderquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mensen onderschatten denk ik soms ook het gevaar van onweer... Vroeger was het wel nog normaal om alle stekkers uit de stopcontacten te halen, dat doet tegenwoordig ook echt niemand meer, of zijn er hier nog mensen die dat wel doen?
Alleen bij hele zware buien.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Valt mee, af en toe een verdwaalde bliksem lijkt het en regen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:47 schreef Luckyseven het volgende:
Toen het over Flevoland trok was het grootste gedeelte van het onweer eruit. Maar nu lijkt het in het oosten toch nog flink verder te knetteren.
Haha ja laat ik een foto van mijn total loss auto van vorig jaar even posten, dan zie je wat echt noodweer kan aanrichten. Sorry maar België telt voor mij niet echt mee, te ver weg.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code oranje was overdreven las ik net hier.
Want die hebben geen raam?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die lekker binnen zaten die gaan lopen beoordelen of code oranje terecht was
Tja mensen denken dat als KNMI code oranje geeft KNMI dan bedoeld dat alle gebouwen en dan zo uit komen te zien. Lokaal, vooral in Vlaanderen toch wel wat schade.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code oranje was overdreven las ik net hier.
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Strlt hier inderdaad amper wat voor. Ja wat regen en kortstondig gedonder in de verte. Mja, had ook zomaar heftig kunnen zijn.
Code Oranje is ook geen garantie op heftig weer, het is 60+% kans daarop.
Tja en dan vorig jaar had Gerrit van een dorp verder op weer gepost dat die code oranje echt niet nodig was want bij hem was er niks bijzonders. Bijzonder dat mensen kunnen oordelen of een code geel/oranje wel of niet nodig was vanaf 1 punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Haha ja laat ik een foto van mijn total loss auto van vorig jaar even posten, dan zie je wat echt noodweer kan aanrichten. Sorry maar België telt voor mij niet echt mee, te ver weg.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.
Haha zeg je alleen maar om je gelijk te halen. Nee nu geloven we je niet meer.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was de regen alleen al genoeg voor een code oranje. Ik heb aquaplaning mogen meemaken, en dat was niet omdat ik door een plas reed.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:53 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Haha zeg je alleen maar om je gelijk te halen. Nee nu geloven we je niet meer.
Zei het 2 uur geleden al voor je met je tirade begon.quote:
Jazeker. In 2018 is de bliksem ingeslagen in ons huis. Dan piep je wel anders. We hebben altijd sowieso onze jukebox van het stroom, en onze muziek apparatuur.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dat was een plasquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ x ]
Hier in de buurt ook wat aquaplaning zo te zien
Hmm, dat is klote he. Ooit eens in Duitsland gehad op zo'n klote autobaan. Dacht dat ik nooit meer de controle terug kreegquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was gewoon van een dijk af gedonderd als dat langer dan een fractie van een seconde had geduurdquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hmm, dat is klote he. Ooit eens in Duitsland gehad op zo'n klote autobaan. Dacht dat ik nooit meer de controle terug kreeg
Hier ging 't toch wel even los in Nijverdal, soms schudde de vloer even goed.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Valt mee, af en toe een verdwaalde bliksem lijkt het en regen.
Was je wel een echte Nattekatquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was gewoon van een dijk af gedonderd als dat langer dan een fractie van een seconde had geduurd
Gelukkig is mijn reflex precies wat je moet doen in zo'n situatie, heeft me eerder al eens gered op verse sneeuw.
Als ik weet dat er onweer aan komt haal ik m'n back-up NAS van de stroom en netwerkkabel eruit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onweer legt kilometers af door de lucht, die 5mm door de hoofdschakelaar houdt het echt niet tegenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want de hoofdschakelaar gaat toch eerder
Ik doe dat 🙋🏻♀quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Morgenavond 9 uur weerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Inmiddels nergens code oranje 🍊 meer
Lijkt wel winter, bah. Waar blijft de zomerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zaterdag gelukkig een graadje of 18-19 hopelijk
Ik niet persoonlijk, maar een paar jaar geleden zijn er hier vlakbij in Someren honderden auto's (en huizen) zwaar beschadigd door hagel. Mijn neef had een autogarage en die stond daarna helemaal vol met auto's met dikke deuken. Bij sommigen waren de hagelstenen dwars door de achterruit en door de hoedenplank gegaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
23 juni 2016 inderdaadquote:Op dinsdag 9 juli 2024 23:54 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Ik niet persoonlijk, maar een paar jaar geleden zijn er hier vlakbij in Someren honderden auto's (en huizen) zwaar beschadigd door hagel. Mijn neef had een autogarage en die stond daarna helemaal vol met auto's met dikke deuken. Bij sommigen waren de hagelstenen dwars door de achterruit en door de hoedenplank gegaan.
Valt wel mee, lijkt me? We zijn hier in elk geval nog steeds niet anders gewend, in elk geval van gevoelige dingen als laptop, telefoon, etc. Douchen doen we tijdens het onweer eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier wel 40-50 mmquote:Op woensdag 10 juli 2024 04:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou dat was heftig. Een ongewaaide gieter en 2.7 mm regen gehad.
Zeker, goed onweer is prachtig. Maar een bak water en die wind hoeft van mij niet hoor.quote:Op woensdag 10 juli 2024 06:25 schreef quirina het volgende:
Het kan beter meevallen dan tegenvallen.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Wel jammer dat het niet eens een keer weer een week of liever nog langer gewoon normaal stabiel weer kan blijven. Graad of 24, niet te hoge luchtvochtigheid en vooral eens wat langer dan een week droog.
Alles weer zeik en zeiknat. Ook gewoon k*t voor de Nederlandse recreatie sector en campings.
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.quote:
Genoeg plekken met schade en wateroverlast, dus gewoon een terechte waarschuwing geweest.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.
Idd, en zeker zo in de zomer als het warm is geweest. Mensen zijn allemaal buiten en alle bomen staan vol blad. Mensen hebben hun ramen open etc etc. Oranje was in dit geval ok, ook al viel er bijvoorbeeld hier precies alleen 1 milimeter water en was er wat wind en het was donker. Maar zo kan het iets verderop heel anders zijn, straten onder en andere schades.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Genoeg plekken met schade en wateroverlast, dus gewoon een terechte waarschuwing geweest.
Wel typisch Nederlands dat we onze eigen paar vierkante meter als maatstaf nemen voor wat er in het hele land is gebeurd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wel typisch Nederlands dat we alle kleuren van de regenboog als alarm gebruiken en keihard storm schreeuwen voor een buitje en wat bliksem.
Ik zou naar Windhoek gaan in oktober, maar toch niet. Nu wordt het Seoulquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |