SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
Schiphol net windstoten van 105km/u, dus je hebt mazzel denk ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:21 schreef -Jay-20- het volgende:
Regio Amsterdam, beetje regen... Waait een redelijk stevige vlagerige wind maar niet heel bijzonder. Is dit de storm des doods..?
Komt zo nog iets met regen, 3 flitsen en wat gerommel. Dat was hetquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Papabear het volgende:
Ik zit nu middenin die rode vlek in Westfriesland op de buienradar, maar het druppelt slechts een beetje. Wel heel donker.
Die heeft zijn kracht aardig verloren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is wat nu bij Zwolle zit denk ik? Gelukkig net hier onderdoor gegaan..
Zijn ze wel gewend.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Schiphol net windstoten van 105km/u, dus je hebt mazzel denk ik
We houden de moed er inquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef INViCTuS het volgende:
TT geldt komende week ook sowieso niet meer
In een boom hoop ik?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:25 schreef Guanabana het volgende:
De bliksem sloeg hier in, een meter of 30 verderop. Mijn vriend zag de vonken vanuit het raam.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:25 schreef Guanabana het volgende:
De bliksem sloeg hier in, een meter of 30 verderop. Mijn vriend zag de vonken vanuit het raam.
Hier regent het behoorlijk wel. (Ook Westfrieland) We hebben de afgelopen 6 weken wel genoeg water gehad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:20 schreef Papabear het volgende:
Ik zit nu middenin die rode vlek in Westfriesland op de buienradar, maar het druppelt slechts een beetje. Wel heel donker.
We kunnen eindelijk zelf ook weer naar buitenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
21 Graden nu buiten
Kunnen eindelijk de ramen en deuren open
Komt wel dichtbij zo hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:28 schreef TLC het volgende:
Geen regen hier maar mn raam staat open en ik zag net mn gordijn een beetje op en neer gaan
Ik zou het ook weleens gaaf vinden als het hier een keer langer dan 36 uur niet regent.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:33 schreef Metalfreak het volgende:
Begon net even wat te waaien in Roermond, maar nu hangt de oranje vlag van de overburen weer rustig aan de vlaggenstok niets te doen...
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
En hier in Wognum spettert het een beetje
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroekquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:37 schreef Tjacka het volgende:
Sowieso is begint het beste stukje van WF ook voorbij hoorn. Dus ik snap wel dat deze bui zoveel gunt
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroek
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoogkarspel bovenkarspel grootebroek tot aan de paus in lutjebroek
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef Papabear het volgende:
[..]
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!
En natuurlijk jarenlang de kermis en Lutjebroek bij de Sandy bar
ik kwam daar 14 tot 10 jaar terug bijna elke dagquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:39 schreef Papabear het volgende:
[..]
De Paus! Daar heb ik 28 jaar geleden m'n bruiloft nog gevierd!
En natuurlijk jarenlang de kermis in Lutjebroek bij de Sandy bar
Wat voor konijnen heb je?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:35 schreef Tjacka het volgende:
Mijn konijnen zitten niet in hun hokje maar onder de stoel.
Toen die cel over kwam zag ik wel degelijk rotatie/kolkende beweging.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hookecho die ik zag dan toch een tornado?
sorry was geintje een langhaar teddy wider? Een normale en een die mee hebt gedaan met konijnenmodeshows en dergelijke. Het is van een vrijgezelle vriend van mij die ze had gekocht tijdens corona. Wij hebben plek zat hier dus heb ze over genomen.quote:
Wij waren de eerste, en nu dus ook als eerste weer klaar. Dat jij nou op de verkeerde plek zat...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:46 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
@:nattekat, waarom doe je dat nou weer
Is ook niet alleen voor jouquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code ornaje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
Die structuren en bewegingen zijn altijd gaaf om te zienquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:53 schreef Metalfreak het volgende:
Wel apart om te zien dat er verschillende lagen wolken zijn met verschillende snelheden en richtingen nu.
Ja, zoals zojuist dus. In Hoorn ging het los, maar hier in Wognum (hemelsbreed 4 km ernaast) vrijwel niets.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Altijd leuk als mensen klagen daarover, terwijl 5km verderop bijvoorbeeld een dorp verzuipt
Ook in de Achterhoek?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij mij ook
Alleen rond 22.00u-22.30u lijkt het vooralsnog hier wel over mijn lokatie te gaan.
Maar tot nu toe een korte bui en dat was het.
Wees blij zou ik zeggen, op genoeg andere plekken is het wel losgegaan, met de bijbehorende schade en ellende.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code ornaje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
Net onder Nijmegen.quote:
Ze zouden de kaartstructuur eigenlijk anders moeten indelen ipv op provincies. Ik zit hier tussen Zeeland en Zuid-Holland in maar er geldt hier nog wel oranje terwijl er op wat regen en wat geflits niet heel veel is gebeurd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:46 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
@:nattekat, waarom doe je dat nou weer
Mijn poriën zonet dus ookquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:48 schreef SiGNe het volgende:
Code oranje hier slaat nergens op, m'n douche komt meer water uit.
IJs en chips dusquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef Arizona het volgende:
Ik heb getennist zojuist en ik heb met kapot gezweet. Ik voel me er zelfs wat onprettig door.
Even de suikers en zouten weer aanvullen.
Never forget 😱quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Regio Venlo meldt een omgewaaide gieter
Dat wordt een boete voor een vals/onleesbaar kentekenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:58 schreef myShizzle het volgende:
Autootje ff ingepakt
[ afbeelding ]
#altijdready
Roeien met de riemen die je hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
Deze man heeft gewoon een boom op de auto gelegd om hagelschade te voorkomen
[ afbeelding ]
Ik pak de kettingzaag ook even uit mijn werkbus.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
denk niet dat het werk van @myShizzle hier bij werktquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in de straat staat wel een auto die er uitziet als een poffertjespan maar geen idee waar dat is gebeurd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
Paar maanden terug hier een flinke hagelbui gehad met hagel ter grootte van een knikker.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:07 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af, heeft iemand hier ooit in Nederland schade aan zijn auto gehad door hagel? Dus gewoon echt putjes?
In het zuiden van Europa heb ik dat vaker gezien, maar niet hier NL. Ben benieuwd.
hagelquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hier in de straat staat wel een auto die er uitziet als een poffertjespan maar geen idee war dat is gebeurd.
We zitten een beetje op dezelfde lijn dan, maar ik wat noordelijker. Alleen maar harde wint en regen hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net onder Nijmegen.
Momenteel stevige buien, maar meer (nog) niet.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:11 schreef Dr88 het volgende:
Haha hebben ze hier nou code oranje voor af gegeven? wat een lachertje. Geel prima maar meer ook niet.
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:11 schreef Dr88 het volgende:
Haha hebben ze hier nou code oranje voor af gegeven? wat een lachertje. Geel prima maar meer ook niet.
Flinke hagel maar dat kan ook in Frankrijk zijn gebeurd.quote:
Main character syndrome is sterk bij deze.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want de wijk waar jij woont is representatief voor de rest van het land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |