Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en het dragen van een hoofddoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen, weinig politieke inspraak (voor de edelen dan) en het regime van Alva, waar religie wel een twistpunt was; vandaar dat in het begin katholieken en protestanten gezamenlijk streden tegen Filips II en Willem van Oranje ook lange tijd het ideaal koesterde van een multi-religieuze rebellie.quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en ook het niet dragen van een hoofddoek.
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
Die staan voornamelijk leeg.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
zoiets zei ik al maar okquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen
..
waar religie wel een twistpunt was
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.quote:En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.quote:Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
Vandaar de verbanning van de Remonstranten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.
[..]
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.
[..]
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.
ga je met iets nuttigs bezig houden aubquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
Hoeveel Christenen zie jij rondlopen met hoofddoeken dan? Zelfs de paar gereformeerde dames in lange rokken die er zijn worden openlijk bespot en mogen bekritiseerd worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
mja welquote:
Niet mijn opquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ga je met iets nuttigs bezig houden aub
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekjequote:
Ja helemaal mee eensquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Nou, ik hoop van harte dat Jetten & co. deze post zullen lezen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Symboolpolitiek. Doen alsof er geen grondwet is en dan de meest stompzinnige onzin roepen, wat je nooit kunt waarmaken. Vermoeiend volk, die populisten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
Daarbij:quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-07-2024 23:55:13 ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Niet echt. Zie post hierboven.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]sta je mooi even voor lul in je slachtofferrolletje
Gezien. Zelfs voor jouw doen een heel magere poging.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Zie post hierboven.
Welke slachtofferrol? Ik zeg alleen dat ik een afkeer heb voor de vrouwonterende hoofddoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]sta je mooi even voor lul in je slachtofferrolletje
Dag Buitendamquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gezien. Zelfs voor jouw doen een heel magere poging.
Dat kan je dan voornamelijk de journalist kwalijk nemen die het nodig achtte haar tijd te gebruiken voor zo’n vraag. Net als dat het voornamelijk de keuze was van de oppositie om het debat urenlang te gebruiken om te klagen over racisme en faber’s uitspraken. Kan onmogelijk als een verrassing komen voor politici of de media dat PVV’ers er zulke meningen op na houden, dus beetje vragen naar de bekende weg in de hoop nieuwe headlines te krijgenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:49 schreef ems. het volgende:
Ik ben ook niet zo van de hoofddoeken maar tegelijkertijd lijkt het me dat er relevantere zaken te bespreken zijn dan lelijke modekeuzes.
En als je daarna op je onzin gewezen wordt is het islamistisch gaslightning? Is goed hoorquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef takura het volgende:
[..]
Welke slachtofferrol? Ik zeg alleen dat ik een afkeer heb voor de vrouwonterende hoofddoek.
Welke onzin?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En als je daarna op je onzin gewezen wordt is het islamistisch gaslightning? Is goed hoor
Buitendam is zo'n progressieveling die de aardsconservatieve hoofddoek verdedigt.quote:
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:57 schreef takura het volgende:
[..]
Buitendam is zo'n progressieveling die de aardsconservatieve hoofddoek verdedigt.
Schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Jij begon met je stompzinnige ad-hominem.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.
Ook dat is net gedaan; er zijn geen eenduidige afbeeldingen van Maria, katholieke kerken in Nederland staan massaal leeg en dus de stelling dat er hordes Nederlanders moeite hebben met hoofddoeken terwijl ze en masse elke dag in de kerk bij een gesluierde Maria staan te bidden en dús hypocriet zijn is volstrekt onzinnig.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.
Als je niet begrijpt dat binnen alle abrahamistische godsdiensten de hoofddoek een vrij duidelijke eenduidige rol heeft en daarop wordt gewezen en dat afdoet als “islamistisch gaslightning” weet je gewoon niet zo goed waar je het over hebt. Dan sta je op dat moment gewoon een beetje voor lul.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:00 schreef takura het volgende:
[..]
Jij begon met je stompzinnige ad-hominem.
Dat was niet het punt dat gemaakt werd, en dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat binnen alle abrahamistische godsdiensten de hoofddoek een vrij duidelijke eenduidige rol heeft en daarop wordt gewezen en dat afdoet als “islamistisch gaslightning” weet je gewoon niet zo goed waar je het over hebt. Dan sta je op dat moment gewoon een beetje voor lol.
Anderen (en vooral vrouwen) moeten zich vooral aan jouw wereld aanpassen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat geijl over vrijheid moet echt kappen als er mee wordt bedoeld dat deze alleen geldt als je assimileert.²
Weet ik veel. Bel je moeder op en stel haar dit soort rare vragen, misschien kan zij er iets mee?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was niet het punt dat gemaakt werd, en dat weet jij ook.
Zou wellicht één van de redenen dat de meeste Nederlanders niet langer religieus zijn kunnen liggen in het feit dat diezelfde meeste Nederlanders geen behoefte meer hebben aan religie?
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Weet ik veel. Bel je moeder op en stel haar dit soort rare vragen, misschien kan zij er iets mee?
Succes met extreem rare vragen stellen, ongemakkelijke kneus.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.
Je bent toch een keer gekozen als beste debator hier? Ik begrijp er niks van. Je gaat te pas en te onpas op de man zelf af.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.
Hallo, vrijheid en democratie zijn JULLIE principes.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Anderen (en vooral vrouwen) moeten zich vooral aan jouw wereld aanpassen.
Dit is wel een voor op een tegeltje.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hallo, vrijheid en democratie zijn JULLIE principes.²
Als die dubbele maat niet te confronterend voor je is be my guest.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wel een voor op een tegeltje.
Dubbele maat, interessant.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als die dubbele maat niet te confronterend voor je is be my guest.²
Ga met iemand anders schaken. Ik ben te slim voor je spelletjes. Maar ik vermaak me wel met je.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat vind jij van democratie en vrijheid?
Het is geen spelletje, het is eigenlijk nog minder dan dat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ga met iemand anders schaken. Ik ben te slim voor je spelletjes. Maar ik vermaak me wel met je.²
Ok, deze gun ik je dan nog wel: ze hebben er geen reclame voor gemaakt vandaag. man man man!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Democratie die individuele vrijheid garandeert is de beste staatsvorm denkbaar, vind je niet?
Maar het is het beste systeem voor mensen, niet? Eigen keuzes kunnen maken in het leven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, deze gun ik je dan nog wel: ze hebben er geen reclame voor gemaakt vandaag. man man man!²
ehh, nee wij hebben hier vrouwen die steeds meer naarvoetbal zijn gaan kijken. Komt trouwens door mannen, die hun vriendinnetje al meenamen, als er voetbal gekeken werd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 07:31 schreef de_boswachter het volgende:
In die cultuur hebben mannen tenminste nog echt iets te zeggen. Wij moeten het in Nederland al doen met meisjes die de EK voetbal wedstrijden van mannen denken te kunnen analyserenHet is in het Westen ergens mis gegaan in de evolutie.
Verdraai je eigen waarheid zeg.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehh, nee wij hebben hier vrouwen die steeds meer naarvoetbal zijn gaan kijken. Komt trouwens door mannen, die hun vriendinnetje al meenamen, als er voetbal gekeken werd.
Doordat er steeds meer vrouwen voetbal kijken, komen ook steeds meer vrouwelijke analysten, die worden beter en uit eindelijk komen die ook op tv.
Wie ben ik en wie ben jij om voor iedereen overal te bepalen hoe het zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar het is het beste systeem voor mensen, niet? Eigen keuzes kunnen maken in het leven.
Zou eigenlijk overal moeten zijn zo, vind je niet?
Niets, natuurlijk, maar sarren, klieren en zuigen is de natuurlijke rol van de oppositie. Die tweet van Agema was natuurlijk niet handig. Ze moest kennelijk mentaal de draai van kamerlid naar minister nog maken. Wat ik van het debat vooral overgehouden heb is, dat Wilders precies in de rol terechtgekomen is die hij wilde. En dat een ervaren ambtenaar als premier, die zich niet uit de tent laat lokken, zo gek nog niet is in deze tijden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb niet alle debatten gevolgd in de kamer. Waar gaat de ophef nu precies over? In het filmpje uit de OP zien we Faber ("ik ben zelf niet van de hoofddoeken, maar ze hebben het recht die hoofddoek om te doen") en Agema ("ik denk er hetzelfde over als Femke Halsema). Wat is daar zo vreselijk aan?
Wellicht dat er binnenkort inderdaad een vrouwelijke analist komt die daadwerkelijk zinnige dingen zegt inderdaad. Nog even geduld.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehh, nee wij hebben hier vrouwen die steeds meer naarvoetbal zijn gaan kijken. Komt trouwens door mannen, die hun vriendinnetje al meenamen, als er voetbal gekeken werd.
Doordat er steeds meer vrouwen voetbal kijken, komen ook steeds meer vrouwelijke analysten, die worden beter en uit eindelijk komen die ook op tv.
Welke reden om zon ding te dragen zou volgens jou wel voldoende niveau hebben?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Erg man! "Als het regent of waait kan ik me voorstellen dat je iets op je hoofd doet. Ik gebruik meestal een muts."
Wat een niveau.²
Wat ik vooral zie is inderdaad een kinderachtige oppositie en media die dat groot maken. Ze wekken bij mij sterk de indruk slechte verliezers te zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:16 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niets, natuurlijk, maar sarren, klieren en zuigen is de natuurlijke rol van de oppositie. Die tweet van Agema was natuurlijk niet verstandig. Ze moest kennelijk mentaal de draai van kamerlid naar minister nog maken. Wat ik van het debat vooral overgehouden heb is, dat Wilders precies in de rol terechtgekomen is die hij wilde. En dat een ervaren ambtenaar als premier, die zich niet uit de tent laat lokken, zo gek nog niet is in deze tijden.
Ontopic: mijn moeder was ook altijd fel op hoofddoekjes. Niet vanwege de vrouwen die eronder schuilgingen, maar als je bent opgegroeid onder het katholieke juk in de vorige eeuw voel je haarfijn aan dat er niets vrijwilligs is aan religieus en/of cultureel geïnspireerde kledingvoorschriften. Het verhaal van Lahlah is dan ook gewoon onzin, hoewel ik me bij haar ook nog wel voor kan stellen dat het meer een soort personal branding is. Beetje zoals vroeger de truien van Spekman.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Je ziet de hoofddoek steeds vaker. Ik zeg dan altijd: wen er maar aan. We are here to stay. Ik ben er erg blij mee.²
quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).
Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?
Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
Ja, hij wordt tegenwoordig veel meer gedragen. In de jaren 80 en 90 had je geen islamitische scholen. Moet je nu eens kijken. En de meisjes/dames op deze scholen dragen deze bijna allemaal. Het is een groot verschil met de vorige generatie. En gelukkig maar. Ik ben erg fier.quote:
Als je dat zo feitelijk stelt, zul je daar bewijs voor moeten kunnen aandragen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, hij wordt tegenwoordig veel meer gedragen. In de jaren 80 en 90 had je geen islamitische scholen. Moet je nu eens kijken. En de meisjes/dames op deze scholen dragen deze bijna allemaal. Het is een groot verschil met de vorige generatie. En gelukkig maar. Ik ben erg fier.²
En wat vind je van westerse vrouwen die zich niet verstoppen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, hij wordt tegenwoordig veel meer gedragen. In de jaren 80 en 90 had je geen islamitische scholen. Moet je nu eens kijken. En de meisjes/dames op deze scholen dragen deze bijna allemaal. Het is een groot verschil met de vorige generatie. En gelukkig maar. Ik ben erg fier.²
Ik maak daarin geen onderscheid. Ik gun hun ook de verlichting van de Islam. En dat zien we dan ook steeds meer gelukkkig. Gewoon oer-Hollandse dames die terugkeren naar de Islam.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:31 schreef Danny het volgende:
[..]
En wat vind je van westerse vrouwen die zich niet verstoppen?
Dit wordt niet geregistreerd maar het is dusdanig duidelijk in het straatbeeld in het algemeen en in moskeeën en scholen in het bijzonder dat je blind moet zijn dit niet te willen zien.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je dat zo feitelijk stelt, zul je daar bewijs voor moeten kunnen aandragen.
Nee, dat is niet "dusdanig duidelijk". En "je moet blind zijn om dit niet te willen zien" is een drogreden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit wordt niet geregistreerd maar het is dusdanig duidelijk in het straatbeeld in het algemeen en in moskeeën en scholen in het bijzonder dat je blind moet zijn dit niet te willen zien.
Grote (sport)merken spelen er zelfs op in. Dat is niet zomaar. Ik ben fier.²
Het is zo. Ik kom uit die cultuur en kan je verzekeren dat het zo is. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Maakt me écht niet minder fier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet "dusdanig duidelijk". En "je moet blind zijn om dit niet te willen zien" is een drogreden.
Die cultuur zie ik dan graag verdwijnen uit Nederland. Een halve eeuw na het afwerpen van het katholieke en christelijke juk in Nederland zijn we met jouw cultuur weer hard op weg naar de middeleeuwen. Jij noemt het verlichting, ik noem het duisternis.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is zo. Ik kom uit die cultuur en kan je verzekeren dat het zo is. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Maakt me écht niet minder fier.²
Gefeliciteerd met je trots, maar dat is nog steeds geen onderbouwing.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is zo. Ik kom uit die cultuur en kan je verzekeren dat het zo is. Je hoeft het niet van me aan te nemen. Maakt me écht niet minder fier.²
Wat ik echt heel erg vind is dat heel veel van die vrouwen dat ding dragen, omdat ze anders letterlijk dood gemarteld worden. In Iran alleen al zijn honderden vrouwen verdwenen, Afghanistan en grote delen van Pakistan zijn nog erger en in veel Arabische staten ben je je leven ook niet zeker. Is het niet de staat die je wat aandoet, dan is het wel je naaste familie.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je trots, maar dat is nog steeds geen onderbouwing.
Ik heb een LLM geraadpleegd: wereldwijd is het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt aan het stabiliseren of zelfs licht aan het afnemen. In de westerse wereld komt dat vooral doordat groter belang wordt gehecht aan secularisme en individualisme. Ik ben daar op mijn beurt trots op.
Voor de Nederlandse situatie verwijst datzelfde LLM naar het SCP-rapport waar ik naar verwees.
Ik heb niets verwijderd. Mogelijk een ijverige mod?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie dat banshee mij gequote had, maar blijkbaar was hij onzeker over zijn antwoord en is het weer verwijderd.
De redenen die ik voor de hoofddoek heb gehoord vind ik zeer deprimerend. Respect voor een onzichtbare vriend en een omgeving van mannen zonder zelfbeheersing.
Dat is inderdaad verschrikkelijk. Er zijn daarnaast veel vrouwen die op subtiele manieren onder druk worden gezet. En dat gebeurt ook de andere kant op, bij dochters van feministen die zich loyaal voelen aan hun tradities maar zich onder druk gezet voelen om daar afstand van te maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat ik echt heel erg vind is dat heel veel van die vrouwen dat ding dragen, omdat ze anders letterlijk dood gemarteld worden. In Iran alleen al zijn honderden vrouwen verdwenen, Afghanistan en grote delen van Pakistan zijn nog erger en in veel Arabische staten ben je je leven ook niet zeker. Is het niet de staat die je wat aandoet, dan is het wel je naaste familie.
En dan zijn er hier in het westen absolute horken die het verlichting noemen. En misschien nog wel erger: mensen die het gebruiken voor een totaal misplaatste feministische boodschap voor zelfbeschikking. Een dolk in de rug van Iraanse vrouwen.
Zo kan je het samen vatten ja. Want hele gekke tweets waren het gewoon niet; enkel een probleem omdat het uit de PVV koker komt, en dan wordt het meteen gelinkt aan racisme.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie is inderdaad een kinderachtige oppositie en media die dat groot maken. Ze wekken bij mij sterk de indruk slechte verliezers te zijn.
Agema heeft gewoon gelijk. Ze heeft hetzelfde standpunt als Halsema had, maar omdat zij van de PVV is, is het verschrikkelijk en omdat Halsema van GroenLinks is, deugt het.
Ik vind zelf een hoofddoek ook ingewikkeld. Ik ben een vrijheidminnend persoon en vind dat iedereen moet dragen wat-ie wil. Tegelijk kan ik niet ontkennen dat een hoofddoek een symbool van onderdrukking is. Uit mijn vele gesprekken met jonge moslima's heb ik geleerd dat voor hen de hoofddoek vaak ook ingewikkeld is, dat ze worstelen met wel of niet dragen.
En die rol is over het algemeen het hoofd bedekken tijdens het gebed uit respect voor God.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat binnen alle abrahamistische godsdiensten de hoofddoek een vrij duidelijke eenduidige rol heeft en daarop wordt gewezen en dat afdoet als “islamistisch gaslightning” weet je gewoon niet zo goed waar je het over hebt. Dan sta je op dat moment gewoon een beetje voor lul.
Waar maakt iedereen zich toch druk over? Niks aan de hand mensen!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo kan je het samen vatten ja. Want hele gekke tweets waren het gewoon niet; enkel een probleem omdat het uit de PVV koker komt, en dan wordt het meteen gelinkt aan racisme.
De wereld draait niet om Iran of Iraanse vrouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat ik echt heel erg vind is dat heel veel van die vrouwen dat ding dragen, omdat ze anders letterlijk dood gemarteld worden. In Iran alleen al zijn honderden vrouwen verdwenen, Afghanistan en grote delen van Pakistan zijn nog erger en in veel Arabische staten ben je je leven ook niet zeker. Is het niet de staat die je wat aandoet, dan is het wel je naaste familie.
En dan zijn er hier in het westen absolute horken die het verlichting noemen. En misschien nog wel erger: mensen die het gebruiken voor een totaal misplaatste feministische boodschap voor zelfbeschikking. Een dolk in de rug van Iraanse vrouwen.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Niet voor niets is in statistieken terug te zien dat onze kinderen en jongeren al vele jaren tot de gelukkigste ter wereld behoren.
Vooral met jonge meiden gaat het helemaal niet zo goed in NL.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
1/3 is depressief of kampt met geestelijke problemen (door corona)
Waar heb jij die onzin vandaan?
Niks mis mee. Mijn moeder ging, vroeger, 1x per week naar de kapper voor een watergolf. Dan zette ze een hoofddoek op om het kapsel te beschermen tegen weer en wind. Daarvoor droegen vrouwen, hier, vroeger, een hoofddoek.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Erg man! "Als het regent of waait kan ik me voorstellen dat je iets op je hoofd doet. Ik gebruik meestal een muts."
Wat een niveau.²
Simpel: framing.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooral met jonge meiden gaat het helemaal niet zo goed in NL.
Toch scoorde NL altijd vrij hoog in meten van geluk bij kinderen. We zullen nog steeds wel vrij hoog staan, maar snap niet zo goed wat dat met hoofddoekjes te maken heeft.
The Western Supremacy bias. Opvallend is dat landen in ZA of Azie (ZO) laag scorenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooral met jonge meiden gaat het helemaal niet zo goed in NL.
Toch scoorde NL altijd vrij hoog in meten van geluk bij kinderen. We zullen nog steeds wel vrij hoog staan, maar snap niet zo goed wat dat met hoofddoekjes te maken heeft.
Fresia!!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je post rijmt niet met hetgeen er hier gepost wordt door tegenstanders van de hoofddoek. De collectieve sociale druk neigt eerder naar het moeten afdoen van de hoofddoek ipv andersom. Het is dus vooral individuele vrijheid als het in lijn is met de eigen visie. Anders vooral en liever niet. In dat opzicht zijn we dus helemaal niet zo individualistisch.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verschrikkelijk. Er zijn daarnaast veel vrouwen die op subtiele manieren onder druk worden gezet. En dat gebeurt ook de andere kant op, bij dochters van feministen die zich loyaal voelen aan hun tradities maar zich onder druk gezet voelen om daar afstand van te maken.
Je zou ook kunnen zeggen dat een hoofddoek een symptoom is van een cultuur die collectivistischer is dan de onze. Wij hechten (nu) veel waarde aan individuele vrijheid. Je ouders kunnen nog zoveel wensen voor je hebben, bijvoorbeeld dat je advocaat of dokter wordt, maar je kiest zélf. Ik vind dat een grote verworvenheid. Niet voor niets is in statistieken terug te zien dat onze kinderen en jongeren al vele jaren tot de gelukkigste ter wereld behoren.
Maar de minderheid die het wel belangrijk vind zijn meestal de geestelijken die het meeste te vertellen hebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wereld draait niet om Iran of Iraanse vrouwen.
Zij zijn niet het referentiepunt voor hoe het Westen de samenleving moet inrichten of met vrijheden moet omgaan.
In vele Arabische staten boeit het overigens veel mensen niet of je een hoofddoek draagt of niet. Dat lijkt me de beste benadering.
Of met zijn allen in de sauna.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:00 schreef Origami94 het volgende:
Finland scoort echt super hoog maar volgens mij is iedereen daar depressief en zit de helft daar aan de pillen
Je weet dat de geestelijken in de meeste Arabische landen op een blaadje gepresenteerd krijgen wat ze moeten zeggen? Daar zit een zeer strakke controle op.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar de minderheid die het wel belangrijk vind zijn meestal de geestelijken die het meeste te vertellen hebben.
Niet mee eens. Ik ben voor de vrijheid om een hoofddoek te mogen dragen, uiteraard. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zich kleedt, zolang het binnen de wettelijke regels is. Alleen die vrijheid is er niet vanuit de islam. En dat is waar iedereen moeite mee heeft. Een moslima die beweert dat ze haar geloof verloochent als ze even haar hoofdoek af moet doen om zich te legitimeren. Ook bij mannelijke agenten, want wat is er mis mee? Het is maar haar, geen blote tiet of zo.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je post rijmt niet met hetgeen er hier gepost wordt door tegenstanders van de hoofddoek. De collectieve sociale druk neigt eerder naar het moeten afdoen van de hoofddoek ipv andersom. Het is dus vooral individuele vrijheid als het in lijn is met de eigen visie. Anders vooral en liever niet. In dat opzicht zijn we dus helemaal niet zo individualistisch.
In het christendom en jodendom is het eerbied aan God, maar die gekke moslima’s doen het om een zo lelijk mogelijke bakkes te krijgen om al die geile moslims op afstand te houden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
En die rol is over het algemeen het hoofd bedekken tijdens het gebed uit respect voor God.
In de islam is de hoofddoek verworden tot het onaantrekkelijk maken van vrouwen, voor mannen.
Ik had meer het idee, dat zij in veel islamitische landen de wet schrijven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat de geestelijken in de meeste Arabische landen op een blaadje gepresenteerd krijgen wat ze moeten zeggen? Daar zit een zeer strakke controle op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |