Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en het dragen van een hoofddoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen, weinig politieke inspraak (voor de edelen dan) en het regime van Alva, waar religie wel een twistpunt was; vandaar dat in het begin katholieken en protestanten gezamenlijk streden tegen Filips II en Willem van Oranje ook lange tijd het ideaal koesterde van een multi-religieuze rebellie.quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en ook het niet dragen van een hoofddoek.
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
Die staan voornamelijk leeg.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
zoiets zei ik al maar okquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen
..
waar religie wel een twistpunt was
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.quote:En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.quote:Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
Vandaar de verbanning van de Remonstranten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.
[..]
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.
[..]
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.
ga je met iets nuttigs bezig houden aubquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
Hoeveel Christenen zie jij rondlopen met hoofddoeken dan? Zelfs de paar gereformeerde dames in lange rokken die er zijn worden openlijk bespot en mogen bekritiseerd worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
mja welquote:
Niet mijn opquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ga je met iets nuttigs bezig houden aub
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekjequote:
Ja helemaal mee eensquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Nou, ik hoop van harte dat Jetten & co. deze post zullen lezen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Symboolpolitiek. Doen alsof er geen grondwet is en dan de meest stompzinnige onzin roepen, wat je nooit kunt waarmaken. Vermoeiend volk, die populisten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
Daarbij:quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-07-2024 23:55:13 ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Niet echt. Zie post hierboven.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]sta je mooi even voor lul in je slachtofferrolletje
Gezien. Zelfs voor jouw doen een heel magere poging.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. Zie post hierboven.
Welke slachtofferrol? Ik zeg alleen dat ik een afkeer heb voor de vrouwonterende hoofddoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]sta je mooi even voor lul in je slachtofferrolletje
Dag Buitendamquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gezien. Zelfs voor jouw doen een heel magere poging.
Dat kan je dan voornamelijk de journalist kwalijk nemen die het nodig achtte haar tijd te gebruiken voor zo’n vraag. Net als dat het voornamelijk de keuze was van de oppositie om het debat urenlang te gebruiken om te klagen over racisme en faber’s uitspraken. Kan onmogelijk als een verrassing komen voor politici of de media dat PVV’ers er zulke meningen op na houden, dus beetje vragen naar de bekende weg in de hoop nieuwe headlines te krijgenquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:49 schreef ems. het volgende:
Ik ben ook niet zo van de hoofddoeken maar tegelijkertijd lijkt het me dat er relevantere zaken te bespreken zijn dan lelijke modekeuzes.
En als je daarna op je onzin gewezen wordt is het islamistisch gaslightning? Is goed hoorquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef takura het volgende:
[..]
Welke slachtofferrol? Ik zeg alleen dat ik een afkeer heb voor de vrouwonterende hoofddoek.
Welke onzin?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En als je daarna op je onzin gewezen wordt is het islamistisch gaslightning? Is goed hoor
Buitendam is zo'n progressieveling die de aardsconservatieve hoofddoek verdedigt.quote:
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:57 schreef takura het volgende:
[..]
Buitendam is zo'n progressieveling die de aardsconservatieve hoofddoek verdedigt.
Schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Jij begon met je stompzinnige ad-hominem.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.
Ook dat is net gedaan; er zijn geen eenduidige afbeeldingen van Maria, katholieke kerken in Nederland staan massaal leeg en dus de stelling dat er hordes Nederlanders moeite hebben met hoofddoeken terwijl ze en masse elke dag in de kerk bij een gesluierde Maria staan te bidden en dús hypocriet zijn is volstrekt onzinnig.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt het ook inhoudelijk proberen, niet de persoon analyseren als een amateur psycholoog.
Als je niet begrijpt dat binnen alle abrahamistische godsdiensten de hoofddoek een vrij duidelijke eenduidige rol heeft en daarop wordt gewezen en dat afdoet als “islamistisch gaslightning” weet je gewoon niet zo goed waar je het over hebt. Dan sta je op dat moment gewoon een beetje voor lul.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:00 schreef takura het volgende:
[..]
Jij begon met je stompzinnige ad-hominem.
Dat was niet het punt dat gemaakt werd, en dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat binnen alle abrahamistische godsdiensten de hoofddoek een vrij duidelijke eenduidige rol heeft en daarop wordt gewezen en dat afdoet als “islamistisch gaslightning” weet je gewoon niet zo goed waar je het over hebt. Dan sta je op dat moment gewoon een beetje voor lol.
Anderen (en vooral vrouwen) moeten zich vooral aan jouw wereld aanpassen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat geijl over vrijheid moet echt kappen als er mee wordt bedoeld dat deze alleen geldt als je assimileert.²
Weet ik veel. Bel je moeder op en stel haar dit soort rare vragen, misschien kan zij er iets mee?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was niet het punt dat gemaakt werd, en dat weet jij ook.
Zou wellicht één van de redenen dat de meeste Nederlanders niet langer religieus zijn kunnen liggen in het feit dat diezelfde meeste Nederlanders geen behoefte meer hebben aan religie?
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Weet ik veel. Bel je moeder op en stel haar dit soort rare vragen, misschien kan zij er iets mee?
Succes met extreem rare vragen stellen, ongemakkelijke kneus.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.
Je bent toch een keer gekozen als beste debator hier? Ik begrijp er niks van. Je gaat te pas en te onpas op de man zelf af.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu weet ik definitief dat je werkelijk niets te melden hebt. Succes met je nobele strijd tegen racisme, fascisme en extreem-rechts, koene ridder.
Hallo, vrijheid en democratie zijn JULLIE principes.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Anderen (en vooral vrouwen) moeten zich vooral aan jouw wereld aanpassen.
Dit is wel een voor op een tegeltje.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hallo, vrijheid en democratie zijn JULLIE principes.²
Als die dubbele maat niet te confronterend voor je is be my guest.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is wel een voor op een tegeltje.
Dubbele maat, interessant.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als die dubbele maat niet te confronterend voor je is be my guest.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |