Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en het dragen van een hoofddoek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen, weinig politieke inspraak (voor de edelen dan) en het regime van Alva, waar religie wel een twistpunt was; vandaar dat in het begin katholieken en protestanten gezamenlijk streden tegen Filips II en Willem van Oranje ook lange tijd het ideaal koesterde van een multi-religieuze rebellie.quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan kan dat grote deel van Nederland janken tot ze een ons wegen, want het overgrote deel van nederland respecteert de grondwet, de rechtsstaat en ook het niet dragen van een hoofddoek.
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:11 schreef takura het volgende:
Waarom 3 delen discussie? Een groot deel van Nederland heeft een afkeer voor de vrouwonterende hoofddoek en dat zal niet veranderen. Case closed.
Die staan voornamelijk leeg.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
zoiets zei ik al maar okquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was voornamelijk een reactie op hoge belastingen
..
waar religie wel een twistpunt was
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.quote:En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.quote:Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
Vandaar de verbanning van de Remonstranten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, het ging om e vrijheid van godsdienst en de autonomie van steden om zelf openbare orde kwestie rondom religies regelen.
[..]
Ja hoor, de vrijheid van geweten (om god te dienen) is in de Unie van Utrecht van 1579 gecodificeerd. Die is altijd gerespecteerd. Godsdienstvrijheid is echter een recht van de burger en niet van de religie, en zeker niet van de katholieke kerk destijds om met allerlei machtsvertoon te komen en de gelovigen op te zetten tegen het gezag ten einde een theocratie te vestigen. Vrije openbare geloofsbelijdenis en gelijkheid van religies voor de wet zijn afgeleide vrijheden. Geen gloeiende pook in je kont krijgen vanwege je geloof was waar het destijds nog om ging.
[..]
Alles moet al langer in een kwaad daglicht blijkbaar.
ga je met iets nuttigs bezig houden aubquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
Hoeveel Christenen zie jij rondlopen met hoofddoeken dan? Zelfs de paar gereformeerde dames in lange rokken die er zijn worden openlijk bespot en mogen bekritiseerd worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Hebben ze ook een afkeer van al die Maria-afbeeldingen in de kerken waar ze met vrouwonterende hoofddoek afgebeeld staat?
mja welquote:
Niet mijn opquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ga je met iets nuttigs bezig houden aub
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekjequote:
Ja helemaal mee eensquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Nou, ik hoop van harte dat Jetten & co. deze post zullen lezen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik bedoel 't in 't algemeen, vooral aan de tweede kamer, dat ze zich met iets nuttigs gaan bezig houden ipv zieken over 'n hoofddoekje
Symboolpolitiek. Doen alsof er geen grondwet is en dan de meest stompzinnige onzin roepen, wat je nooit kunt waarmaken. Vermoeiend volk, die populisten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
Daarbij:quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:45 schreef takura het volgende:
[..]
In dit soort islamistische gaslighting trap ik niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-07-2024 23:55:13 ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |