Had het SC daar laatst niet wat over gezegd?quote:
Nee.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had het SC daar laatst niet wat over gezegd?
Jawel, als hij het gewoon als officiële daad doet is er niets aan de hand.quote:
Wat moet Biden dan met zijn geld doen? Teruggeven aan de donateurs?quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Uitgebreide draad over waarom een wissel eigenlijk alleen naar Harris kan zijn. Korte versie: campagnefinancieringswetten staan het niet toe dat iemand zomaar de campagne van Biden/Harris overneemt. Ze moeten vanaf niets beginnen, en dat is te kort dag.
Doneren aan de partij, een goed doel of een PAC oprichten: https://theconversation.c(...)eftover-money-130042quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat moet Biden dan met zijn geld doen? Teruggeven aan de donateurs?
Maar dan kan de partij toch campagne gaan voeren voor een nieuwe kandidaat?quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doneren aan de partij, een goed doel of een PAC oprichten: https://theconversation.c(...)eftover-money-130042
Er is toch nog helemaal geen kandidaat? De conventie moet hem nog voordragen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:59 schreef Sabata het volgende:
dan moeten de staten die nieuwe kandidaat wel op de ballot toelaten, je kan voor mijn part campagne voeren voor Lady David Hahaha Fenwick maar als de staten niet meewerken heb je er weinig aan
Correct. Er zijn geen praktische obstakels.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan kan de partij toch campagne gaan voeren voor een nieuwe kandidaat?
De staten zetten gewoon de kandidaat op de ballot. Er is nog geen kandidaat.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:59 schreef Sabata het volgende:
dan moeten de staten die nieuwe kandidaat wel op de ballot toelaten, je kan voor mijn part campagne voeren voor Lady David Hahaha Fenwick maar als de staten niet meewerken heb je er weinig aan
Allemaal cope van Harris supporters. De campagnegelden gaan gewoon weer naar de DNC die dan dat weer aan een nieuwe campagne kan geven. Volgens mij moet dat sowieso omdat de campagne Biden-Harris ook al niet meer bestaat.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Uitgebreide draad over waarom een wissel eigenlijk alleen naar Harris kan zijn. Korte versie: campagnefinancieringswetten staan het niet toe dat iemand zomaar de campagne van Biden/Harris overneemt. Ze moeten vanaf niets beginnen, en dat is te kort dag.
En hoe deed zijn vervanger het bij de verkiezing in 1968?quote:
Ja nee, niet dus. Zie pagina 41 en verder, pagina 55 en verder en pagina 60 en verder: https://www.fec.gov/resou(...)uidance/partygui.pdf .quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal cope van Harris supporters. De campagnegelden gaan gewoon weer naar de DNC die dan dat weer aan een nieuwe campagne kan geven. Volgens mij moet dat sowieso omdat de campagne Biden-Harris ook al niet meer bestaat.
Je moet niet zomaar dingen geloven die op twitter staan, dan krijg je dus topics zoals deze waar mensen nog steeds net doen alsof hard roepen dat Trump een fascist is gaat werken om stemmers tegen hem te keren.
Maar kan Biden het geld niet teruggeven aan donateurs? Die het vervolgens weer geven aan de nieuwe kandidaat.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee, niet dus. Zie pagina 41 en verder, pagina 55 en verder en pagina 60 en verder: https://www.fec.gov/resou(...)uidance/partygui.pdf .
Je mag maar 5.000 dollar handje contantje overdragen als partij. Je mag ook campagnevoeren voor je kandidaat, maar daar zitten ook grenzen aan. Zowel in budget als in wat je dan mag doen.
Ook in antwoord op @:hexagon
DIt kan Biden doen:quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar kan Biden het geld niet teruggeven aan donateurs? Die het vervolgens weer geven aan de nieuwe kandidaat.
quote:KEY TAKEAWAYS
- Presidential candidates raise millions of dollars from donors and through political action committees during campaigns.
-There are rules in place for how money can be used after a campaign ends.
- Permissible uses include charitable donations and donations to other candidates while personal use is prohibited.
- Campaigns may refund money to donors or redistribute it with their permission if they drop out.
Super PACs may use leftover campaign cash to support the same candidate in other elections.
Permissible Uses
The contributions can be used in the following ways:
- Donations to charities as long as the candidate does not receive any compensation from the organizations before it is spent and the donation is not used by the charity to benefit the candidate.
- A donation of a maximum of $2,000 to another federal candidate, and donations to state or local candidates subject to state law.
- Gift or donations of nominal value on special occasions to anyone besides the candidate's family.
- Unlimited transfers to a local, state, or national political party committee like the Democratic or Republican National Committees.
- Transfer to a future election campaign committee of the same candidate. For example, Bernie Sanders transferred $12.7 million from previous campaigns to his 2020 presidential committee.
- Creation of a leadership PAC to back other candidates and a political agenda. Critics say these can be used as slush funds since there are few restrictions on this kind of spending.
https://www.investopedia.(...)-after-elections.asp
Dat is dus incorrect. Je mag het geld gewoon weer naar de DNC sturen. Dit is een verzonnen probleem.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee, niet dus. Zie pagina 41 en verder, pagina 55 en verder en pagina 60 en verder: https://www.fec.gov/resou(...)uidance/partygui.pdf .
Je mag maar 5.000 dollar handje contantje overdragen als partij. Je mag ook campagnevoeren voor je kandidaat, maar daar zitten ook grenzen aan. Zowel in budget als in wat je dan mag doen.
Ook in antwoord op @:hexagon
Is er een plek om te wedden hierover?quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hij na het weekend weggaat. Als de DNC een opvolger klaar heeft staan en een plan om die op het schild te kunnen hijsen.
Denk het niet. Zijn positie lijkt alleen maar zwakker te worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Is er een plek om te wedden hierover?
Ik zet mijn geld op het blijven van Biden.
Ik vrees ook dat de zelfreflectie al lang en breed verdwenen is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Biden hoeft zich niet aan de wet te houden, dus dan kan het wel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Een schande...alle paniek en onrust komt voor de volle 100% bij de media wegquote:
Democratische politici en media zijn erg goed in het zichzelf moeilijk maken en onnodig in paniek raken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:46 schreef AnneX het volgende:
Weten jullie nog de media, die voluit ging over de gezondheid van Hillary Clinton.
En trump won. Ondanks het aantal miljoenen persoonlijke stemmen.
Vergelijkbare krantenkoppen zie ik nu over Biden.
En niks over zijn resultaten. En nauwelijks iets over 2025, wat ik zo meekrijg.
Me2. Het lijkt me sterk dat hij na het weekend zegt: oh nee toch maar niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt momentjes en je hebt een consequente achteruitgang van Bidens mentale capaciteiten die al jaren te zien is. Ik denk niet dat Biden nog enige kans maakt op een 2e termijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:55 schreef nostra het volgende:
Reagan had ook zijn eerste Alzheimer momentje bij zijn debat tegen ... en won vervolgens 50 van de 51 staten, maar ja.
quote:"Is anyone in the White House hiding information about the president's health or his ability to do the job day to day?" one reporter asked Jean-Pierre.
"Absolutely not," she answered.
quote:White House press secretary Karine Jean-Pierre answered point-blank that President Biden does not suffer from Alzheimer’s or any form of dementia in the wake of last Thursday’s debate.
“Does President Biden, at 81 years old, have Alzheimer’s, any form of dementia or degenerative illness that cause these sorts of lapses? And it’s a yes or no question,” a reporter asked Jean-Pierre on Tuesday afternoon.
“Are you ready for it? It’s a no. And I hope you’re asking the other guy the same exact question,” Jean-Pierre responded, referring to former President Trump.
Ik hoop ook dat ze het eens goed bij Trump uitzoeken, want het is me helder dat Trump's mentale capaciteiten een heel stuk minder zijn dan die van Biden. Dat bewees het debat ook wel. Biden kon nog antwoorden op vragen en feitjes oplepelen. Trump was daar niet toe in staat en kon alleen maar vage platitudes geven in gekke onnavolgbare woordsalades. Hoop zo dat ze een keer een testje op TV nemen. Simpele rekensommetjes, een stukje joggen. Ik denk niet dat Trump het wint van de zelfs zo fragiel ogende Biden.quote:
Trump is vooral een domme, ongeïnteresseerde drol. Zo'n figuur dat nooit een boek openslaat, lezen voor 'losers' vindt en he-le-maal niets van anderen aanneemt. Maar wel vooraan staat om zijn oerdomme, ongeïnformeerde mening te poneren als feit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze het eens goed bij Trump uitzoeken, want het is me helder dat Trump's mentale capaciteiten een heel stuk minder zijn dan die van Biden. Dat bewees het debat ook wel. Biden kon nog antwoorden op vragen en feitjes oplepelen. Trump was daar niet toe in staat en kon alleen maar vage platitudes geven in gekke onnavolgbare woordsalades. Hoop zo dat ze een keer een testje op TV nemen. Simpele rekensommetjes, een stukje joggen. Ik denk niet dat Trump het wint van de zelfs zo fragiel ogende Biden.
Ja, das allemaal mooi, maar intussen is ie wel vet rijk met een lekker wijf.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump is vooral een domme, ongeïnteresseerde drol. Zo'n figuur dat nooit een boeken openslaat, lezen voor 'losers' vindt en he-le-maal niets van anderen aanneemt. Maar wel vooraan staat om zijn oerdomme, ongeïnformeerde mening te poneren als feit.
Hij is de achterlijke oom die tijdens kringverjaardegen stompzinnige, ongenuanceerde bullshit uitspuwt.
Dat vind ik misschien nog wel het meest ergerlijk aan die hele Trump. Het totale gebrek aan nieuwsgierigheid en leergierigheid. Ik vind dat bijna misdadig.
Iemand die het slechtste in de mens voorstaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump is vooral een domme, ongeïnteresseerde drol. Zo'n figuur dat nooit een boeken openslaat, lezen voor 'losers' vindt en he-le-maal niets van anderen aanneemt. Maar wel vooraan staat om zijn oerdomme, ongeïnformeerde mening te poneren als feit.
Hij is de achterlijke oom die tijdens kringverjaardegen stompzinnige, ongenuanceerde bullshit uitspuwt.
Dat vind ik misschien nog wel het meest ergerlijk aan die hele Trump. Het totale gebrek aan nieuwsgierigheid en leergierigheid. Ik vind dat bijna misdadig.
Beauty is in the eye of the beholder.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, das allemaal mooi, maar intussen is ie wel vet rijk met een lekker wijf.
Mijn aanhalingstekens doen het niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder.
Ik hoop dat de democraten het zo weten te spelen dat de verkiezingen gaan om de bizarre en gevaarlijke uitspraken van het SC van het afgelopen jaar en die van afgelopen maandag in het bijzonder. Doen ze dat goed, dan maakt Trump geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:39 schreef Korenfok het volgende:
Echt alles is de reps er op gebrand om biden uit de race te krijge,. Geven ze nu gewoon toe dat trump geen enkele kans maakt tegen Biden?
Rijk is hij niet en bovendien heeft hij nog een half miljard te dokken aan schadevergoedingen. En een "lekker wijf" dat al 18 jaar niks van je wil weten...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, das allemaal mooi, maar intussen is ie wel vet rijk met een lekker wijf.
Beiden zijn ver over het eind van hun mentale capaciteiten. De één weet niet waar die het zoeken moet en de ander zoekt waar het niet moeten worden gezocht.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze het eens goed bij Trump uitzoeken, want het is me helder dat Trump's mentale capaciteiten een heel stuk minder zijn dan die van Biden. Dat bewees het debat ook wel. Biden kon nog antwoorden op vragen en feitjes oplepelen. Trump was daar niet toe in staat en kon alleen maar vage platitudes geven in gekke onnavolgbare woordsalades. Hoop zo dat ze een keer een testje op TV nemen. Simpele rekensommetjes, een stukje joggen. Ik denk niet dat Trump het wint van de zelfs zo fragiel ogende Biden.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:39 schreef Korenfok het volgende:
Echt alles is de reps er op gebrand om biden uit de race te krijge,. Geven ze nu gewoon toe dat trump geen enkele kans maakt tegen Biden?
Ik vraag me af, volgen jullie de Amerikaanse politiek een beetje? Of alleen dit topic?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop dat de democraten het zo weten te spelen dat de verkiezingen gaan om de bizarre en gevaarlijke uitspraken van het SC van het afgelopen jaar en die van afgelopen maandag in het bijzonder. Doen ze dat goed, dan maakt Trump geen schijn van kans.
Onnodig??quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Democratische politici en media zijn erg goed in het zichzelf moeilijk maken en onnodig in paniek raken.
[ x ]
Dit geloof je toch niet echt hé? Het is echt niet moeilijk om te zien dat er daadwerkelijk paniek is bij de Democraten, en terecht! Trump gaat makkelijk winnen, en met de huidige strategie verliezen de Democraten de Senaat ook. Dat moet je toch onder ogen zien inmiddels?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Een schande...alle paniek en onrust komt voor de volle 100% bij de media weg
Een regelrechte fantasiewereld...
Jazeker wel. Jij niet maar wij houden er dan ook andere visies op naquote:
Hoeveel berichten vanuit het Dem-kamp die het tegendeel bewijzen heb je precies nodig?quote:Het is echt niet moeilijk om te zien dat er daadwerkelijk paniek is bij de Democraten, en terecht!
Dudequote:Trump gaat makkelijk winnen
Ik denk dat de Maga-cult de GOP in 2016 al begraven heeft...anno 2024 dansen ze nog steeds op het graf.quote:en met de huidige strategie verliezen de Democraten de Senaat ook. Dat moet je toch onder ogen zien inmiddels?
Met iemand die nog leeft in 2015 valt sowieso niet te praten. Steek maar lekker de kop in het zand, kun je weer alles en iedereen de schuld geven van een Trump overwinning.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:22 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Jazeker wel. Jij niet maar wij houden er dan ook andere visies op na
Iemand die nu nog berichten uit het Biden-kamp gelooft is net zo ver afgegleden als de mensen die vinden dat Trump gelijk had toen hij over fraude begon te schreeuwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:22 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hoeveel berichten vanuit het Dem-kamp die het tegendeel bewijzen heb je precies nodig?
Precies.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Een schande...alle paniek en onrust komt voor de volle 100% bij de media weg
Een regelrechte fantasiewereld...
[ x ]
Uit het kamp waar het zich allemaal echt afspeelt...de echte wereld!
[ x ]
Dat filmpje is fake, daar is flink in geknipt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef Toby56 het volgende:
en is hij trots dat hij de eerste zwarte vrouw is die diende onder een zwarte president.
Wat is er toch af en toe met je aan de hand?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met iemand die nog leeft in 2015 valt sowieso niet te praten. Steek maar lekker de kop in het zand, kun je weer alles en iedereen de schuld geven van een Trump overwinning.
Oeps. Excuses.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat filmpje is fake, daar is flink in geknipt.
Zie dit topic, post 246 en verder.
Lichtloper in NWS / Breaking: Biden overweegt uit race te stappen
Ik geloof de pers normaliter zeker wel..ook CNN. Zelfs de nieuwsredactie op Fox (Online, geen tv) doet dagelijks normaal verslag.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
We geloven de pers niet.
We geloven de Maurice de Honds. De echte wereld.
Ik persoonlijk zie dezelfde 2 kandidaten als 4 jaar geleden.
Trump slaat dezelfde wartaal en leugens uit als toen. En als 4 jaar daarvoor. Het belette bizar veel mensen niet om op hem te stemmen.
Biden was in 2020 de veel evenwichtiger overkomende man, ondanks zijn lijzige gepraat en lichte gestotter. Dat maakte hem toen uiteindelijk tot een betere keuze. Zeker voor de twijfelaars en de zwevende kiezers.
Nu komt Biden (inmiddels regelmatig) verward over in het openbaar, en is hij trots dat hij de eerste zwarte vrouw is die diende onder een zwarte president.
Twee verwarde bejaarden in de slag om het presidentschap van de Verenigde Staten, onze belangrijkste bondgenoot.
Biden is in 2024 NIET de beste kandidaat voor de Democraten om de grote idioot te verslaan. Maar de Dems zullen hem blijven steunen, zoals de Republikeinen Trump blijven steunen. Dat laatste boeit me niet; mocht ik persoonlijk kiezen dan zou dat nagenoeg altijd een Democraat zijn.
2024 levert niet hetzelfde toneel op als 2020, en dat hebben de Dems aan zichzelf te wijten.
Het baart me serieus zorgen.
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te kijken, te luisteren en te lezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik geloof de pers normaliter zeker wel..ook CNN. Zelfs de nieuwsredactie op Fox (Online, geen tv) doet dagelijks normaal verslag.
Ik krijg al een tijdje jeuk van CNN omdat ze rondom Biden enorme onrust willen veroorzaken. Leeftijd, verwardheid, ziekte...alles komt voorbij.
En dan de zogenaamde "paniek"!!!! De enige verklaringen die naar buiten komen staan er haaks op. Ik kies er in deze kwestie (!) voor om het Dem-kamp te geloven.
Media: Biden heeft naar verluidt 3 grote bulten op zijn rug
Biden: ik heb geen 3 bulten op mijn rug
Media: paniek om de drie bulten op de rug van Biden
WH arts: Biden heeft geen bulten op zijn rug (laat foto's zien)
Media: serieuze vragen achter de schermen om de genoemde bulten op Bidens rug...
Biden:
Daar wordt je toch simpel van....
Ik begin dat me ook af te vragen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:22 schreef Toby56 het volgende:
[..] Een kiezer heeft verdorie gewoon recht op een helder formulerende kandidaat. En, zoals al eerder gezegd, dat geldt vooral voor de twijfelende kiezer. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om te begrijpen? Het is gewoon slechte PR van en voor de Democraten zelf. Willen ze die verkiezingen winnen of niet?
Nog steeds wijzen de Dems af en toe trots naar 'hun' idool JFK, die voor het eerst begreep dat - zeker in modernere tijden met toenemend beeld en geluid - presentatie en helderheid gewoon een enorme boost geven aan je kansen om kiezers voor je te winnen.quote:
Je kunt beter niet voor Trump kiezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zulke cijfers zijn allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar Biden hakkelt als hij praat.
Dan kun je beter voor Trump kiezen want die slaat niets anders dan wartaal uit en liegt daarbij alles aan elkaar, maar dat doet hij tenminste wel vol overtuiging. Bovendien doet Trump dat al jaren, dus ligt de lat minder hoog. Dan is een verneukte economie natuurlijk klein bier. Prioriteiten.
Snap je hoe politiek werkt? Ik vraag het me oprecht af.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zulke cijfers zijn allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar Biden hakkelt als hij praat.
Dan kun je beter voor Trump kiezen want die slaat niets anders dan wartaal uit en liegt daarbij alles aan elkaar, maar dat doet hij tenminste wel vol overtuiging. Bovendien doet Trump dat al jaren, dus ligt de lat minder hoog. Dan is een verneukte economie natuurlijk klein bier. Prioriteiten.
Zal weinig uitmaken gok ik. Hij zal waarschijnlijk wel kunnen bewijzen dat hij niet zwaar dement is zoals de rechtse media al claimt sinds 2020. Maar een paar kleine uitglijders en al dat werk is weer voor niets. Het gaat niet om de vraag wat voor president hij is geweest of hoe bij de les hij was in 2020. Het gaat om nóg 4 jaar, en de indruk dat hij daar niet tegen opgewassen is krijg je niet meer weg.quote:
Als het weer niet om aan te gluren is dan is het wel gedaan met zijn kansen vrees ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal weinig uitmaken gok ik. Hij zal waarschijnlijk wel kunnen bewijzen dat hij niet zwaar dement is zoals de rechtse media al claimt sinds 2020. Maar een paar kleine uitglijders en al dat werk is weer voor niets. Het gaat niet om de vraag wat voor president hij is geweest of hoe bij de les hij was in 2020. Het gaat om nóg 4 jaar, en de indruk dat hij daar niet tegen opgewassen is krijg je niet meer weg.
Een TV interview met voormalige perschef van de democraten George Stephanapoulos. George gaat een zware klus tegemoet om niet al te lastige vragen te stellen en het gesprek op gang te houden. Ik zou als ik George was het zo luchtig mogelijk houden en vooral niet doorvragen. Misschien lukt het dan om Biden er enigszins goed uit te laten zien.quote:
Er zal ook wel het nodige in worden geknipt en geplakt..quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een TV interview met voormalige perschef van de democraten George Stephanapoulos. George gaat een zware klus tegemoet om niet al te lastige vragen te stellen en het gesprek op gang te houden. Ik zou als ik George was het zo luchtig mogelijk houden en vooral niet doorvragen. Misschien lukt het dan om Biden er enigszins goed uit te laten zien.
Dat geloof ik best, voor de kijker gaat het gesprek dan nooit echt natuurlijk overkomen. Hoe lang moet het interview wel niet worden om er een half uur fatsoenlijk materiaal uit te krijgen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zal ook wel het nodige in worden geknipt en geplakt..
Definieer succes aub?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
Nu alvast weer redenen verzinnen voor als het interview met Biden een succes mocht zijn.
Person, Biden, Camera, TV, Stephanopoulos!
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:09 schreef Chivaz het volgende:
Als hij echt wilt bewijzen dat hij er klaar voor is laat hem dan gewoon een persconferentie geven waar hij rustig de gehele pers te woord gaat staan.
Dat zou pas een statement maken en een fluitje van een cent zijn als hij echt gezond en wel zou zijn.
Je bedoelt zoals Trump zijn persconferenties deed? Zonder hakkelen de grootste onzin en leugens uitkramen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Definieer succes aub?
Succes in mijn ogen is als hij een paar zinnen kan uitspreken zonder te struikelen over zijn eigen woorden of dat hij de draad niet kwijt raakt. Om dit te bewerkstelligen moet je hem maximaal in zijn comfortzone laten en hem op het juiste tijdstip interviewen zodat hij enigszins helder de vragen kan beantwoorden.
Bizar eigenlijk dat er zoveel voor de democraten moet afhangen van een interview van een “journalist” die het allerbeste voor heeft met Biden.
Als hij echt wilt bewijzen dat hij er klaar voor is laat hem dan gewoon een persconferentie geven waar hij rustig de gehele pers te woord gaat staan.
Dat zou pas een statement maken en een fluitje van een cent zijn als hij echt gezond en wel zou zijn.
Het is toch veel eenvoudiger? Ze hebben beiden 4 jaar in het WItte Huis gezeten. Kijk gewoon naar de cijfers de economie, de misdaadcijfers, etc op het einde van beide presidentsschappen. Mocht stamelen en stotteren invloed hebben zie je dat snel genoeg. Mocht liegen en de hele dag twitteren invloed hebben gehad op de resultaten van Trump's presidentsschap zie je dat ook snel terug.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Definieer succes aub?
Succes in mijn ogen is als hij een paar zinnen kan uitspreken zonder te struikelen over zijn eigen woorden of dat hij de draad niet kwijt raakt. Om dit te bewerkstelligen moet je hem maximaal in zijn comfortzone laten en hem op het juiste tijdstip interviewen zodat hij enigszins helder de vragen kan beantwoorden.
Bizar eigenlijk dat er zoveel voor de democraten moet afhangen van een interview van een “journalist” die het allerbeste voor heeft met Biden.
Fijne uitspraak dit, maar het blijft dus volkomen debiel dat de uitspraak van de rechtbank afhankelijk is van de partij die daar toevallig de meerderheid heeft. Dat heeft niets met 'recht' te maken.quote:
Je snapt hopelijk wel dat je held Biden dat niet eens kan. Ik zou mij eerder daar over zorgen maken gezien het feit dat een seniele man mogelijk weer 4 jaar aan de knoppen mag zitten van het machtigste land ter wereld.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals Trump zijn persconferenties deed? Zonder hakkelen de grootste onzin en leugens uitkramen?
Nou dat was een enorm succes!![]()
Alleen zijn deze rechters in ieder geval nog door de burgers van Wisconsin gekozen en niet door een partij en hebben ze ook geen partij affiliatie, die tweet doet het voorkomen alsof dat anders is maar geen van de rechters heeft, iig officieel, een partij affiliatie.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijne uitspraak dit, maar het blijft dus volkomen debiel dat de uitspraak van de rechtbank afhankelijk is van de partij die daar toevallig de meerderheid heeft. Dat heeft niets met 'recht' te maken.
Wat het dus, partijaffiliatie of niet, wel degelijk een politieke verkiezing maakt. Van rechters.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen zijn deze rechters in ieder geval nog door de burgers van Wisconsin gekozen en niet door een partij en hebben ze ook geen partij affiliatie, die tweet doet het voorkomen alsof dat anders is maar geen van de rechters heeft, iig officieel, een partij affiliatie.
https://en.wikipedia.org/(...)preme_Court_election
De stemming werd gezien als een de facto referendum over abortus, de winnaar steunt het recht op abortus en won met een flinke meerderheid.
Ja ,en in principe vind ik dat compleet achterlijk maar vergeleken met het US SC is het wel een verademing eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat het dus, partijaffiliatie of niet, wel degelijk een politieke verkiezing maakt. Van rechters.
Mwoah. We weten dat Biden de juiste mensen om zich heen heeft om het beleid uit te stippelen en goed uit te voeren. Over z'n geschiktheid als President maak ik me dan ook niet echt druk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel dat je held Biden dat niet eens kan. Ik zou mij eerder daar over zorgen maken gezien het feit dat een seniele man mogelijk weer 4 jaar aan de knoppen mag zitten van het machtigste land ter wereld.
Voor de zoveelste keer: Biden zou dat onmiddelijk doen als er een duidelijke kandidaat zou zijn die het beter zou doen en die is er (vooralsnog) niet. 'Een stapje opzij doen' is ook een risico.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Mwoah. We weten dat Biden de juiste mensen om zich heen heeft om het beleid uit te stippelen en goed uit te voeren. Over z'n geschiktheid als President maak ik me dan ook niet echt druk.
Z'n geschiktheid als kandidaat is echter een heel ander verhaal, bij campagnevoeren gaat het ook om het overbrengen van standpunten en goed voor de dag komen. Dat lukt hem niet meer. Juist omdat Trump zo gevaarlijk is, zou Biden een stapje opzij moeten doen.
Die is er wel. Zelfs in 2020, toen z'n campagneteam deed alsof hij de enige was die Trump kon verslaan. En laten we wel wezen: de Democraten hadden vier jaar om de opvolger klaar te stomen. In plaats daarvan dwarsboomden ze de primaries om eenheid te bewaren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: Biden zou dat onmiddelijk doen als er een duidelijke kandidaat zou zijn die het beter zou doen en die is er (vooralsnog) niet. 'Een stapje opzij doen' is ook een risico.
Er was een primary.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Die is er wel. Zelfs in 2020, toen z'n campagneteam deed alsof hij de enige was die Trump kon verslaan. En laten we wel wezen: de Democraten hadden vier jaar om de opvolger klaar te stomen. In plaats daarvan dwarsboomden ze de primaries om eenheid te bewaren.
Biden nog een keer op een podium laten staan (in het algemeen, laat staan met Trump) is een nog groter risico.
Nee die is er niet, dat blijkt wel uit het feit dat er verschillende kandidaten genoemd worden maar er niet eentje bovenuit steekt. En het was geen kwestie van dwarsbomen van de primaries, het was de enige juiste strategie als je voor Biden als kandidaat gaat. Waar de hele partij het met ook eens was.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Die is er wel. Zelfs in 2020, toen z'n campagneteam deed alsof hij de enige was die Trump kon verslaan. En laten we wel wezen: de Democraten hadden vier jaar om de opvolger klaar te stomen. In plaats daarvan dwarsboomden ze de primaries om eenheid te bewaren.
Biden nog een keer op een podium laten staan (in het algemeen, laat staan met Trump) is een nog groter risico.
Ik zeg ook niet dat ze er niet waren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er was een primary.
https://en.wikipedia.org/(...)esidential_primaries
Biden kreeg 87.1% van de stemmen.
Dan moet je ook niet claimen dat de Democraten primaries gedwarsboomd hebben want er was gewoon een primary waarbij de uitdagers niet eens 5% haalden. Dan houd het feest wel op.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze er niet waren.
Je hebt er als partij natuurlijk wel invloed op of de serieuze kandidaten zich mengen in zo’n strijd. Vaak is zo’n voorverkiezing toch een wassen neus als je een zittende president hebt, en dat was het nu ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet claimen dat de Democraten primaries gedwarsboomd hebben want er was gewoon een primary waarbij de uitdagers niet eens 5% haalden. Dan houd het feest wel op.
Madquote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Oké Joe gaat er gewoon voor, erg domme beslissing en wat een walgelijke vrouw moet hij hebben dat ze dit blijft faciliteren. Kortom Trump heeft bij deze nu al gewonnen.
Welke previews?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:34 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Oh help, de previews van het interview (wordt over een half uur uitgezonden) zijn weer niet al te best
Classic de vrouw de schuld geven. Als Trump straks verliest lag het vast ook aan Melania. Oh nee dan moeten we eerst weer maanden gezeur aanhoren over fraude bij het stemmen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Oké Joe gaat er gewoon voor, erg domme beslissing en wat een walgelijke vrouw moet hij hebben dat ze dit blijft faciliteren. Kortom Trump heeft bij deze nu al gewonnen.
Zijn vrouw moet hem in bescherming nemen, dat is wat een vrouw die liefde voelt voor haar man doet. Die laat haar man en in het verlengde haar familie niet voor schut laten staan omdat de macht en roem lonkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 05:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Classic de vrouw de schuld geven. Als Trump straks verliest lag het vast ook aan Melania. Oh nee dan moeten we eerst weer maanden gezeur aanhoren over fraude bij het stemmen.
Denk niet dat Trump nog een kans maakt. Trump is nu 4 jaar ouder, daarbij snapt hij er echt hélemaal niks meer van.
Waarom zou Trump daar naar toe gaan? Ik zie Biden toch ook niet bij Tucker Carlson aanschuiven de lafaard.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 03:21 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Oh en natuurlijk worden er weer fake news-berichten verspreid door MAGA:
[ x ]
Niet zo zeuren, Melania is al decennia zoek als je hier over begint. Mij god, zeg.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 06:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn vrouw moet hem in bescherming nemen, dat is wat een vrouw die liefde voelt voor haar man doet. Die laat haar man en in het verlengde haar familie niet voor schut laten staan omdat de macht en roem lonkt.
Er 'lonkt' helemaal niks. Biden is al president.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 06:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn vrouw moet hem in bescherming nemen, dat is wat een vrouw die liefde voelt voor haar man doet. Die laat haar man en in het verlengde haar familie niet voor schut laten staan omdat de macht en roem lonkt.
Ik nietquote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben trouwens wel oprecht nieuwsgierig naar een tweede Trump-termijn.
Hoe ver zal hij gaan en hoeveel ruimte krijgt hij? In z'n eerste termijn werd hij nog enigszins in toom gehouden, maar wat als de remmen echt losgaan?
En belangrijker: hoe ver zullen de Republikeinen hem laten gaan? Hoe reageert de bevolking?
Beetje een herhaling van de jaren '30.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe ver zal hij gaan en hoeveel ruimte krijgt hij? In z'n eerste termijn werd hij nog enigszins in toom gehouden, maar wat als de remmen echt losgaan?
En belangrijker: hoe ver zullen de Republikeinen hem laten gaan? Hoe reageert de bevolking?
Dat herken ik wel. Trump is toch wel het ultieme bewijs dat de mensheid niet in staat is te leren van het verleden.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Trump heeft ook van zijn fouten geleerd. En daar bedoel ik niet mee dat hij opeens rationeel beleid gaat voeren.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoop echt dat we hier nooit achter zullen komen. Maar het antwoord zal vrees ik zijn dat de Republikeinen hem op geen enkele manier zullen stoppen en dat het onder de bevolking tot een nog grotere tweedeling zal gaan leiden.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Yup. Dit is het presidentschap weggeven aan Trump.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:55 schreef Rnie het volgende:
Nou, als The Young Turks al zeer kritisch is op dit interview dan weet je wel genoeg.
Gaan Never-Trumpers hierdoor ineens toch maar voor een dictatuur -zoals Trump aankondigde dat hij in zou gaan voeren- denk je?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Dit is het presidentschap weggeven aan Trump.
Nee, het middenveld zal door zo'n onverstaanbare en onsamenhangende Biden richting Trump gedreven worden. De huidige Biden is kansloos de komende verkiezingen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaan Never-Trumpers hierdoor ineens toch maar voor een dictatuur -zoals Trump aankondigde dat hij in zou gaan voeren- denk je?
Dus het is de schuld van de media?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:20 schreef AnneX het volgende:
Alle media - een stuk of zes van grote ‘kranten’, van tv etc - zijn in handen van een republikein, zag ik samengevat.
Die vrees deel ik.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft ook van zijn fouten geleerd. En daar bedoel ik niet mee dat hij opeens rationeel beleid gaat voeren.
Hij zal nu personen die hem tegengewerkt hebben gelijk vervangen door meelopers. Vorige keer heeft de republikeinse partij hem nog enigszins in toom gehouden, dat zal Trump zich nu niet meer laten gebeuren.
Ook dat zal de SCOTUS in hun achterhoofd hebben gehouden bij het geven van immuniteit. Tijdens het presidentsschap van Trump gaf hij illegale orders die direct tot impeachment hadden kunnen leiden. Maar zijn team negeerde die orders gewoon. Nu kan hij diezelfde orders wel geven zonder kans op vervolging.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft ook van zijn fouten geleerd. En daar bedoel ik niet mee dat hij opeens rationeel beleid gaat voeren.
Hij zal nu personen die hem tegengewerkt hebben gelijk vervangen door meelopers. Vorige keer heeft de republikeinse partij hem nog enigszins in toom gehouden, dat zal Trump zich nu niet meer laten gebeuren.
Het is zeker interessant hoe een democratie kan veranderen in een dictatuur. We hebben het eerder gezien met de opkomst van de nationaal-socialisten in Duitsland, of hoe Poetin de restjes democratie en vrijheid in Rusland uitgegumd heeft. Maar Rusland uit de jaren 90 en de Weimarrepubliek in de jaren 20/30 waren zwakke democratieën, terwijl we de VS eigenlijk altijd als sterke democratie gezien hebben.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vrees deel ik.
Maar op een soort perverse manier zou het fascinerend zijn om te zien hoe een westers land wegzakt in een soort fascistisch moeras. En let wel: ik gebruik die term niet te pas en onpas. Dat in ons land door critici wordt gesproken over een 'fascistische coalitie' vind ik bijvoorbeeld je reinste onzin.
Hoe gaat dat in z'n werking, een modern westers land dat vrijheden de nek omdraait en vormen van fascisme omarmt. Dat miljoenen mensen wil deporteren en zich vervreemdt van de NAVO en zijn Europese bondgenoten.
Docu's over de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw zijn ook rete-interessant. Met een beetje pech zitten we daar straks middenin.
En nee, ik geloof niet dat de treinen weer gaan rijden en mensen in kampen worden gepropt. De vergelijking zit hem vooral in de totalitaire tendensen en de instabiele geopolitieke situatie, die verder wordt versterkt als Trump het stokje overneemt.
Het is echt bizar. Ik zie dat filmpje van de young turks hierboven en Biden doet normaal, geeft normale antwoorden, toont aan alles op een rijtje te hebben. Je kan er een prima gesprek mee voeren zonder fake news. Hij is te oud en had 4 jaar geleden zijn opvolger moeten warm maken. Maar als mensen hier dementie in zien. Die hebben het niet helemaal begrepenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:13 schreef AnneX het volgende:
Tot slot: Seth - eerder vaak geciteerd in deze reeks - vat het samen:
Quote:…”media are making news, instead of reporting news…”
[ x ]
Lastig hè om te zien dat MSM gewoon functioneert en ook kritisch is op Biden en andere democraten. Zouden dan toch al die verhalen over Trump en zijn misdadige vriendjes gewoon waar zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:52 schreef nostra het volgende:
Jeetje, zijn de NYT en WaPo nu zelfs Trumpies die de arme Biden kapotmaken? De man is duidelijk incapabel, dan zijn het nieuws en de OpEds dat hij incapabel is. Dat hij nu in deze positie zit en het enige aannemelijke alternatief de idioot van een Trump is, is alleen de Democraten aan te rekenen. Janken om die vervelende media die dat voor het voetlicht brengen is echt schaamteloos wegkijken.
Precies dat dus ja.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lastig hè om te zien dat MSM gewoon functioneert en ook kritisch is op Biden en andere democraten. Zouden dan toch al die verhalen over Trump en zijn misdadige vriendjes gewoon waar zijn?
Sowieso moeten we zorgen dat we als Europa militair net zo sterk worden als we economisch zijn. Grappig genoeg betekent dat meer Europa en niet minder.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:12 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]
Dit gaat hem niet worden. Als je in een swing state woont en je twijfelt tussen Biden en Trump, dan is dit geen reclame voor Biden. We moeten in Europa snel verder gaan met versteviging van de militaire macht, want er komen donker jaren aan.
Ik denk dat een Europese leger nog een brug te ver is voor veel landen, maar ze moeten in ieder geval zorgen dat de Europese legers probleemloos kunnen samenwerken en dat de Europese defensie-industrie veel sterker wordt. Maar goed, dat is misschien meer iets voor een andere topic.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Sowieso moeten we zorgen dat we als Europa militair net zo sterk worden als we economisch zijn. Grappig genoeg betekent dat meer Europa en niet minder.
[ afbeelding ]
De MSM is niet per se het probleem. Het probleem is eerder het totale medialandschap. Sinds de social media monopolisten hebben gemaakt dat clicks alles zijn, meer waard dan goede journalistiek zit je met een probleem. Dat medialandschap zorgt er ook voor dat mensen tegenwoordig in verschillende werelden kunnen leven. Natuurlijk worden dit soort problemen nog versterkt als fascisten als Musk even een site als X nazificeren. Maar uiteraard is het heb op facebook gestaan niet voor niks een classic ondertussen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lastig hè om te zien dat MSM gewoon functioneert en ook kritisch is op Biden en andere democraten. Zouden dan toch al die verhalen over Trump en zijn misdadige vriendjes gewoon waar zijn?
Dat heeft hij tot nu toe nog nooit gedaan dus waarom zou dat nu ineens anders zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft ook van zijn fouten geleerd.
Er is een reden dat China & Rusland alle nationalistische clubjes in heel Europa als een malle steunen. Die willen helemaal geen groot verenigd Europa dus elk intern vuurtje dat ze aan kunnen wakkeren is een win voor ze.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Sowieso moeten we zorgen dat we als Europa militair net zo sterk worden als we economisch zijn. Grappig genoeg betekent dat meer Europa en niet minder.
[ afbeelding ]
Wow, je knipt wel de hele essentie van mijn post weg. Ik zeg niet dat Trump opeens een normaal persoon wordt. Ik zeg dat hij, op zijn manier, leert van zijn fouten. En dit zal waarschijnlijk betekenen dat hij lastige personen eerder wegwerkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat heeft hij tot nu toe nog nooit gedaan dus waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Kijk gewoon naar die E Jean Carroll zaak: Hij krijgt vijf miljoen boete. Gaat vervolgens gelijk op dezelfde voet verder met haar zwartmaken en beledigen. Krijgt daarop 90 miljoen aan zijn broek. Idem met de fraudezaak: Hij krijgt een paar waarschuwingen wegens minachting van de rechtbank en vervolgens tien keer op rij een boete voor hetzelfde.
En hij zou leren van fouten?
Welke lui waren in 2020 nou zoveel beter dan Joe Biden?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De enige reden dat hij het 4 jaar terug werd was omdat iedereen zijn/haar campagne stopte om hem president te maken. Hij was toen al compleet kleurloos in die debatten waarvan mensen nu opeens zeggen dat ze toch nutteloos zijn ofzo. Die democratische primary had hij nooit gewonnen zonder dat lui die veel beter waren dan Biden eruit stapten zonder goede reden.
Een Europees leger hoeft niet, maar verregaande standaardisering, gegarandeerd minimaal 2% besteden aan defensie en als allerbelangrijkste het weer opbouwen van een volwaardige eigen defensie-industrie die echt modern materieel in grote hoeveelheden kan produceren is uitermate handig.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat een Europese leger nog een brug te ver is voor veel landen, maar ze moeten in ieder geval zorgen dat de Europese legers probleemloos kunnen samenwerken en dat de Europese defensie-industrie veel sterker wordt. Maar goed, dat is misschien meer iets voor een andere topic.
Bernie Harris, Biden, Buttigieg, Warren, Gravel, ik denk ook Booker, Klobuchar.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke lui waren in 2020 nou zoveel beter dan Joe Biden?
Joe Biden is een uitermate ervaren man, waarvan zijn dossierkennis altijd goed is. Daarbij is hij een democraat uit het veilige midden en was hij ook al vicepresident onder Obama tussen 2008 en 2016.
Qua ervaring is Biden dus uitermate geschikt. En dat hij vrij kleurloos/inspiratieloos is, klopt. Echter kan dat ook juist een voordeel zijn. Aan de ene kant heb je namelijk de roeptoeter en instabiele Trump, terwijl je aan de andere kant de serieuze en saaie Biden hebt.
En natuurlijk is Biden nu te oud. Maar de prioriteit lag toen op het verslaan van Trump, en toen maakten ze met Biden gewoon veel kans. Daarbij had men ook niet het idee dat Biden in zulke mate, en zo snel, oud zou worden.
Dat werkt alleen bij mensen die niet alles bij elkaar liegen in een debat.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ja, Trump loog constant tijdens dat debat. Maar Biden liet hem niet alleen z'n gang gaan, hij scoorde ook gewoon eigen doelpunten (bijvoorbeeld toen hij bij het onderwerp abortus begon over illegale immigratie). Je hebt iemand nodig die Trump retorisch en tactisch kan verslaan.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat werkt alleen bij mensen die niet alles bij elkaar liegen in een debat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |