abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214081328

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
  vrijdag 28 juni 2024 @ 16:41:25 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214081403
twitter

Newsom legt het nog eens uit :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juni 2024 @ 16:46:26 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214081447
twitter

Wow...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214081467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:46 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Wow...
Legislating from the bench, daar waren de R’s toch zo op tegen?
zie email 27 oktober
pi_214081484
Maar het Trump kamp is toch ook vrij zielig. Dat het enige wat ze overhouden aan het debat, blijkbaar is dat Biden is oud is? Hebben ze echt geen enkel politiek punt waarop ze denken gescoord te hebben? Ja Trump raaskalt dat hij Biden niet kan begrijpen ofzo ook bepaald geen teken dat hij helemaal 100 is.
pi_214081493

https://www.nytimes.com/l(...)-biden-must-withdraw

Lachwekkend, Obama niet eens beter dan Biden? MSM weer hoor.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214081500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 15:59 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Het selectief knippen van beelden is een leuk truukje natuurlijk, maar daar pak je eigenlijk alleen maar de mensen mee die je al in je zak hebt zitten.

Net zoals dat verhaaltje over dat Biden naar niks zat te wijzen terwijl er duidelijk parachutisten zaten.
Of het verhaaltje dat Biden op een niet-bestaande stoel wilde zitten terwijl die er wel gewoon was en hij er gewoon op ging zitten.

Je zou denken dat je niet dat soort makkelijk onderuit te halen framing niet nodig zou hebben als de dingen die beweerd worden waar zijn.

Maar afgezien van dat, Biden deed het bijzonder slecht in dit debat. Daar kan iedereen het over eens zijn, denk ik.
Selectief knippen?

Deze beelden zijn gewoon zo uitgezonden op CNN hoor ik heb het vannacht gewoon gezien op tv.
  Forum Admin vrijdag 28 juni 2024 @ 16:53:22 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214081517
300+ miljoen Amerikanen en ze kunnen kiezen tussen deze twee.

Ik kan en wil het nog steeds niet begrijpen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214081533
Als Hillary naar voren geschoven wordt hoeft ze alleen lock him up te roepen. :D
pi_214081538
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:46 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Hij was al minstens 2-3 jaar zo en bij een debat moeten de democraten er achter komen dat hij in zo'n slechte staat is.
De mensen achter Biden wisten dit natuurlijk allang, zijn vrouw bijvoorbeeld, de inner circle om hem heen.

Ben benieuwd wie de vervanger gaat zijn, misschien Bush _O- ?full blown democraat tegenwoordig! JFK JR hebben ze gecanceld en monddood gemaakt bij de democraten omdat hij iets te andersdenkend is.

Het beste wapen wat de democraten zouden kunnen gebruiken is natuurlijk Michelle Obama, want elke reactie of tegenspraak tegen haar zal worden gelinkt aan "racisme/seksisme"
Je hoeft niet overal een complot in te zien hoor. Het is uiteraard een verassing dat het zo slecht ging voor Biden.
Als iedereen dit aan zag komen zaten ze niet te lullen over en te bibberen voor jacked up Joe.
Maar dat hele een slecht TV optreden en het is bewezen dat Joe al dement is sinds geboorte slaat nergens op.
pi_214081565
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Selectief knippen?

Deze beelden zijn gewoon zo uitgezonden op CNN hoor ik heb het vannacht gewoon gezien op tv.
De beelden waar ik het over had niet.

De beelden van het zwaaien naar parachutisten en het zitten op een stoel zijn allebei selectief geknipt voor mensen die makkelijk te bespelen zijn.
pi_214081578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je hoeft niet overal een complot in te zien hoor. Het is uiteraard een verassing dat het zo slecht ging voor Biden.
Als iedereen dit aan zag komen zaten ze niet te lullen over en te bibberen voor jacked up Joe.
Maar dat hele een slecht TV optreden en het is bewezen dat Joe al dement is sinds geboorte slaat nergens op.
Nee dat was gewoon 3 jaar lang kop in zand steken van de media, hier werd afgelopen week nog geroepen dat hij scherper dan ooit is en zal zijn tijdens het debat.

Noemde hem bij de verkiezingen al seniele Joe, toen zat er nog wel wat pit in.

Ze gooien ome Joe expres onder de bus hier met dit debat.
Nog nooit hebben ze zo vroeg een debat gehouden uberhaupt, het is echt een zet waaruit binnenkort blijkt wie de opvolger moet zijn.

Iedereen maar ook iedereen die voor Biden in kleine kring werkt wist dat dit ging gebeuren, en ze lieten het gebeuren. Niks complot aan.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214081589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De enige mensen die verrast zijn zijn de mensen die geloofden in de spin van de democraten/media dat het allemaal rechtse propaganda was. Ik blijf mij daarover verbazen want er was genoeg beeldmateriaal om te concluderen dat de beste man seniel is.
pi_214081608
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:50 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.nytimes.com/l(...)-biden-must-withdraw

Lachwekkend, Obama niet eens beter dan Biden? MSM weer hoor.
Waarom is Biden slechter? Omdat hij het nu tegen Trump opneemt en het een heel klein beetje slechter doet in polls?
pi_214081698
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nee dat was gewoon 3 jaar lang kop in zand steken van de media, hier werd afgelopen week nog geroepen dat hij scherper dan ooit is en zal zijn tijdens het debat.
Wie claimde dat hij scherper dan ooit is. Je moet natuurlijk niet alles serieus nemen. Of zijn meest hardcore fans nemen als standaard. Vrijwel iedereen had en heeft twijfels bij Joe.

quote:
Ze gooien ome Joe expres onder de bus hier met dit debat.
Nog nooit hebben ze zo vroeg een debat gehouden uberhaupt, het is echt een zet waaruit binnenkort blijkt wie de opvolger moet zijn.
Natuurlijk niet, als ze van Joe afwillen zouden ze het natuurlijk niet op deze manier doen. Zo beschadigen ze zichzelf ook. Wie ze ook mogen zijn dan. Het hele idee dat omdat dit debat niet goed ging het wel een complot moet zijn is gewoon belachelijk. De onderbouwing mist ook volledig.
Daarbij is het ook veel onwaarschijnlijker dan de simpele uitleg dat Biden zijn dag niet had of dat Biden zichzelf overschat of dat de democraten Biden overschatten. Waarschijnlijk push je dit soort onzin ook alleen maar omdat je ermee doet dat het zo erg is dat Biden niks kan en een marionet is.

quote:
Iedereen maar ook iedereen die voor Biden in kleine kring werkt wist dat dit ging gebeuren, en ze lieten het gebeuren. Niks complot aan.
Nogmaals totale onzin, achteraf is het makkelijk praten alsof je met 100% zekerheid wist wat er ging gebeuren. Je hebt overduidelijk geen glazen bol.
Het is volledig complot om met de meest bizarrre uitleg te komen, het is een coup van andere democraten. Als je daar verder niks aan toevoegt dan: maar het zou kunnen.
pi_214081737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De enige mensen die verrast zijn zijn de mensen die geloofden in de spin van de democraten/media dat het allemaal rechtse propaganda was. Ik blijf mij daarover verbazen want er was genoeg beeldmateriaal om te concluderen dat de beste man seniel is.
Tuurlijk joh, niet voor niks dat jullie Trumpfans niks anders in te brengen hebben na een debat dan wat je al een jaar of 5 aan het claimen bent. Nee duidelijk dat Trump scherp was hoor, hij pakte Biden maar mooi op letterlijk 0 politieke onderwerpen. Maar hey hij kwam wel beter uit zijn leugens! Score! Echt de paralympics van politiek dit.
pi_214081778
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, niet voor niks dat jullie Trumpfans niks anders in te brengen hebben na een debat dan wat je al een jaar of 5 aan het claimen bent. Nee duidelijk dat Trump scherp was hoor, hij pakte Biden maar mooi op letterlijk 0 politieke onderwerpen. Maar hey hij kwam wel beter uit zijn leugens! Score! Echt de paralympics van politiek dit.
Geweldig dat je niet op het punt in gaat, Biden had geen off day. Dit is helaas wat Biden is en de “Trumpfans” roepen het al een tijd maar werden weggezet als leugenaars, propagandisten en meer van dat soort fraais.
  Forum Admin vrijdag 28 juni 2024 @ 17:20:03 #18
pi_214081825
Zullen we het jij bakken maar niet doen? Dank u
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:21:12 #20
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214081841
Zelfs met een seniele Biden zijn we nog beter af dan bij een iets minder seniele psychopaat maar verlos die man alsjeblieft uit zijn lijden
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:23:43 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214081867
Beter voeren ze een wet in dat de president bij aantreden niet ouder dan 70 mag zijn.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:24:55 #22
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214081884
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:20 schreef Za het volgende:
[ x ]
Genot

weer een paar maandjes ouder
graag op anoniem
pi_214081888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:

Ja, dit dus. Hoe werkt hun selectiesysteem in godsnaam dat ze op deze twee uitkomen?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214081977
Was dit nou een debat? met argumenten over en weer.
Trump loog iedere keer, dat hij zijn mond opendeed.
Biden had meer de goeie dingen moeten noemen: met name de zorg, de medicijnen! , het water, het internet, de gasprijzen.
En de mods. gut zeg: een vraag oplezen van een brieffie en iemand als trump niet bij de les houden.

Newsome zei dus tegen Psaki in haar talkshow maanden geleden: als dyslect kan ik de functie niet vervullen.
Buttigieg als feiten- en cijferkenner beheerst het debatteren uitmuntend.
Lees: slaat de Reps in een hearing gisteren ermee om de oren.
  Forum Admin vrijdag 28 juni 2024 @ 17:31:50 #26
pi_214081978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dit dus. Hoe werkt hun selectiesysteem in godsnaam dat ze op deze twee uitkomen?
Ik ben niet zo goed bekend met het Amerikaanse stelsel, maar het gaat volgens mij al fout met het twee partijen stelsel.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:34:16 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214082003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Bij Trump omdat een grote groep fans de partij heeft gegijzeld, zonder wie de Republikeinen nooit gaan winnen.

Bij Biden omdat die zichzelf onmisbaar vind en er blijkbaar niemand met genoeg aanzien is om hem te vertellen dat er een tijd van komen en gaan is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juni 2024 @ 17:36:02 #28
3928 Ulx
pi_214082022
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:20 schreef Za het volgende:
[ x ]
Dat denken er wel meer. Kan iemand me dit uitleggen? Want dit zou toch niet mogelijk moeten zijn, toch?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214082101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
[ x ][ x ]
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214082113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat denken er wel meer. Kan iemand me dit uitleggen? Want dit zou toch niet mogelijk moeten zijn, toch?

[ x ]
Alleen wanneer hij zelf opstapt.
Zijn vrouw zegt dat dat niet gaat gebeuren.
pi_214082143
Fact checking the presidential debate

quote:
Trump’s claims:

Trump’s repeat falsehoods included his assertions that some Democratic-led states allow babies to be executed after birth, that every legal scholar and everybody in general wanted Roe v. Wade overturned, that there were no terror attacks during his presidency, that Iran didn’t fund terror groups during his presidency, that the US has provided more aid to Ukraine than Europe has, that Biden for years referred to Black people as “super predators,” that Biden is planning to quadruple people’s taxes, that then-House Speaker Nancy Pelosi turned down 10,000 National Guard troops for the US Capitol on January 6, 2021, that Americans don’t pay the cost of his tariffs on China and other countries, that Europe accepts no American cars, that he is the president who got the Veterans Choice program through Congress, and that fraud marred the results of the 2020 election.
quote:
Biden’s claims:

Biden made at least nine false or misleading claims in the debate. He used false numbers while describing two of his key Medicare policies, falsely claimed that no US troops had been killed on his watch, repeated his usual misleading figure about billionaires’ tax rates, baselessly claimed that Trump wants to eliminate Social Security, falsely said that the unemployment rate was 15% when he took office, inaccurately said that the Border Patrol union had endorsed him before clarifying that he was talking about agents’ support for the border bill he had backed, and exaggerated Trump’s 2020 comments about the possibility of treating Covid-19 by injecting disinfectant.
De enige echte.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:48:23 #32
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214082151
quote:

[..]

[ x ]
Fake natuurlijk...zeggen de mensen die nog op Trump zouden stemmen als hij live op tv een levende puppy zou opeten. :')
pi_214082270
quote:

[..]

[ x ]
Je wil dat ik je uitleg dat na het eerste presidentiele debat dat zo massaal is gemarket dat wij als Nederlanders er nog discussie over hebben. Dat dat het moment is dat de campagne van een van de deelnemers het meeste geld ophaalt. Nou dat is dus omdat op dat moment er heel veel aandacht is en mensen denken hee mijn support hebben ze wel nodig zo te zien.
Of bedoel je het retorisch, in dat geval? Wat is er nieuwswaardig hieraan.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 18:10:54 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214082336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben niet zo goed bekend met het Amerikaanse stelsel, maar het gaat volgens mij al fout met het twee partijen stelsel.
Technisch gezien is er geen tweepartijenstelsel natuurlijk, maar een FPTP-districtenstelsel dat alle deelnemers op 2 na kansloos maakt.

Maar waarom die twee grote partijen dan niet met een betere kandidaat op de proppen kunnen komen dan respectievelijk Trump en Biden, dat is me echt een raadsel. Eigenlijk zijn ze allebei gekaapt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 28 juni 2024 @ 18:15:18 #35
346939 Janneke141
pi_214082358
Nou, dit ga ik even helemaal lezen hoor :')
pi_214082376
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dit ga ik even helemaal lezen hoor :')
Veel mensen zeggen nog altijd beter af te zijn met Biden, ik geef wat materiaal om mee te nemen bij deze gedachtengang.
pi_214082432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Technisch gezien is er geen tweepartijenstelsel natuurlijk, maar een FPTP-districtenstelsel dat alle deelnemers op 2 na kansloos maakt.

Maar waarom die twee grote partijen dan niet met een betere kandidaat op de proppen kunnen komen dan respectievelijk Trump en Biden, dat is me echt een raadsel. Eigenlijk zijn ze allebei gekaapt.
Vind de situtaties toch flink anders. Biden was 4 jaar geleden al een slecht idee om ook deze reden. Tenzij hij zegt af te treden was er toch nooit een moment om een andere kandidaat naar voren te schuiven. Zolang hij president is zou het Biden en de partij ondermijnen als je een andere vent hebt die je meer geschikt acht als president. Maargoed de keuze toen was blijkbaar voor de meesten te rechtvaardigen. In die zin is er niks veranderd, toen kon hij van Trump winnen omdat je daar weinig voor hoeft te kunnen. Nu kan hij het misschien wat minder maar zijn tegenstander ook.
Uiteraard zou je wel denken van was het toch geen goed idee om te zorgen voor een serieuze primary. Volgens mij zagen al de andere kandidaten er de vorige primary beter uit dan Biden. Maar die hadden niet zijn populariteit. Zeker Buttigieg lijkt mij inderdaad aardig gegroeid sinds toen dus die zou ik liever zien dan Biden. Of weet ik veel vrijwel elke democraat eigenlijk. In elk geval zolang ze Biden niet konden overtuigen met pensioen te gaan of zelf een andere functie te zoeken zie ik niet echt hoe de dems hem konden lozen zonder gezichtsverlies.

De Republikeinen hadden toch echt alle kans om Trump te dumpen, zeker nadat hij verloren had. Maar die hebben blijkbaar toch ook echt niemand in de partij die ook maar ergens op weet te scoren. Hun selectieproces lijkt voornamelijk dat je de ring van de keizer moet kussen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 18:30:01 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214082459
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:17 schreef Za het volgende:

[..]
Veel mensen zeggen nog altijd beter af te zijn met Biden, ik geef wat materiaal om mee te nemen bij deze gedachtengang.
Slechter dan een liegende narcistische despoot is dan ook onmogelijk
  vrijdag 28 juni 2024 @ 19:05:50 #39
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214082687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:54 schreef Basp1 het volgende:
Als Hillary naar voren geschoven wordt hoeft ze alleen lock him up te roepen. :D
Heb begrepen van (zelfs) een aantal Democraten dat ze een verschrikkelijke kandidate was omdat ze niet lief was of zo.

En intussen heeft ze zich ook niet geliefd gemaakt door niet met de pro-Palestijnse beweging mee te gaan (foreign is where it is, feck the States).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214082753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:

Angst, pure angst. Dems lijken al een hele tijd op een SP'er die met een "eerlijk verhaal" probeert een luid pratende PVV'er te overtuigen, ze weten totaal niet hoe er mee om te gaan. Iedere mogelijke prominent in de Democratic Party wordt door de GOP meteen voor radicaal, links, communistisch of gek versleten en langzaam aan hebben beide partijen het midden verloren. De GOP onder MAGA invloed wil Gilead, de Dems onder Squad invloed willen meer socialisme wat meteen als communisme geframed is. Far Right tegen Far Left.

Gevolg: de Dems en de GOP kunnen allebei geen gematigde kandidaat meer vinden die iedereen aanspreekt, er is geen middenweg meer: Warren, Harris, Buttigieg, aan iedereen kleeft een smetje. En de lichting daar achter is wel gek zich nu voor de bus te gooien, die wachten totdat in 2028 het land zo verkloot is dat ze dan met gemak (denken) te winnen. Dan maar vier jaar ellende om van Biden af te komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 28-06-2024 20:21:21 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214082953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:14 schreef Sabata het volgende:

[..]
Angst, pure angst. Dems lijken al een hele tijd op een SP'er die met een "eerlijk verhaal" probeert een luid pratende PVV'er te overtuigen, ze weten totaal niet hoe er mee om te gaan. Iedere mogelijke prominent in de Democratic Party wordt door de GOP meteen voor radicaal, links, communistisch of gek versleten en langzaam aan hebben beide partijen het midden verloren. De GOP onder MAGA invloed wil Gilead, de Dems onder Squad invloed willen meer socialisme wat meteen als communisme geframde. Far Right tegen Far Left.

Gevolg: de Dems en de GOP kunnen allebei geen gematigde kandidaat meer vinden die iedereen aanspreekt, er is geen middenweg meer: Warren, Harris, Buttigieg, aan iedereen kleeft een smetje. En de lichting daar achter is wel gek zich nu voor de bus te gooien, die wachten totdat in 2028 het land zo verkloot is dat ze dan met gemak (denken) te winnen. Dan maar vier jaar ellende om van Biden af te komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kennedy is nog slechter dan Trump of Biden maar die heeft geen schijn van kans.
pi_214083013
Als Biden toch besluit door te gaan, dan is het voor hem misschien wel een risico dat zijn kiezers zo gedesillusioneerd raken dat ze een write-in kandidaat kiezen. Als ze in de komende tijd al doen en die persoon met een paar % de peilingen in kruipt, dan kan er misschien een sneeuwbaleffect ontstaan. Dat zou wel een unieke situatie zijn.
pi_214083042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:48 schreef Jojoke het volgende:
Als Biden toch besluit door te gaan, dan is het voor hem misschien wel een risico dat zijn kiezers zo gedesillusioneerd raken dat ze een write-in kandidaat kiezen. Als ze in de komende tijd al doen en die persoon met een paar % de peilingen in kruipt, dan kan er misschien een sneeuwbaleffect ontstaan. Dat zou wel een unieke situatie zijn.
Je gaat write in kandidaten logischerwijze niet in peilingen zien dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2024 19:52:24 ]
pi_214083078
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je gaat write in kandidaten logischerwijze niet in peilingen zien dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Zouden ze bij peilingen nu niet de optie 'Other' toevoegen? Ik zou het doen als ik peiler ben maar dat ben ik niet.
pi_214083106
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:14 schreef Sabata het volgende:

[..]
Angst, pure angst. Dems lijken al een hele tijd op een SP'er die met een "eerlijk verhaal" probeert een luid pratende PVV'er te overtuigen, ze weten totaal niet hoe er mee om te gaan. Iedere mogelijke prominent in de Democratic Party wordt door de GOP meteen voor radicaal, links, communistisch of gek versleten en langzaam aan hebben beide partijen het midden verloren. De GOP onder MAGA invloed wil Gilead, de Dems onder Squad invloed willen meer socialisme wat meteen als communisme geframde. Far Right tegen Far Left.

SPOILER
Vind dit maar een vage analyse. De dems zijn eerder ala D66 of Volt dan SP. Ze verloren het midden ook juist omdat de democraten uiteraard ook vrij rechts zijn. Zij willen ook grotendeels geld verdienen aan politiek.
De gematigde kandidaat was uiteraard Biden die wat progressiever uitpakt dan voorheen maar natuurlijk totaal niet links is en zelf ook zeker niet heel progressief. Een meer links geluid lijkt juist vrij populair, zo'n AOC lijkt toch redelijk in de belangstelling te kunnen blijven een beetje tegenwicht tegen lui die abortus willen opheffen zal de kiezer in het midden zeker waarderen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:37:42 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214083383
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:17 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom is dat zo raar? Dat Biden fysiek niet meer zo sterk is maakt niet wat we ineens op het beleid van Trump en de Republikeinen zitten te wachten.

Stel dat Biden drie weken na de verkiezingen sterft, dan wordt hij gewoon vervangen en krijgen we alsof Democraten beleid dat we wensen.
pi_214083386
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 28-06-2024 20:44:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214083395
Dan heb ik het verkeerd onthouden: dacht toch echt dat Chivaz eerder postte, dat hij geen trumpfan is.

Anyway: er zijn mensen, die de man trump beter kunnen omschrijven dan ik.
Zie de tweets.

twitter

and no dog…

twitter
pi_214083444
twitter
pi_214083749
Biden praat zoals Richard Lewis in de laatste seizoenen van Curb :{
pi_214083914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh je vind het saai? Ik zag je anders niet klagen toen dit topic jarenlang volgespammed werd met muh Russia meuk. We weten allebei wat het werkelijk is laten we elkaar nu niet voor de gek houden.
Nouja je hebt daar zelf denk ik ook genoeg over gepost. Daarbij ben ik ook niet zoveel in dit topic geweest. Bij mij leeft de Amerikaanse politiek toch meer als er verkiezingen in aantocht zijn.

quote:
Bla bla bla, word je nou niet moe van jezelf?
Ja zo kan ik je posts inderdaad wel karakteriseren. Bla bla Biden en media die je niet leuk vindt bad.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 22:05:21 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214084113
Dat Biden nu zegt dat ie doorgaat zegt overigens weinig. Als ze het niet meer met hem zien zitten zullen ze een exit strategie bedenken. Een wanordelijk eind van zijn kandidatuur is ook vrij rampzalig.
pi_214084233
Wat ik wel tekenend vind voor de Republikeinen is dat er niemand vanuit dat kamp iets zegt over de shitload aan leugens die Trump heeft verteld tijdens het debat. Blijkbaar is liegen de normaalste zaak van de wereld voor Republikeinen.

We zien bij de Democraten veel zelfreflectie en bij de Republikeinen is dat er helemaal niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214084279
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:20 schreef Hallojo het volgende:
Wat ik wel tekenend vind voor de Republikeinen is dat er niemand vanuit dat kamp iets zegt over de shitload aan leugens die Trump heeft verteld tijdens het debat. Blijkbaar is liegen de normaalste zaak van de wereld voor Republikeinen.
Helemaal aan het begin had men er moeite mee. Ook met hoe hij omging met vrouwen. De doelpalen zijn ondertussen al flink verschoven. Waarschijnlijk heeft men zichzelf wijs gemaakt dat ze hem in de gaten gingen houden, maar ondertussen zijn ze de controle kwijt en zitten de Trump-adepten in de haarvaten van de partij.
pi_214084319
quote:

We zien bij de Democraten veel zelfreflectie en bij de Republikeinen is dat er helemaal niet.
Het standaard antwoord is dat Biden of eigenlijk elke politicus ook zo nu en dan een leugen vertelt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214084551
Bijzonder om te zien dat de democraten weer hun uiterste best zijn aan het doen om het presidentschap weer aan Trump te overhandigen.
pi_214084592
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:25 schreef Evangelion het volgende:
Biden praat zoals Richard Lewis in de laatste seizoenen van Curb :{
Hij kijkt op een manier uit z'n ogen die ik herken van m'n schoonmoeder toen die dementeerde. Ik vind het moeilijk aan te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2024 @ 22:59:04 #58
862 Arcee
Look closer
pi_214084617
Wow, we zijn 2 topics verder.

Wat een drama dat debat. Biden is gewoon te oud, nu al. Zo kun je niet nog 4 jaar president zijn. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214084644
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hij kijkt op een manier uit z'n ogen die ik herken van m'n schoonmoeder toen die dementeerde. Ik vind het moeilijk aan te zien.
Ik denk eerder dat hij gewoon een bril moet gaan dragen.
pi_214084665
Intussen bij Trump's rally:

twitter

twitter

twitter
  vrijdag 28 juni 2024 @ 23:06:16 #61
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214084714
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Geen...enkele...paniek... :) November is nog ver weg.

Goede comeback en er ligt gewoon een goede basis in beleidsresultaten en plannen om snel weer op het juiste pad te belanden. Ik maak mij geen enkele zorgen om n slechte beurt. De tegenstander is nog net zo slecht voor het land als gisteren en als in 2016 ;)

Het wordt ook alweer rustiger hier ;)
  vrijdag 28 juni 2024 @ 23:07:03 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214084720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Dat Biden nu zegt dat ie doorgaat zegt overigens weinig. Als ze het niet meer met hem zien zitten zullen ze een exit strategie bedenken. Een wanordelijk eind van zijn kandidatuur is ook vrij rampzalig.
Je gaat vollebak tot je afhaakt natuurlijk.
pi_214084721
twitter

:')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214084824
Kan het ook zo zijn dat er Republikeinen straks in november laconiek gaan worden en niet gaan stemmen omdat ze denken dat Trump toch wel wint?
En Biden er met het presidentschap vandoor gaat ?
pi_214084900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]

Prachtige swing. Zou Biden idd niet kunnen zonder om te vallen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 23:30:59 #66
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214084947
twitter

al gepost door Kiekert, sorry, maar laat hem lekker staan ;)

twitter

twitter

Gelukkig heeft hij weer een rally vol met allerlei waanzin. En weer die "Black Jobs". En wat hapert en snuift hij weer..."Black Jebs..snuif, Hispanic Jebs, snuif"... :')
pi_214084966
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Toch wel jammer dat hij dit gisteren niet kon laten zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Als jij het anders ziet geen probleem hoor, maar hier lijk je te zeggen dat ze niet goed genoeg is maar ook niet slecht genoeg ofzo.
Ze maakt er geen potje van, dat is mijn punt. Ik hoop vooral dat ze zelf het aanzicht heeft om zich niet kandidaat te stellen voor het presidentschap. Gooi je haar eruit wek je richting het Amerikaanse publiek vooral de indruk dat er onrust en onzekerheid heerst binnen het team. Daarnaast zadel je eigen team ook met onzekerheid op wanneer je iemand eruit gooit zonder een flinke misstap.
Incelfrikandel
pi_214085063
Goh, ik zei al dat dit geen debat was gisteravond.
Biden zei iets dergelijks na afloop zoiets als het is lastig debatteren met iemand, die constant liegt.
Ofschoon dat bekend is en Biden veel beter voorbereid had moeten zijn!
En er is zelfs een naam voor:
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 29-06-2024 00:02:56 ]
  zaterdag 29 juni 2024 @ 00:00:03 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214085128
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, hij gebruikt het (slim) om zijn achterban extra in beweging te krijgen. Ziet er somber uit zo voor Biden.
Ja het is maar wat je slim vindt. Voor eigen gewin, tja dan is het meer machtzuchtig of hebberig. Slim heeft mijns inziens geen plek als het aankomt op de potentile gevolgen voor zulk volksopjutterij. Uiteraard snap ik dat het in deze ook af kan hangen van de context en het perspectief waaruit je het bekijkt, maar toch vind ik het schade doen aan het woord slim.

Niet dat het iets uitmaakt verder. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214085155
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:51 schreef AnneX het volgende:
Biden zei iets dergelijks na afloop zoiets als het is lastig debatteren met iemand, die constant liegt.
Ofschoon dat bekend is en Biden veel beter voorberid had oeten zijn!
[ x ]
Er is ook helemaal geen debat mogelijk met iemand die continu aan het liegen is. Het was ook niet voor niets dat Kailtlin Collins bij haar interview met Trump daar ook de gootste moeite mee had. En zij is nog jong.

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 29-06-2024 00:14:43 ]
  zaterdag 29 juni 2024 @ 00:09:38 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214085188
4 jaar terug: 'Biden is veel te oud om president te mogen worden'

4 jaar later kiest men voor een persoon die ng ouder is dan Biden toen.
pi_214085323
twitter

Deze man is zooo goed in dit soort dingen. Oprecht fantastisch. Hardop gelachen hoe hij terug inbreekt in de discussie.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214085450
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:51 schreef AnneX het volgende:
Ofschoon dat bekend is en Biden veel beter voorbereid had moeten zijn!
[ x ]
Ja leuk, maar dit geldt ook voor Biden toch? Je doet het, in samenhang met die post op X, overkomen alsof het uitsluitend Trump is die leugens verkondigt.

quote:
Biden made at least nine false or misleading claims in the debate. He used false numbers while describing two of his key Medicare policies, falsely claimed that no US troops had been killed on his watch, repeated his usual misleading figure about billionaires’ tax rates, baselessly claimed that Trump wants to eliminate Social Security, falsely said that the unemployment rate was 15% when he took office, inaccurately said that the Border Patrol union had endorsed him before clarifying that he was talking about agents’ support for the border bill he had backed, and exaggerated Trump’s 2020 comments about the possibility of treating Covid-19 by injecting disinfectant.
Maargoed, die extreme zwart-wit gedachtegang bij de usual suspects binnen dit topic is nou eenmaal wat het is.
De enige echte.
pi_214085470
9 vs een wandelende leugen machine, kom op zeg.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214085498
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:02 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja leuk, maar dit geldt ook voor Biden toch?
[..]

De trend is een beetje dat Biden wat getallen niet goed krijgt en soms wat dingen door elkaar haalt ... Trumpt liegt echt heel grof over alles en de hele tijd. Dit is de bijbehorende fact-check van CNN zelf, waar met een flink tempo doorheen gegaan wordt:
pi_214085562
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:07 schreef OMG het volgende:
9 vs een wandelende leugen machine, kom op zeg.
Dat is het punt niet. De hele spiel in elke campagnestrijd is dat de een liegt en de ander de waarheid evangeliseert. Het valt gewoon op dat een aantal zwart-wit users binnen dit topic, ondersteunend door activistische X users, postjes en bubbeltjes, dit constant maar weer slikken als zoete koek. _O-
De enige echte.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juni 2024 @ 01:47:19 #77
3928 Ulx
pi_214085584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:59 schreef Arcee het volgende:
Wow, we zijn 2 topics verder.

Wat een drama dat debat. Biden is gewoon te oud, nu al. Zo kun je niet nog 4 jaar president zijn. :{
Dan moet Trump het maar worden. Prioriteiten.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 09:38:58 #78
403588 mcmlxiv
pi_214086820
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:37 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. De hele spiel in elke campagnestrijd is dat de een liegt en de ander de waarheid evangeliseert. Het valt gewoon op dat een aantal zwart-wit users binnen dit topic, ondersteunend door activistische X users, postjes en bubbeltjes, dit constant maar weer slikken als zoete koek. _O-
Tja, wanneer je niet het verschil ziet tussen het normale politieke spel, waarbij inderdaad af en toe de waarheid geweld wordt aangedaan en de figuur Trump, tja dan kun je inderdaad denken dat hier sprake is van een normale verkiezingsstrijd waarbij beide partijen even erg zijn. Dan bagatelliseer je de bestorming van het Capitool en roep je "ja maar die zwartjes van BLM hebben ook bushokjes vernield!". Dan denk je dat het normaal is dat een kandidaat niet de uitslag gaat respecteren wanneer die niet in zijn voordeel uitvalt.
pi_214087242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 09:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja, wanneer je niet het verschil ziet tussen het normale politieke spel, waarbij inderdaad af en toe de waarheid geweld wordt aangedaan en de figuur Trump, tja dan kun je inderdaad denken dat hier sprake is van een normale verkiezingsstrijd waarbij beide partijen even erg zijn. Dan bagatelliseer je de bestorming van het Capitool en roep je "ja maar die zwartjes van BLM hebben ook bushokjes vernield!". Dan denk je dat het normaal is dat een kandidaat niet de uitslag gaat respecteren wanneer die niet in zijn voordeel uitvalt.
Als je Biden's leugens gaat bagatelliseren omdat de tegenstander meer leugens verkondigd, dan heb je wat mij betreft stront in je ogen en oren en bevestig je dus volledig mijn punt. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door trein2000 op 29-06-2024 10:35:48 ]
De enige echte.
pi_214087315
Dana Milbank is mijn favoriete columnist bij de WaPo en ben het volledig met hem eens hier:

https://www.washingtonpos(...)n-trump-debate-lies/

"If the country is “failing,” it’s because it is experiencing a relentless, disciplined and coordinated attack on everything that is true — and because the one person the reality-based community was counting on to save us has just shown himself to be unequal to the task."
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214087392
Volgens de opdringerige conservatieve logica moeten user hier ziedend worden op biden omdat hij wat cijfertjes verdraaid had en trump prijzen dat hij constant liegt. 8)7
pi_214087474
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:38 schreef Basp1 het volgende:
Volgens de opdringerige conservatieve logica moeten user hier ziedend worden op biden omdat hij wat cijfertjes verdraaid had en trump prijzen dat hij constant liegt. 8)7
Waar heb je dat gelezen?
De enige echte.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 juni 2024 @ 11:13:10 #83
862 Arcee
Look closer
pi_214087661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan moet Trump het maar worden. Prioriteiten.
Ja, als de Democraten en Biden denken dat Biden de beste kandidaat is dan is er een kans dat Trump weer president wordt (hoe bizar en onlogisch dat ook is). 1 voordeel heeft dat wel: over 4 jaar zijn we van Trump af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 11:42:00 #84
403588 mcmlxiv
pi_214087905
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:23 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als je Biden's leugens gaat bagatelliseren omdat de tegenstander meer leugens verkondigd, dan heb je wat mij betreft stront in je ogen en oren en bevestig je dus volledig mijn punt. :')

Biden's beweringen worden volop onderzocht en indien onwaar dan wordt er volop over gepubliceerd. Precies zoals het bedoeld is. Biden is voor niemand de droomkandidaat waar iedereen op zit te wachten.

Maar Biden dreigt niet de democratie om zeep te helpen, daar zit het grote verschil. Dat maakt Trump meer dan ongeschikt, dat maakt Trump een misdadiger die in de gevangenis thuishoort vanwege het aanzetten tot een poging tot staatsgreep.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juni 2024 @ 11:45:18 #85
3928 Ulx
pi_214087928
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:13 schreef Arcee het volgende:
over 4 jaar zijn we van Trump af.
Oh ja? Hoezo?
  zaterdag 29 juni 2024 @ 11:50:34 #86
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214087962
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:37 schreef Rnie het volgende:
Het valt gewoon op dat een aantal zwart-wit users binnen dit topic, ondersteunend door activistische X users, postjes en bubbeltjes, dit constant maar weer slikken als zoete koek.
Die beschuldiging komt nu geregeld langs, zonder enig bewijs of onderbouwing, terwijl ik juist aan Democratische kant ook geregeld kritiek op Biden zie waar het bij de Republikeinen gewoon niet mogelijk lijkt iets negatiefs over Trump te zeggen. In dit topic heeft n van de 'rechtse' posters zelfs een keer gezegd hier 'alleen nog te komen om te trollen' maar ondertussen zijn het de 'activisten' die in een bubbel zouden leven. Tsja..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214088556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:13 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, als de Democraten en Biden denken dat Biden de beste kandidaat is dan is er een kans dat Trump weer president wordt (hoe bizar en onlogisch dat ook is). 1 voordeel heeft dat wel: over 4 jaar zijn we van Trump af.
Als ik zie wat ze van plan zijn denk ik dat we dan ook in Europa met een hoop schade zitten. Project2025 is min of meer de afbraak van de VS als grootmacht. Dat gaan wij ook voelen. Helemaal als ze een middelvinger opsteken naar Oekraine en de banden weer aanhalen met Putin. Trump kan daar immers grof geld aan verdienen.
Dan moet Europa die missende miljarden ineens zien te vinden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214089529
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

al gepost door Kiekert, sorry, maar laat hem lekker staan ;)

[ x ]

[ x ]

Gelukkig heeft hij weer een rally vol met allerlei waanzin. En weer die "Black Jobs". En wat hapert en snuift hij weer..."Black Jebs..snuif, Hispanic Jebs, snuif"... :')
Alsof je naar een cabaretier aan het kijken bent... :')
  zaterdag 29 juni 2024 @ 14:18:31 #89
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214089629
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 14:06 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Alsof je naar een cabaretier aan het kijken bent... :')
Met oud materiaal van een bedenkelijk niveau...
  zaterdag 29 juni 2024 @ 14:20:25 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214089648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Biden's beweringen worden volop onderzocht en indien onwaar dan wordt er volop over gepubliceerd. Precies zoals het bedoeld is. Biden is voor niemand de droomkandidaat waar iedereen op zit te wachten.

Maar Biden dreigt niet de democratie om zeep te helpen, daar zit het grote verschil. Dat maakt Trump meer dan ongeschikt, dat maakt Trump een misdadiger die in de gevangenis thuishoort vanwege het aanzetten tot een poging tot staatsgreep.
Sure, Trump voor leugenaar uitmaken en vervolgens alle debunkte leugens over hem aanvoeren als bewijs :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214089803
Mensen die nog 4 jaar Biden willen zijn imo het noorden kwijt.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 15:01:08 #92
403588 mcmlxiv
pi_214090000
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 14:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sure, Trump voor leugenaar uitmaken en vervolgens alle debunkte leugens over hem aanvoeren als bewijs :').
Wat is er precies “gedebunket” lieve jongen? Geef eens een lijstje
pi_214090024
Nazi vergelijkingen horen niet op FOK! thuis.
pi_214090051
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 14:35 schreef Loverboii het volgende:
Mensen die nog 4 jaar Biden willen zijn imo het noorden kwijt.
Niet met dit alternatief, ik heb liever iemand die 4 jaar in coma ligt dan Trump.
pi_214090092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh ja? Hoezo?
Dan is zijn laatste termijn, als hij wint, verstreken en de kans dat de Grondwet aangepast word is 0.0%.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 juni 2024 @ 15:22:26 #96
862 Arcee
Look closer
pi_214090234
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh ja? Hoezo?
Qua president zijn en meedoen aan presidentsverkiezingen.

Verder zal-ie heus nog wel de vervelende narcistische zijlijnschreeuwer zijn die hij nu is. ;)
pi_214090265
What you see is what you get, bij Trump. Dat vind ik wel positief aan hem.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 15:44:30 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214090369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:27 schreef Loverboii het volgende:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214090387
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
pi_214091629
quote:
Klopt, en wat we te zien krijgen is een grote bak ellende
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 29 juni 2024 @ 17:53:07 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214091953
quote:
En wat we zien willen we niet hebben.
pi_214092080
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, maar jullie doen er niet toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door GoldenAge op 29-06-2024 18:03:40 ]
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:02:44 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214092162
Het hek zat dicht toch? Misschien is men er overgeklommen...
pi_214092297
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Die beschuldiging komt nu geregeld langs, zonder enig bewijs of onderbouwing, terwijl ik juist aan Democratische kant ook geregeld kritiek op Biden zie waar het bij de Republikeinen gewoon niet mogelijk lijkt iets negatiefs over Trump te zeggen. In dit topic heeft n van de 'rechtse' posters zelfs een keer gezegd hier 'alleen nog te komen om te trollen' maar ondertussen zijn het de 'activisten' die in een bubbel zouden leven. Tsja..
Geinige whataboutisme, maar die kaart omtrent "rechtse users binnen het topic" hoef je niet op te gooien. Niks nieuws onder de zon en gaat volledig om het punt heen.

Aangezien je zelf aangeeft het klaarblijkelijk te zien, zou je voor mij wat posts kunnen quoten van users binnen dit topic die normaliter ellenlange draadjes posten omtrent Trump's escapades waar een keertje volledig negatief over Biden wordt gepost? Oprecht benieuwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 29-06-2024 18:23:13 ]
De enige echte.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:20:19 #105
403588 mcmlxiv
pi_214092393
quote:

[..]
Jij vindt een aanrander, een rechtsverkrachter, een would-be dictator, een levenslange oplichter en fraudeur, kortom de ultieme narcistische conman wel verfrissend als leider van de (nu nog) vrije wereld?
pi_214092545
quote:

[..]
Gelukkig besluit de Amerikaanse kiezer wat er gaat gebeuren. Als het aan de Europese kiezer lag was de VS allang veranderd in een dictatoriale 1 partij staat.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:43:18 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214092672
Ja, Europa staat bekend om de eenpartijstaat. In Amerika heb je 2 keer zoveel democratie met een tweepartijenstelsel! Hep ik gelezen op Facebook.
Gn kloon van tvlxd!
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:51:55 #108
403588 mcmlxiv
pi_214092794
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gelukkig besluit de Amerikaanse kiezer wat er gaat gebeuren. Als het aan de Europese kiezer lag was de VS allang veranderd in een dictatoriale 1 partij staat.
Je bedoelt die dictatoriale staat waar via gerrymandering en andere antidemocratische republikeinse trucjes de GOP steeds makkelijker ondanks verlies van de popular vote toch verkiezingen wint? Zoals de laatste twee republikeinse presidenten?

Voor een niet Trump supporter weet je dat feit toch goed te verbloemen
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:53:26 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214092810
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:57 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ja, maar jullie doen er niet toe.
Jij evenmin
pi_214092848
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:43 schreef Montov het volgende:
Ja, Europa staat bekend om de eenpartijstaat. In Amerika heb je 2 keer zoveel democratie met een tweepartijenstelsel! Hep ik gelezen op Facebook.
Daar komt het wel een beetje op neer. Als je kijkt naar Nederland en hoe weinig verschil er zit tussen de partijen. Bijna alle partijen denken hetzelfde over klimaat, de EU, immigratie, de rol van de staat, Oekrane etc etc.
Daarom kun je in Nederland met elke partij een coalitie smeden zolang deze punten maar zoveel mogelijk overeind blijven.
In de VS zit dat toch een beetje anders, je hebt daar veel meer een keuze ondanks het feit dat er eigenlijk maar 2 partijen echt kans maken.
Een klein voorbeeldje, het afschaffen van Roe vs Wade. Dit heeft er voor gezorgd dat abortus niet meer vanzelfsprekend is in het hele land.
Mensen in dieprode staten die niets hebben met abortus hoeven dat ook niet meer toe te staan in hun staat. Hier in dit topic was er nog net geen meltdown. Mensen hier in dit topic zijn nog steeds van mening dat er zoveel mogelijk op federaal niveau geregeld moet worden. Van gezondheidszorg tot onderwijs tot aan wapenwetgeving je kan het zo gek nog niet bedenken. De mensen hier gaan volledig voorbij aan het feit dat er mensen zijn die er anders over denken en dat democratie het beste tot zijn recht komt in kleinere gemeenschappen.
Hoe meer je top-down wilt regelen hoe meer verdeeldheid en uiteindelijk onderdrukking.
pi_214092896
Niet inzien hoe de rechtsen juist aan het onderdrukken zijn door een ingreep als abortus onmogelijk te maken en lekker de baas over vrouwen willen spelen. En dat zou dan de partij van vrijheid zijn en zo. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214092980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:02 schreef OMG het volgende:
Niet inzien hoe de rechtsen juist aan het onderdrukken zijn door een ingreep als abortus onmogelijk te maken en lekker de baas over vrouwen willen spelen. En dat zou dan de partij van vrijheid zijn en zo. :').
Het is niet onmogelijk, sommige staten denken er anders over. Je kan altijd nog abortus plegen in een andere staat of stemmen voor een politicus die pro abortus is.
pi_214093050
Naar een andere staat moeten gaan om zorg te krijgen, kom op, wat een debiliteit.
pi_214093184
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet onmogelijk, sommige staten denken er anders over. Je kan altijd nog abortus plegen in een andere staat of stemmen voor een politicus die pro abortus is.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom de staat daarover zou moeten gaan.
pi_214093240
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:13 schreef OMG het volgende:
Naar een andere staat moeten gaan om zorg te krijgen, kom op, wat een debiliteit.
Abortus is geen zorg, bovendien is het gewoon een mogelijkheid om abortus te krijgen. Dit zijn nu net de opofferingen die je moet maken als je een groot en divers land wilt besturen dat ook leefbaar blijft. Wat jullie willen is dat de federale overheid meer taken op zich neemt. Een one size fits all mentaliteit waar totaal voorbij word gegaan aan de belangen van anderen is niet de manier om een land vrij en democratisch te houden.
pi_214093268
quote:
82s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom de staat daarover zou moeten gaan.
Als je gelooft dat het leven begint bij conceptie dan is dat een goed argument om dat leven te beschermen. Maar daar wringt nu net de schoen, jij bent van mening dat het leven pas iets waard is als het leven buiten de baarmoeder kan overleven.
pi_214093306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wut? You drunk?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214093322
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Abortus is geen zorg, bovendien is het gewoon een mogelijkheid om abortus te krijgen. Dit zijn nu net de opofferingen die je moet maken als je een groot en divers land wilt besturen dat ook leefbaar blijft. Wat jullie willen is dat de federale overheid meer taken op zich neemt. Een one size fits all mentaliteit waar totaal voorbij word gegaan aan de belangen van anderen is niet de manier om een land vrij en democratisch te houden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je gelooft dat het leven begint bij conceptie dan is dat een goed argument om dat leven te beschermen. Maar daar wringt nu net de schoen, jij bent van mening dat het leven pas iets waard is als het leven buiten de baarmoeder kan overleven.
En jij vindt dat het leven van de moeder niets waard is als je de overheid wil laten beslissen over abortus. Je hebt blijkbaar niet eens door dat individuele vrijheid die beperkt wordt door de staat net zo erg is als dat dat door de federeale overheid gebeurt
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:33:29 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214093325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:02 schreef OMG het volgende:
Wat vindt je eigenlijk van abortustermijnen dan? Daar zou je een soort zelfde argument over kunnen maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214093388
quote:
81s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[..]
En jij vindt dat het leven van de moeder niets waard is als je de overheid wil laten beslissen over abortus. Je hebt blijkbaar niet eens door dat individuele vrijheid die beperkt wordt door de staat net zo erg is als dat dat door de federeale overheid gebeurt
Sterft de moeder als er geen abortus word gepleegd? Je moet je in steeds vreemdere bochten wringen om je standpunt te verdedigen. Bovendien ga je weer voorbij aan het feit dat er mensen zijn die geloven dat het leven begint bij conceptie. Om het leven te beschermen is de individuele vrijheid om abortus te plegen echt totaal niet relevant. Het gaat om het beschermen van het leven, niet om een fout te herstellen van een vrouw waar zwanger worden even niet uit kwam.
pi_214093399
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuurlijk is het dat wel. Of je nou een stel cellen verwijderd en het verspreiden van een tumor verwijderd of dat het uiteindelijk een ongewenst kind zou worden, het blijft zorg. In sommige gevallen ook daadwerkelijk van levensbelang. Maar dat zou dan geen zorg zijn, nee die vrouw mag er gewoon kapot aan gaan van ome Chivaz. :').

Wat zijn trouwens de belangen van anderen die tegen abortus zijn? Die gaan toch al niet door dat proces (nou ja, dat zou je denken, maar er zijn genoeg hypocrieten aan die kant die er dan net anders over denken). Een beetje hetzelfde als dat achterlijke kul argument tegen same sex marriage, dan trouw je toch niet met een man als man zijnde? Niemand die je dwingt.
pi_214093401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wut? You drunk?
Als de Amerikaanse verkiezingen in Europa gehouden zouden worden. Wie zou dan de verkiezingen winnen?
pi_214093428
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:38 schreef OMG het volgende:

[..]
Natuurlijk is het dat wel. Of je nou een stel cellen verwijderd en het verspreiden van een tumor verwijderd of dat het uiteindelijk een ongewenst kind zou worden, het blijft zorg. In sommige gevallen ook daadwerkelijk van levensbelang. Maar dat zou dan geen zorg zijn, nee die vrouw mag er gewoon kapot aan gaan van ome Chivaz. :').

Wat zijn trouwens de belangen van anderen die tegen abortus zijn? Die gaan toch al niet door dat proces (nou ja, dat zou je denken, maar er zijn genoeg hypocrieten aan die kant die er dan net anders over denken). Een beetje hetzelfde als dat achterlijke kul argument tegen same sex marriage, dan trouw je toch niet met een man als man zijnde? Niemand die je dwingt.
Een nieuw dieptepunt, een foetus vergelijken met een tumor……
Dit zegt toch al genoeg over hoe je denkt over het ongeboren leven…..
pi_214093458
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Precies, dat is de enige juiste mening in POL.

Blij dat het duidelijk is!
Jij vond de bestorming van het Capitool wel tof?
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:43:49 #125
403588 mcmlxiv
pi_214093467
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Sterft de moeder als er geen abortus word gepleegd?
Dat komt wel eens voor ja. Of verkrachting is ook zo’n dingetje

quote:
Je moet je in steeds vreemdere bochten wringen om je standpunt te verdedigen. Bovendien ga je weer voorbij aan het feit dat er mensen zijn die geloven dat het leven begint bij conceptie. Om het leven te beschermen is de individuele vrijheid om abortus te plegen echt totaal niet relevant. Het gaat om het beschermen van het leven, niet om een fout te herstellen van een vrouw waar zwanger worden even niet uit kwam.
Dan ben je vast ook voorstander van uitgebreide zorg en decennia aan uitkeringen voor de vrouwen die jij dwingt dit lot te ondergaan?

Wel mooi dat je eindelijk toegeeft helemaal niet van vrijheid te zijn, maar gewoon een smerige onderdrukker van andersdenkenden desnoods via dwang en geweld.
pi_214093495
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat komt wel eens voor ja. Of verkrachting is ook zo’n dingetje
[..]
Dan ben je vast ook voorstander van uitgebreide zorg en decennia aan uitkeringen voor de vrouwen die jij dwingt dit lot te ondergaan?

Wel mooi dat je eindelijk toegeeft helemaal niet van vrijheid te zijn, maar gewoon een smerige onderdrukker van andersdenkenden desnoods via dwang en geweld.
Domme acties hebben vervelende consequenties, als je jezelf laat volspuiten door een of andere low life dan zal het leven lastig voor je worden.
Gelukkig kunnen vrouwen nog steeds naar bed met dat soort low lifes door middel van anticonceptie dat overal te koop is.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:46:26 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214093500
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom?
pi_214093502
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar wat doen we dan met een miskraam? Doodstraf voor de moeder of zo? Haar lichaam heeft dan toch een ander "leven" om zeep geholpen.
pi_214093523
quote:

[..]
Sterft de moeder als er geen abortus word gepleegd? Je moet je in steeds vreemdere bochten wringen om je standpunt te verdedigen. Bovendien ga je weer voorbij aan het feit dat er mensen zijn die geloven dat het leven begint bij conceptie. Om het leven te beschermen is de individuele vrijheid om abortus te plegen echt totaal niet relevant. Het gaat om het beschermen van het leven, niet om een fout te herstellen van een vrouw waar zwanger worden even niet uit kwam.
In sommige gevallen is het leven van de moeder idd in gevaar. Er zijn daar ook al voorbeelden van geweest.

twitter

Afgezien daarvan is een ongewenste zwangerschap buitengewoon ingrijpend voor de rest van haar leven voor een vrouw. Mannen daarentegen dragen geen enkele verantwoordelijkheid volgens de wet.

Vrouwen die vinden dat het leven bij conceptie begint hebben gewoon de keuze om de zwangerschap te voldragen. Niemand die dat verbiedt. :')
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:50:15 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214093546
Als je respect hebt voor het leven, dan geef je een vrouw de kans om een zwangerschap vroegtijdig te beindingen. Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld.
pi_214093561
quote:
82s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
In sommige gevallen is het leven van de moeder idd in gevaar. Er zijn daar ook al voorbeelden van geweest.

[ x ]
Afgezien daarvan is een ongewenste zwangerschap buitengewoon ingrijpend voor de rest van haar leven voor een vrouw. Mannen daarentegen dragen geen enkele verantwoordelijkheid volgens de wet.

Vrouwen die vinden dat het leven bij conceptie begint hebben gewoon de keuze om de zwangerschap te voldragen. Niemand die dat verbiedt. :')
Ik ken dit verhaal en dit is een fout van het medisch personeel. Als het leven van de vrouw in gevaar is dan word het leven van de vrouw gered al is daar een abortus voor nodig.
pi_214093576
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:50 schreef VoMy het volgende:
Als je respect hebt voor het leven, dan geef je een vrouw de kans om een zwangerschap vroegtijdig te beindingen. Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld.
Hoe vroeg vind jij acceptabel? Ik persoonlijk vind vier maanden echt veel te ver gaan.
pi_214093595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ken dit verhaal en dit is een fout van het medisch personeel. Als het leven van de vrouw in gevaar is dan word het leven van de vrouw gered al is daar een abortus voor nodig.
Bron?
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:55:12 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214093621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe vroeg vind jij acceptabel? Ik persoonlijk vind vier maanden echt veel te ver gaan.
Ik vind de persoonlijke opvatting van een ongekende nobuddie compleet irrelevant als het gaat om het leven van andere mensen :')
pi_214093651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik vind de persoonlijke opvatting van een ongekende nobuddie compleet irrelevant als het gaat om het leven van andere mensen :')
Dat was de vraag niet.
pi_214093654
quote:
81s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?
Je eigen tweet
pi_214093682
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je eigen tweet
Dat zegt mijn tweet niet. Mijn tweet zegt dat ze zorg buiten de staat moest zoeken omdat artsen in Texas haar niet wilden helpen omdat er in de wet staat dat een vrouw alleen geholpen kan worden als haar leven in gevaar is en dat was op dat moment nog niet zo.
pi_214093692
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dom gelul, maar dat ben ik wel van je gewend.
Nooit ergens inhoudelijk op in gaan zodra je copy paste talking points geen antwoorden meer hebben, classic.
pi_214093732
quote:
81s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat zegt mijn tweet niet. Mijn tweet zegt dat ze zorg buiten de staat moest zoeken omdat artsen in Texas haar niet wilden helpen omdat er in de wet staat dat een vrouw alleen geholpen kan worden als haar leven in gevaar is en dat was op dat moment nog niet zo.
Dan was het toch een fout van het medisch personeel…….. Waarom anders wilt ze een rechtszaak aanspannen als er geen fouten zijn gemaakt?
pi_214093749
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan was het toch een fout van het medisch personeel…….. Waarom anders wilt ze een rechtszaak aanspannen als er geen fouten zijn gemaakt?
Omdat de wet veranderd moet worden. De artsen mochten niet ingrijpen volgens de wet. Die moeten eerst wachten tot de andere baby doodging en/of het leven van de moeder in gevaar was :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 29-06-2024 20:09:18 ]
  zaterdag 29 juni 2024 @ 20:03:07 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214093750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet.
Het is het antwoord wel. Als je je eigen persoonlijke mening enige waarde toekent hierin dan heb je geen enkele vorm van respect voor welk leven dan ook.
pi_214093829
quote:

[..]
Heb jij enig idee hoeveel embryo’s moeder natuur zelf opruimt na de conceptie? Het is niet voor niets dat je pas vertelt dat je zwanger bent na 3 maanden. En dan kan er nog van alles fout gaan of fout blijken te zijn.
Meisjes die na verkrachting (en incest is ook verkrachting) worden door jou beschouwt als vrouwen waar zwanger worden even niet uitkwam . Abortus onderga je niet zomaar, voor het merendeel van de vrouwen is het een traumatische gebeurtenis.

Als je er zo op staat het leven te beschermen, ga ik ervan uit dat je ook veganist bent.
pi_214093852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is het antwoord wel. Als je je eigen persoonlijke mening enige waarde toekent hierin dan heb je geen enkele vorm van respect voor welk leven dan ook.
Precies bij Republikeinen houdt het respect voor het leven op na de geboorte. De enige reden dat ze tegen abortus zijn is op religieuze gronden. Prima maar dring dat niet op aan anderen.
pi_214093917
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies bij Republikeinen houdt het respect voor het leven op na de geboorte. De enige reden dat ze tegen abortus zijn is op religieuze gronden. Prima maar dring dat niet op aan anderen.
Precies.

Het bijbelse respect voor het leven komt van een God die er als bestraffing voor kiest om het pasgeboren kind van David en Bathseba (dat in zonde is verwekt) te laten sterven na een zware ziekte. Een onschuldige baby die nergens weet van heeft. Om nog maar te zwijgen van de eerstgeborenen in Egypte die moesten sterven omdat God dat wilde, zodat zijn volk kon worden vrijgelaten.
Maar abortus moet volgens de volgers van deze God worden verboden, en mensen die niet tegen abortus zijn worden baarlijke duivels en moordenaars genoemd.

Het was voor mij persoonlijk 1 van de (vele) redenen om de kerk van liefde (en van 'pro life') te verlaten.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_214094029
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als de Amerikaanse verkiezingen in Europa gehouden zouden worden. Wie zou dan de verkiezingen winnen?
Hopelijk niet de totaalidioten die voor een wappie zijn die overal over liegt en met plezier mensen in gevaar brengt met z'n leugens. Zoals Trump.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214094190
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:06 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Geen...enkele...paniek... :) November is nog ver weg.

Goede comeback en er ligt gewoon een goede basis in beleidsresultaten en plannen om snel weer op het juiste pad te belanden. Ik maak mij geen enkele zorgen om n slechte beurt. De tegenstander is nog net zo slecht voor het land als gisteren en als in 2016 ;)

Het wordt ook alweer rustiger hier ;)
Geen enkele zorgen.

Wie won de verkiezingen in 2016?

Geen enkele zorgen over Trump. Dat dacht Hillary destijds ook, van start tot finish. En die was in 2016 een betere kandidaat - zeker verbaal - dan Joe Biden nu. Ondanks alle haat jegens haar. Het bleek - ook toen - arrogantie en een grove misvatting van wat er onder heel veel kiezers leefde.

In 2020 verloor Trump vooral vanwege de enorme sterftecijfers in zijn land door Covid, en door zijn krankjoreme geleuter dat het een 'complot' was en dat je gewoon wat reinigingsmiddelen moest innemen om immuun te worden.
Daar kon een - destijds veel beter ogende en sprekende - Biden toen nog van profiteren.

Het verbluft mij dat een kleine 10 jaar na dato Trump nog steeds zo wordt onderschat, en dat zijn potentile Republikeinse aanhang zo wordt overschat. Die aanhang ziet immers zelf toch ook wel hoe getikt hij is? En dat wat hij wil zo slecht voor zijn land is?

Nee dus.
Anders was zijn aanhang namelijk al lang als sneeuw voor de zon verdwenen.

Hij is inmiddels al voor wat zaken veroordeeld, er loopt nog van alles tegen hem, driekwart van zijn claims in redevoeringen en debatten is gebaseerd op pure leugens, maar hij maakt nog steeds een zeer serieuze kans om opnieuw president te worden.
Zeker zolang grote hoeveelheden toonaangevende Republikeinen blijven herhalen dat Trump veel & veel beter voor het land is dan Joe Biden.

"Het ook ook alweer rustiger hier."

Gaat u maar weer rustig slapen.

De verkiezingen zijn niet hier, maar DAAR.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 29-06-2024 20:56:53 ]
pi_214094578
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Geinige whataboutisme, maar die kaart omtrent "rechtse users binnen het topic" hoef je niet op te gooien. Niks nieuws onder de zon en gaat volledig om het punt heen.

Aangezien je zelf aangeeft het klaarblijkelijk te zien, zou je voor mij wat posts kunnen quoten van users binnen dit topic die normaliter ellenlange draadjes posten omtrent Trump's escapades waar een keertje volledig negatief over Biden wordt gepost? Oprecht benieuwd.
Waarom doe jij dat niet als je dat graag wil zien? Waarom moet een user die Trump belicht ook Biden op dezelfde wijze belichten, die snap ik niet helemaal, zijn users hier journalisten die hoor en wederhoor moeten toepassen of zo? Daar is mij niets van bekend.

Jij mag zo'n verhaal hier posten, graag zelfs. Niemand die je tegenhoud ondanks lulverhalen anderzins.
pi_214094782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heb jij enig idee hoeveel embryo’s moeder natuur zelf opruimt na de conceptie? Het is niet voor niets dat je pas vertelt dat je zwanger bent na 3 maanden. En dan kan er nog van alles fout gaan of fout blijken te zijn.
Meisjes die na verkrachting (en incest is ook verkrachting) worden door jou beschouwt als vrouwen waar zwanger worden even niet uitkwam . Abortus onderga je niet zomaar, voor het merendeel van de vrouwen is het een traumatische gebeurtenis.

Als je er zo op staat het leven te beschermen, ga ik ervan uit dat je ook veganist bent.
Altijd maar weer uitgaan van het meest extreme. Verkrachtingen, incest etc etc. De overgrote meerderheid van de abortussen die worden gepleegd is vanwege het feit dat een baby even niet uitkomt. Laten we eerlijk wezen al zouden die toezeggingen worden gemaakt dan nog zou je niet willen dat het recht op abortus word beperkt.
pi_214094856
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Altijd maar weer uitgaan van het meest extreme. Verkrachtingen, incest etc etc. De overgrote meerderheid van de abortussen die worden gepleegd is vanwege het feit dat een baby even niet uitkomt. Laten we eerlijk wezen al zouden die toezeggingen worden gemaakt dan nog zou je niet willen dat het recht op abortus word beperkt.
65.000 abortussen na verkrachting. Als dat uitgaan van het extreme is dan is je definitie aan onderhoud toe, denk ik

https://edition.cnn.com/2(...)-abortion/index.html

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 21:15:09 ]
pi_214094887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
65.000 abortussen na verkrachting. Als dat uitgaan van het extreme is dan is je definitie aan onderhoud toe, denk ik

https://edition.cnn.com/2(...)-abortion/index.html
Dat zijn natuurlijk die immigranten!
pi_214094904
twitter
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:20:58 #152
346939 Janneke141
pi_214094978
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Op zich leuk hoor, de steun van wat oudgedienden, maar het verandert op zich niets aan het gegeven dat de kiezer opgezadeld zit met de keuze tussen twee ongeschikte kandidaten.
pi_214095023
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op zich leuk hoor, de steun van wat oudgedienden, maar het verandert op zich niets aan het gegeven dat de kiezer opgezadeld zit met de keuze tussen twee ongeschikte kandidaten.
Wat maakt Biden precies ongeschikt? Of ben je er ook van overtuigd dat hij seniel is? Wat vind je van zijn prestaties de afgelopen 4 jaar?

twitter
pi_214095075
Ik wil ook hier nog even op terugkomen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Domme acties hebben vervelende consequenties, als je jezelf laat volspuiten door een of andere low life dan zal het leven lastig voor je worden.
Gelukkig kunnen vrouwen nog steeds naar bed met dat soort low lifes door middel van anticonceptie dat overal te koop is.
Die domme actie wordt door 2 mensen gedaan, waarom is er van die 2 maar 1 die daar de rest van haar leven de gevolgen moet ondervinden? Waarom worden de vaders na de gedwongen bevalling, inmiddels gemakkelijk via een DNA-testje op te sporen, niet gedwongen het kind financieel te onderhouden tot zijn 21?
Waarom leg je de verantwoordelijkheid zo eenzijdig neer bij de fysiek zwakkere persoon en niet bij de low life ?

Overigens hebben de zwarte kousen ook de anticonceptie al in het vizier.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:25:47 #155
346939 Janneke141
pi_214095092
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat maakt Biden precies ongeschikt? Of ben je er ook van overtuigd dat hij seniel is? Wat vind je van zijn prestaties de afgelopen 4 jaar?
Biden is een prima politicus, maar een zwaar ambt als president van de VS moet je niet overlaten aan iemand op een dergelijk hoge leeftijd. Ik zeg niet dat hij seniel is, maar ook jij kan niet ontkennen dat zijn leeftijd inmiddels wel zichtbaar begint te worden.

Het is toch idioot dat een partij met vele duizenden lokaal en federaal actieve politici niet met een aansprekender kandidaat aan kan komen dan een hoogbejaarde, die moeite heeft om Donald Fucking Trump te verslaan?
pi_214095167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Biden is een prima politicus, maar een zwaar ambt als president van de VS moet je niet overlaten aan iemand op een dergelijk hoge leeftijd. Ik zeg niet dat hij seniel is, maar ook jij kan niet ontkennen dat zijn leeftijd inmiddels wel zichtbaar begint te worden.

Het is toch idioot dat een partij met vele duizenden lokaal en federaal actieve politici niet met een aansprekender kandidaat aan kan komen dan een hoogbejaarde, die moeite heeft om Donald Fucking Trump te verslaan?
Lichamelijke ongemakken houden hem niet tegen om de juiste beslissingen (in mijn ogen) te nemen. Ik ben het niet eens met zijn Israel-politiek maar ieder ander zou daar niet van afwijken.

Het probleem is dat iedere andere kandidaat niet hoger gaat scoren. Heb je een suggestie?
pi_214095211
quote:

[..]

Ik ben het met je eens, Biden is te oud. Vond ik al bij het begin van deze termijn maar er valt niet te argumenteren met primaries die hij ruimschoots won. Prima dus, die Democratische kiezers hebben dat uitgemaakt en voor Biden gekozen.

Nu zijn we 4 jaar verder en ik had verwacht/gehoopt dat Biden het bij een termijn, die hij m.i. prima heeft ingevuld met over het algemeen en met goede ministers, zou laten maar dat was dus niet de bedoeling. Jammer en een gemiste kans, denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 21:36:01 ]
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:33:32 #158
346939 Janneke141
pi_214095307
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:28 schreef Kijkertje het volgende:
Het probleem is dat iedere andere kandidaat niet hoger gaat scoren.
Dat weet je niet, want niemand heeft een serieuze kans gehad omdat ze Biden koste wat kost in het zadel wilden houden.
pi_214095438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat weet je niet, want niemand heeft een serieuze kans gehad omdat ze Biden koste wat kost in het zadel wilden houden.
Je denkt dat de democratische strategen zich daar echt niet in verdiept hebben? Tuurlijk wel! Als er een geschikte kandidaat was geweest die ook nog eens hoger pollt dan Biden waren ze daar echt wel voor gegaan.

Biden zou zelf opgestapt zijn. Biden was er niet eens de eerste keer aan begonnen zijn als dat het geval was.
pi_214095561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Da's niet helemaal correct, het is gewoon usance dat de zittende President geen uitdager heeft, er is, dacht ik, een primary geweest op instigatie van een andere kandidaat en die won Biden met groot verschil (even uit mijn hoofd)
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:41:35 #161
346939 Janneke141
pi_214095602
quote:
82s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je denkt dat de democratische strategen zich daar echt niet in verdiept hebben? Tuurlijk wel! Als er een geschikte kandidaat was geweest die ook nog eens hoger pollt dan Biden waren ze daar echt wel voor gegaan.

Biden zou zelf opgestapt zijn. Biden was er niet eens de eerste keer aan begonnen zijn als dat het geval was.
Nogmaals: dat weet je niet. Als Biden een jaar geleden al bekend had gemaakt dat hij niet op zou gaan voor een nieuwe termijn dan had je een hele andere dynamiek gehad, en had er iemand kunnen opstaan die daadwerkelijk kiezers aan zich kan binden. Nu is daar gewoon geen ruimte voor, want niemand wil Biden in de wielen rijden.
pi_214095677
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nogmaals: dat weet je niet. Als Biden een jaar geleden al bekend had gemaakt dat hij niet op zou gaan voor een nieuwe termijn dan had je een hele andere dynamiek gehad, en had er iemand kunnen opstaan die daadwerkelijk kiezers aan zich kan binden. Nu is daar gewoon geen ruimte voor, want niemand wil Biden in de wielen rijden.
Dat weten de strategen natuurlijk wel. Die pollen constant. Net zoals ze bij de Republikeinen weten dat er geen tegenkandidaat is voor Trump.

En er is ook geen (serieuze) potentiele kandidaat die daaraan twijfelt.
pi_214095866
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat weten de strategen natuurlijk wel. Die pollen constant. Net zoals ze bij de Republikeinen weten dat er geen tegenkandidaat is voor Trump.

En er is ook geen (serieuze) potentiele kandidaat die daaraan twijfelt.
Maar Bidens polls zijn al geruime tijd niet echt goed te noemen. Dat is ook een feit.

Nu weet ik niet of een andere kandidaat het beter zou doen maar als de polls de doorslag geven dan valt er ook iets te zeggen voor vervanging. Maar goed, dat is nu eenmaal het systeem in de VS. Trump had ook geen tegenkandidaat 4 jaar geleden tenslotte.
pi_214095952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Bidens polls zijn al geruime tijd niet echt goed te noemen. Dat is ook een feit.

Nu weet ik niet of een andere kandidaat het beter zou doen maar als de polls de doorslag geven dan valt er ook iets te zeggen voor vervanging. Maar goed, dat is nu eenmaal het systeem in de VS. Trump had ook geen tegenkandidaat 4 jaar geleden tenslotte.
Nee die pollen niet beter. Laatst op MSNBC was daar nog een heel segment over. Newsom is veel te links, Buttigieg is homoseksueel, Whitmer een vrouw, Harris een zwarte vrouw etc etc
pi_214096367
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee die pollen niet beter. Laatst op MSNBC was daar nog een heel segment over. Newsom is veel te links, Buttigieg is homoseksueel, Whitmer een vrouw, Harris een zwarte vrouw etc etc
Dat Whitmer een vrouw is lijkt me geen obstakel (niet dat homoseksualiteit een obstakel zou moeten zijn) en Harris is denk ik gewoon niet zo goed te pruimen voor het midden. Michelle Obama is ook een zwarte vrouw en die is denk ik best populair... maar goed, die wil verder niet.

Weet je wat polls ook zeggen: dat kiezers en masse andere keuzes willen en wat Whitmer als voordeel heeft is dat ze niet bejaard is en overtuigend haar verkiezingen won in het belangrijke Michigan. In 2022 nog iets overtuigender dan in 2018.
pi_214096460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat Whitmer een vrouw is lijkt me geen obstakel (niet dat homoseksualiteit een obstakel zou moeten zijn) en Harris is denk ik gewoon niet zo goed te pruimen voor het midden. Michelle Obama is ook een zwarte vrouw en die is denk ik best populair... maar goed, die wil verder niet.

Weet je wat polls ook zeggen: dat kiezers en masse andere keuzes willen en wat Whitmer als voordeel heeft is dat ze niet bejaard is en overtuigend haar verkiezingen won in het belangrijke Michigan. In 2022 nog iets overtuigender dan in 2018.
DeSantis won ook overtuigend zijn verkiezing. Redde het ook niet tegen Trump.
pi_214096477
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
DeSantis won ook overtuigend zijn verkiezing. Redde het ook niet tegen Trump.
Ja, maar de Democratische partij is geen sekte rondom een persoon. Als je overigens het profiel van een oudere blanke man met ervaring wil, dan komt Al Franken in mij op, maar die gaat het stokje zeker niet overnemen.
pi_214096539
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar de Democratische partij is geen cult.
Nee maar dat een kandidaat plaatselijk goed scoort garandeert niet zijn/haar kansen als president.
pi_214096557
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar de Democratische partij is geen sekte rondom een persoon. Als je overigens het profiel van een oudere blanke man met ervaring wil, dan komt Al Franken in mij op, maar die gaat het stokje zeker niet overnemen.
Ja jammer dat hij er door zijn eigen partij uitgewerkt is. Die had wel kans gemaakt ;(
pi_214096580
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja jammer dat hij er door zijn eigen partij uitgewerkt is. Die had wel kans gemaakt ;(
Ik lees overigens net:
quote:
In a February 9, 2022, interview with Washington Post Live, Franken said he regretted resigning from the Senate and might run for public office again.
En ook:
quote:
Seven former or current senators who called for Franken's resignation in 2017 told Mayer they regretted doing so. Patrick Leahy said calling for Franken's resignation without having all the facts was "one of the biggest mistakes I've made" as a senator. New Mexico senator Tom Udall said, "I made a mistake. I started having second thoughts shortly after he stepped down. He had the right to be heard by an independent investigative body. I've heard from people around my state, and around the country, saying that they think he got railroaded. It doesn't seem fair. I'm a lawyer. I really believe in due process." Former Senate Majority Leader Harry Reid said, "It's terrible what happened to him. It was unfair. It took the legs out from under him. He was a very fine senator."[152]
pi_214096599
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik lees overigens net:
[..]

Ja heb ik ook gelezen maar verder niets meer over gehoord.
pi_214096639
Sherrod Brown is trouwens ook wel een goede maar die mag niet van zijn vrouw geloof ik.
pi_214096715
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:21 schreef Kijkertje het volgende:
Sherrod Brown is trouwens ook wel een goede maar die mag niet van zijn vrouw geloof ik.
Hm ja, dan heb je wel het probleem dat je een senaatszetel in Ohio opgeeft. Dat is wel heel kostbaar, want die krijg je niet zo even terug.
pi_214096749
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hm ja, dan heb je wel het probleem dat je een senaatszetel in Ohio opgeeft. Dat is wel heel kostbaar, want die krijg je niet zo even terug.
Ja ook een probleem idd.
pi_214097020
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk dat ze niet iemand moeten kiezen die de Democratische leden aanspreekt, maar iemand die de verkiezingen kan winnen. Blijkbaar is het lastig om iemand te vinden die zowel de Democratische leden aanspreekt en zowel de verkiezingen kan winnen. Als ze cht Trump als een gevaar voor de democratie zien en ze zien dat Biden geen kans heeft om te winnen, dan zijn er misschien nu alsnog mensen die niet aan de primaries wilden meedoen, maar alsnog willen inspringen. We weten het binnen een maand waarschijnlijk als dat het geval is.
pi_214097160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk dat ze niet iemand moeten kiezen die de Democratische leden aanspreekt, maar iemand die de verkiezingen kan winnen. Blijkbaar is het lastig om iemand te vinden die zowel de Democratische leden aanspreekt en zowel de verkiezingen kan winnen. Als ze cht Trump als een gevaar voor de democratie zien en ze zien dat Biden geen kans heeft om te winnen, dan zijn er misschien nu alsnog mensen die niet aan de primaries wilden meedoen, maar alsnog willen inspringen. We weten het binnen een maand waarschijnlijk als dat het geval is.
Er zijn genoeg mensen die willen inspringen dat is het probleem idd niet. Het probleem is dat geen enkele kandidaat het beter gaat doen.
pi_214097238
pi_214097315
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die willen inspringen dat is het probleem idd niet. Het probleem is dat geen enkele kandidaat het beter gaat doen.
Dat begin ik ondertussen wel te betwijfelen. Iemand het Witte Huis instemmen om tussen zijn 82ste en 86ste jaar president te zijn is een keuze. Ik denk van weinig mensen de eerste keuze. Ik vraag mij echt af of niemand anders in dat land het beter zou kunnen doen.
pi_214097354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat begin ik ondertussen wel te betwijfelen. Iemand het Witte Huis instemmen om tussen zijn 82ste en 86ste jaar president te zijn is een keuze. Ik denk van weinig mensen de eerste keuze. Ik vraag mij echt af of niemand anders in dat land het beter zou kunnen doen.
Nogmaals: met die vraag hebben de democratische strategen zich echt wel bezig gehouden (er staat heel veel op het spel!) en als er een kandidaat was zou Biden onmiddelijk uit zichzelf plaats maken voor hem/haar.
pi_214097585
quote:
82s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nogmaals: met die vraag hebben de democratische strategen zich echt wel bezig gehouden en als er een kandidaat was zou Biden onmiddelijk uit zichzelf plaats maken voor hem/haar.
De man is dienstbaar, dus ik denk zeker dat hij plaats gemaakt had als ze eerder iemand hadden gevonden waarvan ze dachten dat hij/zij het beter zou doen. Maar mijn enige hoop is dat er misschien nog iemand opstaat die niet deelnam aan de primaries omdat hij/zij dacht dat Biden zou winnen, en nu ziet dat hij/zij toch nodig zijn. Dan kom je wel gelijk is een kleine kringetje, want hoeveel mensen kunnen met zo'n 4 maanden te gaan een presidentkandidaatschap overnemen en dan alsnog winnen?
pi_214097660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De man is dienstbaar, dus ik denk zeker dat hij plaats gemaakt had als ze eerder iemand hadden gevonden waarvan ze dachten dat hij/zij het beter zou doen. Maar mijn enige hoop is dat er misschien nog iemand opstaat die niet deelnam aan de primaries omdat hij/zij dacht dat Biden zou winnen, en nu ziet dat hij/zij toch nodig zijn. Dan kom je wel gelijk is een kleine kringetje, want hoeveel mensen kunnen met zo'n 4 maanden te gaan een presidentkandidaatschap overnemen en dan alsnog winnen?
Precies en als er echt iets grondig mis zou zijn met Biden's cognitieve capaciteiten hadden ze (en Biden zelf) het helemaal niet zover laten komen. Dat ze per se Biden in het zadel willen houden is klinkklare nonsens.

We mogen dankbaar zijn dat Biden het uberhaupt nog wil doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-06-2024 23:03:18 ]
pi_214097753
quote:
82s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nogmaals: met die vraag hebben de democratische strategen zich echt wel bezig gehouden (er staat heel veel op het spel!) en als er een kandidaat was zou Biden onmiddelijk uit zichzelf plaats maken voor hem/haar.
Hoe kom je daar bij? Je post hier alsof je de beste man persoonlijk kent.

Ook 80-plussers kunnen verblind worden door hun eigen ego. En ook een politieke partij kan zichzelf voor de gek houden door vol te houden dat de zittende president alles cognitief nog best op een rijtje heeft.
pi_214097797
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij? Je post hier alsof je de beste man persoonlijk kent.

Ook 80-plussers kunnen verblind worden door hun eigen ego. En ook een politieke partij kan zichzelf voor de gek houden door vol te houden dat de zittende president alles cognitief nog best op een rijtje heeft.
Tja dat is net zoiets als zeggen dat Trump eigenlijk best een integere man kan zijn want je kent hem niet persoonlijk.
pi_214097831
quote:
81s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja dat is net zoiets als zeggen dat Trump eigenlijk best een integere man kan zijn want je kent hem niet persoonlijk.
Ik weet dat Trump niet integer is, omdat ik (onder andere) zijn acties rondom 6 januari heb gezien.

Ik weet ook dat Biden cognitief niet in orde is, omdat ik het laatste debat heb gezien.
pi_214097839
Ik had graag Warren gezien, maar die is inmiddels ook te oud imho. Daarnaast ook graag Buttigieg, en dat hij onverkiesbaar zou zijn omdat hij homo is, is te bizar voor voorden voor mij.
pi_214097852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik weet dat Trump niet integer is, omdat ik zijn acties rondom 6 januari heb gezien. Ik weet ook dat Biden cognitief niet in orde is, omdat ik het laatste debat heb gezien.
Was Kaitlin Collins die de townhall met Trump deed ook cognitief niet in orde? Want dat was ook een ramp.
pi_214097882
Vanmiddag sprak ik een Amerikaanse expat, die stemrecht heeft.
Zij vertelde, dat de ruime meerderheid van expats democratisch zal stemmen.
Ook omdat die vanaf een afstand naar de waanzin van trump en consorten kijkt.
Hoeveel stemmen zijn dat bij benadering? ( heb ik vergeten te vragen of zij dat weet).
Weet iemand hier dat?
pi_214097896
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:10 schreef Barbusse het volgende:
Ik had graag Warren gezien, maar die is inmiddels ook te oud imho. Daarnaast ook graag Buttigieg, en dat hij onverkiesbaar zou zijn omdat hij homo is, is te bizar voor voorden voor mij.
Ja triest idd maar dat is (zeker in de VS) nog altijd voor veel mensen een no no net als atheist zijn of een vrouw.
pi_214097954
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja triest idd maar dat is (zeker in de VS) nog altijd voor veel mensen een no no net als atheist zijn of een vrouw.
Slaat echt nergens op. Of je het nu wel of niet eens bent over politiek beleid, you want the smartest person in the room, not the loudest.
pi_214098006
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Slaat echt nergens op. Of je het nu wel of niet eens bent over politiek beleid, you want the smartest person in the room, not the loudest.
Ja en als je bedenkt dat het eik alleen maar om 'optiek' gaat (Biden's zwakke stem en gehakkel is 'slechter' dan Trump's luidkeelse leugens) is het toch wel weer triest dat de media het nu vnl over Biden hebben en niet over Trump.
pi_214098063
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vraag het me overigens af of het echt zo is. Schijnbaar is het voor een deel van de afro-amerikanen zo dat ze dan niet op hem zouden stemmen, wat natuurlijk voor de Democraten een aardig belangrijke groep is. Aan de andere kant is de man verbaal zo sterk dat hij ongetwijfeld andere mensen zou weten te overtuigen op hem te stemmen.
pi_214098069
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies en als er echt iets grondig mis zou zijn met Biden's cognitieve capaciteiten hadden ze het helemaal niet zover laten komen. Dat ze per se Biden in het zadel willen houden is klinkklare nonsens.
Tijdens de primaries zullen de Biden's cognitieve capaciteiten nog voldoende zijn geweest, anders hadden ze dat besluit inderdaad niet genomen. Of dat nog zo is en of dat het de komende 4 jaar zo blijft is wel een terechte vraag denk ik. Menig kiezer zal het terecht niet zo verstandig vinden dat een 82-jarige de komende 4 jaar hun president zal zijn. Ik zou persoonlijk ook erg twijfelen voordat ik op een 75+ zou stemmen. Iedereen weet dat het risicovol is.
pi_214098083
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja en als je bedenkt dat het eik alleen maar om 'optiek' gaat (Biden's zwakke stem en gehakkel is 'slechter' dan Trump's luidkeelse leugens) is het toch wel weer triest dat de media het nu vnl over Biden hebben en niet over Trump.
Begrijp ik ook niet. In ieder normaal land zou Trump compleet afgefakkeld worden vanwege z'n leugens. Napalm over al z'n speeches, rallies en interviews.
Hij zou niet eens verkiesbaar kunnen zijn. Maar in de VS is het blijkbaar ok om zijn gedrag te tolereren?
pi_214098111
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vraag het me overigens af of het echt zo is. Schijnbaar is het voor een deel van de afro-amerikanen zo dat ze dan niet op hem zouden stemmen, wat natuurlijk voor de Democraten een aardig belangrijke groep is. Aan de andere kant is de man verbaal zo sterk dat hij ongetwijfeld andere mensen zou weten te overtuigen op hem te stemmen.
Een stem voor Trump is een stem tegen jezelf, tenzij je miljardair bent. Zoveel is al lang duidelijk. Ik begrijp die steun voor hem absoluut niet.
pi_214098125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Tijdens de primaries zullen de Biden's cognitieve capaciteiten nog voldoende zijn geweest, anders hadden ze dat besluit inderdaad niet genomen. Of dat nog zo is en of dat het de komende 4 jaar zo blijft is wel een terechte vraag denk ik. Menig kiezer zal het terecht niet zo verstandig vinden dat een 82-jarige de komende 4 jaar hun president zal zijn. Ik zou persoonlijk ook erg twijfelen voordat ik op een 75+ zou stemmen. Iedereen weet dat het risicovol is.
Terechte vraag maar voorlopig niet aan de orde. Is het dan wel verstandig om een andere kandidaat in te zetten vlak voor de verkiezingen? Of om op Trump te gaan stemmen?

Lijkt me niet.
pi_214098165
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Een stem voor Trump is een stem tegen jezelf, tenzij je miljardair bent. Zoveel is al lang duidelijk. Ik begrijp die steun voor hem absoluut niet.
Ik denk dat die mensen dan thuis blijven. Bij Buttigieg zou ik denken dat hij onder jongeren wel veel meer enthusiasme kan los maken... maar die groep is altijd riskant om op te bouwen.

We zullen het wel zien de komende tijd. Biden gaat natuurlijk niet direct na het debat zichzelf terugtrekken en ik denk niet dat hij dat gaat doen, tenzij ze in hun interne polling data zien dat het echt onhoudbaar is.
pi_214098191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zou denken dat die mensen dan thuis blijven. Bij Buttigieg zou ik denken dat hij onder jongeren wel veel meer enthusiasme kan los maken.
Mensen die thuisblijven werken mee aan de verkiezing van Trump (net zoals dat in 2016 het geval was).

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-06-2024 23:49:54 ]
pi_214098194
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Terechte vraag maar voorlopig niet aan de orde. Is het dan wel verstandig om een andere kandidaat in te zetten vlak voor de verkiezingen? Of om op Trump te gaan stemmen?

Lijkt me niet.
De personen die op Biden overwegen te stemmen, vinden Trump waarschijnlijk weinig aantrekkelijk. Dus die beweging zie ik niet zo snel. Het risico is meer dat niemand genthousiasmeerd is om op Biden te stemmen, en dat daardoor de zwevende kiezer thuis blijft. De hardcore Democraten zullen sowieso op Biden stemmen, maar hij heeft de steun van de zwevende kiezer nodig. Dus als ze Biden last minute vervangen, dan zal het zijn voor iemand die de zwevende kiezer aanspreekt.
pi_214098208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De personen die op Biden overwegen te stemmen, vinden Trump waarschijnlijk weinig aantrekkelijk. Dus die beweging zie ik niet zo snel. Het risico is meer dat niemand genthousiasmeerd is om op Biden te stemmen, en dat daardoor de zwevende kiezer thuis blijft. De hardcore Democraten zullen sowieso op Biden stemmen, maar hij heeft de steun van de zwevende kiezer nodig. Dus als ze Biden last minute vervangen, dan zal het zijn voor iemand die de zwevende kiezer aanspreekt.
Zie post hierboven en iemand die het beter doet dan Biden is er dus niet anders hadden ze die al lang naar voren geschoven.
pi_214098209
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat die mensen dan thuis blijven. Bij Buttigieg zou ik denken dat hij onder jongeren wel veel meer enthusiasme kan los maken... maar die groep is altijd riskant om op te bouwen.

We zullen het wel zien de komende tijd. Biden gaat natuurlijk niet direct na het debat zichzelf terugtrekken en ik denk niet dat hij dat gaat doen, tenzij ze in hun interne polling data zien dat het echt onhoudbaar is.
Ik hoop sowieso dat de jeugd niet thuis blijft met deze verkiezingen. De GOP is Gilead, een gevaar voor de democratie tegenwoordig.
pi_214098219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik hoop sowieso dat de jeugd niet thuis blijft met deze verkiezingen. De GOP is Gilead, een gevaar voor de democratie tegenwoordig.
Dat jongeren meer thuis blijven zal trouwens meer te maken hebben met zijn Israel/Gaza-politiek maar ook dat zal niet veranderen met een andere kandidaat.
pi_214098231
Ik vraag me altijd af onder wat voor soort stenen mensen hebben geleefd die vandaag de dag nog zweven tussen een Biden of Trump.
pi_214098250
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:42 schreef OMG het volgende:
Ik vraag me altijd af onder wat voor soort stenen mensen hebben geleefd die vandaag de dag nog zweven tussen een Biden of Trump.
Voor mij zou de keuze ook heel eenvoudig zijn. Een tweede termijn voor Trump wordt een ramp en daar komt zeker geen andere kandidaat voor in de plaats.
pi_214098288
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:42 schreef OMG het volgende:
Het verbaast me echt. Als ik Amerikaan was zou ik nog voor Biden stemmen als hij in een hospice zou liggen. Trump is een egocentrische sloper, die hoort ver weg te blijven van enige macht.
pi_214098330
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zie post hierboven en iemand die het beter doet dan Biden is er dus niet anders hadden ze die al lang naar voren geschoven.
Ik herhaal mijzelf, maar ik denk echt: er kan nog iemand komen die dacht dat Biden het zou redden, maar nu ziet dat het niet gaat lukken. Iemand die geen behoefte heeft om president te worden, maar absoluut niet wil dat Trump wint. Zo'n persoon kan op dit moment alsnog overwegen om zijn/haar naam in de strijd te gooien. De kans is klein, maar niet 0.
pi_214098356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik herhaal mijzelf, maar ik denk echt: er kan nog iemand komen die dacht dat Biden het zou redden, maar nu ziet dat het niet gaat lukken. Iemand die geen behoefte heeft om president te worden, maar absoluut niet wil dat Trump wint. Zo'n persoon kan op dit moment alsnog overwegen om zijn/haar naam in de strijd te gooien. De kans is klein, maar niet 0.
Michelle Obama! :D

Gaat niet gebeuren :N
pi_214098391
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Michelle Obama! :D

Gaat niet gebeuren :N
Ik denk het ook niet, maar zo'n naam zou dan nodig zijn.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:05:56 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098405
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk het ook niet, maar zo'n naam zou dan nodig zijn.
Dat is ook de enige die ik kan bedenken.

Voor de rest is het heel eenvoudig: als de kiezer het heel belangrijk vindt dat Trump niet weer aan de macht komt gewoon massaal op Biden stemmen.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:11:26 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( DJ11)
pi_214098441
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is ook de enige die ik kan bedenken.

Voor de rest is het heel eenvoudig: als de kiezer het heel belangrijk vindt dat Trump niet weer aan de macht komt gewoon massaal op Biden stemmen.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kiezers op dat punt. Onbegrijpelijk dat de Democraten het hier op aan hebben laten komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:15:28 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098467
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kiezers op dat punt. Onbegrijpelijk dat de Democraten het hier op aan hebben laten komen.
Daar hadden ze weinig keus in zoals keer op keer is uitgelegd.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:20:10 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098483
Oh kijk eindelijk eens een ander geluid. Itt de NYT (en vele anderen) kan de Philadelphia Inquirer het wel ^O^

twitter

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 00:25:46 ]
pi_214098508
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Je kan jezelf ook een tijd voor de gek houden op dit punt natuurlijk.

Ik heb familieleden gehad die langzaam afgleden naar dementie. Die hadden soms een slechte dag, maar waren dan weken op rij weer super scherp. Zo scherp dat je dacht dat je het jezelf had ingebeeld. Tot het opeens weer een dag slechter ging, gevolgd door weer een scherpe week etcetera.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:26:05 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214098515
Ik denk dat Kamala Harris die verkiezingen eigenlijk gewoon prima kan doen. Ze was niet heel zichtbaar de afgelopen periode. Maar een paar emotionele speeches laten doen en de democraten liggen aan haar voeten.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:27:14 #214
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098521
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:25 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je kan jezelf ook een tijd voor de gek houden op dit punt natuurlijk.

Ik heb familieleden gehad die langzaam afgleden naar dementie. Die hadden soms een slechte dag, maar waren dan weken op rij weer super scherp. Zo scherp dat je dacht dat je het jezelf had ingebeeld. Tot het opeens weer een dag slechter ging, gevolgd door weer een scherpe week etcetera.
En de mensen in Biden's omgeving zien dat zeker niet.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:28:07 #215
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098525
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Kamala Harris die verkiezingen eigenlijk gewoon prima kan doen. Ze was niet heel zichtbaar de afgelopen periode. Maar een paar emotionele speeches laten doen en de democraten liggen aan haar voeten.
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:29:00 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214098531
quote:
9s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.
Waarom?
  zondag 30 juni 2024 @ 00:29:55 #217
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098535
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom?
Ze is niet populair en gaat dat ook niet worden.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:30:43 #218
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214098541
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom?
Charisma van een betonpaal. Helaas.
pi_214098545
quote:
81s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En de mensen in Biden's omgeving zien dat zeker niet.
Dat zeg ik dus, je kan jezelf een tijd voor de gek houden. Als je wekenlang een scherpe en intelligente man ziet acteren en dan opeens heeft ie een off-night, denk je niet meteen dat er wat aan de hand is. Hij heeft een druk schema gehad, hij wordt ook al een dagje ouder, die verkoudheid zal hem wel parten spelen. En als iemand dan de volgende dag weer gewoon scherp is kun je het makkelijk terzijde schuiven. Voorl als er zoveel van afhangt.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:34:52 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098556
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat zeg ik dus, je kan jezelf een tijd voor de gek houden. Als je wekenlang een scherpe en intelligente man ziet acteren en dan opeens heeft ie een off-night, denk je niet meteen dat er wat aan de hand is. Hij heeft een druk schema gehad, hij wordt ook al een dagje ouder, die verkoudheid zal hem wel parten spelen. En als iemand dan de volgende dag weer gewoon scherp is kun je het makkelijk terzijde schuiven. Voorl als er zoveel van afhangt.
Mwah als je er beetje verstand van hebt weet je echt wel als er iets mis is. Ik heb een buurvrouw die dementeert en zij heeft ook heldere momenten idd maar haar huis hangt wel vol met geheugensteuntjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 01:08:22 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 00:37:00 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214098564
quote:
9s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze is niet populair en gaat dat ook niet worden.
Schrijf een gloedvolle speecht voor die vrouw die ze ergens vol passie brengt en het is weer zo anders. Veel mensen zijn zo simpel te manipuleren.
  zondag 30 juni 2024 @ 00:39:00 #222
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098570
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Schrijf een gloedvolle speecht voor die vrouw die ze ergens vol passie brengt en het is weer zo anders. Veel mensen zijn zo simpel te manipuleren.
In het geval van Kamala is dat een onbegonnen zaak vrees ik ;(
pi_214098583
  zondag 30 juni 2024 @ 00:46:45 #224
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098588
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:44 schreef Lichtloper het volgende:
[ afbeelding ]
twitter

Heb je het 'debat' zelf ook gezien? Is die narcistische pathologische leugenaar je ook opgevallen? :wtf:

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 00:52:18 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 00:53:36 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( DJ11)
pi_214098609
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ x ]
Heb je het 'debat' zelf ook gezien? Is je die narcistische pathologische leugenaar je ook opgevallen? :wtf:
Het gaat er niet om wat wij vinden. Helaas gaat het om wat de Amerikaanse kiezers vinden en hoe zij het beoordelen. En ik hou mijn hart vast. Of eigenlijk heb ik al nauwelijks meer hoop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 30 juni 2024 @ 01:01:01 #226
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098641
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 00:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat wij vinden. Helaas gaat het om wat de Amerikaanse kiezers vinden en hoe zij het beoordelen. En ik hou mijn hart vast. Of eigenlijk heb ik al nauwelijks meer hoop.
Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in het gezonde verstand van de meerderheid van de Amerikaanse kiezer zeker met Trump als alternatief en het trauma dat ze na 2016 opliepen door massaal weg te blijven. In die tijd dachten ze dat Clinton toch wel zou winnen en dat is bij Biden niet zo dus wie weet is het juist een extra aanmoediging om wel te gaan stemmen.
pi_214098770
quote:
12s.gif Op zondag 30 juni 2024 01:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in het gezonde verstand van de meerderheid van de Amerikaanse kiezer zeker met Trump als alternatief en het trauma dat ze na 2016 opliepen door massaal weg te blijven. In die tijd dachten ze dat Clinton toch wel zou winnen en dat is bij Biden niet zo dus wie weet is het juist een extra aanmoediging om wel te gaan stemmen.
Als je daar op vertrouwt kun je natuurlijk ook gewoon een andere kandidaat naar voren schuiven.
  zondag 30 juni 2024 @ 01:39:28 #228
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098786
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 01:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je daar op vertrouwt kun je natuurlijk ook gewoon een andere kandidaat naar voren schuiven.
Ik heb het over de kiezers die toch wel op Democraten stemmen niet over de zwevende (conservatieve) kiezers. Daar maakt Biden wel het verschil.
  zondag 30 juni 2024 @ 02:29:34 #229
323401 Kijkertje
met filter
pi_214098863
De (zwarte) eigenaar van een kapperszaak werd om de tuin geleid door Trump's campagne-team:

twitter

Onder valse voorwendselen proberen zwarte stemmen te trekken. Vieze trucjes :')

Typisch de Don the Con-belazerij-methode.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 04:43:15 ]
pi_214098911
quote:

Biden is zijn hele leven al een partijman. Dat maakt het voor zijn partijgenoten veel moeilijker om hem te wieberen.

Trumps enige partij is Trump. Het is hem gelukt om een overgrote meerderheid van de GOP tot Trumpisten te maken. In 2015 moesten de meesten nog niets van hem hebben, maar dat is snel veranderd. Ondanks dat hij vanaf het begin al een shitload aan leugens heeft staan te verkondigen.
Op een paar na durft niemand zijn/haar bek in de GOP nog open te trekken. Degenen die het doen of hebben gedaan zijn weggestemd, op een zijspoor terecht gekomen of uit zichzelf vertrokken. Trump heeft ze tot RINO's omgedoopt en ze worden als verraders bestempeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 30-06-2024 15:20:07 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 06:33:31 #231
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_214099012
quote:

[..]

Waar gaat die andere kandidaat, als hij/zij er al zou zijn, volgens jou het benodigde campagnegeld op zo’n korte termijn vandaan halen? Het is namelijk niet zo dat het door grote bedrijven en individuen aan Biden-Harris gedoneerde campagnegeld naar een nieuwe kandidaat gaat.
Een ineens nieuw kandidaat gestelde persoon gaat zwaar verliezen door geldgebrek. Het draait in de USA ook voor een groot deel om geld. Zonder campagnegeld geen schijn van kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 30-06-2024 06:50:29 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 06:37:08 #232
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_214099015
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 01:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En hoe gaat die andere kandidaat zijn campagne betalen? Gaan al die bedrijven die miljoenen aan Biden hebben gedoneerd nog een keer een kapitaal op tafel leggen?
  zondag 30 juni 2024 @ 07:16:02 #233
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 30 juni 2024 @ 07:56:11 #234
323401 Kijkertje
met filter
pi_214099186
quote:
Klopt. Zoals ik al zei, het gaat vooral over de optiek en totaal niet over de inhoud. Omdat Biden een schorre stem had (daardoor veel zachter praatte dan Trump) en bovendien erg snel sprak (waardoor hij ook regelmatig hakkelde) was hij moeilijk te volgen. Maar als je goed luistert naar de inhoud van wat hij zegt waren zijn antwoorden inhoudelijk en 'to the point'.

De camerabeelden van Biden's gezicht als Trump aan het woord is (dubbelbeeld) hielpen ook niet echt mee. Aan de ene kant Trump (met zijn altijd dik erop gesmeerde oranje uiterlijk en haartransplantaties) die luidkeels en in hoog tempo achter elkaar wel of niet relevante leugens spuit (zijn bekende rally-repertoir afdraait) met veel beweeglijkheid in zijn gezicht en aan de andere kant een onbeweeglijke Biden (bleek zonder make-up en spaarzaam haar op een door ouderdom gevlekte huid) met zijn mond half open omdat hij duidelijk heel geconcentreerd staat te luisteren.

Als er iemand is die dit soort situaties weet uit te buiten is het Trump wel. Voor hem is de wereld n grote reality-show a la The Apprentice en dat werkt ook voor een groot deel van de kijkers. Iedereen heeft het over die optiek en niemand over de inhoud/ over wat Biden nou feitelijk zegt. Nou ja bij MSNBC beginnen er nu ook andere geluiden te komen.

Maar man man man wat viel me hun commentaar in eerste instantie ontzettend tegen met als enige duidelijke uitzondering Lawrence O'Donnell. Toch echt wel een blunder imo (net als zovele andere media).

Die idd ook wijst op het probleem van campagnegeld voor de droomkandidaat waarvan vele commentatoren/journalisten vinden dat die er onmiddelijk moet komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 08:54:28 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 08:13:44 #235
346939 Janneke141
pi_214099226
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 06:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Waar gaat die andere kandidaat, als hij/zij er al zou zijn, volgens jou het benodigde campagnegeld op zo’n korte termijn vandaan halen? Het is namelijk niet zo dat het door grote bedrijven en individuen aan Biden-Harris gedoneerde campagnegeld naar een nieuwe kandidaat gaat.
Een ineens nieuw kandidaat gestelde persoon gaat zwaar verliezen door geldgebrek. Het draait in de USA ook voor een groot deel om geld. Zonder campagnegeld geen schijn van kans.
Dat is inderdaad wel een groot probleem, ja.
  zondag 30 juni 2024 @ 08:28:29 #236
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 30 juni 2024 @ 08:53:06 #237
13309 nostra
ask why
pi_214099387
quote:
Ja leuk en aardig, maar een debat gaat nu eenmaal juist om de optics en minder om de inhoud. "Read the transcript", come on. Kennedy-Nixon alweer vergeten?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 30 juni 2024 @ 09:04:47 #238
323401 Kijkertje
met filter
pi_214099469
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 08:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja leuk en aardig, maar een debat gaat nu eenmaal juist om de optics en minder om de inhoud. "Read the transcript", come on. Kennedy-Nixon alweer vergeten?
Mwah voor velen is de optiek van Trump als pathologisch liegende blaaskaak ook belangrijk. Het is (vooralsnog) helemaal niet gezegd dat dit zoveel effect gaat hebben en in het verleden waren er ook voorbeelden van paniek en roep om een andere kandidaat wat achteraf nergens voor nodig was. Ook daar wijst Lawrence O'Donnell op.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:08:05 #239
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_214099489
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 08:53 schreef nostra het volgende:

[..]
In een televisiedebat, ja. In elk ander debat gaat het om inhoud en argumenten (ik ben lid geweest van HHW, een debatclub in Den Haag).
Sinds Kennedy-Nixon heeft Amerika een op geld gestoelde televisiecratie of een mediacratie. Pers is niet meer de vierde, maar de eerste macht. En wie genoeg geld heeft, kan reclame kopen, en zendtijd.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:10:34 #240
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_214099502
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mwah voor velen is de optiek van Trump als pathologisch liegende blaaskaak ook belangrijk. Het is (vooralsnog) helemaal niet gezegd dat dit zoveel effect gaat hebben en in het verleden waren er ook voorbeelden van paniek en roep om een andere kandidaat wat achteraf nergens voor nodig was. Ook daar wijst Lawrence O'Donnell op.
Er schijnen ook helemaal niet zoveel mensen gekeken te hebben. De minste ooit sinds de invoering van tv-debatten schijnt het.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:13:54 #241
13309 nostra
ask why
pi_214099521
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee, maar er zit nogal een verschil tussen een debat verknallen en aantonen dat wat iedereen al vreesde. Dit is over een maand niet anders, laat staan over twee jaar. Dat is wel een essentieel verschil.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:15:38 #242
13309 nostra
ask why
pi_214099528
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Er schijnen ook helemaal niet zoveel mensen gekeken te hebben. De minste ooit sinds de invoering van tv-debatten schijnt het.
In de tijd van social media is het toch ook allemaal niet zo relevant meer wie er allemaal lineair heeft gekeken.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:43:27 #243
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214099679
twitter

Yup!
pi_214099702
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Yup!
Waanzin lol.

twitter
pi_214099997
In de New York Times staat een mooi stuk over de donateurs van de Democraten. Ze liggen nu al fors achter op de Republikeinen qua opgehaalde donaties. Sommige donateurs berusten in de situatie, anderen willen een verandering in de kandidaat. Opvallend is de beweging om de donaties dan maar te richten op de ‘lagere’ kandidaten die voor het Congress campagne aan het voeren zijn.

Stukje uit het artikel
quote:
The grumbling and strategizing by major donors played out in a rolling series of conference calls, text debates and Signal chats that started soon after Mr. Biden opened his mouth onstage in Atlanta on Thursday evening, and continued until late Friday. Some described the communications in tones that resembled a virtual group-therapy session.

“This is an immediate response to a disappointment,” said Craig Kaplan, a lawyer and major Democratic donor in New York.
During a weekly Friday morning Zoom call with major New York donors, Mr. Kaplan urged participants to prioritize giving to congressional and state races.

“The importance of the down ballot is heightened,” he said in an interview, by the perception of weakness at the top of the ticket. He added that he did not intend to abandon Mr. Biden.

Stephen Cozen, a Democratic donor who considers the president a friend, said he had tried to talk down donors who were urging a Biden intervention.

“He deserves the opportunity to reflect and say: ‘I still think I can do this. I still think I am the best choice,’” or to conclude that he’s not the best option, Mr. Cozen said, recounting his counsel. “That’s his decision. And I will stick with him until he makes it.”

In the upper crust of Democratic society, there was a gap between public and private communications.

Publicly, few were willing to brook any criticism of the president.

But privately, major donors were pondering matters that seemed like fan fiction just days ago, wondering to one another about which party elder — Barack Obama? Nancy Pelosi? Chuck Schumer? — might have the political juice to persuade Mr. Biden to stand down.

And they debated which Democrat might be best to replace Mr. Biden, with Govs. Gretchen Whitmer of Michigan and Gavin Newsom of California among the more popular prospects.
pi_214100407
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:15 schreef nostra het volgende:

[..]
In de tijd van social media is het toch ook allemaal niet zo relevant meer wie er allemaal lineair heeft gekeken.
Precies. Die clipjes van een stammelende en stotterende / bevroren Biden gaan de hele wereld over.
pi_214100776
Tbh, ik vraag me af hoeveel effect dit debat gaat hebben op de uiteindelijke verkiezingen...

quote:
However, in spite of Biden’s low-rated performance, many likely voters report that they are still likely to consider voting for Biden.

Read 538's piece here.

Separately, Ipsos also held a focus group immediately after the debate with six undecided voters. The discussion found that while Biden clearly lost the debate, Trump didn't necessarily win it.
https://www.ipsos.com/en-(...)idential-debate-poll
pi_214100948
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 06:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Tsja, dat is inderdaad ook een probleem. Ik denk dat een nieuwe kandidaat alleen succesvol kan zijn als de persoon voldoet aan de volgende kenmerken:

• hoge bekendheid
• veel charisma
• eigen vermogen of iemand die snel fondsen kan mobiliseren
• aanwezige grassroots support, zodat vrijwilligers snel gemobiliseerd kunnen worden
• zeer aantrekkelijk voor de media, zodat de persoon in korte tijd veel media-aandacht krijgt en dat weet te behouden tot de verkiezingsdag
• een verbinder met gematigde standpunten zodat de persoon ook de zwevende kiezer aanspreekt
• goede debatvaardigheden

De chat kwam met de volgende namen aanzetten toen ik vroeg naar kandidaten die hieraan voldoen. Van boven naar beneden:

Michelle Obama
Michael Bloomberg 82 jaar
Kamala Harris
Gavin Newsom
Bernie Sanders 82 jaar
Elizabeth Warren
Taylor Swift
Oprah Winfrey
Gretchen Whitmer
Elon Musk Geboren in Zuid-Afrika
Meghan Markle
Tom Hanks
George Clooney
Tim Cook
Pete Buttigieg
Amy Klobuchar
Cory Booker
Stacey Abrams
Dwayne "The Rock" Johnson
Mark Cuban
Alexandria Ocasio-Cortez

Je kan zo al een paar namen doorstrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojoke op 30-06-2024 12:45:46 ]
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 12:57:24 #249
3928 Ulx
pi_214101051
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:07 schreef Barbusse het volgende:
Tbh, ik vraag me af hoeveel effect dit debat gaat hebben op de uiteindelijke verkiezingen...
[..]
https://www.ipsos.com/en-(...)idential-debate-poll
Alsof men eerder kijkt naar WAT een kandidaat zegt dan kijkt HOE een kandidaat het zegt.

Vreemd.
  zondag 30 juni 2024 @ 12:59:26 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214101075
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Tsja, dat is inderdaad ook een probleem. Ik denk dat een nieuwe kandidaat alleen succesvol kan zijn als de persoon voldoet aan de volgende kenmerken:

• hoge bekendheid
• veel charisma
• aanwezige grassroots support, zodat vrijwilligers snel gemobiliseerd kunnen worden
• zeer aantrekkelijk voor de media, zodat de persoon in korte tijd veel media-aandacht krijgt en dat weet te behouden tot de verkiezingsdag
• een verbinder met gematigde standpunten zodat de persoon ook de zwevende kiezer aanspreekt

De chat kwam met de volgende namen aanzetten toen ik vroeg naar kandidaten die hieraan voldoen. Van boven naar beneden:

Michelle Obama
Kamala Harris
Gavin Newsom
Bernie Sanders 82 jaar
Elizabeth Warren
Taylor Swift
Oprah Winfrey
Gretchen Whitmer
Meghan Markle
Tom Hanks
George Clooney
Tim Cook
Pete Buttigieg
Amy Klobuchar
Cory Booker
Stacey Abrams
Mark Cuban
Alexandria Ocasio-Cortez

Dat wordt dus Dwayne Johnson *O*
Gefeliciteerd kerel B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 13:01:59 #251
3928 Ulx
pi_214101109
quote:

[..]

• hoge bekendheid
• veel charisma

Michelle Obama
Kamala Harris
Gavin Newsom
Bernie Sanders 82 jaar
Elizabeth Warren
Taylor Swift
Oprah Winfrey
Gretchen Whitmer
Meghan Markle
Tom Hanks
George Clooney
Tim Cook
Pete Buttigieg
Amy Klobuchar
Cory Booker
Stacey Abrams
Mark Cuban
Alexandria Ocasio-Cortez

Je vergeet RFK jr.
pi_214101133
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat wordt dus Dwayne Johnson *O*
Gefeliciteerd kerel B:)B
:D

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je vergeet RFK jr.
Was dat niet een complotwappie?
  zondag 30 juni 2024 @ 13:14:40 #253
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214101204
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waanzin lol.

[ x ]
Wat probeer je zeggen dmv deze X gebruiker die geband was vanwege grensoverschrijdend rechts-extremisme (en vrijgelaten door die gekke Elon)??? (Verontrustend dat je in die bubbel zit btw)

Ik heb geen mails nodig van Amerikaanse campagnes om logisch na te denken :D

Geniet nog maar gewoon even van deze "overwinning" van je criminele held ;) Het is je gegund... :)
  zondag 30 juni 2024 @ 13:20:59 #254
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214101237
quote:

[..]

• hoge bekendheid
• veel charisma

Lijst

Je vergeet 1 van de 4 belangrijkste kanshebbers (voor 2028 dan h)

Josh Shapiro, Guv'ner van PA. ^O^

De andere zijn Newsom, Whitmer en Buttigieg.
pi_214101278
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:20 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Je vergeet 1 van de 4 belangrijkste kanshebbers (voor 2028 dan h)

Josh Shapiro, Guv'ner van PA. ^O^

De andere zijn Newsom, Whitmer en Buttigieg.
We voegen hem toe!

SPOILER
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 13:49:43 #256
3928 Ulx
pi_214101433
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:04 schreef Jojoke het volgende:

Was dat niet een complotwappie?
Maakt dat wat uit als hij jonger is dan Biden en niet stottert?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 juni 2024 @ 13:54:21 #257
862 Arcee
Look closer
pi_214101490
quote:
Gavin Newsom
Pete Buttigieg
^O^
pi_214101974
Het lijkt me een mooie klus voor Nic Cage, dat is toch een veel grotere legende dan The Rock.
  zondag 30 juni 2024 @ 14:57:27 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214102128
Misschien kan Biden, als hij echt fitter is dan gedacht, het aanpakken zoals Saddam Hoessein. Die nam ooit roddels over zijn gezondheid weg door de Tigris over te zwemmen.

Kan Biden de Delaware-river overzwemmen.
  zondag 30 juni 2024 @ 15:09:02 #260
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214102335
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het lijkt me een mooie klus voor Nic Cage, dat is toch een veel grotere legende dan The Rock.
Maar sinds Face Off kun je nooit weten of het de echte is 😱

En Dwayne vouwt Putin dubbel en breekt hem daarna doormidden *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214102547
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Yup!
Het gaat bij presidentsverkiezingen doorgaans niet om (de opvattingen van) rank-and-file voters.
Het gaat bij verkiezingen vaak om zwevende kiezers en - in het verlengde daarvan - om de noodzakelijke winst in de swing states.
  zondag 30 juni 2024 @ 16:04:21 #262
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214103147
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het gaat bij presidentsverkiezingen doorgaans niet om (de opvattingen van) rank-and-file voters.
Het gaat bij verkiezingen vaak om zwevende kiezers en - in het verlengde daarvan - om de noodzakelijke winst in de swing states.
En nogmaals...dan gaat het om een oude dude die voor democratie, progressie en vrijheid is, beleid maakt tbv vooruitgang en af en toe zijn zin niet kan afmaken.....
....en om een andere oude dude die tegen democratie is, voor repressie en inperking van vrijheden is, geen beleid heeft gemaakt tbv vooruitgang en regelmatig zijn zin niet af kan maken.
En daarbij komt ook nog eens, niet bepaald onbelangrijk, dat de laatste oude dude onlangs 34 keer veroordeeld in een criminele strafzaak waarvoor hij over een dag of 10 zijn straf zal horen.

Zo lastig is het niet. Zelfs een kartonnen poster van Biden is geschikter dan de liegende crimineel Trump.
pi_214103271
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
En nogmaals...dan gaat het om een oude dude die voor democratie, progressie en vrijheid is, beleid maakt tbv vooruitgang en af en toe zijn zin niet kan afmaken.....
....en om een andere oude dude die tegen democratie is, voor repressie en inperking van vrijheden is, geen beleid heeft gemaakt tbv vooruitgang en regelmatig zijn zin niet af kan maken.
En daarbij komt ook nog eens, niet bepaald onbelangrijk, dat de laatste oude dude onlangs 34 keer veroordeeld in een criminele strafzaak waarvoor hij over een dag of 10 zijn straf zal horen.

Zo lastig is het niet. Zelfs een kartonnen poster van Biden is geschikter dan de liegende crimineel Trump.
Natuurlijk is een poster geschikter dan Trump maar dat neemt niet weg dat het heel riskant is van de Democraten dat ze met zon slechte kandidaat de verkiezingen ingaan. Ervanuitgaan dat hun extreem zwakke kandidaat wint omdat de tegenstander Trump is spelen met vuur. Het is ook best onbegrijpelijk dat ze de verkiezing zo weinig serieus nemen.
  zondag 30 juni 2024 @ 16:20:56 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214103526
Ik denk dat het vooral een gebrek aan gezag is van de DNC wanneer ze aan Biden vasthouden. Die man vind zichzelf onmisbaar maar ze hebben ook niet de slagkracht om hem opzij te kunnen schuiven.
pi_214104037
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral een gebrek aan gezag is van de DNC wanneer ze aan Biden vasthouden. Die man vind zichzelf onmisbaar maar ze hebben ook niet de slagkracht om hem opzij te kunnen schuiven.
Compleet andersom. De DNC wil Joe Biden. Toen Bernie leek af te stevenen op de nominatie schaarden ze zich in alle paniek massaal achter hem, dat zegt wel iets.
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 16:42:46 #266
3928 Ulx
pi_214104052
Sanders staat achter Biden.
  zondag 30 juni 2024 @ 16:43:00 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214104057
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Compleet andersom. De DNC wil Joe Biden. Toen Bernie leek af te stevenen op de nominatie schaarden ze zich in alle paniek massaal achter hem, dat zegt wel iets.
Ja in 2020. Maar we zijn nu in 2024.
  zondag 30 juni 2024 @ 16:49:05 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214104160
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk is een poster geschikter dan Trump maar dat neemt niet weg dat het heel riskant is van de Democraten dat ze met zon slechte kandidaat de verkiezingen ingaan. Ervanuitgaan dat hun extreem zwakke kandidaat wint omdat de tegenstander Trump is spelen met vuur. Het is ook best onbegrijpelijk dat ze de verkiezing zo weinig serieus nemen.
Hmmm... Biden is niet slecht maar totaal niet opgewassen tegen een crimineel die er op zijn best, zeer ondemocratische ideen op nahoudt en alleen eigenbelang ziet als drijvende factor voor het bestaan.

Probleem is essentie dat democraten rechtmatigheid willen opleggen en republikeinen alleen hun eigen belangen nemen. Het is als waar degene die in rede gelijk heeft, het altijd zal verliest van degene het recht redeloos (af)neemt.

Good verliest het dan van Bad en Ugly. Helaas hebben "gewone" mensen die kiezen voor 'Trump' niet door dat zij de volgende groep zijn voor de troep hyena's die vrijgelaten op de toendra dan onbelemmerd zullen gaan aasgieren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 16:51:07 #269
3928 Ulx
pi_214104184
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Biden won zijn eerste primary (South Carolina, de vierde primary) op 29 februari 2020. Op Super Tuesday 3 maart won hij 10 van de 15 staten. En nee, zo ontzettend veel invloed op het stemgedrag heeft de DNC niet.
pi_214104781
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:51 schreef Ulx het volgende:
En nee, zo ontzettend veel invloed op het stemgedrag heeft de DNC niet.
Je onderschat hoeveel effect endorsements hebben in de Amerikaanse politiek. Als de race 50-50 is maar het Democratische establishment (inclusief donateurs) schaart zich achter n kandidaat, dan is de andere gewoon toast. Dat gebeurde toen Buttigieg, O'Rourke en Klobuchar uit de race stapten voor Super Tuesday en hun endorsements gaven aan Biden, waardoor Biden momentum kreeg.
pi_214104887
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Biden won zijn eerste primary (South Carolina, de vierde primary) op 29 februari 2020. Op Super Tuesday 3 maart won hij 10 van de 15 staten. En nee, zo ontzettend veel invloed op het stemgedrag heeft de DNC niet.
Ja in 2020 kwam het niet echt van de grond, Bernie's tijd was 2016. Kostbare fout om toen niet voor hem te gaan en Trump daardoor in het zadel te helpen. Nu zou ik denken dat AOC de grootste hoop is voor progressieven bij de Democraten. Zal ook wel nooit president worden ze vinden vast wel weer een andere kandidaten die minder aan de status quo willen veranderen.
pi_214104957
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 17:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Je onderschat hoeveel effect endorsements hebben in de Amerikaanse politiek. Als de race 50-50 is maar het Democratische establishment (inclusief donateurs) schaart zich achter n kandidaat, dan is de andere gewoon toast. Dat gebeurde toen Buttigieg, O'Rourke en Klobuchar uit de race stapten voor Super Tuesday en hun endorsements gaven aan Biden, waardoor Biden momentum kreeg.
Klopt helemaal maar de kiezers van die mensen vonden het blijkbaar dus ook het bestte idee. Ik dacht toen ook dat als ze toen in plaats van met zijn allen voor Biden endorsements waren gegaan maar voor Bernie dat hij de democratische primaries makkelijk zou winnen en waarschijnlijk ook van Trump. Zie hem toch meer in staat die pestkop aan te pakken dan Hillary en Biden.

Maar dat is gewoon die partij. Ze willen veel liever proberen afvallige republikeinen te scoren dan gewoon inzetten op disenfranchised voters op links. Misschien is het ook wel een effectievere strategie. Ik denk van niet zij en sommige posters hier zien dat duidelijk anders.
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 18:05:50 #273
3928 Ulx
pi_214105460
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 17:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..] gewoon inzetten op disenfranchised voters op links. Misschien is het ook wel een effectievere strategie. Ik denk van niet zij en sommige posters hier zien dat duidelijk anders.
Dat is precies de strategie van de GOP.

Alleen niet heel succesvol: Kijk naar de laatste primaries: In een aantal staten koos 15-25% van de Republikeinen Haley NADAT ze uit de race was gestapt.
  zondag 30 juni 2024 @ 18:13:57 #274
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214105647
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat je de komende tijd een heeeeeeel actieve democratische partij gaat zien die zich heel actief achter Biden gaat scharen en voor hem campagne gaat voeren :)

Newsom kondigden het al aan: "He (Biden) delivered for us, now we have to deliver for him".
pi_214105677
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat mijn punt is.

Trump was altijd al een dubieuze opschepper en hij gaf in de debatten in 2016 al grijnzend toe dat hij belastingen ontduikte. "Makes me smart."
Ook toen waren zelfs 'slechts' kartonnen posters van Clinton veel geschikter dan de liegende crimineel Trump.

Uiteraard vond en vind ik dat ook. Maar het toontje "niets aan de hand, het is overduidelijk dat Biden (of ieder ander) een betere kandidaat is dan Trump" lijkt de afgelopen 10 jaar in de VS wat minder voor de hand te liggen als het uiteindelijk om de stemmers aldaar gaat. Dat is mijn punt. Zonder Corona had ik het in 2020 ook nog moeten zien.
Ik wil - sowieso gezien de bewezen meer dan discutabele reputatie van de Republikeinse kandidaat - dat een Democraat wint, en dan is een optreden als afgelopen week in het debat geen goeie show om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat Trump uit zijn nek lult is hetzelfde als in 2016 en 2020. Dat hij tegemoet wordt getreden door een broze man die soms het idee geeft dat hij elders vertoeft, is geen bonus voor de Democraten. Dat is mijn punt. En vooral ook mijn zorg. Want Trump is in mijn opinie een gevaar voor de eenheid binnen de grote groep democratische bondgenoten enerzijds, jegens de respectievelijk militaire en economische agressieve grote dictaturen anderzijds. Hij heeft nogal veel op met keiharde dictators en heeft zich al meerdere keren jaloers getoond op de Poetins, Xi's en Kims van deze wereld. Dat zijn tenminste echte leiders in zijn ogen, en zo zou hij ook wel willen zijn. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling, zeker omdat de USA onze grootste en meest invloedrijke bondgenoot is.

Kortom: inhoudelijk heb ik niet zo veel tegen Biden, en alles tegen Trump. Daarover zijn jij en ik het eens.

Maar ik zag liever een frissere kandidaat die in een debat Trump keihard tegemoet kan treden en die met overtuiging zwevende kiezers over de streep kan trekken. Dat zowel Biden als Trump punten scoren in rallies voor eigen volk boeit me veel minder. Dat Biden zich zogenaamd heeft gerevancheerd bij speeches voor rank-and-file Democrats stelt mij niet direct gerust. In je eigen kerk werken je preken doorgaans het best. Maar je moet twijfelaars en andersdenkenden overtuigen, en daarbij telt - zeker in het huidige tijdsgewricht, en al helemaal in de VS - presentatie wel mee.

Biden claimt dat hij de beste kandidaat is om Trump te verslaan. Dat is hij niet. Zijn droom was om president te worden. Dat heeft hij uiteindelijk bereikt. Alle hulde daarvoor. Maar hij had het nu aan de jongere generaties moeten overlaten. Een goede (s)preker uit die jongere groep had gehakt van Trump kunnen maken, in om het even ieder debat. In elk geval meer gehakt dan deze niet onsympathieke mummelende oude heer. Al is dat kartonnen bord inhoudelijk nog zo sterk, je moet niet onderschatten hoeveel potentile stemmers gevoelig zijn voor "do you want a senile old man in diapers as your president?" Ook al heeft een dergelijke aanval niets te maken met dat kartonnen bord met een goede inhoud, je moet zoiets gewoon niet willen als partij. Dat de GOP zich laat vertegenwoordigen door een zak zand is mijn probleem niet. De zak zand is rijp om gedumpt te worden. Maar om dat echt te kunnen bewerkstelligen zou ik dan overlaten aan de beste tegenkandidaat. En dat is Biden NIET.

Blijft staan dat ik zal juichen als Joe wint. Van pure opluchting. Dus we duimen voor dezelfde uitslag. Maar gezien het gedrag van de gemiddelde stemmer tegenwoordig - niet alleen in de VS overigens - houd ik mijn hart vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 30-06-2024 18:22:14 ]
pi_214105808
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Alleen niet heel succesvol: Kijk naar de laatste primaries: In een aantal staten koos 15-25% van de Republikeinen Haley NADAT ze uit de race was gestapt.
Maar dat wil niet zeggen dat ze nu voor Biden gaan stemmen. En al helemaal niet omdat Haley nu Trump - without much ado - steunt.
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 18:28:00 #277
3928 Ulx
pi_214105998
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar dat wil niet zeggen dat ze nu voor Biden gaan stemmen. En al helemaal niet omdat Haley nu Trump volmondig steunt.
Trump heeft in het debat niet laten zien waarom men op hem zou moeten stemmen. Ik denk mede daarom dat meer dan de helft van die Haley-stemmers nooit op Trump zullen stemmen. Die blijven thuis of stemmen Biden of iemand anders.
pi_214106011
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet de strategie van GOP. Ja misschien willen ze die stemmers scoren. Maar niet door voor ze op te komen op manieren die concreet effect voor die stemmers hebben. Ja als die stemmers minder makkelijk abortus willen kunnen plegen. Of als ze denken dat hun problemen komen doordat de rijksten niet genoeg tax cuts krijgen.
Haley is natuurlijk een redelijker geluid dan Trump maar bepaald geen Bernie.
  Overall beste user 2022 zondag 30 juni 2024 @ 18:35:04 #279
3928 Ulx
pi_214106163
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat niet de strategie van GOP. Ja misschien willen ze die stemmers scoren. Maar niet door voor ze op te komen op manieren die concreet effect voor die stemmers hebben. Ja als die stemmers minder makkelijk abortus willen kunnen plegen. Of als ze denken dat hun problemen komen doordat de rijksten niet genoeg tax cuts krijgen.
Haley is natuurlijk een redelijker geluid dan Trump maar bepaald geen Bernie.
De GOP heeft alleen afbraak als programma. Normale mensen zijn al lang de partij uit geschopt. Het is nu alleen het uiterste wat nog over is. De extremisten. Dat bedoelde ik.
pi_214106290
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump heeft in het debat niet laten zien waarom men op hem zou moeten stemmen. Ik denk mede daarom dat meer dan de helft van die Haley-stemmers nooit op Trump zullen stemmen. Die blijven thuis of stemmen Biden of iemand anders.
Haley was jarenlang een Trump-enabler. Zij was in haar jongere jaren een voorvechter van de Tea Party, de ideologische opmaat voor MAGA. Zij is medeschuldig aan de pure haatcultuur en de shit binnen de GOP.
Zoveel minder rechts dan Trump is ze niet. Het toont de verandering in de GOP aan dat iemand als zij al werd beschouwd als een 'alternatief voor het ('redelijke') midden'.
Ik moet dus nog maar zien of er zoveel Haley-aanhangers op Biden gaan stemmen of Trump c.q. de huidige GOP in de steek gaan laten.
  zondag 30 juni 2024 @ 19:09:35 #281
323401 Kijkertje
met filter
pi_214106759
twitter

twitter

quote:
Lichtman, a professor at American University, rejected the growing chorus of political pundits and Democratic activists who have called on Biden, 81, to bow out of the presidential race after his disastrous debate performance last week against former President Donald Trump. The pivotal moment brought fresh questions about Biden's age and ability to serve a second term.

"It's a huge mistake. They're not doctors. They don't know whether Biden is physically capable of carrying out a second term or not," Lichtman said during an interview with CNN of calls to replace Biden. "This is all foolhardy nonsense."

Lichtman has correctly predicted the outcome of almost every election over the last half century, except for the race in 2000, using a series of 13 historical factors or "keys."

The system includes four factors based on politics, seven on performance, and two on candidate personality. Lichtman said the incumbent party would need to lose six of those actors, or "keys," to lose the White House.

The keys range from whether a candidate is an incumbent president to the state of the economy and the presence of third-party hopefuls.

Debate performance, however, is not one of the factors that determines the outcome of an election, he argued. Lichtman pointed to historical examples, including the 1984 election in which former President Ronald Reagan swept 49 states despite poor debate performances and concerns over his age.

When pressed about whether the questions surrounding Biden's age and mental acuity are "fundamentally different" than his metrics as president, Lichtman doubled down.

"Debate performances can be overcome," he said. "At the first sign of adversity the spineless Democrats want to throw under the bus, their own incumbent president. My goodness."

Lichtman has not made his final prediction for who will win the 2024 presidential election.
pi_214107103
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:09 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[..]

Dat zegt toch allemaal weinig de mening van iemand over zijn voorkeurskandidaat. Daarbij is de man ook nog te chickenshit om dan een call voor deze verkiezing te maken. Nou wat een endorsement voor Biden :')
  zondag 30 juni 2024 @ 19:25:58 #283
323401 Kijkertje
met filter
pi_214107168
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zegt toch allemaal weinig de mening van iemand over zijn voorkeurskandidaat. Daarbij is de man ook nog te chickenshit om dan een call voor deze verkiezing te maken. Nou wat een endorsement voor Biden :')
Je bedoelt Allan Lichtman? Zijn voorkeurskandidaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 19:32:05 ]
pi_214107503
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja, hij klaagt over het gebrek aan loyaliteit, bagataliseert Bidens leeftijd. Alsof hij in zijn model rekening heeft gehouden met 82jarigen als president. Hij vergelijkt met Reagan die zon 10 jaar jonger was dan Biden nu bij zijn tweede termijn. Daarbij is het ook apart om te doen alsof de zorgen zijn over n slecht debat. Nee dat is het probleem niet n debat. Hij is stokoud en om daar zorgen van weg te nemen helpt zon debat uiteraard niet. Dat zal verder ook niet beslissend zijn. Dat Lichtenberg op die manier de kritiek verdraait vind ik ook vrij zwak.

Maar het is al helemaal gewoon nutteloze content omdat hij zich dus niet eens waagt aan een voorspelling op basis van zijn modelletje.
  zondag 30 juni 2024 @ 19:52:01 #285
323401 Kijkertje
met filter
pi_214107673
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, hij klaagt over het gebrek aan loyaliteit, bagataliseert Bidens leeftijd. Alsof hij in zijn model rekening heeft gehouden met 82jarigen als president. Hij vergelijkt met Reagan die zon 10 jaar jonger was dan Biden nu bij zijn tweede termijn. Daarbij is het ook apart om te doen alsof de zorgen zijn over n slecht debat. Nee dat is het probleem niet n debat. Hij is stokoud en om daar zorgen van weg te nemen helpt zon debat uiteraard niet. Dat zal verder ook niet beslissend zijn. Dat Lichtenberg op die manier de kritiek verdraait vind ik ook vrij zwak.

Maar het is al helemaal gewoon nutteloze content omdat hij zich dus niet eens waagt aan een voorspelling op basis van zijn modelletje.
Hij bagatelliseert zijn leeftijd helemaal niet? Hij wijst erop dat de Democratische pundits en activisten die nu roepen om vervanging van Biden geen artsen zijn en helemaal niet kunnen beoordelen of Biden fysiek in staat is om nog 4 jaar door te gaan en dat een debat nooit doorslaggevend is geweest voor het resultaat van een verkiezing. En terecht.

Wie zijn favoriete kandidaat is heeft er weinig mee te maken. Dat blijkt wel uit zijn enige foute voorspelling adhv zijn 13-punten systeem: die van de verkiezing van Biden in 2020. Hij voorspelde dat Trump zou winnen.

En kijk anders zijn interview even over zijn voorspelling: als Biden vervangen wordt door een andere kandidaat is het zeker dat Trump wint.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2024 20:04:24 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 20:12:36 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214108391
Pete Buttigieg, deed hij maar mee. Allerbeste Democrat van het moment.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 juni 2024 @ 20:13:19 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214108406
quote:
85s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij bagatelliseert zijn leeftijd helemaal niet? Hij wijst erop dat de Democratische pundits en activisten die nu roepen om vervanging van Biden geen artsen zijn en helemaal niet kunnen beoordelen of Biden fysiek in staat is om nog 4 jaar door te gaan en dat een debat nooit doorslaggevend is geweest voor het resultaat van een verkiezing. En terecht.

Wie zijn favoriete kandidaat is heeft er weinig mee te maken. Dat blijkt wel uit zijn enige foute voorspelling adhv zijn 13-punten systeem: die van de verkiezing van Biden in 2020. Hij voorspelde dat Trump zou winnen.

En kijk anders zijn interview even over zijn voorspelling: als Biden vervangen wordt door een andere kandidaat is het zeker dat Trump wint.
Heb je het debat gezien? Biden is niet houdbaar als kandidaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214108608
quote:
85s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb dat interview toch al gekeken dat voegde 0 toe aan de tekst. Ik reageer toch op wat hij stelt. Jij negeert volledig wat ik dus zei. Hij vergelijkt met Reagan die een decenium jonger was, slechte vergelijking dus.
Het argument dat je niet kan beoordelen hoe het met Biden gaat is natuurlijk helemaal belachelijk, dat kan hij dus ook niet. Daarbij is het iets waar mensen hun stem ook op baseren.
Dat hij een paar keer achter elkaar een 50/50 goed gokte zegt natuurlijk niet zoveel.
Het is dan ook echt onzin om aan te nemen dat omdat deze man zegt dat Biden onvervangbaar is, dat vervolgens ook het geval is. De mening van deze man voegt gewoon uiteraard weinig toe als hij hem op zon waardeloze manier onderbouwt.
pi_214108848
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
We hadden nu aan het einde van Bernie's tweede termijn kunnen zitten. In plaats daarvan krijgen we Weekend at Bernie's.
pi_214110101
quote:
5s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
quote:
The Keys to the White House is a checklist of thirteen true/false statements that pertain to the circumstances surrounding a presidential election. If five or fewer of the following statements are false, the incumbent party is predicted to win the election. If six or more are false, the incumbent party is predicted to lose.[12]

Party mandate: After the midterm elections, the incumbent party holds more seats in the U.S. House of Representatives than after the previous midterm elections.
No primary contest: There is no serious contest for the incumbent party nomination.
Incumbent seeking re-election: The incumbent party candidate is the sitting president.
No third party: There is no significant third party or independent campaign. Kennedy doet het goed in de peilingen
Strong short-term economy: The economy is not in recession during the election campaign. De inflatie voelt voor veel mensen als een recessie.
Strong long-term economy: Real per capita economic growth during the term equals or exceeds mean growth during the previous two terms. Same
Major policy change: The incumbent administration effects major changes in national policy.
No social unrest: There is no sustained social unrest during the term.
No scandal: The incumbent administration is untainted by major scandal.
No foreign/military failure: The incumbent administration suffers no major failure in foreign or military affairs.
Major foreign/military success: The incumbent administration achieves a major success in foreign or military affairs. False
Charismatic incumbent: The incumbent party candidate is charismatic or a national hero. Biden had in 2020 zijn charisma nog mee, maar dit begint inmiddels wel een dingetje te worden.
Uncharismatic challenger: The challenging party candidate is not charismatic or a national hero. False
Hij zit inmiddels al op zes.

Daarnaast verloor Romney met minder dan 350.000 stemmen verschil. Hillary Clinton en Trump met zo'n 80.000. Het zit dicht bij elkaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frikandelbroodje op 30-06-2024 21:38:51 ]
Incelfrikandel
pi_214110295
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Eens. Hopelijk komt zijn tijd.
  zondag 30 juni 2024 @ 21:37:44 #292
323401 Kijkertje
met filter
pi_214110403
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
Hij zit inmiddels al op zes.
Het enige wat Lichtman dan ook zegt is dat de Democraten een veel betere kans maken met Biden om te winnen dan als ze nu nog een andere kandidaat gaan inzetten.
pi_214110478
quote:
9s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het enige wat Lichtman dan ook zegt is dat de Democraten een veel betere kans maken met Biden om te winnen dan als ze nu nog een andere kandidaat gaan inzetten.
Dat is natuurlijk ook weer waar.
Incelfrikandel
pi_214112492
Info over het parkeren van vliegtuigen. Van trump en van de russen
twitter
pi_214112607
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
We hadden nu aan het einde van Bernie's tweede termijn kunnen zitten. In plaats daarvan krijgen we Weekend at Bernie's.
Sanders is 82.
  Overall beste user 2022 maandag 1 juli 2024 @ 00:39:42 #296
3928 Ulx
pi_214112677
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sanders is 82.
Jamaarneemaarjamaarneemaar
pi_214112712
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sanders is 82.
En nu nog beter in staat om Trump te confronteren met zijn leugens en hem vast te pinnen op een podium dan de Biden van vier jaar geleden.

Begrijp me niet verkeerd, Biden verdient natuurlijk in 100 van de 100 gevallen de voorkeur boven Trump, maar het is toch bedroevend dat dit nu de realiteit is en dat de Democraten het gesprek niet eens aandurven in deze kwestie.
  maandag 1 juli 2024 @ 01:34:49 #298
323401 Kijkertje
met filter
pi_214112739
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 01:12 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
En nu nog beter in staat om Trump te confronteren met zijn leugens en hem vast te pinnen op een podium dan de Biden van vier jaar geleden.

Begrijp me niet verkeerd, Biden verdient natuurlijk in 100 van de 100 gevallen de voorkeur boven Trump, maar het is toch bedroevend dat dit nu de realiteit is en dat de Democraten het gesprek niet eens aandurven in deze kwestie.
Hoe bedoel je? Wie zijn 'de Democraten die het gesprek niet aandurven'? En gesprek met wie?
  maandag 1 juli 2024 @ 09:27:54 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214113907
Ik zie toch een hoop democraten die dat gesprek aangaan. Al heeft het nog niet het gewenste resultaat.
  Overall beste user 2022 maandag 1 juli 2024 @ 10:10:14 #300
3928 Ulx
pi_214114278
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 01:12 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
En nu nog beter in staat om Trump te confronteren met zijn leugens
Alsof dat nut heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')