Het is een enge onbetrouwbare club.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:36 schreef Tekaschi het volgende:
Wat vinden de pro dems hier eigenlijk van het feit dat de democraten ze belogen hebben, dat Biden gewoon niet fysiek geschikt is voor deze functie, dat alle verhalen over nepnieuws, deepfakes etc. gewoon verzonnen bleken te zijn en dat de hele wereld gisteren heeft kunnen zien dat Biden zwaar aan het aftakelen is? Want de Dems wisten dit natuurlijk al tijden, hoopten natuurlijk dat het niet zo opvallen met verhaaltjes instuderen en waarschijnlijk Biden volduwen met drugs. Lees hier toch vaak dat liegen een doodzonde is als het over Trump gaat, maar de grootste leugen blijkt uit democratische hoek te komen over de mentale gesteldheid van Biden. Vraag je je toch af waar ze nog meer over liegen.
Qua energie, mompelen, en hij verhaspelde wat en had een lange freeze ergens aan het begin. Een heel andere Biden dan die bij de State of the Union.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
Wat ik ervan lees is dat Biden er heel slecht uitgekomen is in dit debat. Jammer en versterkt de indruk dat de Democraten hem hadden moeten vervangen.
Heeft de VS nog een buitenlandbeleid? @ExTecquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Z'n buitenland beleid is het slechtste beleid van de facto wereldpolitieagent VS wat ik in mijn hele leven gezien heb.
Nee, hij heeft die genocide niet veroorzaakt, maar dat het maar door blijft etteren; de houthi's niet echt aanpakken, nu weer bepaalde wapen leveranties richting israel opschorten, heel erg ambivalent beleid richting oekraine, zodat ook dat maar door blijft gaan, ja, dat valt hem te verwijten.
Je ontkent de macht van een grote (nieuws)zender als Fox News? Zeker tijdens verkiezingstijd?quote:
Je weet dat hij er al jaren zo slecht aan toe is?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Qua energie, mompelen, en hij verhaspelde wat en had een lange freeze ergens aan het begin. Een heel andere Biden
Geen bewijs, maar Trump heeft zich (willen) laten testen voor het debat, Biden niet. Biden had 1-0 kunnen voorstaan en Trump al een eerste klap kunnen uitdelen als hij zich had laten testen. Dus waarom laat hij zich niet testen op drugs? Hier zit een heel team achter natuurlijk, die stippelen de strategie uit en die weten ook dat ze Trump keihard hadden kunnen aanpakken, dus ze hebben het niet gedaan om een reden, en die reden zal heus wel zijn dat Biden onder invloed van drugs op dat podium stond omdat hij het anders niet voor elkaar kreeg.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
En is daar ook maar een picogram bewijs voor?
Maar ondertussen wel janken over nepnieuws en deepfakes he.
Sowieso lijkt mij op 81 jarige leeftijd drugs gebruiken levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:48 schreef trein2000 het volgende:
Jongens, extraordinary claims require extraordinary evidence.
We gaan hier niet even dom roepen dat Biden onder de drugs zit zonder begin van een onderbouwing.
Ja, schijt bang zijn voor alles, en buitenland beleid volledig ondergeschikt maken aan de verkiezingen, want stel je voor dat je wat zegt of doet tegen dat antisemitisme wat je nu daar overal ziet, dan gaan die pro-pallies niet meer op je stemmen, en alhoewel europa ineens zwaar leunt op jouw LNG sinds we veel minder rus gas afnemen, wel de exploitatie van nieuwe LNG projecten opschorten, want stel je voor dat anders de milieu hippies niet meer op ons stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Heeft de VS nog een buitenlandbeleid? @:extec
Het lijkt me eerder te verwachten dat Biden aan de medicijnen zit op zijn leeftijd en met zijn aandoeningen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:48 schreef trein2000 het volgende:
We gaan hier niet even dom roepen dat Biden onder de drugs zit zonder begin van een onderbouwing.
Waar was de Oost Europese golddigster eigenlijk?quote:
Tegen wie zeg jij dit nu eigenlijk want dit hele verhaal slaat helemaal nergens op qua users hier.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geen bewijs, maar Trump heeft zich (willen) laten testen voor het debat, Biden niet. Biden had 1-0 kunnen voorstaan en Trump al een eerste klap kunnen uitdelen als hij zich had laten testen. Dus waarom laat hij zich niet testen op drugs? Hier zit een heel team achter natuurlijk, die stippelen de strategie uit en die weten ook dat ze Trump keihard hadden kunnen aanpakken, dus ze hebben het niet gedaan om een reden, en die reden zal heus wel zijn dat Biden onder invloed van drugs op dat podium stond omdat hij het anders niet voor elkaar kreeg.
Maar nogmaals, want de vraag wordt ontweken, wat vinden mensen er nu van dat ze belogen zijn door de dems, dat Biden gewoon niet fysiek in staat is om zo'n belangrijke functie, het belangrijkste presidentschap in de wereld uit te voeren? En wie trekt er eigenlijk werkelijk aan de touwtjes, want Biden is er fysiek en mentaal niet toe in staat? Waarom stoort niemand dit eigenlijk, is het omdat het niet Trump is en dan kijken we maar weg van de ellende en leugens uit de democratische hoek want "Trump bad"?
Schandalig als één partij een vrijbrief krijgt om de bevolking voor te liegen omdat dat kamp en hun aanhang zo'n bloedhekel heeft aan de andere kandidaten. Ze liegen allemaal, werkelijk allemaal, en wordt tijd dat mensen eens gaan inzien dat de dems niet roomser zijn dan de paus en geen haar beter als de reps, beiden corrupte politieke partijen. Want het volk wat blind achter de dems blijft aanlopen ondanks het constante liegen en bedriegen zijn geen haar beter dan de Maga fans, die ze dagelijks in de media en politiek beschuldigen van het gedrag waar de dems kiezers zich ook schuldig aan maken blijkbaar.
Ze hebben jullie een vijand gegeven zodat de focus op het gedrag en liegen van Trump ligt en zij ermee weg blijven komen. Jullie worden bespeeld waar jullie bijstaan, net zoals velen van jullie dit krijsen over het Maga stemvee.
quote:
Tegen de mensen die al vanaf 2016 krijsen dat Trump een leugenaar is en daarom geen president kan/mag worden, het topic zit vol met users die dit roepen. Dus ik vraag mij af of de factor "liegen" een reden is om niet op iemand te stemmen, of dat liegen niet zoveel uitmaakt mits de "juiste" partij dit doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tegen wie zeg jij dit nu eigenlijk want dit hele verhaal slaat helemaal nergens op qua users hier.
En ik zie geen enkele onderbouwing voor al je claims over liegen, bedriegen en wat al dies meer zij. Dit klinkt vooral weer als een grote berg projectie.
Niet dat ik het met je oneens ben. Maar ik denk dat het nog een laag dieper gaat. Trump heeft al een hoop instituties de vernieling in geholpen. Nog vier jaar is gewoon einde democratie in the land of the free. Dat is een bedreiging voor de hele wereldorde.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de rest ben ik niet bijzonder pro-biden ofzo. Zeker ook niet pro-trump.
Maar ik stel me erg europees op, in deze. Europa als continent heeft specifieke belangen, en dat is met name die oorlog hier paar 1000 KM vandaan. Want als rus die wint, heeft dat een enorme impact over de komende decennia.
Dat is gewoon waar, Trump is een leugenaar, een verkrachter en een fraudeur.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tegen de mensen die al vanaf 2016 krijsen dat Trump een leugenaar is en daarom geen president kan/mag worden, het topic zit vol met users die dit roepen. Dus ik vraag mij af of de factor "liegen" een reden is om niet op iemand te stemmen, of dat liegen niet zoveel uitmaakt mits de "juiste" partij dit doet.
Maar ik heb en weet het antwoord al.
EU is een puppet van de VS dus het is nog al belangrijk wat daar gebeurd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de rest ben ik niet bijzonder pro-biden ofzo. Zeker ook niet pro-orange man.
Maar ik stel me erg europees op, in deze. Europa als continent heeft specifieke belangen, en dat is met name die oorlog hier paar 1000 KM vandaan. Want als rus die wint, heeft dat een enorme impact over de komende decennia.
Eens.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet dat ik het met je oneens ben. Maar ik denk dat het nog een laag dieper gaat. Trump heeft al een hoop instituties de vernieling in geholpen. Nog vier jaar is gewoon einde democratie in the land of the free. Dat is een bedreiging voor de hele wereldorde.
BNW is een deurtje verder. Nee, dat is de EU niet, we werken echter wel veel samen omdat we nogal wat gemeen hebben met elkaar. Maar bepaald niet alles.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:07 schreef QAnonn het volgende:
[..]
EU is een puppet van de VS dus het is nog al belangrijk wat daar gebeurd.
Waar heb je het over? Trump IS een leugenaar, daar hoef je niet eens over te discussiëren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tegen de mensen die al vanaf 2016 krijsen dat Trump een leugenaar is en daarom geen president kan/mag worden, het topic zit vol met users die dit roepen. Dus ik vraag mij af of de factor "liegen" een reden is om niet op iemand te stemmen, of dat liegen niet zoveel uitmaakt mits de "juiste" partij dit doet.
Maar ik heb en weet het antwoord al.
Ik denk dat de kans erg groot is dat ze beiden medicijnen gebruiken. Op hun leeftijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:48 schreef trein2000 het volgende:
De EU zal al dan niet noodgedwongen een veel zelfstandiger koers gaan volgen bij een eventuele overwinning van Trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verder. Nee, dat is de EU niet, we werken echter wel veel samen omdat we nogal wat gemeen hebben met elkaar. Maar bepaald niet alles.
Europa moet eens aan zichzelf gaan denken, of er nu iemand aan de macht komt die pro of anti Europa is. Ik ben het niet eens met de tactieken van Trump wel deel ik de mening dat er afspraken gemaakt zijn en Europa ook haar steentje bij moet dragen aan defensie. Het was een goeie wakeup call voor Europa, want nu kan het blijkbaar wel. Wij moeten ons loskoppelen van Amerika, het is een bondgenoot, maar ook een bondgenoot die wij op de vingers mogen en kunnen tikken en een bondgenoot die Europa niet meer als speelbal gaat gebruiken voor Amerikaanse politieke spelletjes. Ze hebben teveel een vrijbrief naar mijn mening.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de rest ben ik niet bijzonder pro-biden ofzo. Zeker ook niet pro-orange man.
Mischien moet jij die tweet gewoon eens lezen en begrijpen dat dit soort zaken hier niet gewenst zijn? Evil. monster, zonder enige onderbouwing en puur omdat ze haar man steunt? Dan spoor je niet. (de maker van de tweet)quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:10 schreef Za het volgende:
Waarom verdwijnt Jill Biden steeds?
Wat is het probleem?
100% met je eens, Trump is een leugenaar, dat is een feit. Net zoals het een feit is dat de democraten de mensen hebben voorgelogen, en net zoals het een feit is dat Biden gisteren ook leugens verkondigde, dus wat nu? Is het liegen wel of niet een probleem, of gaan we onderscheid maken wie tegen ons liegt?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Trump IS een leugenaar, daar hoef je niet eens over te discussiëren.
Het is geen voetbalwedstrijd.
Ze spreekt hem toe als een kind, dat is vrij onacceptabel en vernederend.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien moet jij die tweet gewoon eens lezen en begrijpen dat dit soort zaken hier niet gewenst zijn? Evil. monster, zonder enige onderbouwing en puur omdat ze haar man steunt? Dan spoor je niet. (de maker van de tweet)
Dat deed de EU al heel lang, wat de zaak bemoeilijkt is de nogal laconieke wijze waarop de lidstaten met Defensie zijn omgegaan de afgelopen 20 jaar. Politiek echter vaart de EU wel degelijk een eigen koers sinds het de EU is geworden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De EU zal al dan niet noodgedwongen een veel zelfstandiger koers gaan volgen bij een eventuele overwinning van Trump.
Check vooral ook zijn Project 2025 plannen: https://www.bbc.com/news/articles/c977njnvq2do . Backwards politiek.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet dat ik het met je oneens ben. Maar ik denk dat het nog een laag dieper gaat. Trump heeft al een hoop instituties de vernieling in geholpen. Nog vier jaar is gewoon einde democratie in the land of the free. Dat is een bedreiging voor de hele wereldorde.
Geen idee, maar laten Joe en Jill een voorbeeld nemen aan de voortreffelijke relatie tussen Donald en Melania inderdaad. Een gelukkig stel zonder relatieproblemen die elkaar steunen door dik en dunquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:10 schreef Za het volgende:
Waarom verdwijnt Jill Biden steeds?
Wat is het probleem?
Ik heb het debat niet gezien, maar het was blijkbaar heel slecht als je het commentaar en deze odds zien.quote:
Dat geldt alleen voor andere landen zeker. Als het over de EU wordt gezegd dan een schopje BNW.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verder. Nee, dat is de EU niet, we werken echter wel veel samen omdat we nogal wat gemeen hebben met elkaar. Maar bepaald niet alles.
Prima, mag jij vinden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ze spreekt hem toe als een kind, dat is vrij onacceptabel en vernederend.
Ja Fox news is een republikeinenzender. Daar gaat de Democratische kandidaat het toch nooit goed doen. Dus die zijn niet zo relevant.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:49 schreef Origami94 het volgende:
Je ontkent de macht van een grote (nieuws)zender als Fox News? Zeker tijdens verkiezingstijd?
Dat beoordelen we per geval.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor andere landen zeker. Als het over de EU wordt gezegd dan een schopje BNW.
Ik heb deze discussie hier al jaren geleden gevoerd. Uitkomst is dat leugens zijn toegestaan zolang het maar in hun straatje past. Laten we eerlijk wezen zo werkt politiek nu eenmaal, alle politici liegen anders word je nooit verkozen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
100% met je eens, Trump is een leugenaar, dat is een feit. Net zoals het een feit is dat de democraten de mensen hebben voorgelogen, en net zoals het een feit is dat Biden gisteren ook leugens verkondigde, dus wat nu? Is het liegen wel of niet een probleem, of gaan we onderscheid maken wie tegen ons liegt?
Dat dacht ik persoonlijk niet maar helemaal zeker weet ik dat niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
Zou het in theorie nog mogelijk zijn om Biden te vervangen met bijvoorbeeld Kamala Harris?
Of met iedere andere democraat. Keuze valt pas bij het congres.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
Zou het in theorie nog mogelijk zijn om Biden te vervangen met bijvoorbeeld Kamala Harris?
Ja, de officiele nominatie moet nog gebeuren volgens mij. Om dan te kiezen voor Harris is overigens kiezen voor een zekere nederlaag.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
Nee, maar ik heb niet het idee dat er door democraten is gelogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
100% met je eens, Trump is een leugenaar, dat is een feit. Net zoals het een feit is dat de democraten de mensen hebben voorgelogen, en net zoals het een feit is dat Biden gisteren ook leugens verkondigde, dus wat nu? Is het liegen wel of niet een probleem, of gaan we onderscheid maken wie tegen ons liegt?
Op deze manier kun je geen enkele zender serieus nemen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Fox news is een republikeinenzender. Daar gaat de Democratische kandidaat het toch nooit goed doen. Dus die zijn niet zo relevant.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of met iedere andere democraat. Keuze valt pas bij het congres.
Welke democraat zien jullie als een goed alternatief voor Biden?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, de officiele nominatie moet nog gebeuren volgens mij. Om dan te kiezen voor Harris is overigens kiezen voor een zekere nederlaag.
Maar de meesten zijn geen verkrachters, fraudeurs en liegen niet over werkelijk alles. Toch wel een nuance verschil.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie hier al jaren geleden gevoerd. Uitkomst is dat leugens zijn toegestaan zolang het maar in hun straatje past. Laten we eerlijk wezen zo werkt politiek nu eenmaal, alle politici liegen anders word je nooit verkozen.
Newsom, Kelly, Blinken, lijken me allemaal geschikte kandidaten om hem te vervangen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
Ow ik weet dat dit het gedrag is, ik ken het gedrag, zie al jaren niets anders ook in de Nederlandse politiek. Wordt alleen eens tijd dat de mensen die nogal naar de dems/links leunen inzien dat ze geen haar beter zijn dan het andere kamp die ze dag in dag uit beschuldigen van dit gedrag.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie hier al jaren geleden gevoerd. Uitkomst is dat leugens zijn toegestaan zolang het maar in hun straatje past. Laten we eerlijk wezen zo werkt politiek nu eenmaal, alle politici liegen anders word je nooit verkozen.
Houd op met die feitenvrije onzin. Het is klaar hier.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow ik weet dat dit het gedrag is, ik ken het gedrag, zie al jaren niets anders ook in de Nederlandse politiek. Wordt alleen eens tijd dat de mensen die nogal naar de dems/links leunen inzien dat ze geen haar beter zijn dan het andere kamp die ze dag in dag uit beschuldigen van dit gedrag.
Dat kan wel, maar die deed het slecht in de hypothetische peilingen tegen Trump, dus dan win je uiteindelijk waarschijnlijk nog niet. Ze moeten iemand vinden die kan winnen van Trump, alleen dan heeft het zin om Biden opzij te schuiven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
Gretchen Whitmer. Ze is nu gouverneur van Michigan wat denk ik een pre is. Haar enige probleem lijkt bekendheid te zijn bij het brede publiek.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Welke democraat zien jullie als een goed alternatief voor Biden?
Alleen op basis van dit debat zou ook paniek reactie zijn, maar het zit er natuurlijk al een tijdje aan te komen omdat Biden wel vaker als een bejaarde overkomt. (Wat hij en Trump ook beide zijn)quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gretchen Whitmer. Ze is nu gouverneur van Michigan wat denk ik een pre is. Haar enige probleem lijkt bekendheid te zijn bij het brede publiek.
Maar Biden gaat niet vervangen worden op basis van dit debat, dat is pure cope spin (imho).
Biden is gisteren natuurlijk niet net voor het debat mentaal ingestort, die loopt al jaren te sukkelen en te hakkelen. Gevolgd door media items, tot persconferenties in het Witte huis waarin werd aangegeven dat het fake nieuws is, tactisch geknipt, onzin, dat Biden fitter dan fit is en door al zijn testen komt en dat hij heel pienter is achter de schermen etc. Leugens op leugens uit democratische hoek die wel degelijk op de hoogte zijn van zijn mentale en fysieke gesteldheid. En dat in een land als Amerika, waar de president het boegbeeld is voor het verenigde westen. Misschien is het wel de reden waarom Putin Oekraine is durven binnenvallen, geen sterke man in het witte huis, maar een labiel dement figuur wat aan het aftakelen is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb niet het idee dat er door democraten is gelogen.
Ik vind het vooral een totale afgang voor de VS.
Ik vond hem in 2020 al te oud, hij had er voor moeten gaan als opvolger van Obama.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen op basis van dit debat zou ook paniek reactie zijn, maar het zit er natuurlijk al een tijdje aan te komen omdat Biden wel vaker als een bejaarde overkomt. (Wat hij en Trump ook beide zijn)
Daarvoor zit ik er niet goed genoeg in. Ik was wel een AOC-fan, maar die is vanwege het politieke klimaat ook redelijk geradicaliseerd en natuurlijk als 34-jarige vrouw met migratie-achtergrond volledig kansloos.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Goed voor ze. Ben wel een beetje klaar met de VS.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
En voor de Trumpisten die deze reeks binnen zijn gewandeld.
Dat Biden enorm oud, wankel en fragiel oogt maakt Trump niet plots een geschikt alternatief. Want een tweede Trump-termijn is werkelijk het slechtste wat de VS kan overkomen,
Alleen toen kwamen ze met misschien wel de meest gehate politicus allertijden aan bij de democratische partij. HR-beleid is daar jaren niet op orde.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond hem in 2020 al te oud, hij had er voor moeten gaan als opvolger van Obama.
En bovendien grondwettelijk onverkiesbaarquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Daarvoor zit ik er niet goed genoeg in. Ik was wel een AOC-fan, maar die is vanwege het politieke klimaat ook redelijk geradicaliseerd en natuurlijk als 34-jarige vrouw met migratie-achtergrond volledig kansloos.
Ohh wat dan? Wist ik geeneens.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En bovendien grondwettelijk onverkiesbaar
Maar een tweet waarin men louter zegt dat de first lady haar echtgenoot complimenteert delete je ook.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien moet jij die tweet gewoon eens lezen en begrijpen dat dit soort zaken hier niet gewenst zijn? Evil. monster, zonder enige onderbouwing en puur omdat ze haar man steunt? Dan spoor je niet. (de maker van de tweet)
Het probleem van de meest genoemde kandidaten (Harris, Newsom en Whitmer) is dat ze het slechter deden in de peilingen dan Biden. Ik weet niet helemaal waarom, zijn ze linkser dan Biden? Ze moeten natuurlijk wel in staat zijn om genoeg stemmen te trekken van de groep die tussen de Democraten en Republikeinen inzweven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gretchen Whitmer. Ze is nu gouverneur van Michigan wat denk ik een pre is. Haar enige probleem lijkt bekendheid te zijn bij het brede publiek.
Maar Biden gaat niet vervangen worden op basis van dit debat, dat is pure cope spin (imho).
https://emersoncollegepol(...)prominent-democrats/quote:In other hypothetical matchups, Trump leads with 46% against Vice President Kamala Harris’s 43% and California Governor Gavin Newsom’s 36%. Against Michigan Governor Gretchen Whitmer, Trump maintains a lead with 45% compared to Whitmer’s 33%, with 22% undecided.
Als je moderatie wil bespreken dan is daar FB voor, niet het topic.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:28 schreef Za het volgende:
[..]
Maar een tweet waarin men louter zegt dat de first lady haar echtgenoot complimenteert delete je ook.
De reden van de tweet is dat men mij vroeg waarom ik haar expliciet noemde.
Het laat zien in welke positie deze man zich bevindt qua surroundings, zoals ik eerder met alle respect voor hem als mens heb beschreven.
Trump heeft geld aangenomen van en banden met de Russen en wil uit de NAVO stappen. Dat is denk ik het allergrootste risico. En jij tikt dan ook en stuk minder veilig vanaf je zolderkamertje.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Biden is gisteren natuurlijk niet net voor het debat mentaal ingestort, die loopt al jaren te sukkelen en te hakkelen. Gevolgd door media items, tot persconferenties in het Witte huis waarin werd aangegeven dat het fake nieuws is, tactisch geknipt, onzin, dat Biden fitter dan fit is en door al zijn testen komt en dat hij heel pienter is achter de schermen etc. Leugens op leugens uit democratische hoek die wel degelijk op de hoogte zijn van zijn mentale en fysieke gesteldheid. En dat in een land als Amerika, waar de president het boegbeeld is voor het verenigde westen. Misschien is het wel de reden waarom Putin Oekraine is durven binnenvallen, geen sterke man in het witte huis, maar een labiel dement figuur wat aan het aftakelen is.
Dat is gewoon liegen, een "puppet" als gezicht en boegbeeld de mensen voorhouden terwijl anderen, waarop niet gestemd is, wie niet gekozen zijn aan de touwtjes trekken. Ik weet niet, ik vind dat zelf toch wel een zeer grove leugen, waar de complete bevolking wordt voorgelogen. Zoveel honger naar macht dat ze de mensen beliegen terwijl deze man gewoon lekker van zijn pensioen moet gaan genieten die paar jaar dat hij misschien nog heeft.
Dat vind ik nog vele malen schadelijker en schandaliger dan Trump die liegt over het afkopen van een pornoster.
De haat voor Trump verblind veel mensen, je kan Trump haten, van hem walgen en hem nooit aan de macht willen hebben en toch inzien dat de Dems geen haar beter zijn en net zoveel liegen en bedriegen. Het feit dat Trump bestaat moet geen vrijbrief zijn dat de Dems er ook maar één grote leugenachtige shitshow van mogen maken.
Hoop echt dat Amerika zelf het ook zo'n grote shitshow vindt dat ze een onafhankelijke kandidaat president maken, misschien dat ze dan eens wakker geschud worden in Amerika.
Hadden ze maar een maximum leeftijdquote:
Als ze gekozen worden, moeten ze nog 4 jaar president zijn. Dus tot ze 86 jaar (Biden) of 82 jaar (Trump) zijn. Dat is echt heel oud.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen op basis van dit debat zou ook paniek reactie zijn, maar het zit er natuurlijk al een tijdje aan te komen omdat Biden wel vaker als een bejaarde overkomt. (Wat hij en Trump ook beide zijn)
Wat minsten zo zorgwekkend is is dat een Amerikaanse president, veel meer dan een Nederlandse regering, z’n eigen mensen meeneemt. De hele ambtelijke top wordt vervangen. Je krijgt straks allemaal zetbazen van Trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ze gekozen worden, moeten ze nog 4 jaar president zijn. Dus tot ze 86 jaar (Biden) of 82 jaar (Trump) zijn. Dat is echt heel oud.
Gast, Trump denkt nog steeds dat hij de "echte" winnaar is van de 2020 verkiezingen. En verder liegt hij over vrijwel alles, niet alleen over het afkopen van een pornoster (om de verkiezingen te beinvloeden trouwens). Iemand die oprecht nog steeds denkt dat hij 3 jaar geleden heeft gewonnen is gewoon gestoord. En als hij niet gestoord is liegt hij al 3 jaar tegen iedereen dat hij daadwerkelijk denkt dat hij de president is. Dan ben je ook mentaal ziek.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
Dat vind ik nog vele malen schadelijker en schandaliger dan Trump die liegt over het afkopen van een pornoster.
Over welke zetbazen heb je het?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat minsten zo zorgwekkend is is dat een Amerikaanse president, veel meer dan een Nederlandse regering, z’n eigen mensen meeneemt. De hele ambtelijke top wordt vervangen. Je krijgt straks allemaal zetbazen van Trump.
Dat is zo mogelijk nog gevaarlijker dan Trump zelf.
Dat is een kwestie van initiële onbekendheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het probleem van de meest genoemde kandidaten (Harris, Newsom en Whitmer) is dat ze het slechter deden in de peilingen dan Biden.
Dat denkt hij niet, dat is zijn campagnestrategie. Net als al zijn andere leugens.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:35 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Gast, Trump denkt nog steeds dat hij de "echte" winnaar is van de 2020 verkiezingen. En verder liegt hij over vrijwel alles, niet alleen over het afkopen van een pornoster (om de verkiezingen te beinvloeden trouwens). Iemand die oprecht nog steeds denkt dat hij 3 jaar geleden heeft gewonnen is gewoon gestoord. En als hij niet gestoord is liegt hij al 3 jaar tegen iedereen dat hij daadwerkelijk denkt dat hij de president is. Dan ben je ook mentaal ziek.
Wat zit je nou post op post, dezelfde onzin te raaskallen? Niemand die claimt of claimde dat Biden topfit was. Nouja misschien de super hardcore Biden fans, niet dat dat er veel zijn. Vrijwel iedereen was en is het er over eens dat letterlijk alles beter is dan Trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Biden is gisteren natuurlijk niet net voor het debat mentaal ingestort, die loopt al jaren te sukkelen en te hakkelen. Gevolgd door media items, tot persconferenties in het Witte huis waarin werd aangegeven dat het fake nieuws is, tactisch geknipt, onzin, dat Biden fitter dan fit is en door al zijn testen komt en dat hij heel pienter is achter de schermen etc. Leugens op leugens uit democratische hoek die wel degelijk op de hoogte zijn van zijn mentale en fysieke gesteldheid. En dat in een land als Amerika, waar de president het boegbeeld is voor het verenigde westen. Misschien is het wel de reden waarom Putin Oekraine is durven binnenvallen, geen sterke man in het witte huis, maar een labiel dement figuur wat aan het aftakelen is.
Dat is gewoon liegen, een "puppet" als gezicht en boegbeeld de mensen voorhouden terwijl anderen, waarop niet gestemd is, wie niet gekozen zijn aan de touwtjes trekken. Ik weet niet, ik vind dat zelf toch wel een zeer grove leugen, waar de complete bevolking wordt voorgelogen. Zoveel honger naar macht dat ze de mensen beliegen terwijl deze man gewoon lekker van zijn pensioen moet gaan genieten die paar jaar dat hij misschien nog heeft.
De haat voor Trump verblind veel mensen, je kan Trump haten, van hem walgen en hem nooit aan de macht willen hebben en toch inzien dat de Dems geen haar beter zijn en net zoveel liegen en bedriegen. Het feit dat Trump bestaat moet geen vrijbrief zijn dat de Dems er ook maar één grote leugenachtige shitshow van mogen maken.
Hoop echt dat Amerika zelf het ook zo'n grote shitshow vindt dat ze een onafhankelijke kandidaat president maken, misschien dat ze dan eens wakker geschud worden in Amerika.
Figuren als Bill Barr maar dan in het kwadraat en ook op lagere posities.quote:
Zeker wel relevant in swing states tussen zwevende kiezersquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Fox news is een republikeinenzender. Daar gaat de Democratische kandidaat het toch nooit goed doen. Dus die zijn niet zo relevant.
Ze is jarig in oktober. Zelfs Taylor Swift (ook 34 jaar en jarig in december) zou nog kandidaat kunnen worden, want je moet 35 jaar zijn tijdens de inauguratie. Joe Biden werd ook verkozen als senator toen hij 29 jaar was en ingezworen toen hij 30 jaar (minimum grens) was.quote:
Er is weinig tijd meer hè? Het kan nog wel, maar dan moet het wel deze weken gebeuren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van initiële onbekendheid.
Ja als ik naar mijn eigen grootouders kijk is dat belachelijk. Mijn grootouders zitten qua leeftijd tussen Biden en Trump in, hebben echt te maken met duidelijke achteruitgang sinds dat ze 70/75 jaar zijn, mentaal en fysiek. Zeker als je bedenkt dat een niet een 40 uur werkweek is en je ook in de nacht paraat moet staan, en je reizen moet maken over de hele wereld. Het verschilt natuurlijk per persoon maar je merkt gewoon dat als mensen ongeveer de 70 jaar zijn gepasseerd cognitieve achteruitgang gewoon een ding is. Sneller dingen vergeten, minder snel nieuwe informatie opnemen, minder scherp zijn op zaken. Schoof vind ik voor Nederland al op de grens zitten. Ze moeten de maximum leeftijd op 70 jaar zetten als ze ook een minimum leeftijd instellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ze gekozen worden, moeten ze nog 4 jaar president zijn. Dus tot ze 86 jaar (Biden) of 82 jaar (Trump) zijn. Dat is echt heel oud.
Jawel, maar niet Fox news. Dat is altijd als een vooringenomen zender met een publiek waar de Democraten het toch niet moeten zoeken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Op deze manier kun je geen enkele zender serieus nemen.
En in tegenstelling tot Trumps eerste termijn staan die al klaar, met dank aan dezelfde mensen die de Supreme Court flink conservatief hebben gemaaktquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat minsten zo zorgwekkend is is dat een Amerikaanse president, veel meer dan een Nederlandse regering, z’n eigen mensen meeneemt. De hele ambtelijke top wordt vervangen. Je krijgt straks allemaal zetbazen van Trump.
Anthony Blinken misschien?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb het debat niet gezien, maar het was blijkbaar heel slecht als je het commentaar en deze odds zien.
Ik denk niet dat Biden dit nog kan winnen. Misschien dat hij bereid is om opzij te stappen voor iemand die wel in staat is van Trump te winnen. Ik denk namelijk dat Biden vooral opnieuw kandidaat is geworden omdat hij niet wil dat Trump opnieuw president wordt. Dus als er een alternatief wordt gevonden die wel van Trump kan winnen, dan verwacht ik dat Biden bereid is om opzij te stappen. Maar wie zou dat kunnen zijn?
Is dat zo? Ik bedoel ik heb het vaker gehoord. Maar je ziet ook van die dingen verschijnen als dat Trump niet op kieslijsten zou mogen staan naar zijn veroordeling of whatever.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En bovendien grondwettelijk onverkiesbaar
Nou ja dat. Dat SCOTUS is overigens ook echt door en door verrot.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot Trumps eerste termijn staan die al klaar, met dank aan dezelfde mensen die de Supreme Court flink conservatief hebben gemaakt
Dom volk denkt dat hun zelf wel welvaren bij een fascistisch regime. Want ik ben immers ook anti-woke!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Trump heeft geld aangenomen van en banden met de Russen en wil uit de NAVO stappen. Dat is denk ik het allergrootste risico. En jij tikt dan ook en stuk minder veilig vanaf je zolderkamertje.
Zou het? Dan moeten ze snel switchen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van initiële onbekendheid.
Het staat gewoon met zoveel woorden in de grondwet. Als je geen 35 bent dan ben je niet benoembaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik bedoel ik heb het vaker gehoord. Maar je ziet ook van die dingen verschijnen als dat Trump niet op kieslijsten zou mogen staan naar zijn veroordeling of whatever.
Qua dat aangaat kun je toch bijna niet voorstellen dat als een kandidaat 34 is en de nominatie wint dat niet toegestaan zou zijn ofzo?
En zijn eigen kinderen op een of ander ministerie waar ze geen verstand van hebben. Nepotisten gonna nepotism.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo mogelijk nog gevaarlijker dan Trump zelf.
Je kunt niet lang wachten met schakelen inderdaad. Doordat er nu al een debat is geweest geef je sowieso je verlies toe als je Biden terugtrekt, dus dat is ook al jammer.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is weinig tijd meer hè? Het kan nog wel, maar dan moet het wel deze weken gebeuren.
Je hebt toch zoveel democratische gouverneurs en nu zelfs een hele ministersploeg. Daar zit toch wel iemand tussen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Word je niet benoemd door kiesmannen voor je partij? Die zouden dan toch die regel kunnen breken?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het staat gewoon met zoveel woorden in de grondwet. Als je geen 35 bent dan ben je niet benoembaar.
Je moet een witte hetero cis-man hebben nu inderdaad, liefst eentje die niet seniel is. Dan is Trump gezien.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn er absoluut nog niet klaar voor in conservatief Amerika, maar Pete Buttigieg is de beste kandidaat.
Tijdens het schrijven van de grondwet zijn ze hier wel vergeten om er ook even een maximale leeftijdsgrens aan toe te voegenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het staat gewoon met zoveel woorden in de grondwet. Als je geen 35 bent dan ben je niet benoembaar.
Haha wel lekker de paarsharige libs gpwnd en goedkope benzine hahaquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dom volk denkt dat hun zelf wel welvaren bij een fascistisch regime. Want ik ben immers ook anti-woke!
Dat het concept van een dictator juist is dat die alleen om zichzelf geeft, en om niemand anders, snapt dat domme volk niet.
De man is vaak op bezoek in Europa en is tevens in Moskou en Peking geweest. Waarom verder zoeken naar een relatief onbekende politicus die de harten van de stemmers in de resterende maanden nog moet zien te winnen als de meest geschikte kandidaat nu al goed werk verricht op het internationale politieke speelveld?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij zou het prima kunnen denk ik en heeft inderdaad een gematigd profiel.
Donald geeft zoveel om de Henken en Ingrids van de VSquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dom volk denkt dat hun zelf wel welvaren bij een fascistisch regime. Want ik ben immers ook anti-woke!
Dat het concept van een dictator juist is dat die alleen om zichzelf geeft, en om niemand anders, snapt dat domme volk niet.
Bekende mensen die zeiden dat ze zouden emigreren alleen maar voor clout. Eindstand gewoon in Amerika gebleven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:46 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een enge onbetrouwbare club.
En toch krijgen ze het voor elkaar om landgenoten en met name vele westerlingen in te palmen en op te hitsen.
Ik weet nog hoe, toen Trump de verkiezingen won, mensen letterlijk zaten te huilen op tv, een idioot achter de knoppen, een gevaarlijke gek, oorlogen, het einde van de wereld. Iedereen sprak elkaar na, liep huilend door de straten. Volkomen geïndoctrineerd.
Wie dan? Hoe zou dat ook status verhogend zijn. Gewoon weggaan omdat je toch geld zat hebt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Bekende mensen die zeiden dat ze zouden emigreren alleen maar voor clout. Eindstand gewoon in Amerika gebleven.
Ik acht de kans dat beiden daar niet aan zaten nihil.quote:
Wat ik hier zo jammer aan vindt is dat het blijkbaar wel erg is als iemand zo overkomt als Biden (en terecht ook wel), maar verder het geen probleem vindt dat de ander alleen maar leugens roept. Het volk zou moeten zeuren om betere kandidaten.quote:
Nee, in de USA zijn doodgewone medicijnen al drugs.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sowieso lijkt mij op 81 jarige leeftijd drugs gebruiken levensgevaarlijk
Pssst fentanyl kopen 😱quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, in de USA zijn doodgewone medicijnen al drugs.
Een gedeelte van het volk wat in de fox bubbel zit denkt dat het juist een leugen is dat biden president geworden is en de verkiezingen gewonnen had.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat ik hier zo jammer aan vindt is dat het blijkbaar wel erg is als iemand zo overkomt als Biden (en terecht ook wel), maar verder het geen probleem vindt dat de ander alleen maar leugens roept. Het volk zou moeten zeuren om betere kandidaten.
Je kan een soort Trump strategie uitvoeren en John Stewart naar voren schuiven. Die zal winnen, maar ook op basis van dingen die niets met politiek te maken hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb het debat niet gezien, maar het was blijkbaar heel slecht als je het commentaar en deze odds zien.
Ik denk niet dat Biden dit nog kan winnen. Misschien dat hij bereid is om opzij te stappen voor iemand die wel in staat is van Trump te winnen. Ik denk namelijk dat Biden vooral opnieuw kandidaat is geworden omdat hij niet wil dat Trump opnieuw president wordt. Dus als er een alternatief wordt gevonden die wel van Trump kan winnen, dan verwacht ik dat Biden bereid is om opzij te stappen. Maar wie zou dat kunnen zijn?
Maar houden die standaard dan weer niet aan bij letterlijk elke zin die die man ooit zegt een leugen is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gedeelte van het volk wat in de fox bubbel zit denkt dat het juist een leugen is dat biden president geworden is en de verkiezingen gewonnen had.
Kon je zelf ook google voor gebruikenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie dan? Hoe zou dat ook status verhogend zijn. Gewoon weggaan omdat je toch geld zat hebt.
Dan kunnen de Democraten net zo goed Taylor Swift naar voren schuiven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je kan een soort Trump strategie uitvoeren en John Stewart naar voren schuiven. Die zal winnen, maar ook op basis van dingen die niets met politiek te maken hebben.
Op naar een dictatorschap! Want Westerse waarden enzo...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:19 schreef Donaldson het volgende:
Wat een afgang voor Biden en de Dems. De derde termijn van Trump is een zekerheidje!
Dat is gewoon een soort prive dat kun je toch niet serieus als bron gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Kon je zelf ook google voor gebruiken
https://www.washingtontim(...)leave-america-if-tr/
Ik weet nooit zo hoeveel dat soort peilingen nou zeggen. Je hebt een enorme kloof in hoe bekend die mensen zijn en dat zie je dan denk ik terug in zulke polls. Als iemand gevraagd wordt:”Wie heb je liever als minister president: Wilders of Pietje Puk,” kan ik me indenken dat een deel reflectief de bekende naam antwoord of zegt het niet te weten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het probleem van de meest genoemde kandidaten (Harris, Newsom en Whitmer) is dat ze het slechter deden in de peilingen dan Biden. Ik weet niet helemaal waarom, zijn ze linkser dan Biden? Ze moeten natuurlijk wel in staat zijn om genoeg stemmen te trekken van de groep die tussen de Democraten en Republikeinen inzweven.
[..]
https://emersoncollegepol(...)prominent-democrats/
Dat hep op NOS gestaanquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op naar een dictatorschap! Want Westerse waarden enzo...
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap dat iemand voorkeuren kan hebben, maar als Europeaan staan juichen bij het idee dat de USA uit de NAVO gaat stappen is toch wel het domste van het domste. Het is je reinste zelfhaterij.
Lol, zoiets zeggen met zo'n username...quote:
Ja, want the donald geeft echt wel om de man met de pet.quote:
Wat zit je te kletsen man?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap dat iemand voorkeuren kan hebben, maar als Europeaan staan juichen bij het idee dat de USA uit de NAVO gaat stappen is toch wel het domste van het domste. Het is je reinste zelfhaterij.
Dat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:26 schreef Vis1980 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Kon je zelf ook google voor gebruiken
https://www.washingtontim(...)leave-america-if-tr/
Helaas zegt hij morgen weer wat anders.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:29 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Wat zit je te kletsen man?
https://www.politico.eu/a(...)europe-pays-its-way/
Je post heeft veel weg van al die kneuzen die dachten dat Trump direct andere landen zou gaan nuken als hij president zou worden.
Er zijn meerdere websites als je gaat googlenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Dit is letterlijk een spamsite. Ik krijg 1 foto van een onbekende actrice ofzo te zien? Dan moet ik al reclame wegklikken terwijl ik addblockers tot en met gebruik.
Misschien moet je niet alle spam die je tegenkomt als waarheid aannemen. Of denken dat twitterpostjes van B-list acteurs iets aantonen.
In een normaal debat is het zo dat je bewijzen aanlevert die je punt ondersteunen. Dat begrip is blijkbaar ook te moeilijk voor een gedeelte van de mensen die hier nu opduiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:37 schreef KingRoland het volgende:
Maar goed dat is ook voor jou zelfs te moeilijk blijkbaar
Dat is iets anders dan een dictatorship under trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want the donald geeft echt wel om de man met de pet.
Als die tenminste overpriced sneakers die 5USD kosten kopen voor 400USD van hem.
Dat was een voorbeeld, maar er zijn meerdere bronnen die erover berichtgeven zoals ik zeiquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In een normaal debat is het zo dat je bewijzen aanlevert die je punt ondersteunen. Dat begrip is blijkbaar ook te moeilijk voor een gedeelte van de mensen die hier nu opduiken.
Als er dan meerdere websites zijn, en je desondanks uitgerekend met deze bron aan komt, is het voor jou blijkbaar ook te moeilijkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:37 schreef KingRoland het volgende:
Maar goed dat is ook voor jou zelfs te moeilijk blijkbaar
Dan haal je dan zelf een betrouwbare bron aan ipv hier te als een seniele gek zemelen dat ze wel bestaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld, maar er zijn meerdere bronnen die erover berichtgeven zoals ik zei
Blijkbaar is het googlen voor jou te moeilijk ookquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als er dan meerdere websites zijn, en je desondanks uitgerekend met deze bron aan komt, is het voor jou blijkbaar ook te moeilijk
Nee hoor ik antwoord maarquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan haal je dan zelf een betrouwbare bron aan ipv hier te als een seniele gek zemelen dat ze wel bestaan.
Nee, dat het gewoon een grifter is, is idd niet hetzelfde als een dictator zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:40 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een dictatorship under trump.
Pete is geen hetero he 😉 Maar de mensen die dat nog echt een punt vinden stemmen sowieso niet democratisch.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet een witte hetero cis-man hebben nu inderdaad, liefst eentje die niet seniel is. Dan is Trump gezien.
Arend Feenstra klinktquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Er staat me wel een artikeltje bij van wat mensen die heel bang zijn voor lgbtq's die naar Rusland verhuisden en klaarblijkelijk van een koude kermis zijn thuis gekomen.
[ afbeelding ]
https://www.dailykos.com/(...)of-their-living-hell wat dan weer linkt naar een youtube video van die familie die geinterviewd worden.
Ik ben tegen racismequote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:48 schreef ExTec het volgende:
Van alle voorgestelde dark horses, eentje waarvan ik echt denk: hoe kom je er op....
[ x ]
Je kan toch makkelijker even dat lijstje posten ofzo. Dan 6 verschillende posts plaatsen dat we maar moeten begrijpen welke celebs dit dan zeiden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:42 schreef KingRoland het volgende:
Er zijn een hoop hier woest, begrijpelijk natuurlijk
Gaat natuurlijk ook niet gebeuren en je moet dat ook helemaal niet willen. Michelle Obama heeft nul bestuurlijke ervaring.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:48 schreef ExTec het volgende:
Van alle voorgestelde dark horses, eentje waarvan ik echt denk: hoe kom je er op....
[ x ]
bedankt henkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat het gewoon een grifter is, is idd niet hetzelfde als een dictator zijn.
Maar het geeft je een indicatie mbt hoe hij in de race zit.
Voor de rest zou je kunnen kijken naar voorgestelde beleidswijzigingen uit wat nominaal zijn hoek is.
Maar dat soort diepere dingen zijn lastig voor je, want owning the libs, boehoe woke, bla bla.
Ik lees zowel in reguliere media als op sociale media vooral Dems die in paniek zijn en Biden willen lozen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
Rechtse wapperts op sociale media duiken alweer in complotmodus. Het zou een vooropgezet plan zijn van de Dems om Biden te lozen. De aanvankelijke euforie maakt plaats voor angst voor de volgende stap van de Dems.
Ja, zullen wel streng christelijke Nederlandse voorouders zijn die zijn geemigreerd naar Canada.quote:
Michelle Obama zou winnen met een landslide, maar ze wil zelf niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:48 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Sure.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:54 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Ik lees zowel in reguliere media als op sociale media vooral Dems die in paniek zijn en Biden willen lozen.
Slechts 1 miljoen doden in Irak.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:38 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Bush was een milde gek vergeleken met dit
Ze zou kunnen runnen en dan een dag erna het stokje over geven aan haar VP.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Michelle Obama zou winnen met een landslide, maar ze wil zelf niet.
Je denkt?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al heet ik dan geen Michelle, maar ik zou er ook voor bedanken. Wat een gif en haat allemaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan kunnen de Democraten net zo goed Taylor Swift naar voren schuiven.
Naja als jij dat eerst ging googlen hadden we deze hele discussie nietquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je kan toch makkelijker even dat lijstje posten ofzo. Dan 6 verschillende posts plaatsen dat we maar moeten begrijpen welke celebs dit dan zeiden.
Nou ene Amy Schumar zei dat ze Spaans ging leren en zou verhuizen naar Spanje. En dan? Denk je dat iedereen zat yas Queen!
Ik denk dat deze post voor mij wel de deur dichtdoet wat betreft @Tekaschi . De Democraten hebben zeer zeker grote minpunten. Maar als je dat serieus omschrijft als "schadelijker en schandaliger" dan iemand die liegt over zijn verloren verkiezing, staatsgrepen pleegt, oproept tot geweld en achter het gedrag van Rusland staat is je mening op welk gebied dan ook niet meer serieus te nemen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:35 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Gast, Trump denkt nog steeds dat hij de "echte" winnaar is van de 2020 verkiezingen. En verder liegt hij over vrijwel alles, niet alleen over het afkopen van een pornoster (om de verkiezingen te beinvloeden trouwens). Iemand die oprecht nog steeds denkt dat hij 3 jaar geleden heeft gewonnen is gewoon gestoord. En als hij niet gestoord is liegt hij al 3 jaar tegen iedereen dat hij daadwerkelijk denkt dat hij de president is. Dan ben je ook mentaal ziek.
En wat is oa de FBI inzetten en 51 agenten onder ede laten liegen over de laptop van Hunter dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze post voor mij wel de deur dichtdoet wat betreft @:tekaschi . De Democraten hebben zeer zeker grote minpunten. Maar als je dat serieus omschrijft als "schadelijker en schandaliger" dan iemand die liegt over zijn verloren verkiezing, staatsgrepen pleegt, oproept tot geweld en achter het gedrag van Rusland staat is je mening op welk gebied dan ook niet meer serieus te nemen.
Hij heeft de afgelopen maanden wel al miljoenen dollars uitgegeven om meer landelijke bekendheid te vergaren. Dat doe je ook niet zomaar lijkt me, tenzij hij zich nu alvast aan het profileren is voor 2028quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:02 schreef speknek het volgende:
Overigens denk ik wel dat Gavin Newsom in een landslide zou winnen, maar die gaat niet zo laat er nog inspringen, want de kans op schade is ook groot als je niet goed voorbereid bent, en dat neemt hij dan mee naar de volgende keer. Dus dan maar hopen dat er over vier jaar ook nog verkiezingen zijn.
Klinkt als BNW. Echter als dat waar is:quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat is oa de FBI inzetten en 51 agenten onder ede laten liegen over de laptop van Hunter dan?
quote:De Democraten hebben zeer zeker grote minpunten.
En dat is waarquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Klinkt als BNW. Echter als dat waar is:
[..]
De FBI manipuleren om je crack head zoon uit de bak te houden is niet relevant neequote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
Daarnaast is Hunter noch president noch presidentskandidaat geweest, dus is dat niet relevant.
Ja, de relevantie van die dodo ontgaat me ook integraal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
Daarnaast is Hunter noch president noch presidentskandidaat geweest, dus is dat niet relevant.
Trump zou misschien kunnen winnen door smerige gerrymandering. Niet in kiezersaantallen en omdat Biden het even laat afweten. Het is niet dat iemand op dit moment echt twijfelt tussen Trump of Biden zoals je bij twee gelijkwaardige kandidaten. Die Kampen zijn al zo goed als set and done.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Op deze voet verder gaan is vrijwel zeker Trump terug het Witte Huis in jagen. De Democraten doen er goed aan serieus na te denken over een nieuwe kandidaat, ook al is dat zeer controversieel in deze fase van de race.
In dat geval zou ik niet NOS teletekst openen als ik jou wasquote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:11 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Komt er dus op neer dat het geen van beide kanten gelukt is om te doen wat ze hadden moeten doen.
Biden had State of the Union energy moeten hebben, maar hij had het niet.
Trump had independents moeten aanspreken door niet de liegende pestkop uit te hangen, maar dat lukte hem niet.
Uiteindelijk hebben ze alleen maar de mensen gepakt die ze al hadden.
Allemaal BS. Feitenvrij geklets.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De FBI manipuleren om je crack head zoon uit de bak te houden is niet relevant nee.
Als Joe Jill nog herkent tenminstequote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:18 schreef Arnhemunited het volgende:
Jill zou toch nu ook moeten zeggen: 'Joe, het is mooi geweest, we gaan lekker van ons pensioen genieten'.
Je hebt het denk ik over de brief die ondertekend is door 51 voormalige CIA en FBI agenten waarin ze stelden:quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is waar.
En het proces tegen Trump was natuurlijk ook gewoon een politieke vervolging, maar "we" doen gewoon alsof het niet zo is, want Drumpffff!!!
Hoe is datquote:(...)
It is for all these reasons that we write to say that the arrival on the US political scene of emails
purportedly belonging to Vice President Biden’s son Hunter, much of it related to his time
serving on the Board of the Ukrainian gas company Burisma, has all the classic earmarks of a
Russian information operation.
We want to emphasize that we do not know if the emails, provided to the New York Post by
President Trump’s personal aSorney Rudy Giuliani, are genuine or not and that we do not have
evidence of Russian involvement -- just that our experience makes us deeply suspicious that the
Russian government played a significant role in this case.
(...)
https://www.politico.com/(...)aa-af77-579f9b330000
Tsja, het was natuurlijk al langer duidelijk dat jouw principes over politieke vervolging, Hamas, immigratie en geweld als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer het je eventjes niet uitkomt, maar ik had @Tekaschi echt veel hoger zitten. Onterecht, zo blijkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is waar.
En het proces tegen Trump was natuurlijk ook gewoon een politieke vervolging, maar "we" doen gewoon alsof het niet zo is, want Drumpffff!!!
Even een blast from the past.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In dat geval zou ik niet NOS teletekst openen als ik jou was
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nog meer van dit soort 'debatten' komen. Denk dat team Biden dat wel af gaat zeggen. En een of andere toespraak van een meer coherente Biden zal organiseren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump zou misschien kunnen winnen door smerige gerrymandering. Niet in kiezersaantallen en omdat Biden het even laat afweten. Het is niet dat iemand op dit moment echt twijfelt tussen Trump of Biden zoals je bij twee gelijkwaardige kandidaten. Die Kampen zijn al zo goed als set and done.
Dat zal ze vast wel zeggen, maar zo eenvoudig ligt het allemaal niet uiteraard.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:18 schreef Arnhemunited het volgende:
Jill zou toch nu ook moeten zeggen: 'Joe, het is mooi geweest, we gaan lekker van ons pensioen genieten'.
Had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, het was natuurlijk al langer duidelijk dat jouw principes over politieke vervolging, Hamas, immigratie en geweld als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer het je eventjes niet uitkomt, maar ik had @:tekaschi echt veel hoger zitten. Onterecht, zo blijkt.
Precies. Bovendien amazing record-breaking kijkcijfers bij een verkiezingsdebat tussen Taylor Swift en Donald Trump. En dan de verkiezingscampaign waarbij Trump elke keer boos wordt als ze een hogere opkomst heeft. En dan de vraag wie het volkslied zingt tijdens de inauguratie. Ik wordt plots heel enthousiast van het idee.quote:
Juist daarom gaat de verkiezing ook beslist worden in de Swing States, en binnen die States weer door een klein groepje kiezers (zo’n 6%) die undecided zijn. Eén poll toont aan dat dat kleine groepje naar Trump neigt na het debat https://www.axios.com/202(...)ce-us-elections-2024quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump zou misschien kunnen winnen door smerige gerrymandering. Niet in kiezersaantallen en omdat Biden het even laat afweten. Het is niet dat iemand op dit moment echt twijfelt tussen Trump of Biden zoals je bij twee gelijkwaardige kandidaten. Die Kampen zijn al zo goed als set and done.
Joh, over een week gaat het weer ergens anders over.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:24 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Juist daarom gaat de verkiezing ook beslist worden in de Swing States, en binnen die States weer door een klein groepje kiezers (zo’n 6%) die undecided zijn. Eén poll toont aan dat dat kleine groepje naar Trump neigt na het debat https://www.axios.com/202(...)ce-us-elections-2024
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik hier nu weer mee van doen heb weet ik niet, ik weet dat de regels in POL heel anders zijn dan de rest van het forum, maar kap eens met mij overal met de haren erbij te slepen. Is al de 2e quote van jou achter elkaar waar je niet op mij reageert maar wel de aanval op mij wilt openen. In normale subforums grijpen de mods in.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, het was natuurlijk al langer duidelijk dat jouw principes over politieke vervolging, Hamas, immigratie en geweld als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer het je eventjes niet uitkomt, maar ik had @:tekaschi echt veel hoger zitten. Onterecht, zo blijkt.
Dat lijkt me eigenlijk sterk. Een presidentskandidaat waarbij sterk getwijfeld wordt aan zijn mentale gezondheid, is wel even wat anders dan een onhandige uitspraak. Hier gaat Biden moeilijk meer overheen komen denk ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Joh, over een week gaat het weer ergens anders over.
Obama vergelijken met een seniele Biden is wel een goed plan inderdaad.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:21 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Even een blast from the past.
[ afbeelding ]
Het lijkt er niet op dat ze mensen hebben geworven.
Ze hebben beide vooral voor de eigen parochie gepreekt en de zwevende kiezer gelaten voor wat ie is.
Ik spreek je gewoon rechtstreeks aan in #181 door in te haken op een reactie.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat ik hier nu weer mee van doen heb weet ik niet, ik weet dat de regels in POL heel anders zijn dan de rest van het forum, maar kap eens met mij overal met de haren erbij te slepen. Is al de 2e quote van jou achter elkaar waar je niet op mij reageert maar wel de aanval op mij wilt openen. In normale subforums grijpen de mods in.
Als je met mij een discussie wil mag je mij rechtstreeks aanspreken, ipv. beginnen te klagen over mij tegen andere users.
Ja maar die suggestie wordt ook gewekt in de post waar ik reageer, ben het er dus mee eens dat Pete nog niet kan in Amerika.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Pete is geen hetero he 😉 Maar de mensen die dat nog echt een punt vinden stemmen sowieso niet democratisch.
Maar verder zou het geen slechte zijn denk, relatief jong, centristisch qua standpunten.
Ik vergelijk Obama niet met Biden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Obama vergelijken met een seniele Biden is wel een goed plan inderdaad.
Dat gebeurt al jarenlang. Mensen weten al lang wat ze krijgen. Soms krijg je State of the Union Joe en soms een hakkelende fragiele man.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk sterk. Een presidentskandidaat waarbij sterk getwijfeld wordt aan zijn mentale gezondheid, is wel even wat anders dan een onhandige uitspraak. Hier gaat Biden moeilijk meer overheen komen denk ik.
Ja, ik denk ook dat niemand op Hunter Biden zal stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat is oa de FBI inzetten en 51 agenten onder ede laten liegen over de laptop van Hunter dan?
Ik weet niet hoor, lijkt me dat zeker als Trump gaat taunten dat hij wel zal moeten. Het is nog 5 maanden tot de verkiezingen. Ik denk dat als je een op een tegenstander dan vraagt om een debat dat daar niet aan toegeven nog veel zwakker overkomt dan een beetje mompelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nog meer van dit soort 'debatten' komen. Denk dat team Biden dat wel af gaat zeggen. En een of andere toespraak van een meer coherente Biden zal organiseren.
Lijkt me juist nu het uitgelezen moment. Sowieso een andere VP als Biden echt niet aan de kant wil.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Goed, Biden komt inderdaad slecht uit de verf in dit debat. Voor mij toch behoorlijk onverwachts omdat ik hem tijdens de State of the Union van afgelopen maart wel scherp vond. Beiden zijn momentopnames, maar een president hoort toch consistent te kunnen presteren. Wellicht dat het toch beter was om een andere kandidaat te zoeken, maar daar lijkt het me nu écht te laat voor. De verkiezing is al over vier maanden.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:31 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik vergelijk Obama niet met Biden.
Ik vergelijk de media hype over debatten die het wel eens vaker mis heeft.
Wel typisch dat je dat niet ziet.
Met vier maanden voor de boeg lijkt het me echt een onmogelijke zaak om nog een goede campagne op te zetten. Iemand als - ik noem maar wat - Gretchen Whitmer is alleen bij de politieke volgers bekend. Het grote Amerikaanse publiek kent haar niet, dat is écht een nadeel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me juist nu het uitgelezen moment. Sowieso een andere VP als Biden echt niet aan de kant wil.
Zou kunnen. Dit geeft Biden dan wel weer de kans op een zogenaamde "Town Hall". Gebeurde vier jaar geleden ook.quote:ls Trump slim is zegt hij dat geplande debat in september af, dat zou nog de enige kans voor Biden zijn om zich te revancheren.
Zo'n Town Hall kan hij sowieso doen toch? Heeft hij vast geen afzegging voor nodig.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Met vier maanden voor de boeg lijkt het me echt een onmogelijke zaak om nog een goede campagne op te zetten. Iemand als - ik noem maar wat - Gretchen Whitmer is alleen bij de politieke volgers bekend. Het grote Amerikaanse publiek kent haar niet, dat is écht een nadeel.
De VP lozen lijkt me ook geen goed idee. Je geeft toch de indruk van onrust, bovendien is het geen lekker signaal naar je eigen team wanneer je niet op loyaliteit kan rekenen.
[..]
Zou kunnen. Dit geeft Biden dan wel weer de kans op een zogenaamde "Town Hall". Gebeurde vier jaar geleden ook.
Je zet wel het narratief naar je hand.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n Town Hall kan hij sowieso doen toch? Heeft hij vast geen afzegging voor nodig.
Wel van belang dat dit debat een uitzondering is en toe te schrijven aan een flinke verkoudheid/griep in combinatie met zijn leeftijd oid. Als hij echt de geestelijke capaciteit niet meer heeft of dreigt te verliezen, zou hij denk ik (uiteraard) het beste plaats kunnen maken voor een ander ... liever eerder dan later.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je zet wel het narratief naar je hand.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De FBI manipuleren om je crack head zoon uit de bak te houden is niet relevant nee.
Allemaal niet gebeurd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is wel een groot verschil tussen de licht stotterende man van vier jaar geleden en de meelijwekkende bejaarde van nu.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat gebeurt al jarenlang. Mensen weten al lang wat ze krijgen. Soms krijg je State of the Union Joe en soms een hakkelende fragiele man.
Ach kom op, vorige maand was er nog een longread in de WSJ waarin precies dit werd beschreven door talloze bronnen. Men wist niet hoe snel dat te downplayen en nu gebeurt het ten overstaan van de hele wereld en ligt het aan een verkoudheid, pretty please.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel van belang dat dit debat een uitzondering is en toe te schrijven aan een flinke verkoudheid/griep in combinatie met zijn leeftijd oid.
Dat is overigens een referentie naar een anonieme bronnen uit Trumps staf die tegen een journalist van The Atlantic verteld zou hebben dat Trump dat over de gesneuvelde soldaten van WO1 had gezegd:quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is een geverifieerd account, toch? Jemig. Dat je je tot het niveau van Trump zou verlagen, wiens optreden ik trouwens ook beschamend vond. Tijdens het deel over golf zei Trump dat 't niet kinderachtig moest worden, maar tegelijk was hij zichtbaar geïrriteerd en zag je hem denken: ik ben heus wel beter in golf.
[ x ]
Ik heb me vanochtend dan wel weer uitstekend vermaakt om de reacties op X.
Dus ja, ach.quote:(...)
Trump rejected the idea of the visit because he feared his hair would become disheveled in the rain, and because he did not believe it important to honor American war dead, according to four people with firsthand knowledge of the discussion that day. In a conversation with senior staff members on the morning of the scheduled visit, Trump said, "Why should I go to that cemetery? It's filled with losers." In a separate conversation on the same trip, Trump referred to the more than 1,800 marines who lost their lives at Belleau Wood as "suckers" for getting killed.
(...)
Biden was 4 jaar geleden naar mijn mening al te oud en Trump is geen haar beter in dat opzicht en slechter in alle andere.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach kom op, vorige maand was er nog een longread in de WSJ waarin precies dit werd beschreven door talloze bronnen. Men wist niet hoe snel dat te downplayen en nu gebeurt het ten overstaan van de hele wereld en ligt het aan een verkoudheid, pretty please.
De man is gewoon totaal niet fit en dat is een ramp gezien de enige andere optie. Totaal mismanagement van de Dems. Dat je in een land leeft waar je als homo geen president kan worden, dus Buttegieg helaas geen valide optie was, is tot daar aan toe, maar men had toch echt wel beter gekund en gemoeten.
Zou het nou echt te laat zijn om te wisselen? Er is formeel nog geen kandidaat en ik denk dat heel veel kiezers snakken naar een andere keuze.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Biden was 4 jaar geleden naar mijn mening al te oud en Trump is geen haar beter in dat opzicht en slechter in alle andere.
Maar ja, dit is de keuze geweest en dan moet je er maar mee leven als partij.
Klopt maar als Biden aan de kant gaat heb je een complete media blitz, dan kent iedereen Whitmer wel. Helemaal als ze dan in september dat debat aan gaat. Biden's nadeel is juist dat iedereen hem wél kent, en nu weet iedereen dus ook dat hij te oud is. Dat beeld ga je niet meer veranderen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Met vier maanden voor de boeg lijkt het me echt een onmogelijke zaak om nog een goede campagne op te zetten. Iemand als - ik noem maar wat - Gretchen Whitmer is alleen bij de politieke volgers bekend. Het grote Amerikaanse publiek kent haar niet, dat is écht een nadeel.
De VP lozen lijkt me ook geen goed idee. Je geeft toch de indruk van onrust, bovendien is het geen lekker signaal naar je eigen team wanneer je niet op loyaliteit kan rekenen.
De keuze is nog niet gemaakt hé. Dat gebeurt pas op de conferentie. 4 jaar geleden (2 jaar geleden ook nog wel) was Biden nog niet te oud, maar nu duidelijk wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Biden was 4 jaar geleden naar mijn mening al te oud en Trump is geen haar beter in dat opzicht en slechter in alle andere.
Maar ja, dit is de keuze geweest en dan moet je er maar mee leven als partij.
Ah, dank. Maakt het nog steeds niet veel beter natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is overigens een referentie naar een anonieme bronnen uit Trumps staf die tegen een journalist van The Atlantic verteld zou hebben dat Trump dat over de gesneuvelde soldaten van WO1 had gezegd:
[..]
Dus ja, ach.
Het wordt uiteraard ontkend door Trump dat hij dit gezegd zou hebben, voor wat het waard is.
Klinkt wel een beetje als conservatieve media die zich aan het indekken waren door wekenlang na de State of the Union te paniekvoetballen over Jacked-up Joe die stijf zou staan van de drugs na jaren van retoriek over Sleepy Joe.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach kom op, vorige maand was er nog een longread in de WSJ waarin precies dit werd beschreven door talloze bronnen. Men wist niet hoe snel dat te downplayen en nu gebeurt het ten overstaan van de hele wereld en ligt het aan een verkoudheid, pretty please.
De man is gewoon totaal niet fit en dat is een ramp gezien de enige andere optie. Totaal mismanagement van de Dems. Dat je in een land leeft waar je als homo geen president kan worden, dus Buttegieg helaas geen valide optie was, is tot daar aan toe, maar men had toch echt wel beter gekund en gemoeten.
Hoe werkt dat dan precies? Wat we hebben ook de primaries gehad.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De keuze is nog niet gemaakt hé. Dat gebeurt pas op de conferentie. 4 jaar geleden (2 jaar geleden ook nog wel) was Biden nog niet te oud, maar nu duidelijk wel.
Ik dacht het niet maar het zou wel een drama zijn, denk ik. Ik heb echt geen idee of dat nu beter of slechter zou uitpakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou het nou echt te laat zijn om te wisselen? Er is formeel nog geen kandidaat en ik denk dat heel veel kiezers snakken naar een andere keuze.
Als ze nu nog gaan wisselen dan verliezen ze de verkiezingen. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou het nou echt te laat zijn om te wisselen? Er is formeel nog geen kandidaat en ik denk dat heel veel kiezers snakken naar een andere keuze.
Bij de Democraten zijn eigenlijk geen primaries geweest, er was er dacht ik maar een maar dat is uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan precies? Wat we hebben ook de primaries gehad.
Van The Guardian: Democratic strategist Theryn Bond has told Sky News that the party needs to replace Joe Biden as presidential nominee, but that it should not be Kamala Harris as the “country is not ready” for a Black woman to be president.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:27 schreef TheVulture het volgende:
Het is ook jammer dat Kamala Harris zo weinig profiel heeft na al die jaren als VP, anders had je die moeiteloos naar voren kunnen schuiven
Daar ben ik niet van overtuigd. Waar haal je deze stelligheid vandaan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ze nu nog gaan wisselen dan verliezen ze de verkiezingen. Zo simpel is het.
Het echte kiezen van de kandidaat gebeurt altijd pas op de conferentie. Die primaries zijn er alleen maar om het kaf van het koren te scheiden, maar in de praktijk stapt iedereen daar uit zodra het duidelijk is dat er één kandidaat gaat winnen. In het (verre) verleden zonder die primaries ging het er op die conferentie vaak hard aan toe net zoals in de primaries nu.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan precies? Wat we hebben ook de primaries gehad.
Slap excuus natuurlijk. Harris is gewoon slappe hap maar dat is taboe binnen de DNC.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van The Guardian: Democratic strategist Theryn Bond has told Sky News that the party needs to replace Joe Biden as presidential nominee, but that it should not be Kamala Harris as the “country is not ready” for a Black woman to be president.
Het is over het algemeen natuurlijk zo dat een zittende president automatisch opgaat voor nog een termijn, en dan hebben Primaries over het algemeen niet veel zin, ook omdat je een zittende president niet wil beschadigen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij de Democraten zijn eigenlijk geen primaries geweest, er was er dacht ik maar een maar dat is uit mijn hoofd.
Het is meer dat Kamala Harris not ready is om president te worden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van The Guardian: Democratic strategist Theryn Bond has told Sky News that the party needs to replace Joe Biden as presidential nominee, but that it should not be Kamala Harris as the “country is not ready” for a Black woman to be president.
De VP is het probleem niet haar lozen zou een bizarre move zijn. Tenminste als je niet ook Biden loost.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Zou kunnen. Dit geeft Biden dan wel weer de kans op een zogenaamde "Town Hall". Gebeurde vier jaar geleden ook.
Die zijn er wel geweest maar Biden was de enige serieuze kandidaat. Je vergeet dat RFK Jr ook nog gedeeltelijk mee deed.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij de Democraten zijn eigenlijk geen primaries geweest, er was er dacht ik maar een maar dat is uit mijn hoofd.
Toch Michelle nog maar eens polsen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist niet, dat had al veel eerder moeten gebeuren. Kiezers weten dat Biden fragiel is, dan wil je iemand hebben als VP waar je anders ook op zou stemmen. Dat is niet Harris.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De VP is het probleem niet haar lozen zou een bizarre move zijn.
Je moet binnen een hele korte tijd een nieuwe kandidaat naar voren schuiven, profiel en bekendheid genereren voor een kandidaat die voor veel Amerikanen waarschijnlijk nog onbekend zal zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Waar haal je deze stelligheid vandaan?
Kan je doen als je graag nee hoort. Michelle Obama heeft haar bekomst van het Witte Huis en heeft haar afkeer van het circus nooit onder stoelen en banken gestoken, dat is alleen maar toegenomen na die tijd.quote:
Hillary is wel bekend.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je moet binnen een hele korte tijd een nieuwe kandidaat naar voren schuiven, profiel en bekendheid genereren voor een kandidaat die voor veel Amerikanen waarschijnlijk nog onbekend zal zijn.
Tsja, ik denk dat het veel energie zou kunnen los maken. Schouders eronder en gaan!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je moet binnen een hele korte tijd een nieuwe kandidaat naar voren schuiven, profiel en bekendheid genereren voor een kandidaat die voor veel Amerikanen waarschijnlijk nog onbekend zal zijn.
De Republikeinen zullen de Democraten uitmaken voor leugenaars die willens en wetens gelogen hebben over de gezondheid van Biden om aan de macht te blijven.
Je zal je fundraising weer helemaal opnieuw moeten optuigen, want het is niet zomaar gezegd dat de geldschieters ook je nieuwe kandidaat zullen ondersteunen. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Die problemen zijn prima te overzien. Het alternatief is Trump een gratis winst geven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe selecteer je een kandidaat die direct de steun heeft van de gehele partij? zonder primaries?
De Republikeinen zullen de Democraten uitmaken voor leugenaars die willens en wetens gelogen hebben over de gezondheid van Biden om aan de macht te blijven.
Je zal je fundraising weer helemaal opnieuw moeten optuigen, want het is niet zomaar gezegd dat de geldschieters ook je nieuwe kandidaat zullen ondersteunen. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Wat moet de GOP na 11 juli doen als Trump de cel in zou gaan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die problemen zijn prima te overzien. Het alternatief is Trump een gratis winst geven.
Dit ja, de kans dat Biden zich kan herstellen bij volgende debatten is zeer gering. Of Trump moet de komende maanden volledig door het slijk gaan vanwege zijn lopende rechtzaken..quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
Het alternatief is Trump een gratis winst geven.
Het is duidelijk dat de democraten Biden met dit debat onder de bus wilde gooien.Anders hadden ze dit nooit toegelaten. Dat hij weer met de leugen komt dat Beau in Iraq is gestorven verbaasd mij, daar zijn ondertussen zo veel meme's van door de afgelopen jaren omdat hij dit blijft herhalen. Terwijl Beau aan een hersentumor is overleden.quote:1. Border Patrol Endorsement
Biden claimed he was endorsed by America’s Border Patrol union. That is not true. In fact, the Border Patrol Union issued a real-time fact-check Thursday night stating: “To be clear, we never have and never will endorse Biden.”
2. Trump Bleach Lie
Biden claimed Trump told people infected with Covid to inject themselves with “bleach.” Trump did not tell people to do that.
3. Illegal Border Crossings
Biden claimed “there [are] 40 percent fewer people coming across the border illegally” under his presidency than Trump’s. That isn’t true, as illegal border crossings have skyrocketed to record highs under Biden’s presidency.
4. Military Deaths
Biden claimed he’s the “only president this … decade” who “doesn’t have any troops dying anywhere in the world” under his presidency. That is false. Thirteen service members were killed during Biden’s disastrous Afghanistan withdrawal.
5. Inflation
Biden claimed inflation was at 9 percent when he came into office. That statistic is false. The inflation rate when Trump left office was 1.4 percent.
6. Late Term Abortion
Biden claimed that Democrats “are not for late-term abortion.” As The Federalist’s Jordan Boyd noted, Biden “has repeatedly promised to legalize unlimited, on-demand abortion through all nine months of pregnancy via a sweeping bill and routinely promoted taxpayer-funded abortion policies.”
7. Cages at the Border
Biden claimed Trump was “separating babies from their mothers [and] putting them in cages” when he was president. That statement is misleading. As admitted by the left-wing Associated Press, these were “chain-link enclosures” inside alien-holding border facilities that were created by the Obama-Biden administration.
8. No New Taxes
Biden claimed he “didn’t” raise taxes for “anybody making less than $400,000 a year.” That is false.
9. Hitler
Biden claimed Trump once said, “Hitler has done some good things.” As admitted by left-wing Snopes, there is no proof that Trump ever said this. The allegation has also been denied by Trump’s staff.
10. Biden Repeats Debunked ‘Suckers’ and ‘Losers’ Hoax
Biden repeated the lie that Trump called deceased American soldiers “suckers” and “losers.” Numerous former Trump administration officials have publicly refuted the phony story. Even left-wing Snopes admitted, “there appeared to be no evidence of an audio or video recording of the remarks in question, nor was there any documentation, such as transcripts or presidential notes, to independently confirm or deny the alleged quotes’ authenticity.”
11. Trump’s Iran Policy
Biden claimed Trump “did nothing” to stifle Iranian aggression. That is false. For example, Trump ordered the assassination of Iranian general Qasem Soleimani in 2020.
12. Trump’s NATO Remarks
Biden claimed Trump told Vladimir Putin, “Do whatever you want,” regarding Russia’s invasion of Eastern Europe. But that’s not accurate.
Trump’s remarks came during a South Carolina rally, during which he recounted a story from when he was president and speaking with a NATO member. Trump purportedly told this state that he would withhold U.S. support if they didn’t pay their minimum defense spending obligations.
13. Climate Alarmism
Biden falsely contended that the “only existential threat to humanity is climate change.”
14. Efforts to Stop J6 Riot
Biden insinuated Trump made no effort to ensure demonstrators wouldn’t breach the Capitol on Jan. 6, 2021. That isn’t true. Trump sought to deploy 10,000 National Guard troops to the Capitol ahead of Congress’s certification of the 2020 election results.
15. Roe v. Wade
Biden claimed the “vast majority of constitutional scholars supported [Roe v. Wade] when it was decided” by the Supreme Court in 1973. There is no evidence that’s true.
16. Beau’s Death
Biden claimed his son Beau died in Iraq. Beau was not killed in action in Iraq but died from brain cancer in 2015.
17. ‘Very Fine People’ Lie
Biden repeated the lie that Trump called white supremacists who participated in a 2017 Charlottesville march “very fine people.” Even left-wing “fact-checker” Snopes recently admitted that claim is untrue.
18. Unemployment Under Trump
Biden claimed the unemployment rate was at 15 percent when he came into office. That isn’t true. The unemployment rate was 6.4 percent when Biden was inaugurated in January.
19. Trillionaires
Biden claimed there are “1,000 trillionaires in America.” There are not, in fact, any trillionaires in America or the world.
20. NATO
Biden claimed Trump “wants to get [the United States] out of NATO.” There is no evidence to suggest that’s true. In fact, Trump regularly pressed NATO countries during his presidency to meet their defense spending commitments.
En zelfs dan...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit ja, de kans dat Biden zich kan herstellen bij volgende debatten is zeer gering. Of Trump moet de komende maanden volledig door het slijk gaan vanwege zijn lopende rechtzaken..
Hij is al veroordeeld. Zijn straf krijgt hij 11 juli te horen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of Trump moet de komende maanden volledig door het slijk gaan vanwege zijn lopende rechtzaken..
Mee eens, hij gebruikt het (slim) om zijn achterban extra in beweging te krijgen. Ziet er somber uit zo voor Biden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
En zelfs dan...
Ik denk dat dat helemaal niet uitmaakt, die rechtzaken. Tenzij hij in de cel belandt.
Alle uitkomsten van al die rechtzaken worden door Trump-aanhangers als politieke processen gezien.
Gewoon even een RedBull erin gooien en gaan voor een uurtjequote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit ja, de kans dat Biden zich kan herstellen bij volgende debatten is zeer gering. Of Trump moet de komende maanden volledig door het slijk gaan vanwege zijn lopende rechtzaken..
Ik ga er dan ook vanuit dat het Trump en zijn dynastie wordt. De komende jaren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, hij gebruikt het (slim) om zijn achterban extra in beweging te krijgen. Ziet er somber uit zo voor Biden.
Geen idee, ik hoop dat Trump verliest. Je zou ook kunnen proberen te reageren op wat ik zeg?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat moet de GOP na 11 juli doen als Trump de cel in zou gaan?
Wie moeten zij dan naar voren schuiven?
Haley? Ramalamadingdong?
Of hopen dat Trump in de cel een winnende strategie is?
Mwah, die achterstand in de peilingen moet je ook weer niet overdrijven ...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:56 schreef Origami94 het volgende:
Biden stond al een tijd lang achter in de peilingen, toen kwam Israel en daarvoor Oekraine en nu ook nog dit
Trump wordt met twee vingers op zijn zolder in Florida president
Dan geef je dus een signaal af dat Joe niet geschikt is. Dat zou ook een hoop gedonder opleveren, Joe kan ongeschikt raken maar gaan ze dan wél op tijd kunnen wisselen. Nee dan kan je beter of op deze koers doorgaan en niks aan de hand spelen. Of juist je koers aanpassen. Ik zie echt niet hoe een campagne waar iedereen de VP als president wil zien ooit succesvol kan zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet, dat had al veel eerder moeten gebeuren. Kiezers weten dat Biden fragiel is, dan wil je iemand hebben als VP waar je anders ook op zou stemmen. Dat is niet Harris.
Dat signaal is gisteravond al afgegeven. Harris is ook niet geschikt dus dan blijft er niets over.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dan geef je dus een signaal af dat Joe niet geschikt is.
Er zijn maar een paar staten belangrijk (stuk of 5) en daar loopt Trump wel flink voor. Het is totaal oninteressant hoeveel mensen in California bijvoorbeeld zeggen voor Biden te stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mwah, die achterstand in de peilingen moet je ook weer niet overdrijven ...
[ afbeelding ]
We zullen moeten afwachten wat het verder voor effect allemaal gaat hebben.
Persoonlijk zie ik liever vers bloed, al vind ik hem wel een uitstkende president. Maar ja, dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Hij zou zichzelf moeten terugtrekken en dat zie ik niet zomaar gebeuren. Misschien dat Obama even kan bellen om de Bidens te overtuigen.
Misschien hadden ze niet al die tijd moeten ontkennen dat Biden toch zo scherp niet meer is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dan geef je dus een signaal af dat Joe niet geschikt is. Dat zou ook een hoop gedonder opleveren, Joe kan ongeschikt raken maar gaan ze dan wél op tijd kunnen wisselen. Nee dan kan je beter of op deze koers doorgaan en niks aan de hand spelen. Of juist je koers aanpassen. Ik zie echt niet hoe een campagne waar iedereen de VP als president wil zien ooit succesvol kan zijn.
In een paar loopt hij wel wat meer voor inderdaad, maar als je bv. kijkt naar Wisconsin, Pennsylvania en Michigan zie je cijfers die vergelijkbaar zijn met het landelijke beeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar staten belangrijk (stuk of 5) en daar loopt Trump wel flink voor. Het is totaal oninteressant hoeveel mensen in California bijvoorbeeld zeggen voor Biden te stemmen.
Waarom dan die wekenlange angstporno over Jacked-up Joe?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien hadden ze niet al die tijd moeten ontkennen dat Biden toch zo scherp niet meer is.
Was al een tijdje duidelijk hoor maarja dan ben je een vieze BNW wappie als je dat zegt he.
Ja bizar dat de Republikeinen niet gewoon een degelijke kandidaat op stellen. Dit zou toch een gouden moment voor ze moeten zijn om van de zwakte van de tegenstander gebruik te maken. In plaats daarvan hebben ze iemand die cognitief nóg slechter is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien hadden ze niet al die tijd moeten ontkennen dat Biden toch zo scherp niet meer is.
Was al een tijdje duidelijk hoor maarja dan ben je een vieze BNW wappie als je dat zegt he.
Het probleem is vooral dat Whitmer nog geen narratief neer heeft kunnen zetten. Dat maakt haar zwakker voor aanvallen. Bij een lange verkiezingscampagne heb je veel langer de tijd om een indruk te krijgen van een kandidaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt maar als Biden aan de kant gaat heb je een complete media blitz, dan kent iedereen Whitmer wel. Helemaal als ze dan in september dat debat aan gaat. Biden's nadeel is juist dat iedereen hem wél kent, en nu weet iedereen dus ook dat hij te oud is. Dat beeld ga je niet meer veranderen.
Ik denk echt dat dit het verkeerde signaal is. Naar je kiezers toe, maar ook je eigen team.quote:De VP lozen had sowieso al moeten gebeuren, maar nu al helemaal. Mensen hebben liever een stokoude Biden dan Harris.
Bij Trump draait het juist alleen om loyaliteit naar hem.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het hele loyaliteitsargument vrij zwak. Dat is precies wat het Trump kamp ook waardeert boven enig kunnen. Qua dat aangaat laten de democraten juist zien de leiding te kunnen nemen als ze kandidaat veranderen wanneer het nodig lijkt.
Daar staat tegenover dat iedereen weet dat Harris alleen gekozen is vanwege haar geslacht en dan huidskleur. Na Floyd in 2020 had Biden geen keus, dat is nu anders. De situatie is er totaal niet naar om zwarte kiezers op deze manier proberen te paaien.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat Whitmer nog geen narratief neer heeft kunnen zetten. Dat maakt haar zwakker voor aanvallen. Bij een lange verkiezingscampagne heb je veel langer de tijd om een indruk te krijgen van een kandidaat.
[..]
Ik denk echt dat dit het verkeerde signaal is. Naar je kiezers toe, maar ook je eigen team.
[..]
Bij Trump draait het juist alleen om loyaliteit naar hem.
Wanneer iemand er een potje van maakt moet je iemand ook lozen. Harris lijkt vrij ongeschikt en heeft geen binding met de kiezer, maar voor de rest doet ze vrij weinig verkeerd. Haar lozen is echt geen lekker signaal naar je team toe, want dat betekent dat iedereen eruit kan vliegen wanneer het tegenzit. Niet de indruk die je af wil geven.
Ik denk dat ik dood ga van het lachen dan. Maar inderdaad, die kan campagne voeren op haar grote gelijk in 2016 oid. Over 4 jaar is ze wel 80, dus dat wordt dan wel weer een ding. Geen idee hoe ze gezond ze nu is trouwens.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou nog niet eens zo’n heel slechte zet zijn.
Je vergeet wel even dat Biden niet gezond over kwam. Dat kon je van Obama toen niet zeggen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:21 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Even een blast from the past.
[ afbeelding ]
Het lijkt er niet op dat ze mensen hebben geworven.
Ze hebben beide vooral voor de eigen parochie gepreekt en de zwevende kiezer gelaten voor wat ie is.
Niet oud genoeg?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is meer dat Kamala Harris not ready is om president te worden.
En daar is de volgende die niet snapt dat dit niet Biden met Obama vergelijkt, maar de debat hype die het wel vaker gruwelijk mis heeft.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vergeet wel even dat Biden niet gezond over kwam. Dat kon je van Obama toen niet zeggen.
De laatste keer dat ik haar zag een week geleden ongeveer zag ze er goed en energiek uit. Dat word natuurlijk wel anders als ze mee gaat in de campagne.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dood ga van het lachen dan. Maar inderdaad, die kan campagne voeren op haar grote gelijk in 2016 oid. Over 4 jaar is ze wel 80, dus dat wordt dan wel weer een ding. Geen idee hoe ze gezond ze nu is trouwens.
Wat probeer je nou te zeggen. Ik ben het eens dat Harris lozen geen goede timing of keuze is. Maar ik noemde het loyaliteitsargument als slecht want je ziet hoe dat gaat bij het Trump kamp. Wat mij betreft als je vindt dat ze ongeschikt lijkt en geen binding met de kiezer heeft> wat nogal belangrijk is aangaande hoe goed ze haar taak doet. Dan moet je haar ook kunnen lozen en niet komen met maar ze heeft loyaal 4 jaar gediend dus dat moet beloond worden met nog 4 jaar niet goed genoeg zijn blijkbaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Bij Trump draait het juist alleen om loyaliteit naar hem.
Wanneer iemand er een potje van maakt moet je iemand ook lozen. Harris lijkt vrij ongeschikt en heeft geen binding met de kiezer, maar voor de rest doet ze vrij weinig verkeerd. Haar lozen is echt geen lekker signaal naar je team toe, want dat betekent dat iedereen eruit kan vliegen wanneer het tegenzit. Niet de indruk die je af wil geven.
Nou, inderdaad. Dit was niet zomaar een slecht debat. Het debat bevestigt de suggestief geknipte beelden die de afgelopen tijd hebben gecirculeerd van een zichtbaar verwarde Biden. De indruk dat je te oud bent voor het presidentschap, maak je niet zomaar ongedaan. Hij zou dan in een nieuw debat ineens heel scherp moeten zijn. Hoe groot is de kans dat dat gebeurt?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat signaal is gisteravond al afgegeven. Harris is ook niet geschikt dus dan blijft er niets over.
Je gaat iets te makkelijk voorbij aan het feit dat Biden het mentaal niet meer kan bijbenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:47 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
En daar is de volgende die niet snapt dat dit niet Biden met Obama vergelijkt, maar de debat hype die het wel vaker gruwelijk mis heeft.
Bizar om dezelfde kandidaten als toen weer tegenover elkaar te hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou nog niet eens zo’n heel slechte zet zijn.
In mijn ogen is dit dus veel meer dan een debat dat je verkloot. Dat komt inderdaad vaker voor en hoeft niet dodelijk te zijn voor een campagne.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:47 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
En daar is de volgende die niet snapt dat dit niet Biden met Obama vergelijkt, maar de debat hype die het wel vaker gruwelijk mis heeft.
Dat lijkt me dan weer overtrokken, hij heeft ook betere optredens gehad dan dit. Zijn laatste debat hoeft niet zijn nieuwe standaard te zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
In mijn ogen is dit dus veel meer dan een debat dat je verkloot. Dat komt inderdaad vaker voor en hoeft niet dodelijk te zijn voor een campagne.
Nee, dit was het eerste moment om te toetsen hoe goed Biden zich nog houdt in een situatie die niet volledig gescript is (zoals een speech of een filmpje oid). En dan blijkt dus dat hij de mentale weerbaarheid en -vermogens niet meer heeft om daar mee om te gaan.
Dat is veel betekenisvoller dan een verkloot debat, het is een inkijkje in iets dat verloren is gegaan en nooit meer goed komt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Bizar om dezelfde kandidaten als toen weer tegenover elkaar te hebben.
pffff ik moet eerlijk bekennen dat het er niet goed uitziet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je gaat iets te makkelijk voorbij aan het feit dat Biden het mentaal niet meer kan bijbenen.
Dat maakt dit debat ook zo uniek, het is overduidelijk dat de beste man seniel is. Ik zag ook de beelden dat Biden van het podium geholpen moest worden door zijn vrouw. Dat zijn beelden die zeker bij fox News worden uitgezonden en de Amerikaanse kiezer ziet dat en trekken hun conclusies.
Het selectief knippen van beelden is een leuk truukje natuurlijk, maar daar pak je eigenlijk alleen maar de mensen mee die je al in je zak hebt zitten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je gaat iets te makkelijk voorbij aan het feit dat Biden het mentaal niet meer kan bijbenen.
Dat maakt dit debat ook zo uniek, het is overduidelijk dat de beste man seniel is. Ik zag ook de beelden dat Biden van het podium geholpen moest worden door zijn vrouw. Dat zijn beelden die zeker bij fox News worden uitgezonden en de Amerikaanse kiezer ziet dat en trekken hun conclusies.
The State of the Union kwam hij inderdaad beter over. Maar dat is volledig gescript, je hoeft niet te improviseren, of snel na te denken, of te reageren op iets onverwacht. Je hoeft alleen overtuigend een tekst van een teleprompter op te lezen, dat soort dingen kan hij nog wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer overtrokken, hij heeft ook betere optredens gehad dan dit. Zijn laatste debat hoeft niet zijn nieuwe standaard te zijn.
Zijn presentatie was kut, maar inhoudelijk heeft Biden gewonnen. Trump mocht gewoon de bullshitbrandslang opentrekken van CNN maar er kwam niets zinnigs uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
The State of the Union kwam hij inderdaad beter over. Maar dat is volledig gescript, je hoeft niet te improviseren, of snel na te denken, of te reageren op iets onverwacht. Je hoeft alleen overtuigend een tekst van een teleprompter op te lezen, dat soort dingen kan hij nog wel.
Gaat vaak juist om presentatie, net alsof al die Amerikanen de inhoud gaan ontleden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn presentatie was kut, maar inhoudelijk heeft Biden gewonnen. Trump mocht gewoon de bullshitbrandslang opentrekken van CNN maar er kwam niets zinnigs uit.
Nou ja zou kunnen natuurlijk, hij is af en toe best wel scherp. Maar de Democraten hebben hier hun eigen graf gegraven door Biden al een jaar bij de media weg te houden. Hij geeft nauwelijks interviews, doet nauwelijks persconferenties. Als ze dat wel hadden gedaan dan waren mensen wat meer gewend geweest aan zijn rariteiten. Maar goed, de campagne van de DNC is sowieso raadselachtig te noemen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Dit was niet zomaar een slecht debat. Het debat bevestigt de suggestief geknipte beelden die de afgelopen tijd hebben gecirculeerd van een zichtbaar verwarde Biden. De indruk dat je te oud bent voor het presidentschap, maak je niet zomaar ongedaan. Hij zou dan in een nieuw debat ineens heel scherp moeten zijn. Hoe groot is de kans dat dat gebeurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |