abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:00:31 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214072830
Even voor de goede orde @Beaurealis de islam word wel, min of meer, expliciet genoemd in het Hoofdlijnen akkoord, mijn excuses, ik had niet moeten zeggen dat de islam niet in het akkoord voor kwam.

quote:
Het hoofdlijnenakkoord benoemt het belang van het bestrijden van discriminatie, antisemitisme, moslimhaat, en geweld tegen lhbtiq+-personen:

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:01:45 ]
pi_214072842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Beaurealis het volgende: [..] Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm. We kunnen dit vergelijkende spelletje doen, maar ik garandeer je dat mijn lijstje langer is dan dat van jou.
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis? Denk jij bij elke dit is zo’n potentiėle aanslagpleger met zijn walgelijke geloof, of zie je ze gewoon als mensen?
pi_214072862
De val van het kabinet... POLL
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214072869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:02 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis?
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:06:12 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214072878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
Die hadden toch ook in Apeldoorn kunnen zijn? Koninginnedag.

Wantrouw je de Nederlanders ook?
pi_214072911
quote:

[..]
Er liggen ook mensen dood op straat na de zoveelste dronken lor die in een auto stapt, daar zijn er per jaar vele malen meer van dan slachtoffers van een terreur daad in een tram, ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, hoor.

Ik heb naast moslims gewoond, het bruidsmeisje van mijn vrouw was een moslim, ik heb nog nooit een slechte ervaring met een moslim (naar mij bekend) gehad. Wel met alcoholisten. Moet ik dan alle mensen die drinken gaan wantrouwen? Lijkt mij een slecht leven.

Er zijn extremisten en terroristen, die moeten worden aangepakt en hopelijk voordat ze tot een terreurdaad komen gearresteerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:11:01 ]
pi_214072919
quote:

[..]
Moslimhaat verpakt als gevoeligheid voor menselijk leed.

Kippenvel.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214072944
quote:

[..]
Je hebt weinig ervaring met moslims, of niet? De moslims die ik ken of heb gekend zijn eigenlijk allemaal mensen die ik zo mijn auto zou lenen, allemaal mensen die zo op mijn kinderen mogen passen.
Natuurlijk zijn er ook anderen, maar die heb je ook onder christenen, atheļsten en welke groepering dan ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:14:03 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214072958
quote:

[..]
:') :') :')
Dit geldt voor elke willekeurige dode die valt. 130 per uur rijden zorgt hier al voor meer dode vrienden per jaar dan die gevreesde islam in 10 jaar.
pi_214072984
quote:

[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:16:19 #12
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214072995
ja, het zijn net mensen, die moslims....
pi_214073003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?
Alphen, niet Alkmaar
pi_214073011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
ja, het zijn net mensen, die moslims....
Mensen zijn kut.

Of zoals het spreeekwoord zegt " Misery is other people"

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:18:29 ]
pi_214073021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mensen zijn kut.
De helft ongeveer en zelfs dan slechts voor een klein deel.
pi_214073054
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.

Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:22:29 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214073087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.

Heeft geen reet te maken met wat mensen tegen je zeiden.
pi_214073088
Het aantal jihadistische aanslagen is relatief vrij laag, waar etno-nationlaistische (PKK, DR (IRA) er bovenuit stijgen (maar vooral in het iets verdere verleden), echter het aantal arrestaties is bij jihadisten veruit het grootste deel:

Dat zegt ook wel wat over de focus van veiligheidsdiensten, het gepercipieerde gevaar en de neiging naar
"vuurwerk" aanslagen bij de islamitische kant, in plaats van kleinere, gerichte aanslagen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214073163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:22 schreef nostra het volgende:
Het aantal jihadistische aanslagen is relatief vrij laag, waar etno-nationlaistische (PKK, DR (IRA) er bovenuit stijgen (maar vooral in het iets verdere verleden), echter het aantal arrestaties is bij jihadisten veruit het grootste deel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zegt ook wel wat over de focus van veiligheidsdiensten, het gepercipieerde gevaar en de neiging naar
"vuurwerk" aanslagen bij de islamitische kant, in plaats van kleinere, gerichte aanslagen.
Wat is je bron hier voor?

Het lijkt me ook wel interessant om te kijken naar de aard van de aanslagen. Hoeveel levens erbij gemoeid waren bv.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214073210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat is je bron hier voor?

Het lijkt me ook wel interessant om te kijken naar de aard van de aanslagen. Hoeveel levens erbij gemoeid waren bv.
https://www.europol.europ(...)%20report%202023.pdf

https://www.consilium.eur(...)sm-eu-facts-figures/

(NB het VK tot 2019 in de cijfers)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_214073252
quote:

Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
Niemand hier zegt dat "dood aan ongelovigen" normaal is of moet kunnen. Niemand. Niemand zegt dat jij je bek moet houden (iets wat je overigens wel tegen MIJ zegt, mischien even meenemen?) of dat jij niet met een moslim meisje mag flirten.

Wat we wel zeggen? Geert Wilders doet behalve tweets versturen niets tegen de islam. De enige melding over islam in het akkoord is dat discriminatie op die basis niet mag. Mag je van mij boos over worden maar dat is de realiteit.
In Nederland is een godsdienst niet te verbieden en als je het wel zou verbieden dan verdwijnen moslims niet en ik durf er om te wedden dat er dan meer extremisme zou ontstaan, maar dat terzijde.

In Nederland moeten we er voor zorgen dat iedereen zich volgens dezelfde regels gedraagt, de maatschappelijke realiteiten en rechten erkent en dat er geen plaats is voor extremisten die geweld willen gebruiken.
pi_214073263
quote:
@nostra Wij zijn het vaak oneens maar ik wil je bij deze bedanken voor je vele waardevolle bijdrages :)
pi_214073273
quote:

Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.

Ik zie echt geen verschil tussen een gestoorde man in een tram in Utrecht die paychische hulp had moeten hebben of een gestoorde man in het centrum waar ik vaak genoeg boodschappen deed die psychische hulp nodig had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214073289
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.

Ik zie echt geen verschil tussen een gestoorde man in een tram in Utrecht die paychische hulp had moeten hebben of een gestoorde man in het centrum waar ik vaak genoeg boodschappen deed die psychische hulp nodig had.
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.

Het wordt pas problematisch als uit naam van een bepaalde stroming/groepering wordt opgeroepen tot geweld. Bijvoorbeeld bij van die haatpredikers. Maar dat is een uiterst beperkte subgroep.
zie email 27 oktober
pi_214073356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.

Het wordt pas problematisch als uit naam van een bepaalde stroming/groepering wordt opgeroepen tot geweld. Bijvoorbeeld bij van die haatpredikers. Maar dat is een uiterst beperkte subgroep.
Die worden, zover ik weet, ook aangepakt waar mogelijk.
pi_214073422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die worden, zover ik weet, ook aangepakt waar mogelijk.
Ja, aan beide kanten: https://www.noordhollands(...)oslims/10919341.html

De groepen van geweldadige moslims of mensen die oproepen tot geweld tegen moslims zijn gelukkig beide klein.
pi_214073423
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:22 schreef nostra het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Over langere termijn krijg je precies dezelfde cijfers, heb dit jaren geleden ook wel eens aangehaald.
pi_214073453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
@:nostra Wij zijn het vaak oneens maar ik wil je bij deze bedanken voor je vele waardevolle bijdrages :)
Da's lief, geen dank.
pi_214073520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Over langere termijn krijg je precies dezelfde cijfers, heb dit jaren geleden ook wel eens aangehaald.
Nou ja, er zitten qua aantallen in het verleden natuurlijk wel wat outliers in, maar dan moet je eigenlijk verder terug (ETA, RAF, IRA). Ik vermoed dat de kern is dat jihadisme door de aard vooral veel planmatiger en georganiseerder wordt uitgevoerd. Dan neemt ook de pakkans toe, want hoe meer mensen iets weten, hoe meer informatie naar buiten toe komt. Een loner pak je niet, althans niet vantevoren, en een kleiner groepje ook niet - helemaal als een deel van je justitieel apparaat ook nog sympathiseert met afscheidingsbewegingen e.d.
pi_214074785
twitter

Oke, dus na Plasterk, Putters en Van Rij kwamen ze uiteindelijk bij Schoof uit? Leuk voor die man ook.
zie email 27 oktober
  donderdag 27 juni 2024 @ 22:53:16 #31
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214074807
Schoof was het alternatief voor het alternatief, ach.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 27 juni 2024 @ 23:18:33 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214075021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Oke, dus na Plasterk, Putters en Van Rij kwamen ze uiteindelijk bij Schoof uit? Leuk voor die man ook.
Van Rij geeft ook aan geen veto te hebben over de kandidaten. Dat zou dan ook voor Schoof gelden. Zou School dus echt Faber en die Ongehoord NL dame steunen of was hij gewoon niet bij machte er iets aan te doen?
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 27 juni 2024 @ 23:26:52 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214075083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 23:18 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Van Rij geeft ook aan geen veto te hebben over de kandidaten. Dat zou dan ook voor Schoof gelden. Zou School dus echt Faber en die Ongehoord NL dame steunen of was hij gewoon niet bij machte er iets aan te doen?
Schoof had natuurlijk kunnen weigeren plaats te nemen.

Verder hoeft hij niet te huilen dat hij de back-up van de back-up is, hij is ten slotte maar een omhooggevallen ambtenaar, niet iemand die zelf verkiezingen heeft gewonnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214075350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Schoof was het alternatief voor het alternatief, ach.
#4 eigenlijk, Putters leek mij de beste van de drie andere maar ik snap heel goed dat die er geen zin in had.
pi_214075354
quote:

[..]
Geen veto lijkt mij zeer aannemelijk, ja. Zoiets ga je niet in handen geven van iemand die niet tot jouw partij(en) behoort.
pi_214075476
quote:

[..]
Schoof moet bij het kruisje tekenen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 28 juni 2024 @ 05:45:29 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214075707
Schoof is nu al de zwakste premier sinds de jaren 60 al dan niet door beeldvorming ingegeven. Tsjonge.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214076069
Je zou maar premier zijn met een twitterende Wilders aan de zijlijn ;( . Niet zo slim om daar in te stappen denk ik dan.
pi_214076117
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:47 schreef zimmy910 het volgende:
Je zou maar premier zijn met een twitterende Wilders aan de zijlijn ;( . Niet zo slim om daar in te stappen denk ik dan.
NRC heeft er een artikel over, wat Wilders gere-ixt heeft.
pi_214076162
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ja daar zijn ze (en dan met name NSC) mooi ingestonken dat ‘extraparlementaire kabinet’ dat niet extra parlementair is. :@
pi_214076262
quote:
[ x ]
Als je het artikel in Trouw goed leest waren ze met Van Rij, Schoof en een derde tegelijk in gesprek: https://www.trouw.nl/poli(...)ls-premier~b20a479d/

Van Rij trok zich terug voor er een keuze was gemaakt, maar het is dus helemaal niet zeker dat ze anders Van Rij boven Schoof hadden verkozen.
pi_214076272
Van Rij wordt trouwens plaatsvervangend bewindsvoerder bij het IMF, mooie functie.
https://www.dnb.nl/algeme(...)dvoerder%20bij%20IMF
pi_214076297
quote:
[ x ]
Helemaal in zo'n situatie, waarin er totaal geen opvolger in de startblokken klaarstaat, is een lijstje natuurlijk niet onbegrijpelijk. Sterker nog, het zou vrij ridicuul zijn als alles a priori op één man gezet zou worden.
pi_214076312
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:21 schreef Hanca het volgende:
Van Rij wordt trouwens plaatsvervangend bewindsvoerder bij het IMF, mooie functie.
Het is hem gegund. Inhoudelijk een van de beste bewindspersonen van het huidige kabinet
pi_214076341
twitter
pi_214076558
quote:

[..]
quote:
Opvallend aan de eerste optredens van de beoogde bewindslieden is hun volgzame houding, zo bleek tijdens de hoorzittingen. Ze kennen de bandbreedte die de partijleiders in de formatie samen hebben bepaald, en nemen zich voor zich daaraan te houden. En als over een onderwerp niks is afgesproken, zoals over cultuur, betekent dat dat er op dat terrein weinig beleid te verwachten is. Met andere woorden: de politiek leiders, Geert Wilders, Dilan Yesilgöz, Pieter Omtzigt en Caroline van der Plas, mogen de koers bepalen, de bewindspersonen zijn er voor de details.
Dit zijn de (zwakke) mensen die je als oppositie niet aflatend moet gaan aanvallen. Wilders moet men lekker laten foeteren en men zal de verleiding moeten weerstaan om hem in de rede te vallen. Want doe je dat, dan krijgt hij nog meer tijd voor verbaal braaksel. En van der plas moet men vooral lekker op feiten blijven aanvallen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 28 juni 2024 @ 08:47:29 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214076626
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Dit zijn de (zwakke) mensen die je als oppositie niet aflatend moet gaan aanvallen. Wilders moet men lekker laten foeteren en men zal de verleiding moeten weerstaan om hem in de rede te vallen. Want doe je dat, dan krijgt hij nog meer tijd voor verbaal braaksel. En van der plas moet men vooral lekker op feiten blijven aanvallen.
En de volgende alinea is ook wel vrij cruciaal:
quote:
Zo wordt het kabinet-Schoof een staatsrechtelijk experiment. De uitvoerende macht (het kabinet) verschuilt zich achter de wetgevende macht (het parlement). De vier fractievoorzitters vormen een soort informeel schaduwkabinet, met als grote verschil dat ze niet met een motie van wantrouwen naar huis kunnen worden gestuurd.
Als je het zo bekijkt dan wordt extraparlementaire gedoe van Omtzigt eerder minder democratisch, dan meer. Het is bijna de geformaliseerde variant van het informele maandagmorgenoverleg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214076759
quote:

[..]
Ik snap de strategie niet heel goed. Het is toch zijn kabinet als eerder zelfverklaard “premier van alle Nederlanders” en voor het in het zadel houden van een streng regime is oppositie-achtig gebagger aan de zijlijn niet bevorderend
pi_214077139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt dan wordt extraparlementaire gedoe van Omtzigt eerder minder democratisch, dan meer. Het is bijna de geformaliseerde variant van het informele maandagmorgenoverleg.
Overkomt hem anders nooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214077165
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En de volgende alinea is ook wel vrij cruciaal:
[..]
Ze zullen op een dergelijke manier waarschijnlijk willen voorkomen dat het er aan toe gaat zoals in Rutte-1 en de LPF-clownshow. We zullen zien hoe het uitpakt.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 09:52:52 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214077235
quote:
[ x ]
https://nos.nl/artikel/25(...)nd-voor-premierschap

Hier bij de NOS dus zonder betaalmuur.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:05:36 #52
3542 Gia
User under construction
pi_214077354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

In Nederland is een godsdienst niet te verbieden en als je het wel zou verbieden dan verdwijnen moslims niet en ik durf er om te wedden dat er dan meer extremisme zou ontstaan, maar dat terzijde.
Het hoeft ook niet verboden te worden, het moet alleen nooit belangrijker zijn dan de wetten en regels in ons land. Dus scholen moeten religieuze symbolen moeten kunnen verbieden, zo ook, bijvoorbeeld hoofddoekjes voor de politie. Uniform is uniform. Een verpleegkundige werkt, zeker op bepaalde afdelingen, met ontblote onderarmen. Dat hoort een moslima dan ook te doen, als het werk dat van je vraagt. Eten in de kantine dat 100% halal is. Iemand die graag ham op zijn brood wil, heeft pech, je neemt maar kip of rookvlees. Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla. Slechts enkele voorbeelden die redelijk actueel zijn. Geef je hieraan toe, dan komen er nieuwe 'wensen'.
Geloven is privé, hou het daar.
quote:
In Nederland moeten we er voor zorgen dat iedereen zich volgens dezelfde regels gedraagt, de maatschappelijke realiteiten en rechten erkent en dat er geen plaats is voor extremisten die geweld willen gebruiken.
Helemaal eens.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:12:52 #53
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214077426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden, het moet alleen nooit belangrijker zijn dan de wetten en regels in ons land. Dus scholen moeten religieuze symbolen moeten kunnen verbieden, zo ook, bijvoorbeeld hoofddoekjes voor de politie. Uniform is uniform. Een verpleegkundige werkt, zeker op bepaalde afdelingen, met ontblote onderarmen. Dat hoort een moslima dan ook te doen, als het werk dat van je vraagt. Eten in de kantine dat 100% halal is. Iemand die graag ham op zijn brood wil, heeft pech, je neemt maar kip of rookvlees. Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla. Slechts enkele voorbeelden die redelijk actueel zijn. Geef je hieraan toe, dan komen er nieuwe 'wensen'.
[..]
Helemaal eens.
Jij staat je dagelijks bij de werkgever hard te maken om de vrije dagen op Kerstmis, Pasen en Hemelvaart af te schaffen naar ik begrijp?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:17:03 #54
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214077461
quote:

Dat hele ideologie gebeuren is inderdaad de kern geweest voor islamofobie en het succes van de PVV op basis van framing. Een beetje vergelijkbaar met wappies of boeren die elk moment extremisme zouden willen plegen volgens de politiek of media
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:43 #55
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214077472
quote:

[..]
[..]
Helemaal eens.
Ahhhh daar heb je Gia weer. Onze grondwetten zijn nou eenmaal belangrijker dan enige vorm van jurisprudentie gevuld door populisme

In beginsel. De rechtsstaat voldoet niet
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:20:05 #56
3542 Gia
User under construction
pi_214077492
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Jij staat je dagelijks bij de werkgever hard te maken om de vrije dagen op Kerstmis, Pasen en Hemelvaart af te schaffen naar ik begrijp?
Ik ben er sowieso voorstander van om iedereen een x-aantal vrije dagen te gunnen, vrij op te nemen. Daarbij mogen geloofsredenen boven andere redenen staan, maar wel zover het werk het toelaat. Dan hoeven er ook met Kerst, Pasen, Pinksteren en hemelvaart geen bedrijven dicht. Want dan kunnen de moslims en andere niet-christenen werken.
pi_214077506
quote:
Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla.
Het is andersom in Nederland hč, je hebt recht op vrij, tenzij er een zwaarwegend belang is. Of dat nou om een offerfeest of je deelname aan een punnikkampioenschap gaat.
pi_214077519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Er bestaan geen vrije dagen op feestdagen. In de praktijk wel, maar dat is geen wet.
pi_214077534
Ik ben gewoon voor meer nationale vrije dagen in het voorjaar met lekker weer. Kan me verder geen zak schelen of dat dan vanwege de verjaardag van de koning, het sterven, hemelen en uitstorten van Jezus, het einde van de Ramadan of het afschaffen van de slavernij is.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:29:42 #60
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214077581
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik ben gewoon voor meer nationale vrije dagen in het voorjaar met lekker weer. Kan me verder geen zak schelen of dat dan vanwege de verjaardag van de koning, het sterven, hemelen en uitstorten van Jezus, het einde van de Ramadan of het afschaffen van de slavernij is.
Eens. Ten opzichte van de rest van Europa staan we ferm in de degradatiezone. Als je dan elders bekijkt, in Zweden is er zelfs een vrije dag om de zomerzonnewende te vieren.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 10:30:09 #61
236264 crew  capricia
pi_214077585
Sowieso raar dat je of/of zou moeten kiezen. Ik wil en/en. :D Anders word ik wel een zionistische christelijke moslim. Vier ik ieder feest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:31:51 #62
3542 Gia
User under construction
pi_214077605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ahhhh daar heb je Gia weer. Onze grondwetten zijn nou eenmaal belangrijker dan enige vorm van jurisprudentie gevuld door populisme

In beginsel. De rechtsstaat voldoet niet
Ik heb het niet over sec de grondwet, maar over alle wetten en regels.
Als een school hoofdbedekking verbiedt, om maar een zijstraat te noemen, dan geldt dat niet alleen voor petjes, maar ook voor hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden en wat al meer zij.
Dit is Nederland, hier is een hoofddoekje dragen niet de maatstaf. Het dragen ervan afdwingen via de rechter moet met hand en tand bestreden worden.
Er zijn werkplekken genoeg waar het wel mag, er zijn islamitische scholen waar het wel mag, dan ga je daar maar naartoe.

Als we die hoofddoekjes zo belangrijk maken dat wettelijk bepaald gaat worden dat werkgevers en scholen deze toe moeten staan, dan komt geheid de volgende 'wens'. Bijvoorbeeld gebedsruimte, tijd om onder werktijd te mogen bidden, vrij met bepaalde feesten. En hoe meer islam, hoe meer eisen. Voor je het weet mag er niet meer gegeten worden in het openbaar tijdens de ramadan. In veel Islamitische landen is dat nu al niet meer wenselijk, in sommigen zelfs verboden. Willen we echt die kant op? En het hoeft dan nog niet eens verboden te worden, alleen al het feit dat aangegeven zou worden dat het niet netjes is om te eten onder de neus van een ramadannende moslim, gaat mij al te ver. Het is een bepaalde links/woke groepsdruk die dit soort zaken gaat pushen en je wordt erop aangekeken als je daar niet in meegaat.

Kortom, dit is Nederland, het vrije Westen en hier gedraag je je op het werk naar de maatstaven die de werkgever je oplegt. Geloven, bidden enz... doe je maar lekker thuis in je eigen tijd.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:33:11 #63
3542 Gia
User under construction
pi_214077622
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is andersom in Nederland hč, je hebt recht op vrij, tenzij er een zwaarwegend belang is. Of dat nou om een offerfeest of je deelname aan een punnikkampioenschap gaat.
Zwaarwegend belang is de werkvoorraad en/of de bezettingsgraad.
pi_214077634
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Als een school hoofdbedekking verbiedt, om maar een zijstraat te noemen, dan geldt dat niet alleen voor petjes, maar ook voor hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden en wat al meer zij.
Dit is Nederland, hier is een hoofddoekje dragen niet de maatstaf. Het dragen ervan afdwingen via de rechter moet met hand en tand bestreden worden.
Er zijn werkplekken genoeg waar het wel mag, er zijn islamitische scholen waar het wel mag, dan ga je daar maar naartoe.

Als we die hoofddoekjes zo belangrijk maken dat wettelijk bepaald gaat worden dat werkgevers en scholen deze toe moeten staan, dan komt geheid de volgende 'wens'. Bijvoorbeeld gebedsruimte, tijd om onder werktijd te mogen bidden, vrij met bepaalde feesten. En hoe meer islam, hoe meer eisen. Voor je het weet mag er niet meer gegeten worden in het openbaar tijdens de ramadan. In veel Islamitische landen is dat nu al niet meer wenselijk, in sommigen zelfs verboden. Willen we echt die kant op? En het hoeft dan nog niet eens verboden te worden, alleen al het feit dat aangegeven zou worden dat het niet netjes is om te eten onder de neus van een ramadannende moslim, gaat mij al te ver. Het is een bepaalde links/woke groepsdruk die dit soort zaken gaat pushen en je wordt erop aangekeken als je daar niet in meegaat.

Kortom, dit is Nederland, het vrije Westen en hier gedraag je je op het werk naar de maatstaven die de werkgever je oplegt. Geloven, bidden enz... doe je maar lekker thuis in je eigen tijd.
Kledingwetten, moeten we dat echt willen? In hoeverre is wat jij wil nog wezenlijk anders dan wat die malloten in Iran voor hun onderdanen willen beslissen?
pi_214077641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Zwaarwegend belang is de werkvoorraad en/of de bezettingsgraad.
Neuh, een zwaarwegend belang is wel wat meer dan veel werk hebben of weinig personeel.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:36:22 #66
3542 Gia
User under construction
pi_214077651
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kledingwetten, moeten we dat echt willen? In hoeverre is wat jij wil nog wezenlijk anders dan wat die malloten in Iran voor hun onderdanen willen beslissen?
Het zijn geen kledingwetten, het is een verbod om een hoofdbedekking te dragen. Waarom mogen petjes wel verboden worden, en mutsen, bijvoorbeeld, maar een hoofddoekje moet maar mogen?
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 10:37:54 #67
236264 crew  capricia
pi_214077669
quote:

[..]

Really Gia?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:00 #68
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214077670
twitter

Is de exodus der NSC begonnen?
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 10:39:30 #69
236264 crew  capricia
pi_214077690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]

Is de exodus der NSC begonnen?
Hij heeft zich kennelijk in Omtzigt vergist.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:39:47 #70
3542 Gia
User under construction
pi_214077695
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, een zwaarwegend belang is wel wat meer dan veel werk hebben of weinig personeel.
Met het offerfeest had mijn man het vreselijk druk, omdat alle moslims vrij hadden genomen.
Andersom komt dat niet voor, aangezien er niet zoveel mensen tegelijk vrij krijgen, normaal gesproken. Maar voor het offerfeest werd een uitzondering gemaakt.
Met Kerst wordt er totaal niet gewerkt, dus het is ook niet zo dat moslims te maken krijgen met dergelijke drukte, omdat alle Christenen vrij zijn.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:40:41 #71
3542 Gia
User under construction
pi_214077703
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Really Gia?
Binnen het betamelijke, natuurlijk. Maar je geloof gaat niet boven wat de werkgever aan functie-eisen stelt.
pi_214077704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Het zijn geen kledingwetten, het is een verbod om een hoofdbedekking te dragen. Waarom mogen petjes wel verboden worden, en mutsen, bijvoorbeeld, maar een hoofddoekje moet maar mogen?
Je wilt bepalen hoe mensen zich wel of niet mogen kleden. Hoe is dat anders?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:43:09 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214077716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Met het offerfeest had mijn man het vreselijk druk, omdat alle moslims vrij hadden genomen.
Andersom komt dat niet voor, aangezien er niet zoveel mensen tegelijk vrij krijgen, normaal gesproken. Maar voor het offerfeest werd een uitzondering gemaakt.
Met Kerst wordt er totaal niet gewerkt, dus het is ook niet zo dat moslims te maken krijgen met dergelijke drukte, omdat alle Christenen vrij zijn.
Dan heb je nog nooit in een (Turkse) cafetaria moeten werken tijdens de kerst denk ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:44:05 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214077724
quote:

[..]
Dus als iedereen vrij krijgt met het Offerfeest is het probleem opgelost? Uitstekend.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:46:13 #75
3542 Gia
User under construction
pi_214077740
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je wilt bepalen hoe mensen zich wel of niet mogen kleden. Hoe is dat anders?
Nee hoor, school of werkgever bepaalt dat, niet ik. Maar wat die bepalen geldt dan wel voor iedereen.

Om maar een voorbeeldje te geven, de zorg:

https://www.zorgvoorbeter(...)ij-hygienisch-werken

quote:
‘Bij ons werkt sinds kort een vluchtelinge uit Syriė. Ze doet haar werk hartstikke goed. Ze is moslima en vanwege haar geloof mag ze alleen niet met onbedekte armen werken. Moeilijk om daar dan iets van te zeggen, want ik wil ook haar culturele achtergrond respecteren.’
pi_214077741
quote:

[..]
"Vreselijk druk" is ook nog steeds geen zwaarwegend belang, blijkbaar is het gewoon opgevangen kunnen worden. Wordt het echt ontwrichtend, dan kunnen er wel beperkingen opgelegd worden. Dat kan andersom met Kerst ook wel degelijk het geval zijn, maar is dat in de praktjk zelden omdat de cao of je werkgever die dag als vrije dag heeft gegeven.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:47:04 #77
3542 Gia
User under construction
pi_214077750
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan heb je nog nooit in een (Turkse) cafetaria moeten werken tijdens de kerst denk ik.
Heb je Turkse friettenten? Waar? Hier zitten overal Chinezen in.
pi_214077759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
"Vreselijk druk" is ook nog steeds geen zwaarwegend belang, blijkbaar is het gewoon opgevangen kunnen worden. Wordt het echt ontwrichtend, dan kunnen er wel beperkingen opgelegd worden. Dat kan andersom met Kerst ook wel degelijk het geval zijn, maar is dat in de praktjk zelden omdat de cao of je werkgever die dag als vrije dag heeft gegeven.
Ik heb meermaals in mijn werkende leven te horen gekregen dat ik soms geen vrije dag op kon nemen omdat er anders een personeelstekort zou zijn, ik kan mij niet voorstellen dat dit tegenwoordig anders is.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:48:46 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214077765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Meer dan genoeg
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:50:24 #80
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214077779
Ik wou een hele reactie schrijven maar ik hou het bij

Jeetje...
pi_214077791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier om de hoek zelfs een autochtone friettent. En dat in Utrecht nota bene.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 10:52:44 #82
236264 crew  capricia
pi_214077800
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En ook een Turkse.
Gr gr uit Utrecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214077808
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
En ook een Turkse.
Gr gr uit Utrecht.
Niet hier om de hoek! Wel daar om de hoek. :{w
pi_214077815
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb meermaals in mijn werkende leven te horen gekregen dat ik soms geen vrije dag op kon nemen omdat er anders een personeelstekort zou zijn, ik kan mij niet voorstellen dat dit tegenwoordig anders is.
De vraag is of je werkgever dan wel in zijn recht stond. Dat zwaarwegende belang is er gewoon niet snel, helemaal niet als je het ruim vantevoren aankondigt. Dan zoekt hij maar een vervanger of anderszins. Maar een personeelstekort kįn wel reden zijn om te weigeren, alleen moet het dan allemaal wel erg excessief voor de werkgever zijn:
quote:
'Zwaarwegende bedrijfsbelangen om een vakantieaanvraag af te wijzen zijn bijvoorbeeld onderbezetting, die niet op een andere manier is op te vangen.' Van Duyneveldt-Franken: 'Van zwaarwegende bedrijfsbelangen is niet heel snel sprake. Zeker niet als je je vakantie ruim van tevoren hebt aangevraagd, zodat de werkgever ook voldoende tijd heeft gehad om eventueel noodzakelijke maatregelen te nemen, zoals het regelen van een vervanger. En zelfs als je werkgever met succes bezwaar maakt, dan moet je op een ander moment in de gelegenheid worden gesteld je vakantiedagen op te nemen.'
https://www.intermediair.(...)%2Fwww.google.com%2F

De vraag is natuurlijk wel of je de soep allemaal zo heet wil eten, over het algemeen denk ik gewoon mee met mijn werkgever en doet hij dat andersom als ik formeel misschien ook geen recht op vrij heb. Dat lijkt me een veel gezondere werkrelatie.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:54:47 #85
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214077820
quote:
De grondwet staat boven alle wetten
quote:
Dit is Nederland,
Oke
quote:
Het dragen ervan afdwingen via de rechter moet met hand en tand bestreden worden.
Ahhhh jij wilt geen rechtstaat maar een populisme land
quote:
Islamofoob gespot
quote:
Jij weet denk ik niet hoe onze staatsrecht werkt. Alles mag behalve als het verboden is. Dat is liberaal en niet zoals een autocratisch land zoals Rusland
quote:
:')...

Dit is Nederland, het vrije Westen. Hier mag je niet je geloof praktiseren en moet je dansen naar de pijpen van de baas die hij je oplegt.

Mi gado
pi_214077824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
De vraag is of je werkgever dan wel in zijn recht stond. Dat zwaarwegende belang is er gewoon niet snel, helemaal niet als je het ruim vantevoren aankondigt. Dan zoekt hij maar een vervanger of anderszins. Maar een personeelstekort kįn wel reden zijn om te weigeren, alleen moet het dan allemaal wel erg excessief voor de werkgever zijn:
[..]
https://www.intermediair.(...)%2Fwww.google.com%2F

De vraag is natuurlijk wel of je de soep allemaal zo heet wil eten, over het algemeen denk ik gewoon mee met mijn werkgever en doet hij dat andersom als ik formeel misschien ook geen recht op vrij heb. Dat lijkt me een veel gezondere werkrelatie.
Bij sommige functies is aanwezigheid wel een zwaarwegend iets, bijvoorbeeld als je landmacht officier bent ;)
pi_214077834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij sommige functies is aanwezigheid wel een zwaarwegend iets, bijvoorbeeld als je landmacht officier bent ;)
Ja dat is waar, maar ik ben niet voor niets in finance beland: straaljagerpiloot en zinnig werk heb ik de capaciteiten niet voor. ;)
pi_214077869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hier om de hoek is de Surinaamse patatzaak overgenomen door autochtonen. Ik ben nog niet helemaal overtuigd.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 11:01:13 #89
236264 crew  capricia
pi_214077877
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet hier om de hoek! Wel daar om de hoek. :{w
Lijkt me wel vervelend als de werkgever van de Turkse snackbar gaat bepalen dat alle werkneemsters een hoofddoekje om moeten. Omdat in het vrije westen de werkgever dat bepaalt, las ik zojuist.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214077879
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier om de hoek is de Surinaamse patatzaak overgenomen door autochtonen. Ik ben nog niet helemaal overtuigd.
Wtf? Hoe dan??
pi_214077887
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan noem je me ook een uitzondering :D

Maar in de gewone civiele maatschappij is het weigeren van een vakantie juridisch best wel lastig. Dan moet je als werkgever echt wel met een heel goed verhaal komen. Gewoon generiek roepen “druk” is apert onvoldoende.
zie email 27 oktober
pi_214077896
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wtf? Hoe dan??
Deze zat er al decennia, de uitbater wou denk ik met pensioen.
Het is nu allemaal erg fris en netjes maar ik mis de pikante kip van een wat oudere Hindoestaanse dame wel….
pi_214077899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar in de gewone civiele maatschappij is het weigeren van een vakantie juridisch best wel lastig. Dan moet je als werkgever echt wel met een heel goed verhaal komen. Gewoon generiek roepen “druk” is apert onvoldoende.
Hm, mij nooit opgevallen, ik heb het ook in civiele situatie vaak genoeg meegemaakt dat er gezegd werd "Sorry, er hebben al X mensen vrij, kun je een andere dag kiezen?"

Nu is het ook zo dat je niet alles gelijk op de spits gaat drijven over het algemeen en met wetboeken gaat gooien, met excuses aan de juristen hier :)
pi_214077902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze moeten het ook niet proberen. Voor mijn werkgever zo tien andere.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:06:44 #95
3542 Gia
User under construction
pi_214077913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:54 schreef Origami94 het volgende:

Dit is Nederland, het vrije Westen. Hier mag je niet je geloof praktiseren en moet je dansen naar de pijpen van de baas die hij je oplegt.

Je mag prima je geloof praktiseren, maar niet onder werktijd.

Moeten hygiene regels dan maar wijken voor geloofsvoorschriften, omdat je volgens de grondwet vrijheid van religie hebt?

Van mij mag dat artikel ook weleens wat verduidelijkt worden. Je hebt vrijheid van geloof, je wordt niet vervolgt vanwege je geloof. Maar die vrijheid houdt niet in dat je geloofsregels boven andere wetten en regels staan.
pi_214077916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, mij nooit opgevallen, ik heb het ook in civiele situatie vaak genoeg meegemaakt dat er gezegd werd "Sorry, er hebben al X mensen vrij, kun je een andere dag kiezen?"

Nu is het ook zo dat je niet alles gelijk op de spits gaat drijven over het algemeen en met wetboeken gaat gooien, met excuses aan de juristen hier :)
Dat klopt. En meestal heb je daar als werknemer ook weinig belang bij. Maar van een zwaarwegend bedrijfsbelang is echt niet zo snel sprake.
zie email 27 oktober
pi_214077926
Het is toch wel ernstig gesteld met het land als we ons druk gaan maken om het feit dat moslims een vrije dag nemen op een voor hen belangrijk religieuze feestdag.

Of omdat er vrouwen zijn die hun werk meer dan uitstekend doen, maar toevallig een lapje stof op hun hoofd hebben. Dit zijn de mensen die dan het hardst roepen dat dit Nederland is en onze grondwet boven alles gaat. Maar ondertussen wel de grondwet opzij schuiven, want dat wat hunnie doen is niet de maatstaf. Ze hebben namelijk andere feestdagen en kleding.

Ehm nee, de maatstaf is de Grondwet. En die geldt dus ook voor jou. Oftewel, je hebt maar te dealen met het lapje stof, andere kledij of religies.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:08:58 #98
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214077933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:06 schreef Gia het volgende:
Je mag prima je geloof praktiseren, maar niet onder werktijd.
daar hebben we rechters voor om over te oordelen.

Rechters waarvan jij vindt dat die niet hun werk mogen doen omdat volgens jou mensen geen proces kunnen starten
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:10:22 #99
3542 Gia
User under construction
pi_214077947
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me wel vervelend als de werkgever van de Turkse snackbar gaat bepalen dat alle werkneemsters een hoofddoekje om moeten. Omdat in het vrije westen de werkgever dat bepaalt, las ik zojuist.
Een snackbar kan prima hoofdbedekking verplichten. I.v.m. hygiene. Dat kan dan ook een koksmuts, base cap of bandana zijn.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 11:11:45 #100
236264 crew  capricia
pi_214077974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Een snackbar kan prima hoofdbedekking verplichten. I.v.m. hygiene. Dat kan dan ook een koksmuts, base cap of bandana zijn.
Dat schrijf ik dus niet. Ik schrijf specifiek 'werkneemsters'. Dus alleen de vrouwen.
Want in het vrije westen bepaalt de werkgever dat, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214077979
Het is 2024. Ik ken geen werkgever die je niet even 5 minuten laat bidden. Thank God.

90 procent van de banen staat het ook prima toe.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:13:37 #102
3542 Gia
User under construction
pi_214077998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
daar hebben we rechters voor om over te oordelen.

Rechters waarvan jij vindt dat die niet hun werk mogen doen omdat volgens jou mensen geen proces kunnen starten
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-of-keppel

Nog niet eens zo lang geleden.
pi_214078032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:13 schreef Gia het volgende:

[..]

En het leverde gelijk weer gedoe op omdat gemeenten landelijk opgelegde kledingvoorschriften voor agenten niet zomaar aan hun BOA’s (waar de minister niks over te zeggen heeft) op willen leggen…

Kledingwetten zijn echt alleen iets voor landen als Iran. Daar moet je ver weg van willen blijven
pi_214078079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Het is 2024. Ik ken geen werkgever die je niet even 5 minuten laat bidden. Thank God.

90 procent van de banen staat het ook prima toe.
Niks ten nadele van wie dan ook maar persoonlijk vind ik dit een slechte zaak, bidden doe je thuis of in een gebedshuis, niet op je werk. En dan is het mij om het even welke religie het om gaat.
pi_214078094
quote:

[..]
[..]
Helemaal eens.
Als leidinggevende probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met mijn collega’s. Of dit nu is om familie (incluis kinderen, om hobby en vrije tijd of om geloof. Ik vind dat niet meer dan normaal.
pi_214078106
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niks ten nadele van wie dan ook maar persoonlijk vind ik dit een slechte zaak, bidden doe je thuis of in een gebedshuis, niet op je werk. En dan is het mij om het even welke religie het om gaat.
Of je nou 5 minuten aan het Fokken bent of 5 minuten aan het bidden maakt nou ook weer niet zoveel verschil uit.
pi_214078110
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of je nou 5 minuten aan het Fokken bent of 5 minuten aan het bidden maakt nou ook weer niet zoveel verschil uit.
5 minuten? Pffft. Maar ik werk dan ook niet meer :D
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:25:16 #108
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214078136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Stoer

Maar een motie heeft geen juridische basis idem dito voor een ministeriele regeling. Bij de rechter zal Dilan dus ongelijk krijgen omdat de rechter toetst aan wetten en niet aan moties

Overigens (pro)motie voor de buhne
pi_214078141
Tja dat mag je persoonlijk vinden. Ik vind 5 minuten kletsen bij de koffie automaat over het weekend dan weer iets waarvan ik denk, hou dat lekker prive.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:25:44 #110
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214078145
quote:

[..]
Het boeit me echt totaal niet. Dan ga ik 10 minuten eerder naar huis omdat ik klaar ben met mijn werk en collega die moest bidden werkt nog even door.

Wat Gia opschrijft is echt nog een andere categorie dan first world problems. Oei mijn man moet een dag harder werken omdat de collega's een feestje hebben. Waar blijven de Kamervragen?!?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:26:11 #111
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214078152
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Tja dat mag je persoonlijk vinden. Ik vind 5 minuten kletsen bij de koffie automaat over het weekend dan weer iets waarvan ik denk, hou dat lekker prive.
Moet niet kunnen

En de politiek doet niks
pi_214078163
Ik vier geen kerst en in die weken ben ik achtervang voor collega's die het wel vieren. En nu. Moet ik net als de man van Gia in een hoekje huilen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_214078179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het boeit me echt totaal niet. Dan ga ik 10 minuten eerder naar huis omdat ik klaar ben met mijn werk en collega die moest bidden werkt nog even door.

Wat Gia opschrijft is echt nog een andere categorie dan first world problems. Oei mijn man moet een dag harder werken omdat de collega's een feestje hebben. Waar blijven de Kamervragen?!?
Breng ze niet op ideeen....
pi_214078184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vier geen kerst en in die weken ben ik achtervang voor collega's die het wel vieren. En nu. Moet ik net als de man van Gia in een hoekje huilen?
Zou wel leuk zijn als jullie elkaar dan even opzoeken om het leed te delen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:30:47 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214078200
quote:

[..]
Als je aan een assembly line werkt wel, maar voor de flexwerkbrigade moet dat toch niet zo'n probleem zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214078218
Bovendien, moslims werken toch niet. Dus ik snap dat geklaag niet. Het zijn schepsels die je niet tegen zou moeten komen op de werklvoer.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:35:26 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214078254
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien, moslims werken toch niet. Dus ik snap dat geklaag niet. Het zijn schepsels die je niet tegen zou moeten komen op de werklvoer.
Ik heb wel een paar collega's van de berberse persuasie waar ik wel een paar kloontjes van zou willen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214078260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
En als ze al werken pakken ze onse banen af!!1!!
  vrijdag 28 juni 2024 @ 11:36:36 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214078265
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214078318
quote:
Vertrouweling Omtzigt kan zich niet vinden in benoeming PVV-ministers en legt functie neer

NSC’er Ronald Voorn legt zijn werk neer als oprichter van het wetenschappelijk bureau van zijn partij. Via X laat de vertrouweling van NSC-leider Pieter Omtzigt weten dat hij zich niet kan verenigen met een aantal kandidaat-bewindspersonen. ‘Hun gedrag in het verleden is direct strijdig met de waarden en het democratisch ethos waar ik voor wil staan.’

Jan Hoedeman 28-06-24, 10:28 Laatste update: 11:33
Voorn doelt op omstreden kandidaat-bewindspersonen die uit PVV-hoek komen. Vooral beoogd minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Reinette Klever en die van Asiel en Migratie Marjolein Faber lagen de afgelopen week onder vuur. Beiden vanwege de ‘omvolkingstheorie’ die er vanuit gaat dat overheden bewust hun bevolking ‘vervangen’ door gekleurde migranten.

Voorn zegt tegen deze site: ,,Dit is niet een makkelijk besluit geweest. Maar hier laat ik het bij.”

In een reactie op X laat Omtzigt weten: ‘Jammer Ronald. Met respect voor je besluit, danken NSC en ik je voor de prettige samenwerking en de ontwikkeling van ideeėn voor Nederland.’
wat een verschrikkelijke hufter is die Omtzigt

zoveel spijt dat ik op deze man heb gestemd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_214078319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Prima toch, zo werkt het hier ook. Zo kan elke groep thuis genieten van zijn feestdag.
pi_214078333
quote:

[..]

Ik heb het idee dat jij met liefde veel van de in Nederland verworven vrijheden opgeeft omdat je Moslims geen vrijheid gunt. Waarom heb je toch zoveel last van wat anderen doen Gia? En hoever wil je gaan met het inperken van vrijheden om moslims te pesten alles voor iedereen gelijk te maken?
pi_214078373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Ik werkte bij een bedrijf in Amsterdam waar ik in het voorste kantoor zat. Ik begon elke dag als eerste, waarna iedereen tussen 9:00 en 10:00 binnendruppelde en even aan liep om te groeten, te vragen hoe je weekend was, te socializen of wat dan ook. Na een tijdje heb ik maar voorgesteld om met zijn allen 10:00 een koffie te drinken zodat ik tussen 9 en 10 ook kon werken.
pi_214078403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
wat een verschrikkelijke hufter is die Omtzigt

zoveel spijt dat ik op deze man heb gestemd
Zo zie je maar weer dat iemand die alles weet ook wel eens een moment van verstandsverbijstering in het stemhokje kan hebben. Maar kun je mij ook vertellen wat je hier hufterig aan vind?
pi_214078441
quote:

[..]
In beide gevallen heeft niemand er wat aan _O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
"Pools are perfect for holding water"
pi_214078449
quote:

[..]
Vastgestelde tijden zijn wel wat onpraktisch.
pi_214078454
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Vastgestelde tijden zijn wel wat onpraktisch.
We zijn toch allemaal auties hier?
pi_214078476
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We zijn toch allemaal auties hier?
Werkgevers niet. Overigens ken ik geen moslim in NL die om 3.30 zijn bed uitkomt om te bidden, maar goed.
pi_214078494
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Werkgevers niet. Overigens ken ik geen moslim in NL die om 3.30 zijn bed uitkomt om te bidden, maar goed.
Er zijn wel mensen die om die tijd nog Fokken inderdaad.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 12:05:52 #130
5428 crew  miss_sly
pi_214078507
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Hoeveel moslims ken jij goed genoeg om dit zeker te weten?

Ik vraag me af wat het boeit. Ook of iemand op zijn werk wil bidden als ie dat belangrijk vindt. Als iedereen netjes zijn werk doet en op tijd af heeft, wat boeit het dan of ie tien sigarettenpauzes neemt, 2 bidpauzes, bij het koffieapparaat het weekend bespreekt of een rondje FOK! doet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214078623
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoeveel moslims ken jij goed genoeg om dit zeker te weten?
M'n vriendin is Pakistaans, dus best een aantal.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 12:22:59 #132
5428 crew  miss_sly
pi_214078686
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:16 schreef nostra het volgende:

[..]
M'n vriendin is Pakistaans, dus best een aantal.
Ah, dan ligt het inderdaad anders.
pi_214079202
quote:
NSC’er Ronald Voorn legt zijn werk neer als baas van het door hem opgerichte wetenschappelijk bureau van zijn partij. Via LinkedIn laat de vertrouweling van NSC-leider Pieter Omtzigt weten dat hij zich niet kan verenigen met de keus voor een aantal kandidaat-bewindspersonen.
https://www.parool.nl/ned(...)-ministers~b2e4bf2e/

Ik denk dat de man enthousiast werd door het kritisch oppositie voeren van Omtzigt en hem en de NSC plaatste in het politieke midden. Nu zit NSC in een rechts kabinet met extreemrechtse ministers ...en vooral dit laatste was niet wat hij koos met NSC.

Zijn er meer NSC-stemmers die nu afhaken vanwege de vrijerij met die partijdictator ?
pi_214079335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik denk dat de man enthousiast werd door het kritisch oppositie voeren van Omtzigt en hem en de NSC plaatste in het politieke midden. Nu zit NSC in een rechts kabinet met extreemrechtse ministers ...en vooral dit laatste was niet wat hij koos met NSC.

Zijn er meer NSC-stemmers die nu afhaken vanwege de vrijerij met die partijdictator ?
Hij was dit voorjaar benaderd om het bureau te gaan leiden lees ik. Dus toen was al lang en breed bekend dat NSC met de PVV in zee zou gaan.

Ik vind dat toch wonderlijk hoor. Regeren met een extreemrechtse partij en verbaasd zijn dat daar dan ook extreemrechtse bewindspersonen aan vast zitten.
pi_214079972
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gezien de peilingen? Ja. 13 zetels verlies, dacht ik.
pi_214079979
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:15 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Hij was dit voorjaar benaderd om het bureau te gaan leiden lees ik. Dus toen was al lang en breed bekend dat NSC met de PVV in zee zou gaan.

Ik vind dat toch wonderlijk hoor. Regeren met een extreemrechtse partij en verbaasd zijn dat daar dan ook extreemrechtse bewindspersonen aan vast zitten.
Mischien geloofde hij toen nog dat Omtzigt zou gaan regelen dat het een extra parlementair kabinet met experts zou zijn.
pi_214080139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien geloofde hij toen nog dat Omtzigt zou gaan regelen dat het een extra parlementair kabinet met experts zou zijn.
Ineens was het doel van de helft van de ministers van buiten de politiek verdwenen.
Niks extraparlentaire vakministers,
Het leek een duidelijke afspraak van de 4 te zijn.
pi_214080262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ineens was het doel van de helft van de ministers van buiten de politiek verdwenen.
Ik heb de rest daar eigenlijk nooit over gehoord en altijd gedacht dat dit iets "Omzigts" was maar geen afspraak.
pi_214080270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De manier waarop Omtzigt mee gegaan is in dit verhaal lijkt toch wat op de sunk cost fallacy.
pi_214080361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb de rest daar eigenlijk nooit over gehoord en altijd gedacht dat dit iets "Omzigts" was maar geen afspraak.
Er waren dit soort berichten van diverse media
quote:
Hij gaat leidinggeven aan een kabinet dat voor de helft bestaat uit vakministers. Daarmee worden deskundigen van buiten de politiek bedoeld. Wel moeten zij bij het toetreden tot het kabinet zich gaan verbinden met de coalitiepartijen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-coalitiepartijen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2024 @ 14:51:54 #141
426493 crew  PippenScottie
pi_214080367
quote:

[..]

Dit lijkt me toch een verstandige kikker die nog net op tijd uit de pan is gesprongen.
My friends all drive horses
pi_214080426
quote:

[..]

Ik moet zeggen dat ik zelf ook pas echt goed wakker schrok toen Geert met zijn bewindslieden aan kwam zetten.

Toen daalde het besef bij mij ook pas echt in. Waarbij ik mezelf dus ook afvroeg wat ik dan anders had verwacht van de PVV.

Beetje in slaap gesust door de premierskandidaten waar Geert mee kwam denk ik. Plasterk en Schoof zijn toch echt van een heel andere snit dan de figuren waar hij voor de ministerposten mee aan kwam zetten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:59:09 #143
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214080453
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:51 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dit lijkt me toch een verstandige kikker die nog net op tijd uit de pan is gesprongen.
Ik vind het eigenlijk net te laat. Maar goed, we weten niet hoe hij zich intern heeft gepositioneerd en hij is hopelijk de eerste van vele dominostenen binnen die partij.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2024 @ 15:01:50 #144
pi_214080485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk net te laat. Maar goed, we weten niet hoe hij zich intern heeft gepositioneerd en hij is hopelijk de eerste van vele dominostenen binnen die partij.
Bordesscene is het kookpunt
pi_214081154
Ah Klaas

quote:
In een wellicht onbewaakt moment gunde Dijkhoff ook nog even een blik op de manier waarop de VVD kiezers om de tuin leidt. Hij legde stralend uit hoe hij als fractievoorzitter in een interview met De Telegraaf D66-collega Rob Jetten als ‘klimaatdrammer’ had neergezet.

Dit ferme geluid was eventjes nodig om het aantal opzeggingen van verontruste VVD-leden een halt toe te roepen, zei hij. Daarna had hij gewoon gezellig met coalitiegenoot D66 een Klimaatakkoord gesloten.

De toehoorders moesten hard lachen om deze geslepenheid van de politicus die ooit in het tv-programma De slimste mens als winnaar uit de bus was gekomen. Minder leuk moet het geweest zijn voor VVD-kiezers in de zaal die weer eens beseften dat het uitslaan van rechtse taal in het tijdperk-Dijkhoff alleen maar voor de bühne gebeurde.
(EW)
pi_214081196
quote:

[..]

Markuszower en Faber zijn ook binnen de PVV wel van de meest harde kant he.

Hij had ook met allemaal types als Agema of Madlener kunnen komen. Nu zijn die ook niet bijzonder geschikt of smetvrij, maar het is toch een ander kaliber.

Bij Markuszower en daarna Faber hadden NSC en de VVD er gewoon keihard voor moeten blijven liggen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 17:38:01 #147
38496 Perrin
pi_214082046
twitter
pi_214082435
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 16:17 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Markuszower en Faber zijn ook binnen de PVV wel van de meest harde kant he.

Hij had ook met allemaal types als Agema of Madlener kunnen komen. Nu zijn die ook niet bijzonder geschikt of smetvrij, maar het is toch een ander kaliber.

Bij Markuszower en daarna Faber hadden NSC en de VVD er gewoon keihard voor moeten blijven liggen.
Maar was er een andere verwachting?
Asiel/migratie is een speerpunt van de PVV en men wil een andere koers.

Dan wil/heb je wel een hardliner nodig om daar daadwerkelijk iets te veranderen.
pi_214082728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dan wil/heb je wel een hardliner nodig om daar daadwerkelijk iets te veranderen.
Nee hoor, er veranderen voortdurend zake met ministers die er minder lomp en achterlijk invliegen dan een Markuszower of een Faber.

Doorgaans zelf meer want om daadwerkelijk iets te veranderen is een vorm van samenwerking doorgaans noodzakelijk, iets waarvan deze 2 nog nooit blijk hebben gegeven.
pi_214082749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is de vraag of een hardliner wat dat betreft werkelijk werkt. In het verleden waren er PvdA’ers als Cohen en Samsom nodig om tot een andere koers te komen.
Maar als je voor een kabinet als dit gaat, dan mag je inderdaad een poging van de hardliners verwachten.
pi_214082811
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is de vraag of een hardliner wat dat betreft werkelijk werkt. In het verleden waren er PvdA’ers als Cohen en Samsom nodig om tot een andere koers te komen.
Maar als je voor een kabinet als dit gaat, dan mag je inderdaad een poging van de hardliners verwachten.
Ik zou ook liever een goede beleidsmaker willen hebben.
pi_214082836
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik zou ook liever een goede beleidsmaker willen hebben.
Zeker. Maar goed beleid is niet iets wat je van de huidige regering (althans als ze er komen) mag verwachten.
pi_214082912
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Maar goed beleid is niet iets wat je van de huidige regering (althans als ze er komen) mag verwachten.
Dat ze er komen lijkt mij wel vast te staan. Hoe lang het goed gaat is vers twee, natuurlijk, ik denk dat NSC en VVD nog heel wat moeten gaan slikken en zullen gaan slikken voordat het fout loopt.
pi_214082974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat ze er komen lijkt mij wel vast te staan. Hoe lang het goed gaat is vers twee, natuurlijk, ik denk dat NSC en VVD nog heel wat moeten gaan slikken en zullen gaan slikken voordat het fout loopt.
Dat sowieso. Ze zijn de kikkers in het kokende water…
pi_214082983
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat sowieso. Ze zijn de kikkers in het kokende water…
Nah, ze zijn er willens en wetens ingestapt. Als ze later met een "We hadden geen idee..." verhaal aankomen zijn het gewoon keiharde leugenaars.
pi_214083057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nah, ze zijn er willens en wetens ingestapt. Als ze later met een "We hadden geen idee..." verhaal aankomen zijn het gewoon keiharde leugenaars.
Ach, ik geloof best dat ze even geloofden in de verklaring over de rechtsstaat en Milders. Maar erg naļef is het wel.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:20:52 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214083273
Han van der Horst schrijft bij Joop een wat huilerig artikel over wat voor vreselijks Mark Rutte Nederland heeft aangedaan. Alsof Mark dat in zijn eentje gedaan heeft, en niet de ruime meerderheid van kamer en senaat die dit beleid droegen, net als de meerderheid van de Nederlandse kiezer die er voor zorgden dat hij de langst zittende MP was.

Links blijft het naratief maar niet pakken, ze blijven maar roepen dat de andere kut zijn en niet in staat mensen aan zich te binden en stemmen te trekken. Dat is uiteraard niet hun schuld maar van al die tokkies die maar rechts stemmen. Let wel, dat waren vroeger de noeste arbeiders die toen nog PvdA stemden.

Nu ben ik geen fan van Links, maar het blijft intens triest dat men niet in staat is hun eigen decennia lange falen in te zien. Dat doet de democratie geen goed.
pi_214083295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Han van der Horst schrijft bij Joop een wat huilerig artikel over wat voor vreselijks Mark Rutte Nederland heeft aangedaan. Alsof Mark dat in zijn eentje gedaan heeft, en niet de ruime meerderheid van kamer en senaat die dit beleid droegen, net als de meerderheid van de Nederlandse kiezer die er voor zorgden dat hij de langst zittende MP was.

Links blijft het naratief maar niet pakken, ze blijven maar roepen dat de andere kut zijn en niet in staat mensen aan zich te binden en stemmen te trekken. Dat is uiteraard niet hun schuld maar van al die tokkies die maar rechts stemmen. Let wel, dat waren vroeger de noeste arbeiders die toen nog PvdA stemden.

Nu ben ik geen fan van Links, maar het blijft intens triest dat men niet in staat is hun eigen decennia lange falen in te zien. Dat doet de democratie geen goed.
Tja, dit komt vermoedelijk weer neer op dat “links” ook lekker boos moet gaan doen op buitenlanders. Denk niet dat ze dat goed genoeg kunnen en willen doen om echt te winnen op wat tegenwoordig als “rechts” gezien wordt…
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:25:19 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:27:19 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214083317
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dit komt vermoedelijk weer neer op dat “links” ook lekker boos moet gaan doen op buitenlanders. Denk niet dat ze dat goed genoeg kunnen en willen doen om echt te winnen op wat tegenwoordig als “rechts” gezien wordt…
Dan hebben ze nog steeds geen narratief, en dat zal zo gezien worden. Het zal puur gezien worden als een bevestiging van het "gelijk van Wilders"
pi_214083327
quote:

Wat is dit toch altijd voor een rare insteek om een mening van een persoon die zichzelf links noemt te vereenzelvigen met alles en iedereen wat links is?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:36:07 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214083372
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is dit toch altijd voor een rare insteek om een mening van een persoon die zichzelf links noemt te vereenzelvigen met alles en iedereen wat links is?
Lees mijn post nog eens, wellicht begrijp je dan wat ik schrijf.
pi_214083394
quote:
Maar kreeg wel voor elkaar dat Nederland het, op dat moment, strengste asielbeleid van Europa invoerde…
pi_214083406
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan hebben ze nog steeds geen narratief, en dat zal zo gezien worden. Het zal puur gezien worden als een bevestiging van het "gelijk van Wilders"
Daarom heeft het ook zo weinig zin dat “links” zich op dat thema focust. Laat de boze mensen zich daar maar lekker druk om maken en zoek relevantere thema’s op.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:41:28 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214083408
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar kreeg wel voor elkaar dat Nederland het, op dat moment, strengste asielbeleid van Europa invoerde…
Maar daar helemaal geen enkel politiek gewin mee oogstte, sterker nog, eerder het tegendeel. Geen controle over het narratief.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 20:41:41 #166
236264 crew  capricia
pi_214083410
quote:
Heel veel jaar geleden een simpel debat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214083435
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar daar helemaal geen enkel politiek gewin mee oogstte, sterker nog, eerder het tegendeel. Geen controle over het narratief.
Daarom is het ook zo onzinnig om te stellen dat “links” zich op dit thema moet bewegen om de “arbeidersstem” terug te winnen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 21:09:09 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214083634
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo onzinnig om te stellen dat “links” zich op dit thema moet bewegen om de “arbeidersstem” terug te winnen.
Nee, wat ik bedoel is dat ze het debat niet bepalen, op geen enkel vlak, de themas niet stellen, reageren, niet bepalen wat de themas zijn in het publieke debat.
pi_214083872
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, wat ik bedoel is dat ze het debat niet bepalen, op geen enkel vlak, de themas niet stellen, reageren, niet bepalen wat de themas zijn in het publieke debat.
Tja, dat wisselt nogal. Vrij recent was het klimaat, een thema uit die hoek, nogal dominant.
Maar kankeren op buitenlanders blijft gewoon lekkerder hangen.
pi_214084008
https://www.trouw.nl/poli(...)j-gehouden~bfbfac78/
Wie een DPG abbo heeft moet echt dit interview met Van Rij even lezen. Aanrader, een bonusquote over mijn goede vriend: "Maar discussiėren we op deze manier? Er gingen stevige krachttermen over tafel. De Jonge kwam niet eens meer naar het BPO."
zie email 27 oktober
pi_214084018
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ohhhh... lees je niet het publieke debat op FOK! .... thema's, reacties ... veel linkse mensen daaro.
Dat rechtse mensen liever kankeren op buitenlanders willen zien..... tjaaa..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-06-2024 22:22:09 ]
pi_214084345
Het lijkt er ook op dat Nederland een stuk asocialer is geworden onder Mark Rutte. Ik durf niet per se te zeggen of dat aan hem ligt of niet, maar het is wel opvallend. Wellicht leidt dat stukje individualisme dat de VVD graag propageert ook tot een hogere mate van asocialiteit. Overal zie ik mensen met elkaar discussiėren, vechten, en asociaal gedrag vertonen. Hulpverleners kunnen hun werk niet meer ongestoord doen. Dat is het Nederland dat Mark Rutte achterlaat. Waar niemand een huis kan vinden en waar je moet oppassen om commentaar ergens op te hebben omdat iemand je gewoon keihard in elkaar ramt.
Mja
  vrijdag 28 juni 2024 @ 22:33:41 #173
346939 Janneke141
pi_214084368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:31 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt er ook op dat Nederland een stuk asocialer is geworden onder Mark Rutte. Ik durf niet per se te zeggen of dat aan hem ligt of niet, maar het is wel opvallend. Wellicht leidt dat stukje individualisme dat de VVD graag propageert ook tot een hogere mate van asocialiteit. Overal zie ik mensen met elkaar discussiėren, vechten, en asociaal gedrag vertonen. Hulpverleners kunnen hun werk niet meer ongestoord doen. Dat is het Nederland dat Mark Rutte achterlaat. Waar niemand een huis kan vinden en waar je moet oppassen om commentaar ergens op te hebben omdat iemand je gewoon keihard in elkaar ramt.
Niet zo zeer Rutte volgens mij, eerder de algehele politieke dynamiek. De meest expliciete wij-tegen-zij retoriek kwam in elk geval niet van de VVD.
pi_214084446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet zo zeer Rutte volgens mij, eerder de algehele politieke dynamiek. De meest expliciete wij-tegen-zij retoriek kwam in elk geval niet van de VVD.
Ik weet niet of de politieke dynamiek zo snel naar het volk overslaat. Dat geloof ik zelf eigenlijk niet zo. Ik geloof eerder dat het een gevolg is van politieke besluiten en ontevredenheid bij mensen diep van binnen, en misschien ook wel in bredere zin de teloorgang van het idee dat we "het samen doen" in de samenleving.
Mja
  vrijdag 28 juni 2024 @ 22:50:32 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214084533
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ohhhh... lees je niet het publieke debat op FOK! .... thema's, reacties ... veel linkse mensen daaro.
Dat rechtse mensen liever kankeren op buitenlanders willen zien..... tjaaa..
Wat is je punt?
pi_214084605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat is je punt?
Punt is
*dat in het publieke debat op Fok! veel linkse meningen te zien zijn
*dat niet-weldenkenden deze niet willen zien, maar liever kankeren op buitenlanders
pi_214084816
foutje

[ Bericht 97% gewijzigd door Bluesdude op 28-06-2024 23:30:16 ]
pi_214084819
Over thema's gesproken
Rechts thema wat niet aanslaat in het publieke debat.
Motie Pool (PVV), 48 stemmen voor van PVV, BBB, Ja21, FvD
Is het nationale trots over de vermeende held van Heutsz ?
pi_214084832
De NRC heeft BBB gevolgd in de formatie. Wat een bijzondere inzichten worden ons zo geboden.

Wil niet teveel recenseren en weggeven, één klein dingetje is dat Omtzigt in het crisisoverleg over Faber geen bijval van van der Plas kreeg, omdat ze de gratis bier motie nog niet vergeten was.

[ Bericht 28% gewijzigd door KaheemSaid op 28-06-2024 23:26:14 ]
pi_214084896
Is dat constante moddergooien met de termen links en rechts iets dat de laatste jaren is toegenomen of kwam dat altijd al zo vaak voor?
pi_214084923
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:20 schreef KaheemSaid het volgende:
De NRC heeft BBB gevolgd in de formatie. Wat een bijzondere inzichten worden ons zo geboden.

Wil niet teveel recenseren en weggeven, één klein dingetje is dat Omtzigt in het crisisoverleg over Faber geen bijval van van der Plas kreeg, omdat ze de gratis bier motie nog niet vergeten was.
van der Plas, soort minion van Wilders
pi_214084937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:26 schreef oblo het volgende:
Is dat constante moddergooien met de termen links en rechts iets dat de laatste jaren is toegenomen of kwam dat altijd al zo vaak voor?
Altijd al... maar internet heeft intensieve communicatie mogelijk gemaakt. Daardoor meer 'oorlog'
Het heeft ook zijn voordelen.
pi_214085013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Altijd al... maar internet heeft intensieve communicatie mogelijk gemaakt. Daardoor meer 'oorlog'
Het heeft ook zijn voordelen.
Kan zijn. Ik zie dat jij al 20 jaar op dit forum post en jij hebt het hier niet zien toenemen?
pi_214085055
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:39 schreef oblo het volgende:

[..]
Kan zijn. Ik zie dat jij al 20 jaar op dit forum post en jij hebt het hier niet zien toenemen?
Ik zei een tijd geleden ook zulk iets en toen werd ik even gewezen op wat forum topics van vroeger.
pi_214085086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:39 schreef oblo het volgende:

[..]
Misschien ontwijk ik nu meer de loopgraven. Maar ca 2005 waren er ook hevige verbale slagpartijen @Tijger_m en @Montov weten dat nog; Sun Lucida aaahikwordgek
pi_214085169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:41 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik weet niet of de politieke dynamiek zo snel naar het volk overslaat. Dat geloof ik zelf eigenlijk niet zo. Ik geloof eerder dat het een gevolg is van politieke besluiten en ontevredenheid bij mensen diep van binnen, en misschien ook wel in bredere zin de teloorgang van het idee dat we "het samen doen" in de samenleving.
Het is een wisselwerking, denk ik, en die kan elkaar flink verstevigen. Daarbij hebben we ook nog de corona tijd gehad wat nogal wat teweeg gebracht heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 00:08:12 ]
pi_214085173
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:26 schreef oblo het volgende:
Sinds Fortuyn is dat flink toegenomen, dacht ik. Daarvoor was het allemaal wat minder aanwezig.

In dat kader een topic uit 2003:

FB / [FP] Fok: wat is extreem-links of extreem-rechts

Hoe meer er veranderd.... :D

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 00:28:26 ]
pi_214085224
quote:

De overheid is geen geluksmachine: je moet jezelf invechten. Prima samenvattinkje, om vervolgens door te leuteren over hoe onrechtvaardig dat is. Zelfs succesverhalen als DSM, Eneco en ING schijnen verschrikkelijk te zijn. Altijd wel amusant om te lezen, ook het zichzelf identificeren met Cato geeft de grootheidswaanzin wel aardig weer.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 01:15:26 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214085493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Punt is
*dat niet-weldenkenden deze niet willen zien, maar liever kankeren op buitenlanders
Weldenkende mensen zijn niet bezig met ras, 24 uur per dag.

En dat we degenen die dat wel doen ook ter linkerzijde waarnemen moge duidelijk zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214085521
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Weldenkende mensen zijn niet bezig met ras, 24 uur per dag.
Klopt... niet-weldenkende mensen doen dat ook niet 24 uur per dag
Niet zo weldenkend van je te veronderstellen dat zulke mensen bestaan.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 01:28:56 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214085535
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 01:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Klopt... niet-weldenkende mensen doen dat ook niet 24 uur per dag
Niet zo weldenkend van je te veronderstellen dat zulke mensen bestaan.
Oh, die bestaan.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 juni 2024 @ 07:54:18 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214086050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Punt is
Wellicht moet je eens meer buiten komen
quote:
Zoals ik al zei, links bepaald het debat niet. Kwartje wil niet echt bij je vallen,
pi_214086092
twitter

:{
pi_214086104
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)j-gehouden~bfbfac78/
Wie een DPG abbo heeft moet echt dit interview met Van Rij even lezen. Aanrader, een bonusquote over mijn goede vriend: "Maar discussiėren we op deze manier? Er gingen stevige krachttermen over tafel. De Jonge kwam niet eens meer naar het BPO."
Ik vind deze mooier:
quote:
Ondertussen was ook de kabinetsformatie voor Rutte IV in volle gang. Hoekstra weigerde als partijleider in de Kamer te gaan zitten, zoals het CDA hem vroeg.

“Hij wilde dat pertinent niet. Hoekstra had, terugkijkend, niet zoveel op met het partijbelang. Mijn conclusie is dat hij uiteindelijk vooral voor zichzelf en zijn carričre ging. Hoekstra aasde ook nog lang op de post van minister van Financiėn. Maar D66 was groter en had er recht op.
pi_214086249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 08:09 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Dit komt uit het NRC artikel wat ik gisteravond poste, zeker de moeite waard.

Als ik het allemaal lees is het voor de BBB een zege dat Mona Keijzer aangesloten is. Een beetje politiek vernuft konden ze daar wel gebruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door KaheemSaid op 29-06-2024 10:02:23 ]
pi_214086311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind deze mooier:
[..]

Marnix had nog wat meer rekeningetjes open staan ja :D
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 29 juni 2024 @ 09:23:22 #197
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_214086692
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 29 juni 2024 @ 09:50:11 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214086912
quote:
[ x ]
Is dit echt?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 29 juni 2024 @ 09:52:36 #199
38496 Perrin
pi_214086938
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 09:50 schreef Falco het volgende:

[..]
Is dit echt?
Ja. Wen er maar aan.
pi_214087059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 07:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Zoals ik al zei, links bepaald het debat niet. Kwartje wil niet echt bij je vallen,
Wat is een kwartje ?
Ik beweer ook niet dat links de publieke opinie domineert, wat overigens een mening is van ongenuanceerd rechtse lieden....
Ik beweer wel dat op FOK! veel linkse mensen meedoen. Of meer in het politieke midden verkeren, wat men afstempelt als 'links'
pi_214087175
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 07:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wellicht moet je eens meer buiten komen
[..]
Als links/midden progressieve stemmer heb ik mij ook behoorlijk geėrgerd dat links zelfs geen topicowner (kan niet op het woord komen) werd toen het over bestaanszekerheid ging. Natuurlijk kun je minder beloven als partijen die het niet zo nauw met de werkelijkheid nemen, maar dan zou je nog steeds met een beter verhaal kunnen komen.

In de campagne van 2023 verloor (voor mij) iemand als Yesilguz alle inhoudt, tegelijk was ze wel behoorlijk fiesty met haar “instroom omlaag en geen waterige compromissen” en later met haar “internationale veiligheid (steun Oekraļne) en streng op financiėn”.

Ik zou het niet erg vinden wanneer progressief links iets minder te paard ging om anderen te recenseren en de les te lezen en iets pakkender het verhaal ophing.

[ Bericht 10% gewijzigd door KaheemSaid op 29-06-2024 10:25:49 ]
pi_214087240
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als links/midden progressieve stemmer heb ik mij ook behoorlijk geėrgerd dat links zelfs geen topicowner (kan niet op het woord komen) werd toen het over bestaanszekerheid ging. Natuurlijk kun je minder beloven als partijen die het niet zo nauw met de werkelijkheid nemen, maar dan zou je nog steeds met een beter verhaal kunnen komen.
Omtzigt was toen hot (najaar 2023) en hij kwam met de term bestaanszekerheid. Maar verhoging van het minimumloon en uitkeringen, minder huurkosten, minder eigen risico medische kosten... zijn altijd standpunten van linkse partijen geweest.
En de PVV beloofde afschaffing van het eigen risico, wat Wilders natuurlijk weer niet waarmaakte, was weer zo'n belofte om kiezers te paaien. Doet me denken aan 2010... Wilders en de AOW-leeftijd op 65 jaar houden

quote:
Het verplicht eigen risico is nu ¤ 385,- per jaar. Dit blijft in de jaren 2025 en 2026 ook zo: het bedrag van het eigen risico is namelijk bevroren op ¤ 385,-. In het hoofdlijnenakkoord staat dat het eigen risico vanaf 2027 wordt verlaagd naar ¤ 165-.
https://www.zorgverzekeri(...)20%E2%82%AC%20165%2D.
PVV en NSC hebben de kiezers bedrogen..... dat is reden om aan te nemen dat de verlaging in 2027 ook niet doorgaat.
pi_214087306
Jeetje, het publieke debat op Fok en niet-weldenkenden, dat zullen de guur-rechtsen dan wel zijn, die dat niet willen zien en alleen maar met buut'nlanders bezig zijn.

Even sanity check: op Fok zit een stel autisten met elkaar, onder andere, wat over politiek te lullen en de gemiddelde buitenstaander laat vanochtend de o-zo-schattige cavia van zijn vrouw uit om vanavond naar een kringverjaardag te gaan.

Heel veel complexer is het allemaal niet.
pi_214087347
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:30 schreef nostra het volgende:

Even sanity check: op Fok zit een stel autisten met elkaar, onder andere, wat over politiek te lullen
Autisme is een medische aandoening. Niet weldenkenden gebruiken het als scheldwoord. Dus kijken neer op autisten.
pi_214087373
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Omtzigt was toen hot (najaar 2023) en hij kwam met de term bestaanszekerheid. Maar verhoging van het minimumloon en uitkeringen, minder huurkosten, minder eigen risico medische kosten... zijn altijd standpunten van linkse partijen geweest.

En de PVV beloofde afschaffing van het eigen risico, wat Wilders natuurlijk weer niet waarmaakte, was weer zo'n belofte om kiezers te paaien. Doet me denken aan 2010... Wilders en de AOW-leeftijd op 65 jaar houden
Het zijn linkse thema’s en toch beklijft het niet, dat is toch jammer?

Waarom kwam Timmermans aangaande bouwen met een niet pakkend verhaal over een grondbank, het plan was vast vrij goed (het zit zelfs in het programakkoord), maar ik weet nog steeds niet wat hij precies wilde. Kun je dan niet beter een verhaal hebben van “de gemiddelde prijs van een woning bestaat voor 50% uit grondkosten. Wij in Den Haag decentraliseren veel taken naar de gemeente en gaan hier dan op bezuinigen. Grond is voor gemeente een mooie manier om de begroting sluitend te maken, dus onze bezuinigingen worden door de huizenkoper en woningebouwcorporatie’s aangevuld, dit kunnen we zo en zo oplossen” (dit is gewoon een gedachtespinsel, moet nog korter en ook feitelijk juist). Maar het moet toch kunnen dat je 5a10 oplossingen voor echt grote problemen hebt die a. uitlegbaar zijn en die je b. steeds weer van stal kan halen.

Ik vond deze advertentie dan wel weer goed.
pi_214087439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Autisme is een medische aandoening. Niet weldenkenden gebruiken het als scheldwoord. Dus kijken neer op autisten.
Je kan autisme ook als geuzennaam zien toch? Je kon er najaar 2023 zelf hot mee gevonden worden.
pi_214087454
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik heb het ook over mezelf hč, dus dat wordt dan een beetje een loop.
pi_214087493
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kan autisme ook als geuzennaam zien toch? Je kon er najaar 2023 zelf hot mee gevonden worden.
Als je geen autist ben, dat kan... sommige mensen adopteren het als een geuzennaam.
Blijft over.... dat het tegenwoordig als een discriminerend woord wordt gebruikt. Zoals debiel en imbeciel.
Iemand zou moeten peilen wat de politieke stellingname is van mensen die het als scheldwoord gebruiken.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 11:13:10 #210
5428 crew  miss_sly
pi_214087660
Wat een ontluisterend stuk over Omtzigt is dit:

https://www.volkskrant.nl(...)-oppositie~b0505107/
  zaterdag 29 juni 2024 @ 11:28:48 #211
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214087772
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:13 schreef miss_sly het volgende:

Het gedeelte in kopje 5 waar zijn zelf georchestreerde telefoontjes naar de Volkskrant worden opgeschreven is tamelijk hallucinant.
pi_214087824
quote:

In hoeverre moest Omtzigt toch vriendjes worden met die partijdictator op last van zijn fractie ?
Hij probeerde nog te vertrekken, toen met die financiėle documenten die Plasterk achterhield.
Was dat niet een smoes ? Zo kwam het mij wel over.
Is er een peiling onder NSC-stemmers die niet met Wilders een kabinet wilden. Toen en nu ?

Overigens heeft de PVV het verkiezingsprogramma niet teruggetrokken en vervangen door een programma 2024.
Die ijskast van Wilders ? Bestaat ie wel ?

- Beste mensen, het is niet toegestaan om stukken van de Volkskranten hier te posten en archive links zijn ook niet toegestaan, sorry, ik zou willen dat het anders was maar dat is de realiteit waar FOK! zich aan moet houden -

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 13:11:03 ]
pi_214087995
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:33 schreef Bluesdude het volgende:
Is er een peiling onder NSC-stemmers die niet met Wilders een kabinet wilden. Toen en nu ?

Dit gevonden dd 25 juni
https://eenvandaag.avrotr(...)nks-pvda-in-de-plus/
Meer dan 50 % van NSC-stemmers heeft weinig/geen vertrouwen in dit kabinet Schoof/Wilders.
Idem VVD-stemmers
BBB-stemmers hebben meer vertrouwen dan de PVV-stemmers
  zaterdag 29 juni 2024 @ 11:57:17 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214088027
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb wel enig mededogen met Omtzigt. Hij heeft het er weliswaar zelf naar gemaakt om nu met NSC in zo'n slechte zwakke positie te zitten, maar had een alternatief echt iets uitgehaald? Vroeg of laat was denk ik het noodlot zodanig dat Omtzigt alsnog met PVV moest samenwerken.
pi_214088115
quote:

Pietertje slikt uiteindelijk alles. Wel handig voor zijn coalitiepartners.
pi_214088168
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit gevonden dd 25 juni
Meer dan 50 % van NSC-stemmers heeft weinig/geen vertrouwen in dit kabinet Schoof/Wilders.
Idem VVD-stemmers
Geen/weinig vertrouwen is wat anders dan niet met de PVV willen: dat wil driekwart van de NSC stemmers (zelfde bron). Dat komt wat ambigue over, maar zal wat TINA-gemotiveerd en teleurstelling in de poppetjes zijn.
pi_214088288
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:57 schreef Falco het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb wel enig mededogen met Omtzigt. Hij heeft het er weliswaar zelf naar gemaakt om nu met NSC in zo'n slechte zwakke positie te zitten, maar had een alternatief echt iets uitgehaald? Vroeg of laat was denk ik het noodlot zodanig dat Omtzigt alsnog met PVV moest samenwerken.
Nou ja, hij had natuurlijk daadwerkelijk principes kunnen tonen, al dan niet na een obligate onderhandelingsronde. Zo onmogelijk is dat niet.
Dan had de VVD het lekker zelf uit mogen zoeken en waren ze na wat kansloze gesprekken met FvD, JA21 en SGP vanzelf met hangende pootjes naar het midden gedraaid.

Hier aan meedoen was een eigen bewuste keuze die bij herhaling is gemaakt.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 12:17:46 #218
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214088317
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:57 schreef Falco het volgende:
Hij lijkt mij best een aardige man die het goed bedoelt, maar de uitvoering is wel ontstellend amateuristisch en te vaak onbegrijpelijk.

Net als bij de BBB kun je je afvragen of je nog vijanden nodig hebt als kiezer wanneer dit je vrienden zijn.
pi_214088428
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit gevonden dd 25 juni
Idem VVD-stemmers
33% vertrouwen over de hele breedte :X wat een ravage.

Ook wel lollig dat ze er bij FVD ook niks in zien. Die voelen zich behoorlijk rechts ingehaald natuurlijk _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214088667
Ondertussen draagt het politieke klimaat bij aan dit soort taferelen

https://nos.nl/l/2526467
Allah Al Watan Al Malik
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2024 @ 13:04:48 #221
pi_214088946
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ook wel lollig dat ze er bij FVD ook niks in zien. Die voelen zich behoorlijk rechts ingehaald natuurlijk _O-
AIVD-man als premier is een dikke no go voor het FvD natuurlijk
pi_214088990
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die hebben sowieso nergens vertrouwen in.
pi_214089029
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die hebben sowieso nergens vertrouwen in.
Da's niet waar, ze hebben onbegrensd vertrouwen in Poetin, tenslotte.
pi_214089201
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
AIVD-man als premier is een dikke no go voor het FvD natuurlijk
Ja, maar dat zou voor iedereen zo moeten zijn.

Zeker als in het kabinet van die premier lieden zitten die het hebben over omvolking en asieltsunamis, gecontroleerd door een Kamer wier voorzitter extreemrechts niet toestaat maar zelf wel extreemlinks in de mond neemt.

Ik moet Forum wat dat betreft dan toch gelijk geven.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214089360
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja, maar dat zou voor iedereen zo moeten zijn.

Zeker als in het kabinet van die premier lieden zitten die het hebben over omvolking en asieltsunamis, gecontroleerd door een Kamer wier voorzitter extreemrechts niet toestaat maar zelf wel extreemlinks in de mond neemt.

Ik moet Forum wat dat betreft dan toch gelijk geven.
Als je angst hebt voor de PVV is het toch mooi dat de AIVD infiltreert?
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 21:30:40 #226
236264 crew  capricia
pi_214095210
Deze al voor ik gekomen? Uit het NRC:
twitter

Ik heb genoten van de podcast. Zeer aanbevelingswaardig.
https://pca.st/sj0ak80r
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214095312
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:30 schreef capricia het volgende:
[ x ]

Dat is toch gewoon puur genot. Juffrouw Jannie en Storms zouden het niet verzinnen.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:34:34 #228
346939 Janneke141
pi_214095340
quote:
[ x ]

Ik was hier zo enorm niet benieuwd naar.
pi_214095464
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik lees de papieren NRC van zaterdag altijd bij het ontbijt op zondagmorgen, dat ga ik dus morgen uitgebreid doen en ik zal dit met grote belangstelling gaan lezen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2024 21:37:32 ]
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 21:37:24 #230
236264 crew  capricia
pi_214095471
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon puur genot. Juffrouw Jannie en Storms zouden het niet verzinnen.
En dan de opmerking dat nieuwe verkiezingen ook okay waren. Want Henk Vermeer (de genius achter BBB) denkt dat BBB, PVV en SGP ook wel een meerderheid gaan halen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:37:43 #231
346939 Janneke141
pi_214095488
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik lees de papieren NRC van zaterdag altijd bij het ontbijt op zondagmorgen, dat ga ik dus morgen uitgebreid doen en ik zal dit met grote belangstelling gaan lezen ;)
Eitje bij het ontbijt?
pi_214095510
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan de opmerking dat nieuwe verkiezingen ook okay waren. Want Henk Vermeer (de genius achter BBB) denkt dat BBB, PVV en SGP ook wel een meerderheid gaan halen.
Tja. Dat is de man die 15 miljard uit het stikstof fonds heeft weggegeven, dacht ik. Niet zo vreemd dat hij wel meer onbegrijpelijke zaken denkt.
pi_214095519
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eitje bij het ontbijt?
Nee, croissants ;)
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 21:38:55 #234
236264 crew  capricia
pi_214095530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb gisternacht de podcast geluisterd. Wat een inkijkje.
Ook waarom ze van 'Ik wil met Pieter' naar 'Geert is geweldig' gegaan is.
Droefheid ten top.

Dat ei gaat ze niet uitbroeden. _O- dat is een windei.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214095648
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb gisternacht de podcast geluisterd. Wat een inkijkje.
Ook waarom ze van 'Ik wil met Pieter' naar 'Geert is geweldig' gegaan is.
Droefheid ten top.

Dat ei gaat ze niet uitbroeden. _O- dat is een windei.
Ik kan met de beste wil van de wereld in BBB geen serieuze partij zien. Dan ben ik maar geen aardige user :P
pi_214096218
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]
En denkt dus dat SGP met VVD en NSC weigert mee te doen (ze zijn gevraagd, diverse keren), maar zonder die partijen wel mee doet. Lijkt me een vrij aparte verwachting.

Maar goed voorlopig lijkt BBB vooral te zakken in de peilingen. En met PVV samen komen ze aan 50 zetels en in totaal 20 EK zetels. Dus nee, Vermeer zijn zeer rechts conservatieve droom (terwijl hij zichzelf progressief durft te noemen), lijkt er voorlopig niet van te komen.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 22:06:23 #237
236264 crew  capricia
pi_214096318
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
En denkt dus dat SGP met VVD en NSC weigert mee te doen (ze zijn gevraagd, diverse keren), maar zonder die partijen wel mee doet. Lijkt me een vrij aparte verwachting.

Maar goed voorlopig lijkt BBB vooral te zakken in de peilingen. En met PVV samen komen ze aan 50 zetels en in totaal 20 EK zetels. Dus nee, Vermeer zijn zeer rechts conservatieve droom (terwijl hij zichzelf progressief durft te noemen), lijkt er voorlopig niet van te komen.
Juist.

En Caroline noemt zichzelf de meest progressieve van die hele partij (podcast https://pca.st/sj0ak80r ). En die kruipt al bij Geert op schoot. :')

Ze wil zichzelf nu weer van Geert losmaken, omdat ze geen kruiwagen van de PVV wil zijn, btw.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214096568
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vind juist dat BBB wel aardig stand houdt in de peilingen, vraag mij steeds af waarom dat nog zo is.

Ipsos I&O 6 (25-6)
Maurice de Hondt 8 (3-6)
Peilingwijzer 7 (28-5)

Als je het vergelijkt met de provinciale staten is het natuurlijk ridicuul.
pi_214096676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vind juist dat BBB wel aardig stand houdt in de peilingen, vraag mij steeds af waarom dat nog zo is.

Ipsos I&O 6 (25-6)
Maurice de Hondt 8 (3-6)
Peilingwijzer 7 (28-5)

Als je het vergelijkt met de provinciale staten is het natuurlijk ridicuul.
Een tijdje terug stonden ze dacht ik overal boven de 10.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 22:24:38 #240
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214096680
quote:
[ x ]

Dit stukje werkte inderdaad op de lachspieren. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 29 juni 2024 @ 22:26:32 #241
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_214096705
Leuke reconstructies en inzichten in de formatie vandaag. Maar echt hoopgevend voor het landsbestuur is het natuurlijk niet.

Benieuwd of er bij de regeringsverklaring meteen een motie van wantrouwen wordt ingediend. Ik zie het DENK wel doen. Moet Timmermans ook kleur bekennen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_214097767
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Leuke reconstructies en inzichten in de formatie vandaag. Maar echt hoopgevend voor het landsbestuur is het natuurlijk niet.

Benieuwd of er bij de regeringsverklaring meteen een motie van wantrouwen wordt ingediend. Ik zie het DENK wel doen. Moet Timmermans ook kleur bekennen
Dan moeten ze nog een medestander vinden. Je hebt dacht ik 4 zetels nodig om een motie in te dienen?
pi_214097827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan moeten ze nog een medestander vinden. Je hebt dacht ik 4 zetels nodig om een motie in te dienen?
Nee, je moest tot voor kort (2021, dacht ik) wel ondersteuning hebben dat je de motie mocht indienen, maar dat is afgeschaft. Ik heb maar 1 keer gezien dat een motie niet voldoende ondersteuning haalde en dus niet werd ingediend. De Roon over het geloof van de aanklager van het Internationaal Strafhof, volgens mij.

Edit: ja, deze: https://www.rtl.nl/nieuws(...)-voor-indienen-motie

Maar dat is dus afgeschaft, ieder lid kan een motie indienen en dan gaan ze er altijd over stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 29-06-2024 23:14:32 ]
pi_214098512
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.

En Caroline noemt zichzelf de meest progressieve van die hele partij (podcast https://pca.st/sj0ak80r ). En die kruipt al bij Geert op schoot. :')

Ze wil zichzelf nu weer van Geert losmaken, omdat ze geen kruiwagen van de PVV wil zijn, btw.
Kruiwagen? Leuk euphemisme.
pi_214099333
Reconstructie van de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-oppositie~b0505107/

Omtzigt ging eerst in gesprek om 'aan te tonen waarom je niet met Wilders in zee kan'. Er was toen de gesprekken met Plasterk begonnen 'absoluut geen rechtse coalitie in de maak'.

Ondertussen belde Omtzigt na zijn wegloopactie en het daarop volgende debat nota bene met De Volkskrant om zijn hart te luchten, hij 'trekt het niet meer' dat hij publiek bezit is, dat er een camera staat als hij naar de wc gaat, dat er een camera staat als hij naar de formatiegesprekken loopt en dat zelfs in de trein altijd wel iemand wil praten. Hij geeft aan dat hij volledig uitgeput is. Dat hij ziet dat Wilders de rechtsstaat wil slopen met bijvoorbeeld minimumstraffen en dat hij hoopt dat de gesprekken zo snel mogelijk mislukken. Dat hij hoopt dat anderen gaan onderhandelen, zodat hij niet meer hoeft.

Andere NSC prominenten geven aan dat Omtzigt op 14 februari alleen nog maar de oppositie in wil, als hij zijn hart volgt. Maar zijn verstand en vooral ook Van Hijum geven aan dat hij bestuursverantwoordelijkheid moet nemen, omdat NSC een sleutelpositie in neemt. Hij wil niet degene zijn die het land onbestuurbaar maakt.

Dat laatste wint, hij wordt puur rationeel ipv emotioneel en dan houdt hij gesprekken met De Volkskrant verder ook af.

Wat mij vooral opvalt: Omtzigt doet alsof hem dit overkomt, zet zich neer als een soort slachtoffer. Maar hij was er toch echt zelf bij. Aantonen waarom je niet met Wilders kunt regeren was niet nodig (hij zei op de dag van de oprichting van zijn partij al dat hij niet met FvD en PVV in zee ging), maar als je dat toch wilt had dat vrij snel klaar kunnen zijn. Met 'PVV wil niet verder gaan dan de verklaring van 10 januari die wij onvoldoende vinden om de rechtsstaat te beschermen' had hij in de week daarna en op elk verder moment de gesprekken kunnen beėindigen. Zelfs op het moment dat Markuszower, Faber en Klever naar voren werden geschoven had hij kunnen melden dat PVV blijkbaar die verklaring van 10 januari niet serieus neemt en weg kunnen lopen. Maar Omtzigt blijft zitten.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:26:09 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214099595
Het strategische geblunder van Omzigt is wel bijzonder.

Als hij had willen stoppen, dan had hij dat in februari gewoon een stuk anders moeten aanpakken met een beter verhaal. Dat over tegenvallende financien dat was op geen enkele manier een goede reden.
pi_214099614
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:26 schreef Hexagon het volgende:
Het strategische geblunder van Omzigt is wel bijzonder.

Als hij had willen stoppen, dan had hij dat in februari gewoon een stuk anders moeten aanpakken met een beter verhaal. Dat over tegenvallende financien dat was op geen enkele manier een goede reden.
Dat warrige verhaal bij Beau was wel het ergst.
pi_214099642
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
Reconstructie van de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-oppositie~b0505107/

Omtzigt ging eerst in gesprek om 'aan te tonen waarom je niet met Wilders in zee kan'. Er was toen de gesprekken met Plasterk begonnen 'absoluut geen rechtse coalitie in de maak'.

Ondertussen belde Omtzigt na zijn wegloopactie en het daarop volgende debat nota bene met De Volkskrant om zijn hart te luchten, hij 'trekt het niet meer' dat hij publiek bezit is, dat er een camera staat als hij naar de wc gaat, dat er een camera staat als hij naar de formatiegesprekken loopt en dat zelfs in de trein altijd wel iemand wil praten. Hij geeft aan dat hij volledig uitgeput is. Dat hij ziet dat Wilders de rechtsstaat wil slopen met bijvoorbeeld minimumstraffen en dat hij hoopt dat de gesprekken zo snel mogelijk mislukken. Dat hij hoopt dat anderen gaan onderhandelen, zodat hij niet meer hoeft.

Andere NSC prominenten geven aan dat Omtzigt op 14 februari alleen nog maar de oppositie in wil, als hij zijn hart volgt. Maar zijn verstand en vooral ook Van Hijum geven aan dat hij bestuursverantwoordelijkheid moet nemen, omdat NSC een sleutelpositie in neemt. Hij wil niet degene zijn die het land onbestuurbaar maakt.

Dat laatste wint, hij wordt puur rationeel ipv emotioneel en dan houdt hij gesprekken met De Volkskrant verder ook af.

Wat mij vooral opvalt: Omtzigt doet alsof hem dit overkomt, zet zich neer als een soort slachtoffer. Maar hij was er toch echt zelf bij. Aantonen waarom je niet met Wilders kunt regeren was niet nodig (hij zei op de dag van de oprichting van zijn partij al dat hij niet met FvD en PVV in zee ging), maar als je dat toch wilt had dat vrij snel klaar kunnen zijn. Met 'PVV wil niet verder gaan dan de verklaring van 10 januari die wij onvoldoende vinden om de rechtsstaat te beschermen' had hij in de week daarna en op elk verder moment de gesprekken kunnen beėindigen. Zelfs op het moment dat Markuszower, Faber en Klever naar voren werden geschoven had hij kunnen melden dat PVV blijkbaar die verklaring van 10 januari niet serieus neemt en weg kunnen lopen. Maar Omtzigt blijft zitten.
Alles in die man wijst er op dat hij diep en diep ongelukkig is. Hij voelt waarschijnlijk een zware verantwoordelijkheid om na de toeslagenaffaire en al het bestuurlijk falen in Nederland de rechtstaat en het functioneren van de overheid te borgen en verbeteren. Tegelijkertijd kun je de vraag stellen of hij als normaal Kamerlid binnen een fractie niet veel effectiever is dan nu al partijleider. En ik vraag me zelfs af of hij niet beter veel meer op afstand van de dagelijkse politiek een rol zou kunnen nemen, bijvoorbeeld als onderzoeker of rapporteur. Want als alles in het leven je zo zwaar valt, kun je in mijn ogen nooit effectief zijn. Nog naast het feit dat het op deze manier ook geen prettig leven voor hem kan zijn.
  zondag 30 juni 2024 @ 09:45:29 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214099692
quote:
[ x ]
Ik denk niet dat nu iemand nog iets te eten aan gaan nemen van Caroline.
  zondag 30 juni 2024 @ 10:01:47 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214099814
quote:
[ x ]
En Caroline zit dan te klagen tijdens het akkoorddebat over haar opgelopen trauma nav seksuele voorlichting. Tjeempie dit is juist iets wat ik HELEMAAL niet wil horen
  zondag 30 juni 2024 @ 10:02:35 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214099822
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 09:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat nu iemand nog iets te eten aan gaan nemen van Caroline.
De Mercidozen zijn inmiddels wel opgepeuzeld lijkt me
pi_214100769
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2024 10:02 schreef Falco het volgende:

[..]
De Mercidozen zijn inmiddels wel opgepeuzeld lijkt me
De chocolade was wel een beetje gesmolten.
  zondag 30 juni 2024 @ 12:35:20 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214100920
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De chocolade was wel een beetje gesmolten.
Oh daarom had het die vreemde vorm... denken de informateurs nu.
pi_214100980
quote:
[ x ]

Vooral de zin ‘ik bewaar daar altijd alles’ is erg beangstigend.

Dat je vraagt of je even een pen mag lenen en hop, daar komt een zweterige balpen uit de beha van Caroline :'(
pi_214101053
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 12:45 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Vooral de zin ‘ik bewaar daar altijd alles’ is erg beangstigend.
Geert bewaart zijn ei in de ijskast, althans ..... beweert hij
  zondag 30 juni 2024 @ 13:01:08 #256
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214101098
Wat is dit nu weer.

(NRC, geen Speld of Nieuwspaal.)

twitter

Het originele artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-der-plas-a4858061

(Edit: blijkbaar toch al eerder gepost, en ik had toch al gekeken of dat zo was. Het plaatje laadt nogal traag, misschien zag ik het daarom niet.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 30-06-2024 13:08:51 ]
  zondag 30 juni 2024 @ 13:27:00 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214101275
Een goede ondernemer start nu de productie van bewaar-beha's.
pi_214101305
Nou als er straks ineens frikandellen tevoorschijn komen weet je ook al hoe laat het is :r
pi_214101325
Gelukkig vanaf morgen zon
pi_214101329
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:

Als je dat stuk leest lijkt er een duidelijk keerpunt te zijn waarop Omtzigt de knop omzet, en dat is het moment waarop hij in de media neer wordt gezet als een zeer labiele man die voortdurend huilbuien heeft. Dat zou best een hele gevoelige snaar geraakt kunnen hebben bij hem.
pi_214101370
twitter
pi_214101395
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:44 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
We gaan later nog met veel weemoed terugdenken aan het tijdperk Rutte
pi_214101486
Had niet verwacht dat hij een afscheidstoespraak zou houden. Dat past hem eigenlijk helemaal niet.
  zondag 30 juni 2024 @ 13:56:29 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214101509
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
heb ik nu al
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 13:57:33 #266
236264 crew  capricia
pi_214101516
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
heb ik nu al
Ik ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 30 juni 2024 @ 14:03:44 #267
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214101576
quote:

[..]
Over de doden niets dan goeds blijkt altijd weer, maar laat ons niet vergeten het uithollen van de rechtsstaat bij hem is begonnen en dat zijn bewind wordt gekenmerkt door crises. Een 4 is net als een 1 onvoldoende.
pi_214101583
quote:

[..]
Dat weet ik wel zeker :{

Hopelijk duurt het niet lang en kunnen we snel beginnen aan Timmermans I.
  zondag 30 juni 2024 @ 14:09:10 #269
174756 Rnie
& Bert
pi_214101621
Ik ga die eenzame vrijgezel wel missen. :'(
De enige echte.
  zondag 30 juni 2024 @ 14:11:37 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214101651
Lekker zijn eigen imago oppoetsen terwijl hij hele bestuurscultuur om zeep heeft geholpen en er onder zijn leiding een hoop is misgegaan in dit land. Zal wel in zijn handjes wrijven dat zijn kabinetten wordt opgevolgd door een nog treurigere.
pi_214101724
Het tijdperk Rutte was ronduit rampzalig.

We gaan hem nog enorm missen.
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 14:19:08 #272
236264 crew  capricia
pi_214101732
Ik ga hem zeker missen. Nu al eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214101790
Rutte was een van de beste premiers die we in Nederland gehad hebben, de heer Schoof gaat deze stelling in de komende 6 maanden bewijzen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_214101814
We gaan nu leren dat het nog een stuk beroerder kan dan Rutte.
  zondag 30 juni 2024 @ 14:31:40 #275
13309 nostra
ask why
pi_214101861
Niets voor Rutte dit. Wel mooi. Hij zal gemist worden en hopelijk herpakt de VVD zich tijdig om de volgende MP voor een jaar of twaalf te kunnen leveren.
  zondag 30 juni 2024 @ 14:31:48 #276
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214101863
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:26 schreef KareldeStoute het volgende:
We gaan nu leren dat het nog een stuk beroerder kan dan Rutte.
Dit is een beetje alsof je een zware aardbeving bagatelliseert omdat er nu een tsunami op ons afraast.
pi_214102132
De NRC had, in mijn ogen, wel een sterk artikel over Mark Rutte: Hoe Mark Rutte in veertien jaar Nederland vormde naar zijn ideeėn. In dit artikel gaan ze in op een Rutte die gelooft in de “zelfredzame burger”, een Rutte die grote koerswijzigingen altijd verkoopt als
“regels aanpassen aan hoe het in werkelijkheid nu al gebeurd”, een Rutte die de verantwoording weg legt bij de overheid” en een Rutte die (mede door de wispelturige kiezer, vrij pragmatisch moet samenwerken. Volgens mij klopt dit beeld wel aardig bij hoe Rutte bestuurde.

We kunnen allemaal heel kritisch doen over een Rutte die burgers laat zwemmen en soms zelfs verzuipen. Maar laten we heel eerlijk doen, als je sociaal democratisch beleid wil moet je niet op de VVD stemmen. Ik denk dat Rutte goed beleid gemaakt heeft voor zijn achterban en dat hij daar ‘terecht’ verkiezing na verkiezing voor beloond werd.

Tegelijk denk ik ook dat we behoorlijk op het einde van de levencyclus van het marktdenken zitten. Het ideaal wat zo goed werkte in het begin laat nu meer dan ooit zijn fouten zien. Maar tegelijk is er nog geen ander ideaal in de aanbieding (of je moet denken aan zondebokpolitiek). Volgens mij zie je daarom veel meer politici zoeken naar een goed verhaal en idee.
  zondag 30 juni 2024 @ 15:09:26 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214102338
Fijn dat Rutte van de BV Mark Rutte ergens anders aan de slag gaat.
  zondag 30 juni 2024 @ 15:14:13 #279
13309 nostra
ask why
pi_214102391
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Tegelijk denk ik ook dat we behoorlijk op het einde van de levencyclus van het marktdenken zitten. Het ideaal wat zo goed werkte in het begin laat nu meer dan ooit zijn fouten zien. Maar tegelijk is er nog geen ander ideaal in de aanbieding (of je moet denken aan zondebokpolitiek). Volgens mij zie je daarom veel meer politici zoeken naar een goed verhaal en idee.
pi_214102397
twitter
  zondag 30 juni 2024 @ 15:15:53 #281
13309 nostra
ask why
pi_214102421
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit is een beetje alsof je een zware aardbeving bagatelliseert omdat er nu een tsunami op ons afraast.
Net als we in Nederland zulke natuurverschijnselen niet kennen en het gevaarlijkste dier een adder is, geldt dat ook voor de politiek.
pi_214102600
quote:
6s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:14 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Moet ik het allemaal nog een kans geven?
  zondag 30 juni 2024 @ 15:54:37 #283
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_214103021
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:53 schreef Faraday01 het volgende:
Had niet verwacht dat hij een afscheidstoespraak zou houden. Dat past hem eigenlijk helemaal niet.
Nee precies. Al snap ik wel dat ie nog een keer iets wil zeggen. Alleen vanuit het torentje is dan niet echt zijn stijl zou je zeggen. Eerder op de fiets met een appel in zijn hand. 'hoi hoi, ik ga jullie missen en via de Navo zie ik jullie nog vaak. Bedankt voor het lachen en denk een beetje om elkaar. Haai'

'ps: ik doe -willekeurig blonde dame- al jaren. Hoi hoi'
  zondag 30 juni 2024 @ 15:55:07 #284
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_214103027
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Fukuyama lijkt mij al lang begraven.
pi_214103030
quote:

[..]
Dit komende kabinet? Nee, de coalitie heeft een kans gehad en het op de eerste 2 essentiėle zaken volkomen verprutst. Eerst maken ze een totaal onverantwoord en volkomen irreėel hoofdlijnenakkoord, met allemaal luchtkastelen gebouwd op financieel drijfzand. En daarna verzamelen de groep meest incompetente mensen ooit om dat uit te gaan voeren.

Dan is daarna 'het een kans geven' gewoon onzin, ze hebben het verprutst en binnen de VVD en NSC weten ze dat ook heel erg goed.
pi_214103068
Zou wel grappig zijn als die een staatsgreep pleegt zometeen
  zondag 30 juni 2024 @ 15:59:34 #287
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_214103073
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit komende kabinet? Nee, de coalitie heeft een kans gehad en het op de eerste 2 essentiėle zaken volkomen verprutst. Eerst maken ze een totaal onverantwoord en volkomen irreėel hoofdlijnenakkoord, met allemaal luchtkastelen gebouwd op financieel drijfzand. En daarna verzamelen de groep meest incompetente mensen ooit om dat uit te gaan voeren.

Dan is daarna 'het een kans geven' gewoon onzin, ze hebben het verprutst en binnen de VVD en NSC weten ze dat ook heel erg goed.
Enige voordeel voor de schatkist is dat alle financiėle afspraken al wel ingevuld worden in de miljoenennota. De uitvoering is gebaseerd op drijfzand maar als daarin wat misgaat leidt dit niet meteen tot grote problemen. En dat wat niet is ingeboekt maar moet worden omgebogen is al van afgesproken dat dit binnen het uitgaven kader moet komen. In die zin lijkt de default optie wel goed te staan.
Zitten alleen wat risicos aan de ontvangsten zijde die in de miljarden lopen. Stass financiėn gaat een belangrijke zijn om aanvullende bezuinigingen in het uitgaven kader te voorkomen
  zondag 30 juni 2024 @ 16:00:17 #288
13309 nostra
ask why
pi_214103084
quote:

[..]
Er is niets te moeten, maar het is een aardige beschouwing op ook zijn eigen missers op de thema's die je noemt.
pi_214103112
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 14:57 schreef KaheemSaid het volgende:
De NRC had, in mijn ogen, wel een sterk artikel over Mark Rutte: Hoe Mark Rutte in veertien jaar Nederland vormde naar zijn ideeėn. In dit artikel gaan ze in op een Rutte die gelooft in de “zelfredzame burger”, een Rutte die grote koerswijzigingen altijd verkoopt als
“regels aanpassen aan hoe het in werkelijkheid nu al gebeurd”, een Rutte die de verantwoording weg legt bij de overheid” en een Rutte die (mede door de wispelturige kiezer, vrij pragmatisch moet samenwerken. Volgens mij klopt dit beeld wel aardig bij hoe Rutte bestuurde.

We kunnen allemaal heel kritisch doen over een Rutte die burgers laat zwemmen en soms zelfs verzuipen. Maar laten we heel eerlijk doen, als je sociaal democratisch beleid wil moet je niet op de VVD stemmen. Ik denk dat Rutte goed beleid gemaakt heeft voor zijn achterban en dat hij daar ‘terecht’ verkiezing na verkiezing voor beloond werd.

Marktwerking begint wel te kraken. Ik verbaas me bijvoorbeeld over de vele glasvezelaanbieders die keer op keer de straten openhalen voor een andere kleur mantel van hetzelfde kabeltje.

Maar het is de vraag of en wanneer we het retour gaan zien. Ik heb er met de hang naar radicaal rechts geen vertrouwen in. Dan zie ik eerder dat de sluizen voor kwakzalverij, piramideschema’s en andere troep wagenwijd open komen te staan. Als zoiets faciliteren in de VS werkt, dan lukt het hier ook wel.
pi_214103122
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Enige voordeel voor de schatkist is dat alle financiėle afspraken al wel ingevuld worden in de miljoenennota. De uitvoering is gebaseerd op drijfzand maar als daarin wat misgaat leidt dit niet meteen tot grote problemen. En dat wat niet is ingeboekt maar moet worden omgebogen is al van afgesproken dat dit binnen het uitgaven kader moet komen. In die zin lijkt de default optie wel goed te staan.
Zitten alleen wat risicos aan de ontvangsten zijde die in de miljarden lopen. Stass financiėn gaat een belangrijke zijn om aanvullende bezuinigingen in het uitgaven kader te voorkomen
De default optie staat niet goed, want er staan allerlei financiėle zaken ingeboekt die helemaal niet kunnen en ook niet op een andere manier binnen zo'n ministerie kunnen worden gehaald. Het is een grote financiėle puinhoop, dat hele akkoord.

De enige hoop is dat het meeste pas per 2026 staat ingeboekt en dit kabinet waarschijnlijk niet verantwoordelijk gaat zijn voor dat jaar.
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:06:40 #291
236264 crew  capricia
pi_214103196
Dit lijkt me toch wel een duidelijke boodschap.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:34:37 #292
236264 crew  capricia
pi_214103899
Idd flink opgeruimd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214104019
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:34 schreef capricia het volgende:
Idd flink opgeruimd.
[ link | afbeelding ]
Mischien is Mark wel een clean desk man, je weet het niet ;)
pi_214104022
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:06 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Uiteraard, terecht ook.
pi_214104046
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien is Mark wel een clean desk man, je weet het niet ;)
Niet per se :D

Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:43:53 #296
5428 crew  miss_sly
pi_214104076
Ik vind het mooi gesproken.
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:44:28 #297
236264 crew  capricia
pi_214104092
Hij had eigenlijk nog weg moeten fietsen uit beeld.
Voor het effect.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:45:39 #298
236264 crew  capricia
pi_214104112
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het mooi gesproken.
Ik vind kabinet Schoof I nu al niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 30 juni 2024 @ 16:45:58 #299
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214104121
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:06 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Leuk. Doen ze helemaal niets mee. Rutte is recordkampioen grondwet negeren

Waaronder de SG telkens niet informeren of dat weigeren
pi_214104131
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet per se :D

[ afbeelding ]
Hahaha! OK, @capricia wint :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties