abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:00:31 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214072830
Even voor de goede orde @Beaurealis de islam word wel, min of meer, expliciet genoemd in het Hoofdlijnen akkoord, mijn excuses, ik had niet moeten zeggen dat de islam niet in het akkoord voor kwam.

quote:
Het hoofdlijnenakkoord benoemt het belang van het bestrijden van discriminatie, antisemitisme, moslimhaat, en geweld tegen lhbtiq+-personen:

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:01:45 ]
pi_214072842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Beaurealis het volgende: [..] Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm. We kunnen dit vergelijkende spelletje doen, maar ik garandeer je dat mijn lijstje langer is dan dat van jou.
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis? Denk jij bij elke dit is zo’n potentiële aanslagpleger met zijn walgelijke geloof, of zie je ze gewoon als mensen?
pi_214072862
De val van het kabinet... POLL
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214072869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:02 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis?
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:06:12 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214072878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
Die hadden toch ook in Apeldoorn kunnen zijn? Koninginnedag.

Wantrouw je de Nederlanders ook?
pi_214072911
quote:

[..]
Er liggen ook mensen dood op straat na de zoveelste dronken lor die in een auto stapt, daar zijn er per jaar vele malen meer van dan slachtoffers van een terreur daad in een tram, ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, hoor.

Ik heb naast moslims gewoond, het bruidsmeisje van mijn vrouw was een moslim, ik heb nog nooit een slechte ervaring met een moslim (naar mij bekend) gehad. Wel met alcoholisten. Moet ik dan alle mensen die drinken gaan wantrouwen? Lijkt mij een slecht leven.

Er zijn extremisten en terroristen, die moeten worden aangepakt en hopelijk voordat ze tot een terreurdaad komen gearresteerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:11:01 ]
pi_214072919
quote:

[..]
Moslimhaat verpakt als gevoeligheid voor menselijk leed.

Kippenvel.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214072944
quote:

[..]
Je hebt weinig ervaring met moslims, of niet? De moslims die ik ken of heb gekend zijn eigenlijk allemaal mensen die ik zo mijn auto zou lenen, allemaal mensen die zo op mijn kinderen mogen passen.
Natuurlijk zijn er ook anderen, maar die heb je ook onder christenen, atheïsten en welke groepering dan ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:14:03 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214072958
quote:

[..]
:') :') :')
Dit geldt voor elke willekeurige dode die valt. 130 per uur rijden zorgt hier al voor meer dode vrienden per jaar dan die gevreesde islam in 10 jaar.
pi_214072984
quote:

[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:16:19 #12
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214072995
ja, het zijn net mensen, die moslims....
pi_214073003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?
Alphen, niet Alkmaar
pi_214073011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
ja, het zijn net mensen, die moslims....
Mensen zijn kut.

Of zoals het spreeekwoord zegt " Misery is other people"

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 20:18:29 ]
pi_214073021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mensen zijn kut.
De helft ongeveer en zelfs dan slechts voor een klein deel.
pi_214073054
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.

Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
  donderdag 27 juni 2024 @ 20:22:29 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214073087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.

Heeft geen reet te maken met wat mensen tegen je zeiden.
pi_214073088
Het aantal jihadistische aanslagen is relatief vrij laag, waar etno-nationlaistische (PKK, DR (IRA) er bovenuit stijgen (maar vooral in het iets verdere verleden), echter het aantal arrestaties is bij jihadisten veruit het grootste deel:

Dat zegt ook wel wat over de focus van veiligheidsdiensten, het gepercipieerde gevaar en de neiging naar
"vuurwerk" aanslagen bij de islamitische kant, in plaats van kleinere, gerichte aanslagen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214073163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:22 schreef nostra het volgende:
Het aantal jihadistische aanslagen is relatief vrij laag, waar etno-nationlaistische (PKK, DR (IRA) er bovenuit stijgen (maar vooral in het iets verdere verleden), echter het aantal arrestaties is bij jihadisten veruit het grootste deel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zegt ook wel wat over de focus van veiligheidsdiensten, het gepercipieerde gevaar en de neiging naar
"vuurwerk" aanslagen bij de islamitische kant, in plaats van kleinere, gerichte aanslagen.
Wat is je bron hier voor?

Het lijkt me ook wel interessant om te kijken naar de aard van de aanslagen. Hoeveel levens erbij gemoeid waren bv.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214073210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat is je bron hier voor?

Het lijkt me ook wel interessant om te kijken naar de aard van de aanslagen. Hoeveel levens erbij gemoeid waren bv.
https://www.europol.europ(...)%20report%202023.pdf

https://www.consilium.eur(...)sm-eu-facts-figures/

(NB het VK tot 2019 in de cijfers)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214073252
quote:

Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
Niemand hier zegt dat "dood aan ongelovigen" normaal is of moet kunnen. Niemand. Niemand zegt dat jij je bek moet houden (iets wat je overigens wel tegen MIJ zegt, mischien even meenemen?) of dat jij niet met een moslim meisje mag flirten.

Wat we wel zeggen? Geert Wilders doet behalve tweets versturen niets tegen de islam. De enige melding over islam in het akkoord is dat discriminatie op die basis niet mag. Mag je van mij boos over worden maar dat is de realiteit.
In Nederland is een godsdienst niet te verbieden en als je het wel zou verbieden dan verdwijnen moslims niet en ik durf er om te wedden dat er dan meer extremisme zou ontstaan, maar dat terzijde.

In Nederland moeten we er voor zorgen dat iedereen zich volgens dezelfde regels gedraagt, de maatschappelijke realiteiten en rechten erkent en dat er geen plaats is voor extremisten die geweld willen gebruiken.
pi_214073263
quote:
@nostra Wij zijn het vaak oneens maar ik wil je bij deze bedanken voor je vele waardevolle bijdrages :)
pi_214073273
quote:

Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.

Ik zie echt geen verschil tussen een gestoorde man in een tram in Utrecht die paychische hulp had moeten hebben of een gestoorde man in het centrum waar ik vaak genoeg boodschappen deed die psychische hulp nodig had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214073289
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.

Ik zie echt geen verschil tussen een gestoorde man in een tram in Utrecht die paychische hulp had moeten hebben of een gestoorde man in het centrum waar ik vaak genoeg boodschappen deed die psychische hulp nodig had.
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.

Het wordt pas problematisch als uit naam van een bepaalde stroming/groepering wordt opgeroepen tot geweld. Bijvoorbeeld bij van die haatpredikers. Maar dat is een uiterst beperkte subgroep.
zie email 27 oktober
pi_214073356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.

Het wordt pas problematisch als uit naam van een bepaalde stroming/groepering wordt opgeroepen tot geweld. Bijvoorbeeld bij van die haatpredikers. Maar dat is een uiterst beperkte subgroep.
Die worden, zover ik weet, ook aangepakt waar mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')