quote:Het hoofdlijnenakkoord benoemt het belang van het bestrijden van discriminatie, antisemitisme, moslimhaat, en geweld tegen lhbtiq+-personen:
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis? Denk jij bij elke dit is zo’n potentiële aanslagpleger met zijn walgelijke geloof, of zie je ze gewoon als mensen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Beaurealis het volgende: [..] Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm. We kunnen dit vergelijkende spelletje doen, maar ik garandeer je dat mijn lijstje langer is dan dat van jou.
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:02 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kijk jij naar moslims Beaurealis?
Die hadden toch ook in Apeldoorn kunnen zijn? Koninginnedag.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
Er liggen ook mensen dood op straat na de zoveelste dronken lor die in een auto stapt, daar zijn er per jaar vele malen meer van dan slachtoffers van een terreur daad in een tram, ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, hoor.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Met wantrouwen. Er is gewoon teveel gebeurd. Misschien ben ik er overgevoelig voor, maar zo'n aanslag als in Utrecht raakt me ontzettend. Er liggen daar mensen dood op de grond die mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn.
Moslimhaat verpakt als gevoeligheid voor menselijk leed.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je hebt weinig ervaring met moslims, of niet? De moslims die ik ken of heb gekend zijn eigenlijk allemaal mensen die ik zo mijn auto zou lenen, allemaal mensen die zo op mijn kinderen mogen passen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:05 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Alphen, niet Alkmaarquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe was dat na Alkmaar toen Tristan zijn wapens ging uitlaten in het winkelcentrum?
Mensen zijn kut.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
ja, het zijn net mensen, die moslims....
De helft ongeveer en zelfs dan slechts voor een klein deel.quote:
Heeft geen reet te maken met wat mensen tegen je zeiden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.
Wat is je bron hier voor?quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:22 schreef nostra het volgende:
Het aantal jihadistische aanslagen is relatief vrij laag, waar etno-nationlaistische (PKK, DR (IRA) er bovenuit stijgen (maar vooral in het iets verdere verleden), echter het aantal arrestaties is bij jihadisten veruit het grootste deel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zegt ook wel wat over de focus van veiligheidsdiensten, het gepercipieerde gevaar en de neiging naar
"vuurwerk" aanslagen bij de islamitische kant, in plaats van kleinere, gerichte aanslagen.
https://www.europol.europ(...)%20report%202023.pdfquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is je bron hier voor?
Het lijkt me ook wel interessant om te kijken naar de aard van de aanslagen. Hoeveel levens erbij gemoeid waren bv.
Niemand hier zegt dat "dood aan ongelovigen" normaal is of moet kunnen. Niemand. Niemand zegt dat jij je bek moet houden (iets wat je overigens wel tegen MIJ zegt, mischien even meenemen?) of dat jij niet met een moslim meisje mag flirten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.
Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
@nostra Wij zijn het vaak oneens maar ik wil je bij deze bedanken voor je vele waardevolle bijdragesquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:31 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.europol.europ(...)%20report%202023.pdf
https://www.consilium.eur(...)sm-eu-facts-figures/
(NB het VK tot 2019 in de cijfers)
Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man in de tram stond al op een wachtlijst voor psychisch onderzoek vanwege een zedenzaak. Hij was vanuit zijn psychische stoornis een complotdenker geworden die dacht dat alle mensen moslims wilden doden. Daar zat dus geen ideologie achter, die man was gewoon ziek en had al in een GGZ instelling moeten zitten voor de aanslag.
Ik zie echt geen verschil tussen een gestoorde man in een tram in Utrecht die paychische hulp had moeten hebben of een gestoorde man in het centrum waar ik vaak genoeg boodschappen deed die psychische hulp nodig had.
Die worden, zover ik weet, ook aangepakt waar mogelijk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verschil is er ook niet. Gekken heb je overal.
Het wordt pas problematisch als uit naam van een bepaalde stroming/groepering wordt opgeroepen tot geweld. Bijvoorbeeld bij van die haatpredikers. Maar dat is een uiterst beperkte subgroep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |