Deze coalitie verliest de meerderheid met nieuwe verkiezingen of heb je dat detail uit het oog verloren?quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:59 schreef Beaurealis het volgende:
Zouden zullie graag willen dat het klapt dan? Laatste peiling zag ik Geert toch 44 zetels pakken. Misschien kan de linkerkant eerst een tijdje in de spiegel kijken en zich afvragen wat ze fout doen. Zelfreflectie, een eigenschap uit vervlogen tijden.
Laatste peiling hadden de 4 coalitiepartijen geen meerderheid meer. Daarbij: als het nu klapt kijkt VVD echt de komende tijd niet meer naar Wilders. Groeien voor de PVV zegt dus niets, zolang ze niet in hun eentje 76 zetels halen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:59 schreef Beaurealis het volgende:
Zouden zullie graag willen dat het klapt dan? Laatste peiling zag ik Geert toch 44 zetels pakken. Misschien kan de linkerkant eerst een tijdje in de spiegel kijken en zich afvragen wat ze fout doen. Zelfreflectie, een eigenschap uit vervlogen tijden.
Interesseert me geen klap. Ik wil een zo groot mogelijke PVV. En dan zo'n grote harde schreeuw van vrijheid uit vaderlandlievend Nederland horen losbarsten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze coalitie verliest de meerderheid met nieuwe verkiezingen of heb je dat detail uit het oog verloren?
44 zetels en niet regeren klinkt mij prima in de oren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:04 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Interesseert me geen klap. Ik wil een zo groot mogelijke PVV. En dan zo'n grote harde schreeuw van vrijheid uit vaderlandlievend Nederland horen losbarsten.
Peilingen nu zeggen echt vrij weinig. En in het kader van zelfreflectie, als dit het beste is wat ze kunnen leveren, verdient dit kabinet dan echt het voordeel van de twijfel?quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:59 schreef Beaurealis het volgende:
Ik vind van wel. Ben vooral benieuwd naar Dick Schoof als MP. Denk dat die aanstelling vriend en vijand heeft verrast, maar ik zie ook wel een scenario waar dit heel goed uitpakt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
verdient dit kabinet dan echt het voordeel van de twijfel?
Ok, heel competent komt het op mij allemaal niet over. Maar ik heb ook liever degelijk dan radicaalquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Ben vooral benieuwd naar Dick Schoof als MP. Denk dat die aanstelling vriend en vijand heeft verrast, maar ik zie ook wel een scenario waar dit heel goed uitpakt.
O, wauw. Dit klinkt echt prachtig. Allemaal met de de obese pens en de scootmobiel de prinsenvlag uitlaten onder het genot van een halve liter budgetpils. En dan lekker 'vrijheid!' schreeuwen en een paar maanden later de helft van de uitkering kwijt zijn omdat rechts beleid nu eenmaal niet zo gunstig is voor het PVV-electoraat.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:04 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Interesseert me geen klap. Ik wil een zo groot mogelijke PVV. En dan zo'n grote harde schreeuw van vrijheid uit vaderlandlievend Nederland horen losbarsten.
Zie hier de oorzaak van de afkeer tegen elitair links. Vooral zo doorgaan, je gaat vast veel zieltjes winnen met je Sander Schimmelpenninck imitatiequote:Op donderdag 27 juni 2024 19:12 schreef Blastbeat het volgende:
Allemaal met de de obese pens en de scootmobiel de prinsenvlag uitlaten onder het genot van een halve liter budgetpils.
O, cool. Ik ben elitair. Ik ga snel opscheppen daarover bij Sander Schimmelpenninck.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:16 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zie hier de oorzaak van de afkeer tegen elitair links. Vooral zo doorgaan, je gaat vast veel zieltjes winnen met je Sander Schimmelpenninck imitatie
Als dit niet is wat je zegt en wat je bedoelt, wat bedoel je dan? Want ik kan het er niet uithalen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet wat ik zeg.
Zijn er ook PVV'ers op je werk?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
Op mijn werk hebben we al weddenschappen over welke minister het eerst sneuvelt. Wiersma staat bovenaan, daarna in willekeurige volgende alle PVV'ers.
Voordat je aan verdere uitbreiding van Europa moet denken, mag je eerst wel eens beleid bedenken voor bestaande landen die zich willens en wetens niet aan de toelatingseisen van de Europese Unie voldoen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:
In het Europees verkiezingsprogamma van D66:
Oekraïne, Moldavië en Georgië horen bij de Europese Unie.
Ondertussen in Georgië:
Eerste stap richting inperken lhbti-rechten
https://nos.nl/artikel/25(...)erking-lhbti-rechten
Het is dat we extreem veel incompetentie zien op rechts, maar de andere kant op zien we D66 de laatste tijd wel vaker dit soort rare acties hebben. Die lijken ook wel de weg kwijt.
Maar dat moet toch heerlijk zijn of niet dan? Lekker die 'domme tokkies' afzeiken, want jij bent verheven en weet wat Nederland nodig heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
nee, tenminste niemand die ervoor uit durft te komen.
Was ook te verwachten dat dit opgeklopte gedoe met een sisser zou aflopen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:19 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)pese-fractie-blijven
Gemiste kans om de VVD te laten zien dat 'liberaal' iets meer is dan alleen maar een campagneterm.
Overigens, was ik gisteren even vergeten;quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:25 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is hij nog niet klaar met spuien:
[ twitter ]
Klopt, staat niets over in. Maar je hebt ook 'ongeschreven afspraken'. Ergens hoop ik dat Geert en Dick er een goed gesprek over gehad hebben en er een plan voor hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Als de Islam zo'n probleem is en de PVV is de grootste partij in de coalitie waarom vinden we dan niets, maar dan ook helemaal niets, terug daarover in het akkoord wat Wilders gesloten heeft?
Kortom, je lult maar wat want jouw kind is onder Geert dus gewoon net zo in gevaar. Dan wil ik jouw koppie wel eens zien.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:28 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Klopt, staat niets over in. Maar je hebt ook 'ongeschreven afspraken'. Ergens hoop ik dat Geert en Dick er een goed gesprek over gehad hebben en er een plan voor hebben.
Que? Ga jij de policy eens even lezen, joh.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:31 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Gast, gedraag je nou eens als een fatsoenlijke mod. Iets met boven de partijen staan.
Wat moet zo'n plan doen en hoe?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:28 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Klopt, staat niets over in. Maar je hebt ook 'ongeschreven afspraken'. Ergens hoop ik dat Geert en Dick er een goed gesprek over gehad hebben en er een plan voor hebben.
Het plan is dat Wilders 'religiekritiek' mag hebben in tweets en dat het kabinet dat mag negeren, dat is duidelijk aangegeven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:28 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Lekker dan, stem je op Wilders omdat je een hekel aan de Islam hebt krijg je wat copy/paste tweets van hem en verder helemaal niksquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het plan is dat Wilders 'religiekritiek' mag hebben in tweets en dat het kabinet dat mag negeren, dat is duidelijk aangegeven.
Nou ja, wel íets: onze rechtsstaat wordt bedreigd door islamitisch terrorisme (sic, dus onder haakjes).quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Als de Islam zo'n probleem is en de PVV is de grootste partij in de coalitie waarom vinden we dan niets, maar dan ook helemaal niets, terug daarover in het akkoord wat Wilders gesloten heeft?
Als baas van de AIVD zal Dick Schoof echt wel weten wat voor haat zaaiende drek er in moskeeën wordt verspreid. Ik hoop dat ze er nu eindelijk, ein-de-lijk iets aan gaan doen in plaats van dat slappe pappen en nathouden en 'hopen dat het vanzelf weggaat'. Ze moeten er wel over gepraat hebben. Kan me niet voorstellen dat Geert er niet over begonnen is.quote:
En wat is dat dan concreet, er iets aan doen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:40 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Als baas van de AIVD zal Dick Schoof echt wel weten wat voor haat zaaiende drek er in moskeeën wordt verspreid. Ik hoop dat ze er nu eindelijk, ein-de-lijk iets aan gaan doen in plaats van dat slappe pappen en nathouden en 'hopen dat het vanzelf weggaat'. Ze moeten er wel over gepraat hebben. Kan me niet voorstellen dat Geert er niet over begonnen is.
Ik denk wel dat je de tent moet kunnen sluiten als er wordt gepredikt dat je 'ongelovigen moet haten'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:41 schreef trein2000 het volgende:
En wat is dat dan concreet, er iets aan doen?
Waaraan?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:40 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Als baas van de AIVD zal Dick Schoof echt wel weten wat voor haat zaaiende drek er in moskeeën wordt verspreid. Ik hoop dat ze er nu eindelijk, ein-de-lijk iets aan gaan doen
Dick Schoof is geen baas van de AIVD en dat is hij al 4 jaar niet meer, er IS een baas van de AIVD, Erik Akerboom en die rapporteert jaarlijks en doet zijn werk gewoon.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:40 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Als baas van de AIVD zal Dick Schoof echt wel weten wat voor haat zaaiende drek er in moskeeën wordt verspreid. Ik hoop dat ze er nu eindelijk, ein-de-lijk iets aan gaan doen in plaats van dat slappe pappen en nathouden en 'hopen dat het vanzelf weggaat'. Ze moeten er wel over gepraat hebben. Kan me niet voorstellen dat Geert er niet over begonnen is.
Prima, dien een wetsvoorstel in. Daar hebben we een rechtsstaat voor met een 2e Kamer en wat dies meer zij.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:42 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je de tent moet kunnen sluiten als er wordt gepredikt dat je 'ongelovigen moet haten'.
Toch al vijf jaar geleden en Mohammed B. is nu 20 jaar geleden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Maar dat moet toch heerlijk zijn of niet dan? Lekker die 'domme tokkies' afzeiken, want jij bent verheven en weet wat Nederland nodig heeft.
Totdat het jouw kind is in een Utrechtse tram situatie. Wil die koppies wel eens zien dan.
'Maar... maar... hoe heeft dit kunnen gebeuren? We zijn toch allemaal gelijk..?'
Ik vind die stellingname van de prinsenvlag achter de scootmobiel aan betreurenswaardig, maar die opmerking van de Utrechtse tram is van een net zo triest niveau.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Maar dat moet toch heerlijk zijn of niet dan? Lekker die 'domme tokkies' afzeiken, want jij bent verheven en weet wat Nederland nodig heeft.
Totdat het jouw kind is in een Utrechtse tram situatie. Wil die koppies wel eens zien dan.
'Maar... maar... hoe heeft dit kunnen gebeuren? We zijn toch allemaal gelijk..?'
Nee hoor, we zijn echt niet verheven of elitair ofzo, en we weten ook echt niet de oplossingen. Maar om overal de buitenlanders/moslims/homo's maar de schuld van te geven is gewoon niet ons ding.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je blijft die tram maar aanhalen, maar bent Alphen aan den Rijn vergeten. Mensen die psychische hulp nodig hebben, heb je oversl.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dat gaan we zien. En de echte wereld is dat we met een club zitten die geen kritiek tolereert en gewelddadig reageert als er iets over wordt gezegd. Dat een onderwijzer cartoons laat zien en in zijn eigen land wordt onthoofd. Sta er eens bij stil hoe compleet gestoord dat is. Maar ik snap dat wegkijken makkelijk is als je in ergens in een dorp woont. Hoe dan ook, jij gaat er ook mee te maken krijgen. En dan denk je misschien bij jezelf 'Goh, die Geert had misschien toch wel gelijk'quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
WIlders doet niets aan de Islam. Dat is de echte wereld, deal with it.
Of neem bv. Apeldoorn met Koninginnedag destijds.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je blijft die tram maar aanhalen, maar bent Alphen aan den Rijn vergeten. Mensen die psychische hulp nodig hebben, heb je oversl.
Ik woonde naast één van de eerste stembureaus waar Denk de grootste was en ik ben het volkomen met je oneens.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dat gaan we zien. En de echte wereld is dat we met een club zitten die geen kritiek tolereert en gewelddadig reageert als er iets over wordt gezegd. Dat een onderwijzer cartoons laat zien en in zijn eigen land wordt onthoofd. Sta er eens bij stil hoe compleet gestoord dat is. Maar ik snap dat wegkijken makkelijk is als je in ergens in een dorp woont. Hoe dan ook, jij gaat er ook mee te maken krijgen. En dan denk je misschien bij jezelf 'Goh, die Geert had misschien toch wel gelijk'
Goed punt, ministeriabel in Nederland tegenwoordig.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Niet goed? Hiermee kun je de grootste partij van Nederland en President van Amerika worden.
Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Of neem bv. Apeldoorn met Koninginnedag destijds.
We zitten ook met een anti Islamitische vrijmetselaar die in eigen land 77 jongeren vermoord. Wat doen zulke dingen ertoe?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dat gaan we zien. En de echte wereld is dat we met een club zitten die geen kritiek tolereert en gewelddadig reageert als er iets over wordt gezegd. Dat een onderwijzer cartoons laat zien en in zijn eigen land wordt onthoofd. Sta er eens bij stil hoe compleet gestoord dat is. Maar ik snap dat wegkijken makkelijk is als je in ergens in een dorp woont. Hoe dan ook, jij gaat er ook mee te maken krijgen. En dan denk je misschien bij jezelf 'Goh, die Geert had misschien toch wel gelijk'
Als je heel Europa er bij pakt zoals jij doet kan de lijst met mensen zoals Tristan van der Vlis echt wel enorm lang. En gaan we nog uitbreiden, dan kom je op al die schutters op scholen in de VS die helemaal niet islamitisch zijn. Ik betwijfel of jouw lijstje 'wint'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm.
We kunnen dit vergelijkende spelletje doen, maar ik garandeer je dat mijn lijstje langer is dan dat van jou.
Je laat de helft van mijn reactie weg. Ik betwijfel overigens of in het Westen meer dan de helft van aanslagen door radicale islamieten gepleegd wordt, maar dat is verder het punt ook helemaal niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Of Charlie Hebdo. Of Bataclan. Of vrachtwagen in Nice. Of kerstmarkt Berlijn. Of trein Madrid. Of bestelbus in Stockholm.
We kunnen dit vergelijkende spelletje doen, maar ik garandeer je dat mijn lijstje langer is dan dat van jou.
Er is wel een verschil he? Die schoolshootings zit geen ideologie van 'dood aan de ongelovigen' achter.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
dan kom je op al die schutters op scholen in de VS die helemaal niet islamitisch zijn.
Bij tramaanslag ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:58 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Er is wel een verschil he? Die schoolshootings zit geen ideologie van 'dood aan de ongelovigen' achter.
Maakt het niet minder treurig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |