Keti koti is gewoon de viering van de afschaffing van de slavernij en het herdenken van hen die als slaaf geleefd hebben, daar hoef je verder niet al te veel misvattingen over te maken. Het is ook gewoon onderdeel van de canon van Nederland: https://www.canonvannederland.nl/nl/slavernijquote:Op donderdag 27 juni 2024 13:19 schreef Blastbeat het volgende:
Voordat de slavernijherdenking een breed gevoelde traditie wordt, moet er eerst echt flink wat aandacht worden besteed aan de breed gedeelde misvatting dat het bij excuses en compensatie voor het slavernijverleden zou gaan om een schuld van mensen aan mensen. We hebben straks een regering die het eerder ziet als een raciale kwestie, dus dat zit er voorlopig niet in.
Hij vraagt waar ben je tegen. Achter deze woorden staat in je eigen post het woord "nee".quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ook nooit anders beweerd.
Welke amendementen en van welke partijen hebben er dan aan bijgedragen zodat de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur met deze kritiek komt?quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe graag je de schuld ook aan die vier partijen wil geven, je weet dat wetgeving vaak wordt aangepast in de Kamer met amendementen en dat juist die amendementen vaak voor de problemen voor de rechtsstaat zorgen?
En in het geval van milieurechtspraak gaat dat in alle gevallen om Europese regels. Europese regels waar Nederland over mee heeft gepraat en die ze hebben ondertekend en waar ze dus zeker aan moeten voldoen, maar je kunt moeilijk vervolgens vingerwijzen naar een paar partijen in de Kamer.
En sowieso speelt dit al jaren, je moet dus ook minstens regeringspartij PvdA erbij noemen als je zo nodig naar coalitiepartijen wil wijzen. En alle partijen die kabinetten hebben gesteund: PVV, GL, SGP. Maar in feite is het gewoon de hele Kamer die regelmatig een puinhoop maakt van wetten.
Ik snap jouw neiging om altijd en overal een schuldige te zoeken sowieso niet, wie schiet daar wat mee op?
Wellicht kunnen we in de toekomst nog een excuusdag organiseren voor de komende regering. Je weet het niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:19 schreef Blastbeat het volgende:
Voordat de slavernijherdenking een breed gevoelde traditie wordt, moet er eerst echt flink wat aandacht worden besteed aan de breed gedeelde misvatting dat het bij excuses en compensatie voor het slavernijverleden zou gaan om een schuld van mensen aan mensen. We hebben straks een regering die het eerder ziet als een raciale kwestie, dus dat zit er voorlopig niet in.
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je een voltooid deelwoord met dt schrijft.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens ... wordt op de nationale herdenking Nederlandse slavernij ook aandacht besteedt aan de slavernij in de VOC-kolonies en Indië onder Nederlands staatsbestuur ?
Ik dacht het niet
Oei..... vaut van mij . Weet je waarom ik het foud doe ? Ik ben geen taalnaziquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je een voltooid deelwoord met dt schrijft.
Ik heb recent een boek gelezen over een zeer zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis in Indie. Officieel werd de slavernij in Nederlands-Indie in 1860 afgeschaft maar in Dehli op Sumatra ging die eigenlijk door tot de Japanners kwamen. Achterkant van het boek vanwege de tekst.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens ... wordt op de nationale herdenking Nederlandse slavernij ook aandacht besteedt aan de slavernij in de VOC-kolonies en Indië onder Nederlands staatsbestuur ?
Ik dacht het niet
Open brief van Reggie Baay over de vergeten slavenijquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:24 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ik heb recent een boek gelezen over een zeer zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis in Indie. Officieel werd de slavernij in Nederlands-Indie in 1860 afgeschaft maar in Dehli op Sumatra ging die eigenlijk door tot de Japanners kwamen. Achterkant van het boek vanwege de tekst.
[ afbeelding ]
Nee. Nou heeft de datum 1 juli niks met die slavernij te maken, maar je zou het er wel bij moeten voegen denk ik. Zijn daar mensen met Indische roots die zixh daar druk om maken, of speelt het niet?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
Ik dacht het niet
Die horen daar echt niet en zouden veel beter in de EVP passen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:19 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)pese-fractie-blijven
Gemiste kans om de VVD te laten zien dat 'liberaal' iets meer is dan alleen maar een campagneterm.
De meeste Indische nazaten, weten niet dat ze slavennazaten zijn. Van generatie op generatie is die afkomst vergeten, niet doorverteld.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. Nou heeft de datum 1 juli niks met die slavernij te maken, maar je zou het er wel bij moeten voegen denk ik. Zijn daar mensen met Indische roots die zixh daar druk om maken, of speelt het niet?
Domrechts getreiter op kleuterniveau.quote:Op de valreep diende JA21-leider Eerdmans vanmiddag verschillende moties in. De motie waarin hij het kabinet oproept "af te zien van aanwezigheid bij de herdenking zolang de Kamervoorzitter niet welkom is" kreeg geen steun van een Kamermeerderheid.
Ook de motie waarin NiNsee wordt opgeroepen "te reflecteren op het intrekken van de uitnodiging aan onze Voorzitter" kreeg alleen steun van PVV, BBB, SGP en dus JA21. I
Geen Kamer meerderheid voor beiden is ook veelzeggendquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-slavernijherdenking
Wat een lelijkheid zeg. Mijn god.
[..]
Domrechts getreiter op kleuterniveau.
Nee, dat is totaal niet wat ik zeg.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oh eigenlijk is dit gewoon de post waar het je echt om gaat:
[..]
We mogen de kolonisten en slavendrijvers geen Nederlanders noemen, want het waren Zeewen, Utrechtenaren en Hollanders en dan ook nog eens de elite. Terwijl dit gebeurde door de elite, die dit deden uit naam van de Staten Generaal van de Nederlanden. Dit heeft allemaal niks van doen met Nederland. Is dit echt de manier waarop jij naar geschiedenis kijkt en wil kijken?
Maar dat twee van de vier aankomende regeringspartijen voor dit soort kleutermoties stemmen is te tekenend voor de staat van de politiek.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen Kamer meerderheid voor beiden is ook veelzeggend
Dat doen ze al jaren, dat is niets nieuws. Alleen zitten ze nu in de regering, nu ja, vanaf 2 juli iig.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar dat twee van de vier aankomende regeringspartijen voor dit soort kleutermoties stemmen is te tekenend voor de staat van de politiek.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de zomer niet eens gaan volmaken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doen ze al jaren, dat is niets nieuws. Alleen zitten ze nu in de regering, nu ja, vanaf 2 juli iig.
Omtzigt is wel van het wegkijken, Yesilgoz ditto maar die heeft dan ook de rechtse economische agenda gewonnen, BBB is niet eens serieus te nemen en Wilders gaat er niet uitstappen. Ik zie het ze wel een tijdje volhouden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de zomer niet eens gaan volmaken.
Eerdmans haalde de kiesdeler maar op 1.000 stemmen. Misschien wel het grootste kleine leed dat november heeft opgeleverd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-slavernijherdenking
Wat een lelijkheid zeg. Mijn god.
[..]
Domrechts getreiter op kleuterniveau.
Met zoveel incompetentie... lijkt me sterkquote:Op donderdag 27 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omtzigt is wel van het wegkijken, Yesilgoz ditto maar die heeft dan ook de rechtse economische agenda gewonnen, BBB is niet eens serieus te nemen en Wilders gaat er niet uitstappen. Ik zie het ze wel een tijdje volhouden.
Eerst maar eens zien of ze het eens worden over een regeerprogramma, je zult daarover maar in overleg moeten met Faber, Klever en de andere incompetente figuren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de zomer niet eens gaan volmaken.
De MinFin heeft een mooie taak, ja.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of ze het eens worden over een regeerprogramma, je zult daarover maar in overleg moeten met Faber, Klever en de andere incompetente figuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |