abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214070218
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:19 schreef Blastbeat het volgende:
Voordat de slavernijherdenking een breed gevoelde traditie wordt, moet er eerst echt flink wat aandacht worden besteed aan de breed gedeelde misvatting dat het bij excuses en compensatie voor het slavernijverleden zou gaan om een schuld van mensen aan mensen. We hebben straks een regering die het eerder ziet als een raciale kwestie, dus dat zit er voorlopig niet in.
Keti koti is gewoon de viering van de afschaffing van de slavernij en het herdenken van hen die als slaaf geleefd hebben, daar hoef je verder niet al te veel misvattingen over te maken. Het is ook gewoon onderdeel van de canon van Nederland: https://www.canonvannederland.nl/nl/slavernij
Dus als het goed is komt dit op de middelbare school langs.

Mag trouwens van mij wel onder een andere naam, want de naam Keti koti is puur Surinaams en dat doet weer geen recht aan de andere eilanden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214070262
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ook nooit anders beweerd.
Hij vraagt waar ben je tegen. Achter deze woorden staat in je eigen post het woord "nee".
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 27 juni 2024 @ 13:57:18 #228
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_214070350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe graag je de schuld ook aan die vier partijen wil geven, je weet dat wetgeving vaak wordt aangepast in de Kamer met amendementen en dat juist die amendementen vaak voor de problemen voor de rechtsstaat zorgen?

En in het geval van milieurechtspraak gaat dat in alle gevallen om Europese regels. Europese regels waar Nederland over mee heeft gepraat en die ze hebben ondertekend en waar ze dus zeker aan moeten voldoen, maar je kunt moeilijk vervolgens vingerwijzen naar een paar partijen in de Kamer.

En sowieso speelt dit al jaren, je moet dus ook minstens regeringspartij PvdA erbij noemen als je zo nodig naar coalitiepartijen wil wijzen. En alle partijen die kabinetten hebben gesteund: PVV, GL, SGP. Maar in feite is het gewoon de hele Kamer die regelmatig een puinhoop maakt van wetten.

Ik snap jouw neiging om altijd en overal een schuldige te zoeken sowieso niet, wie schiet daar wat mee op?
Welke amendementen en van welke partijen hebben er dan aan bijgedragen zodat de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur met deze kritiek komt?

Europese regels moet je naleven. Bijvoorbeeld die van stikstofdepositie of over die van de waterkwaliteit. Om die te kunnen naleven als Nederland heb je wellicht nieuwe wetten nodig en vervolgens toezicht en handhaving. En daar faalt Nederland dus overduidelijk in.

Wanneer heeft GL dan een kabinet gesteund in laat ik zeggen zijn keuze om de andere kant op te kijken betreffende milieu en klimaat? Ik weet wel dat onlangs een meerderheid van De Kamer voor een vrijstelling stemde van gebruikt van insecticiden voor de kersenteelt. GL was tegen, CU voor vrijstelling. Blijkbaar vinden ze bij de CU De schepping van De Schepper machtig mooi maar niet zo mooi als de portemonnee van de niet biologische boer.

Je zoekt uiteraard naar oorzaken van problemen en daar horen verantwoordelijken bij. Ze op hun fouten aanspreken lijkt mij juist goed om te doen, zeker als ze over lerend vermogen beschikken.
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:08:14 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214070731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:19 schreef Blastbeat het volgende:
Voordat de slavernijherdenking een breed gevoelde traditie wordt, moet er eerst echt flink wat aandacht worden besteed aan de breed gedeelde misvatting dat het bij excuses en compensatie voor het slavernijverleden zou gaan om een schuld van mensen aan mensen. We hebben straks een regering die het eerder ziet als een raciale kwestie, dus dat zit er voorlopig niet in.
Wellicht kunnen we in de toekomst nog een excuusdag organiseren voor de komende regering. Je weet het niet.
Antifa
pi_214070734
Overigens ... wordt op de nationale herdenking Nederlandse slavernij ook aandacht besteedt aan de slavernij in de VOC-kolonies en Indië onder Nederlands staatsbestuur ?
Ik dacht het niet
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:14:11 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214070771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens ... wordt op de nationale herdenking Nederlandse slavernij ook aandacht besteedt aan de slavernij in de VOC-kolonies en Indië onder Nederlands staatsbestuur ?
Ik dacht het niet
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je een voltooid deelwoord met dt schrijft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214070790
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je een voltooid deelwoord met dt schrijft.
Oei..... vaut van mij . Weet je waarom ik het foud doe ? Ik ben geen taalnazi
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:24:22 #233
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_214070829
quote:
Ik dacht het niet
Ik heb recent een boek gelezen over een zeer zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis in Indie. Officieel werd de slavernij in Nederlands-Indie in 1860 afgeschaft maar in Dehli op Sumatra ging die eigenlijk door tot de Japanners kwamen. Achterkant van het boek vanwege de tekst.
pi_214070975
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:24 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Ik heb recent een boek gelezen over een zeer zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis in Indie. Officieel werd de slavernij in Nederlands-Indie in 1860 afgeschaft maar in Dehli op Sumatra ging die eigenlijk door tot de Japanners kwamen. Achterkant van het boek vanwege de tekst.
[ afbeelding ]
Open brief van Reggie Baay over de vergeten slavenij
En een eerder boek van hem
pi_214071013
quote:
Ik dacht het niet
Nee. Nou heeft de datum 1 juli niks met die slavernij te maken, maar je zou het er wel bij moeten voegen denk ik. Zijn daar mensen met Indische roots die zixh daar druk om maken, of speelt het niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214071179
https://nos.nl/artikel/25(...)pese-fractie-blijven

Gemiste kans om de VVD te laten zien dat 'liberaal' iets meer is dan alleen maar een campagneterm.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:21:27 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214071200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:19 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)pese-fractie-blijven

Gemiste kans om de VVD te laten zien dat 'liberaal' iets meer is dan alleen maar een campagneterm.
Die horen daar echt niet en zouden veel beter in de EVP passen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214071578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Nou heeft de datum 1 juli niks met die slavernij te maken, maar je zou het er wel bij moeten voegen denk ik. Zijn daar mensen met Indische roots die zixh daar druk om maken, of speelt het niet?
De meeste Indische nazaten, weten niet dat ze slavennazaten zijn. Van generatie op generatie is die afkomst vergeten, niet doorverteld.
Maar er zijn wel Indische mensen die vinden dat de slavernij in de Oost te veel is vergeten.
Of dat het idee is dat het allemaal niet zo groot in aantal of in bruutheid was
pi_214071755
https://nos.nl/artikel/25(...)-slavernijherdenking

Wat een lelijkheid zeg. Mijn god.

quote:
Op de valreep diende JA21-leider Eerdmans vanmiddag verschillende moties in. De motie waarin hij het kabinet oproept "af te zien van aanwezigheid bij de herdenking zolang de Kamervoorzitter niet welkom is" kreeg geen steun van een Kamermeerderheid.

Ook de motie waarin NiNsee wordt opgeroepen "te reflecteren op het intrekken van de uitnodiging aan onze Voorzitter" kreeg alleen steun van PVV, BBB, SGP en dus JA21. I
Domrechts getreiter op kleuterniveau.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214072003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Geen Kamer meerderheid voor beiden is ook veelzeggend
  donderdag 27 juni 2024 @ 18:20:29 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214072009
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 13:24 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Oh eigenlijk is dit gewoon de post waar het je echt om gaat:
[..]
We mogen de kolonisten en slavendrijvers geen Nederlanders noemen, want het waren Zeewen, Utrechtenaren en Hollanders en dan ook nog eens de elite. Terwijl dit gebeurde door de elite, die dit deden uit naam van de Staten Generaal van de Nederlanden. Dit heeft allemaal niks van doen met Nederland. Is dit echt de manier waarop jij naar geschiedenis kijkt en wil kijken?
Nee, dat is totaal niet wat ik zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214072142
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen Kamer meerderheid voor beiden is ook veelzeggend
Maar dat twee van de vier aankomende regeringspartijen voor dit soort kleutermoties stemmen is te tekenend voor de staat van de politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 18:32:37 ]
pi_214072153
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:32 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maar dat twee van de vier aankomende regeringspartijen voor dit soort kleutermoties stemmen is te tekenend voor de staat van de politiek.
Dat doen ze al jaren, dat is niets nieuws. Alleen zitten ze nu in de regering, nu ja, vanaf 2 juli iig.
  donderdag 27 juni 2024 @ 18:37:44 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214072193
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doen ze al jaren, dat is niets nieuws. Alleen zitten ze nu in de regering, nu ja, vanaf 2 juli iig.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de zomer niet eens gaan volmaken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214072287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omtzigt is wel van het wegkijken, Yesilgoz ditto maar die heeft dan ook de rechtse economische agenda gewonnen, BBB is niet eens serieus te nemen en Wilders gaat er niet uitstappen. Ik zie het ze wel een tijdje volhouden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2024 18:49:29 ]
  donderdag 27 juni 2024 @ 18:49:06 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214072288
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Eerdmans haalde de kiesdeler maar op 1.000 stemmen. Misschien wel het grootste kleine leed dat november heeft opgeleverd.
Antifa
  donderdag 27 juni 2024 @ 18:49:42 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214072292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt is wel van het wegkijken, Yesilgoz ditto maar die heeft dan ook de rechtse economische agenda gewonnen, BBB is niet eens serieus te nemen en Wilders gaat er niet uitstappen. Ik zie het ze wel een tijdje volhouden.
Met zoveel incompetentie... lijkt me sterk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214072331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerst maar eens zien of ze het eens worden over een regeerprogramma, je zult daarover maar in overleg moeten met Faber, Klever en de andere incompetente figuren.
pi_214072352
Zouden zullie graag willen dat het klapt dan? Laatste peiling zag ik Geert toch 44 zetels pakken. Misschien kan de linkerkant eerst een tijdje in de spiegel kijken en zich afvragen wat ze fout doen. Zelfreflectie, een eigenschap uit vervlogen tijden.
pi_214072353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerst maar eens zien of ze het eens worden over een regeerprogramma, je zult daarover maar in overleg moeten met Faber, Klever en de andere incompetente figuren.
De MinFin heeft een mooie taak, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')