Dat dus wie zou het over moeten nemen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef Durmada het volgende:
Probleem is dat er geen andere bondscoach beschikbaar is.
Op het moment dat Curacao wordt uitgeschakeld is de WK-kwalificatie(volgend jaar rond deze tijd ergens) is er een oude bekende beschikbaar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat dus wie zou het over moeten nemen?
Ron Jans, Bert van Marwijk, Theo Janssen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
OH ARNE @KingRolandquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
De lichting is niet echt slecht. Er zijn er zat die op hoog niveau spelen en het goed doen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef DrDentz het volgende:
Zeg het maar jongens.
Stel we gaan er roemloos uit in de volgende ronde, dat was dit toernooi toch weer een redelijke afgang?
Of hebben we gewoon al jaren een hele slechte lichting spelers en kan een coach daar ook weinig aan veranderen?
Waarom zou of we er roemloos uitgaan volgende ronde of niet er iets mee te maken hebben? Als we de halve finale halen met dit kutvoetbal, zou dat dan iets uit moeten maken?quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef DrDentz het volgende:
Zeg het maar jongens.
Stel we gaan er roemloos uit in de volgende ronde, dat was dit toernooi toch weer een redelijke afgang?
Of hebben we gewoon al jaren een hele slechte lichting spelers en kan een coach daar ook weinig aan veranderen?
Rutten, Steijn, Lw, Zidane, Pochettino, Potter, Lampard, Allegri, Allardyce, Kovac, Blanc, Klinsmann, Sarriquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef Durmada het volgende:
Dirk Kuijt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Er loopt pure middelmaat rond maar Koeman is ook gewoon extreem lafquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef DrDentz het volgende:
Dat is geen van allen realistisch natuurlijk. Rutten als bondscoach lijkt mij wel erg geinig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Rutten, Steijn, Lw, Zidane, Pochettino, Potter, Lampard, Allegri, Allardyce, Kovac, Blanc, Klinsmann, Sarri
https://www.transfermarkt(...)aretrainer/statistik
Vraag me af of zo'n aanvallend ingestelde trainer zou werken bij de nationale ploeg. Niet alle spelers zijn bij hun club gewend aan hoog druk zetten en alles wat daar bij komt kijken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Er is maar n droomkandidaat met een Nederlandse nationaliteit en dat is Peter Bosz god. Maar die doet nu mee voor de Europese prijzen met topclub PSV, dus denk niet dat die kan en wil.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef Durmada het volgende:
Op Louis IV zit Louis zelf niet te wachten gezien zijn gezondheid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Er is maar n droomkandidaat met een Nederlandse nationaliteit en dat is Peter Bosz god. Maar die doet nu mee voor de Europese prijzen met topclub PSV, dus denk niet dat die kan en wil.
Kale koppe niet te stoppe gekquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Peter Bosz haar of Peter Bosz kaal?
quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Op het moment dat Curacao wordt uitgeschakeld is de WK-kwalificatie(volgend jaar rond deze tijd ergens) is er een oude bekende beschikbaar.
Tot die tijd, en misschien ook wel daarna, Ron Jans.
De goede spelers zijn allemaal aan het revalideren die hebben rust zat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:17 schreef ToT het volgende:
Ik weet geen zak van voetbal af, maar is het wel verstandig, zo ineens een andere kapitein op het schip te hebben?
Flinke omschakeling ineens.
En is het geen kwestie van de krachten van de goede spelers sparen voor de latere wedstrijden of zo? Dat heb ik wel vaker gehoord als Nederland slecht speelde. (Nogmaals; ik weet geen fuck van voetbal af hoor!)
quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De goede spelers zijn allemaal aan het revalideren die hebben rust zat.
De vraag is ook meer voor na het EK. ik kan me niet heugen dat er tijdens een eindtoernooi ooit eens iemand ontslagen isquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:17 schreef ToT het volgende:
Ik weet geen zak van voetbal af, maar is het wel verstandig, zo ineens een andere kapitein op het schip te hebben?
Flinke omschakeling ineens.
Ik geloof tijdens de Afrika Cup. En toevallig won Ivoorkust ook nog eens na het ontslag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De vraag is ook meer voor na het EK. ik kan me niet heugen dat er tijdens een eindtoernooi ooit eens iemand ontslagen is
Ow!quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De vraag is ook meer voor na het EK. ik kan me niet heugen dat er tijdens een eindtoernooi ooit eens iemand ontslagen is
Hier werd ik in het livetopic op gewezen: de bondscoach van Ivoorkust, tijdens de Afrika Cup begin dit jaar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oud nieuws.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:26 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Hier werd ik in het livetopic op gewezen: de bondscoach van Ivoorkust, tijdens de Afrika Cup begin dit jaar.
https://www.nu.nl/voetbal(...)plek-afrika-cup.html
Daarna wonnen ze het toernooi.
Das statistisch gezien zou het beter zijn om Koeman nu te ontslaanquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:26 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Hier werd ik in het livetopic op gewezen: de bondscoach van Ivoorkust, tijdens de Afrika Cup begin dit jaar.
Fadronch kreeg Michels plots boven zich op het WK-74 en Zwartkruis kreeg vlak voor WK-78 Happel boven zich.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:26 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Heel zijn middelveld is geblesseerd. Voorin hebben we weinig keus. Achterin horen deze spelers gewoon beter te spelen. Natuurlijk is Wijnaldum twijfelachtig. Verder zie ik niet wie hij had moeten selecteren.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:01 schreef TweedeKlum het volgende:
Zijn selectiebeleid was al bespottelijk, eruit met dit tactisch onbenul.
Nee kijk maar naar Belgiquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:13 schreef Richestorags het volgende:
We moeten ten eerste af van het idee dat het een Nederlander moet zijn. Ik zie daar echt de reden / noodzaak niet toe.
Dat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Rutten, Steijn, Lw, Zidane, Pochettino, Potter, Lampard, Allegri, Allardyce, Kovac, Blanc, Klinsmann, Sarri
https://www.transfermarkt(...)aretrainer/statistik
Ook niet echt een succes bij Man Utd hequote:Op woensdag 26 juni 2024 14:37 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik wil ten Hag het wel eens zien proberen met oranje. Waarom niet?
Nee dat niet, maar deed het met Ajax toch best leuk. Misschien moet je die man gewoon niet teveel keuze geven, weet ik het.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook niet echt een succes bij Man Utd he
Waarom wel?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:37 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik wil ten Hag het wel eens zien proberen met oranje. Waarom niet?
Maar ik heb Koeman nog nooit een groep beter zien maken op de lange termijnquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:43 schreef klaasweetalles het volgende:
aLS nEDERLAND nog de finale gaat halen dan is deze topic een lachertje
Ik denk dat koeman sowieso door moet gaan na het ek
deze groep is jong en kan zich nog verbeteren
Heeft ie ergens lang gezeten ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar ik heb Koeman nog nooit een groep beter zien maken op de lange termijn
Bij Ajax maar toen teerde hij op het voorwerk van Co Adriaanse en werd het met de jaren steeds minderquote:
Blijft debiel dat Adriaanse werd ontslagen. Luisteren naar de pers.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij Ajax maar toen teerde hij op het voorwerk van Co Adriaanse en werd het met de jaren steeds minder
Ja inderdaad, het zal wel niet zo zijn. Maar je begint bijna te denken dat Koeman t zo gewild had.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Je kunt zeggen van Boeman wat je wilt, maar het belangrijkste heeft ie voor mekaar: A de achtste finale halen en B oranje naar de juiste kant van het schema loodsen.
En straks met een beetje mazzel nog tegen Roemeni in plaats van Belgi of Engeland ook, wat een visionairquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Je kunt zeggen van Boeman wat je wilt, maar het belangrijkste heeft ie voor mekaar: A de achtste finale halen en B oranje naar de juiste kant van het schema loodsen.
En als kers op de taart: Als het Roemeni wordt en er wordt per ongeluk gewonnen wordt het in de kwartfinale weer Oostenrijk(of een ploeg uit poule F, maar niet Portugal)quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En straks met een beetje mazzel nog tegen Roemeni in plaats van Belgi of Engeland ook, wat een visionair
5D schaakquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En straks met een beetje mazzel nog tegen Roemeni in plaats van Belgi of Engeland ook, wat een visionair
Ronald Machiavelliquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het zal wel niet zo zijn. Maar je begint bijna te denken dat Koeman t zo gewild had.
-Verliezen en van 1 naar 3 gaan
-Aan goede kant van het schema eindigen
-Als underdog aan de volgende ronde beginnen.
Een planner zou zien dat het goed is.
Als ze Oostenrijk zouden gaan treffen en het is allemaal anders, dan weten we zeker dat het gepland was.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:21 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
En als kers op de taart: Als het Roemeni wordt en er wordt per ongeluk gewonnen wordt het in de kwartfinale weer Oostenrijk(of een ploeg uit poule F, maar niet Portugal)
Van Nederland of ooit van hele toernooi?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:39 schreef Boezeidekoe het volgende:
En nog een record ook aan zijn palmares toegevoegd: Snelste eigen doelpunt ooit op een EK van Malen. Is ie dus ook (indirect) verantwoordelijk voor.
Koeman wist al dat je beter derde dan tweede kunt worden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Bij Voetbal international hangen ze ook deze theorie aan. Dit is vermoedelijk strategie geweest.Al die landen aan het linkerkant van het schema balen als een stekker.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Koeman wist al dat je beter derde dan tweede kunt worden.Bewust niet op die gelijkmaker gespeeld!
Koeman is veel te achterlijk om dit soort plannen te bedenken al was van te voren wel bekend dat een derde plek beter was dan tweede worden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij Voetbal international hangen ze ook deze theorie aan. Dit is vermoedelijk strategie geweest.Al die landen aan het linkerkant van het schema balen als een stekker.
Hij heeft ook wel assistenten die vooruit kijken en hiermee bezig zijn, dat schema is geen hogere wiskunde. We zullen het nog weleens horen in een Andere tijden sport docu over tig jaar.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Koeman is veel te achterlijk om dit soort plannen te bedenken al was van te voren wel bekend dat een derde plek beter was dan tweede worden.
Uiteindelijk valt het nu allemaal gunstig uit omdat Belgi en Portugal falen in die laatste groepswedstrijden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Koeman is veel te achterlijk om dit soort plannen te bedenken al was van te voren wel bekend dat een derde plek beter was dan tweede worden.
Belgie faalt wel bijzonder raar.. veel afgekeurde goals. Is moeilijk te zeggen dat ze slecht hebben gespeeld.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteindelijk valt het nu allemaal gunstig uit omdat Belgi en Portugal falen in die laatste groepswedstrijden.
Je hebt de wedstrijd van gisteren even gemist? Nederland was dan wel heel matig tegen Oostenrijk, maar wat Belgi gisteren liet zien kan je nauwelijks voetbal noemen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Belgie faalt wel bijzonder raar.. veel afgekeurde goals. Is moeilijk te zeggen dat ze slecht hebben gespeeld.
Ik vind dit tot nu toe verreweg het leukste toernooi sinds het WK van 2014. Topvermaak, de derde speelronde viel alleen wat tegen maar dat heeft meer met het format te maken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al komt dit Oranje misschien verder dan we verwachten, een coach als Koeman is niet meer van deze tijd. Maar dat geldt voor meer coaches op dit EK.. allemaal van dat behoudende, futloze spel..Frankrijk is er een meester in. Voor de neutrale kijkert was Nederland - Oostenrijk een leuke pot, maar over het algemeen vind ik dit nog geen genietbaar toernooi.
Erik Ten Hag of Arno Slotquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ron Jans, Bert van Marwijk, Theo Janssen.
Natuurlijk, maar die liggen vast bij Engelse topclubs. Die gaan van z'n langzalz'n levens niet naar Oranje komen.quote:
Klopt, maar iets op een poulefase beoordelen waar de stand en kansen in de volgende ronde daarop leidend zijn en er soms met de rem erop wordt gespeeld om zo heelhuids mogelijk (beperking van blessures etc) naar de volgende ronde te gaan is wel lastig.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt de wedstrijd van gisteren even gemist? Nederland was dan wel heel matig tegen Oostenrijk, maar wat Belgi gisteren liet zien kan je nauwelijks voetbal noemen.
Het is niet alsof ze met zes punten de derde speelronde in gingen he? Als Oekrane gewoon n van die kansen had gemaakt gisteren waren ze vierde geworden in de grootste kneuzenpoule van het EK.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, maar iets op een poulefase beoordelen waar de stand en kansen in de volgende ronde daarop leidend zijn en er soms met de rem erop wordt gespeeld om zo heelhuids mogelijk (beperking van blessures etc) naar de volgende ronde te gaan is wel lastig.
(belachelijke outfits hadden ze aan trouwens, ik vind Kuifje prima.. maar het is wel weer typisch Belgisch het zo te doen) Ik hoop niet dat wij ooit voor een Alfred J Kwak look gaan.
We hebben de laatste 20 jaar maar 1 echt goede bondscoach gehad (Van Gaal) en verder waren ook de bondscoaches met acceptabele resultaten vaak niet veel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook al komt dit Oranje misschien verder dan we verwachten, een coach als Koeman is niet meer van deze tijd. Maar dat geldt voor meer coaches op dit EK.. allemaal van dat behoudende, futloze spel..Frankrijk is er een meester in. Voor de neutrale kijkert was Nederland - Oostenrijk een leuke pot, maar over het algemeen vind ik dit nog geen genietbaar toernooi.
Van Bastenquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ga niet de woorden van Mo Lang als waarheid aannemen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:24 schreef DrDentz het volgende:
De discipline onder Van Gaal was blijkbaar gewoon beter
Turkije - Georgi niet gezien?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus behoudende coaches zijn kut (eens), maar als Van Gaal dat doet is het realistisch en geweldig?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We hebben de laatste 20 jaar maar 1 echt goede bondscoach gehad (Van Gaal) en verder waren ook de bondscoaches met acceptabele resultaten vaak niet veel.
Advocaat: Zuinig en behoudend. Met minimaal spel een halve finale halen.
Van Marwijk: Ontzettend veel geluk tegen Brazili en verder tegen slechte tegenstanders met ons beste elftal deze eeuw naar een finale rommelen. Vervolgens EK 2012 totaal verknallen.
Koeman: Aardige eerste periode in een tijd dat het ook niet slechter kon. Tweede periode tot nu toe zwaar onvoldoende.
Van Basten: Op 2 wedstrijden na bijzonder matig met echt een geweldige selectie. 2 keer direct na de groepsfase naar huis.
Dan heb je dus 3 behoudende trainers en 1 trainer die maar wat deed. Erg matig.
Ja want hij haalde het maximale uit zijn materiaal, de rest niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus behoudende coaches zijn kut (eens), maar als Van Gaal dat doet is het realistisch en geweldig?
Als Koeman de halve finale haalt kan je dat ook wel stellen, nietwaar?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja want hij haalde het maximale uit zijn materiaal, de rest niet.
In de voorbereiding op WK 2002 niet pohhhquote:Op donderdag 27 juni 2024 09:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja want hij haalde het maximale uit zijn materiaal, de rest niet.
Dan ga jij ongetwijfeld je gelijk halen ja.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Als Koeman de halve finale haalt kan je dat ook wel stellen, nietwaar?
Echt enorm vreemd dat mensen een baan opzeggen op het moment dat ze elders een stuk meer kunnen verdienen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan je nou een coach serieus nemen die voor alles weg gaat als er iets beter op het pad komt?
Waarom vergelijk je een team dat net doorstroomt naar de 8e finales en nog 'in progress' is met een team waar je op kunt terugkijken?quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Van Gaal heeft met toch wel matige teams de kwartfinale en halve finale op het WK gehaald. Dat betekent gewoon dat het tactisch gezien allemaal heel scherp stond bij Van Gaal. En dat er echt teamspirit was. En dat zag je ook. Bij Koeman absoluut niet.
En als nou de komende twee potjes gewonnen worden, is er dan wel opeens TEAMSPIRIT?quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Van Gaal heeft met toch wel matige teams de kwartfinale en halve finale op het WK gehaald. Dat betekent gewoon dat het tactisch gezien allemaal heel scherp stond bij Van Gaal. En dat er echt teamspirit was. En dat zag je ook. Bij Koeman absoluut niet.
Zoals hij tijdens Oostenrijk aan het wisselen was dacht ik even dat ie bewust aan handdoek in de ring gooide en spelers wilde gaan sparenquote:Op donderdag 27 juni 2024 08:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Koeman wist al dat je beter derde dan tweede kunt worden.Bewust niet op die gelijkmaker gespeeld!
Ik vergelijk geen prestaties maar zeg alleen dat Van Gaal het met niet al te briljante teams toch heel bovengemiddeld heeft gedaan. De enige vergelijking die ik maak is dat er bij Van Gaal enorme teamspirit leek te zijn en bij Koeman niet zo. Ik zie in elk geval geen pit in het team. Pit, die ik bij Van Gaal toch telkens wel zag. De wil om voor elkaar te werken. Een gevoel van: we gaan het halen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een team dat net doorstroomt naar de 8e finales en nog 'in progress' is met een team waar je op kunt terugkijken?
Dat zou toch kunnen? Dat er dan wel teamspirit is in de komende twee wedstrijden? Dat moeten we nog zien. Maar als ze met mazzel winnen en er geen teamspirit was, ga ik het ook zeggen hoor.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
En als nou de komende twee potjes gewonnen worden, is er dan wel opeens TEAMSPIRIT?
Met Van Persie, Sneijder, Robben. En waardeloze potjes tegen Australi, Costa Rica en Mexico.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Van Gaal heeft met toch wel matige teams de kwartfinale en halve finale op het WK gehaald.
Ik ben het hier eigenlijk wel behoorlijk mee eens.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We hebben de laatste 20 jaar maar 1 echt goede bondscoach gehad (Van Gaal) en verder waren ook de bondscoaches met acceptabele resultaten vaak niet veel.
Advocaat: Zuinig en behoudend. Met minimaal spel een halve finale halen.
Van Marwijk: Ontzettend veel geluk tegen Brazili en verder tegen slechte tegenstanders met ons beste elftal deze eeuw naar een finale rommelen. Vervolgens EK 2012 totaal verknallen.
Koeman: Aardige eerste periode in een tijd dat het ook niet slechter kon. Tweede periode tot nu toe zwaar onvoldoende.
Van Basten: Op 2 wedstrijden na bijzonder matig met echt een geweldige selectie. 2 keer direct na de groepsfase naar huis.
Dan heb je dus 3 behoudende trainers en 1 trainer die maar wat deed. Erg matig.
En als Argentini in die 80 minuten dat ze Nederland compleet wegspeelden wel hadden afgedrukt dan was er waarschijnlijk ook een ander beeld blijven hangen van het in de overige wedstrijden wanstaltig slechte WK.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:16 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel behoorlijk mee eens.
Zat nog te denken aan Van Marwijk als eentje die er ook alles heeft uitgehaald (vooral in defensief opzicht met de matige verdediging die we toen hadden) maar als Brazili wat scherper was geweest (blijkbaar moet je af en toe veel geluk hebben als coach) was het ook bij de kwartfinale gebleven.
Maar ondertussen wel verwachten dat je spelers het voor de eer doenquote:Op donderdag 27 juni 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan je nou een coach serieus nemen die voor alles weg gaat als er iets beter op het pad komt?
Maar bij Van Gaal viel altijd wel alles op z'n plek. De verdegiging stond goed, de vechtspirit was er en ja die individuele kwaliteit, dat is natuurlijk zo. Maar die moet je als coach ook weten uit te buiten. Bij Koeman speelt Memphis altijd slecht.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met Van Persie, Sneijder, Robben. En waardeloze potjes tegen Australi, Costa Rica en Mexico.
Heb je eigenlijk ook wel een goed punt...quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:18 schreef Caland het volgende:
[..]
En als Argentini in die 80 minuten dat ze Nederland compleet wegspeelden wel hadden afgedrukt dan was er waarschijnlijk ook een ander beeld blijven hangen van het in de overige wedstrijden wanstaltig slechte WK.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Ze werden toch gewoon uitgeschakeld tegen Argentinie, of mis ik iets?quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:27 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk ook wel een goed punt...![]()
Zo zie je maar hoe afhankelijk je bent en wat geluk moet hebben.
Aan de andere kant, ze hebben het wel geflikt dus blijkt "geluk dwing je af" toch behoorlijk te kloppen
En z'n halve middenveld is uitgevallen.. minimaal 3 andere spelers waren opgenomen zonder blessures.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het middenveld bepaalt hoe je aanvalt en verdedigt. Als daar je beste keuzes, en nog andere mogelijkheden, wegvallen heeft iedere coach een probleem. Koeman is een trainer van de oude stempel, kritiek is zeker terecht, maar het heeft veel nuances.
Uiteindelijk op penalties wat ook net wat beter had kunnen eindigen... als je het tegen Argentini voor elkaar krijgt om zo terug in de wedstrijd te komen dan vind ik dat knap en dwing je het afquote:Op donderdag 27 juni 2024 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze werden toch gewoon uitgeschakeld tegen Argentinie, of mis ik iets?
In de allerlaatste seconde en niet eens op basis van beter voetbal afgedwongen. De gouden pik van Louis die vervolgens direct weer kwijt was.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Uiteindelijk op penalties wat ook net wat beter had kunnen eindigen... als je het tegen Argentini voor elkaar krijgt om zo terug in de wedstrijd te komen dan vind ik dat knap
Plus minimaal n speler van Argentini die rood had moeten hebben en eentje geel. Scheids werkt ook niet altijd meequote:Op donderdag 27 juni 2024 11:33 schreef Caland het volgende:
[..]
In de allerlaatste seconde en niet eens op basis van beter voetbal afgedwongen. De gouden pik van Louis die vervolgens direct weer kwijt was.
Tsja, als ze nou in een gelijkwaardig duel op pingels hadden verloren had ik er in mee kunnen gaan. Nu werd je redelijk weggespeeld en verloor je daarom ook nog eens terecht. Niet in de laatste plaats omdat Louis ervoor koos om na die gelijkmaker weer helemaal in te zakken omdat hij een onbegrensd vertrouwen had in Andries fucking Noppert, n van de grootste schandes van deze eeuw.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:35 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Plus minimaal n speler van Argentini die rood had moeten hebben en eentje geel. Scheids werkt ook niet altijd mee
We waren de mindere, maar Nederland was wel in balans. Erg moeilijk tegen te scoren. Alleen aanvallend was het zeer zwak.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, als ze nou in een gelijkwaardig duel op pingels hadden verloren had ik er in mee kunnen gaan. Nu werd je redelijk weggespeeld en verloor je daarom ook nog eens terecht. Niet in de laatste plaats omdat Louis ervoor koos om na die gelijkmaker weer helemaal in te zakken omdat hij een onbegrensd vertrouwen had in Andries fucking Noppert, n van de grootste schandes van deze eeuw.
Noppert was blijkbaar alleen geselecteerd door French Corner omdat hij zo goed was op pingels en lag vervolgens al in een hoek voordat de aanloop genomen werd. Stabiele kracht.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:42 schreef NLGooner het volgende:
[..]
We waren de mindere, maar Nederland was wel in balans. Erg moeilijk tegen te scoren. Alleen aanvallend was het zeer zwak.
Juist Noppert was dat toernooi een stabiele kracht!
Alleen mbt het inzakken vraag ik me nog steeds af of dat bewust was. Argentini was toen even nergens meer en hadden ze als het kon door moeten gaan
Maar wat heeft ome Louis er toch alles uitgeperst.quote:"Daarmee hebben we alles verloren"
Frans Hoek heeft zich in zeer kritisch uitgelaten over Andries Noppert. Volgens de 'keepersgoeroe' viel de doelman van SC Heerenveen erg tegen op het WK.
In TrainersMagazine noemt Hoek geen namen, maar spreekt hij over 'de laatste goalplayer van het Nederlands elftal onder mijn bewind'. Als assistent van Louis van Gaal was Hoek actief op het WK, waar Noppert onder de lat stond. "Dat was niet echt een goalplayer die heel goed was in opbouwen, ondanks dat hij over een goede traptechniek beschikte. Hij blonk vooral uit in het schoppen van ballen."
Het was een grote verrassing dat Noppert mee mocht naar Qatar en al helemaal dat hij eerste doelman was. De Fries keepte niet onfortuinlijk, maar kon uiteindelijk ook geen redding bieden in de strafschoppenserie tegen Argentini. Dat terwijl er volgens Hoek veel aandacht aan besteedt was. "Maar op het moment suprme deed hij eigenlijk wat wij al maanden hem hadden geprobeerd aan te leren. Daarmee hebben we alles verloren."
Volgens de keeperstrainer moest Noppert reageren op de schoten van de penaltynemers en niet gokken. "Het zegt al genoeg over de kwaliteit van de goalplayer op dit moment dat wij hem hebben uitgekozen, maar we hadden geen beter alternatief."
Het had helemaal niet op penalty's moeten uitdraaien. Tactische misser om er niet vol op te klappen in de verlenging, zeker als je 2 keer weet te scoren in korte tijd. Je had Argentini gewoon al plat.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Uiteindelijk op penalties wat ook net wat beter had kunnen eindigen... als je het tegen Argentini voor elkaar krijgt om zo terug in de wedstrijd te komen dan vind ik dat knap en dwing je het af
Ik ben een heel groot Van Gaal fan maar ik had ook het idee dat in Qatar het tactisch keurslijf beknellend was, en dat ze juist allemaal wat lekkerder konden voetballen dan ze deden. Als je dan moet tegen Argentinie omdat je achter staat zie je ineens wat los komen in het team en zit er ineens veel meer voetbal in, dat zag in 94 ook tegen Brazilie. Daar kwam toen een vrije trap van Branco roet in het eten gooien, maar ook dat was een half uur een ontketend Nederland.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vergelijk geen prestaties maar zeg alleen dat Van Gaal het met niet al te briljante teams toch heel bovengemiddeld heeft gedaan. De enige vergelijking die ik maak is dat er bij Van Gaal enorme teamspirit leek te zijn en bij Koeman niet zo. Ik zie in elk geval geen pit in het team. Pit, die ik bij Van Gaal toch telkens wel zag. De wil om voor elkaar te werken. Een gevoel van: we gaan het halen.
Je merkt misschien wel in mijn woorden dat ik nu dat gevoel mis en dus ook denk dat we het niet meer gaan halen
Heeft Kenneth Vermeer geen interlands gespeeld?quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, als ze nou in een gelijkwaardig duel op pingels hadden verloren had ik er in mee kunnen gaan. Nu werd je redelijk weggespeeld en verloor je daarom ook nog eens terecht. Niet in de laatste plaats omdat Louis ervoor koos om na die gelijkmaker weer helemaal in te zakken omdat hij een onbegrensd vertrouwen had in Andries fucking Noppert, n van de grootste schandes van deze eeuw.
En zelfs dat was nog minder belachelijk dan Andries Noppert, die volgens mij voor het WK begon een wedstrijd of 30 op eredivisieniveau had gekeept.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heeft Kenneth Vermeer geen interlands gespeeld?
Frans Hoek is natuurlijk een parodie op een keeperstrainer. Met z'n goalplayer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:44 schreef Caland het volgende:
Vervolgens kreeg Noppert nog even een flinke trap na van de technische staf
[..]
Maar wat heeft ome Louis er toch alles uitgeperst.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:44 schreef Caland het volgende:
Vervolgens kreeg Noppert nog even een flinke trap na van de technische staf
[..]
Maar wat heeft ome Louis er toch alles uitgeperst.
Op zich lijkt me dat iets positiefsquote:Op donderdag 27 juni 2024 11:44 schreef Caland het volgende:
Maar op het moment suprme deed hij eigenlijk wat wij al maanden hem hadden geprobeerd aan te leren.
Hij hield wat ballen tegen de lamme en de blinde tegen. We hebben het hier wel over een keeper die nooit ook maar een wedstrijdje op enig niveau heeft gekeept of zelfs een seizoen op eredivisieniveau heeft volgemaakt. Het is het Nederlands elftal, geen schoolreisje.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich lijkt me dat iets positiefs
Maar ik vond Noppert helemaal niet tegenvallen. Ik vond het eigenlijk wel een verdienste van Louis dat hij die onbekende keeper zoveel vertrouwen gaf dat hij toch boven zichzelf uitsteeg. Kunnen andere coaches nog een voorbeeld aan nemen.
Hou op hoorquote:Op donderdag 27 juni 2024 13:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich lijkt me dat iets positiefs
Maar ik vond Noppert helemaal niet tegenvallen. Ik vond het eigenlijk wel een verdienste van Louis dat hij die onbekende keeper zoveel vertrouwen gaf dat hij toch boven zichzelf uitsteeg. Kunnen andere coaches nog een voorbeeld aan nemen.
Waar kan ik mijn kop koffie declareren?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is.
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is. Waar baseren we dat eigenlijk op? Dat hij de eredivisie heeft gewonnen met Ajax en PSV, jaren geleden? Eigenlijk heeft hij daarna vrijwel niets gepresteerd. Ervaring heeft hij wel. Maar vind zijn prestaties niet bijzonder. Niet goed genoeg voor ons elftal.
pardon?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waar kan ik mijn kop koffie declareren?
ok een team uit een dal trekken dat is n ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.
ok een team uit een dal trekken dat is n ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arnequote:Op donderdag 27 juni 2024 15:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ok een team uit een dal trekken dat is n ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.
[..]
[..]
ok een team uit een dal trekken dat is n ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.
Mee eens, Koeman is een middelmatige trainer gebleken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is. Waar baseren we dat eigenlijk op? Dat hij de eredivisie heeft gewonnen met Ajax en PSV, jaren geleden? Eigenlijk heeft hij daarna vrijwel niets gepresteerd. Ervaring heeft hij wel. Maar vind zijn prestaties niet bijzonder. Niet goed genoeg voor ons elftal.
Je verschuift alweer de doelpalen van 'goede coach' naar 'toptrainer'. Waar je heel erg mee op moet passen is de kwalificatie van wat een goede coach is. Voetbal is, anders dan mensen denken, best een complexe sport waar niet iedereen altijd op het juiste moment op de juiste plaats. Wat is een 'goede manager', wat is een 'goede trainer'? Na 18 jaar voetbal kijken ben ik er inmiddels wel achter dat voetbal teveel factoren kent om daar een juiste uitspraak over te doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
[..]
[..]
het probleem in NL is dat lange tijd werd aangenomen dat goede voetballers automatisch ook goede trainers zijn. naar selfmade trainers of laptop trainers werd met argwaan gekeken (die hebben niet gevoetbald) of werd gespot over hun manier van werken (zie Ralf Rangnick en Jurgen Klopp) tot ze er een flink van langs kregen van zo'n laptoptrainer. niet voor niets zijn de beste trainers vaak de minder goede voetballers omdat die vanaf de zijlijn een heel ander perspectief haddenquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arne
Waar is die bejaarde Rolf dan precies allemaal trainer geweest?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Sabata het volgende:
[..]
het probleem in NL is dat lange tijd werd aangenomen dat goede voetballers automatisch ook goede trainers zijn. naar selfmade trainers of laptop trainers werd met argwaan gekeken (die hebben niet gevoetbald) of werd gespot over hun manier van werken (zie Ralf Rangnick en Jurgen Klopp) tot ze er een flink van langs kregen van zo'n laptoptrainer. niet voor niets zijn de beste trainers vaak de minder goede voetballers omdat die vanaf de zijlijn een heel ander perspectief hadden
Rangnick is in principe zelf vooral de mal van de Duitse gegenpresscoach geweest en leermeester van velen. Je zou hem met een beetje goede wil als Bielsa van Duitsland kunnen beschouwen, die heeft ook geen absolute topclubs getraind maar is wel heel invloedrijk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar is die bejaarde Rolf dan precies allemaal trainer geweest?
Van mij mogen ze er een Duitser neerzetten hoor. Of een Italiaan. Het maakt me niet uit.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arne
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Probleem is ook wel dat ambitieuze trainers in de start of het midden van hun carrire geen bondscoach willen worden. Het is toch een beetje een erebaantje waarin je grote delen van het jaar niet gek veel doetquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.
Heb je gelijk in. Zijn er dan geen andere oudere trainers ? Begin jaren 80 was het een lost generation qua spelers, nu is het een lost generation qua ex-top voetballers die "falen" als trainer. van Basten de Boer, Wouters, Gullit. Deze eeuw zijn de succestrainers over het algemeen geen topspelers. van Marwijk, van Gaal, Hiddink, ten Hag. Gelukkig ligt de tijd van CIOS trainers achter ons. Op Foppe na.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem is ook wel dat ambitieuze trainers in de start of het midden van hun carrire geen bondscoach willen worden. Het is toch een beetje een erebaantje waarin je grote delen van het jaar niet gek veel doet
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook primaquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.
Zeg ik al tijden. Michels, van Gaal hadden alleen maar amateurs getraind. Of met ervaring maar niet bij een topclub. Zou toch prachtig zijn geweest om types als Korbach, Kistemaker of Everse als bondscoach te hebben. Maar ja, voor uitgesproken types heeft de KNVB nooit gekozen. Maar dat is niet alleen in Nederland.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook prima
Advocaat, Rijkaard, Van Basten hadden weinig tot geen ervaring.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook prima
Koeman, klootzakquote:Op donderdag 27 juni 2024 18:25 schreef TweedeKlum het volgende:
Koeman Klootzak scandeerden we vroegh, die tijden komen helemaal terug.
Verwacht na Koeman ook maar geen al te vooruitstrevende of interessante keuze.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ook al winnen we door een wonder nog het toernooi zou ik het overwegen. Wijnaldum Memphis en Van Dijk een voorkeursbehandeling geven omdat het zo lekker werkte in zijn eerste ambt als bondscoach is een teken van zwakte. gasten zijn allemaal ouder en minder geworden.
Het selecteren van Blind Wijnaldum en Bergwijn sowieso. Nu heeft hij voor Blind en Wijnaldum nog het excuus dat er veel geblesseerd zijn afgehaakt op die positie maar voor een Bergwijn had je beter Summervile meegenomen.
Ben ergens heel bang dat als je Koeman laat zitten je over twee jaar of niet eens geplaatst bent of nog met een Van Dijk. Memphis Wijnaldum Blind etc op het wk zit.
Boring. Altijd maar dat oubollige.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verwacht na Koeman ook maar geen al te vooruitstrevende of interessante keuze.
Ralf Rangnick begon ooit als coach bij het nietige SSV Ulm dat ooit een jaar in de Bundesliga actief was. dat vond men zo grappig dat ze bij sportschau de trainer vaker uitnodigden om zijn visie of voetbal te verkondigen. dat werden meestal einstein-achtige verhalen met magneetborden pijlen en kladblokken waar het publiek niet zoveel van snapte maar men applaudiseerde en lachte een eind weg.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar is die bejaarde Rolf dan precies allemaal trainer geweest?
Hij was zijn tijd ver vooruit. Zag laatst weer een paar fragmenten van hem in de Sportschau. Geweldig.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:42 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ralf Rangnick begon ooit als coach bij het nietige SSV Ulm dat ooit een jaar in de Bundesliga actief was. dat vond men zo grappig dat ze bij sportschau de trainer vaker uitnodigden om zijn visie of voetbal te verkondigen. dat werden meestal einstein-achtige verhalen met magneetborden pijlen en kladblokken waar het publiek niet zoveel van snapte maar men applaudiseerde en lachte een eind weg.
Na Bergwijn?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:25 schreef THEFXR het volgende:
Je kan toch niet deze legende willen ontslaan?
pure schande, we moeten een standbeeld voor koetje oprichtenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Na Bergwijn?
De man moet ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.
Summerville van een team uit de tweede competitie van Engeland of de aanvoerder van Ajax. Als bondscoach mag je ook wel her en der een een wat logische keuze maken natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ook al winnen we door een wonder nog het toernooi zou ik het overwegen. Wijnaldum Memphis en Van Dijk een voorkeursbehandeling geven omdat het zo lekker werkte in zijn eerste ambt als bondscoach is een teken van zwakte. gasten zijn allemaal ouder en minder geworden.
Het selecteren van Blind Wijnaldum en Bergwijn sowieso. Nu heeft hij voor Blind en Wijnaldum nog het excuus dat er veel geblesseerd zijn afgehaakt op die positie maar voor een Bergwijn had je beter Summervile meegenomen.
Ben ergens heel bang dat als je Koeman laat zitten je over twee jaar of niet eens geplaatst bent of nog met een Van Dijk. Memphis Wijnaldum Blind etc op het wk zit.
Klopt. Maar zo iemand als Biden heeft ook heel veel voor zijn land betekend, maar als je rare dingen gaat doen, dan kun je beter maar stoppen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
pure schande, we moeten een standbeeld voor koetje oprichten
van breukelen zou veel beter zijnquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klopt. Maar zo iemand als Biden heeft ook heel veel voor zijn land betekend, maar als je rare dingen gaat doen, dan kun je beter maar stoppen.
Summervile die in belangstelling staat van oa Liverpool of iemand die al jaren niks klaarspeelt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:42 schreef Durmada het volgende:
[..]
Summerville van een team uit de tweede competitie van Engeland of de aanvoerder van Ajax. Als bondscoach mag je ook wel her en der een een wat logische keuze maken natuurlijk.
Echt wtf danquote:
gewoon een goede coach, vooral na deze 3-0quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef DrDentz het volgende:
Zeg het maar jongens.
Veerman weer een vertrouwen-wissel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:12 schreef thedeedster het volgende:
Malen niet in de basis, doch scoort twee keer.
Het zal wel het geniale tactische inzicht van Koeman zijn.
Je vergeet dat ie de keepers niet liet warmlopen en Sjaak Swart niet heeft opgeroepenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:22 schreef Red_85 het volgende:
Depay in de basis
3 wissels waar niemand wat van snapt
Veerman weer terug het veld in
Depay niet wisselen na 10 minuten.
De laffe instelling en het eigenwijs vasthouden aan fouten die hij eerder maakte en niet wil corrigeren...
Hij heeft niets geleerd van de fouten in zijn coachingstijd bij Ajax.
Sjaak is altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je vergeet dat ie de keepers niet liet warmlopen en Sjaak Swart niet heeft opgeroepen
Ja klopt, topcoachquote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon een goede coach, vooral na deze 3-0
Hij moet hem achter de spits zetten, is niet zijn schuldquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat blijven vasthouden aan Memphis kan niet.
Hij heeft in ieder geval F. de Boer overtroffen op een EK.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:00 schreef THEFXR het volgende:
Zo, halve finale voor koetje.
Zou hem niet ontslaan
Ik zou em wel ontslaan. Het blijft een debiel.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:00 schreef THEFXR het volgende:
Zo, halve finale voor koetje.
Zou hem niet ontslaan
Als de scheidsrechter niet meer in staat is om het spel op een 'normale' manier te leiden dan pas je je als team daarop aanquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou em wel ontslaan. Het blijft een debiel.
Als je je spelers aanmoedigt om je fopduiken vooral extra dramatisch te maken om de scheidsrechter de benvloeden, moet je weg
Hij zat wel in het winnende EK 88 teamquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou em wel ontslaan. Het blijft een debiel.
Als je je spelers aanmoedigt om je fopduiken vooral extra dramatisch te maken om de scheidsrechter de benvloeden, moet je weg
Ik heb de documentaire Forca Koeman gezien. Interessant inkijk in het leven van R. Koeman waarbij hij eigenlijk wordt gestuurd door Bartina. R. Koeman heeft een lastig karakter en dat merk je ook in de serie. Alleen bij de intieme mensen kan hij duidelijk maken wat hij wilt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:10 schreef SaferSephy het volgende:
Koeman is een parodie op een voetbaltrainer.
Denk niet dat R. Koeman weggaat, die vindt dat hij daar wel goed zitquote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:50 schreef bianconeri het volgende:
Voor het toernooi was dit een prima ronde geweest om te halen.
Echter gezien het verloop van het EK moet je minimaal de halve finale halen.
Halen ze dat niet dan moet Koeman absoluut weg.
quote:Op zondag 7 juli 2024 11:29 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik vond depay een van de beste gisteren avond
statistieken zijn statistiekenquote:Op zondag 7 juli 2024 13:25 schreef PotjeSambal het volgende:
Klaasweetalles zit achter dat twitter account. Hij was mokerslecht.
stuur maar een mailtje naar Pep.Guardiola@ManCity.comquote:Op zondag 7 juli 2024 19:43 schreef Timmehhh het volgende:
Ake trekt constant naar binnen in balbezit waardoor alles via het midden of over rechts moet. Het is echt bizar dat Koeman daar niet ingrijpt. Ook tegen Oostenrijk ging het daarop helemaal out.
Als linksback moet je het veld juist breed maken in balbezit. Ik was zo blij dat Ake geel pakte en daardoor zo gewisseld werd. Met van der Ven, die breed ging staan was er meteen veel meer dreiging en kon Gakpo veel beter worden bereikt.
Taktisch staat het niet goed, dat Koeman niet ingrijpt en maar op de bank blijft 'hangen' maakt hem een middelmatige coach. Wellicht was het beter geweest toen de priv omstandigheden begonnen te spelen meteen te wisselen van coach. Hij is er begrijpelijk niet helemaal bij met de gedachten maar het is dan aan de KNVB om in te grijpen.
Zijn er geen anderen die dit niet zien? Hierdoor loopt het in de opbouw telkens helemaal vast omdat de backs niet breed gaan staan aan de zijlijn. Het veld moet breder getrokken worden in balbezit en er dient veel meer bewogen te worden. Het is te statisch. Vooral een Memphis loopt nauwelijks en verdedigt bijna niet mee.
Wie dan? Nederlandse topcoaches zijn voorzien en de KNVB gaat nooit een buitenlandse aanstellen.quote:
Ten Hagquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wie dan? Nederlandse topcoaches zijn voorzien en de KNVB gaat nooit een buitenlandse aanstellen.
Advocaatquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die heeft net zijn contract verlengd
Misschien moet die wat moderner worden, net zoals onze volgende coach.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:
en de KNVB gaat nooit een buitenlandse aanstellen.
Lekker Nederlandse coach aanstellen en weer niets winnen jaaaaaquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wie dan? Nederlandse topcoaches zijn voorzien en de KNVB gaat nooit een buitenlandse aanstellen.
Wat een onzin trainers genoeg!!quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:57 schreef Durmada het volgende:
Maar dan wel Mourinho willen?quote:
Lijkt me een lastige eigenschap voor een trainer.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:21 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik heb de documentaire Forca Koeman gezien. Interessant inkijk in het leven van R. Koeman waarbij hij eigenlijk wordt gestuurd door Bartina. R. Koeman heeft een lastig karakter en dat merk je ook in de serie. Alleen bij de intieme mensen kan hij duidelijk maken wat hij wilt.
De lobby van CBV is te sterk manquote:Op donderdag 11 juli 2024 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
Misschien moet die wat moderner worden, net zoals onze volgende coach.
Wat zou het middenveld anders zijn geweest? Frenkie, Reijnders en Xavi? Uiteindelijk was het dus Frenkie ipv Schouten. En Schouten was absolute wereldtop. Top 5 van de wereld. Kan makkelijk mee bij City! Vraag maar aan Hansie! Wat had Frenkie dan beter gedaan?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Na een EK zonder De Jong, Koopmeiners, Wieffer en De Roon hoeft niemand ontslagen te worden.
Arne @KingRolandquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten een coach zien vinden die Gen z aan kunnen.
Mij maakt niet uit wie straks Oranje bestuurt. Buitenlandse of Nederlandse, man of vrouw, wat het ook is.
De doel is EK en of WK winnen dat is alles...
Daarvoor moet de Nederlandse competitie verbeteren, hogere niveau krikken.
Die hoef ik daar niet eens voor te zien. Heeft nooit gekund.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk de Feyenoord docu. Dat kan echt niet meer.
Leg eens uit Wie dan ? Waren van Marwijk, Hiddink en van Gaal slechte bondscoaches?quote:
Net als onder Advocaat.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ploegen die onder Koeman spelen heb je altijd het idee dat er eigenlijk meer in zit. De prestaties zijn doorgaans voldoende tot goed maar 'over performen' gebeurt eigenlijk nooit. Dat was ook dit toernooi weer duidelijk zichtbaar.
Van Marwijk, 2012, slechtste toernooi ooit.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit Wie dan ? Waren van Marwijk, Hiddink en van Gaal slechte bondscoaches?
2 jaar ervoor bijna wereldkampioen. Lippi werd wereldkampioen met Itali, en twee jaar later haalde hij de tweede ronde niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:07 schreef rival het volgende:
[..]
Van Marwijk, 2012, slechtste toernooi ooit.
De slechtste prestatie van een bondscoach ooit is nog altijd je met het team van 2002 niet kwalificeren voor het WK.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:07 schreef rival het volgende:
[..]
Van Marwijk, 2012, slechtste toernooi ooit.
Zoveel speeltijd heef daley blind toch niet gehadquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:54 schreef Paul het volgende:
Ben wel toe aan een nieuwe trainer die niet die oudjes steeds blijft opstellen + depay
Of anders Mick Doohan die won ook veelquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Klinkt als een Nederlander dus die maar doen dan.
Ik las 'geen overgewicht' en vond dat een vreemde conclusie w.b. Koeman, maar je hebt gelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:38 schreef KlapMongeaul het volgende:
Lekker eruit gooien. Als je een heel toernooi te laf bent om Depay niet te laten starten dan heb je geen overwicht.
Welk ander toernooi, EK en WK werkt tegenwoordig met beste nummers driequote:Op donderdag 11 juli 2024 17:31 schreef Ramboetan het volgende:
In ieder ander toernooi lag je er na Oostenrijk gewoon uit. Daarnaast heb ik Zwitserland tegen Duitsland en Engeland zien spelen er daar hadden we waarschijnlijk ook niet van gewonnen. Dat het alleen aan Koeman ligt is niet zo, maar hij had van deze spelers wel iets beters kunnen kleien.
Voorheen dan. In de CL, EL en ECL lig wel uit het toernooi. Als je derde wordt in de poule met een doelsaldo van nul verdien je het in mijn ogen al niet om te winnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Welk ander toernooi, EK en WK werkt tegenwoordig met beste nummers drie
Als je het op doelsaldo bekijkt, hadden alleen Spanje en Duitsland dan ergens recht op. Dat zegt niets.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:51 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Voorheen dan. In de CL, EL en ECL lig wel uit het toernooi. Als je derde wordt in de poule met een doelsaldo van nul verdien je het in mijn ogen al niet om te winnen.
Volgens mij mag het Nederlands elftal niet meedoen aan de CL.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:51 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Voorheen dan. In de CL, EL en ECL lig wel uit het toernooi. Als je derde wordt in de poule met een doelsaldo van nul verdien je het in mijn ogen al niet om te winnen.
Ik denk dat jij het serieus wel kan. Het kan geen toeval zijn dat ie toch elke keer weer goede prestaties heeft met zijn teams.quote:
Ben je heel je leven al zo bijdehand of komt dat gewoon eventjes door de uitschakeling van gisteren?quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij mag het Nederlands elftal niet meedoen aan de CL.
Nee hoor, het is gewoon onzin om te stellen dat je in elk ander toernooi was uitgeschakeld. Want in ongeveer elk ander toernooi waarin je als land kan meedoen is dat niet meer zo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:30 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ben je heel je leven al zo bijdehand of komt dat gewoon eventjes door de uitschakeling van gisteren?
Altijd al net iets te dik geweest ja.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik las 'geen overgewicht' en vond dat een vreemde conclusie w.b. Koeman, maar je hebt gelijk.
Denemarken won het EK van 1992 terwijl ze zich niet eens hadden gekwalificeerd, is niks nieuws aan..quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Er gaat ook ongetwijfeld een keer een land dat derde in de poule wordt met de titel naar huis. Nieuwe realiteit.
Itali werd met drie gelijkspelen wereldkampioen. Nederland werd op het WK-1990 derde in de poule en ging door als favoriet. Etc....quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:51 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Theo Janssen verwoorde het net goed. Youri Mulder ook wel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Je kunt het probleem van Nederland meer zoeken in aanvallend niet-dramatische cijfers over het geheel van het EK, en tegelijkertijd achterin teveel weggeven. Dan heb je onmogelijk grip gehad op je middenveld.
Puur op basis van doelsaldo kijken is wel heel bijzonder.
Eventjes maar. Hij is vrijwilliger bij het Leger des Heils en chauffeur bij tafeltje dek je.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:30 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ben je heel je leven al zo bijdehand of komt dat gewoon eventjes door de uitschakeling van gisteren?
Is al een paar keer bijna gebeurd. Is dan ook gewoon een kut systeem. Te veel landen en te veel veilige routes.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon onzin om te stellen dat je in elk ander toernooi was uitgeschakeld. Want in ongeveer elk ander toernooi waarin je als land kan meedoen is dat niet meer zo.
Er gaat ook ongetwijfeld een keer een land dat derde in de poule wordt met de titel naar huis. Nieuwe realiteit.
Het Joegoslavi die niet mee mochten doen waren met die selectie jeugd wereldkampioen. Grote spelers.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:12 schreef Deshain het volgende:
[..]
Denemarken won het EK van 1992 terwijl ze zich niet eens hadden gekwalificeerd, is niks nieuws aan..
Portugal 2016 bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:34 schreef Caland het volgende:
Zeker, merk dat ook aan R. Koeman nu ik meer op hem ga letten hoe hij zich gedraagt en al. Hij doet mij denken aan een docent Wiskunde op de middelbare school. Die liep ook zoals R. Koeman maar als puntje bij paaltje komt lag hij ook letterlijk onder commando van zijn vrouw. Soms zie ik de beste man nog in de ochtend langs het paleispark fietsen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lijkt me een lastige eigenschap voor een trainer.
Itali 1982?quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is al een paar keer bijna gebeurd. Is dan ook gewoon een kut systeem. Te veel landen en te veel veilige routes.
Ik had hem graag gezien, net als vd Ven. van Dijk is gruwelijk overgewaardeerd. Balletje breed en totaal geen diepte. Zeggen ze dat hij geen duwel verloren heeft het afgelopen seizoen. Natuurlijk niet want hij loopt achteruit en vermijdt de tegenstanders. Hij is gevaarlijk met de kopballen uit corners, maar dat is de Ligt ook. Misschien de Ligt niet als laatste man, maar er moet daar zeker iets veranderen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
1 ding wat Koeman wel goed gedaan heeft is dat hij niet getrapt is in die Mathijs De Ligt. dat is er echt weer een die in Nederland en bij het publiek nog jaren kan teren op zijn goeie twee jaartjes in Amsterdam ook al faalt hij verder overal slappe bondscoaches zijn hier meestal gevoelig voor.
Dat is wat goede verdedigers doen, zoveel mogelijk uit het duel blijven zoals Stefan de Vrij ook als handelsmerk heeft. Ook meteen de grootste kritiek op De Ligt bij zijn vorige clubs (samen met zijn beperkte voetballende vermogen), gaat veel te vaak dom de duels aan waardoor je gezien bent als je deze verliest. Dat ziet er dan natuurlijk heel spectaculair uit maar de meeste (lees: alle) trainers kiezen toch gewoon voor betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had hem graag gezien, net als vd Ven. van Dijk is gruwelijk overgewaardeerd. Balletje breed en totaal geen diepte. Zeggen ze dat hij geen duwel verloren heeft het afgelopen seizoen. Natuurlijk niet want hij loopt achteruit en vermijdt de tegenstanders.
Maar het Nederlands voetbal met een libero met aanvallende n verdedigende kwaliteiten. Of een laatste man die opbouwend goed is met een geweldige voorstopper. Koeman had Nielsen bij PSV en Rijkaard in Oranje. De Boer en Krol, Blind iets minder hadden zowel verdedigend en opbouwend kwaliteiten. Laten we zeggen dat Van Dijk verdedigend goed is, dan blijft het aanvallende/inschuivende over, en daar is ie geen topper.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wat goede verdedigers doen, zoveel mogelijk uit het duel blijven zoals Stefan de Vrij ook als handelsmerk heeft. Ook meteen de grootste kritiek op De Ligt bij zijn vorige clubs (samen met zijn beperkte voetballende vermogen), gaat veel te vaak dom de duels aan waardoor je gezien bent als je deze verliest. Dat ziet er dan natuurlijk heel spectaculair uit maar de meeste (lees: alle) trainers kiezen toch gewoon voor betrouwbaarheid.
Je bent een beetje in de jaren 80 blijven hangen, Tong. Voorstoppers bestaan niet meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar het Nederlands voetbal met een libero met aanvallende n verdedigende kwaliteiten. Of een laatste man die opbouwend goed is met een geweldige voorstopper. Koeman had Nielsen bij PSV en Rijkaard in Oranje. De Boer en Krol, Blind iets minder hadden zowel verdedigend en opbouwend kwaliteiten. Laten we zeggen dat Van Dijk verdedigend goed is, dan blijft het aanvallende/inschuivende over, en daar is ie geen topper.
Je hebt gelijk, maar noem het dan anders, complimentair ofzo.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Je bent een beetje in de jaren 80 blijven hangen, Tong. Voorstoppers bestaan niet meer.
Nouja, wel in mijn klasse maar dat is een bierteam.
Matthijs de Ligt is de witte versie van brokkenpiloot Dumfries.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 01:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
1 ding wat Koeman wel goed gedaan heeft is dat hij niet getrapt is in die Mathijs De Ligt. dat is er echt weer een die in Nederland en bij het publiek nog jaren kan teren op zijn goeie twee jaartjes in Amsterdam ook al faalt hij verder overal slappe bondscoaches zijn hier meestal gevoelig voor.
Maar die wonnen daarna nog wel van sterke tegenstanders. Dit Nederland heeft echt een lollerloting gehad. Nou is het qua kwaliteit natuurlijk ook geen wereldteam, maar dit is geen toernooi wat je snel onthoud. Ondanks de halve finale. Wel leuk om tenminste wat mensen in Nederland vrolijk te zien. Is al genoeg polarisatie en ellende in de wereld momenteel, dus het EK en Oranje was voor veel mensen een leuke afleiding.quote:
Ik ben het niet eens met al dat gezeik. Met een middelmatige selectie is een halve finale op een EK gewoon goed. En ondanks alle minpunten en matige tactische keuzes, lag het woensdag dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:23 schreef DobbyDob het volgende:
Zeer matige trainer. De man is gek op zichzelf complimenten geven. ''Oranje op de kaart gezet''. ''trots op de jongens, fantastisch toernooi gespeeld''. Je hebt alleen maar van B en C landen gewonnen en geen een top wedstrijd gespeeld. Daarnaast stug blijven vasthouden aan Depay. Fringpong geen kans geven. Over 2 jaar ga je met deze man ook niets presteren. Wat hierboven al gezegd is, hopelijk wil Bosz het dan overnemen of Ten Hag (maar dat lijkt mij niet iemand die daar zin in heeft).
Het is niet top, maar echt wel beter dan Oostenrijk, Polen, Turkije. En daar hadden ze al moeite mee. En uiteindelijk houden C landen als Slowakije en Sloveni het langer vol tegen Engeland dan Oranje.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met al dat gezeik. Met een middelmatige selectie is een halve finale op een EK gewoon goed. En ondanks alle minpunten en matige tactische keuzes, lag het woensdag dicht bij elkaar.
Niet als de var en scheids hun werk goed hadden gedaan (handsbal)quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:59 schreef DobbyDob het volgende:
[..]
Het is niet top, maar echt wel beter dan Oostenrijk, Polen, Turkije. En daar hadden ze al moeite mee. En uiteindelijk houden C landen als Slowakije en Sloveni het langer vol tegen Engeland dan Oranje.
Bij toernooien in het verleden was je niet al geplaatst geweest zonder dat iemand in je eigen poule had gespeeld. Terwijl Oostenrijk nog wel moest en de beste dag van hun leven hadden (qua effectiviteit).quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:31 schreef Ramboetan het volgende:
In ieder ander toernooi lag je er na Oostenrijk gewoon uit. Daarnaast heb ik Zwitserland tegen Duitsland en Engeland zien spelen er daar hadden we waarschijnlijk ook niet van gewonnen. Dat het alleen aan Koeman ligt is niet zo, maar hij had van deze spelers wel iets beters kunnen kleien.
Koeman is best een goede coach. De halve finale halen is een prima prestatie, ook heeft Koeman prima standgehouden met Everton en South Hampton in de Premier League.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:50 schreef TAmaru het volgende:
Als als als… als de beste nummers 3 niet door zouden gaan sinds dit jaar zaten ze al anderhalf week eerder thuis. Dit elftal is gewoon gehyped. Barst van de jongens die meer bezig zijn met hun status dan met voetbal. Depay bv zit liever bij de kapper dan dat hij op corners oefent. Simons is meer bezig met huilen dan met zich te concentreren op de wedstrijd, en zo zijn er nog een aantal van die gehypte gasten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:41 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Niet als de var en scheids hun werk goed hadden gedaan (handsbal)
Over een aantal jaren zal Ten Hag dit bij Oranje voortzettenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Koeman is best een goede coach. De halve finale halen is een prima prestatie, ook heeft Koeman prima standgehouden met Everton en South Hampton in de Premier League.
Echter, is een 'best goede coach' voldoende? Koeman is geen prijzenpakker, en teams missen inderdaad spirit.
Zelf zie ik ook een gebrek aan duidelijkheid, Koeman wisselt teveel van plan en strategie. En dan zie je dus een heel ander Oranje tegen Frankrijk dan tegen Roemeni of Oostenrijk.
Bij Van Gaal is er meer duidelijkheid, dan krijg je ook meer routines, en ook dat spelers elkaar beter coachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |