Op zich lijkt me dat iets positiefsquote:Op donderdag 27 juni 2024 11:44 schreef Caland het volgende:
Maar op het moment suprême deed hij eigenlijk wat wij al maanden hem hadden geprobeerd aan te leren.
Hij hield wat ballen tegen de lamme en de blinde tegen. We hebben het hier wel over een keeper die nooit ook maar een wedstrijdje op enig niveau heeft gekeept of zelfs een seizoen op eredivisieniveau heeft volgemaakt. Het is het Nederlands elftal, geen schoolreisje.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich lijkt me dat iets positiefs
Maar ik vond Noppert helemaal niet tegenvallen. Ik vond het eigenlijk wel een verdienste van Louis dat hij die onbekende keeper zoveel vertrouwen gaf dat hij toch boven zichzelf uitsteeg. Kunnen andere coaches nog een voorbeeld aan nemen.
Hou op hoorquote:Op donderdag 27 juni 2024 13:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich lijkt me dat iets positiefs
Maar ik vond Noppert helemaal niet tegenvallen. Ik vond het eigenlijk wel een verdienste van Louis dat hij die onbekende keeper zoveel vertrouwen gaf dat hij toch boven zichzelf uitsteeg. Kunnen andere coaches nog een voorbeeld aan nemen.
Waar kan ik mijn kop koffie declareren?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is.
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is. Waar baseren we dat eigenlijk op? Dat hij de eredivisie heeft gewonnen met Ajax en PSV, jaren geleden? Eigenlijk heeft hij daarna vrijwel niets gepresteerd. Ervaring heeft hij wel. Maar vind zijn prestaties niet bijzonder. Niet goed genoeg voor ons elftal.
pardon?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waar kan ik mijn kop koffie declareren?
ok een team uit een dal trekken dat is één ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Koeman als trainer bij Feyenoord, helemaal gezien het dal waar hij het team binnen no-time uit wist te halen.
ok een team uit een dal trekken dat is één ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arnequote:Op donderdag 27 juni 2024 15:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ok een team uit een dal trekken dat is één ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.
[..]
[..]
ok een team uit een dal trekken dat is één ding ... maar een toptrainer zijn is iets anders.
Mee eens, Koeman is een middelmatige trainer gebleken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Anyway er is volgens mij geen enkele aanwijzing dat Koeman een goede coach is. Waar baseren we dat eigenlijk op? Dat hij de eredivisie heeft gewonnen met Ajax en PSV, jaren geleden? Eigenlijk heeft hij daarna vrijwel niets gepresteerd. Ervaring heeft hij wel. Maar vind zijn prestaties niet bijzonder. Niet goed genoeg voor ons elftal.
Je verschuift alweer de doelpalen van 'goede coach' naar 'toptrainer'. Waar je heel erg mee op moet passen is de kwalificatie van wat een goede coach is. Voetbal is, anders dan mensen denken, best een complexe sport waar niet iedereen altijd op het juiste moment op de juiste plaats. Wat is een 'goede manager', wat is een 'goede trainer'? Na 18 jaar voetbal kijken ben ik er inmiddels wel achter dat voetbal teveel factoren kent om daar een juiste uitspraak over te doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
[..]
[..]
het probleem in NL is dat lange tijd werd aangenomen dat goede voetballers automatisch ook goede trainers zijn. naar selfmade trainers of laptop trainers werd met argwaan gekeken (die hebben niet gevoetbald) of werd gespot over hun manier van werken (zie Ralf Rangnick en Jurgen Klopp) tot ze er een flink van langs kregen van zo'n laptoptrainer. niet voor niets zijn de beste trainers vaak de minder goede voetballers omdat die vanaf de zijlijn een heel ander perspectief haddenquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arne
Waar is die bejaarde Rolf dan precies allemaal trainer geweest?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Sabata het volgende:
[..]
het probleem in NL is dat lange tijd werd aangenomen dat goede voetballers automatisch ook goede trainers zijn. naar selfmade trainers of laptop trainers werd met argwaan gekeken (die hebben niet gevoetbald) of werd gespot over hun manier van werken (zie Ralf Rangnick en Jurgen Klopp) tot ze er een flink van langs kregen van zo'n laptoptrainer. niet voor niets zijn de beste trainers vaak de minder goede voetballers omdat die vanaf de zijlijn een heel ander perspectief hadden
Rangnick is in principe zelf vooral de mal van de Duitse gegenpresscoach geweest en leermeester van velen. Je zou hem met een beetje goede wil als Bielsa van Duitsland kunnen beschouwen, die heeft ook geen absolute topclubs getraind maar is wel heel invloedrijk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar is die bejaarde Rolf dan precies allemaal trainer geweest?
Van mij mogen ze er een Duitser neerzetten hoor. Of een Italiaan. Het maakt me niet uit.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland kent maar weinig toptrainers. Eigenlijk alleen Arne
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:35 schreef TAmaru het volgende:
Probleem is ook wel dat ambitieuze trainers in de start of het midden van hun carrière geen bondscoach willen worden. Het is toch een beetje een erebaantje waarin je grote delen van het jaar niet gek veel doetquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.
Heb je gelijk in. Zijn er dan geen andere oudere trainers ? Begin jaren 80 was het een lost generation qua spelers, nu is het een lost generation qua ex-top voetballers die "falen" als trainer. van Basten de Boer, Wouters, Gullit. Deze eeuw zijn de succestrainers over het algemeen geen topspelers. van Marwijk, van Gaal, Hiddink, ten Hag. Gelukkig ligt de tijd van CIOS trainers achter ons. Op Foppe na.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem is ook wel dat ambitieuze trainers in de start of het midden van hun carrière geen bondscoach willen worden. Het is toch een beetje een erebaantje waarin je grote delen van het jaar niet gek veel doet
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook primaquote:Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het kutte, als je eenmaal ergens omhooggevallen bent als hulptrainer of ex-speler met een goede naam, zitten "we" er 30 jaar aan vast. Hoef het niet meer uit te leggen voorbeelden genoeg. Nu is er weer roep naar een snelle opvolger van Koeman. Wie komen er dan voorbij ? Weer hetzelfde rijtje. Terwijl men zegt dat de KNVB-opleiding hoogstaand is in de wereld. Waar blijven dan de opvolgers ? Ze krijgen gewoon geen kans.
Zeg ik al tijden. Michels, van Gaal hadden alleen maar amateurs getraind. Of met ervaring maar niet bij een topclub. Zou toch prachtig zijn geweest om types als Korbach, Kistemaker of Everse als bondscoach te hebben. Maar ja, voor uitgesproken types heeft de KNVB nooit gekozen. Maar dat is niet alleen in Nederland.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook prima
Advocaat, Rijkaard, Van Basten hadden weinig tot geen ervaring.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zet er maar eens iemand neer met minder ervaring! ook prima
Koeman, klootzakquote:Op donderdag 27 juni 2024 18:25 schreef TweedeKlum het volgende:
Koeman Klootzak scandeerden we vroegâh, die tijden komen helemaal terug.
Verwacht na Koeman ook maar geen al te vooruitstrevende of interessante keuze.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ook al winnen we door een wonder nog het toernooi zou ik het overwegen. Wijnaldum Memphis en Van Dijk een voorkeursbehandeling geven omdat het zo lekker werkte in zijn eerste ambt als bondscoach is een teken van zwakte. gasten zijn allemaal ouder en minder geworden.
Het selecteren van Blind Wijnaldum en Bergwijn sowieso. Nu heeft hij voor Blind en Wijnaldum nog het excuus dat er veel geblesseerd zijn afgehaakt op die positie maar voor een Bergwijn had je beter Summervile meegenomen.
Ben ergens heel bang dat als je Koeman laat zitten je over twee jaar of niet eens geplaatst bent of nog met een Van Dijk. Memphis Wijnaldum Blind etc op het wk zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |