quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Goed gezegd door Jillquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Het stuk van RTL bevat meer informatie:
[ x ]
Dat lijkt echt wel de rode draad in deze strafzaak inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:02 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Goed gezegd door Jill![]()
Jill vindt het heel tekenend voor hoe Ali is, dat hij het woord 'nee' niet kan accepteren en niet gewend is dat mensen hem dingen ontzeggen. Hij zet alles op alles om zijn zin door te duwen en dat blijkt hier ook te zijn gebeurd."
Snap dit ook niet, wat zal Ali dan hebben op de rest? Want waarom zou je zo'n knulletje anders helpen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook bijzonder van Kasem: je bent net je baan kwijt geraakt door dat omkoopschandaal en staat daarvoor nog volop in de schijnwerpers en dan besluit je voor een uitgerangeerde en kansloze landgenoot druk te gaan zetten op een slachtoffer in 1 van de meest belichtte rechtszaken van Nederland ooit.
Hij wist gewoon dat de kans groot was dat zo'n telefoontje bekend zou worden en hij, wat er nog over van was, zijn hele reputatie naar de klote zou helpen. En dan toch besluiten om Ali op zo'n wijze te helpen
Inderdaad, Jill zei het ook al in de zaak volgens mij en daar komt nu nog meer bewijs bij..... ben alleen bang dat de rechters deze shitzooi niet mee kunnen nemen in de uitspraakquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt echt wel de rode draad in deze steafzaak inderdaad.
Wat zegt hij?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bram nu bij shownieuws weer over Ali B
Het kan maar altijd via rechtbankquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Er komen zoveel vragen bij me op. Waarom zo laat nog een verzoek tot mediation? Is zo’n verzoek gebruikelijk in een zedenzaak? Is het gebruikelijk dat je buiten je eigen advocaten om andere advocaten de advocaten van vermeende slachtoffers laat bellen? Of is dit iets wat binnen de advocatuur als wangedrag wordt gezien? Is het niet zelfs strafbaar om op deze manier vermeende slachtoffers onder druk te zetten? Zou er niet een contactverbod moeten zijn tussen verdachte en vermeend slachtoffer, ook indirect? Of mag het in dit geval omdat het via advocaten gaat? En traden zij dan op als zijn advocaat? Maakt dat nog verschil?
Hoe verhoudt dit zich tot de tijdlijn in deze zaak? (Ik zit mobiel en kan niet lekker zoeken en verwijzen.)quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:21 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Het kan maar altijd via rechtbank
mediation in een strafzaak verloopt altijd via het mediationbureau van een rechtbank of gerechtshof. Het mediationbureau kan mediation alleen in gang zetten op verzoek van de officier van justitie van het Openbaar Ministerie (OM) of de strafrechter. Meestal is dit nadat het OM het strafrechtelijk onderzoek heeft afgerond en voordat de officier van justitie een definitieve beslissing over de strafzaak heeft genomen. Want de uitkomst van de mediation telt mee bij het nemen van de eindbeslissing.
https://www.rechtspraak.n(...)iation-in-strafzaken
Vreemd als Swier dit heeft geweten en zelf contact opnam met de andere advocaat
Kan ik ook niet duidelijk vinden. Maar las ook iets over dat OM nu eisende partij is en het dan weer anders kan liggen.... ppff wat een zooi zeg...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe verhoudt dit zich tot de tijdlijn in deze zaak? (Ik zit mobiel en kan niet lekker zoeken en verwijzen.)
Uit het RTL-stuk:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:29 schreef capricia het volgende:
Ik blijf dat doordrammen op mediation hoogst opmerkelijk vinden als je volhoudt dat er helemaal niets gebeurd is.
Waar wil je het dan in vredesnaam over hebben?
quote:"In het licht van het strafproces is mij wel duidelijk geworden dat Ali alles op alles heeft gezet om te proberen de slachtoffers naar een mediationtafel te krijgen en mogelijk om hen iets te laten ondertekenen na een gesprek", zegt Diekstra.
Nogal wiedus dat hij er alles aan doet om er zo goed mogelijk uit te komenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:02 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Goed gezegd door Jill![]()
Jill vindt het heel tekenend voor hoe Ali is, dat hij het woord 'nee' niet kan accepteren en niet gewend is dat mensen hem dingen ontzeggen. Hij zet alles op alles om zijn zin door te duwen en dat blijkt hier ook te zijn gebeurd."
Ah. I see. Dank.quote:
Ja maar is dit dan de manier?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nogal wiedus dat hij er alles aan doet om er zo goed mogelijk uit te komen
Iemand er samen met de mediator van "overtuigen" dat de gebeurtenissen niet ongewenst waren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:29 schreef capricia het volgende:
Ik blijf dat doordrammen op mediation hoogst opmerkelijk vinden als je volhoudt dat er helemaal niets gebeurd is.
Een mediator via Taghi?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand er samen met de mediator van "overtuigen" dat de gebeurtenissen niet ongewenst waren.
Het is werkelijk stuitend hoe hij daar op geprobeerd heeft aan te sturen, ik ben ook benieuwd welke mediator er in mee zou gaan dat hij met een handvol vrouwen eenzelfde mediation traject ingaat.
En ik zie hem in staat om bij die mediaton de vrouwen ook nog te bedreigen met 'trek je onterechte aangifte terug, want bij vrijspraak klaag ik je aan wegens smaad.'quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Een mediator via Taghi?![]()
Veel makkelijker ook om de vrouwen onder druk te zetten daar, dan bij een rechtbank.
Moet wel zeggen dat die vrouwen allemaal maar sterk in hun schoenen staan, zeg.
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers er nog meer rondlopen die wel afgezien hebben van aangifte/verklaring na de druk van Ali en zijn mediators.
De vraag is vooral waarom Ruperti en Kasem dit gedaan hebben, ze zouden beiden beter moeten weten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Een mediator via Taghi?![]()
Veel makkelijker ook om de vrouwen onder druk te zetten daar, dan bij een rechtbank.
Moet wel zeggen dat die vrouwen allemaal maar sterk in hun schoenen staan, zeg.
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers er nog meer rondlopen die wel afgezien hebben van aangifte/verklaring na de druk van Ali en zijn mediators.
True.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En ik zie hem in staat om bij die mediaton de vrouwen ook nog te bedreigen met 'trek je onterechte aangifte terug, want bij vrijspraak klaag ik je aan wegens smaad.'
Nee dat denk ik niet...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:13 schreef quirina het volgende:
Alleen Ali B gelooft dat hij onschuldig is.
Dit is een rechtzaak, niet The Voice dus voor sympathie koop je niet zo veel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:41 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Ja maar is dit dan de manier?
Of had hij beter binnen de regels kunnen blijven en bij het verhaal dat hij de signalen niet heeft begrepen, het vervelend vind voor de vrouwen dat ze het zo hebben ervaren en er van wil leren?
Denk dat hij daar meer sympathie mee had kunnen wekken voor zover nog mogelijk....
Alles wat hij nu lijkt te doen bevestigd alleen maat het patroon dat de vrouwen aankaarten
Het is een met AI gemaakt iets over wat een of andere Victor Vlam over Natascha Harlequin beweert zonder toe te lichten hoe hij aan die wijsheid komtquote:
wat the actual fuck.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbaast het je dat iemand van het niveau van @ikweethetookniet van deze pulp zijn 'informatie' haaltquote:Op woensdag 19 juni 2024 08:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is een met AI gemaakt iets over wat een of andere Victor Vlam over Natascha Harlequin beweert zonder toe te lichten hoe hij aan die wijsheid komt
Vooral druk zetten ipv mediaten denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:29 schreef capricia het volgende:
Ajouad El Miloudi, Morad El Ouakili.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Is er nog een goede knuffelmarokkaan over?
De enige die ik kan bedenken is Najib.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat the actual fuck.
Soms kom ik dit soort meuk te gegen op Youtube en dan klik ik het na 2 sec weg. (nu ook gedaan)
want je weet 1 ding
dit is gemaakt door zeer luie mensen, die zeer makkelijk geld willen verdienen aan een hype. De kans dat je hier nieuwe info vindt is 0.
Maar blijkbaar zijn er mensen die het wel kijken, en vervolgens als bron gaan delen op een (serieus) internet forum.
Het kan aan mij liggen, maar mensen die hier blijkbaar hun info vandaan halen neem ik echt niet serieus.
Dit is echt door de ondergrens van "onderzoek of nieuwsgaring".Ik heb niet de illusie dat dit gedeeld wordt als zijnde 'serieuze bron van informatie' maar meer als een 'wtf kijk nou wat een gare onzin er verspreid wordt.' Gewoon entertainment. (Ook ergernis kan entertainment zijn wmb, ik vind het wel lekker om me af en toe flink te ergerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..)
Ik knuffel nooit met Marokkanen, dus ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Najib is een cokesnuivende dealende BN'er die de act opvoert gestopt te zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
https://www.om.nl/onderwe(...)art.-242-sr-2012r012quote:Richtlijn
Als uitgangspunt is gekozen voor een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van 36 maanden voor een vaginale/orale/anale verkrachting met de penis/vinger(s)/voorwerp(en), eenmalig gepleegd door één meerderjarige verdachte zonder recidive.
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 19 juni 2024 13:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Tot zover de advocaat van Ali![]()
![]()
Eerst maar eens zien of Ali schuldig is of nietquote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Die hadden het ook over shownieuws die externe mensen inhuurde om over deze zaak te praten omdat ze zelf niet kritisch mochten/wilde/durfde te zijn toch allemaal bang voor hun baantje.quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is een met AI gemaakt iets over wat een of andere Victor Vlam over Natascha Harlequin beweert zonder toe te lichten hoe hij aan die wijsheid komt
quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of Ali schuldig is of niet
ik stel het niet op prijs als mijn posts worden verdraaid in mijn quotes. Sterker, dat mag ook niet. Maar als hij schuldig wordt bevonden blijft dus ook nog maar de vraag of hij schuldig is.quote:
quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:12 schreef Danny het volgende:
[..]
ik stel het niet op prijs als mijn posts worden verdraaid in mijn quotes. Sterker, dat mag ook niet.
dat maakt niet uit. er staat 'quote' dus de inhoud daarvan is een citaat van wat ik zeg. Als je dat aanpast is het geen citaat meer. Je kunt dus quoten en ONDER de quote je 'verbetering' neerzetten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik zet er toch duidelijk een streep in (doorheen)?
Is helemaal de bedoeling je post te verdraaien![]()
Ben alleen de FTFY vergeten.
Najib heeft ook heel vaak zijn vrouw belazerd en schijnt dat nog steeds te doen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Najib is een cokesnuivende dealende BN'er die de act opvoert gestopt te zijn
Mijn excuses dan, zal het niet meer doen. Ik zie het echter zo vaak gebeuren op het forum dat ik me werkelijk van geen kwaad bewust wasquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:17 schreef Danny het volgende:
[..]
dat maakt niet uit. er staat 'quote' dus de inhoud daarvan is een citaat van wat ik zeg. Als je dat aanpast is het geen citaat meer. Je kunt dus quoten en ONDER de quote je 'verbetering' neerzetten.
Aboutalebquote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Soundos?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Taghi, hij is onschuldig #stopdiscriminatie #stopracisme #FREERIDOUANquote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:37 schreef ReplaR het volgende:
Nee dank je.quote:
Want dan is ie opeens weer die knuffelmarokkaan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of Ali schuldig is of niet
Mja, dat hij niet voor iedereen knuffelmarokkaan meer zal worden maakt het natuurlijk niet een algemeen iets. Anderen zullen er wellicht anders in staan als hij zou worden vrijgesproken.quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Want dan is ie opeens weer die knuffelmarokkaan?
Denk het niet.
Wat die gast allemaal voor raars verteld heeft al bij zijn openings statement, zie ik dit niet meer zomaar goed komen.
Ali gaat geen knuffelmarokkaan meer worden. Ongeacht schuldig of niet. Ali is een viezerik.
De 'voice viezerik' heeft al verteld wat voor een viezerik hij is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, dat hij niet voor iedereen knuffelmarokkaan meer zal worden maakt het natuurlijk niet een algemeen iets. Anderen zullen er wellicht anders in staan als hij zou worden vrijgesproken.
Okee, dus hij ging vreemd. Net als 70% van de bevolking (mannen EN vrouwen). Je zou bijna denken dat hij een mens isquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De 'voice viezerik' heeft al verteld wat voor een viezerik hij is.
Twintig jaar vreemdgaan, met meerdere meiden op 1 avond terwijl zijn vrouw hoog zwanger thuis zat, en haar daarna voor gek uitmaken. En dit zijn alleen Ali's eigen woorden nog maar.
Plus nog wat gedragsissues tijdens de zittingen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Okee, dus hij ging vreemd. Net als 70% van de bevolking (mannen EN vrouwen). Je zou bijna denken dat hij een mens is
ik denk eerder dat de "knuffelmarokkaan" een illusie isquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus nog wat gedragsissues tijdens de zittingen.
Er moet nog heel wat water onder de brug voordat Ali weer onze nationale knuffelmarokkaan gaat worden. Ik denk zelf dat zijn toekomst niet in NL meer ligt.
Dus vreemdgaan is oke want velen doen het? Of wat zeg je precies?quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Okee, dus hij ging vreemd. Net als 70% van de bevolking (mannen EN vrouwen). Je zou bijna denken dat hij een mens is
Dat het 'hij is een viezerik want hij ging vreemd en dus moet zijn leven kapot' een beetje raar is. Natuurlijk mag je het vinden, maar het is bij hem nu een beetje makkelijk en het klonk min of meer als een manier om te zeggen 'het is een viezerik, dus die verkrachting MOET wel waar zijn'. Zoiets.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus vreemdgaan is oke want velen doen het? Of wat zeg je precies?
Ja, dat is wel jammer dat dat zo werkt tegenwoordig. Nog voordat de rechter zich erover kan buigen ben je al schuldig en word je met pek en veren verbannen. Al wat nodig is zijn beschuldigingen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus nog wat gedragsissues tijdens de zittingen.
Er moet nog heel wat water onder de brug voordat Ali weer onze nationale knuffelmarokkaan gaat worden. Ik denk zelf dat zijn toekomst niet in NL meer ligt.
Ik dacht van laat ik eens kijken hoe hoog dat cijfer eigenlijk is... Volgens deze website https://gohumannature.com/hoe-vaak-gaan-mensen-vreemd/quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan ik dacht. Hij haalt wetenschappelijk onderzoek aan in zijn bronnen, maar ik heb geen zin om het verder te dubbelchecken.quote:Tussen de 25% en 30% van de Nederlanders is ooit vreemdgegaan. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de jaren 80, toen slechts 10% van de Nederlanders vreemdging.
Er was een tijd dat vrijspraak betekende dat je vrij werd gesproken. Tegenwoordig zijn rechtzaken eigenlijk overbodig. Of je rechter je schuldig acht of niet doet er niet toe. Er waren aanklachten en dus ben je schuldig.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:41 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk (en ik kan helemaal fout zitten) dat @:danny denkt dat als Ali vrijgesproken wordt, alles weer bij het oude moet zijn. En als dat niet het geval is, dan komt dat door een cancel cultuur.
Want hij is tenslotte vrijgesproken.
Klopt dat, @:Danny ?
Verbeter me waar je denkt dat nodig is.
Dat zijn dan de mensen die het toegeven neem ik aan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik dacht van laat ik eens kijken hoe hoog dat cijfer eigenlijk is... Volgens deze website https://gohumannature.com/hoe-vaak-gaan-mensen-vreemd/
[..]
Dat is een stuk minder dan ik dacht. Hij haalt wetenschappelijk onderzoek aan in zijn bronnen, maar ik heb geen zin om het verder te dubbelchecken.
Inderdaad, RIP OJquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Er was een tijd dat vrijspraak betekende dat je vrij werd gesproken. Tegenwoordig zijn rechtzaken eigenlijk overbodig. Of je rechter je schuldig acht of niet doet er niet toe.
Ik denk dat Ali in deze rechtzaak kanten van zichzelf heeft laten zien, die -ook al wordt hij onschuldig bevonden aan de tenlastelegging- hem uitgekotst maken bij het grote publiek.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Er was een tijd dat vrijspraak betekende dat je vrij werd gesproken. Tegenwoordig zijn rechtzaken eigenlijk overbodig. Of je rechter je schuldig acht of niet doet er niet toe. Er waren aanklachten en dus ben je schuldig.
Is dat (en ik kan helemaal fout zitten) hoe jij erover denkt? Verbeter me maar waar je denkt dat nodig is.
Ik denk dat het voor die vrouwen een grote stap moet geweest zijn om een aanklacht in te dienen tegen Ali. Ik denk ook dat ze weinig baat hebben aan die aanklacht.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Er was een tijd dat vrijspraak betekende dat je vrij werd gesproken. Tegenwoordig zijn rechtzaken eigenlijk overbodig. Of je rechter je schuldig acht of niet doet er niet toe. Er waren aanklachten en dus ben je schuldig.
Is dat (en ik kan helemaal fout zitten) hoe jij erover denkt? Verbeter me maar waar je denkt dat nodig is.
Die Linda wist dat toch gewoon joh, kom op.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Twintig jaar vreemdgaan, met meerdere meiden op 1 avond terwijl zijn vrouw hoog zwanger thuis zat, en haar daarna voor gek uitmaken. En dit zijn alleen Ali's eigen woorden nog maar.
Nee, Ali gaat geen knuffelmarokkaan meer worden. Of er moet nog heel veel water onder die brug.
geld is wel een goeie motivator.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor die vrouwen een grote stap moet geweest zijn om een aanklacht in te dienen tegen Ali. Ik denk ook dat ze weinig baat hebben aan die aanklacht.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dat is wel jammer dat dat zo werkt tegenwoordig. Nog voordat de rechter zich erover kan buigen ben je al schuldig en word je met pek en veren verbannen. Al wat nodig is zijn beschuldigingen.
Daarmee zeg ik niet dat hij onschuldig is overigens. Ik zeg dat we het niet weten en dat de rechter gaat bekijken of zijn schuld bewezen kan worden. Zo niet dan wordt hij onschuldig geacht. Je bent in Nederland immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En dat geldt ook voor Marokkanen.
Die dat toe hebben gegeven in een onderzoek. Ik weet verder niet of ze daar nog een correctie op los hebben gelaten voor mensen die daar gelogen hebben ofzo. Maar goed, ik wil er verder niks mee zeggen, ik was gewoon nieuwsgierig naar hoeveel mensen nou eigenlijk vreemd gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zijn dan de mensen die het toegeven neem ik aan?
En zelfs als die cijfers WEL zouden kloppen, dan zou gemiddeld 1 op de 3/1 op de 4 mensen in je directe familie zijn vreemdgegaan. Dat zijn dus allemaal schoften die gecanceld moeten worden?
Als hij schuldig is hoop ik niet alleen dat hij nooit meer op de buis komt, maar dat de rechter een straf oplegt hoger dan de eis. Er zal vast een maximumstraf zijn die vast en zeker hoger is dan die drie jaar. Maar bij een onschuldig moeten we er vanuit gaan dat hij onschuldig is (want het tegendeel is niet bewezen) en dan heeft hij - onterecht - al meer straf gehad dan zou moeten. In dat geval zou hij eigenlijk dan weer compensatie moeten kunnen eisen, al kan ik me ook voorstellen dat je er dan wel klaar mee bent.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Hij heeft wel de schijn flink tegen.
En ik heb het altijd al een irritante narcistische gek gevonden, dus mocht ie schuldig zijn en niet meer op de buis komen, vind ik het wel weer mooi meegenomen.
Dat was inderdaad tenenkrommend cringy.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:43 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Ik had Ali B. al gecancelled na z'n "freestyle rap" voor Max Verstappen.
Als ze hem vrij spreken dan is dat omdat er niet genoeg bewijs isquote:Op donderdag 20 juni 2024 16:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Als hij schuldig is hoop ik niet alleen dat hij nooit meer op de buis komt, maar dat de rechter een straf oplegt hoger dan de eis. Er zal vast een maximumstraf zijn die vast en zeker hoger is dan die drie jaar. Maar bij een onschuldig moeten we er vanuit gaan dat hij onschuldig is (want het tegendeel is niet bewezen) en dan heeft hij - onterecht - al meer straf gehad dan zou moeten. In dat geval zou hij eigenlijk dan weer compensatie moeten kunnen eisen, al kan ik me ook voorstellen dat je er dan wel klaar mee bent.
Kijk naar Danny de Munk die onterecht werd beschuldigd. Dat heeft hem behoorlijk wat gekost, zowel financieel als mentaal als sociaal. Eigenlijk te gek voor woorden.
Al was het alleen al vanwege zijn gaslighting richting zijn vrouw, die hij voor gestoord heeft uitgemaakt omdat ze dacht dat hij vreemdging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat Ali in deze rechtzaak kanten van zichzelf heeft laten zien, die -ook al wordt hij onschuldig bevonden aan de tenlastelegging- hem uitgekotst maken bij het grote publiek.
Om de Nederlandse knuffelmarokkaan te zijn, moet je ook een bepaalde gunfactor hebben. En ook al is hij onschuldig aan verkrachting, dan is hij nog steeds schuldig aan het zijn van een narcistische klootzak.
Is niet verboden, is niet strafbaar. Maar maakt wel dat je geen gunfactor meer hebt.
Ja ik mag niet zeggen dat Ali een narcist is, maar hij heeft er wel alle kenmerken van.quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al was het alleen al vanwege zijn gaslighting richting zijn vrouw, die hij voor gestood heeft uitgemaakt omdat ze dacht dat hij vreemdging.
Tot hij het dus niet meer kon ontkennen omdat dat "vreemdgaan" niet altijd ongedwongen en met wederzijds goedvinden was.
Mag je prima zeggen. Ik schreef het hierboven ook.quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja ik mag niet zeggen dat Ali een narcist is, maar hij heeft er wel alle kenmerken van.
Verschillen met de zaak tegen Danny de Munk zijn dat het om één vrouw ging die aangifte had gedaan en dat de zaak werd geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:34 schreef Danny het volgende:
Kijk naar Danny de Munk die onterecht werd beschuldigd. Dat heeft hem behoorlijk wat gekost, zowel financieel als mentaal als sociaal. Eigenlijk te gek voor woorden.
Danny stelde zich ook in ongeveer alles anders op dan Ali. Zowel binnen als buiten de rechtbankquote:Op donderdag 20 juni 2024 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verschillen met de zaak tegen Danny de Munk zijn dat het om één vrouw ging die aangifte had gedaan en dat de zaak werd geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs.
Dat heeft niets met de schuldvraag te maken.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Danny stelde zich ook in ongeveer alles anders op dan Ali. Zowel binnen als buiten de rechtbank
Het aantal aangiftes bepaalt niet of iemand schuldig is. Dat zou helemaal mooi zijn...quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verschillen met de zaak tegen Danny de Munk zijn dat het om één vrouw ging die aangifte had gedaan en dat de zaak werd geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs.
Meerdere aangiftes en verklaringen kunnen schakelbewijs vormen omdat ze een patroon aan kunnen duiden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:01 schreef Danny het volgende:
Het aantal aangiftes bepaalt niet of iemand schuldig is. Dat zou helemaal mooi zijn...
Daarom ook het woordje 'ook' in mijn zin.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de schuldvraag te maken.
Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Onder andere het telefonische gesprek van de schoft met z'n vrouw dat een schuldbekentenis is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de schuldvraag te maken.
[..]
Het aantal aangiftes bepaalt niet of iemand schuldig is. Dat zou helemaal mooi zijn...
Indeed. las eroverheenquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom ook het woordje 'ook' in mijn zin.
Tevens eens met Claudia hierboven. Kan wel degelijk uitmaken. En niet veroordeeld hoeft zeker niet onschuldigheid te bewijzen
De uitspraken van Ali naar en in bijzijn van zijn vrouw op taps en verder zijn overigens niet strafbaar voor zover ik weet. Maar laten wel een heel ander persoon zien dan een Danny. Dat maakt voor de publieke opinie echt wel uit natuurlijk
Danny van fok!?quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Danny stelde zich ook in ongeveer alles anders op dan Ali. Zowel binnen als buiten de rechtbank
Neequote:
Amen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:19 schreef Danny het volgende:
[..]
geld is wel een goeie motivator.
er zijn wel meer vrouwen geweest die onterechte aanklachten hebben ingediend. Wat hadden ZIJ te winnen dan?
Een van de redenen om een VALSE aangifte te doen voor vrouwen is schaamte of spijt. Bijvoorbeeld dat een vrouw seks heeft gehad, anderen komen erachter en veroordelen haar daarvoor en dus dienen ze een klacht in wegens verkrachting. Dan ben je opeens niet langer het mikpunt namelijk.
Zeg niet dat dat is wat hier aan de hand is, nogmaals: ik was er niet bij, maar het is niet zo dat vrouwen geen valse aangiften doen. OOK niet tegen beroemdheden (Amber Heard vs Johnny Depp is een goed voorbeeld, al ging dat meer om mishandeling dan seksuele zaken).
Het #believeallwomen is geen realistische houding op te hebben, en is bovendien seksistisch. Het suggereert immers dat alle vrouwen de waarheid spreken en dat betekent automatisch dat mannen dus standaard liegen als een vrouw iets beweert en de man ontkent.
Gelukkig zijn er rechters die er wat neutraler naar kunnen kijken. Helaas geven die bij een 'schuldig' dan weer vaak veel te lage straffen.
Dit.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:19 schreef Danny het volgende:
[..]
geld is wel een goeie motivator.
er zijn wel meer vrouwen geweest die onterechte aanklachten hebben ingediend. Wat hadden ZIJ te winnen dan?
Een van de redenen om een VALSE aangifte te doen voor vrouwen is schaamte of spijt. Bijvoorbeeld dat een vrouw seks heeft gehad, anderen komen erachter en veroordelen haar daarvoor en dus dienen ze een klacht in wegens verkrachting. Dan ben je opeens niet langer het mikpunt namelijk.
Wat hij prive uitspookt, heb jij in feite niets mee te maken, al bedroog hij zijn vrouw al vanaf dag 1.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:10 schreef capricia het volgende:
Nee, Ali gaat geen knuffelmarokkaan meer worden. Of er moet nog heel veel water onder die brug.
Dan betekent een veroordeling dus ook dat hij gewoon onschuldig kan zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:13 schreef Molo het volgende:
niet veroordeeld hoeft zeker niet onschuldigheid te bewijzen
Je kan hem op basis van die uitspraken een klootzak vinden, maar om dat te koppelen aan het schuldig zijn aan verkrachting? Ik mis de link even.quote:De uitspraken van Ali naar en in bijzijn van zijn vrouw op taps en verder zijn overigens niet strafbaar voor zover ik weet. Maar laten wel een heel ander persoon zien dan een Danny. Dat maakt voor de publieke opinie echt wel uit natuurlijk
Hij heeft nergens gezegd dat hij iemand verkracht heeftquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:32 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Onder andere het telefonische gesprek van de schoft met z'n vrouw dat een schuldbekentenis is.
vreemdgaan is geen bewijs voor verkrachting. erover liegen ook nietquote:Er is genoeg schakel- en steunbewijs.
Ja joh, lijkt je dat? Nou, dan zullen ze wel opgepakt worden lijkt me. Advocatenpraktijken zijn GEEN bewijs voor verkrachting.quote:Plus door de intimidatiepraktijken van in de arm genomen duistere advocaten (eentje werkt voor Taghi, de ander was ook bevriend met Taghi) om de slachtoffers middels hun advocaten tot terugtrekking van hun zaken te 'dwingen'. Lijkt me ook strafbaar.
ìdem voor geraldine kemper die bij boerderij van dorst vertelde over de swingers app waar ze actief op is. peter r de vries die naar parenclubs ging. enz.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
[..]
Wat hij prive uitspookt, heb jij in feite niets mee te maken, al bedroog hij zijn vrouw al vanaf dag 1.
Een artiest m/v zorgt voor een zeker vermaak, een artiest hoeft niet uit de kast te komen, want ook daar hebben we niks mee te maken, evenmin of hij/zij vreemd gaat en met wie.
De avonturen van BN'ers gaan ons niet aan, zolang deze avonturen geen onderdeel zijn van datgene waarmee ze ons professioneel mee wensen te vermaken.
Behalve wanneer een artiest daar graag mee te koop loopt, zoals Katja Schuurman zelf in de media liet weten zich te hebben laten nemen in een hottub door 7 man. Dan kun je daar een mening over hebben, en ik heb niet gezien dat zij sindsdien geweerd wordt.
En dat werkt voor niet-BNers anders?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Knip
Meerdere mensen hebben inmiddels hier gezegd dat de vrouwen er niets aan hebben om hem aan te klagen als het niet waar zou zijn, maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat werkt voor niet-BNers anders?
Maar wat heeft een vrouw die aangifte tegen een BNer doet te winnen wat een andere vrouw die een man beschuldigd niet heeft te winnen? De eerste dame heeft de mazzel van de publieke schaamte en haar integriteit dat in bepaalde media per definitie in twijfel wordt getrokken?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Veruit de meeste vrouwen hebben niets te winnen bij een valse aangifte, en veruit de meeste mannen hebben niets te winnen bij verkrachting. Er zijn uitzonderingen en het is aan de rechter(s) om te bepalen of die wel of niet van toepassing zijn en of de beklaagde schuldig wordt bevonden of niet. De concensus hier onder de meesten lijkt te zijn dat hij schuldig is. Niet omdat er bewijs is maar omdat meerdere mensen aangifte hebben gedaan en omdat hij vreemd ging of 'rare dingen' zei. Voelt een beetje als #believeallwomen
Tenzij hij zich oppermachtig voelt. Kijk maar hoe hij zijn vrouw behandelde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
De eerste beschuldigende woorden, really? Hebben we het over dezelfde zaak?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Amen.
Ik word er misselijk van dat er bij het prevelen van de eerste beschuldigende woorden al van "slachtoffers" wordt gesproken.
Het is een bekende Nederlander, die waarschijnlijk misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie. Er is een patroon van vrouwen die meldingen of aangifte hebben gedaan van grensoverschrijdend gedrag en vervrachting. Geen van deze vrouwen vraagt geld.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Veruit de meeste vrouwen hebben niets te winnen bij een valse aangifte, en veruit de meeste mannen hebben niets te winnen bij verkrachting. Er zijn uitzonderingen en het is aan de rechter(s) om te bepalen of die wel of niet van toepassing zijn en of de beklaagde schuldig wordt bevonden of niet. De concensus hier onder de meesten lijkt te zijn dat hij schuldig is. Niet omdat er bewijs is maar omdat meerdere mensen aangifte hebben gedaan en omdat hij vreemd ging of 'rare dingen' zei. Voelt een beetje als #believeallwomen
Je gaat ervan uit dat Ali B er niets aan heeft om mensen te verkrachten. En dat is eigenlijk wel interessant, want dan moeten we in het hoofd van Ali B kijken, vindt hij dat iets te winnen heeft bij het verkrachten van vrouwen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Meerdere mensen hebben inmiddels hier gezegd dat de vrouwen er niets aan hebben om hem aan te klagen als het niet waar zou zijn, maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
Vraag me als ik dit lees echt af of je de zaak een beetje gevolgd hebt. Ik herken hier vrij weinig van terug iig in je postsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
De spanning/voldoening/bevestiging van iemand krijgen die niet zo makkelijk is, zal ook wen een rol spelen. Als het puur om de seks zou draaien, had hij meer dan genoeg andere keuzes. Een normaal iemand probeert dat alleen net even op een wat subtielere manier dan hij, om het eufemistisch uit te drukken. Tot zover dr. Phil vanuit Haarlem.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
Het lijkt er op dat Ali gewoon gewend was iedere chick te krijgen die een beetje fan van hem was, maar naarmate hij ouder begon te worden, begon dat steeds een stuk minder vanzelfsprekend te worden en da's blijkbaar lastig te accepteren. Telkens een beetje meer aandringen.....
Ik weet dat veel vrouwen dat hebben meegemaakt. En ook sterker dan jij uitdrukt: niet alleen ongevraagd, maar ook ongewenst. Niet alleen lichte drang, maar ook drang. Niet alleen worden aangemoedigd, maar ook geen keuze gegeven worden. Niet alleen om tevreden te stellen, maar ook uit angst.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
Een vraag recht op de man/vrouw af.
Is er ook maar 1 vrouw in deze reeks die niet heeft meegemaakt dat een man haar ongevraagd wilde kussen? Of ooit is aangemoedigd tot een handmatige seksuele handeling door een vriendje?
Of misschien weleens seks tegen haar zin had, misschien zelfs met de eigen partner, om hem tevreden te stellen?
Of is er ook maar 1 man in deze thread die zich niet heeft schuldig gemaakt aan een van bovenstaande versier pogingen, cq verzoeken cq lichte drang?
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Volgens dit artikel (gejat uit het R&P topic over victim blaming) kun je dan prima schuldig bevonden worden: https://www.trouw.nl/binn(...)nooit-doen~b906e9bc/quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.
De belevingswereld van de een kan heel anders zijn dan de ander. Voor de dames is het Ali B en die maken zelden tot nooit mee dat iemand op deze manier 'avances' maakt. Voor Ali, blijkt, is het schering en inslag. Die heeft bunga bunga feestjes op schrijverskamp en probeert het met alles met een gleuf en het lukt vaak nog ook.
Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat hij er gewoon opduikt en helemaal niet let op de signalen dat zij daar niet op zitten te wachten. Terwijl die vrouwen zich aangevallen en geschonden voelen en misschien ook niet te vocaal durven zijn tegen de grote Ali b.
De vraag is in hoeverre je schuldig kan zijn aan verkrachting als je zelf die signalen niet begrepen hebt. Dat dit allemaal is gebeurd is denk ik geen vraag meer, Ali erkent veel dingen ook, in hoeverre kan je iemand dan iets kwalijk nemen.
Dat wordt hier dus juist niet gezegd.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Exact!quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Dat vind ik een vreemde vraag. Hoezo kun je niet schuldig zijn aan verkrachting als je de signalen niet begrepen hebt? Je bent dan als dader kennelijk niet voldoende op de hoogte van zaken en niet voldoende bezig met wat je slachtoffer ervaart, maar dat maakt je toch niet onschuldig?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.
De belevingswereld van de een kan heel anders zijn dan de ander. Voor de dames is het Ali B en die maken zelden tot nooit mee dat iemand op deze manier 'avances' maakt. Voor Ali, blijkt, is het schering en inslag. Die heeft bunga bunga feestjes op schrijverskamp en probeert het met alles met een gleuf en het lukt vaak nog ook.
Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat hij er gewoon opduikt en helemaal niet let op de signalen dat zij daar niet op zitten te wachten. Terwijl die vrouwen zich aangevallen en geschonden voelen en misschien ook niet te vocaal durven zijn tegen de grote Ali b.
De vraag is in hoeverre je schuldig kan zijn aan verkrachting als je zelf die signalen niet begrepen hebt. Dat dit allemaal is gebeurd is denk ik geen vraag meer, Ali erkent veel dingen ook, in hoeverre kan je iemand dan iets kwalijk nemen.
Dat liep nog met een Cisker af, dat proces.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onbedoeld een uitstekend argument dus voor de nieuwe wetgeving; altijd checken dat de ander met de seks instemt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde vraag. Hoezo kun je niet schuldig zijn aan verkrachting als je de signalen niet begrepen hebt? Je bent dan als dader kennelijk niet voldoende op de hoogte van zaken en niet voldoende bezig met wat je slachtoffer ervaart, maar dat maakt je toch niet onschuldig?
Die chick die hem "hoofd moest geven" leek in het begin vrij eenvoudig te krijgen te zijn, maar ze had geen zin in hem; ze was met iemand anders bezig en vond hem te oud.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:52 schreef nostra het volgende:
subtielere manier dan hij, om het eufemistisch uit te drukken. Tot zover dr. Phil vanuit Haarlem.
Daarom, gewoon je piemel er in proppen; ze weet echt wel dat ze het eigenlijk toch wel wil he?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke man heeft zijn partner weleens proberen over te halen na het horen van "geen zin" of "hoofdpijn". In die zin is het gewoon een nee proberen om te zetten in een ja.
Niet elke nee is een nee en de ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja.²
Dat kan ik vrij makkelijk ontkrachten: ik heb nog nooit een partner gehad die niet naar een 'nee' luisterde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke man heeft zijn partner weleens proberen over te halen na het horen van "geen zin" of "hoofdpijn". In die zin is het gewoon een nee proberen om te zetten in een ja.
Niet elke nee is een nee en de ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja.²
Euh nee. Als dat jouw wereldbeeld is vind ik jou eng.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
https://www.zedenadvocaat(...)ng-ontucht-misbruik/quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
valse aangifte van verkrachting vaak voorkom
En halen we het sec even naar wat hij zijn vrouw aangedaan heeft: vreemdgaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:34 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Tenzij hij zich oppermachtig voelt. Kijk maar hoe hij zijn vrouw behandelde.
Er is geen gedegen Nederlands onderzoek naar. In de VS is de schatting 5% en er is geen reden om aan te nemen dat het in Nederland sterk afwijkt. Of het veel of weinig is, hangt af van hoe je ernaar kijkt. Het is relatief veel in vergelijking met andersoortige valse aangiftes. Het is weinig als je het vergelijkt met het aantal slachtoffers dat überhaupt aangifte doet. Daarnaast betekenen valse aangiftes niet dat er automatisch tot vervolging over wordt gegaan. Er wordt juist heel vaak in een zedenzaak niet tot vervolging overgegaan wegens gebrek aan bewijs. Bovendien zijn er algemene karakteristieken waardoor valse aangiftes goed te herkennen zijn. Bronnen hiervoor heb ik eerder in het topic gepost. Ik wil ze best opnieuw opzoeken.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
https://www.zedenadvocaat(...)ng-ontucht-misbruik/
10 tot 20%
Is best veel.
Daarover verschillen de cijfers wel:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
https://www.zedenadvocaat(...)ng-ontucht-misbruik/
10 tot 20%
Is best veel.
Volgens mij moeten we even twee zaken uit elkaar halen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
En halen we het sec even naar wat hij zijn vrouw aangedaan heeft: vreemdgaan.
Even los van alles, dat is toch hetgeen hij zijn vrouw heeft aangedaan?
Hoe zij zakelijk dingen hebben geregeld, en met welk construct zij zelf in het leven staan?
Ik bedoel, er zijn zoveel zaken die wij gewoon niet weten.
Ik vond dat artikel ook. Kan alleen zo snel geen WODC-onderzoek hiernaar vinden. Maar wellicht is het onderzoek nog bezig.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarover verschillen de cijfers wel:
https://www.volkskrant.nl(...)pt-dit-wel~b10fe88d/
Voornamelijk omdat er nogn iet zo veel onderzoek is gedaan, zeker in Nederland, en omdat het nogal lastig lijkt te zijn om hiernaar goed onderzoek te doen.
Hij noemde haar gestoord toen ze erachter kwam. Dit geeft voor mij wel aan dat hij dacht onoverwinnelijk te zijn en met alles te kunnen wegkomen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe zij zakelijk dingen hebben geregeld, en met welk construct zij zelf in het leven staan?
Er zijn ook zaken die we wél weten omdat Ali B. en zijn vrouw zijn afgeluisterd door de politie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Wordt u verdacht van verkrachting, en hebt u dringend een gespecialiseerde advocaat nodig? Neem dan onmiddellijk contact met ons op, en meld uw zaak bij ons aan. Bron
quote:In de meeste zedenzaken gebeurt het tegenwoordig dat de verdachte wordt uitgenodigd voor een verhoor bij de politie. Dit geeft de verdachte een tactisch voordeel, omdat hij eerst de tijd heeft om de zaak uitgebreid met een advocaat te bespreken. Maak daar ook altijd gebruik van! Bron
quote:Wanneer u een uitnodiging hebt ontvangen voor een verhoor bij de politie wegens de verdenking van ontucht, is het erg belangrijk dat u zich goed op dit politieverhoor voorbereidt. Bron
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zedenadvocaat.nl was trouwens de eerste hit toen ik er in Google op zocht. De materie is te belangrijk om oppervlakkig naar te zoeken. Bovendien is het belangrijk te beseffen dat zij diensten verkopen aan mensen die worden beschuldigd van een zedendelict:
[..]
[..]
[..]
Kun jij dat WODC-onderzoek waarover in het Volkskrantartikel wordt gesproken wellicht vinden?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vond dat artikel ook. Kan alleen zo snel geen WODC-onderzoek hiernaar vinden. Maar wellicht is het onderzoek nog bezig.
Nee, ik kan het niet in hun publicatiedatabank vinden. Ik kwam wel deze interessante studie tegen. @BansheeBoy, lees je mee?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Kun jij dat WODC-onderzoek waarover in het Volkskrantartikel wordt gesproken wellicht vinden?
quote:Aan slachtoffers van geweld waarbij seksuele handelingen werden gepleegd, is gevraagd wat de pleger deed voordat het gebeurde, dus welke pressiemiddelen werden aangewend. In de meeste gevallen ging het om aandringen of zeuren; dit werd door twee derde (66 procent) van de slachtoffers genoemd. (p. 68)
En een "geen zin"? Juist ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan ik vrij makkelijk ontkrachten: ik heb nog nooit een partner gehad die niet naar een 'nee' luisterde.
Het wereldwijde internet is toch ook gewoon echt gruwelijk kut en verziekt he af en toe...quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zedenadvocaat.nl was trouwens de eerste hit toen ik er in Google op zocht. De materie is te belangrijk om oppervlakkig naar te zoeken. Bovendien is het belangrijk te beseffen dat zij diensten verkopen aan mensen die worden beschuldigd van een zedendelict:
[..]
[..]
[..]
Jij bent hier de afwijking dudequote:
Nou ja, daarom hebben we zoiets als mediawijsheid.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Het wereldwijde internet is toch ook gewoon echt gruwelijk kut en verziekt he af en toe...
Ook nog nooit meegemaakt dat een partner dan toch nog door bleef proberen.quote:
Dank voor het zoekenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet in hun publicatiedatabank vinden. Ik kwam wel deze interessante studie tegen. @:bansheeboy, lees je mee?
[..]
Yep, eens.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, daarom hebben we zoiets als mediawijsheid.Je moet zelf proberen je bronnen te beoordelen en beseffen dat je kennis beperkt is omdat je niet het geheel aan onderzoek kunt overzien en je dat onderzoek bovendien moeilijk op waarde kunt schatten. Dat is een vak.
Wat vuistregels zijn:
- meta-analyses zijn interessanter dan individuele studies;
- krantenartikelen over een nieuwe studie kun je maar beter wantrouwen;
- onderzoek dat niet in Nederland heeft plaatsgevonden valt niet zonder meer op onze situatie toe te passen.
nee hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar zit ergens wel een grens natuurlijk. Als het slachtoffer nou helemaal geen signalen geeft en toegeeft ipv toestemt en uit angst of wat voor motivatie nou ook mee doet, dan wilde het slachtoffer het duidelijk niet en kan dat als even traumatisch ervaren als een brutale verkrachting, zonder daarvan daadwerkelijk signalen uit te geven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde vraag. Hoezo kun je niet schuldig zijn aan verkrachting als je de signalen niet begrepen hebt? Je bent dan als dader kennelijk niet voldoende op de hoogte van zaken en niet voldoende bezig met wat je slachtoffer ervaart, maar dat maakt je toch niet onschuldig?
Er gaan ook heel veel vrouwen vreemd. Tot zover je puntquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaan heel veel mannen vreemd. Dit is dus een van de redenen.²
Jij stelt de beste vraag tot nu toe. Je onderneemt acties om de ander ook zin te laten krijgen. Dan is er sprake van een wederkerige akoestiek. Wanneer de situatie er zich voor leent uiteraard. Want nogmaals: de ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou je er toch overheen willen als de ander geen zin heeft?
Newsflash, mannen hebben soms ook weleens een keer geen zin in seks. Zijn moe, hebben stress, voelen zich niet lekker.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Er gaan heel veel mannen vreemd. Dit is dus een van de redenen.²
Wat je nu schetst is wel een ander verhaal. Er zijn best gevallen waarin het voor de verkrachter/aanrander moeilijk is te bepalen. Een van de reacties kan namelijk 'freeze' zijn, waarin het slachtoffer bevriest als coping mechanisme. Of het maar laat gebeuren om te proberen er met zo min mogelijke fysieke verwoningen vanaf te komen. Maar dat is iets anders dan de vraag stellen of het wel verkrachting is als je de signalen niet hebt begrepen. Dat vind ik echt veel te ruim gesteld.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar zit ergens wel een grens natuurlijk. Als het slachtoffer nou helemaal geen signalen geeft en toegeeft ipv toestemt en uit angst of wat voor motivatie nou ook mee doet, dan wilde het slachtoffer het duidelijk niet en kan dat als even traumatisch ervaren als een brutale verkrachting, zonder daarvan daadwerkelijk signalen uit te geven.
Ergens zit daar een heel speelveld tussen je wist het, je wilde het niet weten en je had het niet kunnen weten. Dat is het verschil tussen de beleving van het slachtoffer en de dader. Er zit in een strafzaak ook een flink deel intentie.
Ik denk dat we in dit geval wel kunnen stellen dat Ali B het had kunnen weten en daarom denk ik dat je wel kan stellen dat hij verwijtbaar heeft gehandeld, maar ik ben benieuwd hoe de rechter daarover oordeelt
En wat heeft dit met Ali B's strafzaak te maken?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij stelt de beste vraag tot nu toe. Je onderneemt acties om de ander ook zin te laten krijgen. Dan is er sprake van een wederkerige akoestiek. Wanneer de situatie er zich voor leent uiteraard. Want nogmaals: de ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja.²
Vraag dat aan de vraagsteller die ik netjes van repliek voorzie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:39 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat heeft dit met Ali B's strafzaak te maken?
Slappe reactie BB, maar het is duidelijk dat je narratief niet (op)gepikt wordt en dat je het nu maar laat doodbloeden. Ook primaquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vraag dat aan de vraagsteller die ik netjes van repliek voorzie.²
Nee, je partner overhalen na het krijgen van Nee is gewoon not done.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou..quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Slappe reactie BB, maar het is duidelijk dat je narratief niet (op)gepikt wordt en dat je het nu maar laat doodbloeden. Ook prima
Je moet bij hem zijn. Ik antwoord alleen maar. En doe dat best aardig.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Slappe reactie BB, maar het is duidelijk dat je narratief niet (op)gepikt wordt en dat je het nu maar laat doodbloeden. Ook prima
Je bent gewoon een geilaard dan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij stelt de beste vraag tot nu toe. Je onderneemt acties om de ander ook zin te laten krijgen. Dan is er sprake van een wederkerige akoestiek. Wanneer de situatie er zich voor leent uiteraard. Want nogmaals: de ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja.²
Prima. Het streven is wederkerige akoestiek. Als je vrouw dan down is en geen zin heeft is het erg nobel om haar op te fleuren.quote:
Geen zin is geen zin. Dan trek je je maar af.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima. Het streven is wederkerige akoestiek. Als je vrouw dan down is en geen zin heeft is het erg nobel om haar op te fleuren.²
Opfleuren om zelf je zin te krijgen. Niks nobel aan.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima. Het streven is wederkerige akoestiek. Als je vrouw dan down is en geen zin heeft is het erg nobel om haar op te fleuren.²
en dan gaat dr hoofdpijn weg ofzo zekerquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
't Is een achterlijke visie op seks, alsof het een transactie is om een man bevredigd te houden in plaats van intimiteit tussen twee personen die er beiden plezier aan beleven.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou je er toch overheen willen als de ander geen zin heeft?
Ik zal je wat vertellen. Maar hou het tussen ons: Er is vaak geen sprake van echte hoofdpijn.quote:
Wederkerige akoestiek? Heel nobel. Want je komt samen in een fijne harmonie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:56 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Opfleuren om zelf je zin te krijgen. Niks nobel aan.
pssstquote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zal je wat vertellen. Maar hou het tussen ons: Er is vaak geen sprake van echte hoofdpijn.
Maar niet doorvertellen aub.²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
in de kast ookquote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Nou, BansheeBoy weet wel hoe hij de vrouwtjes lekker op de kast kan krijgen.
Je gebruikt haar gewoon.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wederkerige akoestiek? Heel nobel. Want je komt samen in een fijne harmonie.²
Ook als zij echt niet wil en maar doet alsof?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wederkerige akoestiek? Heel nobel. Want je komt samen in een fijne harmonie.²
En in een verhoorkamer, als-ie zo doorgaat.quote:
Dan is het een echte nee. Dan kom je in een goede harmonie om haar dan te laten en bv. een kop kamillethee te zetten. Bastognekoek er bij. Er is genoeg tijd voor wederkerige akoestiek.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ook als zij echt niet wil en maar doet alsof?
Er zijn gradaties in geen zin hebben.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind het vooral stuitend dat men denkt altijd recht op seks te hebben ook als je partner geen zin heeft of wat dan ook.
Geen zin is geen zin.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn gradaties in geen zin hebben.²
Voor hem zijn het geen nonsens ben ik bang.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou niet eens op hem reageren. Op deze manier wordt in stand gehouden dat hij deze nonsens post, want hij blijft reageren en telkens nog net een stukje verder gaan. Negeren lijkt mij de enige juiste reactie. En dan ook gewoon over zijn posts heenscrollen, zodat ze niet eens gelezen worden.
En dat gaan wij hier niet veranderen. Nog niet een beetje. En hij geniet van zijn reacties. Negeren is echt het beste. Dan heeft ie er ook geen plezier van.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:08 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Voor hem zijn het geen nonsens ben ik bang.
Ho ho! Dat hoor je mij niet zeggen. Verkrachting is héél wat anders.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf dol op seks, maar een 'nee' of 'geen zin' betekent voor mij dat ik het eens niet doe of masturbeer. Dan ga ik echt niet aan vreemdgaan denken of verkrachting overwegen.
Ik beantwoord de vragen die me gesteld worden op een keurige manier toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat gaan wij hier niet veranderen. Nog niet een beetje. En hij geniet van zijn reacties. Negeren is echt het beste. Dan heeft ie er ook geen plezier van.
quote:Knoester noemt niet alleen de acties van Ali B "niet fraai", maar hij is ook niet blij met het idee dat nu is ontstaan rondom advocaten. "Dit is niet zoals het moet in een beroepsgroep. Sterker nog: in de gedragsregels staat dat je niet zomaar andermans cliënt mag benaderen als advocaat", zegt hij. Bron
Je kwam vandaag helemaal niet in antwoord op een vraag weer dit topic binnen. Je kwam binnen met dezelfde stellingen die je nu al een tijdje steeds maar blijft pushen. En die niet eens ter zake doen in het onderwerp, namelijk de zaak van Ali B die terechtstaat voor aanranding en verkrachting.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik beantwoord de vragen die me gesteld worden op een keurige manier toch?²
Ja, als daar dan vragen over worden gesteld beantwoord ik deze met alle plezier. Voel me nergens te groot voor. Maar ik moet er vandoor helaas. Het vrijdaggebed roept. Succes allen en wellicht tot later op de dag.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kwam vandaag helemaal niet in antwoord op een vraag weer dit topic binnen. Je kwam binnen met dezelfde stellingen die je nu al een tijdje steeds maar blijft pushen. En die niet eens ter zake doen in het onderwerp, namelijk de zaak van Ali B die terechtstaat voor aanranding en verkrachting.
quote:De advocaat stelt zich zorgvuldig op in zijn contacten met getuigen en zal geen handelingen verrichten die zouden kunnen leiden tot ongeoorloofde beïnvloeding van getuigen.
quote:Een advocaat onthoudt zich in beginsel van initiatieven om in een lopende zaak een cliënt van een andere advocaat tot de zijne te maken. Krijgt een advocaat een verzoek de behandeling van een zaak, die reeds bij een andere advocaat in behandeling is, over te nemen, dan voeren deze advocaten onderling overleg met het doel de opvolgende advocaat behoorlijk in te lichten over de stand van de zaak.
Je zou bijna denken dat daar hier sprake van is in zekere zin.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
De gedragsregels voor advocaten staan hier, met uitleg over hoe ze worden gewogen en gehandhaafd. Een paar interessante:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Ali B komt aan bij de rechtbank:
https://www.dumpert.nl/item/100095511_c3426594
Ik wilde dat we hem eens voor een Q&A hadden. @Bosbeetlequote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vroeg me laatst af of het gebruikelijk of op z'n minst acceptabel is dat een verdachte contact opneemt met de advocaat van diens vermeende slachtoffers buiten zijn eigen advocaat om en ook nog eens via andere advocaten. Daarover zei Job Knoester een paar dagen geleden dit:
[..]
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Ali B komt aan bij de rechtbank:
https://www.dumpert.nl/item/100095511_c3426594
Ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:47 schreef Molo het volgende:
De eerste beschuldigende woorden, really? Hebben we het over dezelfde zaak?
Wat heeft Katja Schuurman er nou weer mee te maken?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ja.
Met de verklaring van Birgit Schuurman, die naar de politie is gestapt omdat Ali haar had geprobeerd te kussen.
De beelden waarop ze Ali telkens ongevraagd aanhaalt staan nog online.
Birgit, wiens zus er trots op is door 7 man genomen te worden in een hottub, de jonge vader Douwe Bob verleid in een programma en ermee tussen de lakens beland, tongen met het andere "slachtoffer" Ellen ten Damme (die ongevraagd Rutte op zijn bek pakte) geen bezwaar vindt, ongewenst Jan Versteegh en vriendin in een restaurant benaderd voor een trio, en wiens zwager dickpicks stuurde naar 14 jarigen en dwong tot het sturen van naaktfoto s en vuige gesprekjes voerde.
Maar wanneer Ali je probeert te kussen ga je naar de politie uiteraard.
Heeft iemand contact met hem dan, sowieso een leuk idee. (tevens als mensen dit lezen: nog andere ideeën voor een VWJW)quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wilde dat we hem eens voor een Q&A hadden. @:bosbeetle
De zus van een van de "slachtoffers".quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:34 schreef Lienekien het volgende:
Wat heeft Katja Schuurman er nou weer mee te maken?
Wat heeft dit te maken met de rechtszaak tegen Ali B?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:38 schreef Za het volgende:
[..]
De zus van een van de "slachtoffers".
Heeft Ali dickpicks gestuurd naar 14 jarigen, 7 vrouwen gen**kt in een hottub, premier Rutte op zijn bek gepakt? Een kaars gestoken in de vagina van een bewusteloze vrouw wellicht?
Alles.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat heeft dit te maken met de rechtszaak tegen Ali B?
Denk je dat Ali B erin geluisd wordt? Zo van: ze doen het allemaal met elkaar, maar alleen bij Ali B doen ze opeens aangifte. Om hem te grazen te nemen om een of andere reden.quote:
In het Nederlands: De waarheid, de hele waarheid en niets behalve de waarheid.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dit.
In het Engels: The truth, the whole truth and nothing but the truth.
Dubbele standaard wellicht.quote:
Selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat Ali B erin geluisd wordt? Zo van: ze doen het allemaal met elkaar, maar alleen bij Ali B doen ze opeens aangifte. Om hem te grazen te nemen om een of andere reden.
Zoiets?
jaquote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat Ali B erin geluisd wordt? Zo van: ze doen het allemaal met elkaar, maar alleen bij Ali B doen ze opeens aangifte. Om hem te grazen te nemen om een of andere reden.
Zoiets?
Goh, kakelvers usertje.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:46 schreef Eindsnelheid het volgende:
[..]
Dubbele standaard wellicht.
Dat Ellen ten Damme Rutte ongevraagd had gekust wist ik niet. Heb net het filmpje gezien. Ik denk dat je dat ook wel als aanranding kan bestempelen, maar dat wordt niet gedaan want vrouw en "nice" voor de man.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ja.
Met de verklaring van Birgit Schuurman, die naar de politie is gestapt omdat Ali haar had geprobeerd te kussen.
De beelden waarop ze Ali telkens ongevraagd aanhaalt staan nog online.
Birgit, wiens zus er trots op is door 7 man genomen te worden in een hottub, de jonge vader Douwe Bob verleid in een programma en ermee tussen de lakens beland, tongen met het andere "slachtoffer" Ellen ten Damme (die ongevraagd Rutte op zijn bek pakte) geen bezwaar vindt, ongewenst Jan Versteegh en vriendin in een restaurant benaderd voor een trio, en wiens zwager dickpicks stuurde naar 14 jarigen en dwong tot het sturen van naaktfoto s en vuige gesprekjes voerde.
Maar wanneer Ali je probeert te kussen ga je naar de politie uiteraard.
Allemaal totaal irrelevant voor deze zaak. En een poging tot zwartmaken van slachtoffers en zelfs hun familie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:38 schreef Za het volgende:
[..]
De zus van een van de "slachtoffers".
Heeft Ali dickpicks gestuurd naar 14 jarigen, 7 vrouwen gen**kt in een hottub, premier Rutte op zijn bek gepakt? Een kaars gestoken in de vagina van een bewusteloze vrouw wellicht en haar vervolgens achtergelaten?
'relatief weinig' isquote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond wel deze:
https://repository.wodc.n(...)quence=4&isAllowed=y
Op pagina 7, onder de kop Onjuiste beschuldigingen, wordt gemeld dat "een bewust onjuiste aangifte van een zedenmisdrijf in het strafrecht relatief weinig voorkomt"
Sowieso een advocaat of rechter. Er komen hier vaak opmerkingen voorbij over lage straffen, D66-rechters, onterechte vervolgingen wegens zedendelicten, etc.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heeft iemand contact met hem dan, sowieso een leuk idee. (tevens als mensen dit lezen: nog andere ideeën voor een VWJW)
Misschien kun je hem op Twitter benaderen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heeft iemand contact met hem dan, sowieso een leuk idee. (tevens als mensen dit lezen: nog andere ideeën voor een VWJW)
Het is inderdaad niet heel erg precies maar:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:02 schreef Danny het volgende:
[..]
'relatief weinig' is
A - nogal een vaag begrip, want in absolute aantallen kan dat nog best oplopen
B - niet 'nooit' (nog afgezien van het feit dat eerder in dit topic mensen al zeggen dat een vrijspraak geen onschuld betekent - en daarmee dus een veroordeling ook niet betekent dat de veroordeelde schuldig is)
quote:Veel mensen vragen zich nog altijd af: wat heeft Natacha Harlequin nou daadwerkelijk toegevoegd tijdens dat hele Ali B-proces? Als ze instructies wilde geven, werd ze gewoon keihard afgesnauwd door hem. Die vrouw is werkelijk ontzettend voor schut gezet door de onbehoorlijke rapper. Als ze vijf minuten voor een camera heeft gestaan, dan is het veel.
Lunchpauzequote:Co-host Lars Duursma merkt op dat Natacha zich heeft vergaloppeerd door te roepen dat er een ‘bommetje’ zou vallen. “Ik denk juist omdat zij zelf die lat zo hoog heeft gelegd, de beeldvorming extra schadelijk uitpakte voor Ali B. Er was geen bom, dus viel het tegen, dus heeft dit zijn zaak alleen maar beschadigd volgens mij.”
Victor: “Ik denk dat dit een hele onverstandige strategie was ja.”
Bart Swier stelt dat er ‘geen overeenstemming’ was met Natacha over dat bommetje. “Ja, maar dit is gewoon nette advocatentaal voor Bart Swier die zegt: ‘Natacha heeft echt ongelofelijk zitten blunderen. Echt ongelofelijk zitten blunderen.'”
Ik ben een OG Fokker, dus wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
Een vraag recht op de man/vrouw af.
Is er ook maar 1 vrouw in deze reeks die niet heeft meegemaakt dat een man haar ongevraagd wilde kussen? Of ooit is aangemoedigd tot een handmatige seksuele handeling door een vriendje?
Of misschien weleens seks tegen haar zin had, misschien zelfs met de eigen partner, om hem tevreden te stellen?
Of is er ook maar 1 man in deze thread die zich niet heeft schuldig gemaakt aan een van bovenstaande versier pogingen, cq verzoeken cq lichte drang?
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben een OG Fokker, dus wat denk je zelf?
Heb je daar aangifte van gedaan of ging je over tot de orde van de dag?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.
Idem, elke tweede week wel kontenknijperij. Had de indruk dat elke man dat wel had?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.
Sorry nog daarvoorquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu alleen nog Khalid Kasemquote:'Onderzoek naar advocaten zaak Ali B na onrust'
De deken van de Orde van Advocaten in Gelderland gaat onderzoek doen naar een gesprek tussen advocaten in de rechtszaak tegen Ali B. Dat meldt De Telegraaf. De deken heeft een gesprek gehad met de drie advocaten Ruth Jager, Michael Ruperti en Bart Swier.
https://nos.nl/artikel/25(...)zaak-ali-b-na-onrust
Dat laatste. Gewoon hun huishoudelijke werk laten doen. D.w.z. ook zuigen onder de dekens.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je daar aangifte van gedaan of ging je over tot de orde van de dag?²
Meer tweede dag tijdens carnaval.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Idem, elke tweede week wel kontenknijperij. Had de indruk dat elke man dat wel had?
Ik sliep niet, had gewoon jeuk en je was hartelijk welkom.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:32 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Sorry nog daarvoor![]()
Sorry, dacht dat je sliep na die meet![]()
EenZ !@
Dank je Claudia.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat veel vrouwen dat hebben meegemaakt. En ook sterker dan jij uitdrukt: niet alleen ongevraagd, maar ook ongewenst. Niet alleen lichte drang, maar ook drang. Niet alleen worden aangemoedigd, maar ook geen keuze gegeven worden. Niet alleen om tevreden te stellen, maar ook uit angst.
't Punt is nu juist dat dat vroeger werd gebagatelliseerd en tegenwoordig serieuzer wordt genomen. We weten allemaal dat er een grijs gebied is, maar dat maakt niet dat we nu te accepteren hebben wat vroeger onbestraft en onbesproken bleef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Za op 22-06-2024 06:53:52 ]
Daar heb je inderdaad gelijk in in de context van intiem zijn met je partner. Ik heb daar in ieder geval nooit angst bij gevoeld. Trek ik het breder, dan zie ik wel dat er veel manieren zijn waarop ik me door angst heb laten leiden om ongewenst intimiteiten te voorkomen. Denk aan bepaalde situaties uit de weg gaan, met een boog om iemand heen lopen, m'n tred aanpassen, op een andere plek in het ov gaan zitten, oogcontact mijden.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dank je Claudia.
Ik denk dat het voor de meesten geldt, behalve "ook uit angst" want dat is van een andere orde dan je partner tevreden willen stellen.
Met als kanttekening dat we dit niet moeten reduceren tot biologie. Ik denk dat cultuur hier een grote rol in speelt: mannen gedragen zich zoals ze denken dat een man zich moet gedragen en vrouwen doen dat ook. En daarom ben ik hoopvol, want onze verwachtingen van elkaar kunnen evolueren. Net zoals het nu normaal is dat vrouwen werken en economisch onafhankelijk zijn, kan het normaal worden dat de fysieke integriteit van vrouwen wordt gerespecteerd, dat consent belangrijk is en dat het genot van een vrouw tijden seks centraler komt te staan. Die ontwikkeling is al in gang gezet en lijkt me - gelukkig - niet te stoppen.quote:In de basis blijft het toch een "jager" en "prooi" situatie, waarin de een meestal (sneller) meer wil dan de ander, gewend is zijn neus te stoten zelfs.
En jongens in die leeftijd zijn over het algemeen onzekerder en gevoeliger voor stereotypes en verwachtingen van hun sociale omgeving. Opvoeding heeft daar wel een grote invloed op. Jongeren uit instabiele thuissituaties bijvoorbeeld lopen een groter risico op misbruik.quote:Maar vooral onder de 20 zal er denk ik altijd het dilemma zijn, een meisje dat de boel nog wil afhouden, maar haar vriendje niet kwijt wil, dus toegeeft, zonder dat dit misbruik is imo.
Maar wanneer het zo begint (andersom zul je zelden zien) gaat het vaak ook zo verder.
Het is geen of-of. Aandachtig zijn is sowieso belangrijk, of het nu om identiteitkwesties gaat of om het respecteren van grenzen. Onze manier van opvoeden in Nederland staat wereldwijd bekend als een opvoeding waarin kinderen gezien en gehoord worden. Elders is een opvoeding vaal veel autoritairder en doet wat een kind zelf vindt of wil er minder toe.quote:Misschien zouden mensen ipv aandachtig te zijn aangaande hoe hun kind zich voelt qua gender, veel meer aandacht kunnen geven aan wie hun kind oppakt en knuffelt, ook familieleden.
Als het goed is, is er binnen een relatie toch geen jager en prooi meer?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dank je Claudia.
Ik denk dat het voor de meesten geldt, behalve "ook uit angst" want dat is van een andere orde dan je partner tevreden willen stellen.
In de basis blijft het toch een "jager" en "prooi" situatie, waarin de een meestal (sneller) meer wil dan de ander, gewend is zijn neus te stoten zelfs.
Waarom vind je dat laatste geen misbruik? Het is emotionele chantage: als je geen seks met me hebt, ga ik bij je weg. Het kan inderdaad gemakkelijk de basis leggen voor een relatie die volledig uit balans is met een (jonge) vrouw die op geen enkele manier iets leuks vindt aan seks omdat ze de hele tijd maar moet om hem tevreden te stellen. Overigens geldt dit ook voor (jonge) mannen met een vrouw die meer behoefte heeft aan seks dan zij. Ik denk dat het dan ook heel belangrijk is dat je binnen een relatie matcht op seksgebied: dat je zo'n beetje dezelfde dingen wil en in de basis een vergelijkbare seksdrive. Dat dat in de loop van de jaren soms wel eens (tijdelijk) kan veranderen (denk aan het krijgen van kinderen) hoeft geen probleem te zijn. Maar als je bij de start van je relatie al niet matcht, wordt dat lastig.quote:Vrouwen willen het hof gemaakt worden doorgaans, de cliches van de bonbons, rozen, mee uit eten genomen worden en diamanten zijn er nog steeds, en niet van vrouw naar man.
Maar vooral onder de 20 zal er denk ik altijd het dilemma zijn, een meisje dat de boel nog wil afhouden, maar haar vriendje niet kwijt wil, dus toegeeft, zonder dat dit misbruik is imo.
Maar wanneer het zo begint (andersom zul je zelden zien) gaat het vaak ook zo verder.
quote:Ik vind het heel lastig, sommige dingen die ik opnoemde is waar ze AliB 3 jaar cel voor willen geven, afgezien van dat ene meisje met Ronnie Flex.
Misschien zouden mensen ipv aandachtig te zijn aangaande hoe hun kind zich voelt qua gender, veel meer aandacht kunnen geven aan wie hun kind oppakt en knuffelt, ook familieleden.
Want veel kinderen vinden dat niet fijn, ondergaan het, en daar gaat het al fout. Worden grenzen overschreden, hoe lief bedoelt ook, maar krijgen zowel jongens als meisjes verkeerde boodschappen mee al heel jong.
Het is een vorm van mishandeling (ik denk dat jij dit weet)
Zie:Wat je spoiler betreft ben ik het volledig met je eens. Dat stellen lang niet alle grootouders en ooms en tantes op prijs, overigens. Maar ik denk inderdaad wel dat het daar al begint, dat een kind al jong leert dat geen enkele aanraking verplicht is en dat je ook de kus van je oma mag weigeren, of de knuffel van je oom. Een hand geven kan een prima alternatief zijn als het om beleefdheidsvormen gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
We weten niet of dit vooraf is besproken.quote:
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:
Precies! Wat wil je hiermee zeggen? Dat Ali daardoor zich vrij voelde om Ellen even ongevraagd aan te raken? Manoman, wat een slutshaming.quote:
Konden slachtoffers ook maar denken dat het lang genoeg heeft geduurd en dat alles weer als van tevoren was.quote:
Ergens zou het me niet verbazen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee. Zolang meneer B. alles blijft ontkennen en zichzelf als slachtoffer blijft presenteren kan hij niet verder.
Straffen doet men om verdachten te laten inzien dat het verkeerd was wat ze gedaan hebben, en dat het een volgende keer anders moet gaan.
Er zijn in totaal 7 verklaringen afgelegd. Er is druk uitgeoefend om verklaringen te laten intrekken.
De telefoontaps. Het opmerkelijke gedrag tijdens de zitting.
Het moet wel heel raar lopen als er een vrijspraak komt. En zelfs al zou die er komen dan nog zie ik het niet voor mij dat hij zijn 'muziek'-carriere zo kan voortzetten.
Hier in Nederland heeft hij al voor 11 miljoen aan bezittingen, en er zijn sterke vermoedens dat hij in Marokko ook van alles heeft. En was hij niet ook in het Midden-Oosten ergens met van alles bezig?quote:Op maandag 24 juni 2024 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee. Zolang meneer B. alles blijft ontkennen en zichzelf als slachtoffer blijft presenteren kan hij niet verder.
Straffen doet men om verdachten te laten inzien dat het verkeerd was wat ze gedaan hebben, en dat het een volgende keer anders moet gaan.
Er zijn in totaal 7 verklaringen afgelegd. Er is druk uitgeoefend om verklaringen te laten intrekken.
De telefoontaps. Het opmerkelijke gedrag tijdens de zitting.
Het moet wel heel raar lopen als er een vrijspraak komt. En zelfs al zou die er komen dan nog zie ik het niet voor mij dat hij zijn 'muziek'-carriere zo kan voortzetten.
*proestquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ali B's jeugdvriend Ridouan Taghi wenst niet met hem geassocieerd te worden.
Terug naar drugsdealen is dus ook geen optie meer.
Heeft zich de hele rechtzaak laten filmen, op zijn eigen initiatief. Want hij wist het allemaal zo goed.quote:Ali B niet aanwezig bij uitspraak in zedenzaak
Ali B is vrijdag niet in de rechtbank van Haarlem aanwezig bij de uitspraak in de zedenzaak die tegen hem loopt. Dat bevestigt zijn advocaat Bart Swier na berichtgeving van RTL Boulevard.
Die 11 miljoen heeft ie zelf geroepen, dus ik zou dat met de nodige korrels zout nemenquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier in Nederland heeft hij al voor 11 miljoen aan bezittingen, en er zijn sterke vermoedens dat hij in Marokko ook van alles heeft. En was hij niet ook in het Midden-Oosten ergens met van alles bezig?
Wij zullen hierna waarschijnlijk vrij weinig meer van hem horen, maar financieel hoef je weinig medelijden met hem te hebben.
Vraag me af waarom.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:30 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/show/al(...)-zedenzaak~a50c1461/
[..]
Heeft zich de hele rechtzaak laten filmen, op zijn eigen initiatief. Want hij wist het allemaal zo goed.
Is ie soms al naar Marokko gevlucht?
Ik vind dat nog een vrij voorzichtige schatting eigenlijk. Die generatie artiesten/sporters hadden al vrij vroeg door dat je gewoon alles in stenen moest stoppen. Daar heeft hij een vrij leuk rendement uit kunnen halen in de afgelopen 10-20 jaar, nog los van de andere inkomstenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:38 schreef D. het volgende:
[..]
Die 11 miljoen heeft ie zelf geroepen, dus ik zou dat met de nodige korrels zout nemen
Het erge is ik ga kijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er komt vrijdag zelfs een speciale uitzending van rtl boulevard ivm uitspraak
Doet denken aan de Ali die toen nog een "stoere" straat rappert was.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jill Helena heeft heel wat meer ballen dan Ali B.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali B afwezig bij uitspraak zedenzaak: ’Hij wil het eerst zelf verwerken’
Ali B (42) zal vrijdag niet in de rechtbank aanwezig zijn bij de uitspraak van de zedenzaak tegen hem. Dit bevestigt zijn advocaat Bart Swier aan De Telegraaf na berichtgeving door RTL Boulevard.
Bart Swier laat weten: „Ali B wil de uitspraak eerst zelf verwerken met zijn naasten. Of het nou vrijspraak is of dat het tot een veroordeling komt.”
Bij eerdere zittingen was de rapper wel aanwezig. Hij had zelfs toestemming gegeven het proces te filmen en daarnaast deed hij geregeld voor de camera’s van de aanwezige pers zijn verhaal.
Ali B wordt verdacht van vier zedenfeiten bij drie verschillende vrouwen. Het OM eiste een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van drie jaar tegen de rapper. Zijn advocaat vroeg om vrijspraak in alle zaken die tegen hem zijn aangespannen.
Jill Helena
Jill Helena, het vermeende slachtoffer van Ali B, is vrijdag wel aanwezig bij de uitspraak. Dat heeft haar advocaat Sébas Diekstra dinsdag laten weten. „Cliënte wil bij de uitspraak aanwezig zijn. Hoe zwaar het ook moge zijn voor haar, zij vindt dat zij dit moet doen. Ook uit respect voor de rechtbank, het Openbaar Ministerie en de rechtsgang”, aldus Diekstra.
De vermeende aanranding van Jill Helena zou hebben plaatsgevonden in mei 2018 in het Martin Luther Kingpark in Amsterdam. Daar zouden ze in de auto hebben gezoend, waarbij hij haar tussen beide benen zou hebben aangeraakt en haar hand zou hebben gepakt met de bedoeling zich af te laten trekken.
De rapper betwist niet dat hij Jill Helena heeft aangeraakt en gezoend, maar ontkent dat hij haar heeft gedwongen. Volgens de advocaat is er onvoldoende bewijs om aanranding aan te kunnen tonen.
https://www.telegraaf.nl/(...)eerst-zelf-verwerken
En Ali B komt niet want hij heeft er erg veel vertrouwen in![]()
![]()
Een Alibi heeft hij dan wel iig
De gast is gewoon bang om op de zitting gearresteerd te worden in verband met vluchtgevaar en dubbel paspoort
Wat een held is toch![]()
![]()
Maar is hij nog wel bevriend met Khalid Kasem de topadvocaatquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die zit daar allang, denk ik zo?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.skyscanner.nl(...)false&ref=home&rtn=0
Speciaal voor Ali alle enkele rijs vliegtickets naar Marokko op vrijdag nog net voordat er een aanhoudingsbevel ligt en op de website staat
En dinsdag natuurlijk bij Annikoooooooooooooooo![]()
![]()
Nee want:quote:
Via een mediator, ja.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee want:
Hij is overtuigd van zijn onschuld
En van zijn pr strategie
En zijn deur staat altijd open voor de slachtoffers om te praten desnoods via mediator
![]()
![]()
![]()
Maar ik kan me goed voorstellen dat hij het in de luwte in Marokko af wil wachten. Hij heeft daar toch ook vastgoed, dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Als er wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf, dan mag A. het hoger beroep zeer waarschijnlijk afwachten in vrijheid. Dus een opsporingsbevel is echt niet aan de orde.
Dan wordt waarschijnlijk wel zijn paspoort ingenomen en kan hij niet meer vluchtenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Als er wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf, dan mag A. het hoger beroep zeer waarschijnlijk afwachten in vrijheid. Dus een opsporingsbevel is echt niet aan de orde.
Ik neem aan dat hij een dubbele nationaliteit heeft. En dus ook een Marokkaans paspoort?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan wordt waarschijnlijk wel zijn paspoort ingenomen en kan hij niet meer vluchten
Nu dus lekker veilig naar Marokko en daar de kat uit de boom kijken
Wat een vertrouwen heeft hij in zijn eigen verhaal![]()
![]()
Thuis?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:21 schreef Nober het volgende:
Aangezien Ali niet in voorarrest heeft gezeten en de uitspraak zonder voorwaarden thuis af mag wachten zal het wel een tegenvaller worden voor betrokkenen.
Toen was hij er waarschijnlijk van overtuigd dat uitspraak hetzelfde zou zijn als vrijspraak, inmiddels is hij daar kennelijk niet zo zeker meer van.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hij was nog wel zo overtuigd dat hij na een uitspraak zijn carriere kon oppakken. Er zouden mensen in de rij staan, aldus meneer B.
Figureren bij celblok H zit er zelfs niet in voor Ali.
Dat 'ie nu al zou wegblijven lag niet in de lijn der verwachting. Hij gaat ongetwijfeld in hoger beroep, met het risico dat er een hogere straf uit komt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen was hij er waarschijnlijk van overtuigd dat uitspraak hetzelfde zou zijn als vrijspraak, inmiddels is hij daar kennelijk niet zo zeker meer van.
Klopt. Wat een waardeloos stuk vreten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Hij durft niet eens als een echte man te komen naar zijn eigen veroordeling
Wordt veroordeeld. Beschuldigd is hij al.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 23:20 schreef Dazalbest1 het volgende:
Volgens mij zei die advocaat van Ali dat ze sowieso in hoger beroep gaan als hij wordt beschuldigd. Bij Renze die zelfde dag na de rechtbank
Krachtig statement!!!quote:Op woensdag 10 juli 2024 05:32 schreef Alicia76 het volgende:
Er is geen enkel hard bewijs tegen Ali. En aanklagers Jill en Ellen hebben na het zogenaamde gebeuren nog hele vriendschappelijke omgang met Ali gehad. Jill stuurde Ali gewoon kus smileys en Ellen nodigde Ali uit in haar kleedkamer na een voorstelling. Beide reacties staan haaks op reacties van vrouwen die zijn verkracht. Ik ga er dus vanuit dat Ali wordt vrijgesproken en dat Jill en Ellen beide worden schuldig verklaard voor smaad en laster!
Vrouwen die door een bekende worden verkracht, gaan vaak genoeg nog vriendschappelijk om met hun verkrachter.quote:Op woensdag 10 juli 2024 05:32 schreef Alicia76 het volgende:
Er is geen enkel hard bewijs tegen Ali. En aanklagers Jill en Ellen hebben na het zogenaamde gebeuren nog hele vriendschappelijke omgang met Ali gehad. Jill stuurde Ali gewoon kus smileys en Ellen nodigde Ali uit in haar kleedkamer na een voorstelling. Beide reacties staan haaks op reacties van vrouwen die zijn verkracht. Ik ga er dus vanuit dat Ali wordt vrijgesproken en dat Jill en Ellen beide worden schuldig verklaard voor smaad en laster!
Jij bent wel van de statements of niet? Leuke ph wel.quote:Op woensdag 10 juli 2024 05:32 schreef Alicia76 het volgende:
Jill en Ellen staan niet terecht, als die al een aanklacht wegens schuld en laster voor hun kiezen krijgen dan wordt dat een nieuwe zaak, waarin de misdragingen van Ali B. weer besproken gaan worden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 05:32 schreef Alicia76 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |