Dan betekent een veroordeling dus ook dat hij gewoon onschuldig kan zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:13 schreef Molo het volgende:
niet veroordeeld hoeft zeker niet onschuldigheid te bewijzen
Je kan hem op basis van die uitspraken een klootzak vinden, maar om dat te koppelen aan het schuldig zijn aan verkrachting? Ik mis de link even.quote:De uitspraken van Ali naar en in bijzijn van zijn vrouw op taps en verder zijn overigens niet strafbaar voor zover ik weet. Maar laten wel een heel ander persoon zien dan een Danny. Dat maakt voor de publieke opinie echt wel uit natuurlijk
Hij heeft nergens gezegd dat hij iemand verkracht heeftquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:32 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Je hebt je duidelijk niet in de zaak verdiept. Onder andere het telefonische gesprek van de schoft met z'n vrouw dat een schuldbekentenis is.
vreemdgaan is geen bewijs voor verkrachting. erover liegen ook nietquote:Er is genoeg schakel- en steunbewijs.
Ja joh, lijkt je dat? Nou, dan zullen ze wel opgepakt worden lijkt me. Advocatenpraktijken zijn GEEN bewijs voor verkrachting.quote:Plus door de intimidatiepraktijken van in de arm genomen duistere advocaten (eentje werkt voor Taghi, de ander was ook bevriend met Taghi) om de slachtoffers middels hun advocaten tot terugtrekking van hun zaken te 'dwingen'. Lijkt me ook strafbaar.
ìdem voor geraldine kemper die bij boerderij van dorst vertelde over de swingers app waar ze actief op is. peter r de vries die naar parenclubs ging. enz.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
[..]
Wat hij prive uitspookt, heb jij in feite niets mee te maken, al bedroog hij zijn vrouw al vanaf dag 1.
Een artiest m/v zorgt voor een zeker vermaak, een artiest hoeft niet uit de kast te komen, want ook daar hebben we niks mee te maken, evenmin of hij/zij vreemd gaat en met wie.
De avonturen van BN'ers gaan ons niet aan, zolang deze avonturen geen onderdeel zijn van datgene waarmee ze ons professioneel mee wensen te vermaken.
Behalve wanneer een artiest daar graag mee te koop loopt, zoals Katja Schuurman zelf in de media liet weten zich te hebben laten nemen in een hottub door 7 man. Dan kun je daar een mening over hebben, en ik heb niet gezien dat zij sindsdien geweerd wordt.
En dat werkt voor niet-BNers anders?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Knip
Meerdere mensen hebben inmiddels hier gezegd dat de vrouwen er niets aan hebben om hem aan te klagen als het niet waar zou zijn, maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat werkt voor niet-BNers anders?
Maar wat heeft een vrouw die aangifte tegen een BNer doet te winnen wat een andere vrouw die een man beschuldigd niet heeft te winnen? De eerste dame heeft de mazzel van de publieke schaamte en haar integriteit dat in bepaalde media per definitie in twijfel wordt getrokken?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Veruit de meeste vrouwen hebben niets te winnen bij een valse aangifte, en veruit de meeste mannen hebben niets te winnen bij verkrachting. Er zijn uitzonderingen en het is aan de rechter(s) om te bepalen of die wel of niet van toepassing zijn en of de beklaagde schuldig wordt bevonden of niet. De concensus hier onder de meesten lijkt te zijn dat hij schuldig is. Niet omdat er bewijs is maar omdat meerdere mensen aangifte hebben gedaan en omdat hij vreemd ging of 'rare dingen' zei. Voelt een beetje als #believeallwomen
Tenzij hij zich oppermachtig voelt. Kijk maar hoe hij zijn vrouw behandelde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
De eerste beschuldigende woorden, really? Hebben we het over dezelfde zaak?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Amen.
Ik word er misselijk van dat er bij het prevelen van de eerste beschuldigende woorden al van "slachtoffers" wordt gesproken.
Het is een bekende Nederlander, die waarschijnlijk misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie. Er is een patroon van vrouwen die meldingen of aangifte hebben gedaan van grensoverschrijdend gedrag en vervrachting. Geen van deze vrouwen vraagt geld.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Veruit de meeste vrouwen hebben niets te winnen bij een valse aangifte, en veruit de meeste mannen hebben niets te winnen bij verkrachting. Er zijn uitzonderingen en het is aan de rechter(s) om te bepalen of die wel of niet van toepassing zijn en of de beklaagde schuldig wordt bevonden of niet. De concensus hier onder de meesten lijkt te zijn dat hij schuldig is. Niet omdat er bewijs is maar omdat meerdere mensen aangifte hebben gedaan en omdat hij vreemd ging of 'rare dingen' zei. Voelt een beetje als #believeallwomen
Je gaat ervan uit dat Ali B er niets aan heeft om mensen te verkrachten. En dat is eigenlijk wel interessant, want dan moeten we in het hoofd van Ali B kijken, vindt hij dat iets te winnen heeft bij het verkrachten van vrouwen?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Meerdere mensen hebben inmiddels hier gezegd dat de vrouwen er niets aan hebben om hem aan te klagen als het niet waar zou zijn, maar hij heeft er natuurlijk ook niets aan om vrouwen te verkrachten als BN'er zijnde. Je weet dat er dan een keer een aanklacht komt natuurlijk.
Vraag me als ik dit lees echt af of je de zaak een beetje gevolgd hebt. Ik herken hier vrij weinig van terug iig in je postsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
De spanning/voldoening/bevestiging van iemand krijgen die niet zo makkelijk is, zal ook wen een rol spelen. Als het puur om de seks zou draaien, had hij meer dan genoeg andere keuzes. Een normaal iemand probeert dat alleen net even op een wat subtielere manier dan hij, om het eufemistisch uit te drukken. Tot zover dr. Phil vanuit Haarlem.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
Het lijkt er op dat Ali gewoon gewend was iedere chick te krijgen die een beetje fan van hem was, maar naarmate hij ouder begon te worden, begon dat steeds een stuk minder vanzelfsprekend te worden en da's blijkbaar lastig te accepteren. Telkens een beetje meer aandringen.....
Ik weet dat veel vrouwen dat hebben meegemaakt. En ook sterker dan jij uitdrukt: niet alleen ongevraagd, maar ook ongewenst. Niet alleen lichte drang, maar ook drang. Niet alleen worden aangemoedigd, maar ook geen keuze gegeven worden. Niet alleen om tevreden te stellen, maar ook uit angst.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
Een vraag recht op de man/vrouw af.
Is er ook maar 1 vrouw in deze reeks die niet heeft meegemaakt dat een man haar ongevraagd wilde kussen? Of ooit is aangemoedigd tot een handmatige seksuele handeling door een vriendje?
Of misschien weleens seks tegen haar zin had, misschien zelfs met de eigen partner, om hem tevreden te stellen?
Of is er ook maar 1 man in deze thread die zich niet heeft schuldig gemaakt aan een van bovenstaande versier pogingen, cq verzoeken cq lichte drang?
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Volgens dit artikel (gejat uit het R&P topic over victim blaming) kun je dan prima schuldig bevonden worden: https://www.trouw.nl/binn(...)nooit-doen~b906e9bc/quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.
De belevingswereld van de een kan heel anders zijn dan de ander. Voor de dames is het Ali B en die maken zelden tot nooit mee dat iemand op deze manier 'avances' maakt. Voor Ali, blijkt, is het schering en inslag. Die heeft bunga bunga feestjes op schrijverskamp en probeert het met alles met een gleuf en het lukt vaak nog ook.
Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat hij er gewoon opduikt en helemaal niet let op de signalen dat zij daar niet op zitten te wachten. Terwijl die vrouwen zich aangevallen en geschonden voelen en misschien ook niet te vocaal durven zijn tegen de grote Ali b.
De vraag is in hoeverre je schuldig kan zijn aan verkrachting als je zelf die signalen niet begrepen hebt. Dat dit allemaal is gebeurd is denk ik geen vraag meer, Ali erkent veel dingen ook, in hoeverre kan je iemand dan iets kwalijk nemen.
Dat wordt hier dus juist niet gezegd.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
dat denk ik wel.
Exact!quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
Dat vind ik een vreemde vraag. Hoezo kun je niet schuldig zijn aan verkrachting als je de signalen niet begrepen hebt? Je bent dan als dader kennelijk niet voldoende op de hoogte van zaken en niet voldoende bezig met wat je slachtoffer ervaart, maar dat maakt je toch niet onschuldig?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een reele mogelijkheid dat beide partijen de waarheid spreken. B. ook als hij zegt dat hij niemand verkracht heeft en dat hij nooit signalen opgepikt heeft dat er iets tegen de zin in gebeurde.
De belevingswereld van de een kan heel anders zijn dan de ander. Voor de dames is het Ali B en die maken zelden tot nooit mee dat iemand op deze manier 'avances' maakt. Voor Ali, blijkt, is het schering en inslag. Die heeft bunga bunga feestjes op schrijverskamp en probeert het met alles met een gleuf en het lukt vaak nog ook.
Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat hij er gewoon opduikt en helemaal niet let op de signalen dat zij daar niet op zitten te wachten. Terwijl die vrouwen zich aangevallen en geschonden voelen en misschien ook niet te vocaal durven zijn tegen de grote Ali b.
De vraag is in hoeverre je schuldig kan zijn aan verkrachting als je zelf die signalen niet begrepen hebt. Dat dit allemaal is gebeurd is denk ik geen vraag meer, Ali erkent veel dingen ook, in hoeverre kan je iemand dan iets kwalijk nemen.
Dat liep nog met een Cisker af, dat proces.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verschillen met de zaak tegen Danny de Munk zijn dat het om één vrouw ging die aangifte had gedaan en dat de zaak werd geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs.
Onbedoeld een uitstekend argument dus voor de nieuwe wetgeving; altijd checken dat de ander met de seks instemt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde vraag. Hoezo kun je niet schuldig zijn aan verkrachting als je de signalen niet begrepen hebt? Je bent dan als dader kennelijk niet voldoende op de hoogte van zaken en niet voldoende bezig met wat je slachtoffer ervaart, maar dat maakt je toch niet onschuldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |