SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Nice! Ook hier blauwe kleuren op termijn, hopelijk ook wat buien dan nog voordat de hitte dan echt losbarstquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
Wel benieuwd wanneer het weer ook zomers gaat worden. Voorlopig is het aanmodderen
[ x ]
welk landquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:49 schreef THEFXR het volgende:
hier zonnig weer en 20 graden, dit mag zo blijven, geen 30 gr.
Mooi, want dit weekend is Best Kept Secretquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weekend nog even genieten, daarna herfst met 20-30mm regen in de kaarten voor week 24.
Klinkt als een swingers party.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, want dit weekend is Best Kept Secret
Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijkquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt als een swingers party.
@:rambodirk
En dan je collega tegen komen. best kept secretquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt als een swingers party.
@:rambodirk
Op het werk hou ik de korte broek wel aan, maar in het weekend meestal niet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:03 schreef StateOfMind het volgende:
#teamblijfstuginkortebroekenkortemouwenrondlopenzonderjas
quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op het werk hou ik de korte broek wel aan, maar in het weekend meestal niet.
Maar volgende week 4/5 dagen 14-16 graden. G'dumme, wat een frisse prut zooi. Gvd toch geen oktober of wel. Dat valt echt niet goed te praten
De natuur vraagt om een herhaling van juni vorig jaarquote:
De natuur vraagt om een fatsoenlijke balans. Geen extreem natte maanden als nu, geen extreme droogte als juni vorig jaar. Het ene extreme compenseren met het andere extreme is verkeerd. Altijd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De natuur vraagt om een herhaling van juni vorig jaar
Nee, hitte inderdaad niet. De natuur vraagt wel om warmte i.c.m zon. Zeker de landbouw akkers.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De natuur vraagt om een fatsoenlijke balans. Geen extreem natte maanden als nu, geen extreme droogte als juni vorig jaar. Het ene extreme compenseren met het andere extreme is verkeerd. Altijd.
Komende week zou je eigenlijk in de alpen moeten zijnquote:
Contradictio in terminisquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, hitte inderdaad niet. De natuur vraagt wel om warmte i.c.m zon. Zeker de landbouw akkers.
Moet je echt blij mee zijn ja, 40+ gradenquote:
Ik gooi hem er weer in.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet je echt blij mee zijn ja, 40+ graden
Jullie kunnen er hier ook wat van hoor. Alleen 20-22 is prima en al het andere is mis. Tja.quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.
Werd het maar 22quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik gooi hem er weer in.
[..]
Jullie kunnen er hier ook wat van hoor. Alleen 20-22 is prima en al het andere is mis. Tja.![]()
ach, dat is nu jammerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:34 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteravond laat dik onweer op paar km hier vandaan... flinke flitsen en gedreun gezien/gehoord maar de bui zelf trok nèt aan ons voorbij
Warm?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:06 schreef THEFXR het volgende:
wordt vandaag een mooie zonnige warme dag, windstil
Wat windstil, hier staat gewoon windkracht 3 a 4. Had alle ramen open maar de luxaflex begon te klapperen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:06 schreef THEFXR het volgende:
wordt vandaag een mooie zonnige warme dag, windstil
Perioden met benedengemiddelde temperaturen duren tegenwoordig zelden langer dan een maand. De kans is dus redelijk aanwezig dat een periode met bovengemiddelde temperaturen zich aandoet met de beste timing voor heet zomerweer.quote:
Even blijven opletten: https://www.rtl.nl/nieuws(...)rdwarm-mei-recordnatquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:40 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De hele aardkloot recordwarm... behalve waar wij wonen.
Krijgen we er straks ook nog klimaatvluchtelingen bij?
Ik heb het over nu.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even blijven opletten: https://www.rtl.nl/nieuws(...)rdwarm-mei-recordnat
Nu is het even wat frisser dan normaal in NW Europa, maar over de lange termijn blijft de opwarming een feit.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb het over nu.![]()
Hoewel de grafiek de eerste week van juni nog niet toont.
Dat klopt... gemiddeld kan dit jaar weer een bovengemiddeld warm jaar worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu is het even wat frisser dan normaal in NW Europa, maar over de lange termijn blijft de opwarming een feit.
Maar de hoogzomermaanden waren daarna wel ruk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
De pluim van een jaar geleden toen we midden in een zeer lange droge periode zaten (+/- 6 weken):
[ afbeelding ]
Vraag me dan ook af wat we nu gaan krijgen nu het zo enorm omgekeerd is. Krijgen we een late nazomer met 25+ graden in september/oktober?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef DemonRage het volgende:
Maar de hoogzomermaanden waren daarna wel ruk.
Altijd lastig te voorspellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me dan ook af wat we nu gaan krijgen nu het zo enorm omgekeerd is. Krijgen we een late nazomer met 25+ graden in september/oktober?
Aan de kust wordt het wel erg matig ja vanaf maandag.. 14 graden en regenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Terwijl het vooruitzicht slechter en slechter wordt, houdt zondag dapper stand als droge zonnige dag. Er gaat wel elke dag een graad vanaf.
Komt nog wel, weekje of 2-3 gaan we denk ik. Even het weer in de gaten houdenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende week zou je eigenlijk in de alpen moeten zijn
Elke dag vertellen dat het mooi en zonnig weer is wordt hier niet gewaardeerd!!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zie dat het thuis ook alweer dik 20 graden is, vrijwel windstil en volop zon. Wat een weelde, geniet ervan mensen
Yep.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wat voor weer was het vorig jaar Juni? Hadden we toen niet in een hittegolf??
Trui uittrekken en wat weerstand kweken jij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Waar blijft die zomer toch... Ik loop hier nog steeds met een trui aan en ben ook alweer verkouden.Afgezien van die eerste twee weken van mei hebben we dit jaar alleen nog maar matig tot slecht weer gehad. Veel wind en nog veel meer regen.
Wacht maar als het straks 25+ graden met zon is. Dan noem ik het geen mooi weer meerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Elke dag vertellen dat het mooi en zonnig weer is wordt hier niet gewaardeerd!!
Ohnee wacht, dat geldt alleen voor mij@:Salina waar blijven die zonnige kiekjes nou??
[ afbeelding ]
Verkouden kan je altijd worden, ook in juli of augustus. Van het weer word je immers niet ziekquote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Waar blijft die zomer toch... Ik loop hier nog steeds met een trui aan en ben ook alweer verkouden.Afgezien van die eerste twee weken van mei hebben we dit jaar alleen nog maar matig tot slecht weer gehad. Veel wind en nog veel meer regen.
Ik heb meer weerstand in m'n kleine teen dan jij in je hele lijf. En je hoeft voor mij niet te bepalen wat prachtig weer is, daar heb ik zelf wel een mening over.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trui uittrekken en wat weerstand kweken jij.
Het is nu toch prachtig weer.
Doe jezelf een lol en kijk geen voorspellingen voor de komende 2 weken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Well, that escalated quickly.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb meer weerstand in m'n kleine teen dan jij in je hele lijf. En je hoeft voor mij niet te bepalen wat prachtig weer is, daar heb ik zelf wel een mening over.
Vertel dat mijn moeder. Die zeurt nu nog dat ik een jas aan moet doen als het wat 'fris' is. Anders word je ziek. Jaja..quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verkouden kan je altijd worden, ook in juli of augustus. Van het weer word je immers niet ziek
Ben je 12?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vertel dat mijn moeder. Die zeurt nu nog dat ik een jas aan moet doen als het wat 'fris' is
Ik was toen naar Best Kept Secret Festival, op een zanderig terrein. Kwam bruiner terug van het stof dan de zon.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
De pluim van een jaar geleden toen we midden in een zeer lange droge periode zaten (+/- 6 weken):
[ afbeelding ]
Nee, 33. Maar ik zie haar vrijwel dagelijks. Mijn kleine loopt er automatisch naar toe, want oma is z'n alles. En dan kom ik bij -3 in een t-shirt met korte broek aangelopenquote:
Als de zon schijnt is het toch mooi weer bij jou? Hier wel zo'n beetje 20 graden, maar het waait welquote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wacht maar als het straks 25+ graden met zon is. Dan noem ik het geen mooi weer meer
Ik word melodramatisch als de temperaturen te hoog oplopen. 25+ vind ik echt kut, bij 30+ dan denk ik: schiet me maar kapotquote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als de zon schijnt is het toch mooi weer bij jou? Hier wel zo'n beetje 20 graden, maar het waait wel
Ik heb graag dinsdag mooi weer. Een week geleden stond daar nog 23 graden met zon. Elke dag ging er een graadje af. Dan denk je, met 19-20 is het met zon ook nog een prima dag. Toen kwamen er temperaturen van 16-17 in beeld. Nou ja, misschien een jasje aan, maar het blijft iig droog....quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Terwijl het vooruitzicht slechter en slechter wordt, houdt zondag dapper stand als droge zonnige dag. Er gaat wel elke dag een graad vanaf.
Dit, en niks minder! 12 weken lang vanaf 15 juni, en we praten nergens meer overquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dinsdag lijkt juist de meest natte dag te worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb graag dinsdag mooi weer. Een week geleden stond daar nog 23 graden met zon. Elke dag ging er een graadje af. Dan denk je, met 19-20 is het met zon ook nog een prima dag. Toen kwamen er temperaturen van 16-17 in beeld. Nou ja, misschien een jasje aan, maar het blijft iig droog....
Je kunt mij ook niet gelukkiger maken nu.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik word melodramatisch als de temperaturen te hoog oplopen. 25+ vind ik echt kut, bij 30+ dan denk ik: schiet me maar kapot
Dit weer is perfect. Steeds 18-21 graden met flink wat zon, soms een wolkje die ervoor schuift om ff op adem te komen (vandaag alleen niet, waar zijn de wolken!)
Dit weer zoals vandaag (overwegend zonnig, blauw, wat wolken, graad of 21, briesje, 's nachts koel) is echt los perfectos zoals de Spanjolen zeggenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:13 schreef lily het volgende:
[..]
Je kunt mij ook niet gelukkiger maken nu.
Zalig zalig. Inderdaad 18-21 . Zon en bewolking wisselen elkaar af. In de nacht heerlijk koel.
Toppie
een kennis van mij, 468 Kw vorige jaar mei en dit jaar 50 Kw van de zonnepanelen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wat voor weer was het vorig jaar Juni? Hadden we toen niet in een hittegolf??
Stoken doe ik sowieso niet meer als ik die eenmaal uitzet aan het begin van het voorjaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:33 schreef lily het volgende:
En niet hoeven stoken en niet hoeven koelen. In huis blijft de temperatuur ook perfect.
Ik zeg: niks meer aan doen
Ik ook totaal niet. Ik heb niet eens een winterjas.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stoken doe ik sowieso niet meer als ik die eenmaal uitzet aan het begin van het voorjaar.
Maar ik ben sowieso geen koukleum en stook nooit hoger dan 19/20.
Ik had in mei 2023 279kWh met 6 panelen, deze mei 227.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een kennis van mij, 468 Kw vorige jaar mei en dit jaar 50 Kw van de zonnepanelen.
Ja dat bedoel ik, dat het droog zou blijven was mijn laatste positieve kijk erop, tot er gisteren opeens 14 mm regen op de voorspellin stond. Er is nu helemaal niks meer over.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dinsdag lijkt juist de meest natte dag te worden.
Hele volgende week wordt sneu betreft temperatuur iig. Maandag een trieste 13/14 gradenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, dat het droog zou blijven was mijn laatste positieve kijk erop, tot er gisteren opeens 14 mm regen op de voorspellin stond. Er is nu helemaal niks meer over.
Dit hoort niet bij juni, nee.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele volgende week wordt sneu betreft temperatuur iig. Maandag een trieste 13/14 graden
Vorig jaar 468 kwh en dit jaar 50 kwh? Dat lag dan niet aan het weerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een kennis van mij, 468 Kw vorige jaar mei en dit jaar 50 Kw van de zonnepanelen.
De zon is in rap tempo aan het uitdoven. Over een paar jaar komt de temperatuur helemaal nooit meer boven de 10 gradenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele volgende week wordt sneu betreft temperatuur iig. Maandag een trieste 13/14 graden
Wat een weelde zou dat zijn zegquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
De zon is in rap tempo aan het uitdoven. Over een paar jaar komt de temperatuur helemaal nooit meer boven de 10 graden
Dan nog liever het hele jaar 16-20 gradenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat een weelde zou dat zijn zeg
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan nog liever het hele jaar 16-20 graden
Wat zou dat fijn zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2024 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan nog liever het hele jaar 16-20 graden
Koud weer is ideaal voor de zonnepanelen!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Djeez het volgende:
Ik zie deze zomer wederom gigantisch in het water vallen. De komende twee weken blijft het veel te koud voor de tijd van het jaar. Nou, dan is juni alweer voorbij. Dan heb je juli en augustus waarin het wellicht iets warmer kan zijn, en is zomer 2024 alweer achter de rug
We hebben net de warmste mei ooit achter de rug manquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Djeez het volgende:
Ik zie deze zomer wederom gigantisch in het water vallen. De komende twee weken blijft het veel te koud voor de tijd van het jaar. Nou, dan is juni alweer voorbij. Dan heb je juli en augustus waarin het wellicht iets warmer kan zijn, en is zomer 2024 alweer achter de rug
En ook weer kletsnat. Maar hij heeft het over de zomer.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben net de warmste mei ooit achter de rug man
Een graad of 18-20, af en toe een zonnetje en af en toe een buitje is toch prima juniweer? Ik snap het gezeur niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En ook weer kletsnat. Maar hij heeft het over de zomer.
Dat is prima lenteweer. Ik ben zonne- en warmteliefhebber. Ik wil minstens 25 graden in mijn zomer.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een graad of 18-20, af en toe een zonnetje en af en toe een buitje is toch prima juniweer? Ik snap het gezeur niet.
Dan woon je in het verkeerde land.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is prima lenteweer. Ik ben zonne- en warmteliefhebber. Ik wil minstens 25 graden in mijn zomer.
Komt vooral door de zachte nachten. Evengoed geen goed signaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Toch heb ik hier vaak best goed zomerweer gehad. Van temperaturen onder de 20 graden in juni word ik iig niet gelukkig.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan woon je in het verkeerde land.
Fucking bullshit.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Djeez het volgende:
De dagtemperatuur was wel bovengemiddeld warm,maar zeker niet recordwarm. Hier heb ik toch 22.13 graden als gemiddelde maximale dagtemperatuur gemeten. Dat is niet verkeerd. Ik zie net: 24 dagen boven de 20 graden in mei.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fucking bullshit.
Omdat het snachts warm bleef door het wolkendek. Daar heb je geen ene reet aan en is mooi bedacht
Dat zien we al dagen bij mij thuis. Vandaag wederomquote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Wat is er te veel gevraagd aan 20-25 graden, zonnetje weinig wind.
Vorig jaar ook weinig gezien. Bokkoud kutweer zoals nu of direct teringheet.
En nu? Eeuwige herfst. Maandag 13 graden
3 ok weekenden gehad tot nu toe.
Nee hoor, dan heb je nog een week.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:29 schreef Djeez het volgende:
De komende twee weken blijft het veel te koud voor de tijd van het jaar. Nou, dan is juni alweer voorbij
Nee dan is men op vakantie in warme landenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef Djeez het volgende:
We hebben nu opritverkoop (rommelmarkt op ieders oprit) in de wijk. Er komt geen hond, omdat het kutweer is. Waarom organiseert men het niet in de zomer, die ene week in augustus?
Het is nog geen zomerquote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef ondeugend het volgende:
Het is in mijn woonkamer 17 graden en ik weiger natuurlijk de verwarming aan te zetten.
De boodschappen zijn binnen ik ga bonensoep maken... dat zal deze Nederlandse zomer leren!![]()
Herfst, winter en lente te warm.
Zomer te koud.. vooralsnog
Bonensoep GVD !
Volgens mij is juni zomer.. of zou moeten zijn volgens de regelsquote:
Hier brandt gewoon de kachel als het buiten beneden de 20 graden is. O, en ik heb nog gewoon een shawl om, zolang de I of de R in de maand zitquote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef ondeugend het volgende:
Het is in mijn woonkamer 17 graden en ik weiger natuurlijk de verwarming aan te zetten.
De boodschappen zijn binnen ik ga bonensoep maken... dat zal deze Nederlandse zomer leren!![]()
Bonensoep GVD !
Ik vroeg me al af of ik de enige was die het zo fris had in huis. Nu is 18 graden zeker niet koud maar ook weer net niet aangenaam te noemen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:21 schreef ondeugend het volgende:
Bonensoep GVD !
Klopt... in de winter heb je in de regel de temperatuur hogerquote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of ik de enige was die het zo fris had in huis. Nu is 18 graden zeker niet koud maar ook weer net niet aangenaam te noemen.
welke provincie woon je?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:24 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier brandt gewoon de kachel als het buiten beneden de 20 graden is. O, en ik heb nog gewoon een shawl om, zolang de I of de R in de maand zit
Drenthe 👍🏻quote:
Windkracht 1 thuis.quote:
Ik woon aan zee, dus windkracht 5 stelt weinig voor hier.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 1 thuis.
Ik woon echt op zo'n plek waar het zelden echt goed waait
Windkracht 5 noemen we hier bijna storm
Veel over zowel deze als die van vorig jaar. Beide zijn niet echt normaalquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:05 schreef Nattekat het volgende:
In mijn woonkamer gewoon 20,5
En dat zegt gigantisch veel over deze 'zomer' tot nu toe als je bedenkt dat ik het met airco een jaar geleden nog amper op 25 wist te houden...
Ah ja, dan is windkracht 5 idd niks bijzonders. Hier hoor je serieus mensen bij windkracht 6 het hebben over stormquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik woon aan zee, dus windkracht 5 stelt weinig voor hier.
Aan zee zelf (echt op de pier/strand) is het zeker een straffe wind wel.
En ga je met een bootje nu het wad op, dan mag je wel enige ervaring hebben. Gaat vaak genoeg mis met mensen die het onderschatten.
Bizar. Bij ons al de hele week prachtig weer. Zoveel verschil in zo'n klein landquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:13 schreef Evangelion het volgende:
Wat een grauwe grafbende weer
Zelfmoordcijfers door het dak dit jaar
whut. heb je daar een link van?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:13 schreef Evangelion het volgende:
*gaat in de touwenhandelquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:13 schreef Evangelion het volgende:
Volgens mij komen er thuis nu ook wat wolkjes aan. Ik zag de zonnepanelen dippen van 21kwh naar 13kwh opbrengstquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
De zon en de strakblauwe lucht van vanochtend zijn nu wel volledig weg.
Witgrijs nu.
Limburg is dan ook gewoon Duitslandquote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bizar. Bij ons al de hele week prachtig weer. Zoveel verschil in zo'n klein land
Boeie, we hebben lekker weer. Warm jij je maar lekker op aan de kachel.quote:
Ligt eraan welk deel, het Ruhrgebied is maar meh.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Boeie, we hebben lekker weer. Warm jij je maar lekker op aan de kachel.
Overigens: Duitsland, prachtig land om te zien
Haha ja.. bizar hoeveel grote steden daar liggen ook. Wel goed winkelen in Düsseldorf en Essen als ik de vrouw mag gelovenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ligt eraan welk deel, het Ruhrgebied is maar meh.
Tenzij je van zware shag industrie houdt
Allgäuquote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Juist.. en Sächsische Schweiz (Geheimtipp!), Schwarzwald, Sauerland, Harz, Berchtesgadener Alpen, Zugspitze , Bayerischer Wald en de rest van het moois!
En dat op masr een paar uurtjes rijden meestal.
Zekers, schitterend daar. Leuke wandeling/klim vanuit Reichenbach via de Untere en Obere Gaisalpsee naar de Nebelhornquote:
Je bent zelf een kale asterquote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Straks nog even de zonsondergang op de Kahler Asten meepikken. Prachtige dag geweest hier
Morgen nog en dan maandag weer huiswaarts.
Als ie maar niet zo ruikt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zolang de vrouw maar een kale oester heeft
Ik zou ff bij @Geschiedkundige op bezoek gaan. Daar is het altijd strakblauw en 20+ gradenquote:Op zondag 9 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week wordt gewoon sneu en triest tegelijk. Verste verte geen zomer. Herfstig weekje
Junikoelte duurt voort en vooral op dinsdag zijn er buienkansen. Aan het einde van de week hogere temperaturen.
Van dinsdag t/m donderdag (11-13 juni) blijft de ‘uitgezakte Scandinavische hoogtetrog’ ons nog parten spelen. Vooral op dinsdag is de kans op (buiige) regen vrij groot en wordt het hooguit 15 tot 16 graden. Op woensdag en donderdag een afwisseling van zon en enkele buien en aanhoudende junikoelte.
Ja hallo, zo lang kan ik m'n vakantiegevoel niet vasthoudenquote:Op zondag 9 juni 2024 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week wordt gewoon sneu en triest tegelijk. Verste verte geen zomer. Herfstig weekje
Junikoelte duurt voort en vooral op dinsdag zijn er buienkansen. Aan het einde van de week hogere temperaturen.
Van dinsdag t/m donderdag (11-13 juni) blijft de ‘uitgezakte Scandinavische hoogtetrog’ ons nog parten spelen. Vooral op dinsdag is de kans op (buiige) regen vrij groot en wordt het hooguit 15 tot 16 graden. Op woensdag en donderdag een afwisseling van zon en enkele buien en aanhoudende junikoelte.
Ik denk dat hij alle muren en plafonds blauw heeft geverfd en de verwarming nonstop aan staatquote:Op zondag 9 juni 2024 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou ff bij @:Geschiedkundige op bezoek gaan. Daar is het altijd strakblauw en 20+ graden
Gewoon op de juiste plek gaan wonenquote:Op zondag 9 juni 2024 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou ff bij @:Geschiedkundige op bezoek gaan. Daar is het altijd strakblauw en 20+ graden
We lopen nog achter op 2023.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:20 schreef Djeez het volgende:
Morgen extreme regenval, zo las ik. Eind vorig jaar riep ik al dat 2024 het natste jaar aller tijden zpu worden, puur omdat dit jaar een extra dag relt. Ik haat het als ik gelijk krijg
Maar wel bijzonder aangenaam. Zon, 20 graden en weinig wind. Dikke schnitzel voor mijn neus. Wat een levenquote:Op zondag 9 juni 2024 13:08 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig schijnt de zon, maar echt bijster warm is het niet
Op verschillende andere plaatsen werd die dag de 25 graden zelfs al dik overschreden. Nu twee maanden later in juni, vandaag dus en komende dagen op sommige plaatsen een 'comfortabele' 14 á 15 graden te verwachten! https://www.buienradar.nl/weer/De%20Bilt/NL/2757783quote:Het weer van: zaterdag 06 april 2024 in De Bilt
Temperatuur
Gemiddelde 18.0 ° C
Maximum 24.1 ° C
Minimum10.9 ° C
Ik struikelde over een dikke Duitser (geen BMW) in een kuilquote:Op zondag 9 juni 2024 13:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heeft iemand gisteren en vandaag een emmer water over dat weerstation in Zeeland geflikkerd, verder rondom niks loos namelijk.
Matige wind en 16 graden hier, zit je in het buitenland ofzo?quote:Op zondag 9 juni 2024 14:32 schreef THEFXR het volgende:
volop zon, prachtige blauwe lucht, 22 graden, lichte wind,
Dit is superweer
ja, zuid-Limbolandquote:Op zondag 9 juni 2024 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Matige wind en 16 graden hier, zit je in het buitenland ofzo?
Dat.quote:
Grootste oorzaak is en blijft overbevolking. Er zijn gewoon te veel mensenquote:Op zondag 9 juni 2024 14:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Klimaatverandering is idd van alle tijden en zo oud als dat de planeet een atmosfeer heeft.
En ook als de mensheid er niet meer is, zal er klimaatverandering plaats vinden.
Maar wij als moderne mens hebben met onze maatschappij en manier van leven weg degelijk invloed.
Wij versnellen het.
Ja, dat zal. Ernstig verdroogd alles.quote:Op zondag 9 juni 2024 16:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Komt net op tijd, tuin is hier gortdroog.
het is super weer, zonnig, warm, weinig wind.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
Het is waar, in Limburg schijnt de zon.
We rijden nu ter hoogte van Cuijk richting Nijmegen en daar alleen maar bewolking zo ver je kunt zien 😱
Zie je nu wat een weelde we al heel de week in Limburg hebben.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
Het is waar, in Limburg schijnt de zon.
We rijden nu ter hoogte van Cuijk richting Nijmegen en daar alleen maar bewolking zo ver je kunt zien 😱
Hier was het vandaag behoorlijk bewolkt, stond er redelijk wat wind en verre van zomers warm. Droog, dat welquote:Op zondag 9 juni 2024 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is super weer, zonnig, warm, weinig wind.
Je doet echt de verkeerde investeringen beste Djeez... Zonnepanelen, tuinmeubelen... waar was je met je hoofd?!quote:Op zondag 9 juni 2024 17:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb net twee weken geleden een nieuwe tuinset gekocht. Zonde van het geld
Bedankt voor de tipsquote:Op zondag 9 juni 2024 20:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je doet echt de verkeerde investeringen beste Djeez... Zonnepanelen, tuinmeubelen... waar was je met je hoofd?!
Betere investeringen voor jou zouden zijn:
- Houtkachel
- Thermokleding
- Je tuin geheel laten overkappen zodat je altijd droog buiten kan zitten tijdens alle verregende dagen
- Infrarood panelen voor in die overdekte tuin zodat je niet bevriest
De zomerjas kende ik van enkele zomers van vroeger, die een beetje zoals dit jaar waren.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juist. Laten we Nederland maar weer teruggeven aan zee. We staan toch al half onder water en zijn niet meer te redden.
Overigens: Zomerjas, waarom bestaat zoiets. Als het zomer is trek je toch geen jas aan. Juist met dit weer is dat booming business.
Open haard en slofjes erbij?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik zit lekker aan de Glühwein...perfect weer voor. Extra schuss rum erin
Opzeker! Beetje TV kijken...net herhaling van Zomergasten gekeken en nu een film. 500 days of Summer. Beetje saai. Ik twijfel of ik Suddenly Last Summer of In the Heat of the Night zal kijken. Of misschien The Beach? Allemaal goede keuzesquote:
Waarom? Sommige mensen vinden dat ook top.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:08 schreef hooibaal het volgende:
Ach, het wordt een paar dagen iets koeler. Vanaf het weekend gewoon weer 20-21 graden, wat het gemiddelde is. Wees blij dat het nog geen dertig graden wordt.
21-6 begint de zomer. (1-6 meteorologisch dat wel...) We hebben wel al mooie dagen gehad in juni.quote:Op maandag 10 juni 2024 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
Paar dagen intense treurnis. Doen ze vast om weer te wennen aan het herfst halfjaar. Juni brengt waarschijnlijk geen zomer meer.
Er zaten een paar aardige dagen tussen, maar zomers is het absoluut nog niet geweest. Verwend zijn we nog niet, maar we zijn het wel gewend :pquote:Op maandag 10 juni 2024 07:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
21-6 begint de zomer. (1-6 meteorologisch dat wel...) We hebben wel al mooie dagen gehad in juni.
Dat had gisteren prima gekund hoor.quote:Op maandag 10 juni 2024 06:25 schreef Resistor het volgende:
Ik wil wel weer eens een keer de barbecue aandoen zonder dat ik wegwaai, nat word of iets met lange mouwen aan moet doen omdat het te fris is.
Als ik thuis ben, gewoon lekker in plaats van met pannen en/of ovenquote:
Volgende week gaat de klok weer terug, wintertijdquote:Op maandag 10 juni 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat ik 4 maanden geslapen heb en dat ik nu in oktober wakker ben geworden
Ik heb een stekje van een wildgroeiend eikenboompje dat als "onkruid" tussen planten groeide een nieuwe vrijstaande bestemming gegeven. Met dit weer schiet dat spul als een paddestoel de grond uit. Het doel is een grote eik in de tuin.. nog even geduld nog.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:52 schreef Symphonic het volgende:
We hoeven de tuin in ieder geval niet te sproeien.
Het regent niet hard maar wel gestaag.
Waarom zou je een grote eik in de tuin willen? Er zijn echt veel betere keuzesquote:Op maandag 10 juni 2024 08:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb een stekje van een wildgroeiend eikenboompje dat als "onkruid" tussen planten groeide een nieuwe vrijstaande bestemming gegeven. Met dit weer schiet dat spul als een paddestoel de grond uit. Het doel is een grote eik in de tuin.. nog even geduld nog.
Ditquote:Op maandag 10 juni 2024 06:25 schreef Resistor het volgende:
Ik wil wel weer eens een keer de barbecue aandoen zonder dat ik wegwaai, nat word of iets met lange mouwen aan moet doen omdat het te fris is.
quote:Op maandag 10 juni 2024 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgende week gaat de klok weer terug, wintertijd
Beter zomer- en wintertijd afschaffen.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgende week gaat de klok weer terug, wintertijd
Alleen maar zon gehad toen.quote:Op maandag 10 juni 2024 09:45 schreef Nattekat het volgende:
Is dit wat jullie in mei meegemaakt hebben?
Stephanie Seymourquote:
Vind het wel lekker zo een paar dagen regen. Afgelopen jaren hadden we mei tot augustus niets dan hittequote:Op maandag 10 juni 2024 10:47 schreef KingRoland het volgende:
Nou waar zijn de global warming gekkies
De FvD is net het Europees parlement uitgebonjourd.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:47 schreef KingRoland het volgende:
Nou waar zijn de global warming gekkies
2023? Mei tot augustus?quote:Op maandag 10 juni 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel lekker zo een paar dagen regen. Afgelopen jaren hadden we mei tot augustus niets dan hitte
Gelukkig maar. Je zou haast de vlag uithangen voor deze gebeurtenisquote:Op maandag 10 juni 2024 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De FvD is net het Europees parlement uitgebonjourd.
1 week mooi weer gehad in juni...quote:Op maandag 10 juni 2024 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2023? Mei tot augustus?
* Nattekat schaterlacht
Wel even bij de feiten blijven. Vanaf half mei tot +/- 20 juni was het prachtig weer en gortdroog.quote:
Ik dacht dat dit een parodie-account was. Nadere inspectie leert mij dat dit waarschijnlijk nog serieus is ookquote:
op twitter staan bizarre complotten over van alles, ook over de wolken jaquote:Op maandag 10 juni 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een parodie-account was. Nadere inspectie leert mij dat dit waarschijnlijk nog serieus is ook
Gelukkig hebben we een overdekte driving range.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:18 schreef Wereldgozer het volgende:
Prachtige week voor de aftrap van het toernooiseizoen @:monkyyy
Warme zomeravonden, publiek op het terras, roseetjes vloeien rijkelijk.
quote:Op maandag 10 juni 2024 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Kon ik maar iemand de schuld geven van deze ellende! Dat zou helpen.
Tegels?quote:Op maandag 10 juni 2024 09:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom zou je een grote eik in de tuin willen? Er zijn echt veel betere keuzes
Oh gelukkig!quote:
20,5 hier binnen, met de balkondeur openquote:Op maandag 10 juni 2024 11:40 schreef ondeugend het volgende:
Verwarming weer aan gedaan.
16.5 vind ik te koud voor binnen.
Kon ik maar iemand de schuld geven van deze ellende! Dat zou helpen.
Dat 'gentherapie' lijkt een spin-off van het woord 'genverbrander' wat van geneverbrander (jeneverbrander) kwam (copyright Robbert ten Broeke). Alles met gen ervoor klinkt wel spannend.quote:
Mei tot augustus niets dan hitte?quote:Op maandag 10 juni 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het wel lekker zo een paar dagen regen. Afgelopen jaren hadden we mei tot augustus niets dan hitte
Zo'n jenever therapie lijkt mij wel wat, met dit sombere weerquote:Op maandag 10 juni 2024 12:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat 'gentherapie' lijkt een spin-off van het woord 'genverbrander' wat van geneverbrander (jeneverbrander) kwam (copyright Robbert ten Broeke). Alles met gen ervoor klinkt wel spannend.
[ afbeelding ]
proost
T shirt en vest is goedquote:
Ik weet niet waar je woont in NL maar in De Bilt was dat nietzo helaas..quote:Op maandag 10 juni 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als we dan toch bij de feiten blijven:quote:Op maandag 10 juni 2024 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel even bij de feiten blijven. Vanaf half mei tot +/- 20 juni was het prachtig weer en gortdroog.
https://www.knmi.nl/neder(...)overzichten/2023/mei
https://www.knmi.nl/neder(...)verzichten/2023/juni
Tevens was de gemiddelde temperatuur onder of rondom het langjarige gemiddelde, met uitzondering van 3 dagen rond 20 mei waar het wat warmer was. Dus nee, ik denk niet dat we mei bij de positieve maanden kunnen neerzetten, hooguit als een gemiddelde maand.quote:Geen zomerse dag in De Bilt
Op 22 mei kwam de temperatuur in het oosten van het land lokaal voor het eerst boven de 25,0°C. In De Bilt werd het met 24,3°C echter net geen zomerse dag. Ook de laatste dag van de maand werd het in het zuidoosten van het land nog zomers, met in Ell 25,8 °C, de hoogste temperatuur deze maand. In het noorden van het land bleven de temperaturen door de stevige noordoostenwind flink achter. In Hoorn op Terschelling werd het de laatste dag van de maand slechts 14,0°C. In De Bilt werd het 22,4 °C, waardoor de maand zonder zomerse dagen de boeken in gaat. Gemiddeld treedt de eerste zomerse dag in De Bilt in het huidige klimaat rond 13 mei op.
Kans is zelfs aanwezig op code oranje. De wind trekt nu al stevig aan in Zeeland.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:08 schreef Blik het volgende:
Ben overigens benieuwd of code geel nog uitgebreid gaat worden naar o.a. Utrecht. Avond4Daagse vanavond en zwaartepunt van de wind zit precies tussen 18:00-20:00 over de provincie Utrecht heen. Bij code geel wordt het sowieso afgelast
16 juni is code oranje. Kun je alvast noteren.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is zelfs aanwezig op code oranje. De wind trekt nu al stevig aan in Zeeland.
Net zoals die mooie mei maand die we konden noteren?quote:Op maandag 10 juni 2024 13:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
16 juni is code oranje. Kun je alvast noteren.
11.2 in Assenquote:
Alleen bij @Geschiedkundige niet. Daar waarschijnlijk zon en 20 gradenquote:
Must be nice....quote:Op maandag 10 juni 2024 13:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alleen bij @:geschiedkundige niet. Daar waarschijnlijk zon en 20 graden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De herdertjes lagen bij nahahachtenquote:Op maandag 10 juni 2024 13:59 schreef Elan het volgende:
Winterjas half juni genot.
Zo de kerstboom maar uit de schuur halen
waarom bij code geel afgelastenquote:Op maandag 10 juni 2024 13:08 schreef Blik het volgende:
Ben overigens benieuwd of code geel nog uitgebreid gaat worden naar o.a. Utrecht. Avond4Daagse vanavond en zwaartepunt van de wind zit precies tussen 18:00-20:00 over de provincie Utrecht heen. Bij code geel wordt het sowieso afgelast
Naar het westen op Hawaii ofwa?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ik zie blauwe lucht als ik naar het westen kijk
Komt door El Ninoquote:Op maandag 10 juni 2024 14:28 schreef lily het volgende:
Op naar India
Hittegolf in India duurt nu 24 dagen, in noorden al sinds half mei boven 45 graden https://www.nu.nl/buitenl(...)boven-45-graden.html
quote:Op maandag 10 juni 2024 14:28 schreef lily het volgende:
Op naar India
Hittegolf in India duurt nu 24 dagen, in noorden al sinds half mei boven 45 graden https://www.nu.nl/buitenl(...)boven-45-graden.html
quote:"We inspecteren de automatische weerstations elke zes maanden", zegt het hoofd van de Indiase meteorologische dienst Mrutyunjay Mohapatra tegen Indian Express. "Maar tussendoor kan een vogel of aap de metingen verstoren."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |