SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Nice! Ook hier blauwe kleuren op termijn, hopelijk ook wat buien dan nog voordat de hitte dan echt losbarstquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
Wel benieuwd wanneer het weer ook zomers gaat worden. Voorlopig is het aanmodderen
[ x ]
welk landquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:49 schreef THEFXR het volgende:
hier zonnig weer en 20 graden, dit mag zo blijven, geen 30 gr.
Mooi, want dit weekend is Best Kept Secretquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weekend nog even genieten, daarna herfst met 20-30mm regen in de kaarten voor week 24.
Klinkt als een swingers party.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, want dit weekend is Best Kept Secret
Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijkquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt als een swingers party.
@:rambodirk
En dan je collega tegen komen. best kept secretquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt als een swingers party.
@:rambodirk
Op het werk hou ik de korte broek wel aan, maar in het weekend meestal niet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:03 schreef StateOfMind het volgende:
#teamblijfstuginkortebroekenkortemouwenrondlopenzonderjas
quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op het werk hou ik de korte broek wel aan, maar in het weekend meestal niet.
Maar volgende week 4/5 dagen 14-16 graden. G'dumme, wat een frisse prut zooi. Gvd toch geen oktober of wel. Dat valt echt niet goed te praten
De natuur vraagt om een herhaling van juni vorig jaarquote:
De natuur vraagt om een fatsoenlijke balans. Geen extreem natte maanden als nu, geen extreme droogte als juni vorig jaar. Het ene extreme compenseren met het andere extreme is verkeerd. Altijd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De natuur vraagt om een herhaling van juni vorig jaar
Nee, hitte inderdaad niet. De natuur vraagt wel om warmte i.c.m zon. Zeker de landbouw akkers.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De natuur vraagt om een fatsoenlijke balans. Geen extreem natte maanden als nu, geen extreme droogte als juni vorig jaar. Het ene extreme compenseren met het andere extreme is verkeerd. Altijd.
Komende week zou je eigenlijk in de alpen moeten zijnquote:
Contradictio in terminisquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, hitte inderdaad niet. De natuur vraagt wel om warmte i.c.m zon. Zeker de landbouw akkers.
Moet je echt blij mee zijn ja, 40+ gradenquote:
Ik gooi hem er weer in.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet je echt blij mee zijn ja, 40+ graden
Jullie kunnen er hier ook wat van hoor. Alleen 20-22 is prima en al het andere is mis. Tja.quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.
Werd het maar 22quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik gooi hem er weer in.
[..]
Jullie kunnen er hier ook wat van hoor. Alleen 20-22 is prima en al het andere is mis. Tja.![]()
ach, dat is nu jammerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:34 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteravond laat dik onweer op paar km hier vandaan... flinke flitsen en gedreun gezien/gehoord maar de bui zelf trok nèt aan ons voorbij
Warm?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:06 schreef THEFXR het volgende:
wordt vandaag een mooie zonnige warme dag, windstil
Wat windstil, hier staat gewoon windkracht 3 a 4. Had alle ramen open maar de luxaflex begon te klapperen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:06 schreef THEFXR het volgende:
wordt vandaag een mooie zonnige warme dag, windstil
Perioden met benedengemiddelde temperaturen duren tegenwoordig zelden langer dan een maand. De kans is dus redelijk aanwezig dat een periode met bovengemiddelde temperaturen zich aandoet met de beste timing voor heet zomerweer.quote:
Even blijven opletten: https://www.rtl.nl/nieuws(...)rdwarm-mei-recordnatquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:40 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De hele aardkloot recordwarm... behalve waar wij wonen.
Krijgen we er straks ook nog klimaatvluchtelingen bij?
Ik heb het over nu.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even blijven opletten: https://www.rtl.nl/nieuws(...)rdwarm-mei-recordnat
Nu is het even wat frisser dan normaal in NW Europa, maar over de lange termijn blijft de opwarming een feit.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb het over nu.![]()
Hoewel de grafiek de eerste week van juni nog niet toont.
Dat klopt... gemiddeld kan dit jaar weer een bovengemiddeld warm jaar worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu is het even wat frisser dan normaal in NW Europa, maar over de lange termijn blijft de opwarming een feit.
Maar de hoogzomermaanden waren daarna wel ruk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
De pluim van een jaar geleden toen we midden in een zeer lange droge periode zaten (+/- 6 weken):
[ afbeelding ]
Vraag me dan ook af wat we nu gaan krijgen nu het zo enorm omgekeerd is. Krijgen we een late nazomer met 25+ graden in september/oktober?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef DemonRage het volgende:
Maar de hoogzomermaanden waren daarna wel ruk.
Altijd lastig te voorspellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me dan ook af wat we nu gaan krijgen nu het zo enorm omgekeerd is. Krijgen we een late nazomer met 25+ graden in september/oktober?
Aan de kust wordt het wel erg matig ja vanaf maandag.. 14 graden en regenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Terwijl het vooruitzicht slechter en slechter wordt, houdt zondag dapper stand als droge zonnige dag. Er gaat wel elke dag een graad vanaf.
Komt nog wel, weekje of 2-3 gaan we denk ik. Even het weer in de gaten houdenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende week zou je eigenlijk in de alpen moeten zijn
Elke dag vertellen dat het mooi en zonnig weer is wordt hier niet gewaardeerd!!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zie dat het thuis ook alweer dik 20 graden is, vrijwel windstil en volop zon. Wat een weelde, geniet ervan mensen
Yep.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wat voor weer was het vorig jaar Juni? Hadden we toen niet in een hittegolf??
Trui uittrekken en wat weerstand kweken jij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Waar blijft die zomer toch... Ik loop hier nog steeds met een trui aan en ben ook alweer verkouden.Afgezien van die eerste twee weken van mei hebben we dit jaar alleen nog maar matig tot slecht weer gehad. Veel wind en nog veel meer regen.
Wacht maar als het straks 25+ graden met zon is. Dan noem ik het geen mooi weer meerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Elke dag vertellen dat het mooi en zonnig weer is wordt hier niet gewaardeerd!!
Ohnee wacht, dat geldt alleen voor mij@:Salina waar blijven die zonnige kiekjes nou??
[ afbeelding ]
Verkouden kan je altijd worden, ook in juli of augustus. Van het weer word je immers niet ziekquote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Waar blijft die zomer toch... Ik loop hier nog steeds met een trui aan en ben ook alweer verkouden.Afgezien van die eerste twee weken van mei hebben we dit jaar alleen nog maar matig tot slecht weer gehad. Veel wind en nog veel meer regen.
Ik heb meer weerstand in m'n kleine teen dan jij in je hele lijf. En je hoeft voor mij niet te bepalen wat prachtig weer is, daar heb ik zelf wel een mening over.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trui uittrekken en wat weerstand kweken jij.
Het is nu toch prachtig weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |