abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2024 @ 00:39:10 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213805171

Op amper 3 minuten van de grens, in Gronau, runt Gerhard Becker (58) zijn nieuwe winkel Tabak XXL. Een paradijs voor rokers die hoge accijnzen willen ontwijken. Supermarkten balen, Duitse ondernemers profiteren. 'Ze halen winkelkarren vol shag.'

'Het grootste assortiment net over de grens!' Tabak XXL, een nieuwe tabakszaak in Gronau, adverteert in het Nederlands. In de zaak hangen rood-wit-blauwe vlaggetjes, de toonbank is feloranje en - ja hoor - achter diezelfde feloranje toonbank staan ook Nederlandse medewerkers.

Ondernemer Gerhard Becker (58) klapt zijn handen op elkaar. "Wir machen menschen glücklich. Ge-wel-dig!", klinkt het triomfantelijk. Hij pakt een pakje Van Nelle uit het schap. Hier betaal je 12 euro voor deze shag, in Nederland meer dan het dubbele: 27 euro. Ook de prijs van sigaretten scheelt een paar euro.

Becker kan geen betere plek en tijd bedenken om zijn Tabak XXL te openen. Het Nederlandse tabaksbeleid wordt strenger: accijnzen gaan omhoog en supermarkten mogen per 1 juli geen rookwaar meer verkopen. Dit leidt tot frustratie onder Twentse ondernemers. Zij vrezen nog meer klanten te verliezen aan de oosterburen. Duitse deals lonken.

De Königstraße in Gronau, hemelsbreed een kilometer van de grens, is in trek bij Nederlanders. Dat hoor en zie je. Veel auto's met gele kentekens vullen de parkeerplaats. Naast Tabak XXL bevinden zich hier drie grote supermarkten, een drogisterij (DM) en een drankenhandel. 'Paradijsjes' voor mensen die hoge btw-tarieven en accijnzen willen vermijden.

Auto's met gele kentekens voor de deur van Tabak XXL. Foto: Charissa van Willigen

Winkelwagens vol shag

Het overgrote deel van de klanten bij Tabak XXL, dat sinds twee weken open is, woont in Nederlandse grensplaatsen. "Maar er komen hier ook mensen uit het westen", zegt Becker. Slaan zij flink in? "Een winkelwagen vol."

Justin Kivits (27) leunt op de oranje toonbank. Hij bestelt een hele voorraad sigaretten. "In Nederland betaal je een godsvermogen. Dat spookt wel eens door mijn hoofd, ja", zegt hij. Rokers zijn in Duitsland voordeliger uit. Tenminste, in hun portemonnee. "Als ik zou stoppen, zou het om het financiële plaatje zijn, niet om de gezondheid."

Eigenaar Becker begrijpt de frustratie van Twentse grensondernemers, maar vindt het ook 'slecht' dat rokers met een aangescherpt beleid te maken hebben. Becker heeft al vier jaar een tabakswinkel in Nordhorn. Hij ziet deze tweede zaak als een logische stap. Medewerker Rachel ten Hoopen denkt er net zo over: "Heel eerlijk? Ik vind de hoge prijzen in Nederland bijna diefstal. Belachelijk."

Kritiek

Terwijl de sloffen in Gronau als warme broodjes over de toonbank gaan, nemen supermarkten in Twente langzaam afscheid van de rookwaren. Sommige winkels openen een aparte tabakszaak in de buurt. Dat mag namelijk wel. Overigens is daar ook veel kritiek op, want de overheid wil juist minder verkooppunten, op weg naar een rookvrije en dus gezondere generatie.

Vooruitlopend op de nieuwe regels openden Annie Harmsen en Marc Koenders, eigenaren van supermarkt Plus in Eibergen, al in 2022 een tabakswinkel tegenover hun zaak. Veel mensen uit het dorp halen overigens hun rookwaar al in Duitsland. "Duitsland is het walhalla ten opzichte van Nederland."

Volgens Annie Harmsen werken de strikte tabaksregels en hoge accijnzen de illegale handel in de hand. Ze gelooft niet in het ontmoedigingsbeleid. "Sigaretten worden op scholen verhandeld. Kinderen van 13, veertien jaar komen via TikTok en Instagram aan vapes. Sterker nog: ze kunnen ze gewoon bestellen via Amazon en Chinese sites. Je bent de controle helemaal kwijt."

Ze is van mening dat accijnzen en btw binnen Europa 'rechtgetrokken' moeten worden. "De wereld houdt niet op bij onze landsgrenzen. We hebben het niet voor niks over world wide web."

Nederlandse klant gaat naar Duitsland voor sigaretten. Foto: Charissa van Willigen

https://www.nu.nl/uit-and(...)derlands-beleid.html

Je verwacht het niet hé :o Na brandstof- en dranktoerisme nu ook tabak. Een slof Marlboro kost hier ¤111 en daar ¤80, dus ¤31 prijsverschil. Je mag 4 sloffen per keer meenemen. Ruim een maand geleden scoorde ik een aanbieding van 6x2L frisdrank Coca Cola, Sprite of Fanta voor ¤7,75 waar het in Nederland 4x1,5L in de aanbieding ¤7,50 is. Dit is gewoon de helft goedkoper 8)7 Dus 3 sixpacks gingen mee naar Nederland. En zijn uiteraard de sterke dranken ook goedkoper. Met 3 à 4 flessen scheelt het al gauw een tientje of meer. Vlees bij de Turkse slager is met ¤11 per kilo voor vetarme biefstukken zeer aantrekkelijk geprijsd. De benzinerijder gooit de tank ook gelijk vol en reken maar uit je winst.

Eenmaal terug in Nederland zie ik onder de rokers dat c.a. 40% van de pakjes gekleurd is, dus onmogelijk een Nederlandse kan zijn die zwart is. Toch wel lief van onze regering dat we onze oosterburen financieel bijspringen O+

Wat doen jullie deze zomer? :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 juni 2024 @ 00:41:47 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213805181
Rokers meuren altijd :r
Je bent een waardeloze agent.
pi_213805199
Ze mogen de chemo ook in Duitsland gaan doen dan.
pi_213805215
quote:
Wir machen menschen glücklich
vertaling:
We maken mensen gelukkig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 6 juni 2024 @ 00:51:36 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_213805218
Huh? Kost een pakje shag inmiddels 27 euro in NL? :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_213805223
27 euro, oftewel godsvermogen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_213805231
Walgelijk (die belastingen).
pi_213805232
Ik ga ook naar Duitsland en dan haal ik geen 10 sloffen Marlboro omdat ik niet rook. Spaar ik zomaar ¤800 uit waar ik cola voor kan halen _O_
pi_213805244
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:39 schreef ACT-F het volgende:
vetarme biefstukken
Hiermee heb je je post wel een beetje verneukt.
'Libellevlees' zoals @Pietverdriet dat altijd noemde.

11 euro/kg is nog zonde van het geld daarvoor. Kan je beter stoppen in vette stukken.
Of je blijft eigenwijs en laat ze voor mij liggen. Ook goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 juni 2024 @ 01:08:08 #10
24533 ACT-F
pi_213805279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Libellevlees' zoals @:Pietverdriet dat altijd noemde.

11 euro/kg is nog zonde van het geld daarvoor. Kan je beter stoppen in vette stukken.
Een randje is leuk maar als een derde vet is dan gaat het fileermes erin om het vet te scheiden, kleine stukjes te hakken en te smelten zodat het vlees in eigen vet wordt gebraden :9~

Maar ik ben wel eens lui en dan is vetarm biefstuk wel een uitkomst :@
pi_213805286
Voor mij als roker kan het ook gewoon uit om ongeveer 200 KM voor een retourtje te rijden eens in de 2 maanden. Inderdaad tabak inslaan, auto voltanken (eventueel nog 20L jerrycans mee) , boodschappen doen, langs de drogist, er vraagt nog wel eens iemand of je even een flesje sterke drank kan meenemen die je daar gewoon in de supermarkten vind.

Bespaar je zo 100-200 euro, voor een paar uurtjes werk. Aangezien ik redelijk centraal woon in NL ga ik af en toe eens naar een andere stad langs de grens, meteen even de toerist uithangen.

Ja niet roken is nog goedkoper heuheuheu.
  donderdag 6 juni 2024 @ 02:40:55 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213805498
De Duitsers doen het klaarblijkelijk veel beter dan Nederland.

Nederland is compleet doorgeschoten in 't anti-roken.

Laat de roker met rust, 'n tevreden roker is geen onruststoker.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213805516
quote:
[ afbeelding ]
Ondernemer Gerhard Becker (58) klapt zijn handen op elkaar. "Wir machen menschen glücklich. Ge-wel-dig!", klinkt het triomfantelijk.
Mensen kanker bezorgen _O_ wat een ondernemer
pi_213805547
Degenen die roken moeten dat zelf weten. net zoals mensen die elke dag wijn of bier drinken of zich diabetes vreten.
Het is hun eigen leven en eigen keuze.
Waar IK niet voor kies en wat IK een grotere schande vind zijn de medicijn tekorten en het feit dat we alleen maar generieke medicijnen kunnen krijgen ( als ze er zijn) waarvan we niet eens goed weten wat er letterlijk inzit.
We betalen ons blauw aan de ziektekostenverzekering. Maar de pillen mogen niks kosten.
pi_213805549
Rook je niet krijg je goedkope niet werkende chemo uit tiekietukiland.
  donderdag 6 juni 2024 @ 04:31:23 #16
24533 ACT-F
pi_213805659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 03:13 schreef quirina het volgende:
Waar IK niet voor kies en wat IK een grotere schande vind zijn de medicijn tekorten en het feit dat we alleen maar generieke medicijnen kunnen krijgen ( als ze er zijn) waarvan we niet eens goed weten wat er letterlijk inzit.
Als je toch naar Duitsland gaat dan gelijk ontbrekende medicijnen inslaan _O_
  donderdag 6 juni 2024 @ 06:57:03 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213806018
Dat fabeltje dat Duitsland goedkoper is geldt alleen voor alles wat slecht voor je is. Koop je groente en fruit, ben je duurder uit.

Ik lees hierboven ook alleen maar reacties als drank, rookwaar en suikers inslaan :')
pi_213806077
Rook niet, drink geen fris, ben vegetarisch en rijdt elektrisch...

Dus ik blijf deze zomer thuis...

:')
  donderdag 6 juni 2024 @ 07:43:34 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_213806212
quote:
Justin Kivits (27): "Als ik zou stoppen, zou het om het financiële plaatje zijn, niet om de gezondheid."
Ik hoop maar dat dit een niet kloppende quote is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_213806230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Rokers meuren altijd :r
Dan ga jij ook te dicht op rokers staan.
pi_213806240
Het enige waarvoor ik de grens over ga in Duitsland is voor te tanken. De betere E5 benzine kost daar maar iets van 1,80 euro. Betaal ik van de opbrengsten van Duitse statiegeld flessen en blikken.

Gelukkig woon ik maar slechts 5 minuten rijden van de Duitse grens af. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_213806293
quote:
Degenen die roken moeten dat zelf weten. net zoals mensen die elke dag wijn of bier drinken of zich diabetes vreten.
We betalen ons blauw aan de ziektekostenverzekering. Maar de pillen mogen niks kosten.
Ik dacht vroeger ook zo over de vrije keuze, maar geloof nu dat het helemaal geen vrije keuze is om te roken. Het zijn verslaafden die in het merendeel van de gevallen illegaal gelokt zijn in hun jeugd door een criminele industrie die nog steeds miljarden uitgeeft aan kinderen verleiden.
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:35:44 #23
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213806710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 02:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij rijdt niet met een auto? Al die uitlaatgassen die ziek makend zijn? Die doen meer schade dan een sigaret
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:36:35 #24
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213806717
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:43 schreef OProg het volgende:

[..]
27 jaar, in de bloei van zijn leven. Die hoeft niet aan zijn lichaam te denken hoor
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:36:57 #25
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213806718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:47 schreef -Hakuna- het volgende:
Het enige waarvoor ik de grens over ga in Duitsland is voor te tanken. De betere E5 benzine kost daar maar iets van 1,80 euro. Betaal ik van de opbrengsten van Duitse statiegeld flessen en blikken.

Gelukkig woon ik maar slechts 5 minuten rijden van de Duitse grens af. :)
Bofkont :)
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:41:40 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213806755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik dacht vroeger ook zo over de vrije keuze, maar geloof nu dat het helemaal geen vrije keuze is om te roken. Het zijn verslaafden die in het merendeel van de gevallen illegaal gelokt zijn in hun jeugd door een criminele industrie die nog steeds miljarden uitgeeft aan kinderen verleiden.
Dan moet je het verbieden en niet steeds een beetje duurder maken (om de staatskas te spekken) en mensen wel gewoon de kanker laten krijgen, letterlijk en figuurlijk
Laffe huichelaar
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:09:33 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213807010
Luxemburg is nog goedkoper. Slof camel yellow grote pakjes 52 ¤ en de gewone maat 56 ¤ per slof. Shag 96 ¤ per slof.
Ik ben gelukkig al ruim 30 jr geleden gestopt maar denk ook dat de huidige prijzen pure diefstal is.
En de volksgezondheid gaat er echt niet op vooruit. In plaats van rokers zijn dezelfde mensen nu vreters geworden. Ze steken geen sigaret meer op maar stoppen eten in hun mond. Is dat nu echt gezonder ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:27:43 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213807231
Het is nu zelfs goedkoper om naar het Oostblok te vliegen, daar een nachtje in een hotel, zuipen, sloffen mee en alsnog minder kwijt zijn dan dat je in Nederland koopt _O_

EUGoden _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213807259
quote:
[ afbeelding ]

Op amper 3 minuten van de grens, in Gronau, runt Gerhard Becker (58) zijn nieuwe winkel Tabak XXL. Een paradijs voor rokers die hoge accijnzen willen ontwijken. Supermarkten balen, Duitse ondernemers profiteren. 'Ze halen winkelkarren vol shag.'

'Het grootste assortiment net over de grens!' Tabak XXL, een nieuwe tabakszaak in Gronau, adverteert in het Nederlands. In de zaak hangen rood-wit-blauwe vlaggetjes, de toonbank is feloranje en - ja hoor - achter diezelfde feloranje toonbank staan ook Nederlandse medewerkers.

Ondernemer Gerhard Becker (58) klapt zijn handen op elkaar. "Wir machen menschen glücklich. Ge-wel-dig!", klinkt het triomfantelijk. Hij pakt een pakje Van Nelle uit het schap. Hier betaal je 12 euro voor deze shag, in Nederland meer dan het dubbele: 27 euro. Ook de prijs van sigaretten scheelt een paar euro.

Becker kan geen betere plek en tijd bedenken om zijn Tabak XXL te openen. Het Nederlandse tabaksbeleid wordt strenger: accijnzen gaan omhoog en supermarkten mogen per 1 juli geen rookwaar meer verkopen. Dit leidt tot frustratie onder Twentse ondernemers. Zij vrezen nog meer klanten te verliezen aan de oosterburen. Duitse deals lonken.

De Königstraße in Gronau, hemelsbreed een kilometer van de grens, is in trek bij Nederlanders. Dat hoor en zie je. Veel auto's met gele kentekens vullen de parkeerplaats. Naast Tabak XXL bevinden zich hier drie grote supermarkten, een drogisterij (DM) en een drankenhandel. 'Paradijsjes' voor mensen die hoge btw-tarieven en accijnzen willen vermijden.

[ afbeelding ]
Auto's met gele kentekens voor de deur van Tabak XXL. Foto: Charissa van Willigen

Winkelwagens vol shag

Het overgrote deel van de klanten bij Tabak XXL, dat sinds twee weken open is, woont in Nederlandse grensplaatsen. "Maar er komen hier ook mensen uit het westen", zegt Becker. Slaan zij flink in? "Een winkelwagen vol."

Justin Kivits (27) leunt op de oranje toonbank. Hij bestelt een hele voorraad sigaretten. "In Nederland betaal je een godsvermogen. Dat spookt wel eens door mijn hoofd, ja", zegt hij. Rokers zijn in Duitsland voordeliger uit. Tenminste, in hun portemonnee. "Als ik zou stoppen, zou het om het financiële plaatje zijn, niet om de gezondheid."

Eigenaar Becker begrijpt de frustratie van Twentse grensondernemers, maar vindt het ook 'slecht' dat rokers met een aangescherpt beleid te maken hebben. Becker heeft al vier jaar een tabakswinkel in Nordhorn. Hij ziet deze tweede zaak als een logische stap. Medewerker Rachel ten Hoopen denkt er net zo over: "Heel eerlijk? Ik vind de hoge prijzen in Nederland bijna diefstal. Belachelijk."

Kritiek

Terwijl de sloffen in Gronau als warme broodjes over de toonbank gaan, nemen supermarkten in Twente langzaam afscheid van de rookwaren. Sommige winkels openen een aparte tabakszaak in de buurt. Dat mag namelijk wel. Overigens is daar ook veel kritiek op, want de overheid wil juist minder verkooppunten, op weg naar een rookvrije en dus gezondere generatie.

Vooruitlopend op de nieuwe regels openden Annie Harmsen en Marc Koenders, eigenaren van supermarkt Plus in Eibergen, al in 2022 een tabakswinkel tegenover hun zaak. Veel mensen uit het dorp halen overigens hun rookwaar al in Duitsland. "Duitsland is het walhalla ten opzichte van Nederland."

Volgens Annie Harmsen werken de strikte tabaksregels en hoge accijnzen de illegale handel in de hand. Ze gelooft niet in het ontmoedigingsbeleid. "Sigaretten worden op scholen verhandeld. Kinderen van 13, veertien jaar komen via TikTok en Instagram aan vapes. Sterker nog: ze kunnen ze gewoon bestellen via Amazon en Chinese sites. Je bent de controle helemaal kwijt."

Ze is van mening dat accijnzen en btw binnen Europa 'rechtgetrokken' moeten worden. "De wereld houdt niet op bij onze landsgrenzen. We hebben het niet voor niks over world wide web."

[ afbeelding ]
Nederlandse klant gaat naar Duitsland voor sigaretten. Foto: Charissa van Willigen

https://www.nu.nl/uit-and(...)derlands-beleid.html

Je verwacht het niet hé :o Na brandstof- en dranktoerisme nu ook tabak. Een slof Marlboro kost hier ¤111 en daar ¤80, dus ¤31 prijsverschil. Je mag 4 sloffen per keer meenemen. Ruim een maand geleden scoorde ik een aanbieding van 6x2L frisdrank Coca Cola, Sprite of Fanta voor ¤7,75 waar het in Nederland 4x1,5L in de aanbieding ¤7,50 is. Dit is gewoon de helft goedkoper 8)7 Dus 3 sixpacks gingen mee naar Nederland. En zijn uiteraard de sterke dranken ook goedkoper. Met 3 à 4 flessen scheelt het al gauw een tientje of meer. Vlees bij de Turkse slager is met ¤11 per kilo voor vetarme biefstukken zeer aantrekkelijk geprijsd. De benzinerijder gooit de tank ook gelijk vol en reken maar uit je winst.

Eenmaal terug in Nederland zie ik onder de rokers dat c.a. 40% van de pakjes gekleurd is, dus onmogelijk een Nederlandse kan zijn die zwart is. Toch wel lief van onze regering dat we onze oosterburen financieel bijspringen O+

Wat doen jullie deze zomer? :7
Ik denk dat dat ook niet het punt is wat de overheid wil maken, roken is heel erg ongezond.

Heel veel mensen stoppen juist omdat het zo duur is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_213807267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan moet je het verbieden en niet steeds een beetje duurder maken (om de staatskas te spekken) en mensen wel gewoon de kanker laten krijgen, letterlijk en figuurlijk
Precies, gewoon ongezonde en schadelijke producten niet laten produceren.
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:34:32 #31
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213807302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:35 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jij rijdt niet met een auto? Al die uitlaatgassen die ziek makend zijn? Die doen meer schade dan een sigaret
Ja maar als je rookt en je krijgt die uitlaatgassen binnen is het dubbelop, he?
pi_213807649
quote:
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd? :r
pi_213807663
En dit is nieuws omdat?
pi_213807758
Van Nelle 50gr kost 28 euro in Nederland.
In Duitsland betaal je 11 euro.

Met één slof bespaar je al 170 euro.
Het maakt geen kut meer uit hoeveel kilometer je moet rijden. Prijsverschil is ondertussen zo groot, dat het effect van domweg de prijzen verhogen niet meer helpt.

Zo'n beetje iedereen die ik ken, rookt ondertussen shaq uit Duitsland
pi_213807788
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef GM78 het volgende:

Het maakt geen kut meer uit hoeveel kilometer je moet rijden. Prijsverschil is ondertussen zo groot, dat het effect van domweg de prijzen verhogen niet meer helpt.

pi_213807794
Ondernemer maakt gebruikt van mogelijkheden van de markt.
Gebeurt al jaren, kijk maar eens hoeveel uitbaters van tankstations net over de grens Nederlanders zijn.

maar deze ondernemer belt de krant voor een mooi stukje gratis reclame.

Rokers hebben ook altijd een "ego-dillema" want aan de ene kant willen ze kankeren (goeie!) dat het duur is, maar aan de andere kant willen ze laten blijken dat ze "de staat" te slim af zijn door in Duitsland (of elders) te gaan halen.

Verder is het ook van alle tijden dat je voor "goedkoop" soms extra moeite moet doen.
Ook binnen een land.

Verder ken ik geen een roker die niet al een aantal stop pogingen heeft gedaan. Het gros van de rokers wil er gewoon vanaf, maar het is een verslaving. Ze weten zelf ook wel dat ze slecht bezig zijn.

(ik ken ook geen een gestopte die er spijt van heeft, wel gestopte die weer begonnen die daar dan weer spijt van hebben)
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:31:14 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213807830
Hoe zit het eigenlijk met het percentage rokers in Duitsland? De vele hogere prijzen in NL worden doorgaans verkocht als ontmoedigingsbeleid. Ok prima, met mensen ontmoedigen om te roken is weinig mis. Maar dan zouden er in Duitsland dus veel meer mensen moeten paffen dan hiero. Het is daar immers veel goedkoper. Is dat dus ook zo?
pi_213807885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Libellevlees' zoals @:Pietverdriet dat altijd noemde.

Verschrikkelijk, die zo mager mogelijke Nederlandse biefstukjes.

Leeft Piet nog?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213807931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:16 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd? :r
Vind persoonlijk van die figuren die een bad hebben genomen in parfum veel erger :r
pi_213808039
quote:

[..]
Als jij de rokers kon ruiken, dan ben jij ook nooit op gepaste afstand gebleven van de rokers.
pi_213808061
quote:

[..]
Alles goed verder?
Trauma van rokers over gehouden? Heeft een roker je mishandeld of zo?
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:53:01 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808099
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef GM78 het volgende:

Als iedereen die je kent shag rookt zou ik willen adviseren je vriendenkring te heroverwegen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:54:37 #44
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213808118
Ik ken bijna geen mensen die roken, zie op mijn werk ook nooit mensen roken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213808122
Toch wel heel triest gesteld met je als een winkelwagen vol aan shag moet gaan kopen (mag trouwens helemaal niet, er is een maximum dat je over de grens mag meenemen en dat is geen winkelwagen vol).
Dus dan ben je zo zwaar verslaafd dat je duizenden pakjes shag nodig hebt?
Dan ben je echt meelijwekkend.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:57:05 #46
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213808146
quote:
16s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik ken bijna geen mensen die roken, zie op mijn werk ook nooit mensen roken.
Ik zie wel steeds meer jonge mensen weer sigaretten roken, echt opvallend. Een tijd lang zag ik dat vrijwel niet, en nu echt dagelijks meerdere keren (meestal bij stations of ook wel bij een opleidingscentrum waar ik regelmatig ben).
Dan bedoel ik echt tieners en vroege twintigers.
Nou woon en werk ik dichtbij België en Duitsland, misschien vertekent dat het beeld omdat ze wellicht hun sigaretten daar halen.
pi_213808148
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het percentage rokers in Duitsland? De vele hogere prijzen in NL worden doorgaans verkocht als ontmoedigingsbeleid. Ok prima, met mensen ontmoedigen om te roken is weinig mis. Maar dan zouden er in Duitsland dus veel meer mensen moeten paffen dan hiero. Het is daar immers veel goedkoper. Is dat dus ook zo?
Naar mijn ervaring wordt er meer gerookt daar
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:57:48 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:57 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik zie wel steeds meer jonge mensen weer sigaretten roken, echt opvallend. Een tijd lang zag ik dat vrijwel niet, en nu echt dagelijks meerdere keren (meestal bij stations of ook wel bij een opleidingscentrum waar ik regelmatig ben).
Dan bedoel ik echt tieners en vroege twintigers.
Nou woon en werk ik dichtbij België en Duitsland, misschien vertekent dat het beeld omdat ze wellicht hun sigaretten daar halen.
Ik zie die groep vooral vapen eigenlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213808151
Onlangs begrepen dat vapen geen roken is dus hoeveel mensen vapen er?
pi_213808180
quote:
Heb het even opgezocht

Ze roken inderdaad veel meer dan in Nederland.

Bron: https://www.vzinfo.nl/roken/internationaal
edit: Wat oudere data maar neem aan dat het nog aardig hetzelf is qua verhoudingen.
pi_213808183
Ik ken ook helemaal geen mensen die nog roken. De enige die ik nog zie roken zijn bouwvakkers en nog een paar politici (die hebben er ook een handje van, en de koning schijnt ook van een paffertje te houden, Bea ook, aan haar kun je het ook zien), verder niemand eigenlijk meer. Roken wordt tegenwoordig ook in verband gebracht met paupers. En laten die nou net minder geld uit te geven hebben dan niet-rokers.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:03:59 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808201
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:02 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ken ook helemaal geen mensen die nog roken. De enige die ik nog zie roken zijn bouwvakkers en nog een paar politici (die hebben er ook een handje van, en de koning schijnt ook van een paffertje te houden, Bea ook, aan haar kun je het ook zien), verder niemand eigenlijk meer. Roken wordt tegenwoordig ook in verband gebracht met paupers. En laten die nou net minder geld uit te geven hebben dan niet-rokers.
Jij zit zeker zelden op een terras in de zomer, geen geld voor?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:04:29 #53
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213808204
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zie die groep vooral vapen eigenlijk
Dat zie ik dus juist veel minder de laatste tijd.
Maar misschien is het een regionaal verschil.
pi_213808221
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij zit zeker zelden op een terras in de zomer, geen geld voor?
Klopt, ik ben ook een pauper. Maar ik drink niet, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Dus ik kan uitstekend rondkomen. Ik stond ervan te kijken hoeveel ik overhield toen ik stopte met roken en niet meer uitging.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:05:54 #55
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213808222
quote:
Jij komt duidelijk ook niet vaak in het uitgaansleven. De straat voor de kroegen is op zaterdag om 12 uur vaak één grote rookzone.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213808235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Jij komt duidelijk ook niet vaak in het uitgaansleven. De straat voor de kroegen is op zaterdag om 12 uur vaak één grote rookzone.
Klopt. Met mijn 60+ heb ik daar ook niets te zoeken.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:09:26 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Klopt, ik ben ook een pauper. Maar ik drink niet, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Dus ik kan uitstekend rondkomen. Ik stond ervan te kijken hoeveel ik overhield toen ik stopte met roken en niet meer uitging.
Als je vrijwel geen dingen doet die leuk zijn hou je bergen met geld over, correct.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213808274
quote:
Bij mij op het werk werken ongeveer 120 man op deze locatie.
2 kantoormedewerkers die roken, en van productie zijn er ongeveer 6 die roken.

Dus denk dat ongeveel 5-6% rookt dan
pi_213808384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je vrijwel geen dingen doet die leuk zijn hou je bergen met geld over, correct.
Hoe weet jij zo goed dat ik vrijwel geen dingen doe die leuk zijn?
pi_213808412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:09 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Bij mij op het werk werken ongeveer 120 man op deze locatie.
2 kantoormedewerkers die roken, en van productie zijn er ongeveer 6 die roken.

Dus denk dat ongeveel 5-6% rookt dan
Het geeft wel ergernis. In de tijd dat er op mijn werk nog rokers waren (niemand rookt er meer), gingen die rokers acht keer per dag 10 minuten naar buiten om "een peukie te doen". Buitengewoon irritant, want wij niet-rokers moesten gewoon doorwerken. En alleen die uitdrukking al als ze lachend naar een mederoker gaan "Peukie doen?". Flikker op met je peukie. En dan komen ze stinkend weer binnen. Bah!
pi_213808463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:18 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Het geeft wel ergernis. In de tijd dat er op mijn werk nog rokers waren (niemand rookt er meer), gingen die rokers acht keer per dag 10 minuten naar buiten om "een peukie te doen". Buitengewoon irritant, want wij niet-rokers moesten gewoon doorwerken. En alleen die uitdrukking al als ze lachend naar een mederoker gaan "Peukie doen?". Flikker op met je peukie. En dan komen ze stinkend weer binnen. Bah!
Ik heb hier nog nooit iemand geirriteerd zien zijn door onze rokers.
Ze gaan dan ook niet 10x per dag naar buiten maar 3x, ochtend 1x, lunch pauze, dan in de middag nog eens.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:21:57 #62
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213808464
Niet echt netjes van nu.nl / DPG om die 'gele kentekens' herkenbaar te publiceren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213808529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:48 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Alles goed verder?
Trauma van rokers over gehouden? Heeft een roker je mishandeld of zo?
Op dagelijkse basis wordt mijn reukorgaan mishandeld ja. Overal kom je wel zo'n wandelende schoorsteen tegen. Vies volk. Je zal moedwillig walgelijk ruikend door het leven willen gaan, kom er met mijn verstand niet bij.
pi_213808544
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:43 schreef OProg het volgende:

[..]
Armoedige uitdrukking die een hoop armoede verraadt, inderdaad.
-nee-
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:28:10 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:15 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Hoe weet jij zo goed dat ik vrijwel geen dingen doe die leuk zijn?
quote:

[..]
Je klinkt in ieder geval niet als iemand die heel positief in het leven staat :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213808558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:55 schreef Vincent_student het volgende:
Toch wel heel triest gesteld met je als een winkelwagen vol aan shag moet gaan kopen (mag trouwens helemaal niet, er is een maximum dat je over de grens mag meenemen en dat is geen winkelwagen vol).
Dus dan ben je zo zwaar verslaafd dat je duizenden pakjes shag nodig hebt?
Dan ben je echt meelijwekkend.
Vind het niet zo triest hoor.
Dit zijn gewoon figuren die het weer doorverkopen.
Niet iedereen heeft zin of tijd om naar Duitsland te gaan.

Slof Van Nelle verkoop je op dit moment makkelijk voor tussen de 140 en de 150 euro in Nederland.
Laten we zeggen gemiddeld 140 euro.
Stel je verkoopt vijf sloffen per week, pak je toch met twee vingers in de neus 600 euro per maand.
pi_213808578
Nou wees er maar trots op. Lekker meewerken aan het verkopen van kanker om er zelf beter van te worden :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:31:43 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou wees er maar trots op. Lekker meewerken aan het verkopen van kanker om er zelf beter van te worden :')
Dat geldt toch ook voor alle supermarkten die geen tabak (meer) verkopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213808600
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:28 schreef Caland het volgende:

[..]
[..]
Je klinkt in ieder geval niet als iemand die heel positief in het leven staat :)
Waar haal je dat vandaan? Iedereen ergert zich wel eens aan iets. Dat is het leven. Sinds ik gestopt ben met roken gaat het ook veel beter met me. Ik heb een betere conditie, ruik altijd fris en voel me gewoon gezonder. Daardoor sta een stuk positiever in het leven.

Maar goed, terug ontopic, we hadden het over de prijzen over de grens.
Alhoewel ik niet rook, vind ik ook wel dat de Nederlandse overheid onterecht rokers in een donkere hoek plaatst. Je moet zelf weten wat je doet. Ook al paf je jezelf helemaal de griebes in, het is jouw leven en niemand hoort daarover te beslissen. Zo zie ik het.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:33:04 #70
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213808610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook niet het punt is wat de overheid wil maken, roken is heel erg ongezond.

Heel veel mensen stoppen juist omdat het zo duur is.
Citation needed
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_213808631
Vleeseters zijn de volgende die aan de beurt zijn, en daar ben ik ook één van. We zien wel wat er komen gaat.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:36:35 #72
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213808642
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:29 schreef GM78 het volgende:

[..]
Vind het niet zo triest hoor.
Dit zijn gewoon figuren die het weer doorverkopen.
Niet iedereen heeft zin of tijd om naar Duitsland te gaan.

Slof Van Nelle verkoop je op dit moment makkelijk voor tussen de 140 en de 150 euro in Nederland.
Laten we zeggen gemiddeld 140 euro.
Stel je verkoopt vijf sloffen per week, pak je toch met twee vingers in de neus 600 euro per maand.
Op deze schaal ben je echt wel een target voor politie hoor. Alsof een strafblad het dat waard is :') die paar grijpstuivers.
pi_213808644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:32 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan? Iedereen ergert zich wel eens aan iets. Dat is het leven. Sinds ik gestopt ben met roken gaat het ook veel beter met me. Ik heb een betere conditie, ruik altijd fris en voel me gewoon gezonder. Daardoor sta een stuk positiever in het leven.

Maar goed, terug ontopic, we hadden het over de prijzen over de grens.
Alhoewel ik niet rook, vind ik ook wel dat de Nederlandse overheid onterecht rokers in een donkere hoek plaatst. Je moet zelf weten wat je doet. Ook al paf je jezelf helemaal de griebes in, het is jouw leven en niemand hoort daarover te beslissen. Zo zie ik het.
Ah, je bent zo'n stereotype zure ex-roker
Цой жив
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:38:33 #74
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213808674
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Op deze schaal ben je echt wel een target voor politie hoor. Alsof een strafblad het dat waard is :') die paar grijpstuivers.
Dat is ook het grote risico als we tabak helemaal zouden verbieden in Nederland: Dat er dan nektasjes op straat gewoon peuken staan te verkopen vanuit de fietstas van hun fatbike.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:40:14 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is ook het grote risico als we tabak helemaal zouden verbieden in Nederland: Dat er dan nektasjes op straat gewoon peuken staan te verkopen vanuit de fietstas van hun fatbike.
Dat zie je nu al met vapes gebeuren, die smaakjes zijn nergens meer te krijg behalve bij veelal straatdealers die ook coke etc. verkopen. De ideale kruisbestuiving voor die beroepsgroep, ook omdat vapen bij een zeer jong publiek in trek is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:40:52 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213808695
quote:

[..]
Dat heeft de politie echt geen tijd voor.
The End Times are wild
  Forum Admin donderdag 6 juni 2024 @ 11:43:11 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213808731
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zie je nu al met vapes gebeuren, die smaakjes zijn nergens meer te krijg behalve bij veelal straatdealers die ook coke etc. verkopen. De ideale kruisbestuiving voor die beroepsgroep, ook omdat vapen bij een zeer jong publiek in trek is.
Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik dat het een grap was, maar er zijn dus echt klandistiene vapesmaakjes handelaren die precies als drugsdealers te werk gaan _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:44:03 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213808748
quote:

[..]
De persoon op mijn werk die nog rookt werkt werk het hardste van allemaal, ondanks de frequente pauzes. Dus zij krijgt weinig commentaar.
The End Times are wild
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:44:36 #79
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213808753
quote:

[..]
Jongeren kopen die smaakjes gewoon online. Een coke dealer die vape smaken verkoopt, right :')
pi_213808754
Je bent dan ook knettergek als je nog sigaretten in een Nederlandse winkel koopt, er zijn genoeg mogelijkheden om het voor minimaal de helft van de prijs te kopen, en kopen in het buitenland is natuurlijk nog een optie.

En de overheid maar denken dat mensen zijn gestopt met roken omdat er minder in de winkel wordt verkocht, prachtig :7 In bovenstaand filmpje zie je meteen hoe kortzichtig er wordt gedacht.

De overheid heeft een goed verdienmodel gecreëerd voor illegale sigarettenhandel en dat zal bij elke prijsverhoging alleen maar toenemen. Rookvrije generatie my ass, dat gaat nooit gebeuren,
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213808758
quote:

[..]
Maar, het smaakjesverbod werd ruim van te voren al bekend gemaakt. Een beetje verslaafde heeft toch wel een aardige voorraad aangemaakt lijkt me.

Tenminste, ik kan 6 jaar vooruit *O*

Maar zie het wel om me heen, als je vraagt waar ze het smaakje vandaan hebben krijg je niet echt een antwoord.

Zo zijn dit toch een paar maatregelen die zoals verwacht niet werken.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:45:44 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213808768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jongeren kopen die smaakjes gewoon online. Een coke dealer die vape smaken verkoopt, right :')
Absoluut, kan je zijn nummertje wel geven. Krijg je ook netjes een keer per maand een prijslijst door en een notificatie dat hij een nieuw nummer heeft :) Erg klantgericht
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:46:42 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213808788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:34 schreef Flow3r het volgende:
27 euro voor een pakje shag :D
Ik weet nog dat het fl 2,65 kostte. Nu dus 20 keer zo duur!
Stel je voor dat mensen toen de prijzen van nu zouden horen! Dat zou hetzelfde klinken als dat wij horen dat in 2040 een pakje shag 500 euro gaat kosten!!
The End Times are wild
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:47:26 #84
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213808797
quote:

[..]
Waardoor je politici weer aan het krijsen krijgt van: "Zie je wel! Vapen is een gateway naar coke! Verbieden die hap!"
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:47:36 #85
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213808802
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Absoluut, kan je zijn nummertje wel geven. Krijg je ook netjes een keer per maand een prijslijst door en een notificatie dat hij een nieuw nummer heeft :) Erg klantgericht
Karige dealer, versneden troep.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:51:10 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213808855
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:44 schreef CryptoPunk het volgende:
De overheid heeft een goed verdienmodel gecreëerd voor illegale sigarettenhandel en dat zal bij elke prijsverhoging alleen maar toenemen. Rookvrije generatie my ass, dat gaat nooit gebeuren,
Het lijkt wel alsof je dat fijn vind
The End Times are wild
pi_213808889
quote:

[..]
Als ik toch al een crimineeltje zou zijn en een strafblad mij niet zou boeien zou ik het best overwegen om op grote schaal tabak te importeren vanuit hele goedkope landen.
De straffen zullen echt niet hoog zijn voor iets als tabak smokkelen en je kan er flink aan verdienen.
Daarnaast denk ik niet dat politie heel druk zal zijn met tabak's smokkel.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:54:05 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213808893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Waardoor je politici weer aan het krijsen krijgt van: "Zie je wel! Vapen is een gateway naar coke! Verbieden die hap!"
Nee. Maar wel naar roken via de nicotine verslaving
The End Times are wild
pi_213808919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Roep je dit ook bij de lokale supermarkt over alcohol?
pi_213808956
quote:

[..]
Politie heeft wel meer te doen dan hun kostbare tijd te besteden aan iemand die wat sloffen shag verkoopt :')
Voor hun wordt het pas interessant bij een container of schuur vol
pi_213808962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat geldt toch ook voor alle supermarkten die geen tabak (meer) verkopen.
Dat geldt voor iedereen die zaken verkoopt die hoofdzakelijk schadelijk zijn zonder een proportioneel voordeel. Maar een winkel die exclusief tabak verkoopt omdat het een lekker verdienmodel is over de grens is daar wel een extreem voorbeeld van.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213808994
Het is dat ik niet rook maar als een pakje shag hier 27 euro kost en in duitsland 12 dan zou ik 1 keer per jaar 100 pakken shag kopen in duitsland en er direct een dagje uit van maken.

Sterker nog, misschien doe ik dat nu ook wel en verkoop ik de shag en sigaretten aan bekenden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:04:34 #93
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213809001
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:59 schreef GM78 het volgende:

[..]
Politie heeft wel meer te doen dan hun kostbare tijd te besteden aan iemand die wat sloffen shag verkoopt :')
Voor hun wordt het pas interessant bij een container of schuur vol
Nee hoor, als jij 5 sloffen per week verkoopt. Dan verkoop je buiten je inner circle en gaat zoiets als een lopend vuurtje rond. Een beetje ijverige wijkagent slaat hier op aan. Eenvoudigere zaken zijn er niet. Zelfde zie je met illegaal vuurwerk. Maar neem gerust de proef op de som.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:06:08 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213809011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nee hoor, als jij 5 sloffen per week verkoopt. Dan verkoop je buiten je inner circle en gaat zoiets als een lopend vuurtje rond. Een beetje ijverige wijkagent slaat hier op aan. Eenvoudigere zaken zijn er niet. Zelfde zie je met illegaal vuurwerk. Maar neem gerust de proef op de som.
Natuurlijk niet. Zelfs de meeste simpele straatdealers zijn gewoon in beeld bij justitie maar er is simpelweg geen mankracht en prioriteit om die op te pakken, alleen wanneer ze denken dat ze daarmee een grotere vis kunnen vangen.

Dan staat sigarettenhandel helemaal daar nog een paar treden onder.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:13:58 #95
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213809073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Zelfs de meeste simpele straatdealers zijn gewoon in beeld bij justitie maar er is simpelweg geen mankracht en prioriteit om die op te pakken, alleen wanneer ze denken dat ze daarmee een grotere vis kunnen vangen.

Dan staat sigarettenhandel helemaal daar nog een paar treden onder.
Cool. Ik rij vanavond nog even naar Emmerich met een aanhanger. Als ik gepakt wordt stuur ik de boete van justitie en de belastingdienst naar jullie door.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:15:27 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213809091
Apart dat men pretendeert dat het halen van peuken over de grens crimineel is. De echte misdaad zit hem in de diefstal van de Nederlandse staat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213809124
en dit zou een reden moeten zijn om de accijnzen te verlagen ofzo? Grenseffecten hou je altijd.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:19:39 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213809128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:27 schreef Caland het volgende:
Het is nu zelfs goedkoper om naar het Oostblok te vliegen, daar een nachtje in een hotel, zuipen, sloffen mee en alsnog minder kwijt zijn dan dat je in Nederland koopt _O_

EUGoden _O_
En nog even een leuk Hongaars of Sloveens grietje voor een nacht erbij.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:21:42 #99
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213809152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
Apart dat men pretendeert dat het halen van peuken over de grens crimineel is. De echte misdaad zit hem in de diefstal van de Nederlandse staat.
Gefrustreerde kettingroker gespot.
pi_213809173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof je dat fijn vind
Die maatregelen helpen gewoon geen reet, er wordt sinds mensenheugenis gerookt en dat zal altijd zo blijven. Het enige wat de overheid kan doen is fors investeren in voorlichting en prefentie en daar houdt het wel op.

Ik vind het vermakelijk dat ze de afgelopen decennia alleen maar zinloze maatregelen hebben genomen om roken te ontmoedigen met de meest kinderachtige maatregelen; grijze pakjes, vieze plaatjes, capslock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, constante prijsverhogingen, verkooppunten beperken, tabak niet meer zichtbaar in winkel en ga zo maar door. En het resultaat is dat er nauwelijks minder wordt gerookt, het enige wat ze hebben bereikt is dat de verkoop is verplaatst naar het illegale circuit en het buitenland en ze veel minder accijnzen innen.

Wat mij betreft gaan ze gewoon door met al die prijsverhogingen en pesterijen, rokers vinden toch wel andere manieren om aan tabak te komen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:27:31 #101
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213809228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Gefrustreerde kettingroker gespot.
Ik betaal klauwen vol belasting, heb al 15 jaar geen gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering (naast de tandarts), ondanks fanatiek sporten.

Dusja, die cashgrab op rokerij is een grote schande. Zal er aan denken als ik lachend Duitsland binnenrijd.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:28:31 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213809244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:23 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Die maatregelen helpen gewoon geen reet, er wordt sinds mensenheugenis gerookt en dat zal altijd zo blijven. Het enige wat de overheid kan doen is fors investeren in voorlichting en prefentie en daar houdt het wel op.

Ik vind het vermakelijk dat ze de afgelopen decennia alleen maar zinloze maatregelen hebben genomen om roken te ontmoedigen met de meest kinderachtige maatregelen; grijze pakjes, vieze plaatjes, capslock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, constante prijsverhogingen, verkooppunten beperken, tabak niet meer zichtbaar in winkel en ga zo maar door. En het resultaat is dat er nauwelijks minder wordt gerookt, het enige wat ze hebben bereikt is dat de verkoop is verplaatst naar het illegale circuit en het buitenland en ze veel minder accijnzen innen.
Dit betwijfel ik toch wel zeer hoor. Roken zal altijd iets populairder blijven onder de jeugd en jongvolwassenen maar ik kan me niet voorstellen dat er nog net zoveel gerookt wordt als in een tijd waar het gangbaar was dat er een glas sigaretten op tafel stond bij verjaardagen en waarbij er in de treinen volop gepaft werd.

Of nog eerder:
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213809334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat wordt nu al verkocht via Facebook.

Uit Duitsland.

Met een hele discussie eronder hoe duur het overal is. Want de mensen die het in Duitsland gaan halen verkopen het natuurlijk ook voor meer geld, weer.

Alleen dan is het gewoon nog steeds ongezond.

Maar van mij mag verder iedereen ook zelf weten wat-ie rookt, spuit, slikt of drinkt.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:40:01 #104
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213809384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef tesssssssss het volgende:
Maar van mij mag verder iedereen ook zlef weten wat-ie rookt, spuit, slikt of drinkt.
Wat mij betreft ook. Als ik niet in je walm hoef te staan, doe vooral je ding.
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:53:20 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213809554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:23 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaan ze gewoon door met al die prijsverhogingen en pesterijen, rokers vinden toch wel andere manieren om aan tabak te komen.
Door het vapen is de jeugd ook weer gaan roken. Los van dat wordt er echt veel minder gerookt. In 1995 rookte de helft van mijn v collega’s nog. Nu is dat een enkeling. Ideeën voor vrienden en familie.
Het zijn de oudjes 60+ die nog roken en de jeugd in de 20
The End Times are wild
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:54:27 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213809564
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit betwijfel ik toch wel zeer hoor. Roken zal altijd iets populairder blijven onder de jeugd en jongvolwassenen maar ik kan me niet voorstellen dat er nog net zoveel gerookt wordt als in een tijd waar het gangbaar was dat er een glas sigaretten op tafel stond bij verjaardagen en waarbij er in de treinen volop gepaft werd.

Of nog eerder:
[ afbeelding ]
Waarom worden deze onschadelijke kettingrooksigaretten niet meer verkocht?
The End Times are wild
pi_213809590
Rokers :')

Verslaafd zijn :')
Verslaafd zijn aan iets smerigs :') :')
Verslaafd zijn aan iets smerigs dat de kans op lichamelijke problemen enorm vergroot :') :') :')
Verslaafd zijn aan iets smerigs dat de kans op lichamerlijke problemen enorm vergroot en ook nog eens heel duur is :') :') :') :')
Verslaafd zijn aan iets smerigs dat de kans op lichamelijke problemen enorm vergroot en ook nog eens heel duur is en dan gaan mekkeren dat verslaafd zijn aan iets smerigs dat de kans op lichamelijke problemen enorm vergroot en ook nog eens heel duur is ontmoedigd wordt :') :') :') :') :')

Steek er nog maar eentje op, sukkels!
pi_213809616
quote:
Hoezo is er eigenlijk weinig mis met mensen op deze wijze te ontmoedigen? Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee? Kinderen beschermen tegen de manipulaties van het grootbedrijf zodat ze niet verslaafd raken is een legitiem doel, maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:08:51 #109
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213809711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?
Dat is best zo lang de mensen die niet roken maar wel meeroken daar niet ook de dupe van worden.
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:25:54 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213809850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo is er eigenlijk weinig mis met mensen op deze wijze te ontmoedigen? Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee? Kinderen beschermen tegen de manipulaties van het grootbedrijf zodat ze niet verslaafd raken is een legitiem doel, maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?
Daaruit zou dan blijken dat de motivatie van de overheid oprecht is. Als mensen echt stoppen kost ze dat dus veel geld!
Ik vind het juist vreemd dat de milieu normen zo bizar streng zijn vwb stoffen in het milieu en dat roken nog steeds mag.
De enige reden het niet te verbieden is dat je anders een illegaal circuit krijgt. Verder niks.
The End Times are wild
pi_213809891
VOC mentaliteit. 👍
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213809918
Tabak XXL, mede mogelijk gemaakt door Big Tobacco, en al hun zielige verslaafden die niet meer zonder kunnen.
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:34:45 #113
24533 ACT-F
pi_213809945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:01 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Heb het even opgezocht

Ze roken inderdaad veel meer dan in Nederland.

[ afbeelding ]

Bron: https://www.vzinfo.nl/roken/internationaal
edit: Wat oudere data maar neem aan dat het nog aardig hetzelf is qua verhoudingen.
Wel bijzonder dat Luxemburg heel laag staat terwijl ze spotgoedkope sigaretten hebben voor een land met een hoog inkomen. Wat is hun geheim?
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:38:48 #114
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213809986
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat Luxemburg heel laag staat terwijl ze spotgoedkope sigaretten hebben voor een land met een hoog inkomen. Wat is hun geheim?
Gelukkige mensen die daardoor minder roken?
pi_213809991
Meer verstandige mensen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213810338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is best zo lang de mensen die niet roken maar wel meeroken daar niet ook de dupe van worden.
Je hoeft nergens mee te roken en om er de dupe van te worden moet je 40 jaar met 20 rokers in een slecht geventileerde ruimte doorbrengen en dan nog is het niet meetbaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daaruit zou dan blijken dat de motivatie van de overheid oprecht is. Als mensen echt stoppen kost ze dat dus veel geld!
Ik vind het juist vreemd dat de milieu normen zo bizar streng zijn vwb stoffen in het milieu en dat roken nog steeds mag.
De enige reden het niet te verbieden is dat je anders een illegaal circuit krijgt. Verder niks.
De reden is dat mensen zo hoog op het paard zitten dat ze denken dat de beslissing die zij voor hun eigen leven maken ook voor andermans leven gemaakt moet worden. Als hun levensverwachtingsstatistiekje er maar beter uit komt te zien. Volksgezondheidsbeleid, volksgezondheid, individuele gezondheid, het is allemaal hetzelfde en iedereen moet alles laten voor hoogbejaardheid, niet toevallig ook de kip met de gouden eieren van de medische industrie. Tabakswinkels moeten eraan kapot, een school bij mij om de hoek is een rookvrije generatie aan het wensdenken zodat een peukenvrije stoep een droom is geworden.

Het zijn gewoon domineetjes die willen preken, autonome beslissingsbevoegdheid van de volwassen burger is volkomen uit beeld. Er is geen legitiem belang, last door derden is niet het probleem maar wordt gebruikt om volwassen burgers emotioneel te chanteren in het gewenste brave gedrag.
  donderdag 6 juni 2024 @ 14:19:09 #117
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213810359
Morgen ook weer hierheen
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 6 juni 2024 @ 14:21:07 #118
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213810389
quote:

[..]
Juist door die veel kleinere onderlaag wellicht? De meeste rokers zitten (gok ik) in een lagere sociale klasse. Luxemburg is zoals je stelt gemiddeld genomen een zeer vermogende staat. Een snelle google leert mij dat ze wel veeeeeel meer alcohol drinken dan hier (wel maar één bron bekeken), blijkbaar zuipen welgestelde mensen meer dan dat ze roken? Past op zich wel in het beeld van de vermogende en gepensioneerde boomer die 7 dagen in de week teut is en het eerste wijntje bij de lunch drinkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Twiitch op 06-06-2024 14:32:03 ]
  donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:09 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213810621
quote:

[..]
Dat hoge inkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213810675
quote:

[..]
Beter onderwijs?
  donderdag 6 juni 2024 @ 14:49:41 #121
117098 Hathor
Effe niet
pi_213810710
Dit is al jaren bekend en ik ken inmiddels al veel mensen die een keer in de twee maanden of zo even de grens overschieten. Letterlijk alles is daar stukken goedkoper, afhankelijk van welke tabak je rookt scheelt je dat 15 euro of meer per pakje van 50 gram. Boodschappen 40 tot 60% goedkoper dan bij ons, sterke drank en bier scheelt ook bijna de helft, en als je daar dan toch bent, ook maar gelijk even je tank vol gooien want ook dat is daar nog betaalbaar.

De overheid hier wringt de mensen helemaal uit, dus zoeken de mensen hun heil elders, en dat zijn echt niet alleen mensen die in de grensstreek wonen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 6 juni 2024 @ 14:55:15 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213810786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:49 schreef Hathor het volgende:
Dit is al jaren bekend en ik ken inmiddels al veel mensen die een keer in de twee maanden of zo even de grens overschieten. Letterlijk alles is daar stukken goedkoper, afhankelijk van welke tabak je rookt scheelt je dat 15 euro of meer per pakje van 50 gram. Boodschappen 40 tot 60% goedkoper dan bij ons, sterke drank en bier scheelt ook bijna de helft, en als je daar dan toch bent, ook maar gelijk even je tank vol gooien want ook dat is daar nog betaalbaar.

De overheid hier wringt de mensen helemaal uit, dus zoeken de mensen hun heil elders, en dat zijn echt niet alleen mensen die in de grensstreek wonen.
Ik woon in het midden van het land en ken letterlijk niemand die met enige regelmaat de grens over gaat voor sigaretten, drank en/of andere boodschappen, of om te tanken.

Ik ken alleen 3 jongens die ieder jaar eind december een dagje over de grens doen om vuurwerk te halen, en dan gaan ze ook nog met 1 auto dus dat beperkt de hoeveelheid die ze mee kunnen nemen.

Als ik zelf in Duitsland ben met de auto (zeer sporadisch) tank ik daar idd meestal wel, maar als ik de afgelopen 10 jaar 3 keer in Duitsland getankt heb dan hebben we het wel gehad.
Komend zomer ben ik idd met de auto in Duitsland dus dan zal er wel getankt worden, al was het alleen al omdat ik ergens in die periode wel zal moeten tanken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:02:56 #123
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213810873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:49 schreef Hathor het volgende:

De geldklopperij is misdadig hier. En maar lullen over lastenverlichting maar de accijnzen en belastingen stijgen over de hele linie, structureel.

De enige 'compensatie' die we hier kennen is aan de borst bij moeder staat als je al geen stuiver hebt.

Ik hoop dan ook dat de schatkist beste klappen krijgt door dit wanbeleid. Je jaagt mensen letterlijk weg.
pi_213810967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De geldklopperij is misdadig hier. En maar lullen over lastenverlichting maar de accijnzen en belastingen stijgen over de hele linie, structureel.

De enige 'compensatie' die we hier kennen is aan de borst bij moeder staat als je al geen stuiver hebt.

Ik hoop dan ook dat de schatkist beste klappen krijgt door dit wanbeleid. Je jaagt mensen letterlijk weg.
pi_213810990
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:11 schreef Toine51 het volgende:
Rook niet, drink geen fris, ben vegetarisch en rijdt elektrisch...

Dus ik blijf deze zomer thuis...

Hoezo? Je houdt zo te lezen genoeg geld over voor een mooie vakantie.
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:17:41 #126
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_213811010
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 02:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Van straling krijg je ook kanker. Ik hoor je niet kankeren op Vodafone
pi_213811226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:09 schreef deedeetee het volgende:
Luxemburg is nog goedkoper. Slof camel yellow grote pakjes 52 ¤ en de gewone maat 56 ¤ per slof. Shag 96 ¤ per slof.
Ik ben gelukkig al ruim 30 jr geleden gestopt maar denk ook dat de huidige prijzen pure diefstal is.
En de volksgezondheid gaat er echt niet op vooruit. In plaats van rokers zijn dezelfde mensen nu vreters geworden. Ze steken geen sigaret meer op maar stoppen eten in hun mond. Is dat nu echt gezonder ?
Als ze mij vragen wanneer ik gestopt ben met roken is het antwoord: "20 kilo geleden".
Ik heb ook geen idee waar al dat bespaarde geld is gebleven en qua gezondheid merk ik er ook niks van.
Maar ik ben zooooooo allemachtig blij dat al dat vreselijke gezeik en dat getreiter helemaal aan mij voorbij gaat. Aleen al om die redenkan ik iedereen aanraden om te stoppen met roken.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_213811263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Van straling krijg je ook kanker. Ik hoor je niet kankeren op Vodafone
pi_213811339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als ze mij vragen wanneer ik gestopt ben met roken is het antwoord: "20 kilo geleden".
Ik heb ook geen idee waar al dat bespaarde geld is gebleven en qua gezondheid merk ik er ook niks van.
Maar ik ben zooooooo allemachtig blij dat al dat vreselijke gezeik en dat getreiter helemaal aan mij voorbij gaat. Aleen al om die redenkan ik iedereen aanraden om te stoppen met roken.
Ik heb er juist heel erg veel positiefs van gemerkt, nadat ik gestopt was met roken. Niet meer rochelend wakker worden, zo goed als nooit meer een verstopte neus of verkouden, beter reukvermogen en smaak, meer energie, betere conditie. Echt een wereld van verschil. Beste beslissing ever. De geldbesparing merkte ik niet echt, maar dat kwam ook wel omdat een pakje shag max een euro of 5-6 kostte toen ik nog rookte. Maar ik was vooral blij dat ik van die "monkey on my back" af ben.
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:51:51 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213811349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lol toen ik stopte heb ik me voorgenomen om niet al voor mn 30ste een afzichtelijke skinnyfat buik te krijgen dus ben erg streng geweest. Schade is beperkt gebleven tot 5 kg maar vraag me oprecht af waardoor want ik zat echt alleen maar wortels en andere snackgroente te vreten te hele dag. Verschrikkelijke tijd
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:01:00 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213811454
Ben ook erg blij dat ik in Landgraaf woon.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:01:04 #132
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213811456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat hoge inkomen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:45 schreef Farenji het volgende:

[..]
Beter onderwijs?
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Juist door die veel kleinere onderlaag wellicht? De meeste rokers zitten (gok ik) in een lagere sociale klasse. Luxemburg is zoals je stelt gemiddeld genomen een zeer vermogende staat. Een snelle google leert mij dat ze wel veeeeeel meer alcohol drinken dan hier (wel maar één bron bekeken), blijkbaar zuipen welgestelde mensen meer dan dat ze roken? Past op zich wel in het beeld van de vermogende en gepensioneerde boomer die 7 dagen in de week teut is en het eerste wijntje bij de lunch drinkt.
Interessante suggesties, ik heb even de territoriale verschillen qua rokerspercentages in Nederland opgezocht
https://www.vzinfo.nl/roken/regionaal
(naast GGD regio's kun je op gemeenten klikken)

Het lijkt ook alsnog men substantieel meer rookt in grotere steden. Het onderwijsniveau lijkt niet direct te correleren zie: https://www.vzinfo.nl/soc(...)-regionaal/opleiding

Roken lijkt ook populairder in Noord Nederland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:06:11 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213811499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Verschrikkelijk, die zo mager mogelijke Nederlandse biefstukjes.

Leeft Piet nog?
Ben zo blij met onze groothandelspas. Zonde van je geld wat er zelfs bij de slagerij ligt.

Piet leeft ongetwijfeld nog. Alleen post niet meer op fok! na het verwijt dat hij kreeg van de mods in CUL en de ruzie die daar op volgde.

Zonde. Hij heeft in die periode half fok! leren koken en CUL levend gehouden.
Nu delen mensen weekmenu's en laten ze zien waar ze gegeten hebben. Piet was tips'ntricks en leerde t je zelf maken met de juiste tools.
K9n ook mooi posten in POL trouwens meen ik.

Iig mooie vent en de legende van CUL.
1947-2016
pi_213811522
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben zo blij met onze groothandelspas. Zonde van je geld wat er zelfs bij de slagerij ligt.

Piet leeft ongetwijfeld nog. Alleen post niet meer op fok! na het verwijt dat hij kreeg van de mods in CUL en de ruzie die daar op volgde.

Nu delen mensen weekmenu's en laten ze zien waar ze gegeten hebben. Piet was tips'ntricks en leerde t je zelf maken met de juiste tools.

Vertel? IK WIL DE RODDELS!

En mjah, CUL is niet meer zo leuk als het ooit was.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:12:59 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213811547
Piet post gewoon hoor, en wie regelmatig in CUL leest/post weet ook prima met welk account.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213811816
Dat is onder een publiek geheim, dat account.
Iets met water O-)
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:13:53 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:41:45 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213812238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
Piet post gewoon hoor, en wie regelmatig in CUL leest/post weet ook prima met welk account.
Tbh.... i dont know
1947-2016
pi_213812378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tbh.... i dont know
Zit dm 8-)
A murky, forgotten land.
pi_213814863
Ik rook alleen af en toe in combinatie met een biertje, dus op feestjes en dergelijke.

Dus normaal boeit de prijs mij niet echt, maar met deze prijsverschillen is het toch wel de moeite waard om eens in Gronau wat te kopen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_213815443
quote:

[..]
Drama queen much? _O-

Disclaimer: ik rook zelf niet eens.
pi_213817203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Drama queen much? _O-

Disclaimer: ik rook zelf niet eens.
Stinkerds haten maakt je een drama queen?
  donderdag 6 juni 2024 @ 23:15:10 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_213818039
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik woon in het midden van het land en ken letterlijk niemand die met enige regelmaat de grens over gaat voor sigaretten, drank en/of andere boodschappen, of om te tanken.

Ik ken alleen 3 jongens die ieder jaar eind december een dagje over de grens doen om vuurwerk te halen, en dan gaan ze ook nog met 1 auto dus dat beperkt de hoeveelheid die ze mee kunnen nemen.

Als ik zelf in Duitsland ben met de auto (zeer sporadisch) tank ik daar idd meestal wel, maar als ik de afgelopen 10 jaar 3 keer in Duitsland getankt heb dan hebben we het wel gehad.
Komend zomer ben ik idd met de auto in Duitsland dus dan zal er wel getankt worden, al was het alleen al omdat ik ergens in die periode wel zal moeten tanken.
I
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:11 schreef Farenji het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Doe es effe normaal joh.
  donderdag 6 juni 2024 @ 23:17:48 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_213818063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik heb er juist heel erg veel positiefs van gemerkt, nadat ik gestopt was met roken. Niet meer rochelend wakker worden, zo goed als nooit meer een verstopte neus of verkouden, beter reukvermogen en smaak, meer energie, betere conditie. Echt een wereld van verschil. Beste beslissing ever. De geldbesparing merkte ik niet echt, maar dat kwam ook wel omdat een pakje shag max een euro of 5-6 kostte toen ik nog rookte. Maar ik was vooral blij dat ik van die "monkey on my back" af ben.
Ik rook al een jaar of 45 maar ben nog nooit rochelend wakker geworden.
pi_213818145
Ik rook een pakje per jaar dus daarvoor ga ik niet naar Duitsland. Scheelt echt veel.
PWBF
  vrijdag 7 juni 2024 @ 00:07:36 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213818425
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Piet post gewoon nog op Fok! hoor. En in CUL. Alleen onder een andere username. Die ik niet zal onthullen, dat doet hij zelf maar als hij daar behoefte aan heeft.
Ook ter info van @probeer
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213818699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:27 schreef Caland het volgende:

EUGoden _O_
Wat ik doe is niet meer roken en gewoon een leuk uitje hebben van dat geld! Inderdaad, EU-goden!

Kunnen we trouwens niet ergens waar het altijd zonnig en droog-warm is in de EU toelaten? Zou wel fijn zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213818710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat ik doe is niet meer roken en gewoon een leuk uitje hebben van dat geld! Inderdaad, EU-goden!

Kunnen we trouwens niet ergens waar het altijd zonnig en droog-warm is in de EU toelaten? Zou wel fijn zijn.
Malta zit al in de EU, dacht ik :P
pi_213818718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Malta zit al in de EU, dacht ik :P
Dat is zeker in de winter niet zo warm dat je denkt dat je op vakantie bent. Misschien iets als Frans Guyana of Suriname ofzo? Hoewel liever iets meer dichtbij. Marokko? Ook leuk om even onze PVV-vrienden wat te laten schrikken.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 07-06-2024 01:45:54 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:11:09 #150
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_214508818
Wat zijn de prijzen tegenwoordig, van een pakje jps sigaretten waar je vroeger 8,50 voor betaalde?
pi_214512900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:11 schreef GayGuy het volgende:
Wat zijn de prijzen tegenwoordig, van een pakje jps sigaretten waar je vroeger 8,50 voor betaalde?
Zoiets valt vast te Goochelen...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214513751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:48 schreef Ronald het volgende:
Ik rook alleen af en toe in combinatie met een biertje, dus op feestjes en dergelijke.

Dus normaal boeit de prijs mij niet echt, maar met deze prijsverschillen is het toch wel de moeite waard om eens in Gronau wat te kopen.
Dat noem ik geen roker. Ik steek er ook af en toe een op bij een biertje. Op jaar basis zal ik dan uit op gemiddeld 3 pakjes uitkomen. Die haal ik uit Duitsland. Niet vanwege de kosten voor die drie pakjes, maar Gitanes zonder filter die bij een biertje goed smaken
zijn hier in NL doodeenvoudig niet te krijgen. Alcohol heb ik niet thuis. Ook alcohol nuttig ik alleen als ik ga stappen. Kraanwater en koffie is thuis mijn drank :) Je mag bij mij wel rustig spreken van een koffieverslaving :)

Mijn vader die de 80 ruim gepasseerd is neemt de bus de grens over en haalt zich dan een slof drum vsn 50 gram die net boven de 100 euro kost. De bus kost hem 7,50 euro retour. Daar rookt hij ongeveer 1,5 maand van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 01-08-2024 21:14:14 ]
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:46:11 #153
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214659168
Wat kostte een pak shag vroeger (10 en 20 jaar geleden) en wat kost het nu?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214669778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:46 schreef MisterFox het volgende:
Dat begon ik me ook al af te vragen. Beetje gezocht en vond 'prijzen van tabak 1957-2008'

En nu is het al iets van 11 Euro voor een pakje sigaretten en bijna 25 Euro voor een pakje shag.
pi_214669944
Als je bij de grens woont denk je dat het op landelijk niveau ook wat voorstelt, dit soort grensverkeer. Het stelt alleen geen ene kut voor, want het over-overgrote deel van Nederland doet dit niet en betaalt gewoon de Nederlandse belastingen.
pi_214669994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:46 schreef MisterFox het volgende:
Ik moest voor mijn vader altijd Javaanse Jongens met vloei halen in de guldentijd. Kostte F 3,60...zat ook 100 gram in ipv 50 nu meende ik..
  zondag 11 augustus 2024 @ 10:28:49 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214671718
De TT is incorrect. Moet zijn:

quote:
Vlak bij de grens profiteert 'Tabak XXL' van Nederlandse verslaafden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 11-08-2024 11:27:44 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214672024
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 06:57 schreef RamboDirk het volgende:
Dat fabeltje dat Duitsland goedkoper is geldt alleen voor alles wat slecht voor je is. Koop je groente en fruit, ben je duurder uit.

Ik lees hierboven ook alleen maar reacties als drank, rookwaar en suikers inslaan :')
Alle non-food is er ook goedkoper. En groente en fruit gaan langer mee, hogere kwaliteitseisen. Druiven kun je makkelijk 2,5 week in de koelkast bewaren waar je hier in NL ze binnen enkele dagen verlept zijn. Ook basisspul zoals pasta, meel, zout, kruiden, etc zijn er goedkoper.

Dat het een fabel is zit vooral in de hoofden van mensen die er nooit winkelen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 11 augustus 2024 @ 11:28:40 #159
Why is all the rum gone?
pi_214672951
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Akkerdjie het volgende:

En groente en fruit gaan langer mee, hogere kwaliteitseisen. Druiven kun je makkelijk 2,5 week in de koelkast bewaren waar je hier in NL ze binnen enkele dagen verlept zijn.
Klinkt als genetische manipulatie, niet kwaliteitseisen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214674056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:45 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ze mogen de chemo ook in Duitsland gaan doen dan.
Wordt gewoon vergoed,, dus dubbel profiteren.
Daar geven ze ten minste immunotherapie , hier niet omdat het percentage (dacht 20%) dat het aanslaat te laag is.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 11 augustus 2024 @ 12:22:17 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214674086
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
.En groente en fruit gaan langer mee, hogere kwaliteitseisen. Druiven kun je makkelijk 2,5 week in de koelkast bewaren waar je hier in NL ze binnen enkele dagen verlept zijn.

pi_214674136
Nederland belastingparadijs :')
pi_214674366
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De TT is incorrect. Moet zijn:
[..]

De Duitse goedkopere zakenmensen hebben geen hogere winstmarges, profiteren dus niet veel van de Nederlandstalige verslaafden, doen de Nederlandstalige verslaafden veel eerder helpen om binnen hun budget te blijven.
  zondag 11 augustus 2024 @ 12:44:59 #164
Why is all the rum gone?
pi_214674458
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:40 schreef torentje het volgende:

[..]
De Duitse goedkopere zakenmensen hebben geen hogere winstmarges, profiteren dus niet veel van de Nederlandstalige verslaafden, doen de Nederlandstalige verslaafden veel eerder helpen om binnen hun budget te blijven te creperen.
Fixed.
pi_214674881
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fixed.
De Nederlandstalige verslaafden creperen juist omdat hun budget ontoereikend is gemaakt door de Nederlandse zakenmensen.
  zondag 11 augustus 2024 @ 13:14:13 #166
Why is all the rum gone?
pi_214674975
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:09 schreef torentje het volgende:

[..]
De Nederlandstalige verslaafden creperen juist omdat hun budget ontoereikend is gemaakt door de Nederlandse zakenmensen.
Je klinkt als een verslaafde.
pi_214675666
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je klinkt als een verslaafde.
Mij stoort het, dat men mensen een te laag budget geeft om zichzelf te amuseren. Ik ben bijv. een visliefhebber maar de vissers weigeren om de grotere gebakken vissen aan te bieden tegen een prijs die binnen mijn budget valt, die vissers eten dus waarschijnlijk de grotere gebakken vissen zelf op. Enz. enz.
  zondag 11 augustus 2024 @ 13:47:04 #168
Why is all the rum gone?
pi_214675683
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:46 schreef torentje het volgende:

Mij stoort het, dat men mensen een te laag budget geeft om zichzelf te amuseren.
Well, get a job.
pi_214677957
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Klinkt als genetische manipulatie, niet kwaliteitseisen. :')
Nee, blijkt dat in NL volgens een eigenaar van een plaatselijke Plus die ik ken dat groente en fruit een stuk ouder mogen zijn/in de winkel mogen liggen dan in DE. Betere kwaliteit dus.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:43:20 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214678255
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 00:51 schreef APK het volgende:
Huh? Kost een pakje shag inmiddels 27 euro in NL? :D
Ja. Een beetje normaal merk van 50 gram.

Gelukkig woon ik pal aan de grens en kan ik goedkoop tanken en af en toe roken.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:51:55 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214678360
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Nee, blijkt dat in NL volgens een eigenaar van een plaatselijke Plus die ik ken dat groente en fruit een stuk ouder mogen zijn/in de winkel mogen liggen dan in DE. Betere kwaliteit dus.
Maar het is de vraag of daar een lange tijd tussen zit man.

Als ik in NL een bakje peren koop, dan zijn ze na een dag of twee ram zacht. Dus Duitse peren zouden dan dagenlang hard moeten zijn.
pi_214678361
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Mij stoort het, dat men mensen een te laag budget geeft om zichzelf te amuseren. Ik ben bijv. een visliefhebber maar de vissers weigeren om de grotere gebakken vissen aan te bieden tegen een prijs die binnen mijn budget valt, die vissers eten dus waarschijnlijk de grotere gebakken vissen zelf op. Enz. enz.
Vissers vangen tegenwoordig al kant en klare gebakken vis?
pi_214678408
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar het is de vraag of daar een lange tijd tussen zit man.

Als ik in NL een bakje peren koop, dan zijn ze na een dag of twee ram zacht. Dus Duitse peren zouden dan dagenlang hard moeten zijn.

He, een medelimbo! Ram kiks of wat hey!

Ja dat klopt, die moeten soms nog een week liggen voordat ze minder hard zijn. Lidl in NL heeft ook doorgaans keiharde peren in de schappen liggen overigens.
pi_214678429
In DL is het nog duur. Neem ze altijd mee uit Luxemburg of Italië, daar kost het maar ¤ 5,20 per pakje.
  zondag 11 augustus 2024 @ 17:04:05 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214678559
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:55 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
He, een medelimbo! Ram kiks of wat hey!

Ja dat klopt, die moeten soms nog een week liggen voordat ze minder hard zijn. Lidl in NL heeft ook doorgaans keiharde peren in de schappen liggen overigens.
Auwhoer pik, nou ga ik straks in Duitsland hendig harde peren halen.
pi_214678816
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Well, get a job.
Werken is meer iets voor de workaholics en niet voor de fragiele mensen.
pi_214679177
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Auwhoer pik, nou ga ik straks in Duitsland hendig harde peren halen.
Parksjtad drekskibbel tuup, weer sjtiekem vunzige proat aan het reigere? (En zou stop ik \limbomodeoff). 😅
pi_214679746
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 09:01 schreef Confetti het volgende:
Als je bij de grens woont denk je dat het op landelijk niveau ook wat voorstelt, dit soort grensverkeer. Het stelt alleen geen ene kut voor, want het over-overgrote deel van Nederland doet dit niet en betaalt gewoon de Nederlandse belastingen.
Dit lijkt me ook wel ja. En andersom geldt het natuurlijk ook, ik woon een paar honderd meter van België vandaan en hier is het (op benzine na) andersom en komen de Belgen naar Nederland voor boodschappen.
pi_214684238
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Werken is meer iets voor de workaholics en niet voor de fragiele mensen.
Als ik dit soort uitspraken hoor, dan denk ik toch wel eens: "Alle uitkeringen afschaffen. Hup, ga iets doen voor je eten".
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:11:09 #180
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214690381
vooral erg zielig voor de kopers van tabak zo verslaafd zijn aan nicotine lijkt mij echt verschrikkelijk, eigenlijk zou je als GGD die mensen thuis moeten opzoeken en verslavingszorg moeten aanbieden
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:21:16 #181
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_214690457
Het verbaast mij altijd dat allang bekend is dat fabrikanten allerlei toevoegingen doen om de tabak/nicotine zo verslavend mogelijk te maken en dat daar niet tegen opgetreden wordt. Maak het de wet dat er alleen tabak in sigaretten mag zitten, zonder toevoegingen en het wordt minder verslavend. Waarom zou je dat als overheid niet willen als je tegelijkertijd zegt het roken te willen ontmoedigen?
Life is what you make it.
pi_214690570
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:28 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Als ik dit soort uitspraken hoor, dan denk ik toch wel eens: "Alle uitkeringen afschaffen. Hup, ga iets doen voor je eten".
Men geeft de mensen met een uitkering het gereedschap toch niet gratis, zodat zij gemakkelijker en sneller de noodzakelijke arbeid zouden kunnen doen?
pi_214690582
Weer lekker 650 gram uit Luxemburg laten overkomen. Is daar nu wel ook iets duurder blijkbaar, was deze keer ¤89,60 kwijt.
pi_214690690
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:35 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Weer lekker 650 gram uit Luxemburg laten overkomen. Is daar nu wel ook iets duurder blijkbaar, was deze keer ¤89,60 kwijt.
huh? Je mag toch geen tabak meer bestellen uit het buitenland?

Of heb je het iemand laten meenemen?
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:46:44 #185
24533 ACT-F
pi_214690721
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zwaar vuurwerk mag ook niet. Toch zie je het overal. Rara...
pi_214690884
quote:
12s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zwaar vuurwerk mag ook niet. Toch zie je het overal. Rara...
Zo is er een paar straten bij mij vandaan een winkel is die letterlijk 50 meter over de grens staat en adverteert met een ENORM bord waarop staat dat ze 365 dagen per jaar vuurwerk verkopen. Tijdens die coronajaren met een vuurwerkverbod stond de rij letterlijk in Nederland te wachten, dat vond ik altijd heel erg ironisch.
pi_214690899
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Vorige keer ben ik zelf geweest, deze keer heeft iemand voor me meegenomen.
pi_214691148
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Men geeft de mensen met een uitkering het gereedschap toch niet gratis, zodat zij gemakkelijker en sneller de noodzakelijke arbeid zouden kunnen doen?
:? Ik begrijp niet wat je hier nu zegt?
pi_214699014
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dit lijkt me ook wel ja. En andersom geldt het natuurlijk ook, ik woon een paar honderd meter van België vandaan en hier is het (op benzine na) andersom en komen de Belgen naar Nederland voor boodschappen.
Je bent nog steeds niet ingeburgerd hier ;)

Het gaat beiden kanten op. Als je in Essen bent zie je veel NLse kentekens bij de supermarkt.

Ga je hier op woensdag naar de Dirk dan staat het vol met Belgen.
pi_214699084
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:19 schreef Morri2 het volgende:

[..]
:? Ik begrijp niet wat je hier nu zegt?
Als het jou echt interesseerde wat er staat zou jij wel zeggen wat jij niet begrijpt. Toch?
pi_214699114
GET THE BADGE IN!!!
U MAD?
pi_214699622
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:21 schreef Schanulleke het volgende:
Het verbaast mij altijd dat allang bekend is dat fabrikanten allerlei toevoegingen doen om de tabak/nicotine zo verslavend mogelijk te maken en dat daar niet tegen opgetreden wordt. Maak het de wet dat er alleen tabak in sigaretten mag zitten, zonder toevoegingen en het wordt minder verslavend. Waarom zou je dat als overheid niet willen als je tegelijkertijd zegt het roken te willen ontmoedigen?
When in doubt, follow the money. Rokers betalen veel accijns en dat moet gecompenseerd worden als je dit teveel ontmoedigd.

Daarnaast overlijden ze eerder wat je aow & zorgkosten scheelt. Een roker met longkanker is over het algemeen veel goedkoper als een bejaarde altijd gezond heeft geleefd en dan na allemaal kleine kwaaltjes nog even Alzheimer krijgt.
pi_214701287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het jou echt interesseerde wat er staat zou jij wel zeggen wat jij niet begrijpt. Toch?
Ik begrijp die hele zin niet! Maar ik kan het ook omdraaien. Als je serieus zou zijn, zou je een beetje beter nadenken voordat je op de 'Invoeren'-knop drukt.
pi_214701328
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je bent nog steeds niet ingeburgerd hier ;)

Het gaat beiden kanten op. Als je in Essen bent zie je veel NLse kentekens bij de supermarkt.

Ga je hier op woensdag naar de Dirk dan staat het vol met Belgen.
Ik ga meestal naar de Lidl op de President Kennedylaan, daar is het vaak wel druk met Belgen :P In Essen ga ik wel eens naar de Aldi, maar alleen voor een heel beperkt aantal producten en ik zie daar lang niet zoveel Nederlanders in mijn beleving. Maar misschien let ik niet goed genoeg op en koop ik alleen precies die producten die toevallig net allemaal in Nederland goedkoper zijn :D
pi_214701577
Droevige rokers haha. Laat ze lekker stikken. Hopelijk snel een verbod op terrassen ook.
pi_214701841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik begrijp die hele zin niet! Maar ik kan het ook omdraaien. Als je serieus zou zijn, zou je een beetje beter nadenken voordat je op de 'Invoeren'-knop drukt.
Jij weet dus niet wat ik bedoel met "men wil het benodigde gereedschap niet schenken aan mensen met een uitkering?"
Als men dat niet begrijpt, dan kan men beter een andere hobby zoeken, dan lezen op Nederlandstalige forums.
pi_214703509
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij weet dus niet wat ik bedoel met "men wil het benodigde gereedschap niet schenken aan mensen met een uitkering?"
Als men dat niet begrijpt, dan kan men beter een andere hobby zoeken, dan lezen op Nederlandstalige forums.
Dat is een begrijpelijke zin. Maar dat zei je niet. Je brabbelde dit:

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Totaal niet te volgen. Geeft niks. Niet iedereen kan een fatsoenlijke zin in het Nederlands produceren.

Maar ik snap nog steeds niet welk gereedschap er nodig is om iemand te motiveren de handen uit de mouwen te steken. Behalve dan uitkeringen stop zetten, zodat er gewerkt moet worden voor de verslaving.
pi_214706648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:26 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dat is een begrijpelijke zin. Maar dat zei je niet. Je brabbelde dit:
[..]
Totaal niet te volgen. Geeft niks. Niet iedereen kan een fatsoenlijke zin in het Nederlands produceren.

Maar ik snap nog steeds niet welk gereedschap er nodig is om iemand te motiveren de handen uit de mouwen te steken. Behalve dan uitkeringen stop zetten, zodat er gewerkt moet worden voor de verslaving.
Als jij niet zelf kan bedenken welke gereedschappen nodig zijn om de noodzakelijke arbeid te doen, dan kunnen we beter stoppen met dit debat. Want ik het geen zin om fantasieloze mensen verder te helpen.
pi_214706892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Als jij niet zelf kan bedenken welke gereedschappen nodig zijn om de noodzakelijke arbeid te doen, dan kunnen we beter stoppen met dit debat. Want ik het geen zin om fantasieloze mensen verder te helpen.
Hamer en sikkel should do the trick.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214707159
Torentje is de reïncarnatie van Johan Cruijff.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:07:35 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214707268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:04 schreef kurk_droog het volgende:
Droevige rokers haha. Laat ze lekker stikken. Hopelijk snel een verbod op terrassen ook.
na een verbod op alcohol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214709498
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik stel een vraag. Jij geeft geen antwoord. Dat is geen debat. Misschien moeten die uitkeringen inderdaad maar stop gezet worden. En dan eerst eens kijken of de fantasie groot genoeg is om aan eten te komen. Ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Geen gereedschap nodig hoor. Gewoon handjes en voetjes.

Maar inderdaad. Dit is zinloos.
pi_214711754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 07:58 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik stel een vraag. Jij geeft geen antwoord. Dat is geen debat. Misschien moeten die uitkeringen inderdaad maar stop gezet worden. En dan eerst eens kijken of de fantasie groot genoeg is om aan eten te komen. Ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Geen gereedschap nodig hoor. Gewoon handjes en voetjes.

Jij bent gewoon aan het zuigen met vragen die iedereen met een beetje fantasie zelf kan beantwoorden.
pi_214711917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 07:58 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ach ja, het is torentje he.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
We willen ons iedere dag betaalbaar laveloos kunnen drinken, maar dat vinden de altijd nuchtere mensen niet goed..
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214712152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ach ja, het is torentje he.
[..]

Ah, het gereedschap is alcohol 8)7 Nee, zo ver reikt mijn fantasie niet _O-
pi_214712169
Rokers zijn gewoon smerige aso's.
pi_214712311
Zo!
Net terug uit België.
Even bier, benzine en tabak ingeslagen.
Scheelt weer klauwen met geld :7
  zondag 15 september 2024 @ 11:20:30 #208
24533 ACT-F
pi_214986711
quote:
Dit word een lastig dilemma voor sommige rechtse users. Grenscontroles om ongewenste migratie te stoppen is natuurlijk fantastisch, maar nu je daardoor straks niet meer voor duizenden euro's aan goedkope drank en shag kan halen is dat misschien toch iets minder mooi.
pi_214986778
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit word een lastig dilemma voor sommige rechtse users. Grenscontroles om ongewenste migratie te stoppen is natuurlijk fantastisch, maar nu je daardoor straks niet meer voor duizenden euro's aan goedkope drank en shag kan halen is dat misschien toch iets minder mooi.
Hun oplossing voor bij de grens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 15 september 2024 @ 11:59:48 #211
24533 ACT-F
pi_214986843
quote:
Ik ben rechtshandig maar ik zie het probleem niet? :? Hoe denk je dat het Duitse knalvuurwerk het land binnenkomt?
pi_214986885
quote:
5s.gif Op zondag 15 september 2024 11:59 schreef ACT-F het volgende:
Hoe denk je dat het Duitse knalvuurwerk het land binnenkomt?
Op dezelfde manier als de goedkope drank en shag tot nu toe doet: met nauwelijks kans op controles via illegale wijze met gewone personenauto's.

Nu er structureel gecontroleerd gaat worden tussen onze grenzen is die methode ineens enorm risicovol geworden.
Als je gepakt wordt met je auto vol tabak, dan mag je bijna alles inleveren en krijg je er een flinke boete bij cadeau.

Heb jij je eigen link wel gelezen voordat je hem plaatste?
pi_214986928
Wow een pakje shag is tegenwoordig 27 euro :o

Ik blijf erbij, ze kunnen wel elke keer vrolijk de accijns verhogen maar de mensen die nog verslaafd blijven krijg je er niet gestopt mee.

Om mij heen zie ik dat de groep rokers zich concentreert tot een groep die zeer veel moeite heeft met stoppen, al meerdere pogingen heeft gedaan en ook bijkomende problematieken heeft zoals chronische ziektes (nee, niet allemaal long gerelateerd), psychiatrische ziektes en veel stress.
Die hebben hulp nodig bij het stoppen, niet een financiële stok die ze slaat
Twiddel
  zondag 15 september 2024 @ 12:20:55 #214
24533 ACT-F
pi_214986982
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 12:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Op dezelfde manier als de goedkope drank en shag tot nu toe doet: met nauwelijks kans op controles via illegale wijze met gewone personenauto's.

Nu er structureel gecontroleerd gaat worden tussen onze grenzen is die methode ineens enorm risicovol geworden.
Als je gepakt wordt met je auto vol tabak, dan mag je bijna alles inleveren en krijg je er een flinke boete bij cadeau.

Heb jij je eigen link wel gelezen voordat je hem plaatste?
Het Duitse knalvuurwerk kwam al binnen voordat het Schengenverdrag bestond. Er wordt al jaren steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens. De douane is volop en zichtbaar aanwezig.

Maak jezelf niet de illusie dat het een honderdprocentscontrole wordt, want daar is geen capaciteit voor. De smokkelaar weet precies wanneer en welke route die moet nemen.
pi_214987023
quote:
3s.gif Op zondag 15 september 2024 12:20 schreef ACT-F het volgende:
Het Duitse knalvuurwerk kwam al binnen voordat het Schengenverdrag bestond. Er wordt al jaren steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens. De douane is volop en zichtbaar aanwezig.

Wat een onzin. Als je als Nederlander niet zo dom bent om in de laatste 2 weken je vuurwerk over de grens te halen, dan had je niks te vrezen. Nu er straks permanent op de grens gecontroleerd word is dat risico ineens een stuk groter.

Staat trouwens ook gewoon in jouw bericht dat je plaatste.
pi_214987050
De ultieme vorm van marktwerking.
pi_214987080
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 12:13 schreef summer2bird het volgende:
Wow een pakje shag is tegenwoordig 27 euro :o

Ik blijf erbij, ze kunnen wel elke keer vrolijk de accijns verhogen maar de mensen die nog verslaafd blijven krijg je er niet gestopt mee.

Om mij heen zie ik dat de groep rokers zich concentreert tot een groep die zeer veel moeite heeft met stoppen, al meerdere pogingen heeft gedaan en ook bijkomende problematieken heeft zoals chronische ziektes (nee, niet allemaal long gerelateerd), psychiatrische ziektes en veel stress.
Die hebben hulp nodig bij het stoppen, niet een financiële stok die ze slaat
Tja en volgens mijn vader die de bus vanuit Maastricht naar Aken pakt een maal per maand iets meer dan 10 euro per 50 gram pakje Drum. Iets meer dan 100 euro per slof. Als dat in NL schijnbaar 27 euro kost is dat 270 euro per slof. Dat is natuurlijk een giga verschil.
  zondag 15 september 2024 @ 12:33:39 #218
24533 ACT-F
pi_214987105
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 12:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Als je als Nederlander niet zo dom bent om in de laatste 2 weken je vuurwerk over de grens te halen, dan had je niks te vrezen. Nu er straks permanent op de grens gecontroleerd word is dat risico ineens een stuk groter.

Staat trouwens ook gewoon in jouw bericht dat je plaatste.
Toen ik afgelopen 29 december in Duitsland mijn maandelijkse inkopen deed had ik op de heen- en terugweg geen controle terwijl ik in elke winkel waar ik kwam bestookt werd met vuurwerk, zelfs in het Nederlands aangeprijsd. Ik had mijn bus vol kunnen gooien.

Ik weet niet hoe jij zin en onzin bepaalt maar ik doe dat op basis van waarneming en niet op basis van een artikel. Die controles gaan enorm meevallen om de economie niet te schaden.
  zondag 15 september 2024 @ 12:41:16 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214987164
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 12:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Toen ik afgelopen 29 december in Duitsland mijn maandelijkse inkopen deed had ik op de heen- en terugweg geen controle terwijl ik in elke winkel waar ik kwam bestookt werd met vuurwerk, zelfs in het Nederlands aangeprijsd. Ik had mijn bus vol kunnen gooien.

Ik weet niet hoe jij zin en onzin bepaalt maar ik doe dat op basis van waarneming en niet op basis van een artikel. Die controles gaan enorm meevallen om de economie niet te schaden.
Zin en onzin bepalen voor de hele grens op basis van jouw ene bezoekje op jouw locatie is ook vrij willekeurig
Laffe huichelaar
  zondag 15 september 2024 @ 12:45:31 #220
24533 ACT-F
pi_214987200
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 12:41 schreef timmmmm het volgende:

Zin en onzin bepalen voor de hele grens op basis van jouw ene bezoekje op jouw locatie is ook vrij willekeurig
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 12:33 schreef ACT-F het volgende:
maandelijkse inkopen
Moeilijk hè, lezen.
pi_214987661
quote:

[..]
Je mag gewoon enkele sloffen legaal meebrengen hoor.
pi_214987764
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 13:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, maar niet tientallen kilo's.
pi_214989519
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, maar niet tientallen kilo's.
Ja, dat was ook een beetje overdreven, alsof hij een bestelling voor de hele straat met zich meezeulde. Ik heb gewoon twee sloffen mee laten brengen, en daar doen ze niet moeilijk over.
  zondag 15 september 2024 @ 18:23:32 #224
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214990886
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 12:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[..]
Moeilijk hè, lezen.
Je hebt het over vuurwerkcontrole op 29 december halve zool. Leuk dat je daar elke maand boodschappen doet, maar dat bezoek in juni vind ik niet zo relevant.
Laffe huichelaar
  zondag 15 september 2024 @ 18:45:18 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214991065
quote:

[..]
quote:
Vanuit een EU-land mag u 800 sigaretten (4 sloffen) belastingvrij meenemen, én 200 sigaren, én 1 kilo tabak, én 400 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram).
En, en, en, en. Dus niet of.
pi_214991077
quote:

[..]
Wist niet dat we in Nederland ook grenscontroles gaan houden. Want ik zou me geen enkele reden kunnen bedenken waarom de Duitse politie je zal aanhouden als je een berg drank of tabak hebt gekocht en in nog in Duitsland bent. Je bent pas illegaal bezig als je de grens over bent en daar heeft de Duitse politie niks te zeggen. Wel apart dat mensen die grenscontroles fantastisch vinden niet eens weten hoe zo iets werkt. Maar goed die zullen wel 1 keer per jaar in het buitenland komen voor vakantie en weten amper hoe het gaat in de grensgebieden...
  zondag 15 september 2024 @ 18:49:40 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214991097
Doet me weer denken aan vroeger toen we vanuit Seedorf in elk verborgen hoekje van de auto wel drank, shag en sigaretten hadden verstopt... :D

Of de voertuigen die terug naar Nederland kwamen volledig afgeladen hadden met contrabande... _O-
pi_214991200
quote:

[..]
Ik betaal nog gewoon de hoofdprijs pauper, maar in een steeds kleiner gezelschap, zo ver is Duitsland hier niet. Maar je mag iets van 40 pakjes sigaretten of 20 pakken shag dus dan kun je met een tripje weer een maand vooruit.
  zondag 15 september 2024 @ 19:02:56 #229
24533 ACT-F
pi_214991205
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2024 18:23 schreef timmmmm het volgende:

Je hebt het over vuurwerkcontrole op 29 december halve zool. Leuk dat je daar elke maand boodschappen doet, maar dat bezoek in juni vind ik niet zo relevant.
Als ik je nou vertel dat de laatste controle ergens in 1994 was of zo en ik wel vaker de grens passeer dan kun je zelf ook wel inschatten dat ik niet zo onder de indruk ben van de pakkans. In het verleden zelfs een alarmpistool de grens over gesmokkeld eind december :')
  zondag 15 september 2024 @ 19:03:57 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214991216
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 01:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Een randje is leuk maar als een derde vet is dan gaat het fileermes erin om het vet te scheiden, kleine stukjes te hakken en te smelten zodat het vlees in eigen vet wordt gebraden :9~

Maar ik ben wel eens lui en dan is vetarm biefstuk wel een uitkomst :@

Een goede steak die er zo uitziet, smaakt op een heel ander niveau. Boterachtige smaak door de vleessmaak.
  zondag 15 september 2024 @ 19:05:51 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214991237
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 19:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als ik je nou vertel dat de laatste controle ergens in 1994 was of zo en ik wel vaker de grens passeer dan kun je zelf ook wel inschatten dat ik niet zo onder de indruk ben van de pakkans. In het verleden zelfs een alarmpistool de grens over gesmokkeld eind december :')
Een alarmpistool is lang zo leuk niet als de kogels ervoor.
Doosje alarmpistool kogels, meter van elkaar op spoorrails leggen en wachten tot de trein komt.
pi_214991238
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 18:49 schreef AchJa het volgende:
Doet me weer denken aan vroeger toen we vanuit Seedorf in elk verborgen hoekje van de auto wel drank, shag en sigaretten hadden verstopt... :D

Of de voertuigen die terug naar Nederland kwamen volledig afgeladen hadden met contrabande... _O-
De giek van de YA 616 takel volledig uitgeschoven en volgestopt met allerlei shit. En er dan een LARO’tje in hangen. *O*
pi_214991239
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik betaal nog gewoon de hoofdprijs pauper, maar in een steeds kleiner gezelschap, zo ver is Duitsland hier niet. Maar je mag iets van 40 pakjes sigaretten of 20 pakken shag dus dan kun je met een tripje weer een maand vooruit.
Als je je tabak aankopen combineert met drank en/of andere boodschappen en zeker als je in de buurt woont van
de grens dan is zo'n tripje nog steeds lonend. Alleen komen er ook genoeg Nederlanders vanaf Den Haag of Almere ofzo en gaan ze voornamelijk om hun ernstige nicotineverslaving betaalbaar te houden.
  zondag 15 september 2024 @ 19:09:20 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214991266
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:05 schreef Sodeknetters het volgende:
De giek van de YA 616 takel volledig uitgeschoven en volgestopt met allerlei shit. En er dan een LARO’tje in hangen. *O*
Munitiebunkers en schietbuizen afgeladen met van alles en nog wat behalve munitie... _O-
  zondag 15 september 2024 @ 19:11:54 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214991283
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een alarmpistool is lang zo leuk niet als de kogels ervoor.
Doosje alarmpistool kogels, meter van elkaar op spoorrails leggen en wachten tot de trein komt.
De loop van de luchtbuks een stukje uitboren zodat er een alarmpistool patroon in past en een spijker precies op maat zagen zodat die net aangetikt wordt door de zuiger van de luchtbuks... _O_
pi_214991319
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 18:49 schreef AchJa het volgende:

Ook vanuit Hohne. Ook bij de UK(nafi noemde men dat volgens mjj) was alles belastingvrij in die tijd. Voordeel was dat die kazerne voor 90% uit het UK leger bestond. Zo ook elektronica. Ik heb nog een mixer uit die tijd die het nog altijd doet.
pi_214991395
Ze hebben nu al mensen te kort om te handhaven op alle gebied. Die grenscontroles zijn symboolpolitiek.
  zondag 15 september 2024 @ 20:26:46 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214992053
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:23 schreef Cherni het volgende:
Ze hebben nu al mensen te kort om te handhaven op alle gebied. Die grenscontroles zijn symboolpolitiek.
Money well spent hoor.
Gelukkig is het niet mijn belastinggeld.
pi_214992133
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jij rookt 20 pakken shag in een maand?
pi_214992206
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als je je tabak aankopen combineert met drank en/of andere boodschappen en zeker als je in de buurt woont van
de grens dan is zo'n tripje nog steeds lonend. Alleen komen er ook genoeg Nederlanders vanaf Den Haag of Almere ofzo en gaan ze voornamelijk om hun ernstige nicotineverslaving betaalbaar te houden.
Er worden complete busreizen georganiseerd met instappunten in oa Amsterdam en Utrecht a 26 euro per plek. Mensen doen massaal inkopen over de grens. Vroeg of laat moeten ze hier in Nederland toch de gevolgen gaan ondervinden van alles helemaal naar de klote belasten.
  zondag 15 september 2024 @ 22:00:21 #241
24533 ACT-F
pi_214993407
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Munitiebunkers en schietbuizen afgeladen met van alles en nog wat behalve munitie... _O-
Zo kwam ik in het guldentijdperk via bevriende militairen aan sloffen sigaretten _O-
  zondag 15 september 2024 @ 22:11:18 #242
24533 ACT-F
pi_214993505
quote:
Voor zover nu bekend, wordt alleen het ingaande verkeer gecontroleerd. Zit je auto eenmaal vol Duitse waren, dan kun je, als het goed is, zo Nederland weer inrijden.
https://www.tubantia.nl/b(...)g-mogelijk~a398aa88/

:9~
  zondag 15 september 2024 @ 22:13:47 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214993531
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 13:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Desnoods stel je de grens op één dag gewoon vijf keer over. Dat mag volgens mij wel
The End Times are wild
pi_214996100
Mijn lokale dealer heeft inmiddels ook sloffen Marlboro aan zijn assortiment toegevoegd. 50 euro per slof, 5 euro per pakje. In het tankstation betaal je daar 12,50 per pakje voor.
  maandag 16 september 2024 @ 10:14:33 #245
24533 ACT-F
pi_214996402
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:37 schreef Aress020 het volgende:
Mijn lokale dealer heeft inmiddels ook sloffen Marlboro aan zijn assortiment toegevoegd. 50 euro per slof, 5 euro per pakje. In het tankstation betaal je daar 12,50 per pakje voor.
Zijn dit geen namaaksigaretten? Die smaken anders.
pi_214996476
quote:
5s.gif Op maandag 16 september 2024 10:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zijn dit geen namaaksigaretten? Die smaken anders.
Zijn neppe sigaretten ja. Ik rook zelf alleen met een drankje dus ik proef het niet echt, maar vrienden die wel iedere dag roken zeggen dat het verschil nauwelijks merkbaar is.
  maandag 16 september 2024 @ 11:22:22 #247
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_214996982
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Desnoods stel je de grens op één dag gewoon vijf keer over. Dat mag volgens mij wel
Ik rook zelf niet, maar mijn vriend wel en die haalt het in Luxemburg per kwartaal.
Gewoon met een paar niet rokers gaan en dan mag je meer meenemen.
Daar tanken voor de terugweg en klaar (zag ook veel die gelijk benzine meenemen).
Ben je zo snel 3/400 euro goedkoper uit.

Wat ik ook apart vind is dat je daar dus een aansteker krijgt bij het kopen van sigaretten.
Dus ook die besparen we uit :9~ :')

[ Bericht 17% gewijzigd door SacreCoeur op 16-09-2024 11:24:48 (.) ]
  maandag 16 september 2024 @ 11:38:45 #248
24533 ACT-F
pi_214997151
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat ik ook apart vind is dat je daar dus een aansteker krijgt bij het kopen van sigaretten.
Bij het halen van een slof kreeg ik die in Duitsland ook. Bij een pakje krijg je dat uiteraard niet :+
pi_214997229
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik rook zelf niet, maar mijn vriend wel en die haalt het in Luxemburg per kwartaal.
Gewoon met een paar niet rokers gaan en dan mag je meer meenemen.
Daar tanken voor de terugweg en klaar (zag ook veel die gelijk benzine meenemen).
Ben je zo snel 3/400 euro goedkoper uit.

Ik heb het even nagerekend. Met 4 personen die maximaal shag en sigaretten inkopen bespaar je 1840 euro !

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 16-09-2024 20:38:20 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  woensdag 18 september 2024 @ 22:24:12 #250
24533 ACT-F
pi_215024028
Btw-verhoging

Proef op de som: naar Polen vliegen voor sigaretten mét luxe overnachting scheelt honderden euro's

De verwachte winst uit accijnzen op tabak lijkt in rook op te gaan, mede doordat veel Nederlanders sigaretten in het buitenland kopen. Vooral in Oost-Europese landen betaal je weinig voor rookwaar. Hoeveel scheelt het om naar Polen te vliegen voor sigaretten, of naar Slovenië voor shag? Editie NL-verslaggever Eise Pulles nam de proef op de som en vloog naar Polen.

De prijs van sigaretten is de afgelopen jaren sterk gestegen, wat gevolgen heeft voor de verkoop. In juni werd 44 procent minder rookwaren verkocht dan in dezelfde maand een jaar geleden. In juli was dat 27 procent en in augustus 38 procent. Dit zou kunnen betekenen dat meer mensen stoppen met roken. Maar er zijn ook mensen die nu hun (goedkopere) tabak in het buitenland halen.

Dat mag niet zomaar onbeperkt. Per persoon van 17 jaar of ouder mag je vanuit een EU-land 800 sigaretten, oftewel vier sloffen, belastingvrij meenemen. En nog 200 sigaren en een kilo tabak.
Naar Polen vliegen

Veel Nederlanders rijden naar Luxemburg of Duitsland om sigaretten in te slaan, maar in Oost-Europa zijn ze nog goedkoper. Dat is een eind weg, maar er zijn inmiddels prijsvechters die je voor een klein bedrag naar diverse Oost-Europese steden vliegen. Hoeveel scheelt het eigenlijk? Editie NL-verslaggever Eise Pulles vloog naar de Poolse stad Katowice om het uit te zoeken (zie video bovenaan het artikel).

De gemiddelde prijs van een pakje met 20 sigaretten:
Nederland 11,10 euro
Slovenië 4,80 euro
Polen 3,90 euro
Bulgarije 3,10 euro

De vliegtickets voor verslaggever Eise en cameraman Dennis kostten 100 euro per persoon vanaf Eindhoven Airport. Dit waren de uitgaven van het reisgezelschap. Ze mochten beiden vier sloffen sigaretten meenemen, dus acht in totaal.

Eise en de cameraman hebben in totaal 552 euro per persoon uitgegeven aan de rookwaar én de reis naar Polen, inclusief overnachting en eten en drinken. Voor dezelfde hoeveelheid shag en sigaretten zouden ze in Nederland per persoon 982,80 euro kwijt zijn. Dus de reis naar Katowice heeft ze 430,80 'bespaard'.

Terugloop verkoop

Met de auto naar Luxemburg of het vliegtuig naar Polen voor sigaretten is dus een stuk voordeliger dan die sigaretten in Nederland kopen. Dit heeft geleid tot een sterke terugloop in de verkoop van tabak, denkt de BBB. De politieke partij wil daarom dat de accijnsverhoging op tabak wordt teruggedraaid. Hoewel er rokers zijn die vanwege de gestegen prijzen zijn gestopt – wat uiteraard nog goedkoper is – halen anderen hun sigaretten over de grens.

Caroline van der Plas van de BBB begrijpt dat mensen die het zich niet kunnen veroorloven naar het buitenland gaan voor goedkopere sigaretten. "Natuurlijk zeg je: dan moeten mensen gewoon stoppen met roken. Maar er is gewoon een groep mensen die niet zal stoppen met roken."

Van der Plas zegt ook veel mensen te hebben gesproken die sigaretten in het buitenland inslaan om ze vervolgens in Nederland door te verkopen. "Ondertussen missen wij als overheid veel accijnsinkomsten. Niet alleen vanwege de sigaretten, maar ook omdat mensen in het buitenland vaak ook goedkope boodschappen en drank kopen, waardoor we btw-inkomsten mislopen. En mensen gaan ook op het terras zitten en maken er een leuk weekend van."

De politica vindt het 'bizar' dat verslaggever Eise voor hetzelfde bedrag als acht 'Nederlandse' sloffen helemaal naar Polen heeft kunnen vliegen om daar rookwaar te kopen en te overnachten in een luxe hotel. Ze vindt het een beter idee om mensen te waarschuwen voor roken in plaats van te focussen op accijnsverhogingen. "Zomaar stoppen met roken is niet eenvoudig. Daarom zal de BBB niet voor nieuwe accijnsverhogingen stemmen."

'Accijnsverhogingen helpen'

Longarts Wanda de Kanter zegt dat het duurder maken van sigaretten toch dé manier is om rokers te laten stoppen. Volgens haar betaalt de samenleving miljarden euro's per jaar vanwege rokers. "Structurele accijnsverhoging werkt. Dat blijkt uit alle onderzoeken. Helaas komt vooral de tabaksindustrie aan het woord in de media. Accijnsverhoging is niet slecht. Wij pleiten jaarlijks voor accijnsverhoging, evenals voor een verbod op vapes."

Dat mensen naar het buitenland gaan voor sigaretten, is volgens De Kanter geen probleem. "Ik heb het zelf ook gezien in Luxemburg. Daar zag ik families met hele emmers shag. Het laat juist zien hoe ernstig die verslaving is. Maar kinderen, die je het meeste beschermt met accijnsverhogingen, doen dat niet."

Stephan van Baarle van DENK is veel minder kritisch over accijnsverhogingen. Het Tweede Kamerlid ziet het als 'gezondheidswinst' voor de samenleving als mensen stoppen met roken. "Het veroorzaakt longkanker en is gewoon ontzettend slecht voor je."

Hij benadrukt dat stoppen met roken voor veel mensen moeilijk is. "Ik heb er enorm spijt van dat ik ermee ben begonnen. Ik beschouw het als een van de grootste fouten die ik ooit heb gemaakt. Ik probeer ermee te stoppen."
Regels zoals in Nieuw-Zeeland of Australië?

De Kanter pleit ervoor dat de minimumleeftijd ieder jaar met 1 jaar omhoog gaat, zoals in Nieuw-Zeeland goed heeft gewerkt. "De nieuwe generatie rookt daar veel minder. In Australië betalen ze nu 28 euro per pakje, en daar roken ze nog minder."

De longarts hoopt niet dat mensen geïnspireerd raken door de reis van verslaggever Eise Pulles naar Polen. "Juist dat mensen zo verslaafd zijn dat ze naar het buitenland vliegen om goedkope sigaretten te kopen, toont de noodzaak van accijnsverhogingen goed aan. Het laat zien hoe ernstig die verslaving is. Je kunt beter met Stoptober meedoen dan naar Polen gaan."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)katowice-peuken-shag
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:35:49 #251
24533 ACT-F
pi_215110203

Tweehonderd sigaretten voor 50 euro. Een 'belachelijk goeie deal', noemt een Utrechtse studente het. Zij kreeg - net als vele anderen in de stad - deze week een flyer in de bus van een heuse sigarettendealer die met een 'campusbezorgdienst' lijkt in te springen op de stijgende tabaksprijzen. 'Nog niet eerder gezien.'

Sarah (21) woont met 21 huisgenoten op de Stadsoase, een voormalige school die omgebouwd is tot een studentencomplex in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Haar huisgenoot 'knalde' afgelopen week zes flyers van de sigarettendealer op tafel. De bewoners verzamelden zich in de woonkamer. Hun eerste reactie: dit is een belachelijk goedkope, goede deal. "Toen werd ook echt meteen even serieus overlegd of we dit gingen doen.''

De sigarettenverkoper in kwestie biedt losse pakjes aan voor 7 euro (in een tabakszaak in Nederland kost zo'n pakje gemiddeld 11,10 euro). Ook kunnen geïnteresseerden sloffen van tien pakjes kopen (tweehonderd sigaretten), voor tussen de 50 en 55 euro. Wie voor woensdagavond 23.00 uur een bestelling plaatst via WhatsApp krijgt dat donderdagavond geleverd, valt te lezen. Interesse tonen kan ook via Instagram of Snapchat.

'Probeer te minderen'

Het foldertje verspreidt zich in rap tempo onder studenten in de stad. De flyer belandde bij een bewoner van studentencomplex De Sterren (in Utrecht Rijnsweerd) in de bus. Bij een bewoner van het Tuindorp West-Complex (in Tuindorp) hangt de flyer al een tijdje in de gemeenschappelijke lift. Sarah hoort via haar huisgenoot dat de flyer ook rondgaat op de Ina Boudier Bakkerlaan in Sterrenwijk.

Het studentenhuis van Sarah plaatst uiteindelijk geen bestelling, overwogen wordt het wel. "55 euro voor een slof is goedkoop. In principe kan je één iemand laten appen en erop afsturen en dan heb je peuken voor het hele huis'', zegt ze. Toch ziet het studentenhuis er vanaf. "Het is best wel een onderneming om het allemaal te regelen. Een huisgenoot zei ook: ik koop maar geen slof, ik probeer juist te minderen.''

Gek vindt ze het niet, dat juist de studentencomplexen deze folders in de bus krijgen. Daar wonen immers 'heel veel studenten met heel weinig geld'. Sarah en haar huisgenoten vermoeden dat de sigarettendealers op en neer naar een land als Polen rijden en daar inslaan, al betwijfelen de studenten wel of ze echt waar voor hun geld krijgen. "Niemand heeft nog geappt, dus we weten ook niet of je van tevoren moet betalen of achteraf. Je weet niet of mensen bereid zijn om dat risico te nemen.''

Kwaliteit onduidelijk

Het is de eerste keer dat Marc Willemsen, bijzonder hoogleraar tabaksontmoediging en verbonden aan het Trimbos-instituut, van zo'n 'sigarettendealer' hoort. Ook hij denkt aan mensen die 'snel geld willen verdienen' en grotere ladingen sigaretten uit Duitsland of Polen halen, iets wat overigens illegaal is. Van welke kwaliteit deze sigaretten zijn - en of het überhaupt originele merkproducten zijn - is dus niet duidelijk.

"Dit doet me ook denken aan de verkopers die op TikTok (de inmiddels verboden, red.) vapes met een smaakje aanbieden", zegt Willemsen.

Onder jongvolwassenen tussen 18 en 25 jaar oud wordt nog steeds het meest gerookt, ziet Willemsen. "In combinatie met vapen is het onder die doelgroep nog relatief populair. Dat maakt deze groep voor zo'n dealer waarschijnlijk aantrekkelijk. En dat de prijzen van sigaretten in Nederland zijn gestegen, is natuurlijk ook voelbaar voor deze studentendoelgroep.''

Toch ondergraaft zo'n handeltje het tabaksontmoedigingsbeleid in Nederland, vindt Willemsen. "Ik vind dit echt een zaak voor handhavers, zij moeten hier bovenop zitten. En ik hoop overigens ook dat de nieuwe staatssecretaris Vincent Karremans (die begin volgend jaar ook met een actieplan tegen vapes komt, red.) op dit vlak ook met een aanpak komt.''

https://www.nu.nl/uit-and(...)studentenhuizen.html

De verkrijgbaarheid van goedkope sigaretten is nooit zo makkelijk geweest dankzij de maatregelen van de overheid die dit in gang heeft gezet. Goed gedaan overheid :7
pi_215110269
Ben net terug van Duitsland en daar E5 getankt bij de Aral, als ik zie dat er voor minstens 100 tot 300 euro en zelfs meer aan rookwaren wordt gekocht door uitsluitend Nederlandse klanten ben ik met 50 euro benzine maar een kleine klant.

Maar wel weer mijn tank vol en gelijktijdig veel Duitse statiegeld flessen en blikken uit de asbakken gehaald daar. . :Y
pi_215437656
quote:
Er gaan miljoenen euro's om in illegale sigaretten, zo groot is het probleem echt
Tabak kopen bij de supermarkt is verleden tijd en sigaretten worden alsmaar duurder. Het gevolg: een toename van illegale sigaretten, ook in onze regio. De vraag rijst of de strengere regels wel zo'n goed idee zijn.
Maart, 2024: de douane onderschept 27 miljoen illegale sigaretten in de Rotterdamse haven, met een marktwaarde van 6,5 miljoen euro. Juli, 2024: bij een controle vindt de douane 6 miljoen sigaretten en 4.500 kilo shag, met een marktwaarde van 3,9 miljoen euro.

In de Rotterdamse haven worden regelmatig grote partijen illegale sigaretten onderschept. Maar het wemelt ook van kleinere inbeslagnames in de regio. In september trof de gemeente nog 400 duizend sigaretten aan in garageboxen in Schiedam.

Uit onderzoek van de douane blijkt dat een kwart van alle gerookte sigaretten in Nederland óf afkomstig uit het buitenland is, óf illegaal geproduceerd.

De Vereniging Nederlandse Sigaretten- en Kerftabakfabrikanten (VSK) spreekt zelfs van 35 procent in het tweede kwartaal van 2024. Ruim 31 procent zou uit het buitenland komen, ruim 3 procent zijn namaaksigaretten. De organisatie baseert zich op onderzoek door bureau WSPM, dat sigarettenpakjes verzamelt uit (zwerf)afval.

Kabinetsbeleid
De opkomst van illegale sigaretten hangt nauw samen met het verscherpte kabinetsbeleid rondom roken. Daarvoor moeten we eerst terug naar 2018, het geboortejaar van het Nationaal Preventieakkoord. De overheid maakt hierin met ruim zeventig partijen afspraken om het aantal rokers drastisch terug te dringen.
Het akkoord streeft naar een rookvrije generatie in 2040. Stevige maatregelen moeten het roken ontmoedigen, zoals het stapsgewijs opschroeven van de prijs en het terugdringen van het aantal verkooppunten. Vooral de afgelopen jaren steeg de prijs in rap tempo. In 2040 moet een pakje sigaretten minstens 40 euro gaan kosten.

Vanaf 1 juli is het verboden om sigaretten en andere tabaksproducten te verkopen in supermarkten. Vanaf 2030 wordt het aantal verkooppunten verder ingeperkt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)is-het-probleem-echt
pi_215437756
Bezorgdiensten nu op gaan tuigen begint lucratief te worden.
  vrijdag 1 november 2024 @ 14:57:30 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215437795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben net terug van Duitsland en daar E5 getankt bij de Aral, als ik zie dat er voor minstens 100 tot 300 euro en zelfs meer aan rookwaren wordt gekocht door uitsluitend Nederlandse klanten ben ik met 50 euro benzine maar een kleine klant.

Maar wel weer mijn tank vol en gelijktijdig veel Duitse statiegeld flessen en blikken uit de asbakken gehaald daar. . :Y
98 of 95
1947-2016
pi_215439603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
98 of 95
E5 is ook in Duitsland Euro 98.

Wilde vandaag tanken daar bleek het een of ander vrij dag te zijn. Iets met geloof oid.

Hopelijk morgen, kan ik tevens weer een lading Duitse flessen inleveren en vervolgens tanken bij de Aral.
pi_215439692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 18:07 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
E5 is ook in Duitsland Euro 98.
Nee hoor: Duitsland kent zowel E5 95 (Super) als E5 98 (Super Plus), naast 100 en naast E10 95
quote:
Wilde vandaag tanken daar bleek het een of ander vrij dag te zijn. Iets met geloof oid.
Allerheiligen. Maar tankstations zijn doorgaans wel open op Duitse vrije dagen.
quote:
Hopelijk morgen, kan ik tevens weer een lading Duitse flessen inleveren en vervolgens tanken bij de Aral.
Hopelijk ga je niet weer in allerlei afvalbakken zitten graaien dit keer.

Tenzij je met zwervers geassocieerd wilt worden :{w
pi_215440344
edit: al beantwoord
pi_215442798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het besluit waarvan je wist dat het criminelen in de kaart gaat spelen. Niks geleerd van het verleden, gewoon dezelfde fout op dezelfde fout blijven stapelen.
pi_215442828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:53 schreef Scorpie het volgende:
Bezorgdiensten nu op gaan tuigen begint lucratief te worden.
Of anders effe zelf op en neer? In Duitsland heb je voor 85 euro gewoon een slof shag, kost je hier gewoon 3x zoveel.
pi_215443140
quote:

[..]

Ik heb een plan, laten we de accijns hoger maken, dat zal ze leren!

Twiddel
pi_215443183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of anders effe zelf op en neer? In Duitsland heb je voor 85 euro gewoon een slof shag, kost je hier gewoon 3x zoveel.
Stoppen met die rotzooi is nóg goedkoper.
  vrijdag 1 november 2024 @ 23:10:22 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215443262
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
LOL dit wilde ook net posten
pi_215443374
quote:

[..]
Fietsen is ook goedkoper dan autorijden.
pi_215443426
quote:

[..]
Ja klopt, maar dat is voor mij niet echt een optie, ik hou teveel van mijn peukkie.
pi_215443484
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Fietsen is ook goedkoper dan autorijden.
De goede tips blijven maar komen.
pi_215443641
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:28 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
De goede tips blijven maar komen.
Masturberen is ook goedkoper dan naar de hoeren.
pi_215444017
Marktverziekers zijn het, had laatst een slof orginele Marlboro meegenomen uit het vliegtuig. Raak ze amper kwijt omdat mensen liever die imitatie kopen, die nog goedkoper is.
.
pi_215445875
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 01:43 schreef Fer het volgende:
Marktverziekers zijn het, had laatst een slof orginele Marlboro meegenomen uit het vliegtuig. Raak ze amper kwijt omdat mensen liever die imitatie kopen, die nog goedkoper is.
Op zich is het toch logisch dat de imitatie goedkoper is?
pi_215446367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Op zich is het toch logisch dat de imitatie goedkoper is?
Ja maar je zou toch verwachten dat mensen liever een origineel kopen voor iets meer, wat nog steeds veel goedkoper is dan de officiële winkelprijs.
.
pi_215446762
quote:
pi_215446769
quote:
Je bent nu aan het leuren met sigaretten voor een paar tientjes winst en dan kom je niet tot de conclusie dat het sowieso zonde van je tijd is maar ben je ook nog ongelukkig omdat je uit de markt geprijsd wordt :)
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:04:10 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215449991
quote:
Een slof Marlboro kost hier ¤111 en daar ¤80, dus ¤31 prijsverschil.
Je mag 4 sloffen per keer meenemen.
Ruim een maand geleden scoorde ik een aanbieding van 6x2L frisdrank Coca Cola, Sprite of Fanta voor ¤7,75 waar het in Nederland 4x1,5L in de aanbieding ¤7,50 is.
Dus 3 sixpacks gingen mee naar Nederland.

Vlees bij de Turkse slager is met ¤11 per kilo voor vetarme biefstukken zeer aantrekkelijk geprijsd.
De benzinerijder gooit de tank ook gelijk vol en reken maar uit je winst.
en als je al die zooi nu niet had gekocht, dan was je veel gezonder geweest , met een bakkie koffie lekker thuisgebleven, scheelt je ook de benzine
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:34:13 #274
24533 ACT-F
pi_215450314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als je al die zooi nu niet had gekocht, dan was je veel gezonder geweest , met een bakkie koffie lekker thuisgebleven, scheelt je ook de benzine
Als dieselrijder scheelt het mij altijd benzine :+

quote:

[..]

Hier in het oosten van het land is meer dan de helft van de sigaretten die ik bij kroeggangers zie uit het buitenland.
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:26:37 #275
24533 ACT-F
pi_215760902
Weer 150 miljoen euro minder

Opbrengst tabaksaccijns blijft dalen, BBB wil accijnsverhoging terugdraaien

De opbrengsten van de accijns op rookwaren blijven tegenvallen. Nadat in september op Prinsjesdag in de begroting de verwachte opbrengst al met 400 miljoen euro werd verlaagd, blijkt uit de jongste cijfers dat er nog eens 150 miljoen euro minder aan accijns binnenkomt. Dat brengt het totaal op ruim een half miljard euro minder voor de schatkist dan verwacht.

De tegenvallende opbrengst wordt volgens ingewijden veroorzaakt door de stevige verhoging van de accijns op tabak die het vorige kabinet heeft ingevoerd. Meer dan de helft van de prijs van een pakje sigaretten bestaat uit accijns.

Vanaf 1 april is daar nog een flinke schep bovenop gekomen. Per pakje van 20 sigaretten steeg de accijns van 5,87 euro naar 7,81 euro. Een pakje sigaretten kost nu ruim 11 euro. Dat heeft ertoe geleid dat de verkoop van rookwaar in ons land zo sterk is afgenomen dat de opbrengst van de tabaksaccijns nu daalt.

Immens

Volgens onderzoek van het RIVM zou zo'n 10 procent van de rokers stoppen door de accijnsverhoging. Maar de onderzoekers zien ook een andere ontwikkeling. Ze zien dat er meer buitenlandse sigaretten worden gerookt: van tussen de 24-28 procent naar 35-39 procent.

Voor BBB-Tweede Kamerlid Henk Vermeer is de nieuwste tegenvaller in de accijnsopbrengst reden om voor te stellen de accijnsverhoging terug te draaien. "Het is immens. Deze cijfers onderbouwen wat ik al voorspelde. Het enige dat afneemt is de belastinginkomsten van de overheid. Terwijl het aantal rokers niet aantoonbaar daalt. Je bent een dief van de schatkist als je de accijnsverhoging niet terugdraait."

Jongeren

En daar blijft het volgens Vermeer niet bij. Doordat de hoge tabaksaccijns mensen over de grens jaagt om inkopen te doen, daalt ook de omzet van winkeliers en bedrijven in de grensstreek. "Dat betekent ook minder opbrengst van BTW en vennootschapsbelasting."

Het ministerie van Financiën bevestigt dat de accijnsopbrengst een half miljard lager uitvalt dan verwacht. Maar wat de oorzaak daarvan is, weet het departement nog niet. Het ministerie kan ook nog niet zeggen of het terugdraaien van de accijnsverhoging leidt tot een half miljard extra inkomsten.

Toch wil KWF Kankerbestrijding niks weten van het terugdraaien van de accijnsverhoging op tabak. Volgens KWF-directeur Carla van Gils is de accijnsverhoging niet bedoeld om extra geld in de schatkist te krijgen, maar om te voorkomen dat jongeren gaan roken: "Het duurder maken van sigaretten is heel belangrijk en werkt. Daar is meer dan genoeg wetenschappelijk bewijs voor."
Lees ook
Zo ontwijken rokers de hoge accijnzen op sigaretten: 'Ingeslagen voor 4000 euro'

Vapes

Vermeer wil niet alleen de accijnsverhoging op tabak terugdraaien, maar kan zich voorstellen dat ook wordt gekeken naar een belasting op e-sigaretten (vapes). Daar wordt nu nog geen belasting op geheven. "Maar dan moeten we wel goed bepalen wat we ermee willen bereiken en hoe we dat doen. Daar moet een nieuwe belasting voor worden gemaakt dus dat kan niet op korte termijn."

Dat een hogere accijns op tabak niet leidt tot meer geld in de schatkist blijkt niet alleen in Nederland. Ook in België daalde de accijnsopbrengst na een stevige verhoging. De toenmalige Vlaamse minister van Financiën Van Peteghem verklaarde de daling door te verwijzen naar de verkoop van illegale tabak en sigaretten uit Oost-Europa.

Tegelijk stijgt de verkoop van sigaretten in Luxemburg, dat een lagere accijns heeft dan Nederland of België. De totale verkoop van sigaretten steeg daar dit jaar al met 6 procent meer dan verwacht.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-bbb-jongeren-vapes
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:30:03 #276
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215760939
Dit had niemand zien aankomen

Wel geinig dat de BBB, wiens boegbeeld het ultieme Van Nelle zware shag hoofd heeft, het wil terugdraaien
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215761035
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:30 schreef Caland het volgende:
Dit had niemand zien aankomen

Wel geinig dat de BBB, wiens boegbeeld het ultieme Van Nelle zware shag hoofd heeft, het wil terugdraaien
Als volgens jou 'van Nelle het boegbeeld is van BBB' dan is het toch juist logisch dat ze de accijnsverhoging op tabak willen terugdraaien?
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:41:24 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215761039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als volgens jou 'van Nelle het boegbeeld is van BBB' dan is het toch juist logisch dat ze de accijnsverhoging op tabak willen terugdraaien?
Daarom vind ik het ook geinig, Hans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215761052
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Daarom vind ik het ook geinig, Hans.
Je zou het eerder logisch moeten vinden, Henk.
pi_217391963
twitter

_O-

Ook een harde klap voor de politiek. Zij verhoogden de accijns iedere keer om de roker als een soort spaarvarken te gebruiken, maar nu komt er meer rookwaar van over de grens dan dat er in NL wordt verkocht.
  donderdag 17 april 2025 @ 16:08:51 #281
56749 BlaZ
pi_217393670
quote:
Longarts Wanda de Kanter zegt dat het duurder maken van sigaretten toch dé manier is om rokers te laten stoppen. Volgens haar betaalt de samenleving miljarden euro's per jaar vanwege rokers. "Structurele accijnsverhoging werkt. Dat blijkt uit alle onderzoeken. Helaas komt vooral de tabaksindustrie aan het woord in de media. Accijnsverhoging is niet slecht. Wij pleiten jaarlijks voor accijnsverhoging, evenals voor een verbod op vapes."

De Kanter pleit ervoor dat de minimumleeftijd ieder jaar met 1 jaar omhoog gaat, zoals in Nieuw-Zeeland goed heeft gewerkt. "De nieuwe generatie rookt daar veel minder. In Australië betalen ze nu 28 euro per pakje, en daar roken ze nog minder."

De longarts hoopt niet dat mensen geïnspireerd raken door de reis van verslaggever Eise Pulles naar Polen. "Juist dat mensen zo verslaafd zijn dat ze naar het buitenland vliegen om goedkope sigaretten te kopen, toont de noodzaak van accijnsverhogingen goed aan. Het laat zien hoe ernstig die verslaving is. Je kunt beter met Stoptober meedoen dan naar Polen gaan."
Uit alles blijkt dat het niet werkt en dan toch blijven volhouden dat het wel werkt en daarbij voorbeelden aanhalen van eilanden als Nieuw Zeeland. _O-
  donderdag 17 april 2025 @ 16:16:54 #282
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217393732
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uit alles blijkt dat het niet werkt en dan toch blijven volhouden dat het wel werkt en daarbij voorbeelden aanhalen van eilanden als Nieuw Zeeland. _O-
Hoe heeft zo'n figuur longarts kunnen worden? Zware cognitieve dissonantie.

"Het werkt, want in geïsoleerde oorden met exorbitante woekerprijzen, zonder alternatief, werkt het ook"
  donderdag 17 april 2025 @ 16:22:07 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217393775
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

_O-

Ook een harde klap voor de politiek. Zij verhoogden de accijns iedere keer om de roker als een soort spaarvarken te gebruiken, maar nu komt er meer rookwaar van over de grens dan dat er in NL wordt verkocht.
Gaat hetzelfde straks met vuurwerk worden.

Tabak XXL opent een extra vleugel: Feuerwerk XXL ofso.
Iedereen wel even een andere route naar huis kiezen want de smeris staat 2cm over de grens iedereen op te wachten.
1947-2016
  donderdag 17 april 2025 @ 16:23:53 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217393787
quote:

[..]
Longarts Wanda de Kanter zegt:
quote:
Het ZoU Zo MoeTEN ZiJN DaaaaaAAAaaaaaAAAAAT...
1947-2016
  donderdag 17 april 2025 @ 16:24:05 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217393788
Tijd om met de buurlanden te onderhandelen of de prijs dat ook omhoog kan
The End Times are wild
pi_217393807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:24 schreef LXIV het volgende:
Tijd om met de buurlanden te onderhandelen of de prijs dat ook omhoog kan
Duitsers zijn niet zo paternalistisch (of als je het negatief wil omschrijven: zitten in de zak van de xxx-lobby), daar staan de sigarettenautomaten nog op straat, koop je je halve liters langs de snelweg bij het tankstation en waren in ieder geval tot voor kort sigarettenreclames nog gewoon toegestaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_217393845
Om de twee maanden twee sloffen uit Duitsland voor een habbekrats. *O*

Zak maar in de stront Nederland. :W
  donderdag 17 april 2025 @ 16:43:41 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217393880
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Duitsers zijn niet zo paternalistisch (of als je het negatief wil omschrijven: zitten in de zak van de xxx-lobby), daar staan de sigarettenautomaten nog op straat, koop je je halve liters langs de snelweg bij het tankstation en waren in ieder geval tot voor kort sigarettenreclames nog gewoon toegestaan.
Ja. In veel opzichten is Duitsland extreem ouderwets, beetje Oostblok
The End Times are wild
  donderdag 17 april 2025 @ 16:59:55 #289
24533 ACT-F
pi_217393960
quote:
Volgens haar betaalt de samenleving miljarden euro's per jaar vanwege rokers.
quote:
Ondanks de belangrijke invloed van ongezond gedrag op ziekte en zorggebruik is het aandeel ervan in de totale zorgkosten relatief beperkt. De kosten van ziekten als gevolg van roken vormen 3,7% van de totale zorgkosten. Voor overgewicht is dit 2%. Dit is weinig in vergelijking met het kostenaandeel van ziektegroepen als psychische stoornissen (22%), hart- en vaatziekten (bijna 10%) en aandoeningen aan het bewegingsstelsel (6,8%). Over het algemeen geldt, dat vooral chronische aandoeningen tot hoge zorgkosten leiden. Deze aandoeningen lijken vooralsnog lang niet allemaal direct gerelateerd aan ongezond gedrag. Hart- en vaatziekten (inclusief beroerte) vormen de belangrijkste ziektegroep waar substantiële kosten en een belangrijke invloed van ongezond gedrag samengaan.Stijgende kosten door gezond gedrag

Op korte termijn leidt het bevorderen van gezond gedrag tot een daling van de zorgkosten. Deze daling zal echter beperkt zijn vanwege het relatief kleine aandeel in de totale zorgkosten. Bovendien zijn er investeringen nodig om de gezonde leefstijl te bewerkstelligen.

Op lange termijn komt daar nog iets bij. Door gezond gedrag neemt namelijk de levensverwachting toe. Mensen leven langer en lopen daardoor meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten te krijgen. Het gaat bijvoorbeeld om dementie, psychische stoornissen, beroerte, Parkinson en aandoeningen aan het zenuwstelsel. Dit zorggebruik als gevolg van extra levensjaren leidt tot extra kosten. Deze kosten overtreffen de kortetermijnbesparingen. Voor de Nederlandse bevolking van 2003 geldt dat bij volledige uitbanning van roken de kosten van aan roken gerelateerde ziekten dalen met 8%. De kosten van niet-gerelateerde ziekten nemen toe met 16%. Voor de totale kosten resulteert dit in een stijging van 12%. Bij uitbanning van overgewicht zullen de kosten met 4% toenemen.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
  donderdag 17 april 2025 @ 17:04:22 #290
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217393979
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk meer dat de Duitsers een beetje een trauma hebben van de gehele bevolking in een collectief keurslijf douwen :D
  donderdag 17 april 2025 @ 17:19:19 #291
56749 BlaZ
pi_217394067
quote:
Tuurlijk, dat is toch algemeen bekend en zelfs verschillende keren in het nieuws geweest, een typisch geval van schoenmaker blijf bij je leest.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:19:43 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217394070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
In vergelijking met Nederland
Betaalbare autos van uitstekende makelij, betaalbare benzine, betaalbaardere huizen, beter bier, goedkope drank, goedkope peuken (Bedenk je eens van goedkope drank en peuken straks positief uitwerken op de kosten van geriatrie en pensioenen, er moet meer gerookt worden). Aan de andere kant, groot wantrouwen tegen digitalisereren, de steden en stations vol met junks, alcoholisten, bedelaars en haatbaarden.
Sinds Corona kan je nu eindelijk overal pinnen.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:25:00 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217394092
quote:
Roep ik al Jaaaaren, er moet meer gerookt, gedronken en gegeten worden.
Bral, zuip, vreet, rook en hoereer.
Laat het aan de mensen zelf over die keuzes te maken. We hebben er alle belang bij dat grote delen van de bevolking niet oud worden, liefst met het bereiken van de pensioenleeftijd omvallen.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:25:34 #294
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217394097
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:36 schreef Hathor het volgende:

Rij dan een stukkie verder naar Luxemburg en neem gelijk een winkelwagentje vol mee, half Nederland ging je al voor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 17 april 2025 @ 17:26:55 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217394104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

_O-

Jippie, wel de korte termijn gezondheidskosten, maar niet de belasting en accijnsinkomsten.
pi_217394122
quote:

[..]
Het CBS heeft ook geconstateerd dat het aantal rokers niet is gedaald.
quote:
De vraag is of de accijnsverhoging bijdraagt aan een rookvrije generatie. Het RIVM stelde in juni dat een op de tien rokers is gestopt na de accijnsverhoging van 2023. Maar uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt niet dat er minder rokers zijn. Dat suggereert dat de gestopte rokers weer zijn begonnen.
bron
En dat blijft ook zo, blijkbaar is dat na 15 jaar rokertje pesten nog steeds niet doorgedrongen.
Vieze plaatjes, caps lock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, leeftijd verhogen, dikke prijsverhogingen, verkooppunten beperken. Het resultaat is bedroevend, de Staat ziet alleen maar dalende accijnsinkomsten en veel rokers roken nu een stuk goedkoper dan voorheen. Exact het tegenovergestelde wat ze willen bereiken.

Ze zien nog steeds niet dat dat beleid niet werkt en mijn verwachting is dat ze daar gewoon stug mee doorgaan.
Roken op terrassen verbieden, in winkelstraten, op je eigen balkon, in de tuin, in een bushokje en verdubbel de prijs maar, succes daarmee. De helft van het rookwaar wordt al niet meer in Nederlandse winkels gekocht en dat zal alleen maar stijgen. Elke prijsverhoging zorgt er alleen voor dat nog meer rokers alternatieven gaan zoeken. Zelfs als ze het voor elkaar krijgen om de prijs in Duitsland gelijk te trekken met Nederland blijven er nog genoeg andere opties open.

Imo is het beste wat ze kunnen doen is de prijs weer verlagen en de accijnsinkomsten te besteden aan goede voorlichting/preventie op scholen en geld vrij te maken voor rokers die willen stoppen maar daar hulp bij nodig hebben. Meer kan je niet doen.
pi_217394130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jippie, wel de korte termijn gezondheidskosten, maar niet de belasting en accijnsinkomsten.
Waren de vervelende en kostbare gevolgen maar korte termijn, dan zou het stoppen met roken veel aantrrekkelijker zijn.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:31:57 #298
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217394132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:36 schreef Hathor het volgende:

Heb de vorige keer ook 20 pakjes meegenomen

Scheelt zoveel :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 17 april 2025 @ 17:36:31 #299
56749 BlaZ
pi_217394160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:30 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
En dat blijft ook zo, blijkbaar is dat na 15 jaar rokertje pesten nog steeds niet doorgedrongen.
Vieze plaatjes, caps lock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, leeftijd verhogen, dikke prijsverhogingen, verkooppunten beperken. Het resultaat is bedroevend, de Staat ziet alleen maar dalende accijnsinkomsten en veel rokers roken nu een stuk goedkoper roken dan voorheen. Exact het tegenovergestelde wat ze willen bereiken.

Ze zien nog steeds niet dat dat beleid niet werkt en mijn verwachting is dat ze daar gewoon stug mee doorgaan.
Roken op terrassen verbieden, in winkelstraten, op je eigen balkon, in de tuin, in een bushokje en verdubbel de prijs maar, succes daarmee. De helft van het rookwaar wordt al niet meer in Nederlandse winkels gekocht en dat zal alleen maar stijgen. Elke prijsverhoging zorgt er alleen voor dat nog meer rokers alternatieven gaan zoeken. Zelfs als ze het voor elkaar krijgen om de prijs in Duitsland gelijk te trekken met Nederland blijven er nog genoeg andere opties open.

Imo is het beste wat ze kunnen doen is de prijs weer verlagen en de accijnsinkomsten te besteden aan goede voorlichting/preventie op scholen en geld vrij te maken voor rokers die willen stoppen maar daar hulp bij nodig hebben. Meer kan je niet doen.
Precies, het is ook de vraag in hoeverre het een overheidstaak is om zaken die ongezond zijn te verbieden. Ik bedoel, het is prima voorlichting te geven maar het is niet de bedoeling om alles rücksichtlos te verbieden en daarmee de inwoner zijn mogelijkheid het eigen lichaam te vergallen af te nemen.

Het werkt ook niet, nu is ook de sigaret het illegale circuit ingerommeld waardoor er veel minder inkomsten zijn en de controle volledig weg is.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:39:26 #300
56749 BlaZ
pi_217394185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In vergelijking met Nederland
Betaalbare autos van uitstekende makelij, betaalbare benzine, betaalbaardere huizen, beter bier, goedkope drank, goedkope peuken (Bedenk je eens van goedkope drank en peuken straks positief uitwerken op de kosten van geriatrie en pensioenen, er moet meer gerookt worden). Aan de andere kant, groot wantrouwen tegen digitalisereren, de steden en stations vol met junks, alcoholisten, bedelaars en haatbaarden.
Sinds Corona kan je nu eindelijk overal pinnen.
Duitsland is met name wat goedkoper om te wonen en is in bepaalde regio's in het zuiden aanzienlijk welvarender.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:48:25 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217394264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:30 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
Vieze plaatjes, caps lock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, leeftijd verhogen, dikke prijsverhogingen, verkooppunten beperken. Het resultaat is bedroevend, de Staat ziet alleen maar dalende accijnsinkomsten en veel rokers roken nu een stuk goedkoper dan voorheen. Exact het tegenovergestelde wat ze willen bereiken.

Het anti rook beleid is heel succesvol geweest juist. Alleen niet zo snel
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')