Parksjtad drekskibbel tuup, weer sjtiekem vunzige proat aan het reigere? (En zou stop ik \limbomodeoff). 😅quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Auwhoer pik, nou ga ik straks in Duitsland hendig harde peren halen.
Dit lijkt me ook wel ja. En andersom geldt het natuurlijk ook, ik woon een paar honderd meter van België vandaan en hier is het (op benzine na) andersom en komen de Belgen naar Nederland voor boodschappen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:01 schreef Confetti het volgende:
Als je bij de grens woont denk je dat het op landelijk niveau ook wat voorstelt, dit soort grensverkeer. Het stelt alleen geen ene kut voor, want het over-overgrote deel van Nederland doet dit niet en betaalt gewoon de Nederlandse belastingen.
Als ik dit soort uitspraken hoor, dan denk ik toch wel eens: "Alle uitkeringen afschaffen. Hup, ga iets doen voor je eten".quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Werken is meer iets voor de workaholics en niet voor de fragiele mensen.
Men geeft de mensen met een uitkering het gereedschap toch niet gratis, zodat zij gemakkelijker en sneller de noodzakelijke arbeid zouden kunnen doen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:28 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als ik dit soort uitspraken hoor, dan denk ik toch wel eens: "Alle uitkeringen afschaffen. Hup, ga iets doen voor je eten".
huh? Je mag toch geen tabak meer bestellen uit het buitenland?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:35 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Weer lekker 650 gram uit Luxemburg laten overkomen. Is daar nu wel ook iets duurder blijkbaar, was deze keer ¤89,60 kwijt.
Zwaar vuurwerk mag ook niet. Toch zie je het overal. Rara...quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
huh? Je mag toch geen tabak meer bestellen uit het buitenland?
Of heb je het iemand laten meenemen?
Zo is er een paar straten bij mij vandaan een winkel is die letterlijk 50 meter over de grens staat en adverteert met een ENORM bord waarop staat dat ze 365 dagen per jaar vuurwerk verkopen. Tijdens die coronajaren met een vuurwerkverbod stond de rij letterlijk in Nederland te wachten, dat vond ik altijd heel erg ironisch.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zwaar vuurwerk mag ook niet. Toch zie je het overal. Rara...
Vorige keer ben ik zelf geweest, deze keer heeft iemand voor me meegenomen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
huh? Je mag toch geen tabak meer bestellen uit het buitenland?
Of heb je het iemand laten meenemen?
quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Men geeft de mensen met een uitkering het gereedschap toch niet gratis, zodat zij gemakkelijker en sneller de noodzakelijke arbeid zouden kunnen doen?
Je bent nog steeds niet ingeburgerd hierquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook wel ja. En andersom geldt het natuurlijk ook, ik woon een paar honderd meter van België vandaan en hier is het (op benzine na) andersom en komen de Belgen naar Nederland voor boodschappen.
Als het jou echt interesseerde wat er staat zou jij wel zeggen wat jij niet begrijpt. Toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]Ik begrijp niet wat je hier nu zegt?
When in doubt, follow the money. Rokers betalen veel accijns en dat moet gecompenseerd worden als je dit teveel ontmoedigd.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:21 schreef Schanulleke het volgende:
Het verbaast mij altijd dat allang bekend is dat fabrikanten allerlei toevoegingen doen om de tabak/nicotine zo verslavend mogelijk te maken en dat daar niet tegen opgetreden wordt. Maak het de wet dat er alleen tabak in sigaretten mag zitten, zonder toevoegingen en het wordt minder verslavend. Waarom zou je dat als overheid niet willen als je tegelijkertijd zegt het roken te willen ontmoedigen?
Ik begrijp die hele zin niet! Maar ik kan het ook omdraaien. Als je serieus zou zijn, zou je een beetje beter nadenken voordat je op de 'Invoeren'-knop drukt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het jou echt interesseerde wat er staat zou jij wel zeggen wat jij niet begrijpt. Toch?
Ik ga meestal naar de Lidl op de President Kennedylaan, daar is het vaak wel druk met Belgenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je bent nog steeds niet ingeburgerd hier
Het gaat beiden kanten op. Als je in Essen bent zie je veel NLse kentekens bij de supermarkt.
Ga je hier op woensdag naar de Dirk dan staat het vol met Belgen.
Jij weet dus niet wat ik bedoel met "men wil het benodigde gereedschap niet schenken aan mensen met een uitkering?"quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:31 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik begrijp die hele zin niet! Maar ik kan het ook omdraaien. Als je serieus zou zijn, zou je een beetje beter nadenken voordat je op de 'Invoeren'-knop drukt.
Dat is een begrijpelijke zin. Maar dat zei je niet. Je brabbelde dit:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat ik bedoel met "men wil het benodigde gereedschap niet schenken aan mensen met een uitkering?"
Als men dat niet begrijpt, dan kan men beter een andere hobby zoeken, dan lezen op Nederlandstalige forums.
Totaal niet te volgen. Geeft niks. Niet iedereen kan een fatsoenlijke zin in het Nederlands produceren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Men geeft de mensen met een uitkering het gereedschap toch niet gratis, zodat zij gemakkelijker en sneller de noodzakelijke arbeid zouden kunnen doen?
Als jij niet zelf kan bedenken welke gereedschappen nodig zijn om de noodzakelijke arbeid te doen, dan kunnen we beter stoppen met dit debat. Want ik het geen zin om fantasieloze mensen verder te helpen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:26 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat is een begrijpelijke zin. Maar dat zei je niet. Je brabbelde dit:
[..]
Totaal niet te volgen. Geeft niks. Niet iedereen kan een fatsoenlijke zin in het Nederlands produceren.
Maar ik snap nog steeds niet welk gereedschap er nodig is om iemand te motiveren de handen uit de mouwen te steken. Behalve dan uitkeringen stop zetten, zodat er gewerkt moet worden voor de verslaving.
Hamer en sikkel should do the trick.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij niet zelf kan bedenken welke gereedschappen nodig zijn om de noodzakelijke arbeid te doen, dan kunnen we beter stoppen met dit debat. Want ik het geen zin om fantasieloze mensen verder te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |