abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213804327
https://www.aa.com.tr/en/(...)world-war-ii/3239665

Meer dan 70.000 ton bommen. Meer dan verschillende bombardementen op steden tijdens de Tweede wereldoorlog. Allemachtig....
pi_213804355
https://x.com/haaretzcom/status/1798350588885053926

Haaretz journalist aangevallen tijdens vlaggenparade van radicaal-rechts.
pi_213804365
quote:
13s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, zo blijkt dus maar weer: de eenzijdige en vooringenomen berichtgeving van veel media hebben hun werk weer gedaan.

En zoals te verwachten is men bij progressief links volgens deze uitkomsten weer haantje de voorste met een anti-Isral en pro-Palestijnen houding. Als deze mensen kunnen heulen met de radicale Islam en anti-Westerse sentimenten, zal men het natuurlijk niet nalaten.
Anti Israel en Pro Palestina is voor radicale Islam en is anti-westers. Mooi staaltje framing. Geen haar beter dan een echte anti-semiet het zou doen als het om Joden zou gaan.
pi_213804404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi, erkenning door Sloveni. Vier westerse landen in zeer korte tijd.

Minder mooi, Joodse radicalen zijn weer lekker aan het huishouden. Niet alleen Palestijnen worden aangevallen, maar ook Israelische journalisten.
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?
pi_213804441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?
Alleen al de symboliek.
pi_213804456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Alleen al de symboliek.
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.

Er kan helemaal geen erkenning van palestina zijn. Want: welk Palestina? over welke grenzen hebben we het dan?
pi_213804497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.

Er kan helemaal geen erkenning van palestina zijn. Want: welk Palestina? over welke grenzen hebben we het dan?
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
pi_213804516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?
pi_213804558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/haaretzcom/status/1798350588885053926

Haaretz journalist aangevallen tijdens vlaggenparade van radicaal-rechts.
Ik vond het vanmiddag niet passend te posten, maar ik kan er wel mee reageren.

Deze foto is aan de ene kant echt schitterend.

En deze beelden wauw indrukwekkend
twitter
pi_213804579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Isralische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.
pi_213804590
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ x ]
Absoluut. Je ziet de ineenstorting van een Midden-Oosters land. De zoveelste.

Ik als Germaan met een sadistisch karakter, kan daar van genieten. Desalniettemin heb ik nets genoeg empathie om te begrijpen dat er ook mensen zijn die het treurig kunnen vinden.
pi_213804610
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ x ]
De jeugd heeft de toekomst.
pi_213804615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Isralische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?
pi_213804652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Isral teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 23:07:26 ]
pi_213804843
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Isral teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.
pi_213805567
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 06-06-2024 05:15:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213805604
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213805617
Nog heel veel Democraten in het Am. Huis van Afgevaardigen die een blinde vlek hebben als het om Israel gaat:

twitter
pi_213805831
quote:
Isral bevestigt luchtaanval op schoolgebouw in Gaza

Het Isralische leger bevestigt na Palestijnse berichten dat het een luchtaanval heeft uitgevoerd op een schoolgebouw in de Gazastrook. De VN-organisatie UNRWA biedt daar hulp aan Palestijnen. Volgens het leger hielden zich in het pand Hamas-strijders op die betrokken waren bij de terreuraanslagen van 7 oktober in Isral en nu aanvallen op Isralische troepen zouden beramen. Bij de aanval zijn meerdere Hamas-leden gedood, aldus Isral.

Een woordvoerder van Hamas ontkent dat zich in het gebouw in Nuseirat, Centraal-Gaza, een geheime commandopost zou hebben bevonden. Zegsman Ismail al-Thawabta spreekt tegenover persbureau Reuters van "verzonnen verhalen" die Isral gebruikt om "brute misdaad tegen ontheemden te rechtvaardigen".

Gazaanse media melden aanvankelijk dat bij de luchtaanval zeker 27 Palestijnen zijn omgekomen die onderdak zochten in het schoolgebouw. Al Jazeera meldt dat het inmiddels gaat om 32 doden. Op het schoolcomplex verblijven volgens de nieuwszender duizenden ontheemde Palestijnen.

Het Isralische leger zegt dat het maatregelen heeft genomen om het risico op burgerslachtoffers te beperken. Het land beschuldigt Hamas er aanhoudend van dat diens leden zich onder de Palestijnse bevolking begeven, waardoor burgers meer gevaar lopen bij Isralische aanvallen.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213806469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.
Ik hoef je standpunt ook niet te weerleggen, want ik zie het gewoon totaal anders dan jij dat ziet. Zeker kijkend naar de ontwikkelingen van de afgelopen paar weken en maanden.
pi_213806476
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2024 03:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Antisemitisme dit!
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:20:02 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213806566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Knap staaltje bagatelliseren inderdaad. Het is maar goed dat je dat zelf ook inziet.
Daarom gebruikte ik het woord ook.
quote:
De plunderingen en belemmeringen van vrachtwagens door Joodse kolonistentuig onder bescherming van de Israelische politie is niet per ongeluk, maar bewust.
Ja natuurlijk is dat bewust. Heb jij wel eens per ongeluk een vrachtwagen met hulpgoederen geplunderd?
En "met medewerking van" of "met de-escalerende nutteloze aanwezigheid zoals de Nederlandse politie bij de """pro-Palestina"""-protesten"?
quote:
Het wekenang afsluiten van watertoevoer was eveneens bewust.
Ja natuurlijk. Minister Gallant stotterde niet toen hij de opdracht ertoe gaf toen hij eigenlijk patat wilde bestellen.
quote:
Het vermeend rechtzetten daarvan heeft alleen onder extreem grote druk van de internationale gemeenschap plaatsgevonden en leek meer op damagecontrol op het gebied van PR. Ze deden het niet omdat ze de Palestijnse kindertjes nou zo zielig vonden.
Je bedoelt die extreem grote druk van genocideschreeuwers vanaf 8 oktober? Ja, daar zal Isral zich veel van aangetrokken hebben, vandaar dat ze Rafah ook niet gaan veroveren.

Ik heb je maar even gequote in het juiste topic, kunnen we in het topic over toenemend antisemitisme in Nederland verder over toenemend antisemitisme in Nederland.
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:22:03 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213806586
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2024 03:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Walgelijk dit, en gelukkig geen doorsnede van de Isralische samenleving. Helaas een groeiend element, maar net zo representatief voor de rest van de maatschappij daar als de Samidoun-mannetjes voor de islamitische gemeenschappen hier.
pi_213806624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Walgelijk dit, en gelukkig geen doorsnede van de Isralische samenleving. Helaas een groeiend element, maar net zo representatief voor de rest van de maatschappij daar als de Samidoun-mannetjes voor de islamitische gemeenschappen hier.
Ik zie vooral overeenkomsten met de duizenden feestvierende Palestijnen na 7 oktober, die riepen net zulke debiele leuzen.
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:30:24 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213806673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie vooral overeenkomsten met de duizenden feestvierende Palestijnen na 7 oktober, die riepen net zulke debiele leuzen.
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.
pi_213806777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.

Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Isral dan natuurlijk gedaan.
Natuurlijk heeft israel dat niet gedaan. Wat ik gek vindt is dat Amerika beweert nooit bewijs gezien te hebben van Hamas die trucks steelt en ondertussen hebben wij veel trucks met gewapende malloten gezien. Waren al (!) die trucks gestolen of was het ook wel eens bewaking? Theoretisch begrijp ik dat in een anarchie een truck met voedsel beschermt moet worden tegen de bevolking om op een later moment gecontroleerd de inhoud te verspreiden.

Tussen november en februari kwamen er gemiddeld 100 trucks gaza binnen terwijl de aanvoer veel groter. 100 trucks zou theoretisch voldoende kunnen zijn bij perfecte distributie (was voor 7 okt vele malen hoger). Iedereen kan toch op zijn klompen aanvoelen dat Hamas het meeste inpikt en de bevolking de tyfus kan krijgen? Laat 400 vrachtwagens toe ipv 100, die mogelijkheid was er. Nu krijgt een groot gedeelte van de bevolking bewust te weinig. Water, het dagelijks spelen met de watertoevoer, is daar een bevolking bij gebaat en hoezo zijn er te weinig medicamenten?

quote:
Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Isral. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
Hebben wij moderne oorlogen waar een van de strijdende partijen alle landsgrenzen en de luchtgrens volledig controleert en de wereld de blijkbaar daarbij horende uithongering van de bevolking acceptabel vindt?
pi_213806782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.
Het is allang niet meer te bevatten hoe geradicaliseerd die hele omgeving daar lijkt te zijn. Van beide kanten.
pi_213807308
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2024 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Wat vind je hier zelf van?
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:45:21 #129
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_213807391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Antisemitisme dit!
Wat je zaait dat oogst je.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:19:33 #130
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213808431
Spain’s Ramallah embassy plan stalls as diplomats unwilling to relocate
Spanish diplomats based in Israel have refused to relocate to the P.A. city, citing safety and convenience concerns, according to Spanish media.

Geef ze eens ongelijk...
pi_213808518
Goede speech:

twitter
pi_213808680
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:45:44 #133
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213808766
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:38 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
:')
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"

Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
pi_213808926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
:')
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"

Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
Ik denk niet dat er iets goed gepraat wordt maar een oorzaak-gevolg wordt verduidelijk aan de hand van een herkenbaar voorbeeld.
pi_213809188
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Er zijn Spaanse politici die opperen TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OP TE NEMEN!
(Spaans artikel)

Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeen...

Maar voorlopig lijkt dit slechts een enkeling binnen de Spaanse regering te zijn... voorlopig. :N
pi_213809255
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Cuendillar het volgende:
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Spanje wil TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OPNEMEN!
(Spaans artikel)

Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeen...
Dat gaat niet gebeuren joh
pi_213809284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren joh
Had al een ninja-edit gedaan. :)

Maar verdikkie nog aan toe ik schrik daar altijd wel van, die headlines :)
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:02:33 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213809648
Nice, halverwege.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213809953
Deze "kunst expositie" stond gisteren bij het centraal station incognito in de hanger van een vrachtwagen.

Dit is de trots van onze Haagse gemeenteraad overigens. Niet zo gek lang terug zat hij in de gemeenteraad te verdedigen dat het woord "neger" een normaal woord is dat we allemaal dagelijks zouden moeten gebruiken :')

twitter

En wat was toevallig de grootse angst van de Isralische gegijzelden die in die tunnels zaten toevallig? En zou deze "kunstexpositie" dat feit benoemen denk je? :Y)

en deze week; Een moeilijk gesprek met Louis Herr, de ontvoerde die uit gevangenschap werd vrijgelaten, die zegt:

"Onze grootste angst waren de IDF-vliegtuigen"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:06:19 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213810904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:02 schreef Perrin het volgende:
Nice, halverwege.
[ x ]
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...

Behalve de helft die "wiped out" is, mag je hopen dat van de andere helft ook nog een flink deel buitenspel gezet is door verwondingen, gevangenschap of het verbreken van de commandostructuur. Dat ze nu alleen nog kunnen terugvallen op kleinschalige en snelle aanvallen wijst daar wel op, maar dat wijst ook op dat het iets van de hele lange adem gaat worden.
pi_213810940
Prohamas wil een vertaler

twitter
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:08:58 #142
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213811518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:09 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Denk dat iedereen de baton wel begrijpt.
Daar hoef je geen nederlands voor te kennen.
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:19:41 #143
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213811594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:09 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Waar is dit? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:20:37 #144
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213811603
Zie dat de mondkapjes van Sywert nog wel zijn aftrek vinden
pi_213811660
Andere hoek

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213811789
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is dit? :')
Den Haagistan.
pi_213812141
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen n milliseconde twee, drie meter naar achteren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:49:04 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213812297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen n milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213812472
quote:
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.
pi_213812487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:25 schreef Rollo het volgende:
Goede speech:

[ x ]
Helaas zijn de meeste politici bang om voor racist!@ je StEuND GENocdIDE etc uitgemaakt te worden en liever hun mond houden en meeknikken dan het onrecht en lijden wat Hamas bewust creert te veroordelen.
pi_213812901
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:49 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).
Lichaamstaal zegt mij paniekerig en bang. En lichaamstaal liegt niet. Volgens mij oefenen ze dit niet zo vaak.
pi_213812930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:06 schreef havanagila het volgende:

[..]
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 19:04:36 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213813129
quote:
ik zie echt nul paniek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:12:31 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_213813199
quote:
88s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zie echt nul paniek
Wel mooi, die teamleider of dergelijke die maar even komt laten zien hoe je die wapenstok nou moet gebruiken, demonstranten dan wel ineens achteruit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_213813220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.
Ze zoeken nog zat collega's, bink.
pi_213813272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:14 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ze zoeken nog zat collega's, bink.
Niks voor mij.
pi_213813313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...

Behalve de helft die "wiped out" is, mag je hopen dat van de andere helft ook nog een flink deel buitenspel gezet is door verwondingen, gevangenschap of het verbreken van de commandostructuur. Dat ze nu alleen nog kunnen terugvallen op kleinschalige en snelle aanvallen wijst daar wel op, maar dat wijst ook op dat het iets van de hele lange adem gaat worden.
Zeiden ze aan het begin al.

Dit is een oorlog van de lange adem.
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:33:48 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213813455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Anti Israel en Pro Palestina is voor radicale Islam en is anti-westers. Mooi staaltje framing. Geen haar beter dan een echte anti-semiet het zou doen als het om Joden zou gaan.
Correct. De overtuigingen van Hamas komen ook voort uit de radicale Islam, net zoals dat in radicale Islamtische kringen te zien is dat men verwijst naar Isral als de 'Zionistische entiteit'. En anti-Westers omdat Isral een relatief Westerse staat is. Waarom zou je die willen vernietigen wetende dat er een Islamtische regime voor in de plaats komt dat het Westen hekelt?

Daarnaast, waarom moeten de grenzen van 1967 een uitgangspunt zijn als de Palestijnen deze nooit hebben aanvaard? En landen als Egypte en Jordani trouwens ook niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hmm.

Het is lastig te geloven dat jij berhaupt een voorstander bent voor het bestaan van Isral. Immers, alles is toch zogenaamd onderdeel van het heilige 'Palestina'?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213813660
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:31 schreef Aether het volgende:
Andere hoek

[ x ]
Die paar tikkies?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum fr Denken bleibt.
pi_213813876
quote:
Omdat je gewoon op moet tyfen zodra de politie dat heeft gezegd.
  donderdag 6 juni 2024 @ 20:03:24 #161
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213813942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zie nul paniek en gewoon duidelijk optreden.
Daarnaast mag je wel beetje respect hebben voor de politie. Die staan daar voor een schamel kutloon de samenleving te verdedigen omdat wat verwende teringstudentjes en hun allochtone matties een TikTok filmpje hebben gezien en zich vervelen op een donderdagmiddag met hun zielige leventjes
pi_213814043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:02 schreef Perrin het volgende:
Nice, halverwege.
[ x ]
Beetje wishful thinking. Denk dat de aanwas inmiddels verdrievoudigd is.
pi_213814211
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. De overtuigingen van Hamas komen ook voort uit de radicale Islam, net zoals dat in radicale Islamtische kringen te zien is dat men verwijst naar Isral als de 'Zionistische entiteit'. En anti-Westers omdat Isral een relatief Westerse staat is. Waarom zou je die willen vernietigen wetende dat er een Islamtische regime voor in de plaats komt dat het Westen hekelt?
Pro-Israel is dan pro Netanyahu/Ben-Gvir. De overtuigingen van deze regering komen voort uit de radicaal Joods-zionistische bewegingen, o.a. de radicale Kach partij. Je weet wel, de partij die staat voor een Groot-Isral. Kortom, jij bent hier keihard de Joodse versie van Hamas aan het verdedigen.

quote:
Daarnaast, waarom moeten de grenzen van 1967 een uitgangspunt zijn als de Palestijnen deze nooit hebben aanvaard? En landen als Egypte en Jordani trouwens ook niet.
Omdat VN en vrede.

quote:
Hmm.

Het is lastig te geloven dat jij berhaupt een voorstander bent voor het bestaan van Isral. Immers, alles is toch zogenaamd onderdeel van het heilige 'Palestina'?
Afkomstig van iemand die Palestijnen het licht niet in de ogen gunt, trek ik mij hier maar weinig van aan.
pi_213814230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Lol. Alsof Palestijnen die door bombardementen uitgelokt door Hamas zich bij Hamas aansluiten..... :')

Vandaar ook allemaal normale Palestijnen die op 7 oktober een "verzetsdaad" hebben uitgevoerd. Niet alsof dat getrainde hamas terroristen waren.

En Palestijnen lanceren ook graag raketten vanuit hun eigen huis, en verstoppen zich dan in de kleuterschool van hun kinderen. Niet alsof Hamas dat doet.

En daar mogen ze ook wat van zeggen, Hamas staat dat toe. Net als persvrijheid.
pi_213814293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Want Achmed de burger die zich schuil houdt voor de gevechten gaat nu opeens als een commando a la Rambo de strijd aan met Isral, zonder enige vorm van training? Of doel je op de kinderen die vanaf hun 3e de Hamas indoctrinatie ondergaan op UNWRA scholen waar ze onder andere les krijgen in het neersteken van Joden?

Want die laatste groep was er al voordat Isral begon aan deze (broodnodige) operatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 20:24:41 ]
pi_213814328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want Achmed die zich schuil houdt voor de gevechten gaat nu opeens als een commando a la Rambo de strijd aan met Isral, zonder enige vorm van training? Of doel je op de kinderen die vanaf hun 3e de Hamas indoctrinatie ondergaan op UNWRA scholen waar ze onder andere les krijgen in het neersteken van Joden?

Want die laatste groep was er al voordat Isral begon aan deze (broodnodige) operatie.
Net als ISIS die vernietigd was, of Al Qaida. Toch. Wat denk je zelf?
pi_213814485
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Net als ISIS die vernietigd was, of Al Qaida. Toch. Wat denk je zelf?
Oh ja die jongens met hun eigen kalifaat, die zijn inderdaad een heel stuk opgeschoten, ze staan al bijna voor de grens. Hebben honderd miljoen miljard extra aanhangers erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 20:33:06 ]
  donderdag 6 juni 2024 @ 20:35:58 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213814555
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Pro-Israel is dan pro Netanyahu/Ben-Gvir. De overtuigingen van deze regering komen voort uit de radicaal Joods-zionistische bewegingen, o.a. de radicale Kach partij. Je weet wel, de partij die staat voor een Groot-Isral. Kortom, jij bent hier keihard de Joodse versie van Hamas aan het verdedigen.
Hmm, nee. Pro-Isral geeft blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld. Als er namelijk Christelijke en Islamtische landen mogen bestaan, mag er ook een Joods land bestaan, nota bene op de plek waar het Jodendom zijn oorsprong kent.

Isral is trouwens voor een flink deel opgebouwd door uit Oost-Europa gevluchte Joden met sterk socialistische standpunten. De aard van het land is dus eerder radicaal links dan zoals jij nu probeert af te schilderen, radicaal rechts.

Het land is pas over de afgelopen decennia meer gaan verrechtsen, voornamelijk vanwege veiligheidsoverwegingen, gevoed door het aanhoudende terreur van de Palestijnen.
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
[..]
Omdat VN en vrede.
[..]
Afkomstig van iemand die Palestijnen het licht niet in de ogen gunt, trek ik mij hier maar weinig van aan.
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van een aanzienlijk aantal Palestijnen. Dat heeft dus niets te maken mensen zomaar het licht in de ogen niet te gunnen. Als de Palestijnen over langere perioden hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit volk aanpassen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213814608
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh ja die jongens met hun eigen kalifaat, die zijn inderdaad een heel stuk opgeschoten, ze staan al bijna voor de grens. Hebben honderd miljoen miljard extra aanhangers erbij.
Ah, nee ze hebben nu geen eigen kalifaat, dus zijn ze verslagen. Ze poppen nog om de haverklap op en zijn gewoon verder vertakt. Dat is hoe het werk met terreurorganisaties. Ze werven vaak ook niet eens vanuit die conflictgebieden zelf, maar juist daarbuiten.
pi_213814784
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, nee. Pro-Isral geeft blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld. Als er namelijk Christelijke en Islamtische landen mogen bestaan, mag er ook een Joods land bestaan, nota bene op de plek waar het Jodendom zijn oorsprong kent.
Hmm, nee. Als jij Pro-Palestina ziet als pro-Hamas, dan is het logisch pro-Israel te zien als pro-Netanyahu/Ben Gvir. En dat geeft juist geen blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld, aangezien zij politiek bedrijven vanuit een radicaal-zionistische achtergrond (o.a. een afgeleide van de Kach partij). Eens dat er een Joods land mag bestaan, dat staat echter los van dit hele punt. Er mag namelijk ook een Palestijns land bestaan. We gaan geen voorrang geven sec op basis van religie.

quote:
Isral is trouwens voor een flink deel opgebouwd door uit Oost-Europa gevluchte Joden met sterk socialistische standpunten. De aard van het land is dus eerder radicaal links dan zoals jij nu probeert af te schilderen, radicaal rechts.
Dat is een compleet irrelevant standpunt, kijkend naar de huidige situatie: er is sprake van een radicaal rechtse koers.

quote:
Het land is pas over de afgelopen decennia meer gaan verrechtsen, voornamelijk vanwege veiligheidsoverwegingen, gevoed door het aanhoudende terreur van de Palestijnen.
Ja en de Palestijnen zullen zeggen dat de terreur het gevolg is van aanhoudende nederzettingenpolitiek en vernederingen door de Isralische staat. Kip - ei.

quote:
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van een aanzienlijk aantal Palestijnen. Dat heeft dus niets te maken mensen zomaar het licht in de ogen niet te gunnen. Als de Palestijnen over langere perioden hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit volk aanpassen.
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van de Israelische staat en een zeer groot deel van de Joodse kolonisten. Dat heeft dus niets te maken met het bestaansrecht van de Israelische staat zelf. Als de Isralische staat en de Joodse kolonisten hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit land en dit deel van het Joodse volk aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 20:46:55 ]
  donderdag 6 juni 2024 @ 20:57:44 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213815075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hmm, nee. Als jij Pro-Palestina ziet als pro-Hamas, dan is het logisch pro-Israel te zien als pro-Netanyahu/Ben Gvir. En dat geeft juist geen blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld, aangezien zij politiek bedrijven vanuit een radicaal-zionistische achtergrond (o.a. een afgeleide van de Kach partij). Eens dat er een Joods land mag bestaan, dat staat echter los van dit hele punt. Er mag namelijk ook een Palestijns land bestaan. We gaan geen voorrang geven sec op basis van religie.
Je geeft een draai aan mijn punt. Ik stelde dat een anti-Isral en pro-Palestijnen attitude, duidelijk blijk geeft van antiwesterse sentimenten en heulen met de radicale Islam. Hamas is hier slechts voor een voorbeeld van. En de Palestijnen hebben toch meerdere kansen gekregen op een eigen staat? Zij hebben dit zelf afgewezen.
quote:
[..]
Ja en de Palestijnen zullen zeggen dat de terreur het gevolg is van aanhoudende nederzettingenpolitiek en vernederingen door de Isralische staat. Kip - ei.
Dat is een non sequitur. Het terreur is al 100 jaar, de nederzettingen pas 40 jaar.
pi_213816143
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ah, nee ze hebben nu geen eigen kalifaat, dus zijn ze verslagen. Ze poppen nog om de haverklap op en zijn gewoon verder vertakt. Dat is hoe het werk met terreurorganisaties. Ze werven vaak ook niet eens vanuit die conflictgebieden zelf, maar juist daarbuiten.
Ze zijn gereduceerd tot datgene wat al sinds de kruistochten aan de gang is, de zoveelste streng islamitische religieuze terreurorganisatie die zich voortdurend bezig houdt met een intense haat jegens het Christendom en de Joden of het Westen. Dat is al duizend jaar aan de gang en zolang er facistische religies zijn zoals de islam die gebouwd is op onderdrukking, bezetting, verovering en slachtpartijen zal dat nooit veranderen.

Als ze zich weer eens roeren bombardeer je die lui wederom richting de steentijd en houden ze zich weer eens wat jaren koest.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 21:39:20 ]
pi_213816327
Als je dan toch iets van kritiek op Isral moet leveren; het duurt wel lang allemaal. Het is niet dat de Palestijnen een heel geavanceerd leger hebben ofzo. Daar wals je toch zo overheen? :{
pi_213816509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef Beaurealis het volgende:
Als je dan toch iets van kritiek op Isral moet leveren; het duurt wel lang allemaal. Het is niet dat de Palestijnen een heel geavanceerd leger hebben ofzo. Daar wals je toch zo overheen? :{
Voor een land dat genocide uit zou voeren zijn ze wel mokerslecht in het volledig vernietigen van een ander volk.
pi_213817785
Als je vijand zich tussen onschuldige burgers verstopt in de hoop dat je zoveel mogelijk leed aanricht, duurt het wel even ja.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 03:45:15 #176
323401 Kijkertje
met filter
pi_213819036
twitter

twitter

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 07-06-2024 04:03:11 ]
  vrijdag 7 juni 2024 @ 04:51:27 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213819079
quote:
er is niets zo erg als een stadsoorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213819336
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 03:45 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
IDF geeft aan welke negen mannen uitgeschakeld zijn en dat ze lang de tijd hebben genomen om een goed moment voor de aanval te kiezen. Best transparant
Als deze negen inderdaad terroristen waren dan is het betreurenswaardig dat er zoveel doden bij zijn gevallen alleen de Palestijnen weten al jaren dat ze een risico lopen als ze in de buurt van Hamas zijn. Heel veel meer kan IDF toch niet doen?

twitter
pi_213819561
quote:
Dat was van het begin af aan al duidelijk. Hamas zit onder de grond, in een jarenlang voorbereid, honderden kilometers lang tunnelnetwerk.

Daar wals je inderdaad zo overheen, maar dat helpt niets. :P

Deze oorlog is er n van de lange adem. Kan echt nog wel jaren gaan duren voordat alle tunnels en alle Hamas infrastructuur is gevonden en opgeblazen.

Komt nog bij dat enkele effectieve methoden nu nog niet ingezet kunnen worden omdat er nog steeds hoop bestaat op de terugkeer van de gijzelaars.
pi_213819613
quote:

[..]
[..]
Dat is een compleet irrelevant standpunt, kijkend naar de huidige situatie: er is sprake van een radicaal rechtse koers.
[..]
[..]
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van de Israelische staat en een zeer groot deel van de Joodse kolonisten. Dat heeft dus niets te maken met het bestaansrecht van de Israelische staat zelf. Als de Isralische staat en de Joodse kolonisten hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit land en dit deel van het Joodse volk aanpassen.
Wat goed en nobel van je. :Y

Terwijl je eerder nog ISIS en Al-Queda aanhaalde als nog steeds bestaande entiteiten, net alsof je hoopt dat Hamas dit ook gaat overleven. Maar sinds Afghanistan stelt Al-Queda niets meer voor, sinds Mosul stelt ISIS niets meer voor en straks na deze oorlog stelt ook Hamas niets meer voor. Laat staan wat er met Hezbollah gaat gebeuren...

De overeenkomst is dat ze hun base of operations kwijt zijn. Al-Queda is Afghanistan uitgegooid, ISIS is zijn kalifaat kwijt (door toedoen van voornamelijk islamitische strijdmachten!) en Hamas raakt Gaza kwijt. Alledrie zijn ze hun kalifaatje kwijt en mogen ze in het woestijnzand gaan zitten haten.

Zo zie je maar wat haat uiteindelijk oplevert. He-le-maal niets.
pi_213819732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 08:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wat goed en nobel van je. :Y

Terwijl je eerder nog ISIS en Al-Queda aanhaalde als nog steeds bestaande entiteiten, net alsof je hoopt dat Hamas dit ook gaat overleven. Maar sinds Afghanistan stelt Al-Queda niets meer voor, sinds Mosul stelt ISIS niets meer voor en straks na deze oorlog stelt ook Hamas niets meer voor. Laat staan wat er met Hezbollah gaat gebeuren...

De overeenkomst is dat ze hun base of operations kwijt zijn. Al-Queda is Afghanistan uitgegooid, ISIS is zijn kalifaat kwijt (door toedoen van voornamelijk islamitische strijdmachten!) en Hamas raakt Gaza kwijt. Alledrie zijn ze hun kalifaatje kwijt en mogen ze in het woestijnzand gaan zitten haten.

Zo zie je maar wat haat uiteindelijk oplevert. He-le-maal niets.
Is gewoon een herhaling van zetten van de afgelopen eeuwen. Zal ook nog lang nadat wij dood zijn zo gaan vermoed ik.
pi_213820169
Women and children of Gaza are killed less frequently as war’s toll rises, AP data analysis finds
https://apnews.com/articl(...)4245356c539e4bc0b67a

Goeie lees wel, hoewel de titel de lading niet echt dekt vind ik.

Samenvattend: de media zou veel terughoudender moeten zijn over de hoeveelheid doden die er worden gerapporteerd. Palestijnse data is niet te vertrouwen (om meerdere redenen dan Hamas, of kwade opzet), en Isral kan simpelweg geen betrouwbare cijfers oplepelen.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 10:32:38 #183
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213820799
Witte fosfor in woongebieden, ja? Het wordt er allemaal niet rooskleuriger op voor Isral, op deze manier.
Dit, dus.
pi_213820977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:32 schreef Buitendam het volgende:
Witte fosfor in woongebieden, ja? Het wordt er allemaal niet rooskleuriger op voor Isral, op deze manier.
Keur je het goed? :?
Hoe moet ik deze zin lezen?

En wat is er mis met witte fosfor?
  vrijdag 7 juni 2024 @ 10:49:56 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213821021
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Keur je het goed? :?
Hoe moet ik deze zin lezen?

En wat is er mis met witte fosfor?
Jij kapte de vorige keer de zaak af toen je niet met een bron kon komen voor je onzin, nu niet denken dat je het op eigen houtje weer kan gaan beginnen.
Dit, dus.
pi_213821108
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Jij kapte de vorige keer de zaak af toen je niet met een bron kon komen voor je onzin, nu niet denken dat je het op eigen houtje weer kan gaan beginnen.
Goed verhaal, maar geef anders eerst eens antwoord op de vraag.

Wat is er mis met de inzet van witte fosfor?
  vrijdag 7 juni 2024 @ 11:15:14 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213821293
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ik ben je secretaresse niet. :D

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh sorry, deze discussie was al afgelopen. :)
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Vakkundig zelf de handdoek in de ring gegooid, helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buitendam op 07-06-2024 11:23:28 ]
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 11:24:11 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821395
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Wat is er mis met de inzet van witte fosfor?
Onmogelijk te richten en zorgt voor afschuwelijke brandwonden
pi_213821712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Onmogelijk te richten en zorgt voor afschuwelijke brandwonden
Maar hoe gebruikt Isral dan witte fosfor? Voor rookschermen toch, en als rookgordijn vanaf voertuigen?
pi_213821729
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar hoe gebruikt Isral dan witte fosfor? Voor rookschermen toch, en als rookgordijn vanaf voertuigen?
Al jaren zien we beelden dat het rijkelijk op woonwijken wordt gegooid vanuit de lucht.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 11:57:17 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821748
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Geen idee, dat was de vraag niet
pi_213821759
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
[..]
Vakkundig zelf de handdoek in de ring gegooid, helaas.
Hahaha :D

Je hebt die discussie gewoon verloren hoor. En dat geeft niet, tenzij je narcistisch bent en het als een persoonlijk affront zou opvatten.

Maar zo werken discussies. Je kunt ongelijk hebben. Ik ook. Je maakte een argument, ik gaf je het tegenbewijs. Klaar, iedereen tevreden normaalgesproken.

Dus, nieuwe ronde nieuwe kansen. Je zei dat Isral witte fosfor inzet en dat dat een probleem is. In hoeverre is dat dan een probleem?
pi_213821773
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee, dat was de vraag niet
Um, ok, goeie...

Misschien kan Buitenbaan even toelichten wat hij precies bedoelde, als hij zich over zijn tantrum hen heeft gezet.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 12:01:53 #194
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213821787
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Cuendillar het volgende:

ik gaf je het tegenbewijs.
Ga nou niet in die vlek wrijven, secretaresse van de week.

Jij kapte het af, prima. Nu niet weer aan komen kakken en een poging wagen.
Dit, dus.
pi_213821874
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ga nou niet in die vlek wrijven, secretaresse van de week.

Jij kapte het af, prima. Nu niet weer aan komen kakken en een poging wagen.
Je weet het ook niet, h. :D

Volgens mij werd de inzet van witte fosfor vorige keer ook al bekritiseerd, maar bleek het gebruik ervan gewoon binnen de toegestane regels te vallen. Als rookgordijn dus, niet als gericht middel op mensen of gebouwen of zo.

@sp3c, heb je de film Fury ook gezien? Daar was in te zien hoe een fosfor granaat werd gebruikt tegen een anti-tankkanon bemanning. :%
  vrijdag 7 juni 2024 @ 12:14:15 #196
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213821894
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Al jaren zien we beelden dat het rijkelijk op woonwijken wordt gegooid vanuit de lucht.
Daarmee verdwijnt ook meteen het grijze gebied van het toepassen van dat middel. Zodra het terug te vinden is in woongebieden zoals Human Rights Watch claimt.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:22:38 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821972
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je weet het ook niet, h. :D

Volgens mij werd de inzet van witte fosfor vorige keer ook al bekritiseerd, maar bleek het gebruik ervan gewoon binnen de toegestane regels te vallen. Als rookgordijn dus, niet als gericht middel op mensen of gebouwen of zo.

@:sp3c, heb je de film Fury ook gezien? Daar was in te zien hoe een fosfor granaat werd gebruikt tegen een anti-tankkanon bemanning. :%
Fury is WO2, toen waren de regels anders

Sterker nog het Nederlandse bataljon heeft in Korea fosfor mij of meer op zichzelf laten gooien om een heuvel te bestormen

Volgens mij bij Hoengsong, bataljons commandant was toen al gesneuveld zo wanhopig was de situatie
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:27:04 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213822011
Hill 325 bij Hoengsong tikdens de terugtocht vanuit Wonju (massacre valley) vanwege de binnenvallen de Chinezen

17 Nederlanders bij omgekomen incl. de commandant en volgens mij nog steeds 1 vermist (lichaam was inmiddels vastgevroren)
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:27:47 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213822016
Maar ik heb Fury idd gezien ja
pi_213822045
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Daarmee verdwijnt ook meteen het grijze gebied van het toepassen van dat middel. Zodra het terug te vinden is in woongebieden zoals Human Rights Watch claimt.
Zet: "white fosfor rain Gaza" en je ziet pagina's aan beeldmateriaal. Veel oudere beelden ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')