Anti Israel en Pro Palestina is voor radicale Islam en is anti-westers. Mooi staaltje framing. Geen haar beter dan een echte anti-semiet het zou doen als het om Joden zou gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, zo blijkt dus maar weer: de eenzijdige en vooringenomen berichtgeving van veel media hebben hun werk weer gedaan.
En zoals te verwachten is men bij progressief links volgens deze uitkomsten weer haantje de voorste met een anti-Isral en pro-Palestijnen houding. Als deze mensen kunnen heulen met de radicale Islam en anti-Westerse sentimenten, zal men het natuurlijk niet nalaten.
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi, erkenning door Sloveni. Vier westerse landen in zeer korte tijd.
Minder mooi, Joodse radicalen zijn weer lekker aan het huishouden. Niet alleen Palestijnen worden aangevallen, maar ook Israelische journalisten.
Alleen al de symboliek.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.quote:
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.
Er kan helemaal geen erkenning van palestina zijn. Want: welk Palestina? over welke grenzen hebben we het dan?
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Ik vond het vanmiddag niet passend te posten, maar ik kan er wel mee reageren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/haaretzcom/status/1798350588885053926
Haaretz journalist aangevallen tijdens vlaggenparade van radicaal-rechts.
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Isralische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?
Absoluut. Je ziet de ineenstorting van een Midden-Oosters land. De zoveelste.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vond het vanmiddag niet passend te posten, maar ik kan er wel mee reageren.
Deze foto is aan de ene kant echt schitterend.
[ afbeelding ]
En deze beelden wauw indrukwekkend
[ x ]
De jeugd heeft de toekomst.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vond het vanmiddag niet passend te posten, maar ik kan er wel mee reageren.
Deze foto is aan de ene kant echt schitterend.
[ afbeelding ]
En deze beelden wauw indrukwekkend
[ x ]
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Isralische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Isral teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Isral teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.
quote:Isral bevestigt luchtaanval op schoolgebouw in Gaza
Het Isralische leger bevestigt na Palestijnse berichten dat het een luchtaanval heeft uitgevoerd op een schoolgebouw in de Gazastrook. De VN-organisatie UNRWA biedt daar hulp aan Palestijnen. Volgens het leger hielden zich in het pand Hamas-strijders op die betrokken waren bij de terreuraanslagen van 7 oktober in Isral en nu aanvallen op Isralische troepen zouden beramen. Bij de aanval zijn meerdere Hamas-leden gedood, aldus Isral.
Een woordvoerder van Hamas ontkent dat zich in het gebouw in Nuseirat, Centraal-Gaza, een geheime commandopost zou hebben bevonden. Zegsman Ismail al-Thawabta spreekt tegenover persbureau Reuters van "verzonnen verhalen" die Isral gebruikt om "brute misdaad tegen ontheemden te rechtvaardigen".
Gazaanse media melden aanvankelijk dat bij de luchtaanval zeker 27 Palestijnen zijn omgekomen die onderdak zochten in het schoolgebouw. Al Jazeera meldt dat het inmiddels gaat om 32 doden. Op het schoolcomplex verblijven volgens de nieuwszender duizenden ontheemde Palestijnen.
Het Isralische leger zegt dat het maatregelen heeft genomen om het risico op burgerslachtoffers te beperken. Het land beschuldigt Hamas er aanhoudend van dat diens leden zich onder de Palestijnse bevolking begeven, waardoor burgers meer gevaar lopen bij Isralische aanvallen.
Ik hoef je standpunt ook niet te weerleggen, want ik zie het gewoon totaal anders dan jij dat ziet. Zeker kijkend naar de ontwikkelingen van de afgelopen paar weken en maanden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.
Daarom gebruikte ik het woord ook.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Knap staaltje bagatelliseren inderdaad. Het is maar goed dat je dat zelf ook inziet.
Ja natuurlijk is dat bewust. Heb jij wel eens per ongeluk een vrachtwagen met hulpgoederen geplunderd?quote:De plunderingen en belemmeringen van vrachtwagens door Joodse kolonistentuig onder bescherming van de Israelische politie is niet per ongeluk, maar bewust.
Ja natuurlijk. Minister Gallant stotterde niet toen hij de opdracht ertoe gaf toen hij eigenlijk patat wilde bestellen.quote:Het wekenang afsluiten van watertoevoer was eveneens bewust.
Je bedoelt die extreem grote druk van genocideschreeuwers vanaf 8 oktober? Ja, daar zal Isral zich veel van aangetrokken hebben, vandaar dat ze Rafah ook niet gaan veroveren.quote:Het vermeend rechtzetten daarvan heeft alleen onder extreem grote druk van de internationale gemeenschap plaatsgevonden en leek meer op damagecontrol op het gebied van PR. Ze deden het niet omdat ze de Palestijnse kindertjes nou zo zielig vonden.
Walgelijk dit, en gelukkig geen doorsnede van de Isralische samenleving. Helaas een groeiend element, maar net zo representatief voor de rest van de maatschappij daar als de Samidoun-mannetjes voor de islamitische gemeenschappen hier.quote:
Ik zie vooral overeenkomsten met de duizenden feestvierende Palestijnen na 7 oktober, die riepen net zulke debiele leuzen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Walgelijk dit, en gelukkig geen doorsnede van de Isralische samenleving. Helaas een groeiend element, maar net zo representatief voor de rest van de maatschappij daar als de Samidoun-mannetjes voor de islamitische gemeenschappen hier.
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie vooral overeenkomsten met de duizenden feestvierende Palestijnen na 7 oktober, die riepen net zulke debiele leuzen.
Natuurlijk heeft israel dat niet gedaan. Wat ik gek vindt is dat Amerika beweert nooit bewijs gezien te hebben van Hamas die trucks steelt en ondertussen hebben wij veel trucks met gewapende malloten gezien. Waren al (!) die trucks gestolen of was het ook wel eens bewaking? Theoretisch begrijp ik dat in een anarchie een truck met voedsel beschermt moet worden tegen de bevolking om op een later moment gecontroleerd de inhoud te verspreiden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.
Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Isral dan natuurlijk gedaan.
Hebben wij moderne oorlogen waar een van de strijdende partijen alle landsgrenzen en de luchtgrens volledig controleert en de wereld de blijkbaar daarbij horende uithongering van de bevolking acceptabel vindt?quote:Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Isral. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
Het is allang niet meer te bevatten hoe geradicaliseerd die hele omgeving daar lijkt te zijn. Van beide kanten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.
quote:
Ik denk niet dat er iets goed gepraat wordt maar een oorzaak-gevolg wordt verduidelijk aan de hand van een herkenbaar voorbeeld.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]![]()
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"
Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
Dat gaat niet gebeuren johquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Cuendillar het volgende:
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Spanje wil TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OPNEMEN!
(Spaans artikel)
Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeen...
Had al een ninja-edit gedaan.quote:
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...quote:
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen n milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen n milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Helaas zijn de meeste politici bang om voor racist!@ je StEuND GENocdIDE etc uitgemaakt te worden en liever hun mond houden en meeknikken dan het onrecht en lijden wat Hamas bewust creert te veroordelen.quote:
Lichaamstaal zegt mij paniekerig en bang. En lichaamstaal liegt niet. Volgens mij oefenen ze dit niet zo vaak.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.
ik zie echt nul paniekquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wel mooi, die teamleider of dergelijke die maar even komt laten zien hoe je die wapenstok nou moet gebruiken, demonstranten dan wel ineens achteruit.quote:
Ze zoeken nog zat collega's, bink.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.
Niks voor mij.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:14 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ze zoeken nog zat collega's, bink.
Zeiden ze aan het begin al.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...
Behalve de helft die "wiped out" is, mag je hopen dat van de andere helft ook nog een flink deel buitenspel gezet is door verwondingen, gevangenschap of het verbreken van de commandostructuur. Dat ze nu alleen nog kunnen terugvallen op kleinschalige en snelle aanvallen wijst daar wel op, maar dat wijst ook op dat het iets van de hele lange adem gaat worden.
Correct. De overtuigingen van Hamas komen ook voort uit de radicale Islam, net zoals dat in radicale Islamtische kringen te zien is dat men verwijst naar Isral als de 'Zionistische entiteit'. En anti-Westers omdat Isral een relatief Westerse staat is. Waarom zou je die willen vernietigen wetende dat er een Islamtische regime voor in de plaats komt dat het Westen hekelt?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Anti Israel en Pro Palestina is voor radicale Islam en is anti-westers. Mooi staaltje framing. Geen haar beter dan een echte anti-semiet het zou doen als het om Joden zou gaan.
Hmm.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Die paar tikkies?quote:
Omdat je gewoon op moet tyfen zodra de politie dat heeft gezegd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie nul paniek en gewoon duidelijk optreden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.
Pro-Israel is dan pro Netanyahu/Ben-Gvir. De overtuigingen van deze regering komen voort uit de radicaal Joods-zionistische bewegingen, o.a. de radicale Kach partij. Je weet wel, de partij die staat voor een Groot-Isral. Kortom, jij bent hier keihard de Joodse versie van Hamas aan het verdedigen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. De overtuigingen van Hamas komen ook voort uit de radicale Islam, net zoals dat in radicale Islamtische kringen te zien is dat men verwijst naar Isral als de 'Zionistische entiteit'. En anti-Westers omdat Isral een relatief Westerse staat is. Waarom zou je die willen vernietigen wetende dat er een Islamtische regime voor in de plaats komt dat het Westen hekelt?
Omdat VN en vrede.quote:Daarnaast, waarom moeten de grenzen van 1967 een uitgangspunt zijn als de Palestijnen deze nooit hebben aanvaard? En landen als Egypte en Jordani trouwens ook niet.
Afkomstig van iemand die Palestijnen het licht niet in de ogen gunt, trek ik mij hier maar weinig van aan.quote:Hmm.
Het is lastig te geloven dat jij berhaupt een voorstander bent voor het bestaan van Isral. Immers, alles is toch zogenaamd onderdeel van het heilige 'Palestina'?
Lol. Alsof Palestijnen die door bombardementen uitgelokt door Hamas zich bij Hamas aansluiten.....quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje wishful thinking. Denk dat de aanwas inmiddels verdrievoudigd is.
Want Achmed de burger die zich schuil houdt voor de gevechten gaat nu opeens als een commando a la Rambo de strijd aan met Isral, zonder enige vorm van training? Of doel je op de kinderen die vanaf hun 3e de Hamas indoctrinatie ondergaan op UNWRA scholen waar ze onder andere les krijgen in het neersteken van Joden?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje wishful thinking. Denk dat de aanwas inmiddels verdrievoudigd is.
Net als ISIS die vernietigd was, of Al Qaida. Toch. Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want Achmed die zich schuil houdt voor de gevechten gaat nu opeens als een commando a la Rambo de strijd aan met Isral, zonder enige vorm van training? Of doel je op de kinderen die vanaf hun 3e de Hamas indoctrinatie ondergaan op UNWRA scholen waar ze onder andere les krijgen in het neersteken van Joden?
Want die laatste groep was er al voordat Isral begon aan deze (broodnodige) operatie.
Oh ja die jongens met hun eigen kalifaat, die zijn inderdaad een heel stuk opgeschoten, ze staan al bijna voor de grens. Hebben honderd miljoen miljard extra aanhangers erbij.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als ISIS die vernietigd was, of Al Qaida. Toch. Wat denk je zelf?
Hmm, nee. Pro-Isral geeft blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld. Als er namelijk Christelijke en Islamtische landen mogen bestaan, mag er ook een Joods land bestaan, nota bene op de plek waar het Jodendom zijn oorsprong kent.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pro-Israel is dan pro Netanyahu/Ben-Gvir. De overtuigingen van deze regering komen voort uit de radicaal Joods-zionistische bewegingen, o.a. de radicale Kach partij. Je weet wel, de partij die staat voor een Groot-Isral. Kortom, jij bent hier keihard de Joodse versie van Hamas aan het verdedigen.
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van een aanzienlijk aantal Palestijnen. Dat heeft dus niets te maken mensen zomaar het licht in de ogen niet te gunnen. Als de Palestijnen over langere perioden hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit volk aanpassen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pro-Israel is dan pro Netanyahu/Ben-Gvir. De overtuigingen van deze regering komen voort uit de radicaal Joods-zionistische bewegingen, o.a. de radicale Kach partij. Je weet wel, de partij die staat voor een Groot-Isral. Kortom, jij bent hier keihard de Joodse versie van Hamas aan het verdedigen.
[..]
Omdat VN en vrede.
[..]
Afkomstig van iemand die Palestijnen het licht niet in de ogen gunt, trek ik mij hier maar weinig van aan.
Ah, nee ze hebben nu geen eigen kalifaat, dus zijn ze verslagen. Ze poppen nog om de haverklap op en zijn gewoon verder vertakt. Dat is hoe het werk met terreurorganisaties. Ze werven vaak ook niet eens vanuit die conflictgebieden zelf, maar juist daarbuiten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh ja die jongens met hun eigen kalifaat, die zijn inderdaad een heel stuk opgeschoten, ze staan al bijna voor de grens. Hebben honderd miljoen miljard extra aanhangers erbij.
Hmm, nee. Als jij Pro-Palestina ziet als pro-Hamas, dan is het logisch pro-Israel te zien als pro-Netanyahu/Ben Gvir. En dat geeft juist geen blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld, aangezien zij politiek bedrijven vanuit een radicaal-zionistische achtergrond (o.a. een afgeleide van de Kach partij). Eens dat er een Joods land mag bestaan, dat staat echter los van dit hele punt. Er mag namelijk ook een Palestijns land bestaan. We gaan geen voorrang geven sec op basis van religie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:35 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, nee. Pro-Isral geeft blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld. Als er namelijk Christelijke en Islamtische landen mogen bestaan, mag er ook een Joods land bestaan, nota bene op de plek waar het Jodendom zijn oorsprong kent.
Dat is een compleet irrelevant standpunt, kijkend naar de huidige situatie: er is sprake van een radicaal rechtse koers.quote:Isral is trouwens voor een flink deel opgebouwd door uit Oost-Europa gevluchte Joden met sterk socialistische standpunten. De aard van het land is dus eerder radicaal links dan zoals jij nu probeert af te schilderen, radicaal rechts.
Ja en de Palestijnen zullen zeggen dat de terreur het gevolg is van aanhoudende nederzettingenpolitiek en vernederingen door de Isralische staat. Kip - ei.quote:Het land is pas over de afgelopen decennia meer gaan verrechtsen, voornamelijk vanwege veiligheidsoverwegingen, gevoed door het aanhoudende terreur van de Palestijnen.
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van de Israelische staat en een zeer groot deel van de Joodse kolonisten. Dat heeft dus niets te maken met het bestaansrecht van de Israelische staat zelf. Als de Isralische staat en de Joodse kolonisten hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit land en dit deel van het Joodse volk aanpassen.quote:Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van een aanzienlijk aantal Palestijnen. Dat heeft dus niets te maken mensen zomaar het licht in de ogen niet te gunnen. Als de Palestijnen over langere perioden hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit volk aanpassen.
Je geeft een draai aan mijn punt. Ik stelde dat een anti-Isral en pro-Palestijnen attitude, duidelijk blijk geeft van antiwesterse sentimenten en heulen met de radicale Islam. Hamas is hier slechts voor een voorbeeld van. En de Palestijnen hebben toch meerdere kansen gekregen op een eigen staat? Zij hebben dit zelf afgewezen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hmm, nee. Als jij Pro-Palestina ziet als pro-Hamas, dan is het logisch pro-Israel te zien als pro-Netanyahu/Ben Gvir. En dat geeft juist geen blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld, aangezien zij politiek bedrijven vanuit een radicaal-zionistische achtergrond (o.a. een afgeleide van de Kach partij). Eens dat er een Joods land mag bestaan, dat staat echter los van dit hele punt. Er mag namelijk ook een Palestijns land bestaan. We gaan geen voorrang geven sec op basis van religie.
Dat is een non sequitur. Het terreur is al 100 jaar, de nederzettingen pas 40 jaar.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en de Palestijnen zullen zeggen dat de terreur het gevolg is van aanhoudende nederzettingenpolitiek en vernederingen door de Isralische staat. Kip - ei.
Ze zijn gereduceerd tot datgene wat al sinds de kruistochten aan de gang is, de zoveelste streng islamitische religieuze terreurorganisatie die zich voortdurend bezig houdt met een intense haat jegens het Christendom en de Joden of het Westen. Dat is al duizend jaar aan de gang en zolang er facistische religies zijn zoals de islam die gebouwd is op onderdrukking, bezetting, verovering en slachtpartijen zal dat nooit veranderen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, nee ze hebben nu geen eigen kalifaat, dus zijn ze verslagen. Ze poppen nog om de haverklap op en zijn gewoon verder vertakt. Dat is hoe het werk met terreurorganisaties. Ze werven vaak ook niet eens vanuit die conflictgebieden zelf, maar juist daarbuiten.
Voor een land dat genocide uit zou voeren zijn ze wel mokerslecht in het volledig vernietigen van een ander volk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef Beaurealis het volgende:
Als je dan toch iets van kritiek op Isral moet leveren; het duurt wel lang allemaal. Het is niet dat de Palestijnen een heel geavanceerd leger hebben ofzo. Daar wals je toch zo overheen?
er is niets zo erg als een stadsoorlogquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef Beaurealis het volgende:
Als je dan toch iets van kritiek op Isral moet leveren; het duurt wel lang allemaal. Het is niet dat de Palestijnen een heel geavanceerd leger hebben ofzo. Daar wals je toch zo overheen?
IDF geeft aan welke negen mannen uitgeschakeld zijn en dat ze lang de tijd hebben genomen om een goed moment voor de aanval te kiezen. Best transparantquote:
Dat was van het begin af aan al duidelijk. Hamas zit onder de grond, in een jarenlang voorbereid, honderden kilometers lang tunnelnetwerk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef Beaurealis het volgende:
Wat goed en nobel van je.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hmm, nee. Als jij Pro-Palestina ziet als pro-Hamas, dan is het logisch pro-Israel te zien als pro-Netanyahu/Ben Gvir. En dat geeft juist geen blijk van een rationeel en consistent wereldbeeld, aangezien zij politiek bedrijven vanuit een radicaal-zionistische achtergrond (o.a. een afgeleide van de Kach partij). Eens dat er een Joods land mag bestaan, dat staat echter los van dit hele punt. Er mag namelijk ook een Palestijns land bestaan. We gaan geen voorrang geven sec op basis van religie.
[..]
Dat is een compleet irrelevant standpunt, kijkend naar de huidige situatie: er is sprake van een radicaal rechtse koers.
[..]
Ja en de Palestijnen zullen zeggen dat de terreur het gevolg is van aanhoudende nederzettingenpolitiek en vernederingen door de Isralische staat. Kip - ei.
[..]
Mijn kritiek uit zich voornamelijk op de cultuur en het gedrag van de Israelische staat en een zeer groot deel van de Joodse kolonisten. Dat heeft dus niets te maken met het bestaansrecht van de Israelische staat zelf. Als de Isralische staat en de Joodse kolonisten hun cultuur en gedrag zouden aanpassen, zou ik mijn mening over dit land en dit deel van het Joodse volk aanpassen.
Is gewoon een herhaling van zetten van de afgelopen eeuwen. Zal ook nog lang nadat wij dood zijn zo gaan vermoed ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat goed en nobel van je.
Terwijl je eerder nog ISIS en Al-Queda aanhaalde als nog steeds bestaande entiteiten, net alsof je hoopt dat Hamas dit ook gaat overleven. Maar sinds Afghanistan stelt Al-Queda niets meer voor, sinds Mosul stelt ISIS niets meer voor en straks na deze oorlog stelt ook Hamas niets meer voor. Laat staan wat er met Hezbollah gaat gebeuren...
De overeenkomst is dat ze hun base of operations kwijt zijn. Al-Queda is Afghanistan uitgegooid, ISIS is zijn kalifaat kwijt (door toedoen van voornamelijk islamitische strijdmachten!) en Hamas raakt Gaza kwijt. Alledrie zijn ze hun kalifaatje kwijt en mogen ze in het woestijnzand gaan zitten haten.
Zo zie je maar wat haat uiteindelijk oplevert. He-le-maal niets.
Keur je het goed?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:32 schreef Buitendam het volgende:
Witte fosfor in woongebieden, ja? Het wordt er allemaal niet rooskleuriger op voor Isral, op deze manier.
Jij kapte de vorige keer de zaak af toen je niet met een bron kon komen voor je onzin, nu niet denken dat je het op eigen houtje weer kan gaan beginnen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Keur je het goed?
Hoe moet ik deze zin lezen?
En wat is er mis met witte fosfor?
Goed verhaal, maar geef anders eerst eens antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij kapte de vorige keer de zaak af toen je niet met een bron kon komen voor je onzin, nu niet denken dat je het op eigen houtje weer kan gaan beginnen.
quote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh sorry, deze discussie was al afgelopen.
Vakkundig zelf de handdoek in de ring gegooid, helaas.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar geef anders eerst eens antwoord op de vraag.
Onmogelijk te richten en zorgt voor afschuwelijke brandwondenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar geef anders eerst eens antwoord op de vraag.
Wat is er mis met de inzet van witte fosfor?
Maar hoe gebruikt Isral dan witte fosfor? Voor rookschermen toch, en als rookgordijn vanaf voertuigen?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Onmogelijk te richten en zorgt voor afschuwelijke brandwonden
Al jaren zien we beelden dat het rijkelijk op woonwijken wordt gegooid vanuit de lucht.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hoe gebruikt Isral dan witte fosfor? Voor rookschermen toch, en als rookgordijn vanaf voertuigen?
Geen idee, dat was de vraag nietquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hoe gebruikt Isral dan witte fosfor? Voor rookschermen toch, en als rookgordijn vanaf voertuigen?
Hahahaquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vakkundig zelf de handdoek in de ring gegooid, helaas.
Um, ok, goeie...quote:
Ga nou niet in die vlek wrijven, secretaresse van de week.quote:
Je weet het ook niet, h.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ga nou niet in die vlek wrijven, secretaresse van de week.
Jij kapte het af, prima. Nu niet weer aan komen kakken en een poging wagen.
Daarmee verdwijnt ook meteen het grijze gebied van het toepassen van dat middel. Zodra het terug te vinden is in woongebieden zoals Human Rights Watch claimt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al jaren zien we beelden dat het rijkelijk op woonwijken wordt gegooid vanuit de lucht.
Fury is WO2, toen waren de regels andersquote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je weet het ook niet, h.![]()
Volgens mij werd de inzet van witte fosfor vorige keer ook al bekritiseerd, maar bleek het gebruik ervan gewoon binnen de toegestane regels te vallen. Als rookgordijn dus, niet als gericht middel op mensen of gebouwen of zo.
@:sp3c, heb je de film Fury ook gezien? Daar was in te zien hoe een fosfor granaat werd gebruikt tegen een anti-tankkanon bemanning.
Zet: "white fosfor rain Gaza" en je ziet pagina's aan beeldmateriaal. Veel oudere beelden ook.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarmee verdwijnt ook meteen het grijze gebied van het toepassen van dat middel. Zodra het terug te vinden is in woongebieden zoals Human Rights Watch claimt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |