Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie vooral overeenkomsten met de duizenden feestvierende Palestijnen na 7 oktober, die riepen net zulke debiele leuzen.
Natuurlijk heeft israel dat niet gedaan. Wat ik gek vindt is dat Amerika beweert nooit bewijs gezien te hebben van Hamas die trucks steelt en ondertussen hebben wij veel trucks met gewapende malloten gezien. Waren al (!) die trucks gestolen of was het ook wel eens bewaking? Theoretisch begrijp ik dat in een anarchie een truck met voedsel beschermt moet worden tegen de bevolking om op een later moment gecontroleerd de inhoud te verspreiden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.
Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Israël dan natuurlijk gedaan.
Hebben wij moderne oorlogen waar een van de strijdende partijen alle landsgrenzen en de luchtgrens volledig controleert en de wereld de blijkbaar daarbij horende uithongering van de bevolking acceptabel vindt?quote:Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Israël. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
Het is allang niet meer te bevatten hoe geradicaliseerd die hele omgeving daar lijkt te zijn. Van beide kanten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.
quote:
Ik denk niet dat er iets goed gepraat wordt maar een oorzaak-gevolg wordt verduidelijk aan de hand van een herkenbaar voorbeeld.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]![]()
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"
Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
Dat gaat niet gebeuren johquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Cuendillar het volgende:
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Spanje wil TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OPNEMEN!
(Spaans artikel)
Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeeën...
Had al een ninja-edit gedaan.quote:
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...quote:
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen één milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen één milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Helaas zijn de meeste politici bang om voor racist!@ je StEuND GENocdIDE etc uitgemaakt te worden en liever hun mond houden en meeknikken dan het onrecht en lijden wat Hamas bewust creëert te veroordelen.quote:
Lichaamstaal zegt mij paniekerig en bang. En lichaamstaal liegt niet. Volgens mij oefenen ze dit niet zo vaak.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.
ik zie echt nul paniekquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wel mooi, die teamleider of dergelijke die maar even komt laten zien hoe je die wapenstok nou moet gebruiken, demonstranten dan wel ineens achteruit.quote:
Ze zoeken nog zat collega's, bink.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij zo stoer bent om agent te zijn mag je ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Die klap moet je gewoon kunnen incasseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |