abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213806777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.

Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Israël dan natuurlijk gedaan.
Natuurlijk heeft israel dat niet gedaan. Wat ik gek vindt is dat Amerika beweert nooit bewijs gezien te hebben van Hamas die trucks steelt en ondertussen hebben wij veel trucks met gewapende malloten gezien. Waren al (!) die trucks gestolen of was het ook wel eens bewaking? Theoretisch begrijp ik dat in een anarchie een truck met voedsel beschermt moet worden tegen de bevolking om op een later moment gecontroleerd de inhoud te verspreiden.

Tussen november en februari kwamen er gemiddeld 100 trucks gaza binnen terwijl de aanvoer veel groter. 100 trucks zou theoretisch voldoende kunnen zijn bij perfecte distributie (was voor 7 okt vele malen hoger). Iedereen kan toch op zijn klompen aanvoelen dat Hamas het meeste inpikt en de bevolking de tyfus kan krijgen? Laat 400 vrachtwagens toe ipv 100, die mogelijkheid was er. Nu krijgt een groot gedeelte van de bevolking bewust te weinig. Water, het dagelijks spelen met de watertoevoer, is daar een bevolking bij gebaat en hoezo zijn er te weinig medicamenten?

quote:
Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Israël. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
Hebben wij moderne oorlogen waar een van de strijdende partijen alle landsgrenzen en de luchtgrens volledig controleert en de wereld de blijkbaar daarbij horende uithongering van de bevolking acceptabel vindt?
pi_213806782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Aan beide kanten is het fatsoen niet eens bij vlagen helemaal weg. Er is een kreet die nog steeds naar Palestijnen op de Westoever wordt gekraaid bij het treiteren ervan: "Waar is Ali? Ali ligt op de grill!" over een peuter die levend verbrandde in een door kolonisten in de hens gezet huis. Dat geeft wel een indruk, dacht ik.
Het is allang niet meer te bevatten hoe geradicaliseerd die hele omgeving daar lijkt te zijn. Van beide kanten.
pi_213807308
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2024 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Wat vind je hier zelf van?
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:45:21 #129
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_213807391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Antisemitisme dit!
Wat je zaait dat oogst je.
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:19:33 #130
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213808431
Spain’s Ramallah embassy plan stalls as diplomats unwilling to relocate
Spanish diplomats based in Israel have refused to relocate to the P.A. city, citing safety and convenience concerns, according to Spanish media.

Geef ze eens ongelijk...
pi_213808518
Goede speech:

twitter
pi_213808680
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 juni 2024 @ 11:45:44 #133
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213808766
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:38 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
:')
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"

Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
pi_213808926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
:')
"Remember when Luke skywalker's Dad murdered and raped the neighbour's daughter? and they responded by blowing up the house?"

Zo kun je alles wel goed/slecht praten.
Ik denk niet dat er iets goed gepraat wordt maar een oorzaak-gevolg wordt verduidelijk aan de hand van een herkenbaar voorbeeld.
pi_213809188
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Er zijn Spaanse politici die opperen TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OP TE NEMEN!
(Spaans artikel)

Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeeën...

Maar voorlopig lijkt dit slechts een enkeling binnen de Spaanse regering te zijn... voorlopig. :N
pi_213809255
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Cuendillar het volgende:
Oh SHIT oh SHIT oh SHIT!!! Spanje wil TWEE MILJOEN PALESTIJNEN OPNEMEN!
(Spaans artikel)

Als dat gebeurt, dan krijgen we 2 miljoen Palestijnen die door Europa mogen zwerven! Ik ben er vrij zeker van dat Spanje voor die tijd niet uit Schengen gezet kan worden, dus we mogen ons klaarmaken voor Palestijnse infiltratie van al onze universiteiten en moskeeën...
Dat gaat niet gebeuren joh
pi_213809284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren joh
Had al een ninja-edit gedaan. :)

Maar verdikkie nog aan toe ik schrik daar altijd wel van, die headlines :)
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:02:33 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213809648
Nice, halverwege.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213809953
Deze "kunst expositie" stond gisteren bij het centraal station incognito in de hanger van een vrachtwagen.

Dit is de trots van onze Haagse gemeenteraad overigens. Niet zo gek lang terug zat hij in de gemeenteraad te verdedigen dat het woord "neger" een normaal woord is dat we allemaal dagelijks zouden moeten gebruiken :')

twitter

En wat was toevallig de grootse angst van de Israëlische gegijzelden die in die tunnels zaten toevallig? En zou deze "kunstexpositie" dat feit benoemen denk je? :Y)

en deze week; Een moeilijk gesprek met Louis Herr, de ontvoerde die uit gevangenschap werd vrijgelaten, die zegt:

"Onze grootste angst waren de IDF-vliegtuigen"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:06:19 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213810904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:02 schreef Perrin het volgende:
Nice, halverwege.
[ x ]
Ik vind dat het gezien de 8 maanden en krachtsverschil en zeker in verhouding tot de schade nogal een aanfluiting is...

Behalve de helft die "wiped out" is, mag je hopen dat van de andere helft ook nog een flink deel buitenspel gezet is door verwondingen, gevangenschap of het verbreken van de commandostructuur. Dat ze nu alleen nog kunnen terugvallen op kleinschalige en snelle aanvallen wijst daar wel op, maar dat wijst ook op dat het iets van de hele lange adem gaat worden.
pi_213810940
Prohamas wil een vertaler

twitter
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:08:58 #142
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213811518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:09 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Denk dat iedereen de baton wel begrijpt.
Daar hoef je geen nederlands voor te kennen.
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:19:41 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213811594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:09 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Waar is dit? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:20:37 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213811603
Zie dat de mondkapjes van Sywert nog wel zijn aftrek vinden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213811660
Andere hoek

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213811789
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is dit? :')
Den Haagistan.
pi_213812141
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen één milliseconde twee, drie meter naar achteren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:49:04 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213812297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gedragen die agenten zich zo vreselijk paniekerig zeg bij dat slaan. Mensen zijn niet binnen één milliseconde twee, drie meter naar achteren.
Het is zeker niet paniek en ze slaan omdat na het herhaald "verzoeken", mensen niet weggaan en kennelijk wat stimulans nodig hebben (die ze dan weer gebruiken om te klagen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213812472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Omdat er haatbaarden tussen zitten die het liefst een politieagent of 2 doodslaan. Waarom denk je dat die gasten atlijd met een theedoek rondlopen.
pi_213812487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 11:25 schreef Rollo het volgende:
Goede speech:

[ x ]
Helaas zijn de meeste politici bang om voor racist!@ je StEuND GENocdIDE etc uitgemaakt te worden en liever hun mond houden en meeknikken dan het onrecht en lijden wat Hamas bewust creëert te veroordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')