abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213798821
Ah ik zie dat de nuance gezocht moet worden bij de figuren die elke dag kankeren op links dit en links dat
pi_213799061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik noem niemand verraders. En ik vind het gewoon interessant en hecht iets meer waarde aan hun mening. Zij hebben in ieder geval nog enig verwantschap en zijn vaak ook net wat beter op de hoogte dan mensen zonder enig verwantschap.

De invloed op de politiek heeft inderdaad meer te maken met sentiment en geloofwaardigheid dan daadwerkelijk het aantal stemmen. Hoe meer joodse Amerikanen een bepaalde mening hebben des te moeilijker het is om daar tegen in te gaan voor politici als het gaat om Israël en des te minder een lobbygroep als AIPAC kan doen alsof het de mening van joodse Amerikanen vertegenwoordigt.

Ik zet mijn vraagtekens bij hoe groot het belang is voor Amerika dat ze Israël steunen. Ze hebben ook met andere landen in het Midden Oosten goede banden en het kost Amerika ook een hoop ellende om Israël te steunen. Ongetwijfeld een aantal bedrijven en industriën die er baat bij hebben maar alles opgeteld weet ik niet of die balans zo positief uitvalt.
Israel is al jaren aan het dienen als de oren en ogen van Amerika, het westen aldaar. Dat er ook nadelige elementen zitten aan samenwerking met Israel, doet daar niets aan af.
pi_213799397
Nog maar een oorlogje erbij

twitter
pi_213799529
Ah, de oorlog met Hezbollah zal wel snel beginnen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:05:12 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213799708
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:11 schreef opgebaarde het volgende:
Ah ik zie dat de nuance gezocht moet worden bij de figuren die elke dag kankeren op links dit en links dat
nou dat de israel ook wat aan de stikstof moet doen he dat weet iedereeen tegen de brandnetels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213799908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat de israel ook wat aan de stikstof moet doen he dat weet iedereeen tegen de brandnetels
Die stikstof is een linkse verzonnen hobby.
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:25:43 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213800011
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die stikstof is een linkse verzonnen hobby.
Maar andere landen moeten ook wat tegen stikstof doen , ook Rusland en Israel

Duitsland dat is gene probleem die heeft andere stikstof normen dan wij geloof ik ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:27:08 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213800028
quote:
links doet het best goed , als rob jetten de CO2 omlaag krijgt , dan gaat ie de wereld redden , mensen moet minder vliegen zegt Rob Jetten en niet zo ver ook
pi_213804151
Mooi, erkenning door Slovenië. Vier westerse landen in zeer korte tijd.

Minder mooi, Joodse radicalen zijn weer lekker aan het huishouden. Niet alleen Palestijnen worden aangevallen, maar ook Israelische journalisten.
pi_213804198
quote:
Dat is wel een interessant fenomeen, users die dan zitten te hameren op nuance als het gaat om Israel, maar grofweg alle niet genuanceerde zaken over Palestijnen, moslims of links maar even straal negeren. Zeer geloofwaardig.
pi_213804327
https://www.aa.com.tr/en/(...)world-war-ii/3239665

Meer dan 70.000 ton bommen. Meer dan verschillende bombardementen op steden tijdens de Tweede wereldoorlog. Allemachtig....
pi_213804355
https://x.com/haaretzcom/status/1798350588885053926

Haaretz journalist aangevallen tijdens vlaggenparade van radicaal-rechts.
pi_213804365
quote:
13s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, zo blijkt dus maar weer: de eenzijdige en vooringenomen berichtgeving van veel media hebben hun werk weer gedaan.

En zoals te verwachten is men bij progressief links volgens deze uitkomsten weer haantje de voorste met een anti-Israël en pro-Palestijnen houding. Als deze mensen kunnen heulen met de radicale Islam en anti-Westerse sentimenten, zal men het natuurlijk niet nalaten.
Anti Israel en Pro Palestina is voor radicale Islam en is anti-westers. Mooi staaltje framing. Geen haar beter dan een echte anti-semiet het zou doen als het om Joden zou gaan.
pi_213804404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi, erkenning door Slovenië. Vier westerse landen in zeer korte tijd.

Minder mooi, Joodse radicalen zijn weer lekker aan het huishouden. Niet alleen Palestijnen worden aangevallen, maar ook Israelische journalisten.
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?
pi_213804441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oprechte vraag: wat is er mooi aan zo'n lege erkenning?
Alleen al de symboliek.
pi_213804456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Alleen al de symboliek.
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.

Er kan helemaal geen erkenning van palestina zijn. Want: welk Palestina? over welke grenzen hebben we het dan?
pi_213804497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vind je dat echt? vind dat juist akelig cynisch overkomen. Heb dan liever eerlijkheid.

Er kan helemaal geen erkenning van palestina zijn. Want: welk Palestina? over welke grenzen hebben we het dan?
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
pi_213804516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik. En de landen hanteren de grenzen van voor 67. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?
pi_213804558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/haaretzcom/status/1798350588885053926

Haaretz journalist aangevallen tijdens vlaggenparade van radicaal-rechts.
Ik vond het vanmiddag niet passend te posten, maar ik kan er wel mee reageren.

Deze foto is aan de ene kant echt schitterend.

En deze beelden wauw indrukwekkend
twitter
pi_213804579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. En als dan blijkt dat 'de Palestijnen' geen genoegen nemen met de grenzen van 67. Wat dan?
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Israëlische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israëli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.
pi_213804590
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ x ]
Absoluut. Je ziet de ineenstorting van een Midden-Oosters land. De zoveelste.

Ik als Germaan met een sadistisch karakter, kan daar van genieten. Desalniettemin heb ik nets genoeg empathie om te begrijpen dat er ook mensen zijn die het treurig kunnen vinden.
pi_213804610
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ x ]
De jeugd heeft de toekomst.
pi_213804615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat het grootste struikelblok nu de Israëlische kant is. En als de Palestijnen daar geen genoegen mee nemen is dat hun loss. Vice versa geldt dat voor de Israëli. De druk moet aan beide kanten flink opgevoerd worden om tot onderhandelingen te komen die vruchtbaar zijn. Als we de ene of de andere kant gaan zitten pamperen, wat we voorheen hebben gedaan, dan zal het nimmer lukken.
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?
pi_213804652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar Israel is helemaal geen struikelblok. Zij hebben grondgebied veroverd, en de meeste Westerse landen vinden het het totaal niet waard om Israel consequent terug te roepen. De mensen, landen, lobbyclubs (wat dan ook) die stellen dat Israel terug moet naar de grenzen van 67, moeten de meerderheid van het westen overtuigen. Kortom: wat hebben de Palestijnen 'ons' (het westen) te bieden?
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Israël teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 23:07:26 ]
pi_213804843
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet meer, het Westen levert op geopolitiek vlak steeds meer in aan invloed. Laten we niet vergeten dat de Palestijnse staat inmiddels door 157 landen wordt erkend. En daar komen meer, juist Westerse, landen bij. Om nog maar te zwijgen over de publieke opinie in de overige landen. Op een gegeven moment kost het onvoorwaardelijk steunen van Israël teveel, wanneer de balans doorslaat is niet duidelijk, maar je ziet bewegingen.
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.
pi_213805567
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 06-06-2024 05:15:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213805604
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213805617
Nog heel veel Democraten in het Am. Huis van Afgevaardigen die een blinde vlek hebben als het om Israel gaat:

twitter
pi_213805831
quote:
Israël bevestigt luchtaanval op schoolgebouw in Gaza

Het Israëlische leger bevestigt na Palestijnse berichten dat het een luchtaanval heeft uitgevoerd op een schoolgebouw in de Gazastrook. De VN-organisatie UNRWA biedt daar hulp aan Palestijnen. Volgens het leger hielden zich in het pand Hamas-strijders op die betrokken waren bij de terreuraanslagen van 7 oktober in Israël en nu aanvallen op Israëlische troepen zouden beramen. Bij de aanval zijn meerdere Hamas-leden gedood, aldus Israël.

Een woordvoerder van Hamas ontkent dat zich in het gebouw in Nuseirat, Centraal-Gaza, een geheime commandopost zou hebben bevonden. Zegsman Ismail al-Thawabta spreekt tegenover persbureau Reuters van "verzonnen verhalen" die Israël gebruikt om "brute misdaad tegen ontheemden te rechtvaardigen".

Gazaanse media melden aanvankelijk dat bij de luchtaanval zeker 27 Palestijnen zijn omgekomen die onderdak zochten in het schoolgebouw. Al Jazeera meldt dat het inmiddels gaat om 32 doden. Op het schoolcomplex verblijven volgens de nieuwszender duizenden ontheemde Palestijnen.

Het Israëlische leger zegt dat het maatregelen heeft genomen om het risico op burgerslachtoffers te beperken. Het land beschuldigt Hamas er aanhoudend van dat diens leden zich onder de Palestijnse bevolking begeven, waardoor burgers meer gevaar lopen bij Israëlische aanvallen.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213806469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarmee weerleg je niet echt datgene wat ik zeg. Uiteraard zal de boel een keer veranderen, en Israel steunen 'ons' teveel kosten. Maar het is aan de Palestijnen en hen die hun steunen om ervoor te zorgen dat dat niet pas zal gebeuren, als Israel al de Palestijnen richting Jordanie heeft gestuurd. Want dat is de eindrit, die ik voor mij zie als het zo doorgaat.
Ik hoef je standpunt ook niet te weerleggen, want ik zie het gewoon totaal anders dan jij dat ziet. Zeker kijkend naar de ontwikkelingen van de afgelopen paar weken en maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')