We leven niet meer in de jaren 40 of 50, dus de verwachtingen zijn wel hoger. Dat klopt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nederland is echt een zeikland geworden
de basisbehoeften waar jij het over heb is nergens in de wereld zo goed geregeld als in nederland
alleen mensen willen meer hebben dan ze kunnen hebben
dan had je maar een vak moeten leren zeg ik tegen ze....
erg links gedacht ditquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nederland is echt een zeikland geworden
de basisbehoeften waar jij het over heb is nergens in de wereld zo goed geregeld als in nederland
alleen mensen willen meer hebben dan ze kunnen hebben
dan had je maar een vak moeten leren zeg ik tegen ze....
Ironisch genoeg zorgen hun keuzes er nu juist voor dat die zaken kwalitatief (verder) onder druk komen te staan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van hun wensen neerkomen op de basisbehoeften. Betaalbaar voedsel, wonen en energie. Goede zorg, onderwijs en veiligheid.
En helaas wordt er tegenwoordig steeds maar goedgepraat dat het dan logisch zou moeten zijn dan maar extreemrechtse figuren macht te geven. Want die burger is zo zielig en kan er allemaal niks aan doen. Enige eigen verantwoordelijkheid nemen voor je keuzes is blijkbaar heel vies tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Een coalitie met PVV en BBB is misschien ook niet helemaal mijn keuze, maar deze interpretatie gaat mij dan ook weer een beetje ver.
Ik denk dat 1/4 of 1/3 van Nederland zich niet gehoord voelt. En een behoorlijk ander deel is ook niet echt tevreden, waardoor je dit soort verkiezingsuitslagen krijgt.
Ik denk dat veel van hun wensen neerkomen op de basisbehoeften. Betaalbaar voedsel, wonen en energie. Goede zorg, onderwijs en veiligheid.
Als ik het nu lees, kan ik de BBB al invullen:quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
6-4-4-2 is dus 32 bewindspersonen? Of denken ze bij de Telegraaf dat Omtzigt zijn eis van de helft van de ministers van buiten zo makkelijk laat vallen?
Eigenlijk leest dit meer als de wensenlijst van de VVD dan als een waarschijnlijk besluit, we weten dus ook waar dit 'lek' vandaan komt.
We zullen ons vast ergens op de curve bevinden en het is niet aan het begin.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zorgen hun keuzes er nu juist voor dat die zaken kwalitatief (verder) onder druk komen te staan.
En wellicht is het ook juist wel de overdadige aanwezigheid van dat soort zaken die er voor zorgt dat mensen daar wel gokje mee willen nemen om algehele onvrede te uiten…
quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We leven niet meer in de jaren 40 of 50, dus de verwachtingen zijn wel hoger. Dat klopt.
Wat je wel of niet heb wordt allemaal gecreëerd door je zelf in dit landquote:
quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Wat je wel of niet heb wordt allemaal gecreëerd door je zelf in dit land
Er is voor iedereen onderwijs
Er is genoeg te eten in dit land
en er is genoeg werk in dit land
wat voor werk je doet en hoeveel je verdient is allemaal afhankelijk wat je zelf wil preesteren vanaf je jeugd
die keuze maak je zelf in je leven
en de 1 zal 30000 euro pj verdienen en de ander 100000
zo werkt het nu eenmaal in het leven
niemand is gelijk en niemand heeft het zelfde maar er is genoeg voor iedereen om het minimale te krijgen
Heb jij een probleem met dit gedichtquote:
ik klaagde niet voor mezelf maar over het beleidquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klaagde jij niet hoe moeilijk het is een huis te krijgen?
Misschien gewoon beter je best doen.
Geen wonder dat NSC dit niet met de TK wilde delen.quote:
Pieter deed een Mark?quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
De interne ambtelijke analyse is in bezit van de NRC:
[..]
Geen wonder dat NSC dit niet met de TK wilde delen.
Daar kon je op wachtenquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
VVD als op een na grootste partij weinig bewindslieden?quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik het nu lees, kan ik de BBB al invullen:
Min EZ / 4e vice-premier - Mona Keijzer (van BBB)
Min LNVV - partijloos (namens BBB)
Stas Defensie - Gijs Tuinman (van BBB)
Ik denk dat VVD en BBB minder dan 50% vak-bewindslieden aanhouden. En PVV en NSC meer dan 50% vak-bewindslieden.
Wat zijn BZ en NRC aan het huilen zegquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat staat hier?quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:40 schreef Origami94 het volgende:
Er is sws geen constitutele toetsing die toetst aan grondrechten en als die er wel komt dan zijn benoemingen slecht
Maar het is aan de regering om dit uit te werken dus de onderhandelaars gaan hier niet inhoudelijk op in!quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
En al die ambtenaren op BZK zijn vast extreem links of D66. Daar komt het door.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is aan de regering om dit uit te werken dus de onderhandelaars gaan hier niet inhoudelijk op in!
Precies, behalve die ene die nu naar voren geschoven wordt als MP, maar die is alsnog wel deep state en uiteraard wel knijterlinks, want hij was lid van de PvdA, maar hij heeft ook het licht gezien.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
En al die ambtenaren op BZK zijn vast extreem links of D66. Daar komt het door.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, behalve die ene die nu naar voren geschoven wordt als MP, maar die is alsnog wel deep state en uiteraard wel knijterlinks, want hij was lid van de PvdA, maar hij heeft ook het licht gezien.
Goh, populisten komen met slechte plannen. Hoe onverwacht.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar kon je op wachten
Edit: als je dit leest is het ontluisterendkort samengevat: onsamenhangend en onuitvoerbaar
Ik ben wel voor een constitutioneel hof. Maar dan alleen met D66 rechters. En jij?quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goh, populisten komen met slechte plannen. Hoe onverwacht.
Ach het is mooi dat er al een wig gedreven is tussen Geert en wappierechts.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Maar is Dick nou gewoon een apparatsjik, of houdt hij Wilders gevangen?
[ x ]
Fijn twitter kanaaltje.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Maar is Dick nou gewoon een apparatsjik, of houdt hij Wilders gevangen?
[ x ]
Binnenkort eenvoudig te herkennen aan hun groene toga's.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een constitutioneel hof. Maar dan alleen met D66 rechters. En jij?
Mooie kleur wel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Binnenkort eenvoudig te herkennen aan hun groene toga's.
Hoe komen ze daar nou bij.quote:Het oprichten van een Constitutioneel Hof kan leiden tot het „politiseren van de benoemingen”, zoals bij het Amerikaanse Hooggerechtshof het geval is.
Nee, maar ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat dat toch gaat stranden omdat de grondwet moet worden aangepast.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik snap trouwens niet dat de VVD zoiets fundamenteels als een constitutioneel hof en onuitgewerkt kiesstelsel maar even cadeau doet. Wat is het wisselgeld of waren ze zelf ook al daar voor?
Goh, wij van WC-eend.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker cynisch van ze dan. Wie weet hoe de Kamers er na de volgende verkiezingen uit ziet ...quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat dat toch gaat stranden omdat de grondwet moet worden aangepast.
Je denkt dat ze adviezen als een hobby schrijven?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, wij van WC-eend.
Ambtenaren moeten gewoon uitvoeren.
Ik denk niet dat NSC dan nog een rol van betekenis speelt, dus dan gaat het vermoedelijk naar de prullenbak.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lekker cynisch van ze dan. Wie weet hoe de Kamers er na de volgende verkiezingen uit ziet ...
Ja, vermoedelijk ... leuke gok.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat NSC dan nog een rol van betekenis speelt, dus dan gaat het vermoedelijk naar de prullenbak.
Nee, ik neem aan dat ze het zelf heel serieus nemen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je denkt dat ze adviezen als een hobby schrijven?
Dat doen ze dan ook.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goh, wij van WC-eend.
Ambtenaren moeten gewoon uitvoeren.
En dat ze verder maar wat doen? Waarom denk je dat ze adviezen schrijven?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik neem aan dat ze het zelf heel serieus nemen.
Om hun eigen bestaan te onderbouwen, duh. Dat is wat een overheidsapparaat doet.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En dat ze verder maar wat doen? Waarom denk je dat ze adviezen schrijven?
Waarom denk je dat D66 er geen energie meer aan gaat besteden na meerdere malen tegen de muur te zijn gelopen? Dat ging ook ongeveer zo.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, vermoedelijk ... leuke gok.
Dus je denkt dat ze het uit eigen beweging schrijven?!quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Om hun eigen bestaan te onderbouwen, duh. Dat is wat een overheidsapparaat doet.
Natuurlijk niet, hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ze het uit eigen beweging schrijven?!
Die optie is wel aantrekkelijker geworden.quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een constitutioneel hof. Maar dan alleen met D66 rechters. En jij?
Misschien kun je gewoon duidelijker zijn dan, altijd zo'n raar gokspel met jou.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hoe kom je daar nou weer bij?
Gewoon een stelsel zoals in Iran. Met een raad van D66-hoeders die kandidaten goedkeuren en alles toetsen aan redelijkheid, duurzaamheid, rationaliteit en wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die optie is wel aantrekkelijker geworden.
Als je alleen maar dingen wil lezen die er niet staan kun je beter niet reageren, dit schiet ook niets op.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kun je gewoon duidelijker zijn dan, altijd zo'n raar gokspel met jou.
Maar ok, dan bedoel je waarschijnlijk dus dat ze het bestaan van andere ambtenaren willen vergoeilijken ofzo?! En dat dus het advies, wat inhoudelijk al aardig overeenkomt met veelgehoorde kritiek van buitenstaanders, verdacht is, zonder dat je inhoudelijk er op in wenst te gaan?!
Omdat dingen vaak moeilijk zijn en geld behoeven om het goed te doen... anders was het 97% van de tijd al gedaan?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je alleen maar dingen wil lezen die er niet staan kun je beter niet reageren, dit schiet ook niets op.
Ambtenarenrapporten zeggen altijd dat dingen moeilijk zijn en er meer geld nodig is. Als je niet kunt bedenken waarom dat zo is, tja...
proest.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon een stelsel zoals in Iran. Met een raad van D66-hoeders die kandidaten goedkeuren en alles toetsen aan redelijkheid, duurzaamheid, rationaliteit en wetenschappelijke onderbouwing.
Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat ambtenaren altijd zullen doen alsof het niet goed gaat zodat ze wat te doen hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kun je gewoon duidelijker zijn dan, altijd zo'n raar gokspel met jou.
Maar ok, dan bedoel je waarschijnlijk dus dat ze het bestaan van andere ambtenaren willen vergoeilijken ofzo?! En dat dus het advies, wat inhoudelijk al aardig overeenkomt met veelgehoorde kritiek van buitenstaanders, verdacht is, zonder dat je inhoudelijk er op in wenst te gaan?!
Zijn hele andere ambtenaren op andere departementen en met andere CV's echter, maar het lijkt wel plausibel dat hij dat zo bedoelde.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat ambtenaren altijd zullen doen alsof het niet goed gaat zodat ze wat te doen hebben.
Dat maakt toch niks uit als ze allemaal alleen maar bezig zijn met zichzelf noodzakelijk maken. Je moet ook niet te hoogdravende gedachten verwachten van die kant.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn hele andere ambtenaren op andere departementen en met andere CV's echter, maar het lijkt wel plausibel dat hij dat zo bedoelde.
Misschien zou je eens een weekje op een ministerie moeten gaan werken als beleidsambtenaar. Dan hou je misschien op met dit soort poep te praten.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat maakt toch niks uit als ze allemaal alleen maar bezig zijn met zichzelf noodzakelijk maken. Je moet ook niet te hoogdravende gedachten verwachten van die kant.
Incorrect. Ze zeggen altijd dat er meer geld nodig is en dat dingen moeilijk zo niet onhaalbaar zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat ambtenaren altijd zullen doen alsof het niet goed gaat zodat ze wat te doen hebben.
Ik dacht dat hij sarcastisch was?!quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien zou je eens een weekje op een ministerie moeten gaan werken als beleidsambtenaar. Dan hou je misschien op met dit soort poep te praten.
Het woord is al eerder gevallen toen het over de gelekte analyse ging, maar ik vind dit interview ontluisterend. Zou hij echt geloven in waar hij voor zegt te staan?quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:56 schreef capricia het volgende:
Interview met Lijsttrekker NSC, Gotink, voor het Europees Parlement, de man loopt al 17 jaar mee in Brussel:
[..]
En hij vindt het volk simpel:
[..]
Bizar allemaal.
Het is lange termijn wisselgeld wat een volgende regering weer in de kast kan stoppen omdat het volgens mij allemaal grondwetswijzigingen omvat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik snap trouwens niet dat de VVD zoiets fundamenteels als een constitutioneel hof en onuitgewerkt kiesstelsel maar even cadeau doet. Wat is het wisselgeld of waren ze zelf ook al daar voor?
Ik vind het dus niet per se spiegels en kraaltjes. Je neemt een risico en wij zijn de inzet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is lange termijn wisselgeld wat een volgende regering weer in de kast kan stoppen omdat het volgens mij allemaal grondwetswijzigingen omvat.
Ik noemde deze zaken al eerder spiegeltjes en kraaltjes, daar valt ook de 130 km/h onder en het halveren van de eigen bijdrage die je gewoon via je premie betaald.
Ja, dat noemen ze wel eens politiekquote:Op vrijdag 31 mei 2024 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het dus niet per se spiegels en kraaltjes. Je neemt een risico en wij zijn de inzet.
Mest afvoeren kostte 7 euro per ton, zit inmiddels al op 25 euro. Als je een bedrijf kunt vinden die het voor je doet.quote:Het aantal melkkoeien in Nederland zal de komende jaren fors dalen. In het minst ingrijpende geval verdwijnen er 167.000 dieren, in het zwaarste krimpscenario zijn dat er zelfs 450.000.
Snap ook niet waarom mensen nog steeds denken dat de BBB er voor de boeren zou zijn. De BBB is er voor lui die aan boeren verdienen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:21 schreef Hanca het volgende:
Mestoverschot kost boeren 30-40% van hun inkomen: https://www.trouw.nl/duur(...)an-inkomen~b598e9e3/
[..]
Mest afvoeren kostte 7 euro per ton, zit inmiddels al op 25 euro. Als je een bedrijf kunt vinden die het voor je doet.
Dat wordt een ijskoude sanering en BBB intussen maar geld bestemd voor boeren weggeven. Ik denk niet dat er ooit een partij slechter onderhandeld heeft.
Maar die hebben wel boeren nodig om geld aan te verdienen. Als de helft van de boeren weg is, verkopen ze ook minder van hun gifstoffen e.d.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen nog steeds denken dat de BBB er voor de boeren zou zijn. De BBB is er voor lui die aan boeren verdienen.
Precies, daarom moet je boeren niet laten uitkopen maar zo lang mogelijk laten spartelen en maximaal uitknijpen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die hebben wel boeren nodig om geld aan te verdienen. Als de helft van de boeren weg is, verkopen ze ook minder van hun gifstoffen e.d.
Ach het duurde ook een tijdje voor oudjes doorhadden dat 50+ er niet voor hen is.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom mensen nog steeds denken dat de BBB er voor de boeren zou zijn. De BBB is er voor lui die aan boeren verdienen.
Nouja als de productie van failliette keuterboertjes wordt overgenomen door grote varkensfabrieken van eigenaren die in Zonnedael wonen, dan is dat voor die leveranciers mogelijk wel aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die hebben wel boeren nodig om geld aan te verdienen. Als de helft van de boeren weg is, verkopen ze ook minder van hun gifstoffen e.d.
Zonder veeboeren valt er voor oa. For Farmers (een van de geldschieters van de BBB) in Nederland geen geld meer te verdienen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat ik al zeg. Misschien kunnen ze die kleine boertjes juist wel missen zodat er meer ruimte is voor de veefabrieken.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder veeboeren valt er voor oa. For Farmers (een van de geldschieters van de BBB) in Nederland geen geld meer te verdienen.
50 kleine boeren of 1 grote maar linksom of rechtsom, er gaan bedrijven sluiten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik al zeg. Misschien kunnen ze die kleine boertjes juist wel missen zodat er meer ruimte is voor de veefabrieken.
Ja klopt, maar mogelijk is die ene grote aantrekkelijker voor de BBB geldschieters, dus zit dat erachter.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
50 kleine boeren of 1 grote maar linksom of rechtsom, er gaan bedrijven sluiten.
Niet als het om bedrijven gaat die ik eerder noemde, de toeleveranciers dus, wel als het gaat om het beschermen van de grote veehouders.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar mogelijk is die ene grote aantrekkelijker voor de BBB geldschieters, dus zit dat erachter.
En er gaat ook minder vee zijn. Misschien wel een grotere verkleining dan als je niet koud saneert, omdat bij bijvoorbeeld 200 teveel koeien in een gebied er normaal 1 was uitgekocht met 200 koeien en er nu misschien wel 4 failliet gaan die 50 koeien moeten krimpen terwijl ze er meer hadden. En die dierenrechten komen niet zo maar weer op de markt, is afgesproken. Dus voor veevoeder bedrijven is dit ook gewoon een drama.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
50 kleine boeren of 1 grote maar linksom of rechtsom, er gaan bedrijven sluiten.
Wat ik bedoel is dat wanneer die 50 kleine boeren stoppen, er ruimte komt voor die ene grote om die productie over te nemen. Er is immers maar beperkte ruimte om te kunnen produceren.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet als het om bedrijven gaat die ik eerder noemde, de toeleveranciers dus, wel als het gaat om het beschermen van de grote veehouders.
50 kleine klanten verliezen of een grote kan uiteindelijk hetzelfde verlies opleveren. Qua uitstoot moet het kloppen, tenslotte.
Dierenrechten van failliete boeren komen in principe niet weer op de markt, tot alle problemen (water, stikstof) zijn opgelost. Dus nee, een grote boer kan het niet overnemen. Je mag in Nederland niet zo maar dieren houden voor productie, elk dier heeft een eigen vergunning nodig (de dierenrechten) en die vervallen dan.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat wanneer die 50 kleine boeren stoppen, er ruimte komt voor die ene grote om die productie over te nemen. Er is immers maar beperkte ruimte om te kunnen produceren.
Dus dan kan het een aantrekkelijke strategie zijn om die kleintjes van de markt te bonjouren. Want je weet toch wel dat die ruimte dan ingenomen wordt, alsmede de vraag naar producten en diensten.
Misschien is het idee van BBB wel dat als dat fonds om lui uit te kopen er niet is. Dat de echt grote boeren voor een prikkie hun collegas die moeten stoppen kunnen overnemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat wanneer die 50 kleine boeren stoppen, er ruimte komt voor die ene grote om die productie over te nemen. Er is immers maar beperkte ruimte om te kunnen produceren.
Dus dan kan het een aantrekkelijke strategie zijn om die kleintjes van de markt te bonjouren. Want je weet toch wel dat die ruimte dan ingenomen wordt, alsmede de vraag naar producten en diensten.
NRC is kritisch op de inperking van grondrechten, die uberhaupt niet worden getoetst door gw art 120 om vervolgens ook kritisch te zijn op de invoering van constitutionele toetsing dmv benoemingen (en dus de afschaffing van gw art 120)quote:
Wanneer is dit? Altijd of bij gebruikmaking uitkoopfonds overheid.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dierenrechten van failliete boeren komen in principe niet weer op de markt, tot alle problemen (water, stikstof) zijn opgelost. Dus nee, een grote boer kan het niet overnemen. Je mag in Nederland niet zo maar dieren houden voor productie, elk dier heeft een eigen vergunning nodig (de dierenrechten) en die vervallen dan.
Zo’n ambtelijk stuk beschrijft gewoon alle pluspunten, minpunten, kansen, afwegingen en risico’s van plannen. Als het NRC dan alle risico’s eruit knipt en achter elkaar zet, krijg je inderdaad dit beeld.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar kon je op wachten
Edit: als je dit leest is het ontluisterendkort samengevat: onsamenhangend en onuitvoerbaar
Weet wel bijna zeker dat deze onderwerpen genuanceerder in dat ambtelijke stuk staan dan hoe het hier overkomt.quote:De hervorming van de publieke omroep „raakt de vrijheid van meningsuiting”. Het uitbreiden van de informatieplicht aan de Tweede Kamer leidt ertoe dat de regering „nooit meer absolute vertrouwelijkheid kan garanderen in diplomatieke contacten”. Het oprichten van een Constitutioneel Hof kan leiden tot het „politiseren van de benoemingen”
Zoek nu voor de grap eens op wie/wat de financiers zijn geweest voor het opzetten van BBB. Dat waren inderdaad geen boeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grondrechten ≠ grondwet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
NRC is kritisch op de inperking van grondrechten, die uberhaupt niet worden getoetst door gw art 120 om vervolgens ook kritisch te zijn op de invoering van constitutionele toetsing dmv benoemingen (en dus de afschaffing van gw art 120)
Lekker populistisch
Bij verkoop wordt er altijd 30% afgeroomd bij koe, pluimvee en varken, bij faillissement verdwijnen de rechten volgens mij (maar dat weet ik niet 100% zeker).quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wanneer is dit? Altijd of bij gebruikmaking uitkoopfonds overheid.
https://nos.nl/liveblog/2(...)engeluid-laten-horenquote:Van der Wal en Van der Burg niet in nieuwe kabinet
De VVD-bewindslieden Van der Wal en van der Burg zijn beiden niet beschikbaar voor een plaats in het nieuwe kabinet. In het huidige demissionaire kabinet is Van der Wal minister voor Natuur en Stikstof en Van der Burg staatssecretaris van Justitie.
Beiden speelden een belangrijke rol in het maken van plannen die nu door de aankomende coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB worden teruggedraaid. De VVD'ers zijn allebei ook in de Tweede Kamer gekozen en willen daarin blijven.
Van der Wal zei vanochtend voor de vergadering van het kabinet dat je moet kijken wat bij je past. "En ik denk dat in deze constellatie de Kamer beter bij me past. Ik ben veel meer van de vooruitgang en van de transities; daar haal ik ook mijn energie uit."
En Van der Burg, die nog onlangs scherp botste met PVV-leider Wilders, zegt vanavond bij AT5 dat hij vanuit de Kamer een "liberaal tegengeluid" wil laten horen.
Grondrechten staan op meer plekken dan in de grondwet en niet alles wat in de grondwet staat is een grondrecht.quote:
Nee, dit is meer vergelijkbaar met Ferrier en Koppejan, die zich daarmee vooral voer maakten voor een geweldige persiflage van Koefnoen en allerlei aanvallen van Alexander Pechtold.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:12 schreef VoMy het volgende:
Een liberaal tegengeluid tegen wat eigenlijk? De coalitie die je zelf met je partij mogelijk maakt? Wordt dit weer zo'n gevalletje waarbij de pers heel hijgerig enthousiast gaat lopen doen over een coalitielid dat heel af en toe eens een keertje tegen de regering in gaat en daarmee direct wordt gebombardeerd als ijzersterke en kritische oppositie zoals ze nog niet zolang geleden ook met ene Pieter O. deden?
Er is overigens al een liberaal tegengeluid in de TK. Namelijk de 9 zetels van D66. Sluit Eric zich toch daar aan als hij dat geluid luider wil laten klinken.
Fractiediscipline is zó oude politiekquote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)engeluid-laten-horen
Dit klinkt als regelmatig tegen stemmen...
Het is maar waar je trots op bent, dat continue op de man spelen van Pechtold bij allerlei verschillende politici maakte hem wat mij betreft niet veel beter dan een Wilders.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dit is meer vergelijkbaar met Ferrier en Koppejan, die zich daarmee vooral voer maakten voor een geweldige persiflage van Koefnoen en allerlei aanvallen van Alexander Pechtold.
Tekstboek gecontroleerde oppositie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)engeluid-laten-horen
Dit klinkt als regelmatig tegen stemmen...
Noem een grondrecht die niet in de grondwet staatquote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grondrechten staan op meer plekken dan in de grondwet en niet alles wat in de grondwet staat is een grondrecht.
Heel hoffelijk is het niet. Maar twee personen die de schijn ophouden heel onafhankelijk en kritisch zijn, maar die als het er op aan kwam uiteindelijk gewoon op het pluche bleven plakken, moet je daar natuurlijk ook niet zomaar mee weg laten komen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is maar waar je trots op bent, dat continue op de man spelen van Pechtold bij allerlei verschillende politici maakte hem wat mij betreft niet veel beter dan een Wilders.
EVRM, IVBPR.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Noem een grondrecht die niet in de grondwet staat
ChatGPT weet raadquote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Noem een grondrecht die niet in de grondwet staat
quote:Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) bevat een aantal grondrechten die niet expliciet in de Nederlandse Grondwet zijn opgenomen. Hieronder staan enkele van deze rechten:
1. **Recht op een eerlijk proces (artikel 6 EVRM)**:
- Hoewel de Nederlandse Grondwet wel bepalingen bevat over rechtsbescherming (zoals artikel 17), is het recht op een eerlijk proces, zoals beschreven in artikel 6 van het EVRM, gedetailleerder. Dit omvat onder meer het recht op een openbare hoorzitting, het recht om binnen een redelijke termijn berecht te worden, en het recht op juridische bijstand.
2. **Verbod op marteling en onmenselijke of vernederende behandeling of bestraffing (artikel 3 EVRM)**:
- De Nederlandse Grondwet bevat geen expliciete bepaling die marteling verbiedt. Artikel 3 van het EVRM stelt een absoluut verbod op marteling en onmenselijke of vernederende behandeling of bestraffing.
3. **Recht op respect voor privé- en gezinsleven (artikel 8 EVRM)**:
- Hoewel de Nederlandse Grondwet bepalingen heeft die verwant zijn aan privacy (zoals artikel 10 over het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer), biedt artikel 8 van het EVRM een uitgebreidere bescherming van het recht op respect voor privé- en gezinsleven, inclusief bescherming tegen inmenging door de overheid.
4. **Vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst (artikel 9 EVRM)**:
- De Nederlandse Grondwet kent weliswaar de vrijheid van godsdienst (artikel 6), maar artikel 9 van het EVRM specificeert ook de vrijheid om van godsdienst te veranderen en om in het openbaar en privé je geloof te belijden, wat verder gaat dan de Nederlandse bepaling.
5. **Vrijheid van vereniging en vergadering (artikel 11 EVRM)**:
- De Nederlandse Grondwet bevat artikel 8 over vrijheid van vereniging en artikel 9 over het recht op vergadering en betoging, maar artikel 11 van het EVRM biedt een meer omvattende bescherming van deze rechten en stelt beperkingen die noodzakelijk zijn in een democratische samenleving.
6. **Recht op huwen en een gezin stichten (artikel 12 EVRM)**:
- Dit recht wordt niet expliciet in de Nederlandse Grondwet genoemd. Artikel 12 van het EVRM geeft eenieder het recht te huwen en een gezin te stichten volgens de nationale wetten die dit recht beheersen.
De Nederlandse Grondwet en het EVRM vullen elkaar aan, waarbij sommige rechten in de Nederlandse Grondwet meer impliciet zijn of anders geformuleerd. De jurisprudentie en praktijk in Nederland worden vaak beïnvloed door de uitgebreide en specifieke rechten zoals opgenomen in het EVRM.
Bronnen:
- [European Court of Human Rights - The European Convention on Human Rights](https://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf)
- [Nederlandse Grondwet](https://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/2022-03-30)
Van den Burg (en een VdWal) mogen gevoeglijk genegeerd worden door de media wat mij betreft. Voor het tegengeluid hebben we de oppositie al.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heel hoffelijk is het niet. Maar twee personen die de schijn ophouden heel onafhankelijk en kritisch zijn, maar die als het er op aan kwam uiteindelijk gewoon op het pluche bleven plakken, moet je daar natuurlijk ook niet zomaar mee weg laten komen.
In deze coalitie hebben ze voor het tegengeluid toch gewoon elkaar?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Van den Burg (en een VdWal) mogen gevoeglijk genegeerd worden door de media wat mij betreft. Voor het tegengeluid hebben we de oppositie al.
You're not wrongquote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In deze coalitie hebben ze voor het tegengeluid toch gewoon elkaar?
Grondrechten zijn basale rechten van mensen, in de grondwet staan ook andere wetten, bijvoorbeeld de zittingsduur van de Tweede Kamer of bijvoorbeeld de benoeming van leden van de RvS. De vier jaar Kamerzittingstermijn oprekken tot 5 jaar of verkorten tot 3,5 jaar of RvS leden niet meer voor het leven benoemen levert geen beknotting van deze basale rechten op, moslims verbieden hun geloof te beleiden wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
NRC is kritisch op de inperking van grondrechten, die uberhaupt niet worden getoetst door gw art 120 om vervolgens ook kritisch te zijn op de invoering van constitutionele toetsing dmv benoemingen (en dus de afschaffing van gw art 120)
Lekker populistisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |