abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213734318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:09 schreef tufkac het volgende:

[..]
Een van de taken van de overheid is m.i. het bevorderen van dingen die goed zijn voor de bevolking. Dat kan o.a. door bepaalde activiteiten, zoals sporten, of cultuur lager te belasten dan andere zaken. Niks mis mee.
De vraag is of je dat als overheid moet doen, omdat die definitie van goed nogal subjectief is en het verder bijzonder paternalistisch is. Daarnaast zit de overheid in een continue sprookjeswereld waarin fiscale stimuli (of drangmiddelen) daadwerkelijk effect sorteren, terwijl keer op keer het tegenovergestelde wordt bewezen - de HRA als goed voorbeeld functioneert alleen maar als prijsopdrijver en je komt er niet meer (zomaar) vanaf omdat er dan mensen onder water komen te staan en je je als overheid bijzonder onbetrouwbaar opstelt door de spelregels tijdens het spel te veranderen. En ook hier blijkt dat een laag btw tarief niet doelmatig is, dus dan is er geen enkele grond meer om dat in stand te houden. Voor minima zijn er al meer dan genoeg opties om een gratis bibliotheekabonnement, korting op de sportclub en musementree te krijgen, weliswaar decentraal geregeld en dus verschillend.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 30 mei 2024 @ 17:47:56 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213734323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Stompzinnige zwevende kiezers vind ik dan weer irritant, maar maak me er niet druk om. Ik lach ze gewoon uit en wrijf het ze graag in de neus hoe ontiegelijk dom ze zijn.
Ja helaas heb je ze toch nodig om macht te krijgen.

Dus dan moet je daar een strategie voor maken om ze zowel te geven wat ze willen, alsmede je originele beleid te kunnen uitvoeren.
pi_213734580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja helaas heb je ze toch nodig om macht te krijgen.

Dus dan moet je daar een strategie voor maken om ze zowel te geven wat ze willen, alsmede je originele beleid te kunnen uitvoeren.
Het is wel zorgwekkend. Elke verkiezing loopt een hele afgehaakte meute weer achter de volgende populist aan, op zoek naar gouden bergen.
Het werkelijke probleem is de afgehaakte kiezer. Volgens mij een combinatie van decennia van loze beloftes en naïef hoge verwachtingen. Een basiscursus staatsinrichting zou voor een deel overigens geen kwaad kunnen.
pi_213734738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:47 schreef nostra het volgende:

[..]
De vraag is of je dat als overheid moet doen, omdat die definitie van goed nogal subjectief is en het verder bijzonder paternalistisch is. Daarnaast zit de overheid in een continue sprookjeswereld waarin fiscale stimuli (of drangmiddelen) daadwerkelijk effect sorteren, terwijl keer op keer het tegenovergestelde wordt bewezen - de HRA als goed voorbeeld functioneert alleen maar als prijsopdrijver en je komt er niet meer (zomaar) vanaf omdat er dan mensen onder water komen te staan en je je als overheid bijzonder onbetrouwbaar opstelt door de spelregels tijdens het spel te veranderen. En ook hier blijkt dat een laag btw tarief niet doelmatig is, dus dan is er geen enkele grond meer om dat in stand te houden. Voor minima zijn er al meer dan genoeg opties om een gratis bibliotheekabonnement, korting op de sportclub en musementree te krijgen, weliswaar decentraal geregeld en dus verschillend.
De HRA heeft uiteindelijk geleid tot prijsopdrijving, daar ben ik het mee eens, maar heeft initieel natuurlijk wel een deel van de woningnood opgelost.

En waaruit blijkt dat het lage BTW tarief niet doelmatig is?

En die regelingen voor de minima zijn leuk, maar de groep die daar net boven zit, heeft die regelingen niet. Die pak je dus het hardst met deze maatregel.
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_213734740
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het is wel zorgwekkend. Elke verkiezing loopt een hele afgehaakte meute weer achter de volgende populist aan, op zoek naar gouden bergen.
Het werkelijke probleem is de afgehaakte kiezer. Volgens mij een combinatie van decennia van loze beloftes en naïef hoge verwachtingen. Een basiscursus staatsinrichting zou voor een deel overigens geen kwaad kunnen.
Rancune, jaloezie en angst. Dat is waar deze coalitie op gebaseerd is.
pi_213734746
Volgens de rekenkamer moet er 25 miljard bij voor onderhoud aan de infrastructuur _O-
pi_213734766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens de rekenkamer moet er 25 miljard bij voor onderhoud aan de infrastructuur _O-
Da's geen probleem, een kerncentrale minder dus.
pi_213734814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef tufkac het volgende:
De HRA heeft uiteindelijk geleid tot prijsopdrijving, daar ben ik het mee eens, maar heeft initieel natuurlijk wel een deel van de woningnood opgelost.
Ja, dat is dus het probleem met fiscale subsidies (hoewel de HRA formeel geen subsidie is), je hebt een one-off effect en daarna jarenlang de sores ervan.

quote:
En waaruit blijkt dat het lage BTW tarief niet doelmatig is?
https://www.ey.com/nl_nl/(...)n%20te%20verminderen.

(NB op het verschil tussen doeltreffendheid en doelmatigheid).

quote:
En die regelingen voor de minima zijn leuk, maar de groep die daar net boven zit, heeft die regelingen niet. Die pak je dus het hardst met deze maatregel.
Dat houd je nu eenmaal met elk circus aan kortingen, toeslagen en bonussen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213734999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's geen probleem, een kerncentrale minder dus.
Die staan ook slechts voor een fractie van de werkelijke kosten in de boeken
pi_213735006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die staan ook slechts voor een fractie van de werkelijke kosten in de boeken
Daar was ik mij van bewust ;)
pi_213735218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 15:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk vooral welk signaal je als kabinet af wil geven aan de samenleving als je lichaamsbeweging duurder maakt.
Een beetje omdenken, de sportverenigingen worden relatief goedkoper.
Dit draagt bij aan de vrijwilligers cultuur daar en de saamhorigheid.
pi_213735267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 16:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
het is Burger voor de Boer landbouwindustrie beweging he. De burger altijd op 1 als betaler.
Ja prima toch, 50+ is er ook niet voor 20-ers, PvdA is er ook niet voor middeninkomens,VVD niet voor uitkeringstrekkers en de partij van de dieren niet voor vleeseters.

Groot gelijk dat ze zoveel mogelijk willen binnenhalen voor hun achterban.
pi_213735419
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213735826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, of ze zeggen dingen te willen doen die mensen ook graag willen. Dat zou natuurlijk ook kunnen hé.
pi_213735881
https://www.telegraaf.nl/(...)jk-vier-vicepremiers
De T meldt dat:
- De verdeling van de ministersposten 6-4-4-2 zou worden.
- Alle 4 de partijen een vice-MP leveren
- De min N&S sneuvelt, net als een van de staatssecretarissen op fin.
- Er komt een minister voor Asiel en Migratie
- VVD zou Fin gaan leveren, PVV asiel, NSC SZW, BBB EZ en LNVV.
zie email 27 oktober
pi_213735929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou ja, of ze zeggen dingen te willen doen die mensen ook graag willen. Dat zou natuurlijk ook kunnen hé.
Natuurlijk is het goed om op te komen voor de wensen van (een deel van) het volk.
Echter niet altijd is wat wij willen ook realistisch en juist politici zouden hierover eerlijk moeten zijn.
pi_213735944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:13 schreef FYazz het volgende:

[..]
Natuurlijk is het goed om op te komen voor de wensen van (een deel) het volk.
Echter niet altijd is wat wij willen ook realistisch en juist politici zouden hierover eerlijk moeten zijn.
Iedereen zegt eerlijke politici te willen, maar niemand stemt er op. De eeuwige paradox van democratie.
pi_213735976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Iedereen zegt eerlijke politici te willen, maar niemand stemt er op. De eeuwige paradox van democratie.
Dat maak jij ervan en ik ben het er ook niet mee eens. Genoeg politici die wel een genuanceerde boodschap brengen.
pi_213735990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:16 schreef FYazz het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan en ik ben het er ook niet mee eens.
Genoeg politici die wel een genuanceerde boodschap brengen.
In de marge wellicht, of lokaal. Maar landelijk werkt dat nooit en heeft het ook nog nooit gewerkt.
pi_213735993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In de marge wellicht, of lokaal. Maar landelijk werkt dat nooit en heeft het ook nog nooit gewerkt.
Dat is wederom weer jouw mening.
Geen feit.
pi_213736041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:17 schreef FYazz het volgende:

[..]
Dat is wederom weer jouw mening.
Geen feit.
Het is allebei :)
pi_213736060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een coalitie met PVV en BBB is misschien ook niet helemaal mijn keuze, maar deze interpretatie gaat mij dan ook weer een beetje ver.

Ik denk dat 1/4 of 1/3 van Nederland zich niet gehoord voelt. En een behoorlijk ander deel is ook niet echt tevreden, waardoor je dit soort verkiezingsuitslagen krijgt.

Ik denk dat veel van hun wensen neerkomen op de basisbehoeften. Betaalbaar voedsel, wonen en energie. Goede zorg, onderwijs en veiligheid.
pi_213736073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:11 schreef trein2000 het volgende:
De T meldt dat:
Dit klinkt logisch.
pi_213736155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:11 schreef trein2000 het volgende:
De T meldt dat:
6-4-4-2 is dus 32 bewindspersonen? Of denken ze bij de Telegraaf dat Omtzigt zijn eis van de helft van de ministers van buiten zo makkelijk laat vallen?

Eigenlijk leest dit meer als de wensenlijst van de VVD dan als een waarschijnlijk besluit, we weten dus ook waar dit 'lek' vandaan komt.
pi_213736158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Een coalitie met PVV en BBB is misschien ook niet helemaal mijn keuze, maar deze interpretatie gaat mij dan ook weer een beetje ver.

Ik denk dat 1/4 of 1/3 van Nederland zich niet gehoord voelt. En een behoorlijk ander deel is ook niet echt tevreden, waardoor je dit soort verkiezingsuitslagen krijgt.

Ik denk dat veel van hun wensen neerkomen op de basisbehoeften. Betaalbaar voedsel, wonen en energie. Goede zorg, onderwijs en veiligheid.
Nederland is echt een zeikland geworden

de basisbehoeften waar jij het over heb is nergens in de wereld zo goed geregeld als in nederland

alleen mensen willen meer hebben dan ze kunnen hebben

dan had je maar een vak moeten leren zeg ik tegen ze....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')