SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ja, dit is fantastisch. Zeker met het voorjaar in volle gang wat natuur betreft.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:09 schreef Zwoerd het volgende:
Ik geniet enorm van dit weerHet is hier elke dag mooi weer en 's avonds van die schitterende luchten met een zon die overal om je heen de stapelwolken mooi roze kleurt. En af en toe van die geweldige onweerskoppen.
Het is net waar je opgroeit en wat je gewend bent.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lijkt me wel ronduit saai om in die omgeving te wonen
En soms komt er wat hagel uit je toilet, maar dat neem je voor lief.quote:Op maandag 20 mei 2024 23:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is net waar je opgroeit en wat je gewend bent.
Hier in Frysln heb je nog redelijk wat ruimte en rust.
En hier koop je vrijstaand op een net kavel voor de prijs waar je in Utrecht net een tussenwoning op een postzegel voor hebt
Eind middag/begin avondquote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:14 schreef MichaelPallada het volgende:
Er was een hoop regen verwacht, maar als ik moet uitgaan van een paar buienradars komt er voorlopig niets aan. Of mis ik iets?
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:37 schreef dick_laurent het volgende:
Filmpjes van drijvende auto's incoming....
Je moet het zo zien alsof je naar het toilet gaat. In het begin is het kabbelend en na verloop van tijd een enorme shitshow.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:14 schreef MichaelPallada het volgende:
Er was een hoop regen verwacht, maar als ik moet uitgaan van een paar buienradars komt er voorlopig niets aan. Of mis ik iets?
Hebben ze toch nog even de tijd genomen omdat de situatie best interessant blijkt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:21 schreef Drass het volgende:
Onze Bbq boys van Estofex geven een MS voor Duitsland en Oost Nederland met kans op hagel en wellicht tornado's.
This MD was issued for a few supercells with isolated large hail and a tornado risk. The MD validity does not match the expected time frame for severe.
A well structured LL convergence zone is in place along the S fringe of this MD. Prefrontal airmass destabilization is underway with forecast MUCAPE in the 400-1000 J/kg range. CI is forecast during the early afternoon hours. DLS of 15 m/s is adequate for better organized updrafts and merging thunderstorms could result in a few W-ward moving supercells mainly within the CNTRL/W part of the MD with isolated large hail and severe gusts the main hazard (LCL aoa 1km AGL).
Further E (towards CNTRL Germany) more widespread CI should limit any longer-lived discrete storm mode. Nevertheless a few temporarily rotating updrafts are well possible with strong streamwise SR inflow into low based updrafts (LCLs around 400 m). This could support a few tornado events with this activity next to hail (probably below severe threshold). Up to 200 J/kg 0-3 km CAPE should also increase LL updraft strength, which can induce a few strong but not long-lived mesocyclones.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:57 schreef DemonRage het volgende:
Buienvorming is al opgang gekomen bij Kln/Dsseldorf.
Je kunt het in Keulen horen donderen, zogezegdquote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:57 schreef DemonRage het volgende:
Buienvorming is al opgang gekomen bij Kln/Dsseldorf.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Je kunt het in Keulen horen donderen, zogezegd
Extreem weer zal er altijd al wel geweest zijn toch? Klimaat verandert ook door de tijd heen op aarde.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Elke keer dit soort extreem weer is toch wel het ultieme voorbeeld van de klimaatverandering die we doormaken.
Nouja die hoeveelheden neerslag in n keer en de overlast die daarbij hoort is wel relatief nieuw volgens mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Extreem weer zal er altijd al wel geweest zijn toch? Klimaat verandert ook door de tijd heen op aarde.
Ik kan me nog wel voor de geest halen dat ze aan het surfen waren op de A2 bij Den Bosch. Je ziet in gebieden vlakbij de Maas ook wel bordjes staan tot waar het water kwam op datum x. Bijvoorbeeld bij Dooibroek bij Den Bosch.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja die hoeveelheden neerslag in n keer en de overlast die daarbij hoort is wel relatief nieuw volgens mij.
20 jaar geleden had je ook wel een of twee keer per jaar dat het halve land blank stond in de zomer maar de zomer moet nog beginnen en het is al weken raak op verschillende plekken.
Er kan lokaal 30 mm in een uur vallen dat is de halve maandsom die normaal in half mei valt.
Dat zal niet meer voorkomen nu men Bossche Broek heeft aangewezen als waterbergingsgebied. Ik doelde ook meer op het extreem buiige karakter van de neerslag, hoogwater is van alle tijden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel voor de geest halen dat ze aan het surfen waren op de A2 bij Den Bosch. Je ziet in gebieden vlakbij de Maas ook wel bordjes staan tot waar het water kwam op datum x. Bijvoorbeeld bij Dooibroek bij Den Bosch.
Er was toch ook altijd een user uit Tholen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:07 schreef DemonRage het volgende:
Lekker actief buitje bij Bergen op Zoom/Tholen
Roosendaal hier, was maar matigjesquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:07 schreef DemonRage het volgende:
Lekker actief buitje bij Bergen op Zoom/Tholen
Mij was warmte en droogte beloofd door Juffrouw Jetten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:10 schreef Elan het volgende:
Elke keer dit soort extreem weer is toch wel het ultieme voorbeeld van de klimaatverandering die we doormaken.
Ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:10 schreef d.k. het volgende:
Ik neem aan dat wat het komende uur over Brabant trekt niet de horrorbuien zijn? Ik zie in Duitsland buien ontstaan, zijn dat de buien die veel water gaan geven?
Daar hebben we ook genoeg voorbeelden van gezien de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mij was warmte en droogte beloofd door Juffrouw Jetten.
Vierendelenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mij was warmte en droogte beloofd door Juffrouw Jetten.
Flink aantal zit wel op 100+ al. En dan moet er nog een bak vallen. Bizar. Nat en ook weer twee graden 'te warm'.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Sommige stations gaan enkele honderden mm regen noteren deze maand?
Absurd contrast met vorig jaar mei iigquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Flink aantal zit wel op 100+ al. En dan moet er nog een bak vallen. Bizar. Nat en ook weer twee graden 'te warm'.
Een bekend patroon dus.
Met mooie rommels (die je niet op de camera hoort, maar ik zit niet ver van de camera vandaan en het rommelt lekker door). En nat, maar niet zeiknat. Mooi gestage regen die de grond wel lekker kan opnemen (nog).quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:04 schreef YourCaptor het volgende:
POH, knetterharde onweer ineens, uit het NIETS
Jammer, niet gruwelijk nat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:12 schreef svann het volgende:
Volgens buienradar is het droog in Leiden, maar de plassen staan opeens op straat.
Ongepland hoosbuitje. Had er bijna middenin gezeten.
bui komt vanzelf jullie kant op. Ik zit west van de overgang en nu gaat het hier ook harder dan net.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:10 schreef Coco het volgende:
[..]
Ziet er natter uit dan hier in Eindhoven. Bijzonder.
Komt nog meer aanquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:12 schreef svann het volgende:
Volgens buienradar is het droog in Leiden, maar de plassen staan opeens op straat.
Ongepland hoosbuitje. Had er bijna middenin gezeten.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk blijft het een beetje droog hier. Heb op Marktplaats een tuinman gescoord en die komt vanavond.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk blijft het een beetje droog hier. Heb op Marktplaats een tuinman gescoord en die komt vanavond.
Ja dat weet ik nog, erg flauw.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die was toen zelfs even verboden. Maar nu mag hij gelukkig weer.
Juichen met een ratelquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bouw maar een tribune. @:coco
Hef het glas allen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Juichen met een ratel
Dat was toch echt het meest tenen kommende advies wat ik ooit gehoord heb![]()
Blijven doneren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:15 schreef Zipportal het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAA een verdwaalde bui hier. Dat was niet voorspeld.
Gewoon naar de tennisbaan straksquote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef Frutsel het volgende:
Wordt weer niets zie ik
Het zuiden en midden zal wel verzuipen
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef Frutsel het volgende:
Wordt weer niets zie ik
Het zuiden en midden zal wel verzuipen
Is ook leuker om te doen al vind ik squashen ook erg leuk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, ik ben nog een klassiek tennisser![]()
Heerlijk weertje daarvoor vanavond!
Was wel even spannend buitje ja... kleintje nog maar.. volgens mij uur of 21 een wat grotere @Paulquote:
nu rustig weerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Was wel even spannend buitje ja... kleintje nog maar.. volgens mij uur of 21 een wat grotere @:Paul![]()
Dan is De Bilt een betere keuze dan Den Dolder
Beter nog snel een foto maken, onder het motto 'gelukkig hebben we de foto's nog' 😱quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
Hopelijk zijn er nog bloemen over morgen.
Hier in Den Haag stelt het ook niets voor. Wat regen en wat gedonder, maar ik heb geen flits gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wordt het Westland overgeslagen ofzo op wat miezerige regen na
thiccquote:
Als er toch iets is. Code woord is Bruine boomklever. Dan komt de fok knokploeg je kant op.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn tuinman van marktplaats werkt gestaag door, ondanks dat er af en toe een buitje valt. Even werkte hij zelfs met een paraplu. Het blijkt een student te zijn, en vindt het leuk om wat tuinen er bij te onderhouden. Zo heeft iedereen zijn afwijking zei ik. Maar hij snapte mijn humor niet helemaal, of misschien vond hij mij nog een beetje eng. Maar komt wel goed denk ik.
Dat geeft een heel veilig gevoel...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:53 schreef Drass het volgende:
[..]
Als er toch iets is. Code woord is Bruine boomklever. Dan komt de fok knokploeg je kant op.
Misschien is het RamboDirk wel en is ie bang om alsnog gevierendeeld te worden 🐎🐎🐎🐎quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn tuinman van marktplaats werkt gestaag door, ondanks dat er af en toe een buitje valt. Even werkte hij zelfs met een paraplu. Het blijkt een student te zijn, en vindt het leuk om wat tuinen er bij te onderhouden. Zo heeft iedereen zijn afwijking zei ik. Maar hij snapte mijn humor niet helemaal, of misschien vond hij mij nog een beetje eng. Maar komt wel goed denk ik.
De Bilt heeft water genoeg..mag wel weer ff een week droog blijven.. maar neequote:
jaaa mn ramen moesten weer dichtquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Incoming in 3,2,1.....zoek dekking @:Paul
Regen hebben we ook absoluut niet nodig, maar een mooie lichtshow was wel mooi geweestquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De Bilt heeft water genoeg..mag wel weer ff een week droog blijven.. maar neewe verzuipen gewoon ff verder..kan gewoon
Het is de Bilt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De Bilt heeft water genoeg..mag wel weer ff een week droog blijven.. maar neewe verzuipen gewoon ff verder..kan gewoon
wejowwwwwwwwwwwwww misshobje weet het heus wel als Biltse hooooorquote:
Het werd ook allemaal weer bijna Te DrOoG.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:12 schreef StateOfMind het volgende:
As usual, gelukkig maar.
Al klonk die ene knoerharde knal alsof het binnen 10 meter ergens in was geslagen 😱
Wat er 's avonds overtrok, was n lange onafgebroken regenbui, die van 20.00u tot een volgende een uur of 3.00u duurde.
Dus de plassen op de weilandem, die net allemaal een paar dagen opgedroogd waren, zullen nu wel weer helemaal terug zijn
Het leek onderhand weer bijna op een Afrikaanse vlakte ja 😱quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het werd ook allemaal weer bijna Te DrOoG.
Ja, mag wel echt opdrogen. Dagelijks hebben we zeker emmers vol met slakken bij de moestuin. Niet normaal dit jaar. Speeltuintje steeds weer opnieuw nat, dus de kleine zit steeds volgeplakt met het natte zandquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
Echt weer bijna 30 mm hier. De temperatuur is echt prima en aangenaam, ook de mooi weer dagen zijn acceptabel goed, maar die vele regen....man man man. Alles is echt al zo lang zeiknat hier.
Roomkaasje erbijquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dagelijks hebben we zeker emmers vol met slakken bij de moestuin
Strooi blauwe korrels slakkendood. Helpt prima.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, mag wel echt opdrogen. Dagelijks hebben we zeker emmers vol met slakken bij de moestuin. Niet normaal dit jaar. Speeltuintje steeds weer opnieuw nat, dus de kleine zit steeds volgeplakt met het natte zand
We strooien ook eea, maar voor je beeldvorming, de moestuin is meerdere hectare grootquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strooi blauwe korrels slakkendood. Helpt prima.
Ondertussen bij Geschiedkundige thuis....quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We strooien ook eea, maar voor je beeldvorming, de moestuin is meerdere hectare groot
Beetje karig welquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ondertussen bij Geschiedkundige thuis....
[ afbeelding ]
Droogste mei ooit, zei iemandquote:
Ben ik de enige die dan net 2,5 week prima weer heeft gehad? Gister eerste dag regen en vandaag bewolkt. Lekker ff alle benauwdheid eruit.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:49 schreef RamboDirk het volgende:
In scandinavie is het de afgelopen weken stabiel zonnetje en 20-25 graden. Jaloers.
I wish..quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ondertussen bij Geschiedkundige thuis....
[ afbeelding ]
Het is nat. Maar verder helemaal niet zo verkeerd qua weerbeeld. Veel buiten kunnen doen afgelopen weken ja. Al valt de meeste regen steeds in de avond en nacht heb ik het idee.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dan net 2,5 week prima weer heeft gehad? Gister eerste dag regen en vandaag bewolkt. Lekker ff alle benauwdheid eruit.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dan net 2,5 week prima weer heeft gehad?
Eerste week/eerste anderhalve week is het hier vooral grijs en nat geweest.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dan net 2,5 week prima weer heeft gehad? Gister eerste dag regen en vandaag bewolkt. Lekker ff alle benauwdheid eruit.
Hier in Drachten was het de afgelopen 2 week prima, eergister pas weer wat regen gehad.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door dick_laurent op 22-05-2024 09:48:15 ]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
-maar ja to be fair, er zit ook ruim 1000km afstand tussen zijn locatie en de mijne
quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
Regionale verschillen heb je trouwens altijd. En dan is Nederland nog erg klein, kan je nagaan.
Ik heb bijv een collega in A Corua wonen (noordwest puntje van Spanje) en gister had ik een teams call met hem.
Viel me op gegeven moment op dat hij in een dikke trui zat dus ik van, hoe is het weer eigenlijk bij jou?
15 graden en regen zegt ie![]()
Terwijl hier 26 graden, onbewolkt en ik in mijn tshirt en korte broek zat.![]()
-maar ja to be fair, er zit ook ruim 1000km afstand tussen zijn locatie en de mijneik vind het lachen als het in de zomer bij jou 50 graden wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik woon aan de kust he, niet in Sevilla of Crdobaquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het lachen als het in de zomer bij jou 50 graden wordt.
ga gewoon als een echte kerel, goedkoop in het binnenland wonen, lekker rustig enzoquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik woon aan de kust he, niet in Sevilla of Crdoba![]()
(al kan de gevoelstemperatuur hier sporadisch wel boven de 40 komen dankzij hoge luchtvochtigheid in de zomer)
Nog even en we laten je betalen voor elke keer dat je geen FOK! emoji gebruikt.quote:
En noodweer in Itali 😱quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Over anderhalve week drie weken naar Itali. Zul je zien dat dat dan net de enige drie droge weken in NL zijn dit jaar. Dat was vorig jaar ook...
Moet Danny zijn assortiment maar uitbreidenquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nog even en we laten je betalen voor elke keer dat je geen FOK! emoji gebruikt.![]()
Waar in Itali?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Over anderhalve week drie weken naar Itali. Zul je zien dat dat dan net de enige drie droge weken in NL zijn dit jaar. Dat was vorig jaar ook...
Volgens mij woon ik tegenwoordig in zo'n beetje de enige plek van Europa waar het systematisch niet regentquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar in Itali?
Itali is de laatste tijd ook best vaak nat
Correct. Juni wordt hier de bom.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Marche en Abruzzo. In de bergen en aan de zee. Komt vast goed. Als het te erg is rijden we wel ergens heen waar het beter is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar in Itali?
Itali is de laatste tijd ook best vaak nat
Boze boeren en trekkers op de snelweg incomming.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, echt op vrijwel elke akker/weiland ligt nu wel een (of zelfs meerdere) grote plassen, waar dat voorheen maar op een paar was.
Op een deel daarvan groeien inmiddels sinds een paar weken hooguit weer nieuwe gewassen 😱
Op de akkers kunnen ze niet meer rijdenquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boze boeren en trekkers op de snelweg incomming.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:12 schreef StateOfMind het volgende:
Dus de plassen op de weilandem, die net allemaal een paar dagen opgedroogd waren, zullen nu wel weer helemaal terug zijn
quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:14 schreef StateOfMind het volgende:
De plassen water op de weilanden en akkers zijn idd weer volledig gevuld.
Sterker nog, sommige zijn zelfs groter dan ooit
Gaat verder alles goed met je? Je wil elk uur uitbrengen dat de weilanden nat zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, echt op vrijwel elke akker/weiland ligt nu wel een (of zelfs meerdere) grote plassen, waar dat voorheen maar op een paar was.
Op een deel daarvan groeien inmiddels sinds een paar weken hooguit weer nieuwe gewassen 😱
quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Correct. Juni wordt hier de bom.@:rambodirk
Kun je nagaan hoe nat het is 😱🌊🛥️🛳️quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat verder alles goed met je? Je wil elk uur uitbrengen dat de weilanden nat zijn?
We weten nu wel dat je in Spanje woontquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik woon aan de kust he, niet in Sevilla of Crdoba![]()
(al kan de gevoelstemperatuur hier sporadisch wel boven de 40 komen dankzij hoge luchtvochtigheid in de zomer)
Oeh... En wie is "we", oh misterieuze kloon die zich zo te zien gisteren heeft geregistreerd om mij even terecht te komen wijzen met deze prrrrrrrrachtige oneliner?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:50 schreef heksje89 het volgende:
[..]
We weten nu wel dat je in Spanje woont
Ja het lijkt wel dat hoewel het minder regent en eerder verdampt dan de afgelopen maanden, de grond zo verzadigd is, dat het meteen vol staat. Is het al mei, loop je nog tot over je enkels in de drek.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik woon waarquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
Voel me wel speciaal nu. Bedoel, @:INViCTuS woont in Zutphen... @:bloodymary1 woont in een gehucht in noord Limburg, @:Geschiedkundige woont dan weer in zuid Limburg...enzvoorts. Echter die worden daar niet op aangesproken. Vind ik wel raar eigenlijk.
Woon jij in Spanje?quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
Voel me wel speciaal nu. Bedoel, @:INViCTuS woont in Zutphen... @:bloodymary1 woont in een gehucht in noord Limburg, @:Geschiedkundige woont dan weer in zuid Limburg...enzvoorts. Echter die worden daar niet op aangesproken. Vind ik wel raar eigenlijk.
Regio Venlo? Ik dacht dat jij de andere kant van hier op woonde. Meer bij Roermond.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik woon waar
Hier in de regio Venlo is het verre van heuvelachtig hoor
Was die vieren-deling nu al georganiseerd?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Droogste mei ooit, zei iemand
🐎🐎🐎🐎
Neh, Venlo is een stuk dichterbij dan Roermondquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Regio Venlo? Ik dacht dat jij de andere kant van hier op woonde. Meer bij Roermond.
We weten nu wel dat ik in Zutphen woonquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
Zal wel weer veel mislukken, nog meer hoge prijzen.. aardappel oogst die dreigt te verzuipen.. ellende incomingquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig eigen patatten van het landquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zal wel weer veel mislukken, nog meer hoge prijzen.. aardappel oogst die dreigt te verzuipen.. ellende incomingniet te hopen zeg maar!
Goed te weten, dan kan ik vast bij jou aankloppen indien nodigquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig eigen patatten van het land
Maar ideaal is het niet.. al groeien ze goed vooralsnog.
Staat dat al in de OP eigenlijk.. iets met die kaart.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neh, Venlo is een stuk dichterbij dan Roermond
Mijn frietjes 😱quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zal wel weer veel mislukken, nog meer hoge prijzen.. aardappel oogst die dreigt te verzuipen.. ellende incomingniet te hopen zeg maar!
Daarom gooien ze er nog maar een keer 30-60mm overheenquote:Op woensdag 22 mei 2024 13:00 schreef Elan het volgende:
Land is drijfnat nog steeds ja, veel trekkerwerk blijft liggen. Is niet te doen.
de impact is depressiviteitquote:Op woensdag 22 mei 2024 16:12 schreef hemarookworst het volgende:
Natste lente in lange tijd en voorlopig stopt het nog niet met de regen
Het lijkt maar niet te stoppen met regenen, en ook voorlopig lijkt er nog geen einde aan te komen. Een nat najaar ging over in een druilerige winter, en die ging op zijn beurt weer over in een klamme lente vol met plensbuien en onweer. Welke impact heeft al die regen op onze regio en moeten we hieraan wennen?
https://www.rijnmond.nl/n(...)og-niet-met-de-regen
Zeker wel wat anders, maar 2/3 dagen regen per week word je toch ook strontziek van.quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:54 schreef Remco het volgende:
Ach dit is toch compleet anders dan de grauwe/grijze dagen in januari en februari? De echte zomerliefhebber komt nog niet aan zijn trekken, maar dit dynamische weer mag van mij echt nog wel even zo doorgaan.
Woon jij direct aan een weiland ofzo dat je steeds live updates over de weilanden en boeren etc kan geven?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
Een van de boeren hier is nu met een paar man hulp met de schep een geul aan het graven om het water van zijn akker af te voeren naar een sloot.
Tractor was te zwaar.
4 maal daags de hont uitlaten geeft dit logboek.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Woon jij direct aan een weiland ofzo dat je steeds live updates over de weilanden en boeren etc kan geven?
Same herequote:Op donderdag 23 mei 2024 09:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Zeker wel wat anders, maar 2/3 dagen regen per week word je toch ook strontziek van.
Probeer al sinds half april behoorlijk wat schilderwerk buiten af te krijgen.
Zelfs ik hoop er op, wel droog dan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens knmi grote kans volgende week op zeer warm weer.
Slakken?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelfs ik hoop er op, wel droog dan.
Gisteren namelijk 140 liter (14 emmers) slakken verzameld. Toen hebben we het maar opgegeven![]()
Dat ze maar wegbranden.
Voila:quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren namelijk 140 liter (14 emmers) slakken verzameld. Toen hebben we het maar opgegeven![]()
Dat ze maar wegbranden.
Geloof er geen fukk van.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Slakkendood strooien, die blauwe korrelsquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ze maar wegbranden.
Zeker wel wat anders. Maar als je veel buiten komt, dan blijft het tobben. De bodem is nog zo nat. En zoveel leuke dingen en evenementen die er in deze tijd nu eenmaal veel zijn die niet doorgaan of letterlijk in het water vallen. Dat mag je toch wel jammer vinden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:54 schreef Remco het volgende:
Ach dit is toch compleet anders dan de grauwe/grijze dagen in januari en februari? De echte zomerliefhebber komt nog niet aan zijn trekken, maar dit dynamische weer mag van mij echt nog wel even zo doorgaan.
Nu brandt de zon er nog wel regelmatig door en heb je gewoon meer uren daglicht, dus ook warmer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker wel wat anders. Maar als je veel buiten komt, dan blijft het tobben. De bodem is nog zo nat. En zoveel leuke dingen en evenementen die er in deze tijd nu eenmaal veel zijn die niet doorgaan of letterlijk in het water vallen. Dat mag je toch wel jammer vinden?
Jakkesquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ze maar wegbranden.
Dat geloof ik best, ik denk dat 9 v/d 10 mensen zich eerder afvragen, blijft het droog, blijft mijn kelder droog, verzuipen mijn planten niet etc?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Slakkendood strooien, die blauwe korrels
Allerlei soorten en maten. Ik doe ook liever wat anders, maar dit jaar is het echt een plaag. We gaan kippen introduceren, die helpen goed mee hopelijkquote:
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.
Ik strooi ze wel (de niet giftige voor andere dieren) en het werkt vind ik maar matig. Je moet het een beetje zien als het Rode Leger in de Tweede Wereldoorlog. Ze blijven maar komen, ongeacht de hoeveelheid gesneuvelden. Daar is lastig tegenop te boksen. Aaltjes kweken van/uit de gevangen slakken en blijven rapen. Dat is nog altijd het meest effectief.
De edele hoogheid bezit zijn eigen bos.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?
Weet je zeker dat het niet 3 of 5 procent is? Ik twijfel hoorquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:40 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Nauwelijks, is maar 4 procent van hun dieet.
3 dagen lekker geweest he.quote:
Nope.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Xenorium het volgende:
Een paar weken droog, wat zou het mooi zijn. Ben er bang voor dat dat niet meer komt.
Weet je waar ik aan twijfel?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet 3 of 5 procent is? Ik twijfel hoor
Forget it dus.quote:of daarmee ook een einde komt aan de wisselvalligheid is nog maar de vraag gezien het laten afweten van stabiele hogedruk!
Terwijl Zandvoort het nieuwe Benidorm zou worden, volgens de klimaatwetenschappersquote:
Juni gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste juni sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Nee hoor, hier ook ongeveer de hele dag zon.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
Ben ik weer de enige met prima weer?
Tweede klotezomer op rij op komst. Antigenot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Van wisselvallige herfst, naar koude kikkerherfst, naar iets warmere herfst en kleddernatte herfst.
en dan is het jaar weer om, begin je weer overnieuw.
Hier is het ook (alweer) uitstekend. Ik heb een heerlijke lente tot zover.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
Aan bekenden/vrienden, buurtgenoten en minder bedeelden in het dorp jaquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?
Prima weer hier jaquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
De lente vorig jaar, die was vooral klote. Met die oostenwind die maar niet op wilde houden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Tweede klotezomer op rij op komst. Antigenot.
Je bent een goed mens.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Aan bekenden/vrienden, buurtgenoten en minder bedeelden in het dorp ja
Een deel werkt ook zelf mee op de moestuin. Heel leuk en sociaal project
Keehl heeft grote tuin.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.
Ik strooi ze wel (de niet giftige voor andere dieren) en het werkt vind ik maar matig. Je moet het een beetje zien als het Rode Leger in de Tweede Wereldoorlog. Ze blijven maar komen, ongeacht de hoeveelheid gesneuvelden. Daar is lastig tegenop te boksen. Aaltjes kweken van/uit de gevangen slakken en blijven rapen. Dat is nog altijd het meest effectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |