Woon jij direct aan een weiland ofzo dat je steeds live updates over de weilanden en boeren etc kan geven?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
Een van de boeren hier is nu met een paar man hulp met de schep een geul aan het graven om het water van zijn akker af te voeren naar een sloot.
Tractor was te zwaar.
4 maal daags de hont uitlaten geeft dit logboek.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Woon jij direct aan een weiland ofzo dat je steeds live updates over de weilanden en boeren etc kan geven?
Same herequote:Op donderdag 23 mei 2024 09:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Zeker wel wat anders, maar 2/3 dagen regen per week word je toch ook strontziek van.
Probeer al sinds half april behoorlijk wat schilderwerk buiten af te krijgen.
Zelfs ik hoop er op, wel droog dan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens knmi grote kans volgende week op zeer warm weer.
Slakken?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelfs ik hoop er op, wel droog dan.
Gisteren namelijk 140 liter (14 emmers) slakken verzameld. Toen hebben we het maar opgegeven![]()
Dat ze maar wegbranden.
Voila:quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren namelijk 140 liter (14 emmers) slakken verzameld. Toen hebben we het maar opgegeven![]()
Dat ze maar wegbranden.
Geloof er geen fukk van.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Slakkendood strooien, die blauwe korrelsquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ze maar wegbranden.
Zeker wel wat anders. Maar als je veel buiten komt, dan blijft het tobben. De bodem is nog zo nat. En zoveel leuke dingen en evenementen die er in deze tijd nu eenmaal veel zijn die niet doorgaan of letterlijk in het water vallen. Dat mag je toch wel jammer vinden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:54 schreef Remco het volgende:
Ach dit is toch compleet anders dan de grauwe/grijze dagen in januari en februari? De echte zomerliefhebber komt nog niet aan zijn trekken, maar dit dynamische weer mag van mij echt nog wel even zo doorgaan.
Nu brandt de zon er nog wel regelmatig door en heb je gewoon meer uren daglicht, dus ook warmer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker wel wat anders. Maar als je veel buiten komt, dan blijft het tobben. De bodem is nog zo nat. En zoveel leuke dingen en evenementen die er in deze tijd nu eenmaal veel zijn die niet doorgaan of letterlijk in het water vallen. Dat mag je toch wel jammer vinden?
Jakkesquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat ze maar wegbranden.
Dat geloof ik best, ik denk dat 9 v/d 10 mensen zich eerder afvragen, blijft het droog, blijft mijn kelder droog, verzuipen mijn planten niet etc?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Slakkendood strooien, die blauwe korrels
Allerlei soorten en maten. Ik doe ook liever wat anders, maar dit jaar is het echt een plaag. We gaan kippen introduceren, die helpen goed mee hopelijkquote:
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.
Ik strooi ze wel (de niet giftige voor andere dieren) en het werkt vind ik maar matig. Je moet het een beetje zien als het Rode Leger in de Tweede Wereldoorlog. Ze blijven maar komen, ongeacht de hoeveelheid gesneuvelden. Daar is lastig tegenop te boksen. Aaltjes kweken van/uit de gevangen slakken en blijven rapen. Dat is nog altijd het meest effectief.
De edele hoogheid bezit zijn eigen bos.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?
Weet je zeker dat het niet 3 of 5 procent is? Ik twijfel hoorquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:40 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Nauwelijks, is maar 4 procent van hun dieet.
3 dagen lekker geweest he.quote:
Nope.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Xenorium het volgende:
Een paar weken droog, wat zou het mooi zijn. Ben er bang voor dat dat niet meer komt.
Weet je waar ik aan twijfel?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet 3 of 5 procent is? Ik twijfel hoor
Forget it dus.quote:of daarmee ook een einde komt aan de wisselvalligheid is nog maar de vraag gezien het laten afweten van stabiele hogedruk!
Terwijl Zandvoort het nieuwe Benidorm zou worden, volgens de klimaatwetenschappersquote:
Juni gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste juni sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Nee hoor, hier ook ongeveer de hele dag zon.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
Ben ik weer de enige met prima weer?
Tweede klotezomer op rij op komst. Antigenot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Van wisselvallige herfst, naar koude kikkerherfst, naar iets warmere herfst en kleddernatte herfst.
en dan is het jaar weer om, begin je weer overnieuw.
Hier is het ook (alweer) uitstekend. Ik heb een heerlijke lente tot zover.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
Aan bekenden/vrienden, buurtgenoten en minder bedeelden in het dorp jaquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meerdere hectare?! Lever je groente aan het hele dorp?
Prima weer hier jaquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:
Hier 3/4e dag zonnig.
De lente vorig jaar, die was vooral klote. Met die oostenwind die maar niet op wilde houden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Tweede klotezomer op rij op komst. Antigenot.
Je bent een goed mens.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Aan bekenden/vrienden, buurtgenoten en minder bedeelden in het dorp ja
Een deel werkt ook zelf mee op de moestuin. Heel leuk en sociaal project
Keehl heeft grote tuin.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nogmaals, de moestuin is meerdere hectare groot.
Ik strooi ze wel (de niet giftige voor andere dieren) en het werkt vind ik maar matig. Je moet het een beetje zien als het Rode Leger in de Tweede Wereldoorlog. Ze blijven maar komen, ongeacht de hoeveelheid gesneuvelden. Daar is lastig tegenop te boksen. Aaltjes kweken van/uit de gevangen slakken en blijven rapen. Dat is nog altijd het meest effectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |