Véél minder dan een pro-Israël lobby, op dít moment hè. Natuurlijk wel een flinke diaspora.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Want er is geen pro Oekraïne lobby? En volgensmij is het een heel ander conflict
Het gevoel is nu al niet wezenlijk anders dan tijdens de pulpjaren, waarin we meededen met een matige of slechte act die vooraf kansloos was.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we zeker ff een jaartje moeten overslaan uit protest, maar aan de andere kant gun ik de superfans in dit forum ook hun feestje. Maar misschien kan dat ook zonder NL.
Vanaf de slechtste startpositie die er bestaatquote:Op zondag 12 mei 2024 01:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook wel mooi, de hele pro-Israël lobby in heel Europa en alsnog krijgt Oekraine bijna meer punten van de televote.
Nou ja, ik ben eerst nog wel benieuwd hoe dreigend dat gebaar precies was. Dus ik oordeel nog even niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen bedreigend gebaar maken zoals het meestal gebruikelijk is. Maar blijkbaar vindt jij dat volkomen normaal als het iets niet gaat als je wil ofzo...
Nogmaals ik vind de reactie van de EBU erop volkomen achterlijk, maar laten we wel stoppen met het goedpraten van een misstap van Joost. En nee die misstap vind ik zelf niet heel groot, had heel makkelijk en snel opgelost kunnen worden, maar die fout heeft hij wel gemaakt.
Dat bijvoorbeeld jaquote:Op zondag 12 mei 2024 01:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inplaats van een gebaar had hij even de tijd moeten nemen en een klacht indienen. When in Sweden do as the Swedish do
Kingdom of the planet of the apes kijken volgende keer.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:08 schreef H_T het volgende:
Nou, voor mij was het een stomme finale zo. Had er erg weinig zin in door de overdreven diskwalificatie van Joost el al het gedoe er omheen. De uitzending en tussendoor modden heeft dat niet weg kunnen halen. Wellicht vind ik het bij het terugkijken wel een keer leuk, maar ja. Ik had me deze avond heel anders voorgesteld.
Daarom stel ik de volgende regel voor. Als je een gewapend conflict op je grondgebied hebt, doe je niet mee. Klaar. Is daar ook geen discussie meer over.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanaf de slechtste startpositie die er bestaat![]()
Nou ja eigenlijk valt daar niet om te lachen. Want dat betekend dat als de situatie volgend jaar nog hetzelfde is en Oekraïne een net iets aansprekender (bij de jury's dan vooral) liedje instuurt ze gewoon weer gaan winnen![]()
Al was dat vorig jaar al erg duidelijk nadat dat niemendalletje nog zo hoog scoorde.
Ik kon Momo en Cyan gisteren en vandaag overdag niet helpen, dus mijn plichtsbesef kickte in!quote:Op zondag 12 mei 2024 01:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kingdom of the planet of the apes kijken volgende keer.
Goede film
Ja dat is dus wat lastig. Als je zelf aangevallen wordt door een ander land moet je ook nog extra gestraft worden? Lijkt me niet haalbaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom stel ik de volgende regel voor. Als je een gewapend conflict op je grondgebied hebt, doe je niet mee. Klaar. Is daar ook geen discussie meer over.
En sowieso of het echt zo zwaar was dat een waarschuwing niet een gepastere straf was.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben eerst nog wel benieuwd hoe dreigend dat gebaar precies was. Dus ik oordeel nog even niet.
Het was vrij nietszeggend maar inderdaad niet het slechtste liedje van de avond.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef blackswangreen het volgende:
Wat trouwens wel een dieptepunt was van het deel wat ik heb gezien (namelijk de puntentelling) was wéér zero points in de televote voor de UK. Sturen ze een bona fide popster, gebeurt het alsnog. Komt allemaal door de Brexit.
Oh dat uiteraard. Maar ik zie in de reactie waarop ik reageerde dat het diegene niet uit zou maken wat die gedaan heeft, het niet zijn schuld wasquote:Op zondag 12 mei 2024 01:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben eerst nog wel benieuwd hoe dreigend dat gebaar precies was. Dus ik oordeel nog even niet.
Waarom denk je dat wij hier zitten?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef Koen66 het volgende:
Was het live topic de hele avond zo gezellig als nu?
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar ik kan al raden wat er gaande is.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef Koen66 het volgende:
Was het live topic de hele avond zo gezellig als nu?
Met deze act en dit liedje was het moeilijk voor te stellen dat het in veel Top 10s zou komen.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef blackswangreen het volgende:
Wat trouwens wel een dieptepunt was van het deel wat ik heb gezien (namelijk de puntentelling) was wéér zero points in de televote voor de UK. Sturen ze een bona fide popster, gebeurt het alsnog. Komt allemaal door de Brexit.
Hoezo is het een straf. Nu verziekt het de kansen van de rest door een lading sympathyvotes. Dat is ook niet echt eerlijk voor de competitie.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat is dus wat lastig. Als je zelf aangevallen wordt door een ander land moet je ook nog extra gestraft worden? Lijkt me niet haalbaar.
Ja, een bonafide popster die beroerd zongquote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef blackswangreen het volgende:
Het is geen straf, maar als je politiek uit je evenement wil halen enige oplossing.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat is dus wat lastig. Als je zelf aangevallen wordt door een ander land moet je ook nog extra gestraft worden? Lijkt me niet haalbaar.
Dat gestrekte been, daar ben ik het niet mee eens. Hij zei zelf dat hij moeite had met regels van de EBU in het begin, maar dat het daarna ‘ja en amen’ was.quote:Op zondag 12 mei 2024 00:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Mja aan de andere kant had ie kunnen verwachten dat ie deze periode beter had kunnen 'ondergaan' ipv overal met een gestrekt been tegenin gaan. Ook al wist Nederland dat dat risico er met Joost inzat
Slecht lied en slechte zang. Ja zeg het maar…quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef blackswangreen het volgende:
Dat hoef je toch niet serieus te vragen? Dat snap je zelf ook wel. Althans, ik ken je niet maar ik neem dat voor het gemak eventjes aan.quote:
Hoho, dat zei ik helemaal nietquote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh dat uiteraard. Maar ik zie in de reactie waarop ik reageerde dat het diegene niet uit zou maken wat die gedaan heeft, het niet zijn schuld was![]()
Het zou mij gezien de achterlijkheid van de reactie van de EBU niet eens verbazen, dat zelfs het gebaar niet heel schokkend was. Al vind ik het tegelijkertijd wel opvallend dat de NL organisatie toch vooral heel veel context wilde geven aan wat er aan zijn gebaar voorafging. Dat doe je meestal niet als zelfs het gebaar weinig voorstelde.
Maar zelfs dat blijft gisteren zonder het hele verhaal.
Ik vermoedde al zoietsquote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat wij hier zitten?
Het is niet haalbaar, niet realistisch.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is geen straf, maar als je politiek uit je evenement wil halen enige oplossing.
Het maakt het wel wat makkelijker om regels te hanteren en eraan te houden. Maar ik vind het niet kunnen dat als jij aangevallen wordt je ook uitgesloten wordt. Dus laten we het toch maar niet doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom stel ik de volgende regel voor. Als je een gewapend conflict op je grondgebied hebt, doe je niet mee. Klaar. Is daar ook geen discussie meer over.
Wat de EBU zelf ook denkt... Nederland is een van de oerlanden van het ESF die er al vanaf het begin bij zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch amper een protest, wat zal de ebu een landje meer of minder uitmaken, voegen ze gewoon een niet Europees land toe... Niet meedoen is niet echt een pressiemiddel.
Eerlijk gezegd vind ik de AVROTROS altijd al snel de handen van iets aftrekken als het ze allemaal niet goed uitkomt, zie bijv. vorig jaar. Dat ze er zo met een gestrekt been ingaan en ook Cornald Maas, geeft me juist wel een positief gevoel.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh dat uiteraard. Maar ik zie in de reactie waarop ik reageerde dat het diegene niet uit zou maken wat die gedaan heeft, het niet zijn schuld was![]()
Het zou mij gezien de achterlijkheid van de reactie van de EBU niet eens verbazen, dat zelfs het gebaar niet heel schokkend was. Al vind ik het tegelijkertijd wel opvallend dat de NL organisatie toch vooral heel veel context wilde geven aan wat er aan zijn gebaar voorafging. Dat doe je meestal niet als zelfs het gebaar weinig voorstelde.
Maar zelfs dat blijft gisteren zonder het hele verhaal.
Ik denk dat je nu ervaren hebt hoe mensen met epilepsie het festival altijd belevenquote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef Strani het volgende:
Ik kan inmiddels bevestigen dat een ESF kijken met lichte koorts niet echt bevorderlijk is voor de mentale staat.
Nee, dat denk ik ook niet inderdaad, maar ik zou er wel voor zijn. That is allquote:
Het kan ook meer landen ertoe aanzetten hun deelname te heroverwegen. En Nederland is natuurlijk iets van de 7e grootste betaler.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat de EBU zelf ook denkt... Nederland is een van de oerlanden van het ESF die er al vanaf het begin bij zijn.
Denk vooral door de zwakke zangquote:Op zondag 12 mei 2024 01:10 schreef blackswangreen het volgende:
Nee, want imo trekt het de competitie scheef. Daarom vind ik ook dat Oekraïne uitgesloten moet worden zolang er een oorlog gaande is. En dat zeg ik als fanatiek pro-UA.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat hoef je toch niet serieus te vragen? Dat snap je zelf ook wel. Althans, ik ken je niet maar ik neem dat voor het gemak eventjes aan.
In dit geval is het voor Oekraïne denk ik sowieso ook veel diaspora-voting en dat hou je ook nog wel een tijdje zodra het conflict is afgelopen. Dus ik denk dat we de komende jaren moeten wennen aan goede resultaten voor hen, ook als het alweer vrede is.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet inderdaad, maar ik zou er wel voor zijn. That is allEnige manier om deze shitzooi te laten stoppen. Nu had Oekraïne wel een prima nummer verder, dus stoorde ik mij er niet aan.
Ik ben geen fan van Olly Alexander hoor, maar ik redeneer even vanuit de Britten. Die vinden dat ze een ster hebben gestuurd.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Slecht lied en slechte zang. Ja zeg het maar…
Nou ja neutraal zolang er geld te verdienen valtquote:Op zondag 12 mei 2024 01:11 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe deze gigantische bende eindigt met het immer neutrale Zwitserland
Mja, z'n houding tijdens de persconferentie was ietwat matig. Maar het is gewoon kut en hij had gewoon verdiend erbij te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:12 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dat gestrekte been, daar ben ik het niet mee eens. Hij zei zelf dat hij moeite had met regels van de EBU in het begin, maar dat het daarna ‘ja en amen’ was.
Nee ik snap je redenen wel, maar alsnog zou het een straf zijn voor Oekraïne. Het verbaast me dat jij dat niet vindt.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, want imo trekt het de competitie scheef. Daarom vind ik ook dat Oekraïne uitgesloten moet worden zolang er een oorlog gaande is. En dat zeg ik als fanatiek pro-UA.
Duurt meestal uurtjequote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Niels93 het volgende:
Wanneer weten we de uitslag van de halve finales?
Dat was wel duidelijk tussen de regels door te lezen. Anders had je zelf ook wel aangegeven dat het stom een een fout van hem was. En niet alleen maar met de verdediging bezig te zijn.quote:
Ben benieuwd of Nederland nog in die uitslag staat.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Niels93 het volgende:
Ik ken er zowaar 2quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Fred_B het volgende:
Raymond van Vliet
Rob Ester
Glen Faria
Sera de Bruin
Shayveca Kreuger
Onze vakjury
Drie landen met 300+ puntenquote:Op zondag 12 mei 2024 01:16 schreef Nattekat het volgende:
Maar ik heb het misschien niet helemaal goed; had Kroatië nou stiekem tussen al die oorlogpunten door de televote gewonnen?
Ze deden toch meequote:Op zondag 12 mei 2024 01:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Nederland nog in die uitslag staat.
Tuurlijk toen had ie nog geen strafquote:Op zondag 12 mei 2024 01:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Nederland nog in die uitslag staat.
Ik ken er ééntje. De schrijver van Duurt Te Lang.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Fred_B het volgende:
Raymond van Vliet
Rob Ester
Glen Faria
Sera de Bruin
Shayveca Kreuger
Onze vakjury
Ja, daarom weet ik het nietquote:
Meestal vannacht ergens.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Niels93 het volgende:
Hij heeft Eden Golan verdedigd bij diezelfde perscoquote:Op zondag 12 mei 2024 01:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Mja, z'n houding tijdens de persconferentie was ietwat matig. Maar het is gewoon kut en hij had gewoon verdiend erbij te zijn.
Ook al had ie niet gewonnen, nu heeft ie de kans niet gehad om niet te winnen en da's echt kut
Dat is denk ik wat anders. Het is vrij eenvoudig om de straf aan te vallen als je al vindt dat de handeling waar het om gaat al niks voorstelde. Maar daar hoorde ik ze juist niet over. Het ging vooral over de reden van de beweging. Dat zegt veel (en nee alsnog niet alles, want we weten nog steeds niet wat er echt gebeurd is).quote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik de AVROTROS altijd al snel de handen van iets aftrekken als het ze allemaal niet goed uitkomt, zie bijv. vorig jaar. Dat ze er zo met een gestrekt been ingaan en ook Cornald Maas, geeft me juist wel een positief gevoel.
Nee, dat was het niet. Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat was wel duidelijk tussen de regels door te lezen. Anders had je zelf ook wel aangegeven dat het stom een een fout van hem was. En niet alleen maar met de verdediging bezig te zijn.
Daar leek het een beetje op, omdat er een paar van die extreme televoteknallers waren. Maar er waren ook genoeg landen met heel weinig punten.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:19 schreef Koen66 het volgende:
Ik had met Zwitserland echt verwacht dat de punten 'op' waren, beetje net als met Duncan toen met Zweden
Hij zei toch dat ze gewoon antwoord mocht geven oid?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft Eden Golan verdedigd bij diezelfde persco
En er al vanaf het begin bij, plus een veelwinnaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het kan ook meer landen ertoe aanzetten hun deelname te heroverwegen. En Nederland is natuurlijk iets van de 7e grootste betaler.
Ja zo zullen zij het wel weer zien ja. Een bekende naam sturen vinden ze daar genoeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Olly Alexander hoor, maar ik redeneer even vanuit de Britten. Die vinden dat ze een ster hebben gestuurd.
Ik verwacht straks als ik terug ben van vakantie dat deze soap nog steeds gaande isquote:Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het kan ook meer landen ertoe aanzetten hun deelname te heroverwegen. En Nederland is natuurlijk iets van de 7e grootste betaler.
Hij verdedigde haar ook over iets. Tis laat, ben moe, kan er ff niet meer precies opkomen nu. Sorryquote:Op zondag 12 mei 2024 01:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Hij zei toch dat ze gewoon antwoord mocht geven oid?
Ja, neem Engelbert Humperdinck en Bonnie Tyler ooitquote:Op zondag 12 mei 2024 01:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja zo zullen zij het wel weer zien ja. Een bekende naam sturen vinden ze daar genoeg.
Wie zijn die mensen?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Fred_B het volgende:
Raymond van Vliet
Rob Ester
Glen Faria
Sera de Bruin
Shayveca Kreuger
Onze vakjury
En ook deze kan worden toegevoegd aan het rijtje met flops. Net als Blue, Bonnie Tyler, Humperdinck en zo nog een paar.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja zo zullen zij het wel weer zien ja. Een bekende naam sturen vinden ze daar genoeg.
Wiezijndiemensen.jpgquote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Fred_B het volgende:
Raymond van Vliet
Rob Ester
Glen Faria
Sera de Bruin
Shayveca Kreuger
Onze vakjury
En dat terwijl van oudsher er best wel een band is tussen Oekraïne en Israël (in dit geval de zangeres zelf).quote:
En Blue. Allemaal zongen ze niet al te best.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:23 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ja, neem Engelbert Humperdinck en Bonnie Tyler ooit
Meestal ken ik er wel drie, maar nu zegt het mij niks buiten Glen om.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Fred_B het volgende:
Raymond van Vliet
Rob Ester
Glen Faria
Sera de Bruin
Shayveca Kreuger
Onze vakjury
Glen Faria zegt me wel iets. Dus waarschijnlijk ben ik ooit op een festival geweest waar hij optradquote:
Ja, het zegt genoeg dat juist Oekraïne helemaal geen sympathie heeft voor Israël.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dat terwijl van oudsher er best wel een band is tussen Oekraïne en Israël (in dit geval de zangeres zelf).
De zangeres van welk land? De zangers van Israël woonde in Rusland toch?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dat terwijl van oudsher er best wel een band is tussen Oekraïne en Israël (in dit geval de zangeres zelf).
Hij zat nog wel eens bij DWDD volgens mij, als tafelheer.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Glen Faria zegt me wel iets. Dus waarschijnlijk ben ik ooit op een festival geweest waar hij optrad
quote:Op zondag 12 mei 2024 01:25 schreef Strani het volgende:
Iemand nog wat jamón of queso? Ik heb ook alioli.
Ik heb nog een halve Groninger worst. Ruilen?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:25 schreef Strani het volgende:
Iemand nog wat jamón of queso? Ik heb ook alioli.
Dat keek ik zelden, dus daar zal ik hem niet van kennenquote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij zat nog wel eens bij DWDD volgens mij, als tafelheer.
Hmm oké, Spaanse ham kan ik makkelijk weer kopen, Groningse worst wordt lastiger.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb nog een halve Groninger worst. Ruilen?
Haar moeder komt uit Oekraïne.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De zangeres van welk land? De zangers van Israël woonde in Rusland toch?
Nee maar hij jou misschien wel?quote:Op zondag 12 mei 2024 01:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat keek ik zelden, dus daar zal ik hem niet van kennen
Antisemitisme viert redelijk hoogtij in Oost Europa. Net als moslimhaat overigensquote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, het zegt genoeg dat juist Oekraïne helemaal geen sympathie heeft voor Israël.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |