quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Dat kan zomaar anders werken in Zweden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, maar er is dus een reden om het zover te laten komen. Er is "iets", daar hoeven we toch verder niet moeilijk over te doen.
Jep, zoals alles wat de afgelopen 24 uur door 'betrokkenen' is gezegd in filmpjes en posts op social media. Er is helemaal niks dat we zeker weten behalve dat er 'iets' is gebeurd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We weten niet eens óf het wel gezegd is. Het is een gerucht.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:12 schreef -XOR- het volgende:
"You again, next time I hit you" klinkt als grappig bedoeld.
Is die welquote:
Ja, er is "iets". Maar AVROTROS en Cornald Maas vinden diskwalificatie buitenproportioneel. En ik ben geneigd ze daarin te geloven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:13 schreef Tijn het volgende: [..] Ja ok, maar er is dus een reden om het zover te laten komen. Er is "iets", daar hoeven we toch verder niet moeilijk over te doen.
Is dit niet al uren oud?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef W00fer het volgende:
Nederland gaat in beroep maar weinig zin heeft het niet met nog een paar uur te gaan.
Nederland in beroep na diskwalificatie Joost Klein?
In de wandelgangen in Malmö gaat rond dat Nederland in beroep wil gaan tegen de beslissing van omroepkoepel EBU om Joost Klein te diskwalificeren. Twan van de Nieuwenhuijzen, hoofd van de Nederlandse delegatie, werd om een reactie daarop gevraagd, toen hij even het hotel verliet. Hij hoopt over de gang van zaken snel meer duidelijkheid te kunnen geven.
Elke kans grijpenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef W00fer het volgende:
Nederland gaat in beroep maar weinig zin heeft het niet met nog een paar uur te gaan.
Zeker, ik ook. Dat is juist wat ik wilde zeggen: Cornald Maas is de redelijkheid zelve over het algemeen en als hij vindt dat het niks voorstelt, dan denk ik dat dat zo is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, er is "iets". Maar AVROTROS en Cornald Maas vinden diskwalificatie buitenproportioneel. En ik ben geneigd ze daarin te geloven.
Ik denk zelf dat ze vanochtend direct al in beroep zijn gegaan. Die Martin Osterdahl is ook ineens nergens te bekennenquote:
Voor één land in feite, lekker boeien, gewoon gaan, die tent afbreken, onsterfelijk wordenquote:
Appeleren is riskeren. Misschien is het beter om die zooi in de doofpot te stoppen.quote:
Gewoon onder protest zingen, zoals je in de atletiek onder protest mag lopenquote:
Er is veel meer aan de hand dan alleen Joost. Lange tijd gingen de geruchten dat het iets ongerelateerds was, maar dat is het dus wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat ze vanochtend direct al in beroep zijn gegaan. Die Martin Osterdahl is ook ineens nergens te bekennen
Wat valt er nog te riskeren? De allerzwaarste straf is al gegeven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Appeleren is riskeren. Misschien is het beter om die zooi in de doofpot te stoppen.
Je wilt gezien het mondiale mediacircus niet dat het in je gezicht ontploft.
Het is al van een mug naar een olifant gegaan, dan wil je niet nog meer ambras.
Ik denk ook dat ze niet bepaald blij zijn met dat verhaal dat hij onder een vlag ging zitten. Ik zie dat soort dingen bij de voetbal nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is veel meer aan de hand dan alleen Joost. Lange tijd gingen de geruchten dat het iets ongerelateerds was, maar dat is het dus wel.
Maar is dat op basis van een verklaring van Joost of van wat de andere partij heeft gezegd dat er gezegd is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, er is "iets". Maar AVROTROS en Cornald Maas vinden diskwalificatie buitenproportioneel. En ik ben geneigd ze daarin te geloven.
Liever gewoon no prejudice inderdaadquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:17 schreef KingRoland het volgende:
ik ben helemaal klaar met zero tolerance
Wat riskeer je in dit geval met appelleren dan? Die term komt uit het strafrecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Appeleren is riskeren. Misschien is het beter om die zooi in de doofpot te stoppen.
Hoezo is het dat dus wel? Dat incident met die medewerkster die in de weg stond staat alsnog los van de Israëlische delegatie die een aantal etters bevat en andere delegaties lastigvallen/quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is veel meer aan de hand dan alleen Joost. Lange tijd gingen de geruchten dat het iets ongerelateerds was, maar dat is het dus wel.
Het is vooral het laatste zetje denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga Pipi Langkous kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef KingRoland het volgende:
Als ze het door laten gaan en Israel wint dan is het feestje helemaal compleet.
RIP malmo
Pollaponkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Liever gewoon no prejudice inderdaad
Tenzij je echt vindt dat het overtrokken is en zwaar onterecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Als de geruchten die nu gaan kloppen, klinkt het idd toch meer als iets dat met een kort gesprekje en wat 'sorry's' afgedaan had kunnen moeten worden ipv een DSQ.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
deze ongefundeerde roddel werd twee uur geleden al gepostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:16 schreef W00fer het volgende:
Nederland in beroep na diskwalificatie Joost Klein?
In de wandelgangen in Malmö gaat rond dat Nederland in beroep wil gaan tegen de beslissing van omroepkoepel EBU om Joost Klein te diskwalificeren. Twan van de Nieuwenhuijzen, hoofd van de Nederlandse delegatie, werd om een reactie daarop gevraagd, toen hij even het hotel verliet. Hij hoopt over de gang van zaken snel meer duidelijkheid te kunnen geven.
Veroordeling voor Joost. Als het nu door justitie door gebrek aan bewijs geseponeerd wordt, of je hebt kans dat er een veroordeling uit komt. Dan heb je een Europees geregistreerd strafblad. Een diskwalificatie is het minste waar je je druk om moet maken als je een carriere hebt die door een justitiële veroordeling geschaad kan worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat valt er nog te riskeren? De allerzwaarste straf is al gegeven.
JAAAAAAquote:
Het is allemaal aan elkaar gerelateerd. Dit was nooit gebeurd als Joost er niet uit werd geschopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef Moira het volgende:
[..]
Hoezo is het dat dus wel? Dat incident met die medewerkster die in de weg stond staat alsnog los van de Israëlische delegatie die een aantal etters bevat en andere delegaties lastigvallen/
We weten helemaal niet of betreffende medewerkster in de weg stond etc..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef Moira het volgende:
[..]
Hoezo is het dat dus wel? Dat incident met die medewerkster die in de weg stond staat alsnog los van de Israëlische delegatie die een aantal etters bevat en andere delegaties lastigvallen/
Interessant!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mooi. Of zoals hans Teeuwen zou zeggen ontroerend
Zeker met de enorme moslimpopulatie aldaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef KingRoland het volgende:
RIP malmo
Bedreiging is dan ook een stafbaar feitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat riskeer je in dit geval met appelleren dan? Die term komt uit het strafrecht.
Mwoah, hij hoeft toch geen VOG te overleggen bij Spotify en voor zn optredens?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Veroordeling voor Joost. Als het nu door justitie door gebrek aan bewijs geseponeerd wordt, of je hebt kans dat er een veroordeling uit komt. Dan heb je een Europees geregistreerd strafblad. Een diskwalificatie is het minste waar je je druk om moet maken als je een carriere hebt die door een justitiële veroordeling geschaad kan worden.
Als ramptoerist hoop ik daar wel opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:19 schreef KingRoland het volgende:
RIP malmo
Vrij verkeer van personen binnen de EU.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Veroordeling voor Joost. Als het nu door justitie door gebrek aan bewijs geseponeerd wordt, of je hebt kans dat er een veroordeling uit komt. Dan heb je een Europees geregistreerd strafblad. Een diskwalificatie is het minste waar je je druk om moet maken als je een carriere hebt die door een justitiële veroordeling geschaad kan worden.
Nou dat werd ook wel tijd.quote:
Waar kunnen we het volgen? Livestream?quote:
Maar niet alles wat er gezegd wordt is een bedreiging. 'Ik doe je wat aan' kan meteen als bedreiging aanvoelen, maar dat is het dus niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
Bedreiging is dan ook een stafbaar feit
https://slachtofferwijzer(...)ng-in-het-strafrecht
Ten eerste is het geen roddel, ten tweede ging het over Joost Klein, niet over "Nederland".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef CharlesKinbote het volgende:
deze ongefundeerde roddel werd twee uur geleden al gepost
Hij kan een jaar lang de bak indraaien daar hiervoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je bent zeker vergeten dat Sony het contract met Lil Kleine verbrak en hem 3 miljoen liet terugbetalen terwijl hij nog niet veroordeeld is (de zaak ligt nog altijd bij justitie).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mwoah, hij hoeft toch geen VOG te overleggen bij Spotify en voor zn optredens?
Ja voor de carriere van Joost is dit eigenlijk geweldig, hoewel het nu niet zo zal voelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Andromache het volgende:
A$AP Rocky werd alleen maar beroemder na zijn veroordeling in Zweden. https://www.vrt.be/vrtnws(...)ld-maar-met-uitstel/
B (landen die nadrukkelijker klagen over Israëlische delegatie) was niet gebeurd als A (Joost's akkefietje) niet was gebeurd, maar dat maakt nog steeds niet dat A wat met B te maken had.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is allemaal aan elkaar gerelateerd. Dit was nooit gebeurd als Joost er niet uit werd geschopt.
Iemand vertellen dat je 'm de volgende keer aan de kant beukt als 'ie weer in de weg staat is geen dreigement. Dat is iemand attenderen dat 'ie irritant isquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
True, maar we weten wel dat dat hele gedeelte niks met Israël te maken heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We weten helemaal niet of betreffende medewerkster in de weg stond etc..
Dat is slechts een gerucht.
Jup.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:06 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als dit zo was hè, dan evalueer je toch als organisatie met de artiest en kijk je hoe je het de volgende keer beter doet? Of je legt uit aan de artiest dat ze daar moet staan en dat het niet anders kan. Ipv het zo te laten escaleren?
Diskwalificatie is geen strafrecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen idee van hoe landen met internationaal geregistreerde personen omgaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen binnen de EU.
De oplossing voor B is ook direct gerelateerd aan de uitkomst van A. Israël laten zingen en Joost niet gaat gewoon totaal niet geaccepteerd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Moira het volgende:
[..]
B (landen die nadrukkelijker klagen over Israëlische delegatie) was niet gebeurd als A (Joost's akkefietje) niet was gebeurd, maar dat maakt nog steeds niet dat A wat met B te maken had.
B was al de hele week aan het borrelen, enkele klachten lagen er al, dat stond los van A. Toen A gebeurde bastte B los omdat daar tot dan toe nog niks mee gedaan was.
Joost's akkefietje heeft nog steeds niks met Israël te maken.
Die 12 puntjes zullen het verschil niet maken (en offtopic hier trouwens)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef -XOR- het volgende:
In conservatieve kringen wordt er hard aan gewerkt om Israel te doen winnen:
[ x ]
Kennelijk vond de EBU dat wel iets meer dan een gevoel...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar niet alles wat er gezegd wordt is een bedreiging. 'Ik doe je wat aan' kan meteen als bedreiging aanvoelen, maar dat is het dus niet.
Oei dit lijkt me wat te genuanceerd, TR gemacht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Dazalbest1 het volgende:
Als Nikkie al een statement zou maken vanavond, dan zal ze dat natuurlijk niet nu al prijs geven tijdens een oefening.
En wellicht omdat er nog gesprekken lopen het even afwachten.
Gelukkig is het geen politiek feestje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef -XOR- het volgende:
[ x ]
Klopt, want escalatie van B is gerelateerd aan escalatie van A, maar situatie A niet aan situatie B.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De oplossing voor B is ook direct gerelateerd aan de uitkomst van A. Israël laten zingen en Joost niet gaat gewoon totaal niet geaccepteerd worden.
Kamervragen etcquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Kinga het volgende:
https://www.change.org/p/(...)into-eurovision-2024
Deze gaat hard trouwens. Bijna 39.000.
En toch zal het spoedoverleg over zowel A als B gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:25 schreef Moira het volgende:
[..]
Klopt, want B is gerelateerd aan A, maar A niet aan B.
Ohja, dit is het Nederland-topic, ik dacht dat ik in het NWS-topic zat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Moira het volgende:
[..]
Die 12 puntjes zullen het verschil niet maken (en offtopic hier trouwens)
Dit zou ik persoonlijk dan ook weer niet tekenen zonder exact te weten wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Kinga het volgende:
Zeker. Niemand beweert dan ook iets anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Moira het volgende:
[..]
True, maar we weten wel dat dat hele gedeelte niks met Israël te maken heeft
Ik mag het hopen, RTL Boulie noemden alleen dat het over Nederland ging en Avrotros erbij betrokken wasquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch zal het spoedoverleg over zowel A als B gaan.
Mwoah AVROTROS steekt er tonnen in Klein steekt er maanden aan tijd in, als het echt iets geweest was waar van een van beiden vond dat het niet door de beugel kon dan had (een van) beiden zich al teruggetrokken..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Maar je kwam met de wet toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef W00fer het volgende:
[..]
Kennelijk vond de EBU dat wel iets meer dan een gevoel...
Dat staat los van elkaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Maar als politie onderzoek afgerond is kan hij nu alsnog meedoen ?
Pas de problème, ik zal die reeks ook weer ff hier in de topicpointer linken (al is er eigk niet tegen offtopic in te modden vandaagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ohja, dit is het Nederland-topic, ik dacht dat ik in het NWS-topic zat.
Waarschijnlijk net op tijd gecleard voor Noorderslag 2025.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Haha. Burn.quote:
Nee. Is is officieel gediskwalificeerd nadat het onderzoek was afgerondquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je bent vergeten dat het van de politie over is gegaan naar justitie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Diskwalificatie is geen strafrecht.
Als je vrouw dat vaak tegen je zegt, moet je toch eens aan de blauwe pilletjes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:04 schreef Vis1980 het volgende: [..] Al 12 jaar ben ik getrouwd met een Amerikaanse, voertaal thuis is bijna 100% in het Engels en nog loop ik nog wel eens tegen dingen aan. Hoeveel Nederlanders ook 'if' zeggen voor wanneer. 'If you come, can you call me'
Dit is allemaal speculatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mwoah AVROTROS steekt er tonnen in Klein steekt er maanden aan tijd in, als het echt iets geweest was waar van een van beiden vond dat het niet door de beugel kon dan had (een van) beiden zich al teruggetrokken..
EBU daarintegen vind europapa geen leuk nummer omdat deze de jury de nek om draait vanwege televoting, het is niet vooor 'niks' dat RAI opeens met zgn televoting resultaten uitkomt waarbij israel meer dan 40% van de stemmen lijkt te hebben, er daarna een awkward persco plaatsvind waarin joost zich niet aan de 'etiquette' houd en er daarna is plaats heeft gevonden op grond waarvan hij gedqt wordt.
De EBU treft eigenlijk alle blaam voor het uit de hand lopen van det gedoe, zelfs als Joost iets geroepen heeft wat volgens de zweedse wet als strafbaar gezien kan worden.
Nee, want dat staat los van het strafrecht. En dat meisje was blijkbaar bedreigd door Joost Klein. Er hoeft geen juridisch bewijs te zijn, maar EBU hanteert op sommige punten een zero tolerance beleid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat is het enige dat de EBU kan zeggen he? Zij zijn het OM niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je bent vergeten dat het van de politie over is gegaan naar justitie?
Als de EBU zou zeggen alleen diskwalificatie en that's it dan had je een punt.
Heb je even?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef Scorpie het volgende:
Jongens ik ben een uurtje weggeweest wat heb ik gemist
We weten nog niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef Scorpie het volgende:
Je snapt wel dat als de EBU hem mee laat doen en justitie zou hem veroordelen dat ze ook problemen hebben dus dit is gewoon damage control.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het enige dat de EBU kan zeggen he? Zij zijn het OM niet.
Met de nadruk op "op sommige punten".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nee, want dat staat los van het strafrecht. En dat meisje was blijkbaar bedreigd door Joost Klein. Er hoeft geen juridisch bewijs te zijn, maar EBU hanteert op sommige punten een zero tolerance beleid.
Drama en valse hoop. Niets anders dan eerder en andere jaren dus.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef Scorpie het volgende:
Nog steeds niks echt bekend, Avrotros heeft zo een persmomentquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef Scorpie het volgende:
Lezen is moeilijk, zelfs in je eigen taal, blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je vrouw dat vaak tegen je zegt, moet je toch eens aan de blauwe pilletjes.
Serieus? Hoe laat? En waar wordt dat uitgezonden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Nog steeds niks echt bekend, Avrotros heeft zo een persmoment
Hoezo hebben ze een probleem als justitie hem, laten we zeggen, over een paar maanden veroordeeld en hij wél heeft meegedaan? Het is niet zo dat de EBU dan ineens als medeplichtig gezien wordt ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:30 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je snapt wel dat als de EBU hem mee laat doen en justitie zou hem veroordelen dat ze ook problemen hebben dus dit is gewoon damage control.
Krijgen we dan dit te zien als de regie ingrijptquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef Strani het volgende:
Volgens mij is er no way dat Nikkie vanavond niet ook wat gaat zeggen. Zij is qua invloed ook nog eens heel groot dus ze kan zich wel wat permiteren.
Kan ook nog opgevat worden als "oh, jij weer.. volgende keer bel ik je"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:12 schreef -XOR- het volgende:
"Oh it's you again, next time I'll hit you" klinkt als grappig bedoeld.
17:45 volgens Aran Bade. Wordt niet uitgezonden voor zover ik heb kunnen zien, maar het zal niet lang duren voor de belangrijkste info op internet staatquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef europapa het volgende:
[..]
Serieus? Hoe laat? En waar wordt dat uitgezonden?
Oke, en waar kunnen we dit live zien dan??quote:
Het onderzoek is overgedragen aan OM niet afgerond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Is is officieel gediskwalificeerd nadat het onderzoek was afgerond
Change.orgquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Kinga het volgende:
Mijn god wat moet die EBU zich diep schamen zeg.....quote:
Wéér ongewenst filmen?quote:
quote:
https://twitter.com/songfestivalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zie hier niks hoor?
https://twitter.com/AVROTROS
Toch zou ik het raar vinden als dat door gaat. Schrap dat dan ook als je solidair met Joost bentquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:32 schreef Em31 het volgende:
Dat we nou net dit jaar voor het eerst de punten gaan geven voor een vol plein met mensen.![]()
Het politieonderzoek is afgerondquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:32 schreef viceversa het volgende:
[..]
Het onderzoek is overgedragen aan OM niet afgerond.
Die staat dus al hier denk ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:34 schreef CherryLips het volgende:
"Om 17.45 uur geeft Taco Zimmerman, algemeen directeur van de omroep AVROTROS, een verklaring aan de pers."
Hem willen filmem net nadat hij van het podium kwam, geëmotioneerd na zijn laatste woorden.quote:
Alles verpest om dit. Wat zonde.quote:
Tsja. Het blijft het grootste mediacircus van het continent. Als je dan niet wil worden gefilmd hou je dan netjes.quote:
freejoost commentaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:33 schreef Kinga het volgende:
Ik zie op tiktok nu opeens een gigantische pro palestina stoet lopen in Malmo...
https://www.tiktok.com/@:(...)p=1&sender_device=pc
Heel die zooi is al politiek geladen tot en met. Als je nu een veroordeelde persoon ook nog mee hebt laten doen dan is de competitie helemaal besmet. Kijk maar naar het wielrennen waar achteraf uit kwam dat er doping was gebruikt. Hele smet op het blazoen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze een probleem als justitie hem, laten we zeggen, over een paar maanden veroordeeld en hij wél heeft meegedaan? Het is niet zo dat de EBU dan ineens als medeplichtig gezien wordt ofzo.
Maar waarom duurde het 2 dagen voor er een beslissing over kwam?quote:
Voor rappers is dit soort shit doorgaans niet slecht nee, hij heeft er ook sinds deze hele shitstorm begon 300.000 volgers bij op Instagram. Ik weet niet of er een artiest gaat zijn die daadwerkelijk meedoet die ook deze naamsbekendheid eraan zal overhouden. Of het moet Eden Golan zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja voor de carriere van Joost is dit eigenlijk geweldig, hoewel het nu niet zo zal voelen.
Struikelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. Het blijft het grootste mediacircus van het continent. Als je dan niet wil worden gefilmd hou je dan netjes.
waar kunnen we dit volgen?quote:
Ja dat wel, maar ik kijk nergens meer van opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel slag om de arm, een clickbait account
Terwijl vooraf afgesproken is dat niet te doen en hij meermaals aangeeft het niet te willenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Hem willen filmem net nadat hij van het podium kwam, geëmotioneerd na zijn laatste woorden.
Smerig dit.
Ik vind het ESF niks. Ik vind die hele Joost niks. Ik zou het heerlijk vinden als Nederland nooit meer meedoet. Poppenkast.quote:
Wel totaal belachelijk dat zo'n clubje als het EBU om dit soort redenen kandidaten loopt te cancelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef Strani het volgende:
Nou ik ben tegelijk ook wel opgelucht als dit alles is. Dan hoeft Joost zich ook nergens voor te schamen verder.
Ik hoop zo dat het niet doorgaat ❤️quote:
Nee absoluut, dus gemengde gevoelens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel totaal belachelijk dat zo'n clubje als het EBU om dit soort redenen kandidaten loopt te cancelen.
Gele kaart was voldoende.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dat klinkt als een vrij overdreven zware sanctie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de reglementen moeten ze het uitzenden, naar eigen zeggen. Het feit dat ze dat zo stellen geeft overigens wel aan dat ze de mogelijkheid hebben onderzocht om het niet uit te zenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:38 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ze kunnen het wss niet betalen om ESF niet uit te zenden
Het interesseert me zelfs geen ruk of er wel of niet filmafspraken zijn of dat het wel of niet al vaker is gezegd. Al was er hiervoor helemaal niks gebeurd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:37 schreef jcdragon het volgende:
Als er afspraken zijn gemaakt, moet de organisatie zich ook daaraan houden. En toch filmt die cameravrouw hem.
Het had zo fantastisch kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Em31 het volgende:
Gewoon alles verpest voor Nederland door zoiets
hij heeft niemand geslagen, mokerdebiel dat je bentquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Jahr00n het volgende:
we hoeven niet alles van een artiest te pikken je slaat gewoon geen mensen je bent een uithangbord
Nou dat vind ik dan serieus het geval ja. Grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als dit het is - wtf. Ze hadden de cameravrouw weg moeten sturen vanwege intimidatie.
Soviet EBU channelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Oriente het volgende:
Op welke zender is die ijsco uh persco zo dan
ga je zien in 6 uur journaal lijkt mequote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Oriente het volgende:
Op welke zender is die ijsco uh persco zo dan
Hij heeft dan ook niemand geslagen spuit elf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Jahr00n het volgende:
we hoeven niet alles van een artiest te pikken je slaat gewoon geen mensen je bent een uithangbord
Ontzettend triestquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Terwijl vooraf afgesproken is dat niet te doen en hij meermaals aangeeft het niet te willen
Niet alleen vanwege de EBU, maar de mediawet stelt ook dat de finale van ESF op een open kanaal te zien moet zijn volgensmij.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens de reglementen moeten ze het uitzenden, naar eigen zeggen. Het feit dat ze dat zo stellen geeft overigens wel aan dat ze de mogelijkheid hebben onderzocht om het niet uit te zenden.
Door naar meer ajb.quote:
Klein moet gewoon z’n poten thuishouden. Daar begint het mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:39 schreef Em31 het volgende:
Gewoon alles verpest voor Nederland door zoiets
En dan in Zweden, het land van de mensenrechten. Alleen wanneer het uitkomtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Moira het volgende:
Dus Zweden diskwalificeert Joost omdat ze een 'veilige werkomgeving willen waarborgen voor iedereen' (een dreigend gebaar maken naar een cameravrouw die je wensen niet respecteert is hier wat die veiligheid in geding brengt blijkbaar), maar ondertussen:
- Waarborgen ze niet Joosts' veiligheid om niet ongewenst gefilmd te worden
- Waarborgen ze niet andere delegaties' veiligheid om niet ongewenst gefilmd te worden
- Waarborgen ze niet andere delegaties' veiligheid om niet ongewenst belaagd te worden door andere delegatie/media
- Ben je guilty until proven innocent
De Zweedse maten waarnaar hier gemeten worden zijn wel wat vreemd.
Niet Zweden, EBUquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Moira het volgende:
Dus Zweden diskwalificeert Joost omdat ze een 'veilige werkomgeving willen waarborgen voor iedereen' (een dreigend gebaar maken naar een cameravrouw die je wensen niet respecteert is hier wat die veiligheid in geding brengt blijkbaar), maar ondertussen:
- Waarborgen ze niet andere delegaties' veiligheid om niet ongewenst gefilmd te worden
- Waarborgen ze niet andere delegaties' veiligheid om niet ongewenst belaagd te worden door andere delegatie/media
Ja , dit zegt wel wat over de gang van zaken.quote:
Dit is het dat lees je toch? Cancel culture in optima formaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klein moet gewoon z’n poten thuishouden. Daar begint het mee.
Maar als dit echt alles is dan is het wel een belachelijke sanctie.
Als je opgehouden wordt heb je automatisch meer tijd om een tegenreactie te gevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef marcodej het volgende:
Dus in je haast heb je tijd om meerdere malen te zeggen dat je niet gefilmd wil worden en ene dreigende beweging te maken?
Raar verhaal.
Welke poten? Lees je de verklaring ook of stook je alleen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wanneer heeft Eden Golan dat dan gedaan? Of ben je als artiest opeens volledig verantwoordelijk voor de gehele delegatie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Moira het volgende:
EBU.ILquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
De EBU gebruikt dit gewoon om een statement te maken.
Stoker @Cocoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welke poten? Lees je de verklaring ook of stook je alleen?
Gewoon helemaal niet uitzenden. Rechte rug jongens. Wij moeten niet met ons laten sollen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als het te zien moet zijn, zendt het dan uit zonder commentaar of zo. Wat een treurnis, die EBU
Hoezo zijn poten thuishouden? Er is geen enkele sprake geweest van fysiek geweld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omroep Friesland zal vast live verslag doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
ga je zien in 6 uur journaal lijkt me
Zoals ik al eerder zij, de conservatieven maken er een politieke shitshow van....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef -XOR- het volgende:
[ x ]
A-politieke show.
Naja die hoofdsponsor is van Israel. Ik begrijp het wel van hun kant, alleen beetje hypocriete gedoe over zero tolerance hoeft voor mij niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
De EBU gebruikt dit gewoon om een statement te maken.
Waylon heeft een kleine piemel stoornis. Die neem ik niet serieusquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef Poepz0r het volgende:
Waylon waarschuwde hier paar jaar terug al voor bij zijn tweede deelname trouwens. Dat ze compleet gek zijn geworden
En de Zweedse politie heeft blijkbaar ook niets beters te doen als ze hier iemand voor gaan verhorenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef Moira het volgende:
Gewoon Europapa op repeat uitzenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet uitzenden. Rechte rug jongens. Wij moeten niet met ons laten sollen.
Mee eensquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet uitzenden. Rechte rug jongens. Wij moeten niet met ons laten sollen.
Moira gebruikt nergens de woorden Eden Golan toch? Het is gewoon een feit dat mensen uit de delegatie van Israël andere delegaties hebben lastig gevallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar wanneer heeft Eden Golan dat dan gedaan?
Watergate, Monicagate, Joostgate.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef core2duo het volgende:
Toeslagenaffaire
Groningen-affaire
Songfestivalaffaire
Dan zijn ze waarschijnlijk failliet. Maar kan natuurlijk wel een statement brengen vanavond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Caroline van der Plas heeft op Twitter ook gemeld dat ze op Israël gaat stemmenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zij, de conservatieven maken er een politieke shitshow van....
Die waarmee hij een bedreigend gebaar richting personeel heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welke poten? Lees je de verklaring ook of stook je alleen?
Ik zou hetzelfde als Joost hebben gedaan. Held is het. Niks fout gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:45 schreef DKUp het volgende:
Normaal gedrag is het niet, om er iemand ervoor te diskwalificeren is een ander verhaal.
Dat de politie hier aandacht aan besteedt verbaast me nog het meest van dit alles, ja.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:44 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En de Zweedse politie heeft blijkbaar ook niets beters te doen als ze hier iemand voor gaan verhoren
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Zet de radio aan (radio2) en jawel hoor! Europapa![]()
Zogenaamd songfestival fan wil enkel op iemand stemmen vanwege politiek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Caroline van der Plas heeft op Twitter ook gemeld dat ze op Israël gaat stemmen
Kloptquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:46 schreef KingRoland het volgende:
Dit is wel historie, iets waarover we jarenlang over zullen praten
Naar de camera die hij uit zijn gezicht wilde hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die waarmee hij een bedreigend gebaar richting personeel heeft gemaakt?
Maar de consequentie daarvan is dan hoogstens dat die mensen van de delegatie weggestuurd hadden moeten worden en heeft weinig te maken met diskwalificaties van acts.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Moira gebruikt nergens de woorden Eden Golan toch? Het is gewoon een feit dat mensen uit de delegatie van Israël andere delegaties hebben lastig gevallen.
Caroline zat al diep de kont van Israël , dit kwam alleen maar goed uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Caroline van der Plas heeft op Twitter ook gemeld dat ze op Israël gaat stemmen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |