Ik had hem in mijn top 5 en anderen tijdens de uitzending ook.quote:
Nee die eerste versie van Israël was niet oké. Die moest verplicht aangepast worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij weigert te begrijpen dat het nummer van israel gewoon prima is
Vraag mij sterk af waardoor....
Zullen we gewoon even afwachten...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:04 schreef Andromache het volgende:
Meest waarschijnlijk acht ik openlijke geweldpleging waardoor een technicus in gevaar is gebracht. Hoeft niet eens direct gericht te zijn geweest naar een persoon.
Maar dat vind ik niet eerlijk. De kans dat Israel hier iets mee te maken heeft is best aanwezig, want Joost en de Israelische delegatie botsen met elkaar. Je zet nu mensen te makkelijk weg als antisemitisch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Erg apart hoe Israel meteen de schuld van van alles en nog wat hier krijgt terwijl we niets weten, maar blijf vooral volhouden dat je niet antisemitisch bent.
Niemand had het over de eerste versie want daar kan je niet eens op stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee die eerste versie van Israël was niet oké. Die moest verplicht aangepast worden.
En nu houd ik erover op.
Er zullen nog wel discussies gaande zijn. Joost nam deel aan de vlaggenparade dus waarschijnlijk is daarna iets gebeurd. Misschien wilde hij in niet toegestane kleding optreden en proberen EBU en Nederland nu tot een oplosding te komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dit duurt toch veel te lang. Ook al is de reden van schorsing misschien een gevoelig onderwerp, dan heb je nu toch genoeg tijd gehad om als delegatie te reageren. Het is wel erg stil vanuit alle hoeken,
Dat gebeurt niet, want de EBU handelt nooit tegen hun financiële belang.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Als Joost wordt gediskwalificeerd trekken wij ons als land hopelijk definitief terug.
Ligt er maar aan wat er gebeurd is natuurlijk. Als er een handgemeen is geweest met deze of gene van de organisatie zou ik vooral m’n excuses aanbieden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Als Joost wordt gediskwalificeerd trekken wij ons als land hopelijk definitief terug.
Euro-paf-paf?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:04 schreef Andromache het volgende:
Meest waarschijnlijk acht ik openlijke geweldpleging waardoor een technicus in gevaar is gebracht. Hoeft niet eens direct gericht te zijn geweest naar een persoon.
Ik hoop het ook maar vrees het ergstequote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef Magica het volgende:
Hoop echt heel erg dat Joost morgen gewoon meedoet
Ik ook, en ik geloof ook niet dat hij eruit gezet gaat wordenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef Magica het volgende:
Gisteravond was het zo goed als zeker dat we doorgingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik zit nog meer in spanning nu dan gisteravond
Avrotros vraagt nu om een tikkie van de ebu. Extra bijstorten genotquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ook, en ik geloof ook niet dat hij eruit gezet gaat worden
Of de beelden van gisteravondquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:42 schreef Moira het volgende:
Als hij vanavond bij de juryshow niet mee kan doen, gebruiken ze dan de beelden van de second rehearsals (van woensdagavond) om te jureren?
Hij MOET vanavond er zijn anders is het klaarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:42 schreef Moira het volgende:
Als hij vanavond bij de juryshow niet mee kan doen, gebruiken ze dan de beelden van de second rehearsals (van woensdagavond) om te jureren?
Ik hoop van harte dat je gelijk gaat krijgen!!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ook, en ik geloof ook niet dat hij eruit gezet gaat worden
"Incident with a third party" (niet-Israël) is gemeld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef Moira het volgende:
Ik vraag me af of dit iets te maken heeft met de 'bad blood' die er al was toen de Israelische delegatie Joost zonder toestemming op camera zette. Dat ze zijn opmerking gewoon niet konden hebben en melding hebben gemaakt.
Joost verdient die drama niet.. Ik hoop dat hij vanavond gewoon bij de juryshow mag optreden maar dit heeft sowieso invloed.
En ik hoop eigenlijk ook dat het gewoon niks met die drama-delegatie te maken heeft en er iets anders gebeurd is na de vlaggenparade
Die kans is aanwezig, maar er zijn gewoon veel onduidelijke factoren. Kan me niet heugen dat dit ooit eerder is gebeurd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:42 schreef Moira het volgende:
Geen juryoordeel betekent, denk ik, definitief streep door zaterdagavond ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:42 schreef Moira het volgende:
Da's niet waar, die reservebeelden zijn er niet voor niets, die zijn er voor als er bij de juryshow iets mis gaat (bijv. een deelnemer die onverhoopt niet mee kan repeteren die avond, of technische problemen, etc).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij MOET vanavond er zijn anders is het klaar
dat zei mijn zoon net ook al, ziet er niet goed uit zoquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:43 schreef Eightyone het volgende:
Volgens Radio 1 heeft Joost het Eurovisie-account op Instagram ontvolgd.
Ieder geval niet tussen een semi en de finale inquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig, maar er zijn gewoon veel onduidelijke factoren. Kan me niet heugen dat dit ooit eerder is gebeurd.
Niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Is er ooit eerder iemand gediskwalificeerd na de halve finale?
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:44 schreef Jojoke het volgende:
Is er ooit eerder iemand gediskwalificeerd na de halve finale?
Maar daarvoor hoeft hij niet live op te treden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen juryoordeel betekent, denk ik, definitief streep door zaterdagavond ook.
Wat naarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:06 schreef Greys het volgende:
Joost lijkt me nou serieus totaal geen gewelddadig persoon. Integendeel. Maar we moeten maar echt afwachten want dit gespeculeer en het ontbreken van communicatie en duidelijkheid zorgen er nu bv ook al voor dat we op ons vrolijke ESF account helemaal de tering worden gescholden momenteel omdat wij tot nu toe trots waren op Joost.
Wisten wij veel dat er van alles zou gaan gebeuren. Maar toch. Schelden en krijsen. Tegen fans zoals wij. Kan er niet over uit.
Ja. Kleutergedrag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:43 schreef Eightyone het volgende:
Volgens Radio 1 heeft Joost het Eurovisie-account op Instagram ontvolgd.
Maar wel enigszins oneerlijk tegenover andere deelnemers.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar daarvoor hoeft hij niet live op te treden.
Ligt eraan wat de aanleiding isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Er wordt gehint dat Joost fysiek geweld heeft gebruikt dus? Ik snap niet dat iedereen dan alsnog zo voor hem in de bres springt. Dan mag die toch lekker vanavond nog het vliegtuig in?
Nee dat gaat hij uiteraard niet doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef Magica het volgende:
Ja door een paar random twitteraccounts.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Er wordt op gehint dat Joost fysiek geweld heeft gebruikt dus? Ik snap niet dat iedereen dan alsnog zo voor hem in de bres springt. Dan mag die toch lekker vanavond nog het vliegtuig in?
We zijn allemaal mensen genotquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Er wordt op gehint dat Joost fysiek geweld heeft gebruikt dus? Ik snap niet dat iedereen dan alsnog zo voor hem in de bres springt. Dan mag die toch lekker vanavond nog het vliegtuig in?
Foxwildquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Benny het volgende:
Ik moet zeggen dat het wel een dondersgoede rel is
Ja alleen een beetje jammer dat het onze inzending (met nota bene top 5 kansen) betreftquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Benny het volgende:
Als dat een reactie is op intimdatie van een andere deelnemer of crew, hangt het maar helemaal af van de regels wat er nu mag en moet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
True, dit is een enorme smet op z'n Eurovisie beleving.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook klote voor Joost als hij wel mag optreden. Zit nu misschien nog volop in de stress
De andere deelnemers hebben meer repetitietijd dan Joost op dit momentquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar wel enigszins oneerlijk tegenover andere deelnemers.
Als Joost daadwerkelijk gediskwalificeerd wordt, en afhankelijk vd reden, maar dan zou ik ervoor opteren om gewoon helemaal niet mee te doen volgend jaarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Eightyone het volgende:
Volgend jaar sturen we gewoon weer een brave 'Troskompascore' (zoals iemand op Musicmeter dat zo mooi noemt) artiest.
Maakt het eigenlijk alleen maar mooierquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja alleen een beetje jammer dat het onze inzending (met nota bene top 5 kansen) betreft
Zullen we gewoon de feiten afwachten?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Ouwe relnichtquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Benny het volgende:
@Em31quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef Oliver23 het volgende:
Gisterenavond zei Joost nog in de voorbeschouwing: ''Na morgen zijn jullie van mij af''
Beetje reuring is altijd goed.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Benny het volgende:
gerucht gaat dat hij door de Isra delegatie al een hele week geklierd werd en dat iemand van die delegatie de dood van zijn ouders belachelijk heeft gemaakt.........quote:
Maar moeten wel voor een jury performen. Joost zou dat dan niet hoeven te doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De andere deelnemers hebben meer repetitietijd dan Joost op dit moment
Ja, dit is toch mooi. Ik ga hier echt wel goed op. Mijn productiviteit op het werk wel wat minder, maargoed...quote:
Door wat random mensen op Twitter, geen journalisten verder (nog..)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Jan Smit minister-president maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Jan Smit weg bij Volendam, degradatie. Jan Smit weg bij avrotros, incident. Ik zie een patroon.
Maar wat is die rel dan? Waar gaat het over? Dat is toch nog helemaal niet bekend?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:46 schreef Benny het volgende:
https://eurovision.tv/about/rulesquote:The Participating Broadcasters shall at all times respect the EBU and the ESC Values and take all steps to protect the integrity of the ESC and of the Shows.
They shall ensure that no contestant, delegation or country is discriminated and/or ridiculed in any manner.
Ik vind er niks grappigs aan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, dit is toch mooi. Ik ga hier echt wel goed op. Mijn productiviteit op het werk wel wat minder, maargoed...
Daarvoor hebben ze die eerdere opnames. Zie Ijsland 2021 vanwege coronaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar moeten wel voor een jury performen. Joost zou dat dan niet hoeven te doen.
Is ontkend. Zou gaan om een incident met een "third party" (niet Israël).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef danilel het volgende:
[..]
gerucht gaat dat hij door de Isra delegatie al een hele week geklierd werd en dat iemand van die delegatie de dood van zijn ouders belachelijk heeft gemaakt.........
Hangt wel een beetje af van de omstandighedenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Remco het volgende:
Of hij weet al dat het klaar is.quote:
Ja alles is al gepost, scroll even terug.quote:
Dat zou wel erg fout zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:49 schreef roos94 het volgende:
Stiekem doen ze dit gewoon voor de kijkcijfers.
Tuurlijk wel. Dat heeft hij al gedaan voor de semi's. En het is ook niet zo dat de juryleden daar dan live zitten ofzo he?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar moeten wel voor een jury performen. Joost zou dat dan niet hoeven te doen.
Dat heeft er vooral mee te maken dat hij normaal geen interviews geeft enz.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef Oliver23 het volgende:
Gisterenavond zei Joost nog in de voorbeschouwing: ''Na morgen zijn jullie van mij af''
Snap ik, kon ze niets aan doen. Ik zou als deelenemend land wel achter mijn oren krabben waarom een concurrent door een schorsing niet voor de jury hoeft op te treden, maar wel aan de grote show mee mag doen, ik denk dat dat niet gaat gebeuren. Geen juryshow is geen Live-show.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze die eerdere opnames. Zie Ijsland 2021 vanwege corona
Dat zou an sich ook al tegen het het beleid zijn, Joost treiteren. Als ze dan niks doen, want optics... en het escaleert...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef danilel het volgende:
[..]
gerucht gaat dat hij door de Isra delegatie al een hele week geklierd werd en dat iemand van die delegatie de dood van zijn ouders belachelijk heeft gemaakt.........
Gisteren was er al een vraag over de veiligheid van de deelnemers. Begrijpelijk, gezien de gespannen situatie op het internationaal toneel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook klote voor Joost als hij wel mag optreden. Zit nu misschien nog volop in de stress
Oud "nieuws" wat deels ook nog eens onzin isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Volgens de Telegraaf gaat het gerucht dat Joost Klein een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU.
Joost is op Instagram gestopt met het volgen van Eurovision en heeft al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
Daarvoor diskwalificeren ze je niet, zie Ierland. Dan pas je de act gewoon aanquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Volgens de Telegraaf gaat het gerucht dat Joost Klein een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU.
Joost is op Instagram gestopt met het volgen van Eurovision en heeft al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
Als Israël wint breken ze die zaal af geloof mijquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gisteren was er al een vraag over de veiligheid van de deelnemers. Begrijpelijk, gezien de gespannen situatie op het internationaal toneel.
Door deze kwestie nu zo te 'regelen', namelijk door Joost tot nader order niet tot de repetitie(s) toe te laten zonder duidelijke uitleg waarom, kun je op je vingers natellen dat hierdoor de boosheid en het onbegrip zullen toenemen, waardoor de veiligheid nog meer in het geding kan komen.
Ze hadden hem beter gewoon kunnen laten meedoen en intussen het incident kunnen onderzoeken.
Als het niets blijkt te zijn: niets aan de hand. Of in ieder geval heel weinig.
Als het wel iets blijkt te zijn waarmee hij de regels, normen & waarden van het ESF heeft geschonden: alsnog niet laten deelnemen aan de finale.
Dit en dat het NLse team terughoudend reageert, is wel een veeg teken denk ik. Misschien heeft hij echt iets gedaan waarvoor excuses maken niet voldoende is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Mwah ik denk niet dat het zijn winkansen vergroot.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
Volgens Aran etc weet joost precies wat wel en niet mag, dus kent ook de mazen in de regelgeving. Als dit allemaal bij het plan hoort zou het geniaal zijn in ieder geval
Je kunt beter Ierland zeggen, ligt politiek niet zo gevoelig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als Israël wint breken ze die zaal af geloof mij
Israël heeft wel vaker gewonnen en toen braken ze de zaal ook af.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als Israël wint breken ze die zaal af geloof mij
Nee, dat zegt dat ie in emotie gehandeld heeft op het nieuws dat ie niet mee mocht doen bij de repetitie. Niets anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit en dat het NLse team terughoudend reageert, is wel een veeg teken denk ik. Misschien heeft hij echt iets gedaan waarvoor excuses maken niet voldoende is.
Bedoel in negatieve zinquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Israël heeft wel vaker gewonnen en toen braken ze de zaal ook af.
Het is maar net welke betekenis je aan die uitdrukking geeft.
Ik volg Joost al jaren en ik vind het ongepast om direct te speculeren over 'echt iets gedaan'. Als er iemand is die respect en liefde uitdraagt is het Joost. Bij zijn optredens zegt hij bijvoorbeeld dat je elkaars consent moet vragen tijdens emotionele liedjes waarbij mensen elkaar meestal vasthouden. Kan me bijna niet voorstellen dat Joost zomaar iemand fysiek of verbaal uithaalt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit en dat het NLse team terughoudend reageert, is wel een veeg teken denk ik. Misschien heeft hij echt iets gedaan waarvoor excuses maken niet voldoende is.
Lijkt mij ook nietquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:57 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Ik volg Joost al jaren en ik vind het ongepast om direct te speculeren over 'echt iets gedaan'. Als er iemand is die respect en liefde uitdraagt is het Joost. Bij zijn optredens zegt hij bijvoorbeeld dat je elkaars consent moet vragen tijdens emotionele liedjes waarbij mensen elkaar meestal vasthouden. Kan me bijna niet voorstellen dat Joost zomaar iemand fysiek of verbaal uithaalt.
Volgens mij is het meer iets van "Wie geknipt en geschoren wordt, moet stilzitten". Als er nog wordt overlegd over de gevolgen, kun je je beter even je mond dichthouden, en dat is wat ze nu doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Heel suggestief, waarom zouden ze dat doen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:47 schreef danilel het volgende:
[..]
Klopt, nu opeens wel 20 man maar weet niet sinds wanneer dat isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:57 schreef silverevlis het volgende:
Hij volgt toch alleen Tantu Beats, Appie, Stuntje en Käärijä op zijn Insta?
Het kan ook iemand anders uit de delegatie geweest zijn… (als er echt een incident is geweest van zulke proporties)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:57 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Ik volg Joost al jaren en ik vind het ongepast om direct te speculeren over 'echt iets gedaan'. Als er iemand is die respect en liefde uitdraagt is het Joost. Bij zijn optredens zegt hij bijvoorbeeld dat je elkaars consent moet vragen tijdens emotionele liedjes waarbij mensen elkaar meestal vasthouden. Kan me bijna niet voorstellen dat Joost zomaar iemand fysiek of verbaal uithaalt.
Op een ander account kan net zo goed eenfoyo van vanochtend zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:58 schreef TLC het volgende:
Gezien die X foto van Joost net lijkt dit met een sisser af te lopen want hij keek goed geluimd
en daarbij zal hij altijd strijden voor rechtvaardigheid en wat juist is, zelfs als dit tegen de stroom in gaat. Dit kan ik alleen maar waarderen. Ik kan me ook geen ernstig of fysiek incident voorstellen..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:57 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een gebruiker. Even wat pep erin en gaanquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:58 schreef TLC het volgende:
Gezien die X foto van Joost net lijkt dit met een sisser af te lopen want hij keek goed geluimd
Die foto kan al eerder zijn genomen..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:58 schreef TLC het volgende:
Maar blijkbaar was het incident ernstig genoeg om hem meteen on hold te zetten. Een soort voorlopige hechtenis bij een ernstige verdenking tegen iemand.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gisteren was er al een vraag over de veiligheid van de deelnemers. Begrijpelijk, gezien de gespannen situatie op het internationaal toneel.
Door deze kwestie nu zo te 'regelen', namelijk door Joost tot nader order niet tot de repetitie(s) toe te laten zonder duidelijke uitleg waarom, kun je op je vingers natellen dat hierdoor de boosheid en het onbegrip zullen toenemen, waardoor de veiligheid nog meer in het geding kan komen.
Ze hadden hem beter gewoon kunnen laten meedoen en intussen het incident kunnen onderzoeken.
Als het niets blijkt te zijn: niets aan de hand. Of in ieder geval heel weinig.
Als het wel iets blijkt te zijn waarmee hij de regels, normen & waarden van het ESF heeft geschonden: alsnog niet laten deelnemen aan de finale.
Natuurlijk niet. EBU heeft een officieel statement uitgebracht dat er een onderzoek is. AVROTROS heeft het onderzoek officieel bevestigd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:59 schreef Za het volgende:
Hij is niet "in onderzoek" nav een incident.
Zijn act werd gewoon opgebouwd. Ze hadden hem dus gewoon verwacht.
Hij heeft hier zelf voor gekozen, en ik denk het ESF verlaten.
Mwoah. Nog voor het opbouwen werden ze weggestuurd. De productieleider wist het dus wel, de jongens van de opbouw niet. Op zich logisch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:59 schreef Za het volgende:
Hij is niet "in onderzoek" nav een incident.
Zijn act werd gewoon opgebouwd. Ze hadden hem dus gewoon verwacht.
Hij heeft hier zelf voor gekozen, en ik denk het ESF verlaten.
Ik ook, dan kan ik rustig gaan koken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:01 schreef Moira het volgende:
Ik hoop wel dat ze gauw met info naar buiten komen tho
Echt zonde, maar mijn mening. Nederland staat al bekend als een principieel land. Denk aan de poppenkast rond het WK voetbal 2022 in Qatar. Veel negatieve media-aandacht.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:59 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
[..]
en daarbij zal hij altijd strijden voor rechtvaardigheid en wat juist is, zelfs als dit tegen de stroom in gaat. Dit kan ik alleen maar waarderen. Ik kan me ook geen ernstig of fysiek incident voorstellen..
Ik ook, moet zo naar voetballen. De ene spanning voor de andere verruilen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:01 schreef Moira het volgende:
Ik hoop wel dat ze gauw met info naar buiten komen tho
Blijf die korte tijd daartussen vreemd vinden. Had niet een klein halfuur eerder gekund?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Mwoah. Nog voor het opbouwen werden ze weggestuurd. De productieleider wist het dus wel, de jongens van de opbouw niet. Op zich logisch.
Voor morgen 21:00 zou ook wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:52 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ga er vanuit dat we in ieder geval wel wat meer weten voor 21:00 vandaag, dan is de jury repetitie.
Daar hadden ze het over toch ? Dat er iets ging gebeuren dat nog nooit is gebeurd bij het esfquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat dit ooit eerder is gebeurd.
We zijn zo principieel dat we gewoon op dat wk warenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Echt zonde, maar mijn mening. Nederland staat al bekend als een principieel land. Denk aan de poppenkast rond het WK voetbal 2022 in Qatar. Veel negatieve media-aandacht.
Reële kans dat we het morgen op het Songfestival zonder het Nederlandse optreden moeten doen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
Ik ga er vanuit dat we dan echt wel wat meer weten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Voor morgen 21:00 zou ook wel fijn zijn.
Echt hè! En maar refreshen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook, dan kan ik rustig gaan koken.
In dat geval is het enorm on brand.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Daar hadden ze het over toch ? Dat er iets ging gebeuren dat nog nooit is gebeurd bij het esf
Dat lijkt iedereen vergeten ja hahaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Daar hadden ze het over toch ? Dat er iets ging gebeuren dat nog nooit is gebeurd bij het esf
Dit klinkt niet gezond, hopelijk is er daar een huisarts in de buurt.quote:
We weten nog helemaal niet wat er aan de hand is.quote:
Crazy Frog ripoff 0 pointsquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef Evangelion het volgende:
mood:
There's no going back (Woah)
My presence fades to black (Woah)
Yeah, there's no going back (Woah)
My anxiety attacks (Woah)
Rim-tim, tagi-digi, dim-tim, tagi-digi-dim
Vertel Eddy dan maar niks over die groene ballen, dat wordt weer een schuine grap..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Euh, gewoon https://www.nporadio2.nl/
Het werd net aangekondigd door Eddy Keur…
Zou hij expres iets geflikt hebben marketingstrategie genotquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef TLC het volgende:
Als Joost DQF zou zijn was dat nu ook allang naar buiten gebracht lijkt me zo
Is het daar niet een beetje vroeg voor? ;-)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook, dan kan ik rustig gaan koken.
Nee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou hij expres iets geflikt hebben marketingstrategie genot
Als dat zo is, dan is dat jammer. Maar dan is het maar zo. Wat er gaande is, kunnen we nu alleen maar over speculeren. Ik hoop (en denk) dat Joost ondanks alles trouw aan zijn rechtvaardige zelf blijft.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Echt zonde, maar mijn mening. Nederland staat al bekend als een principieel land. Denk aan de poppenkast rond het WK voetbal 2022 in Qatar. Veel negatieve media-aandacht.
Reële kans dat we het morgen op het Songfestival zonder het Nederlandse optreden moeten doen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
Ik denk dat de boodschap nog even goed verpakt moet worden, want dit gaat een hoop ophef veroorzaken, wat de boodschap ook is…quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef TLC het volgende:
Als Joost DQF zou zijn was dat nu ook allang naar buiten gebracht lijkt me zo
Dat kan toch niet Dave, zie wat er gebeurt..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:08 schreef Dave het volgende:
Ik ben es op vakantie tijdens ESF, meteen de heleboel in de hens, wat nu weer?
Dat weten we dus niet..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:08 schreef Dave het volgende:
Ik ben es op vakantie tijdens ESF, meteen de heleboel in de hens, wat nu weer?
Maar dit is van vanmiddag, nadat die niet op de repetitie was verschenen en heeft dus helemaal niets te maken met het incident dat nu onderzocht wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Ik weet niet, hoor. Dit heb ik vaker zien gebeuren, dit pusherige.
Waar lees je dat hij geschorst is?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet..
Joost is geschorts, EBU doet onderzoek naar een incident met een "third party (niet Israël) na de semi final gisteren.
Dit is al voorbij gekomen en vond pas plaats na het niet aanwezig zijn van de NL delegatie tijdens de repetitie…quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Ik krijg er ook een slecht gevoel bijquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Newone82 het volgende:
Dat die geschorst gaat worden is nu wel duidelijk. Jammer.
Nee, klopt. Maar eerder was er ook al iets met een foto. Geen fijne sfeer lijkt het.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dit is van vanmiddag, nadat die niet op de repetitie was verschenen en heeft dus helemaal niets te maken met het incident dat nu onderzocht wordt.
Toeval. Zo slim is Keur niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Keur begint met fraction too much friction haha
Blijkbaar wel, om te voorkomen dat anderen partij gaan kiezen en de hele boel ontploft.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. EBU heeft een officieel statement uitgebracht dat er een onderzoek is. AVROTROS heeft het onderzoek officieel bevestigd.
Die gaan daar écht niet over liegen.
Daar gaat het écht niet over hoor (die Israëlische journalist). Dat incident is van NA het geschortst worden voor de repetitiequote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
en waarom is hij dit meteen aan het filmen en zien we niet wat er vooraf gebeurdequote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Eerder deze week Joost stiekem nog filmen enz.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef d_elise het volgende:
Die delegatie is al de hele week artiesten aan het treiteren, zo ook Joost en z'n team meermaals. Kan me best voorstellen dat in alle emoties en spanningen er iets is voorgevallen, maar dan zijn er ook weer geruchten dat het om iets met een technische medewerker gaat. Het duurt wel echt enorm lang voordat er duidelijkheid is.
De broertjes Finn hebben gewoon prima muziek gemaakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Keur begint met fraction too much friction haha
Maar deze man is een journalist, geen onderdeel van de Israëlische delegatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar eerder was er ook al iets met een foto. Geen fijne sfeer lijkt het.
Huh watquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nederland staat al bekend als een principieel land.
Vertel hier eens wat meer over?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef d_elise het volgende:
Die delegatie is al de hele week artiesten aan het treiteren
Hij mocht niet deelnemen ad repetitie = geschorst.quote:
Ik heb (gelukkig) geen intiem contact met Eddy…quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vertel Eddy dan maar niks over die groene ballen, dat wordt weer een schuine grap..
En dit baseer je op je duim?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef d_elise het volgende:
Die delegatie is al de hele week artiesten aan het treiteren, zo ook Joost en z'n team meermaals. Kan me best voorstellen dat in alle emoties en spanningen er iets is voorgevallen, maar dan zijn er ook weer geruchten dat het om iets met een technische medewerker gaat. Het duurt wel echt enorm lang voordat er duidelijkheid is.
Bohhh edsilquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:13 schreef Moira het volgende:
https://www.nporadio2.nl/online-radio-luisteren/gedraaid
Edsiel aan de telefoon nu
Gaat vooralsnog nergens over.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:13 schreef Moira het volgende:
Onzin. Dit is zijn keuze.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Newone82 het volgende:
Ik lees nergens geschorst vanuit de organisatiequote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij mocht nie deelnemen ad repetitie = geschorst.
Geschorst is NIET gediskwalificeerd
Israëlische journalist, die zich (mijn aanname) bij de delegatie vindt horen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar deze man is een journalist, geen onderdeel van de Israëlische delegatie.
Niks "blijkbaar wel". Gewoon niet. Er is wel degelijk een onderzoek gaande.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef Za het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, om te voorkomen dat anderen partij gaan kiezen en de hele boel ontploft.
Indien hij gisteravond betrokken was bij een incident, en sindsdien "in onderzoek is", gaan ze niet zijn act opbouwen en afwachten en hij die dan niet komt opdagen.
Genoeg communicatie daar om de act te skippen, ipv op te bouwen.
Joost is super geliefd bij vele deelnemers, dus gooien ze het over deze boeg. IMO
Is dat wel zo? Hoezo "werkt het dus"?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:12 schreef Quyxz_ het volgende:
Als dit een vooropgezet plan is, is het geniaal en werkt het dus!
Dit probeerde ik ook duidelijk te maken. Gewoon niet leuk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef d_elise het volgende:
Nee eerder deze week wilde Joost niet met leden van de Israëlische delegatie op de foto, dus hun reactie was om hem dan maar zonder zijn toestemming in privé te filmen en dat stiekem op internet te zetten.quote:
Een situatie waar twee delegaties schuld hebben?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
Wat moet hier in godsnaam aan de hand zijn geweest als het zo lang moet duren.
Dat verbaast mij ook zo. Het lijkt heel erg last minute / ad-hoc besloten te zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:12 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Maar waarom is die keuze gevallen in de pak m beet 20 min tussen de opening en het optreden? En niet eerder?
Iets wat grijs gebied is gok ik en ze weten niet wat ze ermee aan moetenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
Beter dan Ruud de Wildquote:
Vies.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Nee eerder deze week wilde Joost niet met leden van de Israëlische delegatie op de foto, dus hun reactie was om hem dan maar zonder zijn toestemming in privé te filmen en dat stiekem op internet te zetten.
Bron? Anders nogal suggestief. Ik denk eerder dat zij uitgedaagd worden door andere landen/deelnemers.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef d_elise het volgende:
Iemand anders heeft gezongen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
Nee, een journalist die zijn werk doet en onderzoekt waarom Nederland afwezig was bij de repetitie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef danilel het volgende:
[..]
Israëlische journalist, die zich (mijn aanname) bij de delegatie vindt horen.
Dat mag toch niet vanwege AVG wetgevingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Nee eerder deze week wilde Joost niet met leden van de Israëlische delegatie op de foto, dus hun reactie was om hem dan maar zonder zijn toestemming in privé te filmen en dat stiekem op internet te zetten.
Op 0.08 zie je Stuntkabouter.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
hier idem, ik dacht net hetzelfdequote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het zit mij blijkbaar hoog, ik luister nu zelfs naar Eddy Keur
Omdat ik eerst niet geïnteresseerd was en nu wel. Anekdotisch bewijs, maar toch!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Hoezo "werkt het dus"?
Schorsen is tijdelijk en niet hetzelfde als diskwalificeren.quote:
Dat is gebeurd nádat Joost niet repeteerde vanmiddag. Dus dat is niet "het incident".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef danilel het volgende:
[..]
Israëlische journalist, die zich (mijn aanname) bij de delegatie vindt horen.
En dat is je reactie op een statement dat men een hele week artiesten dus niet alleen Klein aan het treiteren is ? Wow.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Weet niet of het de moeite waard zou zijn voor een rechtzaak, maar netjes is het sowieso niet, eigenlijk gewoon uitlokkend onbeschoft gedrag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat mag toch niet vanwege AVG wetgeving
maar zichzelf filmen met duidelijke bedoelingenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, een journalist die zijn werk doet en onderzoekt waarom Nederland afwezig was bij de repetitie.
Exactquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:16 schreef Moira het volgende:
[..]
Weet niet of het de moeite waard zou zijn voor een rechtzaak, maar netjes is het sowieso niet, eigenlijk gewoon uitlokkend onbeschoft gedrag.
Er is een voorlopige voorziening bij de ESF rechtbank aangevraagd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:16 schreef totebel het volgende:
[..]
Schorsen is tijdelijk en niet hetzelfde als diskwalificeren.
Dus t klopt, geschorst, hangende het onderzoek aangezien hij niet mocht repeteren.
Oh wow. Alsof Edsiel iets weet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:13 schreef Moira het volgende:
Ik sluit het niet uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:12 schreef Quyxz_ het volgende:
Als dit een vooropgezet plan is, is het geniaal en werkt het dus!
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:10 schreef Newone82 het volgende:
Ik hoop niet dat zijn aankondiging rond 17.00 uur een valse lokroep ter promotie van z'n programma was…quote:
Dacht Novistar dat Douwe kinderen had gemaakt bij zn vrouw?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:17 schreef Dave het volgende:
Was er toen met novistar(?) en Douwe Bob ook al geen mot?
Klopt. Het is geen filmen in de openbare ruimte en dan mag dat inderdaad niet...ook niet door partijen buiten Europaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat mag toch niet vanwege AVG wetgeving
De EBU had de Israëlische delegatie mogen aanspreken op dit soort gedragquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:16 schreef Moira het volgende:
[..]
Weet niet of het de moeite waard zou zijn voor een rechtzaak, maar netjes is het sowieso niet, eigenlijk gewoon uitlokkend onbeschoft gedrag.
Ik weet nou niet of dat een schande of een zegen is voor het songfestival.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er is een voorlopige voorziening bij de ESF rechtbank aangevraagd.
Ik heb deze user verteld over het statement vd EBU én de bevestiging van AVROTROS. Maar het mocht niet baten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je nou het statement van de EBU gemist of hou je je expres van de domme?
X is één grote kweekpoel van geruchten, daar hoef je niet eens te kijkenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:17 schreef Dave het volgende:
Ik lees wel geruchten op X, maar heb behoefte aan meer duidelijkheid.
Wie zegt dat dat niet gedaan is?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De EBU had de Israëlische delegatie mogen aanspreken op dit soort gedrag
Nee dat is mijn reactie op "En dit baseer je op je duim?", het is iig 1 gebeurtenis waar dat statement op gebaseerd zal zijn. Graag gedaan hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En dat is je reactie op een statement dat men een hele week artiesten dus niet alleen Klein aan het treiteren is ? Wow.
Weet op wie je reageert gozert.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je nou het statement van de EBU gemist of hou je je expres van de domme?
Wou zeggen, heb ik al iets boeiends gemist?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nogal ja, niet naar te luisteren dit. Gaat ook nergens over
Neequote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:17 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
Zou die heisa rondom Joost niet gewoon één grote publiciteitsstunt zijn?
Dat is hier in dit topic niet anders hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
X is één grote kweekpoel van geruchten, daar hoef je niet eens te kijken
Er werd gesproken over artiesten dus niet alleen Klein maar geen bron erbij, lijkt me gelul.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:18 schreef Moira het volgende:
[..]
Nee dat is mijn reactie op "En dit baseer je op je duim?", het is iig 1 gebeurtenis waar dat statement op gebaseerd zal zijn. Graag gedaan hoor.
Het was verdorie Teddy Scholten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hopelijk is dit niet voorgoed voorbij.
Tuurlijk denk jij dat. En dat is niet suggestief? Nogmaals, ga lekker ergens anders stoken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:15 schreef Sebbeszweet het volgende:
Bron? Anders nogal suggestief. Ik denk eerder dat zij uitgedaagd worden door andere landen/deelnemers.
https://songfestival.be/s(...)uziet-met-douwe-bob/quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dacht Novistar dat Douwe kinderen had gemaakt bij zn vrouw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |