Running order maakt nu minder uit. Je kunt vanaf lied 1 al direct stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Lijkt er op dat ze de stemmen naar 2 favorieten willen toetrekken zodat Israel minder kans maakt om te winnen, anders zet je Oekraine niet op 2, of Nederland op 5
En Frankrijk @Greysquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:31 schreef NailQueen het volgende:
Alleen Zwitserland en Kroatie hebben een goed plekje.
Er wordt duidelijk gestuurd op die tweestrijd, ja. Tevergeefs, is mijn voorspelling, maar goed. Gaat ons helaas wel wat plekjes kosten, vrees ik, zelfs met stemmen vanaf het begin.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Lijkt er op dat ze de stemmen naar 2 favorieten willen toetrekken zodat Israel minder kans maakt om te winnen, anders zet je Oekraine niet op 2, of Nederland op 5
Wat maakt de order nog uit als men direct al kan stemmen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:31 schreef NailQueen het volgende:
Alleen Zwitserland en Kroatie hebben een goed plekje.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef FlyingEagle het volgende:
Misschien raar gedacht, maar als iedereen al meteen begint te stemmen ma de act van Oekrane en Nederland dan blijft er toch veel minder stemmen over voor Zwitserland en Kroati?
En mensen hebben al gestemd op misschien Oekraine en heel waarschijnlijk Nederland. Dus minder kans dat ze er een aan Israel geven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Running order maakt nu minder uit. Je kunt vanaf lied 1 al direct stemmen
Dit is het eerste jaar dat mensen vanaf de start kunnen stemmen. Misschien maakt de running order geen zak meer uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef Em31 het volgende:
Wij hebben gewoon de kutste plek van de uptempo nummers gekregen.
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2equote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:33 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, wat wordt Joost hier genaaid zeg..
Maar, zoals ik al voorspelde, zetten ze Isral naast een favoriet, zodat het hopelijk minder opvalt.
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat mensen vanaf de start kunnen stemmen. Misschien maakt de running order geen zak meer uit.
Vond dat sowieso geen kanshebber eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2e
Waarom dan allemaal negatief? Ik denk dat de running order steeds minder boeit. Omdat je dus direct kunt stemmen. Vrij logisch toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.
I like the way you think.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef FlyingEagle het volgende:
Misschien raar gedacht, maar als iedereen al meteen begint te stemmen na de act van Oekrane en Nederland dan blijft er toch veel minder stemmen over voor Zwitserland en Kroati?
*ericaterpstra.gifquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Stel je ziet alle acts voor het eerst zaterdag bij de finale, ga je dan al stemmen bij de eerste paar nummers?
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Stel je ziet alle acts voor het eerst zaterdag bij de finale, ga je dan al stemmen bij de eerste paar nummers?
Persoonlijk lijkt me dat vrij onlogisch, behalve als je andere motieven hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmen
Henk en Ingrid stemmen geen 20 x. Misschien 1-2 x.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).
Waarom alles recht proberen te lullen. Het is gewoon een ongelofelijk kutplek en we zijn keihard genaaid met Griekenland, Armeni en Finland die gewoon na ons komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmen
Ik ben geen fan van deze running order maar denk echt dat de persco daar niks mee te maken had hoor. Griekenland en Ierland maakten het veel bonter en die hebben geen rotte startplek toch. Joost heeft in feite niks verkeerd gezegd, alleen dat hij dat een betere vraag voor de EBU dan voor hem vond.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Fleischmeister het volgende:
Joost beetje bijdehand gedaan tijdens de persco --> 5e
Wordt dus gewoon Zagreb 2025, gefeliciteerd alvast
Dat weet je dus nog niet. Het is de eerste x dat we vanaf de start gaan stemmen. Dat gaat invloed hebben dat kan niet anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom alles recht proberen te lullen. Het is gewoon een ongelofelijk kutplek en we zijn keihard genaaid met Griekenland, Armeni en Finland die gewoon na ons komen.
Dus wacht je tot je alles hebt gehoord om de leukste 1-2 acts te bepalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Henk en Ingrid stemmen geen 20 x. Misschien 1-2 x.
het voelt een beetje alsof ze de meest recente winnaars willen afstraffen. De laatste vier winnaars zitten allemaal bij de eerste zes. (Al is dat van Zweden om een andere reden)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2e
Maar denk je niet dat de meeste mensen die de moeite nemen om te stemmen ook gewoon mensen zijn die dan de semi's al gezien hebben en dus alle liedjes al gezien hebben? Ik vermoed van wel eigenlijk. Of denk je niet?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).
De kijkcijfers kun je er wel bij leggen. Volgens mij schakelde ook best wat mensen een uur/half uur later in. Daarna zijn de kijkcijfers in landen redelijk constant (ook afhankelijk van hun eigen kandidaat natuurlijk).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog niet. Het is de eerste x dat we vanaf de start gaan stemmen. Dat gaat invloed hebben dat kan niet anders.
Je leest verkeerd. Ik zeg dat Henk en Ingrid 1-2x stemmen en dus dan nog stemmen over hebben en dus niet alles in een klap opmakenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:40 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dus wacht je tot je alles hebt gehoord om de leukste 1-2 acts te bepalen.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom, om Van Gaal maar eens na te praten
Ik denk dat de mensen die 20 keer stemmen de echte fans zijn of mensen die stemmen met een duidelijke reden (Diaspora/politiek). Die hebben de semi's wel gezien. De meer casual kijker eventueel niet, maar die zouden ook wel stemmen toch, maar dan 1-2 keer?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat de meeste mensen die de moeite nemen om te stemmen ook gewoon mensen zijn die dan de semi's al gezien hebben en dus alle liedjes al gezien hebben? Ik vermoed van wel eigenlijk. Of denk je niet?
Exactquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die 20 keer stemmen de echte fans zijn of mensen die stemmen met een duidelijke reden (Diaspora/politiek). Die hebben de semi's wel gezien. De meer casual kijker eventueel niet, maar die zouden ook wel stemmen toch, maar dan 1-2 keer?
Ook waar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de groep casuals is wel groter dan de groep fans.
Of heel Europa zit op tijd klaar om de meestbesproken act Isral niet te missenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:41 schreef Momo het volgende:
[..]
De kijkcijfers kun je er wel bij leggen. Volgens mij schakelde ook best wat mensen een uur/half uur later in. Daarna zijn de kijkcijfers in landen redelijk constant (ook afhankelijk van hun eigen kandidaat natuurlijk).
Maar Henk en Ingrid stemmen berhaupt niet vaker dan 1-2 keerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je leest verkeerd. Ik zeg dat Henk en Ingrid 1-2x stemmen en dus dan nog stemmen over hebben en dus niet alles in een klap opmaken
Oh god ja. Dat moeten ze nu echt gaan veranderenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Fleischmeister het volgende:
Als ze nu niet het hakgedeelte bij de recap doen zijn ze compleet gestoord
De act/lied zelf is niet echt besproken, wel alles er om heen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Of heel Europa zit op tijd klaar om de meestbesproken act Isral niet te missen
Lied is maar matigquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef Momo het volgende:
[..]
De act/lied zelf is niet echt besproken, wel alles er om heen.
Pro-tip voor als ze meelezen: vanaf 2:30 in de videoclip totdat het stil is. Meest energieke stuk, een "hey" van de complete zaal, etc.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh god ja. Dat moeten ze nu echt gaan veranderen
In 2010 en 2011 kon er ook vanaf het begin gestemd worden, maar blijkbaar stemmen de meeste mensen gewoon aan het einde en dat is ook waarom de EBU het in 2012 ook weer afgeschafte.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.
quote:The EBU has restored the televoting window for the 2012 contest after people being able to vote from song 1. The reference group has chosen this new change after data shows that the majority of voters still vote at the end of all the songs. It was also said that the graphics that came along with during song voting was distracting, it also stops people from seeing the old voting from being unfair on some of the acts.
https://eurovoix.com/2011/06/29/ebu-restores-televoting-window/
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:50 schreef Jason22 het volgende:
[..]
In 2010 en 2011 kon er ook vanaf het begin gestemd worden, maar blijkbaar stemmen de meeste mensen gewoon aan het einde en dat is ook waarom de EBU het in 2012 ook weer afgeschafte.
[..]
Dat is ook weer zo.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zie het ook hier, schijnbaar was er geen groot effect. Maar we leven nu wel een andere tijd qua social media.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef Andromache het volgende:
Wat is hij toch een minne, hypocriete klootzak. Met zijn 'Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'Ja, behalve als je Eden heet.
Word maar lekker laatste, hufter. Verdiende startpositie. Karma.
Niet “eigenlijk”, dat is de hele reden. Want twee televotingmagneten Nederland en Oekrane zo vroeg zetten kost klauwen met geld aan gemiste televoting-opbrengsten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk wordt Joost gewoon opgeofferd om Isral te stoppen.
Raar dat Estland gewoon later moet dan Nederlandquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef Em31 het volgende:
Wij hebben gewoon de kutste plek van de uptempo nummers gekregen.
Vind ik oprecht gewoon naar en sneu voor Joost ook. Dit gaat waarschijnlijk heel wat televotepunten kosten en daarnaast zullen veel mensen zelfs zijn hele optreden gewoon missen want er wordt vaak ook later ingeschakeld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet “eigenlijk”, dat is de hele reden. Want twee televotingmagneten Nederland en Oekrane zo vroeg zetten kost klauwen met geld aan gemiste televoting-opbrengsten.
Het geeft ergens ook een gevoel van trots dat Nederland (en Oekrane) blijkbaar zo sterk is dat wij de enige zijn die voor dit doel opgeofferd kunnen worden, ook als twee recente winnaars uiteraard.
Maar goed, dit heeft verder niets met een verstandige of representatieve volgorde te maken uiteraard. Tussen Ierland en Zwitserland zit een enorm kwaliteitsgat (alleen Itali als onderste helft Top 10 televoting), dus dit is totaal geen gebalanceerde show.
Estland, Finland, Armeni, Griekenland, gewoon allemaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:43 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Raar dat Estland gewoon later moet dan Nederland
Bij mij staat TCL op 1 qua stagingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef TLC het volgende:
Mensen die zich druk maken over plek 5dit nummer is al zo ingeprent bij zoveel mensen in Europa dat het ook helemaal niet meer uitmaakt of ze nu tweede, vijfde of twintigste aan de beurt zijn.
Ik snap ook trouwens niet het geklaag voor de semis bij de staging van Joost, er is helemaal niks mis mee, zelfs de beste Nederlandse staging ooit
Alles voor het effect.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:49 schreef d_elise het volgende:
Dit voelt wel heel naar na het stiekem filmen van Joost van de Isralische delegatie nadat hij een foto weigerde. En het was ook best vreemd dat Isral naast Joost werd gezet bij de persconferentie terwijl ze dat toch altijd op volgorde doen? Dus dan zou Noorwegen ertussen moeten zitten.. en nu in de startvolgorde dus ook weer na elkaar.
Ik hoop dat zijn nummer alsnog genoeg aandacht heeft gehad / indruk (heeft) gemaakt voor een top 10 classificering, want dat verdient hij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind ik oprecht gewoon naar en sneu voor Joost ook. Dit gaat waarschijnlijk heel wat televotepunten kosten en daarnaast zullen veel mensen zelfs zijn hele optreden gewoon missen want er wordt vaak ook later ingeschakeld.
En Oekrane heeft het gok ik beter of zowat even goed gedaan als Kroati in de semi, want die op 2 zetten slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
De staging vond ik heel leuk en origineelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef TLC het volgende:
Mensen die zich druk maken over plek 5dit nummer is al zo ingeprent bij zoveel mensen in Europa dat het ook helemaal niet meer uitmaakt of ze nu tweede, vijfde of twintigste aan de beurt zijn.
Ik snap ook trouwens niet het geklaag voor de semis bij de staging van Joost, er is helemaal niks mis mee, zelfs de beste Nederlandse staging ooit
Aandacht wegtrekken bij Israel.quote:
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?quote:
Dank voor de toelichting, zielig ventje eigenlijk wel…quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
Alles voor het effect.
Joost is het blijkbaar niet eens met de deelname van Israel (recht op zijn eigen mening).
Hij heeft ook geweigerd met Galan op de foto te gaan of zich te laten filmen of interviewen door de delegatie.
Toen hebben ze hem stiekem gefilmd met een sigaret (of jointje) en dat online gezet.
Maar hij was idd naast haar gepositioneerd bij de Pers ronde, en hangt vervolgens een vlag over zijn hoofd zodat hij haar niet ziet, maakt 2x een opmerking wanneer haar wat gevraagd wordt, knikt nee wanneer ze antwoord geeft (X staat er vol mee) en geeft een insinuerend antwoord over de EBU, je merkt boosheid.
Nu moet hij zaterdag optreden voor Isral, hij zou dus na zijn optreden iets kunnen zeggen voor hij wegloopt, gezien alle emoties hieromheen sluit ik het gewoon niet uit.
Zeker zijn hier mensen met kritiek op het lied, alle meningen zijn welkom! (Zolang het netjes en respectvol blijft)quote:
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?
Had hij gister aan het eind van het optreden nou “no war” of “no rules” geroepen? Ik las het op X, maar heb het zelf niet gehoord.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
Alles voor het effect.
Joost is het blijkbaar niet eens met de deelname van Israel (recht op zijn eigen mening).
Hij heeft ook geweigerd met Galan op de foto te gaan of zich te laten filmen of interviewen door de delegatie.
Toen hebben ze hem stiekem gefilmd met een sigaret (of jointje) en dat online gezet.
Maar hij was idd naast haar gepositioneerd bij de Pers ronde, en hangt vervolgens een vlag over zijn hoofd zodat hij haar niet ziet, maakt 2x een opmerking wanneer haar wat gevraagd wordt, knikt nee wanneer ze antwoord geeft (X staat er vol mee) en geeft een insinuerend antwoord over de EBU, je merkt boosheid.
Nu moet hij zaterdag optreden voor Isral, hij zou dus na zijn optreden iets kunnen zeggen voor hij wegloopt, gezien alle emoties hieromheen sluit ik het gewoon niet uit.
Ze komt voor de muziek, maar vergat te vermelden dat haar liedje eerst over 7 oktober ging.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.
Helaas heeft door de deelname van Israel, toegestaan door de EBU, deze editie een ongewilde extra lading gekregen. Ieder reageert daar op zijn eigen manier op.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?
Hij vraagt waarom niet, dat is iets anders dan het bepalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
Dit ook ja. Of het slim was van Joost, ik betwijfel het. Snp ik het? Ja, ook wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.
Ok, tekstueel vind ik het zeer matig om niet te zeggen kinderlijk. In zijn lied is er naast de 'papapa' geen enkele link naar zijn overleden vader. Om het dan op te dragen aan hem vind ik, en dat is mijn eigen mening, absurd en mss wel een beetje ongepast.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeker zijn hier mensen met kritiek op het lied, alle meningen zijn welkom! (Zolang het netjes en respectvol blijft)
Hij antwoordt op de reactie van de vragensteller dat ze de vraag niet hoeft te beantwoorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:23 schreef Za het volgende:
[..]
Hij vraagt waarom niet, dat is iets anders dan het bepalen.
Er liggen snipers op de daken, extreme bewaking, een rituele Koran verbranding voor de deur.
Misschien had hij geen zin in al die ellende, danwel is hij daadwerkelijk van mening dat door Israel te laten participeren andere deelnemers cq bezoekers in gevaar worden gebracht, was hij benieuwd naar het antwoord op die vraag.
Er zijn genoeg mensen die helemaal de tekst in gedoken zijn en daar andere meningen over hebben, maar snap dat het op het eerste gezicht bij Joost altijd wat absurd is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, tekstueel vind ik het zeer matig om niet te zeggen kinderlijk. In zijn lied is er naast de 'papapa' geen enkele link naar zijn overleden vader. Om het dan op te dragen aan hem vind ik, en dat is mijn eigen mening, absurd en mss wel een beetje ongepast.
Dat magquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, tekstueel vind ik het zeer matig om niet te zeggen kinderlijk. In zijn lied is er naast de 'papapa' geen enkele link naar zijn overleden vader. Om het dan op te dragen aan hem vind ik, en dat is mijn eigen mening, absurd en mss wel een beetje ongepast.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:20 schreef Pisces29 het volgende:
Had hij gister aan het eind van het optreden nou “no war” of “no rules” geroepen? Ik las het op X, maar heb het zelf niet gehoord.
Frankrijk heeft me wel verbaasd, wat een performance.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:33 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat magIk vind het onze meest originele inzending ooit
![]()
Wat vind je wel leuke inzendingen?
Dat gekruip over de vloer?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:35 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Frankrijk heeft me wel verbaasd, wat een performance.
Qua zang vond ik hem echt goed! De performance deed het niet voor mij. We constateerden dat hij een vitragegordijn droeg en toen was de impact bij me wegquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:35 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Frankrijk heeft me wel verbaasd, wat een performance.
Dat zei ik eerst ook. Maar het doet wel een beetje denken aan Portugal 2017.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:32 schreef Em31 het volgende:
Om nog op te vallen en ook mensen die later ingeschakeld hebben en zijn optreden hebben gemist nieuwsgierig te maken moeten ze nu wel echt die recap aanpassen. Dat scheelt je anders gewoon heel wat punten.
Ja, het raakte me wel, prachtig gezongen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Qua zang vond ik hem echt goed! De performance deed het niet voor mij. We constateerden dat hij een vitragegordijn droeg en toen was de impact bij me weg![]()
Volgens mij mis je dan een hele hoop van de tekst. Die gaat namelijk een flink deel van de tijd niet over de dingen waar hij over lijkt te gaan. En dat is zijn eigen bijna manische verwerkingsproces.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Het is opvallend hoe kleine dingen kunnen uitpakken; bij Joost kan ik die euro kip niet uitstaan, bij Nemo stoort die rare jurk me echt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Qua zang vond ik hem echt goed! De performance deed het niet voor mij. We constateerden dat hij een vitragegordijn droeg en toen was de impact bij me weg![]()
Ik snap wat je bedoelt, dat kunnen echte “downers” zijn jaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is opvallend hoe kleine dingen kunnen uitpakken; bij Joost kan ik die euro kip niet uitstaan, bij Nemo stoort die rare jurk me echt.
Dat heb ik totaal niet, ik vind alles van Joost leuk! Hij is lekker gek en doet waar hij zin in heeft.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is opvallend hoe kleine dingen kunnen uitpakken; bij Joost kan ik die euro kip niet uitstaan, bij Nemo stoort die rare jurk me echt.
lekker gek je lied opdragen aan je overleden vaderquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik totaal niet, ik vind alles van Joost leuk! Hij is lekker gek en doet waar hij zin in heeft.
Eens. Een gekke kip hebben we al vaker gezien en ik kan die lelijke, kinderlijke outfit van Nemo Zwitserland niet uitstaan. Iemand anders schreef al: de jurk van een zusje geleend en zo zie ik het nu ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik vind je een zuurpruim.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
lekker gek je lied opdragen aan je overleden vader
ik ga lekker niet mee in die waanzin
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Oh dat is ook zo’n geweldig nummer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Papaoutai is een nummer over intens verdriet waar je wel enorm op kan dansen. Verdriet hoeft dus niet per se in een treurig jasje gestoken te worden en daar komt dan ook het feestje Europapa vandaan.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Dit hele stuk gaat toch over dat die alleen is vanwege het verlies van zijn ouders?quote:Ich bin in Deutschland, aber ich bin so allein
Io sono in Italia, maar toch doet het pijn
'k Ben aan het vluchten van mezelf, roep de hele dag om help
Ja, ik geef zelfs mensen geld, maar d'r is niemand die me helpt
In elk geval voor de mensen die het al kennen de herinnering “Oh ja, dat is deze”.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:32 schreef Em31 het volgende:
Om nog op te vallen en ook mensen die later ingeschakeld hebben en zijn optreden hebben gemist nieuwsgierig te maken moeten ze nu wel echt die recap aanpassen. Dat scheelt je anders gewoon heel wat punten.
Ik zal niet zeggen dat het hogere dichtkunst is, maar als je de verwijzingen naar de dood van z'n ouders in de tekst niet meekrijgt is tekstbegrip niet je sterkste punt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.
Hoewel hij onder de mensen is, staat hij er als wees alleen voor. Hij wordt gek van zichzelf (als in, hij heeft mentale problemen), maar kan niet de hulp vinden die hij nodig heeft.
Hij is niet in Europa om de culturele verschillen, want dat boeit hem niet, maar hij vindt zijn richting als hij Stromae's nummer hoort.
Tenminste, dat is wat ik tussen de regels door lees.
Papaoutai is een nummer over intens verdriet waar je wel enorm op kan dansen. Verdriet hoeft dus niet per se in een treurig jasje gestoken te worden en daar komt dan ook het feestje Europapa vandaan.
Ik was bij EiC in Afas en wat hij daar deed was wild op een waanzinnige manier. Ik vond de live show gisteren een beetje tam in vergelijking daarmee en die kip gaf me teveel het gevoel van een 'gag' inzending. Die dus afbreuk deed aan een nummer dat ik echt geniaal vind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik totaal niet, ik vind alles van Joost leuk! Hij is lekker gek en doet waar hij zin in heeft.
Ik snap het wel, heb toch ook wel een licht katerig gevoel nu. Ongewild draait het toch teveel om zaken die er helemaal niet bij zouden moeten horen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
De lol is er voor mij af in een toch al matig jaar.
Ik ga Joost wel kijken morgen (kan lekker vroeg dus) maar voor de rest merk ik dat alles me meer stress en frustratie geeft nu dan plezier dus dan kan ik er maar beter mee stoppen.
Als alles 'goed afloopt' (als in, Isral wint niet) kijk ik het zondag wel rustig terug.
Snap het als mensen dit overdreven vinden, dat mag.
Er zit best veel diepte in, maar je moet wel even je hoofd onder het oppervlak steken om het te zien.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:03 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:58 schreef Max23 het volgende:
[..]
[..]
Dit hele stuk gaat toch over dat die alleen is vanwege het verlies van zijn ouders?
Hoe interpreteer jij dat?
Jep, zin in, niet zo lang wachten op ons feestjequote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:59 schreef Kinga het volgende:
Nou Joost dus als 5e in de finale. Ach ja... zit de sfeer er wel lekker vroeg in.
Je moet een keer de officile video bekijken en dan opletten wat zijn gezichtsuitdrukkingen is. Dan zie je letterlijk meteen de disconnect tussen de hysterische vrolijkheid en wat er werkelijk met hem gebeurt. Het is een bipolaire rollercoaster.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:03 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.
Oh, je begrijpt het dus wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:09 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.
"Ik vind het een stomme kinderlijke tekst en die verwijzing naar z'n pa zit er helemaal niet in".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:09 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.
Dat ging over Krij denk ik. Die riep zoiets aan het eind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Had hij gister aan het eind van het optreden nou “no war” of “no rules” geroepen? Ik las het op X, maar heb het zelf niet gehoord.
Feest der herkenning.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
"Ik vind het een stomme kinderlijke tekst en die verwijzing naar z'n pa zit er helemaal niet in".
Mensen leggen je uit dat die er wel degelijk in zit.
"Joost is in de war en ik ga geen moeite doen om de tekst te begrijpen".
Ok.
Ok staat genoteerdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Isral niet wint?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga Joost wel kijken morgen (kan lekker vroeg dus) maar voor de rest merk ik dat alles me meer stress en frustratie geeft nu dan plezier dus dan kan ik er maar beter mee stoppen.
Als alles 'goed afloopt' (als in, Isral wint niet) kijk ik het zondag wel rustig terug.
ik heb exact hetzelfde! Al jaren groot groot fan maar op deze manier is de lol er gevoelsmatig vanaf.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
lekker met mijn papa hakken in de hemelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef dolfg het volgende:
Hij had ook kunnen zingen:
Papa is dood, ik moest huilen.
Daarna was papa nog steeds dood, ik moest nog harder huilen.
Nu weet ik dat papa nooit meer terugkomt, ik blijf huilen.
Maar omdat ik een huis verbrand heb kan ik weer lachen.
Ook heb ik interrail gedaan, dat was wel leuk.
Maar papa heb ik nooit meer gevonden, dus ik blijf huilen.
Is wel lekker helder.
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Isral 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Isral niet wint?
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo verschrikkelijk van de leg zijn dat Isral goed scoort. Ik vond het gisteren gewoon het beste lied, waarom zou het dan niet mogen winnen?
Uitstekende analyse. Het is ook niet voor niets dat Joost rechtstreeks naar Papaoutai verwijst in zijn nummer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.
Hoewel hij onder de mensen is, staat hij er als wees alleen voor. Hij wordt gek van zichzelf (als in, hij heeft mentale problemen), maar kan niet de hulp vinden die hij nodig heeft.
Hij is niet in Europa om de culturele verschillen, want dat boeit hem niet, maar hij vindt zijn richting als hij Stromae's nummer hoort.
Tenminste, dat is wat ik tussen de regels door lees.
Het is inderdaad jammer dat mensen het zo politiek gemaakt hebben. Ik vraag me wel af of dat aan die mensen ligt, of dat dat een tegenreactie is op de mensen die het politiek maakten door Isral te willen weren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:29 schreef Quona het volgende:
[..]
ik heb exact hetzelfde! Al jaren groot groot fan maar op deze manier is de lol er gevoelsmatig vanaf.
Als ik dan op twitter lees dat iemand die niets met esc heeft, op israel gaat stemmen puur om te sarren, dan denk ik laat aub het festival met rust.
Humor om te lachenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:36 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rohalte-in-rotterdam
Tering....
Mede om het massale enthousiasme over de inzending ben ik dus vrij stil in dit subforum, dit jaar (iig in Joost-gerelateerde topics).quote:
Ik vind 40% ook wel wat heftig voor een vrij standaard Emeli Sand-esque balladquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Isral 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummer![]()
Als Isral dit jaar Eurovisie wint is dat de doodsteek voor het festival. Dat kan gewoon niet. En de EBU probeert dat door de running order ook met alle macht te voorkomen.
Was zelfs iemand hier die wist op te merken dat ze blokkerig en ouderwets waren, zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:47 schreef franklop het volgende:
Maar even eerlijk he, zo extreem vernieuwend waren de visuals etc toch niet? Of wordt dat bewaard voor de finale?
Desondanks natuurlijk wel leuke opzwepende act
Dit heeft bij mij ook al wel door m’n hoofd gespeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
En Oekrane kreeg in 2022 in Itali ‘maar’ rond de 22%. Dit is niet te stoppen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind 40% ook wel wat heftig voor een vrij standaard Emeli Sand-esque ballad
Hetgeen natuurlijk op zichzelf al het failliet van het songfestival is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:. En de EBU probeert dat door de running order ook met alle macht te voorkomen.
Nadeel van meelezen, ook op social media etc. Je gaat dingen lezen of meekrijgen die je zelf niet opgevallen waren en dan wordt je eigen plezier of mening benvloed.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:04 schreef nik4ever het volgende:
Ik vond het gezellig hier maar ik ga er mee stoppen op het forum. Ik hoop oprecht dat Joost alsnog hoog gaat eindigen maar ik merk dat de hoge televote score van Israel en de reacties van sommigen hier op de kritiek die Joost heeft op de deelname van Israel mij enorm irriteren.
En dan had Oekrane nog iets opvallends/speciaals en bleef per ongeluk nog hangen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
En Oekrane kreeg in 2022 in Itali ‘maar’ rond de 22%. Dit is niet te stoppen.
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Niet te geloven zetten ze ons even op een plek van niks in de running order. Wat is dit nou weer? En ze hadden letterlijk de keuze om ons op welke plek te zetten dan ook behalve 1 en ze doen ons op 5? Ze zijn niet goed daar in Zweden. Worden net ale met S10 weer genaaid met die running order. Nu kunnen we top 5 wel helemaal vergeten.
Tja. De producers willen natuurlijk een zo goed mogelijke show neer zetten met voldoende variatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.
Isral zal echt wel de favoriet zijn van een enkeling, maar no way dat 40% van de bevolking in ieder land dat het beste liedje in een rij van 26 vind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Isral niet wint?
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo verschrikkelijk van de leg zijn dat Isral goed scoort. Ik vond het gisteren gewoon het beste lied, waarom zou het dan niet mogen winnen?
Dat zou wel het eerlijkst zijn, maar dan heb je dus kans op een bloedsaaie of ongebalanceerde show.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.
Viel wel op ja, bij Malta lieten ze zelfs alleen een stukje dans, zonder zang zien. Rare keuze voor recaps.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:25 schreef spapaars het volgende:
Als je zo vroeg moet optreden, is het niet te hopen met het overzicht laat op de avond, net als gisteren, een pratende Joost laten zien.
Landen mogen zelf de recap momenten kiezenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Viel wel op ja, bij Malta lieten ze zelfs alleen een stukje dans, zonder zang zien. Rare keuze voor recaps.
Dat is al jaren zo, volgens mij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:32 schreef spapaars het volgende:
Vreemde keuze om Joost op 5 te zetten, ze pieken te vroeg.
En ook best gek dat de volgorde gewoon wordt bepaald, en niet via loting.
Onbehoorlijke vraag, onbehoorlijke ingreep van Joost. Het zijn momenten als dit die het politiek maken en Israel de proteststem geeft.quote:Een Poolse verslaggever vroeg haar of ze er ooit bij stil had gestaan dat ze door haar aanwezigheid een gevaar vormt voor de andere artiesten en het publiek.
Golan leek er even geen raad mee te weten, waarna de man die de leiding had over de persconferentie ingreep door te zeggen dat ze daar niet op hoefde te antwoorden.
"Waarom niet?", sprong Klein, die naast haar zat, daar op in.
Ik heb de indruk dat de delegaties daar zelf ook invloed op hebben aangezien toen ze dat lieten zien Joost in een minimale setting met maar 2 anderen op de bank zat en dat weer intens meebeleefde terwijl even later de hele bank vol zat met uitzinnige Joost en aanhang.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:32 schreef spapaars het volgende:
Vreemde keuze om Joost op 5 te zetten, ze pieken te vroeg.
En ook best gek dat de volgorde gewoon wordt bepaald, en niet via loting.
Regels zijn toch veranderd dit jaar, stemmen vanaf het begin?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:39 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik vind het nog steeds belachelijklijk dat Joost als 5e moet. Hoe kun je nou het populairste nummer zo’n beetje van de wedstrijd een plek van niks geven? Dit gaat echt een hoop stemmen kosten.
Waar kan ik dit vinden?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
Oh! Vind het nog steeds een rare keuze, maar dat wist ik niet! Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Landen mogen zelf de recap momenten kiezen
Er stond een filmpje op X en dat is ook wel hier op het forum gepost. Ik kan het nu in de wirwar van ESF gerelateerde posts niet meer terugvinden.quote:
De meeste mensen zullen wel wachten tot alles geweest is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Regels zijn toch veranderd dit jaar, stemmen vanaf het begin?
Dat zei ik ook toen ze met die hysterische kip wonnen. En toch zit ik hierquote:
Ik vrees dat je de aandachtsspanne van de mensen tegenwoordig overschatquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:50 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen wel wachten tot alles geweest is.
Ik riep het al toen Conchita won.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:52 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dat zei ik ook toen ze met die hysterische kip wonnen. En toch zit ik hier
En die stemmen misschien via hun ouders direct !quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:55 schreef Greys het volgende:
Er is n ding fijn aan de vroege startplek. Dat extra veel kinderen kunnen genieten van z'n optreden.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:55 schreef LaDaDiDa het volgende:
Vind het helemaal geen sympathieke gast meer na dit filmpje. Maar vond ik eigenlijk sowieso al niet. Direct een 20 jarige medekandiaat aanvallen (Israel) en verveeld en flauw antwoorden op vragen.
Laat de roem nu al naar z'n hoofd stijgen.
Nee natuurlijk niet. Joost spreekt zich uit, erg mooi. Die bedekt het niet met de mantel der liefdequote:
Nee, Isralirs hadden een grote bek toen er 1300 werden vermoord maar nu hoor je ze nergens meer. Gewoon antwoorden dus, prima ingreep van Joost.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onbehoorlijke vraag, onbehoorlijke ingreep van Joost. Het zijn momenten als dit die het politiek maken en Israel de proteststem geeft.
Je moeten verantwoorden omdat JIJZELF beveiligd MOET worden.![]()
Belgi stopte de uitzending gisteren bij VRT toen Isral aan de beurt was ofzoiets en Mustii had Peace op zn arm laten zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, Isralirs hadden een grote bek toen er 1300 werden vermoord maar nu hoor je ze nergens meer. Gewoon antwoorden dus, prima ingreep van Joost.
Er was alleen een kort statement voor de uitzendingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Belgi stopte de uitzending gisteren bij VRT toen Isral aan de beurt was ofzoiets en Mustii had Peace op zn arm laten zetten
Niet waar. https://www.nu.nl/songfes(...)gfestival-peace.htmlquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er was alleen een kort statement voor de uitzending
Het ging mij om het stilleggen van t optreden van Israelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet waar. https://www.nu.nl/songfes(...)gfestival-peace.html
Alsof die voor haar zelf spreektquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef TweedeKlum het volgende:
De Isralische zangeres komt iig een stuk volwassener over dan die Klein.
Niet van die 'ware aard' praat aub, dat soort vooroordelen bewaar je maar voor het forum 'Verzonnen'.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Alsof die voor haar zelf spreektzij heeft de hele staat Isral + 4 mannen om haar heen die allemaal in haar oor fluisteren hoe ze zich moet gedragen om hun imago te bewaren. Die gozer die naast haar zat is dezelfde die mee was met Netta destijds en alle eer begon op te strijken op camera toen Netta gewonnen had. Dat soort onvolwassen gedrag is de ware aard van velen Israliers. Ongelofelijk zoutig en altijd het slachtoffer
Het heeft ook een geschiedenis he, ontzettend kinderachtig gedrag van de Isralische delegatie. Zeer ongepast ook voor een land waarvan de deelname zo controversieel is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef TweedeKlum het volgende:
De Isralische zangeres komt iig een stuk volwassener over dan die Klein.
En dan nog op 2% staanquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:31 schreef Mandy040986 het volgende:
Om toch een beetje bij Joost te blijven, in 12 uur is het liveoptreden:
Youtube
839.000 keer bekeken en heeft 42.000 likes.
Tiktok:
2,9 miljoen views en 348.000 likes.
Hatseflats.![]()
Is natuurlijk de kans dat je #1 wordt, dus in acht nemende wie je tegenstanders zijn en wat er van de jury verwacht kan worden.quote:
Daarmee is het nu al het meest bekeken en gelikte live-optreden op Tiktok. Dus ook als je de eerste semi meeneemt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:31 schreef Mandy040986 het volgende:
Om toch een beetje bij Joost te blijven, in 12 uur is het liveoptreden:
Youtube
839.000 keer bekeken en heeft 42.000 likes.
Tiktok:
2,9 miljoen views en 348.000 likes.
Hatseflats.![]()
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:35 schreef superniger het volgende:
Joost is te veel in zichzelf gaan geloven.
Met zijn anti-Isral trekjes.
Help, iemand toont een beetje persoonlijkheid en laat zijn mening een beetje doorschijnen. Wat arrogant!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:35 schreef superniger het volgende:
Daarom is het zo vreemd dat hij op 2% staat. Populairste nummer van alle deelnemers en niet enkel in Nederland maar in heel Europa.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daarmee is het nu al het meest bekeken en gelikte live-optreden op Tiktok. Dus ook als je de eerste semi meeneemt.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:35 schreef superniger het volgende:
Zag net nog een filmpje dat ze daar bij een treinstation ook allemaal Europapa aan het zingen waren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarom is het zo vreemd dat hij op 2% staat. Populairste nummer van alle deelnemers en niet enkel in Nederland maar in heel Europa.
Ik denk al een tijdje niet meer dat we winnen maar alsnog hoog eindigen is wel leuk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:40 schreef Marsenal het volgende:
Winst van het festival lijkt me wel uitgesloten, dat moet wel losgelaten worden.
BAM! Zo mag ik het lezen. Persoonlijkheid hebben is vies en zo niet-Nederlands.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Help, iemand toont een beetje persoonlijkheid en laat zijn mening een beetje doorschijnen. Wat arrogant!
Onder deze omstandigheden is een Top 10 denk ik heel netjes. Top 5 het maximale.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk al een tijdje niet meer dat we winnen maar alsnog hoog eindigen is wel leuk.
Israel wint is duidelijk sinds gisterenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:40 schreef Marsenal het volgende:
Vond het er erg leuk en dynamisch uitzien, heel cool dat het hele publiek uit zn plaat ging. Winst van het festival lijkt me wel uitgesloten, dat moet wel losgelaten worden. Maar leuk is het zeker.
Ik ga nog voor de top 5.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:42 schreef silverevlis het volgende:
Onder deze omstandigheden is een Top 10 denk ik heel netjes. Top 5 het maximale.
Kinderen stemmen niet. Die kijken maar een dag later terug.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:55 schreef Greys het volgende:
Er is n ding fijn aan de vroege startplek. Dat extra veel kinderen kunnen genieten van z'n optreden.
Als 11-jarige keek en stemde ik gewoon met mijn moeders telefoon of de huistelefoon hoor! Mocht alleen niet opblijven tot het einde, want dat was echt te laat. Bedoel niet alleen kinderen van 5quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:51 schreef superniger het volgende:
[..]
Kinderen stemmen niet. Die kijken maar een dag later terug.
toen waren ze nog stiekem bezig met een genocide en keek ik toch nietquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:52 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dat zei ik ook toen ze met die hysterische kip wonnen. En toch zit ik hier
Die reactiesquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het heeft ook een geschiedenis he, ontzettend kinderachtig gedrag van de Isralische delegatie. Zeer ongepast ook voor een land waarvan de deelname zo controversieel is.
[ x ]
Alsnog Oekrane is 1e of 2e geworden in de eerste halve finale en die plaatsen ze ook beroerd op plek 2. Ze zijn helemaal de weg kwijt bij het EBU. Nederland en Oekrane om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:05 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat Joost het gewoon minder goed heeft gedaan dan wij hopen.
Misschien wel met de televotes, maar als hij gecombineerd met de eerste jurystemming ergens tussen de 6e en 10e plek beland dan doet het er ook niet echt toe waar je hem neerzet.
Als het gat naar de top 3 (totnutoe) te groot is heeft een ideale plek geen nut.
Sterker nog: dan neemt hij de plaats in van iemand uit die top 3 en dan zijn die weer pissed.
Dus plek 5 maakt duidelijk dat ie niet gaat winnen, maar het maakt ook duidelijk dat ie nooit gewonnen zou hebben.
Blijkt zaterdagnacht dat Joost de televote (ruim) gewonnen heeft, dan zijn we WEL officieel genaaid.
We zullen het zien.
Ik zou nog wat vragen willen van de journalisten:quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onbehoorlijke vraag, onbehoorlijke ingreep van Joost. Het zijn momenten als dit die het politiek maken en Israel de proteststem geeft.
Je moeten verantwoorden omdat JIJZELF beveiligd MOET worden.![]()
maar het is joost die toch dingen weigert vanwege zijn politieke standpunten? Waarom is israel dan kinderachtig?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het heeft ook een geschiedenis he, ontzettend kinderachtig gedrag van de Isralische delegatie. Zeer ongepast ook voor een land waarvan de deelname zo controversieel is.
[ x ]
HeT wAs De MoOiStE zAnG vAn De AvOnD!!!1quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Isral 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummer![]()
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:12 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maar het is joost die toch dingen weigert vanwege zijn politieke standpunten? Waarom is israel dan kinderachtig?
Ik vond het wat matig 'gezongen', weet ook niet of zingen het juiste woord is. Wat Joost doet klinkt meer als praten of rappen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Om trouwens weer een beetje ontopic te komen, het optreden gisteren viel me ontzettend mee. Ik vond wat ik had gezien van de family show echt niet goed, maar gisteravond was het gewoon een feestje. Publiek deed fanatiek mee, de 'zang' was al een stuk beter en de visuals kwamen ook goed in beeld.
Met de vocale wanprestatie van gisteren niet hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:20 schreef TLC het volgende:
Ik denk nog steeds dat Joost het vrij verrassend goed gaat doen bij de jury, en dan via de televoting Nederlands zesde victorie binnenhaalt
Ik vond het ondanks de imo matige staging echt heel tof en feest met Joost.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het wat matig 'gezongen', weet ook niet of zingen het juiste woord is. Wat Joost doet klinkt meer als praten of rappen.
Vond de voorstelling ook niet heel bijzonder, leuk om groot het gezicht van Joost te zien, maar het was vooral druk met veel kleine dingetjes. Daar heeft het liedje ook een beetje last van, een beetje teveel van alles (rappen, hakken, en een emotioneel gesproken einde).
Maar goed, iedereen in de zaal deed goed mee. En het is ook heel anders dan de andere inzendingen.
Waarom oppassen? Daar moet je gewoon schijt aan hebbenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Joost moet oppassen dat hij niet al teveel shit aantrekt rondom Isral.
En hoger dan een 8e plaats zou winst zijn wat mij betreft. Winst wordt het sowieso niet.
Alleen niet vanaf baggerplek 5 dat gaat de televote score nekkenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:20 schreef TLC het volgende:
Ik denk nog steeds dat Joost het vrij verrassend goed gaat doen bij de jury, en dan via de televoting Nederlands zesde victorie binnenhaalt
Ik zie Joost er nog wel voor aan om te denken "liever lager eindigen dan zwijgen over de ellende elders".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:22 schreef Scorpie het volgende:
Als je toch niet meedoet voor de winst, dat weet hij natuurlijk evengoed als wij dat weten, waarom zou je dan oppassen? Gewoon je gevoel laten spreken, niks te verliezenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:22 schreef Scorpie het volgende:
En hoger dan een 8e plaats zou winst zijn wat mij betreft. Winst wordt het sowieso niet.
Ik zie totaal niet in waaromquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Alleen niet vanaf baggerplek 5 dat gaat de televote score nekken
als activist misschien ja. Maar niet als artiest als je echt serieus voor de winst wilt gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom oppassen? Daar moet je gewoon schijt aan hebben
Order maakt niks uit. Iedereen kan nu vanaf lied 1 al stemmen. Denk dat we running order schromelijk overschattenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Alleen niet vanaf baggerplek 5 dat gaat de televote score nekken
Niet als hij kans maakt op de winst hoor. Die jongen is alleen maar bezig met zichzelf profileren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie Joost er nog wel voor aan om te denken "liever lager eindigen dan zwijgen over de ellende elders".
Angst is een slechte raadgever. Je laten leiden door meningen of bedreigingen van anderen, lolquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als activist misschien ja. Maar niet als artiest als je echt serieus voor de winst wilt gaan.
Kennelijk niet zijn doel, ook prima
Heeft toch niks met angst te maken. Maargoed hij moet het zelf weten, als artiest is het niet handig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever. Je laten leiden door meningen of bedreigingen van anderen, lol
Dat is het mooie aan Joost. Dat interesseert hem niks.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Heeft toch niks met angst te maken. Maargoed hij moet het zelf weten, als artiest is het niet handig.
Denk het ook, een goede performance of lied blijft echt wel hangen. Mensen doen net alsof iedereen achterlijk is en alleen het laatste liedje blijft hangen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Order maakt niks uit. Iedereen kan nu vanaf lied 1 al stemmen. Denk dat we running order schromelijk overschatten
dat blijkt. Wel een dikke middelvinger als je als land voor de winst wil gaan denk ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan Joost. Dat interesseert hem niks.
Omdat veel mensen sowieso ook pas later inschakelen die zien Joost dus helemaal niet optredenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Order maakt niks uit. Iedereen kan nu vanaf lied 1 al stemmen. Denk dat we running order schromelijk overschatten
Als je meer een activist dan een artiest bent prima. Maar volgens mij moet je op het ESF als artiest je land vertegenwoordigen en laat je de politiek gewoon thuis. Als je dat niet kan omdat je niet professioneel genoeg bent dan moet je iemand anders sturen die dat wel kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom oppassen? Daar moet je gewoon schijt aan hebben
Wat een onzin. De meeste mensen die dit echt volgen kijken gewoon vanaf liedje n hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:29 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Omdat veel mensen sowieso ook pas later inschakelen die zien Joost dus helemaal niet optreden
Omdat het ESF gaat om optreden, niet om wat ene Joost uit Schubbekutteveen vindt van de situatie in Isral.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je toch niet meedoet voor de winst, dat weet hij natuurlijk evengoed als wij dat weten, waarom zou je dan oppassen? Gewoon je gevoel laten spreken, niks te verliezen
Kostte het heel veel moeite om dat complimentje te geven?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Met de vocale wanprestatie van gisteren niet hoor.
Showtje wel goed
Daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Denk het ook, een goede performance of lied blijft echt wel hangen. Mensen doen net alsof iedereen achterlijk is en alleen het laatste liedje blijft hangen.
Stel dat je gelijk zou hebben. Zou dan iedereen z’n votes na nummer 5 al verspillen aan Oekrane en Nederland? Die wachten natuurlijk tot alles is geweest. Dan zitten Frankrijk, Zwitserland en Kroati nog vers in het geheugen. En wat politieke stemmen voor Isral en wat blijft er dan over voor Nederland en Oekrane? Ik gok bar weinig. Helemaal als ze de outro nog als recap houden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Wat een onzin. De meeste mensen die dit echt volgen kijken gewoon vanaf liedje n hoor.
Ik hoop er eigenlijk een beetje op. Het nummer wordt een beetje potsierlijk als het wordt uitgevoerd voorafgaand aan een propagandavehikel van een staat in oorlog. Daar moet hij bijna wel iets mee doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie Joost er nog wel voor aan om te denken "liever lager eindigen dan zwijgen over de ellende elders".
Eigenlijk mogen alleen de mensen stemmen die vanaf het begin kijken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Wat een onzin. De meeste mensen die dit echt volgen kijken gewoon vanaf liedje n hoor.
Volgend jaar iedereen een kastje in huis met eye-tracker.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eigenlijk mogen alleen de mensen stemmen die vanaf het begin kijken.
De winnaar wordt straks bepaald door mensen die helemaal niet kijkenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Eigenlijk mogen alleen de mensen stemmen die vanaf het begin kijken.
Welk boe geroep?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:48 schreef Origami94 het volgende:
Eurovisie is nep.
Blijkbaar hebben ze het boe geroep weggefilterd
Ik ben woedend zeg ik je
tegen israel volgens wnl en de telegraafquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal niet, daarom heb ik pas 10 keer gepost dat ik het een goeie show vond.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:31 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Kostte het heel veel moeite om dat complimentje te geven?
[..]
Zie mijn posts met de tweets inclusief videos. Staan gewoon op Twitter. Ze hebben alles weggefilterdquote:
Ja, verwachten van anderen dat ze even je hele pohi door gaan spittenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zie mijn posts met de tweets inclusief videos. Staan gewoon op Twitter. Ze hebben alles weggefilterd
Hier o.aquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, verwachten van anderen dat ze even je hele pohi door gaan spitten
Dat bedoelde ik dus, dat je tussen de verheven toon in je posts door toch de ruimte hebt gevonden om een complimentje te geven. Knap hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Totaal niet, daarom heb ik pas 10 keer gepost dat ik het een goeie show vond.
Waarom zou dat moeite moeten kosten? Het is wel slecht, maar zo slecht dat complimenten geven over wat wel goed is moeite kost, is het toch ook weer niet? Niet zo negatief hoor, probeer het gezellig te houden
Jezus wat triestquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier o.a
https://twitter.com/esc_florin/status/1788668231244296551
Staan community notes onder dat het van de dress rehearsel is net van de semiquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier o.a
https://twitter.com/esc_florin/status/1788668231244296551
Ik blijf het zeggen de EBU wil zijn winkeltje beschermen. Isral is DE hoofdsponsor van het festival 1 en 1 = 2quote:
Staan er nog veel meer. Zoek maar op #eurovision2024quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Staan community notes onder dat het van de dress rehearsel is net van de semi
"Iedereen"' schreeuwende Gerda en Henk accounts op twitter.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:01 schreef Zigsky het volgende:
Half Nederlandse twitter boos op Joost vanwege dat gedoe met Isral en nu wil iedereen op dat land gaan stemmen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:59 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus, dat je tussen de verheven toon in je posts door toch de ruimte hebt gevonden om een complimentje te geven. Knap hoor.
Het beste wat je kan doen voor je gezondheid is twitter links laten liggen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:01 schreef Zigsky het volgende:
Half Nederlandse twitter boos op Joost vanwege dat gedoe met Isral en nu wil iedereen op dat land gaan stemmen.
Yup.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
"Iedereen"' schreeuwende Gerda en Henk accounts op twitter.
Zoek maar gewoon op YouTube ze hebben de zangeres uitgefloten bij elke rehearsal waar publiek bij was.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:02 schreef yvonne het volgende:
https://x.com/Nicoleep01/status/1788666783643173012 The video comes from a dress rehearsal, not the live semi-final.
https://x.com/Nicoleep01/status/1788666783643173012
https://x.com/Nicoleep01/status/1788669172118851617
Ik noem het gejoel triest, ter infoquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen de EBU wil zijn winkeltje beschermen. Isral is DE hoofdsponsor van het festival 1 en 1 = 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |