Running order maakt nu minder uit. Je kunt vanaf lied 1 al direct stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Lijkt er op dat ze de stemmen naar 2 favorieten willen toetrekken zodat Israel minder kans maakt om te winnen, anders zet je Oekraine niet op 2, of Nederland op 5
En Frankrijk @Greysquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:31 schreef NailQueen het volgende:
Alleen Zwitserland en Kroatie hebben een goed plekje.
Er wordt duidelijk gestuurd op die tweestrijd, ja. Tevergeefs, is mijn voorspelling, maar goed. Gaat ons helaas wel wat plekjes kosten, vrees ik, zelfs met stemmen vanaf het begin.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Lijkt er op dat ze de stemmen naar 2 favorieten willen toetrekken zodat Israel minder kans maakt om te winnen, anders zet je Oekraine niet op 2, of Nederland op 5
Wat maakt de order nog uit als men direct al kan stemmen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:31 schreef NailQueen het volgende:
Alleen Zwitserland en Kroatie hebben een goed plekje.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef FlyingEagle het volgende:
Misschien raar gedacht, maar als iedereen al meteen begint te stemmen ma de act van Oekrane en Nederland dan blijft er toch veel minder stemmen over voor Zwitserland en Kroati?
En mensen hebben al gestemd op misschien Oekraine en heel waarschijnlijk Nederland. Dus minder kans dat ze er een aan Israel geven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Running order maakt nu minder uit. Je kunt vanaf lied 1 al direct stemmen
Dit is het eerste jaar dat mensen vanaf de start kunnen stemmen. Misschien maakt de running order geen zak meer uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef Em31 het volgende:
Wij hebben gewoon de kutste plek van de uptempo nummers gekregen.
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2equote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:33 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, wat wordt Joost hier genaaid zeg..
Maar, zoals ik al voorspelde, zetten ze Isral naast een favoriet, zodat het hopelijk minder opvalt.
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat mensen vanaf de start kunnen stemmen. Misschien maakt de running order geen zak meer uit.
Vond dat sowieso geen kanshebber eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2e
Waarom dan allemaal negatief? Ik denk dat de running order steeds minder boeit. Omdat je dus direct kunt stemmen. Vrij logisch toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.
I like the way you think.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef FlyingEagle het volgende:
Misschien raar gedacht, maar als iedereen al meteen begint te stemmen na de act van Oekrane en Nederland dan blijft er toch veel minder stemmen over voor Zwitserland en Kroati?
*ericaterpstra.gifquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Stel je ziet alle acts voor het eerst zaterdag bij de finale, ga je dan al stemmen bij de eerste paar nummers?
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Stel je ziet alle acts voor het eerst zaterdag bij de finale, ga je dan al stemmen bij de eerste paar nummers?
Persoonlijk lijkt me dat vrij onlogisch, behalve als je andere motieven hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Momo het volgende:
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmen
Henk en Ingrid stemmen geen 20 x. Misschien 1-2 x.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).
Waarom alles recht proberen te lullen. Het is gewoon een ongelofelijk kutplek en we zijn keihard genaaid met Griekenland, Armeni en Finland die gewoon na ons komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Je ziet bijvoorbeeld een act als tweede en je denkt tof, dan stem je toch? Beetje raar om dan nog twee uur te wachten ofzo om dan pas te stemmen
Ik ben geen fan van deze running order maar denk echt dat de persco daar niks mee te maken had hoor. Griekenland en Ierland maakten het veel bonter en die hebben geen rotte startplek toch. Joost heeft in feite niks verkeerd gezegd, alleen dat hij dat een betere vraag voor de EBU dan voor hem vond.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:35 schreef Fleischmeister het volgende:
Joost beetje bijdehand gedaan tijdens de persco --> 5e
Wordt dus gewoon Zagreb 2025, gefeliciteerd alvast
Dat weet je dus nog niet. Het is de eerste x dat we vanaf de start gaan stemmen. Dat gaat invloed hebben dat kan niet anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom alles recht proberen te lullen. Het is gewoon een ongelofelijk kutplek en we zijn keihard genaaid met Griekenland, Armeni en Finland die gewoon na ons komen.
Dus wacht je tot je alles hebt gehoord om de leukste 1-2 acts te bepalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Henk en Ingrid stemmen geen 20 x. Misschien 1-2 x.
het voelt een beetje alsof ze de meest recente winnaars willen afstraffen. De laatste vier winnaars zitten allemaal bij de eerste zes. (Al is dat van Zweden om een andere reden)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Oekrane heeft het al helemaal slecht zeg, als 2e
Maar denk je niet dat de meeste mensen die de moeite nemen om te stemmen ook gewoon mensen zijn die dan de semi's al gezien hebben en dus alle liedjes al gezien hebben? Ik vermoed van wel eigenlijk. Of denk je niet?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je al je 20 stemmen erdoor gooit zou je niet kunnen stemmen op iets wat eventueel beter is (dat weet de kijker nog niet die alles voor het eerst ziet).
De kijkcijfers kun je er wel bij leggen. Volgens mij schakelde ook best wat mensen een uur/half uur later in. Daarna zijn de kijkcijfers in landen redelijk constant (ook afhankelijk van hun eigen kandidaat natuurlijk).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog niet. Het is de eerste x dat we vanaf de start gaan stemmen. Dat gaat invloed hebben dat kan niet anders.
Je leest verkeerd. Ik zeg dat Henk en Ingrid 1-2x stemmen en dus dan nog stemmen over hebben en dus niet alles in een klap opmakenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:40 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dus wacht je tot je alles hebt gehoord om de leukste 1-2 acts te bepalen.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom, om Van Gaal maar eens na te praten
Ik denk dat de mensen die 20 keer stemmen de echte fans zijn of mensen die stemmen met een duidelijke reden (Diaspora/politiek). Die hebben de semi's wel gezien. De meer casual kijker eventueel niet, maar die zouden ook wel stemmen toch, maar dan 1-2 keer?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat de meeste mensen die de moeite nemen om te stemmen ook gewoon mensen zijn die dan de semi's al gezien hebben en dus alle liedjes al gezien hebben? Ik vermoed van wel eigenlijk. Of denk je niet?
Exactquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die 20 keer stemmen de echte fans zijn of mensen die stemmen met een duidelijke reden (Diaspora/politiek). Die hebben de semi's wel gezien. De meer casual kijker eventueel niet, maar die zouden ook wel stemmen toch, maar dan 1-2 keer?
Ook waar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de groep casuals is wel groter dan de groep fans.
Of heel Europa zit op tijd klaar om de meestbesproken act Isral niet te missenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:41 schreef Momo het volgende:
[..]
De kijkcijfers kun je er wel bij leggen. Volgens mij schakelde ook best wat mensen een uur/half uur later in. Daarna zijn de kijkcijfers in landen redelijk constant (ook afhankelijk van hun eigen kandidaat natuurlijk).
Maar Henk en Ingrid stemmen berhaupt niet vaker dan 1-2 keerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je leest verkeerd. Ik zeg dat Henk en Ingrid 1-2x stemmen en dus dan nog stemmen over hebben en dus niet alles in een klap opmaken
Oh god ja. Dat moeten ze nu echt gaan veranderenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:37 schreef Fleischmeister het volgende:
Als ze nu niet het hakgedeelte bij de recap doen zijn ze compleet gestoord
De act/lied zelf is niet echt besproken, wel alles er om heen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Of heel Europa zit op tijd klaar om de meestbesproken act Isral niet te missen
Lied is maar matigquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef Momo het volgende:
[..]
De act/lied zelf is niet echt besproken, wel alles er om heen.
Pro-tip voor als ze meelezen: vanaf 2:30 in de videoclip totdat het stil is. Meest energieke stuk, een "hey" van de complete zaal, etc.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh god ja. Dat moeten ze nu echt gaan veranderen
In 2010 en 2011 kon er ook vanaf het begin gestemd worden, maar blijkbaar stemmen de meeste mensen gewoon aan het einde en dat is ook waarom de EBU het in 2012 ook weer afgeschafte.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt nu geen data om te vergelijken, maar ben wel benieuwd wat nu de beste plekken zouden zijn.
quote:The EBU has restored the televoting window for the 2012 contest after people being able to vote from song 1. The reference group has chosen this new change after data shows that the majority of voters still vote at the end of all the songs. It was also said that the graphics that came along with during song voting was distracting, it also stops people from seeing the old voting from being unfair on some of the acts.
https://eurovoix.com/2011/06/29/ebu-restores-televoting-window/
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:50 schreef Jason22 het volgende:
[..]
In 2010 en 2011 kon er ook vanaf het begin gestemd worden, maar blijkbaar stemmen de meeste mensen gewoon aan het einde en dat is ook waarom de EBU het in 2012 ook weer afgeschafte.
[..]
Dat is ook weer zo.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zie het ook hier, schijnbaar was er geen groot effect. Maar we leven nu wel een andere tijd qua social media.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:29 schreef Andromache het volgende:
Wat is hij toch een minne, hypocriete klootzak. Met zijn 'Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'Ja, behalve als je Eden heet.
Word maar lekker laatste, hufter. Verdiende startpositie. Karma.
Niet “eigenlijk”, dat is de hele reden. Want twee televotingmagneten Nederland en Oekrane zo vroeg zetten kost klauwen met geld aan gemiste televoting-opbrengsten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:45 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk wordt Joost gewoon opgeofferd om Isral te stoppen.
Raar dat Estland gewoon later moet dan Nederlandquote:Op vrijdag 10 mei 2024 02:32 schreef Em31 het volgende:
Wij hebben gewoon de kutste plek van de uptempo nummers gekregen.
Vind ik oprecht gewoon naar en sneu voor Joost ook. Dit gaat waarschijnlijk heel wat televotepunten kosten en daarnaast zullen veel mensen zelfs zijn hele optreden gewoon missen want er wordt vaak ook later ingeschakeld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet “eigenlijk”, dat is de hele reden. Want twee televotingmagneten Nederland en Oekrane zo vroeg zetten kost klauwen met geld aan gemiste televoting-opbrengsten.
Het geeft ergens ook een gevoel van trots dat Nederland (en Oekrane) blijkbaar zo sterk is dat wij de enige zijn die voor dit doel opgeofferd kunnen worden, ook als twee recente winnaars uiteraard.
Maar goed, dit heeft verder niets met een verstandige of representatieve volgorde te maken uiteraard. Tussen Ierland en Zwitserland zit een enorm kwaliteitsgat (alleen Itali als onderste helft Top 10 televoting), dus dit is totaal geen gebalanceerde show.
Estland, Finland, Armeni, Griekenland, gewoon allemaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:43 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Raar dat Estland gewoon later moet dan Nederland
Bij mij staat TCL op 1 qua stagingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef TLC het volgende:
Mensen die zich druk maken over plek 5dit nummer is al zo ingeprent bij zoveel mensen in Europa dat het ook helemaal niet meer uitmaakt of ze nu tweede, vijfde of twintigste aan de beurt zijn.
Ik snap ook trouwens niet het geklaag voor de semis bij de staging van Joost, er is helemaal niks mis mee, zelfs de beste Nederlandse staging ooit
Alles voor het effect.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:49 schreef d_elise het volgende:
Dit voelt wel heel naar na het stiekem filmen van Joost van de Isralische delegatie nadat hij een foto weigerde. En het was ook best vreemd dat Isral naast Joost werd gezet bij de persconferentie terwijl ze dat toch altijd op volgorde doen? Dus dan zou Noorwegen ertussen moeten zitten.. en nu in de startvolgorde dus ook weer na elkaar.
Ik hoop dat zijn nummer alsnog genoeg aandacht heeft gehad / indruk (heeft) gemaakt voor een top 10 classificering, want dat verdient hij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind ik oprecht gewoon naar en sneu voor Joost ook. Dit gaat waarschijnlijk heel wat televotepunten kosten en daarnaast zullen veel mensen zelfs zijn hele optreden gewoon missen want er wordt vaak ook later ingeschakeld.
En Oekrane heeft het gok ik beter of zowat even goed gedaan als Kroati in de semi, want die op 2 zetten slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
De staging vond ik heel leuk en origineelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef TLC het volgende:
Mensen die zich druk maken over plek 5dit nummer is al zo ingeprent bij zoveel mensen in Europa dat het ook helemaal niet meer uitmaakt of ze nu tweede, vijfde of twintigste aan de beurt zijn.
Ik snap ook trouwens niet het geklaag voor de semis bij de staging van Joost, er is helemaal niks mis mee, zelfs de beste Nederlandse staging ooit
Aandacht wegtrekken bij Israel.quote:
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?quote:
Dank voor de toelichting, zielig ventje eigenlijk wel…quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
Alles voor het effect.
Joost is het blijkbaar niet eens met de deelname van Israel (recht op zijn eigen mening).
Hij heeft ook geweigerd met Galan op de foto te gaan of zich te laten filmen of interviewen door de delegatie.
Toen hebben ze hem stiekem gefilmd met een sigaret (of jointje) en dat online gezet.
Maar hij was idd naast haar gepositioneerd bij de Pers ronde, en hangt vervolgens een vlag over zijn hoofd zodat hij haar niet ziet, maakt 2x een opmerking wanneer haar wat gevraagd wordt, knikt nee wanneer ze antwoord geeft (X staat er vol mee) en geeft een insinuerend antwoord over de EBU, je merkt boosheid.
Nu moet hij zaterdag optreden voor Isral, hij zou dus na zijn optreden iets kunnen zeggen voor hij wegloopt, gezien alle emoties hieromheen sluit ik het gewoon niet uit.
Zeker zijn hier mensen met kritiek op het lied, alle meningen zijn welkom! (Zolang het netjes en respectvol blijft)quote:
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?
Had hij gister aan het eind van het optreden nou “no war” of “no rules” geroepen? Ik las het op X, maar heb het zelf niet gehoord.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
Alles voor het effect.
Joost is het blijkbaar niet eens met de deelname van Israel (recht op zijn eigen mening).
Hij heeft ook geweigerd met Galan op de foto te gaan of zich te laten filmen of interviewen door de delegatie.
Toen hebben ze hem stiekem gefilmd met een sigaret (of jointje) en dat online gezet.
Maar hij was idd naast haar gepositioneerd bij de Pers ronde, en hangt vervolgens een vlag over zijn hoofd zodat hij haar niet ziet, maakt 2x een opmerking wanneer haar wat gevraagd wordt, knikt nee wanneer ze antwoord geeft (X staat er vol mee) en geeft een insinuerend antwoord over de EBU, je merkt boosheid.
Nu moet hij zaterdag optreden voor Isral, hij zou dus na zijn optreden iets kunnen zeggen voor hij wegloopt, gezien alle emoties hieromheen sluit ik het gewoon niet uit.
Ze komt voor de muziek, maar vergat te vermelden dat haar liedje eerst over 7 oktober ging.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.
Helaas heeft door de deelname van Israel, toegestaan door de EBU, deze editie een ongewilde extra lading gekregen. Ieder reageert daar op zijn eigen manier op.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eventjes, wie is Joost Klein om zich als cordinator van de persconferentie op te werpen en te bepalen wat een ander wel of niet moet/mag antwoorden?
Hij vraagt waarom niet, dat is iets anders dan het bepalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef MadMaster het volgende:
Dit ook ja. Of het slim was van Joost, ik betwijfel het. Snp ik het? Ja, ook wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zij moeten elke vraag over Isral beantwoorden, Joost krijgt daarvoor nog een vraag die die richting opstuurt. Ondertussen wordt hij ook nog even door die delegatie stiekem gefilmd en belachelijk gemaakt. Dus ik snap dan wel even dat je zoiets eruit floept als er bij hen wel meteen wordt geroepen dat ze de vraag niet hoeven te beantwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |