Eens. Een gekke kip hebben we al vaker gezien en ik kan die lelijke, kinderlijke outfit van Nemo Zwitserland niet uitstaan. Iemand anders schreef al: de jurk van een zusje geleend en zo zie ik het nu ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is opvallend hoe kleine dingen kunnen uitpakken; bij Joost kan ik die euro kip niet uitstaan, bij Nemo stoort die rare jurk me echt.
En ik vind je een zuurpruim.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
lekker gek je lied opdragen aan je overleden vader
ik ga lekker niet mee in die waanzin
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, tekstueel vind ik het zeer matig om niet te zeggen kinderlijk. In zijn lied is er naast de 'papapa' geen enkele link naar zijn overleden vader. Om het dan op te dragen aan hem vind ik, en dat is mijn eigen mening, absurd en mss wel een beetje ongepast.
Oh dat is ook zo’n geweldig nummer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Papaoutai is een nummer over intens verdriet waar je wel enorm op kan dansen. Verdriet hoeft dus niet per se in een treurig jasje gestoken te worden en daar komt dan ook het feestje Europapa vandaan.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Dit hele stuk gaat toch over dat die alleen is vanwege het verlies van zijn ouders?quote:Ich bin in Deutschland, aber ich bin so allein
Io sono in Italia, maar toch doet het pijn
'k Ben aan het vluchten van mezelf, roep de hele dag om help
Ja, ik geef zelfs mensen geld, maar d'r is niemand die me helpt
In elk geval voor de mensen die het al kennen de herinnering “Oh ja, dat is deze”.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:32 schreef Em31 het volgende:
Om nog op te vallen en ook mensen die later ingeschakeld hebben en zijn optreden hebben gemist nieuwsgierig te maken moeten ze nu wel echt die recap aanpassen. Dat scheelt je anders gewoon heel wat punten.
Ik zal niet zeggen dat het hogere dichtkunst is, maar als je de verwijzingen naar de dood van z'n ouders in de tekst niet meekrijgt is tekstbegrip niet je sterkste punt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, tekstueel vind ik het zeer matig om niet te zeggen kinderlijk. In zijn lied is er naast de 'papapa' geen enkele link naar zijn overleden vader. Om het dan op te dragen aan hem vind ik, en dat is mijn eigen mening, absurd en mss wel een beetje ongepast.
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.
Hoewel hij onder de mensen is, staat hij er als wees alleen voor. Hij wordt gek van zichzelf (als in, hij heeft mentale problemen), maar kan niet de hulp vinden die hij nodig heeft.
Hij is niet in Europa om de culturele verschillen, want dat boeit hem niet, maar hij vindt zijn richting als hij Stromae's nummer hoort.
Tenminste, dat is wat ik tussen de regels door lees.
Papaoutai is een nummer over intens verdriet waar je wel enorm op kan dansen. Verdriet hoeft dus niet per se in een treurig jasje gestoken te worden en daar komt dan ook het feestje Europapa vandaan.
Ik was bij EiC in Afas en wat hij daar deed was wild op een waanzinnige manier. Ik vond de live show gisteren een beetje tam in vergelijking daarmee en die kip gaf me teveel het gevoel van een 'gag' inzending. Die dus afbreuk deed aan een nummer dat ik echt geniaal vind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik totaal niet, ik vind alles van Joost leuk! Hij is lekker gek en doet waar hij zin in heeft.
Ik snap het wel, heb toch ook wel een licht katerig gevoel nu. Ongewild draait het toch teveel om zaken die er helemaal niet bij zouden moeten horen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
De lol is er voor mij af in een toch al matig jaar.
Ik ga Joost wel kijken morgen (kan lekker vroeg dus) maar voor de rest merk ik dat alles me meer stress en frustratie geeft nu dan plezier dus dan kan ik er maar beter mee stoppen.
Als alles 'goed afloopt' (als in, Israël wint niet) kijk ik het zondag wel rustig terug.
Snap het als mensen dit overdreven vinden, dat mag.
Er zit best veel diepte in, maar je moet wel even je hoofd onder het oppervlak steken om het te zien.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:03 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:58 schreef Max23 het volgende:
[..]
[..]
Dit hele stuk gaat toch over dat die alleen is vanwege het verlies van zijn ouders?
Hoe interpreteer jij dat?
Jep, zin in, niet zo lang wachten op ons feestjequote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:59 schreef Kinga het volgende:
Nou Joost dus als 5e in de finale. Ach ja... zit de sfeer er wel lekker vroeg in.
Je moet een keer de officiële video bekijken en dan opletten wat zijn gezichtsuitdrukkingen is. Dan zie je letterlijk meteen de disconnect tussen de hysterische vrolijkheid en wat er werkelijk met hem gebeurt. Het is een bipolaire rollercoaster.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:03 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ok, thx, blijft wel wat warrig allemaal.
Oh, je begrijpt het dus wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:09 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.
"Ik vind het een stomme kinderlijke tekst en die verwijzing naar z'n pa zit er helemaal niet in".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:09 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Volgens mij is Joost zelf wat in de war en ga ik geen verdere moeite doen om zijn kronkels te begrijpen.
Dat ging over Käärijä denk ik. Die riep zoiets aan het eind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Had hij gister aan het eind van het optreden nou “no war” of “no rules” geroepen? Ik las het op X, maar heb het zelf niet gehoord.
Feest der herkenning.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
"Ik vind het een stomme kinderlijke tekst en die verwijzing naar z'n pa zit er helemaal niet in".
Mensen leggen je uit dat die er wel degelijk in zit.
"Joost is in de war en ik ga geen moeite doen om de tekst te begrijpen".
Ok.
Ok staat genoteerdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:53 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Israël niet wint?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga Joost wel kijken morgen (kan lekker vroeg dus) maar voor de rest merk ik dat alles me meer stress en frustratie geeft nu dan plezier dus dan kan ik er maar beter mee stoppen.
Als alles 'goed afloopt' (als in, Israël wint niet) kijk ik het zondag wel rustig terug.
ik heb exact hetzelfde! Al jaren groot groot fan maar op deze manier is de lol er gevoelsmatig vanaf.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Guanabana het volgende:
lekker met mijn papa hakken in de hemelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef dolfg het volgende:
Hij had ook kunnen zingen:
Papa is dood, ik moest huilen.
Daarna was papa nog steeds dood, ik moest nog harder huilen.
Nu weet ik dat papa nooit meer terugkomt, ik blijf huilen.
Maar omdat ik een huis verbrand heb kan ik weer lachen.
Ook heb ik interrail gedaan, dat was wel leuk.
Maar papa heb ik nooit meer gevonden, dus ik blijf huilen.
Is wel lekker helder.
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Israël 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Israël niet wint?
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo verschrikkelijk van de leg zijn dat Israël goed scoort. Ik vond het gisteren gewoon het beste lied, waarom zou het dan niet mogen winnen?
Uitstekende analyse. Het is ook niet voor niets dat Joost rechtstreeks naar Papaoutai verwijst in zijn nummer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.
Hoewel hij onder de mensen is, staat hij er als wees alleen voor. Hij wordt gek van zichzelf (als in, hij heeft mentale problemen), maar kan niet de hulp vinden die hij nodig heeft.
Hij is niet in Europa om de culturele verschillen, want dat boeit hem niet, maar hij vindt zijn richting als hij Stromae's nummer hoort.
Tenminste, dat is wat ik tussen de regels door lees.
Het is inderdaad jammer dat mensen het zo politiek gemaakt hebben. Ik vraag me wel af of dat aan die mensen ligt, of dat dat een tegenreactie is op de mensen die het politiek maakten door Israël te willen weren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:29 schreef Quona het volgende:
[..]
ik heb exact hetzelfde! Al jaren groot groot fan maar op deze manier is de lol er gevoelsmatig vanaf.
Als ik dan op twitter lees dat iemand die niets met esc heeft, op israel gaat stemmen puur om te sarren, dan denk ik laat aub het festival met rust.
Humor om te lachenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:36 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rohalte-in-rotterdam
Tering....
Mede om het massale enthousiasme over de inzending ben ik dus vrij stil in dit subforum, dit jaar (iig in Joost-gerelateerde topics).quote:
Ik vind 40% ook wel wat heftig voor een vrij standaard Emeli Sandé-esque balladquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Israël 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummer![]()
Als Israël dit jaar Eurovisie wint is dat de doodsteek voor het festival. Dat kan gewoon niet. En de EBU probeert dat door de running order ook met alle macht te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |