Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Israël 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummerquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Israël niet wint?
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo verschrikkelijk van de leg zijn dat Israël goed scoort. Ik vond het gisteren gewoon het beste lied, waarom zou het dan niet mogen winnen?
Uitstekende analyse. Het is ook niet voor niets dat Joost rechtstreeks naar Papaoutai verwijst in zijn nummer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De tekst beschrijft een wees die alles waar hij om geeft verloren is en, omdat zijn vader hem zei dat de wereld geen grenzen kent, zichzelf probeert te ontdekken door door Europa te trekken.
Hoewel hij onder de mensen is, staat hij er als wees alleen voor. Hij wordt gek van zichzelf (als in, hij heeft mentale problemen), maar kan niet de hulp vinden die hij nodig heeft.
Hij is niet in Europa om de culturele verschillen, want dat boeit hem niet, maar hij vindt zijn richting als hij Stromae's nummer hoort.
Tenminste, dat is wat ik tussen de regels door lees.
Papaoutai is een nummer over intens verdriet waar je wel enorm op kan dansen. Verdriet hoeft dus niet per se in een treurig jasje gestoken te worden en daar komt dan ook het feestje Europapa vandaan.
Het is inderdaad jammer dat mensen het zo politiek gemaakt hebben. Ik vraag me wel af of dat aan die mensen ligt, of dat dat een tegenreactie is op de mensen die het politiek maakten door Israël te willen weren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:29 schreef Quona het volgende:
[..]
ik heb exact hetzelfde! Al jaren groot groot fan maar op deze manier is de lol er gevoelsmatig vanaf.
Als ik dan op twitter lees dat iemand die niets met esc heeft, op israel gaat stemmen puur om te sarren, dan denk ik laat aub het festival met rust.
Humor om te lachenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:36 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rohalte-in-rotterdam
Tering....
Mede om het massale enthousiasme over de inzending ben ik dus vrij stil in dit subforum, dit jaar (iig in Joost-gerelateerde topics).quote:
Ik vind 40% ook wel wat heftig voor een vrij standaard Emeli Sandé-esque balladquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorme plaat voor je kop als je denkt dat Israël 40% van de televote haalt in een land vanwege het geweldige nummer![]()
Als Israël dit jaar Eurovisie wint is dat de doodsteek voor het festival. Dat kan gewoon niet. En de EBU probeert dat door de running order ook met alle macht te voorkomen.
Was zelfs iemand hier die wist op te merken dat ze blokkerig en ouderwets waren, zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:47 schreef franklop het volgende:
Maar even eerlijk he, zo extreem vernieuwend waren de visuals etc toch niet? Of wordt dat bewaard voor de finale?
Desondanks natuurlijk wel leuke opzwepende act
Dit heeft bij mij ook al wel door m’n hoofd gespeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:03 schreef Za het volgende:
[..]
Nu moet hij zaterdag optreden voor Israël, hij zou dus na zijn optreden iets kunnen zeggen voor hij wegloopt, gezien alle emoties hieromheen sluit ik het gewoon niet uit.
En Oekraïne kreeg in 2022 in Italië ‘maar’ rond de 22%. Dit is niet te stoppen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind 40% ook wel wat heftig voor een vrij standaard Emeli Sandé-esque ballad
Hetgeen natuurlijk op zichzelf al het failliet van het songfestival is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef blackswangreen het volgende:. En de EBU probeert dat door de running order ook met alle macht te voorkomen.
Nadeel van meelezen, ook op social media etc. Je gaat dingen lezen of meekrijgen die je zelf niet opgevallen waren en dan wordt je eigen plezier of mening beïnvloed.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:04 schreef nik4ever het volgende:
Ik vond het gezellig hier maar ik ga er mee stoppen op het forum. Ik hoop oprecht dat Joost alsnog hoog gaat eindigen maar ik merk dat de hoge televote score van Israel en de reacties van sommigen hier op de kritiek die Joost heeft op de deelname van Israel mij enorm irriteren.
En dan had Oekraïne nog iets opvallends/speciaals en bleef per ongeluk nog hangen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
En Oekraïne kreeg in 2022 in Italië ‘maar’ rond de 22%. Dit is niet te stoppen.
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:08 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Niet te geloven zetten ze ons even op een plek van niks in de running order. Wat is dit nou weer? En ze hadden letterlijk de keuze om ons op welke plek te zetten dan ook behalve 1 en ze doen ons op 5? Ze zijn niet goed daar in Zweden. Worden net ale met S10 weer genaaid met die running order. Nu kunnen we top 5 wel helemaal vergeten.
Tja. De producers willen natuurlijk een zo goed mogelijke show neer zetten met voldoende variatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.
Israël zal echt wel de favoriet zijn van een enkeling, maar no way dat 40% van de bevolking in ieder land dat het beste liedje in een rij van 26 vind.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou een goede afloop zijn dat Israël niet wint?
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo verschrikkelijk van de leg zijn dat Israël goed scoort. Ik vond het gisteren gewoon het beste lied, waarom zou het dan niet mogen winnen?
Dat zou wel het eerlijkst zijn, maar dan heb je dus kans op een bloedsaaie of ongebalanceerde show.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom does ze de running order niet gewoon per loting? Ben je meteen van al het gezeik af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |