quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Ik had niet door dat ik de laatste post had zat naar de stream te kijken. Ik kreeg ook geen melding van over x post sluit dit topic en ook geen optie open nieuw deel. Excuses .quote:
Sarcastisch? Dit zijn toch pro-Palestina supporters die weer destructief bezig zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Het gaat er hard aan toe. Jammer dat we de gevolgen van het ellendige israelische beleid nu ook hier zien. Hun bloedige tentakels reiken de hele wereld over.
Hun moet op wereldniveau een halt worden toegeroepen.²
Eerder dat we problemen hebben met moslims en Russen..Hoe succesvol zijn jullie bijv. als moslims? Gewoon 0. Zelfs een economie normaal laten lopen lukt niet. Het liefst vlucht men ook nog naar een westers land. En dan falen op het het niveau van IQ en scholing.. Schaam je.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Het gaat er hard aan toe. Jammer dat we de gevolgen van het ellendige israelische beleid nu ook hier zien. Hun bloedige tentakels reiken de hele wereld over.
Was dit de vreedzame demonstrant die alleen reageerde op gewelddadige pro israel verstoorders @VoMy ?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:53 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Goh zeg, jeetje, als je mensen niet meteen begrenst, dan gaan ze blijkbaar steeds meer ruimte vinden voor meer naar gedrag.
Wel jammer voor die jongen die nu hechtingen heeft van die stok op zijn hoofd.
Bedankt OM Amsterdam!
Dit is die vent uit dat ene filmpje toch? Wat is daarmee?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:06 schreef oblo het volgende:
[..]
Was dit de vreedzame demonstrant die alleen reageerde op gewelddadige pro israel verstoorders @:VoMy ?
Wat je daar zegt, geldt ook voor de extremistische Islam he?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat doen sommige ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:53 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hypocriete onzin zou het zijn als de demonstranten wel voor wapenleveringen en universitaire banden met Poetin of zo waren
de gezichtsbedekkingen worden al opgezet. Echt dat normaal vinden...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:54 schreef Qarrad het volgende:
Rustig en gemoedelijk...
[ x ]
Spugen, treiteren, de agenten voor fascisten uitmaken...
"De jaarwisseling is relatief rustig verlopen"
Nederlandje
Jij moet vooral je mond houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Geef mij het nummer van je dealer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is die vent uit dat ene filmpje toch? Wat is daarmee?
Nee ze blokkeerden gewoon een weg. Maar als je het zo brengt klinkt het wel extra erg allemaal!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:29 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp dat de ME inmiddels het holocaustnamenmonument staat te verdedigen? Man man man.
Ik voel je emotie. Ik heb het zelf ook in een bepaalde mate. Maar het mag mijn blik niet vertroebelen. Ik weiger dat toe te laten.quote:
Jij bent een en al emotie en verre van 'gebalanceerd'.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel je emotie. Ik heb het zelf ook in een bepaalde mate. Maar het mag mijn blik niet vertroebelen. Ik weiger dat toe te laten.²
Nog zo'n 'objectief' type hier.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee ze blokkeerden gewoon een weg. Maar als je het zo brengt klinkt het wel extra erg allemaal!
Ik vond je vroeger nog weleens leuk, maar je voegt echt niks meer toe hier behalve irritatie, sorry.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel je emotie. Ik heb het zelf ook in een bepaalde mate. Maar het mag mijn blik niet vertroebelen. Ik weiger dat toe te laten.²
Hou toch op.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Studenten die wel zien wat er gebeurt in Israël en Palestina. Groot applaus voor ze.
Gezichtsbedekking pontificaal pal voor de lens.quote:
En op deze Universiteit van Amsterdam krijgt onze toekomstige koningin momenteel haar opleiding.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke op universiteiten, vroeg je.
Het debacle wat we nu aanschouwen is woke academia in optima forma:
- Een onzalige mixture van voornamelijk 'sociologie'-studenten met een voorliefde voor marxistische denkbeelden (Westen en kapitalisme moet kapot) en een hoop salafisten die hier een heilige oorlog aan het voeren zijn, naarstig bijgestaan door voornoemde groep, want mensen met een tintje zijn nu eenmaal slachtoffer, altijd.
- Totaal niet-wetenschappelijk gedreven docenten, die vooral bezig zijn met ideologie in plaats van wetenschap, en hun studenten vooral graag aanleren wat 'het juiste' is. Niet wat 'kritisch denken' inhoudt.
- Docenten en studenten die EISEN dat het bestuur opstapt, die EISEN dat allerlei banden worden verbroken (voor de goede zaak) en natuurlijk EISEN dat er wel gratis voer wordt gebracht.
- 'Demonstranten' die hun gezichten bedekken en onwelgevallige pers (lees: racistische fascisten en kapitalisten) van zich afslaan.
En dit broeit ook in Nijmegen en Utrecht. Dit zijn geen universiteiten meer maar politieke bastions.
Onderste foto is bij het Holocaustmonument. Wat hadden ze daar te zoeken?quote:
quote:De Joodse gemeenschap in Amsterdam is niet meer veilig
Tijd om normen en grenzen te bewaken
Wat een treurnis, wat een schande. Juist op 6 mei, Jom Hasjoa, konden we weer met eigen ogen zien dat de Joodse gemeenschap niet meer veilig is in Amsterdam. Joodse jongeren die demonstreerden voor het recht op zelfverdediging van Israël bij een pro-Palestina tentenkamp bij Roeterseiland, werden bruut aangevallen met stokken door een stel opgefokte islamonazi’s. Hoe kan de stad die ooit liefkozend het Jeruzalem van het Westen werd genoemd, zo diep zijn gezonken? En vooral, wat denken we hieraan te gaan doen? Een column van Jan Gajentaan.
Inspiratie?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Onderste foto is bij het Holocaustmonument. Wat hadden ze daar te zoeken?
Volgens mij zouden ze er niet voor terugdeinzen om de boel daar te slopen.quote:
Haha wokequote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Hexagon
- Een onzalige mixture van voornamelijk 'sociologie'-studenten met een voorliefde voor marxistische denkbeelden (Westen en kapitalisme moet kapot) en een hoop salafisten die hier een heilige oorlog aan het voeren zijn, naarstig bijgestaan door voornoemde groep, want mensen met een tintje zijn nu eenmaal slachtoffer, altijd.
- Totaal niet-wetenschappelijk gedreven docenten, die vooral bezig zijn met ideologie in plaats van wetenschap, en hun studenten vooral graag aanleren wat 'het juiste' is. Niet wat 'kritisch denken' inhoudt.
- Docenten en studenten die EISEN dat het bestuur opstapt, die EISEN dat allerlei banden worden verbroken (voor de goede zaak) en natuurlijk EISEN dat er wel gratis voer wordt gebracht.
- 'Demonstranten' die hun gezichten bedekken en onwelgevallige pers (lees: racistische fascisten en kapitalisten) van zich afslaan.
En dit broeit ook in Nijmegen en Utrecht. Dit zijn geen universiteiten meer maar politieke bastions.
Als dat een 'spook' is, is het wel een heel erg heldere manifestatie ervan, niet?
Kijk vooral weg wanneer universitaire docenten niet opleiden maar indoctrineren.quote:
Dat maakt geen hol uit, genocide tegen Palestijnen is ook slecht als ze de demonstranten niet mogen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:13 schreef Beaurealis het volgende:
Zouden die demonstranten nou nooit eens nadenken wat Palestijnen van hen zouden vinden?
heb je zijn "essays" destijds meegemaakt? man man, wat een treurig wrakquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vond je vroeger nog weleens leuk, maar je voegt echt niks meer toe hier behalve irritatie, sorry.
Ja, ik ben gebalanceerd. Toch moet het me van het hart dat het ontzettend jammer is dat dit conflict als een wervelwind de wereld over gaat. De buitenproportionele aanvallen van israel kunnen daar niet los van worden gezien. Ze fungeren op zijn minst als trigger. En dan druk ik me nog fatsoenlijk uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij bent een en al emotie en verre van 'gebalanceerd'.
als je dat doet ben je niet uit om ff gezellig te gaan picknicken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
De behoefte om bij een fatsoenlijk protest het gezicht te bedekken geeft te denken. Er zijn wel wat agressieve tegendemonstranten alleen dat is zeer beperkt. Nu komt dat bedekken intimiderend over en is het alsof het op een later tijdstip goed pas komt. Het doet de boodschap voor de buitenwereld geen goed
De enige reden waarom jij uberhaupt met Palestina bezig bent is vanwege religie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ben gebalanceerd. Toch moet het me van het hart dat het ontzettend jammer is dat dit conflict als een wervelwind de wereld over gaat. De buitenproportionele aanvallen van israel kunnen daar niet los van worden gezien. Ze fungeren op zijn minst als trigger. En dan druk ik me nog fatsoenlijk uit.
Ja.²
bullshitquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kijk vooral weg wanneer universitaire docenten niet opleiden maar indoctrineren.
En jij weet dat dat niet zo is want je kent ze allemaal!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:15 schreef havanagila het volgende:
Bij sophie Hillebrand doen ze net alsof het bezorgde jonge mensen zijn die zich het leed van Palestina aantrekken.
Vind jij jezelf eigenlijk wel een goede moslim, dat je op dit forum met al die goddeloze kufar in geprek gaat?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ben gebalanceerd. Toch moet het me van het hart dat het ontzettend jammer is dat dit conflict als een wervelwind de wereld over gaat. De buitenproportionele aanvallen van israel kunnen daar niet los van worden gezien. Ze fungeren op zijn minst als trigger. En dan druk ik me nog fatsoenlijk uit.
Ja.²
Het zal met een stukje nederigheid te maken hebben. Maar ik vind het niet passen om bij een conflict dat zo groot is maar te gaan jij-bakken. Dit gaat veel verder dan jij en ik. Laten we onszelf niet overschatten Etto.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij uberhaupt met Palestina bezig bent is vanwege religie.
Vertel nog eens over hoe we moeten 'dealen'...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal met een stukje nederigheid te maken hebben. Maar ik vind het niet passen om bij een conflict dat zo groot is maar te gaan jij-bakken. Dit gaat veel verder dan jij en ik. Laten we onszelf niet overschatten Etto.²
Sowieso als docent tussen dit rellend tuig gaan staanquote:
Op zich geloof ik best dat er oprecht bezorgde mensen tussen staan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:15 schreef havanagila het volgende:
Bij sophie Hillebrand doen ze net alsof het bezorgde jonge mensen zijn die zich het leed van Palestina aantrekken.
Oh, en het is "absurd" dat er is ingegrepen.![]()
Relschoppers en tuig die protesten op twitter na doen zul je bedoelen.
Beetje zwak om zo op de man te spelen, vind je niet? Overigens is het evengoed het geval dat enorm veel mensen pro-Israel zijn om hun christelijke natte droom over het einde van de wereld te vervullen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij uberhaupt met Palestina bezig bent is vanwege religie.
Ik heb het altijd geroepen. 100% neutraliteit bestaat niet. Ik vind het juist sterk van deze docenten die staan voor principes en justice. Geen salarisstrook die ze in de weg staat. Prima.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Sowieso als docent tussen dit rellend tuig gaan staan![]()
Is ook bewezen; geld uit Qatar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich geloof ik best dat er oprecht bezorgde mensen tussen staan.
Maar ze gaan compleet voorbij aan het zorgvuldig georkestreerde aspect aan deze demonstraties inclusief massieve geldstromen en andere middelen door groeperingen waarbij alle bezorgdheid van de wereld op zijn plek is.
Uhm nee, ik baseer me op 's mans eigen posts. Misschien eens nalezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Beetje zwak om zo op de man te spelen, vind je niet? Overigens is het evengoed het geval dat enorm veel mensen pro-Israel zijn om hun christelijke natte droom over het einde van de wereld te vervullen.
Dat is alleen niet de taak van een docent. Je zal maar een joodse student zijn op dit moment...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het altijd geroepen. 100% neutraliteit bestaat niet. Ik vind het juist sterk van deze docenten die staan voor principes en justice. Geen salarisstrook die ze in de weg staat. Prima.²
Ik constateerde hetzelfde en heb hem er op aangesproken. We gaan nu op goede voet verder.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Beetje zwak om zo op de man te spelen, vind je niet? Overigens is het evengoed het geval dat enorm veel mensen pro-Israel zijn om hun christelijke natte droom over het einde van de wereld te vervullen.
Precies. Half miljard dollar in totaal was het toch? Plus maandenlange voorbereidingen door o.a. Samidoun.quote:
Omdat het in je straatje past.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het altijd geroepen. 100% neutraliteit bestaat niet. Ik vind het juist sterk van deze docenten die staan voor principes en justice. Geen salarisstrook die ze in de weg staat. Prima.²
Docent is maar 1 van hun rollen. Ze zijn daarnaast ook nog mens, ouder, burger, wereldburger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dat is alleen niet de taak van een docent. Je zal maar een joodse student zijn op dit moment...
Maar ja, woke he... Totale zombies qua denken. Ze faciliteren een monster.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Half miljard dollar in totaal was het toch? Plus maandenlange voorbereidingen door o.a. Samidoun.
Kom maar met het bewijs dan.quote:
Ik vraag mezelf af wat je hier nou mee hoopt te bereiken, behalve een nieuw foto’tje op instagram.quote:
https://en.wikipedia.org/(...)ting%20from%20Qatar.quote:
ja lekker makkelijk he. Zo werkt de wereld niet pik. Dat soort rollen stopt niet opeens in deze setting hoor. Als leidinggevende op een werkborrel met het team kan ik ook niet doen en laten wat ik wil zonder consequenties.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Docent is maar 1 van hun rollen. Ze zijn daarnaast ook nog mens, ouder, burger, wereldburger.²
Pro Palestina zijn staat niet gelijk aan anti Joods zijn. Als docent dat kan scheiden zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dat is alleen niet de taak van een docent. Je zal maar een joodse student zijn op dit moment...
Ik zie hier nergens staan dat Amsterdamse studenten geld hebben gekregen van Qatar. Jammer voor je.quote:
Denk dat het een dopamine boost geeft als je daar larpt als sympathisant van Palestina. Een korte ego boost. Over twintig jaar zullen de autochtone deelnemers aan deze demo zich misschien kapot schamen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:28 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vraag mezelf af wat je hier nou mee hoopt te bereiken, behalve een nieuw foto’tje op instagram.
Jeetje zeg.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie hier nergens staan dat Amsterdamse studenten geld hebben gekregen van Qatar. Jammer voor je.
Je hebt in 1 minuut 53 pagina's gelezen van dat pdf'je? Knap.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie hier nergens staan dat Amsterdamse studenten geld hebben gekregen van Qatar. Jammer voor je.
Ook allemaal dezelfde tentjes, duidelijk dat daar een georganiseerde geldschieter achter zitquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg.
In Amerika begon met met die tentencampagne en het boycotten van Israëlische universiteiten.
En wat gebeurt hier?
Juist.
die beeldvorming is hier gewoon niet zo. Dat maakt een groot verschil.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pro Palestina zijn staat niet gelijk aan anti Joods zijn. Als docent dat kan scheiden zie ik geen probleem.
Mwa nee, daar geloof ik dan weer niks van, de meeste lui die daar staan hebben geen flauw idee waarvoor ze zich aan het uitlenen zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich geloof ik best dat er oprecht bezorgde mensen tussen staan.
Maar ze gaan compleet voorbij aan het zorgvuldig georkestreerde aspect aan deze demonstraties inclusief massieve geldstromen en andere middelen door groeperingen waarbij alle bezorgdheid van de wereld op zijn plek is.
Geen bewijs dat UvA studenten geld krijgen van Qatar. Je doet stoere uitspraken maar je hebt geen bewijs.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg.
In Amerika begon het met die tentencampagne en het boycotten van Israëlische universiteiten.
En wat gebeurt hier?
Juist.
Omdat men kennelijk het lastig vindt om dat zo te zien. Het moet zwart of wit. Grijs bestaat niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:32 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die beeldvorming is hier gewoon niet zo. Dat maakt een groot verschil.
ctrl+fquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je hebt in 1 minuut 53 pagina's gelezen van dat pdf'je? Knap.
Ik geloof daar niet meer in. Pure, onversneden jodenhaat is wat de klok slaat en het wordt tijd dat er teruggeslagen wordt. Hard.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pro Palestina zijn staat niet gelijk aan anti Joods zijn. Als docent dat kan scheiden zie ik geen probleem.
Studenten die daar staan protesteren gewoon, zoals studenten dat door de jaren heen wel vaker gedaan hebben, voor de in hun ogen goede zaak. Het hele idee dat ze bijna allemaal betaald zouden worden is onzin en is enkel een droeve poging om de aandacht van de inhoud af te leiden. Zo moeilijk is het niet om je aan te sluiten bij een demonstratie, daar hebben mensen echt geen geld voor nodig.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Slaap ze.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Geen bewijs dat UvA studenten geld krijgen van Qatar. Je doet stoere uitspraken maar je hebt geen bewijs.
Dat verklaart idd het onveilige gevoel van de joodse gemeenschap, joodse studenten etc. Bizar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat men kennelijk het lastig vindt om dat zo te zien. Het moet zwart of wit. Grijs bestaat niet.
Als het te moeilijk is voor je, kom dan niet met beschuldigingen die je niet kan bewijzen.quote:
Behalve dat het gewoon demonstraties zijn tegen Israël.en dus geen pure onversneden Jodenhaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet meer in. Pure, onversneden jodenhaat is wat de klok slaat en het wordt tijd dat er teruggeslagen wordt. Hard.
Goede bronvermelding en bewijsvoering is dan ook iets anders dan een linkdump.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je hebt in 1 minuut 53 pagina's gelezen van dat pdf'je? Knap.
Neuh, die studenten zijn overwegend meelopers. Zeker aan de UvA. Dat krijg je met docenten die niet onderwijzen maar indoctrineren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Studenten die daar staan protesteren gewoon, zoals studenten dat door de jaren heen wel vaker gedaan hebben, voor de in hun ogen goede zaak. Het hele idee dat ze bijna allemaal betaald zouden worden is onzin en is enkel een droeve poging om de aandacht van de inhoud af te leiden. Zo moeilijk is het niet om je aan te sluiten bij een demonstratie, daar hebben mensen echt geen geld voor nodig.
Als je dat zo ziet dan vind je vast ook dat er hard opgetreden moet worden tegen genocidale staat Israël.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet meer in. Pure, onversneden jodenhaat is wat de klok slaat en het wordt tijd dat er teruggeslagen wordt. Hard.
Lees eerst dat rapport maar. Verklaar daarna hoe 'toevallig' het is dat Nederlandse universiteiten precies hetzelfde met deze materie om aan het gaan zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het te moeilijk is voor je, kom dan niet met beschuldigingen die je niet kan bewijzen.
Stop alsjeblieft met links en rechts, zijn genoeg linkse mensen die dit afkeuren. Noem het gewoon debielquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:37 schreef ReplaR het volgende:
Ik begin me inmiddels onveilig en zeer ongemakkelijk te voelen om met linkse progressieve 'mensen' te moeten leven in dit land.
Een gevoel maakt nog niet dat iets zo is. Bovendien demonstreren er ook op genoeg plekken Joodse mensen tegen de acties van Israël in de Gazastrook bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dat verklaart idd het onveilige gevoel van de joodse gemeenschap, joodse studenten etc. Bizar.
Niet zaligmakend natuurlijk, maar dat weet je zelf ook best. Als ik een verhandeling schrijf over de wereldwijde verspreiding van koeien, en ik noem in mijn artikel wel West-Europa maar nergens Hendrik-Ido-Ambacht specifiek, dan betekent dat niet dat ik bedoel dat koeien in de omgeving van Hendrik-Ido-Ambacht dus niet voorkomen.quote:
Iedereen die studeert is dom en woke en geïndoctrineerd!!1!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Volgens mij zijn hier mensen geïndoctrineerd met de gedachte dat studenten zijn geïndoctrineerd.
Nee hoor. Het is overduidelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Volgens mij zijn hier mensen geïndoctrineerd met de gedachte dat studenten zijn geïndoctrineerd.
Er doen zelfs mensen met een Joodse achtergrond mee aan de demonstratie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Behalve dat het gewoon demonstraties zijn tegen Israël.en dus geen pure onversneden Jodenhaat.
[..]
Goede bronvermelding en bewijsvoering is dan ook iets anders dan een linkdump.
quote:De joodse student, verbonden aan de UvA, hoefde zich volgens de demonstranten geen zorgen te maken. Hun actie was pertinent niet gericht tégen joden, maar tegen de Israëlische oorlogsvoering en vóór de Palestijnse slachtoffers in Gaza. De bedekking was voor hun eigen bescherming omdat studenten eerder met sancties door hun opleiding geconfronteerd waren vanwege hun betrokkenheid bij een demonstratie, zoals Keestra in dat gesprek hoorde. Dat neemt niet weg dat hij in zijn gesprekken op het Roeterseiland steeds ook aandacht gevraagd heeft voor de veiligheid van studenten en medewerkers met een joodse en/of Israëlische achtergrond, voor wie deze acties vaak confronterend kunnen zijn. Tegelijkertijd zijn er meerdere docenten en studenten met zo’n achtergrond actief betrokken bij de demonstraties, zoals ook gisteren het geval was.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)e-gevoelens-op-terug
Zie je wel vaker. Dat ze hun best doen om de meest zwakzinnigen in beeld te krijgen en daarmee afbreuk doen aan de hele case. Ik prik er doorheen joh.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
Interview met de boze vrouw vanaf 10:00
‘Ze moeten Netanyahu doodschieten’
‘Ja oké, 7 oktober was niet goed te praten maar dit is veel, veel, veel erger!’
‘Hoeveel mensen zijn er nu vermoord? 400,000 toch al?'
Het benadrukt weer dat mensen eigenlijk niet weten waar ze over praten.
Het probleem ligt hier niet bij @Starhopper maar bij de bewijsvoering net een treetje hoger dan Bron: Het Internet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet zaligmakend natuurlijk, maar dat weet je zelf ook best. Als ik een verhandeling schrijf over de wereldwijde verspreiding van koeien, en ik noem in mijn artikel wel West-Europa maar nergens Hendrik-Ido-Ambacht specifiek, dan betekent dat niet dat ik bedoel dat koeien in de omgeving van Hendrik-Ido-Ambacht dus niet voorkomen.
Ja, en dit is dan het resultaat... Dan kom je met dit soort drogredenen, als je niet fatsoenlijk hebt geleerd hoe je argumenten onderbouwt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Iedereen die studeert is dom en woke en geïndoctrineerd!!1!
Precies. Mensen ter plaatse rapporteerden gisteren dat er niet-studenten en oudere niet-Nederlandstalige mensen de opbouw coördineerden en met hesjes rondliepen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg.
In Amerika begon het met die tentencampagne en het boycotten van Israëlische universiteiten.
En wat gebeurt hier?
Juist.
Wel toevallig dat ze opeens allemaal zwakzinnig zijn danquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zie je wel vaker. Dat ze hun best doen om de meest zwakzinnigen in beeld te krijgen en daarmee afbreuk doen aan de hele case. Ik prik er doorheen joh.²
Ik merk het wel vaker. Mensen vinden iets en gaan pas daarna zoeken naar (bijpassende)argumenten. Oprechte mensen werken andersom.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dit is dan het resultaat... Dan kom je met dit soort drogredenen, als je niet fatsoenlijk hebt geleerd hoe je argumenten onderbouwt.
Lol! En dat zegt iemand die beschuldigingen niet kan onderbouwenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dit is dan het resultaat... Dan kom je met dit soort drogredenen, als je niet fatsoenlijk hebt geleerd hoe je argumenten onderbouwt.
Ja maar dit is dan ook het enige volk dat gemobiliseerd kan worden voor de Hamas zaak.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
Interview met de boze vrouw vanaf 10:00
‘Ze moeten Netanyahu doodschieten’
‘Ja oké, 7 oktober was niet goed te praten maar dit is veel, veel, veel erger!’
‘Hoeveel mensen zijn er nu vermoord? 400,000 toch al?'
Het benadrukt weer dat mensen eigenlijk niet weten waar ze over praten.
Dat doe ik al door er progressieve bij te zetten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Stop alsjeblieft met links en rechts, zijn genoeg linkse mensen die dit afkeuren. Noem het gewoon debiel
Ja, als je wil lezen dat Qatar persoonlijk dollars uitreikt aan die studenten, zou je een punt hebben. Maar dat is dus helemaal niet aan de orde, hetgeen je geweten zou hebben als je de moeite had genomen dat rapport te lezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! En dat zegt iemand die beschuldigingen niet kan onderbouwen![]()
![]()
![]()
Heb jij gestudeerd?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Iedereen die studeert is dom en woke en geïndoctrineerd!!1!
nog maar een keer, dat je dit uit je toetsenbord krijgt. Niet te doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een gevoel maakt nog niet dat iets zo is. Bovendien demonstreren er ook op genoeg plekken Joodse mensen tegen de acties van Israël in de Gazastrook bijvoorbeeld.
Vrijwel alle demonstraties richten zich expliciet op Israël en Israëlische instellingen.
Geloof je dat nu echt zelf? Dan ben je precies de enige. Maar leg anders even uit aan mijn moeder dat ze het verkeerd opvat als ze weer eens bespuugd en en voor kankerjood uitgemaakt wordt. Wel fijn dat het ingebeeld is, dan ze ook gewoon weer alleen naar buiten, iets dat ze de laatste jaren amper meer durft.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Behalve dat het gewoon demonstraties zijn tegen Israël.en dus geen pure onversneden Joden
Er is hier helemaal geen aanleiding voor. De acties van Israël in de Gazastrook zou iedereen moeten toejuichen, het willen bevrijden van de gijzelaars en het neutraliseren van een terreurbeweging die het land al decennialang aanvalt, is een goede ontwikkeling. Deze terroristen toejuichen en in stand willen houden niet, dat lijk je maar niet te willen begrijpen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een gevoel maakt nog niet dat iets zo is. Bovendien demonstreren er ook op genoeg plekken Joodse mensen tegen de acties van Israël in de Gazastrook bijvoorbeeld.
Vrijwel alle demonstraties richten zich expliciet op Israël en Israëlische instellingen.
Niets genocidaals aan Israël. Sowieso, zo lang niet alle gijzelaars terug zijn valt er wmb niet te praten. Überhaupt valt er niet meer te praten. Klaar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet dan vind je vast ook dat er hard opgetreden moet worden tegen genocidale staat Israël.
Let wel; Israël niet de joden.
En hier ben ik het ook niet mee eens; want de reactie van Netanyahu is natuurlijk zeker te veroordelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is hier helemaal geen aanleiding voor. De acties van Israël in de Gazastrook zou iedereen moeten toejuichen, het willen bevrijden van de gijzelaars en het neutraliseren van een terreurbeweging die het land al decennialang aanvalt, is een goede ontwikkeling. Deze terroristen toejuichen en in stand willen houden niet, dat lijk je maar niet te willen begrijpen.
Ik ben niet van de semantiek. Kijk naar de uitwerking. Ze roeien ze gewoon uit man.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niets genocidaals aan Israël. Sowieso, zo lang niet alle gijzelaars terug zijn valt er wmb niet te praten. Überhaupt valt er niet meer te praten. Klaar.
Was in mijn tijd niet anders hoor. De meeste mensen zijn nu eenmaal niet zulke onafhankelijke denkers, maar eerder kuddedieren. En bij 20-jarigen is dat nog heftiger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lieg niet. En quote me ook niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben niet van de semantiek. Kijk naar de uitwerking. Ze roeien ze gewoon uit man.²
Goed dat jij als enige doorziet dat anderen allemaal kuddedieren zijn!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Was in mijn tijd niet anders hoor. De meeste mensen zijn nu eenmaal niet zulke onafhankelijke denkers, maar eerder kuddedieren. En bij 20-jarigen is dat nog heftiger.
Soms vraag ik me echt af hoe jij achter een toetsenbord zit. Ik hoop dat je aan het lachen bent over deze act, maar ik heb mijn twijfels. De grens tussen genie en schizofrenie is soms dun.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal met een stukje nederigheid te maken hebben. Maar ik vind het niet passen om bij een conflict dat zo groot is maar te gaan jij-bakken. Dit gaat veel verder dan jij en ik. Laten we onszelf niet overschatten Etto.²
Was het maar waar. Een hoop Joodse medeburgers vertellen dat ze zich echt zorgen maken over de sfeer en denkbeelden over Joden en/of Israël in hun omgeving van mensen van wie ze het nooit verwacht hadden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar dit is dan ook het enige volk dat gemobiliseerd kan worden voor de Hamas zaak.
Wat zit je dwars?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nog maar een keer, dat je dit uit je toetsenbord krijgt. Niet te doen.
Wie zegt dat ik mijzelf uitsluit?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Goed dat jij als enige doorziet dat anderen allemaal kuddedieren zijn!
Ik betwijfel of jij de expertise hebt om hier een goede, onderbouwde inschatting over te maken. Genocide is geen mening.quote:
quote:Afgevaardigden van de driehoek komen bij elkaar om te bespreken of verder ingrijpen nodig is
Afgevaardigden van de driehoek (gemeente, politie, justitie) komen zo bij elkaar om te kijken of verder optreden nodig is, aldus een politiewoordvoerder. Politieagenten zijn aanwezig bij de voormalige sociëteit De Amsterdamse Academische Club naast de Oudemanhuispoort, die momenteel wordt bezet door demonstranten.
De relevantie van je weelderige haardos daargelaten. Ik zal je iets leren: salafisten doen helemaal niet aan demonstraties.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar geen haar op mijn nog altijd met een weeldige haardos uitgeruste bol die ook maar een nanoseconde overweegt om met een troep overwegend extreem-linkse studenten, salafisten en antisemieten mee te marcheren. Hen gaat het namelijk helemaal niet om Palestina of leed of mensenrechten.
helemaal niks gelukkig, ben aardig tevreden. Ik verbaas me alleen over al die shit en onzin die je hier loopt te verkondigen.quote:
cutiesquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
Sfeerimpressie van het rode deel van de red–green alliance.
[ afbeelding ]
Deze post van je kan ik niet zo goed plaatsen. Ik zeg daar toch niks geks?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Soms vraag ik me echt af hoe jij achter een toetsenbord zit. Ik hoop dat je aan het lachen bent over deze act, maar ik heb mijn twijfels. De grens tussen genie en schizofrenie is soms dun.
Je twijfelt maar een eind heen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij de expertise hebt om hier een goede, onderbouwde inschatting over te maken. Genocide is geen mening.
Hou die gedachte vast.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij de expertise hebt om hier een goede, onderbouwde inschatting over te maken. Genocide is geen mening.
jij sowieso niet dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht, er zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die met goede intenties demonstreren. Wel wat naïef maar dat is niet verboden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is overduidelijk.
Alleen moet je dan wel uit je eigen bubbel stappen.
En een hoop medeburgers maken zich grote zorgen over de Nederlandse steun en goedkeuring bij de massaslachting van Palestijnen door Israël. Zo gaat dat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Was het maar waar. Een hoop Joodse medeburgers vertellen dat ze zich echt zorgen maken over de sfeer en denkbeelden over Joden en/of Israël in hun omgeving van mensen van wie ze het nooit verwacht hadden.
Waar bespeur je het stukje genie?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Soms vraag ik me echt af hoe jij achter een toetsenbord zit. Ik hoop dat je aan het lachen bent over deze act, maar ik heb mijn twijfels. De grens tussen genie en schizofrenie is soms dun.
Jij hebt het blijkbaar gelezen, alleen je bent zeer summier met wat er in dat rapport staat of zou staan. Wat kunnen we lezen, wat moet de hele wereld weten en wat is dat NCRI? Google geeft als eerste hits informatie dat NCRI een Iraanse politieke partij is.quote:
Mwah, zo complex is deze kwestie niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hier ben ik het ook niet mee eens; want de reactie van Netanyahu is natuurlijk zeker te veroordelen.
Daarom weiger ik ook pertinent, zeker als Nederlander, kant te gaan kiezen in dit conflict. Zoals KaheemSaid al zei is het daar ook veel te complex voor.
Correct. Anders zou men ook wel voor Jemen, Soedan of de Oeigoeren de straat op trekken. Maar dat boeit hen helemaal niets en men koopt er geen product uit China minder om. Het is een combinatie van antisemitisme en een diepe haat jegens alles dat het Westen betreft, want zo ziet men Israël. Als een Westerse, koloniale staat die hoe dan ook kapot moet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar geen haar op mijn nog altijd met een weeldige haardos uitgeruste bol die ook maar een nanoseconde overweegt om met een troep overwegend extreem-linkse studenten, salafisten en antisemieten mee te marcheren. Hen gaat het namelijk helemaal niet om Palestina of leed of mensenrechten.
En dat maken ze steeds helderder.
Geef een goed voorbeeld of stop met dit soort persoonlijke inhoudsloze geneuzel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
helemaal niks gelukkig, ben aardig tevreden. Ik verbaas me alleen over al die shit en onzin die je hier loopt te verkondigen.
Daar zit mijn probleem niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig ja.
Maar doe eens een klein gedachten-experimentje ... Als er ooit enige optie is voor homoseksualiteit om geaccepteerd te worden in de islamitische / Arabische wereld, hoe zou dat proces er in de komende x honderd jaren er dan uit zien? Die eh .. verlichting van de islam? Zou dat hele proces niet ook ergens omvatten dat die lui in vrije en eigen staten kunnen leven?
Dus eh .. wellicht spelen die LHBTQI+ lui wel 'the long game'? Als een middeleeuwse lijfeigene die zijn Nostradamus pet opzet en zich beseft dat zijn kleine daad van protest deel is van een groter geheel wat uiteindelijk het einde van het feodalisme zal betekenen?
En ja, nu maak ik er met die tweede alinea een beetje een grapje van. Maar is het daadwerkelijk zo ver gezocht? Dat er een groep mensen is die voor de vrijheid en veiligheid van de burgers van Gaza pleit, omdat dat ook precies is wat ze zelf willen? Omdat al die 'genderqueer they/them polyamoreuze UvA-ers' weten dat als lhbtqi+-ers óóit veilig en vrij in Gaza willen kunnen zijn, het een zeer belangrijke voorwaarde is dat de burgers van Gaza zélf, vrij en veilig in Gaza kunnen zijn?
Of gewoon veel simpeler ... Dat 'veiligheid en vrijheid' gewoon principiële waarden zijn voor die UvA-ers, die ze zelfs aanmoedigen en behartigen voor de mensen die hen letterlijk van gebouwen af willen gooien?
En eh ... is dat nou niet altijd een beetje het geval bij de anti-oorlog protestanten? Dat ze er bij 'hun eigen kant' op aandringen dat er met de gevechten (of steun daar aan) gestopt moet worden, terwijl de protestanten in de ogen van de andere kant van het conflict gewoon onderdeel van de vijand zijn en dood moeten? Ik heb bv bij de anti-vietnam-oorlog beweging nou ook nooit het idee gehad dat die lui hele goede vrienden met de Vietcong hadden kunnen zijn. Die hippies waren ook gewoon afgeslacht als ze een stap in noord Vietnam gezet hadden.
Tegen oorlog protesteren doet men wel vaker primair omdat men principieel tegen oorlog en het leed wat daarmee gepaard gaat is. Het wel of niet aansluiten bij de waarden van (een van) de kampen kan daar imo prima ondergeschikt aan zijn.
Okayquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Hexagon
De wijze waarop je weer voor allerlei mensen van alles aan het invullen bent is niet erg academisch te noemen.quote:- Een onzalige mixture van voornamelijk 'sociologie'-studenten met een voorliefde voor marxistische denkbeelden (Westen en kapitalisme moet kapot) en een hoop salafisten die hier een heilige oorlog aan het voeren zijn, naarstig bijgestaan door voornoemde groep, want mensen met een tintje zijn nu eenmaal slachtoffer, altijd.
Ik zou er als universiteit een paar een moeilijk functioneringsgesprekje laten voeren over professionaliteit in hun vak en hoe ze dit rijmen met hun voorbeeldfunctie naar studenten.quote:- Totaal niet-wetenschappelijk gedreven docenten, die vooral bezig zijn met ideologie in plaats van wetenschap, en hun studenten vooral graag aanleren wat 'het juiste' is. Niet wat 'kritisch denken' inhoudt.
Je mag alles eisen. Of je het ook krijgt is iets anders. Als het bestuur zo *Woke* was geweest was vast de mobiele eenheid er niet opgezet door de al even *Woke*-koningin Femke Halsema.quote:- Docenten en studenten die EISEN dat het bestuur opstapt, die EISEN dat allerlei banden worden verbroken (voor de goede zaak) en natuurlijk EISEN dat er wel gratis voer wordt gebracht.
Ze bedekken hun gezichten maar je weet wel precies hun persoonsprofielen zijn. Hoe?quote:- 'Demonstranten' die hun gezichten bedekken en onwelgevallige pers (lees: racistische fascisten en kapitalisten) van zich afslaan.
Volgens mij zat 97% van de studenten gewoon lekker bier te klatsen met dit lekkere weer in plaats van mee te doen met dit soort zinloze acties. Sowieso lees ik overal berichten dat een groot deel van de aanwezigen bestaat uit aanwezige extreemlinkse beroepsdemonstranten en andere reltoeristen die daar helemaal niet studeren.quote:En dit broeit ook in Nijmegen en Utrecht. Dit zijn geen universiteiten meer maar politieke bastions.
Er is niets *Woke* aan de pro-Palestijnse loopgraaf van het Israel/Palestina hobbyconflict onder Nederlandse politieke activisten. Is al jaren een verbindende factor en klassieker binnen extreemlinkse netwerk die je rondom dat soort geitenwollensokkenstudies hebt. Die organiseren eens in de zoveel tijd hun jamboree rondom een van hun favoriete onderwerpen.quote:Als dat een 'spook' is, is het wel een heel erg heldere manifestatie ervan, niet?
Had deze ook al gepost, maar CNN liegt een beetje. Stream is niet live maar van vanmiddag.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:52 schreef junkiesietze het volgende:
stond er net een te roepen, WE MOETEN WEER TENTEN OPZETTEN
'Massaslachting'quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
En een hoop medeburgers maken zich grote zorgen over de Nederlandse steun en goedkeuring bij de massaslachting van Palestijnen door Israël. Zo gaat dat.
Een hoop medeburgers maken zich zorgen over dat gewelddadige kutgedrag wat hier in Nederland tentoongespreid wordt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
En een hoop medeburgers maken zich grote zorgen over de Nederlandse steun en goedkeuring bij de massaslachting van Palestijnen door Israël. Zo gaat dat.
Dit is inderdaad volstrekt normaal allemaal, Hex.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Okay
[..]
De wijze waarop je weer voor allerlei mensen van alles aan het invullen bent is niet erg academisch te noemen.
[..]
Ik zou er als universiteit een paar een moeilijk functioneringsgesprekje laten voeren over professionaliteit in hun vak en hoe ze dit rijmen met hun voorbeeldfunctie naar studenten.
Maar docenten mogen prive een mening hebben over een politiek item als Gaza. Volgens mij is Gaza-kunde geen universitair vak.
[..]
Je mag alles eisen. Of je het ook krijgt is iets anders. Als het bestuur zo *Woke* was geweest was vast de mobiele eenheid er niet opgezet door de al even *Woke*-koningin Femke Halsema.
[..]
Ze bedekken hun gezichten maar je weet wel precies hun persoonsprofielen zijn. Hoe?
[..]
Volgens mij zat 97% van de studenten gewoon lekker bier te klatsen met dit lekkere weer in plaats van mee te doen met dit soort zinloze acties. Sowieso lees ik overal berichten dat een groot deel van de aanwezigen bestaat uit aanwezige extreemlinkse beroepsdemonstranten en andere reltoeristen die daar helemaal niet studeren.
[..]
Er is niets *Woke* aan de pro-Palestijnse loopgraaf van het Israel/Palestina hobbyconflict onder Nederlandse politieke activisten. Is al jaren een verbindende factor en klassieker binnen extreemlinkse netwerk die je rondom dat soort geitenwollensokkenstudies hebt. Die organiseren eens in de zoveel tijd hun jamboree rondom een van hun favoriete onderwerpen.
Dus nee dit lijkt me niet heel representatief voor hoe *Woke* de universiteitsbevolking van nu is.
Ja en weer andere mensen maken zich zorgen of het wel mooi weer is als ze op vakantie gaan. Zorgen zorgen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een hoop medeburgers maken zich zorgen over dat gewelddadige kutgedrag wat hier in Nederland tentoongespreid wordt.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De eens zo sterke israelische lobby is ingehaald door de social media. Ze zwakken zienderogen af. De wereld ziet nu hoe het echt zit. Ik ben er ontzettend blij mee. Alles voor waarheidsvinding.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel echt heel duidelijk dat Israel de pr oorlog volledig heeft verloren. Hordes aan anti-Israel figuren, terwijl echt pro-Israel zijn toch iets is voor boomers en bejaarde. Jeugdig-rechts is niet anti-Israel, maar ook niet zodanig voor dat ze bereid zijn tegendemonstraties ervoor te geven. Het boeit ze niet echt.
Hoe kom je erbij dat Pro Israel boomers en bejaarden zijn en anti Israel de jongeren? Misschien in jouw bubbel maar heb juist de indruk dat er onder het jongere deel van bevolking juist meer Israel sympathisanten zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel echt heel duidelijk dat Israel de pr oorlog volledig heeft verloren. Hordes aan anti-Israel figuren, terwijl echt pro-Israel zijn toch iets is voor boomers en bejaarde. Jeugdig-rechts is niet anti-Israel, maar ook niet zodanig voor dat ze bereid zijn tegendemonstraties ervoor te geven. Het boeit ze niet echt.
Heel benieuwd of Israel dit de komende jaren nog weet te counteren.
je verwijt anderen niet te weten wat genocide is maar zelf weet je dat kennelijk ook niet. Je lijkt het beter te weten dan de politie en de nctv (waarom mag joost weten) en hebt tevens een zeer bedenkelijke mening over de veiligheid van de joodse gemeenschap en joodse studenten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geef een goed voorbeeld of stop met dit soort persoonlijke inhoudsloze geneuzel.
Stel - en ik beklemtoon 'stel' - dat dit zou kloppen. Zullen we er dan even rationeel naar kijken? Hoe erg zou het dan zijn voor de wereld. Veel meer dan bidden en kinderen maken doen ze niet in Gaza. Is er nou echt veel aan verloren als Israël door zou pakken?quote:
Puike vergelijking, en opnieuw een drogreden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en weer andere mensen maken zich zorgen of het wel mooi weer is als ze op vakantie gaan. Zorgen zorgen.
Verdiep je even in wat genocide betekent.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom is het geen genocide? Omdat ze zeggen dat het niet hun intentie is. Zo lus ik er nog wel een paar. Allemaal semantiek van de bovenste plank. Men zou naar de uitwerking moeten kijken. Ze kunnen ons alles wijsmaken. Alles gaat er nu: kinderen, vrouwen, aupairs, nanny's, opa's en oma's, zieken.²
Help me even, welke ondersteunde.rol speelt Nederland in die conflicten? Hoe gretig wil onze regering wapenonderdelen blijven exporteren?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Massaslachting'
Jij zult je vast ook ontzettend druk maken over Jemen en Soedan, oh nee, wacht, geen Israël dus dat is irrelevant dan.
CNN liegt? Nee maar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef spoilert het volgende:
[..]
Had deze ook al gepost, maar CNN liegt een beetje. Stream is niet live maar van vanmiddag.
oh goddamnit die kan uit dan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef spoilert het volgende:
[..]
Had deze ook al gepost, maar CNN liegt een beetje. Stream is niet live maar van vanmiddag.
Kortom, als Nederland geen wapens meer levert aan Israël, zou het je niets meer uitmaken? Dat is behoorlijk ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Help me even, welke ondersteunde.rol speelt Nederland in die conflicten? Hoe gretig wil onze regering wapenonderdelen blijven exporteren?
Verder ken je me niet en weet je niet waar ik me druk om maak. Laat je sneue projecties dus maar achterwege.
In ieder geval niet over de zorgen van Joodse Nederlanders. Dat is net iets als hopen op een zonnige vakantie of zo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Help me even, welke ondersteunde.rol speelt Nederland in die conflicten? Hoe gretig wil onze regering wapenonderdelen blijven exporteren?
Verder ken je me niet en weet je niet waar ik me druk om maak. Laat je sneue projecties dus maar achterwege.
Maakt me alleen maar kwaad. Ik krijg dan de indruk dat de ene mensenleven de andere niet is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verdiep je even in wat genocide betekent.
Nee hoor. Die.moeten gewoon veilig zijn. Erg bedenkelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:59 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hebt tevens een zeer bedenkelijke mening over de veiligheid van de joodse gemeenschap en joodse studenten.
Het is geen leugen, en als je dat nu nog steeds niet ziet ben je inderdaad totaal verblind.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee hoor. Die.moeten gewoon veilig zijn. Erg bedenkelijk.
Demonstraties tegen Israël zijn echter iets anders dan demonstraties tegen de Joodse gemeenschap, noch demonstreren de mensen die tegen Israël demonstreren tegen de Joodse gemeenschap. Hoe graag pro-Israël die leugen ook blijft herhalen.
Ach gut,jij mag wel allerlei aannames doen, maar raakt meteen van slag als je vindt dat je onheus bejegend wordt. Tsk tsk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
De enige vlag waar ik mee wapper is de Brabantse.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:03 schreef TLC het volgende:
Hup Israëlal was het alleen maar om die 'studenten' te fucken
Dat extreemlinksen een rel schoppen? Nee dat is weinig nieuws. Dan heb je de tijd van de krakersoproer duidelijk niet voor de geest. Daarbij is dit best braafjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is inderdaad volstrekt normaal allemaal, Hex.
Zeg dat maar tegen de terroristen van Hamas. Overigens kan je dat inmiddels ook zeggen tegen Netanyahu en zijn extreem rechtse en religieuzen vrienden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maakt me alleen maar kwaad. Ik krijg dan de indruk dat de ene mensenleven de andere niet is.²
Ik blijf het hilarisch vinden dat er mensen zijn die zeggen dat er in deze tijd van social media geen propaganda is en dat alles nu rechtstreeks (zonder filter) de huiskamer binnen weet te komenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit land, de hele wereld, moet heel goed en heel snel gaan nadenken over hoe te handelen met betrekking tot de stromen aan valse informatie voordat we hier allemaal middenin een mazelenepidemie Free free Palestine opdreunen met een Russisch accent.
Dat moeten ze zijn idd, maar zijn het niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demonstraties tegen Israël zijn echter iets anders dan demonstraties tegen de Joodse gemeenschap, noch demonstreren de mensen die tegen Israël demonstreren tegen de Joodse gemeenschap. Hoe graag pro-Israël die leugen ook blijft herhalen.
Hmm, raar. Want hoe plaats jij demonstreren bij een Holocaustmusem of Auschwitz dan? Of oproepen voor een 'intifada' of een 'vrij Palestina' van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee? Een quote die regelrecht uit het handvest van Hamas komt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als Nederland geen wapens meer zou leveren, dan zou er inderdaad een goede stap gezet zijn in een wenselijke houding van de regering van Nederland in dat conflict. Je zou nog verder kunnen gaan met bepaalde economische sancties, zoals ze ook zijn ingevoerd tegen Rusland. Daar valt nog wat voor te strijden. Maar zodra je dat hebt doorgevoerd en ook diplomatiek een andere toon aanslaat, heb je het maximale wel uit de demo's gehaald lijkt me.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, als Nederland geen wapens meer levert aan Israël, zou het je niets meer uitmaken? Dat is behoorlijk ongeloofwaardig.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:06 schreef Specularium het volgende:
Mensen die roepen dat alle kankerjoden dood moeten zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van de Israelische regering.
Dit moet toch een act zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De relevantie van je weelderige haardos daargelaten. Ik zal je iets leren: salafisten doen helemaal niet aan demonstraties.
[ afbeelding ]
M.a.w: je wilt te graag.²
Prima hoor. Maar dat kunnen en moeten (!) ze ook anders zeggen. Het is de toon die de muziek maakt. Als je dat soort taal bezigt help je feitelijk de vijand op een makkelijke manier in het zadel. Je bewijst je eigen zaak daarmee geen dienst. Argumenten, geen scheldwoorden!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:06 schreef Specularium het volgende:
Mensen die roepen dat alle kankerjoden dood moeten zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van de Israelische regering.
Misschien moeten ze Saddam Hoessein maar als held gaan vereren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zit mijn probleem niet.
Het probleem is dat de radicale vleugel van de LGBTQ-beweging hier dit land en deze mensen stelselmatig verwijt ONTZETTEND intolerant en homofobisch en hatelijk te zijn; heel Nederland moet op DEI cursus om 45 pronouns te doorgronden en 'heteronormativiteit' af te leren want anders komt er nooit verandering. Daarom is Pride en Paarse Vrijdag zó nodig, want het is echt niet te doen hier voor LGBTQ.
Ze schilderen uitgerekend dit land af als een hel voor homoseksuelen, vol rabiate homohaat.
Ja, dan kan ik enkel glimlachen wanneer diezelfde club met vlaggen van Arabische landen wappert.
Ik nam je serieus maar nu ik dit weet dan begin ik toch te twijfelenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige vlag waar ik mee wapper is de Brabantse.
Dit is correct. De rest van je post is een opinie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De eens zo sterke israelische lobby is ingehaald door de social media. Ze zwakken zienderogen af. De wereld ziet nu hoe het echt zit. Ik ben er ontzettend blij mee. Alles voor waarheidsvinding.²
Je leest niet goed.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Pro Israel boomers en bejaarden zijn en anti Israel de jongeren? Misschien in jouw bubbel maar heb juist de indruk dat er onder het jongere deel van bevolking juist meer Israel sympathisanten zijn.
Geen idee, Auschwitz ligt niet in Nederland dus de relevantie ontgaat me sowieso. Maar demonstreren tegen de Israelische president is natuurlijk demonstreren tegen de Israelische president. Dus zo plaats ik dat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, raar. Want hoe plaats jij demonstreren bij een Holocaustmusem of Auschwitz dan?
Niet zo schijnheilig doen. Je vindt het fantastisch.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vooral blijven volhouden, misschien ga je het zelf ooit geloven.quote:Demonstraties tegen Israël zijn echter iets anders dan demonstraties tegen de Joodse gemeenschap, noch demonstreren de mensen die tegen Israël demonstreren tegen de Joodse gemeenschap. Hoe graag pro-Israël die leugen ook blijft herhalen.
Het is om aan te tonen dat ik geen kant kies in dit conflict.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik nam je serieus maar nu ik dit weet dan begin ik toch te twijfelen
Moeten Europeanen zo ook kijken naar omvolking?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom is het geen genocide? Omdat ze zeggen dat het niet hun intentie is.
Dat zou je toch alleen adviseren aan jeugd wanneer je echt een hekel aan ze hebt?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef theunderdog het volgende:
Nogmaals de vraag; waarom zou Nederland dat doen?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als Nederland geen wapens meer zou leveren, dan zou er inderdaad een goede stap gezet zijn in een wenselijke houding van de regering van Nederland in dat conflict. Je zou nog verder kunnen gaan met bepaalde economische sancties, zoals ze ook zijn ingevoerd tegen Rusland. Daar valt nog wat voor te strijden. Maar zodra je dat hebt doorgevoerd en ook diplomatiek een andere toon aanslaat, heb je het maximale wel uit de demo's gehaald lijkt me.
Verder zei ik dat je moest stoppen met projecteren en dan doe je dat toch. Is het een gebrek aan argumenten dat je maar de gevoelens van anderen moet verzinnen om ze aan te kunnen vallen?
Kom zelf dan niet met zulk waardeloze stellingenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:06 schreef Specularium het volgende:
???quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat zou je toch alleen adviseren aan jeugd wanneer je echt een hekel aan ze hebt?
Dat deed hij alleen niet omdat die mensen homofobische ideeën zouden hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moeten ze Saddam Hoessein maar als held gaan vereren.
Heeft toch wel zo'n paar honderduizend niet-homotolerante mensen om zeep geholpen.
Waarom doen ze dat?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:09 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn moeder wordt op straat bespuugd en voor kankerjood uitgemaakt. Types als jij maken dat mogelijk. Lekker anoniem achter je schermpje. Lafaard.
Waarom niet? Andere landen doen ook meer dan NL, omdat ze Israels agressie tegen Palestijnen niet langer willen faciliteren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag; waarom zou Nederland dat doen?
Netanyahu ook niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat deed hij alleen niet omdat die mensen homofobische ideeën zouden hebben.
Tja, daar ga je al weer. Hier is helemaal geen spake van. Het is het misbruiken van de Holocaust om Israël en het Joodse volk ergens van te beschuldigen, waar men zelf het slachtoffer van is geweest.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen idee, Auschwitz ligt niet in Nederland dus de relevantie ontgaat me sowieso. Maar demonstreren tegen de Israelische president is natuurlijk demonstreren tegen de Israelische president. Dus zo plaats ik dat.
Verder lijkt me de herinnering aan de Holocaust een uitstekende reden om Israël te stoppen in het uitmoorden van Palestijnen. Een volkerenmoord moet je nou eenmaal niet willen.
En ook hier zit je weer mis. De agressie komt van de Palestijnen zelf, al bijna een eeuw, nog voordat de staat Israël was opgericht was dit walgelijke groepje Arabieren al bezig met de Joodse gemeenschappen in de regio het leven zuur te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom niet? Andere landen doen ook meer dan NL, omdat ze Israels agressie tegen Palestijnen niet langer willen faciliteren.
Staat meer pers dan demonstrantenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:17 schreef RipCity het volgende:
AT5 is live nu bij nieuwe demo https://www.at5.nl/
eerste wat is lees: demonstranten richten opnieuw veel schade aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:17 schreef RipCity het volgende:
Ja, dat is inderdaad met dezelfde intentie. Zelfs ik met mijn donkere humor begin toch ook lichte kraakjes te vertonen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat extreemlinksen een rel schoppen? Nee dat is weinig nieuws. Dan heb je de tijd van de krakersoproer duidelijk niet voor de geest. Daarbij is dit best braafjes.
En toch geen Queer for Sudan...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Netanyahu ook niet.
Misschien vinden ze het gewoon niet zo tof dat een groep mensen vermoord wordt, ongeacht hun homovriendelijkheid.
Heh. Hoe komen die tyfuslijers erbij dat jouw moeder joods is?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen. Je vindt het fantastisch.
Mijn moeder wordt op straat bespuugd en voor kankerjood uitgemaakt. Types als jij maken dat mogelijk. Lekker anoniem achter je schermpje. Lafaard.
[..]
Vooral blijven volhouden, misschien ga je het zelf ooit geloven.
Welke westerse landen doen 'meer' dan Nederland? heel benieuwd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom niet? Andere landen doen ook meer dan NL, omdat ze Israels agressie tegen Palestijnen niet langer willen faciliteren.
De term Pallywood is bij mij al wel zeker iets van 15 jaar bekend.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef theunderdog het volgende:
Wat een wild idee.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Netanyahu ook niet.
Misschien vinden ze het gewoon niet zo tof dat een groep mensen vermoord wordt, ongeacht hun homovriendelijkheid.
De propaganda is aan beide kanten soms tamelijk absurd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:20 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De term Pallywood is bij mij al wel zeker iets van 15 jaar bekend.
Palestijnen zijn altijd druk geweest met propaganda, en zeker deze tijd hebben ze moslims over de hele wereld en zeker in westerse landen die elke stukje propaganda doorsturen.
Ik hoop dat de jeugd er over heen groeit, net als vroeger de hippies later gewone werkende mensen werden.
Maar met de constante barrage van Twitter en Tiktok feeds en de verslavingen van doomscrolling en ragebaits ben ik er toch wel bang voor dat het mogelijk een heel groot probleem gaat worden.
De jeugd haalt hun nieuws niet eens meer van de meer betrouwbare bronnen maar van Twitter en TikTok.
Dit is niet eens meer links vs rechts, dit is moderate vs extremisten.
Nog een wilder idee: in sommige landen staat gewoon de doodstraf op homo zijn.quote:
Haar ketting.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heh. Hoe komen die tyfuslijers erbij dat jouw moeder joods is?
Oh, dat is dan opmerkelijk. Want er stonden genoeg mensen na 7 oktober juichend op straat, noemde het 'dekolonisatie' of de Palestijnse terroristen werden als verzetshelden of verzetsstrijders afgeschilderd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Netanyahu ook niet.
Spijker en kopquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..].
Ze schilderen uitgerekend dit land af als een hel voor homoseksuelen, vol rabiate homohaat.
Ja, dan kan ik enkel glimlachen wanneer diezelfde club met vlaggen van Arabische landen wappert.
Dat is antisemitisme inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar ga je al weer. Hier is helemaal geen spake van. Het is het misbruiken van de Holocaust om Israël en het Joodse volk ergens van te beschuldigen, waar men zelf het slachtoffer van is geweest.
Die zichtbaar dragen kan helaas niet meer, dat is helaas het Westen anno 2024.quote:
quequote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is antisemitisme inderdaad.
Alleen de volgende begrijp ik nog niet. Als iemand voor een staakt het vuren in Gaza is, dan is die een antisemiet. Is dezelfde persoon voor een staakt het vuren in Oekraïne, dan discrimineert hij niet. Wat is 't verschil?
En studentes op UvA moeten toch wel een Groen-Links bolwerk zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:22 schreef Beaurealis het volgende:
"Fuck Halsema! Fuck Halsema!"
Arme Femke. Heb je al die jaren de moslims geknuffeld, krijg je dit als dank
De shovel mag vanavond weer in actie komen. Ze mogen weer vrijelijk barriere opbouwenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:19 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
eerste wat is lees: demonstranten richten opnieuw veel schade aan.
Gezellig
OMG hoe ze die barricade "opbouwen"quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:17 schreef RipCity het volgende:
NL is een van de meest pro-Israellanden in de EU. België, Spanje, Ierland zijn al veel kritischer, ook in hun acties richting Palestijnen en oproepen richting Israël.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke westerse landen doen 'meer' dan Nederland? heel benieuwd.
Gewoon random wat bakstenen op elkaar leggenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef spoilert het volgende:
[..]
OMG hoe ze die barricade "opbouwen"die zijn vroeger niet vaak in de blokkenhoek geweest
Ik draag 'm open en bloot. Niet buigen voor de onbeschaafden. Helaas durft het krapuul alleen tegen oude vrouwen of als ze in de meerderheid zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zichtbaar dragen kan helaas niet meer, dat is helaas het Westen anno 2024.
Het mooiste was dat ene meisje die heel tactisch een kamerplant er in probeerde te plaatsenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef spoilert het volgende:
[..]
OMG hoe ze die barricade "opbouwen"die zijn vroeger niet vaak in de blokkenhoek geweest
Mijn vraag aan jou: wat verwacht jij van Israël?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
NL is een van de meest pro-Israellanden in de EU. België, Spanje, Ierland zijn al veel kritischer, ook in hun acties richting Palestijnen en oproepen richting Israël.
Ik ging stuk om 2 lui die een dunnen ijzeren staaf behandelde alsof dat ding 100kg woog...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:28 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het mooiste was dat ene meisje die heel tactisch een kamerplant er in probeerde te plaatsen
Als ik wil dat jeugd klappen krijgt zou dat zeker mijn nummer 1 advies zijn. En gezien de afgelopen dagen zullen er genoeg zijn die er naar zouden luisteren.quote:
Heel herkenbaar. Zie het ook bij vrouwen die hoofddoek dragen of een burqa. Worden heel laf bejegend of uitgescholden als er geen vent bij is. Kan ik zo slecht tegen. We zitten in hetzelfde schuitje man.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik draag 'm open en bloot. Niet buigen voor de onbeschaafden. Helaas durft het krapuul alleen tegen oude vrouwen of als ze in de meerderheid zijn.
Waarom is dat er niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nodig ze uit voor je demonstratie. Misschien komen ze wel.
Blijven allemaal symbolische oproepen. Ze doen er praktisch even 'weinig' tegen als Nederland. Dus Nederland is eigenlijk eerlijker.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
NL is een van de meest pro-Israellanden in de EU. België, Spanje, Ierland zijn al veel kritischer, ook in hun acties richting Palestijnen en oproepen richting Israël.
Sinds wanneer ligt Delft in Amsterdam??quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:29 schreef Aether het volgende:
Ook bij TU Delft (weet niet meer welk topic te kiezen)
[ afbeelding ]
Ik wil niet legendarisch doen, maar dit geeft me wel een "baas in eigen buik"-gevoel van de Dolle Mina's.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:30 schreef Aether het volgende:
150 pro-Palestijnse demonstranten bezetten binnenterrein Universiteitsbibliotheek Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)sbibliotheek-utrecht
Gebeurt nooit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zie het ook bij vrouwen die hoofddoek dragen of een burqa. Worden heel laf bejegend of uitgescholden als er geen vent bij is.
Tja, allen linkse regeringen, die dus aan de verkeerde kant staan. Vooral sommige Ierse kringen kennen natuurlijk ook een bijzondere geschiedenis van vriendschappelijke banden met Hamas. Terrorisme is de Ieren dan ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kom maar met bewijs dat het dezelfde mensen zijnquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, dat is dan opmerkelijk. Want er stonden genoeg mensen na 7 oktober juichend op straat, noemde het 'dekolonisatie' of de Palestijnse terroristen werden als verzetshelden of verzetsstrijders afgeschilderd.
Nee, ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Blijven allemaal symbolische oproepen.
Nee. Ze doen wel degelijk meer. Ook niet-symbolisch. Beetje gek om eerst te vragen welke landen meer doen, en vervolgens direct te claimen dat het allemaal symbolisch zou zijn.quote:Ze doen er praktisch even 'weinig' tegen als Nederland. Dus Nederland is eigenlijk eerlijker.
De ondergangquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou: wat verwacht jij van Israël?
Was meer een aparte meldingquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:30 schreef spoilert het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Delft in Amsterdam??
Ik had het graag anders gezien. Maar helaas dus wel. Ze zullen het nooit doen als er een man bij is. Lafaards dus.quote:
Omdat niemand het organiseert.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom is dat er niet?
Of Queer for Afghans in Pakistan?
En waarom organiseert men dat niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat niemand het organiseert.
Dus organiseer een demonstratie voor je favoriete groepje en stuur die queers een uitnodiging.
Ik ben niet echt onder de indruk van de pro-Palestina demonstranten. Maar ok..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als ik wil dat jeugd klappen krijgt zou dat zeker mijn nummer 1 advies zijn. En gezien de afgelopen dagen zullen er genoeg zijn die er naar zouden luisteren.
Hahahahaha, daar had je me even. Een vrouw die een eigen beslissing mag nemenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil niet legendarisch doen, maar dit geeft me wel een "baas in eigen buik"-gevoel van de Dolle Mina's.²
Meest progressieve moslimquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahahahaha, daar had je me even. Een vrouw die een eigen beslissing mag nemen
Toegegeven, in dat opzicht zijn moslims geen lafaards. Eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had het graag anders gezien. Maar helaas dus wel. Ze zullen het nooit doen als er een man bij is. Lafaards dus.²
Dit moet maar gauw stoppen. israel kan en mag de kop niet meer in het zand steken. Kijk wat ze wereldwijd triggeren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:36 schreef BeriBeri het volgende:
De bakstenen gaan alweer rond
Weer tijd voor de wapenstok en honden
Geen idee, ik kan niet in ieders hoofd kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waarom organiseert men dat niet?
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Toegegeven, in dat opzicht zijn moslims geen lafaards. Eerlijk is eerlijk.
Ach ja, de intens racistische en fascistische burgerlul betaalt de reparatie wel weer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:36 schreef Aether het volgende:
Straatstenen
Demonstranten zijn bezig alle stenen uit de straat te lichten in de Oudemanhuispoort. De stenen worden door lange rijen mensen doorgegeven naar de barricades. De mensen met de stenen zeggen dat ze die gebruiken om de barricades te verstevigen. “Niet om naar de politie te gooien.”
[ afbeelding ]
Maar ik roep dan ook niet dat Nederland een verderfelijk homofobisch inferno is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan niet in ieders hoofd kijken.
Maar gaan klagen dat niemand het organiseert terwijl je het zelf ook niet doet is natuurlijk niet zo heel sterk.
Dat was maar de helft van de grap eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]![]()
Juist de mensen die alleen in groepen durven, 1v1 rennen ze weg
Ohquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat was maar de helft van de grap eigenlijk.
quote:Israëlische UvA-studente Tamar: "Ik weet niet meer of ik welkom ben op de campus"
https://www.at5.nl/artike(...)n-ontruiming-politie
De Israëlische studente Tamar voelt vooral 'verdriet' na de protestactie van gisteren. "Ik zie de agressie van de partijen die er zijn. Ik zie de politie mensen met geweld van het terrein halen. Dit is de campus waar ik studeer, de beelden doen mij pijn." Wat Tamar vooral pijn doet, is dat het gesprek niet wordt aangegaan. "Dat het gevoel er heerst dat dat dit geweld nodig is om je mening te kunnen uiten."
Tamar heeft besloten om op dit moment niet meer naar de UvA te gaan, ze voelt zich onveilig. "Ik ben zelf half Israëlisch. Dus als er wordt opgeroepen om banden te verbreken met Israël, dan vraag ik mij af of ik nog wel welkom ben hier." Ze is niet de enige Israëlische of Joodse student die niet aanwezig is op de campus. "Het geldt voor een groot deel van de gemeenschap."
Over het nieuwe protest wat is aangekondigd is Tamar duidelijk. "Iedereen heeft het recht om te protesteren, maar ik hoop dat ze afstand gaan nemen van het geweld en echt het dialoog aan willen gaan."
Nou nee, vooral Marokkanen gaan als een roedel hyena's te werk wanneer ze een autochtone Nederlander aanvallen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Toegegeven, in dat opzicht zijn moslims geen lafaards. Eerlijk is eerlijk.
Ik heb de beelden gezien en het stemt me ontzettend verdrietig. Ik hoop echt dat israel voor het oorlogstribunaal komt.quote:
Kom eens een keer met iets dan? wat hebben die landen gedaan waardoor Israel echt even flink is gaan twijfelen qua hun optreden wat betreft Gaza na 7 oktober?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ook in de praktijk.
[..]
Nee. Ze doen wel degelijk meer. Ook niet-symbolisch. Beetje gek om eerst te vragen welke landen meer doen, en vervolgens direct te claimen dat het allemaal symbolisch zou zijn.
Waarom?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb de beelden gezien en het stemt me ontzettend verdrietig. Ik hoop echt dat israel voor het oorlogstribunaal komt.²
Ik ben nog hoopvol dat er zo wel een grote charge uitgevoerd gaat wordenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb de beelden gezien en het stemt me ontzettend verdrietig. Ik hoop echt dat israel voor het oorlogstribunaal komt.²
Mooie avond voor het waterkanon.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben nog hoopvol dat er zo wel een grote charge uitgevoerd gaat worden
Zij zijn de trigger van dit alles!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |