Financial Times: https://www.ft.com/content/c88509f9-c9bd-46f4-8a5c-9b2bdd3c3dd3quote:Europese inlichtingendiensten luiden de alarmbel over Ruslands dreigende sabotageplannen in heel Europa, Rusland richt zich op een permanent conflict met het Westen. Rusland is al actief bezig met het voorbereiden van heimelijke bomaanslagen, brandstichtingen en infrastructuurschade op Europees grondgebied, zowel rechtstreeks als via tussenpersonen, zonder zich te bekommeren over mogelijke burgerslachtoffers.
Naar aanleiding van recente arrestaties en verdachte incidenten in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Tsjechië en Estland, groeit de bezorgdheid over de Russische activiteiten. De NAVO en Europese regeringen uiten diepe zorgen over de groeiende dreiging van Rusland, die niet beperkt blijft tot fysieke sabotage, maar ook desinformatie- en hackcampagnes omvat.
Analisten benadrukken de inspanningen van Rusland om zijn aanwezigheid in Europa te herstellen (nadat meer dan 600 Russische spionnen Europa werden uitgezet na het begin van de oorlog in Oekraïne), met name via tussenpersonen zoals de Russische diaspora en georganiseerde misdaadgroepen met banden met het Kremlin. Bovendien heeft Rusland een belangrijke strategische verschuiving gemaakt door inlichtingenoperaties per land te coördineren via speciale comités.
De Europese veiligheidsdiensten zijn op scherp gezet vanwege de verhoogde dreiging en trachten mogelijke doelwitten te identificeren die tot dusver over het hoofd zijn gezien.
"Deze speldenprik-aanvallen die we tot nu toe hebben gezien, zijn natuurlijk bedoeld om ontwrichting te veroorzaken, maar ze kunnen ook worden gebruikt voor desinformatie. En dan is er nog wat Rusland leert van deze aanvallen als ze Europa echt willen immobiliseren... Het zijn oefeningen."
Echt een eng idee.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook vrij makkelijk volgens mij. Vooral op digitaal gebied is alles zo lek als een mandje. Ik verwacht ook binnen een jaar of twee echt grote desinformatie campagnes die met AI gemaakt worden.
Het had zelfs al gekund. Je hebt al levensechte videos van nieuwsuitzendingen waar de presentator gewoon iets anders zegt, dan hij/zij daadwerkelijk zei. Met kloppende mondbewegingen en al.quote:
thnx voor de tipquote:Op zondag 5 mei 2024 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het had zelfs al gekund. Je hebt al levensechte videos van nieuwsuitzendingen waar de presentator gewoon iets anders zegt, dan hij/zij daadwerkelijk zei. Met kloppende mondbewegingen en al.
Als je dat op TV gooit via een hack, ipv wat domme russische propaganda via BabyTV zoals laatst, kan je al enorm veel paniek veroorzaken. Bv door de NOS nieuwslezer te laten vertellen dat wij de oorlog verklaren tegen Rusland oid. Of een bankenrun veroorzaken. Of je wakkert binnenlandse onrust aan. Zoveel mogelijkheden.
En je doet dat natuurlijk niet alleen. Je hackt dan ook direct nu.nl met hetzelfde bericht, je hackt de ING zodat het tijdelijk down gaat, je pompt twitter vol met paniekberichten via botkanalen en AI beelden van pinautomaten die niet werken en hop.
Wat ze deden met BabyTV lijkt mij duidelijk een oefening voor dit soort scenario's.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het had zelfs al gekund. Je hebt al levensechte videos van nieuwsuitzendingen waar de presentator gewoon iets anders zegt, dan hij/zij daadwerkelijk zei. Met kloppende mondbewegingen en al.
Als je dat op TV gooit via een hack, ipv wat domme russische propaganda via BabyTV zoals laatst, kan je al enorm veel paniek veroorzaken. Bv door de NOS nieuwslezer te laten vertellen dat wij de oorlog verklaren tegen Rusland oid. Of een bankenrun veroorzaken. Of je wakkert binnenlandse onrust aan. Zoveel mogelijkheden.
En je doet dat natuurlijk niet alleen. Je hackt dan ook direct nu.nl met hetzelfde bericht, je hackt de ING zodat het tijdelijk down gaat, je pompt twitter vol met paniekberichten via botkanalen en AI beelden van pinautomaten die niet werken en hop.
Tsja en ik verzin dit ter plekke. Kan je gaan wat inlichtingendiensten kunnen met decennia aan nadenken over zulke scenario's.quote:
De in het artikel genoemde "Russische diaspora" had al lang in interneringskampen gesmeten moeten worden en de pro-Russische vijfde colonne had al lang wegens landverraad veroordeeld moeten worden.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat ook wel helpt is dat er genoeg debielen pro Rusland zijn, ook hier op FOK!.
Daar moeten we ook gewoon beter mee omgaan.
Maak er gerust BRICS diaspora van. Leuk hè, de diversiteit in dit land.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:05 schreef spicymchaggis het volgende:
De in het artikel genoemde "Russische diaspora" had al lang in interneringskampen gesmeten moeten worden en de pro-Russische vijfde colonne had al lang wegens landverraad veroordeeld moeten worden.
Hetzelfde geldt inderdaad ook voor Chinese "studenten"; die zitten hier alleen maar als spion voor het Chinese regime.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak er gerust BRICS diaspora van. Leuk hè, de diversiteit in dit land.
En niemand die het ziet...quote:Op zondag 5 mei 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan iedereen de boeken van Huib Modderkolk aanraden, over digitale spionage en oorlogsvoering. Er woedt al langer een felle, digitale strijd tussen het westen en landen zoals Rusland, China en Iran.
Heb beide boeken net back 2 back gelezen. Zowel interessant als verontrustend.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2024 16:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is nog niet te laat om ze te veroordelen/interneren.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De in het artikel genoemde "Russische diaspora" had al lang in interneringskampen gesmeten moeten worden en de pro-Russische vijfde colonne had al lang wegens landverraad veroordeeld moeten worden.
Tja, die worden nog altijd overal toegelaten in het Westen.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt inderdaad ook voor Chinese "studenten"; die zitten hier alleen maar als spion voor het Chinese regime.
Heb ze als audioboek in de auto geluisterd,quote:Op zondag 5 mei 2024 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
Heb beide boeken net back 2 back gelezen. Zowel interessant als verontrustend.
Die moet ik nog scoren, dat gaat zeker nog gebeuren.quote:En nu bezig aan nieuwste boek van Rob de Wijk.
Heb dat gemerkt, ja. Begrijp daar echt helemaal niets van.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ze als audioboek in de auto geluisterd,
[..]
Die moet ik nog scoren, dat gaat zeker nog gebeuren.
Maar ja, hier in het Oekraine topic wordt Rob verguisd door de huis "deskundigen"...
Dat gebeurt nu al kameraad. Sites als X en Reddit weten zich geen raad met alle bots die zich voordoen als echte mensen en desinformatie spuwen met generative AI.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook vrij makkelijk volgens mij. Vooral op digitaal gebied is alles zo lek als een mandje. Ik verwacht ook binnen een jaar of twee echt grote desinformatie campagnes die met AI gemaakt worden.
En wat wil je doen aan de trollenlegers? Zeker met AI herken je de waarheid nauwelijks nog van een hoax. Hoe weet jij straks wat waar is? Zelfs een bron kan fake zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:22 schreef Confetti het volgende:
Dit kan alleen werken zolang we de handlangers en aanhangers van Rusland in Europa niet elimineren. Een klein deel is al openlijk vijandig en gevaarlijk. Dat gezwel kan zich verspreiden als de overheid niet langzamerhand de informatiestromen afsnijdt.
Ja, dit. Het is nu al moeilijk een betrouwbare bron te scheiden van een onbetrouwbare. En de betrouwbare worden in discrediet gebracht.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al kameraad. Sites als X en Reddit weten zich geen raad met alle bots die zich voordoen als echte mensen en desinformatie spuwen met generative AI.
McCarthyisme is weer in zwang aan het raken zo te zien. Dat zou een leuke wereld worden met jou aan het roer. Lekker naar een nog meer low trust society gaan dan we nu al aan het kweken zijn. For the greater good!quote:Op zondag 5 mei 2024 17:22 schreef Confetti het volgende:
Dit kan alleen werken zolang we de handlangers en aanhangers van Rusland in Europa niet elimineren. Een klein deel is al openlijk vijandig en gevaarlijk. Dat gezwel kan zich verspreiden als de overheid niet langzamerhand de informatiestromen afsnijdt.
quote:Op zondag 5 mei 2024 17:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ga ff naar buiten jongens, de zon schijnt. 24/7 wajongleef op je zolderkamertje helpt je duidelijk niet relativeren.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Het is nog niet te laat om ze te veroordelen/interneren.
Je blijft me verbazen met je comments..Ik laat maar even in het midden wat ik ervan vind.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Het is nog niet te laat om ze te veroordelen/interneren.
De rechtsstaat wordt meteen bij het vuil gezet op basis van een aantal aannames. Zonder enig pardon.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:47 schreef Twiitch het volgende:
Het volgende excuus waarmee mensen zich gewillig naar een politiestaat laten leiden. Het blijft een fascinerend fenomeen. Van de Sovjet Unie naar Islamitisch terrorisme, naar China, naar corona en nu weer naar de Russen. Veel mensen kunnen niet aarden zonder algemeen vijandbeeld en daar wordt handig gebruik van gemaakt. Zie de schuimbekkende psychos in dit topic.
Ja en straks als het te laat is gaan janken waarom de diensten er niets aan gedaan hebben zeker? Het Russische gevaar moet zsm aangepakt worden.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:43 schreef Charged het volgende:
[..]
Je blijft me verbazen met je comments..Ik laat maar even in het midden wat ik ervan vind.
Welke diensten en wat zouden ze moeten doen volgens jou? Dan kan ik ze dat even doorgeven.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja en straks als het te laat is gaan janken waarom de diensten er niets aan gedaan hebben zeker? Het Russische gevaar moet zsm aangepakt worden.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:32 schreef Harvest89 het volgende:
Gevaarlijk.
Van mij mag je volk met pro russische uitingen met argus ogen in de gaten houden.
Kun je niet lezen? Of voel je je aangesproken?quote:
Links stokend volk wat desinformatie verspreid en pro oorlog is moet je in de gaten blijven houden,zoiets?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:32 schreef Harvest89 het volgende:
Gevaarlijk.
Van mij mag je volk met pro russische uitingen met argus ogen in de gaten houden.
Nee hoor.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kun je niet lezen? Of voel je je aangesproken?
Wat ik schrijf, volk met pro Russische sentimenten. Of dat links, rechts, boven, of onder is boeit me niet.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Links stokend volk wat desinformatie verspreid en pro oorlog is moet je in de gaten blijven houden,zoiets?
Heb daar wat twijfels bij. Maar goed,iedereen zijn ding.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of dat links, rechts, boven, of onder is boeit me niet.
De enigen die pro-oorlog zijn zitten in Moskou, zoals je weet.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Links stokend volk wat desinformatie verspreid en pro oorlog is moet je in de gaten blijven houden,zoiets?
Zoals ik weet?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De enigen die pro-oorlog zijn zitten in Moskou, zoals je weet.
Inderdaad, de reden dat dit nu naar boven komt is wrs. om de bevolking klaar te maken voor verdere escalatie van de oorlog. Macron had het al over het zenden van troepen naar Oekraine.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
Spionage en misinformatie bestaat al zo lang als de weg naar rome .
Er is niks nieuws namelijk.
Alleen hoe het word uitgevoerd.
En programma doet iedereen .
Probleem is de bevolking die zo gek als een deur worden en Hyper paniek gaan doen.
We kunnen het ook gewoon over ons heen laten komen en doen of dat er niks aan de hand is. Lijkt me een top idee.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Inderdaad, de reden dat dit nu naar boven komt is wrs. om de bevolking klaar te maken voor verdere escalatie van de oorlog. Macron had het al over het zenden van troepen naar Oekraine.
En zo worden we stap voor stap een oorlog ingerommeld.
Aha. Is dat ook het "links stokend volk" eigenlijk?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Zoals ik weet?
Volgens mij iedereen die aan deze teringmeuk centen wil en gaat verdienen zitten zo'n beetje over de halve aardkloot.
Niet zo dom doen,je weet beter. Siert je niet echt..quote:Op zondag 5 mei 2024 18:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aha. Is dat ook het "links stokend volk" eigenlijk?
Bijna alle EU leiders en de EU zelf slaan oorlogstaal uit. De VS is de hoofdsponsor van Oekraine en deEU loopt aan de leiband nmee. Europa en/of de EU hebben geen enkel belang om Rusland als vijand te hebben, laat staan een oorlog met Rusland. Een (beperkte) atoomoorlog die in Europa en Rusland wordt uitgevochten is alleen maar in het belang van de VS.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De enigen die pro-oorlog zijn zitten in Moskou, zoals je weet.
Je kunt ook gewoon in al die conservatieve sprookjes en fabeltjes van de Russen trappen in de naïeve veronderstelling dat ze "aan jouw kant staan". Ik moet niks van liberalisme en "woke" hebben, maar ik moet net zo min iets hebben van een onderontwikkeld misdadigersvolk met een minderwaardige cultuur als de Russen.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De rechtsstaat wordt meteen bij het vuil gezet op basis van een aantal aannames. Zonder enig pardon.
Voor de rechtsstaat is enkel het conservatief liberalisme. Het andere zijn automatisch tegenstanders als het er op aan komt.
Bij een reactie als deze denk ik ook alquote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bijna alle EU leiders en de EU zelf slaan oorlogstaal uit. De VS is de hoofdsponsor van Oekraine en deEU loopt aan de leiband nmee. Europa en/of de EU hebben geen enkel belang om Rusland als vijand te hebben, laat staan een oorlog met Rusland. Een (beperkte) atoomoorlog die in Europa en Rusland wordt uitgevochten is alleen maar in het belang van de VS.
quote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bijna alle EU leiders en de EU zelf slaan oorlogstaal uit. De VS is de hoofdsponsor van Oekraine en deEU loopt aan de leiband nmee. Europa en/of de EU hebben geen enkel belang om Rusland als vijand te hebben, laat staan een oorlog met Rusland. Een (beperkte) atoomoorlog die in Europa en Rusland wordt uitgevochten is alleen maar in het belang van de VS.
Het is echter ook in het belang van Europa zelf om grenzen te stellen. Tenzij je graag in Rusland wil wonen.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:18 schreef Charged het volgende:
[..]
Is inderdaad een beetje kort door de bocht maar niet geheel onwaar.
Conservatief liberalisme heeft niks met Russen te maken. Meer oude stempel VVDquote:Op zondag 5 mei 2024 19:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon in al die conservatieve sprookjes en fabeltjes van de Russen trappen in de naïeve veronderstelling dat ze "aan jouw kant staan". Ik moet niks van liberalisme en "woke" hebben, maar ik moet net zo min iets hebben van een onderontwikkeld misdadigersvolk met een minderwaardige cultuur als de Russen.
Ow,daar ben ik het 100% mee eens.Grenzen stellen. Fuck die kabouter en z'n etters.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is echter ook in het belang van Europa zelf om grenzen te stellen. Tenzij je graag in Rusland wil wonen.
Nee. Natuurlijk niet. Maar het kwam de VS wel goed uit dat wij nu van hun afhankelijk geworden zijn wat energie betreft, met al dat schalie gas en de Pietri dollar.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is in het belang van de VS dat de EU in een nucleaire woestenij verandert?
Een van de kerntaken,ja.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:36 schreef torentje het volgende:
Het toch al jaren nodig dat het leger ingezet wordt om het land te bewaken, zodat de terroristen geen gelegenheid krijgen om onschuldige burgers te vermoorden of lastig te vallen?
Op openbare forums en nieuwssites mogen pro Kremlin figuren ook wel oppassen.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:22 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig dat het overgrote gedeelte van de bevolking wel een beetje normaal en rationeel kan nadenken. Sommigen hier,her en der zijn het tegenovergestelde van FvD,net zo fout.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op openbare forums en nieuwssites mogen pro Kremlin figuren ook wel oppassen.
Overduidelijk voor Rusland en Poetin zijn, kan zulke personen nog wel eens duur komen te staan als de boel echt eens uit de hand loopt of blijft lopen en Rusland als daadwerkelijke vijand word beschouwd in de meeste extreme zin.
De AIVD en MIVD. Maar ik neem aan dat ze hier wel druk mee bezig zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Welke diensten en wat zouden ze moeten doen volgens jou? Dan kan ik ze dat even doorgeven.
Dat mag ik hopen,ik betaal niet voor niks belasting. Tenmiste,dat mag ik hopen. Niet dat het vanuit een geheim potje betaald wordt.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De AIVD en MIVD. Maar ik neem aan dat ze hier wel druk mee bezig zijn.
Daar is niets geheims aan toch? Wel wat ze met de centen doenquote:Op zondag 5 mei 2024 19:50 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen,ik betaal niet voor niks belasting. Tenmiste,dat mag ik hopen. Niet dat het vanuit een geheim potje betaald wordt.
Ben juist wel blij dat men na meer dan 30 jaar afbraak eindelijk eens doorheeft dat het van levensbelang is dat je je defensie op orde hebt.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bijna alle EU leiders en de EU zelf slaan oorlogstaal uit.
De VS hebben wel de meeste militaire steun geleverd, maar de EU juist weer meer financiele en humanitaire steun..quote:De VS is de hoofdsponsor van Oekraine en deEU loopt aan de leiband nmee.
Klopt helemaal. Alleen dacht de Russische handelspartner dat het een goed idee was die belangen op het spel te zetten want Westen te stom en te machtig.quote:Europa en/of de EU hebben geen enkel belang om Rusland als vijand te hebben, laat staan een oorlog met Rusland.
Dat is in niemands belang. Ook niet die van de VS.quote:Een (beperkte) atoomoorlog die in Europa en Rusland wordt uitgevochten is alleen maar in het belang van de VS.
En om wie het gaat. Bijvoorbeeld deze Russische kutwijven die met de Russische vlag op de Dam staan. Al neem ik aan dat zij wel in beeld zijn bij de inlichtingendiensten, een agent noteert wat gegevens zo te zien. Vanaf 48:20:quote:Op zondag 5 mei 2024 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De AIVD en MIVD. Maar ik neem aan dat ze hier wel druk mee bezig zijn.
Dat niet .quote:Op zondag 5 mei 2024 19:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is in het belang van de VS dat de EU in een nucleaire woestenij verandert?
"Wij" zijn het zelf schuld dat we ons nu gedwongen zien om fossiele brandstoffen van hen af te nemen. Er werd al decennialang gewaarschuwd dat Europese afhankelijkheid van Russische brandstoffen ons vatbaar voor intimidatie door hen (de Russen) zou maken.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Maar het kwam de VS wel goed uit dat wij nu van hun afhankelijk geworden zijn wat energie betreft, met al dat schalie gas en de Pietri dollar.
Het handelstekort van de VS is onhoudbaar zonder grootschalige export van fossiele brandstoffen
Een booming wapenindustrie is ook onmisbaar.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:26 schreef LXIV het volgende:
Het handelstekort van de VS is onhoudbaar zonder grootschalige export van fossiele brandstoffen
Tja sinds de jaren 90 riep ik al dat wij China etc onderschatten. Geef alle kennis maar uit handen. Laten we alles maar lekker goedkoop produceren in China.quote:
Je moet BRICS ook weer niet overschatten denk ik. De twee grootste leden leven soms zelfs op voet van oorlog met elkaar. Hoop trouwens dat ze ook in Zuid Afrika deze filmpjes van Chinezen zien:quote:Op zondag 5 mei 2024 20:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja sinds de jaren 90 riep ik al dat wij China etc onderschatten. Geef alle kennis maar uit handen. Laten we alles maar lekker goedkoop produceren in China.
En zelfs nu word er wat lacherig gekeken naar BrICS. Het zou allemaal geen ruk voorstellen.
Het is heel simpel. China, Rusland, Iran beheersen behoorlijk wat grondstoffen. We de Spice controleert heeft uiteindelijk de macht. Aldus DUNE
Oh, nee bang dat ze hier in onze achtertuin staan ben ik totaal niet. Daar hebben ze het leger niet voor. Je moet ze uiteraard niet onderschatten.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:53 schreef halfway het volgende:
50 jaar geleden op de lagere school konden de Russen ook zo in je achtertuin staan. Ze moeten nu nog komenlaat je vooral bang maken het is lucratief genoeg voor de stropdassen.
Rusland heeft wel een vrij omvangrijke en geavanceerde onderzeebootvloot en Russische schepen worden vaak gezien in de buurt van belangrijke installaties op de zeebodem. Het is maar te hopen dat we ze weg weten te houden van de koopvardij en deze installaties op de zeebodem als het moment daar zou zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oh, nee bang dat ze hier in onze achtertuin staan ben ik totaal niet. Daar hebben ze het leger niet voor. Je moet ze uiteraard niet onderschatten.
Waar ik wel voor vrees is een andere wereldorde. En ondanks dat die Yanks ook niet al te braaf zijn hoop ik maar dat ze de wereldorde blijven aanvoeren. Alles beter dan een China/Rusland/Iran/India (BRICS) als wereldorde.
Chinezenquote:Op zondag 5 mei 2024 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet BRICS ook weer niet overschatten denk ik. De twee grootste leden leven soms zelfs op voet van oorlog met elkaar. Hoop trouwens dat ze ook in Zuid Afrika deze filmpjes van Chinezen zien:
[ x ]
En wat betreft SPICE, wat dat betreft hebben wij ook goede bondgenoten in de NAVO (bv Noorwegen, Zweden, VS en Canada) en daarbuiten (bv Australië en SA.)
Direct marine er op afsturen en waarschuwingsschoten lossen. Willen ze niet direct optyften? Kelderen.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland heeft wel een vrij omvangrijke en geavanceerde onderzeebootvloot en Russische schepen worden vaak gezien in de buurt van belangrijke installaties op de zeebodem. Het is maar te hopen dat we ze weg weten te houden van de koopvardij en deze installaties op de zeebodem als het moment daar zou zijn.
Neem even een pilletje,drankje,een goede ademhaling of wat dan ook. De 7-de vloot is nou niet direct nodig.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direct marine er op afsturen en waarschuwingsschoten lossen. Willen ze niet direct optyften? Kelderen.
Rusland daagt uit, kunnen ze het krijgen.
Waarom doet het westen zo zwak?
Hoe kijk jij dan naar de vergrijzing in China? Die komen toch voor grote binnenlandse uitdagingen te staan? Denk je niet dat dat de overhand gaat krijgen?quote:Op zondag 5 mei 2024 20:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja sinds de jaren 90 riep ik al dat wij China etc onderschatten. Geef alle kennis maar uit handen. Laten we alles maar lekker goedkoop produceren in China.
En zelfs nu word er wat lacherig gekeken naar BrICS. Het zou allemaal geen ruk voorstellen.
Het is heel simpel. China, Rusland, Iran beheersen behoorlijk wat grondstoffen. We de Spice controleert heeft uiteindelijk de macht. Aldus DUNE
Die problemen hebben wij ook. Vandaar ook dat wij steeds moeten zoeken naar arbeiders elders. Ook de EU heeft zijn problemen. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het exact afloopt. Maar het spel is nog niet gespeeld. Het is niet zomaar gezegd dat die BRICS gebakken lucht is. Bovendien bevat BRICS niet alleen China en Rusland.quote:Op zondag 5 mei 2024 22:38 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hoe kijk jij dan naar de vergrijzing in China? Die komen toch voor grote binnenlandse uitdagingen te staan? Denk je niet dat dat de overhand gaat krijgen?
En voor de Russen kan hetzelfde gaan gelden. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat wel.
(De kabels naar) AMS-IX zal wel hoog op het lijstje staan.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland heeft wel een vrij omvangrijke en geavanceerde onderzeebootvloot en Russische schepen worden vaak gezien in de buurt van belangrijke installaties op de zeebodem. Het is maar te hopen dat we ze weg weten te houden van de koopvardij en deze installaties op de zeebodem als het moment daar zou zijn.
Daar zegt Rob de Wijk wel interessante dingen over in zijn nieuwe boek. Hij betoogt dat onze leiders (met name in West-Europa) zich geen raad weten met de huidige dreiging. Na de val van de muur hebben wij de politiek van de moraal omarmd, in de veronderstelling dat de tijd van geopolitieke oorlogsdreiging achter ons lag.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direct marine er op afsturen en waarschuwingsschoten lossen. Willen ze niet direct optyften? Kelderen.
Waarom zijn de feiten benoemen je bang makenquote:Op zondag 5 mei 2024 19:53 schreef halfway het volgende:
50 jaar geleden op de lagere school konden de Russen ook zo in je achtertuin staan. Ze moeten nu nog komenlaat je vooral bang maken het is lucratief genoeg voor de stropdassen.
Waarom dat zo lang duurt? Zegt de rule of law jou iets?quote:Op zondag 5 mei 2024 21:07 schreef Red_85 het volgende:
Alle russen uitzetten
Alles wat russisch is, verbieden en vernietigen
Alle handel met rusland compleet stil leggen
Alle toegang ontzeggen van rusland naar hier
Waarom duurt dit zo lang? Afkappen die handel.
Moet sneller.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom dat zo lang duurt? Zegt de rule of law jou iets?
Wat moet sneller? Mensen uitzetten op basis van hun nationaliteit? Dat kan gewoon helemaal niet. En dient bovendien geen enkel redelijk doel.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet sneller.
Dan kan je jezelf beschermen. Heb je helemaal niks aan.
Ik neem aan dat jouw vijand het cabal is van onzichtbare poppenmeesters die achter de schermen aan de touwtjes trekken?quote:Op zondag 5 mei 2024 17:47 schreef Twiitch het volgende:
Veel mensen kunnen niet aarden zonder algemeen vijandbeeld
Zijn altijd wappies die ik hoor praten over hoe we bang worden gemaakt terwijl ze in dezelfde zin praten over de enge elite, het moeten eten van insecten, etc. Geen onderzoek, geen wetenschap, niks. Allemaal onderbuik onzin.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw vijand het cabal is van onzichtbare poppenmeesters die achter de schermen aan de touwtjes trekken?
Jawel, maar de Duitsers zijn wat traag van begrip. Ze blijven vol inzetten op China en Scholz is een paar weken terug nog op bezoek geweest:quote:Op zondag 5 mei 2024 17:19 schreef Starhopper het volgende:
Hebben ze laatst in Duitsland niet al een sabotageclubje opgerold?
De Duitse afhankelijk van China is eens zo groot als dat die van Rusland was. Indien er ooit iets fout gaat bij de Chinezen krijgt Duitsland een economische klap te verwerken à la de ineenstorting van Lehman Brothers.quote:His latest trip confirms that Germany’s China policy is made in corporate boardrooms.
quote:Op zondag 5 mei 2024 17:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ze als audioboek in de auto geluisterd,
[..]
Die moet ik nog scoren, dat gaat zeker nog gebeuren.
Maar ja, hier in het Oekraine topic wordt Rob verguisd door de huis "deskundigen"...
Ik luister ook graag naar Rob de Wijk, maar ik begrijp de aversie tegen hem ook wel. Die heeft hij vooral te danken aan z'n uitlatingen in de eerste maanden na de Russische inval in februari 2022. Toen was hij voortdurend bezig over (nucleaire) escalatie, dat Oekraïne geen schijn van kans had, Rusland heeft kernwapens, we moeten oppassen met wapens leveren en sancties opleggen en oh oh oh dat kan alleen maar mis gaan. Dat werd al snel een grijsgedraaide plaat die vooral door zijn eigen angst voor nucleaire escalatie ingegeven leek te zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb dat gemerkt, ja. Begrijp daar echt helemaal niets van.
De Wijk is een realist pur sang, en dat maakt zijn analyses en beschouwingen ook zo sterk. Het is geen ideologische luchtfietserij en wensdenken.
Vorig jaar ook zijn boek over de opkomst van China gelezen. Geeft ook een heel boeiend inkijkje in de denkwijze van de Chinezen, die heel anders in de wereld staan dan westerse overheden.
Probleem is dat Rusland de rest van Europa nog steeds als vijand zietquote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Kick Out Zwarte Piet, Sylvana en elke politicus die diversiteit door de Europese strot ramt. Ik zou ze allemaal onderzoeken.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:31 schreef MichaelScott het volgende:
Zou wel lachen zijn als XR uiteindelijk gefinancierd blijkt te worden door Rusland.
Oekraïne is niet ons.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We kunnen het ook gewoon over ons heen laten komen en doen of dat er niks aan de hand is. Lijkt me een top idee.
Ook is het verstandiger voor iedereen om maar even uit de buurt van ramen te blijvenquote:
Bomaanslagen zelfs, terreuraanslagen dus.quote:Rusland is al actief bezig met het voorbereiden van heimelijke bomaanslagen, brandstichtingen en infrastructuurschade op Europees grondgebied, zowel rechtstreeks als via tussenpersonen, zonder zich te bekommeren over mogelijke burgerslachtoffers.
Infrastructuurschade van enige fatsoenlijke omvang is nog wat divisies hoger nmm, maar goed.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:09 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bomaanslagen zelfs, terreuraanslagen dus.
Dat is een oorlogsverklaring.
Klopt, hij sloeg de plank enigszins mis met die alarmistische toon over (nucleaire) dreiging. Anderzijds is Poetin natuurlijk wel moeilijk te peilen en daarom onberekenbaar. Hoewel dat dreigen met kernwapens inmiddels vooral een 'scare tactic' lijkt om NAVO-landen terug in het hok te krijgen en ervoor te zorgen dat zij zich zo min mogelijk actief bemoeien met de strijd in Oekraïne.quote:Op maandag 6 mei 2024 04:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Ik luister ook graag naar Rob de Wijk, maar ik begrijp de aversie tegen hem ook wel. Die heeft hij vooral te danken aan z'n uitlatingen in de eerste maanden na de Russische inval in februari 2022. Toen was hij voortdurend bezig over (nucleaire) escalatie, dat Oekraïne geen schijn van kans had, Rusland heeft kernwapens, we moeten oppassen met wapens leveren en sancties opleggen en oh oh oh dat kan alleen maar mis gaan. Dat werd al snel een grijsgedraaide plaat die vooral door zijn eigen angst voor nucleaire escalatie ingegeven leek te zijn.
Iedereen alweer vergeten dat de Wijk beweerde dat 'ie door "de Amerikanen" op de hoogte gesteld was van de schuilplek van Bin Laden? Daar geloof ik nl. echt geen snars van en dat maakt hem in mijn optiek er niet geloofwaardiger op. Het is ook niet alsof hij de enige is die al tijdenlang waarschuwt voor Russische en Chinese agressie richting het westen en de (f)lauwe van het westen daarop.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, hij sloeg de plank enigszins mis met die alarmistische toon over (nucleaire) dreiging. Anderzijds is Poetin natuurlijk wel moeilijk te peilen en daarom onberekenbaar. Hoewel dat dreigen met kernwapens inmiddels vooral een 'scare tactic' lijkt om NAVO-landen terug in het hok te krijgen en ervoor te zorgen dat zij zich zo min mogelijk actief bemoeien met de strijd in Oekraïne.
Maar dat neemt niet weg dat De Wijk wel degelijk weet waar hij het over heeft. Z'n boeken zijn het lezen absoluut waard.
Ja, punt is alleen: wij kunnen dat ook.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Pim Fortuyn waarschuwde in de jaren negentig al voor die vijfde colonne.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Het grote enge Rusland gaat ons saboteren. Misschien moeten we een grote muur bouwen en met tanks wachten tot de ander eventueel wat doet, wat nooit gaat gebeuren.
Wat een poppenkast zeg.
Wauw, wat een originele gevatte opmerking.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Anders moet je naar het front gaan als je zo begaan bent.
Goed verhaal.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Anders moet je naar het front gaan als je zo begaan bent.
Het is zo leuk om te zien dat zo'n beetje alle nuchtere onafhankelijke zelfstandige denkers op het internet dit argument denken te moeten gebruiken.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wauw, wat een originele gevatte opmerking.
Ja, en toen doelde hij zeker niet op groene mannetjes in je achtertuin.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pim Fortuyn waarschuwde in de jaren negentig al voor die vijfde colonne.
Nee, hij doelde op lui die volledige steun van Rusland krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, en toen doelde hij zeker niet op groene mannetjes in je achtertuin.
Dat was idd een volstrekt ongeloofwaardig verhaal ja.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:08 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Iedereen alweer vergeten dat de Wijk beweerde dat 'ie door "de Amerikanen" op de hoogte gesteld was van de schuilplek van Bin Laden? Daar geloof ik nl. echt geen snars van en dat maakt hem in mijn optiek er niet geloofwaardiger op. Het is ook niet alsof hij de enige is die al tijdenlang waarschuwt voor Russische en Chinese agressie richting het westen en de (f)lauwe van het westen daarop.
Hij doelde met name op politici die het landsbelang niet dienen, maar deze hebben opgegeven voor massa-immigratie en de sleutels in achterkamertjes aan de Navo, WHO, Brussel etc. hebben gegeven.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, hij doelde op lui die volledige steun van Rusland krijgen.
De gemiddelde Rus die hier zit heeft waarschijnlijk minder sympathie voor het Putin-regime dan de gemiddelde Nederlandse wappie. Misschien dat die vrijwillig naar Rusland, aka "Forumland" willen emigreren. Zou voor alle partijen goed zijn. Hebben wij hier geen last van die idioten, zij kunnen daar lekker de "autonome mens" proberen uit te hangen, en Putin heeft weer vers kanonnenvoer.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:49 schreef theunderdog het volgende:
Waarom remigreren wij niet alle Russen die in Nederland wonen? ja, ook onschuldige Russen zijn daar dan slachtoffer van. Heel lullig. Maar geen risico's..
In oorlogstijd is executie van die wappies gepast. Dus snap je punt hier niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus die hier zit heeft waarschijnlijk minder sympathie voor het Putin-regime dan de gemiddelde Nederlandse wappie. Misschien dat die vrijwillig naar Rusland, aka "Forumland" willen emigreren. Zou voor alle partijen goed zijn. Hebben wij hier geen last van die idioten, zij kunnen daar lekker de "autonome mens" proberen uit te hangen, en Putin heeft weer vers kanonnenvoer.
En ze hebben daar mooie metro stations en leuke winkelwagentjesquote:Op maandag 6 mei 2024 10:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus die hier zit heeft waarschijnlijk minder sympathie voor het Putin-regime dan de gemiddelde Nederlandse wappie. Misschien dat die vrijwillig naar Rusland, aka "Forumland" willen emigreren. Zou voor alle partijen goed zijn. Hebben wij hier geen last van die idioten, zij kunnen daar lekker de "autonome mens" proberen uit te hangen, en Putin heeft weer vers kanonnenvoer.
Er wonen hier in de buurt her en der wat Russen en die lieten aan het begin van de invasie in Oekraïne duidelijk met o.a. vlagvertoon zien waar hun sympathie ligt. Die vijfde colonne heeft niets te zoeken in West-Europa en moet naar hun "stronk motherland" gedeporteerd worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit lees ik vaker over de Wijk. Maar mensen vergeten vaak dat hij ook deskundig is over Afghanistan en veel weet over de top van de Taliban en de interne diplomatieke betrekkingen. Ook is hij ooit bijna ontvoerd door de Taliban.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was idd een volstrekt ongeloofwaardig verhaal ja.
Een stuk of 10 mensen waren toen op de hoogte, waaronder hijzelf
Dat soort topgeheime en gevoelige informatie is op need to know basis, en dan moet je denken aan de president, minister van Defensie, stafchef(s), wat mensen van NSA, en wat commandanten van de Navy Seals oid.
En dan gaan ze een Nederlandse pipo met een denktank inlichten hierover.
Tuurlijk
Wanneer een land als de VS bij een Nederlandse hoogleraar moet aankloppen voor informatie over staatsvijand nr. 1 Bin-Laden dan gaat er iets grondig mis bij hun eigen inlichtingendiensten.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit lees ik vaker over de Wijk. Maar mensen vergeten vaak dat hij ook deskundig is over Afghanistan en veel weet over de top van de Taliban en de interne diplomatieke betrekkingen. Ook is hij ooit bijna ontvoerd door de Taliban.
Is het zo ver gezocht dat de Amerikaanse inlichtingen wat meer duiding willen over een eventuele locatie van Bin Laden? Zijn de-te verwachten poppetjes aanwezig, is Bin Ladens persoonlijke bodyguard er ook? Dat soort dingen. Dat is was anders dan de wijk "inlichten".
Dan kun je beter eerst wat informatie langs een hoogleraar met kennis van zaken halen voordat je er een machinegeweer op zet.
Nou, het heet niet voor niets de inlichtingendienst. Die schuwen geen enkele bron.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer een land als de VS bij een Nederlandse hoogleraar moet aankloppen voor informatie over staatsvijand nr. 1 Bin-Laden dan gaat er iets grondig mis bij hun eigen inlichtingendiensten.
Toen ze de EU gingen chanteren met gasleveringen hadden we al oorlog.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:09 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bomaanslagen zelfs, terreuraanslagen dus.
Dat is een oorlogsverklaring.
He wat een rare manier om 'doodschieten' te spellen.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:59 schreef FlippingCoin het volgende:
We hebben DAADKRACHT nodig! Koffertje open, druk op die rode knop, nu!quote:Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet sneller.
Dan kan je jezelf beschermen. Heb je helemaal niks aan.
Beter gooien we FvD-ers, autonomen, Reichsbürger en andere staatsvijanden gewoon in werkkampen, dan kunnen ze nog enigszins nuttig ingezet worden voor de samenleving.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
He wat een rare manier om 'doodschieten' te spellen.
Biomassaquote:Op maandag 6 mei 2024 12:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Beter gooien we FvD-ers, autonomen, Reichsbürger en andere staatsvijanden gewoon in werkkampen, dan kunnen ze nog enigszins nuttig ingezet worden voor de samenleving.
Goed plan, maar dan ook:quote:Op maandag 6 mei 2024 09:49 schreef theunderdog het volgende:
Waarom remigreren wij niet alle Russen die in Nederland wonen? ja, ook onschuldige Russen zijn daar dan slachtoffer van. Heel lullig. Maar geen risico's..
Sowieso iedereen die hier illegaal verblijft. Maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Goed plan, maar dan ook:
- de Turken
- de Marokkanen
- de Afghanen
- en nog mensen van 150 andere staten
That escalated quickly.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Beter gooien we FvD-ers, autonomen, Reichsbürger en andere staatsvijanden gewoon in werkkampen, dan kunnen ze nog enigszins nuttig ingezet worden voor de samenleving.
Is dat niet iets van alle tijden?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij hebben we met zijn allen niet door in wat voor tijd we leven.
Hoe wil je dat doen? Daar zitten b.v. veel Oekraïners tussen. Dus die vluchten vanuit Oekraïne naar Nederland. En Nederland zet ze dan op het vliegtuig en dropt ze dan boven Rusland ofzo?quote:Op maandag 6 mei 2024 09:49 schreef theunderdog het volgende:
Wat een kolder. Echt juridische haarkloverij.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Daar zitten b.v. veel Oekraïners tussen. Dus die vluchten vanuit Oekraïne naar Nederland. En Nederland zet ze dan op het vliegtuig en dropt ze dan boven Rusland ofzo?
Het is wettelijk niet mogelijk. Het is praktisch niet mogelijk. Het dient geen enkel redelijk doel.
Het is kortom een heel kortzichtig voorstel.
right...quote:Op maandag 6 mei 2024 12:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
We hebben DAADKRACHT nodig! Koffertje open, druk op die rode knop, nu!
Beantwoord gewoon eens de vragen zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een kolder. Echt juridische haarkloverij.
Al die zogenaamde juridische zaken die zogenaamd vastgebijteld zijn, moet jij eens zien hoe snel dat kan veranderen als het echt crisis is. We hebben staatsvijanden in ons midden. Daar moeten wij keihard tegen optreden.
Klopt. Maar tegelijkertijd heeft de EU belang bij een vrij oekraine, waar rusland buiten de deur wordt gehouden.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bijna alle EU leiders en de EU zelf slaan oorlogstaal uit. De VS is de hoofdsponsor van Oekraine en deEU loopt aan de leiband nmee. Europa en/of de EU hebben geen enkel belang om Rusland als vijand te hebben, laat staan een oorlog met Rusland. ..
Welke vragen? iemand die geboren is in Oekraine, is geen Rus he.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beantwoord gewoon eens de vragen zou ik zeggen.
De vragen die ik je gesteld heb. Gewoon even teruglezen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke vragen? iemand die geboren is in Oekraine, is geen Rus he.
Ik snap je passief agressieve houding niet. Als ze een Russisch paspoort hebben, dan kunnen ze mooi naar Rusland.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vragen die ik je gesteld heb. Gewoon even teruglezen.
Er zijn heel veel Oekraïense vluchtelingen hier in Nederland met een Russisch paspoort. Dat jij dat allemaal niet weet daar kan ik verder niet zoveel mee.
Overigens wel bijzonder, want het is toch verdomd vaak in het nieuws geweest dat er in Oekraïne veel gebieden zijn met een overwegend Russische bevolking.
Nee, dat kan niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik snap je passief agressieve houding niet. Als ze een Russisch paspoort hebben, dan kunnen ze mooi naar Rusland.
Je vraag was of ik ze wil terugsturen. Ja, is het antwoord.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Beantwoord de vragen eens. Of geef gewoon toe dat je zonder enig verstand van zaken maar wat roept om je onderbuik tevreden te stellen.
Ik vroeg je hoe je dat wilde doen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vraag was of ik ze wil terugsturen. Ja, is het antwoord.
Het is zo ingewikkeld niet.
Zullen we beginnen met de Hamas aanhangers? Laaghangend fruit enzo...quote:Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Daarom eenieder die Russen helpt met grof machtsvertoon arresteren en voor minstens twintig jaar de cel in. En breed uitmeten in de media. Waarschijnlijk schrik dat wel af je uitkering aan te vullen met geld van het Kremlin.
En de Oekrainers oneindig veel drones geven om Rusland zoveel mogelijk te vernielen.
Laat die eerst maar eens hun minder, minder, minder waarmaken... Want dat schiet ook niet echt op.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:12 schreef Ulx het volgende:
Moet toch makkelijk zijn met de PVV in de regering. Die roepen dat soort dingen al jaren. Nou, laat maar zien dan.
Nee, ik zie geen enkele reden waarom we zouden moeten wachten.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zullen we beginnen met de Hamas aanhangers? Laaghangend fruit enzo...
Wie heeft het over wachten? Ik heb het over Hamas aanhangers. Oppakken en 20 jaar de cel in? Of niet?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik zie geen enkele reden waarom we zouden moeten wachten.
Jij vind dat we eerst Hamas-aanhangers moeten pakken. Dat suggereert dat we moeten wachten met Russische collaborateurs tot we klaar zijn met Hamas-aanhangers.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie heeft het over wachten? Ik heb het over Hamas aanhangers. Oppakken en 20 jaar de cel in? Of niet?
Het lijkt mij dat degene die je nog moet opsporen niet in aanmerking komen voor vandaag oplaaien. Terwijl er toch wel wat Hamas supporters in een tentje bij de VU te vinden zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij vind dat we eerst Hamas-aanhangers moeten pakken. Dat suggereert dat we moeten wachten met Russische collaborateurs tot we klaar zijn met Hamas-aanhangers.
Wat mij betreft mogen mensen die bewust banden onderhouden met terreurorganisaties sowieso voor lange tijd de bak in. Dat was bij IS of Al Qaida niet anders.
Ja, met als definitie van aanhanger dat iemand ook bewust samenwerkt met mensen die in dienst staan van de Hamas. Zoals dat ook bij pro-Russische collaborateurs zou moeten zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat degene die je nog moet opsporen niet in aanmerking komen voor vandaag oplaaien. Terwijl er toch wel wat Hamas supporters in een tentje bij de VU te vinden zijn.
Maar nu even heel binair, Hamas aanhangers direct oppakken en 20 jaar de cel in: ja of nee?
Daar vallen die demonstranten onder, begrijp je dat?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, met als definitie van aanhanger dat iemand ook bewust samenwerkt met mensen die in dienst staan van de Hamas. Zoals dat ook bij pro-Russische collaborateurs zou moeten zijn.
Als die bewuste relatie wordt bewezen, jazeker. Niet als het gaat om een verder onschuldig en verdwaasd sujet. Zoals dat ook bij pro-Rusland wappies er een hoop zullen zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar vallen die demonstranten onder, begrijp je dat?
Feiten of aannames?quote:Op zondag 5 mei 2024 23:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom zijn de feiten benoemen je bang maken
Dus altijd maar 20 jaar in plaats van de normale gang van zaken, straf passend bij de misdaad, was gewoon stoere praat.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als die bewuste relatie wordt bewezen, jazeker. Niet als het gaat om een verder onschuldig en verdwaasd sujet. Zoals dat ook bij pro-Rusland wappies er een hoop zullen zijn.
Nee ik geef je een duidelijk kader aan. Help je doelbewust een vijandig regime of terroristische organisatie. Dan 20 jaar brommen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus altijd maar 20 jaar in plaats van de normale gang van zaken, straf passend bij de misdaad, was gewoon stoere praat.
Prima, maar doe de volgende keer niet zo raar.
Dus je bent toch een simpele populist? Dat natuurlijk ook.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik geef je een duidelijk kader aan. Help je doelbewust een vijandig regime of terroristische organisatie. Dan 20 jaar brommen.
Die Boeman in Moskou wijst duidelijk zichzelf aan. En zijn minions hier ook. Net zo gevaarlijk als IS-strijders, dus witte handschoentjes kunnen we dan niet gebruiken.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
Regering doet boeman aanwijzen. Hexagon doet woef woef op het internet.
FvD-ers en gelijksoortig gespuis als bijv. de AfD zijn landverraders en collaborateurs, die zie ik als redelijk rechts en conservatief ingesteld persoon eenvoudigweg als staatsvijand. Als je zulke kankergezwellen niet verwijderd blijven ze voortwoekeren en de samenleving verzieken en verzwakken.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
That escalated quickly.
Ik dacht dat FvD-ers de extreem rechtsen waren, maar de werkkampjes komen toch weer van de andere kant blijkbaar.
Best wel heel lastig om op grond waarheden, nog een oordeel of mening te vormen.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En wat wil je doen aan de trollenlegers? Zeker met AI herken je de waarheid nauwelijks nog van een hoax. Hoe weet jij straks wat waar is? Zelfs een bron kan fake zijn.
Een veilige, want Russenvrije, samenleving is geen redelijk doel?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Daar zitten b.v. veel Oekraïners tussen. Dus die vluchten vanuit Oekraïne naar Nederland. En Nederland zet ze dan op het vliegtuig en dropt ze dan boven Rusland ofzo?
Het is wettelijk niet mogelijk. Het is praktisch niet mogelijk. Het dient geen enkel redelijk doel.
Het is kortom een heel kortzichtig voorstel.
Die horen inderdaad, net als Russen en andere vijandige volkeren als bijv. Chinezen, uit westerse samenlevingen verwijderd te worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zullen we beginnen met de Hamas aanhangers? Laaghangend fruit enzo...
Niet en nooit het volk veroordelen maar vooral het regime die het volk op grond van toegeeigende macht, op slinkse wijze bepaalt hoe het volk moet (over)leven.quote:
Dit lijkt best wel op taal die vaak gebezigd wordt door bepaalde dictatoren. Kankergezwellen, staatsvijanden, werkkampen, etc.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
FvD-ers en gelijksoortig gespuis als bijv. de AfD zijn landverraders en collaborateurs, die zie ik als redelijk rechts en conservatief ingesteld persoon eenvoudigweg als staatsvijand. Als je zulke kankergezwellen niet verwijderd blijven ze voortwoekeren en de samenleving verzieken en verzwakken.
Inlichtendiensten hebben vastgesteld dat... Dus feiten. Niet alles is een conspiracytheorie tegen de burger.quote:
Vuur bestrijd je met vuur, niet met zalvende woorden.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit lijkt best wel op taal die vaak gebezigd wordt door bepaalde dictatoren. Kankergezwellen, staatsvijanden, werkkampen, etc.
Je bent zelf in ieder geval geen haar beter.
quote:Op maandag 6 mei 2024 21:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Inlichtendiensten hebben vastgesteld dat... Dus feiten. Niet alles is een conspiracytheorie tegen de burger.
Och, vijandige collaborateurs worden in geen enkel land geaccepteerd.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dit lijkt best wel op taal die vaak gebezigd wordt door bepaalde dictatoren. Kankergezwellen, staatsvijanden, werkkampen, etc.
Dus omdat er een mogelijk risico is dat een Rus een aanslag pleegt wil je alle Russen het land uitsturen?quote:Op maandag 6 mei 2024 21:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een veilige, want Russenvrije, samenleving is geen redelijk doel?
Racist.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die horen inderdaad, net als Russen en andere vijandige volkeren als bijv. Chinezen, uit westerse samenlevingen verwijderd te worden.
Ben je ook voor gaskamers?quote:Op maandag 6 mei 2024 21:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die horen inderdaad, net als Russen en andere vijandige volkeren als bijv. Chinezen, uit westerse samenlevingen verwijderd te worden.
Bij "vijandige volkeren" in westerse samenlevingen denk ik niet direct aan Chinezen. Maar dat is off topic.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van afkomst uit de samenleving verwijderen. Dat is text book racisme.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:13 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat heeft niets met racisme te maken, maar dat weet je zelf ook wel.
Het zou racisme zijn als hij alle Slaven en Aziaten uit Nederland wilde hebben.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van afkomst uit de samenleving verwijderen. Dat is text book racisme.
Je bent niet op de hoogte van de officiële definitie. Dat hoeft niet per sé over een ras te gaan. Kan gewoon een specifieke bevolkingsgroep zijn. Zoals bv Marokkanen.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zou racisme zijn als hij alle Slaven en Aziaten uit Nederland wilde hebben.
Wederom lees je niet goed. Het heeft niets met afkomst te maken, wel met nationaliteit en loyaliteit. Zowel Russen en Chinezen als FvD-ers, autonomen en ander anti-westers gespuis horen uit de samenleving verwijderd te worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van afkomst uit de samenleving verwijderen. Dat is text book racisme.
Op basis van afkomst concludeer je dat ze anti-westers zijn. Dat is racisme. Ook als je fvd-ers en autonomen in de mix gooit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 06:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wederom lees je niet goed. Het heeft niets met afkomst te maken, wel met nationaliteit en loyaliteit. Zowel Russen en Chinezen als FvD-ers, autonomen en ander anti-westers gespuis horen uit de samenleving verwijderd te worden.
All jaren terug heeft Rusland een munitiedepot opgeblazen in de EU waarbij doden vielen. Sindsdien zijn ze echt niet liever geworden.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Inderdaad, de reden dat dit nu naar boven komt is wrs. om de bevolking klaar te maken voor verdere escalatie van de oorlog. Macron had het al over het zenden van troepen naar Oekraine.
Valt me sowieso de laatste paar jaar op dat met sterke polarisatie er een flinke schep dehumanisatie komt kijken.dat geldt niet alleen voor ons, maar vast ook voor de andere groepen. Maak de andere stam tot iets abstracts in de beeldvorming, en opeens maakt het niets meer uit wat er met hen gebeurt, ook al zijn het individuen zonder enige macht in het spel. Gewoon uitroeien, uitroken, 20 jaar de bak in, rechten ontnemen, zondebokken, etc. Je reinste schuimbekkende oorlogsretoriek. Meestal kun je daarna ethiek gedag zeggen waat het de machthebbers belieft, want de overton window kan verschoven worden naar hoe het ze uitkomt.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Precies. Het is het systeem van een Rusland en China waar ik totaal niet mee zo kunnen leven. Maar om nou ieders Rus of Chinees te haten dat niet. Dat zou een gevaarlijke ontwikkeling worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet en nooit het volk veroordelen maar vooral het regime die het volk op grond van toegeeigende macht, op slinkse wijze bepaalt hoe het volk moet (over)leven.
Chinezen mogen weliswaar stemmen of kiezen dat er een (maat)regel wordt ingevoerd maar hebben geen enkele zeggenschap over de bedoeling, inhoud en/of uitvoering daarvan.
Nee dat is het niet en hoe hard je ook gilt, dat wordt het ook nooit. Maar nogmaals; dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis van afkomst concludeer je dat ze anti-westers zijn. Dat is racisme. Ook als je fvd-ers en autonomen in de mix gooit.
Daar vinden we wel een oplossing voor.quote:Btw: waar wil je de laatste 2 groepen heen sturen?
Typische propagandaframe van Poetinkontlikkers. Alsof hij er niets aan kan doen.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eens. En doodeng.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:51 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Valt me sowieso de laatste paar jaar op dat met sterke polarisatie er een flinke schep dehumanisatie komt kijken.dat geldt niet alleen voor ons, maar vast ook voor de andere groepen. Maak de andere stam tot iets abstracts in de beeldvorming, en opeens maakt het niets meer uit wat er met hen gebeurt, ook al zijn het individuen zonder enige macht in het spel. Gewoon uitroeien, uitroken, 20 jaar de bak in, rechten ontnemen, zondebokken, etc. Je reinste schuimbekkende oorlogsretoriek. Meestal kun je daarna ethiek gedag zeggen waat het de machthebbers belieft, want de overton window kan verschoven worden naar hoe het ze uitkomt.
Geert Wilders kan het wel regelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee dat is het niet en hoe hard je ook gilt, dat wordt het ook nooit. Maar nogmaals; dat weet je zelf ook wel.
[..]
Daar vinden we wel een oplossing voor.
Geert Wilders snapt ook nooit dat mensen hem een racist vinden…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee dat is het niet en hoe hard je ook gilt, dat wordt het ook nooit. Maar nogmaals; dat weet je zelf ook wel.
[..]
Daar vinden we wel een oplossing voor.
Rusland beweert anders wel dat het in oorlog is met de BAVOquote:Op dinsdag 7 mei 2024 06:44 schreef sp3c het volgende:
succes ermee, we hebben nog steeds vrijheid van meningsuiting en we zijn niet in oorlog met Rusland
Meerdere munitiedepots in 2014quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
All jaren terug heeft Rusland een munitiedepot opgeblazen in de EU waarbij doden vielen. Sindsdien zijn ze echt niet liever geworden.
Waar komt jouw irrationele en onmatige haat eigenlijk vandaan? Hebben ‘dé Russen’ jou ooit iets misdaan? Ben je door een Russische postorderbruid in de steek gelaten?quote:Op maandag 6 mei 2024 21:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al proberen uit te leggen, maar tegen dovemansoren…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:11 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, de Oekraïense bevolking bestaat voor 40% uit Russen, dus een groot deel van de Oekraïense soldaten en de Oekraïnse vluchtelingen hier ook. Moet dat dan ook zo onmenselijk hard tegen opgetreden worden?
Jouw betoog rammelt van alle kanten
Er is helemaal geen groot cultureel verschil. Hoe kom je daar nou toch bij!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, het verschil tussen Russen en Oekraïners zal etnisch gezien nihil zijn. Het gaat dus simpelweg om cultuur en daar zien je wél een groot verschil. Het lijkt mij niet wenselijk om Russen met pro-Poetin en antiwesterse sympathieën hier toe te laten.
Nee. Ook cultureel is het verschil nihil. Het is ook niet zo dat Oekraïne vecht voor links-liberale Westerse waarden, zoals men ons wil doen geloven. Het gaat gewoon om controle over de Krim.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, het verschil tussen Russen en Oekraïners zal etnisch gezien nihil zijn. Het gaat dus simpelweg om cultuur en daar zien je wél een groot verschil. Het lijkt mij niet wenselijk om Russen met pro-Poetin en antiwesterse sympathieën hier toe te laten.
Op de MSM gehoordquote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is helemaal geen groot cultureel verschil. Hoe kom je daar nou toch bij!
Ik denk dat zowel Russen als Oekraïners daar anders over denken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertel, hoe waren jullie bezoekjes aan Oekraïne?quote:
Uh, Oekraïne vecht om niet vernietigd te worden door Rusland.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ook cultureel is het verschil nihil. Het is ook niet zo dat Oekraïne vecht voor links-liberale Westerse waarden, zoals men ons wil doen geloven. Het gaat gewoon om controle over de Krim.
Het gaat om Russen het land weer uit willen jagen. Russen hebben daar immers niks te zoeken. De Krim komt pas veel later kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ook cultureel is het verschil nihil. Het is ook niet zo dat Oekraïne vecht voor links-liberale Westerse waarden, zoals men ons wil doen geloven. Het gaat gewoon om controle over de Krim.
Het doet er niet zoveel toe hoeveel het cultureel verschil is. Oekraïne is verenigd in de haat tegen alles wat Russisch is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat zowel Russen als Oekraïners daar anders over denken.
Is de Krim geen Oekraïne?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om Russen het land weer uit willen jagen. Russen hebben daar immers niks te zoeken. De Krim komt pas veel later kijken.
Wel knap hoe ook hier weer "links" in gemoffeld is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om Russen het land weer uit willen jagen. Russen hebben daar immers niks te zoeken. De Krim komt pas veel later kijken.
40% van Oekraïne is Russisch. Hoe kunnen ze dan verenigd zijn tegen ALLES wat Russisch is?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het doet er niet zoveel toe hoeveel het cultureel verschil is. Oekraïne is verenigd in de haat tegen alles wat Russisch is.
Maak jezelf toch niet zo onsterfelijk belachelijk kerel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
40% van Oekraïne is Russisch. Hoe kunnen ze dan verenigd zijn tegen ALLES wat Russisch is?
Als je zelfbeschikking(srecht), want dáár vecht Oekraïne voor, als 'links-liberale Westerse waarde' ziet dan is dat best een verdedigbare stelling.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Links en liberaal niet, de inslag van beide samenlevingen is natuurlijk conservatief (en religieus), maar Oekraïners laten wel heel duidelijk zien echt op het Westen gericht te zijn en ook deze aansluiting te zoeken. De Russen daarentegen, hekelen het Westen, er zijn wat dat betreft paralellen te zien tussen Rusland en veel Islamtische landen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Zaken als vrede, veiligheid, democratie en vrijheid zijn kennelijk "links-liberale Westerse waarden".quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel knap hoe ook hier weer "links" in gemoffeld is.
Ik denk dat de VS er ook niets aan heeft maar er wel bij gebaat is dat conflicten iig bij hun autonomie vandaan blijft.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Rusland bombardeert steden, ziekenhuizen, energiecentrales. Ze vermoorden Oekraïners.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
40% van Oekraïne is Russisch. Hoe kunnen ze dan verenigd zijn tegen ALLES wat Russisch is?
Denk dat een rechter daar niet heel veel rekening mee gaat houdenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:19 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Rusland beweert anders wel dat het in oorlog is met de BAVO
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:11 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, de Oekraïense bevolking bestaat voor 40% uit Russen, dus een groot deel van de Oekraïense soldaten en de Oekraïnse vluchtelingen hier ook.
Heb je hier ook een bron van?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:41 schreef LXIV het volgende:
waarschijnlijk de oorspronkelijke bron zal zijn:quote:
Je kan denken wat je wil. Ik spreek vrijwel dagelijks zowel Russen als Oekraïners en ik ga toch liever op hen af dan de eerste de beste fokker als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat zowel Russen als Oekraïners daar anders over denken.
Niets mis mee. Schijnt inmiddels wat onrustiger te zijn geworden daar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Vertel, hoe waren jullie bezoekjes aan Oekraïne?
Ik enkel een Oekraïense mevrouw, maar alleen al de suggestie dat de culturen van beide landen op elkaar zouden lijken is voldoende voor een kleine supernova.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan denken wat je wil. Ik spreek vrijwel dagelijks zowel Russen als Oekraïners en ik ga toch liever op hen af dan de eerste de beste fokker als je het niet erg vindt.
Dat ze graag de zakken geld uit de EU willen ontvangen maakt niet dat ze meteen op het Westen gericht zijn. Deels wel hoor, maar dat geldt ook voor veel Russen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Links en liberaal niet, de inslag van beide samenlevingen is natuurlijk conservatief (en religieus), maar Oekraïners laten wel heel duidelijk zien echt op het Westen gericht te zijn en ook deze aansluiting te zoeken. De Russen daarentegen, hekelen het Westen, er zijn wat dat betreft paralellen te zien tussen Rusland en veel Islamtische landen.
De houding is natuurlijk sinds 2014 wel veranderd, zeker in specifieke regio's. Maar als jij het in 2013 had gevraagd had ze dat waarschijnlijk gewoon bevestigd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik enkel een Oekraïense mevrouw, maar alleen al de suggestie dat de culturen van beide landen op elkaar zouden lijken is voldoende voor een kleine supernova.
De Oekraiense en Russische cultuur lopen van West-Oekraine naar de Russische grens denk ik gradueel in elkaar over en het oosten was natuurlijk heel sterk op Rusland geent.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De houding is natuurlijk sinds 2014 wel veranderd, zeker in specifieke regio's. Maar als jij het in 2013 had gevraagd had ze dat waarschijnlijk gewoon bevestigd.
Hmm ja ik weet het niet maar misschien hebben dit soort taferelen er iets mee te maken:quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Denk je dat de Russische een invasie een posiief effect heeft gehad op hoe Oekrainers denken over Rusland?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De houding is natuurlijk sinds 2014 wel veranderd, zeker in specifieke regio's. Maar als jij het in 2013 had gevraagd had ze dat waarschijnlijk gewoon bevestigd.
Nou neequote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
waarom stemde dan 87% van het oostenlijke provincies voor afscheiding van rusland en dus voor een Verenigd Oekraine en 97% in het Westen?quote:
Er zitten wel wat lichte verschillen in. Maar de verschillen binnen Rusland zijn veel groter.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Oekraiense en Russische cultuur lopen van West-Oekraine naar de Russische grens denk ik gradueel in elkaar over en het oosten was natuurlijk heel sterk op Rusland geent.
Hangt een beetje af van wie je het vraagt. Voor de invasie stonden bepaalden groepen in het oosten al flink tegenover elkaar. Dat heb je neem ik aan wel meegekregen aangezien Nederland daardoor een zeer zware pijp mocht roken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Denk je dat de Russische een invasie een posiief effect heeft gehad op hoe Oekrainers denken over Rusland?
Omdat ook heel veel Russen gewoon liever de rijkdom en vrijheid van het westen willen. Verbaast jou dat?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom stemde dan 87% van het oostenlijke provincies voor afscheiding van rusland en dus voor een Verenigd Oekraine en 97% in het Westen?
Al die zogenaamde Oekraine en Rusland zijn bijna een pot nat, is russische propaganda.
Dit had niks met het westen te maken, maar met Oekraine onafhankelijk los van Rusland. Dus ben je rus of Oekrainer werd er gevraagd?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ook heel veel Russen gewoon liever de rijkdom en vrijheid van het westen willen. Verbaast jou dat?
Een stad als Lviv was historisch bijvoorbeeld Oostenrijks-Hongaars en is sterk op Polen en Duitsland gericht. Het westelijk deel van Oekraine heeft deel uitgemaakt van het Gemenebest van Polen en Litouwen en daarna van de Donaumonarchie en is echt Midden-Europees terwijl helemaal in het Oosten op sommige plekken mensen in alles behalve hun paspoort Russisch zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zitten wel wat lichte verschillen in. Maar de verschillen binnen Rusland zijn veel groter.
Feit is wel dat de cultuur in Oekraïne heel nauw verwant is aan de Russische en ver verwijderd is met de cultuur alhier.
Bovendien, het gedrag van Rusland heeft er wel voor gezorgd dat er een Oekraïense cultuur met wij-gevoel ontstaan is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom stemde dan 87% van het oostenlijke provincies voor afscheiding van rusland en dus voor een Verenigd Oekraine en 97% in het Westen?
Al die zogenaamde Oekraine en Rusland zijn bijna een pot nat, is russische propaganda.
Denk je dat al die Russische raketaanvallen bijdragen aan een betere verstandhouding tussen Oekraïne en Rusland?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van wie je het vraagt. Voor de invasie stonden bepaalden groepen in het oosten al flink tegenover elkaar. Dat heb je neem ik aan wel meegekregen aangezien Nederland daardoor een zeer zware pijp mocht roken.
Maar in zijn algemeenheid zeker.
Ik ben even benieuwd over welke referenda je het eigenlijk hebt en wanneer. Graag met bron.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit had niks met het westen te maken, maar met Oekraine onafhankelijk los van Rusland. Dus ben je rus of Oekrainer werd er gevraagd?
Krim zei; 57% Oekrainer, maar het aller liefst zijn we Krimmer.
Toen is het Kremlin handboek losgelaten op Oekraine, vergroot corruptie, destabiliseer de samenleving, en dan ontwricht en installeer dictator (laatste is niet gelukt), Mynar is ze het wel gelukt bijv.
Königsberg was historisch Pruisen. Echter, door verplicht met poppetjes te gaan schuiven, wat de Sovjets gedaan hebben, zijn er wel flinke veranderingen opgetreden (bij Königsberg was dat overigens wel heel resoluut, daar hebben ze gewoon iedereen eruit geschopt).quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een stad als Lviv was historisch bijvoorbeeld Oostenrijks-Hongaars en is sterk op Polen en Duitsland gericht. Het westelijk deel van Oekraine heeft deel uitgemaakt van het Gemenebest van Polen en Litouwen en daarna van de Donaumonarchie en is echt Midden-Europees terwijl helemaal in het Oosten op sommige plekken mensen in alles behalve hun paspoort Russisch zijn.
Heb je een punt dat je wil maken met deze vragen naar de bekende weg? Maak dat dan gewoon even. Ik heb nergens gezegd dat er een goede verstandhouding is tussen beide landen. Dus geen idee waar je heen wil.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Denk je dat al die Russische raketaanvallen bijdragen aan een betere verstandhouding tussen Oekraïne en Rusland?
Een Rus zal vast ook wel van mening zijn dat een Nederlander bijna hetzelfde is als een Duitser of een Belg. Maar wij denken daar zelf anders over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar is er echt een groot cultureel verschil? Ik denk dat als je daar objectief naar gaat kijken dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een Rus zal vast ook wel van mening zijn dat een Nederlander bijna hetzelfde is als een Duitser of een Belg. Maar wij denken daar zelf anders over.
Nou hoeveel referendums zijn er geweest voor oekraine? probeer het is...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben even benieuwd over welke referenda je het eigenlijk hebt en wanneer. Graag met bron.
Er woont geen rus in Oekraine. Dat is dus precies de Kremlin propaganda die ik bedoel.quote:Neemt niet weg dat je als Rus helemaal niet logischerwijs voor aansluiting bij Rusland stemt, dus jouw logica dat die stemming iets zou zeggen over hoeveel Russen in Oekraïne zouden wonen klopt niet.
Kom nou gewoon met de bronnen voor die cijfers die je noemde.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nou hoeveel referendums zijn er geweest voor oekraine? probeer het is...
[..]
Er woont geen rus in Oekraine. Dat is dus precies de Kremlin propaganda die ik bedoel.
Het zijn 2 aparte landen. Geen unie tussen hun, geen confederatie niks. een nederlander in canada heeft ook niks te zeggen over Canada, tenzij die gene ook canadees nationaliteit heeft.
Dat veel Oekraïners etnisch Russisch zijn of Russischtalig wil niet zeggen dat ze bij Rusland willen horen. Zelensky zelf is een Russischtalige Jood. Of is hij nu ook verdacht?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Brabant en Limburg hebben er ook voor gekozen om bij Nederland te blijven, terwijl er veel meer overeenkomsten zijn tussen Belgisch Limburg en Limburg dan tussen Limburg en Gelderland, laat staan Limburg en Drenthe.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij strooit meermaals foutief met dat 40% van Oekraïne Russisch is. En nu zijn anderen dom en vol haat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat veel Oekraïners etnisch Russisch zijn of Russischtalig wil niet zeggen dat ze bij Rusland willen horen. Zelensky zelf is een Russischtalige Jood. Of is hij nu ook verdacht?
Het probleem is dat jullie niets weten, niet kunnen lezen en verblind zijn door haat.
Ik bedoel meer de Oekraïners en de Russen zelf.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je een punt dat je wil maken met deze vragen naar de bekende weg? Maak dat dan gewoon even. Ik heb nergens gezegd dat er een goede verstandhouding is tussen beide landen. Dus geen idee waar je heen wil.
het is in openbare wateren,quote:Op zondag 5 mei 2024 21:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar wat wil je hiermee beweren dan?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:57 schreef VEM2012 het volgende:
Maar waar dit alles mee begon is de gedachte dat Nederland alle Russen het land uit moet schoppen.
Wie hier denkt nu echt dat het redelijk is om iemand die in het Oosten van Oekraïne woonde, zeg man Rus, vrouw Oekraïens, beiden willen gewoon in Oekraïne blijven, maar zijn gevlucht voor het geweld, nu richting Rusland te sturen? Waarbij die man mogelijk gedwongen word om tegen zijn land (ja, je kan Russisch zijn en Oekraïne als jouw land beschouwen) te vechten. Mogelijk zelfs tegen zijn eigen familie?
Redelijk?
Of is het misschien toch gewoon een heel dom idee gebaseerd op een haat jegens mensen op basis van iets waar ze 0,0 invloed op hebben?
Denk nu eens na. Oekraine is decennia lang onderdeel van de soviet unie geweest, met Moskou als centrale macht. Er gingen miljoenen Russen in Oekraine wonen, als werknemers en bestuurders. Omgekeerd gingen ook veel Oekrainers en andere deelstaten elders in de USSR wonen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:08 schreef Korenfok het volgende:
Er woont geen rus in Oekraine. Dat is dus precies de Kremlin propaganda die ik bedoel.
Het zijn 2 aparte landen. Geen unie tussen hun, geen confederatie niks. een nederlander in canada heeft ook niks te zeggen over Canada, tenzij die gene ook canadees nationaliteit heeft.
Ze zijn niet etnisch russisch, dat is dus mijn punt. Zelenski heeft zich zelf nog nooit een Rus genoemd, als voorbeeld. dat er Oekrainers russisch spreken, komt omdat ervan uit rusland meerdere keren verboden / complete bans op Oekrainse spreek en schrijftaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat veel Oekraïners etnisch Russisch zijn of Russischtalig wil niet zeggen dat ze bij Rusland willen horen.
Zelensky zelf is een Russischtalige Jood. Of is hij nu ook verdacht?
Misschien eens uit je bubbel stappen. Er is niks van meerwaarde aan de nazi filofie uit rusland, fvd en cornuiten.quote:Het probleem is dat jullie niets weten, niet kunnen lezen en verblind zijn door haat.
denk eens na, oekraine is afgescheiden van de Russische federatie met 87% in de russsische sprekende gebieden en 99% in de andere gebieden. Oekraine is niet afgescheden van de sovjet Unie (want Russische federatie was al opgericht, aangezien die uit de sovjet Unie waren gestapt daatvoor). Zoek de datums maar op. Die mensen voelde zich dus niet verbonden met rusland!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Denk nu eens na. Oekraine is decennia lang onderdeel van de soviet unie geweest, met Moskou als centrale macht. Er gingen miljoenen Russen in Oekraine wonen, als werknemers en bestuurders. Omgekeerd gingen ook veel Oekrainers en andere deelstaten elders in de USSR wonen.
Denk je nu echt dat die allemaal meteen weer terug naar het dorpje gingen waar hun oma ooit geboren was toen de de sovjet unie in een klapte? Natuurlijk niet, de meesten waren gewoon ingeburgerd en bleven waar ze zaten en zitten er nu nog.
Daarom zitten er ook massa's Russen in Estland of Kazachstan etc , (nog afgezien van recente migratie)
Welke haat? Wanneer je je een beetje in de (Europese) geschiedenis verdiept wordt de misdadige aard van het Russische volk meteen duidelijk. Da's gewoon een simpele en rationele vaststelling.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar komt jouw irrationele en onmatige haat eigenlijk vandaan? Hebben ‘dé Russen’ jou ooit iets misdaan? Ben je door een Russische postorderbruid in de steek gelaten?
Uit al jouw Posts blijkt dat je liever een confrontatie met de Russen ziet dan dat het veilig gede- escaleert wordt. Waarom in hemelsnaam? Dit is toch ellende voor miljoenen mensen, Russen en Oekraïners.
"Links-liberale waarden" interesseren niemand iets, dus waarom zouden de Oekraïners daar voor moeten vechten? De Oekraïners worden liever niet door hun misdadige buurvolk omgevolkt en uitgeroeid, dát is waar ze voor vechten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn toch wel een beetje links liberale waarden. Wist je dat de conservatieve president Hoover, nog tijdens en na de 2e wereld oorlog zei dat USA voor de verkeerde kant vocht....quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Links-liberale waarden" interesseren niemand iets, dus waarom zouden de Oekraïners daar voor moeten vechten? De Oekraïners worden liever niet door hun misdadige buurvolk omgevolkt en uitgeroeid, dát is waar ze voor vechten.
Kom nou eens een keer tot je punt zeg!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de Oekraïners en de Russen zelf.
De landen zelf voeren een oorlog met elkaar, toch?
Beantwoord gewoon de vraag.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar wat wil je hiermee beweren dan?
Ja, het is niet eerlijk dat Rusland Oekraïne bestookt met raketten.Denk je dat dit geen invloed heeft op het beleid van Oekraïne? Of vind je dat oneerlijk? Misschien is het ook wel oneerlijk, maar dat maakt het nog steeds onvermijdelijk. Dus vraag ik me af wat je hiermee wil beweren, anders dan dat het oneerlijk is. Ja, het kan oneerlijk zijn. Maar oorlog is oneerlijk? Of vind je oorlog wel eerlijk? Of vind je het geen oorlog?
Feitenvrij geleuter is dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ze zijn niet etnisch russisch, dat is dus mijn punt. Zelenski heeft zich zelf nog nooit een Rus genoemd, als voorbeeld. dat er Oekrainers russisch spreken, komt omdat ervan uit rusland meerdere keren verboden / complete bans op Oekrainse spreek en schrijftaal.
Het gaat ruslands Kremlin dus ook niet om Russen, maar om de grondstoffen (gas Olie) en de staalfabriek, omdat Oekraine 50% van het neongas produceerde voor de hele wereld. en Neon gas is een essentieel onderdeel van het maken van chips, omdat het gas gebruikt wordt om lasers te controleren in de semiconductors.
[..]
Misschien eens uit je bubbel stappen. Er is niks van meerwaarde aan de nazi filofie uit rusland, fvd en cornuiten.
Er is geen typische Nederlander, Duitser of Belg. De cultuurverschillen zijn eerder geleidelijk en veranderen naarmate de afstand toeneemt. Als Nederlander uit het zuiden is het vrij duidelijk meer gemeen te hebben met Vlamingen dan met Friezen, Groningers of Hollanders bijvoorbeld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een Rus zal vast ook wel van mening zijn dat een Nederlander bijna hetzelfde is als een Duitser of een Belg. Maar wij denken daar zelf anders over.
Etnisch Russisch en Russisch-sprekend zijn twee verschillende zaken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ze zijn niet etnisch russisch, dat is dus mijn punt. Zelenski heeft zich zelf nog nooit een Rus genoemd, als voorbeeld. dat er Oekrainers russisch spreken, komt omdat ervan uit rusland meerdere keren verboden / complete bans op Oekrainse spreek en schrijftaal.
Het gaat ruslands Kremlin dus ook niet om Russen, maar om de grondstoffen (gas Olie) en de staalfabriek, omdat Oekraine 50% van het neongas produceerde voor de hele wereld. en Neon gas is een essentieel onderdeel van het maken van chips, omdat het gas gebruikt wordt om lasers te controleren in de semiconductors.
[..]
Misschien eens uit je bubbel stappen. Er is niks van meerwaarde aan de nazi filofie uit rusland, fvd en cornuiten.
Het grootste deel daarvan woont in de gebieden die Rusland momenteel bezet.quote:In the 2001 Ukrainian census, 8,334,100 identified themselves as ethnic Russians
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, ik heb al jouw vragen allang beantwoord, nee?quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je het antwoord op de gestelde vraag kunnen geven. Dat is gewoon een ja/nee vraag.
Punt is dat je over oneerlijk begint, terwijl oorlog per definitie oneerlijk is. Er zijn geen regels bij oorlog.quote:
Het nieuws moet wel een beetje verdund worden met talking points uit het Kremlin hè.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:28 schreef Basp1 het volgende:
Wat heeft het gekibbel over Russische Oekraïners te maken met de dreiging van sabotageplannen door Rusland in het westen?
Ah dit behoort dus ook al tot het sabotage plan van Rusland om Nederland te ontregelen door als eerste fok zo te saboteren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het nieuws moet wel een beetje verdund worden met talking points uit het Kremlin hè.
Het online slagveld is zeker niet onbelangrijkquote:Op woensdag 8 mei 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dit behoort dus ook al tot het sabotage plan van Rusland om Nederland te ontregelen door als eerste fok zo te saboteren.
Nee, je hebt op een simpele ja/nee vraag gereageerd met een enorm aantal niet relevante vragen. Waar ik in het begin nog antwoord op heb gegeven ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, ik heb al jouw vragen allang beantwoord, nee?
De vraag ging over Nederland. Net even gecontroleerd: er is nog steeds geen oorlog in Nederland.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:06 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Punt is dat je over oneerlijk begint, terwijl oorlog per definitie oneerlijk is. Er zijn geen regels bij oorlog.
Dus die Russen moeten overboord worden geflikkerd als de tijd daar is, hoe oneerlijk je dat ook vindt
Iemand kwam met een idioot voorstel als ‘bescherming’ daartegen (alle Russen Nederland uitzetten).quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:28 schreef Basp1 het volgende:
Wat heeft het gekibbel over Russische Oekraïners te maken met de dreiging van sabotageplannen door Rusland in het westen?
Het is een tijd van geopolitieke spanningen. Daar draait al die shit om. Helaas metalen gaan daar een grote rol in spelen of spelen dit al. Wij zijn te hypocriet als westen zijnde. Willen we voorkomen dat we die slag verliezen zullen we zelf grondstoffen moeten delven. Maar ja, dat is zeer vervuilend en onze klkmaatactivisten zullen dat noot accepteren. Dus halen we het elders waar die gigantische vervuiling er niet toe doet.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij hebben we met zijn allen niet door in wat voor tijd we leven.
Dan moeten de betreffende grondstoffen wel aanwezig zijn op de plaatsen waar we als westerlingen wonen..quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:27 schreef Cherni het volgende:
. Willen we voorkomen dat we die slag verliezen zullen we zelf grondstoffen moeten delven.
Of je het nou leuk vindt of niet, Rusland beschouwt 'het westen' als zijn belangrijkste geopolitieke tegenstander. En daar gedraagt het land zich ook naar. De digitale strijd is allang gaande en daar doen onze diensten ook aan mee. De Russen halen alles uit de kast om het westen te ondermijnen en te verzwakken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vraag ging over Nederland. Net even gecontroleerd: er is nog steeds geen oorlog in Nederland.
Dus nu even antwoorden alsof je volwassen bent graag.
Rusland is wel in oorlog met de NAVO, zegt Ruslandquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vraag ging over Nederland. Net even gecontroleerd: er is nog steeds geen oorlog in Nederland.
Dus nu even antwoorden alsof je volwassen bent graag.
Heb je de vraag niet gelezen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of je het nou leuk vindt of niet, Rusland beschouwt 'het westen' als zijn belangrijkste geopolitieke tegenstander. En daar gedraagt het land zich ook naar. De digitale strijd is allang gaande en daar doen onze diensten ook aan mee. De Russen halen alles uit de kast om het westen te ondermijnen en te verzwakken.
Roepen dat dit het 'niet onze strijd is', getuigt van geopolitieke kortzichtigheid en naïviteit.
Kun je nou een keer gewoon de vraag beantwoorden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Rusland is wel in oorlog met de NAVO, zegt Rusland
Ik reageer op jouw opmerking dat het 'geen oorlog is in Nederland'.quote:
Ik hou het gewoon bij de officiële definitie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw opmerking dat het 'geen oorlog is in Nederland'.
Het is maar net wat je beschouwt als oorlog. Want is er wel degelijk een strijd gaande met landen zoals Rusland, China en Iran. Ook in ons land.
Genoeg partners zoals de VS waar wij het nog goed mee kunnen vinden. Desnoods de banden met Afrika beter aanhalen en een eerlijke prijs betalen en ons politiek gezien niet bemoeien met dat soort landen. Eerlijk zaken doen en thats it. Mogelijk dat je China dan kan wegspelen. Als nu nog niet duidelijk is dat afhankelijk zijn van Rusland/China je de kop gaat kosten dan weet ik het ook niet meer. Gelukkig doen we al wat meer aan onze defensie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten de betreffende grondstoffen wel aanwezig zijn op de plaatsen waar we als westerlingen wonen..
Dat is het antwoord. Rusland zegt dat het in oorlog is met de NAVO. Daar moeten we ons op voorbereiden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kun je nou een keer gewoon de vraag beantwoorden?
In tijden van oorlog is veel meer geoorloofd en ook nodigquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon bij de officiële definitie.
En constateer dat de een na de ander zich in allerlei bochten wringt om maar niet te hoeven zeggen dat het voorstel waar het om ging compleet alle perken te buiten gaat.
Fok is een van de weinige forums die de russische propaganda faciliteert, dus zo gek is het niet dat je hier een hoop russische trollen treft. En dat is zeker om Nederland te destabiliseren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dit behoort dus ook al tot het sabotage plan van Rusland om Nederland te ontregelen door als eerste fok zo te saboteren.
Je hebt niet door dat dat een persiflage is op een bekend citaat van George Orwell?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kun je nou een keer gewoon de vraag beantwoorden?
Het is eerder apart dit voor 1 type mens te roepen, maar dan weer met afschuw reageren over groepen waar je daadwerkelijk dagelijks last van hebt als maatschappij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand kwam met een idioot voorstel als ‘bescherming’ daartegen (alle Russen Nederland uitzetten).
Gek genoeg lijkt dat door velen als een doodnormale reactie te worden gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |