abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 april 2024 @ 13:14:25 #1
862 Arcee
Look closer
pi_213352483

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 april 2024 @ 13:16:40 #2
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213352499
Wanneer gaat Johnson enge lossoe?
pi_213352589
twitter
Zou een leraar die met de kinderen -zoals geoefend, idioot land waar dat nodig is- muisstil in een kast verstopt zit, daar echt gewapend met een pistool uitstappen om het tegen iemand met een machinegeweer op te nemen?
Dat is pure zelfmoord + de schutter weet nu ook waar de kids verstopt zitten.

Maar de voorstanders en de lobby van de wapenleveranciers blijven roepen dat meer, en meer, en meer wapens levens redden en slachtoffers voorkomen. 8)7
pi_213352609
twitter
  zondag 28 april 2024 @ 19:01:04 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213355516
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213355605
quote:
Free speech is alleen leuk als het speech is waar je het mee eens bent. Als het free speech is waar je het mee oneens bent dan moet je dat, liefst met geweld, onderdrukken.

Was getekend;

The Republican Party.
pi_213355918
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ][ x ]
Gruwel. Alles nep, van gladgetrokken gezichten tot ballonborsten. Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
pi_213355930
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ][ x ]
Als dit geen probleem is zijn geslachtsoperaties dat ook niet. :Y
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213355989
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2024 19:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als dit geen probleem is zijn geslachtsoperaties dat ook niet. :Y
Je hebt groot gelijk.
Ik denk eigenlijk dat ze sowieso ook hun schaamlippen hebben gekortwiekt en hun kut hebben laten gladtrekken. Qua geslachtsoperaties.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 april 2024 @ 19:46:22 #14
862 Arcee
Look closer
pi_213356039
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze sowieso ook hun schaamlippen hebben gekortwiekt en hun kut hebben laten gladtrekken.
Dit is niet direct de wending die ik verwachtte toen ik het topic opende.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 april 2024 @ 19:54:09 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213356141
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Gruwel. Alles nep, van gladgetrokken gezichten tot ballonborsten. Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
Niet gaan bodyshamen aub. :(
pi_213356304
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2024 19:46 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dit is niet direct de wending die ik verwachtte toen ik het topic opende.
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_213356428
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Niet gaan bodyshamen aub. :(
Als je dit zelf hebt laten aanrichten, mag dat. Het zijn geen aangeboren afwijkingen (behalve misschien het gebrek aan smaak en gezond verstand).
  zondag 28 april 2024 @ 20:25:21 #18
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213356605
quote:

[..]
Natuurlijk niet. Het is een circus met bijbehorende clowns.
Dit is gewoon de slechtste Black Mirror aflevering ooit en we zitten iets over de helft ;)
  zondag 28 april 2024 @ 20:29:38 #19
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213356652
https://spoutible.com/thread/30861716

Christopher Bouzy heeft zijn map ge-update. Bouzy was, samen met Simon Rosenberg van The Hopium Chronicles, de enige die 2022 vrijwel volledig goed voorspeld had.

https://www.hopiumchronicles.com/

Hou ze in de gaten, zou ik zeggen. Spoutible is sowieso een prettig alternatief voor Twitter, mocht Sissy SpaceX het medium nog verder de stront indraaien...
  zondag 28 april 2024 @ 21:03:08 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213357035
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:29 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://spoutible.com/thread/30861716

Christopher Bouzy heeft zijn map ge-update. Bouzy was, samen met Simon Rosenberg van The Hopium Chronicles, de enige die 2022 vrijwel volledig goed voorspeld had.

https://www.hopiumchronicles.com/

Hou ze in de gaten, zou ik zeggen. Spoutible is sowieso een prettig alternatief voor Twitter, mocht Sissy SpaceX het medium nog verder de stront indraaien...
De vraag is of alle swingstates blauw gaan kleuren.
Floriduh blauw? Lijkt mij niet echt kat in bakkie.
  Overall beste user 2022 zondag 28 april 2024 @ 21:36:18 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213357340
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213359554
twitter
Het allervreemdste is dat Amerikanen/MAGA-volk/Republikeinen over het eerste schouderophalend/bagatelliserend/ontkennend heenstappen terwijl ze van het tweede in vuur en vlam schieten.
pi_213359650
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Het allervreemdste is dat Amerikanen/MAGA-volk/Republikeinen over het eerste schouderophalend/bagatelliserend/ontkennend heenstappen terwijl ze van het tweede in vuur en vlam schieten.
Omdat het eerste niet is bewezen / weg gezet kan worden als heksenjacht tegen trump / echt man

Of een vrouw wie dit zelf opschrijft.
Wanneer dit verhaal van iemand kwam die er bij was, iemand die zegt dit van haar gehoord te hebben etc, dan zouden ze er ook overheen stappen.
pi_213359657
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ] terwijl ze van het tweede in vuur en vlam schieten.
Dat valt toch ook wel weer mee, ik heb nog geen grote X of truthasocial magafophef hierover gezien..
pi_213359801
Mijn hemel :X
Zouden ze nou echt denken als ze in de spiegel kijken 'nou meid, wat een enorme vooruitgang' :D

Wat een gedrochten, ziet er toch niet uit _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213359829
van honden naar fotos van kwakende eenden. wordt wel een dierentuin zo
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_213359860
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 09:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]The Stepford wives, topped over.
Gatverdamme _O- _O-
pi_213360428
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn hemel :X
Zouden ze nou echt denken als ze in de spiegel kijken 'nou meid, wat een enorme vooruitgang' :D

Wat een gedrochten, ziet er toch niet uit _O-
Excuus dat ik het zeg maar op die foto's van Lara Trump bij de RNC recentelijk dacht ik echt dat ze een transgender was.
  maandag 29 april 2024 @ 11:55:09 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213361124
Tijd om die mevrouw noem eens maximaal door het slijk te trekken. Gewoon omdat het kan.
  maandag 29 april 2024 @ 11:56:09 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213361135
quote:
Misschien ook wel een mooie campagneslogan

"Van MAGA krijgt je vrouw een lelijk nephoofd"
  maandag 29 april 2024 @ 12:07:36 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213361259
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Tijd om die mevrouw noem eens maximaal door het slijk te trekken. Gewoon omdat het kan.
pi_213361291
:'(
A murky, forgotten land.
  maandag 29 april 2024 @ 12:16:55 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213361374
quote:
Verminkte koppen, afgrijselijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213361844
Verder niet zo heel veel met politiek van doen natuurlijk ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213362063
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 12:56 schreef Knipoogje het volgende:
Verder niet zo heel veel met politiek van doen natuurlijk ;)
Inderdaad en mijnerzijds mea culpa, laten we ons gewoon weer richten op de politiek in de VS.
pi_213362102
Dit is wel weer een prachtig verhaal:

quote:
Tensions grow between Trump and Lake in Arizona race for Senate

Former president Donald Trump has long had a soft spot for his acolyte Kari Lake, the expected GOP Senate nominee in Arizona, joking that Lake would pivot to his false claims that the 2020 election was stolen even if she was asked about the weather.

But since Lake jumped into the race, Trump has repeatedly expressed skepticism about her political prospects in a state he sees as key to his bid to return to the White House, and has shown annoyance with her frequent presence at his Florida resort, according to five people close to him, who spoke on the condition of anonymity to describe his comments.

At one point last year, after grumbling for months that she was at his Mar-a-Lago Club too often, Trump gently suggested to Lake that she should leave the club and hit the campaign trail in Arizona, according to a person with direct knowledge of his comments. Trump has also asked others if she can really win in Arizona and if she might drag down his own poll numbers as he seeks the presidency again in 2024, advisers said.

https://www.washingtonpos(...)ke-arizona-tensions/
pi_213362608
quote:
Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
Echtgenotes van plastische chirurgen. :Y

Oja, en hun maitresses natuuurlijk.

Dus nee, geen mannen.

:P
  maandag 29 april 2024 @ 22:00:29 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213366869
Het gaat niet goed met de MAGA ladies.

MTG is aan het day drinken in Georgia.
Het Lake monster ligt onder de bar van de Valley Ho in Scottsdale.
En de handjob bandit woont in een vervallen trailer park in Last Chance.
pi_213367058
quote:
12s.gif Op maandag 29 april 2024 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

Eh?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 29 april 2024 @ 22:37:59 #42
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213367183
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Eh?
Marjorie Taylor Greene, Kari Lake en Lauren Boebert...allen Maga-wappinnen en beschreven in diverse stadia van ethische ontbinding ;)
pi_213367670
quote:
12s.gif Op maandag 29 april 2024 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

????
pi_213367797
Dit artikel vind ik wel curieus:

quote:
Scoop: Netanyahu tells Biden he's worried about possible ICC arrest warrants

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu asked President Biden Sunday to help prevent the International Criminal Court from issuing arrest warrants for senior Israeli officials in connection with the war in Gaza, two Israeli officials told Axios.

Why it matters: Israeli officials have grown increasingly concerned over the last two weeks that the ICC is preparing to issue arrest warrants for Netanyahu, Defense Minister Yoav Gallant and Israel Defense Forces chief of staff Herzi Halevi.

Behind the scenes: The officials said Netanyahu expressed his concern to Biden in a phone call on Sunday, where the two leaders also discussed hostage negotiations, Israel's defense against Iran's missile attack, and the need to increase humanitarian aid to Gaza, according to a White House readout.

https://www.axios.com/202(...)-warrants-war-crimes
Curieus waarom zal je denken? Nou, om de doodsimpele reden dat de VS geen lid is van het ICC, Israel overigens ook niet dus hoe moet de VS hier een rol in spelen?
pi_213367941
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Curieus waarom zal je denken? Nou, om de doodsimpele reden dat de VS geen lid is van het ICC, Israel overigens ook niet dus hoe moet de VS hier een rol in spelen?
En gek genoeg is Palestina wel lid.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213368055
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213368189
Daarom: ( en sommigen/ veel mensen zien dit dan nog anders .::
twitter
pi_213368413
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2024 05:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
twitter
Walgelijke manier van discussieren ook: hard en continu door een ander heen praten, hem overschreeuwen, zo respectloos. Als Bolton gezegd had wat de « interviewer » had willen horen, had hij dat niet gedaan.
pi_213368450
twitter
En ik denk dat Zelenskyy wel iets anders aan zijn hoofd heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door la_perle_rouge op 30-04-2024 09:42:33 ]
  dinsdag 30 april 2024 @ 10:04:22 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213369117
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een bizarre reflex om een rechtbank die je al niet wil erkennen (want dan zou je je aan regels moeten houden) nog eens extra aan te vallen als ze het gedrag van je dierbare bondgenoot veroordelen. In plaats van je afvragen wat je makker heeft uitgevroten dat er een internationaal arrestatiebevel tegen hem wordt afgekondigd, begin je een lobby tegen de rechtgevende instantie. Heuse voorvechters van de Vrije Wereld hoor!
pi_213369436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is een bizarre reflex om een rechtbank die je al niet wil erkennen (want dan zou je je aan regels moeten houden) nog eens extra aan te vallen als ze het gedrag van je dierbare bondgenoot veroordelen. In plaats van je afvragen wat je makker heeft uitgevroten dat er een internationaal arrestatiebevel tegen hem wordt afgekondigd, begin je een lobby tegen de rechtgevende instantie. Heuse voorvechters van de Vrije Wereld hoor!
Biden heeft hier niet op gereageerd vziw dus waar jouw post vandaan komt is mij een beetje een raadsel.

De VS heeft gewoon niets in te brengen bij het ICC en zelfs al was het lid, het is geen VN waar het een veto kan uitspreken, de 123 staten die wel lid zijn kunnen dat ook niet, het ICC beinvloeden als lidstaat lijkt mij sowieso al onbegonnen werk.
  dinsdag 30 april 2024 @ 11:10:38 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213369672
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Biden heeft hier niet op gereageerd vziw dus waar jouw post vandaan komt is mij een beetje een raadsel.

Je hebt de reacties uit de Amerikaanse politiek misschien gemist? Maar:

https://www.forbes.com/si(...)ael/?sh=19afc5a67f65

The Biden administration does not support the International Criminal Court’s investigation into Israel’s actions in Gaza

En uit de VK-liveblog:

Leden van het Amerikaanse Congres hebben zich fel uitgesproken over berichten dat het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag van plan is arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen hooggeplaatste Israëliërs. Ook het Witte Huis zegt het ICC-onderzoek ‘niet te steunen’. Mike Johnson, de Republikeinse leider van het Huis van Afgevaardigden, heeft president Biden verzocht om ‘direct en ondubbelzinnig’ aan te dringen op de beëindiging van het onderzoek. Johnson vreest dat de arrestatiebevelen een precedent zullen scheppen waardoor ook Amerikaanse politici gedagvaard zullen worden.
pi_213369697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt de reacties uit de Amerikaanse politiek misschien gemist? Maar:

https://www.forbes.com/si(...)ael/?sh=19afc5a67f65

The Biden administration does not support the International Criminal Court’s investigation into Israel’s actions in Gaza

En uit de VK-liveblog:

Leden van het Amerikaanse Congres hebben zich fel uitgesproken over berichten dat het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag van plan is arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen hooggeplaatste Israëliërs. Ook het Witte Huis zegt het ICC-onderzoek ‘niet te steunen’. Mike Johnson, de Republikeinse leider van het Huis van Afgevaardigden, heeft president Biden verzocht om ‘direct en ondubbelzinnig’ aan te dringen op de beëindiging van het onderzoek. Johnson vreest dat de arrestatiebevelen een precedent zullen scheppen waardoor ook Amerikaanse politici gedagvaard zullen worden.
Dat artikel heb ik niet gezien.

Tja, Biden kan aandringen wat hij wil en Johnson kan eisen wat hij wil, het ICC gaat zich daar niets van aantrekken.
pi_213369927
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat artikel heb ik niet gezien.

Tja, Biden kan aandringen wat hij wil en Johnson kan eisen wat hij wil, het ICC gaat zich daar niets van aantrekken.
Dat wordt de fregatten oplijnen dan, of is dat beperkt voor US citizens?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213369948
Blijf het wel bijzonder vinden dat de VS zich keer op keer door Israël laat bevelen. Dat is een luxe die geen enkel ander Westers land heeft, beter zet de VS daar een keer een punt achter.
pi_213370087
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat de VS zich keer op keer door Israël laat bevelen. Dat is een luxe die geen enkel ander Westers land heeft, beter zet de VS daar een keer een punt achter.
Hoe kom je er bij dat de VS zich door Israel laat bevelen? Dat is echt niet zo.
pi_213370210
De meest recente peiling van CNN - die Trump een grote voorsprong geeft op Biden - is toch best opmerkelijk. Maar het zou mij eigenlijk ook niets verbazen als Trump in november als winnaar uit de bus komt. De laatste vijf tot tien jaar is, zeker politiek gezien, een grote aaneenschakeling van Murphy's Law-momenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 april 2024 @ 12:01:55 #59
3928 Ulx
pi_213370243
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
Dat is onzin. Maar zelfs al was het waar: Waarom zouden ze daarmee moeten stoppen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213370299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is onzin. Maar zelfs al was het waar: Waarom zouden ze daarmee moeten stoppen?
Waarom zou je er mee door moeten gaan?
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:13:00 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213371395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten is een groot woord maar niet iedereen voelt zich doorgaans comfortabel in een machtsverhouding waarbij de kleinere partij een massaslachting aanricht onder een bevolkingsgroep tegelijkertijd de grotere partij - die de kleinere sowieso al van wapens, munitie en geld voorziet - opdraagt om zijn internationale lijntjes te overvragen om die massaslachting diplomatiek maar te blijven witwassen.
pi_213371455
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wordt de fregatten oplijnen dan, of is dat beperkt voor US citizens?
Dat lijkt mij wel, ja, de VS gaat echt geen militaire inzet overwegen tegen het ICC in een NAVO land.
pi_213374295
Ondertussen ligt Johnson weer onder vuur van de malloten die hem beschuldigen van collaboratie waarop de Democraten bij monde van Hakeem Jeffries reageren met de uitspraak dat ze niet zullen meewerken aan een poging om Johnson af te zetten.

Aangezien de malloten de Democraten nodig hebben om Johnson af te zetten zou je kunnen zeggen dat juist de malloten de collaborateurs zijn maar dat soort zelfkritiek zal wel ontbreken :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2024 19:00:13 ]
pi_213375678

Biden Administration Aims to Reclassify Marijuana as Less Dangerous Drug

https://www.wsj.com/artic(...)gerous-drug-d6735b23
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213375704
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Hilarisch, het is legaal in 24 Staten en 17 andere hebben het vrijgegeven voor medisch gebruik maar Federaal is het nog steeds 100% illegaal en in de hoogste categorie ingeschaald.
pi_213375767
Hoewel.... Trump kan het zo regelen dat hij begin november een paar dagen in de cel zit wegens gagorder.
En dan stampij maken, slachtofferrol uitbuiten, ..... dat doet het goed bij zijn trouwe kiezers en wellicht bij een groep zwevende kiezers
pi_213375821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hilarisch, het is legaal in 24 Staten en 17 andere hebben het vrijgegeven voor medisch gebruik maar Federaal is het nog steeds 100% illegaal en in de hoogste categorie ingeschaald.
Ja, absurd. Goede zaak dat het geherklassificeerd wordt. Zelf ben ik meer voor het opheffen van het verbod, maar daar moet de wetgever aan te pas komen en kan de overheid dus niet doen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213375845
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt me prima. Maar de industrie daarmee verder aanjagen is geen goed idee natuurlijk.
pi_213375871
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoewel.... Trump kan het zo regelen dat hij begin november een paar dagen in de cel zit wegens gagorder.
En dan stampij maken, slachtofferrol uitbuiten, ..... dat doet het goed bij zijn trouwe kiezers en wellicht bij een groep zwevende kiezers
Aan de andere kant, zolang als ze Trump als speciaal geval behandelen legitimeren ze mogelijk zijn acties in de ogen van de mensen die het allemaal niet zo nauw volgen. Een beetje zoals de mensen hier, die als het over zijn couppoging gaat vragen waar de veroordeling is, in plaats van dat ze zelf even na denken en/of zich verdiepen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213376141
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoewel ik denk dat het best wel eens zou kunnen meevallen hoe Trump detentie kan uitbuiten, kan de rechter wel meer doen om hem te pesten. Extra hoorzittingen over zijn gedrag, verplicht aanwezig, inlassen op nu nog vrije dagen en lak hebben aan eventueel geplande rallys.
Dwingen openbare excuses aan te bieden.
pi_213376158
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Lijkt me prima. Maar de industrie daarmee verder aanjagen is geen goed idee natuurlijk.
Het blijft natuurlijk de VS, all about the money.
pi_213376269
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk de VS, all about the money.
Mjah, heb je ook meegekregen dat in de Staten waar weed gelegaliseerd is de illegale handel er alleen maar op vooruit is gegaan? Prachtig verhaal wel, zal even kijken of ik de link nog kan vinden.

Edit: https://alcoholstudies.ru(...)espite-legalization/

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2024 21:18:07 ]
  dinsdag 30 april 2024 @ 21:35:23 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213376493
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Free speech is alleen leuk als het speech is waar je het mee eens bent. Als het free speech is waar je het mee oneens bent dan moet je dat, liefst met geweld, onderdrukken.

Was getekend;

The Republican Party.
Net als met Law and Order
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 30 april 2024 @ 21:55:16 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213376661

That went swimmingly :P
pi_213376691
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was getekend;

The Republican Party.
Net alsof dat geen bipartisan value is :')
pi_213376865
twitter

Mike Johnson kreeg dus idd de garantie van de Democraten dat ze MTG niet zouden meehelpen hem te wippen.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2024 22:22:13 ]
pi_213377617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Onzinnige take natuurlijk. Daarbij, waarom zou je het toejuichen dat zijn relatie met zijn zoon als pion gebruikt zou worden door een rechter nota bene.
pi_213377621
twitter
Het lijkt ook niet echt op Melania. En Melania is niet de First Lady. Maar op Jill Biden lijkt het ook niet. Het lijkt eigenlijk nergens naar.
pi_213377693
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Onzinnige take natuurlijk. Daarbij, waarom zou je het toejuichen dat zijn relatie met zijn zoon als pion gebruikt zou worden door een rechter nota bene.
Ho ho, Trump gebruikte het, hij schreeuwde moord en brand omdat hij door de zittingen de graduatie zou missen. En nu mag hij erheen, de rechtszaak wordt die dag speciaal voor Barron Trump opgeschort. Alleen neemt het Trump senior de klaagwind uit de zeilen, wat hij niet leuk vindt, kan hij op die dag niet op rally-pad maar daar niet over kankeren, wat hij nog minder leuk vindt en kan hij ook niet gaan golfen, wat hij het minst leuk vindt.
Hopelijk verpest hij het niet voor de kinderen door zelf teveel in de schijnwerpers te gaan staan (klagen, janken, jammeren), want het is wel hùn dag.
pi_213377739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 23:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ho ho, Trump gebruikte het, hij schreeuwde moord en brand omdat hij door de zittingen de graduatie zou missen. En nu mag hij erheen, de rechtszaak wordt die dag speciaal voor Barron Trump opgeschort. Alleen neemt het Trump senior de klaagwind uit de zeilen, wat hij niet leuk vindt, kan hij op die dag niet op rally-pad maar daar niet over kankeren, wat hij nog minder leuk vindt en kan hij ook niet gaan golfen, wat hij het minst leuk vindt.
Hopelijk verpest hij het niet voor de kinderen door zelf teveel in de schijnwerpers te gaan staan (klagen, janken, jammeren), want het is wel hùn dag.
Ja, Trump voerde dat aan en die tweet die je post doet alsof de gedachte dat Trump niet zou willen gaan naar het afstuderen van zijn zoon voor de rechter aanleiding was het zo te doen. Dat zou natuurlijk absurd zijn... niet de gedachte dat Trump liever niet zou gaan, maar dat dat voor een rechter een overweging was of zou moeten mogen zijn.
pi_213377816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
Dat lijkt mij wel, ja, de VS gaat echt geen militaire inzet overwegen tegen het ICC in een NAVO land.
Ey, Tijg... ik dacht dat je deze toch wel kende? :P
quote:
The American Service-Members' Protection Act (ASPA, Title 2 of Pub. L.Tooltip Public Law (United States) 107–206 (text) (PDF), H.R. 4775, 116 Stat. 820, enacted August 2, 2002), known informally as the The Hague Invasion Act, is a United States federal law described as "a bill to protect United States military personnel and other elected and appointed officials of the United States government against criminal prosecution by an international criminal court to which the United States is not party." The text of the Act has been codified as subchapter II of chapter 81 of title 22, United States Code.
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
pi_213377925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 00:20 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Ey, Tijg... ik dacht dat je deze toch wel kende? :P
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
Die ken ik inderdaad maar dat gaat om Amerikaanse soldaten, niet om de Israelische premier.
  woensdag 1 mei 2024 @ 01:26:56 #91
323401 Kijkertje
met filter
pi_213378016
Samenvatting van de zitting van vandaag *O*

twitter

The Whiner-in-Chief:

twitter

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2024 04:45:21 ]
  woensdag 1 mei 2024 @ 01:46:24 #92
323401 Kijkertje
met filter
pi_213378030
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 22:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
twitter
  woensdag 1 mei 2024 @ 02:00:57 #93
323401 Kijkertje
met filter
pi_213378044
Boebert's 'Trust in Science Act' (verwijderen van de grijze wolf van de lijst van bedreigde diersoorten) is aangenomen door het Huis v A.

Die naam alleen al uit haar mond :|W

twitter

Overigens maakt ook deze wet geen schijn van kans door de Senaat te worden aangenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2024 02:17:42 ]
  woensdag 1 mei 2024 @ 02:37:39 #94
323401 Kijkertje
met filter
pi_213378081
twitter

'Ummm ... I guess I get them from the papers, in this case it's a federal statement or ... well, they're actually coming from Venezuela' :X

Goeie vraag over Trump's flipfloppende mening over abortus. Toverwoord: States Rights! :')

twitter

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2024 02:51:29 ]
  woensdag 1 mei 2024 @ 03:16:30 #95
323401 Kijkertje
met filter
pi_213378163
twitter
pi_213378402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Niet het scherpste mes in de la of de helderste lantaarn in de straat.
Is dit niet gewoon de essentie van conservativisme?

En ze roepen dit al de hele tijd; "Zie wat ze doen tegen Trump, moet je voorstellen wat ze tegen jou kunnen doen", is dezelfde soort stelling
  woensdag 1 mei 2024 @ 08:04:47 #97
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213378571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Het lijkt ook niet echt op Melania. En Melania is niet de First Lady. Maar op Jill Biden lijkt het ook niet. Het lijkt eigenlijk nergens naar.
Gary Peterson heeft een briljant satire account op Twitter :Y
pi_213379073
quote:
[ x ]Het lijkt ook niet echt op Melania. En Melania is niet de First Lady. Maar op Jill Biden lijkt het ook niet. Het lijkt eigenlijk nergens naar.
pi_213379322
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Spoiler please.

Blijkbaar zit Eric geïnteresseerd naar de appjes en powerpoints op het scherm te kijken.
Begint ie het te snappen?
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:20:17 #100
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213379855
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2024 01:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ x ]
twitter
Ik weet niet of het allemaal waar is, maar de gedachte erachter begrijp ik wel: het moet een feest voor de kinderen en hun oyders zijn, geen sfeerverpestend Trumpcircus waarin alle aandacht naar zijn jankerig en kankerig gezeur en gezwets gaat.

O, en als de eerste waar is, is het een klap in daddy's gezicht van ongekend niveau.
pi_213379907
Van de ouders kan ik mij goed voorstellen.
En Barron zit wel op een school van gelijkdenkende reps….zou je denken.
En stel je voor de secret service eromheen, Melania op een stoel ernaast…de colonne zwarte suv’s…

Het appeal van Barron is natuurlijk een vette grap. 😂
pi_213381072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Niet het scherpste mes in de la of de helderste lantaarn in de straat.
Het is dan ook fake. Zou het effe weghalen als dat nog kan.
  woensdag 1 mei 2024 @ 12:35:23 #103
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_213381276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou... er IS een wet in de VS die regelt dat Nederland mag worden binnengevallen om Amerikaans militair personeel of politici te bevrijden uit handen van het ICC.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 01-05-2024 13:10:27 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_213382198
ondertussen is MTG bezig zichzelf in een hoek vast te schilderen.

https://www.politico.com/(...)n-to-vacate-00155396

als ze de motie tegen Johnson doorzet krijgt ze Donald tegen zich, als ze de motie niet doorzet is ze haar imago van "never surrender" kwijt. popcorn!
pi_213382219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:35 schreef V. het volgende:

[..]
Nou... er IS een wet in de VS die regelt dat Nederland mag worden binnengevallen om Amerikaans militair personeel of politici te bevrijden uit handen van het ICC.
Ja, maar die wet zegt niets over het "redden" van een Israelische politicus uit handen van het ICC
pi_213383162
quote:
Lincoln project. Ze lopen m te trollen.
  woensdag 1 mei 2024 @ 16:29:39 #107
136 V.
pi_213383393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar die wet zegt niets over het "redden" van een Israelische politicus uit handen van het ICC
Nee, klopt.
Ja inderdaad, V. ja.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 mei 2024 @ 16:56:22 #108
3928 Ulx
pi_213383704
twitter
pi_213384034
@Ulx Post #100 De ouders van de overige studenten wèl.😎
pi_213385980
https://iop.harvard.edu/youth-poll/47th-edition-spring-2024

Om het weer over politiek te hebben... De Harvard Youth Poll is een goede weergave van waar jongeren (18-29) staan qua standpunten. Een paar highlights:

quote:
President Biden's lead among college students is 23 points

When young Americans are asked whether or not they believe Israel's response so far to the October 7 attack by Hamas has been justified, a plurality indicates that they don't know (45%). About a fifth (21%) report that Israel's response was justified with 32% believing it was not justified. Across most subgroups, more young Americans say the actions of the Israeli government were unjustified than justified. Republicans see Israel's actions as justified (36% justified, 16% not justified), while Democrats (14% justified, 44% not justified) and independents (19% justified, 30% not justified) feel the opposite is true.

Asked whether or not they sympathize with various groups involved in the war, we found that majorities of young Americans hold sympathy for the Israeli (52% sympathize) and the Palestinian people (56% sympathize), while they have far less sympathy for their governments (29% sympathize with the Israeli government; 32% with the Palestinian government). Seventeen percent (17%) expressed sympathy toward Hamas; for those who were presented with the information in a split sample that Hamas was an Islamist militant group, sympathy dipped to 13%.
En de belangrijkste afbeelding uit de hele poll:

Conclusie: al met al vinden jongeren ongeveer dezelfde issues van het meeste belang als de andere leeftijdsgroepen. Israel/Gaza is totaal onbelangrijk.

Wat ik ook opvallend vind:
quote:
For 2024 likely voters, Joe Biden leads among both men (+6) and women (+33). Compared with this stage in the 2020 campaign, Biden's lead among women is nearly identical (was +35 in 2020), but his lead among likely male voters has been dramatically reduced from +26 in 2020 to +6 today. While Democrats still hold a party ID advantage with younger males and females, as the chart below illustrates, Democrats have lost significant ground with young men in the last five years.
Waar dat aan ligt is natuurlijk speculatie, maar ik kan me goed voorstellen dat jonge mannen zich steeds minder thuis voelen bij de Democraten.
pi_213386275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 20:34 schreef MoreDakka het volgende:

Wat ik ook opvallend vind:
[..]
Waar dat aan ligt is natuurlijk speculatie, maar ik kan me goed voorstellen dat jonge mannen zich steeds minder thuis voelen bij de Democraten.
Tijdens de voorverkiezingen in South Carolina besteedde de NOS hier wel wat aandacht aan.
Incelfrikandel
pi_213387227
twitter

Niks bekend wie die gewelddadige figuren waren?
Ik denk min of meer trumpaanhangers. Niet dan ?
pi_213387266
…” and his accordeon is playing”….😂
twitter
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:55:16 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213387374
Mocht Trump winnen in 2024 kun je de VS opdoeken als wereldmacht. Finito. Einde van een empire.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:07:11 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213387456
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:38 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
Het is zo leuk dat Trumpisten heel graag Biden belachelijk maken wegens diens versprekingen en warrige uitspraken.

Ik heb de laatste tijd werkelijk nog geen één keer een coherente Donald Trump gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:31:34 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213387608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Het maakt niet zoveel uit, er zijn wel meer mensen daar de weg kwijt.
pi_213387827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het maakt niet zoveel uit, er zijn wel meer mensen daar de weg kwijt.
Ik vind het wel nuttig de feiten te weten
pi_213387909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
In plaats van een vage tweet zou je ook zelf even kunnen kijken:
https://www.latimes.com/c(...)lent-clashes-at-ucla

quote:
Even on Sunday, when pro-Israel protesters launched a dueling rally next to the camp and there were a few scuffles, the uniformed police response was minimal. After the rally ended, approximately two dozen uniformed officers from the University of California police and Beverly Hills police lined up in riot gear along Portola Plaza.

Part of the complication in handling the situation is the fact that UCLA is on state land and also functions as an independent municipal entity, meaning outside police forces generally do not enter the campus without the university’s approval.

“This is essentially a private matter. It’s UCLA’s campus. It’s the school’s decision to call in LAPD,” said Ed Obayashi, a deputy sheriff in Modoc County and a law enforcement advisor to agencies throughout California.

Three sources familiar with the discussions, but not authorized to speak publicly, said L.A. Mayor Karen Bass called UCLA Chancellor Gene Block and told him the university should agree to deploy the LAPD.

Mary Osako, vice chancellor for UCLA strategic communications, issued a statement around 12:45 a.m. saying the university had “immediately called law enforcement for mutual aid support.” At 12:51 a.m., Bass said on X that the LAPD “is responding immediately to Chancellor Block’s request for support on campus.”
Dus de politie komt niet totdat iemand ze belt. Niet zo gek natuurlijk, aangezien de campus een eigen politiemacht heeft (die uiteraard totaal niet opgewassen is tegen dit soort geweld, maar ja dat is wat de universiteit wil hé). Met Trump heeft het verder niets te maken.

Oh, en dit natuurlijk:
quote:
The coalition behind the UCLA Palestine Solidarity Encampment includes the university’s chapters of Students for Justice in Palestine, Jewish Voice for Peace, and the UC Divest Coalition. They’re making five demands of UCLA and the broader UC system:

[..]

“Abolish policing” by ending the “targeted repression” of Palestinian advocacy on campus and by severing ties with the LAPD;
Zoals de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen: You've made your bed, now lie in it. Dit is hoe 'Defund the Police' er uit ziet, dat wil je toch? *O*
pi_213388031
Hoe veel ‘soorten’ politie kent men toch in dat geweldige land?
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:13:18 #120
323401 Kijkertje
met filter
pi_213388540
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:38 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:18:06 #121
323401 Kijkertje
met filter
pi_213388556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 01:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In plaats van een vage tweet zou je ook zelf even kunnen kijken:
https://www.latimes.com/c(...)lent-clashes-at-ucla
[..]
Dus de politie komt niet totdat iemand ze belt. Niet zo gek natuurlijk, aangezien de campus een eigen politiemacht heeft (die uiteraard totaal niet opgewassen is tegen dit soort geweld, maar ja dat is wat de universiteit wil hé). Met Trump heeft het verder niets te maken.

Oh, en dit natuurlijk:
[..]
Zoals de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen: You've made your bed, now lie in it. Dit is hoe 'Defund the Police' er uit ziet, dat wil je toch? *O*
twitter
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:51:28 #122
323401 Kijkertje
met filter
pi_213388699
twitter

twitter

Prima besluit maar de reden slaat weer nergens op ...

[ Bericht 76% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2024 07:00:54 ]
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:58:22 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213388743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 01:08 schreef MoreDakka het volgende:

Als iets een eis is, is het nog niet ingewilligd. Er is dus geen enkel bed gemade. De politie heeft gewoon te handelen, ongeacht de standpunten van de demonstranten.
pi_213389479
ondertussen is de abortus wetgeving uit de Amerikaanse Burgeroorlog in Arizona toch weer teruggedraaid. Als Kari Lake er bij haar partijgenoten op aandringt de wet Niet aan te nemen weet je dat ze bang zijn voor de gevolgen in november

https://www.politico.com/(...)l-civil-war-00155534
pi_213389596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:07 schreef Sabata het volgende:
ondertussen is de abortus wetgeving uit de Amerikaanse Burgeroorlog in Arizona toch weer teruggedraaid. Als Kari Lake er bij haar partijgenoten op aandringt de wet Niet aan te nemen weet je dat ze bang zijn voor de gevolgen in november

Waarbij een van de vrouwelijk senatoren die tegen abortus was maar er ooit wel zelf een gehad heeft toen het uitkwam.

"I'm glad I was able to terminate one of my pregnancies when needed, but other people really shouldn't". :')
pi_213389633
Gisteren nog enorm in een scheur gelegen om Marge:

twitter

Paar uur later:
twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door xpompompomx op 02-05-2024 10:00:21 ]
pi_213389672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij een van de vrouwelijk senatoren die tegen abortus was maar er ooit wel zelf een gehad heeft toen het uitkwam.

"I'm glad I was able to terminate one of my pregnancies when needed, but other people really shouldn't". :')
Murica :’)
pi_213389808
quote:

[..]

Pay wall.

Schijnheil. Rep waarschijnlijk. :R
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:51:29 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213389858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:07 schreef Sabata het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 06:38 schreef VoMy het volgende:
Waarom nemen ze in Arizona niet een pro-abortuswet aan? Probleem opgelost lijkt me.
Goed geluisterd. Ik heb nog wel wat meer tips over het een en ander.
pi_213389920
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Pay wall.

Schijnheil. Rep waarschijnlijk. :R
Oeps sorry hierbij de gift link
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:58:35 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213390490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 00:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik vind het wel nuttig de feiten te weten
Sowieso op deze manier protesteren als het over een ander land gaat, gaat alle perken te buiten.
  donderdag 2 mei 2024 @ 11:03:17 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213390527
quote:

[..]

Dat is sowieso het idee in America. I'm (the child of ) an immigrant, but ither immigrants are animals.
pi_213390532
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
Gisteren nog enorm in een scheur gelegen om Marge:

[ x ]

Paar uur later:
[ x ]

[ afbeelding ]
Trollen kunnen ze daar wel _O- _O_
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 mei 2024 @ 11:51:10 #134
136 V.
pi_213390950
Ondertussen in Washington State hebben de Republikeinen officieel gestemd tegen de democratie:

Ja inderdaad, V. ja.
pi_213390998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 06:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als iets een eis is, is het nog niet ingewilligd. Er is dus geen enkel bed gemade. De politie heeft gewoon te handelen, ongeacht de standpunten van de demonstranten.
Dan moet je even iets beter lezen. Punt één: De politie kan alleen wat doen als de universiteit daar om vraagt. Dat deden ze pas na middernacht. De reden hiervoor is dat UCLA een lange geschiedenis van anti-politie activisme heeft.

Punt twee: deze groepen willen politie afschaffen. Je kunt dus niet janken dat de politie z'n werk moet doen.
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:00:02 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213391017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Punt twee: deze groepen willen politie afschaffen. Je kunt dus niet janken dat de politie z'n werk moet doen.
Tuurlijk wel. Daar worden ze voor betaald.
pi_213391025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Daar worden ze voor betaald.
Ach ja, hypocrisie is dit soort groepen niet vreemd natuurlijk. Daarom is het ook zo grappig :)
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:31:14 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213391234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ach ja, hypocrisie is dit soort groepen niet vreemd natuurlijk. Daarom is het ook zo grappig :)
Wat is er precies hypocriet?
pi_213391239
quote:

[..]

Godver. :+ Tijd om Genesis weer eens aan te zetten.
pi_213392080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sowieso op deze manier protesteren als het over een ander land gaat, gaat alle perken te buiten.
idd. Het slaan, bedreigen, met geweld verdrijven van demonstranten door boze burgers gaat alle perken te buiten. Alleen de politie mag dat.
Maar ik reageerde met een vraagteken over wie zijn die straatterroristen ? Trump-aanhangers, extreemrechtse lieden ? Ik denk niet jongeren van Joodse afkomst.
pi_213392081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
Gaan we nu weer discusieren over defund the police? Het is toch inmiddels voor iedereen duidelijk (behalve voor mensen die bewust verdraaien omdat dit strookt met hun agenda) dat defund the police niet betekent dat de politie afgeschaft moet worden. Maar dat er budget verplaatst moet worden naar de voordeur zodat de politie het vanzelf minder zwaar krijgt.
pi_213392087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Gaan we nu weer discusieren over defund the police? Het is toch inmiddels voor iedereen duidelijk (behalve voor mensen die bewust verdraaien omdat dit strookt met hun agenda) dat defund the police niet betekent dat de politie afgeschaft moet worden. Maar dat er budget verplaatst moet worden naar de voordeur zodat de politie het vanzelf minder zwaar krijgt.
Waarom lees je niet gewoon wat er staat?
quote:
“Abolish policing” by ending the “targeted repression” of Palestinian advocacy on campus and by severing ties with the LAPD;
Defund the police betekent minder politie. En dus meer geweld. Het feit dat overal waar dat geprobeerd is het tot dezelfde uitkomst leidt wordt stilletjes verzwegen natuurlijk.
pi_213392100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom lees je niet gewoon wat er staat?
[..]

Daar staat niet de politie afschaffen.
pi_213392140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Daar staat niet de politie afschaffen.
Zoek eens op wat het woordje 'abolish' betekent. Godzamme zeg :')
pi_213392179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Policing is niet the police.
pi_213392203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat snertMetCoco zegt. Daarnaast, dat de Republikeinen er een handje van hebben alles wat democraten zeggen te verdraaien om vervolgens de verdraaiing aan te vallen betekent niet dat jij dit hoeft te doen. Hele eerste deel van je post was ik het eigenlijk mee eens. Maar dan toch weer die extrapolatie aan het eind :{
pi_213392269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Policing is niet the police.
De facto dus wel. Er staat ook niet voor niets "severing ties with the LAPD" hé. Je snapt hopelijk wat dat betekent? Of ben je je gewoon niet bewust van de context hier? Weet je wat de UCPD is?
pi_213392276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat snertMetCoco zegt. Daarnaast, dat de Republikeinen er een handje van hebben alles wat democraten zeggen te verdraaien om vervolgens de verdraaiing aan te vallen betekent niet dat jij dit hoeft te doen. Hele eerste deel van je post was ik het eigenlijk mee eens. Maar dan toch weer die extrapolatie aan het eind :{
Democraten zeggen geen 'abolish/defund the police' (meer). Dat doen alleen nog extremisten. De rest heeft prima door wat voor onzin dat allemaal was.
pi_213392293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er precies hypocriet?
Wacht, dat is je niet duidelijk? :D Oh boy. De politie moet afgeschaft worden maar tegelijkertijd wel optreden wanneer deze idioten dat willen. Tja.
pi_213392311
Overigens doet UCLA eindelijk wat het zou moeten doen:

quote:
"The University of California Los Angeles has declared the encampment and all unauthorized tents and structures in Dickson Plaza to be unlawful. The University requires that everyone must leave the encampment and adjacent areas, as well as all unauthorized structures and tents immediately, until further notice," the alert said.

Those who do not disperse "will be in violation of the law" and could face sanctions if they do not leave, the university said.
De universiteit is zelf verantwoordelijk voor dit debacle.
  donderdag 2 mei 2024 @ 14:31:42 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213392355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wacht, dat is je niet duidelijk? :D Oh boy. De politie moet afgeschaft worden maar tegelijkertijd wel optreden wanneer deze idioten dat willen. Tja.
De politie moet worden gedefund want je kunt het geld nuttiger besteden. Zolang dat niet gedaan is, moet de politie werken voor zn geld.

Waar is de hypocrisie?
pi_213392401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
De politie moet worden gedefund want je kunt het geld nuttiger besteden. Zolang dat niet gedaan is, moet de politie werken voor zn geld.
Zo werkt het natuurlijk niet, als je vindt dat de politie geen nuttig werk doet kun je ook niet roepen dat ze je moeten helpen.

Je hebt twee keuzes: of het werk dat de politie doet is waardevol of niet. Je kunt niet zeggen dat het alleen waardevol is als het jou helpt.
pi_213392508
Natuurlijk wel. Er is geen reden dat hele politiekorpsen gepantseerde voertuigen hebben. Dat geld daar kan best worden bespaard en / of anders worden besteed, bijvoorbeeld aan training en dergelijke.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:08:58 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213392620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, als je vindt dat de politie geen nuttig werk doet kun je ook niet roepen dat ze je moeten helpen.
Je verwart twee uitspraken.

Defund de politie

En

De politie moet niets meer doen.

Je kunt ook de NPO willen afschaffen, zonder tegelijk te eisen dat ze vanaf nu alleen maar testbeeld uitzenden terwijl ze nog steeds 700 miljoen per jaar kosten. Je bent ook niet hypocriet als je als Defund de NPO-politicus, verschijnt in een programma op de NPO.
pi_213392788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je verwart twee uitspraken.

Defund de politie

En

De politie moet niets meer doen.

Nee, het tweede volgt op het eerste. Dat niet onder ogen willen zien verbaast me niets maar is uitermate hypocriet. Minder politie = minder politie.

Het woordje 'abolish' betekent ook niet 'minder gepantserde voertuigen kopen'. Dat soort stropoppen werken echt niet meer.

Nogmaals:
quote:
Part of the complication in handling the situation is the fact that UCLA is on state land and also functions as an independent municipal entity, meaning outside police forces generally do not enter the campus without the university's approval.

"This is essentially a private matter. It's UCLA's campus. It's the school's decision to call in LAPD," said Ed Obayashi, a deputy sheriff in Modoc County and a law enforcement advisor to agencies throughout California.
De universiteit kiest er zelf voor geen politie toe te laten tot het te laat is. De politie doet dus gewoon hun werk.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:14:17 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213393155
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, het tweede volgt op het eerste.
Nee, dat is dus niet zo. In het eerste geval eis je dat politiegeld op een andere manier besteed wordt, in het tweede geval eis je dat de politie zijn werk weigert te doen.
pi_213393266
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, dat is dus niet zo. In het eerste geval eis je dat politiegeld op een andere manier besteed wordt, in het tweede geval eis je dat de politie zijn werk weigert te doen.
Dat is dus hetzelfde. Als je het nu nog niet snapt, helaas :)
  Overall beste user 2022 donderdag 2 mei 2024 @ 18:48:11 #158
3928 Ulx
pi_213394742
twitter
  donderdag 2 mei 2024 @ 19:58:55 #159
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213395854
Heeft Biden de verkiezingen eigenlijk niet al verloren?

Trump staat voor in de peilingen, er is veel onvrede die zich richt op de zittend president en de linkervleugel blijft thuis vanwege de loze beloftes en Israel

Kan net zo goed niet meedoen. Bespaart wat geld of zich richting op het congres
pi_213396391
nee, er is nog niet gestemd. als in november de stemmen zijn geteld, dan heeft Biden de verkiezingen verloren... of niet. De ene kandidaat wil moreel het juiste doen, zelfs al zit hij er naast of strijkt hij het halve land tegen de haren in. de andere kandidaat kan het geen fluit schelen wie hij schoffeert, wRAAK wIL hIJ vOOR hET oNReCHT dat hem is aangedaan. het interessante wordt RFK die zowel bij links als rechts kiezers wegsnoept. de milieu activisten en stemmers die teleurgesteld zijn in Biden zijn Israël beleid komen van de Dems en republikeinse stemmers die niets van Trump moeten hebben (de Reaganites zoals een McConnell) die komen van de GOP. het wordt er niet saaier op zullen we maar zeggen
pi_213396440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus hetzelfde. Als je het nu nog niet snapt, helaas :)
Ik heb een tuinman fulltime in dienst. Deze declareert ook regelmatig dure apparatuur om een zwembad te onderhouden terwijl ik geen zwembad heb.
Ik wil liever een parttime schoonmaker en een parttime tuinman.
Jij vind nu dat ik de tuinman fulltime moet betalen, geen budget mag uitgeven aan een parttime schoonmaker en de tuinman moet mijn tuin niet meer doen omdat ik anders hypocriet ben?

Ok...

[ Bericht 7% gewijzigd door ITs_relative op 02-05-2024 20:50:18 ]
pi_213397055
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Ik heb een tuinman fulltime in dienst. Deze declareert ook regelmatig dure apparatuur om een zwembad te onderhouden terwijl ik geen zwembad heb.
Ik wil liever een parttime schoonmaker en een parttime tuinman.
Jij vind nu dat ik de tuinman fulltime moet betalen, geen budget mag uitgeven aan een parttime schoonmaker en de tuinman moet mijn tuin niet meer doen omdat ik anders hypocriet ben?

Ok...

_O-

Ik geef toe, hij is leuk gevonden.

Nee, de analogie is als volgt: jij vindt dat tuinmannen altijd slecht werk doen en nooit meer mogen werken, voor niemand. Behalve dan voor jou als je een keer een onkruid-infestatie hebt ofzo.

Echt, er is geen reden om allemaal stropoppen op te zetten om idioten op die campussen te verdedigen. Dit zijn extremisten met hele domme standpunten die ze luid en duidelijk laten horen. Deze mensen hebben niets te maken met de Democratische partij.
  donderdag 2 mei 2024 @ 21:39:40 #163
136 V.
pi_213397188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:

Trump staat voor in de peilingen, er is veel onvrede die zich richt op de zittend president en de linkervleugel blijft thuis vanwege de loze beloftes en Israel

Ok, I'll bite.

Sinds 2016 hebben Republikeinen alle verkiezingen waaraan Trump zijn naam verbond verloren. Tussentijdse verkiezingen worden door MAGA goeddeels allemaal verloren vanwege hun rabiate standpunten, waar de meerderheid van de Amerikanen het hartgrondig mee oneens is.

Dus je getrol slaat dood.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 mei 2024 @ 21:46:44 #164
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213397267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:39 schreef V. het volgende:

[..]
Ok, I'll bite.

Sinds 2016 hebben Republikeinen alle verkiezingen waaraan Trump zijn naam verbond verloren. Tussentijdse verkiezingen worden door MAGA goeddeels allemaal verloren vanwege hun rabiate standpunten, waar de meerderheid van de Amerikanen het hartgrondig mee oneens is.

Dus je getrol slaat dood.
Trump heeft toch gewoon 2016 gewonnen?

En de democraten zijn nu aan het protesteren. Tegen hun eigen president die ze genocide Joe noemen. En zonder de jonge stemmers en etnische minderheden kan Joe net zo goed de koffers gaan inpakken.
  donderdag 2 mei 2024 @ 21:52:55 #165
136 V.
pi_213397337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:46 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Trump heeft toch gewoon 2016 gewonnen?

En de democraten zijn nu aan het protesteren. Tegen hun eigen president die ze genocide Joe noemen. En zonder de jonge stemmers en etnische minderheden kan Joe net zo goed de koffers gaan inpakken.
"sinds 2016"
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:05:29 #166
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213397476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:52 schreef V. het volgende:

[..]
"sinds 2016"
Ja hij won in 2016
pi_213397565
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja hij won in 2016
En ik maar denken dat Clinton 3 miljoen stemmen meer had.
In een democratie had zij gewonnen dus..
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:26:49 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213397703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er is geen eensluidende definitie van 'democratie' waar in staat dat de meeste stemmen altijd moeten winnen. Ik ben echt geen fan van districtenstelsels, maar ondemocratisch zijn ze in principe niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:36:19 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213397793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De voorwaarden waren bij iedereen vooraf bekend, ook bij de stemmers. Dat het een kutsysteem is ben ik het mee eens, maar je kunt niet zeggen dat verkiezingen hetzelfde waren afgelopen als iedereen had geweten hoe zijn/haar stem mee zou tellen. De opkomst was dan waarschijnlijk een stuk hoger geweest.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:37:36 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213397814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:

Ik ben wel benieuwd of er veel verschil gaat zitten tussen de uitslagen voor Huis/Senaat en voor de presidentskandidaten. Beide keuzes voor het Witte Huis kampen met, op zijn zachtst gezegd, gebrek aan populariteit.
pi_213397876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is geen eensluidende definitie van 'democratie' waar in staat dat de meeste stemmen altijd moeten winnen. Ik ben echt geen fan van districtenstelsels, maar ondemocratisch zijn ze in principe niet.
Kiesmannensysteem is geen democratie. Bepaalde stemmen krijgen meer gewicht, andere stemmen minder.

De 18e eeuwse oorsprong lag in de slavernij en vrouwenonderdrukking, aldus wikpedia
quote:
Het bestaan van het kiescollege is historisch te verklaren als een tegemoetkoming aan de zuidelijke slavenstaten.[6] Het college is opgericht door het grondwettelijk congres van Philadelphia. Elke slaaf telde voor 3/5 mee in het bepalen van het aantal kiesmannen waarop een staat recht had. Het systeem met een kiescollege moest toelaten dat staten het stemrecht ontzegden aan zwarten en vrouwen zonder hiervoor aan macht in te boeten.
Een extra reden te stoppen met deze ondemocratische verkiezingen

Met elke stem evenveel gewicht toe te kennen was er sinds 1992 continu een Democrat als president geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 02-05-2024 23:10:20 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 mei 2024 @ 07:57:45 #172
3928 Ulx
pi_213399376
twitter

Dark Brandon vs Diaper Don
pi_213399436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 07:57 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dark Brandon vs Diaper Don
Ik moet ergens een afslag even gemist hebben. Wtf is deze?!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 08:08:42 #174
38496 Perrin
pi_213399441
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Trump fans zijn luiers gaan dragen net als hun grote leider.
pi_213399474
Waar komt die luier obsessie nu weer vandaan?
  vrijdag 3 mei 2024 @ 08:17:34 #176
13309 nostra
ask why
pi_213399508
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 2 mei 2024 22:43 schreef Bluesdude
Met elke stem evenveel gewicht toe te kennen was er sinds 1992 continu een Democrat als president geweest.
En had je geen federatie gehad.
pi_213399577
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump fans zijn luiers gaan dragen net als hun grote leider.
Dat zie ik, maar wat was de aanleiding? Die luiers draagt hij al jaren.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 08:27:33 #178
13309 nostra
ask why
pi_213399613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:13 schreef Basp1 het volgende:
Waar komt die luier obsessie nu weer vandaan?
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 mei 2024 @ 08:49:08 #179
3928 Ulx
pi_213399836
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er zijn al jaren geruchten dat Trump zijn darmperistaltiek niet onder controle heeft. En bij de Stormy zaak is het behoorlijk winderig in de rechtszaal. Dat is niet meer te ontkennen.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 09:15:02 #180
441440 aquawoman
Bitch please
pi_213400167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn al jaren geruchten dat Trump zijn darmperistaltiek niet onder controle heeft. En bij de Stormy zaak is het behoorlijk winderig in de rechtszaal. Dat is niet meer te ontkennen.
Een werknemer/schrijver voor de celebrity apprentice zegt dat ie luiers draagt ivm bijwerkingen Adderal:

https://www.meidastouch.c(...)on-set-had-foul-odor
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 mei 2024 @ 09:20:37 #181
3928 Ulx
pi_213400236
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:15 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Een werknemer/schrijver voor de celebrity apprentice zegt dat ie luiers draagt ivm bijwerkingen Adderal:

https://www.meidastouch.c(...)on-set-had-foul-odor
Waarom gebruikt hij dat? Narcolepsie? ADHD? Vaker moeten baggeren is een mogelijke bijwerking, maar niet zodanig dat je je kringspier niet meer onder controle hebt. Bij normaal gebruik.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:03:21 #182
136 V.
pi_213401393
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja hij won in 2016
https://www.vandale.nl/gr(...)ands/betekenis/sinds
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:14:58 #183
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_213401545
twitter

Ik dacht altijd dat de GOP de partij is van 'free enterprise'.
pi_213401771
Is ivf ook geen vorm van vlees groei in een lab? :+
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:21:21 #185
136 V.
pi_213402275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Is ivf ook geen vorm van vlees groei in een lab? :+
Zijn ze ook tegen, wat ze ook mogen zeggen om de schade te beperken.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:43:47 #186
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_213403128
Kijk hier niet meer dagelijks - en heb weinig zin om pagina's terug te lezen - maar is het interview van Trump met TIME al voorbijgekomen?

Ben eraan begonnen, maar heb nog niet de tijd gevonden om het hele stuk te lezen. Kwam in het eerste stuk al iets tegen over het deporteren van miljoenen mensen (met een hoop Trumpiaanse afgedwaal eromheen).
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:44:05 #187
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213403132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Ik dacht altijd dat de GOP de partij is van 'free enterprise'.
QAnon heeft voorrang

quote:
"Florida is fighting back against the global elite's plan to force the world to eat meat grown in a petri dish or bugs," Mr DeSantis said in a statement.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68947766
Ik dacht eerst dat het statement een parodie was toen ik het eerst las op Reddit, maar nee hoor.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:51:50 #188
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_213403225
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:44 schreef Montov het volgende:

[..]
QAnon heeft voorrang
[..]
Ik dacht eerst dat het statement een parodie was toen ik het eerst las op Reddit, maar nee hoor.
Ach, natuurlijk.

Ik blijf het schokkend en zorgwekkend (maar weinig verrassend) vinden met welk gemak de hedendaagse GOP zich voor het karretje van complotwappies laat spannen, enkel om ophef te genereren en stemmen te winnen.
pi_213403333
Plus dat 'nep'vlees wel weer geassocieerd zal worden met vegetariërs en dat zijn natuurlijk ook maar nare magere bleke linksen die je zoveel mogelijk dwars moet zitten.
pi_213403349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk hier niet meer dagelijks - en heb weinig zin om pagina's terug te lezen - maar is het interview van Trump met TIME al voorbijgekomen?

Ben eraan begonnen, maar heb nog niet de tijd gevonden om het hele stuk te lezen. Kwam in het eerste stuk al iets tegen over het deporteren van miljoenen mensen (met een hoop Trumpiaanse afgedwaal eromheen).
Er is zelfs een topic over geopend in nws wat soms beter hernoemd naar bnw kan worden.. :P

NWS / Donald Trump presenteert nieuwe koers voor tweede termijn: hij was te aardig, en dat gaat veranderen
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:04:10 #191
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_213403366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er is zelfs een topic over geopend in nws wat soms beter hernoemd naar bnw kan worden.. :P

NWS / Donald Trump presenteert nieuwe koers voor tweede termijn: hij was te aardig, en dat gaat veranderen
Ah, in NWS.

Durf ik het topic te lezen?
pi_213403420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, in NWS.

Je kan het! ^O^
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:12:18 #193
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213403480
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom gebruikt hij dat? Narcolepsie? ADHD? Vaker moeten baggeren is een mogelijke bijwerking, maar niet zodanig dat je je kringspier niet meer onder controle hebt. Bij normaal gebruik.
Om wakker te blijven overdag bij alledaagse campaign-events zoals golf. In het holst van de nacht moeten er namelijk rage-tweets verstuurd worden.

En we hebben kunnen zien wat er gebeurt als hij overdag geen Adderall neemt ;) Dan ligt ie te snurken in een stoel, net als iedere andere willekeurige opa :)

En hij krijgt het van Ronny Jackson, dus "normaal gebruik" is uitgesloten...
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:34:44 #194
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_213403678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, in NWS.

Ik raad het je niet aan. Wat daar soms langskomt is echt compleet klap van de molen debiel :{
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:12:35 #195
13309 nostra
ask why
pi_213404693
China is rapidly expanding its nuclear arsenal. Under Chinese President Xi Jinping, Beijing is on track to amass 1,000 nuclear warheads by 2030, up from around 200 in 2019, according to Pentagon estimates. This nuclear buildup, combined with China’s broader investments in modernizing its armed forces, has caused deep concern in Washington. In 2023, the Congressional Commission on the Strategic Posture of the United States insisted that China’s nuclear expansion should prompt U.S. policymakers to “re-evaluate the size and composition of the U.S. nuclear force.” In March, Admiral John Aquilino, the commander of U.S. Indo-Pacific Command, warned, “we haven’t faced a threat like this since World War II.”

点击此链接阅读中文版 (Read in Chinese).

As Washington grapples with the severity of the threat and the risk of nuclear confrontation, U.S. policymakers must make an effort to better understand the motivation behind China’s actions. Analysts have been puzzled by China’s sudden shift away from its traditional policy of maintaining a relatively small nuclear arsenal. Some in Washington believe China’s buildup is a reaction to U.S. technological advances; others are concerned that Beijing may have unilaterally adopted a far more aggressive nuclear strategy.

https://www.foreignaffair(...)as-nuclear-expansion
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:38:21 #196
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 mei 2024 @ 18:11:31 #197
3928 Ulx
pi_213405858
twitter
pi_213406124
Gaat de jury Trump unaniem veroordelen?

Hoe meer rotzooi er naar boven komt - ook van des te meer mensen om Trump heen -, hoe groter de kans dat er een jurylid gaat denken: "was dit echt alleen Trumps fout of misdaad?"

Hij schijnt het daarnaast ook nog steeds best aardig te doen in de polls.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213406587
Hope Hicks testifies…All out in the Open…

En nu?

Mister Trump wordt nog eens herinnerd aan alles wat hij eigenlijk vergeten was in zijn veronderstelde dementie.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 19:14:34 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213406747

vrijdag 3 mei 2024 @ 21:07:04 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213408361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je hebt twee keuzes: of het werk dat de politie doet is waardevol of niet. Je kunt niet zeggen dat het alleen waardevol is als het jou helpt.
Alsof je geen kritiek zou mogen leveren, wat een onzin. Het kan altijd beter met politie, al zijn er ook veel mensen die geen snars snappen van wat de politie nu eigenlijk inhoud. Daarnaast is het een stuk beter geregeld in Nederland, maar dan zie je alsnog onder elk bericht staan 'politie heeft gefaald', gewoon omdat dat makkelijker is dan even wat verder kijken, Maar zomaar de politie zijn gang laten gaan zonder kritiek te mogen leveren, dat lijkt mij meer iets voor voor politiestaten.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:13:30 #202
323401 Kijkertje
met filter
pi_213409194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:04 schreef AnneX het volgende:
Hope Hicks testifies…All out in the Open…

En nu?

Mister Trump wordt nog eens herinnerd aan alles wat hij eigenlijk vergeten was in zijn veronderstelde dementie.
Ze moest er helemaal van huilen :'(

twitter
pi_213409256
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ x ]
Zou de mascare en eye lashes tear proof zijn. 😇
pi_213409538
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ x ]
quote:
(Yesterday, the DA played a recorded conversation between Cohen and Trump that showed Cohen assuring Trump that he was setting up a shell company to pay off Daniels, and Trump responding that he hoped this thing would go away quickly).
Er zijn tapes?!? Wat nemen die lui wel niet allemaal op?
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:40:51 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_213409624
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]
Er zijn tapes?!? Wat nemen die lui wel niet allemaal op?
Ja het was al lang bekend (2019) dat Michael Cohen een gesprek met Trump heeft opgenomen over de betaling van Stormy Daniels in 2016 (nog voor de verkiezingen dus...). In Trump's wereld is niemand te vertrouwen.

Uit 2019:

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2024 23:00:18 ]
pi_213409903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alsof je geen kritiek zou mogen leveren, wat een onzin. Het kan altijd beter met politie, al zijn er ook veel mensen die geen snars snappen van wat de politie nu eigenlijk inhoud. Daarnaast is het een stuk beter geregeld in Nederland, maar dan zie je alsnog onder elk bericht staan 'politie heeft gefaald', gewoon omdat dat makkelijker is dan even wat verder kijken, Maar zomaar de politie zijn gang laten gaan zonder kritiek te mogen leveren, dat lijkt mij meer iets voor voor politiestaten.
Je moet wel even de context meenemen he. Het gaat hier over groepen die de politie af willen schaffen. Dat is niet hetzelfde als 'kritiek' leveren, het moet eens een keer afgelopen zijn met dat soort stropoppen hoor.
pi_213409963
quote:
84s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja het was al lang bekend (2019) dat Michael Cohen een gesprek met Trump heeft opgenomen over de betaling van Stormy Daniels in 2016 (nog voor de verkiezingen dus...). In Trump's wereld is niemand te vertrouwen.

Uit 2019:

Oh lol, dat zal ik destijds wel meegekregen hebben waarschijnlijk. Het is ook zo ontzettend veel.

Hoe dan ook, dat ze zoveel opnemen is wel een teken van groot wantrouwen lijkt me. :D
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:15:38 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_213410115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Oh lol, dat zal ik destijds wel meegekregen hebben waarschijnlijk. Het is ook zo ontzettend veel.

Hoe dan ook, dat ze zoveel opnemen is wel een teken van groot wantrouwen lijkt me. :D
Ja het is idd ontzettend veel en er blijft ook steeds bijkomen :X

Zeker iemand als Michael Cohen die al ruim tien jaar Trump's 'fixer' was in allerlei louche zaakjes begreep natuurlijk heel goed dat hij zelf het slachtoffer kon worden als je al die tijd Trump's vuile werk opknapt. Hij verwachtte dat hij beloond zou worden met een leuke aanstelling in Trump's administratie maar dat ging mooi niet door.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:26:35 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_213410224
Zo zielig! :'(

twitter

twitter
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:39:43 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_213410339
twitter

twitter
pi_213411303
Oók:
twitter
pi_213412029
And another scam:
twitter
pi_213414221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:17 schreef nostra het volgende:

[..]
En had je geen federatie gehad.
puffff je hebt het over een afslag uit de 18e eeuw die men wilde voorkomen...
Ik heb het over hier en nu dat het kiesmannenfilter afgeschaft kan worden.
Maar ja... dat willen de republikeinen zeker niet.... die willen de verkiezingen manipuleren en stelen
pi_213414734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
_O-

Ik geef toe, hij is leuk gevonden.

Nee, de analogie is als volgt: jij vindt dat tuinmannen altijd slecht werk doen en nooit meer mogen werken, voor niemand. Behalve dan voor jou als je een keer een onkruid-infestatie hebt ofzo.

Echt, er is geen reden om allemaal stropoppen op te zetten om idioten op die campussen te verdedigen. Dit zijn extremisten met hele domme standpunten die ze luid en duidelijk laten horen. Deze mensen hebben niets te maken met de Democratische partij.
Ik kan niet geloven dat er serieus mensen zijn die politie volledig willen afschaffen. Op een paar gekkies na natuurlijk.
pi_213415110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:17 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Ik kan niet geloven dat er serieus mensen zijn die politie volledig willen afschaffen. Op een paar gekkies na natuurlijk.
Dat klopt, en die gekkies zitten voornamelijk op dure universiteiten, zowel in de schoolbanken als de faculteit en administratie. Ze hadden een tijd lang (vooral in 2020/2021) flinke invloed op de linkerflank van de Democratische Partij maar dat is gelukkig nu wel voorbij. Biden heeft tot nu toe de extremisten redelijk onder de duim weten te houden, zijn speech deze week hielp daar ook bij. Daar kan zeker nog wel een tandje bij.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 14:58:49 #216
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213415825
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:17 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Dat is ook niet zo. De term "defund the police" is een slecht gekozen slogan voor het verschuiven van gelden in het law&Order-apparatus.
Van de politie-agenten op straat, die na 20 weken training in het diepe worden gegooid, (repressie) naar training, projecten, voorlichting, buurtwerk en betere aanwezigheid op het platteland (preventie).

Doel? Nog minder criminaliteit door voor mensen betere kansen te creëren. Beetje zoals we dat in Europa meer doen :)

Niemand wil de politie afschaffen. Ja, de criminelen misschien :P
pi_213416937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:58 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Dat is ook niet zo. De term "defund the police" is een slecht gekozen slogan voor het verschuiven van gelden in het law&Order-apparatus.
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee om een beetje de hielen te likken van de BLM-ers. Een paar steden hebben ook daadwerkelijk wetten aangenomen met die strekking.

Met voorspelbare gevolgen uiteraard, en iedereen die in 2020 'defund the police' aan het roepen was probeert nu net te doen alsof het heel wat anders betekende. Leuk geprobeerd, maar nee.

Lees en luistervoer:
https://www.nytimes.com/2(...)ice-minneapolis.html
https://www.npr.org/2020/(...)-it-mean-for-the-u-s

Laten we nou niet doen alsof de tweede helft van 2020 niet gebeurd is. Extremistische ideeën werden écht serieus genomen in de mainstream.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 19:28:15 #218
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213419105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee om een beetje de hielen te likken van de BLM-ers. Een paar steden hebben ook daadwerkelijk wetten aangenomen met die strekking.

Met voorspelbare gevolgen uiteraard, en iedereen die in 2020 'defund the police' aan het roepen was probeert nu net te doen alsof het heel wat anders betekende. Leuk geprobeerd, maar nee.

Lees en luistervoer:
https://www.nytimes.com/2(...)ice-minneapolis.html
https://www.npr.org/2020/(...)-it-mean-for-the-u-s

Laten we nou niet doen alsof de tweede helft van 2020 niet gebeurd is. Extremistische ideeën werden écht serieus genomen in de mainstream.
De eerste link doet het bij mij niet maar ik heb het stuk van NPR gelezen en ik wil je hartelijk bedanken voor het bewijzen van mijn punt ^O^
pi_213420845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:28 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De eerste link doet het bij mij niet maar ik heb het stuk van NPR gelezen en ik wil je hartelijk bedanken voor het bewijzen van mijn punt ^O^
Dan heb je niet goed gelezen, maar goed. Gelukkig nemen we dat soort idioten niet meer serieus in 2024 :)

Het heeft een bak geld en een hoop levens gekost maar ach, het was toch leuk voor die mensen om even in de spotlight te staan.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 22:33:16 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_213422465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:28 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De eerste link doet ook precies hetzelfde.

Wikipedia (met veel links naar artikelen):

quote:
According to the New York Times, the slogan and movement failed to result in any meaningful policy change. This was attributed to the slogan having no clear definition of its goals. It also was concluded that the slogan "defund-the-police" was wildly unpopular and was used to successfully portray activists as soft-on-crime. A May 2021 poll found that just 18% of the population supported the slogan with 58% opposing.[30]
Het is idd nooit een slogan geweest met een eenduidige betekenis gesteund door een uitvoerbaar uitgewerkt plan maar vooral een lekker bekkende leuze onder een deel van de demonstranten die met de politie te maken kregen en het politiegeweld zat zijn.

Het heeft ook nooit wijdverbreide steun gekregen onder de bevolking laat staan onder het gros van de Democratische politici (Biden heeft zich daar altijd tegen uitgesproken). Republikeinen (en dan vooral de MAGA-rechtse media) hebben dat aangegrepen om hun aanhang te laten geloven dat Democraten 'soft on crime' zijn (om hun eigen beroerde wapenbeleid te verkopen) en zoals we weten zijn velen daar nogal ontvankelijk voor.

quote:
Many sociologists, criminologists, and journalists have criticized aspects of the police defunding movement.[19][20][21][22] In the United States, despite support for defunding being largely associated with left-wing, Democratic Party policies,[23][24][25] politicians from both the Democratic and Republican parties have spoken against defunding, although Republicans have sought to link Democrats to the movement in congressional races.[26] Among the general public in the United States, the concept of defunding the police is unpopular.[27][28][26] According to a 2024 study, there is no evidence of police defunding in major US cities in the aftermath of the 2020 BLM protests while cities with large Republican vote shares tended to increase police budgets in the aftermath of the protests.[29]
Nergens is het politie-budget gekort en het heeft geen 'bak geld gekost' eenvoudigweg omdat het nooit van de grond is gekomen. Dat er (plaatselijk) serieus is gekeken naar hervorming van het politie-apparaat is niet zo gek, dat is nog steeds hard nodig. Maar ja ze zijn intussen grotendeels weer vervallen in hun oude beleid.

Je kan het de Democraten niet kwalijk nemen dat door die stroom aan misinformatie veel politiepersoneel ontslag nam ofwel vervroegd met pensioen ging waardoor er (tijdelijk en plaatselijk) een tekort aan mankracht was. En als iets veel mensenlevens kost in de VS is het wel het Republikeinse wapenbeleid.

Kwam gisteren nog deze tegen :X

twitter

(Filmpje van bodycambeelden in de tweet)

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 05-05-2024 05:11:42 ]
pi_213423506
Wat een vreemde wereld leven sommige mensen toch in. De gemiddelde Trump-aanhanger is er niets bij :D
  zondag 5 mei 2024 @ 09:42:38 #222
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213425949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een vreemde wereld leven sommige mensen toch in. De gemiddelde Trump-aanhanger is er niets bij :D
Zeker lastig om in een wereld te leven waarin je je ongelijk nooit toe kunt geven.

Sterkte daarmee ;(
Spoilers!
pi_213427097
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 22:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De eerste link doet ook precies hetzelfde.

Wikipedia (met veel links naar artikelen):
[..]
Het is idd nooit een slogan geweest met een eenduidige betekenis gesteund door een uitvoerbaar uitgewerkt plan maar vooral een lekker bekkende leuze onder een deel van de demonstranten die met de politie te maken kregen en het politiegeweld zat zijn.
Precies wat ik zeg. Het was een domme slogan omdat geld weghalen bij de politie gewoon heel dom is. Dat er ooit zo veel steun voor was zegt genoeg over hoe bizar de tweede helft van 2020 was.

quote:
Nergens is het politie-budget gekort
Tja, dit is gewoon weer een leugen.

https://archive.ph/jgEGK
https://www.wsj.com/artic(...)ng-crime-11622066307
Als voorbeeld:

quote:
In New York City, Mr. de Blasio and the city council initially reduced the NYPD’s annual operating budget from about $5.6 billion to $5.2 billion following last year’s protests. Some of the savings went to youth programs and other social services.

From Jan. 1 through May 23 of this year, there were 531 shootings, up from 295 during the same period last year. For the coming fiscal year, Mr. de Blasio is proposing to restore about half of last year’s monetary cuts.
At an April news conference, he said that the initial cuts were a result of his response to the “environment at that moment,” a push by the city council to divert police funding to communities and the financial strain of the pandemic. Mr. de Blasio said the city now has more money due to the federal stimulus package.
De meeste landelijke Democraten (waaronder Biden) waren gelukkig slim genoeg om zich hier niet aan te branden. Dat is één van de redenen dat Biden won, hij liet zich niet opnaaien door de extremisten. Lokale politici wel, en daar is de prijs voor betaald. Gelukkig dat de meeste kiezers slim genoeg zijn om tegen dit soort onzin te stemmen.
  zondag 5 mei 2024 @ 12:35:28 #224
136 V.
pi_213427477
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee
Ondertussen heb je met je hoogdravende geblaat het Republikeinse memo gemist (of bewust niet genoemd *) :')
https://www.thebulwark.com/p/house-republicans-lets-defund-the
Ja inderdaad, V. ja.
pi_213428526
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 12:35 schreef V. het volgende:

[..]
Ondertussen heb je met je hoogdravende geblaat het Republikeinse memo gemist (of bewust niet genoemd *) :')
https://www.thebulwark.com/p/house-republicans-lets-defund-the
Wel exemplarisch dit. Niet ingaan op het punt, iets totaal irrelevants er bij halen en als klap op de vuurpijl een lekkere whataboutism :D

Dat Republikeinen ook domme plannen hebben (zeker onder Trump) doet niets af aan de domme plannen van de Democraten.
  zondag 5 mei 2024 @ 14:52:42 #226
136 V.
pi_213429072
Ik zeg helemaal nergens dat Democraten geen slechte plannen hebben.
Ik wijs je slechts op je selectiviteit en hypocrisie.
My bad.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_213429141
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:39 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Gelukkig voor Hicks kan ze nog iets goedmaken door in november 'gewoon' op Trump te stemmen.
Wat ze ook 'gewoon' zal gaan doen.
pi_213429175
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 14:52 schreef V. het volgende:
Ik zeg helemaal nergens dat Democraten geen slechte plannen hebben.
Ik wijs je slechts op je selectiviteit en hypocrisie.
My bad.
Weer iemand die niet weet wat hypocrisie is :') Er zijn genoeg andere users die niets anders doen dan posten over de domme dingen die de Republikeinen (en Trump) doen, leef je uit zou ik zeggen.
pi_213429650
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
Precies wat ik zeg. Het was een domme slogan omdat geld weghalen bij de politie gewoon heel dom is. Dat er ooit zo veel steun voor was zegt genoeg over hoe bizar de tweede helft van 2020 was.
Het is helemaal niet zo'n domme gedachte om, zeker in Amerika, geen belachelijk hoog bedrag aan de politie te geven om ze uitrusting op militair niveau te geven als blijkt dat ze de criminaliteit niet oplossen, maar enkel op systemische wijze Afro-Amerikaanse mensen kapot maken. In Los Angeles zijn de politie-uitgaven een derde van de totale uitgaven. Steek al die miljarden dollars liever in sociale programma's die de problemen daadwerkelijk aanpakken.

De Democraten van het "establishment" zeilden mee op het succes van die massabeweging toen het ze gunstig leek en daarna stopten ze er weer mee. Dat is vooral gewoon opportunisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noorse_Kabeltrui op 05-05-2024 16:26:50 ]
pi_213429969
Moredakka versimpelt de zaken zijn kant op. Water is nat.
What Would Goku Do
pi_213430020
Ik zag gisteren op t journaal dat er nog een onafhankelijke kandidaat meedoet, lastig alleen dat hij een hele schorre stem heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 mei 2024 @ 16:48:20 #232
862 Arcee
Look closer
pi_213430154
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik zag gisteren op t journaal dat er nog een onafhankelijke kandidaat meedoet, lastig alleen dat hij een hele schorre stem heeft.
RFK

pi_213430173
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:48 schreef Arcee het volgende:

[..]
RFK

[ afbeelding ]
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen? Publiek was wel erg jong en wit die erbij zat, dus ik vraag het me af of hij de 15 proc haalt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 mei 2024 @ 16:49:37 #234
862 Arcee
Look closer
pi_213430183
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen?
0%
pi_213430189
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:49 schreef Arcee het volgende:

[..]
0%
0 % van de stemmen lijkt me wel heel weinig ;) qua president ook 0, maar qua stemmen schat ik rond de 12
pi_213430328
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:00 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het is helemaal niet zo'n domme gedachte om, zeker in Amerika, geen belachelijk hoog bedrag aan de politie te geven om ze uitrusting op militair niveau te geven als blijkt dat ze de criminaliteit niet oplossen, maar enkel op systemische wijze Afro-Amerikaanse mensen kapot maken. In Los Angeles zijn de politie-uitgaven een derde van de totale uitgaven. Steek al die miljarden dollars liever in sociale programma's die de problemen daadwerkelijk aanpakken.
Dat klinkt goed in theorie, maar de werkelijkheid is anders. Politie lost criminaliteit wel op natuurlijk, je hebt ze wel nodig. Je kunt een beter argument maken dat het budget van de politie juist verhoogd moet worden om de kwaliteit van training etc te verhogen. "Sociale programma's" lossen sommige problemen op maar is geen vervanging van politiewerk. Sowieso kan je een discussie voeren over een sociaal vangnet, dat staat verder los van de politie.

quote:
De Democraten van het "establishment" zeilden mee op het succes van die massabeweging toen het ze gunstig leek en daarna stopten ze er weer mee. Dat is vooral gewoon opportunisme.
Correct. Dat heeft flink wat schade aangericht in 2020, maar gelukkig zijn ze sindsdien gedraaid.
pi_213430455
Buskruit uitgevonden 😇
twitter
pi_213430788
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
Politie lost criminaliteit wel op natuurlijk, je hebt ze wel nodig.
Het politiebudget in de VS is al decennia lang gestegen (ongeveer gelijk met de economie) terwijl er minder misdaden dan ooit worden gepleegd. Wat rechtvaardigt deze proportionele stijging volgens jou? De politie heeft het niet nodig en het geld gaat niet naar de bescherming van burgers.

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
Je kunt een beter argument maken dat het budget van de politie juist verhoogd moet worden om de kwaliteit van training etc te verhogen.
Het huidige politiebudget zou er al naar moeten gaan, ten koste van de overtollige uitgaven (met name het opkopen van militaire materialen). Niet nog meer geld.
pi_213431521
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen? Publiek was wel erg jong en wit die erbij zat, dus ik vraag het me af of hij de 15 proc haalt.
De vraag is niet of hij wint, de vraag is van wie hij de meeste stemmen afpakt. En die persoon kan wel eens de verliezer worden. Kennedy trekt vooral complotdenkers (gevaarlijk voor Trump) en milieuactivisten (gevaarlijk voor Biden). Vanwege de legendevorming heeft hij zijn achternaam en afkomst mee, maar zijn eigen familie ziet hem helemaal niet (meer) zitten en blijft achter de Democratische partij staan. Dat is in elk geval een meevaller voor Biden.

Zijn schorre stem heeft een medische oorzaak.

pi_213432924
Op verzoek hebben we een afsplitsing van dit topic gemaakt voor de rechtszaken tegen Trump om te voorkomen dat de actuele politiek ondergesneeuwd raakt onder alle nieuwtjes over rechtszaken in den lande. Vriendelijk verzoek is dan ook om dergelijk nieuws voortaan hier te bespreken: POL / [USA] Trump's rechtszaken Dan kan het in dit topic weer wat meer gaan over de overige onderwerpen.

Uiteraard snappen wij dat er overlap kan zijn (een rechtszaak die invloed heeft op de polls bijvoorbeeld) en daar zullen we allemaal onze weg nog een beetje in moeten vinden. Maar uitgangspunt is dat zaken die te maken hebben met rechtszaken over het verleden in het andere topic horen.
zie email 27 oktober
  zondag 5 mei 2024 @ 21:45:02 #241
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_213433557
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 17:03 schreef AnneX het volgende:
Buskruit uitgevonden 😇
[ x ]
Mochten ze gelijk krijgen, dan gaan ze natuurlijk eerst alle stemmen sorteren, dan de republikeinse stemmen tellen, dan pauze nemen tot 2 minuten voor middernacht en dan pas aan de democratische stemmen beginnen.

Maar goed, mochten ze gelijk krijgen, dan is dat land nog hopelozer dan het nu al lijkt.
pi_213433897
Marc Elias, jurist zit overal bovenop met zijn organisatie Democracy docket!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marc_Elias
  zondag 5 mei 2024 @ 22:28:52 #243
323401 Kijkertje
met filter
pi_213434394
Puppykiller en wannabe Veep Kristi Noem jokt in haar boek ook al over een ontmoeting met Kim Jong Un:

Dat heeft ze onmiddelijk laten editten zegt ze nu 'as soon as it was brought to my attention' terwijl ze haar eigen boek ingesproken heeft:

twitter

'I met many many world leaders ...' :')

Is dus nog helemaal niet geedit:

Nog een fragment uit haar boek:

twitter

Het 'slachtoffer':

twitter

Mss wat minder liegen een idee :?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 06-05-2024 00:44:30 ]
  zondag 5 mei 2024 @ 22:35:05 #244
13309 nostra
ask why
pi_213434500
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het politiebudget in de VS is al decennia lang gestegen (ongeveer gelijk met de economie) terwijl er minder misdaden dan ooit worden gepleegd.
Ja, is dat niet een beetje, zeg maar, de bedoeling?
  zondag 5 mei 2024 @ 22:57:27 #245
323401 Kijkertje
met filter
pi_213434946
twitter
pi_213435011
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, is dat niet een beetje, zeg maar, de bedoeling?
Qua percentage van het bbp is het ongeveer gelijk gebleven, terwijl de criminaliteit meer dan gehalveerd is. Gecombineerd met het voorgaande kun je absoluut vraagtekens zetten bij de honderden miljarden dollars die ze krijgen.
  zondag 5 mei 2024 @ 23:06:40 #247
13309 nostra
ask why
pi_213435117
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Qua percentage van het bbp is het ongeveer gelijk gebleven, terwijl de criminaliteit meer dan gehalveerd is. Gecombineerd met het voorgaande kun je absoluut vraagtekens zetten bij de honderden miljarden dollars die ze krijgen.
Een beetje zoals wij met Defensie hebben gedaan, totdat - oh ja, oops?
pi_213435305
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Een beetje zoals wij met Defensie hebben gedaan, totdat - oh ja, oops?
Ik zie er helemaal niets op tegen om een politiebudget van 3.2 miljard dollar in Los Angeles te verlagen naar 2.7 miljard, om maar wat te noemen. Dat is een half miljard dat kan won gestoken in sociale programma's en betere training.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 mei 2024 @ 23:19:28 #249
862 Arcee
Look closer
pi_213435375
quote:
83s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Wel een goede poging om het in zijn voordeel proberen te draaien.
  zondag 5 mei 2024 @ 23:22:54 #250
323401 Kijkertje
met filter
pi_213435429
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]
Wel een goede poging om het in zijn voordeel proberen te draaien.
Dat betwijfel ik maar ja hij moet wat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 mei 2024 @ 23:27:18 #251
862 Arcee
Look closer
pi_213435509
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik maar ja hij moet wat.
Hij is goed in het compleet overschreeuwen van zijn tegenstanders.

Het is natuurlijk weer volkomen flauwekul wat-ie zegt (abortus na 9 maanden |:(), maar wellicht is dit toch net de draai die hij eraan weet te geven die werkt (dat van die leg het weer neer bij de staten).
  zondag 5 mei 2024 @ 23:36:35 #252
323401 Kijkertje
met filter
pi_213435730
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:27 schreef Arcee het volgende:

[..]
Hij is goed in het compleet overschreeuwen van zijn tegenstanders.

Het is natuurlijk weer volkomen flauwekul wat-ie zegt (abortus na 9 maanden |:(), maar wellicht is dit toch net de draai die hij eraan weet te geven die werkt (dat van die leg het weer neer bij de staten).
Oh ja het is zijn manier om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor de gevolgen. Maar dat iedereen daar blij mee is, is natuurlijk quatsch. Daar zijn vnl de religekkies happy mee en die stemmen heeft hij nodig.

'Vrouwen monitoren en straffen' heeft hij niks mee te maken! :')

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 06-05-2024 01:05:01 ]
  zondag 5 mei 2024 @ 23:45:03 #253
323401 Kijkertje
met filter
pi_213435893
Nog zo'n wannabe Veep:

twitter

Oh en Rubio meldt zich ook al:

twitter

Om niet te vergeten Flynn :X

twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 06-05-2024 00:54:54 ]
  maandag 6 mei 2024 @ 01:14:52 #254
323401 Kijkertje
met filter
pi_213436466
Uiteraard won McLaren vanwege Trump's Endorsement! |:)

twitter
  maandag 6 mei 2024 @ 08:17:19 #255
136 V.
pi_213437222
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dan heb je Trump-advocaat John Sauer nog niet horen pleiten :{w
Ja inderdaad, V. ja.
pi_213441694
@Jan_Lul
twitter
  maandag 6 mei 2024 @ 19:50:56 #257
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213444391
quote:
Shana Gray, the co-owner of Gray Jett Cafe, a vegan restaurant on the Marquette University campus, joined Trump on stage at the Waukesha County Exposition Center.

(..)

“Shana says her business is being brutalized by the soaring cost of food. She’s never seen anything like it. And right now she says things just aren’t working. She was doing great three and a half years ago, she was doing better than she ever did. ‘During the Trump years,’ she said, ‘I was able to afford things. I wasn’t worried about my future. I am now,” said Trump.

Except that Gray’s restaurant on Wells St. opened in August 2023, more than two years after Trump left office.

https://urbanmilwaukee.co(...)mp-assails-migrants/
Ach, het verhaal is mooi in de campagne, dat wil je niet bederven met feiten.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 7 mei 2024 @ 01:54:36 #258
323401 Kijkertje
met filter
pi_213447712
twitter

Zou dat ook gelden voor Europese atheisten? :wtf:
  dinsdag 7 mei 2024 @ 16:42:55 #259
323401 Kijkertje
met filter
pi_213452634
Nog een lokkertje voor christen-nationalisten:

twitter

quote:
Former Trump aide John McEntee promised a ban on pornography was coming in the United States in a recent interview with Daily Wire host Michael Knowles. McEntee had a senior position in the Trump White House and is a key contributor to the infamous Project 2025, a collection of policy proposals to transition the United States to Christian nationalist authoritarianism in the first 180 days of Trump's second term.

"You bring up the elephant in the room," McEntee told Knowles, "which is a stain on not only society but the entire dating culture as well, which is pornography. Whenever America bans that, which will be happening at some point, everyone will be much better off."

The Project 2025 plan specifically lists a ban on pornography stating, "[Pornography] is as addictive as any illicit drug and as psychologically destructive as any crime. Pornography should be outlawed. The people who produce and distribute it should be imprisoned."

"The minute that goes away, this country will flourish," McEntee told Knowles.
pi_213452796
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:42 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een lokkertje voor christen-nationalisten:

[ x ]
[..]

Maar ondertussen wel stemmen op iemand die pornosterren naait terwijl zijn naaktmodel-vrouw ligt te baren. De hoeveelheid hersengymnastiek die ze daar kennen is echt ongeëvenaard.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 17:42:43 #261
323401 Kijkertje
met filter
pi_213453210
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel stemmen op iemand die pornosterren naait terwijl zijn naaktmodel-vrouw ligt te baren. De hoeveelheid hersengymnastiek die ze daar kennen is echt ongeëvenaard.
Ja wel ironisch dat op hetzelfde moment in Trump's rechtszaak de details besproken worden hoe geinteresseerd Trump was tijdens zijn dinertje met Stormy in de porno-industrie waar zij werkzaam is.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 18:33:01 #262
323401 Kijkertje
met filter
pi_213453634
twitter
pi_213453787
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:33 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Maar de zaken tegen de zoon van Biden in het Congress moeten doorgaan, toch?
  dinsdag 7 mei 2024 @ 18:55:27 #264
323401 Kijkertje
met filter
pi_213453827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar de zaken tegen de zoon van Biden in het Congress moeten doorgaan, toch?
Tuurlijk. Schandalig die naaktfoto's van Hunter!

twitter
pi_213461224
https://apnews.com/articl(...)91e493ab5fb13019d45f

Duidelijk ... deze trumprechter wil Trump helpen met de verkiezingen door het proces van de gestolen documenten uit te stellen en als hij herkozen wordt, dan kan hij dit proces afblazen.

Dit hoort in het Trump rechstzaken topic: POL / [USA] Trump's rechtszaken

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2024 00:41:43 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 8 mei 2024 @ 10:50:00 #267
3928 Ulx
pi_213463687
Nikki Haley blijf goed meedoen sinds ze is gestopt met meedoen. Ze haalde 22% bij de GOP primary in Indiana.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:03 #268
3928 Ulx
pi_213463841
twitter
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:19:53 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213464020
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:50 schreef Ulx het volgende:
Nikki Haley blijf goed meedoen sinds ze is gestopt met meedoen. Ze haalde 22% bij de GOP primary in Indiana.
Zou Count Binface niet net zo "goed" scoren? :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:24:19 #270
131703 pullup
smartie
pi_213464778
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:50 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij haalde ze dat zo ongeveer niet toen ze nog wel meedeed _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 8 mei 2024 @ 20:15:31 #271
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213470538
quote:
President Biden will champion a new Microsoft artificial-intelligence investment in Wisconsin on Wednesday — showcasing the failed economic commitments of his political rival Donald Trump, whose promises for a job-rich Foxconn plant in the battleground state never materialized.

https://www.washingtonpos(...)n-white-house-trump/
Dat is wel een sterke PR zet, om zo het contrast met Trump te tekenen.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 8 mei 2024 @ 20:28:56 #272
131703 pullup
smartie
pi_213470798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:15 schreef Montov het volgende:

[..]
Dat is wel een sterke PR zet, om zo het contrast met Trump te tekenen.
Zelfs bij Fox viel het op

twitter
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_213470892
“Gemeen” van Biden om trump te kakken te zetten😇
twitter
  woensdag 8 mei 2024 @ 21:51:40 #274
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213472790
Weer een prominente Republikein die niet op Trump gaat stemmen:

quote:
Former House Speaker Paul Ryan says he’s not voting for Trump : 'Character is too important'

The former House speaker told Yahoo Finance on Tuesday that he doesn't plan to vote for the former president, adding he would be writing in a Republican candidate instead.

“Character is too important for me,” Ryan told us at the Milken Institute Global Conference. “[The presidency] is a job that requires the kind of character [Trump] doesn’t have.”

Ryan, who left the speakership in 2019, has been vocal in his opposition of Trump since. During a Monday panel, Ryan warned about the stakes in the upcoming election, saying Trump would be “bad on NATO, bad on alliances, bad on Europe, and bad on trade."

“Democracy is being tested in two very specific ways. One within, with our polarization eating each other alive,” said Ryan, who is now vice chairman and partner at private equity firm Solamere Capital.

“The second one is from [the outside], from authoritarian regimes who are basically saying they got the mojo, they can make the decisions faster, they can beat democracy.”

https://finance.yahoo.com(...)rtant-210633204.html
Je kan het bijna een #walk away beweging noemen.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:01:44 #275
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213472945
Interessante analyse van het conservatieve media sentiment richting Noem:

quote:
Why conservative media is suddenly turning on Kristi Noem

The Trump-era right wing has proved it will put up with plenty — until it decides you’re a political liability.

When South Dakota Gov. Kristi L. Noem (R) sat down with Fox News last week amid a growing tempest over her killing her dog, Sean Hannity gave her the softballs-in-a-storm treatment often reserved for Donald Trump.

Hannity mused that perhaps there wasn’t really a difference between Noem shooting her own dog and having someone else euthanize it. He whatabout-ed by pointing to President Biden’s dog Major biting Secret Service agents, and posited about aggressive dogs: “It’s a sad thing to do, but at some point, doesn’t it become the responsible thing to?”

On Monday night, Newsmax host Eric Bolling offered an even more ham-handed attempt to explain it all away. He offered that perhaps the inclusion of the dog story in Noem’s book and an apparently false anecdote about meeting Kim Jong Un were the work of a “liberal plant” book editor. (Noem assured him that these were her own words.)

Something has happened since then, though. Conservative media has begun to turn on Noem, actually grilling her over her book and even ridiculing her.

Why? It’s pretty evident, and it’s the same reason conservative media and the GOP often turn on their own after putting up with plenty: She’s become a perceived liability for the brand.

By Tuesday morning, Newsmax was giving Noem a very different treatment. A host told Noem he didn’t think she was in the mix for Trump’s running mate anymore. (“Really? And why is that?” Noem responded.) He suggested Noem’s brazen effort to not actually deny meeting Kim would continue to haunt her.

Fox Business host Stuart Varney an hour later peppered Noem with five questions about whether Noem had broached the dog story with Trump. “Enough, Stuart,” an exasperated Noem responded. “This interview is ridiculous — what you are doing right now. So you need to stop.”

Noem suggested they talk about other issues, but Varney said they were out of time. “Oh, well of course we are,” Noem responded sarcastically.

https://www.washingtonpos(...)turning-kristi-noem/
En nog een leuke sketch. :D

quote:
By Tuesday night, with plenty of people asking why Noem was still talking, she finally canceled a Fox News interview (citing bad weather).

Clearly irked by the late cancellation, hosts Greg Gutfeld and Dana Perino proceeded to roast Noem by having Perino do the interview as the governor. They pointed to how Noem, despite insisting she had just learned of problems with her book, had previously recorded it as an audio book.

“I said some words that were written about me, and they were in a certain order of — they call them sentences,” deadpanned Perino-as-Noem. “And so I read those aloud. I don’t know if that means I’ve read the book.”

Perino-as-Noem added: “A little known fact: Another one of my dogs, his name was Ghost Writer. And I killed him this morning.”
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:13:11 #276
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213473189
twitter

Simon Sez' ;)
pi_213474783
MTG is bezig GOP te verdelen prachtig!
pi_213474995
twitter
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:31:33 #279
323401 Kijkertje
met filter
pi_213475312
twitter

quote:
About the same time he learned of the parasite, he said, he was also diagnosed with mercury poisoning, most likely from ingesting too much fish containing the dangerous heavy metal, which can cause serious neurological issues.

"I have cognitive problems, clearly," he said in the 2012 deposition. "I have short-term memory loss, and I have longer-term memory loss that affects me."
twitter

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 09-05-2024 01:45:35 ]
pi_213475518
Begin 2021 kreeg ze door dat ze in de verkeerde club zat
twitter
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:16:52 #281
323401 Kijkertje
met filter
pi_213475572
De Republikeinen hebben weer eens wetgeving verzonnen om (grootschalige) verkiezingsfraude (ditmaal het stemmen van illegalen) tegen te gaan die er nooit geweest maar die ze hun eigen aanhang aangepraat hebben.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 09-05-2024 01:22:19 ]
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:33:41 #282
323401 Kijkertje
met filter
pi_213475665
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
MTG heeft uidelijk haar beste tijd gehad.

De beelden:

twitter

Maar goed, het gaat om de aandacht natuurlijk.
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:47:21 #283
323401 Kijkertje
met filter
pi_213475713
twitter

8)7
pi_213478896
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Simon Sez' ;)
Je zou zeggen dat ze leren van het Red Wave debacle, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Zelf weten.
pi_213483042
Hij doet niet eens moeite meer om te verbergen dat hij te koop is:

quote:
Trump promised to scrap climate laws if US oil bosses donated $1bn – report

Trump promised to 20 executives at Mar-a-Lago dinner to increase oil drilling and reverse pollution rules among other pitches

https://www.theguardian.c(...)ump-oil-ceo-donation
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:44:22 #286
38496 Perrin
pi_213483181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
Hij doet niet eens moeite meer om te verbergen dat hij te koop is:
[..]

En het bizarre is dat een groot deel van de Amerikanen dat geen reet uitmaakt. Echt rijp voor de dictatuur.
pi_213483244
Ach, wie heeft er nog een miljoen liggen?
twitter
  vrijdag 10 mei 2024 @ 19:24:43 #288
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  vrijdag 10 mei 2024 @ 19:57:02 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213503772
quote:
A federal appeals court has upheld the criminal conviction of former Trump strategist Steve Bannon.

The decision may soon send Bannon, 70, to prison, after years of legal wrangling.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68992372
  vrijdag 10 mei 2024 @ 20:01:28 #290
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213503881
quote:
Of course Trump intertwined the Trump Organization into his presidency

If reelected, there’s no reason to think that he’d do anything different.

(..)

During a debate in January 2016, after Trump was already the front-runner for the nomination, the subject was raised by Fox Business host Maria Bartiromo. If elected, would he put his business in a blind trust as others had before him?

“If I become president,” Trump insisted, “I couldn’t care less about my company. It’s peanuts. I want to use that same up here” — he pointed at his head — “whatever it may be, to make America rich again and to make America great again.”

Bartiromo tried to clarify: So a blind trust?

Trump wasn’t sure about the structure, he said, but anticipated that he “would probably have my children run it with my executives and I wouldn’t ever be involved because I wouldn’t care about anything but our country, anything.”

A year later, he was poised to be inaugurated as president. He held a news conference, his first in months, to present how he would be separating his business from his new position.

The plan — handing over control of the company to his sons and Trump Organization CFO Allen Weisselberg — was outlined by attorney Sheri Dillon.

Follow Election 2024

“President-elect Trump wants there to be no doubt in the minds of the American public that he is completely isolating himself from his business interests,” Dillon said. “He instructed us to take all steps realistically possible to make it clear that he is not exploiting the office of the presidency for his personal benefit.”

“As president, I could run the Trump organization, great, great company, and I could run the company — the country,” Trump himself said. “I’d do a very good job, but I don’t want to do that.”

Or did he?

On Thursday, former White House aide Madeleine Westerhout was called to the stand in Trump's criminal trial in Manhattan. Westerhout was Trump's central point of interaction with the outside world during the first two years of his presidency — a role that, she testified, included frequent interactions with the Trump Organization.

Westerhout would regularly ask questions of Trump Organization employees and vice versa, she said. She coordinated with Trump's Trump Organization assistant, Rhona Graff, on Trump's schedule, calendar and personal mail. She said that, at first, she and Graff spoke weekly, if not daily.

But there were also lots of checks. Westerhout testified that the business would FedEx checks to Keith Schiller, who'd come to the White House from the Trump Organization, and Schiller would give them to her to have Trump sign. Sometimes, there were invoices attached to the checks. This happened a couple of times a month, she estimated.

Not that he just signed the checks, mind you.

“I think I remember, maybe, a couple times,” Westerhout said, “him having a question about a check and then calling Allen Weisselberg or somebody else in the Trump Organization to ask for clarification.”

Trump’s businesses continued to make money during his presidency and, therefore, so did he. He would regularly decamp from the White House to a Trump Organization property, including ones where dues-paying members had the opportunity to influence executive actions. A couple of his properties alone generated millions in income from foreign interests.

Since he’s left office, questions about how his political and economic interests collide have only expanded. His son-in-law has received billions of dollars from foreign partners. He and the Trump Organization have been working with LIV Golf, backed by the Saudi Arabian government, in a deal the details of which remain undisclosed. If Donald Trump wins reelection, there is no reason to think that his administration would be any more differentiated from his now-more-complicated business.

When Dillon was outlining back in January 2017 how rigorous the barrier between Trump’s business and his presidency would be, she asserted that the president-elect had “directed that no communications of the Trump Organization, including social media accounts, will reference or be tied to President-elect Trump’s role as president of the United States or the office of the presidency.”

After he left office, however, Trump integrated the presidential seal into his activities — including parts of an LIV Golf tournament hosted at his club in New Jersey.

The Westerhout testimony made explicit what was already obvious: Trump’s pledge to set his business aside while he ran the country was never implemented. The two were intertwined and remain intertwined as he seeks reelection.
Géén kloon van tvlxd!
pi_213506540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hij was natuurlijk niet op het feest, dan vergeet je dat soort dingen.[ x ]
Welke staten mag een baby geboren worden ind de 9e maand, want wat wil hij nu zeggen precies?

Oh en state rights state riGhts, behalve als er iets neigt naar gelijkwaardigheid.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 mei 2024 @ 22:19:12 #292
3928 Ulx
pi_213507241
Sen. Katie Britt Introduces Bill to Create Federal Database of Pregnant People

quote:
The website would take users through series of questions, it claims, to generate a list of relevant resources of interest within the user’s zip code. The bill would also allow government officials to reach out to users for additional information.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 23:17:43 #293
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213508349
Toch niet?!
twitter
  zaterdag 11 mei 2024 @ 08:27:46 #295
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zaterdag 11 mei 2024 @ 09:05:18 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213510494
Je zou toch verwachten dat "pa" en ma dit soort dingen bij het ontbijt bespreken. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 mei 2024 @ 09:27:35 #297
862 Arcee
Look closer
pi_213510786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://twitter.com/RpsAgainstTrump/status/1788677033087668734
Trump: "In a number of states, the laws allow a baby to be born from his or her mother's womb in the ninth month. It is wrong. It has to change."
Als dit geen AI is vind ik deze wel hilarisch.
  zondag 12 mei 2024 @ 08:42:14 #298
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213533472
twitter

Een romanfiguur, iemand die niet bestaat. En in die rol is Anthony Hopkins een kannibaal en massamoordenaar. Een werkelijk bewonderingswaardig karakter. Is Trump de hamburgers zat en wil hij liever ander vlees?

quote:
Is Hannibal Lecter based on a real person?
Was Hannibal Lecter based on a real person? - Quora
Hannibal Lecter is based on a real person, but he wasn't a serial killer. He was a murderer, though. In 2013, Thomas Harris (author of Silence of the Lambs) revealed that the inspiration behind Lecter was a Mexican doctor named Alfredo Ballí Treviño
  zondag 12 mei 2024 @ 09:12:48 #299
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 12 mei 2024 @ 09:30:52 #300
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213533874
Macron is populair in de VS.

quote:
France's government is disputing a portion of South Dakota Gov. Kristi Noem's book that describes a canceled meeting with French President Emmanuel Macron.
...
"While in Paris, I was slated to meet with French president Emmanuel Macron," Noem wrote in her book "No Going Back." "However, the day before we were to meet he made what I considered a very pro-Hamas and anti-Israel comment to the press. So, I decided to cancel."

A representative from the Élysée Palace disputed Noem's account, saying there’s no record of a scheduled meeting, nor was there an invitation extended to her.

https://www.nbcnews.com/p(...)el-macron-rcna151742
  Overall beste user 2022 zondag 12 mei 2024 @ 14:11:53 #301
3928 Ulx
pi_213536499
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')