Ja,quote:
quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
« She 's got top secret info »
« What is it? »
« It looks like toad from Mario ! »
![]()
Free speech is alleen leuk als het speech is waar je het mee eens bent. Als het free speech is waar je het mee oneens bent dan moet je dat, liefst met geweld, onderdrukken.quote:Op zondag 28 april 2024 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.politico.com/(...)complicated-00154702
Gruwel. Alles nep, van gladgetrokken gezichten tot ballonborsten. Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?quote:
Als dit geen probleem is zijn geslachtsoperaties dat ook niet.quote:
Je hebt groot gelijk.quote:Op zondag 28 april 2024 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als dit geen probleem is zijn geslachtsoperaties dat ook niet.
Dit is niet direct de wending die ik verwachtte toen ik het topic opende.quote:Op zondag 28 april 2024 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze sowieso ook hun schaamlippen hebben gekortwiekt en hun kut hebben laten gladtrekken.
Niet gaan bodyshamen aub.quote:Op zondag 28 april 2024 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gruwel. Alles nep, van gladgetrokken gezichten tot ballonborsten. Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
quote:Op zondag 28 april 2024 19:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is niet direct de wending die ik verwachtte toen ik het topic opende.
Als je dit zelf hebt laten aanrichten, mag dat. Het zijn geen aangeboren afwijkingen (behalve misschien het gebrek aan smaak en gezond verstand).quote:
Natuurlijk niet. Het is een circus met bijbehorende clowns.quote:Op zondag 28 april 2024 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gruwel. Alles nep, van gladgetrokken gezichten tot ballonborsten. Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
De vraag is of alle swingstates blauw gaan kleuren.quote:Op zondag 28 april 2024 20:29 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://spoutible.com/thread/30861716
Christopher Bouzy heeft zijn map ge-update. Bouzy was, samen met Simon Rosenberg van The Hopium Chronicles, de enige die 2022 vrijwel volledig goed voorspeld had.
https://www.hopiumchronicles.com/
Hou ze in de gaten, zou ik zeggen. Spoutible is sowieso een prettig alternatief voor Twitter, mocht Sissy SpaceX het medium nog verder de stront indraaien...
Omdat het eerste niet is bewezen / weg gezet kan worden als heksenjacht tegen trump / echt manquote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Het allervreemdste is dat Amerikanen/MAGA-volk/Republikeinen over het eerste schouderophalend/bagatelliserend/ontkennend heenstappen terwijl ze van het tweede in vuur en vlam schieten.
Dat valt toch ook wel weer mee, ik heb nog geen grote X of truthasocial magafophef hierover gezien..quote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ] terwijl ze van het tweede in vuur en vlam schieten.
Gatverdammequote:Op maandag 29 april 2024 09:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]The Stepford wives, topped over.
Excuus dat ik het zeg maar op die foto's van Lara Trump bij de RNC recentelijk dacht ik echt dat ze een transgender was.quote:Op maandag 29 april 2024 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn hemel
Zouden ze nou echt denken als ze in de spiegel kijken 'nou meid, wat een enorme vooruitgang'
Wat een gedrochten, ziet er toch niet uit
Misschien ook wel een mooie campagnesloganquote:Op maandag 29 april 2024 09:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op maandag 29 april 2024 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Tijd om die mevrouw noem eens maximaal door het slijk te trekken. Gewoon omdat het kan.
Verminkte koppen, afgrijselijk.quote:Op maandag 29 april 2024 09:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op maandag 29 april 2024 12:56 schreef Knipoogje het volgende:
Verder niet zo heel veel met politiek van doen natuurlijk
quote:Tensions grow between Trump and Lake in Arizona race for Senate
Former president Donald Trump has long had a soft spot for his acolyte Kari Lake, the expected GOP Senate nominee in Arizona, joking that Lake would pivot to his false claims that the 2020 election was stolen even if she was asked about the weather.
But since Lake jumped into the race, Trump has repeatedly expressed skepticism about her political prospects in a state he sees as key to his bid to return to the White House, and has shown annoyance with her frequent presence at his Florida resort, according to five people close to him, who spoke on the condition of anonymity to describe his comments.
At one point last year, after grumbling for months that she was at his Mar-a-Lago Club too often, Trump gently suggested to Lake that she should leave the club and hit the campaign trail in Arizona, according to a person with direct knowledge of his comments. Trump has also asked others if she can really win in Arizona and if she might drag down his own poll numbers as he seeks the presidency again in 2024, advisers said.
https://www.washingtonpos(...)ke-arizona-tensions/
Echtgenotes van plastische chirurgen.quote:Op zondag 28 april 2024 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zijn er echt mensen (mannen) die dìt mooi vinden?
Eh?quote:Op maandag 29 april 2024 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat niet goed met de MAGA ladies.
MTG is aan het day drinken in Georgia.
Het Lake monster ligt onder de bar van de Valley Ho in Scottsdale.
En de handjob bandit woont in een vervallen trailer park in Last Chance.
Marjorie Taylor Greene, Kari Lake en Lauren Boebert...allen Maga-wappinnen en beschreven in diverse stadia van ethische ontbindingquote:
????quote:Op maandag 29 april 2024 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat niet goed met de MAGA ladies.
MTG is aan het day drinken in Georgia.
Het Lake monster ligt onder de bar van de Valley Ho in Scottsdale.
En de handjob bandit woont in een vervallen trailer park in Last Chance.
Curieus waarom zal je denken? Nou, om de doodsimpele reden dat de VS geen lid is van het ICC, Israel overigens ook niet dus hoe moet de VS hier een rol in spelen?quote:Scoop: Netanyahu tells Biden he's worried about possible ICC arrest warrants
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu asked President Biden Sunday to help prevent the International Criminal Court from issuing arrest warrants for senior Israeli officials in connection with the war in Gaza, two Israeli officials told Axios.
Why it matters: Israeli officials have grown increasingly concerned over the last two weeks that the ICC is preparing to issue arrest warrants for Netanyahu, Defense Minister Yoav Gallant and Israel Defense Forces chief of staff Herzi Halevi.
Behind the scenes: The officials said Netanyahu expressed his concern to Biden in a phone call on Sunday, where the two leaders also discussed hostage negotiations, Israel's defense against Iran's missile attack, and the need to increase humanitarian aid to Gaza, according to a White House readout.
https://www.axios.com/202(...)-warrants-war-crimes
En gek genoeg is Palestina wel lid.quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
Dit artikel vind ik wel curieus:
[..]
Curieus waarom zal je denken? Nou, om de doodsimpele reden dat de VS geen lid is van het ICC, Israel overigens ook niet dus hoe moet de VS hier een rol in spelen?
quote:
Het is een bizarre reflex om een rechtbank die je al niet wil erkennen (want dan zou je je aan regels moeten houden) nog eens extra aan te vallen als ze het gedrag van je dierbare bondgenoot veroordelen. In plaats van je afvragen wat je makker heeft uitgevroten dat er een internationaal arrestatiebevel tegen hem wordt afgekondigd, begin je een lobby tegen de rechtgevende instantie. Heuse voorvechters van de Vrije Wereld hoor!quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
Dit artikel vind ik wel curieus:
[..]
Curieus waarom zal je denken? Nou, om de doodsimpele reden dat de VS geen lid is van het ICC, Israel overigens ook niet dus hoe moet de VS hier een rol in spelen?
Biden heeft hier niet op gereageerd vziw dus waar jouw post vandaan komt is mij een beetje een raadsel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is een bizarre reflex om een rechtbank die je al niet wil erkennen (want dan zou je je aan regels moeten houden) nog eens extra aan te vallen als ze het gedrag van je dierbare bondgenoot veroordelen. In plaats van je afvragen wat je makker heeft uitgevroten dat er een internationaal arrestatiebevel tegen hem wordt afgekondigd, begin je een lobby tegen de rechtgevende instantie. Heuse voorvechters van de Vrije Wereld hoor!
Je hebt de reacties uit de Amerikaanse politiek misschien gemist? Maar:quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Biden heeft hier niet op gereageerd vziw dus waar jouw post vandaan komt is mij een beetje een raadsel.
Dat artikel heb ik niet gezien.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt de reacties uit de Amerikaanse politiek misschien gemist? Maar:
https://www.forbes.com/si(...)ael/?sh=19afc5a67f65
The Biden administration does not support the International Criminal Court’s investigation into Israel’s actions in Gaza
En uit de VK-liveblog:
Leden van het Amerikaanse Congres hebben zich fel uitgesproken over berichten dat het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag van plan is arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen hooggeplaatste Israëliërs. Ook het Witte Huis zegt het ICC-onderzoek ‘niet te steunen’. Mike Johnson, de Republikeinse leider van het Huis van Afgevaardigden, heeft president Biden verzocht om ‘direct en ondubbelzinnig’ aan te dringen op de beëindiging van het onderzoek. Johnson vreest dat de arrestatiebevelen een precedent zullen scheppen waardoor ook Amerikaanse politici gedagvaard zullen worden.
Dat wordt de fregatten oplijnen dan, of is dat beperkt voor US citizens?quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik niet gezien.
Tja, Biden kan aandringen wat hij wil en Johnson kan eisen wat hij wil, het ICC gaat zich daar niets van aantrekken.
Hoe kom je er bij dat de VS zich door Israel laat bevelen? Dat is echt niet zo.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat de VS zich keer op keer door Israël laat bevelen. Dat is een luxe die geen enkel ander Westers land heeft, beter zet de VS daar een keer een punt achter.
Dat is onzin. Maar zelfs al was het waar: Waarom zouden ze daarmee moeten stoppen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
Blijf het wel bijzonder vinden dat de VS zich keer op keer door Israël laat bevelen. Dat is een luxe die geen enkel ander Westers land heeft, beter zet de VS daar een keer een punt achter.
Waarom zou je er mee door moeten gaan?quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onzin. Maar zelfs al was het waar: Waarom zouden ze daarmee moeten stoppen?
Moeten is een groot woord maar niet iedereen voelt zich doorgaans comfortabel in een machtsverhouding waarbij de kleinere partij een massaslachting aanricht onder een bevolkingsgroep tegelijkertijd de grotere partij - die de kleinere sowieso al van wapens, munitie en geld voorziet - opdraagt om zijn internationale lijntjes te overvragen om die massaslachting diplomatiek maar te blijven witwassen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onzin. Maar zelfs al was het waar: Waarom zouden ze daarmee moeten stoppen?
Dat lijkt mij wel, ja, de VS gaat echt geen militaire inzet overwegen tegen het ICC in een NAVO land.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat wordt de fregatten oplijnen dan, of is dat beperkt voor US citizens?
Hilarisch, het is legaal in 24 Staten en 17 andere hebben het vrijgegeven voor medisch gebruik maar Federaal is het nog steeds 100% illegaal en in de hoogste categorie ingeschaald.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Biden Administration Aims to Reclassify Marijuana as Less Dangerous Drug
https://www.wsj.com/artic(...)gerous-drug-d6735b23
Ja, absurd. Goede zaak dat het geherklassificeerd wordt. Zelf ben ik meer voor het opheffen van het verbod, maar daar moet de wetgever aan te pas komen en kan de overheid dus niet doen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hilarisch, het is legaal in 24 Staten en 17 andere hebben het vrijgegeven voor medisch gebruik maar Federaal is het nog steeds 100% illegaal en in de hoogste categorie ingeschaald.
Lijkt me prima. Maar de industrie daarmee verder aanjagen is geen goed idee natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Biden Administration Aims to Reclassify Marijuana as Less Dangerous Drug
https://www.wsj.com/artic(...)gerous-drug-d6735b23
Aan de andere kant, zolang als ze Trump als speciaal geval behandelen legitimeren ze mogelijk zijn acties in de ogen van de mensen die het allemaal niet zo nauw volgen. Een beetje zoals de mensen hier, die als het over zijn couppoging gaat vragen waar de veroordeling is, in plaats van dat ze zelf even na denken en/of zich verdiepen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoewel.... Trump kan het zo regelen dat hij begin november een paar dagen in de cel zit wegens gagorder.
En dan stampij maken, slachtofferrol uitbuiten, ..... dat doet het goed bij zijn trouwe kiezers en wellicht bij een groep zwevende kiezers
Hoewel ik denk dat het best wel eens zou kunnen meevallen hoe Trump detentie kan uitbuiten, kan de rechter wel meer doen om hem te pesten. Extra hoorzittingen over zijn gedrag, verplicht aanwezig, inlassen op nu nog vrije dagen en lak hebben aan eventueel geplande rallys.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoewel.... Trump kan het zo regelen dat hij begin november een paar dagen in de cel zit wegens gagorder.
En dan stampij maken, slachtofferrol uitbuiten, ..... dat doet het goed bij zijn trouwe kiezers en wellicht bij een groep zwevende kiezers
Het blijft natuurlijk de VS, all about the money.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Maar de industrie daarmee verder aanjagen is geen goed idee natuurlijk.
Mjah, heb je ook meegekregen dat in de Staten waar weed gelegaliseerd is de illegale handel er alleen maar op vooruit is gegaan? Prachtig verhaal wel, zal even kijken of ik de link nog kan vinden.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk de VS, all about the money.
Net als met Law and Orderquote:Op zondag 28 april 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Free speech is alleen leuk als het speech is waar je het mee eens bent. Als het free speech is waar je het mee oneens bent dan moet je dat, liefst met geweld, onderdrukken.
Was getekend;
The Republican Party.
Net alsof dat geen bipartisan value isquote:Op zondag 28 april 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Free speech is alleen leuk als het speech is waar je het mee eens bent. Als het free speech is waar je het mee oneens bent dan moet je dat, liefst met geweld, onderdrukken.
Was getekend;
The Republican Party.
Onzinnige take natuurlijk. Daarbij, waarom zou je het toejuichen dat zijn relatie met zijn zoon als pion gebruikt zou worden door een rechter nota bene.quote:
Ho ho, Trump gebruikte het, hij schreeuwde moord en brand omdat hij door de zittingen de graduatie zou missen. En nu mag hij erheen, de rechtszaak wordt die dag speciaal voor Barron Trump opgeschort. Alleen neemt het Trump senior de klaagwind uit de zeilen, wat hij niet leuk vindt, kan hij op die dag niet op rally-pad maar daar niet over kankeren, wat hij nog minder leuk vindt en kan hij ook niet gaan golfen, wat hij het minst leuk vindt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onzinnige take natuurlijk. Daarbij, waarom zou je het toejuichen dat zijn relatie met zijn zoon als pion gebruikt zou worden door een rechter nota bene.
Ja, Trump voerde dat aan en die tweet die je post doet alsof de gedachte dat Trump niet zou willen gaan naar het afstuderen van zijn zoon voor de rechter aanleiding was het zo te doen. Dat zou natuurlijk absurd zijn... niet de gedachte dat Trump liever niet zou gaan, maar dat dat voor een rechter een overweging was of zou moeten mogen zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ho ho, Trump gebruikte het, hij schreeuwde moord en brand omdat hij door de zittingen de graduatie zou missen. En nu mag hij erheen, de rechtszaak wordt die dag speciaal voor Barron Trump opgeschort. Alleen neemt het Trump senior de klaagwind uit de zeilen, wat hij niet leuk vindt, kan hij op die dag niet op rally-pad maar daar niet over kankeren, wat hij nog minder leuk vindt en kan hij ook niet gaan golfen, wat hij het minst leuk vindt.
Hopelijk verpest hij het niet voor de kinderen door zelf teveel in de schijnwerpers te gaan staan (klagen, janken, jammeren), want het is wel hùn dag.
Ey, Tijg... ik dacht dat je deze toch wel kende?quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
Dat lijkt mij wel, ja, de VS gaat echt geen militaire inzet overwegen tegen het ICC in een NAVO land.
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Actquote:The American Service-Members' Protection Act (ASPA, Title 2 of Pub. L.Tooltip Public Law (United States) 107–206 (text) (PDF), H.R. 4775, 116 Stat. 820, enacted August 2, 2002), known informally as the The Hague Invasion Act, is a United States federal law described as "a bill to protect United States military personnel and other elected and appointed officials of the United States government against criminal prosecution by an international criminal court to which the United States is not party." The text of the Act has been codified as subchapter II of chapter 81 of title 22, United States Code.
Die ken ik inderdaad maar dat gaat om Amerikaanse soldaten, niet om de Israelische premier.quote:Op woensdag 1 mei 2024 00:20 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Ey, Tijg... ik dacht dat je deze toch wel kende?
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
quote:
Is dit niet gewoon de essentie van conservativisme?quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Niet het scherpste mes in de la of de helderste lantaarn in de straat.
Gary Peterson heeft een briljant satire account op Twitterquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Het lijkt ook niet echt op Melania. En Melania is niet de First Lady. Maar op Jill Biden lijkt het ook niet. Het lijkt eigenlijk nergens naar.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Het lijkt ook niet echt op Melania. En Melania is niet de First Lady. Maar op Jill Biden lijkt het ook niet. Het lijkt eigenlijk nergens naar.
Spoiler please.quote:
quote:
Het is dan ook fake. Zou het effe weghalen als dat nog kan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Niet het scherpste mes in de la of de helderste lantaarn in de straat.
Nou... er IS een wet in de VS die regelt dat Nederland mag worden binnengevallen om Amerikaans militair personeel of politici te bevrijden uit handen van het ICC.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel, ja, de VS gaat echt geen militaire inzet overwegen tegen het ICC in een NAVO land.
Ja, maar die wet zegt niets over het "redden" van een Israelische politicus uit handen van het ICCquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:35 schreef V. het volgende:
[..]
Nou... er IS een wet in de VS die regelt dat Nederland mag worden binnengevallen om Amerikaans militair personeel of politici te bevrijden uit handen van het ICC.
Lincoln project. Ze lopen m te trollen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Nee, klopt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar die wet zegt niets over het "redden" van een Israelische politicus uit handen van het ICC
En de belangrijkste afbeelding uit de hele poll:quote:President Biden's lead among college students is 23 points
When young Americans are asked whether or not they believe Israel's response so far to the October 7 attack by Hamas has been justified, a plurality indicates that they don't know (45%). About a fifth (21%) report that Israel's response was justified with 32% believing it was not justified. Across most subgroups, more young Americans say the actions of the Israeli government were unjustified than justified. Republicans see Israel's actions as justified (36% justified, 16% not justified), while Democrats (14% justified, 44% not justified) and independents (19% justified, 30% not justified) feel the opposite is true.
Asked whether or not they sympathize with various groups involved in the war, we found that majorities of young Americans hold sympathy for the Israeli (52% sympathize) and the Palestinian people (56% sympathize), while they have far less sympathy for their governments (29% sympathize with the Israeli government; 32% with the Palestinian government). Seventeen percent (17%) expressed sympathy toward Hamas; for those who were presented with the information in a split sample that Hamas was an Islamist militant group, sympathy dipped to 13%.
Waar dat aan ligt is natuurlijk speculatie, maar ik kan me goed voorstellen dat jonge mannen zich steeds minder thuis voelen bij de Democraten.quote:For 2024 likely voters, Joe Biden leads among both men (+6) and women (+33). Compared with this stage in the 2020 campaign, Biden's lead among women is nearly identical (was +35 in 2020), but his lead among likely male voters has been dramatically reduced from +26 in 2020 to +6 today. While Democrats still hold a party ID advantage with younger males and females, as the chart below illustrates, Democrats have lost significant ground with young men in the last five years.
Tijdens de voorverkiezingen in South Carolina besteedde de NOS hier wel wat aandacht aan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
Wat ik ook opvallend vind:
[..]
Waar dat aan ligt is natuurlijk speculatie, maar ik kan me goed voorstellen dat jonge mannen zich steeds minder thuis voelen bij de Democraten.
Het is zo leuk dat Trumpisten heel graag Biden belachelijk maken wegens diens versprekingen en warrige uitspraken.quote:
Het maakt niet zoveel uit, er zijn wel meer mensen daar de weg kwijt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Niks bekend wie die gewelddadige figuren waren?
Ik denk min of meer trumpaanhangers. Niet dan ?
Ik vind het wel nuttig de feiten te wetenquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit, er zijn wel meer mensen daar de weg kwijt.
In plaats van een vage tweet zou je ook zelf even kunnen kijken:quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Niks bekend wie die gewelddadige figuren waren?
Ik denk min of meer trumpaanhangers. Niet dan ?
Dus de politie komt niet totdat iemand ze belt. Niet zo gek natuurlijk, aangezien de campus een eigen politiemacht heeft (die uiteraard totaal niet opgewassen is tegen dit soort geweld, maar ja dat is wat de universiteit wil hé). Met Trump heeft het verder niets te maken.quote:Even on Sunday, when pro-Israel protesters launched a dueling rally next to the camp and there were a few scuffles, the uniformed police response was minimal. After the rally ended, approximately two dozen uniformed officers from the University of California police and Beverly Hills police lined up in riot gear along Portola Plaza.
Part of the complication in handling the situation is the fact that UCLA is on state land and also functions as an independent municipal entity, meaning outside police forces generally do not enter the campus without the university’s approval.
“This is essentially a private matter. It’s UCLA’s campus. It’s the school’s decision to call in LAPD,” said Ed Obayashi, a deputy sheriff in Modoc County and a law enforcement advisor to agencies throughout California.
Three sources familiar with the discussions, but not authorized to speak publicly, said L.A. Mayor Karen Bass called UCLA Chancellor Gene Block and told him the university should agree to deploy the LAPD.
Mary Osako, vice chancellor for UCLA strategic communications, issued a statement around 12:45 a.m. saying the university had “immediately called law enforcement for mutual aid support.” At 12:51 a.m., Bass said on X that the LAPD “is responding immediately to Chancellor Block’s request for support on campus.”
Zoals de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen: You've made your bed, now lie in it. Dit is hoe 'Defund the Police' er uit ziet, dat wil je toch?quote:The coalition behind the UCLA Palestine Solidarity Encampment includes the university’s chapters of Students for Justice in Palestine, Jewish Voice for Peace, and the UC Divest Coalition. They’re making five demands of UCLA and the broader UC system:
[..]
“Abolish policing” by ending the “targeted repression” of Palestinian advocacy on campus and by severing ties with the LAPD;
quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In plaats van een vage tweet zou je ook zelf even kunnen kijken:
https://www.latimes.com/c(...)lent-clashes-at-ucla
[..]
Dus de politie komt niet totdat iemand ze belt. Niet zo gek natuurlijk, aangezien de campus een eigen politiemacht heeft (die uiteraard totaal niet opgewassen is tegen dit soort geweld, maar ja dat is wat de universiteit wil hé). Met Trump heeft het verder niets te maken.
Oh, en dit natuurlijk:
[..]
Zoals de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen: You've made your bed, now lie in it. Dit is hoe 'Defund the Police' er uit ziet, dat wil je toch?
Als iets een eis is, is het nog niet ingewilligd. Er is dus geen enkel bed gemade. De politie heeft gewoon te handelen, ongeacht de standpunten van de demonstranten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:08 schreef MoreDakka het volgende:
Zoals de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen: You've made your bed, now lie in it. Dit is hoe 'Defund the Police' er uit ziet, dat wil je toch?
Waarbij een van de vrouwelijk senatoren die tegen abortus was maar er ooit wel zelf een gehad heeft toen het uitkwam.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:07 schreef Sabata het volgende:
ondertussen is de abortus wetgeving uit de Amerikaanse Burgeroorlog in Arizona toch weer teruggedraaid. Als Kari Lake er bij haar partijgenoten op aandringt de wet Niet aan te nemen weet je dat ze bang zijn voor de gevolgen in november
https://www.politico.com/(...)l-civil-war-00155534
Murica :’)quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij een van de vrouwelijk senatoren die tegen abortus was maar er ooit wel zelf een gehad heeft toen het uitkwam.
"I'm glad I was able to terminate one of my pregnancies when needed, but other people really shouldn't".
Pay wall.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij een van de vrouwelijk senatoren die tegen abortus was maar er ooit wel zelf een gehad heeft toen het uitkwam.
"I'm glad I was able to terminate one of my pregnancies when needed, but other people really shouldn't".
quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:07 schreef Sabata het volgende:
ondertussen is de abortus wetgeving uit de Amerikaanse Burgeroorlog in Arizona toch weer teruggedraaid. Als Kari Lake er bij haar partijgenoten op aandringt de wet Niet aan te nemen weet je dat ze bang zijn voor de gevolgen in november
https://www.politico.com/(...)l-civil-war-00155534
Goed geluisterd. Ik heb nog wel wat meer tips over het een en ander.quote:Op woensdag 10 april 2024 06:38 schreef VoMy het volgende:
Waarom nemen ze in Arizona niet een pro-abortuswet aan? Probleem opgelost lijkt me.
Oeps sorry hierbij de gift linkquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pay wall.
Schijnheil. Rep waarschijnlijk.
Sowieso op deze manier protesteren als het over een ander land gaat, gaat alle perken te buiten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind het wel nuttig de feiten te weten
Dat is sowieso het idee in America. I'm (the child of ) an immigrant, but ither immigrants are animals.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trollen kunnen ze daar welquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
Gisteren nog enorm in een scheur gelegen om Marge:
[ x ]
Paar uur later:
[ x ]
[ afbeelding ]
Dan moet je even iets beter lezen. Punt één: De politie kan alleen wat doen als de universiteit daar om vraagt. Dat deden ze pas na middernacht. De reden hiervoor is dat UCLA een lange geschiedenis van anti-politie activisme heeft.quote:Op donderdag 2 mei 2024 06:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als iets een eis is, is het nog niet ingewilligd. Er is dus geen enkel bed gemade. De politie heeft gewoon te handelen, ongeacht de standpunten van de demonstranten.
Tuurlijk wel. Daar worden ze voor betaald.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Punt twee: deze groepen willen politie afschaffen. Je kunt dus niet janken dat de politie z'n werk moet doen.
Ach ja, hypocrisie is dit soort groepen niet vreemd natuurlijk. Daarom is het ook zo grappigquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Daar worden ze voor betaald.
Wat is er precies hypocriet?quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, hypocrisie is dit soort groepen niet vreemd natuurlijk. Daarom is het ook zo grappig
Godver.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
idd. Het slaan, bedreigen, met geweld verdrijven van demonstranten door boze burgers gaat alle perken te buiten. Alleen de politie mag dat.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso op deze manier protesteren als het over een ander land gaat, gaat alle perken te buiten.
Gaan we nu weer discusieren over defund the police? Het is toch inmiddels voor iedereen duidelijk (behalve voor mensen die bewust verdraaien omdat dit strookt met hun agenda) dat defund the police niet betekent dat de politie afgeschaft moet worden. Maar dat er budget verplaatst moet worden naar de voordeur zodat de politie het vanzelf minder zwaar krijgt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
Punt twee: deze groepen willen politie afschaffen. Je kunt dus niet janken dat de politie z'n werk moet doen.
Waarom lees je niet gewoon wat er staat?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gaan we nu weer discusieren over defund the police? Het is toch inmiddels voor iedereen duidelijk (behalve voor mensen die bewust verdraaien omdat dit strookt met hun agenda) dat defund the police niet betekent dat de politie afgeschaft moet worden. Maar dat er budget verplaatst moet worden naar de voordeur zodat de politie het vanzelf minder zwaar krijgt.
Defund the police betekent minder politie. En dus meer geweld. Het feit dat overal waar dat geprobeerd is het tot dezelfde uitkomst leidt wordt stilletjes verzwegen natuurlijk.quote:“Abolish policing” by ending the “targeted repression” of Palestinian advocacy on campus and by severing ties with the LAPD;
Daar staat niet de politie afschaffen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom lees je niet gewoon wat er staat?
[..]
Zoek eens op wat het woordje 'abolish' betekent. Godzamme zegquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Daar staat niet de politie afschaffen.
Policing is niet the police.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het woordje 'abolish' betekent. Godzamme zeg
Wat snertMetCoco zegt. Daarnaast, dat de Republikeinen er een handje van hebben alles wat democraten zeggen te verdraaien om vervolgens de verdraaiing aan te vallen betekent niet dat jij dit hoeft te doen. Hele eerste deel van je post was ik het eigenlijk mee eens. Maar dan toch weer die extrapolatie aan het eindquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoek eens op wat het woordje 'abolish' betekent. Godzamme zeg
De facto dus wel. Er staat ook niet voor niets "severing ties with the LAPD" hé. Je snapt hopelijk wat dat betekent? Of ben je je gewoon niet bewust van de context hier? Weet je wat de UCPD is?quote:
Democraten zeggen geen 'abolish/defund the police' (meer). Dat doen alleen nog extremisten. De rest heeft prima door wat voor onzin dat allemaal was.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat snertMetCoco zegt. Daarnaast, dat de Republikeinen er een handje van hebben alles wat democraten zeggen te verdraaien om vervolgens de verdraaiing aan te vallen betekent niet dat jij dit hoeft te doen. Hele eerste deel van je post was ik het eigenlijk mee eens. Maar dan toch weer die extrapolatie aan het eind
Wacht, dat is je niet duidelijk?quote:
De universiteit is zelf verantwoordelijk voor dit debacle.quote:"The University of California Los Angeles has declared the encampment and all unauthorized tents and structures in Dickson Plaza to be unlawful. The University requires that everyone must leave the encampment and adjacent areas, as well as all unauthorized structures and tents immediately, until further notice," the alert said.
Those who do not disperse "will be in violation of the law" and could face sanctions if they do not leave, the university said.
De politie moet worden gedefund want je kunt het geld nuttiger besteden. Zolang dat niet gedaan is, moet de politie werken voor zn geld.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wacht, dat is je niet duidelijk?Oh boy. De politie moet afgeschaft worden maar tegelijkertijd wel optreden wanneer deze idioten dat willen. Tja.
Zo werkt het natuurlijk niet, als je vindt dat de politie geen nuttig werk doet kun je ook niet roepen dat ze je moeten helpen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
De politie moet worden gedefund want je kunt het geld nuttiger besteden. Zolang dat niet gedaan is, moet de politie werken voor zn geld.
Je verwart twee uitspraken.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, als je vindt dat de politie geen nuttig werk doet kun je ook niet roepen dat ze je moeten helpen.
Nee, het tweede volgt op het eerste. Dat niet onder ogen willen zien verbaast me niets maar is uitermate hypocriet. Minder politie = minder politie.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je verwart twee uitspraken.
Defund de politie
En
De politie moet niets meer doen.
De universiteit kiest er zelf voor geen politie toe te laten tot het te laat is. De politie doet dus gewoon hun werk.quote:Part of the complication in handling the situation is the fact that UCLA is on state land and also functions as an independent municipal entity, meaning outside police forces generally do not enter the campus without the university's approval.
"This is essentially a private matter. It's UCLA's campus. It's the school's decision to call in LAPD," said Ed Obayashi, a deputy sheriff in Modoc County and a law enforcement advisor to agencies throughout California.
Nee, dat is dus niet zo. In het eerste geval eis je dat politiegeld op een andere manier besteed wordt, in het tweede geval eis je dat de politie zijn werk weigert te doen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het tweede volgt op het eerste.
Dat is dus hetzelfde. Als je het nu nog niet snapt, helaasquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. In het eerste geval eis je dat politiegeld op een andere manier besteed wordt, in het tweede geval eis je dat de politie zijn werk weigert te doen.
Ik heb een tuinman fulltime in dienst. Deze declareert ook regelmatig dure apparatuur om een zwembad te onderhouden terwijl ik geen zwembad heb.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde. Als je het nu nog niet snapt, helaas
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik heb een tuinman fulltime in dienst. Deze declareert ook regelmatig dure apparatuur om een zwembad te onderhouden terwijl ik geen zwembad heb.
Ik wil liever een parttime schoonmaker en een parttime tuinman.
Jij vind nu dat ik de tuinman fulltime moet betalen, geen budget mag uitgeven aan een parttime schoonmaker en de tuinman moet mijn tuin niet meer doen omdat ik anders hypocriet ben?
Ok...
Ok, I'll bite.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:
Heeft Biden de verkiezingen eigenlijk niet al verloren?
Trump staat voor in de peilingen, er is veel onvrede die zich richt op de zittend president en de linkervleugel blijft thuis vanwege de loze beloftes en Israel
Kan net zo goed niet meedoen. Bespaart wat geld of zich richting op het congres
Trump heeft toch gewoon 2016 gewonnen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:39 schreef V. het volgende:
[..]
Ok, I'll bite.
Sinds 2016 hebben Republikeinen alle verkiezingen waaraan Trump zijn naam verbond verloren. Tussentijdse verkiezingen worden door MAGA goeddeels allemaal verloren vanwege hun rabiate standpunten, waar de meerderheid van de Amerikanen het hartgrondig mee oneens is.
Dus je getrol slaat dood.
"sinds 2016"quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Trump heeft toch gewoon 2016 gewonnen?
En de democraten zijn nu aan het protesteren. Tegen hun eigen president die ze genocide Joe noemen. En zonder de jonge stemmers en etnische minderheden kan Joe net zo goed de koffers gaan inpakken.
En ik maar denken dat Clinton 3 miljoen stemmen meer had.quote:
Er is geen eensluidende definitie van 'democratie' waar in staat dat de meeste stemmen altijd moeten winnen. Ik ben echt geen fan van districtenstelsels, maar ondemocratisch zijn ze in principe niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Clinton 3 miljoen stemmen meer had.
In een democratie had zij gewonnen dus..
De voorwaarden waren bij iedereen vooraf bekend, ook bij de stemmers. Dat het een kutsysteem is ben ik het mee eens, maar je kunt niet zeggen dat verkiezingen hetzelfde waren afgelopen als iedereen had geweten hoe zijn/haar stem mee zou tellen. De opkomst was dan waarschijnlijk een stuk hoger geweest.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Clinton 3 miljoen stemmen meer had.
In een democratie had zij gewonnen dus..
Ik ben wel benieuwd of er veel verschil gaat zitten tussen de uitslagen voor Huis/Senaat en voor de presidentskandidaten. Beide keuzes voor het Witte Huis kampen met, op zijn zachtst gezegd, gebrek aan populariteit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:58 schreef Origami94 het volgende:
Heeft Biden de verkiezingen eigenlijk niet al verloren?
Trump staat voor in de peilingen, er is veel onvrede die zich richt op de zittend president en de linkervleugel blijft thuis vanwege de loze beloftes en Israel
Kan net zo goed niet meedoen. Bespaart wat geld of zich richting op het congres
Kiesmannensysteem is geen democratie. Bepaalde stemmen krijgen meer gewicht, andere stemmen minder.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen eensluidende definitie van 'democratie' waar in staat dat de meeste stemmen altijd moeten winnen. Ik ben echt geen fan van districtenstelsels, maar ondemocratisch zijn ze in principe niet.
Een extra reden te stoppen met deze ondemocratische verkiezingenquote:Het bestaan van het kiescollege is historisch te verklaren als een tegemoetkoming aan de zuidelijke slavenstaten.[6] Het college is opgericht door het grondwettelijk congres van Philadelphia. Elke slaaf telde voor 3/5 mee in het bepalen van het aantal kiesmannen waarop een staat recht had. Het systeem met een kiescollege moest toelaten dat staten het stemrecht ontzegden aan zwarten en vrouwen zonder hiervoor aan macht in te boeten.
Ik moet ergens een afslag even gemist hebben. Wtf is deze?!quote:
Trump fans zijn luiers gaan dragen net als hun grote leider.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik moet ergens een afslag even gemist hebben. Wtf is deze?!
En had je geen federatie gehad.quote:[b]Op donderdag 2 mei 2024 22:43 schreef Bluesdude
Met elke stem evenveel gewicht toe te kennen was er sinds 1992 continu een Democrat als president geweest.
Dat zie ik, maar wat was de aanleiding? Die luiers draagt hij al jaren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump fans zijn luiers gaan dragen net als hun grote leider.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:13 schreef Basp1 het volgende:
Waar komt die luier obsessie nu weer vandaan?
Er zijn al jaren geruchten dat Trump zijn darmperistaltiek niet onder controle heeft. En bij de Stormy zaak is het behoorlijk winderig in de rechtszaal. Dat is niet meer te ontkennen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik moet ergens een afslag even gemist hebben. Wtf is deze?!
Een werknemer/schrijver voor de celebrity apprentice zegt dat ie luiers draagt ivm bijwerkingen Adderal:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn al jaren geruchten dat Trump zijn darmperistaltiek niet onder controle heeft. En bij de Stormy zaak is het behoorlijk winderig in de rechtszaal. Dat is niet meer te ontkennen.
Waarom gebruikt hij dat? Narcolepsie? ADHD? Vaker moeten baggeren is een mogelijke bijwerking, maar niet zodanig dat je je kringspier niet meer onder controle hebt. Bij normaal gebruik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:15 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Een werknemer/schrijver voor de celebrity apprentice zegt dat ie luiers draagt ivm bijwerkingen Adderal:
https://www.meidastouch.c(...)on-set-had-foul-odor
Zijn ze ook tegen, wat ze ook mogen zeggen om de schade te beperken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Is ivf ook geen vorm van vlees groei in een lab?
QAnon heeft voorrangquote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik dacht altijd dat de GOP de partij is van 'free enterprise'.
Ik dacht eerst dat het statement een parodie was toen ik het eerst las op Reddit, maar nee hoor.quote:"Florida is fighting back against the global elite's plan to force the world to eat meat grown in a petri dish or bugs," Mr DeSantis said in a statement.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68947766
Ach, natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:44 schreef Montov het volgende:
[..]
QAnon heeft voorrang
[..]
Ik dacht eerst dat het statement een parodie was toen ik het eerst las op Reddit, maar nee hoor.
Er is zelfs een topic over geopend in nws wat soms beter hernoemd naar bnw kan worden..quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk hier niet meer dagelijks - en heb weinig zin om pagina's terug te lezen - maar is het interview van Trump met TIME al voorbijgekomen?
Ben eraan begonnen, maar heb nog niet de tijd gevonden om het hele stuk te lezen. Kwam in het eerste stuk al iets tegen over het deporteren van miljoenen mensen (met een hoop Trumpiaanse afgedwaal eromheen).
Ah, in NWS.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is zelfs een topic over geopend in nws wat soms beter hernoemd naar bnw kan worden..![]()
NWS / Donald Trump presenteert nieuwe koers voor tweede termijn: hij was te aardig, en dat gaat veranderen
Je kan het!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, in NWS.
Durf ik het topic te lezen?
Om wakker te blijven overdag bij alledaagse campaign-events zoals golf. In het holst van de nacht moeten er namelijk rage-tweets verstuurd worden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom gebruikt hij dat? Narcolepsie? ADHD? Vaker moeten baggeren is een mogelijke bijwerking, maar niet zodanig dat je je kringspier niet meer onder controle hebt. Bij normaal gebruik.
Ik raad het je niet aan. Wat daar soms langskomt is echt compleet klap van de molen debielquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, in NWS.
Durf ik het topic te lezen?
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:03 schreef V. het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ands/betekenis/sinds
Alsof je geen kritiek zou mogen leveren, wat een onzin. Het kan altijd beter met politie, al zijn er ook veel mensen die geen snars snappen van wat de politie nu eigenlijk inhoud. Daarnaast is het een stuk beter geregeld in Nederland, maar dan zie je alsnog onder elk bericht staan 'politie heeft gefaald', gewoon omdat dat makkelijker is dan even wat verder kijken, Maar zomaar de politie zijn gang laten gaan zonder kritiek te mogen leveren, dat lijkt mij meer iets voor voor politiestaten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, als je vindt dat de politie geen nuttig werk doet kun je ook niet roepen dat ze je moeten helpen.
Je hebt twee keuzes: of het werk dat de politie doet is waardevol of niet. Je kunt niet zeggen dat het alleen waardevol is als het jou helpt.
Ze moest er helemaal van huilenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:04 schreef AnneX het volgende:
Hope Hicks testifies…All out in the Open…
En nu?
Mister Trump wordt nog eens herinnerd aan alles wat hij eigenlijk vergeten was in zijn veronderstelde dementie.
Zou de mascare en eye lashes tear proof zijn. 😇quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze moest er helemaal van huilen![]()
[ x ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze moest er helemaal van huilen![]()
[ x ]
Er zijn tapes?!? Wat nemen die lui wel niet allemaal op?quote:(Yesterday, the DA played a recorded conversation between Cohen and Trump that showed Cohen assuring Trump that he was setting up a shell company to pay off Daniels, and Trump responding that he hoped this thing would go away quickly).
Ja het was al lang bekend (2019) dat Michael Cohen een gesprek met Trump heeft opgenomen over de betaling van Stormy Daniels in 2016 (nog voor de verkiezingen dus...). In Trump's wereld is niemand te vertrouwen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Er zijn tapes?!? Wat nemen die lui wel niet allemaal op?
Je moet wel even de context meenemen he. Het gaat hier over groepen die de politie af willen schaffen. Dat is niet hetzelfde als 'kritiek' leveren, het moet eens een keer afgelopen zijn met dat soort stropoppen hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof je geen kritiek zou mogen leveren, wat een onzin. Het kan altijd beter met politie, al zijn er ook veel mensen die geen snars snappen van wat de politie nu eigenlijk inhoud. Daarnaast is het een stuk beter geregeld in Nederland, maar dan zie je alsnog onder elk bericht staan 'politie heeft gefaald', gewoon omdat dat makkelijker is dan even wat verder kijken, Maar zomaar de politie zijn gang laten gaan zonder kritiek te mogen leveren, dat lijkt mij meer iets voor voor politiestaten.
Oh lol, dat zal ik destijds wel meegekregen hebben waarschijnlijk. Het is ook zo ontzettend veel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja het was al lang bekend (2019) dat Michael Cohen een gesprek met Trump heeft opgenomen over de betaling van Stormy Daniels in 2016 (nog voor de verkiezingen dus...). In Trump's wereld is niemand te vertrouwen.
Uit 2019:
Ja het is idd ontzettend veel en er blijft ook steeds bijkomenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh lol, dat zal ik destijds wel meegekregen hebben waarschijnlijk. Het is ook zo ontzettend veel.
Hoe dan ook, dat ze zoveel opnemen is wel een teken van groot wantrouwen lijkt me.
puffff je hebt het over een afslag uit de 18e eeuw die men wilde voorkomen...quote:
Ik kan niet geloven dat er serieus mensen zijn die politie volledig willen afschaffen. Op een paar gekkies na natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik geef toe, hij is leuk gevonden.
Nee, de analogie is als volgt: jij vindt dat tuinmannen altijd slecht werk doen en nooit meer mogen werken, voor niemand. Behalve dan voor jou als je een keer een onkruid-infestatie hebt ofzo.
Echt, er is geen reden om allemaal stropoppen op te zetten om idioten op die campussen te verdedigen. Dit zijn extremisten met hele domme standpunten die ze luid en duidelijk laten horen. Deze mensen hebben niets te maken met de Democratische partij.
Dat klopt, en die gekkies zitten voornamelijk op dure universiteiten, zowel in de schoolbanken als de faculteit en administratie. Ze hadden een tijd lang (vooral in 2020/2021) flinke invloed op de linkerflank van de Democratische Partij maar dat is gelukkig nu wel voorbij. Biden heeft tot nu toe de extremisten redelijk onder de duim weten te houden, zijn speech deze week hielp daar ook bij. Daar kan zeker nog wel een tandje bij.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:17 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat er serieus mensen zijn die politie volledig willen afschaffen. Op een paar gekkies na natuurlijk.
Dat is ook niet zo. De term "defund the police" is een slecht gekozen slogan voor het verschuiven van gelden in het law&Order-apparatus.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:17 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat er serieus mensen zijn die politie volledig willen afschaffen. Op een paar gekkies na natuurlijk.
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee om een beetje de hielen te likken van de BLM-ers. Een paar steden hebben ook daadwerkelijk wetten aangenomen met die strekking.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo. De term "defund the police" is een slecht gekozen slogan voor het verschuiven van gelden in het law&Order-apparatus.
De eerste link doet het bij mij niet maar ik heb het stuk van NPR gelezen en ik wil je hartelijk bedanken voor het bewijzen van mijn puntquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee om een beetje de hielen te likken van de BLM-ers. Een paar steden hebben ook daadwerkelijk wetten aangenomen met die strekking.
Met voorspelbare gevolgen uiteraard, en iedereen die in 2020 'defund the police' aan het roepen was probeert nu net te doen alsof het heel wat anders betekende. Leuk geprobeerd, maar nee.
Lees en luistervoer:
https://www.nytimes.com/2(...)ice-minneapolis.html
https://www.npr.org/2020/(...)-it-mean-for-the-u-s
Laten we nou niet doen alsof de tweede helft van 2020 niet gebeurd is. Extremistische ideeën werden écht serieus genomen in de mainstream.
Dan heb je niet goed gelezen, maar goed. Gelukkig nemen we dat soort idioten niet meer serieus in 2024quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De eerste link doet het bij mij niet maar ik heb het stuk van NPR gelezen en ik wil je hartelijk bedanken voor het bewijzen van mijn punt
De eerste link doet ook precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De eerste link doet het bij mij niet maar ik heb het stuk van NPR gelezen en ik wil je hartelijk bedanken voor het bewijzen van mijn punt
Het is idd nooit een slogan geweest met een eenduidige betekenis gesteund door een uitvoerbaar uitgewerkt plan maar vooral een lekker bekkende leuze onder een deel van de demonstranten die met de politie te maken kregen en het politiegeweld zat zijn.quote:According to the New York Times, the slogan and movement failed to result in any meaningful policy change. This was attributed to the slogan having no clear definition of its goals. It also was concluded that the slogan "defund-the-police" was wildly unpopular and was used to successfully portray activists as soft-on-crime. A May 2021 poll found that just 18% of the population supported the slogan with 58% opposing.[30]
Nergens is het politie-budget gekort en het heeft geen 'bak geld gekost' eenvoudigweg omdat het nooit van de grond is gekomen. Dat er (plaatselijk) serieus is gekeken naar hervorming van het politie-apparaat is niet zo gek, dat is nog steeds hard nodig. Maar ja ze zijn intussen grotendeels weer vervallen in hun oude beleid.quote:Many sociologists, criminologists, and journalists have criticized aspects of the police defunding movement.[19][20][21][22] In the United States, despite support for defunding being largely associated with left-wing, Democratic Party policies,[23][24][25] politicians from both the Democratic and Republican parties have spoken against defunding, although Republicans have sought to link Democrats to the movement in congressional races.[26] Among the general public in the United States, the concept of defunding the police is unpopular.[27][28][26] According to a 2024 study, there is no evidence of police defunding in major US cities in the aftermath of the 2020 BLM protests while cities with large Republican vote shares tended to increase police budgets in the aftermath of the protests.[29]
Zeker lastig om in een wereld te leven waarin je je ongelijk nooit toe kunt geven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een vreemde wereld leven sommige mensen toch in. De gemiddelde Trump-aanhanger is er niets bij
Precies wat ik zeg. Het was een domme slogan omdat geld weghalen bij de politie gewoon heel dom is. Dat er ooit zo veel steun voor was zegt genoeg over hoe bizar de tweede helft van 2020 was.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De eerste link doet ook precies hetzelfde.
Wikipedia (met veel links naar artikelen):
[..]
Het is idd nooit een slogan geweest met een eenduidige betekenis gesteund door een uitvoerbaar uitgewerkt plan maar vooral een lekker bekkende leuze onder een deel van de demonstranten die met de politie te maken kregen en het politiegeweld zat zijn.
Tja, dit is gewoon weer een leugen.quote:Nergens is het politie-budget gekort
De meeste landelijke Democraten (waaronder Biden) waren gelukkig slim genoeg om zich hier niet aan te branden. Dat is één van de redenen dat Biden won, hij liet zich niet opnaaien door de extremisten. Lokale politici wel, en daar is de prijs voor betaald. Gelukkig dat de meeste kiezers slim genoeg zijn om tegen dit soort onzin te stemmen.quote:In New York City, Mr. de Blasio and the city council initially reduced the NYPD’s annual operating budget from about $5.6 billion to $5.2 billion following last year’s protests. Some of the savings went to youth programs and other social services.
From Jan. 1 through May 23 of this year, there were 531 shootings, up from 295 during the same period last year. For the coming fiscal year, Mr. de Blasio is proposing to restore about half of last year’s monetary cuts.
At an April news conference, he said that the initial cuts were a result of his response to the “environment at that moment,” a push by the city council to divert police funding to communities and the financial strain of the pandemic. Mr. de Blasio said the city now has more money due to the federal stimulus package.
Ondertussen heb je met je hoogdravende geblaat het Republikeinse memo gemist (of bewust niet genoemdquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een leugen. Het heeft altijd precies betekent wat er staat: minder geld naar politie. Dat was in 2020/21 een populaire slogan onder extremisten en mainstream Democraten deden daar gretig aan mee
Wel exemplarisch dit. Niet ingaan op het punt, iets totaal irrelevants er bij halen en als klap op de vuurpijl een lekkere whataboutismquote:Op zondag 5 mei 2024 12:35 schreef V. het volgende:
[..]
Ondertussen heb je met je hoogdravende geblaat het Republikeinse memo gemist (of bewust niet genoemd![]()
![]()
https://www.thebulwark.com/p/house-republicans-lets-defund-the
Gelukkig voor Hicks kan ze nog iets goedmaken door in november 'gewoon' op Trump te stemmen.quote:
Weer iemand die niet weet wat hypocrisie isquote:Op zondag 5 mei 2024 14:52 schreef V. het volgende:
Ik zeg helemaal nergens dat Democraten geen slechte plannen hebben.
Ik wijs je slechts op je selectiviteit en hypocrisie.
My bad.
Het is helemaal niet zo'n domme gedachte om, zeker in Amerika, geen belachelijk hoog bedrag aan de politie te geven om ze uitrusting op militair niveau te geven als blijkt dat ze de criminaliteit niet oplossen, maar enkel op systemische wijze Afro-Amerikaanse mensen kapot maken. In Los Angeles zijn de politie-uitgaven een derde van de totale uitgaven. Steek al die miljarden dollars liever in sociale programma's die de problemen daadwerkelijk aanpakken.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
Precies wat ik zeg. Het was een domme slogan omdat geld weghalen bij de politie gewoon heel dom is. Dat er ooit zo veel steun voor was zegt genoeg over hoe bizar de tweede helft van 2020 was.
RFKquote:Op zondag 5 mei 2024 16:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik zag gisteren op t journaal dat er nog een onafhankelijke kandidaat meedoet, lastig alleen dat hij een hele schorre stem heeft.
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen? Publiek was wel erg jong en wit die erbij zat, dus ik vraag het me af of hij de 15 proc haalt.quote:
0%quote:Op zondag 5 mei 2024 16:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen?
0 % van de stemmen lijkt me wel heel weinigquote:
Dat klinkt goed in theorie, maar de werkelijkheid is anders. Politie lost criminaliteit wel op natuurlijk, je hebt ze wel nodig. Je kunt een beter argument maken dat het budget van de politie juist verhoogd moet worden om de kwaliteit van training etc te verhogen. "Sociale programma's" lossen sommige problemen op maar is geen vervanging van politiewerk. Sowieso kan je een discussie voeren over een sociaal vangnet, dat staat verder los van de politie.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:00 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo'n domme gedachte om, zeker in Amerika, geen belachelijk hoog bedrag aan de politie te geven om ze uitrusting op militair niveau te geven als blijkt dat ze de criminaliteit niet oplossen, maar enkel op systemische wijze Afro-Amerikaanse mensen kapot maken. In Los Angeles zijn de politie-uitgaven een derde van de totale uitgaven. Steek al die miljarden dollars liever in sociale programma's die de problemen daadwerkelijk aanpakken.
Correct. Dat heeft flink wat schade aangericht in 2020, maar gelukkig zijn ze sindsdien gedraaid.quote:De Democraten van het "establishment" zeilden mee op het succes van die massabeweging toen het ze gunstig leek en daarna stopten ze er weer mee. Dat is vooral gewoon opportunisme.
Het politiebudget in de VS is al decennia lang gestegen (ongeveer gelijk met de economie) terwijl er minder misdaden dan ooit worden gepleegd. Wat rechtvaardigt deze proportionele stijging volgens jou? De politie heeft het niet nodig en het geld gaat niet naar de bescherming van burgers.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
Politie lost criminaliteit wel op natuurlijk, je hebt ze wel nodig.
Het huidige politiebudget zou er al naar moeten gaan, ten koste van de overtollige uitgaven (met name het opkopen van militaire materialen). Niet nog meer geld.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
Je kunt een beter argument maken dat het budget van de politie juist verhoogd moet worden om de kwaliteit van training etc te verhogen.
De vraag is niet of hij wint, de vraag is van wie hij de meeste stemmen afpakt. En die persoon kan wel eens de verliezer worden. Kennedy trekt vooral complotdenkers (gevaarlijk voor Trump) en milieuactivisten (gevaarlijk voor Biden). Vanwege de legendevorming heeft hij zijn achternaam en afkomst mee, maar zijn eigen familie ziet hem helemaal niet (meer) zitten en blijft achter de Democratische partij staan. Dat is in elk geval een meevaller voor Biden.quote:Op zondag 5 mei 2024 16:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ja die ja, hoe groot schat jij de kansen? Publiek was wel erg jong en wit die erbij zat, dus ik vraag het me af of hij de 15 proc haalt.
Mochten ze gelijk krijgen, dan gaan ze natuurlijk eerst alle stemmen sorteren, dan de republikeinse stemmen tellen, dan pauze nemen tot 2 minuten voor middernacht en dan pas aan de democratische stemmen beginnen.quote:
Ja, is dat niet een beetje, zeg maar, de bedoeling?quote:Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het politiebudget in de VS is al decennia lang gestegen (ongeveer gelijk met de economie) terwijl er minder misdaden dan ooit worden gepleegd.
Qua percentage van het bbp is het ongeveer gelijk gebleven, terwijl de criminaliteit meer dan gehalveerd is. Gecombineerd met het voorgaande kun je absoluut vraagtekens zetten bij de honderden miljarden dollars die ze krijgen.quote:Op zondag 5 mei 2024 22:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, is dat niet een beetje, zeg maar, de bedoeling?
Een beetje zoals wij met Defensie hebben gedaan, totdat - oh ja, oops?quote:Op zondag 5 mei 2024 23:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Qua percentage van het bbp is het ongeveer gelijk gebleven, terwijl de criminaliteit meer dan gehalveerd is. Gecombineerd met het voorgaande kun je absoluut vraagtekens zetten bij de honderden miljarden dollars die ze krijgen.
Ik zie er helemaal niets op tegen om een politiebudget van 3.2 miljard dollar in Los Angeles te verlagen naar 2.7 miljard, om maar wat te noemen. Dat is een half miljard dat kan won gestoken in sociale programma's en betere training.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Een beetje zoals wij met Defensie hebben gedaan, totdat - oh ja, oops?
Wel een goede poging om het in zijn voordeel proberen te draaien.quote:
Dat betwijfel ik maar ja hij moet wat.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel een goede poging om het in zijn voordeel proberen te draaien.
Hij is goed in het compleet overschreeuwen van zijn tegenstanders.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik maar ja hij moet wat.
Oh ja het is zijn manier om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor de gevolgen. Maar dat iedereen daar blij mee is, is natuurlijk quatsch. Daar zijn vnl de religekkies happy mee en die stemmen heeft hij nodig.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij is goed in het compleet overschreeuwen van zijn tegenstanders.
Het is natuurlijk weer volkomen flauwekul wat-ie zegt (abortus na 9 maanden), maar wellicht is dit toch net de draai die hij eraan weet te geven die werkt (dat van die leg het weer neer bij de staten).
Dan heb je Trump-advocaat John Sauer nog niet horen pleitenquote:Op zondag 5 mei 2024 16:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik zag gisteren op t journaal dat er nog een onafhankelijke kandidaat meedoet, lastig alleen dat hij een hele schorre stem heeft.
Ach, het verhaal is mooi in de campagne, dat wil je niet bederven met feiten.quote:Shana Gray, the co-owner of Gray Jett Cafe, a vegan restaurant on the Marquette University campus, joined Trump on stage at the Waukesha County Exposition Center.
(..)
“Shana says her business is being brutalized by the soaring cost of food. She’s never seen anything like it. And right now she says things just aren’t working. She was doing great three and a half years ago, she was doing better than she ever did. ‘During the Trump years,’ she said, ‘I was able to afford things. I wasn’t worried about my future. I am now,” said Trump.
Except that Gray’s restaurant on Wells St. opened in August 2023, more than two years after Trump left office.
https://urbanmilwaukee.co(...)mp-assails-migrants/
quote:Former Trump aide John McEntee promised a ban on pornography was coming in the United States in a recent interview with Daily Wire host Michael Knowles. McEntee had a senior position in the Trump White House and is a key contributor to the infamous Project 2025, a collection of policy proposals to transition the United States to Christian nationalist authoritarianism in the first 180 days of Trump's second term.
"You bring up the elephant in the room," McEntee told Knowles, "which is a stain on not only society but the entire dating culture as well, which is pornography. Whenever America bans that, which will be happening at some point, everyone will be much better off."
The Project 2025 plan specifically lists a ban on pornography stating, "[Pornography] is as addictive as any illicit drug and as psychologically destructive as any crime. Pornography should be outlawed. The people who produce and distribute it should be imprisoned."
"The minute that goes away, this country will flourish," McEntee told Knowles.
Maar ondertussen wel stemmen op iemand die pornosterren naait terwijl zijn naaktmodel-vrouw ligt te baren. De hoeveelheid hersengymnastiek die ze daar kennen is echt ongeëvenaard.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:42 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een lokkertje voor christen-nationalisten:
[ x ]
[..]
Ja wel ironisch dat op hetzelfde moment in Trump's rechtszaak de details besproken worden hoe geinteresseerd Trump was tijdens zijn dinertje met Stormy in de porno-industrie waar zij werkzaam is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel stemmen op iemand die pornosterren naait terwijl zijn naaktmodel-vrouw ligt te baren. De hoeveelheid hersengymnastiek die ze daar kennen is echt ongeëvenaard.
Tuurlijk. Schandalig die naaktfoto's van Hunter!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de zaken tegen de zoon van Biden in het Congress moeten doorgaan, toch?
Zou Count Binface niet net zo "goed" scoren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:50 schreef Ulx het volgende:
Nikki Haley blijf goed meedoen sinds ze is gestopt met meedoen. Ze haalde 22% bij de GOP primary in Indiana.
Volgens mij haalde ze dat zo ongeveer niet toen ze nog wel meedeedquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:50 schreef Ulx het volgende:
Nikki Haley blijf goed meedoen sinds ze is gestopt met meedoen. Ze haalde 22% bij de GOP primary in Indiana.
Dat is wel een sterke PR zet, om zo het contrast met Trump te tekenen.quote:President Biden will champion a new Microsoft artificial-intelligence investment in Wisconsin on Wednesday — showcasing the failed economic commitments of his political rival Donald Trump, whose promises for a job-rich Foxconn plant in the battleground state never materialized.
https://www.washingtonpos(...)n-white-house-trump/
Zelfs bij Fox viel het opquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is wel een sterke PR zet, om zo het contrast met Trump te tekenen.
Je kan het bijna een #walk away beweging noemen.quote:Former House Speaker Paul Ryan says he’s not voting for Trump : 'Character is too important'
The former House speaker told Yahoo Finance on Tuesday that he doesn't plan to vote for the former president, adding he would be writing in a Republican candidate instead.
“Character is too important for me,” Ryan told us at the Milken Institute Global Conference. “[The presidency] is a job that requires the kind of character [Trump] doesn’t have.”
Ryan, who left the speakership in 2019, has been vocal in his opposition of Trump since. During a Monday panel, Ryan warned about the stakes in the upcoming election, saying Trump would be “bad on NATO, bad on alliances, bad on Europe, and bad on trade."
“Democracy is being tested in two very specific ways. One within, with our polarization eating each other alive,” said Ryan, who is now vice chairman and partner at private equity firm Solamere Capital.
“The second one is from [the outside], from authoritarian regimes who are basically saying they got the mojo, they can make the decisions faster, they can beat democracy.”
https://finance.yahoo.com(...)rtant-210633204.html
En nog een leuke sketch.quote:Why conservative media is suddenly turning on Kristi Noem
The Trump-era right wing has proved it will put up with plenty — until it decides you’re a political liability.
When South Dakota Gov. Kristi L. Noem (R) sat down with Fox News last week amid a growing tempest over her killing her dog, Sean Hannity gave her the softballs-in-a-storm treatment often reserved for Donald Trump.
Hannity mused that perhaps there wasn’t really a difference between Noem shooting her own dog and having someone else euthanize it. He whatabout-ed by pointing to President Biden’s dog Major biting Secret Service agents, and posited about aggressive dogs: “It’s a sad thing to do, but at some point, doesn’t it become the responsible thing to?”
On Monday night, Newsmax host Eric Bolling offered an even more ham-handed attempt to explain it all away. He offered that perhaps the inclusion of the dog story in Noem’s book and an apparently false anecdote about meeting Kim Jong Un were the work of a “liberal plant” book editor. (Noem assured him that these were her own words.)
Something has happened since then, though. Conservative media has begun to turn on Noem, actually grilling her over her book and even ridiculing her.
Why? It’s pretty evident, and it’s the same reason conservative media and the GOP often turn on their own after putting up with plenty: She’s become a perceived liability for the brand.
By Tuesday morning, Newsmax was giving Noem a very different treatment. A host told Noem he didn’t think she was in the mix for Trump’s running mate anymore. (“Really? And why is that?” Noem responded.) He suggested Noem’s brazen effort to not actually deny meeting Kim would continue to haunt her.
Fox Business host Stuart Varney an hour later peppered Noem with five questions about whether Noem had broached the dog story with Trump. “Enough, Stuart,” an exasperated Noem responded. “This interview is ridiculous — what you are doing right now. So you need to stop.”
Noem suggested they talk about other issues, but Varney said they were out of time. “Oh, well of course we are,” Noem responded sarcastically.
https://www.washingtonpos(...)turning-kristi-noem/
quote:By Tuesday night, with plenty of people asking why Noem was still talking, she finally canceled a Fox News interview (citing bad weather).
Clearly irked by the late cancellation, hosts Greg Gutfeld and Dana Perino proceeded to roast Noem by having Perino do the interview as the governor. They pointed to how Noem, despite insisting she had just learned of problems with her book, had previously recorded it as an audio book.
“I said some words that were written about me, and they were in a certain order of — they call them sentences,” deadpanned Perino-as-Noem. “And so I read those aloud. I don’t know if that means I’ve read the book.”
Perino-as-Noem added: “A little known fact: Another one of my dogs, his name was Ghost Writer. And I killed him this morning.”
quote:About the same time he learned of the parasite, he said, he was also diagnosed with mercury poisoning, most likely from ingesting too much fish containing the dangerous heavy metal, which can cause serious neurological issues.
"I have cognitive problems, clearly," he said in the 2012 deposition. "I have short-term memory loss, and I have longer-term memory loss that affects me."
MTG heeft uidelijk haar beste tijd gehad.quote:
Je zou zeggen dat ze leren van het Red Wave debacle, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Zelf weten.quote:
quote:Trump promised to scrap climate laws if US oil bosses donated $1bn – report
Trump promised to 20 executives at Mar-a-Lago dinner to increase oil drilling and reverse pollution rules among other pitches
https://www.theguardian.c(...)ump-oil-ceo-donation
En het bizarre is dat een groot deel van de Amerikanen dat geen reet uitmaakt. Echt rijp voor de dictatuur.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
Hij doet niet eens moeite meer om te verbergen dat hij te koop is:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68992372quote:A federal appeals court has upheld the criminal conviction of former Trump strategist Steve Bannon.
The decision may soon send Bannon, 70, to prison, after years of legal wrangling.
quote:Of course Trump intertwined the Trump Organization into his presidency
If reelected, there’s no reason to think that he’d do anything different.
(..)
During a debate in January 2016, after Trump was already the front-runner for the nomination, the subject was raised by Fox Business host Maria Bartiromo. If elected, would he put his business in a blind trust as others had before him?
“If I become president,” Trump insisted, “I couldn’t care less about my company. It’s peanuts. I want to use that same up here” — he pointed at his head — “whatever it may be, to make America rich again and to make America great again.”
Bartiromo tried to clarify: So a blind trust?
Trump wasn’t sure about the structure, he said, but anticipated that he “would probably have my children run it with my executives and I wouldn’t ever be involved because I wouldn’t care about anything but our country, anything.”
A year later, he was poised to be inaugurated as president. He held a news conference, his first in months, to present how he would be separating his business from his new position.
The plan — handing over control of the company to his sons and Trump Organization CFO Allen Weisselberg — was outlined by attorney Sheri Dillon.
Follow Election 2024
“President-elect Trump wants there to be no doubt in the minds of the American public that he is completely isolating himself from his business interests,” Dillon said. “He instructed us to take all steps realistically possible to make it clear that he is not exploiting the office of the presidency for his personal benefit.”
“As president, I could run the Trump organization, great, great company, and I could run the company — the country,” Trump himself said. “I’d do a very good job, but I don’t want to do that.”
Or did he?
On Thursday, former White House aide Madeleine Westerhout was called to the stand in Trump's criminal trial in Manhattan. Westerhout was Trump's central point of interaction with the outside world during the first two years of his presidency — a role that, she testified, included frequent interactions with the Trump Organization.
Westerhout would regularly ask questions of Trump Organization employees and vice versa, she said. She coordinated with Trump's Trump Organization assistant, Rhona Graff, on Trump's schedule, calendar and personal mail. She said that, at first, she and Graff spoke weekly, if not daily.
But there were also lots of checks. Westerhout testified that the business would FedEx checks to Keith Schiller, who'd come to the White House from the Trump Organization, and Schiller would give them to her to have Trump sign. Sometimes, there were invoices attached to the checks. This happened a couple of times a month, she estimated.
Not that he just signed the checks, mind you.
“I think I remember, maybe, a couple times,” Westerhout said, “him having a question about a check and then calling Allen Weisselberg or somebody else in the Trump Organization to ask for clarification.”
Trump’s businesses continued to make money during his presidency and, therefore, so did he. He would regularly decamp from the White House to a Trump Organization property, including ones where dues-paying members had the opportunity to influence executive actions. A couple of his properties alone generated millions in income from foreign interests.
Since he’s left office, questions about how his political and economic interests collide have only expanded. His son-in-law has received billions of dollars from foreign partners. He and the Trump Organization have been working with LIV Golf, backed by the Saudi Arabian government, in a deal the details of which remain undisclosed. If Donald Trump wins reelection, there is no reason to think that his administration would be any more differentiated from his now-more-complicated business.
When Dillon was outlining back in January 2017 how rigorous the barrier between Trump’s business and his presidency would be, she asserted that the president-elect had “directed that no communications of the Trump Organization, including social media accounts, will reference or be tied to President-elect Trump’s role as president of the United States or the office of the presidency.”
After he left office, however, Trump integrated the presidential seal into his activities — including parts of an LIV Golf tournament hosted at his club in New Jersey.
The Westerhout testimony made explicit what was already obvious: Trump’s pledge to set his business aside while he ran the country was never implemented. The two were intertwined and remain intertwined as he seeks reelection.
Welke staten mag een baby geboren worden ind de 9e maand, want wat wil hij nu zeggen precies?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hij was natuurlijk niet op het feest, dan vergeet je dat soort dingen.[ x ]
quote:The website would take users through series of questions, it claims, to generate a list of relevant resources of interest within the user’s zip code. The bill would also allow government officials to reach out to users for additional information.
Als dit geen AI is vind ik deze wel hilarisch.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://twitter.com/RpsAgainstTrump/status/1788677033087668734
Trump: "In a number of states, the laws allow a baby to be born from his or her mother's womb in the ninth month. It is wrong. It has to change."
quote:Is Hannibal Lecter based on a real person?
Was Hannibal Lecter based on a real person? - Quora
Hannibal Lecter is based on a real person, but he wasn't a serial killer. He was a murderer, though. In 2013, Thomas Harris (author of Silence of the Lambs) revealed that the inspiration behind Lecter was a Mexican doctor named Alfredo Ballí Treviño
https://www.nbcnews.com/p(...)el-macron-rcna151742quote:France's government is disputing a portion of South Dakota Gov. Kristi Noem's book that describes a canceled meeting with French President Emmanuel Macron.
...
"While in Paris, I was slated to meet with French president Emmanuel Macron," Noem wrote in her book "No Going Back." "However, the day before we were to meet he made what I considered a very pro-Hamas and anti-Israel comment to the press. So, I decided to cancel."
A representative from the Élysée Palace disputed Noem's account, saying there’s no record of a scheduled meeting, nor was there an invitation extended to her.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |