SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor alle maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar maartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt wel maar ik had geen zin om het uit te rekenen. Korte nacht, zware dag.quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
De stroom door R1 is makkelijk: 40/8 = 5 A
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
even samengevat, ik dacht dus zelfde als jullie allemaal doen met dat sommetje......
dus daarmee eens, maar we komen niet op goeie antwoorden, kloppen de antwoorden nu niet of zijn we allemaal dan iets over het hoofd te zien?Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb geen theeDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Wat zijn de goede antwoorden dan?quote:Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef kree het volgende:
even samengevat, ik dacht dus zelfde als jullie allemaal doen met dat sommetje......
dus daarmee eens, maar we komen niet op goeie antwoorden, kloppen de antwoorden nu niet of zijn we allemaal dan iets over het hoofd te zien?![]()
welk sommetjeDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
![]()
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik ben moe.
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
lekker sliepe dan 1tje
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meerquote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
nou de vraag deze dus blijkbaar
opdracht 6
[ link | afbeelding ]![]()
Ik heb net de mol gezienDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
HuiswerkbolkI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Zo, anders ben ik morgen weer te vroeg wakker.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
opdracht 6
[ link | afbeelding ]Wat hadden jullie verkeerd?quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.![]()
ja ik ook.....quote:Op maandag 22 april 2024 22:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meermaar ik zat met stagiair toen nog die het vroeg. ik kwam er niet uit gewoon helemaal.
Do what you love, love what you do!![]()
Ja, leuke afleveringquote:Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?quote:Op maandag 22 april 2024 22:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meerDo what you love, love what you do!![]()
Geen ideeThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
mollen komen mijn tuin niet inquote:Op maandag 22 april 2024 22:43 schreef devzero het volgende:
[..]
Zolang die maar in jouw tuin blijft en hier de groenten niet gaat opgraven
Vrachtwagensquote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?Trust nobody![]()
R4+R5=11 ohm (R45)quote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?
R3 is parallel met R45, dus R345 = 1 / (1/4+1/11) ~ 3.
Dus vervangende weerstand R2345 is R2 + R345 ~ 10 ohm
Met 40V geeft dat een stroom van 4A.
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen![]()
lol hahaha het is echt grappig ik vraag dit hele simpele sommetje nl wat de onwijze basis is als je Elektro wil doen, niet alleen aan jullie maar ook van waarvan ik weet doen hert heel lang, niemand komt hier gewoon uit. hahahahaDo what you love, love what you do!![]()
Of de lekkere trekquote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de trekkertrek![]()
Huub, huub, huub....quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
En de tröckenertröckquote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de trekkertrekTrust nobody![]()
okDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.quote:
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik benquote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen
Ik snap het principe maar ben niet zo handig in het uitrekenen.
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?Do what you love, love what you do!![]()
morgen mijn nieuwe aardbeiplantjes de tuin in helpen
Je spaart ze?quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.Trust nobody![]()
25 repen
Als je het principe maar weet.quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik ben
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?
Heldquote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalenTrust nobody![]()
Waarom?quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.
Mja die zouden bij mij ook wel blijven liggen, tenzij ze wit zijn dan, maar dat mag je geen chocolade noemen
Welcome to the nightmare in my head 🎶![]()
Vrouwen naar zijn kelder lokmiddelquote:
Was vorige week in de aanbieding.quote:
Gewoon uittekenen en bij iedere stap 2 weerstanden samen voegen (of parallel of in serie).quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik ben
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?![]()
![]()
jawel en dat is belangrijke want je gebruikt dit niet. heb dit geleerd btw. maar baal ervan dat ik niet nu nog uit zo simpel sommetje komquote:Op maandag 22 april 2024 22:57 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je het principe maar weet.Do what you love, love what you do!![]()
Neequote:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Zou bij mij werken ook nogquote:
Ik heb geen kelder.quote:
De middelbare school is al 8 jaar geleden voor mij en ik weet het ook nog steedsquote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef kree het volgende:
[..]
jawel en dat is belangrijke want je gebruikt dit niet. heb dit geleerd btw. maar baal ervan dat ik niet nu nog uit zo simpel sommetje kom![]()
![]()
ja mijn idee, naja nu geen zin meer in, maar ik weet nl dat ik dit kan wel. dus ga hem nog eens na. hahaha. dikke lul. ik weet dit maar miste iets, ga je wel vragen als ik niet snap btw.quote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Gewoon uittekenen en bij iedere stap 2 weerstanden samen voegen (of parallel of in serie).
![]()
R.I.P DTS.![]()
Ik kom in je keuken wonenquote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Was vorige week in de aanbieding.Trust nobody![]()
Hoi
Ik ben net weg bij de buurvrouwOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.quote:Op maandag 22 april 2024 23:00 schreef kree het volgende:
[..]
ja mijn idee, naja nu geen zin meer in, maar ik weet nl dat ik dit kan wel. dus ga hem nog eens na. hahaha. dikke lul. ik weet dit maar miste iets, ga je wel vragen als ik niet snap btw.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
jammer dan lukt het nietquote:
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?quote:Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Pas je op voor mijn parkiet?quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
circulairgemetengeroepen?quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
En anders gewoon geregeld even in serie en paralel stroom op je tepels zetten, dan heb je meteen een opfris cursusquote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.Do what you love, love what you do!![]()
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenquote:
Niemand toch?quote:Op maandag 22 april 2024 23:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenWelcome to the nightmare in my head 🎶![]()
Op een huis, tuin en keuken niveau elektro techniek en andere technische vaardigheden op een basis niveau onder de knie hebben ben ik met je eens.quote:Op maandag 22 april 2024 23:04 schreef kree het volgende:
[..]
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.
In de zin dat het handig is als je zelf een stop contact of schakelaar kunt vervangen of kapotte tegels kunt vervangen en zulks.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
De weerstand berekenen van een spoel waar een wisselspanning doorheen gaat. Daar was ik goed in op school. Dat hoef je mij nu echt niet meer te vragen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:04 schreef kree het volgende:
[..]
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.
![]()
Ik kan mijn muis wel een weekendje bij jou laten logeren. Die houd ervan om andermans voorraad chocola in record tempo leeg te vretenquote:
quote:Op maandag 22 april 2024 23:00 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Oei, chocolade en mede!
Ik ben wel veilig gelukkig![]()
Ik vul wel aanquote:Op maandag 22 april 2024 23:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenTrust nobody![]()
Ze zijn nu niet meer in de aanbieding.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Maakt niet uitquote:Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ze zijn nu niet meer in de aanbieding.Trust nobody![]()
Dat was toch inductantie is gelijk aan frequintie x zelfinductie van de spoel?quote:Op maandag 22 april 2024 23:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De weerstand berekenen van een spoel waar een wisselspanning doorheen gaat. Daar was ik goed in op school. Dat hoef je mij nu echt niet meer te vragen.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Bier wel.
Alleen als je een vinger in je poepert steekt.quote:Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dat was toch inductantie is gelijk aan frequintie x zelfinductie van de spoel?
Hahahhahahahahahahhaaquote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?
Wel vaker.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
mede helpt ookquote:Op maandag 22 april 2024 23:13 schreef HappyCharly het volgende:
Ik ga maar eens slapen
Die berekeningen doen me
Owja, dat was jouw afstudeer opdrachtquote:Op maandag 22 april 2024 23:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Alleen als je een vinger in je poepert steekt.
Hier heb ik toevallig vandaag een lesbrief over geschreven voor mijn leerlingen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
opdracht 6
[ link | afbeelding ]
No Joke.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
mjah eens, nu kom ik niet zoveel meer in huis installaties, maar wat ik maar wil zeggen, je kunt die dingen zelf doen wss. maaaaaaaaaar. ik kan heel veel keren tellen dat het werkt maar neit ok is veiligheid.quote:Op maandag 22 april 2024 23:08 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Op een huis, tuin en keuken niveau elektro techniek en andere technische vaardigheden op een basis niveau onder de knie hebben ben ik met je eens.
In de zin dat het handig is als je zelf een stop contact of schakelaar kunt vervangen of kapotte tegels kunt vervangen en zulks.
maarja zit meer industrie nu dus, dus neit zo zeer meer huis installaties, thanks god.Do what you love, love what you do!![]()
Doet je holletje nog steeds pijn?quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Owja, dat was jouw afstudeer opdrachtActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Naar de spoel kijken terwijl je drie maal je vinger omdraait in je hol en de sterkte van de hout geur aan de vinger gedeeld door de viscositeit van de substantie bepaald de weerstand ervan
nou leg hem ff uit als je wat hebt? want die zou mijn stagiair waarderenquote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hier heb ik toevallig vandaag een lesbrief over geschreven voor mijn leerlingen.
No Joke.
Gehehe en verder vertel?Do what you love, love what you do!![]()
Pijnquote:Op maandag 22 april 2024 23:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Doet je holletje nog steeds pijn?![]()
Ik loop al bijna 2 maanden op krukken
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?quote:Op maandag 22 april 2024 23:16 schreef kree het volgende:
[..]
nou leg hem ff uit als je wat hebt? want die zou mijn stagiair waarderen
Gehehe en verder vertel?Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Vergeet de stand vd maan en zon niet die beinvloeden weer de aardstralen waar Jomanda gevoelig voor was.quote:Op maandag 22 april 2024 23:15 schreef DerRabbit het volgende:
Naar de spoel kijken terwijl je drie maal je vinger omdraait in je hol en de sterkte van de hout geur aan de vinger gedeeld door de viscositeit van de substantie bepaald de weerstand ervanActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
![]()
Dus het gaat al beter.quote:Op maandag 22 april 2024 23:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Pijn![]()
Ik loop al bijna 2 maanden op krukken
nou als je wil en zin hebt????quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?
jazeker? doe het ook ff uitschrijven dan ermee, want dan deel ik het met mijn stagiair en leren we beide....?Do what you love, love what you do!![]()
Owja, ik wist dat ik iets vergeten was mee te nemen in mijn berekeningen!quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vergeet de stand vd maan en zon niet die beinvloeden weer de aardstralen waar Jomanda gevoelig voor was.
Thanks
Ja! Ik ben zo blij dat ik na al die tijd eindelijk een uurtje of 2 uur de rolstoel kanquote:
stukje niet totaal.....quote:Op maandag 22 april 2024 23:19 schreef Shii het volgende:
Heeft dev toch al uitgewerkt hierboven ergens?Do what you love, love what you do!![]()
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?![]()
quote:Op maandag 22 april 2024 23:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ja! Ik ben zo blij dat ik na al die tijd eindelijk een uurtje of 2 uur de rolstoel kanWanneer kom je weer langs?
Je had toch al in je agenda gezet dat ik het weekend nadat pinksteren, kerstmis en valentijn op dezelfde dag vielen zou langskomenquote:![]()
Ik had ook al niet de mogelijkheid om er even papier en pen bij te pakken.quote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.
Dan kan ik niet want dan komt Lovely al langs.quote:Op maandag 22 april 2024 23:21 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Je had toch al in je agenda gezet dat ik het weekend nadat pinksteren, kerstmis en valentijn op dezelfde dag vielen zou langskomen![]()
ik had dat niet niet gelezenquote:Op maandag 22 april 2024 23:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had ook al niet de mogelijkheid om er even papier en pen bij te pakken.![]()
![]()
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,quote:Op maandag 22 april 2024 23:18 schreef kree het volgende:
[..]
nou als je wil en zin hebt????
jazeker? doe het ook ff uitschrijven dan ermee, want dan deel ik het met mijn stagiair en leren we beide....?
Daarna is stap 2 de totale vervangings weerstand bepalen nodig om de totale stroomsterkte te weten in de volledige schakeling.
Maar dit is voor mij ff niet het tijdstip, maar de kans bestaat dat het antwoordmodel fout is.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
nou en of:quote:quote:Op maandag 22 april 2024 19:58 schreef Superbadeendje het volgende:
Iedereen blijft van mijn poepert af.![]()
Kwestie van de goede formules erbij zoeken, alles door meten, formules invullen en dan stap voor stap uitwerken en de goede uitkomsten op de goede plekken meenemen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,
Daarna is stap 2 de totale vervangings weerstand bepalen nodig om de totale stroomsterkte te weten in de volledige schakeling.
Maar dit is voor mij ff niet het tijdstip, maar de kans bestaat dat het antwoordmodel fout is.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Even de kennis van 35 jaar geleden opduiken was ook even een dingetje.quote:
![]()
quote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.quote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?quote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen![]()
eensquote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.Do what you love, love what you do!![]()
Ik ben nu ook te moe en heb al teveel data voorbij zien komen vandaag om daar nog echt iets zinnigs over te gaan zeggen tot morgen na mijn 2e bak koffie
hahaha inderdaad, we komen hier later ff op terug heb ook geen zin in berekenen nu weer allesquote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,
Maar dit is voor mij ff niet het tijdstip, maar de kans bestaat dat het antwoordmodel fout is.
Dat gevoel heb ik ook..quote:Op maandag 22 april 2024 23:30 schreef DerRabbit het volgende:
Ik ben nu ook te moe en heb al teveel data voorbij zien komen vandaag om daar nog echt iets zinnigs over te gaan zeggen tot morgen na mijn 2e bak koffie![]()
Vandaar dat ik nummers door elkaar haalde
het is nooit mijn schuld![]()
![]()
Ik heb even overlegd met @Mickytjuh en we gaan morgen via een zoom sessie de som uitrekenen op het krijtbord in mijn kantoortje. We zullen je zo de link sturen @kree![]()
graagquote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.Do what you love, love what you do!![]()
Het is ook wel de wil om iemand te helpen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:32 schreef kree het volgende:
de rest vind dit zo saai, hahaha elekro nerds dit
sowieso. ik vraag wel hulp, maarja wiskunde is saai he?quote:Op maandag 22 april 2024 23:33 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het is ook wel de wil om iemand te helpen.Do what you love, love what you do!![]()
oneens. wiskunde is leuk.quote:Op maandag 22 april 2024 23:34 schreef kree het volgende:
[..]
sowieso. ik vraag wel hulp, maarja wiskunde is saai he?![]()
Als je eenmaal weet hoe formules in elkaar steken dan kan je ze wel lekker loslaten op een probleem.quote:Op maandag 22 april 2024 23:36 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb er liefde haat relatie mee die dingen. hahaha.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
weet wel en als je het snapt is het leuk, maar ga me niet eens praten over complexe getallen. en. een verbeeldende vlak, toen was ik iig de weg kwijt. hahahaquote:Op maandag 22 april 2024 23:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je eenmaal weet hoe formules in elkaar steken dan kan je ze wel lekker loslaten op een probleem.Do what you love, love what you do!![]()
maataar mss ff kunnen jullie me het simpeler uitleggen, ik snapte het niet meer nl....Do what you love, love what you do!![]()
Volgens mij ben jij ook iemand die liever met zijn handen werkt dan met zijn hoofd.quote:Op maandag 22 april 2024 23:39 schreef kree het volgende:
[..]
weet wel en als je het snapt is het leuk, maar ga me niet eens praten over complexe getallen. en. een verbeeldende vlak, toen was ik iig de weg kwijt. hahahaActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
ja waar, maar wil altijd nog wel leren, heb eraan geproefd iig al met HBO. maar ok idd het ging me wat te ver toen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:41 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ook iemand die liever met zijn handen werkt dan met zijn hoofd.Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb thuis hbo maxThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
ben zeg maar niet slim genoeg enzo om dat toen te volgen, hahaha. nog veel gevraagd want ik kwam wel ver nog en nog meer als meeste die nu van mbo komen; maarja idd het verdere faalde ik hard op.Do what you love, love what you do!![]()
maakt niet uit, jij weet wss meer in theorie. ik meer in praktijk, mooi toch?quote:Do what you love, love what you do!![]()
Maar hoe vaak moet je daar dan mee werken? Ik kan me niet voorstellen dat je vaak analytisch de impedantie van een circuit moet bepalen. Daarnaast vallen complexe getallen best mee, ipv een 1-dimensional getal (bv 10 ohm) heb je nu een 2-dimensionaal getal, een reëel en een imaginair gedeelte: een vector waar je de lengte van kan bepalen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:39 schreef kree het volgende:
[..]
weet wel en als je het snapt is het leuk, maar ga me niet eens praten over complexe getallen. en. een verbeeldende vlak, toen was ik iig de weg kwijt. hahaha
En het op papier uittekenen helpt hier ook![]()
nou niet dus, heb er totaal niet mee te maken. maar soms helpt het om te begrijpen wat ze van projecten willen enzo. en dat zijn de meer geleerde.quote:Op maandag 22 april 2024 23:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar hoe vaak moet je daar dan mee werken? Ik kan me niet voorstellen dat je vaak analytisch de impedantie van een circuit moet bepalen. Daarnaast vallen complexe getallen best mee, ipv een 1-dimensional getal (bv 10 ohm) heb je nu een 2-dimensionaal getal, een reëel en een imaginair gedeelte: een vector waar je de lengte van kan bepalen.
En het op papier uittekenen helpt hier ookDo what you love, love what you do!![]()
Is een streaming dienst kree.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
waar ik btw allergisch voor ben is dat ze van hoger af maar dingen gaan zeggen en wij het moeten uitvoeren, want in dat zit ik. en dat ik zie dat er dingen niet kloppen.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
R.I.P DTS.![]()
goeie werkvoorbereiders zijn ook goud waard net als werkend personeel, dat snappen ze nog niet, maar goed komt wel want anders is er niemand meer die het werk doet denkDo what you love, love what you do!![]()
vindt t btw heerlijk dat alle bedrijven die technisch personeel nodig hadden en ze zo te kort deden voor euro meer per uur, dat ze nu moeten bedelen om personeel.
ik zie maar 1 ding, loon stukken hoger, heerlijk dit.
Zal ik je een leuke vertellen, ik werkte op de engineering. Had een ontwerp en bijbehorende werktekeningen gemaakt. Was perfect om te maken. Kreeg ik ze terug want er miste maten. Ik zeg ja maar die maten zijn helemaal niet van belang om dat ding te maken. Ja maar ze moesten er bij want anders werden ze voor productie niet goed gekeurd. Ik al die maten erbij zetten.quote:Op maandag 22 april 2024 23:52 schreef kree het volgende:
goeie werkvoorbereiders zijn ook goud waard net als werkend personeel, dat snappen ze nog niet, maar goed komt wel want anders is er niemand meer die het werk doet denk
Nu ben ik werkvoorbereider en krijg ik tekeningen waar de helft van belangrijke maten ontbreken. En die tekeningen zijn goedgekeurd.
Ahh ja dit is exact zoals ik het uiteindelijk aangepakt zou hebben,quote:
Nadat ik er achter was gekomen dat de totale vervangingsweerstand niet per se nodig was geweest.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
het is dat ik niet wil switchen. maar als ik nu 20 was met technisch achtergrond, dan wist ik het wel. hahahaDo what you love, love what you do!![]()
Ik kan dit nou niet echt wiskunde noemenquote:
Dit is rekenen groep 7.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
herkenbaar probleem? ik krijg die tekeningen dus en zoek het maar uit enzo van wvb. klopt niks van. najaquote:Op maandag 22 april 2024 23:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zal ik je een leuke vertellen, ik werkte op de engineering. Had een ontwerp en bijbehorende werktekeningen gemaakt. Was perfect om te maken. Kreeg ik ze terug want er miste maten. Ik zeg ja maar die maten zijn helemaal niet van belang om dat ding te maken. Ja maar ze moesten er bij want anders werden ze voor productie niet goed gekeurd. Ik al die maten erbij zetten.
Nu ben ik werkvoorbereider en krijg ik tekeningen waar de helft van belangrijke maten ontbreken. En die tekeningen zijn goedgekeurd.Do what you love, love what you do!![]()
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit nou niet echt wiskunde noemen
Dit is rekenen groep 7.
Maar ja impedantie berekenen is ook gewoon een formule invullen, alleen kan je het niet zomaar met je rekenmachine oplossen, dan moet je echt zelf gaan nadenken.
En nadenken is leuk!Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
inleveren dit morgenavond btw bij mij met uitwerking.....quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7Do what you love, love what you do!![]()
Optellen en delen is gewoon basisschoolquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Ik heb het altijd als taak gezien dat ze in de werkplaats niets hoeven uit te zoeken en gewoon alles duidelijk is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef kree het volgende:
[..]
herkenbaar probleem? ik krijg die tekeningen dus en zoek het maar uit enzo van wvb. klopt niks van. najaActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:03 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Optellen en delen is gewoon basisschool
morgen inleveren en anders krijg je slaag met stafje old school.Do what you love, love what you do!![]()
Potato potatoquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit nou niet echt wiskunde noemen
Dit is rekenen groep 7.![]()
Devzero heeft het voor je voorgerekend.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef kree het volgende:
[..]
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.
morgen inleveren en anders krijg je slaag met stafje old school.
Maar we zullen het met tekeningen op het krijtbord er bij nog eens uitleggen van de week.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Ik denk dat je je stafje gewoon in je broek kunt houden. Niemand die "straf" gaat krijgenquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef kree het volgende:
[..]
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.
morgen inleveren en anders krijg je slaag met stafje old school.![]()
![]()
graag want het was nog niet hele oplossing.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Devzero heeft het voor je voorgerekend.
Maar we zullen het met tekeningen op het krijtbord er bij nog eens uitleggen van de week.Do what you love, love what you do!![]()
KoudThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
gehehe bij wijze van spreken dus hequote:Op dinsdag 23 april 2024 00:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk dat je je stafje gewoon in je broek kunt houden. Niemand die "straf" gaat krijgen
JajaThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
niet voor deze som eigenlijk, maar wel eens voor de restquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef Mickytjuh het volgende:
Maar ja impedantie berekenen is ook gewoon een formule invullen, alleen kan je het niet zomaar met je rekenmachine oplossen, dan moet je echt zelf gaan nadenken.
En nadenken is leuk!
Hoeveel moeten we nog voorkauwen? Als er 1A door R4 en R5 gaat, dan weet je dat de spanning over R5 (5 ohm) gewoon 5V is. Het zelfde voor de spanning over R2: er gaat 4A door en het heeft een weerstand van 7 Ohm: dus 28V.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
graag want het was nog niet hele oplossing.![]()
sowieso heb ik nog geen goed antwoord gehoord, deel uitgelegd wel. maar niet compete
ik zou het waarderen trouwens als iemand dit helemaal ff in stappen uitlegt. niet voor mij alleen maar ook dus voor wie het vroegDo what you love, love what you do!![]()
Ik heb het in stukjes gegeven, want ik ga niet je huiswerk doen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:10 schreef kree het volgende:
sowieso heb ik nog geen goed antwoord gehoord, deel uitgelegd wel. maar niet compete
ik zou het waarderen trouwens als iemand dit helemaal ff in stappen uitlegt. niet voor mij alleen maar ook dus voor wie het vroeg![]()
Moe en mijn shag pot uit Duitsland is bijna op.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
weet wel, maar begrijp dat degenen die dit moet begrijpen dus niet zo handig is in wiskunde en begin.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb het in stukjes gegeven, want ik ga niet je huiswerk doen.
Ik volg hem btw wel wat je doet, maar het mag 100x simpeler voor iemand die net begint. zo probeer uj get bk out te leggen......?Do what you love, love what you do!![]()
mijn doel is en om met hem mee te nemen is. het begin simpel uitleggen.Do what you love, love what you do!![]()
Stomme regeringThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Waar gaat jouw berekening fout dan? Had je wel door dat de vervangingsweerstand van de 2de circuit ongeveer 10 ohm is en er daardoor 4A door heen gaat?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:13 schreef kree het volgende:
[..]
weet wel, maar begrijp dat degenen die dit moet begrijpen dus niet zo handig is in wiskunde en begin.
Ik volg hem btw wel wat je doet, maar het mag 100x simpeler voor iemand die net begint. zo probeer uj get bk out te leggen......?![]()
Sorrie dat ik het zeg maar jij snapt het zelfs nauwelijks en dan wil je iemand op sleeptouw nemen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:13 schreef kree het volgende:
mijn doel is en om met hem mee te nemen is. het begin simpel uitleggen.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
waar het fout ging bij mij. en trouwens ook bij andere, eerst die voeding over weerstand bereken wat 5a wasquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Waar gaat jouw berekening fout dan? Had je wel door dat de vervangingsweerstand van de 2de circuit ongeveer 10 ohm is en er daardoor 4A door heen gaat?
daarna gingen we de mist in wss....?Do what you love, love what you do!![]()
ik snap het wel, maar dat is Elektro. het is zoveel dingen, dit hele ding wat ik 20 jaar moest leren heb ik nooit meer nodig gehad.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Sorrie dat ik het zeg maar jij snapt het zelfs nauwelijks en dan wil je iemand op sleeptouw nemen?
maar begrijp me goed,. er zijn andere dingen die ik wel weet natuurlijk
teken het uit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:16 schreef kree het volgende:
[..]
waar het fout ging bij mij. en trouwens ook bij andere, eerst die voeding over weerstand bereken wat 5a was
daarna gingen we de mist in wss....?
En nu ga ik koken![]()
![]()
Weet jij de berekeningen over parallelle weerstanden en serie weerstanden?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:16 schreef kree het volgende:
[..]
waar het fout ging bij mij. en trouwens ook bij andere, eerst die voeding over weerstand bereken wat 5a was
daarna gingen we de mist in wss....?Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
gedaan nog want was idee, ok we waren het toen ook zat dus niet te lang, maar dat was ook mijn ideequote:Do what you love, love what you do!![]()
jawel, alleen nooit nodig gehad al 10 jaar, ik weet ze wel, maar nu met werk heb ik er helemaal niet mee te maken, en niet ervoor ook. dus ook voor mij lang terugquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Weet jij de berekeningen over parallelle weerstanden en serie weerstanden?Do what you love, love what you do!![]()
tis niet echt he dat ik met weerstandjes te maken heb en elektronica. wel. 300A of meer etcDo what you love, love what you do!![]()
Ik ga volgend jaar maar voor rijbewijs gaan denk ik.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:22 schreef kree het volgende:
tis niet echt he dat ik met weerstandjes te maken heb en elektronica. wel. 300A of meer etcThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Exact dezelfde aanpak voor deel 2 doe je voor deel 3. En dan volgt de rest automatisch.....quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
graag want het was nog niet hele oplossing.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Als je niet met weerstanden te maken had was de stroomsterkte wel groter dan ditquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:22 schreef kree het volgende:
tis niet echt he dat ik met weerstandjes te maken heb en elektronica. wel. 300A of meer etcOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
ik kom hier op terug want denk je hebt gelijk, heb alleen geen zin om het nu nog na te rekenen. m,aaaaaaar dit hebben paar aantal veel handigere elektromonteurs als mij gemist wel. hahaha. ook dus.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Exact dezelfde aanpak voor deel 2 doe je voor deel 3. En dan volgt de rest automatisch.....Do what you love, love what you do!![]()
niet drama maken, ik snap het principe echt wel. anders zou ik geen aanwijzingen hebben. maaaaaaaar idd ja dit is fucked up dat ik het niet zo zelf ff kon uitrekenen, gelukkig kon de rest het ook niet, maataar ok. idd aandacht dingetje hoe snel vergeten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:27 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Als je niet met weerstanden te maken had was de stroomsterkte wel groter dan ditDo what you love, love what you do!![]()
je hebt btw wel een punt. kan het niet anders als eens zijn..... we zouden dat moeten weten ook gelijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Exact dezelfde aanpak voor deel 2 doe je voor deel 3. En dan volgt de rest automatisch.....
maarja na jaren werk anders doen dan vergeet je dit soort basis berekeningen. wil niet zeggen dat we het niet weten natuurlijk, het principe, want als dat weg is is wel probleem.Do what you love, love what you do!![]()
doorman luisteren jullie. voor vrouwen ook is dat, echt. hahaha hoe mooi
gehehe zou haast zeggen ga er hard op, maar dat is het niet eens, ze maakt wel een goed nr enzo. tja. ik weet ook niet hoor ik heb wel bandjes gedaan. Maar tegenstelling tot wat iedereen denkt, proberen nr te maken, tis meer productief als anders. maarja goed t ziet er sexy uit of niet?quote:Do what you love, love what you do!![]()
wat meer live dan ook nog
tja ik vind dat cool enzo. hahaha echt waar.Do what you love, love what you do!![]()
HeftigThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Leven tot het eindeThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
![]()
Dit was een grapje over een opmerking die niets te maken had met de berekening waar we het net over hadden, maar enkel met weerstand en stroomsterkte in het algemeen (afgezet tegen gelijkblijvende voltage)quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:30 schreef kree het volgende:
[..]
niet drama maken, ik snap het principe echt wel. anders zou ik geen aanwijzingen hebben. maaaaaaaar idd ja dit is fucked up dat ik het niet zo zelf ff kon uitrekenen, gelukkig kon de rest het ook niet, maataar ok. idd aandacht dingetje hoe snel vergeten.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Garpjes horen natuurlijk bij DTS![]()
Behalve als het over de bolk gaat, daar hoort men nooit en te nimmer garpjes over maken!
Ondanks de stijgende prijzenquote:They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Bolk de prijs stijgingen gewoon helemaal kapot!Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Ik Bolk mezelf de moederOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Ik vind dit zeer discriminerend naar je vader, je hont en kad!
Jammer voor hontOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Enkel voor de hont?
#katdlifemattersOnce you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
De kad van de buurvrouw heeft vanavond al geknuffeld met me
No medelijdenOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Slecht dat je die niet helemaal kapot gebolkt hebt
TrustenOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
ff denken want hebben jullie ook wel wart zijn leuke YouTube om ff te kijken?Do what you love, love what you do!![]()
Trustenquote:They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
ik denk moet nog ff wakker blijven want wil nog ff praten met mn tante...Do what you love, love what you do!![]()
mjah toch wel, want maakt niet zo veel uit eigenlijk....?quote:
ik zweer t je en wil niet negatief zijn, maar uit ervaring mss is het soort laatste keer wel?Do what you love, love what you do!![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 23-04-2024 02:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. FreshFruit / 3124 / +222 / +0 / 3432 / 4465
2. kree / 916 / +25 / +50 / 2199 / 2762
3. AardappelSchotel / 898 / +115 / +0 / 2527 / 2986
4. Dr.Mikey / 691 / +47 / +9 / 842 / 1126
5. Monsterkoekie / 674 / +0 / +0 / 2545 / 2827
6. drakin / 642 / +32 / +5 / 1669 / 1965
7. JustinK / 552 / +0 / +0 / 1982 / 2264
8. Superbadeendje / 541 / +41 / +0 / 1165 / 1484
9. MizzezAmy / 521 / +9 / +3 / 1589 / 1990
10. devzero / 519 / +6 / +2 / 796 / 1033
11. HappyCharly / 519 / +13 / +0 / 1714 / 1952
12. Lovely / 432 / +30 / +0 / 1499 / 1789
13. hemarookworst / 432 / +20 / +0 / 899 / 1171
14. KillemWieft / 405 / +1 / +0 / 167 / 353
15. ieniminimuis / 318 / +0 / +0 / 1173 / 1398
16. aloa / 280 / +52 / +0 / 1041 / 1199
17. Bally-b / 249 / +38 / +0 / 367 / 478
18. DerRabbit / 240 / +9 / +11 / 603 / 691
19. Rob / 234 / +5 / +10 / 346 / 444
20. greysbones / 234 / +12 / +0 / 1069 / 1175SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
heb ook. niet eens zin in grapjes enzo nu tr0ouwens, dus laat ze achterwege.Do what you love, love what you do!![]()
ik hou van grapjes enzo en van iedereen, alleen nu ff niet enzo. sorryquote:Do what you love, love what you do!![]()
Sterktequote:Op dinsdag 23 april 2024 02:25 schreef kree het volgende:
[..]
mjah toch wel, want maakt niet zo veel uit eigenlijk....?
ik zweer t je en wil niet negatief zijn, maar uit ervaring mss is het soort laatste keer wel?They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Tip: ga slapen en bel haar morgen. Ze heeft nu veel rust nodigquote:Op dinsdag 23 april 2024 02:37 schreef kree het volgende:
[..]
thanks, laten we hopen van niet want me favo tante wel,![]()
echt mijn tante heeft echt gewoon gedaan wat ze wilde enzo en op hemel late leeftijd. LOL respect voor haar iig dan wel. daarom vond ik liedje iedereen is van de wereld wel toepasselijkDo what you love, love what you do!![]()
je snapt niet, het is niet ff bellen ofzo, dat traject duurt maanden aan ellende enzo.quote:Op dinsdag 23 april 2024 02:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Tip: ga slapen en bel haar morgen. Ze heeft nu veel rust nodig
dus doe af en toe ff berichtje. en is wss genoeg.Do what you love, love what you do!![]()
Sterkte verlies is nooit leukThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
nouja verlies was er, laten we hopen deze keer niet, maar ok ik schat het allemaal maar laag in qua kans.quote:Do what you love, love what you do!![]()
dit zijn dus die stukken dat je gaat twijfelen aan geloof enzo he...... ik wil dat neit echt en mss komt het goed. maarja wel de momenten.Do what you love, love what you do!![]()
ik wil btw niet te gelovig doen want zijn jullie niet allemaal. maar mss wie wel wil. doe ff je ogen dicht en vraag help mijn tante Kiki thanks alvast.Do what you love, love what you do!![]()
niet mijn beste avond dit echt, ik trek die dingen niet enzo als ik ze hoor en over praat...... najaDo what you love, love what you do!![]()
Goed idee ga ik ook zo doenThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
ja weet, ga ik ook doen, maar helemaal tranen had ik wel eigenlijk.quote:Do what you love, love what you do!![]()
pffffff wil niet zo gaan slapen eigenlijk. naja. neem het wel serieus wat ik zeg trouwens, want grapjes erover waardeer ik echt niet dus.
Maar ok mss kan het nog ff leuker worden nu?Do what you love, love what you do!![]()
c.a. jaar geleden mijn vader en jaar daarvoor mijn moeder verloren. beide met kanker. dus weet hoe het voelt. maar ook wat je niet moet doen. En wakker blijven en het laten malen helpt niemand.![]()
tja het is hoe iedereen ermee omgaat wel..... ik heb er niet veel he die echt naast me staan. dat helpt niet mee. en wil niet dramatisch doen, maarja het helpt mss als je gezin hebt of partner. die wel arm om je heen geeft....?quote:Op dinsdag 23 april 2024 03:07 schreef Rob het volgende:
c.a. jaar geleden mijn vader en jaar daarvoor mijn moeder verloren. beide met kanker. dus weet hoe het voelt. maar ook wat je niet moet doen. En wakker blijven en het laten malen helpt niemand.Do what you love, love what you do!![]()
naja genoeg over gezegd, jullie snappen me wel,,, voor de rest mag het allemaal wel weer vrij zijn hoor. wilde het ff zeggen alleen
ik was ook alleenstaand maar ga er nuchter mee om. Iets waar je niet tegen kan vechten kan je niet tegen vechten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 03:09 schreef kree het volgende:
[..]
tja het is hoe iedereen ermee omgaat wel..... ik heb er niet veel he die echt naast me staan. dat helpt niet mee. en wil niet dramatisch doen, maarja het helpt mss als je gezin hebt of partner. die wel arm om je heen geeft....?![]()
zuchtttttt echt als jullie nog denken dat dat mijn bedoeling is?quote:Op dinsdag 23 april 2024 03:12 schreef KillemWieft het volgende:
Fijn dat we jouw goedkeuring hebben.Do what you love, love what you do!![]()
kweet t maatje, tis ellende en iedereen heeft er andere manier mee, sommige handiger als andre. voor mij was het wel dramaquote:Op dinsdag 23 april 2024 03:12 schreef Rob het volgende:
[..]
ik was ook alleenstaand maar ga er nuchter mee om. Iets waar je niet tegen kan vechten kan je niet tegen vechten.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
R.I.P DTS.![]()
je moet weten dat het iets heel persoonlijks is wat ik vertel. enne ok dat het met andere anders ging ok. maar wil er wel over praten, maar onwijs discussie moet t niet worden.quote:Do what you love, love what you do!![]()
dat weet ik, maar ik maakte ff dingetje waar ik mee zit. en dat draait wel om mij en waar ik mee zit.quote:
rest zoek maar uit met bolkDo what you love, love what you do!![]()
mooi neem aan als eens, echt..... ik xrh hey niet zo voor aandacht?
alles draait alleen om kree..... wtf. nou vertel zelf maar wat dan?
afgezien van dat wat ik vertelde is dus wel serieus en waar ik me heel veel zorgen over maak, weet dat even.
voor de rest mag het gewoon verder hoor?Do what you love, love what you do!![]()
ik vind dit btw fucked up hoor dat het zo wordt gezegd, maar ff voor de record.Do what you love, love what you do!![]()
ik denk jij doet ook. en net heel veel anderen, maargoed ik ben heel goed in geintje of drama van maken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 03:25 schreef Rob het volgende:
Ik neem je serieus Ja maar of DTS de juiste weg is ..
er zijn vast andere topics voor
maar soms noem ik wat serieus en echt waar ik mee zit dus, en die niet serieus nemen kwetst me.Do what you love, love what you do!![]()
tja tis echt grappig wel toch.![]()
ik kan er niet om lachen enzo ff. sorry.Do what you love, love what you do!![]()
hmmms moet gewoon ff kletsen toch met vrouwen, die snappen dit meestal meer.quote:Op dinsdag 23 april 2024 03:30 schreef Rob het volgende:
al meerdere keren gezegd. zet de herhaalmodus maar uit.Do what you love, love what you do!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: