Owja, ik wist dat ik iets vergeten was mee te nemen in mijn berekeningen!quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vergeet de stand vd maan en zon niet die beinvloeden weer de aardstralen waar Jomanda gevoelig voor was.
Ja! Ik ben zo blij dat ik na al die tijd eindelijk een uurtje of 2 uur de rolstoel kanquote:
stukje niet totaal.....quote:Op maandag 22 april 2024 23:19 schreef Shii het volgende:
Heeft dev toch al uitgewerkt hierboven ergens?
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?
quote:Op maandag 22 april 2024 23:19 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ja! Ik ben zo blij dat ik na al die tijd eindelijk een uurtje of 2 uur de rolstoel kan
Je had toch al in je agenda gezet dat ik het weekend nadat pinksteren, kerstmis en valentijn op dezelfde dag vielen zou langskomenquote:
Ik had ook al niet de mogelijkheid om er even papier en pen bij te pakken.quote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.
Dan kan ik niet want dan komt Lovely al langs.quote:Op maandag 22 april 2024 23:21 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Je had toch al in je agenda gezet dat ik het weekend nadat pinksteren, kerstmis en valentijn op dezelfde dag vielen zou langskomen![]()
ik had dat niet niet gelezenquote:Op maandag 22 april 2024 23:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had ook al niet de mogelijkheid om er even papier en pen bij te pakken.
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,quote:Op maandag 22 april 2024 23:18 schreef kree het volgende:
[..]
nou als je wil en zin hebt????
jazeker? doe het ook ff uitschrijven dan ermee, want dan deel ik het met mijn stagiair en leren we beide....?
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had het gedeeltelijk al uit mijn hoofd gedaan en de antwoorden in dat plaatje kloppen (in het vorige topic stonden de antwoorden er nog niet). Ik had hem ook al aangeraden om het op papier te tekenen.
nou en of:quote:
quote:Op maandag 22 april 2024 19:58 schreef Superbadeendje het volgende:
Iedereen blijft van mijn poepert af.
Kwestie van de goede formules erbij zoeken, alles door meten, formules invullen en dan stap voor stap uitwerken en de goede uitkomsten op de goede plekken meenemen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,
Daarna is stap 2 de totale vervangings weerstand bepalen nodig om de totale stroomsterkte te weten in de volledige schakeling.
Maar dit is voor mij ff niet het tijdstip, maar de kans bestaat dat het antwoordmodel fout is.
Even de kennis van 35 jaar geleden opduiken was ook even een dingetje.quote:
quote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.
quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
De stroom door R1 is makkelijk: 40/8 = 5 A
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.
quote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?
quote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
R3 is parallel met R45, dus R345 = 1 / (1/4+1/11) ~ 3.
Dus vervangende weerstand R2345 is R2 + R345 ~ 10 ohm
Met 40V geeft dat een stroom van 4A.
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen
eensquote:Op maandag 22 april 2024 23:20 schreef devzero het volgende:
[..]
hahaha inderdaad, we komen hier later ff op terug heb ook geen zin in berekenen nu weer allesquote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu te moe ben, maar stap 1 is makkelijk,
Daarna is stap 2 de totale vervangings weerstand bepalen nodig om de totale stroomsterkte te weten in de volledige schakeling.
Maar dit is voor mij ff niet het tijdstip, maar de kans bestaat dat het antwoordmodel fout is.
Dat gevoel heb ik ook..quote:Op maandag 22 april 2024 23:30 schreef DerRabbit het volgende:
Ik ben nu ook te moe en heb al teveel data voorbij zien komen vandaag om daar nog echt iets zinnigs over te gaan zeggen tot morgen na mijn 2e bak koffie
graagquote:Op maandag 22 april 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ooow ja nee dan ga ik overmorgen even tekenen, aanpak uitschrijven, en dan delen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |