SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor alle maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar maartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt wel maar ik had geen zin om het uit te rekenen. Korte nacht, zware dag.quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
De stroom door R1 is makkelijk: 40/8 = 5 A
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
even samengevat, ik dacht dus zelfde als jullie allemaal doen met dat sommetje......
dus daarmee eens, maar we komen niet op goeie antwoorden, kloppen de antwoorden nu niet of zijn we allemaal dan iets over het hoofd te zien?Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb geen theeDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Wat zijn de goede antwoorden dan?quote:Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef kree het volgende:
even samengevat, ik dacht dus zelfde als jullie allemaal doen met dat sommetje......
dus daarmee eens, maar we komen niet op goeie antwoorden, kloppen de antwoorden nu niet of zijn we allemaal dan iets over het hoofd te zien?![]()
welk sommetjeDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
![]()
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik ben moe.
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
lekker sliepe dan 1tje
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meerquote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
nou de vraag deze dus blijkbaar
opdracht 6
[ link | afbeelding ]![]()
Ik heb net de mol gezienDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
HuiswerkbolkI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Zo, anders ben ik morgen weer te vroeg wakker.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
opdracht 6
[ link | afbeelding ]Wat hadden jullie verkeerd?quote:Op maandag 22 april 2024 22:30 schreef devzero het volgende:
[..]
De stroom door R1 is makkelijk: 40/8 = 5 A
Ik zou eigenlijk een papiertje+rekenmachine moeten pakken, maar de weerstand van de 2de tak is 7 + 1/(1/4+1/11)) is ongeveer 10 ohm, dus er loopt een stroom van 4A door. Dus de stroom door R2 is 4A. En daarmee kun je de stroom door R3, R4 en R5 bepalen. En daarmee de spanning over die weerstanden.![]()
ja ik ook.....quote:Op maandag 22 april 2024 22:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meermaar ik zat met stagiair toen nog die het vroeg. ik kwam er niet uit gewoon helemaal.
Do what you love, love what you do!![]()
Ja, leuke afleveringquote:Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?quote:Op maandag 22 april 2024 22:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had de eerste 2 antwoorden gewoon goed. Daarna had ik geen zin meerDo what you love, love what you do!![]()
Geen ideeThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
mollen komen mijn tuin niet inquote:Op maandag 22 april 2024 22:43 schreef devzero het volgende:
[..]
Zolang die maar in jouw tuin blijft en hier de groenten niet gaat opgraven
Vrachtwagensquote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?Trust nobody![]()
R4+R5=11 ohm (R45)quote:Op maandag 22 april 2024 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
hoe kwam je op Ir2. op 4A. want dat is volgens mij de truck van die som?
R3 is parallel met R45, dus R345 = 1 / (1/4+1/11) ~ 3.
Dus vervangende weerstand R2345 is R2 + R345 ~ 10 ohm
Met 40V geeft dat een stroom van 4A.
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen![]()
lol hahaha het is echt grappig ik vraag dit hele simpele sommetje nl wat de onwijze basis is als je Elektro wil doen, niet alleen aan jullie maar ook van waarvan ik weet doen hert heel lang, niemand komt hier gewoon uit. hahahahaDo what you love, love what you do!![]()
Niet te verwarren met de trekkertrekquote:It could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
Of de lekkere trekquote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de trekkertrek![]()
Huub, huub, huub....quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
En de tröckenertröckquote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de trekkertrekTrust nobody![]()
okDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.quote:
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik benquote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalen
Ik snap het principe maar ben niet zo handig in het uitrekenen.
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?Do what you love, love what you do!![]()
morgen mijn nieuwe aardbeiplantjes de tuin in helpen
Je spaart ze?quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.Trust nobody![]()
25 repen
Als je het principe maar weet.quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik ben
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?
Heldquote:Op maandag 22 april 2024 22:51 schreef devzero het volgende:
[..]
R4+R5=11 ohm (R45)
De stroom door R3, R4 en R5 kun je berekenen, maar met ratios kom je uit dat 3/4 door R3 gaat en de rest door R4 en R5. Dus Ir3 is 3A en door Ir4 en Ir5 is dus 1A. En de spanning daarover kun je nu zelf wel bepalenTrust nobody![]()
Waarom?quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb iets van 25 repen chocolade in mijn keukenkastje liggen.
Mja die zouden bij mij ook wel blijven liggen, tenzij ze wit zijn dan, maar dat mag je geen chocolade noemen
It could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
Vrouwen naar zijn kelder lokmiddelquote:
Was vorige week in de aanbieding.quote:
Gewoon uittekenen en bij iedere stap 2 weerstanden samen voegen (of parallel of in serie).quote:Op maandag 22 april 2024 22:55 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk dat je hier dus de goeie richting mee inzit. maar blijkbaar ben je handiger in wiskunde als ik ben
kwam je op antwoord dan uiteindelijk ook correct?![]()
![]()
jawel en dat is belangrijke want je gebruikt dit niet. heb dit geleerd btw. maar baal ervan dat ik niet nu nog uit zo simpel sommetje komquote:Op maandag 22 april 2024 22:57 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je het principe maar weet.Do what you love, love what you do!![]()
Neequote:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Zou bij mij werken ook nogquote:
Ik heb geen kelder.quote:
De middelbare school is al 8 jaar geleden voor mij en ik weet het ook nog steedsquote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef kree het volgende:
[..]
jawel en dat is belangrijke want je gebruikt dit niet. heb dit geleerd btw. maar baal ervan dat ik niet nu nog uit zo simpel sommetje kom![]()
![]()
Oei, chocolade en mede!quote:
Ik ben wel veilig gelukkig
It could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
ja mijn idee, naja nu geen zin meer in, maar ik weet nl dat ik dit kan wel. dus ga hem nog eens na. hahaha. dikke lul. ik weet dit maar miste iets, ga je wel vragen als ik niet snap btw.quote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Gewoon uittekenen en bij iedere stap 2 weerstanden samen voegen (of parallel of in serie).
Do what you love, love what you do!![]()
![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ik kom in je keuken wonenquote:Op maandag 22 april 2024 22:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Was vorige week in de aanbieding.Trust nobody![]()
Hoi
Ik ben net weg bij de buurvrouwOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.quote:Op maandag 22 april 2024 23:00 schreef kree het volgende:
[..]
ja mijn idee, naja nu geen zin meer in, maar ik weet nl dat ik dit kan wel. dus ga hem nog eens na. hahaha. dikke lul. ik weet dit maar miste iets, ga je wel vragen als ik niet snap btw.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
jammer dan lukt het nietquote:
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?quote:Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Hee, jij kan de vraag van @kree vast zo beantwoorden!quote:It could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
Pas je op voor mijn parkiet?quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
circulairgemetengeroepen?quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!![]()
En anders gewoon geregeld even in serie en paralel stroom op je tepels zetten, dan heb je meteen een opfris cursusquote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je al onthoud dat in serie de stroom gelijk is en paralel de spanning dan kom je al een heel eind.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.Do what you love, love what you do!![]()
Houdt parkiet ook van chocolade?quote:It could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenquote:
Niemand toch?quote:Op maandag 22 april 2024 23:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenIt could have been much worse, but it should have been better 🎶![]()
Op een huis, tuin en keuken niveau elektro techniek en andere technische vaardigheden op een basis niveau onder de knie hebben ben ik met je eens.quote:Op maandag 22 april 2024 23:04 schreef kree het volgende:
[..]
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.
In de zin dat het handig is als je zelf een stop contact of schakelaar kunt vervangen of kapotte tegels kunt vervangen en zulks.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
De weerstand berekenen van een spoel waar een wisselspanning doorheen gaat. Daar was ik goed in op school. Dat hoef je mij nu echt niet meer te vragen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:04 schreef kree het volgende:
[..]
nee die weet ik wel, geen zorgen anders zou het erg zijn, maar dit soort schema reken je nl na opleiding nooit meer uit bijna.
Dus goed, hahaha Elektro is best gecompliceerd en met veel richtingen, dus doe je meer dingen die je weet, maar ben het zo eens dat iedereen dit eigenlijk zou moeten kunnen wel? hoewel niet nodig, want andere belangrijker.
![]()
Ik kan mijn muis wel een weekendje bij jou laten logeren. Die houd ervan om andermans voorraad chocola in record tempo leeg te vretenquote:
quote:Op maandag 22 april 2024 23:00 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Oei, chocolade en mede!
Ik ben wel veilig gelukkig![]()
Ik vul wel aanquote:Op maandag 22 april 2024 23:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Maar volgens mij houd die er niet van als andere aan zijn voorraad chocola komenTrust nobody![]()
Ze zijn nu niet meer in de aanbieding.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Maakt niet uitquote:Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ze zijn nu niet meer in de aanbieding.Trust nobody![]()
Dat was toch inductantie is gelijk aan frequintie x zelfinductie van de spoel?quote:Op maandag 22 april 2024 23:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De weerstand berekenen van een spoel waar een wisselspanning doorheen gaat. Daar was ik goed in op school. Dat hoef je mij nu echt niet meer te vragen.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Bier wel.
Alleen als je een vinger in je poepert steekt.quote:Op maandag 22 april 2024 23:11 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dat was toch inductantie is gelijk aan frequintie x zelfinductie van de spoel?
Hahahhahahahahahahhaaquote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb je wel iedere 3,14 minuten kut naar je buuf geroepen?
Wel vaker.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
mede helpt ookquote:Op maandag 22 april 2024 23:13 schreef HappyCharly het volgende:
Ik ga maar eens slapen
Die berekeningen doen me
Owja, dat was jouw afstudeer opdrachtquote:Op maandag 22 april 2024 23:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Alleen als je een vinger in je poepert steekt.
Hier heb ik toevallig vandaag een lesbrief over geschreven voor mijn leerlingen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:38 schreef kree het volgende:
[..]
opdracht 6
[ link | afbeelding ]
No Joke.Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
mjah eens, nu kom ik niet zoveel meer in huis installaties, maar wat ik maar wil zeggen, je kunt die dingen zelf doen wss. maaaaaaaaaar. ik kan heel veel keren tellen dat het werkt maar neit ok is veiligheid.quote:Op maandag 22 april 2024 23:08 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Op een huis, tuin en keuken niveau elektro techniek en andere technische vaardigheden op een basis niveau onder de knie hebben ben ik met je eens.
In de zin dat het handig is als je zelf een stop contact of schakelaar kunt vervangen of kapotte tegels kunt vervangen en zulks.
maarja zit meer industrie nu dus, dus neit zo zeer meer huis installaties, thanks god.Do what you love, love what you do!![]()
Doet je holletje nog steeds pijn?quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Owja, dat was jouw afstudeer opdrachtActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Naar de spoel kijken terwijl je drie maal je vinger omdraait in je hol en de sterkte van de hout geur aan de vinger gedeeld door de viscositeit van de substantie bepaald de weerstand ervan
nou leg hem ff uit als je wat hebt? want die zou mijn stagiair waarderenquote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hier heb ik toevallig vandaag een lesbrief over geschreven voor mijn leerlingen.
No Joke.
Gehehe en verder vertel?Do what you love, love what you do!![]()
Pijnquote:Op maandag 22 april 2024 23:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Doet je holletje nog steeds pijn?![]()
Ik loop al bijna 2 maanden op krukken
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?quote:Op maandag 22 april 2024 23:16 schreef kree het volgende:
[..]
nou leg hem ff uit als je wat hebt? want die zou mijn stagiair waarderen
Gehehe en verder vertel?Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Vergeet de stand vd maan en zon niet die beinvloeden weer de aardstralen waar Jomanda gevoelig voor was.quote:Op maandag 22 april 2024 23:15 schreef DerRabbit het volgende:
Naar de spoel kijken terwijl je drie maal je vinger omdraait in je hol en de sterkte van de hout geur aan de vinger gedeeld door de viscositeit van de substantie bepaald de weerstand ervanActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
![]()
Dus het gaat al beter.quote:Op maandag 22 april 2024 23:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Pijn![]()
Ik loop al bijna 2 maanden op krukken
nou als je wil en zin hebt????quote:Op maandag 22 april 2024 23:17 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Zal ik even pen en papier pakken en de opdracht uitwerken om te kijken of de antwoorden überhaupt kloppen?
jazeker? doe het ook ff uitschrijven dan ermee, want dan deel ik het met mijn stagiair en leren we beide....?Do what you love, love what you do!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: